Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

„Logički kvadrat“ 5. oktobra

Komentari (25) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 30 septembar 2010 13:16
thinking maize
Ukratko rečeno, MORAMO DA SAZREMO! S tim u vezi, a koristeći SLOBODU JAVNE TRIBINE, kao obol na temu dajem ovo moje piskaranje:

USLOVI

"Ali ja neću takav život
za svoje dete!
Da mi se ciganiše,
prosi, moli!
Fuj!
...

Uostalom, propašćemo!
Držaće nas u
kavezu kao zveri!
...

I kako ti misliš
da rađaš decu
kada nema uslova!"
...

Izdržah tiradu
starije koleginice,
udovice i majke
nezaposlenog
tridesetogodišnjaka!
Tu ne vrede
uverljivi argumenti.
Jer, svi smo na gubitku.
Veliki Odmor
od Istorije
se završio
i počela je
Borba Svih
protiv Sviju!
...

Homo hominis
lupus est!
Ima li tome kraja?
Nema!
Kako da izađemo odavde?
Moramo da odrastemo!

Svako Vam dobro!
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 30 septembar 2010 15:48
Odbrana i poslednji dani
Srljali smo u oba slučaja.
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 30 septembar 2010 18:13
Visarion
Nije mnogo jasno zašto ste u sve ovo upleli matematiku.
Moglo se isto ta uradi i bez nje.Pitam autora nije li i on podlegao jednoj našoj tradiciji da ono što ima etikete naučnog i dokazanog lakše prolazi i ima veće šanse nego svakodnevno logičko razmišljanje i zaključivanje.
Naravo, dosta je toga tačno.Samo šta mi imamo od toga.I naredne promene služiće se istom logičkom aparaturom i opet će Kurta da uzjaši Murtu.Lepo zvuči kad se matematički sve dokazuje, nevolja je što mi matematiku mnogo u tim poslovima ne bendamo ni za suvu špljivu, sem kad se radi o "procentašima" čija je "matemotika duboko ranje"(ono o u reči matemotika nije greška nego namera)
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 30 septembar 2010 20:03
Bora
Srljali smo i 9. marta i 5. oktobra.
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 30 septembar 2010 21:08
nataša
Dok je govorio o formlnoj logici sve je išlo kao po loju, ali kad je pokušao da istorijske događaje smesti u zaključke koji jesu logični nešto je debelo zapelo.
Navešću jedan primer, za vreme Miloševića nisu se ni lekovi mogli uvesti u Srbiju, jedini način da se nepšto unese u Srbiju je bio šverc i to pod nepovoljnim okolnostima, švercovati su u to vreme mogli samo predstavnici opozicije druge nije puštao UNPROFOR koji je kontrolisao da se nešto ne bi unelo u Srbiju i istovremeno bio neprelazna i neizostavna karika u lancu šverca. Legalno u Srbiju nije mogao ući ni dinar, ništa.
Od 5. oktobra naovamo je u Srbiju uneseno samo iz Evropske unije najmanje 30 ( tridest milijardi ) evra, koliko priznaje tzv. srpska vlada, a prema tvrdnjama evropskih eksperata u Srbiju je uneseno 70 milijardi (sedamdeset milijardi evra). Moguće da su se te pare vraćale u evropu brže nego što su ušle u Srbiju, jer se od tolikih para zaista ništa ne vidi, ono što je urađeno urađeno je od domaćeg obrta. Dakle razmere ekonomske katastrofe za vreme Miloševića i za vreme DOS-a su neuporedive, DOS je za sedamdeset milijardi evra gori od Miloševićevog "režima". Radi se o prebrojivim kategorijama. O onome što se ne može prebrojati kao novac ne može se opisati bez gusala.
Reći će neko, šta je za nas sedamdeset milijardi nije sve ni u parama, ima nešto i u demokratiji, slobodi javne reči, kulturnom napretku, filmovima, tv programu, međuljudskim odnosima, humanom školstvu i zdravstvu, nacionalno pitanje, teritorija, i perspektive. Kad se to sagleda tih unesenih pa nestalih sedamdeset milijardi evra su prava sitnica.
Molim vas demantujte me! Bio bih sretan da grešim.
Preporuke:
0
0
6 petak, 01 oktobar 2010 00:25
Vilok
Prisustvovao sam gotovo svim demonstracijama, pocev od 9.marta pa do podrske Karadzicu 2008.
Za studentski protest mogu vam reci da je krenuo spontano, prvog dana nas se okupilo jedva 500, tek nekon nekoliko dana uporne setnje taj broj je dostigao oko 2000. A onda se, nekog dvocifrenog dana protesta pojavio Ceda Jovanovic. Vec tada nam je bilo jasno da je ubacen. Tad je i dobio sljivu na oku.
Preporuke:
0
0
7 petak, 01 oktobar 2010 01:00
NN@Nataša
Ne grešite.
Preporuke:
0
0
8 petak, 01 oktobar 2010 06:34
Cmok Toronto
Drago mi je da NSPM podrzava mlade mislioce,makar po fotografiji, ali autor stvarno nije citao Henrija Kisindzera.
Raspad nam bivse Juge a i sadasnje Srbije je planiran jos davne 1960....Pored ostalog...!
Ako je za utehu : Da je do nas samih ...mi ne bi ni postojali.
Ps.Olako se koristi ime Slobodan Milosevic i ako ga vec koristite trebalo bi napisati Predednik Slobodan Milosevic posto je clanak 'pismen'.
Procitao sam tekst samo zbog naslova, koji je inace katastrofa.
Preporuke:
0
0
9 petak, 01 oktobar 2010 08:52
b.s.m.
@Nataša - Šta su to milijarde! Da nije štamparska greška, uz višak neke 0?
Preporuke:
0
0
10 petak, 01 oktobar 2010 09:35
bezimeni
nema nikakve logike
Preporuke:
0
0
11 petak, 01 oktobar 2010 10:06
brm
Srljali smo i 9. marta i 5. oktobra.
nismo srljali već smo otišli kući da se odmorimo i istuširamo, a za nama su ušla ubačena jata gusaka u institucije..sve po nečijem planu..
kad smo se sutra istuširani i odmoreni vratili - sve je bilo gotovo - za nas ponovo nije bilo mesta..
zaboravio si i 6. oktobar (ne znaš na šta mislim?) - tada se to prvi put desilo... dok smo se, idući kući na tuširanje, ponosili kako je pala prva vlada u komunističkim zemljama, kako je javio glas amerike, komunisti su pre podne svuda ubacili svoje ljude..sećam se (tada sam bio mlad novinar) kako ni najiskusniji novinari nisu pojma imali koji su ti anonimni likiovi koji sazivaju konferenciju za konferencoijom za štampu, kao predsdnici i sekretari nečega... niko ih nikada nigde a pogotovo ne na ulcama nie video..
Preporuke:
0
0
12 petak, 01 oktobar 2010 10:39
Baja Patak
Srbi su eksperti u srljanju. U članku/komentarima su pomenuta samo dva datuma, od kojih je samo drugi iz ovog veka, a prvi iz prošlog – ali kad smo već u prošlom, 20. veku, svakako su pomena i dubokog razmišljanja vredni i drugi datumi srljanja (kolektivnog, ili manje-više individualnog) : prvi, i verovatno najsudbonosniji (mada, malo je njih koji to uviđaju) je 11. juni 1903, kada su Crnorukci masakrirali srpskog kralja i kraljicu i izveli vojni puč, dovevši na presto dinastiju Karađorđevića . Od onda se nastavlja niz sudbonosnih srpskih srljanja, koja su u početku izgledala kao uspon, ali su do dana današnjeg praktično svi njihovi rezultati /prividni dobici nepovratno izgubljeni, uz užasavujuću devastaciju srpskih života . Da nastavimo: 28. juni 1914 (atentat u Sarajevu); 1. decembar 1918 (proglašenje one nesretne tvorevine Kraljevine SHS/Jugoslavije); 27. mart 1941(još jedan vojni puč koji je zemlju nepotrebno izložio nemačkoj agresiji i početku okupacije u kombinaciji sa krvavim građanskim ratom). Posle toga dolazi totalni mrak komunističke vladavine, i na kraju tog veka neizbežni krvavi rasplet, koji još uvek nije sasvim završen. U vremenima između tih datuma, elita koja ni u kom slučaju nije zasluživala da nosi to ime, donosila je štetne deklaracije, pokušavala da zakrpi bure koje je na sve strane sve više curilo, i tako..... Dakle, dva pomenuta datuma - jedan u članku (5. oktobar), a drugi u nekim komentarima (9. mart) su samo mali deo sudbonosnih datuma, i njihov manje-više logični nastavak – a kraj se još ne nazire.
Preporuke:
0
0
13 petak, 01 oktobar 2010 10:44
@nataša
"njegovi naslednici imaju podjednako veliki teret ekonomske prezaduženosti"

niste pažljivo čiatali tekst,

ponovo!
Preporuke:
0
0
14 petak, 01 oktobar 2010 12:16
Jovan J.
Ako za sve ove godine nije svako, ko bar i malo misli svojom glavom, nije mogao da izvuce zakljucak makar za sebe, onda mu ne traba ovakav ni slicni tekstovi. Autor uzima sebi za slobodu da nam nabija u glavu svoje zakljucke bazirane na matematickoj i, ocigledno, svojoj logici. Danas je, ocigledno, nastala pomama da se bude analiticar...mislim da je Srbija svetski sampion po broju "eksperata" za ekonomska, drustvena, politicka, vojna pitanja, evropske integracije, za toplu i hladnu vodu, klimatske promene i cega sve ne!Toliko ih je na TV i u casopisima, da normalnom gledaocu/citaocu postaje mucno. (Cast izuzecima).E, pa, mladi "analiticaru", trebalo bi da mnogo vise poznajete ono o cemu pisete, nego sto pokusavate da nam, u nekoliko redaka, nametnete svoje zbrda - zdola zakljucke. Ne znam kako urednistvo ovog prestiznog casopisa tolerise ovoliki dilentatizam! Jos uvek mi nije jasno, "sta je pisac time hteo da kaze"? Ako Vam ovaj posao bas i ne ide od ruke, pokusajte nesto drugo, recimo u sportu
Preporuke:
0
0
15 petak, 01 oktobar 2010 13:34
teniser
jovane, to sto imate iste inicijale kao J.J ne znaci da treba da mesate analitiku i sport, jer ocigledno je da ni jedno ni drugo dovoljno ne poznajete.
Preporuke:
0
0
16 petak, 01 oktobar 2010 15:12
Saša
U matematičkoj logici postoji oblast koja se bavi odnosom među sudovima.
U fizici postoji princip spojenih sudova, ali se kod Srba ne primenjuje preterano. Šalu na stranu, tekst je jako dobar, provocira mnogo tema za razmišljanje. Dovoljno je kratak i dovoljno jasan, za one koji žele da ga razumeju. Za one koji ne žele, može biti obiman kao Rat i mir, pa ne vredi.
Preporuke:
0
0
17 petak, 01 oktobar 2010 16:28
Simić Manojlo
Bio sam ogorčeni Miloševićev protivnik.
U toj žestokoj osudi( prije emotivnoj, nego razložnoj ), nije bilo mjesta za staru mudrost,
koja bi opreznim ljudima trebala da služi kao
regulator :da uvijek od goreg, postoji još gore
( o " silaznoj spirali "Vlasti u Srbiji, po svim
kriterijima, nedavno je pisao gospodin Antonić ).
Miloševića su napadali svi:i ovi iznutra, i oni
izvana.
Ovi iznutra, pokazalo se, isključivo zbog toga da
bi oni došli na Vlast .
A oni izvana, da bi okrivljujući Miloševića, pribavili " moralno " uporište ,kakvo-takvo
opravdanje, i slabašne razloge, za sveopšti napad
na Srbiju ( isključivo zbog toga ).
Kada su ovi iznutra, dodvoravajući se onima izvana
lažno potvrdili da je Milošević za sve kriv, stavljajući im tako u ruke, sve instrumente za
pritiske i ucjene Srbije( priča o "individualizovanju " krivice,čisto je demagoška
fraza ),počela je strmoglava propast Srbije koja,
sa ovom Vlašću, uskoro može da se pretvori u
" slobodan pad ".
Autor se poziva na matematičke zakonitosti, no
izgleda da Srbiji , sa ovakvom Vlašću, više ni
egzaktne nauke nisu od pomoći.
Preporuke:
0
0
18 petak, 01 oktobar 2010 17:14
Miloš
valjalo bi napomenuti da je do smene vlasti 5. oktobra došlo upravo na osnovu kontradiktornih tvrđenja političkih aktera (...)

Naime, i jedni i drugi (...) nisu bili u stanju da se u svojim izlaganjima odreknu crno-belog argumentisanja koje se u glavnom svodilo na to da sve što se menja jeste loše, a sve što dolazi sa tom smenom jeste dobro.


Ako dobro razumem, naizgled kontradiktorni sudovi bi trebalo da budu (na osnovu podebljanog u citatu), otprilike, "Sve u vezi sa Miloševićevim režimom je loše" i "Sve u vezi sa post-miloševićevskim režimom je dobro."

Vraćajući se na izlaganje o logici iz prvog pasusa, uviđa se da su stavovi koji su do takvih zbivanja doveli upravo kontrarni, tj, „lažni“ u oba slučaja, a ne kontradiktorni kakvim se uporno predstavljaju


Autor, čini mi se, želi da kaže da su gornji, naizgled kontradiktorni sudovi zapravo kontrarni. Ali ovo očigledno nije tačno, ako je moja rekonstrukcija sudova u pitanju korektna (nigde nisu navedeni eksplicitno). Naime, čisto logički gledano, sasvim je moguće da bude tačno da je sve u vezi sa Miloševićevim režimom loše a da takođe bude tačno da je sve u vezi sa post-miloševićevskim režimom dobro. A budući da je moguće da su oba suda istinita, nisu kontrarni.

Da bi bili kontrarni, sudovi iza kojih su stajali vlast i opozicija bi morali da glase ovako: "Sve u vezi sa Miloševićevim režimom je dobro" i "Ništa u vezi sa Miloševićevim režimom nije dobro". Ali autor onda dodaje da je Milošević "zamenjen „slatkorečivom“, ali ništa manje problematičnom pričom o blagostanju u Evropskoj uniji." Ovo sugeriše da se retorika Miloševićevih protivnika ipak nije svodila samo na kritiku njegovih postupaka, već i na neke afirmativne sudove o "EU raju" koji nas čeka. To je, naravno, tačnije nego tvrdnja da su isključivo kritikovali, ali se ne uklapa u ovu drugu rekonstrukciju kontrarnih sudova.

Pozdravljam autorovu nameru, ali formalna logika se od zloupotreba mora braniti pažljvije i jasnije.
Preporuke:
0
0
19 subota, 02 oktobar 2010 09:21
ucesnik 5.10.2000
milosevica su smenili "njegovi" i ne bih pozeleo ni sadasnjem predsedniku srbije da ga smene ,,njegovi,,.
Preporuke:
0
0
20 subota, 02 oktobar 2010 12:26
thinking maize@ autoru i komentatorima
Ako smem da primetim, neke komentatore iritira što autor pokušava da OBJASNI OVAJ NAŠ UDES prosto rečeno ZAMENOM TEZA, koju on obrazlaže razlikom između KONTRADIKTORNIH i KONTRARNIH SUDOVA, tj. razlikom između LOGIKE I/I ili LOGIKE ILI/ILI. Toliko kao jedan od "prvoboraca" "socijalističkog" pedagoškog "eksperimenta" zvanog "usmereno obrazovanje" mogu da pojmim. Da ponovim, u prve dve godine srednje škole "slikovito" nazvanim "zajedničke osnove" učio sam MARKSISTIČKU FILOSOFIJU, a ne samo filosofiju. Ono što sam mogao da pojmim iz DELOVA logike koje sam pabirčio tek tu i tek tamo svodi se da ne MOŽEMO STEĆI UVID U CELINU POMOĆU JEDNOG DELA ANALITIČKIM PRISTUPOM. A složićete se, znanje koje nam se prezentuje je PRIMARNO ANALITIČKO, čak nemamo nikakav UVID DA POSTOJE I DRUGI VIDOVI SHVATANjA I RAZUMEVANjA STVARNOSTI, prevashodno HOLISTIČKOG TIPA. No, nama su samo pomenuli da postoje neka DOGMATSKA STANOVIŠTA. Toliko o tome šta nam je predočavala SLUŽBENA ŠKOLA. Koliko vidim, autor, po godinama je blizak tom pedagoškom "eksperimentu", pa mi je jasna njegova nedovoljna JASNOST "glede" obrazlaganja stavova koje zastupa i pojava koje analizira. Kao što je VEOMA KARAKTERISTIČNO da VEĆINA KOMENTATORA isto NEDOVOLjNO JASNO RAZUMEVAJU OSNOVNE INTENCIJE AUTORA i reaguju više INSTINKTOM, a ne RAZUMOM, koji, složićete se, MNOGO JE VEĆI OD RATIA! O UMU, da ne govorimo! A RATIO, RAZUM i UM su vrlo nežne biljke i vrlo brzo bivaju UGUŠENE KOROVOM ID-a, tj. INBSTIKATA, koje DŽIKLjAJU usled DIVLjANjA "IKONIČKIH" MEDIJ(um)A! Ergo, TELEVIZIJE, FILMA, itd., itsl. Sve u svemu, kao što rekoh više puta u komentarima na priloge drugih saradnika NSPM-a, dok ne unesemo u naše OBRAZOVANjE, bar srednjoškolsko, BAREM ELEMENTARNI KURS LOGIKE, znači nauke o PRAVILNOM MIŠLjENjU, kao i ETIKE, tj. nauke o MORALU, NEMA NAM SPASA kao narodu, jer NAŠI POTOMCI NEĆE NI ZNATI PROTIV ČEGA SE BORE! Po srpski, biće kao GUSKE U MAGLI, što dobrim delom VEĆ JESMO! "KO IMA OČI VIDEĆE! KO IMA UŠI ČUĆE!"
Preporuke:
0
0
21 subota, 02 oktobar 2010 16:10
jova
“Smatrao sam sebe dužnim da upozorim građane naše zemlje na posledice aktivnosti koje finansiraju i podržavaju vlade zemalja NATO alijanse. Građani mogu da mi veruju i ne moraju da mi veruju. Moja je želja je da se u moja uverenja ne uvere kasno"-S.Milosevic

Sapienti sat!
Preporuke:
0
0
22 nedelja, 03 oktobar 2010 02:45
Mirotrovač
Evidentno je autor ovog eseja bio fasciniran formalnom ili matematičkom logikom.Posmatranje političkih i istorijskih dogadjaja kao posledice "tačno-netačno" formalizma i logičkoe premetačine nije ni izbliza tako jednostavno kako se u tekstu navodi.
Život je naravno daleko od formalnosti i primena ili pokušaj primene formalizma čak i u kritičkom smislu nije lak posao.
Na osnovu teksta može da se zaključi kako je smena vlasti u Srbiji 2000. godine bila posledica logičko-retoričkog nadmudrivanja vlasti i opozicije ali i da je opstanak sadašnje vladajuće garniture samo logičkog suda, sa čim ne mogu da se složim.
Preporuke:
0
0
23 nedelja, 03 oktobar 2010 11:29
mdb
Svidja mi se isticanje medijske polarizacije Srba i odlazak iz jedne u drugu krajnost, kao i ukazivanje na pogubnost takvih stavova.
Autor je trebalo da posveti vise paznje ekonosmkim aspektima promene (koji su bitniji od nacionalnih, jer bez ekonomije nacionalizam se moze okaciti macku o rep, a i sve ostalo) kao i zasto je privatizacija lose sprovedena, razne neresene afere itd. koje su dodatno opteretile drustvo u svojim posledicama.
Ne slazem se da se gazimestan i 5ti oktobar klasifikuju kao revolucije.
Na gazimestanu, to je bila samo interno prestrojavanje clanstva.
Petog oktobra je licilo na revoluciju, ali vec 6og je krenulo preletanje iz stranke u stranku kako bi se sacuvale pozicije i prihodi.
Preporuke:
0
0
24 nedelja, 03 oktobar 2010 12:47
Kum Ruzvelt
Jedino što je gore od sadašnjice u kojoj se Srbija našla jeste lagano skliznuće u sistem prekrajanja istorijskih činjenica, relativizovanje stvarnosti i prošlosti i "politički prihavtljivo" prekrajanje tudjih misli i stavova.
Nema Srbiji spasa dok se politička i lična sloboda zaista ne iskažu kao takve.Sve prozaične priče i navodna zalaganja za slobode i ljudska prava ne služe ničemu sem kao orudje za sticanje jeftinih političkih poena.
Naravno, u srpskoj realnosti svaka roba ima svoju cenu pa tako i "povoljno, politički ispravno mišljenje". Nije uputno gurati prst u oko bilokome počev od lokalnih samozvanioh moćnika preko najviših nivoa državne vlasti sve do običnog novinarskog piskarala, pošto oni procenjuju da "imaju moć". Koliko je ta "moć" realna i objektivna drugo je pitanje, a najčešće nikoga i ne zanima.
Bez obzira u kom kontekstu izražavali svoj stav naći će se već neko ko će ga skretati na "svoju vodenicu", ko će iz fragmenata istrgnutih iz celina izvoditi zaključke koji su u prošlosti mogli ljude odvesti na Goli otok, dok u današnje vreme vode izvrgavanju ruglu, javnoj osudi u moralnom linču pre svake iole razumne i logički dosledne kritike
Ovakvi tekstovi jesu dobri za povremeno "vežbanje vijuga" politikoloških i politčkih krugova ali nikako kao objektivno i relevantno štivo koje bi trebalo da "otvara oči" i pronalazi "nove istine" u prošlim i sadašnjim političkim dešavanjima.
Preporuke:
0
0
25 nedelja, 03 oktobar 2010 20:42
JO
Srbija ne ide nigde, ostaje tu gde jeste, samo što će biti sve manja i manja.
Možda je vreme da mi koji nismo nigde otišli počnemo da pakujemo kofere. Najbolje bi bilo da svi odemo iz Srbije.
Neka ostanu samo političari, mediji , nevladine organizacije, tajkuni , policija , NATO vojska Srbije i naravno pederi.
Neka im se šiptari rašire i nasele sve do Subotice.

Zaista bih sa uživanjem pratio dešavanja u takvoj Srbiji, naravno iz neke druge zemlje.

Na žalost u opasnosti smo da ako ostanemo u Srbiji sve to gledamo uživo.

Možda je već sada vreme da počnem da se spremam za svaku situaciju, a po staroj dobroj tradiciji može se očekivati samo najgori scenarijo koji niko u ovom trenutku ne očekuje. To je za Srbiju Marfijev zakon. Ako nešto može loše da se desi, desiće se i to višestruko gore. Opreznost je majka mudrosti.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner