четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Српска Унија

Kоментари (39) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 21 август 2010 11:39
Živadinka
Htela bih samo da podsetim autora da Srbi nisu pleme, niti će biti.Srbi su narod koji je 1878 konstituisao naciju i državu.
Препоруке:
0
0
2 субота, 21 август 2010 12:43
Nova Hrvatska Politička Misao
Ne postoji nikakav plan o integraciji hrvatskih povijesnih zemalja. Nakon smrti Tuđmanove Hrvatska se nalazi pod masonskom i globalističkom okupacijom, a to najbolje osjećamo mi Hercegovci koji smo od domovine zaboravljeni. Za mene je suradnja sa Srbima prihvatljiva ukoliko oni nemaju pretenzija na hrvatski teritorij.
Pozdrav iz Mostara!
Препоруке:
0
0
3 субота, 21 август 2010 12:57
Ана
Текст је одличан и нажалост потпуно истинит.Оно што сам ја приметила читајући нашу историју да је наш народ страдао јер су наше елите,ако се тако могу назвати људи који су нас водили кроз историју, биле кратковиде,неодговорне и на платном списку других земаља.Последица тога је велико страдање народа који је свој дуг према српству увек плаћао главом и збегом,док су најодговрнији пролазили некажњени.
Питање свих питања је како се ствара патриотска елита,од школовања,преко праксе,до вођења ѕемље?Кад видим план и програм за стварање патриотске елите,тад ћу знати да има наде.
До тад,морамо да издржимо,да живимо под шаторима,без струје и воде,у колективним центрима,док се у нашим кућама башкаре дојучерашља браћа,да гледамо како наши углађени политичари распродаше све што имамо,под изговором да ћемо имати радна места(са платом од 15 000 дин,таман толико да не умремо од глади),да наш сељак не може да прода пасуљ,јер ми једемо онај из Киргистана,да нам деца одлазе у бели свет јер је то "cool",да нас лекари иѕлече ако им дамо коверат,а ако не да се лечимо како знамо и умемо.итд,итд...
Дакле патриотска елита,они који не продају веру за вечеру,ни државу за шаку долара,они који ће да чашћу и поштењем,знањем,одговорношћу и мудрошћу,повести свој народ јединим јединим правим путем СВЕТОСАВСКИМ !
Препоруке:
0
0
4 субота, 21 август 2010 13:12
posmatrac
Srpsko drustvo je unisteno,nazalost neprijatelj je danas uradio ono o cemu je sanjao hiljadu godina.Glavno oruzije protiv srpskog naroda,srpskog drusta i srpskih drzava je NEGATIVNA SELEKCIJA.Kada se zeli unistiti neki narod,drustvo ili drzava, onda je porebno promovisati negativnu selekciju kao najmocnije oruzije.U Srbiji vlada negativna selekcija na svim nivoima,i to vise ne moze da se promeni u sledecih sto godina.Nase drustvo promovise najgore ljude,njima se daju privilegije i pozicije koje oni u normalnim drustvima i zdravoj sredini nikada ne bi imali.Takvi ljudi danas vladaju srpskim institucijama i preduzecima bilo to privatna ili drzavna preduzeca.Njima su date privilegije s jednim jedinim ciljem da konacno uniste svaku sansu da ovo drustvo jednog dana izadje iz krize i krene putem napretka.Promovisu se lose moralne osobine,izdaja nacionalnih interesa postaje najunosnije zanimanje,nacionalna svest gradjana je unistena.Sve ide preko nekih porodicnih i prijateljskih linija,sve ide preko veze i sve je korumpirano.Takvo drustvo gubi zelju za oporavkom,najbolji su gurnuti u cosak da cute ili su otisli u svet jer ne mogu ovde vise da se bore.Unistavaju se institucije,pogotovo se snazno unistava obrazovanje,jer obrazovan i samosvestan narod je najopasniji,odnosno svestan,pametan i moralan narod je nepobedljiv.Unistava se obrazovana elita koja uvek moze da bude brana unistavanjau drustva.Najbolji nacin da se unisti svest i obrazovni sistem jednog naroda je unistiti visoko obrazovanje.Najbolji naci za unistavanje visokog obrazovanja je relativizovanje strucnosti i znanja u svakodnevnom zivotu,a to se sprovodi zaposljavanjem preko veze, i podelom funkcija najgorem kadru koji ce to znati da postuje i brani po svaku cenu.Otvaraju se privatni univerziteti koji obesmisljavaju sam pojam visokoskolskog obrazovanja.Svako moze da nabavi diplomu privatnog fakulteta ako mu treba,posto se znanje i strucnost ne cene,a promovisu nemoralnosti,najgorima se otvara put ka vrhu.
Препоруке:
0
0
5 субота, 21 август 2010 15:15
М
Честитке на тексту, који је веома јасан и у исто време довољно концизан да га читаоци прихвате.

"Најлековитије што можемо урадити јесте да прогласимо смрт владајућих елита и да хитно радимо на формирању прелазне националне елите и образовању и обучавању будуће, која треба да нас води у блиској будућности, како нам се не би изнова десило да нам други наметну вође и владајућу елиту у целини."

Од овог става треба почети! Он треба да нам буде МОТО сваке акције, сваке поруке, у свакој комуникацији са околином морамо га попнављати и усађивати људима као полазни став за препород нације и државе. Јер, са овом истрошеном и купљеном елитом се не може ни до ауто-пијаце стићи, а да се почетне намере три пута не промене у нешто сасвим друго.
Препоруке:
0
0
6 субота, 21 август 2010 15:25
Rainbow F Randolph
Oдличан теоретски текст, али теоретски. То је једина његова мана. Упозорићу ауторе и коментаторе свих чланака на овоме сајту да полако сви заједно упадамо у теоретизовање наше несреће. Ја лично волим када теоретизујем математику и физику, јер ми то одговара, али када теоретизујемo политику и историју, а посебно нашу судбину данаса, е онда ми се то не свиђа. Ја молим све ауторе и читаоце да се прихвате посла како би се дало једниствено рјешење за све оно што тишти овај народ.

Упозоравам да ова апатија и безнађе представља већи проблем и изазов за нас Србе, ма гдје живјели од, од осталих проблема са којима се сусрећемо. Јер када имате једног човјека без циља у животу то је онда његов проблем, али и вас се помало, али не толико да не можете да живите. Али ако имате милион или сто хиљада људи (десет хиљада је за нас као милион), е онда је то малигно обољење свих нас, јер пријети да нас све прогута (већ полако гута).

Дакле, очекујем од аутора и коментатора да предложе конкретна рјешања која ће да конвергирају (математички речено) ка једном јединственом рјешењу, а не рјешења која дивергирају (такође математички речено).
Хвала.
Препоруке:
0
0
7 субота, 21 август 2010 15:48
Милорад Станојловић
Након 65 година од завршетка рата, морамо коначно да почнемо да тематизујемо и систематизујемо своју историју из тог, а и каснијег периода. Морамо изблиза да осветлимо, присвојимо и/или одбацимо филозофску, теоријску, историјску, етичку и естетску основу на којој се градила ова историја. Историчари то не могу. Да су могли, они би то и учинили за ових 65 година.
Утолико и једна добронамерна примедба аутору. Равногорски покрет није настао пре 70 година. Он је основан одлуком Драже Михаиловића у децембру 1943. године, а равногорски програм донет у јануару 1944. године; на начелима либералне демократије и капитализма. Шта је било пре тога?
Пре тога су регуларне, легалне и легитимне јединице Југословенске војске, суверене државе Краљевине Југославије, радиле свој посао, борећи се како против окупатора тако и против паравојних јединица у (практично) грађанском рату.
Окупацијом Краљевине Југославије суверена држава није престала да постоји, као што је Србија данас и даље суверена држава, надам се, иако је 15% њене територије под окупацијом. Уосталом, ни Вермахт никада није држао под окупацијом више од 25% територије Краљевине Југославије. Наравно, не рачунајући слободне српске планине.
Стога нема никаквих разлога да се данас стидимо делимично окупиране Краљевине Југославије у то време, као и данашње Србије. Напротив.
Право, легалност и легитимност су моћни производи савременог друштва, његове науке и историјске праксе. Такође и његовa етикa и естетикa.
С поштовањем и уважавањем, Милорад.
Препоруке:
0
0
8 субота, 21 август 2010 16:05
Немања Видић
Пре десетак година био сам присутан на скупу Двери српских на Филолошком факултету у Београду (касније им је тамо ускраћено гостопримство)и чуо сам похвале Гојка Ђога за неки текст Бошка Обрадовића. А на протестном скупу поводом хапшења Радована Караџића нико између петнаестак говорника није послао народу бољу поруку од њега.Па какву ми то елиту ишчекујемо ако он и његови саборци из Двери нису њено оличење? Види се из чланка да је препознао суштину и да има визију.Као председник удружења ЋИРИЛИЦА БЕОГРАД, које се бави само једним сегментом српског националног идентитета, одајем му нарочито признање због тога што није пропустио да више пута истакне значај ћирилице.
Када би га друге патриоте следиле у томе не би B -92 смео онако дрско чикати државу Србију када је њен частан тужилац из Зајечара одбио да пошаље одговор на допис исписан хрватском латиницом.
Исто тако, подржавам његов став да српске националне институције требају повести нови људи, и то од нуле.САНУ се претворила у потпуно ненационалну институцију а Матица српска је то још од 1954. г. Тада је она по задатку КПЈ водила кампању да се српско име језика замени српскохрватским и да се ћирилици уведе конкуренција у виду хрватске латинице, с циљем да она потпуно окупира српске просторе.Њен председник академик на састанку у Матици подржава ишчекујући правопис са неуставним уношењем у њега и ове хрватске латинице, показујући да води белешке
комбиновано на ћирилици и латиници, и тврдећи да није мање Србин онај ко пише латиницом.Ми то разоткривамо на нашем сајту. Тражили смо већ оставку или смену главног редактора правописа и председника Одбора за стандардизацију српског језика. Дакле, ми у свом домену већ крчимо пут ка обнови српских националних институција , не чекајући неки план и програм као коментаторка Ана.
Препоруке:
0
0
9 субота, 21 август 2010 18:47
Marinko
Bog vas blagoslovio g.Bosko Obradovicu.

Ovaj ekspoze tj.stanje srbskog naroda danske 2010g je ISTINA i svi mi to znamo.Citam u zadnje vrem mnogo slicnih textova o katastrofalnom sveukupnom stanju NEpobijenog srbskog anroda,onoga sto je ostalo od an su zadnjih 600g stradanja,pakla ......

Medjutim JA sam umoran braco i sestre od svih tih analiza,ekspozea,od nekolicine retkih mahom elektronskih novina koje nisu prodane,poklonjene,kontrolisane od strane antisrbskog aktuelnog reziam u Srbiji (ono sto je ostalo od Srbije) bolje reci.

Mene kao srbina od akcije interesuje sledece:
Kad ce neko od nas patriota srbskih nesto konkretno da uradi a prvenstveno da bi se aktuelna vlast srusila (pod hitno)pa da se KONACNO zapocene nesto da uardi konkretno.

Ajmo barem zapoceti ovaj ekspoze g.Bosak Obradovica da BAREM odstampamo u barem 1 milon primeraka i rasturimo/urucimo besplatno svakome stanovniku u okupiranoj Srbiji.Evo ODMAH konkretno
spreman sam da snosim deo finansiranja tog 1 milona odstampanih primeraka.Molim AKO se krene u taj posao da se obajvi gde i kako da posaljem novac. Pozdrav braci/sestrama iz Canade.

Ps
Nisam rodom iz te tzv."avnoj" Brozove Srbije vec iz RSrbske a zadnjih 25g zivjeh u Dubrovniku odakle sma od ustake kame i jame srecno izbegao i sve materiajlno izgubio i evo hvala bogu u Canadi sam se zaustavio,skrasio i kao penzioner pratim tragediju moga roda za koe me dusa boli.Bio sam kao izbeglica u Srbiji 1997 (nekih 100 dana)pitah za drzavlajnstvo nisam dobio gledlai su me u policiji kao da sam pao s Mjeseca a ja sokiran/ozaloscen sta cu kud cu rekoh moram sebi/djeci negdje drugdje da hljeba potrazim.
Препоруке:
0
0
10 субота, 21 август 2010 19:05
Нн
@Živadinka,
Нису Срби конституисали нацију и државу 1878, него неколико векова пре, тачније неколико векова пре Христа.
Препоруке:
0
0
11 субота, 21 август 2010 19:26
Србољуб
за неупућене:
Владика Данило (сам собом)
......
Моје племе сном мртвијем спава,
суза моја нема родитеља,
нада мном је небо затворено,
не прима ми ни плача ни молитве;
у ад ми се свијет претворио,
а сви људи паклени духови.
Црни дане, а црна судбино!
О кукавно Српство угашено,
зла надживјех твоја сваколика,
а с најгорим хоћу да се борим!
.....
Вук Мићуновић лежи близу владике; притајио се као да спава, али све чује дивно.
Вук Мићуновић
Не, владико, ако Бога знадеш!
Каква те је спопала несрећа
тено кукаш као кукавица
и топиш се у српске несреће?
....
Нада нема право ни у кога
до у Бога и у своје руке;
надање се наше закопало
на Косово у једну гробницу.
У добру је лако добро бити,
на муци се познају јунаци!
Препоруке:
0
0
12 субота, 21 август 2010 20:13
Živadinka
Za Nn...Serbi su bili etnos i imali etničku državu ali su 1878 konstituisali nacionalnu modernu državu- U svakom slučaju nikda nisu živeli organizovani u plemenima. Zato mi nije jasno zašto u polsednje vreme govore: Moje pleme. Srbi nisu pleme.
Препоруке:
0
0
13 субота, 21 август 2010 20:57
Aна
Госпођо Живадинка,синтагма "моје племе" се користи ѕбог асоцијације на Његошев "Горски вијенац" и стихове којима почиње овај текст,јер ситуација у којој се налази нација није ништа друго него мртав сан.
А откуд Његошу појам племе,то ћете знати ако прочитате историју старе Црне Горе и видите да је већина становника дошла као збег после турских освајања у црногорске планине да се боре за опстанак вере и нације.Тада су настала племена о којима Његош говори.Чули сте за Његуше,Васојевиће,Дробњаке и друга племена.Јован Цвијић је по групама поделио племена и можете се детаљније информисати.
То су дакле српска племена настала у XV веку углавном.То су најчаснији људи српског рода и све заједно их зовемо српско племе.
Срдачан поздрав!
Препоруке:
0
0
14 субота, 21 август 2010 21:28
Ban Mirko
Kada se bude resilo pitanje poistovecivanja nacionalnog i nazadnog, a anacionalnog i modernog postojace mogucnost pokretanja naroda...do tada je sve uzaludno.
Препоруке:
0
0
15 субота, 21 август 2010 21:37
Србољуб
Бог се драги на Србе разљути
за њихова смртна сагрешења.
Наши цари закон погазише,
почеше се крвнички гонити,
један другом вадит очи живе;
забацише владу и државу,
за правило лудост изабраше.
Невјерне им слуге постадоше
и царском се крвљу окупаше.
Великаши, проклете им душе,
на комате раздробише царство,
српске силе грдно сатријеше;
великаши, траг им се утро,
распре сјеме посијаше грко,
те с њим племе српско отроваше;
великаши, грдне кукавице,
постадоше рода издајице.


Нажалост слабо памтимо и поштујемо своје претке и своју историју. Зато повремено морамо на понављамо градиво. Уместо да потомци чувају и граде они распродају и расрбљују.
А онда једна или две генерације поврати изгубљено и тако у круг.

Велики преци су нам оставили упутства како да се понашамо али многи од нас мисле да историја почиње са њима па понављају грешке.

А цену плаћамо сви којој год Србији да припадамо.
Зато ваља боље мотрити и бодрити великаше.
Иначе лако заборавњају шта им је посао.
Препоруке:
0
0
16 субота, 21 август 2010 22:48
Živadinka
Gospodjo Ana vi mnogo grešite Srbi nisu pleme.
Препоруке:
0
0
17 недеља, 22 август 2010 04:38
johnny
Када једнога дана , некоме падне на памет да у тој Српској унији успостави седиште Скупштине=Парламента у Скопљу , када се реши да седиште врховнога суда буде у Подгорици а седиште Владе у Београду...председника државе можда у Крагујевцу и разних министарстава "шаром те нове Српске уније" онда тако нешто може да заживи.. остало су бајкице !
Препоруке:
0
0
18 недеља, 22 август 2010 05:03
ДРАГАН
да би СРБИ остварили оно што пише Бошко Обрадовић теба да почну да се МНОЖЕ то је за сада највећи проблем код нас СРБА ,после долази све остало ,нама прети нестанак ако се овако настави са наталитетом ,када нас буде 40 или 50 милиона онда можемо сигурно да многе ствари променимо у нашу корист .Државу су СРБИ имали још у 14 веку а у 19 веку су је поново ослободили од окупације и почели да стварају "модерну Србију" . А особи из Мостара само да кажем да нама СРБИМА нису потребне хрватске територије ако то заиста њихове ,јер например Хрвати не могу да траже авјноске границе па да кажу да је то "њихова територија" ,Хрвати могу да узму само оно што су унели у заједничку државу јер могу само ово да вам кажем ДА СУ ХРВАТИ ИМАЛИ СВОЈУ ДРЖАВУ ПРЕ СТВАРАЊА југославије ОНИ НИКАДА НЕ БИ НИ УШЛИ У ЊОЈ . Али Хрвати своју државу нису ни имали
Препоруке:
0
0
19 недеља, 22 август 2010 05:10
Марко
Одличан текст, веома реалан и истинит, морамо да се боримо ови шта су имали да кажу и ураде урадили су време је за смену елите у србији , пре свега интелектуалне која ће изродити нове идеје за спас српства и кренуту у њухову реализацију.
Препоруке:
0
0
20 недеља, 22 август 2010 06:26
Зоран Туцаковић
Давно (и дивно) је однос предака и потомака сажмео Брана Црнчевић, пишући ове стихове у песми Соколови:

Где су моји преци, соколови,
зар их није било, зар су били снови?

Зар прстима морам да поскидам дане
који су покрили Високе Дечане?

Зар је прошлост била дим, магла и пара,
и зар тражим царство кад се сећам цара?

Зар Душана Силног да четкају четке
и зар ја постојим ако немам претке?

Фарисејство, лажи, глупости, гротеске,
моје срце тражи оца место фреске.

Сви ми дугујемо себе некој деци,
будимо потомци, да би били преци.


Са своје стране, додајем следеће Питање:

Зар да "Боже правде" наша химна буде,
кад нам атеисти све по кривди суде?

Зар на грб да слети орао с две главе,
кад нас черупају к'о кокоши праве?

Како да Србија буде опет јака,
кад се преци стиде својих потомака?
Препоруке:
0
0
21 недеља, 22 август 2010 11:17
komentator
malo se ustezem... ali moram da primetim da je autor propustio da navede jednog strasnog neprijatelja srba i uzroka mnogih patnji - australske aboridzane! (i jos neka pacificka plemena...).

boze mili sta se sve nece naci, ko sve nece pretendovati...

pa i nije cudo sto nam je tako bilo i sto ce nam tek biti kad su nam ovakvi elita, kad ovakve ideje sledimo. ipak narod sam mora da razabere zito od kukolja, da sam odluci za kime ce poci...
Препоруке:
0
0
22 недеља, 22 август 2010 11:23
Џон Шепард
Иако "Двери Српске" не читам редовно, изузетно ценим Аутора и сматрам да је ово одлична основа за стрначки програм, ако се икада усуде на тај корак.

Одмах бих гласао за ту опцију, чак иако се не слажем са, понекада, предозираним верским контекстима које стижу од те групе људи.

Око нечега се, ипак, морамо назад окупити: запис-дрво, вера, паметан и одлучан човек, све нам је то потребније него икада.

Поздрав.
Препоруке:
0
0
23 недеља, 22 август 2010 13:15
брм
@ Živadinka
"Gospodjo Ana vi mnogo grešite Srbi nisu pleme."

тачно Живадинка,

али то треба објаснити прво Обрадовићу, затим комплетној интелигенцији Србије на челу са академицима, па ауторима и коментаторима на овом сајту...
кад су Срби постали племе?
1918. кад је усвојена Штросмајерова доктрина о три племена као државна идеологија која траје до дана данашњег
у међувремени - 45. племена су се распала на братства (бртство и јединство)
елем СРБИ НИСУ ПлЕМЕ СРБИ СУ НАРОД веооооома стар..
који је имао државу много пре 14. века и модерну нацију (скуп слободних грађана) мнооого пре 1878..или које већ (прецизнпо од 3 године НЕ према Плинију Старијем кад им је признат статус слободних грађана Рима са свим привилегијама али и обавезама (војни рок нпр.)
НАРОДИ СУ ПРЕВАСХОДНО ЈЕЗИЧКЕ ЗАЈЕДНИЦЕ
па су стога СРБИ (онтолошки) СВИ КОЈИ ГОВОРЕ СРПСКИ УКЉУЧУЈУЋИ И ХРВАТЕ И БОШЊАКЕ И КАТОЛИКЕ И САТАНИСТЕ И ГЕЈ ЛОБИ...ма како се ИДЕОЛОШКИ они о себи изјашњавали..СВИ СВИ СВИ СВИЂАЛО СЕ ТО НЕКИМ ИЛИ НЕ..
српска конфедерација већ постоји - састоји се из међународно признатих Хрватске, Босне (целе не само српске), Србије, сутра вероватно и Војводине, ЦГ, Македионије и Бугарске..САМО СЛУЂЕНИ НАРОД ТО ТРЕБА ДА ПРИМЕТИ И ДА ПОЧЕН ДА СЕ АДЕКВАТНО ТОМЕ ПОНАША..
рецимо као Скандинавци...којима не пада на памет унија али сасвим складно функционишу као Норвешка , Шведска, Данска..
Препоруке:
0
0
24 недеља, 22 август 2010 13:25
Светислав Костић
Аутор не помиње актуелну такозвану елиту именом и презименом. А требало је! Јер поред неодговорних и политички плиткоумних српских бирача, којима се њихова тромост духа може прогледати кроз прсте јер од таквих савременика не може се ни очекивати спремност помног расуђивања, главни одговорни за пропадање српског просторног и духовног бића - јесу у Београду владајуће фигуре са дугим језицим и јединим ухом окренутим у правцу Вашингтона и Брисела, НАТО и ЕУ централе.

Јер се код аутора ван сумње ради о једном српскомм патриоту, здравог аналитичког духа, који не пропушта да наведе све битне факторе одговорне за стање у каквом се налази и српски корпус са друге стрaне Дрине којем ни мало наклоњена данашња званична Србија такође и својим Србима у Србији маћеха. Па ипак аутор ни једним словом да помене када су у питању на власти Срби у Србији, колаболатери и квислинзи од врха па наниже. Ту није ријеч ни о каквој "елити". То је све без изузетка један зао специус мушког и женског пакосног рода. Они презиру народ којем имају да захвале своја незаслужена привилегована мјеста у друштву. Глас народа не цијене по начелу: Vox populi, vox dei (glas naroda, glas boga) nego, glas naroda = glasu марве. До свидание / da svidanije!

P.S.: Аутору се извињавам, уколико оне најгоре политиканте унутар српског етниа није поштедио, али се њихове невидљиве и свагдје пеисутне руке постарале да се те секвенце које властодршцима ни мало не одговарају, побришу.
Препоруке:
0
0
25 недеља, 22 август 2010 14:30
треба ли нам уопште програм?
И ко да га прави? Верујем да програм прво настане у свести народа а онда се уобличи у нешто што се може прочитати. Без тога народ неће да прихвати и најбољи програм, јер једноставно не извире из живота, већ из нечега њему страног. Неко је то приметио и назвао теоретисањем, и ја се потпуно слажем.
Зато овај последњи духовни, морални, национални и државотворни ослонац морамо чувати по сваку цену.

Ово је живи пример тога. Наравно да морамо, али треба ли да будемо слепи код очију? И шта то уопште значи у светлу последњих догађаја у СПЦ? Треба ли да будемо слепо покорни и да ћутимо (као Двери) или да причамо како јесте без пардона (као борбазаверу). Ја не правим суд шта је боље за нас, али "Другови, ми морамо..." ми једноставно изазива мучнину.
Препоруке:
0
0
26 недеља, 22 август 2010 20:11
Татијана
Јесте, стварно је већ мало мучно слушати и читати шта ми све као народ морамо. Није народ мало дете, и нисмо ми људи без памети да нам неко стално појашњава и црта у којим смо проблемима и зашто.Свако за себе покушава да све ово преживи и да опстане, па од успеха тих покушаја зависи и заједничка судбина свих нас, и зато треба да помажемо једни другима како знамо и умемо. Што уосталом и радимо.
Препоруке:
0
0
27 недеља, 22 август 2010 22:45
Један пажљиви читалац
@ треба ли нам уопште програм?
И ко да га прави? Верујем да програм прво настане у свести народа а онда се уобличи у нешто што се може прочитати.
Ово је најважније запажање кога ваља стално имати на уму. Уједно, то је објашњење дугих перида тоталне пасивности који се јављају у историји народа. Дакле, осим програма, потребно је стицање и других битних околности за промене! Пре свега, потребна је вера, или бар нада у могућност остварења прижељкиване промене! Ту веру (наду) пре ће поткрепити повољне околности, могућност подршке (посебно материјалне), залеђина или јак савез, широки фронт противника актуелног стања, велики међународни покрети, преврати и сл.

Без тога народ неће да прихвати и најбољи програм, јер једноставно не извире из живота, већ из нечега њему страног.
Са овим се не бих сложио! Просто, програм може и "извирати из живота" (и бити прихваћен), али из претходно поменутих разлога - недовољан сам по себи!
Ето и делимичног објашњења за неуспех програма појединих политичара!
Препоруке:
0
0
28 понедељак, 23 август 2010 09:29
RSKrajina/RSrpska
Red bi bio da analizu statusa srpskog naroda i države na Balkanu počnemo od prve srpske države posle 1918 – Republike Srpske Krajine. Ove godine obeležavamo 15 godina od Oluje, najvećeg etničkog čišćenja u savremenoj Evropi posle Drugog svetskog rata, kada je nekoliko stotina hiljada Srba u srcu Evrope proterano sa svojih kućnih ognjišta, a da se u njih do dana današnjeg nije vratilo.

Pa ajde da pocnemo od RSK.
Jel se desavalo nesto u toj RSK i pre Oluje gospodine Obradovicu ?
Mislim od osnutka RSK pa do Oluje, ipak je to cetiri godine koje ne mozemo samo tako gurnuti pod tepih.
Vi ste bili vrlo mladi u to vreme pa vam je mozda nepoznato da je RSK temeljitije ociscena od nesrpskog stanovnistva nego sto je to bio slucaj sa Hrvatskom u Oluji.
Jasno mislim na celu Hrvatsku, jer i u Zagrebu, Rijeci, Varazdinu, Karlovcu.....itd. su takodjer ziveli i jos uvek zive brojni Srbi, a u RSK je zivelo neki 50-ak % koji su cinili 70-ak % ukupnog stanovnistva tih petnaestak opstina koje je obuhvatila RSK.
Mozda mi Srbi iz ZG,RI,ST,KA,VZ itd. nismo po vasoj volji, ali to ne znaci da i ne postojimo.
Nije se bilo lako gospodine Obradovicu, a niti bezbedno, deklarisati kao Srbin 1991./1992. u ZG,RI,ST,KA,VZ itd. dok je Hrvatska bila preplavljena stotinama hiljada prognanika iz RSKrajine i RSrpske, a u jednom trenutku brojka se kretali i oko 500 000.
Zapitajte se kao covek, raspitajte se ako ne znate, koliko je vredeo zivot i imovina jednog Hrvata u RSK/RS tih godina...njihova ljudska prava i sl.
Meni je potpuno razumljivo da je za izbegle Srbe Oluja "zlocinacka akcija", ali niko, ama bas niko, da spomene kako je Oluja omogucila stotinama hiljada prognanih Hrvata povratak svojim popaljenim i popljackanim ognjistima...to ne mogu razumeti gospodine Obradovicu.
Trebali ste proci RSKrajinom nakon Oluje i razgledati hrvatska sela, u stvari ono sto je od njih ostalo, mozda bi tada postali barem malo objektivniji...meni je to mnogo pomoglo.
Препоруке:
0
0
29 понедељак, 23 август 2010 10:46
Звездарица
Све је ово тачно - у принципу. Можемо да правимо и Медитеранску и Унију са Русима. Све су то велики, широки мисаони потези. Кад дођемо на конкретно, тек се види колико не знамо ни шта ћемо, ни како ћемо. Што рече овде један човек - мука ми је од "Ми морамо да требамо" и благонаклоног става према СПЦ која већ предуго никако да оживи парохијски живот.нема више оправдања за превелику самоизолацију Цркве. Нек уђе мало у народ и кад не свети водицу за паре.

Манте нас испразне приче. Можете да се појавите на политичкој сцени са идејом о уједињењеу свих Срба, али ако не знате најбаланије ствари из свакодневног комуналног живота, немојте ни да размишљате о власти. Нико за вас неће гласати. Па нама је доста великих прича. Само конкретно, конкретно, конкретно. Кад ће да проради семафор у Београду на Ђерму, то ме интересује, а ово... Шта ме брига где сте путовали и какву сте мрежу правили. То је утопија без конкретних предлога за промену, најконкретнијих.
Препоруке:
0
0
30 понедељак, 23 август 2010 22:14
Воја
Текст ми се јако свидео иако се не слажем са баш свим наведеним у њему. Међутим, једна ствар ми је остала нејасна: зашто аутор прави разлику између Срба и Срба?

Како у тај програм уклопити Србе исламске, римокатоличке или неке друге вероисповести? Иако СПЦ има заслужено место у српском народу јер је увек била уз њега, ипак не треба од себе терати Србе других вероисповести и наметати им измишљене националне идентитете попут "Бошњака".

Такође, сигуран сам да има и хомосексуалаца који према српском народу осећају исто оно што и ја. Иако нисам неки поборник изједначавања права хомосексуалаца и хетеросексуалаца, сматрам да оно шта ће неко да ради у спаваћој соби (да поновим: у спаваћој соби) не треба да квалификује људе да ли су пожељни за један овакав пројекат или не.

Моје је мишљење да НИКО не сме да се осети одбаченим у процесу обједињавања и уједињавања српског народа. У супротном, ово ће бити још један пропали покушај по рецепту оних које критикујете у свом тексту.

Молим аутора да ми одговори на постављена питања. Унапред хвала!
Препоруке:
0
0
31 уторак, 24 август 2010 00:30
Борис
Неко од претходних коментатора је већ поменуо а ја у потпуности подржавам - патриотска елита која већ сада постоји а којој су језгро Двери Српске мора да прерасте у политички покрет односно партију! Наравно да неће одмах на следећим изборима освојити власт али ће сигурно прећи цензус и њихове речи и порукуе ће се са скупштинске говорнице чути даље и стићи до много више људи - истомишљеника, симпатизера и потенцијалних гласача. У сваком случају сигуран сам да на првим изборима снага те нове партије не би била мања од рецимо ЛДП-а. Немам бојазни да би власт и положај покварили ту нову српску елиту јер се праве патриоте познају по томе да они раде то што раде због идеје а не због материјалне користи. Ја бих у сваком случају гласао за ту опцију (досада сам гласао за ДСС) а и многи моји пријатељи па чак и они који су апстинирали до сада.

Зато, само храбро и загризите браћо! Видите и сами по овим коментарима да је људима доста теоретисања а Бошко Обрадовић и његова екипа су својом теоријом већ направили погодно тле да би били спремни за следећи корак. И онда полако напред, корак по корак...
Препоруке:
0
0
32 уторак, 24 август 2010 11:14
srdjan conic
Dobro poznate analize Boska Obradovica. Pitanje je samo kako realizovati ovakve ideje. Vreme je da srpske dveri postanu politicka partija. Vreme je da ljudi poput Boska preuzmu odgovornost i postanu vodje. Ovo je samo kraca verzija mog komentara. Ne znam zasto juce nije objavljena duza.
Препоруке:
0
0
33 уторак, 24 август 2010 23:12
a sta je tu novo ?
@srdjan conic
Ovakve analize i ideje se vise niti ne iznose da bi bile realizovane vec tek toliko da se nesto pise.
Sve vec vidjeno, pokusano i porazeno.
Препоруке:
0
0
34 среда, 25 август 2010 10:25
брм
@a sta je tu novo ?
одлично питање

нек ми неко нађе ЈЕДАН став који се разликује од става по истом питању било кога из "старе елите" о којој мислим све најгоре - од оца Добрице или мајке Латинке (по укусу)па надаље...
све кључне бедастоће и овде су присутне као нпр.
1 базично је држава српског народа само Србија, у осталим живи "српска дијаспора"
2 Срби су само православци
3 за приступ у пуноправно чланство клуба правих Срба потребан је испит који само малобројни могу да положе - попут испита зрелости у домородачким племенима у џунгли (пливање у Амазону пуном пирана и сл.)- отприлике - за препород је нужно да сви Срби крену свако јутро на литургију, да се сви хомосеклссуалци намах просветле и заснују породице и да сви који слушају безбожну рок музику одмах пређу на оне ортодокс псеудо етно кичерице типа сачувајмо Ступове и сл....наравно забринут израз на лицу је обавезан, смех никако..
сви остали "Срби нису"

узгред ови ставови су новокомпоновани (отприлрике потичу из 30. -година прошлог века, златног доба југославизма) и ВЕЗЕ БЛАГЕ НЕМАЈУ СА СТАВОВИМА КАРАЂОРЂЕВИХ И МИЛОШЕВИХ УСТАНИКА..о Вуку и Доситеју да не говоримо..а ипак су они а не Добрица утемељили нашу нацију

ако будемо поново чинили на исти начин исто ће нам се по хиљадити пут десити..
Препоруке:
0
0
35 среда, 25 август 2010 12:04
Дете Ноћи
@брм
Ценим да је дошло време да нас Ви просветлите!
И какве су то ставови ''КАРАЂОРЂЕВИХ И МИЛОШЕВИХ УСТАНИКА''?
Или сте ви још један од оних који сматра да Србија и Срби требају да хватају ''корак са светом''?
за приступ у пуноправно чланство клуба правих Срба потребан је испит који само малобројни могу да положе - попут испита зрелости у домородачким племенима у џунгли (пливање у Амазону пуном пирана и сл.)

Довољно је бити Србин,а он је кадар и ''стићи и утећи и на страшном месту постојати''.Уме лепо да запева и да за појас задене.
Уздравље.
Препоруке:
0
0
36 среда, 25 август 2010 17:05
брм
@Дете Ноћи
"@брм
Ценим да је дошло време да нас Ви просветлите!"

кад већ нема елите, у чему се углавном слажемо, мора неко...

да би Србин био кадар остати у миру дома свога вишемиленијумског и на (том) дивном месту постојати..а не утећи (емигрирати, бити депортован, погубљен и томе слично)
Препоруке:
0
0
37 среда, 25 август 2010 18:39
slepi putnik
neko ovde bas namerno promasuje temu, pleme ili narod nebitno je spram onoga sto sledi dalje u pesmi ili tekstu
Препоруке:
0
0
38 среда, 25 август 2010 23:26
Огњен
Ја ништа нисам разумио!Каква унија?Мислим да се ми Срби треба да угледамо на Јевреје односно на Израел.Треба да видимо како се гради држава радом и знањем под сталном претњом од терориста.Ето за почетак имамо неке виртуалне непријатеље које овакви угледни људи измишљају.Наметнуо си нам тежак задатак да обновимо Душаново царство.Могу се Грци наљутити, узели би им доста земље.Чудан смо ми народ, сви вјерујемо у бога, а псујемо га ко луди!
Препоруке:
0
0
39 субота, 28 август 2010 15:11
pesimista
malo je kasno za ovu prichu... kralj aleksandar je 1918. imao shansu da iscrta etnichke granice srbije i sve bi bilo u redu i danas.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер