уторак, 16. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Пошто смо продати?

Kоментари (76) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 07 август 2010 20:42
Милан
Ја не знам ни пошто смо, ни ко нас је продао, мада сам својевремено, уосталом исто као и ви, мислио да знам.

Мене интересује пуковник Младеновић, ако можете да ми помогнете. Да ли се ради о једном доброћудном али оштром брки, који је волео да игра шах? Био је крајем 70-их, као капетан прве класе, у Боронгају. Пуковник Бубањ га нешто није волео.

Ви сте се демобилисали, а ја сам скинуо униформу, бацио је у контејнер близу Бајлонове пијаце у Бгд, покупио жену и децу за руке и отишао на други крај планете, да се до дана данашњег не вратим у Србију, иако ми мајка има 85 година.

Нисам био у РСК, мојом срећом, али сам се исте године као и ви „демобилисао“. Никада нећу примати војну пензију и није ми жао.

Иначе, почетком 80-их, непосредно после Титове смрти и у време „шиптарске побуне“ у Загребу, сам „пицгауером“ прошпартао околину Слуња, набављајући плочице, паркет, „Јеловица“ прозоре и сл., тобоже за будуће бараке за инжењерце, који су били на обуци под шаторима на Слуњу, а уствари за викендице генерала Чанадија, пуковника Бубња и осталих из војне области. На викендицама је радила инжењеријска чета за утврђивање капетана Иветића, Хрвата, мог класића. Ко се разуме, сада зна и моје годиште и род војске.

Иако су шиптарски војници добили пацке због учешћа у немирима у центру Загреба (ако се не варам, било је то некако у време када је Џон Ленон убијен), а било их је добрих 30% у Боронгају, па им је тајном наредбом чак и бојева муниција одузета (нису више држали стражу), било је јасно да су сви, осим Срба, већ организовани и спремни за деловање. А ми се још и данас расправљамо ко је издао, продао, ко је на чијој страни био... Што би се рекло на српском - село гори, а баба се чешља.

Честитке за текст!
Препоруке:
0
0
2 субота, 07 август 2010 21:25
...
Сталожено на површини, испод потресно. Немам више шта да кажем.
Препоруке:
0
0
3 субота, 07 август 2010 23:02
ау миле
Јасно је да је Милошевић издао Крајину. Милошевић је мислио да чини мудру ствар, да спасава матицу и Републику Српску, жртвујући Српску Крајину.
Четири године касније, видело се колике су његове процене погрешне, када се звер острвила и на Србију.
Године 1991, први пут у историји, Срби преко Дрине су се борили за слободу и своју државу. Република Српска Крајина је уништена као и српски народ у Хрватској, коначно решење српског питања на Хрватски , Павелићевски начин. Опстала је само Република Српска, али је само питање времена када ће звер условити да "геноцидна творевина" буде укинута.
Као што неки комантатор рече, најважније је српство.
Јалове су расправе ко је издао и зашто је издао.
Препоруке:
0
0
4 субота, 07 август 2010 23:37
драгослав павков@Милан
Не верујем да се ради о истом човеку.Пуковник Младеновић је '48 годиште,родом са Косова и Метохије,мислим из околине Подујева али не држите ме за реч.Бркове није носио,иза себе оставио је супругу,кћер и сина.Сахрањен је на Великом православном гробљу у Сомбору.Поздрав и све најбоље.
Препоруке:
0
0
5 субота, 07 август 2010 23:59
Mnogo Pametan
A ko je mogao da nas proda? Isti onaj čiji je sin otvarao Bambilend dok su po Srbiji bacane tone i tone bombi. Isti onaj koji nema ni krst na svom grobu. Mislim da sam dovoljno rekao.
Препоруке:
0
0
6 недеља, 08 август 2010 01:08
Мари
Продали су нас исти они који су после Крајине продали и Србију: њене фабрике, банке, цементаре, планине, воду, земљу...!
http://standard.rs/-cvijanovi-vam-preporuuje/5119-stranci-e-da-oru-srpske-njive-a-srbi-e-uvoziti-hranu-i-gladovati.html

То су исти они који су државу и народ довели до просјачког штапа!
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/u_fokusu/story/128564/Mladi+opet+idu+iz+zemlje!.html
Препоруке:
0
0
7 недеља, 08 август 2010 03:58
kosanka
Odlican tekst gospodine Pavkov.Slazem se sa svim
napisanim,posto sam izbegla iz Sarajeva u Beograd
1993 godine.Nakon par meseci provedenih u Beogradu
odlazim u rodnu Liku,posto mi je majka bila bolesna.Posto je Krajina bila pod zastitom UN,tako
da su mnogi od nas mislili da ce se moci normalno
ziveti.Nasi vojno sposobni muskarci su bili na
linijama razdvajanja.Kad su se desavala ratna
dejstva vojnici UN bi se uvek pre povukli na
hrvatsku stranu.Medjutim,sigurna sam da mnogi
nemaju pojma o velikoj vojnoj paradi,koja se
odrzavala nedaleko od Slunja.Tu se prikazivalo
kako je Krajina spremna da se odbrani sa migovima
raketama,minobacacima ,tenkovima i drugim.Mnogi
od nas,koji smo pratili prenos,smo bili pomalo
ohrabreni.Nakon kraceg vremena je doslo do "Oluje".Najpre je oko ponoci usledio jako dejstvo raketnih bacaca i sa svih strana oko mog
mesta su se videla svetla traktora i automobila i
uplasene zene,deca i starci,jer su ostali bili na
polozajima.Receno nam je da se samo privremeno
sklanjamo na poligon kod Slunja,ali je kolona nastavila do Blatuse(tamo su svojevremeno bili
prihvaceni borci i narod Fikreta Avdica)Tu smo
sacekali dolazak nasih boraca ,koji su sve do
jednog ponavljali "Izdani smo"Nakon toga smo
preko Bosne nastavili put Beograda.Ja isto verujem
da smo izdani i prodani i ne verujem da ce se ikad
saznati sve pojedinosti.Srba vise nema na tim
prostorima i to je zavrsena prica.Pozdrav.
Препоруке:
0
0
8 недеља, 08 август 2010 04:59
Darth Vader
Jeftino...za jedno 4 godine vlasti. Al' nije lose...Kosovo je otislo za 16 mjeseci vlasti...Ipak je Krajinu vise cjenio.
Препоруке:
0
0
9 недеља, 08 август 2010 05:03
Сокенекос
/Мари - текст са Стандард-овог линка је толико тужан да овај други нисам ни погледао. Могао би и НСПМ да га окачи бар у хроници. Ово је заиста богу плакати.
Препоруке:
0
0
10 недеља, 08 август 2010 05:43
Продао?
Самосажаљење до даске. Не желим бити претерано груб, Мари је 100% у праву, али кога то занима. Да будем мало ђаволов адвокат: овако постављено питање (са импилацијом "нас из РСК") остале занима исто колико и аутора ко је продао вл. Артемија. А да, он није продат, у питању су криминалне радње.
Таква плитка оправдања су продавана и онда (санкције се морају скинути), а кажу за сваку робу се нађе купац. Зато би можда било боље овакве текстове и не објављиват, кад већ нема поткрепљенијих анализа шта се дешавало.
Препоруке:
0
0
11 недеља, 08 август 2010 07:54
м. -ић
Мислим да још има сувише старијих људи који ништа нису схватили, што чини да расте нараштај за нараштајем младих, који ништа није научио, јер нема од кога. Најгоре, ти који ништа нису схватили, нити знају да нису схватили, нити их занима да схвате. На несрећу, такво широко незнање и незанимање управо одговара режиму на власти, те, за разлику од свих других држава на свету, не чини ништа да се стање измени. Моја велика захвалност аутору на труду да се ова ситуација макар мало поправи.
Препоруке:
0
0
12 недеља, 08 август 2010 08:19
Сизиф
Пад Западне Славоније дочекао сам као регрут у Сомбору. Захтев нас неколицине да нас пошаљу на ратиште у З. Славонију како бисмо помогли у одбрани тадашњи командант војног аеродрома Ђоко Радаковић је одбио. Убрзо су на аеродром дошли исти они људи које је господин Павков споменуо у тексту. То су били припадници 72. Панчевачке и 63. Нишке одевени у црне униформе са ознакама Српске Војске Крајине. Један од њих је био пореклом далматинац и у штуром разговору ми је само рекао да иду у Вуковар "јер ће бити још већег с..."
Препоруке:
0
0
13 недеља, 08 август 2010 11:57
VOJVOĐANKA
@Mnogo Pametan
Slažem se s vama. Slobodan Milošević je sve izdao. On je bio koban i po nas Vojvođane, jer je obeznažio ustav iz 1974. Valjda je danas i vrapcima jasno da ne bi bilo ni ratova na jugoslovenskim prostorima da Milošević nije UKINUO ustav iz 1974. godine!
Препоруке:
0
0
14 недеља, 08 август 2010 12:00
наташа 1. део
У то време ја сам такође остављао дуван и због надошле енергије услед престанка пушења сам морао да се физички добро истресем да не бих пукао. Тако да сам вест о паду Книна дочекао у базену пливајући тамо амо два три километра дневно, наравно у Беогрду где сам и био цело време рата на редовном школовању.
У то време сам се много љутио на Милошевића, и због "блокаде" на Дрини, а потом и због тога што није ушао у рат са остатком света због Книна.
Моја љутња је била искрена и дубока, али ни тада га нисам мрзио и тада сам процењивао, на шта сам данас посебно поносан, и тада кад сам га лично окривљивао за лоше вођење, и тада сам знао да му ови из дос-а нису ни до колена, шта колена ни до чланка.
Пре пар дана сам поново гледао емисију о паду Книна, али први пут некако трезвено без страсти, љутње, хладно размишљајући о свакој речи и слици.
Мој закључак је следећи. Одлуку је донео сам Слободан у својој глави, сам и на своју одговорност.
Или ће ућу у рат са НАТО пактом у тренутку кад то они хоће, у условима који су били такви кави су, и више него ризиковати опстанак саме Србије и војнички пораз, а потом и нестанак српског народа, или ће издате пре свега себе и своју политику, јер његова је политика била политика српске националне солидарности. Он је морао да "изда" своје политику, дакле себе самог, то је теже од смрти. Смрт је права боза, у односу на тежину те одлуке. Сви они који имају своје мишљење о било чему знају тежину те одлуке.
Са друге стране, он је имао и непријатење, којима је било потпуно свеједно коју ће одлуку донети, више или мање лошу, њима јер било битно да је одлука лоша. Њихова се позиција није променила. На својој страни је имао оне који су делили са њим идеју националне солидарности. И њих је губио. И он повлачи потез, против себе, прив својих следбеника, за тренутно одгађање војничког краха Србије, ризиковао је одлазак у ништавило. Али није отишао у ништавило.
Препоруке:
0
0
15 недеља, 08 август 2010 12:04
горштак
Сведочанство г. Павкова, једно је у низу сличних које су се могле чути и од других учесника у рату у Хрватској, али и у Босни. Од једног борца који је учествовао у ослобађању Санског Моста, слушао сам како су након дуге борбе разбили све муслиманске утврде и гнезда, и тек што су потпуно поразили непријатељску војску радујући се победи, одједном је стигло наређење ''одозго'' да се српска војска повуче и град препусти муслиманским војницима. ''Стајали смо на брду и немоћно посматрали како непријатељи улазе у град, одакле смо их непун дан раније потиснули'', говорио је тај познаник.
То се догађало и на другим местима.
И у Босни и у ''Хрватској'' водила се издајничка крени-стани политика, која је очигледно имала за циљ да онемогући победу над непријатељима.
Некакав ''труст мозгова'' у тајној служби, радећи за богзна чије интересе, развио је високософистицирану дугорочну стратегију у којој је чак и Милошевић био само пион ( као што су то и његови постпетооктобарски наследници на престолу ). Правећи се како се тобож боре за Србе и Српство, они су заправо чинили све да ту борбу саботирају, обесмисле, криминализују и учине све што могу како би се она огадила и самим Србима. Јавно су се клели у српске идеале, а тајно су шуровали са светским окупаторима и њиховим балканским сателитима, што је потврдила ''Олуја'', а након ње и потписивање срамног ''Дејтонског споразума''. Одговорност за све пада великим делом на самог Милошевића, али је грешка све сваљивати на њега, он је послужио само као политички оперативац ( а и жртвени јарац ) за нешто што су осмислиле јаке антисрпске структуре које су се инфилтрирале како у ''српску'' тајну полицију, тако и друге ''наше'' институције.
Тако су заправо и титоизам и милошевићизам и ДОС-изам, само фазе у остваривању дугорочног антисрпског програма, у коме се по речима писца Момчила Селића ''мењају само лутке, док луткари остају исти''.
Сведочење Д. Павкова је значајно као још једна потврда тога.
Препоруке:
0
0
16 недеља, 08 август 2010 12:23
наташа
НАТО је припремио удар из Сребренице са осам хиљада исламских ратника на српске полижаје са циљем продора и повезивања са муслиманима у Рашкој и Шиптарима на Косову. То је био НАТО ПЛАН, а не самостална екскурзија Насера Орића. Има их који тврде да је то био лажни напад за развлачење Срба у договору Туђман-Изетбеговић, али није само то, НАТО је планирао проширење рата на Србију. Дакле удар из Сребренице и Олуја су били делови истог плана. У тај план се изванредно уклалапао и тадашњи начелник генераллштаба Перишић, који је инсистирао да Младић крене са војском према Книну, на чистину да их НАТО може боље гађати. Младић га није послушао. У то време нико, па ни Караџић, па ни Милошевић нису знали где је Младић. На Дрини су били српски полицајци, Милошевижћ ништа не верује Перишићу и шаље Обрадовића, да блокира Дрину, а ако успут затреба сперечи продор мулсимана из правца Сребренице ка Косову, ако пробију српске редове. Такоззвани "муслимани", а у ствари предњи одреди НАТО, уз очигледну координацију са Холанђанима који их хладно пропуштају КРЕЋУ КА СРБИЈИ.
Појављује се Младић право ниодкуд и зауставља поход на Србију из Сребренице, и побеђује муслиманску виојску до ногу. Јаче и супериорније него што су планери похода на Србију из Сребренице планирали. НАТО шокиран, и уместо плана спајања мулсимана и Шиптара на територији Србије, прелазе на план Б, директан удар НАТО авионима на РС Крајину. Тако је почео напад на Книн, ударима НАТО авиона.
Дакле, Слободан се опредељује за 1. очување, макар до следећег удара језгра српске државе, 2.очување биолошке масе, дакле људства и становништва РС Крајине. Даје триторију и залаже свој образ.
То су већ размере античких дилема и катарзи. Какво је ту срце тербало имати.
Тада, ја то нисам ни знао ни сагледавао.
Препоруке:
0
0
17 недеља, 08 август 2010 13:30
Мирко Грбић, Бањалука
Одговор је као у оном бећарцу....мало ја мало ти па ћемо се вољети Нарцисе ја и ти...
Но шалу на страну....ако Срби тврде да их је живе сахранио онај из Куће цвијећа , без петокраке....питам, зашто су упорно гласали за оног у Пожаревцу без петокраке....и онда ће бити изненађени када и наредне Данге освану у свом дворишту са хумком без петокраке или крста, свеједно.Данас је 81. година од смрти најбољег Србина новије историје наше....Арчибалда Рајса!
Мир његовој души!
Срби ће се дозивати памети до краја свог вијека а он је нажалост близу !
Препоруке:
0
0
18 недеља, 08 август 2010 13:39
саша р.
Ово је изузетан текст, чија истина много боли, такође и много указује на то да генерал Перишић није главни кривац. Да се разумемо, далеко од тога да је Перишић цвећка, што смо сви имали прилике да се уверимо, али Френкијеве "црвене беретке" биле су под директном командом Слободана Милошевића. Ако се добро сећам, Милошевић је и ту био "чистих руку", јер је по његовом УСМЕНОМ НАЛОГУ беретке основао Јовица Станишић, а причало се да је идеја о њиховом стварању потекла од Михаља Кертеса. Као што видимо, дошли смо до парадоксалне ситуације - "кривци" за пад Крајине су Мартић, Бабић, Мркшић, Перишић, Симатовић, Станишић, Кертес итд, али никако господин у чијим су рукама били сви конци, као и сав новац покупљен од српског народа током деведесетих година - Слободан Милошевић! Слажем се да је јалово сада тражити кривца, али ипак треба да се зна. Ако ћемо истини за вољу, јалово је тражити кривца и за Космет, јер сада тамо нема српске војске. И ту је највећи кривац онај који је допустио да се то догоди. Коштуницу и Тадића могу критиковати за низ погрешних потеза које су повукли, али не могу их кривити за то што на Косову нема српске војске. С којим адутима су њих двојица уопште могли да бране Космет? Правним? Па немојмо се заваравати! Хајде да видимо шта сада није јалово заступати. Свакако Санџак и Војводину. Видели сте пре неки дан чланак у Вечерњим Новостима, где Зукорлић позива у помоћ муслимански свет, "јер они у Србији немају никаква права". Видели сте такође приликом скорашње посете председника Тадића Санџаку да нема ниједне српске заставе на званичним установама. Ко је овде угрожен, они или држава Србија? Паметан човек се учи на туђим грешкама, тврдоглавом је потребно сопствено искуство и бол да би научио, а мазохиста воли да настави са осећањем бола. Ускоро ћемо имати прилике да видимо до које фазе разумевања смо дошли.
Још једном, захвалност г-дину Павкову на изузетном тексту!
Препоруке:
0
0
19 недеља, 08 август 2010 15:31
Сремица
@ау миле и истомишљенике

Наравно да је Милошевић издао Крајину!
Да су на његовом месту били Вук Драшковић, Жарко Кораћ, Зоран Ђинђић, Соња Бисерко или Борис Тадић - то јест, било ко други; чак и неки коментатор овог текста - то се не би десило!
Тако бисмо данас већ били у ЕУ и НАТО-у, а у уста би нам падале печене шеве!
Препоруке:
0
0
20 недеља, 08 август 2010 16:03
БЕОГРАЂАНКА @VOJVOĐANKA
Ма немојте. То се зове мудра анализа.
Препоруке:
0
0
21 недеља, 08 август 2010 18:02
наташа 3. дио
Ово је место кад и где бисмо могли да демистификујемо "црвене беретке" како су настале, ко их је контролисао, а ко је са њима командовао.
Познато је да су се у периоду сукоба у Хрватској стално водили неки преговори. Потписивани су и неки уговори примирја, добијани су и прихваћани мировни задаци који су били мерило колико су залагања и изјаве, као и обећања преузета у тим преговорима прад међународним представницима била остварљива и колико су имала могућност контроле.
Такође је текао процес раздруживања у војсци, када су официри и друга војна лица свакуи ишли на своју страну, Хрвати и муслимани у састав војски својих републчика и народа, а сви који су хтекли остати у војсци су се окупљали у Србији.
У армији је постојао и један одред, звани одред за заштиту уставног поретка земље, који су сачињавали тајни агенти војске, који су били и наоружани и обучени, али су били у тајности и радили су неке друге послове, углавном из угоститељске бранше, били су или конобари, или власници кафана, или неке занатлије, али су били тајни одред војске СФРЈ који је постојао.
Они сви, без провере и у целини прелазе у ДБ Србије. Зашто?
Зато што је Милошевић преузео обавезу мониторинга и постојања једне специјалне јединице која ће НЕЗАВИСНО бити присутна на терену, која неће учествовати у сукобима, која ће имати само корективну улогу, ако се неке одметнуте групе супроставе командама својих војсци и почну деловати самостално, шверцовати оружјем и слично. За команданта тих јединица, на предлог и сагласност Фрање Туђмана, уз потпуно знање међународних посматрача поставњен је, на инсистирањ Туђмасна, обзиром да је то човек који ће моћи бити присутан по потреби на подручју Хрватске, ХРВАР. И МИлошевић и туђман заједно именују Симатовићча, за команданта тих формација. У даљм току рата он је реферисао истовремено и Туђману и Милошевићу. Исте извештаје о неким темам са терена је давао уиз обострану саглоснаост и њима, а и међународном представнику.
Препоруке:
0
0
22 недеља, 08 август 2010 18:21
наташа
Дакле тзв "црвене беретке" имају специјалну улогу и власт на терену. Њихови су задаци били да на пример обезбеђују нафтне бушоптине у Џелетовцима, или на пример да ухапсе неког одметнутог шверцера оружја. На пример Легија одлази у Босну у Зворник, са задатком да ухапси неког Србина који продаје оружје свима и Србима и муслиманима и бива ухапшен па пуштен. Они, "црвене беретке" не учествују у давању страже нити чувању српских борбених положаја. Учествују у на пример акцијама спсшавања Хрвата кад су се муслимани и Хрвати потукли. На Влашићу, затим у околини Коњица, све у договору и сагласност међународних посматрача. Један такав вод, али директно предпочињен међународним посматрачима је постојао и при штабу војске Републчике Српске, маскиран као антидиверзантски вод, састављен од свих националности, који је ипак узео учешће у рату, у Сребреници кад је стрељао групу заробљених муслимана.
После завршетка сукоба, од тог одреда из ЈНА се формрмира ЈСО, која се наводно тада претпочињава Милошевићу. Међутим и то је велико питање. Формирање те јединице у склопу МУП-а Србије је био начин да се јединица одржи у целини. Колико су били одани Милошевићу показали су 5. октобра када у комплетном саставу прелазе на страну ДОС-а и Ђинђић их прихвата као јунаке и људе од поверења. Неко му је гарантовао за њих.
Друго, како је Милошевић демонтирао ДБ и како је он после његовог одласка постао нефункционалан такође треба демистификовати.
Укратко, ДБ је годинама био експозитура немачког БНД-а, а он дозвопљава странцима да за шефа ДБ-, става ФБИ ђака Станишића. Тиме конфронтира про америчку струју која је морала да постоји и већинску про немачку струју. Један од разлога пада Ђинђића је био враћање српског ДБ у потпуну контролу БНД-а као матичну кућу, није њих Доланц бирао и васпитавао да служе никаквој Србији, већ њему и Немачкој.
Добро им је Милошевић био заскочио. После 5. октобра то постаје разбијено друштво ни за шта способно. Сада функционишу као огранак суда у Хагу.
Препоруке:
0
0
23 недеља, 08 август 2010 19:20
Горан Јевтовић
Докле више овако ружни напади на Милошевића!? Па да ли се неко сећа свеукупног политичког амбијента на тадашњим српским просторима али и геополитичких кретања? Сећа ли се неко УНПРОФОРА и гаранција УН за опстанак РСК? Сећа ли се неко до тада невиђених санкција и блокада од стране "западних пријатеља"? Сећа ли се неко да је то био прелазни период из комунизма у национално освешћивање управо нас Срба?
Срамота! Због оваквих убеђења овако и пропадамо!
Препоруке:
0
0
24 недеља, 08 август 2010 20:19
Zaraki Kenpachi
@наташа

Vi bi trebalo da pišete za NSPM,a ne da dajete samo komentare,jer ova vaša kratka analiza u 2 komentara je bolja i preciznija nego sve ove jadikovke,i usmeravanja mržnje prema SM,jer ne treba zaboraviti da su i njemu i iz ''njegovih''(državnih) i iz opozicionih redova radili o glavi(Perišić,Stanišić,Drašković...,da je kao što je trebalo postojalo jedinstvo u odbrani(i želji da se odbrani) nacionalnih interesa kroz cele 90-te možžda bi i bilo par procenata šanse i da se odbrane,u onakvom stanju kavko je bilo SM je izvukao maksimum
Препоруке:
0
0
25 недеља, 08 август 2010 20:48
Зоран Живковић
Ни Милошевић ратом , а ни ова НАТО власт "правом" није сачувала Косово и Метохију. Господине Павков дајте нам решење за очување остатка Србије?
Препоруке:
0
0
26 понедељак, 09 август 2010 00:16
Радгост
Сремице,право кажеш.

Председници Русије,Белорусије и Украјине су одлучили
децембра 1991г.да СССР више не постоји;републичке
границе су постале границе новонасталих независних
држава.И сада поново,хиљадити пут ваљда,НСПМ нам освежава сећање текстом да су СМ и Србија издали, ма шта издали,продали,Србе изван Србије јер су

прихватили републичке границе у СФРЈ као границе нових независних држава.Русија,нуклеарна велесила, није успела или није могла,да мења међурепубличке границе а Слободан Милошевић и Србија су 'продали људе и територије' уместо да промене границе!? Ово је под један.А под два:у Првом и Другом рату,Срби су
напросто масакрирани па је колективна народна свест
препознала опасност од биолошког нестанка и бежећи од непријатеља у безбедне крајеве чак успевали тог непријатеља да истуку.По мом мишљењу,нико није могао да спречи долазак Срба у Српску и у Србију.Мноштво Срба је побегло у бели свет али већина која се затекла у Србији 1999г. јесте знала ко су им непријатељи и бранили су се од истих.(Успут замислите да СМ није укинуо уставно решење из 74г. па се 99г. на место
председника државе или владе нашао рецимо Азем Власи?а?).
Срби су мање настрадали кад им је тзв Запад био
непријатељ него кад им је био запад и зато је Запад
Српске кнежеве или уморио или их држи у затвору.
Пркосни Срби,пркосили султану,ћесару, јесу својим
пркосом послужили,рачунало се на то,да УСА стави
под своју управу Европске државе.Да Србија није бомбардована,Европа не би имала ЕУРО,ја мислим.
Препоруке:
0
0
27 понедељак, 09 август 2010 00:39
Branislav
1. Milosevic je izdao Krajinu: VJ nije ucinila bas nista da bi pokazala Hrvatima da ce braniti RSK.
2. Dnevnik RTS-a javio je u koznakojem minutu da je pao Knin. Kao da je pala Budzumbura u Burundiju.
3. Istocna Slavonija se nije ni pomerila a zna se ko je tamo kontrolisao stvari.
4. Ko se seca Novog Sada jula/avg. 95. oblepljenog plakatima Udruzenja starosedeoca Srbije sa natpisima: "gradjani Srbije rat van granica Srbije nije vas rat." To fantomsko drustvo je postojalo samo za tu priliku. MAde in SDB.

Analiza pod nikom natasa: besmislica. Znaci 23. divizija iz Srebrenice treba da se probije u Rasku?! Ni sa oklopnom divizijom naoruzanom taktickim nuklearnim oruzjem ne bi se probili do Visegrada. Verovatno vam se to prikazalo u snu. NATO je bombardovao polozaje SVK i telekomunikacije u RSK u noci 4/5. Napad HV je poceo 18 sati pre toga.
Zakljucak: SM je hteo da se nagodi s Hrvatima i mislio je da je to postigao i Hrvati su nas po ko zna koji put preveslali. Sta je postigao nekonfrontacijom s NATO 95. a dobio 99. Nista. Imao je zastareliju tehniku i demoralisanije vojnike. NATO 95. nije imao nikakve kapacitete u regionu da napadne SRJ. Zato i nije. ZAto se cekalo 4 godine.
Da smo jos 91. "sredili" Hrvate 99. ne bi ni bilo. Ali neko je vratio vojsku s ulica Zadra, Osijeka, Nove Gradiske, Karlovca... Jer nije imao ideju sta ce s tolikim Hrvatima. Marta 1993. taj isti je u 5 do 12 zaustavio operaciju "MAslinova grancica", i sprecio SVK da zauzme prostor izmedju Zadra i Sibenika i tima zavrsi rat s Hrvatima. Taj isti je oktobra 1993. vratio VRS s ulica Bihaca. Kraj 5. korpusa bi bio kraj rata u BiH, i mozda u Hrvatskoj, ali je neko imao "viziju". Ime krivcu je Slobodan Milosevic. Komunista, nikad Srbin.
Препоруке:
0
0
28 понедељак, 09 август 2010 01:35
саша р.
@Горан Јевтовић;

Г-дине Јевтовићу, из Ваших коментара се види да сте човек на месту и да волите Србију. Бар што се мене тиче, мислим да нисам написао ништа ружно, сем голих чињеница. Из појединих коментара произилази да Слободан Милошевић никада и ни над ким није имао контролу. Човек који савршено управља токовима новца, у то време ужива пуну подршку народа, суверено влада унутрашњом политичком сценом, изузетно је интелигентан, а не може да контролише трупе и паратрупе у Крајини?! Није ли то у најмању руку чудно. Сећате ли се оног чувеног "ако треба јешћемо корење"? Ја сам био спреман за то, многи људи у Србији такође, али не и блиски сарадници Милошевића. Својски су се потрудили да нас доведу у сличну ситуацију, а да они уживају у гламуру.
Што се "црвених беретки" тиче, Френки Симатовић за првог команданта одређује капетана Драгана Васиљковића. Изабрао је савршен профил официра - харизматичног, храброг и кодексираног човека, врло вештог у вођењу герилских борби. Црвене беретке су само у неколико недеља постале јединица која је опчинила не само све Србе, већ и многе неутралне посматраче широм света. Одједном ситуација почиње да се мења, из Београда стиже налог да се Васиљковић врати назад, а његовим одласком једна трећина "црвених беретки" напушта јединицу. Одмах долази и до промене "профила" у јединици, тачније пристижу људи са сумњивим досијеима и слични. И од тада више ништа није као пре! Поставља се питање ко је то урадио и зашто. Да ли је капетан Драган жртва нечије сујете, која не може да поднесе да је неко популарнији, или се можда увидело да његов профил не одговара за прљаве послове, или нешто треће, остало је неразјашњено. Да је Френки желео неки други профил да изабере, не би узео Васиљковића, сувише је он искусан обавештајац да би погрешио у процени. По мени нема никакве логике да се оптужују Јовица и Френки, а да Слоба остане недодирљив. Ако прихватимо тезу да су нам обавештајци у туђој служби, откуд толика Драшковићева жеља да се служба очисти?
Препоруке:
0
0
29 понедељак, 09 август 2010 02:11
svedok
Evakuacija naroda je bila dogovorena, jer je vojska delila gorivo narodu 4-og augusta. Vojna odbrana nije bila planirana jer se sa nama u koloni povlacila vojska sa naoruzanjem
(rakete npr.). politicko rukovodstvo Krajine je znalo sta ce se desiti, jer su pre nekoliko dana drzali predavanja po selima sta da se radi u slucaju napada, a nisu nista otvoreno rekli. Sluzbenici koji su radili kod vojeske u kancelarijama, dobili su dva dana pre oluje radne knjizice da nose kuci. Ako je neko "prodao", pare sigurno nije nikad ni vidio, ni dobio.
Samo da Josipovic dobije nazad "kulturno blago", pa da nam svima bude lakse.
Препоруке:
0
0
30 понедељак, 09 август 2010 07:02
goran sydney
Milosevic je kao prvo stvorio krajinu preko db, a zatim je koristio kao element ucene u trgovini sa hrvatima. koliko je mudar i sposoban politicar bio vidi se po rezultatima.
milosevic nije bio nacionalno orijentisan jer je izasao iz komunisticke skole.
Препоруке:
0
0
31 понедељак, 09 август 2010 08:14
nataša @ branislav
Nadam se da staru narodnu poslovicu "Ima dana za megdana" više uvažavate od mog mišljenja.
Imajući u vidu neke činjenice, a to su, da NATO danas stoji nemerljivo lošije nego 1995 goodine, dobro se ugruvao na Srednjem Istoku, faktički je poražen, ali to im još niko nije rekao preko televizije, na sceni je jedna konsolidovana Rusija, koja se ne libi da tenkovima zaštiti svoj interes, na primer u Gruziji, a sav komentar američkog predsednika je bio "Nismo ludi da ratujemo sa Rusijom", dakle velika je razlika između Putina, Lavrova i Medvedeva sa jedne i Kozirjeva i Jeljcina sa druge strane, a i ekonomska situacija u Rusiji je bolja. Dakle sada su uslovi za odbranu srpskog nacionalnog i državnog interesa i vama i sadašnjim srpskim vlastima puno povoljniji. Izvinjavam se ako zvučim cinično, ali ako tome dodate onoliki ugled koji su stekle "evropske i demokratske" vlasti, moje pitanje glasi "Šta čekate", što ne ispravite Miloševićeve greške? Što se mene tiče izaberite sredstva, vojna, politička dioplomatska.
Kad jedan vladar greši, onda ga drugi koji je na temelju njegove greške došao na vlast ispravlja.
Ako je vaša tvrdnja da NATO nije planirao proširenje vojnih sukoba na Srbiju u kojoj bi udar iz Srebrenice bio dovoljan povod, jer nisu imali oklopna vozila, imao ih je Unprofor, a bila je zabrana upotrebe letilica i ako bi Srbija podigla jedan helikopter na vodove i čete koji bi se onako besmisleno kretali ka Kosmetu i Raškoj došla bi pod udar VOJNIH sankcija uz odobrenje UN po automatizmu. Besmisleno nema šta.
Što se Frenkija, Kapetana Dragana i Crvenih beretki tiče, a naročito profila njihove ličnosti, danas je kapetan Dragan pod udarom suda u Australiji. Brani se da je sve radio u saglasnost i odobrenje i po zadatku svoje komande u australijskoj vojsci i NATO paktu.
Dakle to je taj profil i to je ta veza sa Frenkijem.
Препоруке:
0
0
32 понедељак, 09 август 2010 08:27
VOJVOĐANKA@БЕОГРАЂАНКА
Šta u mojoj "analizi" nije tačno?
Navedite neke argumente da bih vas razumela!
Uostalom, ako ovde svi pljuju Miloševića, što ne bih i ja mogla?
Препоруке:
0
0
33 понедељак, 09 август 2010 08:51
alan ford
milosevic i "zuti" su dva lica istog novcica koji flip-uju gazde iz Washington-a.
prvo pusti milosevica da "potrosi" nacionalni naboj i samopostovanje, zvrni stoje moguce vise slavina a onda posalji "spasioce".
oprobani recept koji anglo-saksonvci koriste kako su nasledili Rimljane.
nema tu ni mnogo pameti ni vestine, samo okoreli lopovluk.
Razgovaraju, pregovaraju, dogovaraju se ali ne prestaju da ti kopaju grob.
vidi se kod koga su veseli bosnjaci ucili zanat.
Препоруке:
0
0
34 понедељак, 09 август 2010 10:02
Бојан
@Наташа

Изнијела си неколико смјелих и интересантних теза, међутим ток дискусије је нејасан тако да се не може све похватати. Молим те размисли о томе да припремиш посебан чланак за НСПМ.

@Остало/и

Само Први крајишки корпус је у доба пада РСК имао око 80.000 војника, додуше на доста развученом ратишту. Војска Југославије имала је преко 100.000 припадника ако се добро сјећам, гомилу тенкова и за тај рат употребљиву авијацију. Хрватска, а и НАТО, добили су дозволу од некога из Србије, добили су потврду да неће реаговати, и зато су напали РСК.

Моје мишљење је да ће све те ствари ускоро изаћи на видјело, можда ћемо чак и за 5 година имати много комплетнију слику шта се дешавало и ко је за шта одговоран. Моји су поријеклом из Крајине и веома ми је жао тог простора, а жао ми је и Републике Српске јер сваким даном је слабија и види се шта јој се спрема, уз подршку Србијанских власти, наравно. И ми ћемо бити размјењени као и РСК, само се чека погодан моменат.

Данас када прођете нпр. Банијом видите једну пустару зараслу у живицу и коров. Оно мало повратника што има, то су углавном људи дошли да пробају извући нешто пензије и окончају свој живот доле. У Хрватској има још Срба, али они губе свој идентитет и нико не води рачуна о њима. То што су Хрвати урадили у протеклих 100 година је један велики историјски злочин који мора бити детаљно истражен и документован. Данас нам је можда мало касно и тешко да размишљамо о повратку територија, јер смо у много већим биолошким проблемима са људима (наталитет и самоодрживост и овога што је остало). Ипак, требало би све генерације да се школују и да им се презентује истина, да се зна како је некада било и како су се ствари завршиле како нам се не би поновиле! И Србија би требала много више рачуна да поведе о својим сународницима у Хрватској, Босни, Црној Гори и Косову.
Препоруке:
0
0
35 понедељак, 09 август 2010 10:38
Горан Јевтовић
Мислим да се упорно, скоро вулгарно и мазохистички, заборавља да су Словенија, Хрватска а затим и БиХ, већ до априла 1992.године биле међународно признате државе! Равноправне чланице ОУН!

1991.године није постојала ВЈ него ЈНА. Функционисала је Савезна влада на челу са Анте Марковићем. Дипломатију је водио Будимир Лончар. Председништво СФРЈ "функционисало" је по принципу конзенсуса. Страни фактори (обавештајне службе и разноразни експерти кризних група) већ су били инсталирани у земљи и то на најважнијим местима.
Тадашњи војни врх мултиетнички и нејединствен, са кадром задојеним комунизмом и идејом очувања некакве Југославије у недефинисаним границама.
Милошевић, осим личног ауторитета, није имао никакву контролу над ЈНА.

У Србији и свим српским крајевима прљаве политичке и страначке битке! Разарање српског националног бића на најгори могући начин, изнутра!

Неко помену чувеног капетана Драгана, Драшковића, Мићуновића... Сви су они показали своје право лице и тада али и много касније.

За то време тзв. међународна заједница се са "пуним правом" меша у унутрашње односе државе коју је пре тога разбила.
Да смо тада напали Хрватску или Босну били би проглашени и званично агресорима! А поготово то није могоао да уради Милошевић и не сам. Сећа ли се неко чувеног ВСО (Добрица Ћосић, Милан Панић, касније Мило Ђукановић...)

Аман људи, па како можемо све ове чињенице заборавити?!
А што се тиче свих пропуста и слабости (ДБ, Јовица, Френки и осталио ликови), па наравно, када "туча у кафани крене", онда је врло тешко одредити ко кога гађа флашама, ко их "скупља" а ко превија крвава чела!

Дакле, будимо реални и немојмо ствари посматрати баш тако упрошћено.
Препоруке:
0
0
36 понедељак, 09 август 2010 12:27
major luka
Bravo Gorane svaka ti je na mestu.Kada neman koja se godinama gajila napadne i resi da konacno likvidira sve sto je srpsko onda tako i biva. Slabo smo naucili istoriju. To se isto desavalo i pred pad kraljevine Jugoslavije. Reziseri su bili iz istih zemalja kao i sada. Trebalo je unistiti Srbe i njihova stanista i jednom za svagda ih satreti.
Deseilo se sta se desilo. Srbija i Srbski narod moraju jednom za svagda da se otrezne i da im se to vise nikad ne ponovi. Moraju da nauce poruku koju im je uputio ARCIBALD RAJS jer su sve zaboravili. Moramo konacno da resimo uredjenje svoje drzave i da debelo povedemo o tome racuna. Nasi politicari od osnivanja prve Jugoslavije vise su voleli tudje nego svoje. Dokle cemo se sami ponizavati i udvarati ni sa sta drugima. Gledajmo svoje interese i samo svoje interese.Budimo ono sto jesmo.
Препоруке:
0
0
37 понедељак, 09 август 2010 14:26
Стари Вујадин
Јел ово Звезда и Партизан играју. Толико страсти а нигде анализе. Предлажем посебну рубрику о лику и делу СМ. Исто тако и посебну рубрику о Титу и Дражи. Е кад фанови оба табора буду тамо заузети, ми овде можемо на миру да анализирамо.
Препоруке:
0
0
38 понедељак, 09 август 2010 15:22
Branislav
Srbija je bila garant Vensovog plana tj. SRJ.
Reci da Milosevic nije 1991. imao kontrolu nad JNA je nerazumno. Septembra 1991. JNA je trazila, ali nije dobila odobrenje od SM da zauzme npr. Zadar.
Sto se tice UNPROFOR-ovif oklopnih vozila, u tom momentu sem lakih transportera u Bosni nije bilo niceg ozbiljnog. Zabrana letova je bila u BiH, a ne u Srbiji. Uostalom Srbi su tu zabranu krsili kad god su mogli. Recimo prilikom operacije Una 95 kada su Hrvati pokusali desant na Bos. Krajinu iz Slavonije i sa Banije.
Meni ne imputirajte ove demokratske vlasti, jer nisam njihov pristalica.
Srbija ni diplomatski nije ucinila nista da pomogne RSK.
Kako, pukovnice, pravdate Dnevnik RTS koji za Knin javlja onako usput.
Kako odgovarate na ono Udruzenju starosedeoca.
Nikako, jer nemate sta reci. Samo da niko ne pljuje Slobodana. Eto, to je vasa politika.
Niste odgovorili ni za Maslinovu grancicu. KO je 20 minuta do 4 sata ujutro naredio da se akcija obustavi? A trebalo je da pocne u 4. Tog 14. 03. 1993. 800 krajiskih diverzanata proslo je iza hrvatskih linija i cekalo naredjenje da na spavanju uhvati najelitnije gardijske brigade HV. Onesposobili su im artiljeriju, prisunjali se polozajima. S druge strane stajala je 92. mbr. SVK cekajuci naredjenje da se proseta kroz otvorenu liniju i prodre na Jadransku magistralu. Medjutim u 20 do 4 stize naredjenje za povlacenje. Tih 800 jedva su uspeli da se povuku nazad a da ne budu primeceni. I akciju je planirao i vodio Kap. Dragan. Njegove Alfe bile su mozda najbolja vojska koju su Srbi ikad imali. Gomila ih se kasnije borila i poginula na Kosovu.
Препоруке:
0
0
39 понедељак, 09 август 2010 15:58
@Горан Јевтовић
Кад је мржња у питању, не помажу никакве чињенице. Замрзеће и вас.
Препоруке:
0
0
40 понедељак, 09 август 2010 16:37
tito
Svaka Vama čast gospodine Pavkov na ovom članku.Realno i istinito sagledavanje stvarnog stanja u RSK u to vrijeme. Ko može (ko hoće) da čita između redova Vašeg teksta jasno prepoznaje šta se stvarno desilo tamo.
Препоруке:
0
0
41 понедељак, 09 август 2010 18:05
Zaraki Kenpachi
@Žrtve zapadne propagande

Kakvo je stanje bilo u Srbiji(pa i u ''srpstvu'' uopšte)i koliko je SM mogao da se ''razmaše'' u vođenju spoljne politike,govori slučajevi dobro poznati iz 90-tih,Drašković je svoje prve demonstracije izveo u želji da izvrši državni udar(i zato tražio podršku u stranim ambasadama) i to sve za vreme rata u Bosni i Hrvatskoj, Đinđić koji za vreme bombardovanja nije čak ni u Srbiji i koji u sred Nemačke traži još jače i duže bombardovanje,a godinu dana kasnije on postaje premijer(decembar2000.) i to nadpolovičnom(ubedljivom) većinom

Sa takvim stanjem u ''eliti(političkoj)'' i u narodu ,teško je očekivati neke uspehe, kad vi morate da budete u defanzivi i u svojoj kući

Čak ni Miloš Obrenović možda ne bi mogao da izvuče mnogo bolje stanje u takvoj situaciji,jer nije morao na bojnom polju da istovremenu ukršta sablje sa turskim pašama,i da brine da li će ga neko njegov jataganom s leđa
Препоруке:
0
0
42 понедељак, 09 август 2010 18:15
ау миле
@Сремица
Да госпођо/госпођице, Милошевић јесте издао Крајину, и то је историјска чињеница коју нико не може да оспори. Немојте да ме вређате, импутирајући ми индиректно да сам истомишљеник са Вуком Драшковићем, Соњом Бисерко и осталим другосрбијанцима.
@Наташа
Рекли сте да је Милошевић жртвовао свој образ, територију и део народа како би спасао народ од ништавила?
Питам Вас, да ли има већег ништавила по Србију и српски народ него што је то данашњи режим Бориса Тадића. Хајде да размишљамо хипотетички. Мислите ли да би последице замишљене војне интервенције Србије - помоћи Српској Крајини, и потоње војне интервенције НАТО биле битно горе по нас него сада? Узели су Косово, а сведоци смо контролисане радикализације Рашке и Војводине.
Чанковим следбеницима треба рећи да се Војводина првобитно звала Српска Војводина и представљала је српски националистички пројекат а против Мађара. Аутономија на коју се Чанкови аутономаши позивају постоји од 1974-1988, целих 14 година! Међутим и то је довољно да уз помоћ САД и НАТО сањају о некаквој војвођанској држави и нацији.
Препоруке:
0
0
43 понедељак, 09 август 2010 18:28
@goran sydney
Milosevic ... koliko je mudar i sposoban politicar bio vidi se po rezultatima.
milosevic nije bio nacionalno orijentisan jer je izasao iz komunisticke skole.
Да, за разлику од "антикомунисте" Вука Драшковића који је изашао из школе Мике Шпиљка, а Тадић из комунистичке школе Драгољуба Мићуновића.
Такође, резултати обојице "великана" су врло "импресивни"!
Препоруке:
0
0
44 понедељак, 09 август 2010 19:29
Горан Јевтовић
Пошто сам сврстан у "браниоце лика и дела друга Слободана", појашњења ради (по козна који пут), ако би неко требао да се острвљује на њега то сам ја и мени слични, на челу са генералима (нашим командантима) који сада труну у Хагу!
Дакле, чињенично, "због политике" Слободана Милошевића:
- Шиптари су ми отели стан усред Приштине (реално вреди око 80.000 еура),
- двоје деце је једва преживело (и буквално) збивања 90-тих у БиХ и на КосМету и носе трајне трауме,
- растурен ми је брак (и дословно),
- шиканиран сам од "домаћих и иноземних" тужилачких и судских, па и неких других власти,
- пензионисан сам са 22 године ефективног радног стажа и изопштен из модерних "еурореформских токова" и посебно оних који се тичу никада успешније "професионализације" војске (све до Афганистана),
- о "ситницама" типа разбијање аутомобила и сличним материјалним тегобама,небих овај пут.

Успут, никада нисам наравно био члан СПС-а и недај Боже ЈУЛ-а,чак ми је начин вођења те страначке политике био одвратан. Поготову онај део усмерен на медије (поортпароли полетарци и слични).

Али, Слободану Милошевићу, Председнику, Врховном команданту, државнику у целини, свака част!
Био је патриота и родољуб! Бранио нас је како је знао и умео у никада тежим околностима.
Наравно имао је промашаје, било је наивних потеза, неговао је и улизице и превртљивце, али, на крају, у Хагу, показао је све. Положио је живот за Србију! Слава му.

Време ће уосталом све показати. И већ показује, зар не?! Сада видимо (од чувеног петог октобра) шта је "јунаштво" без трунке "понижења" и штете, јел да?!
Препоруке:
0
0
45 понедељак, 09 август 2010 21:25
Душан А.
Ко то баца камен, у то мртво море?
Аутору текста,ѕа који лично мислим да је истинит,јер и ја сам присуствовао истим или сличним догађајима у "рату"-иѕдаји српског народа, ћу покушати да дам одговор.
Ви се вероватно сећате, а можете лако и да проверите следеће чињенице-догађаје.
Када су неки срби,дали глас на иѕборима Слоби,неѕнам тачно по који пут,онда су срби уредници тада српских угледних часописа тражили пријем- раѕговор са Слобом.На моје иѕненађење он их је примио и тај раѕговор је преносила ТВ и то је ѕа мене било иѕненађење.Иѕмеђу осталих питања и одговора једно питање и одговор су ѕа мене били врло ѕначајни.Мислим да је Главни уредник листа Политика поставио следеће питање Председнику не цитирам Председниче мислим да би Ви беѕ обѕира на реѕултате иѕбора ради добробити српског народа а и самих Вас требали да дате оставку.Слоба у свом стилу одговара не, не пада му на памет да даје оставку јер народ када нешто одлучи то мора да је исправно а појединац па чак и он може да греши али народ никако и иѕ тог раѕлога никако не сме да поднесе оставку.
Дивим се храбрости Уредника.
После пар месеци председник Слоба са Грчким Премијером одлаѕи у РС,на ѕаседање скупштине, да Караџићу објасни неке ствари у веѕи плана З-4.Караџић на тој Скупштини износи да је Скупштина, народ одлучио да одбаци тај план. Слоба потом излази за говорницу и објашњава Караџићу да народ незна шта је за њега добро и да зато постоје вође које треба да га убеде шта је за народ добро а да Караџић ниј добар вођа јер није убедио народ шта је за њега добро.
Неки срби су и после овога опет гласали Слобу.
Срби су имали председника Владе који је расписао изборе у вези доласка еулекса а и председника који је потписао тај долазак 4-5 дана пред саме изборе па су га опет неки срби изгласали за председника.
Е то су ти неки Срби без разума за које се питаш ко су.
С поштовањем,
Препоруке:
0
0
46 понедељак, 09 август 2010 22:22
@Zaraki Kenpachi
Milos nije morao da brine za ledja, posto je odmah na pocetku likvidirao Karadjordja i poslao njegovu glavu u Stambol.
Препоруке:
0
0
47 понедељак, 09 август 2010 22:26
наташа
Ово је можда најружнија сцена коју је неко изрекао о српском нараоду и стању његовох духа коју ћу вам сад препричати.
Улазим у једну српску кафану у инистранству и чујем договарања двојице Срба. Питају има ли шта да се прода. Наиме многи су своју егзистенцију и просперитет утемељили на "продаји" то значи цинкарењу, али и лажном сведочењу против Срба, за било какав новац или неку привилегију. То је постало занимање број један. Ја сам факултетски образован човек и приватно се са таквима не дружим, дружим се само са онима који као и ја живе од свог стручног рада и не интересују их ни кредити, а камоли "продаја" других Срба као начин просперитета и материјалног и друштвеног. Тај систем функционише од те рупчаге на крају света до министарства спољних послова и Председништва. Свој просперитет виде у оцрњивању других. Гоподинн Панков је употребио врло курентну реч продаја.
За Бранислава: потпуно сте у праву кад тврдите да је суштина мојих тврдњи да СМ није крив. Апсолутнбо није. Чак и не кривим такве ликове као штоп је генерал Васиљевић или Перишић, који ме је узгред "дао стрељати", али нисам га чекао. Ни они нису кривци. Ни Френки, ни Станишић, мада Станишић није пуно ни учествовао у ратним збивањима, више се петљао у изборе, на пример у Црној Гори је наместио победу Милу Ђукановићу. Они су били мање или више добре слуге лоших страних господара. Можда су мислили да ће колаборацијом осим за себе нешто издејствовати и за наш народ, мада за Перишића и Васиљевића знам да им то није било ни на крај памети.
За мене су кривци они који су растурили нашу земљу, Југославију, и сад растурају нашу отаџбину Србију и наш српски народ. Ватикан, Немачка и Америка. И околни олош, и домаћи олош.

Што се тиче наших личности можемо само оцењивати јесу ли се више или мање лоше снашли, јесу ли покушали најбоље што су могли и мислили да треба, и јесу ли у томе били искрени. Милошевић је искрено бранио земљу, а ваш капетан Драган није био искрен.
Препоруке:
0
0
48 уторак, 10 август 2010 01:36
горштак
Ми смо се током деценија толико навикли да имамо бешчаснике и нељуде за предводнике, да смо потпуно изгубили критеријуме истинске ваљаности. Тако смо спремни да многе људе прогласимо за часне и добре, не зато што су заиста такви, него зато што нису толико лоши као неки други. Многима се чини да је Слободан Милошевић био ''истински родољуб'', само зато што земљу и народ није продавао брзином којом то чине његови петооктобарски наследници. Руку на срце, и није, и само утолико могу да се сложим са Гораном Јевтовићем и онима који о СМ мисле као он. Али иако је за разлику од Ђинђића, Коштунице и Тадића, Слободан Милошевић пружао какав-такав отпор српским непријатељима, тај отпор није био ни изблиза велики и искрен колико је могао и требао да буде. С обзиром на војну силу и мотивисано људство којима је располагала у односу на суседе, Србија је почетком деведесетих могла да заокружи свој етнички простор за највише месец дана. Приговори о ''притисцима из света'' и ''оптужбама за агресију'', као оправдања за Милошевићево оклевање, не пију воду - непријатељи би скичали неко време, али пред чврстим и непоколебивим народом, спремним да иде до краја у одбрани својих територијалних и других интереса, ту новонасталу Србију би прихватили као факат, макар им се и не хтело. И на крају би морали да се повуку, као што су се повукли из Вијетнама или Сомалије.
Слободан Милошевић је, међутим, чинио све, да до тога не дође. Непријатељима је враћао освојене територије, одуговлачио с одлукама током борби, ометао победу и тамо где је она била сасвим извесна. Одсуство војне реакције током ''Олује'', потписивање ''Дејтонског споразума'', санкције прекодринским Србима не желим ни да коментаришем. На пољу унутрашње политике такође није чинио ништа - није укинуо Југославију ( штавише у првој тачки устава назвао ју је ''државом свих грађана'' ), није реформисао просвету у националном духу, није се чак ни изјашњавао као Србин. Називати га ''великим човеком и патриотом'' више је него претерано.
Препоруке:
0
0
49 уторак, 10 август 2010 01:56
Горан Јевтовић
али пред чврстим и непоколебивим народом, спремним да иде до краја у одбрани својих територијалних и других интереса,

Уважени Горштак, а да ли смо били и да ли смо могли бити такви?
Потпуно идентично прижељкивао сам сценарио који сте тако лепо изложили, али, али... Били смо ипак "печени" много пре (ми Срби)и неби се одиграо никакав "Вијетнам". Знате зашто? Зато што ми ипак нисмо Вијетнамци него Срби. Па још у то време страобално инфицирани комунизмом и југословенством. Са ове временске дистанце заиста је све могло боље.

Милошевић ипак није био издајник, кукавица, неталентовани државник, лош Србин. "Можете ми веровати, али и неморате..."

Срдачан поздрав.
Препоруке:
0
0
50 уторак, 10 август 2010 08:17
Кутузов
Толико великих војсковођа само на овом сајту, а Србија све мања!
Препоруке:
0
0
51 уторак, 10 август 2010 11:07
Branko S.
Pomalo je žalosno čitati ove komentare, i to nakon 15 godina...Zar je moguće da nam je pamćenje tako kratko?
Možda vam pomognem:
G-din Milošević je bio prdsednik Srbije, a ne SFR Jugoslavije (B.Jović je tada bio predsednik predsedništva, a Ante Marković predsednik vlade). Predsedništvo SFRJ je imalo ingerenciju nad JNA (njena prvobitna uloga bila je da razdvoji sukobljene strane). 25. juna 1991.godine Slovenija i Hrvatska donose odluku o proglašenju samostalnosti. Započinje sukob u Sloveniji, i tenzije u Hrvatskoj.Kada je vrh JNA predlagao razoružavanje svih paravojnih formacija, tu ideju je "srušio" Bogić Bogićević (Srbin, predstavnik BiH, "vatreni" pristalica A.Markovića i Slovenca Drnovšeka).
A ono što je važno za temu: Nesrećni Milan Babić osniva SAO Krajinu (21.12.90.god.), a na jako simboličan datum, 1. april 1991.godine,proglašava
formiranje RSK i njeno otcepljenje od Hrvatske.
Sličan scenario prihvatio je i R.Karadžić u BiH, ne shvatajući da su na taj način definitivno
"okrnjili" krnju Jugoslaviju.
Da skratim, UN su teritoriju RSK proglasile za "zaštićenu zonu", i trebalo je kroz pregovore doći do konačnog statusa.Ali ne više "ostatka" koji je želeo da ostane u Jugoslaviji, već nekoliko "država" koje su u međuvremenu nastale.
Dogodili su se "Bljesak" i "Oluja"...Pitam ja izbeglice iz Knina koliko ima poginulih, ranjenih, zarobljenih...Odgovor je samo bio:"Izdalo nas...
pa smo pobegli u Srbiju"."A ko vas je izdao?"-bio sam tvrdoglav u pitanjima...Odgovora nije bilo.
Ja bih poginuo za svoje ognjište, a oni su pobegli...Posle nekog vremena mi proradi pamet...I neka su pobegli.Protiv svih sila koje su se udružile ne bi ništa postigli, i uludo bi izginuli.Tu zamku je izbegao i g-din Milošević, jer je omča NATO-a ponovo bila spremna (prvi put u scenariju sa Slovenijom).Srbija je dobila "svežu krv", svoj narod koji je vekovima čekao da se sa njom ujedini...I ostavite Čoveka da u miru počiva,
izdajice su na nekom drugom mestu.
Препоруке:
0
0
52 уторак, 10 август 2010 14:32
goran sydney
milosevic je stvorio rsk i vukao sve konce u krajini. uklonio raskovica, ponistio izbore i postavio martica za predsednika, postavljao generale, odlucivao o vojnim dejstvima kojih ustvari nije ni bilo, zrtvovao 2000 ljudi u napadu hrvata na ravne kotare 1993., dogovarao se sa tudjmanom dok su ljudi ginuli i na kraju ORGANIZOVAO napustanje krajine bez reakcije VJ koja je po vens-ovenovom planu bila obavezna da zastiti srbe u krajini.
ako se krenulo u ratnu opciju onda se nije smelo dozvoliti da vojnici krenu ka zadru pa stanu, pa se vracaju, pa ponovo krenu pa to obori moral, ljudi ne znaju sta je cilj, postaje im sumnjivo da postoji neki dogovor za koji se ne zna na terenu...
i tako je bilo u vise navrata. narod je vucen za nos tj drugim recima prodat
Препоруке:
0
0
53 уторак, 10 август 2010 15:13
BG plavusa
Komentari Gorstaka i Gorana Jevtovica su zakon.Zbog njih pratim NSPM>
Препоруке:
0
0
54 уторак, 10 август 2010 18:18
@Радгост
И сада поново,хиљадити пут ваљда,НСПМ нам освежава сећање текстом да су СМ и Србија издали, ма шта издали,продали,Србе изван Србије јер су

прихватили републичке границе у СФРЈ као границе нових независних држава.Русија,нуклеарна велесила, није успела или није могла,да мења међурепубличке границе а Слободан Милошевић и Србија су 'продали људе и територије' уместо да промене границе!?


Да неко и ово помене.
Ипак ми нисмо Руси и не можемо си приуштити оно што они могу себи. Морали смо их променити.
Препоруке:
0
0
55 уторак, 10 август 2010 19:05
nataša; eureka!
Otkrio sam! U svim ratovima koji su Srbi vodili devedesetih, a u kojima se koliko toliko pitao Milošević, a pitao se prilično, iako ne potpuno, nije bilo ni jedne ofanzivne akcije, samo odbrambene, što je u potpunoj saglasnosti sa onim za šta se javno verbalno zalagao i kakve je ugovore potpisivao. Dakle postojale su samo odbrambene vojne aktivnosti kako se moglo i koliko se moglo, računajući tu i taktička, strateška i potpuna povlačenje.
Nikoga u tome nije slagao, pa samim tim ni prodao.
Препоруке:
0
0
56 уторак, 10 август 2010 21:28
БЕОГРАЂАНКА @VOJVODJANKA
Не знам шта је врапцима јасно али до ратова је дошло јер је ХДЗ по доласку на власт 1990. године, грубо кршећи уставну процедуру, избацио Србе из Устава Хрватске и прогласио их за мањину. Имајући у виду дешавања у Другом светском рату, Срби су се овог пута организовали и пружили отпор. Иначе, о ратним збивањима 1941. год. знам из породичне историје јер ми је један прадеда био свештеник а други адвокат у Пакрацу. И један и други су заклани у Јадовну.
У БиХ се исто догодило, Срби су избачени из Устава и од конститутивног народа проглашени за мањину. Ето, госпођо, то је узрок ратова на овим просторима. Иначе, што се мене тиче, можете пљувати кога хоћете. Лично нисам присталица таквих манира, али, Боже мој,има нас разних.
Препоруке:
0
0
57 уторак, 10 август 2010 21:42
ББ један
Да, коментари Горштака и Горана Јевтовића су закон. И ја прво њих прочитам.Горан се једно време није јављао али хвала Богу опет је међу нама.
Препоруке:
0
0
58 уторак, 10 август 2010 23:01
Инсајдер@горштак
Поуздано знам да се Милошевић од када је постао пунолетан изјашњавао као Србин а његов брат као Црногорац.
Препоруке:
0
0
59 среда, 11 август 2010 03:17
nebojsa brankovic
Pozdrav pre svega i cestitka za potez oko izlaska iz sluzbe,NOVAC,VLAST ona prava ne mislim na ove nase tj njihove pijuncice,je odredila ishod mnogo pre nego sto je iko i znao da pocinju igre na ovim prostorima,i to je prakticno jedina po mom misljenju istina,zavadi pa vladaj je izreka koja je davno izrecena ali ocito to ljudi ne vide valjda previse citaju novine i gledaju tv pa im se pogled zamuti,sve se jednostavno plati i zavrsi kako o n i to hoce, mogu sve a mi mozemo samo da se ceskamo i gledamo naravno ko vidi malo dalje,naravno igrice su uvek spremne za razbijanje dosade,skupstina,korupcija,deklaracija,hag,i sve sto pozelis jos,samo kazi,smisli,i eto parica tj direktnih stranih investicija pa po nasem dzepu i to sve za racun belosvetskih lihvara i secikesa,kojima naravno gle cuda nikad dosta pa cede vodu iz drenovine.
Samo sam zeleo da vam malo priblizim pricu sa neke druge strane,NOVAC JE SVE PRODAO a ljudi su kvarna roba pa ne znaju da postoji nesto vaznije od njega a listu, nju pravimo sami.
Препоруке:
0
0
60 среда, 11 август 2010 05:18
svedok
Nisam bas protivnik Milosevica ali mu
mnogoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
zameram sto nije poslao svoga sina u vojsku devedesetih , bio je vojno sposoban, velika sramota za srpskog predsednika.
Препоруке:
0
0
61 среда, 11 август 2010 07:09
Srboljub Savic
Price g. Pavkova su delic dogadjanja tih starsnih
godina. Tomovi knjiga se mogu prikupiti.
1994 putujem (avionom) sa sekretaricom staba VRS.
rica: "rad u stabu pocinje kruzenjem prve litrenjace mucenice, a kojim brojem se zavrsava?"
Konvoji kamiona-furgona u pratnji CB redovno nocu
prelaze Dunav.
Strane novine svakodnevno izvestavaju-detalnjo,
kako VH gradi pristupne puteve, poseda strateski
vrh, za vrhom, dovlaci artiiljeriju, ... Nijedne
protiv-akcije, nijednog metka. "Serbez rabota"
Trgovina svimi svacim medju "neprijateljima"-cveta.
Knin i cela Krajina padaju lako (ako ne racunamo
pobijene Srbe, prolivenu krv, suze, ocaj, ...).
Od 1974 republike grade buduce drzave, sistematski.
Shiptari svim sredstvima pokusavaju da dobiju
satus republike (demonstriraju i pokazuju svoje
namere celoj Evropi).
Srbija, spava.
Srbi u BiH, Hrvatskoj,... zive u Jugoslaviji.
Srbijom se siri glas-"dolazi nas-SM"
Na dve-tri parole, Srbi ustaju, hrle na Kosovo.
Njega podrzavaju jos vise oni koji nikad nisu bili
clanovi SK (a mnogi prednjace u "zajmu za preporod
Srbije").
[Ko ga je odabrao i doveo? Svakako ne, neznalica.]
Srbi su poverovali da on moze da ostvari ideju
opstanka-"svi Srbi u jednoj drzavi". "Otkriva karte", stvara nevidjenu policiju a ne dira JNA.
Slovenija napusta Predsednuistvo, a nas veliki
drzavnik i ne mari za Ustav ("nek idu!"). Srbija
ni tih godina ne postaje drzava, a srpski narod
sanja, a da ne zna ni sta.
Drzavnik ne zna sta rade reziseri, majstori, meshetari, ...Oni svoj posao znaju, plan i sredstva
su pripremili, a Srbe uvlace u krvavi gradjanski
rat i predstavu o nama, goru od nacista. U tome
imaju dovoljno pomagaca, medju nama. Kako je cilj
i potpuno unistenje JNA (etiketirane kao srpska),
odjednom nicu "dobrovoljacki" odredi, "specijalci"
i "srbocetnici" (neophodni da "ulepsaju" sliku).
Potom nastaje VSK, VRS, pa VJ.
[Verujem da bi bilo potrebno nekoliko godina rada
da se sav haos od 91 do 99) pravno odredi.]
S. Savic
Препоруке:
0
0
62 среда, 11 август 2010 07:52
Srboljub Savic
Deo 2
Paralelno sa haosom i stradanjem srpskog (pre svih)
naroda, razbijanjem svega izgradjenog, pod vodjstvom nasih vrlih politicara i drzavnika (jednih osudjenih i pokojnih i dela netaknutih, iako ni malo beznacajnih), odvijao se poseban
proces.
U Srbiji je bilo potrebno stvoriti novo-"kapitalisticko" vreme. Kako je bilo neophodno
imati i bar neke "kapitaliste", organizovana je
nevidjena inflacija (posle davanja direktorrima
vecih ovlascenja (manje odgovornosti) od vlasnickih
i sankcije, kakve ni Nemci nisu imali posle oba
svetska rata.
[Majstorima nije bilo tesko da sankcije "ujdurisu"
organizujuci "Markale", zadrzavajuci izvestaj
vojnih-UN strucnjaka i vladajuci SB UN.]
Tako, jedni su ginuli i stradali, drugi ubijali, neki plenili, dok su "glavni" kajmak skupljali i
"kapitalisali".
"Kruna" je stavljena bombardvanjem, a "revolucija"
(nije slucajno 5 Oktobar) je svemu dala "narodni
legalitet". Okupacija KiM pa proglasenje "NDK"
su samo nastavak zapocete price (jos nezavrsene).
Mnogi srpski krajevi nisu vise srpski, a dokle ce
Republika Srpska i Srbija, ne zna se (mi ne znamo,
a majstori ne pricaju).
Mladost, koja je preostala, sprema se da se pridruzi "dobitnicima" po svetu, a uscesnici i
njihova secanja, ne mogu da racunaju na dug vek.
Posto nam nije prvi put, "da nas prodaju" (moze i
prevare), razmislimo dobro, ko smo?
S. Savic
Препоруке:
0
0
63 среда, 11 август 2010 11:01
Одбрана и последњи дани
Па, није ваљда да су Дејтонски и други мировни споразуми доношени спонтано, у пет до дванаест? Од када је рат кренуо на њима се радило, а радило се на некима и пре почетка рата.Јер, они који су конструисали рат знали су и како ће да изгледа мир, уз неке мање корекције. Слободан Милошевић се само уклапао у те калупе. Његов проблем и велика грешка је то што је мислио како је он тај који води игру. Зато је и страдао.Пошто је Сребреница према ранијем договору, а у склопу Дејтонског споразума, припала Србима, Алија Изетбеговић је месец дана пре српског напада повукао из Сребренице елитне јединице и наоружање. Сребреница и РСК су морали пасти да би дошло до потписивања Дејтонског споразума. Све било је конструкција као и измишљени геноцид у енклави.
Препоруке:
0
0
64 среда, 11 август 2010 14:58
Радгост
@Радгост или планско скретање пажње од НСПМ
Навод:
Да неко и ово помене.
Ипак ми нисмо Руси и не можемо си приуштити оно што они могу себи. Морали смо их променити.- крај навода.

Један римски папа,пре 30-ак година,је подстакао верску револуцију у свету;католичку у Пољској(Солидарност,Лех Валенса итд) и исламску у Ирану(Хомеини,паздарани итд).У СФРЈ се органиѕује
појављивање госпе у Међугорју,а потом се јавља у Јапану,Руанди,Венецуели,Куби,Уругвају.Молим лепо, зашто не видите да су католици и муслимани браћа
по оружју у борби против нас православаца.Крсташи и разни Тевтонци нападају православце са запада а муслимани то чине са истока;ово верско садејство ево
траје преко 800 година.(били савезници у Босни,зар сте заборавили?).А 1992г. у СБ УН је и руски министар
Козирев гласао за то да се успостави опсада СРЈ.
Све до петог октобра Срби се окупљају и претежно бране углавном успешно.Народ са својом војском је
створио Српску и сачувао Србију;том стању на терену
Срби су додали светску славу бранећи се од НАТО-а.
Петооктобарци су предали Србију,Србе и њихову имовину крсташима који нас нападају без прекида
још од времена Карла Великог.Кад је у свету почело
да се уважава Русија петооктобарци су тражили да
се Руска војска повуче са Космета.
Лично мислим да напис и разна мишљења против за све
'одговорног и кривог' Слободана јесу постављена
плански;успут да се улове преостали Срби који су
спремни да се бране.
Препоруке:
0
0
65 среда, 11 август 2010 17:55
Љубиша Спасојевић
Лично искуство које је господин Павков описао вреди више него било које теоретисање.
Препоруке:
0
0
66 петак, 13 август 2010 20:08
Милодан
Пре свега моје поштовање господину Павкову!
Разним другим поводима писао сам о овоме и био разапињан на стуб срама. У време изеђу одбијања - пропасти Плана зе-четири, Бљеска и Олује у српским опозиционим медијима је, сад'не знам тачно да ли пре или после Бљеска, у опозиционој српској штампи се отворено писало о договору Милошевић - Туђман о "пуштању" РСК низ воду што би Фрањо компензовао кроз поделу БиХ. У том смислу предузете су одређене кадровске мере, на чело ВРСК умерсто смењеног генерала Челекетића дошао је генерал Миле Мркшић. Без икаквог војничког отпора у Олуји је пао Книн и тај део РСК, колоне избеглица се кретала према Србији а о свему томе је РТС обавештавала јавност у Србији као о неком споредном политичком догађају. Ево шта је на ту тему изјавио један српски избеглица:
Stari vojnik, Krajišnik, u vojničkoj uniformi, sa pocepanim cipelama na bosim nogama i krajičkom cigarete u ustima, pričao nam je kako je pukao front i šta se zapravo dogodilo.
„Izdaja Srbije! Milošević nas predao Tuđmanu“, to je opšta priča svih izbeglica koju on pokušava da konkretizuje i potkrepi dokazima. „Komanda je bila u rukama Beograda“, priča on. „Pre dva meseca je poslao Milošević Mileta Mrkšića za komandanta vojske Krajine i 260 oficira iz Srbije, Srbijanaca. Svi su oni raspoređeni na komandna mesta u Krajini, po gradovima, i smenili su krajiške komandante u vojsci. Za ta dva meseca Mrkšić je polako, po nalogu iz Srbije, povlačio teško naoružanje i slao ga nazad, u Srbiju. I kada je vratio ono najskuplje i najvažnije - pripremio je predaju Krajine. Mi smo samo dobili naredbu za povlačenje, a narod je pozvan u bežaniju. I tako je otišla Krajina.“
„Znači, Srbijanci izdali braću“, pitamo mi, tražeći mržnju i gnev u njemu.
„A ne, nije narod. To je samo Milošević, komunisti“, kaže čiča. „Narod nam je i pomagao. Dolazili su dobrovoljci, stalno.“

Детаљније на:
http://www.danas.rs/danasrs/dijalog/uzmi_malo_masti.46.html?news_id=196828
Препоруке:
0
0
67 субота, 14 август 2010 20:00
М
Врхунски је цинизам доказивати издају било кога, наводима са медија који су "на јаслама" непријатеља Србије.
Препоруке:
0
0
68 среда, 18 август 2010 16:23
Orlando Blum
Gospodine Pavkov, hvala vam na hrabrosti da govorite o stvarima zbog kojih se ne tako davno gubila glava, kako kazete. Krajina je prodata a razni kriminogeni elementi iz Beograda sa znackama DB-a su ubijali i terorisali postene rodoljube i oficire RSK koji su hteli da brane zemlju. I Zemunski klan je u Slavoniji i Baranji poceo karijeru. Automobili, prostitucija, droga pod maskom nacionalnih interesa. Kada je potpisan Erdutski sporazum, vas pukovnik Mladenovic je navodno rekao nesto sto ga je kostalo zivota, "tenkovi ce se povuci odatle samo preko njega mrtvog". To mu u Beogradu nisu oprostili. Vi znate za njegovu pogibiju pod sumnjivim okolnostima iz prve ruke. Nisam poznavao Stojana Mladenovica, ali je taj divni covek zasluzio da se po njemu nazove bar jedan sokak u Beogradu a njegove ubice da odgovaraju! Hvala vam sto ste ga pomenuli. Ima na stotine patriota koje je zadesila slicna sudbina, samo zbog toga sto su hteli da brane svoju zemlju. Vas prijatelj je bio u pravu. Gubila se glava zbog Slobine galantnosti prema Tudjmanu. Vi ste bez problema tada mogli uci u Osijek, pa cak i Zagreb ali Sloba je imao dogovor! Da li znate da je planer Oluje Americki general Vuono bio kod Slobe u predsednistvu Srbije, 2 nedelje pre napada? Beograd se branio u Kninu, a kada je napustena Slavonija i Baranja, bombardovanje Beograda je moglo da pocne! Ko god to nije hteo da vidi, taj je nam je bio gori neprijatelj od onih koji su nas bombardovali! Mnogo je bolje bilo za Srbiju da ratuje 1991, 1995 nego 1999. Najbolje bi bilo da nije morala uopste.
Препоруке:
0
0
69 четвртак, 19 август 2010 22:39
А.Бајић (1)
Текст је крајње животописан и вреди га прочитати. Оно што ми мало смета што је некако општа порука у стилу Б92 (тајне службе, шверц и сл. је у првом плану а све остало се само узгред помиње).

Понукан текстом и неким коментарима желим да изнесем неколико личних ставова о Слободану Милошевићу и паду Крајине – кроз један хронолошки приказ.

1.Слободан Милошевић је плод српске комунистичке елите, и у смислу националне свесности њен прилично успешан плод (с обзиром како је мршаве резултате та елита имала у СФРЈ). Они су њега изабрали јер им је требао неко преко кога би повели борбу за равноправнији положај Срба у федерацији.

2.Његов долазак на власт више је резултат избора других него његове властите способности. Лично није имао нарочите врлине, како моралне (што видимо из тога у какав облик владања се на крају упустио) тако ни државничке (тешко да можемо препознати иједну његову трајну заоставштину). Али био је врстан бирократа способан да и из најтежих ситуација извлачи максимуме. И вероватно је изгледао, у то доба, као најбољи избор за поверени задатак.

3.Мора му се признати да је до краја, у већој или мањој мери, остао веран онима који су стајали иза њега. Вероватно је делио са њима велик део убеђења. Али не сва и није имао њихову страст. А зар се то могло очекивати од једног бирократе? Ратовао је и пружао подршку Србима у Далмацији али није осећао потребу да оде тамо и види те крајеве, да успостави личну везу и свест о ономе зашто се бори.

4. Питање равноправности у федерацији прелази 1990. у питање опстанка федерације. О овом по Србе судбоносном питању одлучује Слободан Милошевић и уски круг људи око њега. Али и да је круг био шири то ништа не помаже – нејединство у погледу жељене будућности је огромно. Тренутак је тражио неког са јасном стратешком визијиом, а на сцени је био само Милошевић. Па опет, он изашао са планом који је вероватно и био најбољи од свих средњих решења. Иако је у себи садржао клице свих будућих пораза.
Препоруке:
0
0
70 петак, 20 август 2010 11:00
А.Бајић (2)
5.План се уобличавао постепено у току 1990. и 1991. уз бројна периодична варирања. У основи се састојао из: Словенија може напусти федерацију, Хрватска исто али тек након новог разграничења, Муслимане треба ставити пред такав избор да им једина озбиљна будућност буде у останку, Македонија исто може ићи али треба преговарати да остане. Према томе, одлучено је да се иде на растурање Југославије јер као таква никоме није одговарала. Али на овај начин изгубљен је снажан ослонац који се могао очекивати од стране бројних политичара на Западу, који су били склони очувању Југославије.

6.Рат у Хрватској је изнео на видело неколико ствари. Армија дуго није стављена под потпуни надзор, ратне операције су биле непотребно хаотичне, мобилизација у Србији је лоше примљена, а на светској сцени дешавали су се неочекивани ломови. Али крајем 1991. све изгледа сасвим у реду, план је остварен и потребе за даљим ратом нема. Прихвата се Венсов план. И ово је на први поглед добар потез јер алтернатива је само даља ескалација рата – али управо је овај план омогућио Немачкој да убрзо покрене низ признавања Хрватске у авнојевским границама.

7.У 1992. иде се на другу фазу плана – Босну. Али ту се јављају две непремостиве препреке. Прва су страни играчи. Док је на Западу и било оних који су желели очување целе Југославије, дотле нико са Запада није био спреман да дозволи стварање Србо-Југославије на 75% подручја СФРЈ. И нарочито на то није био спреман у том тренутку. Дозволити стварање повелике државе под доминацијом Срба у тренуку када је Смоленск постао погранични град – то би било неозбиљно. Експресно је испослован референдум у Бих и њено признање. Практично да би осујетио Милошевића Запад је гурнуо Муслимане у рат.
Препоруке:
0
0
71 петак, 20 август 2010 13:26
драгослав павков@А.Бајић
Само напред,добро вам иде...
Све што сте написали и што ћете изгледа написати у наставку су опште познате чињенице,а колико су схваћене и прихваћене од Срба-видећете из коментара који ће уследити.Једино ако сви коментатори нису прешли на другу тему.
Ако ваше (и моје додуше) виђење прихватимо као исправно,свеједно нам остаје да се с тим суочимо и видимо шта ћемо даље.
Нажалост,познато је да смо као народ несклони да признамо грешку.Они који су до скора били најжешћи "слобисти" да не кажем стаљинисти-сада су отишли у другу крајност:Еволуирали су у некакве "турбо-Србе" који су сами себи узели за право да издају лиценце о томе ко је аутентични патриота а ко је на путу издаје.Као што су некад гледали у ЦК и Толстојеву, данас главе окрећу према Москви и Пекингу јер,тамо су они који ће тирјанству стати ногом за врат...
Шта ће ту,када до тога дође бити добро за нас-не кажу.
Али није ни важно...
Важно је да они поново,по ко зна који пут буду у праву.
Препоруке:
0
0
72 петак, 20 август 2010 22:48
А.Бајић (3)
9.Други проблем су били локални играчи. Да би претња Муслиманима била аутентична Слободан Милошевић је морао наоружати и подржати локалне Србе. А када је то учинио више их нико није могао обуздати. То су били људи потпуно другачијег кова и назора у односу на Милошевића. И водили су рат онако како га он не би никада водио (упадљива је разлика између рата у Бих и ратова у Хрватској и на Космету).

10.Рат у Бих и суноврат Русије (у њеној шок-приватизацији) до почетка 1993. још нису били поколебали Слободана Милошевића – то видимо на основу реакције на Масленицу. Али како је година одмицала све је било видљивије да он напушта дотадашњи план, и да покушава доћи до новог који би био на реалнијим основама. Дешавања око Венс-Овеновог плана и јесењи избори то јасно показују. Али то је сада прилично тешко – под санкцијама, политички изолован од Запада, и под теретом рата у Бих којег не контролише.

11.Ипак 1994. труд се исплатио. Успева у великој мери разбити своју политичку изолацију. И још само када не би било оних у Босни који га стално враћају на почетак. Били су му камен око врата. Све што би урадили Запад је приписивао њему, а он их је тако мало контролисао. За разлику од њега имали су далеко квалитетнији поглед у будућност и неупоредиво боље су разумевали новонастале односе на светској сцени. Али своје могућности су дебело прецењивали.
Препоруке:
0
0
73 субота, 21 август 2010 10:13
А.Бајић (4)
(8. нема - грешка у нумерацији)

12.О судбини Крајине те 1994. одлучује још мањи круг људи него три године пре. Ту је Слободан Милошевић суверени владар. За њега је рат у Хрватској давна прошлост и јасно му је да је Крајина неодржива. Саму генезу сазревања одлуке, која ће широј јавности бити јасна тек 4.8.1995., није лако пратити – малобројност оних који су одлучивли, подређеност свега што се дешавало рату у Босни, а не треба заборавити да је решење за Хрватску увелико зависило од решења за Босну. Али несумњиво да је одлука (или бар њен основни облик) пала у току 1994. Већ у новембру када Хрватска активира замрло граховско-купрешко ратиште (заузима Купрес и започиње свој пут дуж Динаре) немамо реакцију која је примерена.

13.Ако је одлука донесена тако рано, зар није било могуће и нека њена другачија реализација од Олује? Сигурно јесте. Моралнији политичар би свакако покушао нешто друго. Вероватно би преко Запада покушао да издоговара што повољнију аутономију за Србе у оквиру Хрватске – али без заваравања, то не би била аутономија у облику З-4 него тек мало побољшани хрватски предлози (отприлике нешто као у Источној Славонији).

14.Али Слободану Милошевићу, а верујем и било којем другом политичару којем морал није на првом месту, та опција није изгледала привлачна. Радило се о две ствари. Прво, бојао се реакције своје базе, како оне у Книну тако и у Београду. Није могао очекивати да ће га они из Книна слушати када схвате какву им је судбину наменио. А дуготрајни преговори о враћању Срба Хрватској би га учинили веома рањивим у Београду. И једне и друге је боље ставити пред свршен чин.
Препоруке:
0
0
74 субота, 21 август 2010 16:35
А.Бајић (5)
15. Друго, на овај начин би се добровољно одрекао јаких адута у преговорима, а желео је да има што већу цену док год преговара. То је налагало да све опције буду отворене до самога краја – тако је све до пред почетак Олује имао могућност да одигра и другачије (чиме би и Западу и Туђману прилично закомпликовао). Треба приметити да је и овде он донекле у праву. Туђман је био принуђен да буде веома кооперативан у Босни због неизвесности око решења у Хрватској.

16. Година 1995. је година одлуке. Понор у који је упала Русија је толико очит (побуна парламента, Чеченски рат) да Милошевић жели разговарати само са Американцима. Америкаци са своје стране желе окончати рат. И тако на сцену ступа дует Милошевић-Холбрук. Американцима је овај пут заиста стало до постизања договора и по први пут су српске захтеве узели у обзир. Холбрук је као основни принцип поставио непроменљивост авнојевских граница. У Босни је прихватљив неки облик лабаве федерације, територије могу бити конинуалне (тј. неће се ићи на разбијање српског простора у неколико целина), Сарајево се не може делити, а подела се врши у проценту 51:49. У Хрватској ићи на разоружање и договарање неког облика аутономије – на сваки други авантуриза ће уследити жесток одговор. По потписивању мировног споразума Србији ће бити укинуте санкције.

17. Када и како је у тим преговорима Слободан Милошевић отворио карте у погледу Крајине, и да ли је упште заузврат нешто добио, остаје прилична тајна с обзиром на карактер преговора. Али је јасно да у пролеће 1995. и Хрвати и Америкаци знају да он неће заштитити Крајину. Док преговори трају обе стране понашањем потврђују спремност на договор. Прво Милошевић мирно прихвата пад Западане Славоније, а затим Американци прихватају пад Сребренице (убијање заробљеника свакако није био део договора). И онда наступају она четири дана у којима је сломљена Крајина.
Препоруке:
0
0
75 субота, 21 август 2010 22:05
А.Бајић (6)
18. Пуно актера на српској страни није знало каква ће бити реакција (мада, као што видимо из овог текста, они који су требали знати знали су). Али брзо ће и они из ћутања Београда извући закључак. Тренутак спознаје - тежак и горак. У Крајини наступа паника и све је брзо готово. Свима одговара да се све што пре оконча. И тако се трагично завршава четристогодишња историја Срба у Хрватској.

19. Да ли је могло бити другачије? Свакако да јесте. Србија је располагала, без озира на НАТО претње, бројним могућностима да се бар војнички ствари десе другачија. Али неоспорно је да та Србија у том времену није била ни спремна ни способна за напоре које би изискивао рат до победе. И ма како било тешко поднети пораз нема смисла кривицу сваљивати на Слободана Милошевића. Без обзира на очиту неморалност читаве игре коју је играо. Он се бранио да је учини све да заштити народ и да је у датом тренутку извукао максимум који је могао – и што је најгоре вероватно је, бар делом, у праву.

20. Даљи ток дешавања је водио Дејтонском споразуму. Видевши да се Милошевић не шали у гарантовању мира и добивши нови фронт у дужини од 150км на којем је хрватска војска, руководство Срба у Босни крајем августа препушта Милошевићу одлучујући глас у вођењу свих даљих преговора. Уследило је 15-дневно НАТО бомбардовање (увертира ономе четири године касније) и хрватска офанзива према Бањалуци. И средином октобра све је било спремно за Дејтон. Тамо је након вишедневних преговора извршено уставно утемељење Бих, подела на два ентитета и договорен је Ердутски споразум о враћању Источне Славоније Хрватској.
Препоруке:
0
0
76 недеља, 22 август 2010 12:28
А.Бајић (7)
На крају бих да изнесем и један лични утисак везан за пад Крајине. Некако када се год размишљам о њему падне ми на памет једна песма коју сам чуо на крајинској телевизији негде око 20. јула 1995. Радило се о некој посети или нечему таквом Милана Мартића а школски хор је певао:

„Сви ти пријете Крајино,
Ти усправно стојиш
Цијелом свијети сада реци
Да их се не бојиш.
...“

Јако лепа песма, нарочито у дечјем извођењу. Лепа а сурова.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер