петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Неправда, па то ти је

Kоментари (51) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 26 јул 2010 13:27
брм
"веома тешко утврдити шта је, уопште, њен genus, и по чему се он тачно разликује од оних који су „геноцид“ спровели."
ал смо ми пристали на ту верзију..и дали им легитимитет..
као и овом суду..
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 26 јул 2010 13:57
Angel
Ne znam šta je poenta ovog pisanja. Pa pravila JESU izigrana manipulativnim formulacijama i zaobilaženjem suštine problema. Il postoje pravila koja podjednako važe za sve il hirovitost silnika. Ne može oboje.
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 26 јул 2010 13:57
пласт
А можда је, ипак, по среди и нешто друго

Недавно сам читао једну стару књигу у којој су у сваком смислу прилични дивљаци (свађају се око робиња, вређају једни друге из сујете, пуштају да им саборци гину док се они дуре итд.) порушити један цивилизован град (становници је односе људски једни према другима, никад не криве ону која је заправо крива јер су је прихватили као своју и са њом трпе зло живота, деца се плаше родитеља у оклопу јер се ови храбри ратници очито са тим не шепуре сваки дан, жене са љубављу испраћају мужеве у сигурну смрт, итд).
Сам писац књиге је из редова првих, али не велича своје, он схвата поруку историје и оставља је своме народу: У борби за опстанак морате победити, остало је све прича. У нашем народу је то описано мало другачије: Бити кадар стићи и утећи, и на страшном месту постојати. А јесу ли данашњи Срби за то способни? Ја се искрено надам да јесу, јер иначе нема никакве сумње да ћемо проћи као и Хомерови Тројанци.
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 26 јул 2010 14:00
б.с.
"Земаљско је за малена царство..."
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 26 јул 2010 14:44
М
"Ево, ја, на пример, будући класичним, стереотипним Србином, који је у међународно право и правду веровао и 1999, 2006, и 2008. (а да сам имао прилике, веровао бих, сигурно, и 1990-1992 и 1995),...".

Ево, ја на пример, будући да себе исто тако сматрам класичним, па и стереотипним "срБским патриЈотом", сасвим супротно од аутора, нисам веровао у међународно право и правду, ни поменутих година, а ни пре, ни после.

ВРЕМЕ ЈЕ ДА СРБИЈА КОНАЧНО ПРЕПОЗНА СВЕТ ОДРАСЛИХ ИЛИ ДА НЕСТАНЕ! Бојим се да је ово друго за нас онај "безалтернативни пут", о коме су нашим властодржцима и даље пуна уста.
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 26 јул 2010 14:46
kalimero
Uvek sam govorio da je Kalimero filozof...
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 26 јул 2010 15:28
Danski Srbin
Stara grcka izreka kaze:"Sramota je dva puta se saplesti na isti kamen". Nasim vladama i vladarima se to ponavælja - kazem, nisu to pronasli g.Tadic i com., na to se saplitao i g.Milosevic i njegova com.
Dakle,zakljucujemo da je to nasledna bolest. Ne razumem jedno, svi su oni odrasli ili bili aktivni u Titovo vreme, pa se ne secaju da smo mi imali "nademokraticnije zakone u svetu", jedino su sudije morale po presude da idu u komitete.
Ko sporo shvata ima problem ili neinteligentnima daje u ruke odlucivanje.
To su oni isti koji su nas,protivno svim medjunarodnim pravnim normama, izbombardovali, protivno svakoj logici jedan od mnogo zlocina u Bosni proglasili,protiv svake pravne logike, genocidom,isti oni sto nam nase ljude osudjuju na dozivotne robije samo zato sto su se za svoj narod borili, oni isti koji .... moze se dugo nabrajati.
Oni su se ,verovatno,slatko smejali kad smo potegli Medjunarodni sud pravde,koji bajdvaj ima samo savetodavni karakter. Sud koji ne moze da sankcionise svoje presude nije sud nego neka pravno-savetodavna institucija.
Krivci za ovo medjunarodno javno blamiranje su nas predsednik i njegova vlada, ako u igri nije nesto mnogo gore.
Ove "casne sudije " svoje presude dobijaju iz Pentagona i Vasingtona, potpuno isto kako su nase sudije u Titovo vreme isle u komitete po sudske odluke. Kako lepo rece drug Tito :"Nemojte se drzati zakona k´o pijan plota".
Nasi ljudi na vrhu hijerarhije ce ,verovatno, i dalje pokusavati da se USA i Natu uvuku u jedan deo tela ali to ocigledno ne ide.
Uvek je bio najbolji igrac onaj ko je imao originalne ideje.
Predpostavite reagovanje "medjunarodne zajednice"kad bi se mi odjednom okrenuli Rusiji,ne opet kao neka jeftina laz,to ne ide, to prepoznaju i Rusi i Ameri, vec ozbiljno. Tako bi jedino mogli poci u neko dobro i napredno vreme.
Nasa igra za EU i USA je za nas izgubljena jos polovinom devedesetih.
Препоруке:
0
0
8 понедељак, 26 јул 2010 15:29
Илија
Није то ни правда ни неправда.
Како смо посејали -тако и жањемо.
Цео век смо проћердали, још не знамо ни ко смо, ни шта смо, куда и са киме, а рачуни дошли на наплату.
Препоруке:
0
0
9 понедељак, 26 јул 2010 16:02
babaroga
Stvarno vjera u medjunarodno pravo je smijesna.
Dok se nijesu drzali medjunarodnog prava, Srbima je vrhunski islo. Bili su miljenik zapada, dobro malo im se zapad ljutnuo kada su izmasakrirali kralja i kraljicu, ali brzo je proslo.Organizuju Podgoricku skupstinu na bajonetima, aneksiraju medjunarodno priznatu drzavu. Sve i skladu sa medjunarodnim pravom:).
Elem, ajde da vidimo sto se desava u slucaju da je Kosovo dio (sto da ne i srce Srbije). Najnerazvijeniji dio sa ogromnim natalitetom, gdje srpski poreski obveznici uvaljuju ogromne pare, sa kojima se veoma malo pitaju, jer isto, jel'te, ima siroku autonomiju. Finansira se albanski univerzitet, albanske partije, policija u kojoj je 90 odsto Albanaca i koja nije pod kontrolom Beograda.
U Beogradu se ne moze formirati vlada bez Albanaca, Taci je predsjenik ili vlade ili skupstine. Sef diplomatije ili policije je kosovski Albanac. Ako je Srbin ambaasador, drugi covjek je Albanac, a mora biti i dosta Albanaca ambasadora, koji ce se boriti za Kosovo i svoj entitet, a nece ih zanimati Srbija. Sve to, naravno, u vecini placaju srpski obveznici.
DA LI ZAISTA ZELITE KOSOVO U SASTAVU SRBIJE? OVO JE MINIMUM NA KOJI MORATE PRISTATI, BILO BI VJEROVATNO JOS VISE USTUPAKA, ALI SADA ME MRZI DA IH IZMISLJAM.
Bojim se da Srbi koji Kosovo gledaju kao Svetu Zemlju vide u stvari kao koloniju gdje bi bili dominantni. A "Siptari" bi maksimum dobacili do likova iz "prijatelja sa Kosancicevog venca".
uostalom, sa Kosovom, u 22. vijeku, Srbi postaju manjina u Srbiji, i bore se za manjninska prava.
Ne kukajte za Kosovom, budite zahvalni sto vam je neko skinuo tu bijedu sa vrata. Bez ironije...
Препоруке:
0
0
10 понедељак, 26 јул 2010 16:22
Kosovar
G-dine Nevenko Škrbić, ako je neko uradio nesto necasto i necivilizirano oda su to uradile Srpske vlasti od 1912 do 1999. Da li ste upoznatima sa zlocinima pocinjenim u Racku, Suvoj Reci, Djakovici i svim mestima u Kosovu. Da li vi mislite da je civilizarano ubijati celu porodicu Berisa u Suvoj reci ako se ne slazete u ovoj praksi onda dajte napisite jedan clanak.

Treba da znate da je duznost ove generacije Kosovare za sledeca pokolenja da ostvari nezavisnot. I nemojte se varatio ako mislite da cete moci ikad da Kosovo da pridobijete vojnom silom. Proslo je vreme uzimanja JNA opreme od strane Srbije. Ako mislite da cete moci da sami ili sa rusijom ostvarite vase hegemonisticke politike onda opet gresite. Kosova i Albanija ce uvek biti spremne boriti se za svoj dom. Da li ce Mladi Srbi hteti da ginu za Kosovo posle 10-20 Godina.

Jedno je sigurno da mozete komunicirati na Srpsko-Hrvatskome sa Kosovarima jos samo tokom ove generacije.

Mlade generacije Kosovare ne daju ni 2 banke za vas jezik i kulturu.

Upotrebite ovo malo vremena za stvorenje lakse komunikacije za dobre stvari kao resavanje prakticnih problema stanovnika Kosova.

Dajte molim vas neku npms a ne nastavite sa starom.

Pozdrav
Препоруке:
0
0
11 понедељак, 26 јул 2010 18:12
симонида
док год ми звали окупаторе, зликовце ПАРТНЕРИ толико ће и бити правде и толико ћемо изпословати и за државу и за народ!
Препоруке:
0
0
12 понедељак, 26 јул 2010 18:17
Џон Шепард
Мислим да је последња реченица пресудна.
Препоруке:
0
0
13 понедељак, 26 јул 2010 19:00
Сизиф
Свака част на коментару.
Заборављате, међутим, да је политика превртљива и колико сутра Србији могу бити одрешене руке да чини с вама што јој је воља, као што се то сво време дешава у сличним ситуацијама широм света. Наравно, за нечији туђ рачун, можда исте ове Америке која вас данас штити и подржава.
Препоруке:
0
0
14 понедељак, 26 јул 2010 19:44
Цвијановић
Поента текста... можда однос Срба према западним силама као једином ауторитету за провођење универзалне правде?
Препоруке:
0
0
15 понедељак, 26 јул 2010 22:50
Нешко
Прво: Пишем ћирилицом!

Друго: обећао сам да нећу коментарисати гајевицу али овај пут чиним изнимку за "Косовара" јер бар њему ћирилица није (?) матерње писмо мада ако је већ "косовар" сигурно је у школи учио ћирилицу па би бар из поштовања овдије могао да је употребљава кад се већ позива на неку комуникацију и могао би језик звати Српским како се и зове, а не неким непостојећим именом.
То је та толераниција (комуникација односно рјешавање практичних проблема "становника Косова", могао си у истом стилу написати и Косове кад већ пишеш "Косова и Албанија", а могао си написати и Албанац умјесто Косовар) на коју се позиваш.
А комуникацију од Србије и Срба ћеш добити кад будете од сада па убудуће морали ићи преко Италије да стигнете било гдје (не заваравај се да ће Црна гора до вијека остати оваква каква је данас). Шта знам правите мост преко Отранта или тунел ако вам Тлијани буду дали. И струју ћете добијати поштом од Амера. Нећу више да набрајам шта ћете од комуникације добити. Не знам стварно да ли си то умислио да Србима чините част што сте знали нешто Српског шта ли. Нисте га учили због Срба већ због себе. Најшколованији дио Албанског народа је био са Космета, имао је најбољи стандард, Србија је индустријализовала Космет (да би сте ви то сада што уништили, што развукли што покрали), удуплали сте ваш број све за вријеме тог зулумског доба који си набројао док се број Срба свео на испод петине.
Е јес вам било лоше, што од свог тог зла не побјегоште у Албанију већ бејаше супротно.

Да ли ће Срби бити спремни гинути за 10-20 годин не знамо ни ти ни ја али пошто су били спремни после 500 година под Турцима осјећам да те сумња наједа јер иначе не би био овдије да нас убијеђујеш у то у шта си сигуран. Мислим шта те се тичу Срби, Србија и Русија ето имате Амере и Албанију, Тачија и Хардинаја па удри бригу на весеље.
Препоруке:
0
0
16 понедељак, 26 јул 2010 23:15
Нешко
И сад да додам још једну ствар (озбиљнију):
За Србију и Србе ради вријеме (не због Срба већ због међународних околности).
Албанци су превише зинули и немају проблема само са Србима. И "Црногорци" су их мирисали из интереса али сада кад нема стварне опасности од Србије бошће им све више очи албански све већи захтјеви.
Македонци су на граници стрпљења и питање је кад ће да им прекипи.
Грци их никада нису ни виљели и ако и тамо наставе да чачкају мечку (што вјероватно због самоувјерености и заслијепљеношћу "успјехом" на Космету и хоће) Грци ће их тек без имало пардона помести још увијек кивни на Турску којој у принципу ништа не могу али би могли њеном пулену Албаницима.
Е са још мало помоћи браће Руја ситуација за Србију и Србе не изгледа тако црна, а за Албанце може бити јако трагична (што је по мени изгледно јер ће сви на њима лијечити све остале фрустрације).
Зато се западу жури да заврши са Србијом и да је "приволи" да се помири са "фактичком ситуацијом".
Е моји (наши) Албанци, мрзите и књите Србе али ћете се вјреоватно Србима окретати и молити за помоћ и милост кад вас стисну са свих страна. Па ви сад рушите српске куће, храмове, отимајте и палите, кињите и убијајте српску нејч без заштите и уздижите ваше крволоке.
Нисте ни свјесни како ово ваше одбројавање није Србима већ вама самима.
Препоруке:
0
0
17 понедељак, 26 јул 2010 23:39
Kosovar
Nesko i ostale komsije, nemojmo sad da ratujemo posle 500 godina kao posle Turaka. Mozda necemo imati ni planetu gde da se borimo.

Sto se tice Turka treba da znas da ovi Albanci su ratovali sa njima dosta uspesnije i od Srba i ostalih balkanskih naroda.

Sto se tice Srbije posle mnogo godina "neko rece do 500" ima jedan problem, vas mortalitet komso je veome velik pa da me izvines ali mislim da malo mnozenja ne bi vam skodilo.

Srpsko-Hrvatski je bio jezik koji su ostali narodi i narodnosti tokom SFRJ ucili i samo taj jezik od bivse nama bratskih znamo da pisemo.

Treba stvarno da se osvrnete na period 90 desetih. Bicete upoznati sa razlozima zasto je Kosova proklamisalo nezavisnot.

Sto se tice Rusije i Kine ma ostavice vas one na cedilu. Ostavile su Albaniju pre vas!

Put prema Evropi je aerodrom bre. U Americu ovaj oblik puta zovu Interstate i takav je sagradjen do Draca a ako bog da a para ima bice ga i do Pristine. Posle toga za 90 Eura trajekat do Barija Italia i sto vi kazete picis.

Pozdrav
Препоруке:
0
0
18 уторак, 27 јул 2010 00:44
Kosovar
Nesko

1. Montenegro) Albanci sa njihovim glasovima su bili jezicak vage koji je odneo Montenegro u nezavisnost.

Jel tacno da su se Srbi zalili na tu cinjenicu???

Oni i mi smo dobre komsije, pomazemo se, a i daleki smo rodjaci.


2. Makedonija) daj molim te provozaj se do Ohrida tokom predizborne kampanje.

Pa nema ni u Albaniju tolko albanskih zastava.

Medjutim mi Kosovari necemo dati da nam se Albanci iz Makedonije izmaknu kontroli. Ovoga puta imamo Ohridski sporazum koji mora da se primenjuje od svih strana.

3. Grcka) pod bankrotom drzava se ne broji. Oni prodaju svoja ostrva a Srbiju, Kosovo i Rumuniju itd ce da otkockaju na Black Jacku.

Jel se secas za kog su grci navijali tokom jednog od euro basketa

4. Rusija) molim te nju nemoj da mi spominjes posto mnogo od ovih Albanaca pricaju ruski pa nikako da se sporazumem sa njima. Kazu da su ih rusi ostavili na cedilu posle Staljina. Hodza kao budala ih je jedorucke izbacio iz Albanije, ostavili su i podmornice koju sada prodaju za scrap.

Krajnja stvar. I sve da se blokira Kosovo je nezavisno.
Препоруке:
0
0
19 уторак, 27 јул 2010 00:46
Нешко
Ево још једном па више нећу.

Могао бих тачку по тачку сад да оповргавам или аргументујем али нема сврхе.
Дошао си "у госте" на српски сајт НСПМ, занш ћирилилицу и знаш да се у Србији говори српски и да је чак и за вријеме СФРЈ био српски (а могао се звати и у Хрватској хрватским док је рецимо у БиХ био српско-хрватски). Па ипак пишеш гајевицом, инсистираш на српско-хрватском, а позиваш на комуникацију.
Ма бјежи бре и "пичи" (а који то па "ми" тако говоримо, то тако говоре они који се служе тим изразом јер и ја кад причам енглески не кажем да то тако неко говори - на сваком ћошку би ударио испод појаса али би опет "комуницирао") Италијом уздуж и попреко Србијом нећеш моћи. А и кад будеш требао до љекара сједи у тај авион или трајекат па до Барија или Цириха, по вољи ти.
И сад се ти упознај са чим год хоћеш што би "ми" рекли од Кулина Бана, али независност Космета од Срба нећеш добити. Нисте је добили под Османлијама, Берлинксим конгресом, Балканским ратовима, Првим и Другим св. ратом, ни са логистичком подршком НАТО, а тек нећете на овај начин. Увијек сте у неком периоду уз помоћ тадашњих великих сила нешто као имали, али сте до сада увијек то и губили кад сте губили и позадину.
Рекох како нећу да идем тачку по тачку али ето омакло ми се мало. Ја читао/учио како су вам све војсковође били Срби, како вам је српска властела створили и прву албанску државу и организовала војску (ето и Скендербег је био од оца Ивана и мајке Воиславе све познатих албанских имена) али ето код вас се учила нека друга историја.
Али мора вам се признати способност асимилације и утирања свега што је српско (и словенско) прво у Албанији па онда и шире + присвајања туђег (најновије српског историјског наслеђа на Космету).
Препоруке:
0
0
20 уторак, 27 јул 2010 03:09
kosovac
- kosovaru domaci zadatak!

- kosovar znam da je vama tesko da sa Srbima razgovarate,jer nije sa Srbima lako razgovarati.Srbi su pre svega jedan drevni i obrazovan narod i retki su narodi koji sa Srbima mogu da razgovaraju na istoj ravni.Sto su tice Siptara ili Arnauta, prvo bi trebao da znas da rec arnaut na arapskom znaci oni koji se nisu vratili,a odakle e to ces morati sam da se potrudis. -Drugo ako mislis da je kosovo pripalo Kosovskim Albancima, onda pokusaj da na ijednom takozvanom kosovskom obeleziju pronadjes jedno ali samo jedno Albansko nacionalno obelezije. Kosovar videces da su to sve Hazarska obelezija petokrake zvezdice itd...
- Na cobansku istoriju na koju se ti pozivas u gore navedenom textu gde kazes da su ti Crno Gorci dalji rodjaci, treba da znas da i jeste u velikom delom postali od njih cak i onog orla kojeg su Francuzi preradili ste dobili od njih. Jos nesto, zivim u Americi i cesto razgovaram sa Albancima i mnogi pricaju neku Albansku istoriju koja je slicna Titivim ofanzivama, sto sa naukom nema ama bas nikakve veze. Narode Albanski nedajte da belosvetske barabe manipulisu s vama,Amerika je daleko a Srbija blizu!
Препоруке:
0
0
21 уторак, 27 јул 2010 10:08
брм
@ косовару драги,

добрордошао на српски сајт, видим да си отворен и добронамеран..и жељан знања па да те подсетим на основне чињенице

кад је демократија у свету у успону и када се већина држава устроји као националне и успостави друштво слободних грађана - Србима иде као и остатку слободног света..и тако је још од доба Рима

када варавари са њихови окупаторским устројством ВЛАДАЈУЋЕГ НАРОДА И ПОДАНИЧКИХ "ЕТНИЧКИХ ГРУПИЦА"("Свето римско царство НЕМАЧКОГ НАРоДА") навале на Рим - Срби (Илири, ТРачани, Расени, Влаки како хоћете..) први страдају јер су на граници царства....а привремено се дигну "етничке групе" топовскоо месо владајућег народа...

идеја Велике Албаније потиче из Призренске лиге - која је настала као ПРВА реакција на преустројство Отоманске имеприје у модерниу националну Турску и ПРВИ покрет на начелима исламског фундаментализма у свету..АЛбансак етногенеза (они Илири) креирана је у глави једног службеника бечког двора....

Српске нације - Србијанска и Црногорска су међу најстаријим модерним у свету (старије од Италијана, Пољака, Немаца, Руса...)и прве државе које су дале једнак статус свим грађанима..

догод сте савезник владајућег народа који истерује и истребљује противнички а своју историју заснивате на лажима једног конкретног аустријанца - нећете имати будућност...
избор је ваш и - јасан

е а сад браћи Србима

@ косовац и Нешко

највећи пад је кад једни од најстаријих статусних грађана Рима (од 3. године НЕ) спадну на племенске и трибалистичке приче и концепте
Препоруке:
0
0
22 уторак, 27 јул 2010 13:57
thinking maize
Браћо (и сестре!) Срби, узмите се у памет! Видите ли да има неки "Isak", очигледно Бошњак (модерном/ "модерном" терминологијом речено!) који прилично пажљиво прати ШТА СЕ овде на НСПМ-у ПИШЕ и КАКВИ СУ КОМЕНТАРИ! Као што му се сада придружи и "Kosovar", очигледно косовски Албанац. Човек можда и није фамилијаран са седам српских падежа, али очигледно удара онде где нас НАЈВИШЕ БОЛИ! ЛОШ СРПСКИ НАТАЛИТЕТ, НЕДОСТАТАК САВЕЗНИКА, ОПШТА МЕЂУСРПСКА НЕСЛОГА, НАШ ЛОШ СРПСКИ ИМИЏ У СВЕТУ, ЛОША ЕКОНОМСКА И ДРУШТВЕНА СИТУАЦИЈА У САМОЈ СРБИЈИ... Значи, човек ЗНА ЗНАЊЕ! Па кад је тако, најлакше је помињати, онако у гневу, његово (и његовог народа) наводно "чобанско порекло"!? Колико видим ти "чобани" нас "превеслаше"! БОЛИ, БРАЋО (и сестре!)! Боли до БОГА! Али, ако ПОГЛЕДАМО ЈЕДНИ ДРУГЕ У ОЧИ И РЕШИМО ШТА ЋЕМО ДАЉЕ, ОНДА ЈЕ СВЕ МНОГО ЛАКШЕ! Уосталом сетите се ЗАШТО СУ СЕ СВИ ЈАТИЛИ КОД СРБА 1918 г.!? СРБИ СУ ТАДА БИЛИ ПОБЕДНИЦИ! Зато НЕМОЈМО КАО КАЛИМЕРО: "НЕПРАВДА", већ ПОГЛЕДАЈМО СЕ У ОЧИ!
Препоруке:
0
0
23 уторак, 27 јул 2010 16:09
miloš
Uh, pa nisam srećam što moram ovo da kažem, ali ima dosta istine u ovome što pominje kolega "Kosovar". I zaista je glupo sada mu prebacivati što ne piše ćirilicom, nego latinicom, tj. "gajevicom" kako to neki ovde u poslednje vreme vole da kažu. (Ovaj komentar pišem latinicom upravo zbog njega, a i ne mislim da je to baš nešto toliko važno. Tako smo, svojevremeno, srpstvo vezali za pravoslavlje io faktički se odrekli Srba katolika i muslimana. Ali to sada nije tema.) Dakle, doro je što se ovde pojavio i g. "Kosovar", i pošteno od njega što se pojavio sa svojim pravim imenom i poreklom, a ne nekim na "ić", kao što se ponekad čini. Takođe, vidi se da je vrlo politički pismen i upućen, za razliku od nekih ovdašnjih komentatora i "napaljenika". A greške pravopisne i daktilografske pravimo često i mi ostali. Sem toga, u pravu je za Crnu Goru. Verovatno i za Makedoniju. U pravu je i za naš natalitet i još ponešto. I pokazuje kako se i tamo ozbiljno razmišlja i dugoročno planira ("neće dopustiti" makedonskim albancima itd). Ne znači da će im baš uspeti, ali vidi se ozbiljno rade. Bolje da se malo ugledamo, nego što ih grdimo ("neško" i ostali) što ne pišu ćirilicom.
Препоруке:
0
0
24 уторак, 27 јул 2010 16:51
Pobunjenik
Kosovar uzivajte u tkzv.pobedi,tkzv.nezavisnosti i svim drugim samoobmanama koje ste zamislili.Istorija i istorijska sreca su promenjive kategorije,pre par godina pamtim i mi smo sa istim prezirom i podcenjivanjem gledali na vas i vas nacionalni projekat.To je nas dovelo tu gde smo a vas na prag onoga sto ste zeleli.Hvala vam na lekciji,treba ce nam.Za vreme koje dolazi,nemam iluzija da ce biti teskih trenutaka i da ce borba biti duga.Ali,nema predaje i posustajanja,nema kompromisa,vera u nasu jednu,jedinstvenu i nedeljivu otadzbinu Srbiju nije i nece biti slomljena.A verujte sazrevaju u nas generacije hrabrih i nepokolebljivih koji ce iz poraza,malodusnosti i sramote proslosti izvuci snagu za pobedu koja predstoji.Ne uzdajte se u nasu vladajucu elitu lakeja,batlera i bedinerki tudjih interesa i gospodara,oni su prolazna mrlja na obrazu nase istorije.Vreme dolazi,a ta mudra boginja istorije je neumoljiva,kada cemo vratiti SVE ono sto nam je oteto i kada cemo se VRATITI SVUDA onamo otkuda smo proterani.
Препоруке:
0
0
25 уторак, 27 јул 2010 17:06
Nikola Turajlić
Moram se uključiti u albansko srpski dijalog i podržati učesnike u aktivnosti, koja ima na njih terapeutski učinak. Očekujem da se u dijalog uključe i bivša braća Crnogorci.
Naime, na saitu NSPM autorske tekstove i komentare pišu marginalci, koji uglavnom ventiliraju svoje negativne emocije i olakšavaju si teško podnošljivi život, dok se njihove društvene elite zadovoljavaju upražnjavanjem drugih aktivnosti, koje ih u potpunosti angažiraju, a nedostupne su učesnicima na saitu.
Predlažem učesnicima da se ne vraćaju u prošlost i ne ističu konfliktne negativnosti, već da se hvale sa dostignućima svojih država i naroda.
Od silnih državnih i narodnih uspeha ću navesti za primer neke od evropskog značaja, a komentatori trebaju pobrojati i dalje.
Tako je Kosovo sa polovinom nezaposlenih prvak Evrope, Crna Gora sa četvrtinom vicešampion. a Srbija sa petinom osvaja brončanu medalju.
Kosovo je evropski prvak i u odnosu izvoza i uvoza, sa osminom, Crna Gora vicešampion sa četvrtinom i Srbija samo treća sa polovinom pokrivenosti.
Što se tiče natjecanja u kriminalu, tu ne postoje merljivi rezultati, ali je sigurno da komšije zauzimaju ubedljivo sva tri mesta na evropskom postolju.
Ovakovi uspesi se ne bi mogli postići u zajedničkoj državi, već samo u nezavisnim državama, koje su garancija i daljeg prosperiteta.
Očekujem da komentatori usmere svoj dijalog u smeru izvesnog poboljšanja napred navedenih rezultata, kao i da se pohvale daljim uspesima.
Istina je da je ljudska zluradost veoma zavodljiva, pogotovo kada čovek osim ove nema drugog zadovoljstva.
Nadam se da sam ovim komentarom doprineo kulturi dijaloga.
@ Kosovar
Previše se dobro izražavaš na srpskom, pa sumnjam u tvoje albansko poreklo odnosno kosovsko državljanstvo.
Препоруке:
0
0
26 уторак, 27 јул 2010 22:43
Драго Стен
Шћиптар бре а не Косовар.
Лепо си се распричао са нама Шкијама.И сеириш.Шта сте све постигли?Свака част.
Невоља је само што много лажете.Знам да вам речи ништа не значе."Бацамао паклавре" велите.Знам да само ако заложиш крв , нешто поштиујеш, уважаваш и заступаш.Живео сам међу вама.Али не ваља што вам је све дошло на лажима.
Заборавили сте да сте били турске машице и да сте скупљали и данак и харач за своје господаре,после рата овог Другог светског, престали сте да тестеришете по Србији и почели постепено да владате њом.Школовали су вас титоисти и давали по две стипендије да учите и отварали вам фкултете и из Тиране сте професоре доводили да научите како да Србе с Косова отерате, па су дошла времена кад сте Вели Деву довели на власт и Србе укинули.Један Србин је могао да се заопосли само ако девет Шиптара пре тога добије радну књижицу.И фонд за развој Косова сте користили да купујете српска имања у Лабском крају и дрогу сте још тада продавали и тим парама куповали оружје док је баца Фадињ владао у Београду а полагао рачуне у Ђураквцу на Савету стараца.А сад испада да су вас Срби колонитзирали и реокупирали. И кад сте на факутретима све научинли,кренули сте у свет да питате колико кошта баца Клинтон и говорли :"Ће сакупимо две милијарде" И сакупили сте.Свака част.И почели да купујете своја поробљивачка права над Србинма и српком имовином.Свашта сте измислили и да вас протерују Срби и да вас отпуштају с посла.Много лажи сте намакли на вашу самосталност.Само има бога.Добили сте Бондстил.А шта ће бити ако запрашти.То неће бити бомбардовање него пропаст света, општи бумбулим, а ви сте први на удару.Не желим вам зло али сте много грешили а бог види.Дај боже да не доживим али сумњам да ће ваше предуго да траје.Отето проклето, кажу и ваши а не само наши, мој Шћиптар и не прави се добар.Одавно знамо за ваше маске а и свет ће вас брзо прочитаи.У лажи су кратке ноге а убице на власти и сами ћете из освете да отерате,ви и они које су међу вама побили.Па у здравље Шиптар
Препоруке:
0
0
27 среда, 28 јул 2010 01:08
Kosovar
Drago Sten,

Pricaj ti sta hoces i o Bondstilu i o Clintonu ali bi dobro bilo da malo popricas i o zlocinima nad Kosovarima.

Pa Sef vasih specijalnih snaga vama ubio premiera a ko zna sta je on radio Siptarima. Pa Arkan, Seselj itd. Pa zemljace ja te zovem da dodjes malo pa da vidis Kosovo kako se promenilo.

Sigurno ces se i izgubiti u Pristini.

Sto se tice droge, daj molim te pricaj i o Saricu. Pricaj i onim momcima u Boliviji.
Препоруке:
0
0
28 среда, 28 јул 2010 08:27
thinking maize, "гледе" осталих, а погледујући на "Kosovara"
Бре браћо (а и сестре!) Срби (и Српкиње!) "палите" се као "Хепо" коцкице на болне, али ТАЧНЕ провокације "Косовара"! А шта ради "Косовар" и његова сабраћа? Своје гледају, а у туђе само погледују! А "наши" "жутаћи", "другосрбијанци" и ини ЕУ-ропски фанатици искривише вратове све погледујући према Понте Росу, Далмацији,... додајте шта год хоћете и шта Вам падне на памет! Док нам земља и народ пропадају! Значи све обрнуто! И није чудно да јутрошња вест гласи да је (цитирам!): "породица председника Србије била на летовању на Брионима о трошку хрватске државе, а на позив председника Хрватске Иве Јосиповића"! ОВО СВЕ ГОВОРИ! О "ВЕРИ" и "ВЕЧЕРИ" неки други пут! Значи, ПРВО ДА СЕ ПОГЛЕДАМО У ОЧИ и РАШЧИСТИМО СТВАРИ ИЗМЕЂУ НАС, ПА ЋЕМО ТЕК ПОСЛЕ ДА ПОГЛЕДАМО ШТА НАМ РАДЕ НАШЕ, ајд да кажем, ПОМАЛО ДРСКЕ КОМШИЈЕ! Свако Вам добро!
Препоруке:
0
0
29 среда, 28 јул 2010 11:29
Драго Стен
Хоћеш да ти причам о нашим злочинимна.Ето отерали смо вас за време бомбардовања ван Косова.Платили оне из УЧК да вас у наше име гурну ван граница па да после оптужимо сами себе.Побили смо вас по Косову па вас довели у Рачак да онај зуави генерал да знак за почетак бомбардовања.Наговорили смо Шиптарске вагабунде да оног 17 марта попале све српке светиње и заплаше српски народ да се сели.Све то да бисмо показали свету да не заслужујете демократију.Луакави смо и зли ми.И ето сада у оном селу у Метохији послали смо староседеоце Србе тога села да под шаторима спавају крај срушених кућа, па платили вашим јуначким наоружаним појединцима да их сваке ноћи застрашују пуцњевима из најразличитијег оружја , да би вас пред светом бркали.А свезт зна за јадац па вам даје државу.Свет нас грди шт смо Роме крај Газеле сместили у контејнере а ми смо му рекли да се за те СРбе под шаторима не буни.Правда је на вашој страни јер туз царују лажи.
Знам све шта имате и знам колко вас је који имате.Сад вам није потребан Фонд за неразвијене ,сад вас плаћају да служите моћне а кад им не будете бпотребни а свачија је горела до зоре па ће и њихова., опет ћете бити поред нас и знам како умете да подмићујетге и да се претварате али и овај ће се народ отрезнити .Колико сте кућа само у Приштини српских населили, колико станова, или смо вас ми натоциљали да то чините.И ти мислиш да можеш и даље да лажеж.Можеш оне који не знају, ја вас знам.
Препоруке:
0
0
30 среда, 28 јул 2010 12:12
Радосав Стевановић
@Nikola Turajlić
... Naime, na saitu NSPM autorske tekstove i komentare pišu marginalci, koji uglavnom ventiliraju svoje negativne emocije i olakšavaju si teško podnošljivi život, ...
Ако се не варам, ово је увреда. Али нећу да се препирем.
Препоруке:
0
0
31 среда, 28 јул 2010 15:24
thinking maize, "гледе" Николе Турајлића
Драги г-дине Никола, колико се сећам (а сами сте написали!), кад оно запуца у Хрватској, Ви покуписте "пинкле", па са својима правац Словачка! Фала драгом и вишњем Богу, па сте Ви и Ваши добро и избегли сте најгоре! Но то није разлог да оне који су остали у Бившим Југословенским Републикама, а пре свега у Србији тако частите, због погрешне процене 05.10. 2000 г., а још погрешније због процене у мају 2008 г. Да Вам не наводим примере и не надгорњавам се са вама, јер и Ви, који сте отишли, сте у праву, а такође и ми, који смо остали, такође смо у праву, а оба дела српског народа су у криву! Но, да се не бих схоластички домишљао "колико има анђела на врху игле" само бих цитирао (по сећању) једног од православних стараца из средине 20-тог века. Исти старац рече, на питање да ли су сада људи моралнији или неморалнији него у време отаца цркве (3-7 век): "Бог са Вама браћо! Да су оци били изложени искушењима, којима сте Ви сада изложени, тешко да би тада и било светаца! Добро је да сада има и преподобних и монаха, они ће спасти свет!" А да приметим цењени Никола, ми овде, Срби који су остали, ипак смо мали и грешни људи, па, опрости нам брате, на слабости нашој! Не знамо шта радимо! Него брате Никола, овде се води дискусија о онима КОЈИ ЗНАЈУ ШТА РАДЕ! О томе је реч брате Никола! И свако ти добро, теби и твојима!
Препоруке:
0
0
32 среда, 28 јул 2010 18:54
prerica
aaa, znaci oni su 'bahati, neinteligentni i licemeri'!
video ja odma' da nesto nestima, al' sad je jasno k'o dan.
Препоруке:
0
0
33 среда, 28 јул 2010 23:23
Nikola Turajlić
@ Kosovar
Izgleda da mene nitko ne sluša na ovom saitu.
Predlagao sam da se hvalite vlastitim uspesima, a ne zbog skromnosti, da priznanje dajete drugoj strani.
Trebao si istaknuti kako zatvaraju vaše najviše funkcionere (ministra i guvernera), a što se tiče droge, trebaš biti ponosan što su tvoji sunarodnici bili ostalim učitelji.
Nije li slučajno bila neka priča o tome kako tvoj dragi premijer razrešava nekonvencijalnim načinom nesuglanost sa protivnicima.
Što se tiče zločina tvojih sunarodnika i tu se imaš čime pohvaliti, a suvišno je da ti postavljam pitanje o njihovoj opravdanosti.
Zašto se ne hvališ kako da Evropljani imaju toliki respekt od tvojih sunarodnika, da vam nisu ukinuli vize.

@ Drago Sten
Groziš se Kosovaru da će onaj, koji sve vidi i čuje, kazniti njega i njegove sunarodnike za sve počinjene grehe.
Medjutim tu nisi u pravu jer isti ne mogu biti više kažnjeni od življenja u laznoj državi (ovo se ne odnosi na njihovu elitu kojoj je na dispoziciji sve, osim ptičjeg mleka).
Ali problem je i Srba koji žive u Srbiji, da su i oni jednako kažnjeni, zahvaljujući svojim demokratskim tranzicionim vladama (ovo se ne odnosi na srpsku elitu).
Kada biste me slušali ti i Kosovar (sa milionima svojih sunarodnika) biste trebali u horu naricati nad zleduhom sudbinom koja vas je snašla.
Jedina preostala radost, u vašim životima, može biti uzajamna zluradost.
Препоруке:
0
0
34 четвртак, 29 јул 2010 00:18
Kosovar
Nikola,

I tebe cu odgovoriti iako je ocigledno da nisi bio nikad u Kosovu.

Desava se i u mnogo razvijenim drzavama da se ministri i drugi visoki funkcioneri hapse zbog korupcije. Sigurno si cuo za bivseg Guvernera Ilinoja Srpskog porekla citiram.

Nemoj sad da me nateras da od googlam i o srpskim funkcionerima i razlicitim aferama " Kofer, Svedanke, Pasos " itd. Nema svrke da ponavljam kad i ti i ostali citaoci sajta, znate i osecate na svojim ledjima vase ministre i ostale sluzbenike.

Prijatelju ostavi se ti droge, Kosovari imao mali udeo tog trazista. Evo i mi salonski zelimo da pricamo da je 50% novca od privatizaje u Srbije ostvareno od Sarica i grupe.

Sto se tice naseg premijera odmah da ti kazem da sam glasao za njega. Pa covek je riskirao svoj i zivot svoje porodice kad je onomad izasao javno i rekao eto ja sam vodja OVK.
Vi niste hteli ni pokojnog predsednika Rugovu, i ne verujem da ce biti neki Kosovski premijer ili predsednik koje ce se svidjati tebi i ostalim istomisljenicima.
Daj bogati jel stavljas ruku u vatru na celu tvoju vladu, predsetnika, guvernera i bord itd.

Ovi vasi sadasnji vam teraju kao neki inat. Pa oni hoce da se rese Kosovskog problema. Znaju oni vrlo dobro da je prica o Kosovu zavrsena ali neznaju kako da vama kazu.
Pozdrav
Препоруке:
0
0
35 четвртак, 29 јул 2010 02:55
Nikola Turajlić
@ Radosav Stevanović
Marginalac je čovek koji ne učestvuje u procesima društvenog odlučivanja i onom što je uz ovaj vezano (pre svega privilegije).
Sebe uključujem u kategoriju marginalaca i ne osećam se zbog toga manje vrednim.

@ thinking maize
Moram priznati da ne shvaćam sadržaj tvojeg prigovaranja mojim komentarima.
Tvoja konstatacija da se "ovde vodi diskusija o onima koji znaju što rade", je za mene nesporna, ukoliko time misliš na srpske svetovne i duhovne vlasti, odnosno na njihove svetske mentore.
Tvoje aboliranje "mudrih" srpskih gradjana, odnosno vernika, zbog podrške svojim "uspešnim" vlastima je nepotrebno, jer ovi takove slobodno, svesno i uporno biraju, te prema tome bolje i ne zaslužuju.
Praviš nekakovu distinkciju izmedju domaćih i nas u diaspori, utoliko da prvi ne znaju što rade, a drugi imaju, kao bolji pregled, a što je potpuno neosnovano.
Većina srpskih gradjana postupa isključivo kalkulantski i prihvata nenormalnost i nemoralnost kao standarde u ponašanju, što je skupo plaćeno do sada, a o budućnosti da se ne govori.
A ti preuzimaš ulogu Boga i sve im opraštaš, jer ne znaju što rade.
Nadam se da nisam potpuno promašio smisao tvojih reči.
Ujedno se izvinjavam čitaocima, koji pridaju značaj mojim defetističkim tvrdnjama, što im stvarnost činim još ružnijom.
Medjutim uveravam ih da i celi svet ide u sunovrat (istina ne tako brzo kao Srbija), te ovo zajedništvo može olakšati bolove.
Препоруке:
0
0
36 четвртак, 29 јул 2010 12:34
Драго Стен
Гоподин Турајлић дели лекције.
Добро, можда тако понекд и треба али не са неке требничке висине у којој су сви испод само тај господин над нама грешнима.
Знам да је у Србији било изузетних људи који су је крајен претпролог и прошлог века водило у Европу, знам да је наша сатира била неправедна кад их је називала слепцима
И сам одавде потичем и на Косову сам боравио игром околности а ви не видите разлику између мене и Косовара.Ставите ђозлуке господине, кад већ толико не видите.Ниједан Србин стариседелац тако , као што сте могли да видите у мојој реакцији, неће да реагузје.А Ви нисте у стању да ту разлику уочите.Уосталом она дама која носи слично презиме има такође ту особину да цео свет, остали, стави у свој мали џеп а нема ту интелектуалну тежину.А ја вам нећи рећи ко сам .Останимо странци.Што и јесмо,.
Препоруке:
0
0
37 четвртак, 29 јул 2010 17:43
Nikola Turajlić
@ Drago Sten
Svestan sam da je moj način komentiranja iritantan ili čak deprimirajući za ostale učesnike na saitu, a i ja nisam "sretan" zbog onog što iznosim.
Medjutim prigovori da ja istupam sa neke pozicije superiornosti su neosnovani, jer ja jednostavno "zastupam" ružnu istinu i razbijam iluzije, kojima je većína ljudi pokušava ulepšati, pa samo utoliko priznavam svoju "grešku".
Najveći je problem što sam u svojim generalnim ocenama i prognozama do sada bio u pravu, dakle (na nesreću) nisam bio umišljena budala.
Inače svaki prosečno inteligentan, obrazovan i informovan čovek logičkim razmišljanjem, oslobodjenim svake iluzije, bi dobio slične, da ne kažem iste rezultate u oceni sveukupne (ne samo srpske) realnosti.
Ne želeći da ispadne da se hvalim, ali samo moja prognoza dogadjanja u Jugi devedesetih godina, te o SEK-i krajem ovog decenija, daju mi nažalost za pravo da budem suveren u svojim tvrdnjama.
No da se vratim na dijalog koji vodiš sa (verujem lažnim) Kosovarom.
Pre svega radi se o dijalogu gluvih, kojim nastojite dokazati jedan drugom svoju istinu (kao ti sa sinodobraniteljima).
Nazovi Kosovar je frustrirani pojedinac moguće i srpske nacionalnosti, koji pokušava "soliti" patriotske srpske rane, a ti se na to naivno hvataš.
U koliko se ipak radi o Kosovaru, ja sam mu prisolio rane, zbog kojih svaki normalni Albanac na Kosobu mora urlikati od muke, jer živi u mafijaškoj tvorevini, bez ikakove perspektive.
Posebno si pogodjen što sam te dao u isti koš sa Kosovarom, te uporedio njegovu državu i tvoju Srbiju, u smislu, da ne vidim razliku sa kojom bi se mogao ponositi.
U koliko se tvoje uporedjivanje mene i neimenovane ženske osobe, odnosi na moju prezimenjakinju, nemam sa istom, osim prezimena i gojaznosti, ništa zajedničko, a to bi si mogao zaključiti iz naših javnih istupanja.
Dakle, tražim od tebe i ostalih protuargumentaciju, nezavisno o vašoj eventalnoj averziji prema meni.
Препоруке:
0
0
38 петак, 30 јул 2010 09:22
thinking maize, "гледе" Николе Турајлића, крај!
Поштовани г-дине, када некоме ПОНУДИТЕ ДВА ЛАЖНА ИЗБОРА, онда ТО И НИЈЕ ИЗБОР, већ ПРЕВАРА! А када тим истим људима, пре та ДВА ЛАЖНА ИЗБОРА, непрекидно подмећете ЛАЖНЕ ИЗБОРЕ и непрекидно подмећете да ЛАЖНИ ИЗБОРИ НЕМАЈУ АЛТЕРНАТИВЕ и то траје, ајд да кажем, од отприлике 20.10. 1944 г., е..., онда то ПОДСЕЋА НА ТЕОРИЈЕ ДР ЈОЗЕФА ГЕБЕЛСА и на "ВЕЛИКОГ ИНКВИЗИТОРА", а не на демократију! О томе причам драги господине, О ПРОИЗВОЂАЧИМА ЛАЖНИХ ИЗБОРА, КОЈИ ИТЕКАКО ЗНАЈУ ШТА РАДЕ, ане о овом слуђеном народу, КОМЕ СЕ САМО ЧИНИ ДА ЗНА ШТА РАДИ! Бог ми је сведок, желео сам да будем фин, па сам само упутио алузију на Ваш избор с краја 1980-тих, "гледе" Вашег избора становања у Словачкој, као што сам хтео да покажем ПО КОЈИМ СУ ПРИТИСКОМ СРБИ ЖИВЕЛИ ОД КРАЈА 1980-тих, али ме терате да уђем у безнадну расправу, која личи на "теорије" завере, тј. расправе "шта је старије, кокошка или јаје"?! Факат је да Запад доживљава Србе као "мале Русе", као што је факат да су Срби пад Берлинског зида дочекали као мамурни после ноћи у кафани, исто као што је факат да су Срби неке друге историјске прекретнице дочекали МНОГО ТРЕЗНИЈЕ! О томе се ради поштовани г-дине Никола, да треба СВАКУ ЈУГОСЛАВИЈУ И СВАКИ НАДНАЦИНАЛНИ ПРОЈЕКАТ У СРБА "БАЦИТИ У МУТНУ МАРИЦУ" НА НАЈМАЊЕ 50 ГОДИНА! И ДА ТРЕБА ДА ГЛЕДАМО СВОЈА ПОСЛА, a la ИЗРАЕЛ! Јер, ако СВАКО У ЕВРОПИ ПРИЧА О ИНТЕГРАЦИЈАМА, А СВАКО ВОДИ СВОЈУ НАЦИОНАЛНУ БРИГУ У ОКВИРУ ТАКВОГ КОНТЕКСТА, ОНДА ЈЕ СВАКО ГЛОБАЛИСТИЧКО ПОНАШАЊЕ a la "Вашингтонски споразум" САМОУБИЛАЧКО! Јер, спрам западне хипокризије и лицемерја моеже се само лукавошћу, али префињеном, a la Милован Миловановић, Јован Цвијић, па ако хоћете и Милан Стојадиновић! НИ РАТ НИ АТЛАНТСКИ ПАКТ! Па кад "замиришу јорговани" и "зацрвене се косовски божури", онда Бог и срећа јуначка, па "ком опанци, а ком обојци"! Свако Вам добро!
Препоруке:
0
0
39 петак, 30 јул 2010 17:36
Драго Стен
Пустили сте Maizea уместо мене за господина Турлајића.Вама осетљивим на језик и његове загонетаљке ваљда је засметала моја игра с његовим презименом.Тако сте ме лишили задовољства да мало обуздам тај самоуверени, помало бандогави ја па ја став према свима око нас у овим коментарима.
Сматрам да би било добро да ме вратите на сајт да све то не понављам.
Ако већ нећете, хтео бих господину Турајлићу да пожелим да нас све стрпа у мишју рупу својим епохалним примедбама и да коначно нађемо спокој у овом несрећном свету у коме све што он прорекне .- догађа се и све црње од црњег.А није сам има онај коментарор НИНА новијег датума чија су пророчанства, зснована на "чињеницама" још трагичнија по нас.Али о томе тамо.Знамао ми шта нас чека и трагично је што ће се показати да је у праву Вук Драшковић кад је реч о Косову.Знамо и ми да Косова више нема али нећемо то да признамо и хоћемо да се наше ненеслагање са светом запамти па макар и овде на оваквом пролазном и непостојаном месту.Ко зна какао се све враћа и све плаћа.
Препоруке:
0
0
40 петак, 30 јул 2010 22:35
Nikola Turajlić
@ Kosovar
Kako tvoj komentar zahteva duži odgovor, a nemam sada za to vremena, to ću ti na isti odgovoriti kasnije.

@ thanking maize
Očito je da su naši nazori suprotstavljeni, pa je suvišno da se preganjamo.
Dodao bih samo, da za svoje brojne promašaje u životu nikada nisam krivio druge, koji su ih uzrokovali, već sebe, jer sam im o omogućio.

@ Drago Sten
Moram priznati da i sam nisam oduševljen moderacijom jednog od moderatora, koji je toliko prilježan i inventivan, u obrani ćudoredja na saitu, da to već prelazi granice ljudskog poimanja.
Jako si me zantigrirao sa svojom verbalnom igrom vezanom uz moje prezime, pa ti prelažem da isto ponoviš, jer možda dežurni moderator nije naš genijalac. U svakom slučaju na isto neću reagiorati. Ne umišljaj si da me možeš na bilo koji način "prizemljiti". U koliko netko dokaže da sam nešto pogrešio (što se do sada nije dogodilo osim gramatike, srpskog jezika i sl.), duboko ću mu se nakloniti, uz skidanje kape (šešir ne nosim).
Priznao sam već da je moj, kako ti kažeš "ja pa ja" stav iritantan, ali pozivam te da me "satareš" argumentacijom, a ne manipulacijom sa mojim prezimenom.
U koliko čak baciš i neku "kletvu", isto me se ne može dotaknuti.
Inače što se tiče tvojeg znanja isto je ograničenog dometa i to što govoriš da si svestan da je KiM već ispričana priča, ne suvisi sa onim što ja prognoziram Srbiji, tj. njenim mudrim gradjanima predvodjenim genijalnim rukovodstvom.
Препоруке:
0
0
41 субота, 31 јул 2010 07:08
Драго Стен
Сада откривам у Вашем језику приомесе хрватског лексикума.Међутим, у Вашем опхођењу потреба да са сваким будете на перту чини вас мало загонетним.Није просташтво али није ни крлежијанство,ако то схватите метфорично.Оно "ја па ја" је карактерна црта некога ко не признаје ничију другу, могућу и разумљиву варијанту гледања на свет.А опет посумњали сте да је косовар неко наш што је једно искуство са светом које је продрло у Вас.
Не знам зашто бих се Вама бавио ако сте непоправиви.За Вас све ово нису никакви аргументи у анализи личности.То је лук и вода.
Све то морате да откријете сами у себи.Најтеже је бити у неком другом и кад греши.Ви то нисте у стању .Имате неодољиву потребу да пишете поводом неког а не директно о нечему на које се тај неко осврће.
Препоруке:
0
0
42 субота, 31 јул 2010 13:32
thinking maize, "гледе" Nikole Turajlića Драга Стена, finito!
Поштовани г-дине Nikola, а шта понављам у коментарима на овај и још понеки прилог овде на НСПМ-у, као што то раде и г-да Вукадиновић и Антонић и већина и аутора и коментатора на истом сајту. ПОЗИВАМ ДА СЕ МИ СРБИ ПОГЛЕДАМО У ОЧИ И РАШЧИСТИМО СВЕ НЕЈАСНОЋЕ ИЗМЕЂУ СЕБЕ, па ћемо да видимо шра даље! И не видимо шта је ту несагласно И СА ВАШИМ СТАВОВИМА!? Трудим се да ни Вас ни иког лично не увредим, али се не грозим ни полемика. Волим кад расправљам са нпр. другом Мариом Каликом, али и са нпр. г-дином "Misliocem", људима потпуно супротних назора и животних усмерења, али људима са којима могу да расправљам на истој равни: ОН ЧОВЕК, ЈА ЧОВЕК. То је ДОВОЉНО! С тим у вези, а осврћући се на Вашу примедбу да се овде на сајту НСПМ-а јављају (цитирам!) "само фрустрирани и неиспуњени људи, који нису средили ни сопствене животе", могу Вам рећи да сте у праву, али сте ЈОШ ВИШЕ У КРИВУ, ако узмемо у обзир да је НСПМ један од РЕТКИХ САЈТОВА У СРБИЈИ ГДЕ МОЖЕТЕ ОВАКО СЛОБОДНО ДА РАСПРАВЉАТЕ, упркос јасно истакнутом royalty free licence праву/"праву" модератора сајта да припушта или не припушта у целини или скраћене коментаре упућене на поједине прилоге. Што но би рекао сер Карл Попер, дефинишући срж западне демократије, ово је par excelance пример: СЛОБОДЕ ПОД ЗАКОНИМА! Јер, да приметим, ипак је модератор "закон" на овом сајту! Што је и одговор г-дину Драгу Стену, коме поручујем да сам и сам "попио" више пута скраћења, па и ускраћења од стране модератора, па од тог нисам правио трагедије! Према томе господине Никола и господине "Драго Стен", ако пренебрегавамо нека правила (код Вас г-дине Никола да баш и не прочитате ШТА СТВАРНО ПИШЕ ВАШ САГОВОРНИК! А код Вас г-дине "Драго Стен", што се љутите на ЈАСНО ПОСТАВЉЕНА ПРАВИЛА!), онда то значи да баш и не поштујете сабеседнике и ову трибину, јер то је оно што нас раздваја од обичних животиња и чини ZOON POLITIKON-има! Свако Вам добро!
Препоруке:
0
0
43 субота, 31 јул 2010 13:34
Nikola Turajlić
@ Drago Sten
Konačno si se približio biti, a pokušat ću ti i razjasniti neke stvari koje su ti nejasne.
Ja sam hrvatski Srbin koji je, napustivši posao (sudijski), kuću i imanje, kukavički udario u tutanj za Slovačku na početku 91 godine, pre nego što su se počele oružjem stvarati kojekakve države u eks Jugoslaviji.
Moraš priznati da je moja "sumnja" u pobedu razuma odnosno JNA bila ipak opravdana, odnosno da procena razvoja nije bila promašena.
Što se tiče tikanja sa komentatorima isto je posledica mojeg životnog veka i s tim vezane svesti o nebitnosti forme, već samog sadržaja. Dakle smatram suvišnim medjusobno oslovljavanje sa vojvodo i serdare.
Iako mi nije potpuno jasno šta misliš pod varijantom gledanja na svet, ističem da sam agnostičkog svetonazora, ali ne poričem svakome pravo da veruje, u što želi. Držim besmislenim i suvišnim dokazivanje, tko je u ovom pogledu u pravu.
Medjutim kada se radi o dogadjajima na "ovom svetu", tu nemam tolerancije u pogledu mogućnosti različitih interpretacija. Priznam samo (posledica profesionalne deformacije i kritičkog pristupa stvarnosti) logičnu analizu (oslobodjenu od svake iluzije) činjenica i njene rezultate. U komentarima na moje autorske tekstove nije bilo argumentovanog osporavanja, već neslaganja ili pokušaja diskvalifikacije. U koliko si daš truda da pokušaš dokazati da nisam u pravu, predji moje autorske tekstove iz arhive NSPM i proveri da li me je vreme demantiralo.
Potpuno si u pravu da je čisti gubitak vremena, svaki pokušaj mojeg privodjenja drugačijem svetonazoru, iako već "čujem" za sobom, ne tako udaljeno, lupkanje lopate.
Na kraju priznam osnovanim tvoj prigovor da raspravu prenosim sa predmeta na ličnost komentatora, u toliko da manje ili više "primereno" reagiram na sam tekst.
U svakom slučaju ova naša rasprava gubi svaku svrhu i predstavlja čisti gubitak energije, jer smo potpuno suprotstavljenih spoznajnih nazora.
Препоруке:
0
0
44 субота, 31 јул 2010 17:56
Nikola Turajlić
@ thinking maize
Unapred se izvinjavam što ti stalno "dosoljujem" tvoje otvorene rane.
To što si delio sveopšti oprost Srbima, jer ne znaju što rade, još sam ti oprostio, ali tvoj pokušaj sveopšteg medjusobnog mirenja Srba, će kod mene izazvati šlag.
Slažem se sa tobom da ja i velika većina komentatora nemamo suprotne nazore, ali problem nastaje zbog različitog pristupa "dijagnosticiranju" problema, a pogotovo ocene mogućnosti njihovog rešavanja.
Što se tiče saita NSPM, ne treba mi objašnjavati njegov značaj, jer je isti jedini medij na ex-YU prostorima sa sveobuhvatnom tematikom, a nesporna je i njegova terapeutska funkcija.
Jedini problem je neujednačena moderacija, tj. to što jedan od moderatora ima teško razumljive kriterije, što izaziva brojne nesporazume i reakcije.
Tako isti genijalac nije pustio moj odgovor na jedan od tvojih komentara upućenih na moju adresu, te si mogao pomisliti da te ignoriram. Najveći moj greh je bio što sam prigovorio da mi je teško pamtiti tvoj logo.
Dozvoljavam da si u pravu, da dešava da ne razumen sadržaj komentara, pogotovo ako je "šifriran" i da potom moj komentar bude promašen. Ali nadam se da ćete mi ovo oprostiti što na starost, što na neobaveštenost ili čak i glupost. Moram priznati da si mi ti sa svojim komentarima poseban metilj.
Препоруке:
0
0
45 субота, 31 јул 2010 20:53
Драго Стен
Господину Турајлићу,
Разумео сам.Стојте на свом становишшзу и гурајте док можете:и ја чујем лопате за собом.А то што се разликујемо примам као сваки Србин ."Два Србина три политике" а ко зна можда и више.Поздрав
Препоруке:
0
0
46 недеља, 01 август 2010 01:36
Nikola Turajlić
@ Kosovar

Pre svega da ti pojasnim stvari u odnosu na mene, tj. ja sam hrvatski Srbin koji ima sa Srbima iz Srbije samo zajedničku narodnost i državljanstvo, a već dve decenije boravim u Slovačkoj.
Nitko do sada nije bio kao ja, na stranicama NSPM saita toliko nepristrasno i argumentovano kritičan prema srpskom društvu u celini i nije dao tako katastrofalnu prognozu ekonomskog razvoja Srbije.
Suština moje kritike je da je srpsko društvo, a pogotovo elita koja drži vlast u svojim rukama (uključujući i opoziciju) apsolutno korumpirana i nekompetentna da upravlja državom, te da će zbog toga Srbija doživeti ekonomsku katastrofu.
Ove ocene sam dao u brojnim komentarima, kao i u autorskim tekstovima, koje možeš pronaći u arhivi NSPM saita, pa ih neću ponavljati.
Toliko o meni i Srbiji, a u nastavku ću dati tvoj profil, te analizu društvenog i ekonomskog stanja i prognozu razvoja tvoje države.
Dakle postavlja se pitanje šta je to navelo jednog državljanina nezavisnog Kosova, da gubi vreme na jednom "neprijateljskom i pronacionalističkom" saitu, umesto da uživa u slobodi i blagodetima svoje nezavisne države. Jedino racionalno objašnjenje je da ti, kao totalni marginalac u svojoj državi, amortiziraš svoje frustracije pokušavajući komšijama, koji su krivci za sve tvoje životne neuspehe, soliti rane. Grdno se varaš, ukoliko imaš iluzije da ti ova aktivnost može pomoći, da popraviš svoj društveni status u tvojoj državi. Prioritet za državne sinekure imaju oslobodioci i njihovi najbliži, a potom prvoborci i njihovi prijatelji, pa oni koji imaju sredstva da iste kupe. Uveren sam da ti ne pripadaš ni jednoj od ovih kategorija, pa stoga nećeš nikada doći do državnih jasala.
Osvrt na tvoju slobodnu i nezavisnu državu dat ću u sledećem nastavku.
Препоруке:
0
0
47 недеља, 01 август 2010 10:51
Nikola Turajlić
@ thinking maize
Izgleda da sam potcenio tvoje mirilačke sposobnosti i neopravdano te optužio da želiš postići nešto što je nemoguće.
Po oštroj konfrontaciji sa Dragom Stenom, mi smo postali skoro dva oka u glavi. Ne znam tko je ovome više doprineo, ti ili svest o našim lopatama.

@ Drago Sten
Ne bih se složio sa tobom da nas dvojica imamo različite politike, već samo različite nazore o mogućnosti izlečenja bolesnika.
Dozvolit ću si ustvrditi da obojica vidimo Srbiju kao bolesnika oboljelog od moralnog raka u metastazi.
Moj nazor je da leka nema i da se rodbina treba pripremiti na najgore, dok ti to ne možeš priznati i nadaš se da će ipak netko u poslednjem trenutku naći čudotvorni lek.
U koliko sam dobro shvatio da nam je zajedničko i mirennje sa lopatama, predlažem ti da se kao ja pomiriš i sa moralnim rakom kako srpskim tako i celosvetskim, te apokalipsom koja će iz toga proizići. Ovo ti ne bi trebalo biti veliki problem jer, kao vernik, trebaš videti u dogadjanjima nekakovi (običnom smrtniku nerazumljivi) božji plan.
Ja si život činim podnošljivijim tako što se sprdam sam sa sobom, okruženjem i sa celim svetom. A ni djavo nije tako crn, kada se s njim sprdaš.
Nadam se da si se konačno uverio da ja nisam arogantna i umišljena budala, koja iz zluradosti kopa po tudjim ranama.
Препоруке:
0
0
48 недеља, 01 август 2010 11:35
Kosovar
Nikola,

Vidi se da mi razlikujemo sem drzavljanstva i u nacinu zivota. I ja bih ti objasnio da sam ja Americki i Kosovski drzavljanin, koji gle cuda je odlucio da zivi i radi u Kosovo.

Po prirodi nisam tip burokrate i nebih mogao da radim za neke drzavne instituticije, moj privatni posao mi ispunjava sve potrebe za dobar zivot. Ne osecam se marginilozan i dugo vreme razmisljam o terminu nepristojno bogat.

Najveca razlika koju vidim u nama je da si ti odlucio za lagodan zivot u Slovackos. Racunam da nisi video uzivo ni ratna zbivanja. Nekako ti si cine lakse da se teoretski nadmudrujes sa distance preko Web-a.

Siguran da si i zestok kritik Srpskih prilika ali bi nekako voleo da tvoja drzava po nacionalnosti bude vladar na Kosovu a po moguctsvu i na ostalim SFRJ teritorijama.

Da nebih dao prilici za cenzuru zamolio bih te udjes dublje u rad Dimitrije Tucovica, i SANU u vezi upoznanja sa Srpskim nacinom vladanja Kosovom.

Kosovo kao drzava ima bogami da radi dosta da bi ostvorila dostojan zivot za njene stanovnike. Veoma je mlada drzava, tek izasla iz okupacije i rata. Jedan od njenih suseda se trudi svim sredstvima da zagorca zivot novostvorenoj drzavi. Opet stoji da mozemo imati bolje lidere, mozda bi bilo bolje da smo imali Mendelu da nas predvodi u put za Nezavisnot itd.
Rugova je bi los za Srbiju. Gledamo u buducnost popravicemo se.
Kakvo da je Kosovo sada 100 puta je bolje nego pod Srpskom vlascu. Vazno je da nema rata i da se ljudi okrenu radu i zivotu. Vecina nas smo previse vezani za Kosovo i moj je osecaj je da ne daj boze novog rata izmedju Kosova i Srbije posto ce mnogi od nas morati da se bore i nece misliti na mogucnost azila u drugim drzavama.
Mogao bih da udjem mnogo dublje ali nebih da mucim i moderatora.
Sto se tice ulaska u sajta NSPM to je moj slobodan izbor. Moj je izbor i da pokusam da objasnim komsijama da nisu sve stvari kao sto pise u artiklima tipa Nepravda pa to ti je. Ako se tebi ne dobada komentar preskoci ga.
Pozz
Препоруке:
0
0
49 недеља, 01 август 2010 17:29
Nikola Turajlić
@ Kosovar
Sada ću dati moju ocenu tvoje države Republika Kosova, kako u društvenom tako i ekonomskom pogledu, te prognozu njenog daljeg razvoja.
Dakle u grubom nezavisnom državom upravlja politička elita koja se sastoji od značajnijih političkih stranaka, koje su formirali vodja političkih boraca za nezavisnost Rugova i vodje OVK Tači i Haradinaj, te se ove smenjuju na vlasti.
Kao svuda u svetu, kosovske političke elite su uvele korupciju i klijentelizam u sve državne i društvene strukture, što je rekao bih ustaljena demokratska praksa. Ovo lepo objašnjava G. Selente u svom intervjuu (pogledaj u arhivi NSPM).
Medjutim u ranijim uslovima blokade Miloševićevog režima paralelnih kosovskih isntitucija, razvile su se uz podršku istih institucija i naroda kriminalne organizacije (popularno zvane mafija) koje su svojim prihodima pomagale u finansiranju pokreta za osamostaljenje.
Iste su preuzele i logističku ulogu (doprema oružja i opreme) za OVK, oružano krilo pokreta za samostalnost.
Po proterivanju srpskih organa sa Kosova i dolasku misije UN i NATO , mafija (jedina struktura koja je imala kapital) je nastavila svoje aktivnosti uz tihu podršku privremenih kosovskih vlasti i toleranciju korumpiranih službenika tzv. medjunarodne zajednice. Tako je nastala neraskidiva sprega političkih struktura i mafije. Pitanje je samo odnosa snaga izmedju njih, a po mojem sudu mafija kontrolira vlast, jer se stranke smenjuju, a mafija je stabilni vezivni element.
Medjunarodna zajednica čini putem Euleksa smešne pokušaje uvodjenja privida zakonitosti, makar u trošenju sredstava iz dotacija. Jasno je da je mafija preuzela i ekonomsku vlast (trgovina akciznim robama, ugostiteljstvo, gradjevinarstvo i sl.) tako da je ista i glavni privatni poslodavac.
Sve ovo je prisutno i u komšija u Crnoj Gori.Jasno je da je mafija značajan faktor i u Srbiji (istina u neuporedivo manjoj meri),gdje vlast pod pritiskom zapadnih mentora pokušava ovu koliko toliko držati pod kontrolom.
Препоруке:
0
0
50 понедељак, 02 август 2010 00:31
Nikola Turajlić
@ Kosovar
Na tvoj prethodni odgovor osvrnut ću se po ukončenju celoga teksta o tvojoj državi.
Što se tiče ekonomske situacije u Republici Kosova, nije preterano ovu nazvati katastrofalnom.
Kosovo je država koja praktično nema industrijske proizvodnje, te uvozi skoro svu robu i gotovo nema izvoza.
Nigdje na vidiku ozbiljnijeg stranog investitora u industrijsku proizvodnju, jer nitko ne želi rizikovati kapital, investirajući u državi pod kontrolom mafije, a sa bagatelnim tržištem. Istina dijaspora investira u sektor usluga i poneki mali proizvodni pogon, ali to ne rešava ogromnu disproporciju izmedju uvoza i izvoza.
Jedina svetla tačka je poljoprivredna proizvodnja, ali ova ne zadovoljava ni domaće potrebe, a da se ne govori o izvozu. Ista se ne može razvijati jer je izložena konkurenciji jeftinih uvoznih poljoprivrednih proizvoda.
Siva ekonomija, neplaćanje poreza, carina i drugih obveza je redovna pojava.
Broj nezaposlenih stanovnika izražen u postocima iznosi gotovo polovicu.
Deficiti budžeta, penzionog i zdravstvenog fonda, javnih poduzeća su samorazumljiva pojava.
Kosovske vlade i drugi državni organi su nekompetentni na jednoj strani i toliko opterećeni korupcijskom kombinatorikom, da ne poduzimaju ni moguće mere ekonomske politike, koje bi makar nešto popravile stanje.
Tvoja nezavisna država funkcioniše samo zahvaljujući izdašnim doznakama novca iz dijaspore i donacijama medjunarodne zajednice.
Situaciju privremeno popravljaju krediti državi od medjunarodnih finansijskih intitucija, te bankarski krediti kreditno sposobnim gradjanima, ali problem je što će se ovo morati vraćati.
Nije potpuno nezanemarljiv i prinos koji se dobija od NATO vojnika i medjunarodnih službenika.
Jasno je da prihodi od mafijaških aktivnosti (droga, prostitucija, pranje novca i dr.) imaju odredjeni efekt na slabašnu kosovsku ekonomiju.
Препоруке:
0
0
51 понедељак, 02 август 2010 23:53
Nikola Turajlić
@ Kosovar
Kakova je perspektiva Republike Kosova, pod pretpostavkom da je tačna moja analiza političke i ekonomske situacije, iznesena u prethopdnim komentarima.
Iako nisam upoznat sa opravdanjem kosovskih vlada za neuspehe njihove ekonomske politike odnosno njihovim obećanjima o svetloj budućnosti, dozvolit ću si da ista u grubom anticipiram.
Republika Kosovo će doživeti puni prosperitet kada prestanu blokade Srbije za članstvo u medjunarodnim institucijama i u ekonomskoj suradnji sa okruženjem odnosno za Kosovare će nastupiti raj na zemlji kada dobiju stolicu u UN i potom njihova država postane članica EU. Do postizavanja navedenih ciljeva Kosovari moraju trpeti, a ovi to prihvaćaju, sa verom u bolje sutra.
Nažalost za Kosovare (kao i za njihove komšije Srbe, Crnogorce, Makedonce) nema svetle budućnosti, jer će Kosovo (zajedno sa Srbijom i drugim komšijskim državama) postati crna rupa na karti Evrope.
Naime u uslovima svetske ekonomske krize, će se pogoršati ionako više nego loša ekonomska situacija na Kosovu, a iz sledećih razloga.
Pre svega smanjit će se doznake dijaspore jer su njeni pripadnici već sada izloženi uticaju krize, a pretpostavljam da gube i strpljenje u isčekivanju prosperiteta njihovih rodjaka.
Zapadni donatori i medjunarodne finansijske institucije se iscrpljuju u unapred izgubljenoj borbi protiv krize i smanjit će ili obustaviti donacije odnosno kredite, s obrazloženjem da je došlo vreme da se Kosovari brinu sami za sebe.
Kosovski zapadni prijatelji će pomalo i dalje smanjivati svoje prisustvo, do simboličnog, i time će izostati prihodi od stranaca.
Čak će se smanjiti prihodi mafije jer cena njihove robe i usluga opada zbog krize na svetskom tržištu.
Stolica u UN, za koju pretpostavljam da će Kosovo dobiti, neće značiti ništa u ekonomskom pogledu. Uveren sam da kosovski zapadni prijatelji će i dalje da drže Kosovare na distanci i pored njihove neizmerne ljubavi prema njima, tj. neće se uopšte ukinuti vize.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер