петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Дванаест врло простих теза о Косову

Kоментари (33) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 26 јул 2010 10:45
@@
Свака част !
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 26 јул 2010 12:07
Savka
Potpisujem.
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 26 јул 2010 12:07
Savka
Potpisujem.
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 26 јул 2010 13:40
Милоје
Браво за избор есенцијалних истина на једном месту !!!
Постоји ли могућност да се овај текст некако пошаље Борису Тадићу и Вуку Јеремићу, да виде право лице стварности и право лице истине о Србији, Србима и „Косову“, али и право лице истине о њиховим пријатељима којима служе жртвујући Србе и Србију.
Да виде, после повратка из света разних Бајдена,( Сороша, Клинтона, Солане, Холбрука,...) постоји свет морала и храбрости, и да ће такав свет увек постојати.
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 26 јул 2010 13:57
Lajavi
Svaka kao u Njegoša! Ovaj tekst treba da objavi "Politika" ili "Novosti"!
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 26 јул 2010 14:36
Tomislav
Gospodine Cvijanoviću,
Upravo ste napisali Manifest srpskog naroda. Svaka Vam čast.
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 26 јул 2010 15:43
хиперборејац
Лепо је што преносите текстове Ж.Цвијановића.
Чини се да је по "правцу деловања" најсличнији вама...додуше радикалнији , ближи овим малађима , на којима свет остаје :-)

Ех... да је још и "Нови стандард " на ћирилици ... било и много уверљивије
Препоруке:
0
0
8 понедељак, 26 јул 2010 16:44
Светислав Костић
Тако збори и пише мој стари ратни друг, Жељко Цвијановић, наше горе лист!
Препоруке:
0
0
9 понедељак, 26 јул 2010 17:08
Uskokovic Sasa
Svaka cast!
Препоруке:
0
0
10 понедељак, 26 јул 2010 17:15
Дејан
Отуда је Косово Идеја, а не територија. Отуда, Косово није циљ, оно је сама Борба. Ако се данас боримо за Косово, можда га за 10 година још нећемо имати, али ћемо имати елиту која ће знати да разликује националну политику од националне преваре; ако се данас боримо за Косово, можда га за 20 година нећемо имати, али ћемо имати бољу привреду, боље школе и генерацију образованих клинаца; ако се данас боримо за Косово, можда га ни за 30 година нећемо имати, али ћемо имати интелектуалце и политичаре вредније од 20 сребрњака; ако се данас боримо за Косово, можда га никада нећемо имати, али ћемо имати Србију саграђену на тој идеји, и тако ћемо из Идеје Косова добити више него ови што нам га отимају из његове земље. Само ми смо одговорни за наше Идеје, и само зато наши непријатељи више пара троше борећи се против наших идеја него против наших територија.


Браво, браво на свим тачкама, али ова показује суштину борбе.
Препоруке:
0
0
11 уторак, 27 јул 2010 13:44
Cernisevski
- Izuzetan tekst kakav davno, davno nisam procitao; materija, kao manifest oko koga se gradi nacionalno jedinstvo...kod naroda kod kojih to jos uvek ima smisla.

Svaka cast majstore !
Препоруке:
0
0
12 уторак, 27 јул 2010 14:54
За "Хиперборејца" и Ж. Цвијановића
Јесте све ово лепо речено и написано. Али можда не би било лоше да нађете и прочитате и шта је све г. Цвијановић, скоро исто овако лепо и уверљиво, писао и говорио пре пар година када су ишли преговори о КиМ и када је требало рушити владу и политику г. Коштунице. А поготово када је требало по сваку цену спречити коалицију ДСС и СРС. Овде се очигледно рачуна са кратком памећу и слабим памћењем националних снага којима се увек може продати рог за свећу. А питање је, богме, ко су и одакле искочише те "младе снаге на којима свет остаје". Но, господин Цвијановић, ни по годинама, ни по партнерима и биографији, свакако није та "млада патритска снага". Е, наивни Срби.
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 05 август 2010 13:45
Дете Ноћи
Јесте све ово лепо речено и написано. Али можда не би било лоше да нађете и прочитате и шта је све г. Цвијановић, скоро исто овако лепо и уверљиво, писао и говорио пре пар година када су ишли преговори о КиМ и када је требало рушити владу и политику г. Коштунице.

или шта је писао за сарајевске ДАНЕ!Чиме се бавио и шта је писао за време антиСрбских ратова, сви знате.
Куда ово води? Бојим се и да овде неко не спрема Путина II.?
Препоруке:
0
0
14 четвртак, 05 август 2010 14:25
м. -ић
Шта се на ово може додати него громогласно: амин! Толико је добро и тачно написано да се може крупно штампати, урамити, устаклити, и држати на зиду, да се случајно не пропусти дан а да се не прочита.
Препоруке:
0
0
15 четвртак, 05 август 2010 15:01
Аристотел
такође, ужасно је сумњива теза да је Косово безвредни комад земље.
И - немојмо потцењивати чињеницу да то исти, стари, отворени непријатељи понављају са врло сумљивим жаром... кад већ дословце схватамо и читамо.
Препоруке:
0
0
16 четвртак, 05 август 2010 15:24
Pavle Stojanovic
Dopala mi se u tekstu veoma autorova ideja da je nas stav prema Kosovu ideja koja ima veliki znacaj za sustinu nase drzavnosti. Naime, iako Kosovo danas nema nikakvu materijalnu vrednost za gradjane ostatka Srbije (cak i naprotiv, jer se na njega trose znacajna sredstva), Kosovo ima vrednost u onom smilsu u kome clanovi jedne zajednice kao sto je drzava Srbija osecaju odredjeni ponos i zadovoljstvo sto pripadaju toj zajednici. Drugim recima, ukoliko je u vasem umu zajednica kojoj pripadate porazena, ponizena i ostecena, vas osecaj ponosa i zadovoljstva sto pripadate toj zajednici takodje moze biti ozbiljno uzdrman. Posledice ovakvog stanja "duha" jedne nacije mogu biti razlicite, ali retko dobre po bilo koga, sto je, uostalom, pokazala istorija.

Druga je stvar koju, medjutim, nikako ne razumem. U ovom tekstu kao i u nizu drugih koje cesto citam na sajtu NSPM-a, autor precesto sa velikom gorcinom karakterise administraciju u Srbiji kao "marionetsku", kao vlast koje je dozvolila "kolonizaciju" i "okupaciju" zemlje, itd. Pitam se da li autor zaista veruje da ljudi koji donose strateske odluke vole da budu sluge odredjenih velikih sila, u ovom slucaju S.A.D.-a? Ili da oni imaju neki licni interes (npr. materijalni) da dozvole "okupaciju" Srbije? Ako autor zaista misli ovo, onda bi mozda bili dobro da promisli dublje kakva je uloga emocija u politickoj analizi. Naime, strateske, geopoliticke odluke i potezi drzava su najcesce odredjene objektivnim geopolitickim okolnostima. U slucaju zemlje poput Srbije, te okolnosti su uglavnom kroz istoriju iziskivale mukotrpno balansiranje izmedju poptpune, bukvalne i ogoljene dominacije od strane spoljnje sile (npr. turska okupacija) ili iskoriscavanja povoljnih globalnih geopolitickih odnosa u sopstvenu korsit (npr. u doba SFRJ). Ni jedan iole psihicki zdrav politicar ne prizeljkuje i ne raduje se tome da mu neka spoljna sila diktira odluke. Zato treba razmisliti racionalno pre no sto upotrebite rec "marionetska" vlast.
Препоруке:
0
0
17 четвртак, 05 август 2010 15:32
Petrushin
Gospodine Cvijanovicu,

Ne palimo se mi bez potrebe, jos manje se palimo na ovo vase "Kosovo", koje se kod Srba zove JOS UVIJEK KOSMET.

Nasa politika nije "nacionalna" vec narodna i drzavna, samim tim Kosovska tragedija nije "nacionalno", vec prvenstveno srpsko-narodno, pravoslavno i drzavno pitanje.

"Kosovo" ili "Kosovaa" je zapadni spektakl ili pozorisna predstava u kojoj Vi ucestvujete - kao da je stvarnost, uporedjujuci ga sa "bezvrednim komadom zemlje", dok je Kosmet srpska tragedija, koja ne traje tih vasih "prezivelih dvadeset godina", nego preko 600 godina.

Kosmet jeste "prosta politicka i zivotna logika i nju ne vide" samo oni koji su zaboravili ko su i od koga su i koliko je srpskih grobova na tom Kosmetu. Upravo taj "strah i dupe" vam onemogucavaju da sagledate sta je Kosmet za Srbe i srpstvo.

U pravu ste kada kazete da "vecina nas i ne sluti sta sve branimo" braneci Kosmet, jer da smo (bili) svesni, niko nam ga nikada ne bi mogao ni da oduzme!

Dalje, Srbija nije "nacionalna" drzava, vec "drzava srpskog NARODA" (vidi clan 1. Ustava Srbije).

Otuda "nacionalno" moze da bude samo "srbijansko", a ne srpsko, ali to vama jos uvijek nije jasno! Jos manje ko su Srbi, a ko "nacionalni" u Srbiji: Srbijanci.

"Kultura" se ne daje vec prima/uzima tj. mora da je taj primaoc UZGAJA (kultivise), da biste mogli da kazete da ste je nekom "dali". Kultura je proces koji se stalno mijenja i nadogradjuje, tako da bez ucestvovanja u njenoj nadgradnji nema ni "davanja kulture".

"Odbrana" se isto tako ne "daje", vec prepusta ili napusta - mitom, milom ili silom.

"Politiku" isto tako nismo mogli da im "damo", jer je to proces/diskurs koji stalno tece i mijenja se, jer ga stvaraju ljudi a ne stvari.

"Medije" im isto tako nismo dali vec su ih oni nama utrapili i nametnuli njihovu interpretaciju/vidjenje nase stvarnosti, koja je sada svacija i nicija, ali (ni)malo nasa...

Nazvati Kosmet "idejom" je isto kao da ste sebe nazvali IDEJOM?
Препоруке:
0
0
18 четвртак, 05 август 2010 15:38
Petrushin
Kakva je to "bolja privreda" bez Kosmeta?

Kako privreda moze da bude bolja bez dijela koji je bogat i plodan svim i svacim? Dajte onda da se odreknemo svih teritorija - mozda cemo jos bolje zivjeti?

Kako skole mogu da budu bolje, ako vam istorija pocinje sa danasnjicom, jer u istoriju ne smijete dublje zalaziti, posto su sve prvobine srpske teritorije i drzave van danasnjih granica Srbije?

Znate djeco, mi smo gubitnici u dusi, ali zato imamo "bolje skolstvo".

Valjda Cvijanovic ovdje treba da koristi neki drugi termin: Lakse objasnjivo i prlagodljivo skolstvo, po ovu danasnju komunisticku i EU elitu, a ne obrazovanije "klince", jer bez postenog i tradicionalnog srpskog OBRAZA, nema ni tog boljeg "klinackog" OBRAZovanja.

Zato G. Cvijanovicu:

Kosmet je za Srbe predanje i zrtva, rod i porod, mit, sadasnjost i buducnost, dio drzave i teritorija, srpski cvijet i srpska neprestana borba - sve do njegovog skorog povratka i preporoda.

I jos nesto, istorija pamti da su se Jevreji poslije 2000. godina vratili na svoje.
Препоруке:
0
0
19 четвртак, 05 август 2010 16:34
Vitomir
Da budemo iskreni i pošteni kad smo prodali i izdali onolike Srbe koji su živeli izvan Srbije, onako bezočno i sramno, a pre toga ih uvukli u rat, nije ni mnogo veliki grijeh što smo prepustili Kosovo Šiptarima.
Препоруке:
0
0
20 четвртак, 05 август 2010 17:00
Небојша Малић
Читао сам ја Цвијановића и пре пар година, и пре десет. И шта ако је тада писао другачије? Дошао човек тобе, што би се рекло у мом завичају.

Је ли малтене свака реч у овом тексту истинита? Јесте. То треба да вам буде битно, ништа друго.
Препоруке:
0
0
21 четвртак, 05 август 2010 18:09
@Petrushin
Nemac je Nemac.
Препоруке:
0
0
22 четвртак, 05 август 2010 18:51
Драган
Текст је добар и на један нови начин приказује шта нама, који волимо Србију, значи Косово.Даје наду, да ће бар наша деца имати знања и умећа (ако их одгајимо у духу Косовског мита)да врате Косово под окриље мајчице СРБИЈЕ!
Препоруке:
0
0
23 четвртак, 05 август 2010 20:26
не схватам
Схватио бих ја да нас Амери и највећи део Европе неће зато што смо мали, неразвијени и неуређени, што су нам култура, хигијена, образовање, судство,политички систем, медији, урбанизам, архитектуа и још много тога на ниском нивоу ...
Али ... зар Космет није на још нижем у СВЕМУ томе, зар тамо, баш у шиптарској заједници, није све још много горе?
Препоруке:
0
0
24 четвртак, 05 август 2010 21:54
Милан
Текст је одличан, а ако је аутор некада другачије мислио и то мишљење променио за ово изложено у тексту, онда је то добро и пожељно, а никако за критику!

Када упоређујем све текстове који су у задње време написани на ту исту тему, намеће се закључак да је Цвијановић успео да сажме све оно што је битно и важно, на један тако упечатљив начин, да се његов текст заиста може прогласити манифестом српског народа о Косову данас.

Од истог аутора сам прочитао текст "KAKVA JE RAZLIKA IZMEĐU KLINACA KOJI SU TUKLI PANČIĆA I POKRETA OTPORA" и још једном се одушевио јер, мало је данас аутора у Србији који су спремни да истини тако отворено погледају у очи и саопште је јавности, упркос "политички коректним смерницама", којим другосрбијанци застрашују и ућуткују српске новинаре.

Осим што су истинити до бола, Цвијановићеви текстови су веома храбри и то треба ценити!
Препоруке:
0
0
25 четвртак, 05 август 2010 22:11
Miroslav
Svaka cast autoru, neka zna da nije usamljen u takvom razmisljanju.
Препоруке:
0
0
26 петак, 06 август 2010 01:08
Игњатије
Свака част!
Препоруке:
0
0
27 петак, 06 август 2010 01:59
горштак
Ја се слажем са приговорима неколицине коментатора који подсећају на Цвијановићева ранија писанија и ангажмане. Не губећи све ово из вида, ја ћу ипак признати да је од свих његових тачака најизузетнија ова:

Отуда је Косово Идеја, а не територија. Отуда, Косово није циљ, оно је сама Борба. Ако се данас боримо за Косово, можда га за 10 година још нећемо имати, али ћемо имати елиту која ће знати да разликује националну политику од националне преваре; ако се данас боримо за Косово, можда га за 20 година нећемо имати, али ћемо имати бољу привреду, боље школе и генерацију образованих клинаца; ако се данас боримо за Косово, можда га ни за 30 година нећемо имати, али ћемо имати интелектуалце и политичаре вредније од 20 сребрњака; ако се данас боримо за Косово, можда га никада нећемо имати, али ћемо имати Србију саграђену на тој идеји, и тако ћемо из Идеје Косова добити више него ови што нам га отимају из његове земље. Само ми смо одговорни за наше Идеје, и само зато наши непријатељи више пара троше борећи се против наших идеја него против наших територија.


Дакле, заиста одлично речено. Нема бољег одговора на, рецимо, текстове Ане Радмиловић, као и на циничне приговоре такозваних ''реалиста'' који борбу за Косово сматрају нечим наводно ''бесмисленим''.
Препоруке:
0
0
28 петак, 06 август 2010 11:37
тореадор
Одличан текст. Браво!

Уз уважавање ранијег рада...
Препоруке:
0
0
29 петак, 06 август 2010 14:14
Мирослав Ђукић
Сјајно!

Истина се може рећи и другачије, али овако дата, у 12 кратких теза, непорецива је.
Препоруке:
0
0
30 петак, 06 август 2010 16:01
М.И.Т.
Добро је да је далековиди Цвијановић унео и будуће перспективе. Помињао је и 10 и 20 година далеку будућност. Бар неко да мисли о томе. Политика би и требало да то има у виду. Међутим, мени као старијем човеку (ослабелог вида) промаче да је Цвијановић узео у обзир једну, можда и безначајност - колико ће Срба за 20 година бити мање, а колико ће Албанаца бити више? С којим ће то ресурсима Срби у нестајању у будућности вратити Косово и Метохију, од Албанаца у бујању. Да их покрстимо, преведемо у православље, учинимо Србима? Могуће. Само, драги врцави Цвијановићу, да нам не запале логорске ватре подно Крушевца, Ниша, Ужица... да нам не дођу, за тих Ваших 20-30 година, у авлију и поруче да хоће своју независност баш одатле па надаље.
Препоруке:
0
0
31 субота, 07 август 2010 20:53
Душан Даниловић
Одличан текст. Да се пола енергије уложене на денацификацију Србаља уложи у асимилацију Шиптара, мислим да никаквих проблема не би било. Само што то значи да их прихватимо као себи равне, што готово нико ни у првој ни у дргој Србији није спреман да учини.
Препоруке:
0
0
32 петак, 13 август 2010 11:54
thinking maize@ аутору, "Pavlu Stojanoviću", "Petrushinu", "М.И.Т.-u"
Г-дине ауторе, за Ваше редове: "И не заборавите најважније: ово је прича дужа од наших живота, али у њој ће све бити запамћено, и ко је био тамо, и ко је био овамо, посебно ко је био тамо, а лагао да је овамо", СВАКА ВАМ ЧАСТ! Но неки од горепоменутих изрекоше сумње, гледе Вашег става о "марионетама"/ марионетама, поменуше "здрав разум (и ум!)" истих, и "далеку будућност" за "једно 10-20 година". Но, пошто ме је бивша жена/мајка мог детета ПОДУЧИЛА ВЕШТИНИ ОБРАЋАЊА ПАЖЊЕ НА СИТНИЦЕ (које живот значе!), волео бих да, како Ви, тако и горепоменута сумњала узмете у обзир следеће "ситнице", које живот значе! Добри крими и психолошки (што је често једно те исто!) романи много пута говоре о "жени, која стоји иза свега", значи о интими, која одређује животе многих од нас, чак и у важним пословима, као што је Косово тренутно (а кад није било!) за српски народ. Било би лепо да видимо каква је индивидуална психологија оних који нас сада (или некада) представљају и оних који су сада (или некада!) наши пријатељи и/или непријатељи! Узмимо као пример непријатеља/"непријатеља" г-ђу Мадлен Олбрајт, да не би помињали тугаљиве примере наше бивше и садашње "елите"! Елем иста је, као кћи аташеа за штампу и потоњег амбасадора Чехословачке у Југославији, била током другог светског рата скривана у Србији, иако је била јеврејског порекла! Наши стари би рекли: "Рани куче, да те уједе!", а о "карактеру" који стоји иза таквог понашања да не говоримо! То за почетак, а за даље шта допусти ц....., упс, модератор! Што се тиче "далеке будућности, за 10, 20, 30 година", само помислите КОЛИКО ЋЕ НАША ДЕЦА, ПА И УНУЦИ ИМАТИ ГОДИНА ТАДА И КАКАВ ЋЕМО ИМ СВЕТ ОСТАВИТИ!? Знам да сам пролеће 1999 са мојом, тада 6-месечном ћерком делом провео у подруму, ЗБОГ ИСТОГ КОСОВА! И како да тој истој кћери кажем ДА ЈЕ БИЛО ЗА ЊЕНО ДОБРО ДА БУДЕ У ПОДРУМУ, ЗБОГ ТОГ ИСТОГ КОСОВА?! Како да јој објасним у тој "далекој будућности", када буде одрасла, те "ситнице"?! Како да је (с)лажем?!
Препоруке:
0
0
33 субота, 14 август 2010 12:22
Станимир Трифуновић, раније, ПЕТИ ЕЛЕМЕНТ
Цвијановић напредује у коначном разумевању Коштуничиног односа према Косметском проблему.
Нека тако и настави, можда ће са естетских, језичко-флоскуларних матрица ускоро прећи и на терен правних питања која творе актуелну политичку стварност када је реч о нашем Космету.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер