уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Бројеви се рачунају

Kоментари (32) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 12 март 2009 00:49
Горан
Ако се брани Устав Србије, који је грађански устав онда је малициозно називати браниоце Устава рогобатним називом "грађанисти" (мислим да овај израз нисам никад ни чуо). Модерна грађанска демократска држава је заснована на начелима Француске револуције и начело одвојености државе од цркве је утемељено у скоро свим Уставима, осим наравно Ирана и још неких држава са исламом као државном религијом. Претенциозно је са моје стране подсећати политичког аналитичара на овако нешто, али сам морао, истине ради.
Председнику Тадићу, коме је према Уставу Србије једно од главних задатака "поштовање и одбрана Устава" како пише у заклетви коју је полагао пред ступање на дужност. Према Уставу Србије, у члану 44. це наводи да су "цркве и верске заједнице равноправне и одвојене од државе". Одвојене од државе управо и значи да немају законодавну власт. Законодавну власт има само Народна скупштина.
Такође, један од чланова из предлога закона, члан 18. је скоро преписан став 1. члана 43. Устава Србије. Ако су верске заједнице против формулације из тога члана онда им је циљ да обесмисле и сам Устав Србије и против тога треба дићи глас, без обзира да ли је неко члан НВО, новинар или политички аналитичар.
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 12 март 2009 00:53
sava
kad smo kod brojeva da dodamo da je po istrazivaju RTS-a preko 80% gradjana protiv homoseksualnih brakova. i jos nesto-nikad mi nece biti jasno cime su Srbi to zaduzili NVO da toliko brinu o nama.
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 12 март 2009 00:57
sava
i jos nesto-da li znate g.Antonicu kakav je ovaj zakon u Rumuniji, Bugarskoj i Grckoj, i kad su ga oni usvojili? pre ili posle ulaska u EU?
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 12 март 2009 01:05
Неофит77
Господине Антонићу, ипак мислим да потцењујете наш евроатлански НВО сектор, иза њих у Србији заиста стоји неколицина маргиналаца, али и веома издашни фондови са запада, а по потреби и политички притисци њихових налогодаваца на нашу марионетску власт. Овде ипак влада диктатура екстремне левичарске мањине, не би ме чудило да закон буде усвојен баш у оном облику који они предлажу.
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 12 март 2009 02:55
Монти Пајтон
У Уставу (Члан 62. став 2) пише "Брак се закључује на основу слободно датог пристанка МУШКАРЦА И ЖЕНЕ пред државним органом." Из овог произилази да је предлог закона о забрани дискриминације у директној супротности са Уставом.
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 12 март 2009 05:33
Драгослав Јовановић
@Горан каже да је "члан 18. скоро преписан став 1. члана 43. Устава Србије". Да видимо да ли је баш тако. Члан 43. Устава Србије каже: "Јемчи се слобода мисли, савести, уверења и вероисповести, право да се остане при свом уверењу или вероисповести или да се они промене према сопственом избору". Члан 18. предлога закона гласи: "Дискриминација постоји ако се поступа противно начелу слободног испољавања вере или уверења, односно ако се лицу или групи лица ускраћује право на стицање, одржавање, изражавање и промену вере или уверења, као и право да приватно или јавно изнесе своја уверења, у складу са законом". Спорна је формулација да "Дискриминација постоји ако... се лицу или групи лица ускраћује право на стицање, одржавање, изражавање и промену вере или уверења". Ово значи да сваки свештеник и црква могу бити оптужени за кршење закона ако одбију да закључе хомосексуални брак (узгред, исто се односи и на матичара и општину). Оваква могућност не произлази из Члана 43. Устава Србије па није тачна тврдња господина Горана да "Ако су верске заједнице против формулације из тога члана онда им је циљ да обесмисле и сам Устав Србије". На страну што могућност хомосексуалних бракова (грађанских и верских) не постоји ни у већини земаља Европске заједнице а ни у свету.
Још је проблематичније позивање коментатора на одвојеност цркве од државе јер то не одузима ни на који начин право цркви да даје мишљење о темама које се тичу свакодневног живота. Подметање да црква претендује на законодавну власт је потпуно апсурдно јер црква тако нешто нити жели нити је било коме тако нешто икада пало на памет.
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 12 март 2009 09:29
Стева Надрљански
Горане, покушајте овако: Црква јесте "одвојена од државе", али држава није одвојена од Цркве. Осим што смо чланови неке "верске заједнице", ми смо такође и грађани државе: плаћамо јој порез, "остварујемо права", "испуњавамо дужности", итд. Дакле, итекако нас се тиче шта се у тој држави збива, па иако нисмо политички организовани, имамо некога ко ће говорити у наше име. Или бисмо ми требали да будемо дискриминисани само зато што свој идентитет не налазимо искључиво у оквиру "припадности" некој држави која данас јесте, а сутра није?
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 12 март 2009 09:31
D.Kovacevic
Gosp.Antonicu,fenomenalna komparativna analiza,u vasem najboljem stilu,dosjetljivo,zanimljivo sa uvjek prisutnom blagom dozom crnohumornog cinizma sto vase tekstove cini tecnim i interesantnim.Mislim da su ideje komunizma(materijalna dijalektika)i EU indenticne u svojoj sustini samo sto su u razlicitim vremenima u svojim formama mimikrijski poprimile aktuelne fasade.I komunizam i EU ne podnose nacionalne drzave,nacionalnu samosvjest i samopostovanje,crkvu(sekte da),prepoznatljivu kulturu,tradiciju,istorijsko pamcenje,slobodarsko dostojanstvo,nezavisno i kontemplativno misljenje...Slobodane,uz rizik da ispadnem paranoican i autistican,cini mi se da su obadvije ideje nastale iz istih centara,protiv kojih,na zalost,male su nam sanse,sto vec osjecamo na kozi sopstvene drzave.Nisu "gradjani"sami od sebe nezgodni i opasni,nego sile sto iza njih stoje.
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 12 март 2009 10:23
Љубиша Спасојевић
Мени је овде интересантно како Бориса Т. критикују и/или хвале због повлачења овог закона, иако по свом положају и овлашћењима неби требало да има утицај на то. Форма је једно а суштина ипак друго. Држава то је он, влада то је он, скупштина то је он.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 12 март 2009 10:32
брм
мислим да греше сви (г Антонић, Неофит...) који људскоправаше "броје" само десетинама гласноговрника НВО сектора. Пробудимо се, они су пола нације. Саберите запослене у јавним предузећима, државним институцијама, полицији, УО, локалним и републичким "самоуправама";ЈАТОВИМА, НИСОВИМА и сл. ...а зна се да тамо при запошљавању није било непотизма, јер да је било онда би тамо била запослена деца бивших комунистичких дужносника..А КАО НИСУ... то вам је већ генетско слугеранство у замену за положај несразмеран компетенцији...а "наши" периодично масовно емигрирају...престанимо да се заваравамо и јуначимо, нека свако поново прочита Горски вијенац, О ТОМЕ ГОВОРИ ЊЕГОШ - потурице нису муслинмани већ они који продају интересе за положај
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 12 март 2009 12:04
Прва Србија
Предлог овог чудног закона, чији су делови више него страни нашем поднебљу, историји, кулутури (слободно додајте оно што недостаје), јесте склоњен, али то је, сматрам, само тренутно. Еврофанатичне НВО неће без борбе препустити закон са тренутном верзијом текста. Уколико се ово догоди то ће бити доживљено као пораз који је уследио од "православне џамахирије" (како већ воле да кажу. Да се они склоне пред најездом попова- никад- ¡No pasarán! !!! (ово би могла да буде нека од уводних реченица у једној еврофанатичној радио емисији). Али, уколико се, неким чудом, догоди да закон претрпи измене, тада на сваком месту треба инсистирати на томе да је то урађено на захтев тредиционалних верских заједница у Србији и да су еврохистерици поражени. То би била со на рану. И, признајем није лепо, уживао бих.
Препоруке:
0
0
12 петак, 13 март 2009 03:52
Горан
@ Господине Драгославе Јовановићу
Наводите следеће "Спорна је формулација да "Дискриминација постоји ако... се лицу или групи
лица ускраћује право на стицање, одржавање, изражавање и промену вере или уверења". Ово значи да сваки свештеник и црква могу бити оптужени за кршење закона ако одбију да закључе хомосексуални брак (узгред, исто се односи и на матичара и општину)"
Ја бесмисленији узрочно-последични закључак одавно нисам видео. Прочитајте још једном ово што сте написали!! По вама је хомосексуализам изражавање вере!!! Ако сам ја уверен да Ви не умете логички да размишљате, а уверили сте ме овом својом изјавом (као да су Вам узор и једини извор Вашег сазнања изјаве данашњих српских политичара) онда би дискриминација била да ми забраните моје такво уверење. То би се могло логички закључити из формулације предлога закона.
Међутим, никакве везе са овом формулацијом нема чињеница да можда Ви или ја имамо партнера истог пола и да желимо да озваничимо нашу везу. То је оно што сте Ви закључили из формулације овог члана. Зашто и због чега Ви, и неке снаге које креирају јавно мњење у том смеру, имате мишљење да је хомосексуализам главни државни проблем, не знам и волео бих да сазнам зашто су сад баш на мети ти људи.
Зашто сад кад смо већ дубоко угазили у кризу наша елита покушава да народ не размишља колико су џепови свима нама празнији а њима сваким даном све пунији, него сад треба да буде занимација народа хомосексуалци који хоће пошто пото да се венчавају и у цркви.

@Стева Надрљански
Према званичном ставу хришћанских цркава Земља се до скора сматрала центром свемира, Сунце је кружило око Земље и све остале планете и звезде. Услед непобитних доказа Црква је променила став. Очигледно да и црквене догме у сукобу са реалношћу могу да се измене. Да ли црквене догме треба наметати свима, па и онима који нису чланови Цркве? Ако знамо да ни Црква није увек у праву.
Препоруке:
0
0
13 петак, 13 март 2009 11:50
Stevan Radunović
Crkve su, pored ostalih obeležja, jedne od najvažnijih institucija civilnog društva, i tu je kraj svake rasprave. Na taj način, povlačenje Predloga zakona predstavlja upravo pobedu vrlo značajnog dela civilnog društva. Ko crkve ne vidi kao sastavni deo savremenog civiliteta i koncepta civilnog društva, jednostavno nije dovoljno sociološki obrazovan i preporučujem mu/joj/im da pročitaju bar neku osnovnu literaturu iz te oblasti. Kaže se da je država odvojena od crkve i to jeste i treba da je tako. Isto tako civilno društvo je od države odvojena, udaljena i autonomna oblast sfere privatnosti u kojoj kao osnovna kategorija stoji građanin sa svojim pravima, koji kroz različite oblike asocijativnosti, društvenih pokreta, organizacija, kroz razločite oblike socijalne akcije, nastoji da ostvari određene svoje individualne ili grupne potrebe i interese, a koji se mogu odnositi kako na sferu apsolutne privatnosti, tako i na javni interes kao deo cilviliteta, preko kojeg se i vrši pritisak na državu (sloboda od i sloboda za).

Prema tome, jasno je da crkve predstavljaju jedne od najznačajnijih oblika asocijativnosti i kolektivne akcije u sferi civilnog društva, i uskraćivati im prava koja se podrazumevaju kod drugih oblika udruživanja, a gde može biti i samo deset članova na papiru predstavlja, nadam se, samo nepoznavanje koncepta civilnog i otvorenog društva, jer ne želim da pomislim da se radi o ideološkoj zaslepljenosti i mržnji prema tako važnim institucijama civiliteta.

Znanje će osloboditi....

Znači, knjige u ruke, pre nego što se dohvatimo drveta i kamena i bacimo ih na sebe same.
Препоруке:
0
0
14 петак, 13 март 2009 14:19
Димитрије
Свака част Стеване...
Препоруке:
0
0
15 петак, 13 март 2009 14:34
Sekula Timotijević
''Смешно ми је да баш ја браним ову владу и Тадића.''
Па смешно и јесте господине Антонићу, јер и напад грађаниста на ову владу и Тадића не може бити разлог да се бране, иако је како рекосте за њих гласало два милиона људи. Два милиона заведених и преварених људи господине Антонићу. Какви они могу бити реалисти када за њих ''европа нема алтернативу''. Само смрт уважени професоре нема алтернативу. Грађанистима сметају традиционалне цркве и верске организације којима људи припадају из убеђења и традиције, док су такозване НВО, интересне организације, плаћене од непријатеља овог народа а бога ми имају и апанажу од ових реалиста у демократској Србији. Смем да се кладим са Вама уважени професоре, да ће Закон против дискриминације бити усвојен у првобитном свом предлогу, уз неке само интерпукцијске поправке.
Видели сте ваљда да стотинак геј активиста, ''жена у црном'' и Мирјану Карановић обезбеђује три пута више полицајаца, што значи да имају већу заштиту ове владе, него белоглави суп, сури медвед, или неке егзотичне птице, које се уосталом масовно лове и шверцују у Италију и друге земље наше драге ЕU.
Реализам је поштовани Професоре, да се наша владајућа елита, налази у дубокој кризи морала, људскости и поштења. Части, духовности и образа никада нису ни имали.
Препоруке:
0
0
16 петак, 13 март 2009 18:21
Витомир
Да је Антонић у праву понајбоље говоре реакције познатих мутивода, као ова у данашњој "Политици" из пера великог мештра Боарова.
Браво професоре Антонићу.
Препоруке:
0
0
17 субота, 14 март 2009 11:35
Стева Надрљански
Горане, мало сте скренули са теме. Овде није реч о научној истини, него о праву да искажемо своје мишљење и да се за њега боримо. А због чега би наметање мањинских схватања било легитимно, а ово не? То што се хомосексуализам доскора „званично“ сматрао као плод поремећаја, и што се одскора више не сматра, није резултат „научне истине“, него лобирања за своју ствар. Тако ће сутра за своју ствар лобирати педофили (као што се дешава у Холандији, где се једна политичка странка отворено залаже за ужасно спуштање старосне границе кажњивости), некрофили, итд.
А што се тиче „званичног става хришћанских цркава“ о Земљи и Сунцу, мало сте се залетели. За римокатолике не знам засигурно, али за нас знам да се овим питањима никада нисмо бавили нити нам је хелиоцентризам икад био тема. Тема Цркве је Јеванђеље, а не ко се око кога окреће. Ако ви знате за неку саборску одлуку о томе молим вас да је наведете, иначе ће ова ваша аргументација остати на нивоу предрасуде.
Препоруке:
0
0
18 субота, 14 март 2009 20:15
Горан
Господине Надрљански, колико се сећам, неколико традиционалних Цркава, а међу њима и Католичка црква су тражиле повлачење закона из процедуре. Што значи да бар једна од тих Цркава је веровала (а можда и даље верује) да је Земља центар свемира.
Такође, прича да ће закон омогућити црквене хомосексуалне бракове је једна обична манипулација. Кад постоји у Уставу став да су жене равноправне са мушкарцима како то да нико, чак ни комунисти, није натерао Цркве да морају да прихвате жене за свештенике. Тако нико ни не може да натера Цркву да склапа хомосексуалне бракове.
А о педофилији боље да не причамо, јер су највеће афере око заташкавања педофилских недела биле у оквиру истих ових традиционалних цркава, што у свету, што прилично скоро и у Србији.
И заиста је неукусно позивати се на педофилију као аргумент против хомосексуализма.
Препоруке:
0
0
19 понедељак, 16 март 2009 12:22
Стева Надрљански
И даље не видим какве везе има овај закон са хелиоцентризмом, али ајде - барем сте разблажили свој ригидан став о њему као "званичном ставу" цркава.
Што се тиче хомосексуализма, педофилије и осталих поремећаја, једна ствар је имати поремећај и бити свестан тога, а сасвим друга имати поремећај, бити свестан тога, али захтевати да се то прихвати и наметне као опште друштвено прихватљиво, чиме се дискриминише већина која сматра да то уопште није прихватљиво. А мени је сасвим логично да кад ове ствари законски прођу, следећи корак управо буде легализација истополних бракова, итд., као што и видимо да се збива у "цивилизованом свету". Кад се једном отвори Пандорина кутија, онда је касно. Као да немамо доста свакојаких извитоперења па нам још и једно овакво треба. Зато и помињем педофилију. Ако је она честа појава код неких "традиционалних цркава" (тачније, код римокатолика), још увек не значи да ће то бити проглашено за једно од "опредељења", без обзира што се неки понегде боре, као што сам рекао, за снижавање старосне границе кажњивости. И где ће онда уопште бити крај легализацији осталих типова сексуалних девијација? То што ћемо поремећај лажно назвати "опредељењем", не значи да то више није поремећај.
Препоруке:
0
0
20 понедељак, 16 март 2009 15:02
Тон_мајстор
Сунце тј. Земља и јесте центар вашег и мог свемира, или животног простора. Све остало што знате о свемиру не спознајете својим сопственим чулом вида, или је небитно за ваше функционисање у овој димензији.

;)

Такав "хелиоцентризам" могу да увек прихватим.

Поздрав!
Препоруке:
0
0
21 понедељак, 16 март 2009 16:52
Lav
Gospodine Nadrljanski, ja mislim da je najbolje da se odmah zabrani i brak između muškarca i žene. Jer ako dozvolite venčavanje osoba različitog pola, neki muškarci ili žene će onda hteti i istopolni brak. Po vašoj logici, tu smo već na korak od pedofilije. Dakle, sasecimo pošast u korenu.
Pravoslavna crkva je možda malo modernizovala svoje shvatanje kosmologije, međutim, ono što se o biologiji deca uče na časovima veronauke je zaista skandalozno.
Na kraju, tradicionalne (i netradicionalne) crkve svakako imaju prava da se javno oglašavaju o pitanjima koja smatraju za važna. Ali stupanje na javnu arenu nosi sa sobom izvesne rizike, i nije realno očekivati da će za pripadnike klera važiti drugačiji standardi iz nekakvog pijeteta. Mediji su skoro po definiciji liberalni, i svaki takav istup će nužno biti dočekan na nož. Crkveni velikodostojnici treba već na to sa se naviknu, ako žele da aktivno učestvuju u našem, srećom sekularnom, društvenom životu.
Препоруке:
0
0
22 понедељак, 16 март 2009 19:32
Pounavac
Gospodine Nadrljanski, ja mislim da je najbolje da se odmah zabrani i brak između muškarca i žene. Jer ako dozvolite venčavanje osoba različitog pola, neki muškarci ili žene će onda hteti i istopolni brak....
.............................
Boze sta sve nema ovdje, i sa ovim nakaradnim poredjenjem ocekujte da vas neko cita dalje. Elem, ako ste jedan od ugrozenih, ja vam preporucujem da TO upraznjavate u vasa cetiri zida. Ne izlazite napolje, ne rusite sustinski fundamnet opstanka ljudske vrste, brak muskaraca i zene. Kako smo krenuli, na ovoj planeti ce ostati jedino muslimani.....
Препоруке:
0
0
23 уторак, 17 март 2009 00:25
Горан
Ако неки људи верују да је Бог створио све на овом свету, и да је онда Бог створио и хомосексуалце, зашто онда желети негирати ту појаву.Ако је хомосексуализам по Вама поремећај, као што је поремећај и душевна болест, да ли онда треба да мрзимо душевно оболеле због њиховог поремећаја јер они у великој мери показују свој поремећај у друштву, не показују тај поремећај у интими својих кућа као што Ви тражите за хомосексуалце.
Ја свакако не мислим да је хомосексуализам поремећај, и морам опет да кажем да је поређење хомосексуализма и педофилије бесмислено. Говорити да висока толеранција према хомосексуалности доводи ка прихватању педофилије као друштвено прихватљивог понашања је исто као рећи да нелечење прехладе доводи до сиде. То су два потпуно различита појма, никакве везе немају једно с другим. То је најобичнија манипулација и логички неодржива конструкција.
Препоруке:
0
0
24 уторак, 17 март 2009 09:38
Стева Надрљански
Господо, заиста бих волео да моја логика није тачна, верујте. Међутим, она је заснована, нажалост, на искуству неких „напредних“ земаља. Између осталог, дешава се да свештеник који у цркви говори о овоме и тако испољава своја уверења, која су и уверења његове заједнице, буде оптужен управо за дискриминацију, чиме једни заиста престају да буду дискриминисани, али други постају. Дакле, стари добри вербални деликт. Ви ћете ми опет вероватно рећи да сам далеко забраздио, али оваква пракса у "цивилизованом свету" постаје све раширенија, па с разлогом верујем да ни код нас за неко време неће бити другачије.
Г. Лаве, не знам зашто Цркву редукујете на „великодостојнике“ – Црква је једна много шира, историјска заједница, у чије име ти „великодостојници“ говоре. Само то. И не видим да је неко од њих – од нас – тражио да буде повлашћен у јавности. Ризик јавног иступања се сам по себи подразумева.
Г. Горане, идеју да је „Бог створио хомосексуалце“ наћи ћете управо и само код неких од њих, а она служи као један од аргумената у сопствену корист. Но, ова тема је исувише широка да би се на овом месту и на овај начин могла расправити. Међутим, није ми јасно по којој то логици изводите закључак да говорити против јавне прихватљивости нечега што сматрамо за поремећај представља мржњу против такве особе?! То је апсолутно супротно ономе што ја желим да кажем: у потпуности прихватам човека на сваки начин, али не могу да прихватим ни свој ни његов грех, промашај, поремећај – против своје поремећености могу активно да се борим, а због његове може да ми буде само жао. Нема ту никакве мржње. Ја добро знам да има неких који ту мржњу отворено показују, али је та ствар демонска, и такви су много гори од оних које мрзе.
Препоруке:
0
0
25 уторак, 17 март 2009 13:10
Стева Надрљански
Скренусмо далеко од теме. Поента остаје: како то да једна малобројна, али несразмерно агресивна организација као што је "Квирија" (која се, између осталог, организовано бави и производњом говора мржње - в. њихов блог) одједном појављује као пожељан саговорник у овим питањима, а Црква, која је претурила преко главе стотине држава и разноразних идеологија, нових светских поредака итд., и чији назори нису од јуче, изазива хистерију, иако - гледано демократским мерилима о бројности - заступа повелики број грађана?
Препоруке:
0
0
26 уторак, 17 март 2009 16:31
Горан
Не, нисмо скренули са теме. Тема је доношење антидискримационог закона, и стављање у први план хомосексуалних бракова је уствари скретање са теме. Нигде у закону се не помињу хомосексуални бракови, и не разумем откуд толика хајка на закон кад у њему ни нема главног аргумента Цркве против тог закона.
Скретање са теме и јесте једини начин да се стопира доношење овог закона. Не знам зашто је баш антидискриминациони закон одабран за показну вежбу показивања снаге, али забрињавајуће је једноумље којој је једини аргумент да имају већину у овом друштву, без икаквог позивања на разум и логику. Цркви можда логика није најважнији инструмент при доношењу одлука али држава и јавно мнење морају имати на уму логику и разум при доношењу битних друштвених одлука, а закони јесу можда најважније друштвене одлуке.
Препоруке:
0
0
27 уторак, 17 март 2009 19:40
Nebojsa Matic
Vi sto izjednacujete pedofiliju i homoseksualizam ste se time diskvalifikovali iz ozbiljne diskusije o temi. Isto vazi i za one koji tu odjednom ubacuju muslimane.

A i ovi sto smatraju da je homoseksualizam poremecaj - i oni su diskvalifikovani. Homoseksualizma ima i medju zivotinjama koliko hoces, a medju ljudima je od kako je sveta i veka, i mnogo je "velikih" ljudi bilo hmsk. ukljucujuci po svojoj prilici i barem jednog generala slavne srpske vojske 1915te. A uostalom, pa i da jeste poremecaj: opet imaju pravo na antidiskriminacione postupke i zakone, tim pre.
Osim toga: pa naravno da su malobrojne gej org glasne: da nisu malobrojne a time i diskriminisane, ne bi ni morale biti glasne. Porediti agresivnost ugrozenih (gej) sa toboznjom smirenoscu dobro pozicioniranih (crkva) je besmisleno.
Препоруке:
0
0
28 уторак, 17 март 2009 23:17
Sasa Pavlovic
Razne NVO treba posmatrati kao ekstremiste.Da bi se podgrejala politicka i sveukupna atmosfera,moraju da postoje ekstremisti i sa jedne i sa druge strane.Tako da ako hocemo da dodjemo do nekog resenja,bilo kakvog,moramo da ne obracamo paznju na njih.
Препоруке:
0
0
29 среда, 18 март 2009 07:24
Никола Смоленски
Занимљиво је да се највећа прашина диже око хомосексуалних бракова, које овај закон ипак не легализује, док у закону постоје чак и горе ствари на које се не обраћа пажња.

Најпре, предлог закона Влада крије к'o змија ноге, не налази се на сајту Владе међу предлозима закона и требало ми је доста гуглања док га најзад нисам пронашао на сајту једне НВО (пробајте претрагом за неким од цитата из закона).

Лично ми је апсолутно неприхватљив члан 14 којим се легализује реверзна дискриминација - "Не сматрају се дискриминацијом посебне мере уведене ради постизања пуне равноправности, заштите и напретка лица, односно групе лица која се налазе у неједнаком положају."

У свом изворном облику члан 18 је био потпуно суманут - "Дискриминација постоји ако се поступа противно начелу слободног испољавања вере или уверења, односно ако се лицу или групи лица ускраћује право на стицање, одржавање, изражавање и промену вере или уверења" - што ће рећи да црква не сме да одбије да крсти или причести хомосексуалца или алкохоличара (дискриминација према здравственом стању) без обзира колики они били грешници по схватањима саме те вере. Он је, на срећу, измењен (или можда и није)?

Најзад, и сам закон је дискриминаторан - "Сви појмови који се користе у овом закону у мушком роду обухватају исте појмове у женском роду." - док о нама хермафродитима нико не води рачуна :(
Препоруке:
0
0
30 среда, 18 март 2009 18:27
Pounavac
Boze mi oprosti ali kako je to Bog stvorio "homoseksualce". Gospodine Nebojsa, sve sto je Bog stvorio, pa makar se vas Bog zvao i Darvin, ima organe za reprodukciju, da bi se ta vrsta produzili, jelte. E sada vi meni objasnite kako cete se vi Nebojsha da "produzite". I zato vam mi NORMALNI Srbi porucujemo! Mi jesmo tolerantni, samo se ne igrajte sa nama. Iza vasih zatvorenih vrata bavite se s cim vam je volja.
Ali nema smisla sve ovo, sad ce Nebojsa da nas sve etiketira sa ono obavezno "homofob", i nikada kraja toj prici.
Препоруке:
0
0
31 четвртак, 19 март 2009 19:12
Nebojsa Matic
Pounavac
Boze mi oprosti ali kako je to Bog stvorio "homoseksualce". Gospodine Nebojsa, sve sto je Bog stvorio, pa makar se vas Bog zvao i Darvin, ima organe za reprodukciju, da bi se ta vrsta produzili, jelte. E sada vi meni objasnite kako cete se vi Nebojsha da "produzite". I zato vam mi NORMALNI Srbi porucujemo! Mi jesmo tolerantni, samo se ne igrajte sa nama. "

Podunavac ja sam se produzio hvala na pitanju dve cerke i sta ti tu meni ne igrajte se sa nama. A osim toga: sta ces sa onima koji dragi bog nije podario sterilnoscu? Ca 5 posto populacije. Ili onima koji nece da se reprodukuju? Jel smeju oni da se igraju?
Препоруке:
0
0
32 четвртак, 26 март 2009 22:08
Ehmen
Ne kaže se homoseksualIZAM već homoseksualnOST.
Termin sa završetkom IZAM ne postoji u rečniku i potpuno je nepravilan.
Takođe ne postoji ni termin heteroseksualizam već samo heteroseksualnost.

Elem, homoseksualnost je dokazana u više navrata kao urođena. Uvek je u istom procentu, nalik daltonizmu i levorukosti.
Na milion gej osoba u svetu je odlazilo kod psihologa i psihijatara da probaju da se promene, ali se niko nije promenio.

Jedan od njih sam i ja. Već sa 17 godina sam sam zatražio odlazak kod psihijatra da bih ispravio svoju homoseksualnost. Ništa nije pomoglo. Čak sam izbegavao seks sa muškarcima do 28 godine, a imao devojke na silu, ali nije pomoglo.

Izašao bih sa devojkom u neko društvo i shvatio da mi emocije ne idu ka njoj već ka nekom momku.
Nije u pitanju nikakav bunt, pa ko bi bio lud da bude peder u ovom svetu, već jednostavno mi iz našeg tela i našeg genetskog sklopa ne možemo.

I još nešto. Priroda je stvorila čak 5 % gejeva, a samo 1 % lezbejki, jer muškarci za natalitet nisu toliko bitni.
Posle mnogih ratova čitave muške populacije su stradale i opet su narodi obnovljeni jer onaj 20-muškarac, koji preživi može da napravi decu čak 20 žena. (Ne mora da nosi trudnoću, a ima i veću seksualnu želju).
U selima gaje samo 1 - 2 petla na ceo kokošinjac i ipak ima jaja.
Zato je priroda dala sebi oduška i malo neozbiljnije formirala muški rod. Moglo joj se, jer naš pol za opstanak nataliteta nije toliko važan. Jedan može nadoknaditi sve gejeve i sve stradale vrlo lako...i VRLO RADO :-)
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер