уторак, 16. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Машина посустаје

Kоментари (27) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 12 јул 2010 23:29
Здравко
Сребреница максимално мотивише и мобилише муслимане у БиХ. А против кога их дресирају оваквим спектакуларним перфомансама. Против Монгола сигурно не, сложићемо се. Ни против Абориџина, такође. За то исто вријеме Срби су тотално слуђени. Ова њихова "истина" се прелијева и на српски народ. Скоро сам на ови страницама у коментарима налетио на неког Србина који написа да је сигуран да су у Сребреници побијени и жене и дјеца. У таквом односу снага на терену и под предпоставком да сукобима на овим подручијима није крај, страх ме је и помислити шта би се десило мом народу. Зато не могу са оптимизмом гледати на овај ваш текст господине Каргановићу, а волио бих да могу. Не знам гдје је Вама осматрачница на Балкану али бојим се да не видите баш најбоље. Једна ствар са којом се са сигурношћу може рачунати код Американаца, то Ви боље знате, је њихов прагматизам. А свашта су им обећали једне јесени у Дејтону.
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 12 јул 2010 23:56
patriota
Ми морамо уложити сав потребни труд да тај отровни мит неутралишемо истином, и да га заменимо приказом догађаја који, бар у својим основним цртама, одговарати стварности.


Slazem se, ali dzaba ja demantujem svake godine u ovo vreme propaganu anglosaksonksih mas medija komentarima u kojima iznosim istinske podatke sakupljene godinama, kada drzavni organi Srbije ne ulazu ni 2% truda da to isto urade.

Kada bi ova (ne) Srpska vlada uposlila bar 4-5 visejezickih internet komentatora poput gospodje Branke (Bianca) koja je izuzetan poznavalac globalnih politickih desavanja i koja se redovno javlja po anglosaksonskim internet novinama (donedavno i u Politici), avakvi otrovni mitovi koji nanose ogromnu stetu Srbiji bi se polako ali sigurno neutralisali bar na ovim medijima.

Clanak Londonskog Independenta se i ove godine ne razlikuje od onih predhodnih 14 na ovu temu:
(http://www.independent.co.uk/news/world/europe/15-years-on-thousands-bury-victims-of-srebrenica-2024394.html).. Vidim da je "dopisnik" drugaciji i umesto neke Vesne Peric - Zimonjic pise neki Radul Radovanovic.
Препоруке:
0
0
3 уторак, 13 јул 2010 05:14
Сокенекос
Тачно Г. Каргановићу: cui bono? То је со соли сребреничког мита. Како рече прагматични Кисинџер: бити непријатељ Америке може бити незгодно, али бити њен пријатељ може бити кобно. У сваком случају, дебело ће да наплате Муслиманима широм света за ову “услугу.”
Све најбоље у даљњем раду.
Препоруке:
0
0
4 уторак, 13 јул 2010 08:12
Милорад Ђошић
Уствари право је питање коме то треба? Лаж о 8000 људи неком треба за нешто, а ми и даље ћутимо. Наравно то што се десило у Братунцу једва и да се спомене, а сребреничка минутажа дужа је од братуначке, јасеновачке и јадовничке заједно. За то време младе родољубе хапсе, а стари су се сакрили негде и ћуте.
Питање је шта даље? Да ли постоји нека мотивациона снага која ће овом,као рече аутор, слуђеном народу, вратити баш као и руском, веру у победу, а да за то не изгубимо милион младих каплара.
Препоруке:
0
0
5 уторак, 13 јул 2010 08:40
Одбрана и последњи дани
...ни наметљиво присуство турског председника владе Ердогана, који је очигледно дошао не да се придружи у жалости него да подвуче улогу арбитра у кошкањима међу провинцијама свога бившег царства..


Одлично примећена улога Ердогана. У част његовог доласка испровоциран је сукоб унутар Исламске заједнице у Србији.
Препоруке:
0
0
6 уторак, 13 јул 2010 09:08
брм
БРАВО
"Права Сребреница, онај део званичног наратива који одговара стварности, као и скоро потпуно заташкани други део који се односи на масовно страдање припадника српске заједнице у Сребреници у истом периоду, корисна је, али на дијаметрално супротан начин. Подељена патња људе зближава и солидарише. ....најближе је гаранцији да људи више неће дозволити да их ико наговори да се та несрећа понови."

то се зове национално помирење

патрито
није главни проблем у шта странци верују већ у шта Срби верују.. 99% Срба свих вероисповести сматра вернике друге вере за други народ...МИ СМО НАСЕЛИ НА ПРОПАГАНДУ А НЕ ОНИ...јер тако нешто никада не би изрекао Немац за Немце.АМер за американце, Британац за Британце...
Препоруке:
0
0
7 уторак, 13 јул 2010 09:27
Јасна Симоновић
Нисам схватила да ли је проф. Едвард Херман питања у уводу овог текста упутио само аутору текста или је као "веома истакнута особа у академском свету и интелектуалац првог реда" обрадио та пиатања у неком научном раду, предаваљу, јавном коментару, или барем послао исти "упитник" нпр. Њу Јорк Тајмсу?

Стога није ни чудо да "крива слика о Србима" (националним, државним?) доминира...барем тако кажу многи "страни" контакти које и ја познајем сречем...па ми није јасно где се изгубио (амерички бренд!) изазовни карактер, онај без предрасуда, а који је одувек представљао светионик човечанству када се изгуби у мору похлепе, лажи и калкулисања...

Сребреница је, за мене као "ратног" незналицу, страшна чак и ако је лаж...Спознати истину није лако, лаж још теже јер она увек уплиће и неке истине...

Не знам са које "привремене" балканске осматрачнице аутор описује свој видик...(некако су тесне те осматрачнице, оне на Калемегдану код Победника су тако малене да тешко да би и Наполеон-лајк човек стао, боље људски прошетати, свакако и са турским премијером!)...али знам да је у праву што се тиче било ког "острвљења" јер "ноу мен из ен ајланд"...српски речено...
Препоруке:
0
0
8 уторак, 13 јул 2010 09:46
pesimista
Ja bih se pridruzio patroiti u tome da sa nista ne krece nabolje kad je u pitanju istina o Srebrenici. Naprotiv, upravo ovih dana imamo dokaze da se desava suprotno i da manipulacija dobija planetarne razmere. Malo je falilo da se i na finalu svetskog fudbalskog prvenstva odaje posta zrtvama Srebrenice a i zadanja sednica u UN je pocela minutom cutanja za zrtve Srebrenice. EU je (vec odavno) donela rezoluciju o posebnom danu obelezavanja tog masakra. I u svim tim situacijama se obavezno ponavljaju neistine o 8000 streljanih civila - muskaraca i decaka, deportaciji zena i dece i, naravno, o GENOCIDU.

Samo se ne bih se slozio sa patriotom da je dovoljno podrzati/finansirati nekoliko komentatora. Ne, mislim da je zadnji cas (ako nije kasno) da se detaljno i kompetentno "proceslja" ta lista od 8000 zrtava (recimo nemoguce je da ne postoje u JNA arhivama spiskovi regruta iz 90-ih za te predele). Ali, jos vaznije, da se formira komisija od najkompetentnijih svetskih autoriteta koja bi pokusala sa svih aspekata da kriticki oceni manipulacije vezane za Srebrenicu. Pre svega sa pravnog (Tribunal u Hagu) i politickog aspekta. Naravno to mogu da budu samo eksperti koji su vec (i bar delimicno) upoznati sa svim tim manipulacijama( samo takvi bi, eventualno i bili voljni da u tome ucestvuju) - profesor Comski u svakom slucaju.

Naravno trebalo bi to da uradi/organizuje drzava Srbija, ali ako covek pogleda realno videce da su sanse za tako nesto vrlo male. Onaj ko bi u svakom slucaju morao je Republika Srpska posto je ona najdirektnije i najteze pogodjena tom propagandom i posto je to od vitalnog znacaja za njen opstanak...

Da zakljucim: ne slazem se sa autorom jedino u tome da "masina posustaje". Ona je vec postigla svoj cilj i nema ni najmanjeg zracka nade da se rezultati njenog rada mogu promeniti. Bar ne na globalnom nivou, a to je najbitnije. Sta se desava u samoj Srebrenici i okolini je manje bitno...
Препоруке:
0
0
9 уторак, 13 јул 2010 10:32
Бојан
Стефан Каргановић је право освјежење и надам се увод у смјену генерација која ће да старе, неспособне, плашљиве и корумпиране српске представнике и истраживаче пошаље у незаслужену пензију, а истовремено покрене нови талас гдје ћемо имати више људи попут Стефана да се боре за српску, а овим да тако кажемо и регионалну ствар.

Овај чланак је прилично садржајан, свиђа ми се стил и
метафоре којима се аутори служи. Следеће године је 20та годишњица од почетка најновијих балканских ратова. Можда би сви околни народи требали да се запитају која је сврха свих тих ратова, и ко је добио а ко изгубио. Ми Срби треба да пронађемо своје мјесто у региону и свијету, али да то само креирамо а не да будемо жртвовани силом прилика па да нам опет увале неку (кон)федерацију која ће нас финално докрајчити.
Препоруке:
0
0
10 уторак, 13 јул 2010 11:06
симонида
Ви сте тако далеко отишли у разоткривању једне страшне преваре да то превазилази све што сам до сада прочитала о сребрници.Бог вам тако помогао Стефане Каргановићу.Бог у чијим рукама лежи наша недостојна прашина и ИСТИНА коју нам уклањају они који нису вредни ни тренутка живота на овој нашој ојађеној а светој земљи.Поставили сте и питање циљева а они се сами отварају: уништење РС и народа србског на левој обали Дрине и даље комадање Србије!
Препоруке:
0
0
11 уторак, 13 јул 2010 11:09
клицање арапима
Жао ми је браће муслимана, тако слуђених, емотивно осакаћених; Срби су ипак успешно кренули путем очишћења, истине, правде и достојанственог трпљења боли и неправде.
Препоруке:
0
0
12 уторак, 13 јул 2010 11:33
Машина није посустала
Ствар је у томе да сами себи поставимо питање: коме треба сребренички мит? Мит о геноциду који се никада и није догодио!

Па, наравно, растурачима Србије и српског народа!

Зашто? Да би се укинула и најмања могућност било какве "велике Србије", макар и "окрњене" за Косово! Да се Србији и Србима не дозволи да српски народ живи заједно, под једним кровом, да оствари своје тежње за снажном националном државом и тиме "поремети мир растурача" у некој скоријој будућности.

Сетимо се Рачка! Чим је нестала потреба за њим, односно чим је Србија избомбардована и Косово насилно отцепљено, нестао је и Рачак као злочин, чак и из самог Хашког суда!

Ако растурачима Србије пође за руком да РС утопе у централизовану муслиманску Босну, нестаће и потреба за потенцирањем сребреничког мита. Све дотле, да се не заваравамо, машина неће посустати. А после ће и она сама бити упрегнута у демистификацију мита који данас тако успешно промовише. За западне медије је то најобичнија играрија, приказаће то као муслиманску "превару столећа". А ми ћемо, какве нас је Бог дао, бити срећни што нас "западни пријатељи" најзад воле.
Препоруке:
0
0
13 уторак, 13 јул 2010 12:15
jarilo
G-dine Karganovicu srbski Narod treba da Vam podigne spomenik ALI za ZIVOTA!
Препоруке:
0
0
14 уторак, 13 јул 2010 12:33
Зоран Ђинђић
@брм
Ако скувате рибе из акваријума, добићете рибљу чорбу. Рибе из чорбе не можете да вратите у акваријум. То је историја.
Препоруке:
0
0
15 уторак, 13 јул 2010 12:42
шта, шта, зашто ...?
Шта су "Међународне снаге" учиниле да заштите српске цивиле током те три године - нису направили заштићене зоне за њих, нису разоружали муслимане, пуштали су муслимане да излазе из своје заштићене зоне и забављају се убијањем и паљењем целих села у том крају ...?

Зашто је тзв. суд у Хагу пустио злочинца Насера Орића на слободу?

Како то да се српске жртве знају по броју, а муслиманским се толико манипулише? Јесу ли постојали пописи пре рата, зна ли се колико је које место имало становника, ваљда свако зна ко је отишао од његових у иностранство, ко је нестао, где је отприлике био у које време и како је страдао?
Препоруке:
0
0
16 уторак, 13 јул 2010 15:46
Nebojša Prpić
Можда машина посустаје. И драго ми је због тога. Мжда и ситна изађе на видело.

Међутим, та машина има више погона. Ако остали посустају, београдски погон машине се захуктава.
Убацује не у пету брзину, него у осму.

Лани су на вестима РТС гврили "7.000 жртава".
Сад су сваки пут рекли "Више д 8.000 невних жртава".

Ако овако наставим, београдски режим и његови медији, дожи ће до цифре од милион.

Важно да г. Тијанић са успехом новинаре Б92 пребацује на РТС: Н Стефанвић, А. Риха.

Немојте људи прекидати са плаћањем претплате!
Тијанић скупља паре да Б92-ци преотме Југослава Ћосића и Бранкицу Станковић.

Е, тада ће РТС бити онај прави. По мери Тадића. Или можда Ердогана.
Препоруке:
0
0
17 уторак, 13 јул 2010 17:27
Dvostruki aršin
Granični prelaz između Srpske i Srbije bio je prethodnih dana zagušen autobusima iz Novog Pazara i raznoraznim prevoznim sredstvima raznoraznih NVO (registrovanih u Srbiji i koje se bave isključivo zločinima koje su počinili Srbi) koje su putovale put Potočara. Dan posle, granični prelaz između Srpske i Srbije bio je ZATVOREN za autobuse koji su išli u Bratunac. Vlada republike Srbije je bez ikakve najave ograničila kretanje svojih građana.
Šta još ova vlast treba da uradi da bi ljudi shvatili da radi protiv interesa Srbije???
Препоруке:
0
0
18 уторак, 13 јул 2010 20:53
зоран
мислим да је г. каргановић у праву што се промене тиче само што то иде веома веома споро. као пример да се ипак нешто дешава ево линк са једног шпанског сајта о наводном највећем ѕлочину после другог светског рата:

http://www.lavanguardia.es/lv24h/20100711/53962541390.html

нажалост текст је на шпанском и, за оне који не владају шпанским, у најкраћем, на врло отворен начин доводи у питање муслиманску верзију догађаја

СССС
Препоруке:
0
0
19 уторак, 13 јул 2010 20:59
манипулације
"Сад су сваки пут рекли "Више д 8.000 невиних жртава".
Две су манипулације у тој реченици ТВ Б 92 и других медија.
Једна је у бројци "8.000". Барем за сада, док се не ишчисте спискови, уради објективна анализа ко је икако погинуо, када и где, и да ли је уоште погинуо, ко је убијен, када и где.
Друга је у речи: "невиних". Зар су муслимански борци који до 1995. починише толике бестијалне злочине у том подручју били "невини"? Јесте ратни злочин њихово стрељање, зато што су били заробљени као борци, али невини никако нису били!
Препоруке:
0
0
20 уторак, 13 јул 2010 23:23
тактика?
Гледао сам 12-тог на "Билдерберг Броaдкастинг Корпорацији" одн. ББЦ емисију где је била исписана порука Обаме поводом годишњице тог злочина и где се он назива именом масакар, и то од самог председника САД, док с друге стране сведоци смо сасвим друге игре. Питам се зашто двојаки став и каква је његова права сврха. Изгледа да се игра и на неку другу "карту" , ваљда им је то неке врсте тактика за сваки случај?!
Препоруке:
0
0
21 среда, 14 јул 2010 00:55
Миле Бре 1
Одушевљен сам Вашим чланком г.Каргановићу.Тим пре сам одушевљен јер Ваш чланак има доста суштинских заједничко-додирних тачака са мојим коментаром на Ваш предходни чланак "Трибунал је дискредитован" (а и неки ранији коментари).За даље Ваше и наше успехе треба одговорити на питања:
1.Дали је муслиманко руководство обмаљивало сопствени народ, често жртвујући га да би постигли циљ: муслиманску државу (циљ не бира средства)?Ту првенствено мислим на случајеве:Маркале 1+2,ред за хлеб (у Васе Мискина),снајперисања по Сарајеву,бомбардовање Сарајева,пресретања хуманитарне помоћи да неби стигле у Сарајево,недозвољавање изласка из Сарајева,силовања 200.000 муслиманки и др., а за све оптужујући Србе.
2.Дали је Изетбеговић по инструкцији Клингтоновог кабинета,прижељкивао "Сребреницу"?
Ако на оба питања одговоримо са ДА, следи питање:
3.Дали је сав муслимански народ,сагласан са свесним жртвовањем сопственог народа?
Уколико нису сви сагласни,ту ја видим потенцијалне снаге,које би нам помогле на разбијању мита о "Сребреници".Потпуно сам уверен да ће било кад,неко проговорити.Обзиром да у Србији владају Квислинзи,треба тражити помоћ Републике Српске.Уколико се г.Додик огради страхујући да ће изгубити подршку Квислинга,треба затражити помоћ Русије.
Ако пак предпоставимо да је побијено у Сребреници 8000 муслиманана,намећу се питања:
4.Где су сви ти лешеви?Од оних који су сахрањени колико је њих са везаним рукама?
5.А где су онда гробови муслиманских бораца погинулих у окршајима са војском РС?
6.Колико има још живих од наведених да су погинули од Срба?
7.Колико има који се двостуко па и тростуко воде као жртве?
8.Колико има умрлих природном смрћу, као онај донесени из Америке?
9.Ако је побијено 8000,то мора да су били рафали и рафали.Који сведок их је чуо?Или су били убијени пиштољима са пригушивачима?
10.Колико се подудара број са везаним рукама и наводима оног грешника Ердемовића да их је ликвидирао?
Препоруке:
0
0
22 среда, 14 јул 2010 00:55
Миле Бре 2
Као последње:
11.Колико је од сахрањених(преко 700) 11.07.2010 било са прострелним ранама?Односно,са везаним рукама?Када су усмрћени?Нехотице су нам помогли са ДНК анализом,којом су утврдили само родбинску везу,а родбина има НЕКА сазнања.Ко може радити на томе?
Чиме би се требало почети?Можда са давањем сагласности присталица акције, рецимо на Вашем сајту Г.Каргановићу.Са тим списком помоћи г.Додику да се одлучи на лично ангажовање по питању Сребренице(његов чланак:"нећу печат на мом народу" у НСПМ). Ми би тако решили проблем на нашим просторима.Треба негде почети.
Најгоре и најтеже је савладати по овом питању америчку дипломатију и њој привржене западне земље. Зато мислим да би на иницијативу Русије,земље БРИК-а,биле од кључне помоћи.
Препоруке:
0
0
23 среда, 14 јул 2010 00:55
Djurdjevka
Ovo je izuzetan clanak i zahvaljujem se piscu! Steta sto tako ne misli vecina SRBA!
Da je sloge medju SRBIMA nikada nam se ne bi desila sva ova zla.
RTS ili TV Tadic je gori od CNN, SKY, BBC i slicnih. Odabrali smo vladu koja nam radi o glavi! Tadic je sam odlucio da se izvine za Srebrenicu! Nikako da stigne da se pokloni svim SRPSKIM ZRTVAMA, jer se ni jedan stranac nije poklonio. Za naseg predsetnika SRPSKE ZRTVE SU NEVAZNE! Cak i pomisao na njih izaziva gadjenje! Dok u SRBIJI budemo gajili necasne srbija ce se smanjivati a broj stranih zrtava ce uvek rasti. U Evropi nas niko nece, jer SRBIJA jos nije dovoljno mala! Ako mi sami nista ne uradimo za nase pale zrtve plasim se da ce se zaboraviti, a nas ce ubediti da ih i nije bilo, pa cemo poverovati i u tu izmisljotinu!
Odavno znana istina da imamo eksperte za te stvari! Ko zna sta se nama jadnima sprema! Dok se ne slozimo necemo imati nadu!
Препоруке:
0
0
24 среда, 14 јул 2010 02:16
Симић Манојло
Истину каже Небојша Малић :Сребреница је Блајбург!
Извршен је злочин над злочинцима.
Препоруке:
0
0
25 среда, 14 јул 2010 09:02
брм
псеудо Зоране Ђинђићу

одлична ти је алтернатива - крчкање у чорби...
једна од три рибе смо и ми..
тако да је боље да ипак некако изађемо из котла, макар и полускувани
Препоруке:
0
0
26 петак, 16 јул 2010 15:30
Дође време...
Има она народна и помало већ заборавњена песма, а иде овако:

"Дође време све се преозокрене"

Већ смо сведоци великих промена а шта ће тек да буде само бог зна али сам сигуран да ће свест тј. човечанства тровање пропагандом прогласити као и класично тровање воде и.тд. прогласити за злочин.
Дакле нека се дубоко замисле и они који су изгласали ону декларацију стављајући жига на, наглашавам, све Србе широм света!
Већ смо сведоци како црнокошуљаши одн. како их они називају-скупштинко обезбеђење, износе и избацују чланове једне странке из Скупштине Краљева јер су изнели критику итд. Исплачују свима, наглашавам, запосленима додатак у висини 5.000 динара, што је скандал. Еј, пазите те дрскости. Они малобројним запосленима и то у државном апарату тј. рекао бих својим гласачима исплаћују још додатак!!!

Дакле, већ је Рус или француски филозоф Чакотин давних 50-тих година писао о тровању пропагандо као тровању душе и оба тровања назвао злочином!

Пропаганда как средство политической коммуникации

http://revolution.allbest.ru/sociology/00064915_0.html
Препоруке:
0
0
27 петак, 16 јул 2010 17:53
koekude
http://www.scribd.com/doc/34421632/Сребреница-Крунски-Сведок-Жерминал-Чивиков
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер