субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Сретен Угричић као демистификатор српства

Kоментари (44) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 23 мај 2010 14:03
горштак
Шта очекивати од директора Народне библиотеке Србије ( зашто не: Српске народне библиотеке ), који је приликом посете неке немачке делегације уклонио из хола ормане са полуизгорелим књигама које су преживеле немачко бомбардовање 1941. године ( када је Народна библиотека Србије такође бомбардована, оставши без огромног дела свог фонда ). Хтео је Угричић и тада своје обожаване госте да поштеди притиска савести за оно што су чинили њихови очеви и дедови на овом простору, као што то на још срамотнији и љигавији начин чини и овим романом.
Уместо као убицу диктатора, прикажеш Принципа као ''убицу труднице'', прећутавши аустроугарску окупацију и њена неизбројива злодела, прећутавши читаву друштевно-историјску позадину атентата, све то добро измућкаш са морално-подобним ( ''политички коректним'' ) окошталим фразама о ''српском варварству и митоманији'' и добијаш писца по мери савремене НИН-ове награде ( која се у условима нове окупације претворила у аутентичан пандан некадашњим ''седмојулским'' или ''октобарским'' ).
Ко зна, можда Угричића не мимоиђе ни Нобелова награда, после Мартија Ахтисарија нема тог локалног гласноговорника Империје који јој се с правом не би могао надати. Некада је ваљало написати ''На Дрини ћуприју'', ''Плодове земље'' или ''Старца и море'' да би се конкурисало за ово признање. Данас се то може и са трећеразредним романима-памфлетима. Није Угричић наиван, зна он где шта пролази и колико може да се наплати. Ко да се бави темама од суштинског значаја с којима могу да се изнервирају газде, ко да разобличава њихову неоколонијалну културно-политичку стратегију и на себе навуче гнев моћника. Распалиш лепо по свом измрцвареном, прегаженом и докусуреном народу и чекаш да те заспу хонорарима, похвалама и наградама.
Препоруке:
0
0
2 недеља, 23 мај 2010 15:16
б.с.
Нисам читала књигу, али претпостављам да је потребно бити ''подобан'' да би се успело, у сваком, па и у књиевном смислу. Зато што живимо у неслободно време када нам НВО преко медија сервирају политику ''тоталитаризма'' као оправдану, пожељну, можда као једино могућу. А и Владин сектор ради исто.
Именовани писац се уплашио да буде Србин.
Није лако бити жигосан. Али бити жигосани Србин и волети свој народ, своју историју, своје писмо, своје Светитеље, родитеље, не издати Христа, васпитавати децу у хришћанском духу, то је оно што нас чува од потпуне пропасти.
Овакви писци одлазе у историју без имена.
Препоруке:
0
0
3 недеља, 23 мај 2010 15:20
Мирко Грбић. Бањалука
А ја се чудио што су Срби једини народ на свијету чија национална библиотека , са Сретеном као директором. не ради годинама.И он ће неком, негдје и некад моћи рећи...Задатак је извршен Библиотека није радила !Све честитке Другој Србији, ма колико ја био огорчен и тужан !
Препоруке:
0
0
4 недеља, 23 мај 2010 15:43
Баја Патак
Сретен Угричић, без обзира на његове псеудолитераране амбиције, је политички торпедо чији је задатак да доврши оно немачко бомбардовање из 1941.г. Држати НБ годинама затворену је нечувено (као, уосталом, и Народни Музеј). Међутим, није он једини штеточина – шта рећи на чињеницу да је директор НБ био и онај Милутиновић (мислим да се тако звао тај тип, који је после постао и председник Србије?).И ко зна колико штеточина пре њих двојице (мислим на комунистичке и посткомунистичке “кадрове“)... Ја сам, преко познаника, имао прилике пре неколико година да будем и у подруму, у магацину НБ, трагајући за неким књигама које “нису биле на месту“ када сам их преко каталога редовним путем тражио. Тада сам се запрепастио чињеницом да је тамо , у запрашеним полицама лежала маса необрађених књига и периодике - између осталог и из дворских библиотека Обреновића и Карађоревића?! Током деценија и деценија није се нашао нико да их макар попише! Исто тако, видео сам да оне књиге које сам тражио – а “нису биле на месту“, заиста више нису биле на месту. Изгледа да их је појела нека много гладна цица маца? То се односи и на неке фондове из њиховог архива - аљкаво описане и обрађене, који су се током година када сам их прегледао стално некако “топили“. Немојте се ничему чудити: разни угричићи само предано раде свој посао. Зашто их неко не заустави? А њихова идеологија, коју неуморно пропагирају? Може им се – док их једни финансирају, а други трпе.
Препоруке:
0
0
5 недеља, 23 мај 2010 16:19
Одбрана и последњи дани
Из делова књиге који су наведени у тексту може се закључити да та књига не заслужује никакву критику. Очајно да очајније не може бити.
Препоруке:
0
0
6 недеља, 23 мај 2010 16:47
Citalac
Sreten Ugricic

„Срби воле да су на таблицама квалитета живота у друштву с Африканцима, а да побеђују Немце кад год стигну, о томе да и не говоримо."

Fascinantno je, do najsitnijih detalja, predvidljivo rasisticko stereotipizovanje svih drugosrbijaskih glasnih zica, cim malo zagrebete taj thin veneer "gradjanstva" (odnosno onoga sto oni pod tim podrazumevaju) i naidjete na prasumu (hvala Teofilu Stivensonu na formulaciji) malogradjanskog burgerskog fasizma kao motiva i intelektualnog okvira svakog od njih. Eto i Ugricic, kad zeli da uvredi Srbe, uporedi ih sa (fuj, fuj, groznim) Afrikancima - primalnim patoloskim "Drugim" u vrednosnoj strukturi svakog belackog rasiste - i to Afrikancima koji (gle bezobrazluka) zele da pobedjuju nikog drugog nego nemacke ubermensove. Bad news, Ugricicu, tukli smo ih u oba svetska rata. Pa pisi pismo izvinjenja nekom stiftungu, mozda padne i donacija.

Jezivo, ovaj covek bi u normalnom svetu zbog ovako sokantnih rasistickih izliva bio ozbiljno prozivan i morao DEBELO da se objasnjava pred javnoscu, a ovde je DRZAVNI cinovnik na odgovornom mestu. Nacionalnu kulturu nam vode relativizatori Jasenovca (setite se Dimitrijevicevog spada prosle godine) i likovi kojima je pojam "Afrikanac" sinonim za uvredljivost (i koji na gostovanja Narodne biblioteke ciji je direktor,nosi i svoje knjizice i predstavlja ih po svetu kao "vrh savremnene srpske literature", sto bi bilo ruzno i neskromno sve da je direktor Narodne biblioteke Andric, a ne covek ovako skromnog i neznatnog talenta, ali velike i nesputane mrznje).

Zivimo li u Srbiji 2010, ili u Hevatskoj ili Nemackoj 1941? To je pravo pitanje.
Препоруке:
0
0
7 недеља, 23 мај 2010 18:05
neobavesten
Secam se S. Ugricica dok je bio asistent u Pristini i radio s Albancima u Sorosovoj sluzbi ili kako se vec zvalo za Kosovo. To je bilo oko devedesete. Zaprepastio sam se kada sam video da ovaj neuspesni filozof postaje direktor Nrodne biblioteke. I to vec toliko godina. Sa svojim politickim stavovima on bi eventualno mogao biti direktor albanske biblioteke u Pristini. Jos jedna sramota za Srbiju!
Препоруке:
0
0
8 недеља, 23 мај 2010 18:18
безбојни политички послушници
Пре више година, а после 2000. године, отишао сам једним послом у Народну библиотеку Србије. На једним вратима, мислим да је то била нека компјутерска соба, видео сам натпис на латиници. Никад после тога нисам крочио у ту зграду, нити ћу у будућности, док не постане, као што неко рече горе, Српска народна библиотека.
Препоруке:
0
0
9 недеља, 23 мај 2010 18:19
Звонко
Надовезаћу се на почетак коментара "Горштака":

Шта очекивати од особе која има визит карту НБС-а
на којој са десне стране стоји адреса и телефон НБС-а, а са леве стране адреса и телефон фонда за отворено друштво. Својим потписом одобрава пројекте, наведеног друштва.

Када је г. Коштуница постао премијер мислио сам да ће прва особа која ће бити смењена бити г. Угричић, али није. Евога и данас је управник НДС-а, али то данас, односно сада није чудно. Па и гђа.Соња Лихт је председник управног одбора "Политике", а гђа. је била први председник наведеног друштва. Размилели су се по структурама. Ништа није чудно, зар не.

Нисам читао књигу, нити ћу је читати, треба сачувати нерве.
Препоруке:
0
0
10 недеља, 23 мај 2010 19:07
Милош
Требаће много времена да се поправи штета нанета од стране разних Угричића.
Препоруке:
0
0
11 недеља, 23 мај 2010 19:30
Ђорђе
Књига управника Народне библиотеке Србије, одличан је поклон за председника Републике Србије.
Препоруке:
0
0
12 недеља, 23 мај 2010 19:32
Antisrpski anti-principi
Ah, to je taj Ugricic! Citao sam, naime, pre neki dan intervju s njim, u "najstarijem listu na Balkanu", cijem savetu (kao i Savetu Srbije za medjunarodnu politiku itd.) predsedava cuvena Soros-Balkanka Sonja Liht! Ako jos niste prepoznali, to je list koji je bio poznat i kao "Slobodanka", da bi ga sad preuzeli zuti milosevici! Eh, taj intervju ima naslov: "Savest je antipatriotska"! To tvrdi nesretni Sreten, pri cemu misli kako je samo u Srbiji "savest antipatriotska", svugde drugo je veoma patriotska! Tj. Sreten misli da je savest - "antisrpska"! Njegova "savest" sigurno je takva, cim se okomio na Gavrila Principa, zbog atentata koji je Ferdinandu namestio becki dvor, da bi se resio omrznutog nadvojvode! Jer, Beograd je upozorio Bec da se sprema atentat, da bi Bec provokativno poslao u Bosnu nesretnog Sretenovog ljubimca Ferdinanda, sve sa zenom (koju je Bec narocito prezirao, jer je bila gradjanka, a ne plementiog porekla, poput naseg Sretena Evropejca!), bas na Vidovdan! "Mlada Bosna" se zvalo udruzenje - da podsetimo Sretena Beckog - a ne "Mlada Srbija"! I neka taj (Ne)sreten procita recimo Misu Glenija, engleskog poznavaoca balkanskih prilika - Gleni uocava da su nasilje na Balkan uvozili zapadnjaci, pa je i pokret "Mlada Bosna" imao uzore u pokretima "Mlada Nemacka", "Mlada Italija", "Mlada Poljska", i ti su pokreti delom bili i mentori ovog mladobosanskog! Ali, briga "velikog pisca" za cinjenice! On je tu da falsfikuje ne samo bosansku i srpsku, nego bogami i austrijsku, nemacku i evropsku istoriju! Jer, njemu je vazan "krajnji rezultat", koji je on, za svaki slucaj, stavio vec na pocetak i svoje knjige i svog intervjua i svih svojih misli: Srbija je kriva za sve (hm, Srbija jeste kriva sto tebe postavlja za direktora biblioteka!), i zato "savest", shvacena na nacin (Ne)sretena mora biti "antisrpska", a "principi", "gavrilski" i srpski - moraju biti "anticivilizacijski"! A sta sa tvojim "evropskim" principima, (Ne)sretene?! Ili su to - anti-princip
Препоруке:
0
0
13 недеља, 23 мај 2010 20:26
Небојша Малић
Па цела ”другосрбијанска” прича и звучи као нацистички плакати из 1941 (о ”европској породици народа” која нема алтернативу), а третман Срба као народа преузет је дословце из Поглавникове идеологије.

Угричићев суштински аргумент - да је слобода немогућа са идентитетом - је не погрешан, већ апсолутно погрешан. Слобода је једино и могућа са идентитетом. Човек без идентитета је универзални роб. Зато се и не нервирам да ли ће овакви памфлети да имају прођу у народу. (У жутократској власти хоће, без сумње.) Ропство нам није у карактеру, ма колико се разни Угричићи вриштећи упињали да докажу супротно.
Препоруке:
0
0
14 недеља, 23 мај 2010 20:29
Мирко Грбић, Бањалука
Права адреса за притужбе на овај говор мржње је ресорни министар и наравно Борис Тадић, јер руководилац овакве установе сње не именује без његовг знања! Али цврц...као да он хаје за то,,,у Станболу на Босфору.
Препоруке:
0
0
15 недеља, 23 мај 2010 21:00
Плодови гнева
Мој, давно покојни, професор Радован Самарџић писао је и говорио о томе како је једна од националних одлика српског народа да је, у оквиру свог националног корпуса, увек имао велику количину, односно висок проценат, националног отпада. Бошњаци, Монтенегрини, Војвођанери, па, ево, и Другосрбијанци.

Много књига се пише и штампа у свету. Неке од њих не треба читати. Нису ни писане да би се читале.

Рукописи не горе.

Трају до Страшног суда.
Препоруке:
0
0
16 недеља, 23 мај 2010 21:23
jova
Samo navedeni citati dovoljno govore koliko smo u autu.
Da direktor, ej, Nacionalne biblioteke Srbije pise ovako nesto.
Mulj.
A sto ne napisa knjigu, kad ga vec inspirisu atentatori, o atentatorima na kneza Mihajla, ili kralja Aleksandra.
Препоруке:
0
0
17 недеља, 23 мај 2010 21:33
Миле
Надовезаћу се на коментар "Звонка".
.......док не куцне час.
Препоруке:
0
0
18 недеља, 23 мај 2010 21:34
Citalac
Zbog cega je cenzurisan deo komentara u kojem iznosim CINJENICU da je metak koji je pogodio trudnu nadvojvotkinju, Gavrilo zapravo namenio protofasistickom zlikovcu i zagovorniku rata protiv Srbije, Pocoreku? Metak je, nazalost, promasio Pocoreka i ubio Sofiju, i Gavrila je njena smrt mucila do kraja zivota i to je opstepoznato.
Препоруке:
0
0
19 недеља, 23 мај 2010 21:54
Plodovi gneva
@Administratoru (kao, Decentralizatoru.)
Dobro, necu vise napisati nijedan komentar. Oni mogu nama da rade sta god hoce, mi njima nista.Sav taj sljam ce imati svoju priliku. Mozda bismo i mi trebali da imamo svoju.
Svako zlo za njih, za nas je dobro.
Hasta siempre!
Препоруке:
0
0
20 понедељак, 24 мај 2010 06:07
Марко
Алал вера на коментарима!
Препоруке:
0
0
21 понедељак, 24 мај 2010 07:51
Вукадин
Е, мораћу ово да прочитам, "мало" да се смејем, у ствари много да се смејем. Смеха, смеха, смеха дајте деци!
И ја понешто пишем, па на крају сваког дела уљудно се захвалим непријатељима (баш тако!) на инспирацији. Ево још једне потврде зашто то чиним.
Мали савет, угледајмо се на њихову тактику. Својевремено су њихове електронске новине пренеле комплетан текст са, иначе њиховог, веома познатог блог портала. Наслов, немојмо сумњати "Фашизам на ...". Аутор тог текста није ни коментарисао ништа. Само је пренео цео блог аутора оптуженог за фашизам и дао (по њему) духовите поднаслове. И нема шта да се коментарише, наш и њихов свет су уље и вода. Тако и са оваквим памфлетима, треба само пренети дословно занимљиве делове и дати им поднаслове.
На крају није наведено ко је аутор оног улизив... овај похвале. Делује ми као Теофил Панчић кад почне да се шлихта. Знао је он сличним речима да хвали Марка Видојковића.
Препоруке:
0
0
22 понедељак, 24 мај 2010 10:02
gluposti
Tekst Vucinica je krajnje nepotreban.
Препоруке:
0
0
23 понедељак, 24 мај 2010 10:21
Теофило Стивенсон
Друга Србија заиста увек може горе. Интересантно је да расистички коментари долазе из исте канцеларије у којој се осмислило сакривање рукописа уништених у бомбардовању.

Такав однос према историјској и културној баштини, према архиву сећања једног народа није више ни срамотан. Он показује тотални недостатак принципа и идентитета, не само националног, одсуство било какве потребе да се делује хумано, одсуство потребе за сећањем.

Познавао сам, давно, неке другосрбијанске родитеље. Те породице које гаје неодређене вредности према свему осим својим сународницима, које морал приказују као променљиву категорију, а сећање избацују кроз прозор приликом сваког новог тендера за медиокритете, су најгори биолошки експеримент над српским народом.

Када одете у Кореју, наћи ћете плоче које обележавају храмове које су Јапанци рушили током окупације. Плоче стоје на местима на којима ничега нема. Када одете у Аргентину, видећете да нација слави средовечног човека који је имао проблема са наркотицима, промискуитетним понашањем, али је агресору дао гол руком, понизивши их и показавши да увек има начина да се злочинцу окрвави нос.

Једино у Србији подгузне муве увек добијају прилику да буду истакнути друштвено политички радници. Једино у Србији особа која о Принципу мисли исто што и сарајевски расисти може да буде директор затворене Народне библиотеке. Или, зашто да не, да сутра поздрави г. Силајџића када дође да понижава Србе. Једино у Србији ’цењени књижевник’ (постмодернизам уз који се шљива пече) може да у свакој реченици говори да је Коштуница Изногуд (Is No Good). Једино у Србији теоретичарка драме која је студентима говорила да је Србија ту где јесте јер ’нам је Селенић књижевник’ данас не види много горе од Селенића, на катедри до њене бивше, у Плејбоју и потбалубљу.

Србија је културно тамо где је била у брежњевљевским шездесетим и седамдесетим. На дну. Недостаје само испљувак пун крви.

Не заваравајте се. Књиге ће бити забрањиване.
Препоруке:
0
0
24 понедељак, 24 мај 2010 11:43
Манојло
Мене не брине толико што тај Угричић пише и мисли о Србији и српству како је описано у тој његовој књизи - памфлету, он је само један од многих који су кренули тим путем, већ ме брини што тај човек седи на месту управника Народне Библиотеке, а са оваквим својим антисрпским ставовима сигурно не може да на одговоран начин води једну од наши најважнијих културних и националних установа! Нису случајно нацисти '41. г. између осталог, управо бомбардовали Народну Библиотеку. Бојим се да се данас на један перфиднији начин, наставља рушилачко дело српске културе и историје. Управо у Угричићевој Народној Библиотеци је ових дана велики српски песник и философ - владика Петар II Петровић Његош, класификован као црногорски књижевник, док староставне српске књиге и повеље, према сведочењу појединих историчара, буквално труну и распадају се у Археографском оделењу Народне Библиотеке!
Препоруке:
0
0
25 понедељак, 24 мај 2010 12:06
@@
Па нека онда неко каже да не раде циљно ,плански и координирано. Будимо реални -само нам Бог може помоћи.
Препоруке:
0
0
26 понедељак, 24 мај 2010 12:21
Citalac
Antisrpski anti-principi

Ah, to je taj Ugricic! Citao sam, naime, pre neki "Mlada Bosna" se zvalo udruzenje - da podsetimo Sretena Beckog - a ne "Mlada Srbija"! I neka taj (Ne)sreten procita recimo Misu Glenija, engleskog poznavaoca balkanskih prilika - Gleni uocava da su nasilje na Balkan uvozili zapadnjaci, pa je i pokret "Mlada Bosna" imao uzore u pokretima "Mlada Nemacka", "Mlada Italija", "Mlada Poljska", i ti su pokreti delom bili i mentori ovog mladobosanskog! Ali, briga "velikog pisca" za cinjenice! On je tu da falsfikuje ne samo bosansku i srpsku

____________-

Ovim komentarom, na zalost, I Vi je falsifikujete, posto je oduzimanje srpskog karaktera Mladoj Bosni prilicno besmisleno. Pokret jeste bio srpski (sa juznoslovensko-integrativnim programom) i anarholevicarski. Od Srpstva mlade Bosne nisu se distancirali cak ni njeni clanovi muslimani (Mehmedbasic i jos vise Golubic, zestoki Srbin i odlikovani junak Prvog. sv rata).

U pravu ste jedino oko toga da Beograd nije imao ni mrvu udela u atentatu, i da je atentat bio samostalan (slazem se, nepromisljen) cin mladobosanskih aktivista. Ali to je bilo vreme atentata, a osim toga, Austrija se vec od 1912 spremala na agresorski rat protiv Srbije (neko je izborajao da je Konrad fon Hecendorf, od 1913 do maja 1914 DVADESET SEST puta slao ZVANICNE predloge dvoru da se krece na Srbiju). Tako da bi rata bilo ovako ili onako: bez Gavrila, Austrija bi nasla drugi povod.
Препоруке:
0
0
27 понедељак, 24 мај 2010 13:50
Zlatni Bogdan
Molim vas, nemojte tako o budućem ministru kulture.... ;)
Препоруке:
0
0
28 понедељак, 24 мај 2010 14:33
bojan
СРБИЈО,
"Кад ће урлик буне из тебе да груне"
Препоруке:
0
0
29 понедељак, 24 мај 2010 16:04
thinking maize
Молим поштовано читатељство НСПМ-а да пажљиво ишчита "Нарцизам" великог Јована Рашковића! А тамо, по мојој
слободној интерпретацији, стоји: "ШТО ЈЕ ЧОВЕК МАЊИ,
ТО НОСЕМ ВИШЕ ПАРА НЕБО И ВИШЕ РУЖИ ДРУГЕ ЉУДЕ! А РУЖИ ИХ НЕ ТОЛИКО ШТО СУ ТИ ЉУДИ ВЕЛИКИ, ВЕЋ ШТО СУ ЖИВИ ДОКАЗ ЊЕГОВЕ МАЛЕНОСТИ!" Паметном и ово довољно!
Препоруке:
0
0
30 понедељак, 24 мај 2010 19:32
Мари
Нисам прочитала текст, јер ми је после написа "ПОД КАТАНЦЕМ ПЕТ МИЛИОНА КЊИГА", Јове Бајића, у "Печату", 2. октобра 2009, све јасно у вези са штеточинством Сретена Угричића (занимљиво презиме, зар не?).

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:DLnx1hYkfaoJ:www.srpskilist.net/vesti/pod-katancem-pet-miliona-knjiga
Препоруке:
0
0
31 понедељак, 24 мај 2010 19:45
Петар В.
Страшно!
Препоруке:
0
0
32 понедељак, 24 мај 2010 21:06
Antisrpski anti-principi @ Citalac
Mojoj uzgrednoj napomeni da se pokret kojem je pripadao Gavrilo Princip zvao "Mlada Bosna", a ne "Mlada Srbija" - pa je utoliko Ugricic "zabasao" i u falsifikovanje istorije - Vi dajete krivo tumacenje! Citiram: "Ovim komentarom, na zalost, I Vi je falsifikujete, posto je oduzimanje srpskog karaktera Mladoj Bosni prilicno besmisleno. Pokret jeste bio srpski (sa juznoslovensko-integrativnim programom)." Eto, zar niste i sami rekli isto - da je pokret bio vise jugoslovenski nego srpski! Da ste ziveli u Bosni pre ovih ratova, da ste tu isli u skolu, znali biste da Gavrilo Princip nije bio sporan nikome, ni Muslimanima, koji su nakon poslednjeg rata Principov most preimenovali u Latinsku cupriju. Zaboravljate (ili ne znate) i da je jedan Petar Kocic u bosanskom saboru vatreno zastupao interese Bosne - koju je smatrao i srpskom zemljom! Da ponovim: Princip je postao ikona za mnoge, ne samo za Srbe - a upravo je tadasnja zvanicna Srbija imala najmanje simpatija za njega!
Препоруке:
0
0
33 уторак, 25 мај 2010 01:57
Citalac
@ Antisrpski anti-principi

Sad se razumemo. Priznajem, Vas prethodni komentar nisam razumeo najbolje, jer nije bio precizno formulisan i dozvoljavao je razlicita 'ucitavanja'. Ovaj jeste.
Препоруке:
0
0
34 уторак, 25 мај 2010 05:48
Џеронимо
А нико да нам каже ко тог антисрпског .... држи на том месту!
Препоруке:
0
0
35 уторак, 25 мај 2010 07:38
Вукадин
Ја се извињавам, али у тексту не пише да је реч о човеку који је на челу НБС. Тек из коментара сам видео. Ја сам знао да је директор, или шта већ, Народне библиотеке забраздио, али не памтим имена. И нисам знао да је ОВОЛИКО забраздио!
Надајмо се само да следећа власт (читај: Тома) неће поновити Коштуничину грешку и да се неће фемкати да такве макне, макар да би дошао неко њихов. А тај неко не може бити толики антисрбин (а што бих се уздржавао да то напишем?!) све и да се труди. Помозимо им указивањем на учинак човека на функцији. Па и на његове "узгредне" ставове који не треба да буду у првом плану. Заправо, то је све слика данашње власти. Треба да "јавност" што ће рећи и овај сајт брује о томе. Како да искористимо њихову глупост против њих самих, тако и да се такве глупости не би понављале другима...
Препоруке:
0
0
36 уторак, 25 мај 2010 11:03
Весанка
"Све те мање има
Кад те неђе нема
Кад те нема ниђе
Нема те нимало"
(Матија Бећковић,"Ајмо неђе")
@ Џеронимо
Доносиоце антисрпства брижно негујемо па се они увек радо враћају.
Препоруке:
0
0
37 уторак, 25 мај 2010 13:46
Prvosrbijanka
Srpske kulturne institucije su podjarmljene kako nisu bile ni u vreme komunizma. (SANU jos radi na kapitalnom projektu srpsko-hrvatskog recnika, ali ne iz puke inercije, vec neko ocito izvrsava svoj zadatak.)
Ono sto je Sretenu Ugricicu ocito nepoznato je da ga oni kojima se svojim opusom ulizuje (bilo kao volonter, bilo kao placenik), sasvim sigurno, duboko preziru.
Препоруке:
0
0
38 уторак, 25 мај 2010 16:23
Драго Стен
Опет говорљив број коментара као знак, као став.И овај потписник им се свима придружује.
Само овај Гагричић није сам.
На нашу литературу стуштило се страшило од разних усамљеника, отуђених, стерилних, у неке духовне магле увијених, на нека опша места натегнутих, из разних страна света похватаних назови јунака романа који већ годинама , кад год могу , добијају угледне награде.Ако не добију највеће има да им се нађе нека споредна.Два романа са јунацима из Цариграда, у којима се српско уво ни на који начин не види., морала су ове године да нађу место да буду наградама овенчана.На страну књижевна мафија која влада овим небом и није оглашена а морала би да буде озлоглашена и где се награде плаћају друштвеним парама, ови имају други налог да униште мит који нас је одржао под Турцима.Кад нама то узму лако ће нас, верују, после скршити. Можете о Ћосићу да мислите што год хоћете али овако безобразно прећутати његову Пушкинову награду у Москиви,пут човека који пуни осамдесет девету да је прими и да нигде неме , сем штуре вести, одјека на електронским медијима - то нас уверава да Гагричић није сам.То је настојање да нас скрше.
Препоруке:
0
0
39 среда, 26 мај 2010 08:49
Lucius Vorenus
Само један пример докле је Угричић спреман да иде - Софија Хотек није била у благословеном стању када је убијена (да би сте то сазнали не морате трагати по неким ученим књигама, довољно је отићи на њој посвећену страницу Википедије), а Гаврило Принцип је на саслушању изјавио своје жаљење због њене погибије. Наравно да су то чињенице које ће Сорошеви кондотјери "превидети", њима је важно да оцрне Србе и прикажу их као варваре који, јел'те, убијају средњееуропске труднице из чистог хобија.
Препоруке:
0
0
40 среда, 26 мај 2010 10:50
@Драго Стен
О Ћосићевој награди пише у последњем "Печату". Текст је повећи.
Препоруке:
0
0
41 петак, 28 мај 2010 18:29
Истинић Љубивоје
Свако ко зна ко је аутор те србомрзачке књиге не чуди се њеном садржају. Угричића је једва могуће назвати писцем, тј, ако се под тим подразумева и квалитет а не тек објављивање свакојаких шкработина.
Али, замислимо се над сврхом његовог писања и запитајмо се ко му даје задатке? А управо на ово питање потребно је отворено одговорити. Његов прави ментор је Филип Давид, он је гуру и Угричићев, и Видојковићев, и Србљановићке, и многих других србомрзачких писаца.
А сад се запитајмо шта су мотиви тог "гуруа" да промовише овако лоше,неталентоване писце испод сваког књижевног и ванкњижевног критеријума?
Нека ово остане тема за раѕмишљање, а ја се надам да ће НСПМ имати моралне одговорности да објави овај коментар.
Препоруке:
0
0
42 субота, 29 мај 2010 18:21
artritis
i nemacki fasisti su u narodnoj biblioteci imali spijune koji su godinama unazad tu,placenici, radili,dojavljivali,locirali,lokatori!rezulat znamo,eno,one sramne rupe/spomenika srpskoj,evropskoj,kulturi,kulturi ljudskosti,kulturi i politici memoricida;i,posto,treba izbrisati kulturnu povest jedne zajednice,onda su se tu,i ovoga puta,nasli novi spijuni,agenti,lokatori...jos 90-tih su spremali udar na institucije kulture svih gradjana srbije,i uspeli su,urusili ih,zatvorili,vrsljaju po hodnicima i suskajupo coskovima domunjdjavajuci se medjusobno ,smisljajuci i sprovodeci nove kafkijanske zamkove,nove procese i kaznjenicke kolonije,novi memoricid,i zato znamo da je zlocin u toku a znamo i da nikoga nema da se zlocin zaustavi...a to znaju i oni jer su im,to i sami vide,odresene ruke,upravo njih je u institucije kulture i u medije postavila petooktobarska vlast,oni su nosioci legija casti,miljenici krvozedne evrope koja preko njih pere svoju krv i savest.citava kulturna i medijska i politicka javnost je potkupljena,carsijski samozadovoljna i zato,...najbolje bi bilo da se svi kojima se to ne svidja iselimo,pa neka se bavimo i pravljenjem lutaka u nekom memljivom londonskom podrumu,bar cemo biti slobodni od ljudskog,suvise ljudskog----zla.
Препоруке:
0
0
43 субота, 29 мај 2010 18:46
politika brige
neko je pitao ko ga drzi ...drzi ga familija dimitrijevic a to znaci sonja liht,a to znaci soros a to znaci petooktobarska vlast a to znaci nvo sektor,i ...prestanite vise da ovaj fenomen nazivate'druga srbija'jer se time ova klika indeksira kao avangardna,predvodnicka,napredna,moderna,a ona je u stvari,palanacka,carsijska,snobovska,skorijevicevska,diletantska,nekreativna,prepisivacka,falocentricna,mitomanska.problem je u tome sto,izgleda,srbija nema ista bolje za ponuditi u kulturnom smislu,jer je autenticna druga srbija prognana i komunicira sa svetskom kulturom bez posredstva pa prema tome i bez kontrole i sikaniranja ove familije ovde koja,kao zla maceha sedi pred ogledalom i samozadovoljno bleji'ogledalce,ogledalce,reci mi ko je najlepsi na svetu'...
Препоруке:
0
0
44 субота, 05 јун 2010 20:04
tu realnost
ko je zaposlio u ustanove kulture ovaj sorosovski kadar?to je bio vojislav kostunica..sta reci,onda,o svesti i spoznaji srpske inteligencije,i takozvane elite,da onaj ko dobije kulturni rat-taj i pobedjuje na svim drugim poljima.kulturni rat je jos kostunica propustio da vodi i dobije.i zato se od 5.oktobra pa naovamo jedno po jedno zatvaraju institucije od opstedrustvenog znacaja cime se ukida znanje o kulturi za generacije koje dolaze a satire se secanje onih koji su znanje imali:zatvara se narodna biblioteka,muzej savremene umetnosti,narodni muzej.da li vam jos treba neki dokaza da u srbiji nema nikoga ko je svestan sta kultura i znanje da je covek bice kulture-znaci?petooktobarci uz pomoc svih medija i celokupne kulturne javnosti su odgovorni za unistavanje kulture jedne zajednice i time su pocinili zlocin prema narodu...najbolje je da se ,zbog ovako primitivne elite,svi,koji imaju bilo kakve veze sa stvaralastvom...da se isele iz zemlje,jer nema kome da se obrate,ne postoji ni ime ni grupa u koje se moze imati poverenje.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер