Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Andrić i Crnjanski kao žrtve kulturnog etničkog čišćenja

Komentari (34) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 17 februar 2009 22:35
ž.
Sjajan tekst. Bravo.
Preporuke:
0
0
2 utorak, 17 februar 2009 22:36
Gazda Gruja
Ima ona narodna - o ranjenom/matorom lavu i njegovoj sudbini ; ništa ovo ne treba da nas čudi. Rasrbljavanje nije počelo juče ; i nije počelo sa strane. Rasrbljavanje je počelo iznutra.
I odavno...
Od latinice, preko "Magazina" i "Parnog Valjka", do prezira prema "seljacima", trubi, Crkvi i na kraju, samoj Srbiji. I Srbima.
Eno vam, gomila takvih na B92 forumu - "stidim se što pripadam ovom primitivnom narodu..." U "nik-u" (nadimku) broj 89 - znači hiljadu devetsto osamdeset deveto godište. 20 godina. Dvadeset godina - i stidi se. Mašala.

Gospoda Andrić i Crnjanski su samo kolateralna šteta u svetlu činjenice da ih mi konceptualno više ne doživljavamo kao svoje, da ih mi ne baštinimo više - mi, mislim na mlade ljude, novu generaciju - jer, dok trepnete današnji nacionalno potpuno slepi omladinci i omladinke će "preuzeti stvar" i pozicije u društvu ; elem, ne baštinimo, dakle, više ni samu Srbiju kao svoju.
Lako ćemo za gospodu A. i C... Kad ima Srbije oni su "zelbstferštendlih" što kažu u evropskoj uniji.
Lako ćemo mi za njih.
Nego, mene brine što Srbije nema.
To je veći problem. A svaka čast i Andriću i Crnjanskom...
Preporuke:
0
0
3 utorak, 17 februar 2009 22:55
miroslav
veoma inspirativan tekst. Cestitam autoru.Zaista je sramota sta sve dozvoljavamo da nam se radi.
Preporuke:
0
0
4 sreda, 18 februar 2009 01:45
Željko Paunović
@Gazda Gruja. Lepo rečeno. Ostaje samo da zamolim vas i sve kojima je pre svega drugog, Srbija na srcu (bez alternative) da svakog dana, neprestano i neumorno podsećate naše sunarodnike ko smo, šta smo, šta su naše vrednosti, čime možemo da se ponosimo i čime možemo da doprinesemo globalnoj kulturi i civilizaciji. Rado ću se na tom pregnuću pridružiti svima onima kojima je preča Srbija od maglovitih evroantlantskih integracija.
Preporuke:
0
0
5 sreda, 18 februar 2009 02:24
Jovan
Zalosno ograniceno shvatanje tradicije. Autor se ponasa kao neko kome su ukrali sat ili auto pa sad dokazuje pred sudom da je auto njegov. Nemacki i francuski naucnik samo su ukazivali na slozenost kulturne situacije u kojoj su Andric i Crnjanski stvarali, a autor ovog teksta celu stvar pretvara u neku vrstu trange-frange svojatanja, pretvarajuci celu stvar u pitanje ni manje ni vise nego etnickog ciscenja!
Ogranicen i zalostan pristup kulturi!
Preporuke:
0
0
6 sreda, 18 februar 2009 10:01
neobizantinac
Nije kulturno etnicko ciscenje, vec pravi kulturni genocid koji se nad nama srbima vrsi (pored ekonomskog, bioloskog, politickog i inih genocida)
Preporuke:
0
0
7 sreda, 18 februar 2009 10:09
slobodan novaković
Takođe!
Preporuke:
0
0
8 sreda, 18 februar 2009 11:17
brm
izjava "...Andrić primećuje da je Simo Matavulj proširio geografsku osnovicu naše pripovetke, smeštajući njenu radnju na jadransku obalu, to jest na more..."me je malo zbunila i kao da svedoči da se Andrić baš i nije dosledno odrekao mladalačkih jugoslovenskih ubeđenja. Naime Jugoslavija je bila zajednica "jednog naroda" sa tri "plemena", a "srpsko pleme" su činili jedino pravoslavni. Citirana izjava je smislena jedino u tom ključu...ja lično, rizikujući da ispadnem glup u društvcu, ne mogu da se setim nijednog značajnog hrvatskog književnika "koji je smestio radnju na obalu", ali mogu mnogih srpskih - Petra Hektorovića, Gundulića, Držića, Ćipika...ali oni po jugoslovensk0om ključu ne spadaju u srpsko pleme...a po srpskom?
Preporuke:
0
0
9 sreda, 18 februar 2009 11:41
Nišlija
Izgleda da su kultura i politika dva teško odvojiva društvena polja.
Preporuke:
0
0
10 sreda, 18 februar 2009 11:46
istoričar umetnosti
"Ne tako davno neko je priredio ideju da nemanjićke zadužbine pripadaju albanskoj kulturnoj tradiciji, jer su albanski radnici vukli grede i kamen za zidanje" ...
Jovan Despotović (istoričar umetnosti) bio je taj otkrivalac. I još nije u LDP-u, zamislite!
Preporuke:
0
0
11 sreda, 18 februar 2009 12:18
Ton_majstor
Gazda Grujo, Željko... ostali:

Pošto nismo nacisti i ne treba nam nekakav "Stormfront", već domaćini i rodoljubi koji se ne stide svog naroda i porekla, evo nama ovog sajta NSPM, pa sa njega dalje dejstvujmo i širimo naše stavove. Ima nas dosta, ali nas "Druga Srbija" medijski gazi gde stigne. Uz podršku vlasti, naravno.

Mada, već sam pomislio da smo "popeščanili" kada je NSPM-u pao server (TRAS!) pre neki dan! :D

Pošto odavno nemam svoju opciju u Parlamentu, prava je šteta što NSPM nema neko organizovano javno političko "krilo", da se malo okupimo oko njega. Mada, bojim se da bi se to "preduzeće" ubrzo pretvorilo u ono što već gledamo oko nas u Skupštini, ili u čist inat "Drugoj Srbiji".

No, treba se nadati. ;)

Pozdrav!
Preporuke:
0
0
12 sreda, 18 februar 2009 15:15
Concordia
Za Jovana

Kad ti neko otima najvažnije pisce, to je mnogo gore nego kad ti ukradu auto ili sat, osim ako nemaš užasno ograničen pristup životu.
Preporuke:
0
0
13 sreda, 18 februar 2009 16:35
Nikola
To brisanje kulturnog identiteta sastavni je dio Šok doktrine, kako ju je u istoimenoj knjizi nazvala Naomi Klein.

Potreban je kulturni format C: da bi se neoliberalni proždrljivi kapitalizam usadio kako treba.

Emir Kusturica je planirao 1990. godine da snimi film Na Drini ćuprija. Valjalo bi ga podsjetiti i finansirati produkciju iz budžeta.

Film je vrlo značajan medij koji je potpuno progutan od strane evrotalibana.
Preporuke:
0
0
14 sreda, 18 februar 2009 18:48
Jovan
Kultura je mnogo kompleksna stvar, i zato se pisci ne mogu otimati kao auto ili sat. U tome je poenta. Ovde se sve svodi odmah na nekakvu nacionalisticku matricu. Kao nesto nam otimaju. Ma ne otima niko nista, smirite se ljudi.
Citava halabuka se digla oko tvrdnje da bi Andric, da je danas ziv, rekao da pripada i srpskoj i hrvarskoj i bosnjackoj knjizevnosti. Pa naravno da bi rekao! Andric je covek koji je ziveo u Jugoslaviji i nesumnjivo bio vezan i za Bosnu i za Srbiju, i pritom verovao u tu Jugoslaviju. Nisu nemacki i francuski naucnici ti koji se opsesivno bave svojatanjem nego autor ovog teksta koji izmislja problem tamo gde problema nema!
Preporuke:
0
0
15 četvrtak, 19 februar 2009 11:53
kralj-veštac
Po Jovanu bi bilo najbolje da su Englezi tokom drugog svestskog priznali da je Šekspir bio Nemac, kao što je to tvrdila nacistička propaganda.
Preporuke:
0
0
16 četvrtak, 19 februar 2009 14:50
Nikola
Jovane, Andrić je nekoliko godina prije smrti rekao da se više nikad neće vratiti u Bosnu zbog sarajevskih fundamentalista. On naravno nije ikoristio tu riječ - fundamentalisti - ali svi su znali na šta misli.

U taj haos nije htio da se vraća, i sigurno se ne bi nazvao bosanskim piscem. Što se tiče Hrvatske, pa nije on pisao eseje o Krleži već o Njegošu i Vuku Karadžiću.

Kada je, zbog toga što je bio član Mlade Bosne bio u austrougarskom zatvoru početkom Prvog svjetskog rata, zapisao je:

''Kada će stići KRALJEVE (kralja Petra Karađorđevića!) vojske? ja očekujem dane velikih djela!''

Srbin, Srbin, Srbin. Tačka.
Preporuke:
0
0
17 četvrtak, 19 februar 2009 17:07
Jovan
@ kralj-veštac Sekspir sasvim sigurno nije bio Nemac, ali je zato Andric bio etnicki Hrvat (sto ne znaci da ne pripada srpskoj knjizevnosti)!
Preporuke:
0
0
18 petak, 20 februar 2009 04:18
Branislav Djordjevic
Ivo Andric je sam rekao ko je i sta je, i to onda kada je to bilo tesko reci.
U pismu upucenom iz Soko Banje 18. septembra 1942. na adresu Srpske knjizevne zadruge, g. Dr. Svet. Stefanovicu, Andic kazze;
Postovani gospodine
U odgovoru na vase pismo od 11. om. koje sam primio danas, a kojim me pozivate na saradnju u vasoj Antologiji srpske savremene pripovetke, cast mi je isvestiti Vas da mi nije moguce odazvati se vasem pozivu da dam moj prilog za tu Antologiju,
Kao srpski pripovedac, kao dugogodisnji saradnik Srpske knjiz. zadruge i clan njenog bivseg knjizevnog odbora, ja bih se u normalnim prilikama, razumljivo, odazvao ovom pozivu. Danas mi to nije moguce, jer u sadasnjim izuzetnim prilikama ne zelim i ne mogu da ucestvujem ni u kakvim publikacijama, ni sa novim ni sa vec objavljenim svojim radovima..."
Slede izraz postovanja i potpis.
Tako je govorio SRPSKI PRIPOVEDAC, iz Srbije i u IZUZETNIM PRILIKAMA, i to je dovoljno samo procitati da bi se razumeo ne samo njegov nacionalni osechaj vec i visoko eticki stav u odnosu na okupaciju Srbije i stradanje njegovog naroda. I iz toga treba uciti kako se ponasa SRPSKI PRIPOVEDAC (i Srbin uopste, ako mi je dozvoljeno da kazem), u IZUZETNIM PRILIKAMA, koje na nasu nesrecu traju u nasem vremenu vec gotovo dve decenije.
Preporuke:
0
0
19 petak, 20 februar 2009 13:57
Miroslav Svircevic, trenutno u Sofiji
Nema sumnje da Ivo Andric pripada srpskoj knjizevnosti i srpskoj kulturi. Neko je pomenuo da je bio katolik i po rodjenju Hrvat. To nista ne menja na stvari. On je sebe pronasao u srpskom jeziku i kulturu i na srpskom jeziku je napisao svoje najlepse i najvrednije romane. Andric se nikada ne bi tako opredelio kako to tvrdi sef katedre za juznoslovenske knjizevnosti na Sorboni. Rec je zapravo o podmukloj politici zatiranja svih kulturnih vrednosti srpskog naroda, kako bi se lakse eliminisao i pretopio u druge narode. Kako je krenulo izgleda da ce se ostvariti rasisticka teza Ante Starcevica da Srba nema ni u samoj Srbiji. Krajnje je vreme da se Srbija uozbilji i promisljenom politikom da brani svoj nacionalni i kulturni identitet u neprijateljskom okruzenju u licemernoj EU.
Preporuke:
0
0
20 petak, 20 februar 2009 15:15
kralj-veštac
Jovane, nije tačno da je bio etnički Hrvat.
Preporuke:
0
0
21 petak, 20 februar 2009 18:44
Jovan
Da razjasnim jednu stvar. Nemam ja nista protiv tvrdnje da Andric pripada pre svega srpskoj knjizevnosti. Na kraju krajeva, sedeo je covek u Beogradu i pisao ekavicom.
Meni samo nije jasno zasto jedna u sustini bezazlena sugestija, gde se govorilo o Andricu kao o jugoslovenskom piscu - ne kao o nekome ko ne pripada srpskoj knjizevnosti, nego kao o piscu koji pripada jos necemu - pretvorila u pricu o "kulturnom etnickom ciscenju". Sugestija da Andric ima nesto sa drugim kutlurama bivse Jugoslavije nije besmislena s obzirom da je Andric rodjen kao Hrvat i Katolik (ma koliko ta cinjenica bolela neke ljude), da je poceo da pise na jeziku koji je leksicki i gramaticki blizi standardnom hrvatskom nego srpskom, da se citavog zivota bavio pre svega Bosnom. Dakle u pitanju je pisac sa slozenim nasledjem koji je pisao u vreme postojanja jednog kulturnog prostora koji danas vise ne postoji kao jedinstven, i ne vidim nista strasno u tome da se taj pisac razmatra u ukupnom kontekstu nekadasnje jugoslovenske kulture. Nazalost, autor ovog teksta, kao sto sam u svom prvom komentaru napisao, shvata kulturu iskljucivo kao stvar svojevrsnog "nacionalnog knjigovodstva". Andric je nas onoliko koliko je nasa kultura u stanju da nesto sa njim pametno ucini, onoliko koliko on ima uticaja na srpsku knjizevnost i onoliko koliko su srpski naucnici u stanju da daju nova tumacenja njegovog dela. A da bi se dala neka nova tumacenja Andricevog dela za pocetak je potrebno izaci iz matrice svojatanja, i zaista se na produktivan nacin baviti Andricem. Od onoga sto radi autor ovog teksta koristi nemaju ni Andric ni srpska kultura.
Preporuke:
0
0
22 subota, 21 februar 2009 01:08
M.
Pitanje je da li je Andrić bio Hrvat ili Srbin katolik. Ali to je nebitno. Naciju ne čini etničko poreklo, nego kultura. Štaviše, treba da nam imponuje što se opredelio za srpsku književnost. Tzv. druga Srbija mora da se suoči sa tom istinom, tj. da je jedan Ivo Andrić izabrao ono što oni uporno ponižavaju. Andrić i njegov sud vrede više od Radeta Konstatinovića i svih drugosrbaša zajedno.
Preporuke:
0
0
23 nedelja, 22 februar 2009 00:59
Miloje
„Samo neuki, nerazumni ljudi mogu da smatraju i da je prošlost mrtva i neprolaznim zidom zauvek odvojena od sadašnjice. Istina je, naprotiv, da je sve ono što je čovek mislio i osećao i radio neraskidivo utkao u ono što mi danas mislimo, osećamo i radimo. Unositi svetlost naučne istine u događaje prošlosti, znači služiti sadašnjosti“. Svrha umetnosti je u povezivanju prošlosti, sadašnjosti i budućnosti, u povezivanju „suprotnih obala života, u prostoru, u vremenu, u duhu.“

Ivo Andrić

Svojatanje srpske, hrvatske, bosanske kulture, danas, sa još nedovoljne vremenske distance je vrlo nezahvalno. Ne može se u jedan kulturni obrazac spakovati pedeset godina istorije, bilo koje zemlje, a naročito ovih zemalja koje su čitav niz godina provele pod zajedničkim krovom.
Uopšte, ako posmatramo samo srpsku kulturu, ne možemo je tako lako definisati. Kroz istoriju, ona je prolazila kroz različite periode i uticaje koje je i danas teško razdvojiti. A možda nema ni prevelike potrebe za tim. Siromašan je onaj narod koji ne prihvata vrednosti drugih kultura.
Preporuke:
0
0
24 nedelja, 22 februar 2009 16:01
Draško Vuksanović
Ne znam odakle Miloju ideja da neko ovde ne prihvata vrednosti drugih kultura. Očuvanje identiteta sopstvene kulture nešto je sasvim različito od kulturnog autizma. Tako Englezi ne priznaju pravo Amerikancima da svojataju T. S. Eliota, pa im zbog toga niko ne spočitava da ne prihvataju vrednosti drugih kultura.
Izgleda da je Miloje Andrićevu misao da prošlost nije mrtva shvatio kao mogućnost da se ona slobodno menja. No ključna sintagma u Andrićevom tekstu jeste „unošenje svetlosti naučne istine u prošlost”. Pa ako su manastiri na Kosovu albanski, ako je Vuk ukrao jezik Crnogorcima i dao ga Srbima, ako Njegoš pod pridevom srpski nije podrazumevao nacionalnu pripadnost, nego pravoslavnu veru, ako sve to predstavlja „unošenje naučne svetlosti u prošlost”, onda možemo da pustimo da se stvari odvijaju po volji svakoga ko se dohvati tastature i poželi da falsifikuje kulturnu istoriju.
Isto važi za rečenice francuskog slaviste „Šta bi rekao Ivo Andrić kad bismo ga pitali čiji je pisac”, i za njegov odgovor da bi Andrić kazao „da je i srpski, i hrvatski, i bosanski pisac”. On govori u Andrićevo ime, umesto da istakne činjenice iz kojih se vidi da se pisac nedvosmisleno opredelio i da njegovo delo morfološki pripada korpusu srpske književnosti. Ni ovaj iskaz francuskog stručnjaka ne „unosi svetlost naučne istine u prošlost”, nego predstavlja voluntarizam koji prošlost iskrivljuje. Tako može da postupa samo čovek koji zaista smatra da je prošlost mrtva i nema, pa se s njom može raditi šta ti padne na pamet.
Preporuke:
0
0
25 nedelja, 22 februar 2009 18:53
Miloje Mijailović
Tomas Eliot se neretko i sam izjašnjavao o svom poreklu i o tome kome pripada i uvek isticao da njegova poezija ne bi bila to što jeste da je rođen u Engleskoj i isto tako ne bi bila ista da je ostao u Americi. A svojatanje i jednih i drugih za njegovim nasledstvom je obična politika, uostalom, kao i ova priča o Ivi Andriću.

Prošlost, naravno, ne može da se menja, koliko god pojedinci ili grupe to želeli. Andrić je deo jednog vremena i tamo je i ostao.

Uostalom, šta je to što odvaja jednog srpskog pisca od bosanskog, npr.? To što piše drugim idiomom? Hoće li on postati bosanski pisac prostom promenom načina pisanja?

I zato, nikome ne treba uskratiti pravo i potrebu da prisvoji deo zasluga što je Andrićeva književnost to što jeste.
Preporuke:
0
0
26 nedelja, 22 februar 2009 21:11
Jovan
@ Drasko Vuksanovic
Gospodin Vuksanovic tvrdi da "Englezi ne priznaju pravo Amerikancima da svojataju T.S. Eliot". Izvinite, a zsto onda Enciklopedija Britanika navodi da je Eliot "Americko-Engleski pesnik"? I zasto skoro svaki drugi izvor o Eliotu izbegava da da jasnu nacionalnu odrednicu uz njegovo ime? T.S Eliot upravo je idealan primer zasto nije dovoljno da se sledi to kako se pisac opredelio. To sto se Eliot opredelio da bude Britanski drzavljanin, ne menja cinjenicu da je on ponikao i odrastao u Americi, kao i da je bio pod uticajem raznih americkih mislilaca. Otuda su u poslednjih nekoliko godina objavljene knjige kao sto su "T.S. Eliot: Stvaranje americkog pesnika" ili "T.S. Eliot i americka filozofija", itd, itd. Poenta je u tome da T.S. Eliot jednostavno nije predmet nikakve bitke medju kulturama, i sto nikome ne pada na pamet da povodom njega govori o "kulturnom enickom ciscenju".
Ivo Andric je nesumnjivo prevashodno deo srpske kulture, ali je isto tako nesumnjivo i neraskidivo vezan za Bosnu, kao sto je svojim poreklom i ranim tekstovima vezan za hrvatsku naciju, a da ne govorimo o cinjenici da je pisao u vreme postojanja zajednicke drzave i kulturnog prostora. I kada neko inistira na toj slozenosti Andriceve pozicije, to nije nikakva "kradja", jos manje "etnicko ciscenje".
Problem je sto autor ovog teksta ne razume da pominjanje Hrvatske i Bosne povodom Andrica nema za cilj nikakvu kradju, nego uvazavanje slozenosti kulturne situacije u kojoj je pisac delovao. Verovali ili ne, postoje ljudi na ovom svetu koje proucavanje knjizevnosti i kulture zanima iz jos nekog razloga a ne samo zato da bi dokazivlai sta je "nase" a sta "njihovo". Takvi, medjutim, nesto slabo pisu za NSPM.
Preporuke:
0
0
27 ponedeljak, 23 februar 2009 00:11
Jasno i glasno
Lepo rečeno, argumentovano...Iz komentara se vidi kome smeta ovako pošten tekst. Isti oni koji se zalažu za statut bez referenduma, koji odobravaju otcepljenje Kosova, koji pravdaju bombardovanje..., e baš ti isti "ne razumeju autora", smatraju da je pitanje tako "kompleksno" da autor ne može reći da Andrić (iako se izjasnio da je Srbin, iako je pisao ekavicom, živeo u Beogradu i nije hteo ni turistički da putuje u Bosnu) pripada srpskoj književnosti, kao što treba prećutati Njegoševo jasno srpsko opredeljenje, krađu srpskog jezika od strane crnogorskih i bosanskih nacionalista i da ne nabrajam...Tužna je, pretužna, druga Srbija...Tekuća svetska kriza je ogolila di kraja globalistički genocid malih kultura, samo što našim drugosrbijancima još niko nije javio da je car go! Uostalom, kome se ne sviđa srpska ćuprija, ima bosansku piramidu sunca, čemu to prizemno svojatanje?
Preporuke:
0
0
28 ponedeljak, 23 februar 2009 00:36
Draško Vuksanović
Kada u prostor za pretraživanje na Guglu ukucate T. S. Eliot, dobiće brojne podnaslove koji upravo svedoče o natezanju oko literarnog identiteta ovog pesnika. Jovan je dao jednu stranu, pa ću se ja ograničiti na drugu.

Thomas Stearns Eliot (1888-09-26 – 1965-01-04 ) was an American-born English poet, dramatist, and literary critic.

An American by birth and education, Eliot came to dominate English literary...

English Poet, born in the US

T.S. Eliot quotes (American born English Editor, Playwright, Poet and Critic, 1888-1965).

American-born, anglocized author

Thomas Stearns Eliot (1888-1965), American-born writer and thinker (became .... its publication was a landmark in the development of modern English poetry. ...

American-born English poet, literary critic, dramatist, and winner of the Nobel Prize for Literature.

Ovim ću završiti raspravu. Zahvaljujem svima na komentarima.
Preporuke:
0
0
29 ponedeljak, 23 februar 2009 02:37
Jovan
Ne postoji natezanje oko kulturnog identiteta T.S. Eliota. Postoje razlicite kvalifikacije njegovog identiteta, ali nema nikave kulturne bitke oko toga ciji je Eliot, prosto zato sto se u americkom i engleskom proucavanju knjizevnosti godine 2009 ne vodi ta vrsta rasprave. Pisci nisu predmet svojatanja, a ako kod nekog, kao kod Eliota, Dzejmsa ili Dzojsa postoji pitanje identiteta to je tema za strucnu diskusiju o kompleksnosti pisceve kulturne pozicije, a ne za price o etnickom ciscenju. To je zato sto se britanski i americi naucnici bave naukom, a kod nas se mnogi bave ne naukom nego potpaljivanjem nacionalnih strasti.
Preporuke:
0
0
30 ponedeljak, 23 februar 2009 13:17
Miloje
Nije ovo pijaca, koliko god NSPM ličio na takvo mesto, niti je Andrić teniser, pa da se oko njega otimamo, malo Srbija, malo Hrvatska, a malo Australija.

Ovoj temi nije mesto u ovakvoj raspravi.
Preporuke:
0
0
31 sreda, 25 februar 2009 13:12
Tatijana
Dočekivali smo mi i ispraćali one nekadašnje visoke konzule, ispratićemo i ove visoke komesare za stabilizaciju svega i svačega, za pridruživanje svemu i svakome a sve u cilju reformi tranzitnog društva.
Bilo bi dobro napraviti jedan spisak političkih izraza koji su u današnjoj upotrebi i nazvati sve svojim pravim imenom.
Poѕdrav
Preporuke:
0
0
32 petak, 27 februar 2009 00:47
Hajduk
Već dosta dugo dozvoljavljmo da nas etnički čiste. Evo, sad nas i kulturno čiste na podao način. Lustriraju nas. Najradije bi koristili hlorni kreč ili lizol kojim sam čistio čučavce u vojsci. To će potrajati sve dok ih trpimo. A zašto ih trpimo...ne znam? Generala LAZAREVIĆA osudiše. Heroja koji se časno borio i možda odbranio Kosovo da ne beše gadova u njegovim (našim) redovima. Zapitajmi se koliko smo i mi sami doprineli sakaćenju države i narodne svesti.
Preporuke:
0
0
33 petak, 27 februar 2009 03:12
slađana
Sviđa mi se članak. Smatram da odlično svi znaju ko su Miloš Crnjanski i Ivo Andrić. Ne mogu nikako da nam napakoste. A ja ću da pričam dok ne onemim ono što znam o njima. Ko ima uši da čuje, neka čuje.
Preporuke:
0
0
34 subota, 28 februar 2009 23:03
dragan
Pročitao sam ponešto od Andrića, a dosta sam naučio o samom piscu iz dela koje je napisao Karaulac M. Tokom prošle godine, "Politika" je objavila i intervju M.Karaulca. Koliko sam shvatio Andrić je vizionar društvenih pokreta 20 i 21 prvog veka, a to je vidljivo u Karaulčevim zapisima o Andrićevoj analizi pojave fašizma u Italiji, gde je budući nobelovac boravio kod svog prijatelja, vojnog izaslanika Jugoslavije, tada kraljevine. Predlažem svakom da pročita Andrićevu biografiju M. Karaulca, čak i ako nije pročitao bar neko delo ovog svetskog pisca, političkog robijaša, diplomate, nobelovca... šta više reći.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner