четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Фамозна опсесивност Светислава Басаре

Kоментари (32) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 16 март 2010 22:30
Мирко Грбић, Бањалука
Одувјек каравани пролазе...без обзирана све!
Препоруке:
0
0
2 среда, 17 март 2010 00:25
Marta Koen
Poznato je da autor Fame o biciklistima i Dnevnika Marte Koen smatra da su za sva zla na ovom svetu krivi - biciklisti!
Препоруке:
0
0
3 среда, 17 март 2010 04:31
Drzavni pisac u Basaristanu
Sto Basara mrzi Cosica i sve koji imalo drze do Srbije - to bi bila njegova licna stvar, da mu za tu mrznju upravo Srbija ne daje sav moguci prostor! Da Basara pise u nekom svom "blogu", da ima kakav "samizdat", jos bi ga covek mogao smatrati zrtvom vlastite strasti! No, valja znati da je Basara najistaknutiji drzavni pisac - i sve to radi uime drzave i sa njenim blagoslovom! Kakva moze biti drzava koja ovakvog mrzitelja svojim zvanicnim piscem i miljenikom smatra, pitacete? Srbija Borisa Tadica - Srbija koja nema alternative! Jer, ako biste izabrali nesto drugo - dobili biste demonstracije DS-a (do ponavljanja izbora i pobede DS-a), embargo, trupe NATO-pakta itd. Kakva drzava - takav i drzavni pisac! Nasilan i bezobrazan, i nameran da unisti tu drzavu, koja mu u tome pomaze, svojim novcem i svojim novinama i medijima! Dobro dosli u Basaristan!
Препоруке:
0
0
4 среда, 17 март 2010 09:20
Јовиша Видић
Тачно. "... Караван пролази". Ветар је већ одувао то што је било природно да одува и тиме прочистио ваздух. Нарцисиодни Басара то тешко подноси, па се понаша као она јетрва преко плота.
Јовиша Видић од Рудина.
Препоруке:
0
0
5 среда, 17 март 2010 09:44
необизантинац
``Први на удару је Добрица Ћосић, следе Нова српска политичка мисао и Ђорђе Вукадиновић и Слободан Антонић.``

Заборавили сте да додате и Коштуницу.
Препоруке:
0
0
6 среда, 17 март 2010 09:49
jututunac
"...cerko, Katice, nedaj se provocirat" kako rece Radovan, na besmislice ovog proevropskog junose odgovarati, ili ulaziti u neke quasi-diskusije, jednostavno nema nikakvoga smisla (vec smo naucili da su SM, DC ili VK za sve krivi)
Препоруке:
0
0
7 среда, 17 март 2010 10:21
thinking maize
За аутора. Заборависте опсесију "г-дина" С.Б. личношћу и делом Војислава Коштунице. Можемо о Коштуници мислити ово и оно, али чињеница да га
"г-дин" С.Б. узима у у уста за све и свашта, више говори о "г-дину" С.Б. него о Коштуници. Само један мали пример! Скоро овде изнесох, а сада понављам да сам "излазио" на сајт filozofija.info, зашта постоји линк/веза овде, на НСПМ-у. Елем, тамо нађох "брдо" колумни "г-дина" С.Б., а међу њима и једна о тренутно актуелном филму "Аватар". У тој колумни, дотични филм је "г-дин" С.Б. третирао на свој типични жовијални начин који је (ето да откријем свој укус!), релативно прихватљив, док "г-дин" С.Б. не дође "у напаст" да искористи поменути медиј(ум) (колумну, овде на сајту filozofija.info!) за његове личне обрачуне!
Елем, "г-дин" С.Б. је поменуту колумну завршио са:
"А последњих 30 минута филма изгледа као да их је режирао Коштуница..." ПАМЕТНОМ И ОВО ДОВОЉНО!
Препоруке:
0
0
8 среда, 17 март 2010 11:38
Dragica
Za Thinking maize......A nas u stvari posebno zanima šta gospodin Zhinking maize misli o programiranju individualnog uma, odnosno kontroli svesti.Zahvaljujem se na odgovoru, ako ga ikada date.
Препоруке:
0
0
9 среда, 17 март 2010 11:40
ПЕТИ ЕЛЕМЕНТ
Не ради се одавно, када је у питању Светислав Басара, о креативном, тематском - персоналном опредељењу (Милошевић, Ћосић, Коштуница...)да се неки феномен или личност из јавног живота објективно анализира, чак и до нивоа пробламатизације, напротив, реч је о карактеру простора који такав интелектуално-цивилизацијски ниво добија у медијима и њиховим последњим намерама, а још више о аутистичној и егоистичној идеји да се подеује МОНОПОЛ над правом на истину, па чак и МОНОПОЛ над идејом по себи, каква год да је и која год да је, а то су експлицитне одлике ауторитарних, неденократских структура личности, склоних тоталитарним режимима.
И напослетку, особа која је у тој мери "успешна у систему", мора се запитати у којој мери је заиста лично, индивидуално, објективно (не)успешна?
Препоруке:
0
0
10 среда, 17 март 2010 11:49
Памтилац
...Фрустрације су чудо...
Наоко остварена личност, а уствари особа са грандоманским идејама која не може да савлада хронични хендикеп сопственог егоизма.
Препоруке:
0
0
11 среда, 17 март 2010 13:44
Трајко
А у којој партији се данас пробудио г.Басара?
Препоруке:
0
0
12 среда, 17 март 2010 13:59
thinking maize
Поштована Dragice, као и на сва ВАЖНА И СУШТИНСКА ПИТАЊА, и на Ваше НЕМОГУЋЕ ЈЕ ДАТИ ПРАВИ ОДГОВОР. Тј. могуће је, али за то требали силни докторати и радови читавих института ИЛИ... ПРОЧИТАТИ нпр.
"БЕСЕДУ НА ГОРИ", "КЊИГУ ПРОПОВЕДНИКОВУ" или
"SCIENTIA SACRA" Беле Хамваша. Ове три последње књиге ме воде и храбре, барем поледњих 10-так година, уз понешто што сам добио од свог г-дина Оца и г-ђе Мајке, а што Пристојни Људи називају Кућним Васпитањем. Један мудри Западњак је то назвао ИНДИВИДУАЦИЈА, а православни теолози би то назвали УЗРАСТАЊЕ. Не сматрам да сам баш нешто напредовао на том путу, али неке ствари могу да ПРЕПОЗНАМ и ИМЕНУЈЕМ. Толико.
Препоруке:
0
0
13 среда, 17 март 2010 15:07
Charlie Parker
Basara, Avatar. Kostunica.

I kao pisac i kao socijalni komentator i kao ideolog je gori, ostrasceniji, pa ako moram da kazem i parohijalniji od Cosica. Ali je prava mera Tadiceve Srbije i listova i sajtova za koje pise. Istih onih za koje se istorija zavrsila Fukujamom i ujedinjenjem Nemacke i za koje 'nema gore vere od pravoslavne' i zanimljivije, poucnije televizije od reality formata. To je taj ukus. I taj nivo.

Parohijalna klima stvara parohijalne umove, a mozak je kao padobran: najbolje radi kad je otvoren (Frenk Zapa).
Препоруке:
0
0
14 среда, 17 март 2010 16:41
Вукадин
Могао бих рећи да су Басара и Ћосић две стране исте медаље, "Друга" и "Прва" Србија. Било је таквих коментара. Мада то се може једино рећи за релацију Добрица - Латинка. Могла би да прође таква равнодушност спрам Басаре да овај није написао "он је из П.... дошао у Београд на вуртуалном руском камиону" - и то о човеку који има 80 година! Немам намеру да браним Ћосића, али то је претерано. И такав псовачки речник налазимо само код "другосрбијанаца". Овај је изгледа заиграо лимбо-рок.
А последњих 30 минута филма изгледа као да их је режирао Коштуница...


Он би и кикирики повезао са Коштуницом. Или је можда мислио на Кустурицу?! У сваком случају антиглобализам - што је похвала за филм. Можда и незаслужена.
Препоруке:
0
0
15 среда, 17 март 2010 19:16
Jasna
Objekti mrznje Basare i njegove "ekipe" LDP,antisrpskih NVO..su po pravilu Rusi,S.Milosevic,V.Kostunica.D.Cosic... i tu su da nam objasne, iznova i iznova kako bi u Srbiji teklo med i mleko da nema ,odn da nije bilo gore pobrojanih subjekata.A nije ni cudo posto Basarinu ekipu finansiraju oni koji su isfinansirali "petooktobarsku revoluciju"zarad svojih imperijalistickih i globalistickih ciljeva.Od "zutih" ova ekipa mrzi V. Jeremica,a mrzece i svakog buduceg politicara,intelektualca,analiticara (sta god da je), ukoliko isti bude imao nacionalnog osecaja i ukoliko bude ne daj Boze naklonjen Rusima.
Препоруке:
0
0
16 среда, 17 март 2010 20:30
Dragica II put
Za Thinking maize. Gospodine Thinking maize Vi meni ustvari niste dali odgovor na moje veoma konkretno pitanje. Dakle pitanje je bilo u vezi programiranja uma odnosno kontrole svesti, a zna se tačno šta se pod tim podrazumeva.Naravno nisam mislila na programiranje odnosno kontrolisanje kolektiva, društva odnosno svih građana jedne zemlje. Mislila sam na konkretan program kontrole pojedinaca kroz kontrolisanje njihovog uma posredstvom raznih metoda od čipovanja preko emocionalnog traumatizovanja i korišćenja takozvane reči-okidača. Naravno sve to uključuje u kontrolu pojedinca od strane izvesnih grpa, praćenje, prisluškivanje, nedozvoljavanje pojedincu da bude INDIVIDUA- relativno slobodna.
Препоруке:
0
0
17 четвртак, 18 март 2010 10:21
thinking maize
Поштована г-ђо Dragice, описао сам Вам, барем како ја видим, процес узрастања или индивидуације, преко којих настаје и ствара се личност, јер Homo (припадност људској врсти) добијате рођењем, а sapiens (разум, разумност, свесност) стичете тек трудом и током година кроз процесе васпитања (породица и школа) и самоваспитања. Значи, ако останете само на Homo нивоу, тј. нивоу једне ипак зоолошке врсте, онда сте подложни СВИМ ВИДОВИМА УСЛОВЉАВАЊА, почевши од Павловљевих, преко Скинерових, па до оних који су популарно изложени у књигама Давида Големана и сл. Ко зна шта они све знају о људским слабостима и како се могу искористити?! Зато је ту ниво свесности (sapiens), aли и нивои заиграности (ludens) и спретности(faber), који помажу да се свесним путем уравнотежи наше тело и ума и да буде спретно и продуктивно. Ипак, ако нисте и религиозни (religiosus) и припадате некој деноминацији (лично преферирам традиционалне деноминације, у мом случају православно хришћанство) или не (као у случају Толстоја), али сте религиозни (religiosus)
и упућени на спознавање граница овог света, тј. ако имати и осећај за оно преко граница овог света (лат. транскрипт Платоновог атичког грчког: meta ta fisika), онда можете изаћи на крај са покушајима манипулације Ваше свести. Ипак то је "борба непрестана" или како св. апостол Павле на крају живота рече: "Добар рат изратовах, веру сачувах!" Ако припадате или симпатишете православно хришћанство срдачно Вам могу препоручити књижицу оца Тадеја Штрабуловића (да, да драги Срби, један од највећих духовника Српске православне цркве у ова времена је пореклом Влах!)
"Какве су ти мисли, такав ти је живот". Ако не, тражите што Вама одговара. Као што видите, ствари које Вас интересују описујем релационистички, као ОДНОСЕ, а не номиналистички. Толико од мене. Желим Вам све најбоље!
Препоруке:
0
0
18 четвртак, 18 март 2010 10:29
thinking maize
За г-ђу Dragicu, 2-ги пут. А да, вас интересује технологија условљавања! Само упоредите дневнике РТС-а из 90-тих година, Ђинђићевог и Тадићевог доба
и много шта биће Вам јасније! Даље, имате пар књига на нашем језику, па и од наших аутора о сектама и њиховима начинима условљавања итд. итсл.
Литература је богата, али много је једноставније од упознавања са свим појединостима тих техника условљавања и (ре)програмирања људи (што може да буде помало шизофрено!), да изградите неку духовну вертикалу у Вашој личности. Треба да имате сопствени кодекс вредности, ослоњен на неки општији кодекс вредности. А на шта ћете се ослонити, то је Ваш избор и само Ваш избор! Сретно Вам било!
Препоруке:
0
0
19 четвртак, 18 март 2010 10:32
thinking maize
За Вукадина. Да, БАШ КОШТУНИЦА, а не Кустурица!Погледајте сајт filozofija.info, зашта имате везу овде на НСПМ-у. Толико о "перјаници" "Друге Србије"
"г-дину" С.Б.
Препоруке:
0
0
20 четвртак, 18 март 2010 11:30
Dobrisav Stokic
Basara uopste nije takav kakvog ga ovde predstavljate. Nije samo on kriticar Dobrice Cosica. Posredno, Basara zeli da kaze kako Srbiju ophrvavaju ostarele, ucmale i prevazidjene ideje. Recimo da je deo toga i osecaj uvredjenosti, uvek kada se Srbija i Srbi pomenu u nekom negativnom kontekstu, npr. krivice za rat ili etnicko ciscenje.
Jednom, kada se hladno na sve to bude gledalo, kada se da rec pametnim mladim ljudima, u koje naravno Vuk Jeremic i ostali suvereni KiM ne spadaju, tek onda ce razum prevladati nad porazavajucom voljom za osvetljavanjem obraza, i bice nam bolje.
Drugim recima, Srbijo zasuci rukave. Citam BAsarine kolumne u Danasu o kojima je vode rec, i on upravo to zagovara. To sto huli na Dobricu Cosica sasvim je bezazleno, tja veliki pisac i ucesnik NOBa oduvek je bio dobro zasticen.
Препоруке:
0
0
21 четвртак, 18 март 2010 15:34
Dragica
Hvala na odgovoru Thinking maize-u, mada mislim da nije potpun,i da je neadekvatanse -odnosno odgovor nema neke bitne veze s postavljenim pitanjem . Ali nema veze. Ako se samo osvrnemo na rečenicu : Kakve su ti misli takav ti je život-eh koliko tu ima naivnosti.Koliko se ljudi s izuzetno destruktivnim mislima i još destruktivnijim delima, lepo, i više nego lepo provuklo kroz život, posebno u društvu čiji sistem upravo takve podržava. I koliko je ljudi s izuzetno plemenitim mislima delimično uništeno i to bez nekog bitnog razloga, ovozemaljskog ili nekog transcedentalnog.Što se tiče Basare i Ćosića,sve je to lepo, no Sajmon Grej reče neki dan da više neće biti stranih investicija niti kredita, to jest da će Srbija u budućnosti morati da se osloni na sopstvene snage. A gde su te snage, odnosno, di su naše pare? To je sledeće pitanje za Vas Thinking maize. No odgovor treba tražiti na zemlji a ne u metafizici. Mislim, pa to je bar očigledno.
Препоруке:
0
0
22 четвртак, 18 март 2010 16:15
Dragica, opet- poslednji put
I još nešto Thinking maize. Gde je naš Jug, naše Vranje, naš Pirot, Niš, naš Novi Sad. Naše sve.... Ko je i s kojim pravom svih ovih godina, praktično decenija, sve ovo uništavao? ''Demokratska transformacija institucija!?'' Kažu neki pametni ljudi,da su zarobljene, a ne demokratski transformisane.
Препоруке:
0
0
23 четвртак, 18 март 2010 19:17
thinking maize
Ау Dragice, ала сте Ви навалили са питањима! Уосталом, да будем нешто малициозан, интересовале су Вас методе условљавања и (ре)програмирања на појединачном нивоу, па се онда питате зашто зли људи прилично често добро пролазе, а добри почешће лоше!? Колико примећујем, нисте ни Ви баш доследни са темама... Но то није до Вас, колико до теба које нас надилазе... Него да Вас нешто питам, шта мислите како су размишљали наши стари када су се одметали у хајдуке, дизали буне или ишли у сеобе!?
Колико ми је познато, живели су прилично теже у односу на нас, а нису били ништа глупљи од нас! Тражите доказе?! Е, па, обратите пажњу на то како су патријарси Арсеније Чарнојевић и Арсеније Шакабента преговарали са јего цесарскими и августејшими величанствами Леополдима, Карлима и тако тим Хабзбурзима!? Како су добијали за народ прибилегије од тих ИНОВЕРНИХ владара. Како слободан српски сељак, као ратник цесарске Аустрије
никоме до цару није плаћао порез, нити давао кулука никоме до цесарској војсци. Кажете,проливао је своју крв!? Да, али није кулучио код мађарских и немачких грофова као "браћа" Хрвати! И имао је оружје да се одбрани од Турака, за разлику од хрватског кмета! И откуда толика омраза потомака хрватских кметова и хрватске госпоштине према потомцима слободних српских ратника!? Само због православља!? Не госпођо,ОНАЈ КОЈИ НИЈЕ СЛОБОДАН, МРЗИ СЛОБОДНОГ! Ето, то су ти попови донели своме народу, ПРАВО ДА БУДЕ СЛОБОДАН! То нам је донео Вожд Карађорђе и Господар Милош, ПРАВО СЛОБОДНИХ ЉУДИ! Да цитирам Први Члан Сретењског Устава: РОБ КАД СТУПИ НА ТЛО ЗЕМЉЕ СРБИЈЕ ПОСТАЈЕ СЛОБОДАН ЧОВЕК! О томе се ради,О СЛОБОДИ! СЛОБОДИ НАРОДНОЈ, СЛОБОДИ ПОЈЕДИНЦА! Ту слободу нам не оспорава само ТУЂИН, већ и НЕСЛОБОДНИ СРБИН! И немојте ми рећи да је нпр. Чеда Јовановић слободан човек, да су Басара, Кандићка, Бисерко слободни!? САМО НЕСЛОБОДАН ЧОВЕК МРЗИ СЛОБОДНОГ ЧОВЕКА! И још нешто НАША ДЕЦА МОРА ДА УЧЕ У ШКОЛИ ОВЕ СТИХОВЕ:
"О ЛИЈЕПА, О ДРАГА, О СЛАТКА СЛОБОДО..." Остало знате!
Препоруке:
0
0
24 четвртак, 18 март 2010 19:20
Милодан
Све јавне личности су подложне суду јавности те тако и Добрица Ћосић али и Светислав Басара. Овај текст тако и схватам. Добирица Ћосић је био некада високопозиционирани функционер СК Србије, потом дисидент, највећи живи српски писац, академик, први председник СРЈ, "отац" нације... Све то време Добрица је био јавна личност и свестан да ће сваки његов јавни чин бити посматран под лупом критичара, добронамерних а и оних других у које свакако спада "предмет критике" овог уводног текста. Лично мислим, што не значи да сам у праву, да се Добрица (не сумњајући у његове добре намере) обратио на погрешну адресу поводом издавачке куће "Просвета". Додуше, Борис Тадић себи, као председник Србије, дозвољава да одлучује о свему мада га у томе важећи Устав ограничава. Добрица Ћосић се од недобронамерних критика може одбранити игнорисањем истих (што би му топло препоручио), објављивањем демантија у новинама које су то објавиле позивањем на Закон о информисању, уласком у полемику са предметним критичарем или ће задовољење своје правде тражити на суду. Са друге стране Светислав Басара је такође јавна личности и мора бити спреман да поднесе тај терет. Шта ја о Добрици Ћосић или Светиславу Басари мислим сасвим је ирелевантно.
Препоруке:
0
0
25 четвртак, 18 март 2010 19:47
Dragica
Rekla sam poslednji put, no opet moram da komentarišem. Konačno se u nečemu slažemo. Slažem se s Vama da neslobodan čovek mrzi slobodnog. Slažem se sto posto. No, zameravam Vam što se stalno vraćate u prošlost ili odlazite u metafiziku, te tu nalazite odgovore, a tu ih nema. Pošto volite da pišete, pretpostavljam da ćete sad pisati o značaju prošlosti za identitet naroda, o značaju metafizike,itd. Ali, odgovori se u stvari ne nalaze u prošlosti. Pošto pretpostavljam da niste sociolog, jasno mi je zašto ne uviđate delimičnu irelevntnost prošlosti i metafizike za današnje probleme. Društvena struktura je u 19 veku bila 1000%različita od današnje društvene strukture. A to dalje znači, da kad je u pitanju neslobodan, odnosno slobodan čovek, tada je bilo lakše napraviti tu razliku nego danas.Ja lično ne volim obmane. Laž ,kako kaže naš narod, ima kratke noge. Vreme prođe, stvari dođu na svoje mesto, izgrađeno na lažima se uruši. U međuvremenu se možda podržava silom, ali i to prođe. Na primer ''lažni autoriteti'' odnosno ''uzori'', pa zar ih treba silom održavati? Pa kakvi su to autoriteti ako ih je potrebno tako održavati. Ne može neko na silu nekoga da natera da ga poštuje, i ne može neko silom da uništi nečiji eventualni autoritet. Nego imam jednu zagonetku za Vas

U igri su skup X, skup Y i skup Z. Z-ta ''napada'' (izvinjavam se zbog termina napad) Y, a X ćuti. Da li je Z stvarno ''napadnut'' od Y ili je to sve u stvari bila instrukcija skupa označenog sa X? Z bi trebao da se razočara u skup označen sa Y, i poveruje da iza toga nije stajao u stvari X.

Šta mislite ko je u pitanju X ili Y? I naravno ko je tu sve bio slobodan, odnosno neslobodan? Ajd sad da te čujemo Thinkimg maize.Gde je tu sad metafizika, gde briga o srpskom identitetu, ili pak o građanskom društvu, Evropi odnosno Rusiji?
Препоруке:
0
0
26 четвртак, 18 март 2010 20:19
Божо Бјелак
Србија не би данас иѕгледала тужно, понижена, подијељена, изоговарана, осиромашена, опљачкана, загађена (НАТО, у једну ријеч - сатанизована, да није велики проценат Басара. Каква је разлика између досизма и комунизма. Све је исто, чак се више не можe рећи, "све је исто само њега нема", кад имамо и њега, само што се не зове ЈБ. Примитивно је дијелити нацију на старе и младе.Успјеле су и успијевају оне земље које су умјеле да помире младост и мудрост. У Србији се посебно инсистира управо на тој подјели, како би се младим људима одузео патриотизам, историјска свијест, православље, да буду без коријена, да буду крпе са којима се може манипулисати и да им идеал буду фарме, велики брат, разне гранд параде, геј параде итд.Писао сам и о Басари (види НСПМ-Полемике)и о Ћосићу. Упоређивати Басару и Ћосића је неукусно. Француска се никада неће одрећи великана француске љевице и чланова КПФ, као што су Роже Гароди, Морис Бланшо, Жорж Делиос, Лисјен Голдман, Анри Лефевр, Клод Симон, Филип Солерс, Жан Вилар, Серж Мале и да не набрајам све друге. Многи од њих, набројани и не набројани, били су са Де Голом у Покрету отпора. Де Голу није сметало што су били комунисти. Водили су научне институције, бивали су министри, амбасадори, редовни професори на француским и свјетским универзитетима, оставили су иза себе генијална научна и књижњвна дјела.Упоредите било кога од наведених и Басару, то би била увреда, рецимо за једног мени омиљенок философа и књижевника Анри Лефевра. Кајем се што сам превише пиасо о Басари, посебно док је био брилијантни амбасадор. Требало би тог човјека оставити да у миру пише. Нека сам размисли ко ће га читати.
Препоруке:
0
0
27 петак, 19 март 2010 09:42
thinking maize
Поштована Dragice, шта сте г-ђица или г-ђа је ирелевантно за овај сајт и расправе на њему, али чини ми се да постављате питања која су релевантна за такву поделу. Тј. зашто Ви мене апострофирате са: "Шта ви мислите о овоме? Шта ви мислите о ономе?" То нису лоша питања, али то су ЛИЧНА ПИТАЊА, питања која нису за овај сајт, већ за неки други... Овде нисам због самопромоције (мада тога има код СВАКОГ ЧОВЕКА), већ због других, општих ствари... Да ли су те друге ствари добре или лоше, друго је питање, али те ствари чине овај сајт. Тако бар мислим. И није ми циљ да Вас исмевам, само напомињем да није примерено уносити личну ноту овде, на НСПМ-у. Можемо о томе причати у оквиру нпр. "Г8", малог круга НСПМ-оваца, који су пожелели и да се лично упознају. Али тај њихов наступ и став не оптерећује личном нотом остале учеснике дискусија на овом сајту. Признајем да сам током дискусија имао врло јак анимозитет према неким учесницима дискусија, али сам се трудио да то сузбијем, јер не знам који се човек крије иза неког nick-a. У животу сам имао исувише искустава
"на прву лопту", која су ме заварала око особа које сам сретао. Сагласно тим искуствима "на прву лопту" често сам доносио исхитрене одлуке о неким људима... Ипак, напредовао сам и желим да избегнем исхитрености... Колико видим, Вас у овој, помало изнуђеној, конверзацији не води мржња, што је добро, али и даље мислим да није примерена да се одвија у оквиру овог сајта. Бар тако мислим.
Шта мислите Ви?!
Препоруке:
0
0
28 петак, 19 март 2010 11:23
Dragica
Poštovani Thinking maize ne vidim i ne razumem gde ste videli moje ''lično'' u poslednjem komentaru. Naprotiv, govorila sam da je prošlost delimično irelevantna za naše današnje probleme. I dala sam veoma konkretan i ilustrativan primer. Dakle govorili ste o bunama i ustancima u prošlim vremenima, a ja sam samo ukazala na činjenicu da je tada (zbog društvene strukture) bilo lakše napraviti distinkciju između slobodnog i neslobodnog čoveka nego danas. I naravno, u pravu sam. Jedino lično je bilo to što sam napisala ''Ja lično ne volim obmane''. Što se tiče pitanja-to su bila retorska pitanja. Što se tiče Basare,on dakle ima pravo da ''poima Koštuničinu, Ćosićevu ličnost i sve ostale ličnosti'' onako kako on hoće. Što se tiče moja tvrdnje da se autoriteri ne mogu silom nametati, pa naravno da sam u pravu. Ukoliko bi jedno društvo odlučilo da ''autoritet'' održava silom- e onda bi ono ušlo u državni teror, a složićete se to i nije baš demokratski. Pretpostavljam da su se mnogi u ovoj zemlji borili upravo za tu demokratizaciju a ne za teror sile. Ničeg ličnog tu nema.
Препоруке:
0
0
29 петак, 19 март 2010 15:00
thinking maize
Поштована Dragice лична нота је што ЛИЧНО МЕНЕ ПИТАТЕ: "Шта мислите о овоме? Шта мислите о ономе?" Само то! Мислим да није баш примерено да водимо неку дискусију само између нас, овде се ипак расправља о општем стварима, шта год то значило! Уосталом назив овог сајта је "Нова Српска Политичка Мисао"! Значи, расправље се пре свега о српсој политици и јавном животу, шта год то значило! Знам, у српски политички и јавни живот спада и расправа о моралним темама и злоупотребама морала. Али, између RES PUBLICA и RES PRIVATA постоји ОГРОМНА РАЗЛИКА! А RES PRIVATA није била у Вашој теми, која јесте од општег значаја, већ у Вашем наступу, јер сте ПИТАЛИ БАШ МЕНЕ: "Шта ја мислим о воме и ономе?!" Узгред, ако ме већ питате о манипулацијама појединачног ума, а нашта сам ја покушао да одговорим У НАЧЕЛУ (а Ви, насупрот мени, ИНСИСТИРАЛИ НА ПОЈЕДИНОСТИМА!), рећи ћу само да мислим да је soft force МНОООГО ОПАСНИЈА од hard force! Јер, "НЕ БОЈТЕ СЕ ОНИХ КОЈИ ЋЕ ВАМ ПОГУБИТИ ТЕЛО, ВЕЋ СЕ БОЈТЕ ОНИХ КОЈИ ЋЕ ВАМ УЗЕТИ ДУШУ, А СА ЊОМ И ТЕЛО!" Толико о мом односу према техникама манипулације ума и доносу према ЖИВОЈ ТРАДИЦИЈИ! А о конкретним темама можемо расправљати у оквиру поменуте "Г8" групе "фанова" НСПМ, скупине СЛОБОДНИХ ЉУДИ. Јер, знате, Србију, а и бившу Југославију створили су слободни људи! А бившу Југославију разорили су робови, који то исто желе и са Србијом! Како бих другачије окарактерисао опседнуте
"другосрбијанске" појединце, који пљују по свом народу и земљи, него као РОБОВЕ! Ако не верујете, прочитајте "Горски вијенац".
Препоруке:
0
0
30 петак, 19 март 2010 18:12
Dragica
Poštovani Thinking maize vreme je da završimo našu kratku prepisku.Izvinjavam se na pitanjima, ali kao što sam već rekla bila su to retorska pitanja. Inače nisam znala da postoji grupa 8 pri NSPM-skupina slobodnih ljudi. Ali kako ja da znam da su to slobodni ljudi a ne njihova suprotnost, odnosno grupa potencijalno neslobodnih ljudi? Što se tiče eventualnog programiranja, naravno da objekat tog programiranja nije ni duša niti telo, nego mozak, odnosno um. Pozdrav za sve slobodne ali i neslobodne ljude, mislite o Sajmon Greju, odnosno o tome da investicija više neće biti, a ni kredita.
Препоруке:
0
0
31 петак, 19 март 2010 18:56
thinking maize
Да, време је да завршимо ову малу дискусију, поштована Dragice. Но оно о Sajmonu Greju и
"немању кредита за Србију", само бих Вас подсетио на полемику У ВЛАДАЈУЋОЈ КОАЛИЦИЈИ ОКО КРЕДИТА ЗА РЕКОНСТРУКЦИЈУ МОСТА "ГАЗЕЛА"!? Колико се сећам, г-дин Ђилас баш није неки љубитељ кинеских и руских пара, али се човек ОПРАВДАНО ЗАПИТАО ЗАШТО БАШ МОРАМО ДА УЗИМАМО КРЕДИТ ОД ЕБРД БАНКЕ, а за обнову "Газеле"?! Колико видим, и у владајућој коалицији има људи КОЈИ МОГУ ТАЧНО ДА САБЕРУ И ОДУЗМУ и који не верују "пеливанским триковима" разноразних Динкића, Ђелића, па и Sajmona Grejeva! Да ли верујете у "пеливанске трикове"?! ЈА НЕ!
Препоруке:
0
0
32 недеља, 21 март 2010 11:47
M
`"Први на удару је Добрица Ћосић, следе Нова српска политичка мисао и Ђорђе Вукадиновић и Слободан Антонић.``

Заборавили сте да додате и Коштуницу."

и Вука Караџића. Нешто му много смета његова штула.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер