субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

O обнови православних светиња на Космету или у одбрану владике Артемија

Kоментари (42) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 04 март 2010 16:34
Саша
Драги професоре,

Читам ово што сте написали и дође ми да плачем као мало дете. Нису у питању само статика и механика. Свака од тих спаљених цркава, а о манастирима и да не говорим има своју причу, своју историју. Оне које су подизане за турске владавине су подизане не само материјалом и молитвом, него и домишљатошћу српског народа, јер су Турци за сваку цркву постављали посебне услове. Људи су за време ратова на најразличитије начине успевали да сачувају и црквене књиге, и реликвије, неретко ризикујући животе. Све то владика Артемије зна. Зна и много више, али да би сачувао мир међу паством, ову хајку проводи у молитви и смирењу. Молимо се и ми са њим.
Ако је неко гледао онај наступ владике бачког на телевизији од пре две вечери много тога му је јасно. ``Х`` од хришћанске љубави ту није било. Иринеј је решио да тужи и суди, и ту нема помоћи. Зашто остале владике ћуте, то не знам. Не желим ни да помислим да ће се већина укључити у хајку. Ви сте објаснили са стручне стране како су неадекватно извршени грађевински радови. Ја имам једно принципијелно питање. Зашто онда обнову Хиландара нисмо уступили некој арапској или америчкој фирми? Па људи би уградили лифтове, базене, теретане, па кад кршимо принципе нека Хиландар, Боже ме опрости, предњачи.

Још једном, хвала Вам професоре!
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 04 март 2010 16:56
Вози Мишко
Обновом православних светиња на Косову од стране оних који су их рушили и палили, а под патронатом "међународне заједнице" која је признала то рушење као легитиман чин, се много и тешко манипулисало. Ово је један од текстова који би могао да отвори очи Србима шта је све у игри око Артемија. Али, ако наша власт и даље настави да се оглушује о гласове разума, ништа неће вредети ни Артемију, ни његовим поштоваоцима.
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 04 март 2010 17:19
звездарац
Хвала професору на веома битном стручном осврту у првом делу текста. Стручно мишљење је свакако неопходно, мада је и сваком нестручном а иоле паметном јасно како ће цркве обновити они који су их рушили, и који им бесрамно одузимају чак и историју и порекло.

Што се другог дела текста тиче, имам само једну малу замерку. А то је помињање, додуше узгредно, штрајка глађу, акта дубоко противног хришћанству.

Што се сукоба међу владикама тиче, не желим да улазим ни у каква доказивања и сврставања, али бих поновио једно своје мишљење, већ изношено овде. Волео бих да уопште не видим црквене великодостојнике у масовним медијима. У својим размишљањима, те медије, овакве какви су, често видим као средства мржње и уништења.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 04 март 2010 17:26
@@
Ћутати је исто што и одобравати
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 04 март 2010 18:26
Сергеј Булајић
Владика Артемије је пример за све Владике својом смиреношћу и послушношћу. Бог је тај у чију се вољу, промисао и допуштење узда Владика Артемије ,а ми не треба да сумњамо у Бога. Служи и нама као пример да не постанемо острашћени у жељи док га бранимо, а треба се борити за истину и правду. Ја једино могу да пишем о неправди која се дешава овом народу, о неправди и прогањању оних који само желе да истрају у својој вери, истини и љубави према Господу.
Ето и ти јадни људи који су умрли после затварања Центра у Црној Реци, и њихове јадне душе знају ко им је добро чинио, али дао Бог, па да се и они који су директно одговорни за њихов одлазак у смрт, запитају и размисле о свему што су учинили, и да Господа моле за опрост.
Хвала аутору на тексту и суштини једног од разлога одбијања преузимања "обновљених" светиња.
У име свих нас који знамо шта је истина нека Владика Артемије издржи уз Божију помоћ и у овом страдању покаже нам пут којим треба ићи и како да спасавамо наше душе.
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 04 март 2010 19:33
Горан Јевтовић
Део закључка 1. (а) објекти нису фотографисани, (б) узорци материјала нису испитивани у лабораторији, (в) о стабилности читавог објекта и његових виталних делова се уопште није водило рачуна, (г) објекти на чију се санацију чека, нису заштићени од даљег пропадања, (д) откопани су темељи тако да атмосферска вода прети катастрофалним последицама по стабилност итд.

Закључак 2. Радови се изводе нестручно, лошим материјалима и без поштовања рестаураторских услова.

Закључак 3. Предузећа нису квалификована за овакву делатност.

Закључак 4. Надзора или нема или је нестручан.

Закључак 7. Карактеристике коришћених материјала су веома лоше због високе температуре пожара и његовог дугог трајања.


Сјајно професоре, да сјајније неможе бити! Алал Вам вера Православна!

Мала замерка, шта сте чекали са овим текстом бар 20 дана? "Изгибосмо" на овом сајту са онима који нам неверују "на реч" као и доказима којима располажемо!

Иначе, тај чувени Меморандум на који је блаженопочивши Патријарх Павле ставио потпис а затим управо на основу аргумената в.Артемија, да ће СПЦ бити прва која признаје "независно Косово", повукао за вјеки вјекова, био је тренутак када је почело острвљивање на ЕРП.
То је то проклето "среброљубље", "властољубље", "славољубље" и "гордост" појединих владика (да ли појединих?, па није, већина их је!), која ће нас Србе коштати много!

Као што и потоњи догађаји, а посебно најновији, као што је случај са Кушнером, доказују, владика Артемије је морао бити уклоњен! На жалост. Али, Бог је велики, Бог је човекољубив, Бог је истинољубив, Бог је правдољубив.
Победићемо!
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 04 март 2010 19:49
Љубиша Спасојевић
Подршка владици Аетемију може да се пошаље на
kim Ова адреса ел.поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели Треба навести име, презиме адресу и занимање. Списак ће потом бити уручен владици.
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 04 март 2010 20:08
Доротеј
Постоји текст светог владике Николаја који говори о томе зашто се срушила стара црква у селу Заблаће код Чачка. Лоше је зидана, по систему ред цигле, ред псовке, а без молитве. И срушила се, сама од себе.
Могу да буду и највећи грађевински стручњаци, без молитве се не зида црква. Од оних који су са апетитом рушили се не може очекивати љубав према светињи.
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 04 март 2010 21:17
љубиша бабић
Истина се ретко кад сазна на време.
Ипак, још није касно.
Требало би ову информацију проследити свим медијима
Хвала вам.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 04 март 2010 21:37
Петар Јанкетић
На жалост, због страха за своје положаје, данас се веома мало људи усуђује да каже истину о обнови манастира на Космету, тако да је сваки овакав текст, заиста, злата вредан, господине Мићуновићу.

Свако, ко има имало здравог разума, помислиће како могу Албанци обнављати православне манастире и цркве, кад они нити имају знања о томе, нити искрену жељу, а нити је то у њиховој традицији. Треба ли наглашавати да је у традицији албанског народа једино прављење џамија?

И поврх свега, митрополит Амфилохије и в.Иринеј Бачки склапају тај Меморандум о обнови са Косовском владом марта 2005., упркос јаком противљењу в.Артемија који је због тога умало смењен током САСабора у мају исте године.

Не треба заборавити и да је патријарх Павле повукао свој потпис са тог Меморандума после два дана, након што је увидео његову штетност, али екуменисти то и дан данас игноришу, јер им је згодно да у својим манипулацијама срБском јавношћу истичу како је и патријарх Павле "потписао" тај Меморандум.

Брате звездарац, мислим да си можда погрешно схватио поменути "штрајк глађу", што заиста и јесте један "акт дубоко противан хришћанству" и ,веруј ми, монаси у Црној Реци то одлично знају, јер њихов игуман отац Николај је један од највећих православних духовника у читавој СПЦ (зато је и на удару екумениста који му спремају смену, као што су пре пар дана, без образложења, сменили игуманију Сару у манастиру Кончул), тако да што се тиче тог "штрајка глађу", то није истина, јер су црноречки монаси уствари у строгом посту, а што подразумева узимање ипак (само) воде и хлеба, уз јаку молитву, што потврђује и професор Мићуновић у овом тексту:

они, свети молитвеници наши, не штрајкују глађу, већ се моле Богу за све нас, па и за оне који их гоне.
Препоруке:
0
0
11 петак, 05 март 2010 00:57
1 @ љубиша бабић
Сви медији прате НСПМ, али овакав текст у њима може бити објављен само ако га нико тамо не примети.
Него упути пријатеље на овај сајт, емајлуј им линк, тако ће иx више прочитати (кога интересује).
Препоруке:
0
0
12 петак, 05 март 2010 01:19
Горан_Осло
Драги професоре и пријатељу,

Познавајући Вашу љубав према православној Русији после оваквог текста могу само да Вам пожелим – на многаја љета!
Препоруке:
0
0
13 петак, 05 март 2010 02:31
Горан Јевтовић
Препоручујем са задовољством, инзваредан текст новинарке Ивоне Живковић у листу "Таблоид" (од јуче у продаји најновији број, или на веб адреси www.magazin-tabloid.com/casopis), којим је, за оне мање упознате, али и за оне "неверне", у скоро у потпуности разјашњена "сведимензионална" позадина случаја Владике Артемија.

Госпођа Живковић (једна од најбољих и потпуно слободних новинара у овој намученој земљи), успела је да разреши, не само политичку и квазицрквену позадину, већ и бројне све дилеме и смутње око тзв. криминалних радњи у ЕРП и посебно, видећете, неправедно оптужених - игумана и секретара Симеона Виловског као и власника грађевинске фирме "Раде Неимар".

Евидентно је да располаже доказима и сазнањима до којих долази на себи својествен начин, и мислим да је наведеним чланком дала огроман допринос за скидање љаге са Владике Артемија.
Све је то врло лепо уобличено у тексту, са одличном генезом проблема, анализом и недвосмисленим закључцима, а на бази чињеница.
Препоруке:
0
0
14 петак, 05 март 2010 05:55
Љубомир
Мислим да је у тексту све веома јасно речено, осим једне чињенице: изношења тврдњи о раду центра за наркомане у Црној Реци и поновног довођења истог у везу овог случаја са владиком Артемијем.

Центар и понашање људи тамо према наркоманима је самовоља неких неиживљених људи и срамота свих нас - где је сила и батине ту Светости нема.
Препоруке:
0
0
15 петак, 05 март 2010 09:06
racel
Postovani profesor je uradio pravu sekciju zbog cega je sklonjen postovan i dragi Artemije.Posle ovoga, nista vise nije potrebno, vec da se narod uzme debelo u pamet, jer zlo nam se pise.
Препоруке:
0
0
16 петак, 05 март 2010 10:43
Јован
Одличан текст проф. Мићуновића. Свака му част на овако искреној и тачној анализи! Позивам све читаоце да се придруже и фејсбук групи ИСТИНА ЈЕ САМО ЈЕДНА-ВЛАДИКА АРТЕМИЈЕ, која сада броји већ преко шест и по хиљада чланова. На поменутој групи можете пронаћи редовне информације о нередовној ситуацији и терору који се врши у рашкопризренској епархији, као и дати ваш глас подршке мученику косовском, владики Артемију.
Препоруке:
0
0
17 петак, 05 март 2010 11:10
Branko
Mozda je imao srecu da postane svetac i pre smrti.
Препоруке:
0
0
18 петак, 05 март 2010 19:53
Горан Јевтовић
Препоручујем читаоцима НСПМ да погледају писмо Владике Артемија које је упутио Патријарху Иринеју, дана 22.10.2010.године!
У писму владика "протествује" због медијске хајке која се под окриљем Синода води против њега и истине! Веома занимљиво, и разобличује много тога.

Објављено је на сајту:
www.novinar.de/2010/03/05/pismo-utamnicenog-ep-artemija-patrijarhu-irineju.html#more-14496
Препоруке:
0
0
19 петак, 05 март 2010 21:24
Pedja
Kada ne bi verovao u krajnju pobedu dobra ne bi ni citao tekst prof.Micunovica.Ekumenizam kao produzena ruka komunizma samo je jos jedno u nizu iskusenja koje se stavlja pred Svetu Pravoslavnu Crkvu.A narod je rekao "ne pada sneg samo da pokrije breg vec da neke zverke ostave svoje tragove" tako je i ovog puta.Znaju nasi Sveti Oci koji se u tisini mole i za neprijatelje svoje da je
neodrziva zamisao da svoju Svetu veru Pravoslavnu umesamo sa onima koji hoce da vladaju i telima i dusama da nam posnim betonom grade svetinje i da nas nauce "kako treba" .Mozda je to "greh" Vladike Artemija ako jeste za mene je vec Svetitelj. Nasoj Svetoj veri nema sta da se doda i nema sta da se oduzme: LJubav za sve, Vera u jednog Boga i nada u vaskrsenje sve ovo zapecaceno Ocem,Sinom i Svetim duhom. Razmislite Ekumenisti i vratite se na put spasenja.
Препоруке:
0
0
20 петак, 05 март 2010 23:54
Стева Надрљански
“Што га брани, кад га не одбрани”, рекао би Његош.

Шта ће владици Артемију оваква одбрана од сајбер-бораније (“генијална синтагма Стеве Надрљанског”), кад га нико не напада, него га спасава, да не забразди даље.

Драго ми је да нам је обранитељ открио да је владика Артемије изабрао “Радета Неимара” са његовим (“Радетовим”) шиптарским извођачима баш зато што се ови боље разумеју у статику и механику од шиптарских фирми са шиптарским извођачима.

Кад чујем “Христ”, најежим се. Ко на образовном програму РТБ пре тридесет година. Преписали од Хрвата, само прво слово нису. Види се да је чова однекуд управо бануо, из уџбеника механике, а и лекције су механичке, преписане од механичких мудраца.

Осим тога, држао је свећу Светом Николају и ави Јустину, па зна како су они служили. Изгледа да је био у истој позицији и што се тиче Светог Саве, благо њему.
Тамо је држао свећу, овде лекцију о трострукој одлуци сабора. Зна и ко је изјавио да је изнад сабора. Не зна, али ипак зна.

Као скрушени професор механике он скрушено зна и све о “неком Јовану Зизјуласу”, као што ја све знам о Лапласу, Дарвину, Хајдегеру, макар завршио смер Заштите животне средине.

Био сам и ја у Црној Реци, давно пре но је механичар тамо стигао. Чуо сам да свашта говоре против покојног Павла, опет и опет. И тамо и пред патријаршијом.

Зна за једне троструке одлуке, а за друге не зна – онда је то “прљава кампања” без доказа.

А зна и да остали не знају за очинску љубав.

Једне напуклине и напрслине види, друге не види.
Препоруке:
0
0
21 субота, 06 март 2010 04:08
Петар Јанкетић
@Стева Надрљански

Какав је Ваш интерес у непрестаном блаћењу в.Артемија? Зашто се толико трудите у томе? Па чак и онима који говоре истину о в.Артемију да говорите са ниподаштавањем, као што за проф.Мићуновића кажете "обранитељ", "чова" и "држао свећу ави Јустину", зашто то радите?

У Вашем коментару понављате ироничне речи Иринеја Бачког како в.Артемија "нико не напада, него га спасава, да не забразди даље." Заиста, али заиста треба бити неописиво бездушан и циничан те тако нешто изјавити. Те речи су у истом рангу са речима: "Ђура ће ти опростити што те је тукао".

Ви тврдите да је в.Артемије изабрао “Радета Неимара” са његовим (“Радетовим”) шиптарским извођачима. Да ли имате доказе за ту Вашу изјаву? Неки линк на ту информацију? Или је то само зато што се дивно уклапа у Ваше уобичајене конструкције против в.Артемија?

А не заборавите да СПЦ нити је порески обвезник, нити је дужна да расписује тендер за извођење грађевинских радова (за разлику од државних институција).

Ви понављате погрешну теорију бившег епископа Атанасија Јефтића о "Христу", коју је аргументовано раскринкао др.Миодраг Петровић у својој књизи "Христос и Христ" (http://www.novinar.de/2008/08/21/opet-se-zesti-bivsi-episkop-atanasije.html). А пошто нам се издајете за великог православног верника, да ли нам можете рећи како изговарате Исусову молитву (најискреније се надам, да се нећете "најежити" због те молитве)?

Да ли то нико не зна како су Свету литургију служили Св.Николај и ава Јустин? Да ли сте чули за Служебник?

Ко је то у Црној Реци говорио против патријарха Павла? Неки обични монах? А не видесте ли који епископи су били најгласнији у захтеву за смену патријарха Павла (а што им после није сметало да навуку лице жалости и буду у првим редовима погребне поворке)? Наравно, то не видите, али ћу Вам рећи да су то исти епископи који понижавају в.Артемија.

И које уопште доказе Ви имате за све Ваше изречене тврдње против в.Артемија?
Препоруке:
0
0
22 субота, 06 март 2010 07:39
Stefan
Ovo sto se desava u Rasko prizrenskoj eparhiji je veoma ozbiljna hajka na sve koji se protive ekumenizmu.Ja pripadam toj eparhiji, i apsolutno sam uz vladiku ARTEMIJA,koji strada kao hristov mucenik, cutke trpeci sve napade i klevete, vere hristove radi. Afera oko Vilovskog je samo povod, nije valjda da ce da posmenjuju igumane svih manastira zbog greha jednog sekretara? Bolest ekumenizma i papstva se duboko ukorenila u neke eparhije SPC, i bojim se da ako se nas narod ne osvesti i suprotstavi ovom duhovnom genocidu, da uskoro mozemo ocekivati situaciju kao u Grckoj, gde je doslo do raskola. Zato nas narod mora biti obavesten sta se desava iza kulisa, da price koje serviraju mediji imaju cilj da skrenu paznju sa sustine stvari koja je skrivena. Vladike kojima je drazi Jovan Zizjulas od nasih svetih Nemanjica, Svetog Save, Stefana Nemanje, moraju duboko da se zamisle i zapitaju sta rade i za ciji interes? Gde god se pojave ekumenisti Atanasije i ostali, pocinju tuce, svadje, smutnje i razdor..... Nadam se da nas narod jos uvek ima snage da prepozna prioritete i bar gram svetosavlja i prave Hristove vere u sebi.
Препоруке:
0
0
23 субота, 06 март 2010 09:54
Метохија Косовска
Опет и поново и још једном:
СВИ СМО МИ ЦРКВА ХРИСТОВА.Дакле СВАКО ТРЕБА ДА КАЖЕ ИСТИНУ И БОРИ СЕ ЗА ПРАВДУ.Ви сте експерт и превославац и имате дужност да кажете и о статици, а и о верским стварима.
Драги поштовани Професоре МИЋУНОВИЋУ,
хвала Вам да сте рекли ИСТИНУ.
Свако треба да се јави и каже да нико није крив док се то не докаже,нити се ико ставља у притвор без суда, нити се у ичију кућу проваљује без судског налога за претрес- а то све је урађено у Грачаници.Не требају ми ни Канони ни Св. Сава да то знам.И Мидић и Зизјулас се апсолутно слажу са овим што рекох.
Познато је хиљадама година ко се јежи при помену имена Господа нашег Исуса Христа.
Препоруке:
0
0
24 субота, 06 март 2010 10:20
Милан В Мићуновић @ Стева Надрљански
Хвала, брате Стево! Механичар је много гори од свега што сте написали. Заиста, мислим да је много боље рећи ХРИСТОС. Тако и говоримо ми православни: Христос воскресе из мертвих... Била је ово грешка у куцању јер сам писао у једном даху. О осталом нека читаоци сами просуде.
Препоруке:
0
0
25 субота, 06 март 2010 12:57
Машенька
Ако +Атанасије нешто каже, онда мора да је то истина. Ту нема шта даље да се проверава.

Ако +Атанасије каже да је књига Аве Јустина лоше припремљена, онда је она лоше припремљена.
Ако +Атанасије каже да "душа, твар бесмртна" у директном преводу гласи "живот бесмртни" (без душа, без твар), онда је тако и никако другачије.
Ако +Атанасије каже да се са иновернима може молити "Оче наш", онда има да мора да може. Канони мачку о реп, и свргнуће мачку о реп!
Ако +Атанасије каже да се канони могу окачити мачку о реп, а онда користи исте каноне да оправда своје понашање на Космету, онда је тако како +Атанасије каже и никако другачије. Чак и кад +Атанасије противречи сам себи!
Ако +Атанасије каже да се има служити Литургија "по новом" (без Служебника, јер не постоји), иако је Патријарх Иринеј рекао да је исправна по старом, И ДА ТРЕБА ДА БУДЕ УНИФОРМНА, онда мора по новом и тачка. Онда је можда и Патријарх Иринеј мислио на униформност по новом?!
Ако +Атанасије каже да је неспособан да управља епархијом, па способан, па неспособан, па способан, па неспособан, па способан, онда је тако и никако другачије! Чак и кад двеста педесет пута противречи сам себи!
Ако +Атанасије каже да "псевдозилоте" води "псевдосимеон псевдовиловски", онда је тако и никако другачије. Онда паметњаковићи који имају ЗАДАТАК да учествују на форумима и шире новотарство (ваљда им се прогледа кроз прсте за неки семинарски рад, шта ли; или добије боља оцена; или касније добије боља парохија), све раде бона фидес, безмездно, а ми смо сви велики несрећници злоупотребљени од стране неког мистериозног псевдосимеона, који нас и плаћа - онда је то тако и никако другачије.

...
Препоруке:
0
0
26 субота, 06 март 2010 12:58
Машенька
(наставак)

Ако +Атанасије каже да се има бити у послушању, онда је то тако. Наравно, не односи се на одређене Дечанце које је +Артемије ДОК ЈЕ БИО НЕРАЗРЕШЕН и те како сменио, па им се непослушање обилато исплатило. Јер, +Атанасије тврди да је то непослушање у ствари било послушање, само невидљиво човечијем оку, "премудро скривено".

Дакле, шта год Атанасије каже, то је тако и никако другачије; шта год било ко други каже, има се ускладити са мишљењем Бившег Епископа Банатског, Захумско-Херцеговачког, Шумадијског-или-где-већ и садашњег Рашко-Призренског, јер је он непогрешив кад говори екс катедра, и кад уопште говори. Нарочито кад преводи.


Са једног интернет-форума.

***

Донекле разумем и господу “поштоваоце и бранитеље вл.+Артемија” и господу “послушнике и поштоваоце Одлуке Синода”. Сасвим је разложно, хришћански, ако хоћете, покривати голотињу отаца својих. Само, треба знати границу између “покривања голотиње” и дивљења “царевом новом руху”. Поготово уколико се цареви не скидају са медија, где се својим “новим рухом” размећу.
Препоруке:
0
0
27 субота, 06 март 2010 13:43
Стева Надрљански
Перо, kако сте издржали ово неколико дана без мене? Видим да сам вам недостајао, па сам решио да вам се смилујем, да имате с киме љуцки продиванити. Знам да без Стеве и папе не можете да живите.
А да блатим некога, то је сигурно (шта ћу, грешан сам човек, нисам ко неки овде праведни), али то није еп. Артемије, него овдашње коментаторско једноумље. Моје неслагање са вашим сомнамбулним теоријама завере на линији Рацингер-Бајден-Тадић-Синод-Тачи-Стева Надрљански ви проглашавате за блаћење епископа од кога сте направили идола, некаквог парацрквеног божемепрости Супермена који спасава цео свет од свих могућих зала. Зар не видите да сте од владике Артемија створили свога папу?!
А за мисао о избављању владике Артемија ја поседујем ексклузивна ауторска права. То је владика Иринеј чуо баш од мене.
А како су служили светитељи жички и ћелијски, зна се (за вашу информацију, Јустина су такође гањали којекакви због “новотарења”). Само, не зна се како је служио Свети Сава док се не погледа у служабнике онога доба, па све до краја 17. века. То би било велико изненађење за данашње бранитеље. Немојте опет с оним “дај, Стево, линк!” Уосталом, какве ово везе има са темом? Ах, да – хоће да нас покатоличе тако што ћемо се малко вратити светосавском богослужењу.
Којешта сте измешали.
Што се тиче доказа које иштете, шта ће вам они уопште кад сте унапред прогласили кривце и оправдали праведне? Ионако не бисте веровали. Извештаји из 2006. године које је сабор прихватио и на основу њих наложио владици Артемију да у одређеном року разјури екипу за мене су довољни, али ви бисте вероватно сматрали да је све то фалсификат који на сабор донео штатигајазнам ко – дал Тачи, дал Бајден. А за оно што сам својим ушима слушао и очима гледао не могу вам дати линкове – исто колико и ви мени за гореописану теорију свеантисрпске завере, ако не рачунамо АНОНИМНЕ сајтове БЕЗ БЛАГОСЛОВА ЦРКВЕ које имате обичај наводити, и од којих се сам +Артемије морао оградити ("Стево, дај линк!").
Препоруке:
0
0
28 субота, 06 март 2010 16:53
Горан Јевтовић
@ Стева Надрљански

А како су служили светитељи жички и ћелијски, зна се (за вашу информацију, Јустина су такође гањали којекакви због “новотарења”). Само, не зна се како је служио Свети Сава док се не погледа у служабнике онога доба, па све до краја 17. века. То би било велико изненађење за данашње бранитеље


Ивините, а какво је данас време код ВАС у Риму, Загребу, Бриселу? Незнам тачно где се налазите, па сам зато набројао више "православних" градова.

Боже, па јел морамо и овакве коментаре да читамо да би дочекали "васкрсење мртвих и живот будућег века." Амин. Мајко Србијо, шта дочекасмо.
Препоруке:
0
0
29 субота, 06 март 2010 19:41
Петар Јанкетић
@Стева Надрљански


Пошто имате пик на сајт "Борба за веру", који сам наводио измећу осталих као извор неких информација, те ради других (можда неупућених) читалаца Ваших коментара, навешћу само неке од сарадника тог сајта који "нема благослов Цркве", (тј. који нема благослов Иринеја Бачког и Амфиолохија):
-Протојереј-ставрофор др Матеја Матејић
-Протојереј-ставрофор Душан Колунџић
-Др Миодраг М. Петровић, научни саветник
-Проф. др Милан Петровић
-Проф. Владимир Димитријевић итд.

Од овог сајта се никад није оградио в.Артемије како Ви то малициозно кажете, али је интересантно да је тај сајт више пута обаран хакерским нападима организованим од стране, чик погодите кога? А ето, хакери су иначе познати како "воле" редовно да обарају све сајтове који немају благослов Цркве, (тј.Иринеја Бачког и Амфилохија).
Препоруке:
0
0
30 недеља, 07 март 2010 00:50
Стева Надрљански
Благослов Цркве значи благослов епископа. Извињавам се, али је тако. А факат да нема ниједног епископа који би тако нешто јавно подржао, говори да су ствари сумњиве. Што се мене тиче, од тога је још гора чињеница да се уредништво тог и сличних сајтова не зна. Па и не сме да се зна.
Успели су дакле да нађу цела два свештенослужитеља за "сараднике". То само говори две ствари:
1. и у богословљу, као и у фудбалу постоји Премијер лига и општинска лига. Поменута господа ближа су свакако овој другој.
2. потврђује се стара изрека да раскола нема без мантије - не служи им баш на част, а и није црквено, учествовати на таквим местима која немају благослов, а газде су илегалци.
Остали набројани нису теолози, али су зато у души протестанти (благо речено).
Владика Артемије није се дакако оградио од ваше "борбе", већ од првог сличног сајта (ви му свакако знате име) који се појавио кад је Сабор први пут послао комисију да види шта се збива у ЕРП, а који је био обична пљуваоница. Истог момента сајт се угасио, а родио се брат близанац (и њему знате име), а потом и његова илегална духовна чељад, попут ових на које ви и госн Горан дајете линкове, као да су "Патрологија грека". Сви су анонимни, што се тиче уредништва, а благослов немају.

Г. Горане, што сте се шокирали? Наши данашњи служабници нису светосавског, већ малоруског порекла, 17. и 18. век, кад је руско богословље било под опасним утицајем и католицизма и протестантизма, па су се неке ствари од њих и ту увукле, а нама стигле у Карловачку митрополију. То су ноторне чињенице. Ја ту нисам ништа крив. Али увлачити Светог Саву у којекакве конструкције није у најмању руку лепо.
Препоруке:
0
0
31 недеља, 07 март 2010 02:21
Горан Јевтовић
Амин брате Стево!
Препоруке:
0
0
32 недеља, 07 март 2010 02:54
Teofilo Stivenson
Umesto komentara.

http://www.eparhija-prizren.info/novo/2010/03/111/
Препоруке:
0
0
33 недеља, 07 март 2010 03:28
Машенька
Наши данашњи служабници нису светосавског, већ малоруског порекла, 17. и 18. век, кад је руско богословље било под опасним утицајем и католицизма и протестантизма, па су се неке ствари од њих и ту увукле, а нама стигле у Карловачку митрополију. То су ноторне чињенице.


Ах, ти злосрећни Руси, тако “подложни хетеродоксним утицајима”... Био једном један патријарх Никон, који се, причајући о “повратку на старо” (ie. грчко), равнао не по источницима староставним, а по савременој му јелинској пракси (новогрчкој и унијатској).

Како се у овом светлу тумачи проблематика, рецимо, отварања и затварања Царских Двери? Да ли је усвојена од протестаната или римокатолика? Које су, имено, молитве римокатолици на миси читали тајно, а ми се на њих угледали? А сада, ослобађајући се ига их утицаја, уводимо управо истоветне римокатолицима елементе?! Утицај их је престао бити опасан, шта ли? Може ли се сумњиво порекло нпр. "Отчитке" +П. Могиле употребљавати као оправдање измене читања Анафоре?

Што се тиче “вековне праксе”, увек сам сматрала да је позивање на “древну” и “древнију” праксу (и “једне” и “друге” стране) прилично слаб, да не кажем лош аргументаријум - што беше угодно у IV веку, можда није за V, XV или XXV.

Како на другу тему рече И.В. Киријевски:

Ако је старо било боље од садашњег, из тога још не следи, да би оно било боље сада. Што је одговарало у једно време, при једним околностима, може не одговарати у друго време, у другим околностима. Ако је старо било горе, такође из тога не следи да се његови елементи не би сами од себе могли развити у нешто боље, само да тај развој није заустављен насилним увођењем туђег елемента. Млади храст је, наравно, нижи од врбе - своје вршњакиње, видљиве издалека, што рано баца сенку, рано личи на дрво, и добра је за потпалу. Али ви, наравно, нећете храсту учинити услугу тиме што ћете на њега накалемити врбу.


Није само до “старог” и “новог”. Битни су мотивација, метод. И целисходност.
Препоруке:
0
0
34 недеља, 07 март 2010 03:54
Петар Јанкетић
@Стева Надрљански

А откад је неопходно да неки епископ благослови неки сајт? Да ли екуменистички сајт "верујем" има нечији благослов? Да ли постоји иједан православни сајт који има благослов неког епископа, а да то није званични сајт (неке) епархије?

Ви имплицирате да на том сајту пишу све некакви анонимуси, а што није истина, те сам зато и навео неколицину сарадника који јесу угледни, образовани и поштовани људи, за разлику од неких анонимуса који их оспоравају.

Ако су "премијер лига" епископи (као најпоштованији свештенослужитељи), можете ли нам указати на неке сајтове из те лиге?

Зашто спомињете уредништво сајта? Па никад нико не цитира њихова саопштења са тог сајта, већ једино саопштења епископа, свештеника, професора, доктора, адвоката итд. све са пуним именом и презименом. Шта је ту сумњиво? То што су та саопштења уредно скупљена и објављена на том сајту? А није Вам сумњиво што се такви сајтови редовно обарају од стране хакера?

Зашто изврћете изреку да јереси нема без мантије (а не "раскола", како Ви то кажете)? Патријарх Иринеј каже: "Дешавало се у историји да су патријарси и епископи падали у јерес, а да је народ чувао веру." Навешћу линк ове изјаве на НСПМ, јер би Вам онај други априори био сумњив: http://www.nspm.rs/crkva-i-politika/patrijarsi-i-episkopi-padali-u-jeres-a-narod-cuvao-veru.html?alphabet=c#yvComment24055

Није исто јерес и раскол. Зна се ко у СПЦ протура јеретичка учења попут смртности душе, ко се моли заједно са јеретицима и ко се томе противи. И зато што се томе противи назива се расколником ?!

Страшно је како се изврћу ствари само да би се истина сакрила.
Препоруке:
0
0
35 недеља, 07 март 2010 21:17
Петар Јанкетић
@Стева Надрљански

Наши данашњи служабници нису светосавског, већ малоруског порекла, 17. и 18. век, кад је руско богословље било под опасним утицајем и католицизма и протестантизма, па су се неке ствари од њих и ту увукле, а нама стигле у Карловачку митрополију. То су ноторне чињенице. Ја ту нисам ништа крив. Али увлачити Светог Саву у којекакве конструкције није у најмању руку лепо.


Замислимо да је то све тачно, али поставља се питање које дао право појединим епископима да самовољно мењају, тј. "обнављају" Свету литургију кршећи одлуку САСабора која дословно гласи овако:

"У међувремену, док не дође до прихватљивих резултата рада Комисије, у свим епархијама Српске православне цркве у погледу служења Свете Литургије и других богослужења држати се устаљеног вековног поретка наше Цркве."
(http://www.novinar.de/2007/06/07/ustaljeni-vekovni-poredak-spc-ima-da-se-postuje.html)

А ево шта је говорио садашњи патријарх Иринеј о реформи литургије:

Када почну сва та размишљања како да се служи, завршићемо као протестанти. У протестантизму свако служи и тумачи Јеванђеље на свој начин и живи по Христу како он мисли да треба. Ми смо саборна црква и код нас се све одлучује на сабору јерархије. Када се појави проблем окупи се сабор помесне цркве, размотри и донесе одлуку и о томе информишу остале цркве. Најгоре је што је због питања служења литургије дошло до поделе у народу и што се не види крај томе, уколико се настави са реформама.
(http://www.nspm.rs/crkva-i-politika/patrijarsi-i-episkopi-padali-u-jeres-a-narod-cuvao-veru.html?alphabet=c#yvComment24055)

И зашто поврх свега, поједини епископи (тзв. новотарци и екуменисти) упорно и свесно и даље крше поменуту одлуку САСабора? А да иронија буде већа, баш ти исти епископи прозивају в.Артемија да је непослушан Сабору и да је "расколник" ?!
Препоруке:
0
0
36 понедељак, 08 март 2010 00:00
Стева Надрљански
Петре, брале, најпре си тврдио да није баш да “борба” нема благослов (пошто на њему пишу извесни свештеници), а онда тврдиш да благослова не мора да буде. Откад треба благослов? Па откад се сајтови праве, братац, отад треба. То су правила церковнаја. Весели сајт “верујем” има благослов покојног патријарха, а да ли ће га сачувати, видећемо. А сајтови са којих ти вучеш податке, благослова таквог немају. А што се тиче Премијер лиге, нисам мислио на сајтове, већ на богослове.
Уредништво и власништво мора да се зна, јер од тога све зависи. Ако се штампани медији не сакривају, и ако знамо шта је чије, тим је пре потребније да у Цркви не буде жмурке. Поштено је тако, брале. А гледе хакерисања, то вероватно радимо ја и Рацингер. Сад сам диванио са некаквим створом што редовно виси на форуму “Верујем”, каже да су и њих обарали икс пута. Чик погодите ко, рекао би мој брат Петар.
Драго ми је да поштујете новог патријарха, досад ми је изгледало да је дошао на листу неподобних због оних сумњивих изјава о папи. Ваљда ми се само учинило. Ја сам га, несретник, бранио, сећате се? Па ваљда смо и ја и моја жена и братија некакав народ, Петре, а не само ви?
Поводом тобожње реформе литургије, могао бих и ја питати: ко даје благослов мом епископу, па и многима другима, да лично касапи типик по своме, па уместо 6 или 8 стихира на Гди возвах узима две, или шестопсалмије претвори у тропсалмије, или да му не смета што тамо неки попа народ причешћује после литургије, итд. итсл. итд? Где се деде ревност? Остала можда код труна у туђем оку? Ја сам најстарије и најпотпуније службе Цркве виђао баш код ових ваших “новатора”. А овај мој у Вршцу свеноћна бденија забранио.
Има поредак вековни (овај од 18. века), а има и вековнији (барем од Светога Саве). Сабор је ту одлуку скрпио тако да је свако може тумачити по своме. Или можда више не вреде служабници србуљски, нег само ови малоруски?
Уосталом, ниједан Васељенски сабор није прописивао богослужење.
Него, какве све ово везе има с темом?!
Препоруке:
0
0
37 понедељак, 08 март 2010 00:28
Стева Надрљански
Цењена Машењка, баш ме радује ових ваших неколико реченица. Верујте, волео бих да разговарамо о теми поводом које сте показали завидно знање, али сумњам да је то овде могуће и сврсисходно. Уосталом, ствари су овде много прозаичније.
Јест све тако како сте написали о злосретној никоновској “реформи” и њеним изворима и узорима. Дође ми жао оних стотина књига што смо им послали из Хиландара.
Колико се грозим декретуалног прописивања, толико и старообрјадническог сујеверија. Банална питања о дверима, завесама, итд, која се у старијим служабницима не спомињу, а која су код нас из сумњивих разлога постала правило вере, немају суштинску улогу, већ партијску: “ја сам Аполов”, јер овај затвара и мрмља себи у браду, а “ја сам Петров”, јер он отвара и не мрмља. Код тзв. “традиционалиста” има око иљаду и по огрешења о типик на најгоре начине, па то ником не смета.
Што се тиче римокатоличких елемената, они су у доба које сам помињао веома добро документовани, и у детаљима и у психологији (и код данашњих Грка, нажалост, преко веза на које сте указали), а њихови данашњи експерименти са мисом потичу из сопственог археолошког наслеђа, које је великим делом заједничко нашем. Нисмо ваљда толико празноверни и зловољни да ствари из сопственог наслеђа одбацујемо само зато што се понегде поклапају са њиховим? Мене за њих баш брига.
Исто ми је и код ових и код оних наших, само не волем кад неко своју праксу засновану на парцијалном увиду проглашава за искључиво исправну, а све друго за некаква новотарења итд. У Цркви тога никад није било. Нисмо ми ЈНА. Знам да нећете моћи проверити како то бива на Светој Гори, али тамо нема униформности, од манастира до манастира, од скита до скита.
Него, какве везе има ово са темом?
Препоруке:
0
0
38 понедељак, 08 март 2010 02:26
Петар Јанкетић
Сабор је ту одлуку скрпио тако да је свако може тумачити по своме.


Ово је класично латинско лукаво мудровање, страно православној простодушности.

Утицајни латински кардинал Каспер изјавио је да ће уједињењу римокатолика и православаца претходити пре-формулација свих спорних римокатоличких ставова, тако да те нове језичке формулације буду прихватљиве православнима, а по принципу да их свака страна може тумачити по своме.

Као што видимо, наши екуменисти су се већ доказали у успешној примени латинске "формулационистичке" школе.

Иначе, на сајту "верујем" не стоји ничији благослов, осим ако је то по принципу "рекла казала", а онда ћу тек да по-верујем у тај благослов.
Препоруке:
0
0
39 понедељак, 08 март 2010 04:53
Charlie Parker
Otisao sam na sajt Verujem, bez ikakvih predrasuda. Sajt ima veliki broj pisanih i zvucnih fajlova, i posvecuje paznju tekstovima i studijama episkopa Atanasija, episkopa Irineja Bulovica i Jovana Zizijulasa. To mi ne smeta, jer zelim da saznam vise o pravoslavlju, da se upoznam sa unutar crkvenim dijalogom, sta god da to znaci u srpskim uslovima.

Odlaskom na Forum, pronasao sam citate sa diskusija B92, u jednoj se eksplicitno govori o bratstvu manastira Crna reka i govori o tome sta treba da se uradi 'govnjivom motkom'. Proverite, ako se diskusija ne skine sa foruma. To vise podseca na neke druge elektronske sajtove druge Srbije, recnikom, totalitarnim razmisljanjem i tonom. Da li je to unutarcrkveni dijalog? Ili je to SPC92? Na sajtu je nemoguce ostaviti komentar o smenjivanju u manastirima na KiM, niti je moguce razgovarati (ponavljam: RAZGOVARATI!) o krsenju clana 111, katolickom prelatu, problematici ekumenizma, ujedinjenju sa katolicima i sl. Ako je ovo unutarcrkveni dijalog, onda je jasno i zasto hakeri napadaju sajtove i zasto nam se crkva urusava, a i koje urusava.

Na pitanje o dolasku pape u Srbiju odgovori su DA; Ne, Ne znam; i Mozda. Tu vrstu manipulativnosti odgovorni su naucili na 92. Naime, kako da uz odgovor 'Da' nije dat i jos jedan moguci odgovor: Ne znam? Razlog je poznat: Oni koji znaju da Papa treba da dodje u Srbiju to znaju, bez ostatka. Oni koji se tome protive mozda i ne znaju.

Sramota. DS i slobodni mediji ce unistiti Srbiju ni sest meseci posle smrti patrijarha Pavla koga su zivog hteli da smene. Ili bilo ko ko u Srbiji misli svojom glavom moz eda me ubedi da B92 zeli dobro Srbima i Srpskoj crkvi?
Препоруке:
0
0
40 понедељак, 08 март 2010 11:56
Стева Надрљански
О, простодушни брате Петре! Све више се дивим овом нашем дијалогу љубави! Од свега што нашкрабам извучеш једну полуреченицу и ондак распалиш негде “у шрех”, на своју воденицу, где тече река Истине, којом ти суверено бродиш. Сад си ме простодушно описао као “лукавог Латина”. Хвала, јавићу матери и остарелому баби. Онда си ме повезао директ са Каспером, који стоји иза свега овога као ерминевтички руководитељ. Да л да се јавим патеру Јожефу за даље инштрукције? Где си научио такву простодушност, побогу си брат?!
Ајд, душе ти, простодушно српски протумачи саборске одлуке да се рашчини Антоније и да се скине Виловски са својих функција. То ти некако измиче.
Стева шумом, Пера друмом.
Ко је нас познавао, ни пакао му неће тешко пасти.
Препоруке:
0
0
41 понедељак, 08 март 2010 17:08
Машенька
Весели сајт “верујем” има благослов покојног патријарха, а да ли ће га сачувати, видећемо. А сајтови са којих ти вучеш податке, благослова таквог немају.


Сајт (портал са текстовима) "Верујем" је можда и имао и има благослов, форум је накнадно "накачен" на портал, након незгодног "продирања воде у коаксијални кабел" негдањег форума БСН. Међутим, библиотека (чак и сад, уз све хронолошки најсвежије "принове") и форум одишу потпуно разним духовима.

О вези претходних коментара с темом, шта рећи? Коментарисасте, коментарисасмо... Једноставно, ако нас "баш брига" за западна вероисповедања (што је сасвим у реду, као што је у реду и да нас занимају, ако ни због чега другог, оно зарад "учења на туђим грешкама"), да их не користимо селективно за критику оног са чиме се не слажемо.

Такође, начелно ми се не допада тон заузет од стране једне струје "теологствујућих", прожет презривим, често подсмешљивим, готово омаловажавајућим, односом према Русима и руском, са изузетком тзв. "кротовског" аспекта. (Убр, нисам приметила да иком представља проблем еклисиолошка припадност владельца поменутог www-сокровища?!) Прилично уочиво у преовладавајућој струји на, како рекосте, веселом форуму "Верујем".

Што се тиче проглашавања "своје праксе" за "једину исправну", ни ја то здраво не волем, али уви - по том питању није безгрешна ниједна "страна" у овој нашој старотарско-новотарској трагикомендији.
Препоруке:
0
0
42 понедељак, 08 март 2010 23:57
Петар Јанкетић
Што се тиче "саборских одлука да се рашчини Антоније и да се скине Виловски са својих функција", могу само рећи да се оне не могу ни из далека поредити, по далекосежном значају за СПЦ, са саборским одлукама о:
- иступању СПЦ из Светског Савеза Цркава и
- служења литургије на устаљени вековни начин док литургијска комисија не донесе другачију одлуку.

Ове наведене, две веома значајне одлуке САСабора, и дан данас лукаво опструишу екуменисти у СПЦ, скрећући пажњу верног народа и шире јавности на исконструисане проблеме око в.Артемија, док они у позадини настављају интезиван "дијалог љубави" са римокатолицима, ради изналажења језичких формулација спорних римокатоличких учења, а које би биле прихватљиве православним, те да би се онда извршило зацртано уједињења са њима.

Али, као што рече ава Јустин:

Нема „дијалога љубави“ без дијалога Истине!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер