четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Kардинал Степинац остаје херој у Хрватској

Kоментари (40) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 23 фебруар 2010 18:04
звездарац
У свим нашим црквама се 22. априла сваке године служи посебан парастос жртвама Јасеновца. Свима нам је место на том парастосу. Учинимо колико је до нас и напунимо цркве тог дана.
Препоруке:
0
0
2 уторак, 23 фебруар 2010 18:07
Marko
Ovaj komentar koji saljem, zapravo i nije komentar, nego INFORMACIJA i MOLBA ZA NSPM. Molim Vas pogledajte ovaj prilog i po mogućstvu objavite, jer nijedan drugo mediji ne sme kako policija divljacki privodi Misu Vacića iz SNP 1389

http://www.youtube.com/watch?v=QMmotChez0s
Препоруке:
0
0
3 уторак, 23 фебруар 2010 18:18
Сизиф
Ево и још једног предуслова за евентуалну посету ватиканског епископа Србији - деканонизација усташког злочинца Алојзија Степинца.
Препоруке:
0
0
4 уторак, 23 фебруар 2010 18:24
Баја Патак
Како дирљиво и надахнуто! И то би требало да нам свима буде пример на путу остварења плана новог врха СПЦ за довођење римског папе у Србију 2012.г.? Ниједне речи о прогонима, насилном превођењу у римокатоличанство и покољима стотина хиљада Срба за време Степинчевог бискуповања. Тај свети човек је, још пре слома Југославије и још пре почетка ратних искушења, 27-28. марта 1941г., у свој дневник записао: „Дух Бизанта, тј. Источне Православне Цркве – то је нешто тако ужасно, да само Свемогући и Свезнајући Бог то може да истрпи. Шизма Источне Православне Цркве – највеће проклетство Европе, скоро да је горе и од протестантизма“ Па, зар није то надахнуто и за сваку хвалу? Или....ипак није ? Данас, деценијама по завршетку ужаса које је тај новопечени римокатолички светац и мученик (донедавно само “блажени“), надахњивао и на чије извршавање је слао и своје фратре и остале велечасне, од чега су многима од њих руке биле окрвављене буквално до лаката, против његовог проглашавања за свеца, СПЦ није смогла снаге да званично протестује (као, уосталом, ни у односу на то исто за његовог шефа, папу Пија XII)..Не! Уместо тога, једна од првих изјава новоизабраног патријарха СПЦ, Иринеја, ако је веровати новинским извештајима, је била баш о томе да би посета римског папе Србији била доборошла. До којих неслућених дубина се све може пасти – незамислво! А, додаћу – лист холандске римокатоличке цркве одакле је овај чланак пренет је врло слободоуман, широких погледа, итд. Сада замислите како тек ствари стоје у затуцанијим римокатоличким срединама, нарочито на Балкану и како се у њима, очима светог мученика кардинала Алојзијуса Степинца гледа на постојање и мучно опстајање “Шизме Источне Православне Цркве – највећег проклетства Европе...“. А главешине СПЦ.... ? На њима је да одлуче “чијем ће се приволети царству – земаљскоме или небескоме“. Или, тако некако...
Препоруке:
0
0
5 уторак, 23 фебруар 2010 19:23
hronika
Svojevremeno sam detaljno izčitavao zapisnik sa suđenja Stepincu i mislim da njegov iskaz može da posluži kao jedan jako dobar izvor za pravljenje psihološkog profila hrvatskih nacista.
Moguće da je on svojim iskazom otkrio puno više nego je i pomislio da hoće, uprkos svoj veštini "šutnje".
Ključna rečenica njegovog iskaza je "Ne ćutim krivnje".
Kao ni Artukovići ni njemu nije na suđenju dokazan genocid. Ni njemu ni Artukoviću nije genocid ni dokazivan.
Tužilac je prihvatio ograničenja koja su bila nametnuta delom sa strane, a delom iznutra. Naime u skladu Brozovog sporazuma sa Vatikanom i u skladu sa odobrenjem američkih vlasti po kojim će se tačkama suditi Artukoviću.
Ako bi se sada pročitao taj zapisnik, bile bi očigledne dve stvari. Prvo, da on jeste odgovoran za zlostavljanje na verskoj osnovi i za genocid i drugo da je suđenje bilo pristrasno u njegovu korist.
Artuković je osuđen na osnovu lažnog svedočenja što je trebalo da bude u jednom momentu dokaz da se i njegova tužba obori i da se on oglasi nevinim, ali se Milan Bulajić dobro dosetio da napiše knjigu na hiljadu stranica, sa brojnim dokumentima, o lažiranom procesu u Artukovićevu korist u perspektivi, iako je na prvi pogled osuđen na osnovu lažnog svedočenja.
Dakle moj predlog je, pogledajte zapisnik sa suđenja Stepincu i videćete: 1. Tokom sudskog procesa nepravda je činjena u njegovu korist, a ne štetu.
2. Izneti materijal koji nije korišten kao dokaz nesumljivo potvrđuje genocid
i 3. najvažnije potpuno se razotkriva psihološki profil ustaše i kompletan koncep usktaškog zločina genocida, što može da bude dragoceno za odbranu srpstva, jer genocid nad srpskim narodom još nije završen još uvek traje i predstoji poslednja faza.
Taj zapisnik obavezno treba priložiti materijalu za suđenje u Hagu po pitanju genocida.
Препоруке:
0
0
6 уторак, 23 фебруар 2010 20:04
Горан Јевтовић
А сада, када смо решили платане, сви правац у Ватикан на поклоњење.
Кад може наш председник, што небисмо и ми позвали Светог Оца у Ниш.

Сви за Ниш, сви за Ниш...
Мајко моја.
Препоруке:
0
0
7 уторак, 23 фебруар 2010 20:34
Ala
Svakog 22.aprila treba svi sa svojim porodicama da odamo pocast stradalima.
A onda da izadjemo na ulice i obelezimo paljenjem sveca na trgovima u svojim gradovima s transparentima i brojkama .

Pogledala sam na YOUTUBE hapsenje.M.Vacica-ocigledna je neprimerena upotreba sile ,za sta Vacicevi roditelji treba da tuze policiju.

Otkad policajci odredjuju kakve pamflete smemo da lepimo ili stavljamo u postu?I to je legitimno krsenje zakona i ustavnog prava na slobodu izrazavanja.
A Dacic to zna pa ce, po zakonu,kazniti tu dvojicu,njihovog komandira i pustiti Vacica.
Sve ostalo,bilo bi ruganje pravdi.
Препоруке:
0
0
8 уторак, 23 фебруар 2010 20:45
Урош
Мученици су они који су на најсвирепији начин поубијани у Јасеновцу и на другим стратиштима уз благослов овог католичког великодостојника.
Препоруке:
0
0
9 уторак, 23 фебруар 2010 21:52
hroničar @ Paja Patak, Marko Javtović
Vi sigurno niste veći kritičari rimo-katoličke crkve od mene, barem kad je u pitanju njena neslavna uloga u Drugom svetskom ratu i to i u celini, i u slučaju protiv Srba.
Smatram da je najneprijateljskiji čin koji je Broz napravio prema srpskom narodu što je potpisao sporazum sa Vatikanom 1945, o izuzeću katoličkih verskih objekata od potrage za ratnim zločincima, za uzvrat što će Vatikan priznati njegovu vlast u Jugoslaviji. Takođe bih i svaki razgovor o bilo čemu pa i "ekumenizmu" mada sam ja protivnik da se meša belo i crno vino, a ne laž i istina, započeo pričom o genocidu, koji je, ako ne organizovala i izvela, a ono sigurno podržala i odobrila katolička crkva u Hrvata.
To je moja pozicija.
Međutim stičem utisak da smo Vi i ja drugačije shvatili Patrijarha.
Konstantin je rođen u Nišu. Imao je zasluge za hrišćanstvo u vreme kad je hrišćanstvo bilo jedinstvena vera. Danas ima najmanje tri velike grupe po mnogo čemu različitih grupa crkava i verskih zajednioca koje nisu, i ne verujem da mogu biti, a nisam siguran ni da treba da budu jedinstvene. Pravoslavni, protestanti, rimo-katolici. Svi oni imaju poštovanje prema caru Konstantinu. Na neki način i pravo da dođu u Niš da mu odaju tribjut.
E sad, svečanost se dešavana na teritoriji Srbije. Ukoliko bi Papa, bio jedan od verskih poglavara među desetinom drugih koji je došao da oda počast caru Konstantinu zašto mu braniti i zašto ga ne pozvati kao jednog od desetine verskih lidera koji će doći. Druga je stvar ako on, ili neko drugi, shvata da je to čin potčinjavanja njemu. To zaista nikad.
Ali, do raskola je i došlo što je tadašnji Papa smatrao da je on glavni svim drugim pomesnim crkvama, a nije bio ni tada ni sada, nego jedan od tada ravnopravnih sedam Patrijarha.
Znači, podčinjavnje ne, a tribjut Konstantinu, kao i drugi velikodostojnici može. Tako sam ja shvatio našeg Patrijarha.
Potčinjavanje Papi za mene bi značilo da bih ja istupio iz srpskog Pravoslavlja. Rađe bi se poturčio, nego priznao Papu.
Препоруке:
0
0
10 уторак, 23 фебруар 2010 22:31
Невјерник
Тко је био највећи заступник "пацовских канала"? Тко се није никада извинио због благосиљања усташа. Тко је присуствовао вечеринкама гдје су усташе хвалиле херојствима у Јасеновцу. Тко је, накопокон, дошао, а као и да није у Јасеновац, да би причао о комунистима и њиховим злочинима. Тко у "тко" има вишак слово и мрзи нас због ћирилице којом се у католичким самостанима писало и у двадесетом стољећу. Тко је унијатио почетком прошлог стољећа и позивао да крвљу "хркаћа" оперу гријехе предака. Тко је иницирао рат у СФРЈ својим признањем.
И тколико још питања за Ниш и папу.
Препоруке:
0
0
11 среда, 24 фебруар 2010 00:01
Одбрана и последњи дани
Нема разлога да Папа долази у Србију. Ни по којем основу. Ако је тачно оно како су нас уверавали неки,углавном из НВО сектора и разни неолиберални интелектуалци, да смо параноици када говоримо о некој завери од стране Ватикана и реализацији њихове политике на овим просторима,дакле ниподаштавајући политички значај и утицај Ватикана,поставља се питање какве ћемо конкретне користи имати од те посете? Ако је,пак, тачно да јесу и имају утицај на политичка дешавања у овом делу Балкана,онда, у најмању руку, не би требали из моралних разлога да угостимо Папу. О Другом светском рату да и не говоримо.
Препоруке:
0
0
12 среда, 24 фебруар 2010 00:25
Баја Патак
hroničar @ Paja Patak, Marko Javtović “Međutim stičem utisak da smo Vi i ja drugačije shvatili Patrijarha.... Pravoslavni, protestanti, rimo-katolici. Svi oni imaju poštovanje prema caru Konstantinu. Na neki način i pravo da dođu u Niš da mu odaju tribjut. E sad, svečanost se dešavana na teritoriji Srbije...“ tribjut? Хм, хм...терминологија....
Не знам шта мисле остали које сте апострофирали, али за мене је чињеница да је цар Константин (истина, рођен у Нишу) помало натегнут разлог да се прослава одржи баш у Нишу. А ево и зашто: Прво,треба знати шта се жели прославити. То је годишњица “Миланског Едикта“ (Edictum Mediolanense, 313 AD), којим је уведена верска толеранција у Римском Царству, и хришћани изједначени у правима са свим осталим римским грађанима. Едикт је у Милану потписао не само и једино цар Константин, него и цар Лициније, који је – као и Константин (цар Западног Царства), био цар Источног Римског царства. Едикт су обојица потписали у Милану, поводом Лицинијеве свадбе са Константиновом сестром. Дакле, било би логично да се прослава 1700-те годишњице Миланског едикта одржи у Милану, а не у Нишу, у коме је рођен само један од потписника. Док источне цркве прослављају цара Константина и његову мајку, Јелену као свеце, римокатолици их немају у својој листи светаца, а протестанти, који уопште не познају ни признају свеце, поготово не. Али, и једни и други одају признање Константину за Милански Едикт о верској толеранцији. Осим тога, питање је да ли је довољно и на одговарајући начин сондирана инклинација и воља протестаната и римокатолика да учествују у прослави годишњице Миланског Едикта баш у Нишу? И поред свега тога, сматрам да римски папа, било под којим изговором не би требало да добије добродошлицу у Србији без испуњења низа тешких предуслова (о томе не бих сада). Али, ни ја, ни Ви, о томе нећемо одлучивати, и нико нас ништа неће питати.
Препоруке:
0
0
13 среда, 24 фебруар 2010 00:46
Симић Манојло
Најбоље редове о Илустрисимусу Алојзијусу , оставио
је Виктор Новак , у капиталном дјелу о улози Цркве
у Хрватa у 2.свјетском рату : " MAGNUM CRIMEN " .
То је свједочење једног великог хрватског интелектуалца , који није могао да поднесе лаж
лицемјерје и окретање главе самог Бискупа Степинца,
од директног учешћа нижег свештенства у извођењу
геноцида , по програму : трећину Срба побити ,
трећину привести " правој вјери - католичанству "
( од којих су многи касније ипак били побијени ),
а трећину протјерати .

Моје честитке господину Василију Клефтакису , који
показује префињени осјећај у одабиру текстова из
стране штампе , преводећи увијек оне који су за
нас битни , и увијек актуелни .
Препоруке:
0
0
14 среда, 24 фебруар 2010 00:49
Novak Zemun
Stepinac-mucenik a mi usvajamo rezoluciju o Srebrenici. I posle mi neko prica o tome da smo mi Srbi zlocinci a svi drugi su nevini. Ako je stepinac mucenik onda sto se mene tice u Srebrenici nije niko ubijen.
Препоруке:
0
0
15 среда, 24 фебруар 2010 00:54
Бане Б
А што не би био херој у Храватској кад се изгледа већина Хрвата са Усташама, Фашизмом и Католичком Црквом идентификује. То пуно о њима говори.
Препоруке:
0
0
16 среда, 24 фебруар 2010 00:58
@Novak Zemun
Да, али није битно!
Резолуција ће бити усвојена!
Препоруке:
0
0
17 среда, 24 фебруар 2010 10:52
брм
@ хроничар

замислимо слику ..Ниш..сви епископи хришћанских Цркава дошли на годишњицу...МЕЂУ њима као један МЕЂУ ЈЕДНАКИМА и римски...где ви ту видите екуменизам?..ја ту видим победу православља...
ако тако пристаје да дође - добродошао је колико и остали епископи - ни мање ни више... ТАКО САМ ЈА СХВАТИО СМИСАО ПАТРИЈАРХОВЕ ИЗЈАВЕ...али добро ја сам неупућен а ви све знате...

посебно бих поздравио ове велике Србе који се буне што се најзначајнија годишњица у европској историји прославља у Нишу...лепо сте усвојили матрицу - из Србије су само чобани и сиротиња неписмена..никако цареви и разделници целокупне светске историје...
за мозгове који не могу да прогутају ни Шабана Бајрамовића као великог Нишлију заиста је цар Константин превелики залогај... па је Ниш чувен по Живковићу и оном жутом гиганту што је реформисао судство (немам намеру да му још и име памтим) и њима сличним..што сте тражили то и добијате
Препоруке:
0
0
18 среда, 24 фебруар 2010 12:37
thinking maize
А да наша католичка "браћа" беатификују јеврејске првосвештенике Ану и Кајафу? Можда Јуду Искариотског и Понтија Пилата? Цареве Декија и Диоклецијана? Шта ћете, сва та господа су учествовала у стварању (ЦИТИРАМ): "ЛЕГЕНДЕ О ИСУСУ, КОЈА НАМ СЕ ТАКО ИСПЛАТИЛА!" Можда беатификују и папу, чије речи сам цитирао?! Можда и папу Урбана 2-ог, који је иницирао крсташке ратове покличем: "Бог тако хоће!" Можда и папу Инокентија 3-ћег, који онако почисти албижанске, патаренске и катарске јеретике?! Признајем, и наша православна црква имала је својих тамних тренутака и падова, али она је ЈЕДИНА ИНСИСТИРАЛА на:
"Ако те ко удари, окрени му и други образ..."
Јер, ако паднеш, то је лоше, али лошије је, ако не устанеш...
Препоруке:
0
0
19 среда, 24 фебруар 2010 14:40
Dejan P.
Sto se tice ustasko-nacistickog zlikovca A.Stepinca,on sam potvrdjuje zlocin koji su pocinile ustase pod tutorstvom katolicke crkve nad Srbima u Hrvatskoj i BiH,tj.u NDH i to u poruci koju je uputio papi Pije XII,18.maja 1943.godine.Deo te poruke citira Viktor Novak u knjizi Magnum Krimen:"Napredovanje istocne sizme u katolicke redove prijeti danas ozbiljnoscu da postigne svoje mracne ciljeve.Pobjeda veliko-srpske ideje znacila bi unistenje katolicizma na sjeverozapadnom Balkanu,u drzavi Hrvatskoj.Nema nikakve dvojbe da bi takav kobni dogadjaj imao i dalje posljedice daleko preko granice Hrvatske". U toj poslanici Stepinac,potvrdjujuci svoje ucesce u redovima katolickog klera koji je pocinio zlocin nad Srbima jadikuje:"Gubitkom ili sudbonosnim suzavanjima hiljade najboljih hrvatskih vjernika i svecenika rado bi i dobrovoljno zrtvovale svoje zivote,da sprijece ovu strasnu mogucnost-bilo bi ovdje unisteno ne samo 240.000 obracenih sa srpsko-pravoslavne vjere,nego i cijelo katolicanstvo ovih podrucja sa svim njegovim crkvama i samostanima".I da je bilo samo toliko pokatolicenih Srba koliko tvrdi Stepinac,to dovoljno govori o razmerama zlocina klerofasista i ustasa u NDH.To je prava slika i prilika njihovog(katolickog)"sveca" i "mucenika"!
Препоруке:
0
0
20 среда, 24 фебруар 2010 15:03
александар
Степинац остаје херој у Хрватској?
Па наравно, према свецу и тропар.
Тај светац је био само одраз "повјесних тежњи" у "беспућима повјесне збиљности".
Препоруке:
0
0
21 среда, 24 фебруар 2010 16:13
goran, slovenija
Sramota je što "naš" predsednik tadić ide u vatikan papi !!!!
Препоруке:
0
0
22 среда, 24 фебруар 2010 16:55
Симић Манојло
У својој књизи-документу " MAGNUM CRIMEN " ,
Виктор Новак међу безбројним документима , даје и
преглед писања католичке штампе у годинама прије ,
и у току рата . Највећи католички лист био је
" Католички Тједник " . Па то је језиво . Као да
га је уређивао Поглавник лично .
Већи је ратни злочинац Бискуп Алојзије Степинац ,
него сви Срби осуђени у Хагу . Combined .
Он је , међутим , брањен од страна моћнијех :
Тите и Ватикана .
Препоруке:
0
0
23 среда, 24 фебруар 2010 17:16
Симић Манојло
Ја се извињавам што се опет јављам , али морам да
питам зашто ниједан издавач у Београду није , ја
мислим већ 50 година ,приредио поновно издање тог
капиталног дјела , које би требало да постане
Библија свима који воле да распредају о кривицама
злих Срба ?
Ови другосрбијански историчари , социолози и
Гручо- марксисти , воле га говоре о ранијим српским
кривицама ( Срби Хегемони на Балкану , кривци за
ратове , угњетачи других народа ,или како су то
Тито и његова шквадра дефинисали " Југославија -
тамница народа "), а да нам никад не показаше ни
један једини документ , а да није комунистички ,
Стаљинистички , титоистички .
Тражимо од другосрбијанаца и " интелектуалне елите " , да нам покажу макар једно свједочење из
независних извора . Без титоизма , молим .
Препоруке:
0
0
24 среда, 24 фебруар 2010 22:44
Ognjen
Večna sramota treba da prati onoga ko prijatelje krvnika opisuje kao mičenika u veri. Pošto je dana sve relativno ne čudi što je neko ko je u najmanju ruku bio blizak sa ustaškim ubicama proglašen za sveca. Uostalom, nedavno je obelodanjen dokument (od strane Amerikanaca) koji opisuje kako su ustaški zločinci preko vatikanskih veza bežali pred pravdom.
Препоруке:
0
0
25 среда, 24 фебруар 2010 22:45
Баја Патак
@брм : Мада ми је непријатно да разбијам илузије, ипак сам принуђен да коментаришем Ваше тврдње: “...замислимо слику ..Ниш..сви епископи хришћанских Цркава дошли на годишњицу...МЕЂУ њима као један МЕЂУ ЈЕДНАКИМА и римски...где ви ту видите екуменизам?..ја ту видим победу православља...“ Требало би да имате на уму да се у низу протестанских цркава данас и жене налазе у чину епископа. Дакле: не: “...сви епископи хришћанских Цркава“, него и епископкиње (или тако некако). Питам се да ли би православни, па чак и римокатолички епископи пристали да стану заједно са њима, или би то био повод скандалу?
Затим: "...посебно бих поздравио ове велике Србе који се буне што се најзначајнија годишњица у европској историји прославља у Нишу...лепо сте усвојили матрицу - из Србије су само чобани и сиротиња неписмена..никако цареви и разделници целокупне светске историје...“ За овакве тврдње би ипак требало имати макар и елементарно познавање таблице времена и историје. Дакле: на страну то што Ниш није Милано, ипак се ради о едикту који је потписан 313. године, а од Словена (Срба) тада није било ни трага у Нишу! Према томе, “...цареви и разделници целокупне светске историје...“ заиста нису из (словенског, српског) Ниша, јер - ако тако тврдите, сврставате се у исте редове као и БЈРМ-овци, који пропадоше подижући свакојаке споменике “свом славном претку“ Александру Македонском, који са њима нема ама баш никакве везе. То је, заиста, патетично.
Препоруке:
0
0
26 четвртак, 25 фебруар 2010 11:33
дада
Слажем се, да се треба одржати прослава Миланског едикта у Милану јер је тамо и потписана. Што се тиче тога да Срби нису били на овим просторима, то је чиста лаж. Ми се овдје налазимо од вајкада. Све остало су лажи о неком досељавању).Зар вам није доказ да је Константин и његова мајка Јелена нашег рода чим се налази у Православном календару.
Долазак Папе не прихватам јер знам шта су њихови фратри и језуити радили кроз све векове нашем србском роду.С ВЕРОМ У БОГА ЗА КРСТ ЧАСНИ И СЛОБОДУ ЗЛАТНУ.
Препоруке:
0
0
27 четвртак, 25 фебруар 2010 15:43
брм
@ bajo patče
"то што Ниш није Милано, ипак се ради о едикту који је потписан 313. године, а од Словена (Срба) тада није било ни трага у Нишу!"
да ли су Словени = Срби или су Срби нешто шире од само СЛовена предмет је озбиљније расправе..тек цар Конастантин је онолико Србин колико је краљ Артур (Арторијус римски легионар) Енглез...Енглези су добили име по германском племену Англима досељеним знатно после Арторијуса, који је побунио локалне Пикте - Келте и романизовано староседелачко становништво - које су исти Англи (и Сакси)окупирали..а после њих су дошли Нормани - други Германи кој су до 14 века говорили Француски.. И СВИ СУ ОНИ ДЕО ЕНГЛЕСКЕ ИСТОРИЈЕ коју посредством масмедија уче и наша деца
КО ЈЕ ГЛУП ЕНГЛЕЗИ ИЛИ СРБИ?
да ли гени цара Константина живе међу данашњим Србима или данашњим Италијанима?

што се тиче епископкиња - у општој црквеној историји Јевсевија Поповића је и историјски детаљ како је англиканска црква желела да буде једна од помесних православих цркава, а православни ауториотети су одговорили: може ако прихватите сву ортодоскну догматику..ништа се ту није променило - важи из за папу - добродошао ако прихватиш праву и једину веру хришћанску..и одбациш схизму..тако моја маленкост схвата изјаву нашег патријарха.
Препоруке:
0
0
28 четвртак, 25 фебруар 2010 15:48
брм
ДАДО
зар не упадаш сама себи у реч?
"Слажем се, да се треба одржати прослава Миланског едикта у Милану јер је тамо и потписана. Што се тиче тога да Срби нису били на овим просторима, то је чиста лаж. Ми се овдје налазимо од вајкада. Све остало су лажи о неком досељавању).Зар вам није доказ да је Константин и његова мајка Јелена нашег рода чим се налази у Православном календару."
а што да не славимо нашег великана у нашем граду?
Препоруке:
0
0
29 четвртак, 25 фебруар 2010 15:50
hroničar @ Baja Patak
Pokušaću da sažmem svoje viđenje verovanja. Svi tadašnji Jevreji su bli očevici i učesnici Božje intervencije na zemlji kada je presušio more i omogućio im da izađu iz Egipta kao slobodni ljudi. Muhamed se susreo sa Bogom i Bog mu je dao uputstva koja je on kasnije diktirao sestriću Aliju koji je bio Persijanac, pa ga zato Arapi malo zapostavljaju, ali suština islama je u Muhamedovom susretu sa Bogom u Jerusalimu.
Kod Hrišćana se pojavio Hrist, činio je individualna čuda, i na kraju vaskrsao posle smrti i to je žiža hrišćanskog verovanja, mogućnost života posle smrti. O tome svedoče Apostoli.
Kasnije se hrišćanstvo deli na one koji su za princip ravnopravnosti i slobode izbora i one koji su za princip verovanja kroz jednu ličnost Papu, kao Hristovog zamenika na Zemlji. Više od pravoslavnih protiv tog verovanja "kroz" Papu su protestanti koji negiraju ne samo komunikaciju sa Bogom kroz jednu ličnost nego i kroz crkvu. Kod njih važi princip direktne komuniklacije čoveka i Boga.
Milanski edikt afirmiše princip ravnopravnosti hrišćanstva sa drugim religijama i princip slobode izbora. Zato je Milanski edikt bliži pravoslavnima nego katolicima. Katolici negiraju princip ravnopravnosti, oni hoće da su glavni, kao i princip slobode izbora.
Ja u tome vidim razlog zašto mi Pravoslavni dajemo Milanskom ediktu veći značaj.
Ja sam čovek amater u tim stvarima, ali mogu da razmišljam i komentatrišem. Kad bi neki stručniji teolog, mi u Beogradu stvarno imamo takvih, i islamskih i jevrejskih i pravoslavnih i katoličkih, ima i evangelističkih, kad bi rekoh neko stručniji to malo prokomentarisao.
Препоруке:
0
0
30 четвртак, 25 фебруар 2010 18:45
@hronicar
Ukoliko bi Papa, bio jedan od verskih poglavara među desetinom drugih koji je došao da oda počast caru Konstantinu zašto mu braniti i zašto ga ne pozvati kao jednog od desetine verskih lidera koji će doći.
са вама бих се сложио али...шта нас дели -НЕДОКЛАНИ СРБСКИ НАРОД!Папа зна шта је све урадила римокатоличка црква са нашим народом, и шта и даље ради, то се у дипломатији лако препознаје и ако мисли да долази онда би то требао да ЈАВНО ПРЕПОЗНА и да се извини, не мора само Тадић да се извињава, ево може мало и папа,па онда хајде да и ми препознамо и одобримо долазак...
Препоруке:
0
0
31 четвртак, 25 фебруар 2010 19:19
драгослав павков @хроничар,брм
Долазак папе у Ниш поводом прославе Миланског Едикта и ја схватам на сличан начин.По мом мишљењу,било би сасвим прихватљиво и нормално да папа присуствује прослави као епископ римски и поглавар римокатоличке цркве који би од организатора и власти имао потпуно исти третман као на пример румунски или јерменски патријарх.Разговоре о "јединству у Христу" и односа Рима према НДХ и геноциду над Србима треба оставити стручним комисијама које би формирале СПЦ и САНУ са једне и римска курија уз учешће ХАЗУ са друге стране.Закључци које би ово тело донело били би обавезујући за све учеснике разговора,а Србија,Хрватска и Ватикан би на основу тих резултата морале да формулишу свој однос према тим питањима.Нажалост,сумњам да ће до тога икад доћи.На свим странама има превише искључивих људи који нису спремни да саслушају другог саговорника,а онда се разговор претвара у бесмислену ларму и надмудривање.На основу онога што нас учи историја,да се претпоставити да ће у догађаје који ће уследити најспремнији ући управо Ватикан.Они имају државну инфраструктуру која подржава папин ауторитет,и није могуће наћи никакво "искакање" бискупа или кардинала.Ако треба пустити неки "пробни балон" да би се видело какве ће реакције изазвати,они жртвују неког "пиуна" у виду каквог велечасног или фратра,кога ако баш изазове неку саблазан на пар година склоне у неко село или самостан.Насупрот томе,код нас имамо калуђере који су познати по ексцесима али им то не смета да по медија-центрима држе конференције за штампу на којима се опредељују за овога уместо за онога (као да неког занима њихово мишљење),половину владика који се не слажу са сабраћом у Синоду,а и Патријарх је сасвим могуће јеретик...Зар не мислите да у сукоб са папиним дивизијама улазимо наоружани као она цура што је ушла међу пијане сватове?
Препоруке:
0
0
32 петак, 26 фебруар 2010 03:10
Јован Стојковић Бабунски
Не бих желео да ова моја препорука долива уље на ватру српских свађа али мислим да је ипак потребно поделити шокантна сазнања. Погледајте на јутубу клип под називом Недостојни (ανάξιος) , нарочито обратите пажњу на 1.27, мени се крв следила у жилама.

http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=qa-k6Sj4Cdw&v=oWDdE_dFkN8
Препоруке:
0
0
33 петак, 26 фебруар 2010 03:19
Ј_С_Б
@ Симић Манојло

Видео сам Магнум Кримен у новим корицама, поприлично сам сигуран да је књига издата пре неколико година, корице су црвене боје ако вам нешто значи
Препоруке:
0
0
34 петак, 26 фебруар 2010 07:02
Шицер
Степинац остаје херој тамо јер бољег немају, а управо таквог и заслужују.
Препоруке:
0
0
35 петак, 26 фебруар 2010 11:04
брм
@ драгослав павков
потпуно се слажем са вама да поново идемо у озбиљне расправе и друштвене историјске разделнице ко магарад у маглу...јасно је и да "Ватикан... има државну инфраструктуру која подржава папин ауторитет,и није могуће наћи никакво "искакање" бискупа или кардинала." но Црква, па макар била и лажна није само "папин ауторитет, бискупи и кардинали", али је тачно да би с друге стране дијалог требали да воде најобразованиј у Синоду а не да се поводимо закључцима Горана Јефтовића, Нимбуса, скинхеда Акакија и оца Антонија са сајбер братијом..

скромно бих додао да између папе и Срба постоји још један проблем, који се не тиче односа са православном Црквом - то је учешће католиче цркве у германској политици расрбљавању Срба католика и форсирања хрватског идентитета од 19. века до данас..(то раније није био случај)... значајан гест добре воље папе би био да се заводу светог Јеронима у Риму и (Scuola degli Schiavoni) св Трипуна у Венецијии врати српски идентитет, јер су их Срби и основали... но то питање би требао неки Србин да постави... пред папин долазак у Ниш или чак за време...
прослава Миланског едикта у Нишу је велика шанса за Србе да нека питања покрену а можда и реше...но ако будемо антипротивни ко и досад то се сигурно неће десити.
Препоруке:
0
0
36 петак, 26 фебруар 2010 12:45
Горан Јевтовић
Драгослав Павков
брм

Уз дужно поштовање и крајње "смиреноуман", ово што вас двојица пишете нема више везе не само са вером православном, него ни са политиком којој очигледно стремите!
О чему ви расправљате, како преговарати са Ватиканом, па како у томе да будемо лукавији и да их наравно пређемо!. На нашу штету.
Закључак је, лагаћемо једни друге, замајавати, ангажовати САНУ и ХАЗУ, пребројавати оно што је хиљаду пута избројано и онда се лепо договорити. Само да они то још прихвате.
Док ми "разговарамо" о жртвам у НДХ, они нас расточише на саставне делове, а ми ће мо преко свега тога прећи (зарад пара и угледа појединаца), па ће мо их лепо угостити у Нишу! Аман.

Драги моји, без "дијалога истине, нема дијалога љубави."
Они морају прво да признају да су јерес, да нису црква, да су се пре хиљаду година одрекли Христа, па да се затим искрено ПОКАЈУ. Тек онда можемо "преговарати" по питањима вере.

Ево једног малог цитата из књиге "Слово о јереси" чувеног руског светитеља Игњатија Брјанчанинова који вам све говори. У њој је посебно обрадио и римокатолицизам, па ако желите могу вам и то касније послати.
Пронађите у овоме јеретичке "великаше" из Рима, а препуручио бих вам и себе.

"Јерес је огорчење и побуна твари против Творца, побуна и огорчење ништавног, ограниченог бића човека према свесавршеном Богу. To је грех ума, грех духа, хула на Бога, непријатељство против Бога. И последице пада кроз јерес веома наликују последицама пада одбачених духова: помрачење разума, окорелост срца, разливање отрова по телу и уношење вечне смрти у душу. Јерес није способна за смирење (Св. Јован Лествичник). Она чини човека потпуно отуђеним од Бога. Она представља смртни грех. Као плод гордости, јерес држи у гвозденим ланцима онога који се њоме заробио, и ретко ко се њених окова ослобађа. Упорно истрајавање у јереси својство је јеретика..."

Све ово немојте схватити као моје "умовање", него као чињенице које нисам ја измислио.
Препоруке:
0
0
37 петак, 26 фебруар 2010 14:52
брм
"Као плод гордости, јерес држи у гвозденим ланцима онога који се њоме заробио, и ретко ко се њених окова ослобађа"
какав оно беше статус старокалендараца (зилота) у канонским православним помесним Црквама?
Препоруке:
0
0
38 петак, 26 фебруар 2010 16:26
Горан Јевтовић
Стева Надрљански

Какве везе имају "зилоти" са овим што сте вас двојица писали а затим и ја?
А што се тиче њих, прича је много дугачка и немам времена да вам набрајам нити чињенице нити доказе. Јер ипак, сложиће те се, ово "убеђивање" је труд.

Стево, Стево, маните се истеривања правде. Све је давно доказано и све се зна. Треба се само тога држати, под условом да нисмо улетели у јерес. Овако како то негује наш Синод. На жалост.
Препоруке:
0
0
39 петак, 26 фебруар 2010 16:31
Горан Јевтовић
брм

Извињавам се Стеви Надрљанском, претходни коментар је за брм. Било је махинално, због коментарисања у другом тексту.
Препоруке:
0
0
40 понедељак, 08 март 2010 02:44
Majstorovic
I ovi isti katolici hoce nase vladike da dovedu u Srbiju da se kako kazu "izpricaju". Ko me je do price nek ide u Vatikan ali to ocigledno nije diovoljno. Kad papa dodje pa pokazu strane TV i pisu strane novine tad ce da se pokaze kako papa pokatolicava Srbe. I u zadnjih nekoliko godina je oko 30000 trideset hiljada Srba preslo u katolike. Ne zbog crvenih ruza nego zato sto se zlikovci kao Stepinac slave kao heroji.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер