Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Jasenovac i naša kultura sećanja

Komentari (38) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 21 februar 2021 00:52
StudijaSlučaja
Sjajan tekst.
Na izložbu sam išao sa ženom i maloletnom decom,pa nek misli ko šta hoće o meni.Neke stvari ne smeju nikada da se zaborave.
Dosadan sam i Bogu i narodu,ali ako neko čita moje komentare,možda se seća,da uvek kažem SISTEM LOGORA JASENOVAC.Nije bio samo jedan logor tamo.A ja ne mogu da utičem na javni diskurs i opšti narativ.
Kao što nažalost ne mogu da utičem da se tom području,memorijalnom centru, dodeli eksteritorijalnost-zauvek.
p.s.Voleo bih prof.Srboljuba Živanovića da vidim,čujem više,na RTS-u,po medijima.Čovek je u ozbiljnim godinama,živi u Londonu,a radio je na iskopavanju žrtava...naćiće već ko hoće.
Preporuke:
84
2
2 nedelja, 21 februar 2021 01:12
Branko Vidovic
Nazalost tek sam sad iz ovog teksta saznao da je bila izlozba. Gledao sam veceras film Golubovica. Film je veoma dobar, sta god ko pricao.
Preporuke:
38
2
3 nedelja, 21 februar 2021 02:14
M.V.
Kada se obeležavaju godišnjice masovnih stradanja Srpskog naroda za vreme nacističke nezavisne države Hrvatske, srpski novinari, analitičari i političari uvek naglašeno ponavljaju da su to bili ustaški zločini. Kako u Beogradu, tako i u Banjoj Luci. Retko se spominje da su ustaše, koji su činili masovne zverske zločine, u velikoj većini, bili HRVATI katolici. Nije tačno da su samo ustaše vršile zločine. Prema poznatom istoričaru Srboljubu Živanoviću, desio se rimokatolički HRVATSKI genocid nad nezaštićenim Srpskim narodom. Ne treba nas čuditi tako mala poseta Izložbi o Jasenovcu.
Preporuke:
62
5
4 nedelja, 21 februar 2021 02:31
Bob
Dobro je da postoje ljudi kao Marinko i Antonic koji ce pojasniti stvari i tzv. mainstrim Srpske kulturne javnosti koja je spremnija da razgovara o nasim zlocinima , a zlocine nad nama relitivizuje ili nipodostava. Vec vidim naredne nedelje kolumne o tome kakav je film koji je prikazan na RTS.
Preporuke:
45
4
5 nedelja, 21 februar 2021 02:32
Unuka jasenovackog mucenika
Da bi se zaustavilo jacanje Srba i njihova kontrola velike teritorije preko Drine, sproveden je genocid u 2. svetskom ratu. Mucenici sa Kozare su platili strasnu cenu jer su tu teritoriju koristile partizanske jedinice kao svoju bazu i Nemcima i ustasama je bilo u interesu da rasteraju svo stanovnistvo i tako zaustave oruzanu borbu.

Nikad necu do kraja moci da prihvatim da su nasi preci terani u kolonama u logore u kojima ce skoncati na najsuroviji nacin. Kao i odvratnu cinjenicu, da delimo isto poreklo sa Pavelicem, Artukovicem, Filipovicem, djavolski pametno selktovanim i pripremljenim sljamom, spremnim na najmonstruoznija dela.

Istina oslobadja i vecni spokoj nevinim zrtvama.
Preporuke:
59
2
6 nedelja, 21 februar 2021 04:01
Lidija
Treba se ugledati na Jevreje. Oni neprestano i neumorno promovišu istinu o sopstvenom stradanju.
Preporuke:
63
3
7 nedelja, 21 februar 2021 04:02
mrljavko
ono sto je porazno, to je da danasnja hrvatska om;adina dize ruku u pozdrav monstruoznosti i da joj je vaspitac nakazna duhovna licnost pevac Tomson.

Ako imaju ista u glavi, tebalo bi da kazu, mi tim nakazama ne pripadamao, jer kud ces vise degeneracije jedne nacije kada maloumno imitira monstruozne Nemce, blazirani umisljajuci svoju Arijevsku krv uz mrznjom zadojene vodje.

Zanaju i svi oni Hrvati koji sa tugom pricaju o Balbergu, ko je tamo pomoren.
Zlikovci svi isti u istim uniformama.
Ko to uobrazi i ko to podvaljuje da to behu ljudi.
Bese li to njihov takav rod.

I evo danas istovetni zlikovac Tommson bestija svoja slavlja i jedino ga Korona nesto primiri.

Omladino hrvatska odbaci toga jarca koji smrdi na zlo.
Preporuke:
42
2
8 nedelja, 21 februar 2021 04:30
nikola
Mi ne spominjemo Jasenovac i ostala stratistaJ da se komsije ne uvrede.Jednostavno receno za sve smo sami krivi.
Preporuke:
55
4
9 nedelja, 21 februar 2021 05:05
Cvika iz Erdevika
Ima vise razloga zasto se mi tako odnosimo prema zrtvama Jasenovca. Jedan od razloga je nasledstvo straha kojeg smo nasledili od "besmrtnog marshala" koji je uporno propovedao "bratstvo i jedinstvo" zavadjenih naroda. Drugi razlog je da velicanje nasih zrtava umanjuje holokoust drugih naroda, dakle, opet strah da "mnogo" ne uvredimo nekoga. Treci razlog, nasi politicari su izgubili svaku nacionalnu orijentaciju i u njihovom recniku ne postoje stratista kao Jasenovac i dr. Cetrvto, nasi mediji uopste nisu vise nasi. To u normalnim zemljama nije tako. Ujedno da se zahvalim autoru ovog clanka i NSPMu na objavljivanju. Ovo je zaista nuzno za nase obrazovanje i uzdizanje svesti naseg naroda.
Preporuke:
56
6
10 nedelja, 21 februar 2021 07:59
DRagan
Ni ja nisam znao za izložbu o Jasenovcu. Nadam se da će posle ovog filma neko pokrenuti akciju da se ta izložba ponovi i da potraje malo duže. Ovo je moj glas u prilog tome.
Preporuke:
41
2
11 nedelja, 21 februar 2021 09:01
Zoran Živković
Ne znam kako da se objasni ali je ovo ozbiljna psihološka kolektivna bolest Srba, da se ulaguju svojim zlikovcima i da slave one koji pljuju po njima. Pa godinama slušamo da izbeglice iz hrvatske zovu ustašama, sa kosova šiptarima, iz bosne mujama itd. Nije to više nikakav autošovinizam, to je ozbiljna psihološka bolest i kod Srba u Kraljevini i kod Srba u titoustašoslaviji. Treba očekivati uskoro i tompsona u Areni 10.04.2021. Tačno je napisao jedan prethodni komentator: to su bili hrvati katolici monstruozni zlikovci.
Preporuke:
33
7
12 nedelja, 21 februar 2021 09:04
Goran Stanković
Poštovani,
da li moguće postaviti virtuelnu izložbu na netu?
Preporuke:
35
2
13 nedelja, 21 februar 2021 10:05
Kontinuitet NDH i Titove Hrvatske
dokazan je sledećim rečima, kojih se i danas Hrvati drže a koje je Tito izrekao
"U mnoštvu dokumenata otkrivenih poslednjih godina, posebnu pažnju privlači njegov(TITOV) izveštaj Kominterni od 4. aprila 1942. godine, pronađen u moskovskom arhivu, da se najstrašniji koncentracioni logor u Hrvatskoj nalazi u Jasenovcu. Vođa partizana javlja da je „dželat Pavelić u ovaj logor bacio više od 10.000 najboljih sinova Hrvatske“. Nijednom rečju ne spominje da je u Jasenovcu zatočeno najviše Srba iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine.“
E to je slika titove Jugoslavije i nastavka odnosa prema jasenovačkim žrtvama na teritoriji bivše Jugoslavije, gde su titovi kadrovi, 2 generacija eurofili i jugonostalgičari i dalje na vlasti bilo u opoziciji ili na vlasti
Preporuke:
35
13
14 nedelja, 21 februar 2021 10:11
tetak
zašto je to tako? odgovor je veoma jednostavan. većina ljudi je apatična na bilo šta, jer kada živite u neokomunjarskom begovskom sistemu u kome samo samoodabrani imaju prava a ostali su "raja" ne možete tražiti viši nivo svesti. za to je potrebna poštenija (ne bogatija) država čija je okosnica srednja klasa... ovako, svi pate, zašto su podstanari, zašto nemaju pristup ženama, zašto je bitno imati skupo auto i slično, i u tome ih prođe život!
Preporuke:
12
12
15 nedelja, 21 februar 2021 11:11
Miona
Film Dara iz Jasenovca je jako potresan, bar delimicno prikazuje bestijalnost Ustasa prema Srbima, Jevrejima, Ciganima i ostalim nekatolicima.. Da nije bilo hrabrosti Predraga Antonijevica da taj film snimi, svet nikada ne bi cuo za nase stradanje od ustaskih zlikovaca u hrvatskim logorima. Hvala mu od srca na tome! Mediji nisu slobodni, ja prvi put cujem za izlozbu pomenutu u ovom fantasticnom clanku. A sta mi kao narod radimo? Kritikujemo Tita, a od njegove smrti proslo je cetrdeset godina. Sta smo mi kao narod uradili za tih cetrdeset godina? Da, neko je vec komentarisao da svoje sunarodnike iz bivsih Jugoslovenskih republika nazivamo pogrdnim imenima, a i oglusujemo se na njihove patnje do danasnjih dana.. Sramotno! Ovaj clanak to na najlepsi moguci nacin opisuje.Dragi moji Srbi, promena bilo cega pocinje u nama samima, pre svega. Svako mora preispitati svoj stav i sta je ucinio da nase zrtve ne budu zaboravljene..Da li se moze urgirati da izlozba bude ponovljena? Molim za to!
Preporuke:
40
3
16 nedelja, 21 februar 2021 15:51
eto Toronto
Šta nam rade a rade a mi polemišemo šta nam rade.Ono što mi je drago bilo Nije više.Nije više Prirodna Selekcija.Pobiti će nas Priroda.
Preporuke:
1
16
17 nedelja, 21 februar 2021 16:41
Viola
Dakle ni posle 80 god Srbi nemaju pravo na istinu o svom genocidu?! Blag film pa ni on im nije valjao
Preporuke:
24
2
18 nedelja, 21 februar 2021 18:57
Vec vidjeno
Tragicno u prici o Jasenovcu je nas odnos prema toj temi a posledica je odnos drugih.Osnovno sto se mora uraditi u takvim prilikama je istina.Ne kukanje nad zlom ,nego istina i analiza uzroka, sa poukom o takvom dogadjaju, da se vise ne ponavi.
Preporuke:
16
1
19 nedelja, 21 februar 2021 20:19
BojanM
Prvo su bile "ustase",a onda su dosli komunisti da ih zastite.Eto zato nema filmova ni knjiga o Jasenovcu,jer komunisticka deca i unuci jos uvek vladaju.
Preporuke:
22
12
20 nedelja, 21 februar 2021 20:52
MP 1 Vucinicu
Slazem se sa Vucinicem u onom delu kad poredi i kaze da je izloba o Jasenovcu imala malu posecenost. Ali vlasti u Beogradu to i nije bilo bitno. Sada im je bitan film pa se o tome bruji. Takodje su svi brujali o prethodnoj izlozbi o Jasenovcu u NJujorku pre tri god. E tada je trebala vlastima pred Bgd izbore, nase stradanje i zrtve su bile zloupotrebljene tada za naopaki politicki marketing.Trebalo je mnogo bune i pisama da u Beogradu ukapiraju da ne smeju da zloupotrebljavaju nevine zrtve. Slabo se odricu, a inace nikog i ne zale sem same sebe. Ja sam potomak porodice koja je strasno postradala u NDH ali mi ne treba secanje rezima A.Vucica.
Preporuke:
16
7
21 ponedeljak, 22 februar 2021 07:03
Oki
Zašto se ne razmatra i sadašnji trenutak, kada najviše ljudi u istoriji srbije po godini nestaje, a najmanje se rađa ? Šta je to u srpskom biću koje takve tendencije pojačava ? Zašto se, uopšte, u uslovima tzv sloboda i korektnosti sve više ljudi uzdržava od života ? Zar to ne liči na događaje iz filma ? Posebno, čini se da bilo kakve kulture sećanja ne mogu dati odgovor na ova pitanja. U pitanju je složeniji i kompleksniji realni problem. Jedan od mogućih odgovara svakako je nizak stepen korektnog odnosa prema domaćoj okolini, sebi, a koji se sistematski održava. Kao da je to samovaspitajući deo identiteta. Otud nastaju i situacije da ljudi ne reaguju na pojave analogne jasenovcu. I da se razumemo, nije samo ceo 20 vek u pitanju. Niti, to je sada već jasno, ovakve tendencije samouništenja važe samo za srbiju. Eto na primer japana, japanska lekcija. A oni su bili strašni militaristi, i to daleko od evrope. Nadam se da se iz ovog teksta mogu uočiti osnovi problema.
Preporuke:
3
7
22 ponedeljak, 22 februar 2021 13:15
siniša
Za ovaj, inače dobar tekst, ključno je pitanje. A koga pitate?

Davno pre više od trideset godina u sarajevskoj ulici Sutjeska smo gledali sport zajedno, kao i danas što se gleda. Bio je boks, košarka. I vidim ja da je jedan od mojih tadašnjih drugova zadužen da gleda za koga ja navijam. I on javi da kad igraju Sovjetski Savez i Jugoslavija ja navijam za Sovjetski Savez.

I nakon trideset godina, pitam ja njega, ne pominjem njegov zadatak, da li si tada znao pa kažem ime, da je njegov deda bio obješen na Marin Dvoru 1945. kao oficir Crne legije, zamenik Francotića. Pitam ja toga što je javio da ja navijam za Sovjetski Savez, da li je to znao i kažem mu ime tog našeg zajedničkog poznanika sa kim smo gledali sport. On, iskreno i začuđerno, skoro sa bolnim izrazom, poreklom je sa Kozare, pola mu je familije pobijeno tamo, kaže on meni NISAM ZNAO.

Nisam ni ja. Do unazad dve ili tri godine.

Prešutim pitanje, KAKO SI ZNAO DA JE MOJ OTAC IB, A ZA CRNU LEGIJU NISI.
Preporuke:
17
3
23 ponedeljak, 22 februar 2021 15:39
Gledač
Koliko čitalaca je bilo u Jasenovcu?
Ali ne organizovano već sam onako za svoju dušu ili sa porodicom samo. Kad sam ja bio gužve nije bilo a nikom nisu branili da dođe. Nisi mogao proći tim krajem a da ne primetiš spomenik. Samo pitam jer očigledno da to "zaboravljanje i skrivanje" nije delovalo jednako na sve. Kao ni "ne učenje". Čudo jedno kakve sve izgovore ljudi smisle posle kad ih sramota jer nešto nisu naučili kad se nudilo ili posetili dok ih je čekalo. Čak i sad, koliko vas je jureći za poslom ili odmorom svratilo tamo? Druga je postavka kažu ali šta to smeta, mislite da će vas manje potresti? Prođite samo tim krajem pa ga zamislite još siromašnijim i još mokrijim i sivim. Nije rešenje graditi drugo mesto već obići to. To je poruka da se ne zaboravlja i da se pamti.
Preporuke:
16
1
24 ponedeljak, 22 februar 2021 19:39
Kurjak
Zataškali su izložbu. Smeniti organizatore mraka. Da izložba ima stalnu postavku. Naći novac za MUZEJ genocida nad srbima. Hitno ga izgraditi i postaviti. Žrtve to zaslužuju.
Preporuke:
12
2
25 ponedeljak, 22 februar 2021 21:20
Ne!
Tito je kriv.
Preporuke:
5
3
26 ponedeljak, 22 februar 2021 22:17
siniša @ Gledač
Znaš kako znam da nisi dobronameran?

Dobronameran čovek kad govori o drugima gleda šta su dobro uradili, a zlonameran gde su pogrešili.

Tačno je da ne idemo u Jasenovac u Hrvatsku, ne idu ni Jevreji, jer su to mesto oskrnavili u poslednjem ratu i naročito neprimerenim spomenikom današnja nešto manje nezavisna Hrvatska nego ondašnja.

Ali Srbi idu i to priličito u Gradišku na skup koji organizuje Republika Srpska. Bude tu i rukovodstvo i sveštenstvo i što je najvažnije i naroda, a dođu i braća Jevreji i Romi.

Dakle ide se tamo da se oda počast i da se zaćuti na trenutak u počast žrtvi.
Preporuke:
6
2
27 ponedeljak, 22 februar 2021 23:43
Gledač@Siniša
Kao što rekoh može se otići i sam kad nije ništa organizovano kao što se i nekad moglo. Stajalo je tamo u tišini i čekalo. Bez razglasa, autobusa, zastava, političara, govora i pompe. Novu postavku nisam video jer imam svoje privatne razloge zašto više na tu stranu ne idemo. A ti ovo tumači kako hoćeš ali bar malo razmisli i ne žuri.
Preporuke:
1
1
28 ponedeljak, 22 februar 2021 23:53
Milan Šećerović
Bravo, gospodine Vučiniću!
Pitam se koliko je članova SANU posetilo izložbu
o Jasenovcu?
Pitam se koliko je crkvenih velikodostojnika posetilo izložbu o Jasenovcu?
Pitam se koliko je članova Udruženja književnika Srbije posetilo izložbu o Jasenovcu?
Pitam se koliko je sadašnjih i bivših poslanika posetilo izložbu o Jasenovcu?
Pitam se koliko je nosilaca nacionalnih penzija
posetilo izložbu o Jasenovcu?
Itd...itd...
Preporuke:
13
0
29 utorak, 23 februar 2021 02:24
Željko Jefić
Vidim da se mnogi komentatori čudom čude da je izložba bila organizovana a da niko nije imao pojma o tome. Autor nam govori da je izložba u Galeriji SANU posvećena VB bila jako posećena. Ovde na NSPM bio je članak da je izložba o Jasenovcu bila predviđena za Galeriju SANU ali je neko zabranio već odobrenu izložbu. Očito da to nije uradio nesretni Kostić, jer onaj koje zabranio izložbu u SANU sve je učinio da izložba u Domu Vojske Srbije prođemedijski nezapaženo. Svi misle da je to čisti srpski nemar, nema tu nikakvog nemara sve se planski radi, samo od 45 pa nadalje prodane duše rade za srebrenjake a protiv svoje države, otadžbine i narada.
Preporuke:
13
0
30 utorak, 23 februar 2021 06:39
zaboravih
Sećam se pokojni drug mi se žalio jednom kako uopšte ne razume stavove i ponašanje svojih prijatelja u Beogradu

Moj savet mu je bio da usput u razgovoru se raspita odakle su mu ti "prijatelji" i poznanici

Kaže on meni posle mesec i kusur dana; "ne mogu da verujem ali ti si jedini Srbin od svih mojih takozvanih prijatelja i pozannika"

Gledajući demografske podatke iz linka koji je Antonić ostavio u jedno od svojih tekstova

"cepanjem" SFRJ odjednom su sa popisa u Srbiji "nestali" 150 hiljada Hrvata i 120 hiljada "crnogorijanaca" kji su "postali srbi" i nalaze se u svim institucijama u Beogradu i Vojvodini kao "srbi" te uopšte ne treba da čudi ponašanje "institucija"

jer kad god mi "nije jasno" ponašanje nekog političara novinara ili javnog funkcionera samo pšogledam "odakle je"
Preporuke:
10
1
31 utorak, 23 februar 2021 12:14
...
Mislite ko su mu roditelji?
Preporuke:
2
1
32 utorak, 23 februar 2021 14:53
Sima
Svaki put kada se neko nađe da priča o stradanju Srba u NDH, neko se nađe da nam drži slovo o tome kako treba da se ”ostavimo mržnje”.

Pitanje koje im uvek treba postaviti je: ako se zameni ono ”Srbi” sa ”Jevreji” da li se i dalje podstiče mržnja?

Druga bitna stvar je: Poljaci su odbili da plaćaju potomcima žrtvama Holokausta, Jevrejima, odštetu. Isto to je uradila i Hrvatska. Ali Srbija nije. Srbija se obavezala da plaća €950,000 godišnje za 25 godina. Već su odplaćene 2-3 rate. Kako to?
Preporuke:
7
1
33 utorak, 23 februar 2021 19:31
Oki
Da pojasnim i pojednostavim. Jasenovac je, takav je, kakav je. Odnos prema njemu u osnovi proističe iz poznate srpske poslovice-da komšiji crkne krava. Mislim prvenstveno na unutarsrpske odnose. Drugačija je već priča prema onima koji uništavaju srbe. Ne mogu srbe da mrze ostali više nego što oni mogu sami sebe da mrze. Ne ulazim u razloge i posledice za ovo što tvrdim.
Preporuke:
0
3
34 utorak, 23 februar 2021 21:13
****
Da, Srbi imaju kratko pamcenje. Krojeno je uvek po meri onih na vlasti. A i svapske kucice i njivice i vile po Beogradu su nekima dobro skratile pamet. Samo se jos poneki stari autohtoni domacini prisete "oranja" po njihovim kucama, kicmama i dusama...Solunci ispali iz konkurencije, istorija pocela 45te. Svaka je zrtva vredna postovanja...ali i zlocini su jednako gnusni.
Preporuke:
0
2
35 utorak, 23 februar 2021 23:22
siniša @ Gledač
Moji su se iz Popova Polja preselili u gornju Hercegovinu nekako pred dolazak Austrije. Prvo što su sagradili bila je jedna škola i jedna crkva Sv Vasilija 1867.

Deda mog oca se zvao Đuro i Austrijanci su i njega hteli da nateraju da kuluči. Međutim moji nisu plaćali porez ni Turcima, pa nisu hteli ni da kuluče Austrijancima.

Dolazili su i žamdarmi po deda Đuru, ali on kulučiti nije hteo. Pa kako? Pitali su ga. Lepo. Neću ih čekati.

E ta logika je dovela do toga da u mojoj porodici u oba svetska rata nije faliala dlaka sa glave nikome. Nisu ih čekali. Nego bi ih dočekali.

Nažalost porodica moje majke od Pelješca do Prebilovaca su jako loše prošli.

Video sam slike spomen kosturnice gde mi je sahranjen sa ostalim ubijenim u Opuzenu rođeni deda sa majčine strane.

Ispred kosturnice je jedna crkva.

Slike kosturnice i crkve treba videti. Ili snimak. Mislim da ima i na Ju tjubu, ali ne vredi. Treba na TV da vidi ceo svet. Iz PROPAGANDNI8H RAZLOGA.
Preporuke:
5
0
36 sreda, 24 februar 2021 16:25
Gledač@Siniša
Lepo je to ali to sa onim što sam rekao veze nema. Nemoj pogrešno da shvatiš ovo. Okupiti se i zajedno nešto obeležiti nije meni sporno samo kažem da to ne znači da se ne treba više posetiti i preko. Inače Jevreji dolaze tamo samo nisu sa državnom delegacijom zajedno. Dan ranije su bili čini mi se prošle godine, možda grešim za dane ali idu. Samo o tome se radi. Ne odustati i to za svoju dušu treba osetiti i videti. Čak i ovako da bi se manje verovalo u razne priče bez osećaja za prostor i mesto. Ne reče da li si posetio još pre raspada staru postavku i sve ostalo. Nije to baš malo za obići i videti bilo. Koga su uopšte noge držale posle. To se ne zaboravlja lako. Ceo utisak koji je ostavljalo.
Preporuke:
1
0
37 četvrtak, 25 februar 2021 14:30
Vlad
Sad je pravi momenat da se izložba ponovo postavi. Pa nek bar NSPM izvesti o tome.
Preporuke:
0
0
38 subota, 27 februar 2021 23:20
Peter RV
Zaborav Jasenovca je bio planiran od Titovoga režima, od samoga početka. Po boljševičkoj bibliji- uspomene su opasne naročito one koje se ne slažu sa proleterskim legendama.
Preporuke:
1
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner