Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Aleksandar Rukavišnjikov, autor spomenika Stefanu Nemanji: Lepota srpskih fresaka bila mi je inspiracija; Iskustvo govori da ljudima treba vremena da se naviknu na tako veliki spomenik

Komentari (44) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 26 januar 2021 03:02
Ruska megalomanija?
Da... Traje vekovima.
Preporuke:
17
47
2 utorak, 26 januar 2021 03:24
nikadsnobom
..Poruka koju spomenik sa macem nosi,umesto sa krstom u ruci Nemanje,je veoma razlicita,i nije bila prvobitna zamisao..Tu je inace trebalo postaviti mnogo manji,skromniji spomenik,ali neko je hteo da pokaze svoj umetnicki ekscentrizam,a neko lazni patriotizam koji treba da pokrije mnostvo losih namera koje bi mogle da se ostvare u buducnosti..
Preporuke:
48
30
3 utorak, 26 januar 2021 08:31
Ipak je istina
Ova vlast nije htela krst već mač?

Nosiocu Ordena Svetog Save na čast.
Preporuke:
70
10
4 utorak, 26 januar 2021 08:33
Pitanje
Ima li ijedan pravoslavni ili srpski simbol ovaj spomenik?
Preporuke:
51
17
5 utorak, 26 januar 2021 09:28
krstom i mačem?
Spomenik je grandiozan i bukvalno.
U stvari,predimenzionisan.
Umesto krsta,mač?
Koja je poruka izmene"detalja"naručioca?
Da li je isti plaćao po santimetru?
Preporuke:
36
26
6 utorak, 26 januar 2021 09:44
Digli su ga toliko visiko...
... da niko ne može da ga isprska farbom?

Jedino Teslu ispred ETFa niko nikad nije uprskao. Dobro, i Nušića ispred Narodnog pozorišta.
Preporuke:
38
14
7 utorak, 26 januar 2021 09:57
konstaNtacija
Da susjedne nacije (u pokušaju) imaju nekog sličnog Nemanji,
izgradili bi mu i pozlatili spomenik - viši od Ajfelove kule
Preporuke:
64
14
8 utorak, 26 januar 2021 10:03
Poštar
Pa ako je toliko gledao freske zašto u ruci drži mač umesto krsta?
Preporuke:
41
30
9 utorak, 26 januar 2021 10:39
@
Da se ne lazemo, gledao je honorar, a onaj ko placa diktira sta ce u ruci biti.
Preporuke:
48
12
10 utorak, 26 januar 2021 10:42
ob4cl
U odbranu spomenika:

Žir je srpski pravoslavni simbol.
Preporuke:
17
21
11 utorak, 26 januar 2021 10:51
Zabrinuti
Pod plastom "otvorenosti" prema svima i "ne vredjanja osecanja drugih veroispovesti", najverovatnije pod ovim floskulama je izbcen Krst, a uveden mac, verovatno zbog investitora u beograd na vodi. dakle, zbog para i profita gazimo po Krstu. ovom "logikom", trebalo bi upozoriti prijatelja nam erdoana na ogroman broj slika velikih Mustafe Kemala Ataturka uzduz i popreko carigrada, jer njegov lik i delo vredjaju turiste Hriscane koji posecuju Carigrad. ova generacija Srba ce ostati upamcena po neverovatnoj sposobnosti pretvaranja zenice u pljucu i davanja umlja za bezumlje, kako nekada napisa nas Antonije Djuric. zaista smo kao drustvo jadni,bedni i cemerni, potpuno odrodjeni od Svetinje. samo je bitno da se zadovolji forma, a sutina je potpuno nebitna i skrajnuta.
Preporuke:
37
13
12 utorak, 26 januar 2021 11:36
izgleda da i ovaj
ima clansku kartu SnS-ovaca!
Preporuke:
23
15
13 utorak, 26 januar 2021 11:52
...
Potpuno fenomenalan spomenik, najzad monumentalan spomenik velikog čoveka. Ovo nije pitanje da li si protiv ove vlasti, jesam, već je pitanje značaja i lepote spomenika i zamisli. Ukusi su različiti ali taj deo grada je transformisan najbolje i to izuzetno.
Preporuke:
35
28
14 utorak, 26 januar 2021 12:02
Žika
U vezi zamene krsta mačem, jednostavan je odgovor. Šiptaru je smetao krst. Uostalom, zar to nismo videli i na KiM od 17. do 19. marta 2004.
Preporuke:
49
5
15 utorak, 26 januar 2021 12:21
sbo
ma bole njega za sve.
Odradio "tezgu", napunio novčanik,...
a mi?
Mi da se naviknemo i na veličinu spomenika i (još gore) da gledamo ko ga svečano otkriva.
Preporuke:
31
17
16 utorak, 26 januar 2021 12:24
na sve se živ iksan svikne
Čovek se brzo navikne na bolje, a treba mu dosta vremena da se navikne na gore.
Preporuke:
24
6
17 utorak, 26 januar 2021 15:30
Simo
Vrsni karikaturista bi mogao nacrtati Vučića kako lomi krst na spomeniku.
Preporuke:
28
7
18 utorak, 26 januar 2021 15:43
El Zajeb je tražio mač, a ne krst?
On je Vučiću dao pare za taj podvodni Beograd?
Preporuke:
33
6
19 utorak, 26 januar 2021 16:55
123...
Da ja pošaljem ove moje Zaječarce što skupljaju sekundarne sirovine?
Ni na TV-u ne može da se sakrije nakaznost brončane spodobe - nit' je Nemanja nit' je Srbin, al' je zato papreno skup.
Preporuke:
19
20
20 utorak, 26 januar 2021 19:20
Nemanja prvi srpski dzedaj!
Peticija da mac pretvore u svetleću lasersku sablju! Stefan Nemanja, prvi srpski dzedaj!
Jedino što mogu da uradim jeste da se pravim da sve ovo ne postoji i da se trudim da me put nikada ne navede u tom pravcu.
Preporuke:
21
24
21 utorak, 26 januar 2021 19:35
Aleksa
iz Beograda su samo tražili da okrene krst naopačke.
Preporuke:
24
4
22 utorak, 26 januar 2021 20:14
Krst
- Iskreno sam se iznenadio, kada su mi rekli da žele mač, a ne krst i pravoslavlje. Ja sam rekao, u redu, slušam - kazao je Rukavišnjikov i naveo da neće prisustvovati svečanom otkrivanju spomenika
Preporuke:
32
3
23 utorak, 26 januar 2021 20:20
drago_ca
Pitam se koliko ovih "zabrinutih" srpskih patriJota koji kritikuju spomenik zna više od dve rečenice iz biografije Stefana Nemanje?

I koliko njih može da nabroji više od tri srednjevekovna srpska vladara?

Čini mi se da uskoro u rubrici komentara neće više biti komentatora. Ostaće samo botovi.
Preporuke:
21
25
24 utorak, 26 januar 2021 20:36
divim se infantilnosti
"neopravoslavaca" koji misle da je carstvo Nemanjića stvoreno tako što su išli sa krstom u ruci

da je postojala nobelova nagrada za mir

Stefan Nemanja je sigurno nebi dobio
Preporuke:
19
21
25 utorak, 26 januar 2021 21:18
,,,
utorak, 26 januar 2021 14:43
El Zajeb je tražio mač, a ne krst?
On je Vučiću dao pare za taj podvodni Beograd?

majstore kapa dole za komentar!!!!
Preporuke:
22
7
26 utorak, 26 januar 2021 21:40
supervizor
što se metraže tiče - to je bio zahtev vučićev, kao i zamena krsta mačem - čovek odradio
Preporuke:
18
4
27 utorak, 26 januar 2021 21:41
Kamenorezac
Društvenim mrežama kruži neka (neproverena ?!) informacija da je Krst zamenjen mačem zbog "investitora BG na H20" ?!! Meni lično ne smeta spomenik koliko mi smeta ko ga je naručio i ko će ga sutra prisvojiti. Da li je spomenik "odogovoarajuće veličine" ili ne ?! Pa ako se spomenik podiže Rodonačelniku jedne dinastije koja je napravila jednu od najjačih Jevropskih Država tog vremena onda i nije. Srbija Nemanjića i Srbija Vučića su dve potpuno različite kategorije.
Preporuke:
19
7
28 utorak, 26 januar 2021 22:10
Ganimed
Kako može da bude krst umesto mača? Pa da je umesto mača krst, pobegli bi glavom bez obzira svi nekrsti što se ko aveti raskriliše Beogradom. Među njima prvi oni što ga i sagradiše, lažni vernici i mesije, nesoj neokomunjarski, radikalski...
Zalud grade crkve, dižu spomenike, posećuju manastire. Njihova je duša bezbožnička.
Preporuke:
21
5
29 utorak, 26 januar 2021 22:16
Ni
Manje zemlje ni veceg spomenika
Preporuke:
11
10
30 utorak, 26 januar 2021 23:22
...
Dakle krst je opasniji od mača? I jeste!
Preporuke:
14
5
31 utorak, 26 januar 2021 23:41
tja

utorak, 26 januar 2021 22:22
...
Dakle krst je opasniji od mača? I jeste!

Ako uzmeš u obzir da su stotine miliona širom sveta ubijeni tokom katoličkog "širenja hrišćanstva" sa mačem

to mu dođe na isto
Preporuke:
14
3
32 sreda, 27 januar 2021 00:02
Observantes
Zašto ovoliko negativnih komentara? Zašto sve mora da bude politika? Ako sve posmatramo kroz prizmu politike ode život u konstrukcije. Nije fer prema životu. Siromašno je to. Sutra je najveći srpski praznik. Na vrhu Nemanjine ulice sv. Sava i velelepni njegov hram i krst, a na početku ulice Nemanja s mačem. Svetosavac biti, znači biti. Zato se radujem spomeniku biti!
Preporuke:
19
4
33 sreda, 27 januar 2021 00:04
Bojan, Priština
Pre par dana sam posle dve godine bio u hramu Sv. Save i osećao se ushićeno, veličanstveno i ponosno što sam deo naroda kome to pripada.
Bez ikakvog femkanja, zaista iznutra potseća na Aja Sofiju.

Bože daj da i duhom počnemo da se uzdižemo kao što smo taj Hram uzdigli i u lepoti sazdali.

A zahvaljujući Nemanjinom trgu, moram da priznam da prvi put počinjem da osećam Beograd kao srpski grad, do sada mi je on uvek bio jugoslovenski, uvek za sebe mimo ostale Srbije uvek više nagnut u evropsku univerzalnost nego u srpsku posebnost.

Bože hvala ti što si mnoge stvari koje su dugo bile naopako počeo da postavljaš nalice.

Ovo su momenti kada se treba okanuti politizacije, jer opozicija i pozicija koje su trenutno krvavo zavađene već sutra mogu napraviti neko istorijsko pomirenje kao DS i SPS svojevremeno, oni što se danas pljuju već bi se sutra mogli grliti. A dobre stvari ostaju bilo da se one zovu most na Adi ili dovršetak Hrama Svt. Save.
Preporuke:
17
9
34 sreda, 27 januar 2021 00:26
Neporobljeni Srbin
Odlična vest! Pre'postavljam da je sada logično i da podignemo spomenik caru Dušanu u Prizrenu?
Preporuke:
25
0
35 sreda, 27 januar 2021 00:31
gledam i ne verujem
da je Rus pogodio da smo nebeski narod

i da himna treba da nam bude pesla od Galije

"mi letimo u nebo mi znamo svoj put"

i nemanja kao "raketa" na postolju spremna da poleti

čim mu se sipa "gorivo"
Preporuke:
4
10
36 sreda, 27 januar 2021 00:31
Observantes
... I samo da dodam, ovo je spomenik Nemanji a ne sv.Simeonu. Nemanja drži mač a sv. Simeon krst.
Preporuke:
20
2
37 sreda, 27 januar 2021 00:37
Severna NATO Makedonija
Mi iz Makedonije sve brze, jace i bolje izgradjujemo evrotlanski identitet otkada smo izgradili velelepni, grandiozni i premocni spomenik Aleksandru Makedonskom! Sada nas je taj spomenik toliko ojacao da uporno, freneticno i prezadovoljno klicemo: Zivela bivsa jugoslovenska republika, savremena antijugoslovenska (auto)kolonija Makedonija! Ziveo pokorni "duh" balkanskih naroda! Balkan mocnom okupatoru!
Preporuke:
19
6
38 sreda, 27 januar 2021 01:03
Bojan, Priština
@Neporobljeni Srbin

Mi smo u svoje vreme odmah podigli spomenik caru Dušanu u Prizrenu, kao u Lazaru u Gnjilanu kraj kojeg je rođen, takođe i caru Urošu u Uroševcu a u Obiliću dabome, Milošu Obiliću.
Njegoš, tragični junak kosovske misli je onomad dobio svoj najlepši spomenik uopšte kraj Biblioteke u Prištini a po završetku Hrama koji nikad nije završen trebao ga je dobiti i kralj Milutin u svojoj prestonoj Prištini u kojoj je stolovao u dvoru Pauni čija je kula motrilja i do danas sačuvana.

Volim što je delić tog duha stigao konačno u Beograd koji se do koliko juče vrteo bez prekida oko Dimitrija Tucovića. A
Preporuke:
7
6
39 sreda, 27 januar 2021 01:18
Bin Zajeb
Aco, Srbine na mutnoj vodi, moja zemlja i ja ne postujemo suverenitet srbijice, ali hvala tebi Velicanstvenom, doktoru Malom i rajetincima sto ste nam dali javno dobro i sto nam preko sirotinje i Beograda na vodi omogucavate da sve vise uvecavamo nase, inace, veliko bogatstvo! Nadam se da vam je identitet jak kao Makedoncima, i da cemo Albancima na Kosovu omoguciti narko-teroristicku drzavu. Zato zelimo da zaradimo i na vama, a vi gradite grandiozne istorijske spomenike kao Makedonci.
Preporuke:
7
1
40 sreda, 27 januar 2021 09:41
da ...
Prvo Srecna nasa skolska Slava Sv. Sava !
Na zalost neki ljudi u Srbiji 21 veka NISU nista naucili, oni NE zele da budu ni bolji, ni lepsi ni covecniji. NE. Na danasnji dan kad treba da u vreme dodatnih muka i nevolja zbog covida nekako organizujemo i obelezimo Sv Savu, neki resili da nam pokvare vazan dan. A ko bi drugi neko sns naopaka kamarila i njihove apologete.
Pripadam onima koja NE zelim A Vucica i kamarilu u Beogradu. nikad ih nismo birali ali su se provukli uz pomoc mucki i laznih i slicno destruktivnih socijalista.I eto nama visegodisnjeg izivljavanja jednog Vesica, Vucica, Sinise Malog nad Beogradom.
Ovaj spomenik u mojim ocima je samo zalosni omen najgore vlasti koja urusava Srbiju svaki dan.
Nedaleko je od mog stana u Beogradu i svaki dan gledam prema Savskom platou, prolazim i vidim ceo predeo sve do Usca i tako gledajuci ovu rusku verziju Zupana, spomenik koji Srbija sebi NE moze da priusti, ali eto AV raspikuca tudjim novcem placa, videcu ne Nemanju nego AV. Uh..
Preporuke:
7
3
41 sreda, 27 januar 2021 10:12
empty straw
@Observantes... Uzalud vaš poziv na zdrav razum, nema ko to ovde da čuje. Vidite da kokodaču uglas argumente koje im na dnevnom nivou sufliraju drugosrbijanski NVO autoriteti i stručnjaci opšte prakse. U suštini žulja ih sam Stefan Nemanja, radije bi tu videli spomenik Peku Dapčeviću ili Blažu Jovanoviću. Ponekad pomislim da sam zalutao na neki hrvatski ili albanski portal.
Preporuke:
8
6
42 sreda, 27 januar 2021 11:41
Šarlatan
Verujem da se Rukavišnjikov prekrstio kada mu je "rukovodstvo iz Beograda u jednom trenutku reklo da u ruci Stefana Nemanje ipak treba da bude mač, a ne krst".
Preporuke:
7
2
43 sreda, 27 januar 2021 16:18
Turas
@ utorak, 26 januar 2021 22:22...
Dakle krst je opasniji od mača? I jeste!
Jeste kada se tiče duhovnog izraza . Ovde se radi o vladaru , tvorcu države Srba . Smatram da su ovakve zamerke nekih komentara neumesne da ne kažem primitivne . Trebamo da budemo ponosni na spomenike iz naše istorije , koja je bogata tolikim velikanima da bi na svakome ćošku mogao da bude spomenik .
Preporuke:
5
5
44 sreda, 27 januar 2021 20:35
Zvonimir Bgd

Bojan, Priština
...trebao ga je dobiti i kralj Milutin u svojoj prestonoj Prištini u kojoj je stolovao u dvoru Pauni čija je kula motrilja i do danas sačuvana.

Dvor Pauni nije bio u Prištini. Poznato je da Nemanjići nisu imali stalni prestoni dvor. Nije loše ovde osvežiti znanja iz naše srednjovekovne istorije. U prilogu je objašnjenje sa odličnog sajta istorijskabiblioteka.com:
Tokom 14. veka mnoga mesta označavana su kao dvor kraljevstva (curia domini regis). Četiri ove rezidencije — Nerodimlja (ili Porodimlja), Pauni, Svrčin i Štimlja — bile su grupisane u podnožju Šar planine uz obalu i na ostrvu jezera koje je nekada prekrivalo južni deo Kosova (ovo jezero beleže stare karte od 16. do 18. veka kao "lago de Suerzogno". Još uvek je postojalo u 19. veku). Dvor Pauni nalazio se na obali jezera, na ostrvu preko puta nalazio se Svrčin, Štimlja se nalazila na obali nekoliko kilometara severnije a Nerodimlja 6—7 kilometara zapadnije pod tvrđavom Petrič.
Preporuke:
2
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner