четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Крајње време за сусрет са папом

Kоментари (60) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 29 јануар 2010 00:13
Баш - Челик
Патријарх српски Иринеј јуче је у Нишу изјавио да је сусрет са поглаваром Католичке цркве папом Бенедиктом XVI неопходан. „Можда је крајње време да дође до једног таквог сусрета, да једни другима кажемо шта имамо да кажемо. И да једни и други после могу да размисле о свему. Јер свака деоба није позитивна ствар. Та деоба између истока и запада траје вековима. Можда је време дошло да о том проблему приступимо на најозбиљнији начин.

Е мој народе! Шта све нећемо доживети! Није прошло ни недељу дана од устоличења, тек што смо се понадали у доброту и честитост новог патријарха, а он већ о ''неопходности сусрета са папом''.
Је ли вама Бенедикт XVI неопходан? Мени није ни најмање, волео бих да за њега никада нисам ни сазнао.
И после ће испасти да раскол изазивамо ми, наводни ''зилоти'' и ''конзервативци'', а не папољупци.
Шта ће слатком православљу Бенедикт XVI? Шта је то што од њега можемо и чути и сазнати, а што не можемо од наших духовника, попут Владике Николаја, Јустина Поповића, Старца Тадеја или још увек живог оца Јоила. Због чега нам је Бенедикт XVI толико ''неопходан'' или било ко његов? Зашто се католици не баве проблемима у свом дворишту, уместо што се нежељени трпају у госте?
Шта смо ти скривили Господе да пушташ на нас оволика искушења? Како је могуће да не постоји ни један једини Србин који би нас од њих избавио и душманима рекао ''не''? Постоји ли та реч још увек у српском језику? Умеју ли данашњи Срби било чему да кажу ''не''? Јер толика наша ''да'' постала су убитачна за психу, сунце је потамнело од њих, живот изгубио радост.
Без обзира на све, ја знам само једно - с папом нека се братими ко без њега не може, али српска црква у коју он буде ушао ( или било ко од његових кардинала) мене више никада видети неће, нека ми опрости Бог.
Препоруке:
0
0
2 петак, 29 јануар 2010 00:20
Старац Фочо
Па ово је стварно невероватно.
Од целог разговора са Његовим Преосвестенством у наслову се нашло "Крајње време за сусрет са папом"!
И тако почиње текст, као да је то најбитније. Тек друго је стављено устоличење у Пећкој патријаршији, положај православних верника на Косову и Метохији, и тако даље и тако даље.

Но, наш Патријарх је оставио добар утисак на мене. Мислим да нас је Бог опет погледао.
Препоруке:
0
0
3 петак, 29 јануар 2010 00:31
Један пажљиви читалац
„Можда је крајње време да дође до једног таквог сусрета, да једни другима кажемо шта имамо да кажемо. И да једни и други после могу да размисле о свему.()

А досад се није размишљало о свему?!
Нема сумње, ова изјава обезбедиће две посете: прву - Пећи, другу - Нишу. И обе ће бити проглашене великим успесима.
Да ли обе с једнаким правом?
Препоруке:
0
0
4 петак, 29 јануар 2010 01:16
Al
"I drugi andjeo za njim ide govoreci: pade, pade Vavilon grad veliki: jer otrovnijem vinom kurvarstva svojega napoji sve narode.I treci andjeo za njim ide govoreci glasom velikijem: ko se god pokloni zvijeri i ikoni njezinoj, i primi zig na celo svoje ili na ruku svoju... bice mucen ognjem i sumporom pred andjelima svetima i pred jagnjetom... i nece imati mira dan i noc koji se poklanjaju zvijeri i ikoni njezinoj i koji primaju zig imena njezina.Ovdje je trpljenje svetijeh, koji drze zapovjesti Bozije i vjeru Isusovu".
Препоруке:
0
0
5 петак, 29 јануар 2010 01:52
Radomir Reljic
Slusao sam patrijarha na RTS-u kako kaze,narod treba da se pita oko integracija u NATO.Ne svidja mi se onda(po logici stvari) da narod ne treba svoju rec da kaze na temu dolaska pape u Srbiju.
Препоруке:
0
0
6 петак, 29 јануар 2010 03:02
Бане Б
Католичка Црква: 1054 Канонски раскол, крсташки походи,
инквизиција, унијаћење православних, фашизам итд. ...

Шта ми имамо са њима заједничког да се мора водит диалог??? Боље да не тражимо ђавола.
Препоруке:
0
0
7 петак, 29 јануар 2010 03:51
Никола Грбић
Јадан нам дан био када дочекасмо да патријарх уноси раздор међу верујуће, уместо да их обједињује и снажи.
Препоруке:
0
0
8 петак, 29 јануар 2010 04:32
Шицер
Моје је мишљење да римскипапа нема шта да тражи у Србији, и да из ове изјаве ново"изабраног" исијава акција окупационих снага у Србији. Од како је она сподоба жозеф бајден (малим словима) дошао није се десила ни једна једина лепа и нормална ствар за Србе и Србију. Можда сам параноидан, али ми то ни најмање не смета. На против.
Препоруке:
0
0
9 петак, 29 јануар 2010 05:10
Сизиф
Може ли се бити верујући Србин православне вере, а да нема нимало поверења у институцију СПЦ и оне који јој се налазе на челу?
Може.
То одговорно тврдим јер то практикујем већ скоро 20 година.
Исто као што човек може бити демократа и патриота, а да презире тренутну "власт" и "опозицију".
Онда када се као народ вратимо свом изворном облику, успећемо поново да изнедримо аутентичног вођу и аутентичног патријарха.
А до тада ћемо се наслушати оваквих "божјих промишљања" и најадати јада.
Препоруке:
0
0
10 петак, 29 јануар 2010 06:31
Aleksandar
Razocaravajuci su prvi komentari novog patrijarha. "To je psihologija i filozofija islama" je njegovo vidjenje siptarskog ponasanja na Kosovu gde su bili kooperativni kao manjina, podigli glavu kad su se po broju izjednacili, a kad su postali vecin ostale teraju ili napolje ili da se preobrate. Dakle, po patrijarhu ovo sto se odugravalo oko Kosova, nije stvar siptarskog ponasasanja na Kosovu i njihovih sponzora iz inostranstva. To je prosto jedna sustina—psiholosko-filozofska—samog islama.

Ovo objasnjenje istorijskog ponasanja Siptara na Kosovu kao neke vrste nuznog ishoda same cinjenice da su Siptari vecinski muslimani se granici sa nekom vrstom anti-islamskog rasizma (koji je Srbima i srpskoj crkvi potuno nepotreban): eto takvi su vam muslimani. Za ovakav stav treba malo istorijskih dokaza ali i geografskih, gde se to u svetu muslimani ponasasaju po modelu koji patrijarh navodno prepoznaje na Kosovu?

S druge strane on misli da je vreme da se sastane sa poglavarom crkve koja je potpisala Konkordat sa Hitlerom, bila sponsor ustaskog genocida nad Srbima, Jevrejima i ciganima i podrzala (ovog puta uspesan) neo-ustaski genocidni napad na Srbe ponovo devedesetih godina u Hrvatskoj. Sta ima sa takvima da se razgovara, sta da se "razume"?

Ako treba da se sa nekima razumemo i druzimo bolje je sa muslimanima nego katolicima.
Препоруке:
0
0
11 петак, 29 јануар 2010 07:12
Kada?
"Надамо се да ће бити страних гостију. Да и они виде стање на Косову и да виде шта значи Пећ и Пећка патријаршија за Српску цркву и српски народ." Ustolicenje novog Patrijarha je za tri meseca, ocekuju se i strani gosti. Zasto ne bi medju tim gostima bio Papa? Da dodje u Pecku patrijarsiju, da vidi u kakvom getu prezivljavaju drevni hriscanski manastiri, u kakvom getu zive srpski hriscani! Ne zaboravimo - Vatikan nije priznao Kosovo! I ne zaboravimo - Benedikt ipak nije Vojtila, koji se molio da Srbija bude bombardovana! Zasto je dobro da Papa dodje sto pre, i da dodje bas u Pecku patrijarsiju? Pa, zar da cekamo do 2013? Do tad ce Zapad da pobrise sve srpsko na Kosmetu - dok to jos nije pobrisano bilo bi dobro da Papa dodje! Njegova poseta odjeknula bi u svetu i skrenula paznju na jeziv polozaj jedne od najstarijih hriscannskih zajednica u Evropi!Nemojmo gledati na Papu kao na srpskog neprijatelja - njegovo prisustvo medju nama moglo bi bas u ovom vremenu da bude od koristi za Srbe! A ekumenski razgovor - to je pitanje koje se ne resava preko noci, tu treba mnogo strpljenja i dobre volje. Ponavljam: ako je papa Benedikt dobrodosao, a mislim da jeste, najbolje je da dodje odmah, vec u aprilu, i ne u Beograd, nego na srpsko Kosovo! Nemojte da Papa dolazi "potajno", na evro-unijatsko Dedinje - neka ide u srediste pravoslavlja i svetosavlja! Ako na to pristane - bio bi nam dragocen gost!
Препоруке:
0
0
12 петак, 29 јануар 2010 08:00
Teofilo Stivenson
Ne znam da li je Patrijarh autorizovao intervju sa Blicom. Ovo je sjajna skola, ako to nije ucinio, jer bi morao da to cini ubuduce. Blitz je objektivna novina...

Ako je zaista sve ovo izgovorio onako kako je preneto, onda drugosrbijanske presije na SPC pocinju i pre nego sto se 'mastilo osusilo', tek sto su se usklici 'Dostojan' utisali u srpskim crkvama. Tadic zahteva dolazak pape, ali taj dolazak je nepozeljan za vecinu Srba. Kosova se druga Srbija odrekla, zemlja je prodana i ekonomski razorena, a oni traze unijacenje. Sta Tadic nudi zauzvrat? Nista. Zbog cega mu onda i poglavar SPC ne uzvrati na isti nacin bar kada su Predsednikovi politicki zahtevi u pitanju?
Препоруке:
0
0
13 петак, 29 јануар 2010 09:02
N. B.
Licno ne vidim nikakav problem u mogucem dolasku pape Benedikta XVI u Srbiju. 2013. i godisnjica Konstantinovog Edikta jesu fin motiv za tako nesto. Pravoslavna i katolicka crkva se trebaju izmiriti, obe pocivaju na istim religioznim osnovama. Nije mi jasno zasto se mnogi komentatori ovde bune protiv dolaska pape, isti papa je vec jednom posetio i Rumuniju. Niko mu u Rumuniji taj cin nije uzeo za zlo. A i zasto bi? Svaki verski poglavar ima pravo da poseti svoje vernike u inostranstvu. Isto tako bih pozdravio i odlazak naseg patrijarha u posetu Vatikanu, do koje ce, nadam se, uskoro doci.
Препоруке:
0
0
14 петак, 29 јануар 2010 09:52
makavej
Patrijarh je odlican! Razborit, jevandjelskog rasudjivanja itd. Druga je stvar sto nam istina ''cese'' usi, i sto ljubavi imamo toliko da ni komsiji ne bismo pozeleli Carstvo Bozije, a kamolim nekome u dalekoj Spaniji... Papa ako dodje, prelazimo svi na rimokatolicku verziju hriscanstva? Moja malenkost sigurno nece, a sigurno nece ni zilotirati po brdima,spiljama i gorama, jer me niko ne progoni jer sam pravoslavan, a toliko vere imam i toliko o njoj znam, da ne verujem da mi je iko moze ''uprljati''.
Препоруке:
0
0
15 петак, 29 јануар 2010 10:20
ZORAN
Meni se nesviđa što se često u prisustvu našeg novog Patrijarha viđa Zoran Živković.Da podsetim to je bivši predsednik Skupštine Srbije koji nije zakazivao Skupštinu gotovo 6 meseci a na pitanje novinara zašto ne zakazuje sednicu odgovorio između ostalog "Nema potrebe i onako se ništa značajno nije promenilo sunce i dalje izlazi na istoku a zalazi na zapadu" a to je bilo teško vreme za narod.Isade da je jedina dužnost našeg Patrijarha da ispuni želju Tadiću da dođe Papa u Srbiju.
Препоруке:
0
0
16 петак, 29 јануар 2010 10:30
thinking maize
Људи моји, реагујете као деца! Питање 1: Где је објављен интервју? У "Блицу"?! Нешто се не сећам да је "Блиц" за "српску ствар"!? Уосталом, готово у сваком часопису одмах после пописа чланова уредништва и редакције стоји "неизоставно":
"Редакција задржава право прераде и опреме текста" или тако нешто! Ако је став уредништва "Блица" такав, какав је, онда је разумљиво да "прераде" интервју са патријархом Иринејем по њиховом
"узусу"! Можда је Мирко Ђорђевић нешто знао, када га у "24 сата" цитираше да ће "нови патријарх бити на линији политике владе Србије"? Све ми се чини, да су све то провокације и подметачине
"другосрбијанаца", а не приступ нашег патријарха Иринеја и Светог архијерејског сабора СПЦ!?
"Узмите се у памет" и не реагујте на "прву лопту"! Имамо посла са врло, врло подмуклим људима! Питање 2. Сећате ли се покојног Јове Рашковића и његовог: "Разговараћу и са црним ђаволом, ако је то добро за мој народ!" А г-да коментатори, ако већ цитирају Нови Завет и Откровење Јованово, било би добро да се подсете редова из Новог Завета, где се описује кушање Исусово од Сатане. Да подсетим, ИСУС ЈЕ РАЗГОВАРАО СА САТАНОМ, А НЕ ПРЕГОВАРАО, ЈОШ МАЊЕ МУ СЕ ПОКОРИО! Зашто бисмо ми, православни Срби, били већи хришћани од Исуса?! Треба разговарати са папом, али на Исусов начин! Под 3, последња примедба и сугестија за патријарха Иринеја. Ако већ зову папу 2013 у Ниш (поводом 1700-годишњице Миланског едикта), ред би био да га дочека не само српски патријарх и и сва СПЦ, већ и сви православни патријарси и архијереји помесних цркава! Да папа дође онако, као мангуп, да нам "продаје циглу и рог за свећу", то не иде! Зато, сусрести се са папом заједно са православном браћом, никако без њих! И на крају, после тог (ако до њега уопште дође!) сусрета, сви учесници иду за Јасеновац, где ће православни архијереји да држе опело, а папа на коленима да се моли за спас своје и душа својих католика, који Јасеновац и начинише! Без тога нема сусрета!
Препоруке:
0
0
17 петак, 29 јануар 2010 10:51
Пречанин
Све што је Патријарх Иринеј рекао је на мјесту. Срби који су живјели у Њемачкој, сретали и познавали кардинала Рацингера (рецимо еп. Лаврентије) говоре о њему са поштовањем и уважавањем. Није он у Риму постао други човјек.
Разговарати, него шта. И Патријарх Павле је долазио у Њемачку, Америку, Аустралију...Исто право имаји и Папа, велики Рабин, Муфтија или Далај Лама, ако имају својих следбеника у Србији.
Али, наш проблем је друге природе. Намножило се код нас и око нас људи који не поштују ни своје. Таквима ништа није свето, ма како се они легитимисали у јавности.
Препоруке:
0
0
18 петак, 29 јануар 2010 11:19
300 + 1
@ NB

Nisam cuo da su u Rumuniji katolici poklali 700 hiljada pravoslavnih vernika u logoru poznatom po primitivizmu, takmicenjima u klanju i ubijanju maljevima. Mozda bi zbog fratara - koljaca papa mogao da se izvini? Ili mislite da je to previse zahtevati?
Препоруке:
0
0
19 петак, 29 јануар 2010 11:55
Jasna Simonović
thinking maize ...Vaš predlog mi se čini jako razumnim...
Mislim da je za očekivati bilo da će ustoličenje našeg Patrijarha u Pećkoj patrijaršiji i proslava Milanskog edikta biti u prostoj uslovnoj funkciji...deluje mi normalno...
S obzirom da između dva važna događaja ima oko dve godine, svakako da u tom periodu može dosta da se učini:
- da se pomogne Papi Benediktu da "se" približi oprostu...U tom smislu jurisdikcija američkog suda za nadoknadu žrtvama holiokausta u koju bi buli uključeni i Srbi i Romi barem bi materijalnu stepenicu priblićila bliže duhovnoj..znate, kad se imaju novci da se svoji sahrane, urežu na spomenike, pomenu kroz svoja pokolenja, onda nekako i žrtve traju normalno u nekom normalnom životu...a onda se i krivac bolje razume, kroz pokolenja, jer zrnce dobra postoji u svakom čoveku...
- da se pomogne Patrijarhu Irineju da, uz Božju pomoć, "dozove" pravoslavne poglavare crkvi...
Da se ja pitam, išla bih i dalje...

- Možda i samom Bogu treba nekad pomoći...onoliko koliko je u našoj moći koju nam je dao...
Baš nije lako biti Bog ovakvim ljudima!

sve najbolje...
Препоруке:
0
0
20 петак, 29 јануар 2010 13:02
Петар Јанкетић
@Пречанине, епископ Лаврентије је познат и као истински папофил, јер се поклонио папи и још одвео својих 30 свештеника да љубе руку папи (www.youtube.com/watch?v=6zibHGhqt0k), тако да се не може ни очекивати да он каже нешто лоше о Рацингеру. Проблем са нашим модерним теолозима и свештенством је што већина њих не сматра папу јеретиком (у то стање су ушли након испирања мозгова ватиканском теолошком литературом, а неки просто и због добијеног новца и почасти), насупрот многобројних светитеља у Правосављу који су сви одреда говорили да је папа јеретик и отпадник од истинске вере. Да ли ви што се залажете за разговоре са папом мислите да се он може покајати и вратити Православљу? Да ли знате да вековима сваки папа (па и овај садашњи) захтевају од православних да га признају за врховног поглавара? У складу са тим се и воде разговори са римокатолицима, да се изнађе начин како да православни признају папу, а да ли мислите да неко од тих православних представника у тим разговорима сме да каже папи да је јеретик и да ће га православни признати ако се одрекне јереси? Долазак папе и његово признавање ће сигурно довести до раскола у СПЦ, јер Истина и лаж не могу бити у заједници.
Препоруке:
0
0
21 петак, 29 јануар 2010 13:34
Сава
@AL, Да ли можемо и овако да прочитамо> "I drugi andjeo za njim ide govoreci: pade, pade Vat(v)ik(l)a(o)n grad veliki: jer otrovnijem vinom kurvarstva svojega napoji sve narode. I treci andjeo za njim ide govoreci glasom velikijem: ko se god pokloni zvijeri i ikoni njezinoj, i primi zig na celo svoje ili na ruku svoju... bice mucen ognjem i sumporom pred andjelima svetima i pred jagnjetom... i nece imati mira dan i noc koji se poklanjaju zvijeri i ikoni njezinoj i koji primaju zig imena njezina.Ovdje je trpljenje svetijeh, koji drze zapovjesti Bozije i vjeru Isusovu".
Препоруке:
0
0
22 петак, 29 јануар 2010 13:41
М
Замолио бих поједине (коментаторе) да отворе по неку књигу и прочитају по нешто о Теологији, а не да причају уз ветар за ствари у које се не разумеју и нису упућени! Хвала.
Препоруке:
0
0
23 петак, 29 јануар 2010 14:09
ТОПОЉ
Није само Блиц извор оваквих информација.А Политика?Шта је с њом?Уочи избора Иринеја Гавриловића(потоњег Мирослава)освануо је текст сличне садржине.У горњем десном углу Бенедикт XVI,испод лијево,садашњи српски патријарх а испод Борис Тадић и Бенедикт XVI.Шта нам ово говори,посебно папина слика изнад патријархове?Говори нам шта нам спремају?Почиње унијаћење и казују нам између редова ко мора бити главни.Нек се унијати ко год хоће.На мене нека забораве.И за мене лично папа је само обичан човјек а не никакав ауторитет.Нека буде за неке друге.За мене неће бити никада.Па онда Прес.Није ваљда и он све ово случајно објавио?Имате и у данашњем Пресу текст на ову тему. Ако се Блиц намеће као неко ко нам сервира "западну културу и западни стил" а између редова нам намеће прозелитизам,откуд онда да то у исто вријеме ради и Прес?Јесте Блиц режимски медиј.Ништа нису бољи ни Прес и Политика али најискреније кажем,не вјерујем ништа новом патријарху.И слажем се са првим коментатором.Није се поштено ни устоличио а свака друга ријеч папа па папа.До 15 новембра прошле године имали смо цркву.Не знам шта имамо сада.Али бескрајна слава нашем блаженопочившем патријарху Павлу.Бојим се да је вријеме стало тог 15 новембра.Дао Бог да гријешим али немам доказе да може бити друкчије.Бар не за сада.
Препоруке:
0
0
24 петак, 29 јануар 2010 14:20
Бранко
За тинкинг мејз

Људино, свака част за то што си написао али бојим се да је протокол и програм преговора одавно утврђен а он не предвиђа то што си написао да би требало да се уради. То је већ урадио кардинал Бозанић за католичку страну и то преко воље (да не кажем чега) прошле године и сад је ред на нас. Готово.
Од СПЦ-а се не тражи разговор већ дјела (уступци) и то више нико не крије. Равена, Шамбези и други "сусрети" су само загријавање.
Препоруке:
0
0
25 петак, 29 јануар 2010 14:43
Пречанин
@Петар Јанкетић
Опростите,брате Петре, лично познајем владику Лаврентија тридесетак година. Када је дошао међу нас на Запад, иако нам је патријарх Герман поручио да нам "шаље оно најбоље што има", једни су у њему одмах видјели "удбаша", други "колаборатера у служби контрареволуције"...све док својим животом није показао и "равногорцима" и "титовцима" и "љотићевцима" и "монархистима" и "републиканцима", (ни мањег народа ни већих подјела)...да је ријеч о духовнику из најбоље традиције српског народа. Обилазио је куће, радничке бараке, затворе... мирио, правио мостове међу људима и народима...само Бог зна колико је изгубљених душа вратио са беспућа.
А за углед Срба учинио је више него сва професионална југодипломатија заједно.
Сада, под старе дане доживљава ево да га промовишу у "паписту".
Папа је поглавар једне велике Цркве, не само наших сусједа са којима имамо болно искуство, него и Шпанаца, Бразилаца, Аргентинаца, Пољака.... Говорим Вам као Србин чијој су породици усташе нанијеле велико зло. Папа је био у Републици Српској. Дошао, молио се са својом паством и - отишао. Тамо имам бројну фамилију, НИКО није постао католик, нити то намјерава. Чему толики зазор и страх? Не вјерујем да су браћа Срби из Србије толико лакоми на све туђе да ће приграбити католицизам. Али, и да јесу, ни то није Папин проблем.
Препоруке:
0
0
26 петак, 29 јануар 2010 15:10
Ruzica Vujovic
Dopadaju mi se reci patrijarha Irineja. Nema razloga da Srpska Pravoslavna Crkva izbegava susret sa papom. Benedikt XVI je - iz perspektive pravoslavnog sveta - najbolji moguci papa kojeg je rimokatolicka crkva mogla da dobije. On trazi blizinu pravoslavnog sveta, svestan je u potpunosti opasnosti od islama i islamske psihologije, koju tako precizno opisuje nas patrijarh, za razliku od Vojtile, fanaticnog mrzitelja Rusa i inicijatora "dijaloga" sa islamom, preko grbace pravoslavnog sveta. Ne moze se papa Benedikt kriviti za bombardovanje Srbije koje se dogodilo pre nego sto je posao papa. Sudimo o njemu po stavu koji ce zauzeti o Kosovu i Srbima i dajmo mu sansu da se zauzme za nas.

Bestijalnost Siptara na Kosovu, kao i muslimana u Bosni, svakako ima svoje korene u islamu, posto su ubilacka mrznja prema ne-muslimanima - ovaj genocidni stav islam mandatira kroz ideologiju dzihada koja je obaveza svakog muslimana - deo njihove kulture, cak i onda kada nisu preterano religiozni. Ko zatvara oci pred ovom cinjenicom, doprinosi nestanku srpskog naroda.

Ne, srpskom narodu nije potrebna alijanca sa muslimanima.
Препоруке:
0
0
27 петак, 29 јануар 2010 15:38
Νεανίας
@Aleksandar

Речи патријарха о Исламу нису политчки коректне (ипак, још нисмо у Европи па неће завршити на суду)али су "историјски и географски" углавном тачне: погледајте историју Либана, Турске, Блиског истока, Египта, Еритреје (све земље са некада већинским православним становништвом), Индије, а и садашњост многих европских држава са многобројним муслиманским емигрантима. Зар заиста мислите да би се то што се десило на Косову заиста десило да Албанци нису били муслимани? Током деведесетих, сви они који су оптуживали ондашњи српски режим за "апартхејд", "геноцидност" и сличне намере према мањинама нису могли да објасне парадокс да са нпр. мађарском мањином није било никаквих проблема.
Што се тиче геноцида над Србима у Хрватској, исто бих могао и ја вас да питам: то што се одигравало са њима за време Другог светског рата није била ствар хрватског понашања и њихових спонзора из иностранства (Немачке, пре свега)? Била је то, ваљда, суштина самог Католицизма.
Препоруке:
0
0
28 петак, 29 јануар 2010 16:18
Маја БЛ
Надам се ипак да до доласка папе неће доћи! Не знам која је наша корист у свему томе! Због чега се патријарх Павле није састао са папом када је овај долазио у БЛ?!! Сви знамо! Дакле, нема никакве користи од њих и нема никакве потребе да се прелази преко онога што се дешавало у Другом свјетском рату. Ми то најбоље, нажалост, знамо! То је као да одобравате геноцид 1941 - 1945. Нисам чула да ико поставља питања улоге католичке цркве у томе, није се нико, никада извињавао (мада ми је тог извињавања преко главе, али...) па чак ни сам папа када је мису у Бањалуци одржао баш на оном мјесту на којем је за свега неколико сати убијено 2 400 Срба, без испаљеног метка, под покровитељством бискупа бањалучког. То је највећа уврједа која може да се замисли! Ипак, један је патријарх Павле! Посебан проблем је што се већини владика "посјета" неће допасти! Још нам само треба да се свађамо између себе због папе. То му је изгледа и циљ!
Препоруке:
0
0
29 петак, 29 јануар 2010 17:48
Шарло Акробата
Лепо је то замишљено. Српски је народ обезглављен, порушен у сваком погледу и сада долази Папа као спаситељ. Зашто би папа помогао Српском народу и какве користи има од тога? Ватикан је у другом светском рату, у сличним по Србе околностима, увелико радио на покатоличењу православног становништва у тадашњој НДХ. Све ми се чини да се овде не ради о екуменизму, него о унијаћењу.
Препоруке:
0
0
30 петак, 29 јануар 2010 18:41
iz Amerike
Ne slazem se sa misljenjem novoizabranog Patrijarha ito ne samo zbog njegovog insistiranja na neophodnosti susret sa poglavarom Rimokatolicke crkve na teritoriji drzave gde se 80- 90% naroda tome protivi. Mislim da do takvog susreta ne moze da dodje dok se Katolicka crkva ne IZVINI sspskom narodu za sudelovanje u zlocinima u I i II Sv ratu. Svi znamo za ulogu Katolicke crkve i svestenika u genocidu nad Srbima Jevrejima i Ciganima, ali manje se zna i prica o "kaznenoj ekspediciji" protiv Srba" posle atentata na prestolonaslednika Ferdinanda, upucenoj iz Austro-Ugarske i blagosiljanoj od strane Katolicke crkve - u kojoj su stradali CIVILI pre svega i to najvise od TIFUSA koji je austrijaska vojaska donela i sirila Srbijom. To su cinjenice o koje se moraju isto tako obelodaniti.
Druga stvar je Patrijarhovo poistovecivanje albanskog/ siptarskog nacionalizma sa Islamom uopste. Ne mogu se praviti takve generalizacije o islamu- to pogotovo ne bi trebalo da cini poglavar srpske pravoslavne crkve. Sta iz toga moze d se zakljuci prepustam drugima ja imam svoje sumnje.
Препоруке:
0
0
31 петак, 29 јануар 2010 18:43
Molder
Ne bih da brzam, ali pozivam na oprez. Ja sam odmah po ustolicenju novog Patrirajha izrazio bojazan zbog njegove politike prema Vatikanu. Naravno, "Politika" nije htela da objavi moj komentar, iako nisam vredjao nikoga, svi su osuli drvlje i kamenje po meni. Kao, ti ne postujes Boziju volju. Boziju volju ne treba tumaciti, treba pustiti da ona sama dobije svoje znacenje. Mozda je Bozija volja bila da dodje patrijarh koji zeli mir i ekumenizaciju kako bi se kusali Pravoslavni? Ali to je samo pretpostavka, nisam ja vredan da tumacim volju Boziju. Ne treba se izletati. I patrijarsi su zivi ljudi koji mogu da pogrese. Napominjem, raskol se nije desio zbog nekih beznacajnih stvari. I da je mirenje bilo moguce, ne bi sve ovo ovoliko trajalo. Vatikan je bez obzira ko je bio Papa uvek tezio da preuzme kontrolu nad Pravoslavcima. U proslosti su to pokusavali silom, a sada dijalogom. Verujem da Vatikan zeli ujedinjenje, ali pod njihovim uslovima. Suvise je krvi nevinih pravoslavaca, muslimana i jevreja na njihovim rukama. Iako Vatikan nije priznao Kosovo, ne znaci da nije imao udela u desavanjima na Balkanu 90-tih godina. Ljudi koji su se tamo borili su mi pricali da su zarobljavali placenike koje je Vatikan poslao da pomazu Hrvatima. Papa je sada ukinio post, ne znam da li znate, ostavio je samo za jedan veliki praznik, oprostite ali zaboravio sam koji. Ja ne mrzim nikoga, ali ipak, ne treba nam nikakav dijalog sa njima, sve dok ne odustanu od jeresi u koju su pali 1054-te godine.
Препоруке:
0
0
32 петак, 29 јануар 2010 19:53
Aleksandar
@Νεανίας

Pitate:

Зар заиста мислите да би се то што се десило на Косову заиста десило да Албанци нису били муслимани?

Sasvim sigurno nije dovoljan razlog za dogadjaje na Kosovu to sdo su Siptari muslimani. Mnogo vecu uzrocnu ulogu imala je strateska odluka NATO da postavi tamo bazu Bondstil i sto CIA preko Kosova vrsi kontrolu prenosa droge od Avganistana na zapad. Promet droge koju CIA tako kontrolise procenjuje san e vise od 500 milijardi dolara godisnje.

Pitate opet:

Што се тиче геноцида над Србима у Хрватској, исто бих могао и ја вас да питам: то што се одигравало са њима за време Другог светског рата није била ствар хрватског понашања и њихових спонзора из иностранства (Немачке, пре свега)? Била је то, ваљда, суштина самог Католицизма.

Glavni ustaski spoljni sponsor je bio Vatikan (a to su vam opet katolici). Nacisti su naravno oformili NDH, ali postoji dokumentacija da su videvsi primitivna zverstva u Jasenovcu cak i Nacisti zahtevali od ustasa da smanje dozivljaj sa svojim genocidom nad Srbima, Jevrejima i Romima.

Dakle, katolicanstvo je odigralo mnogo vecu ujlogu (i na unutrasnjem i spoljasnjem planu sto se tice Hrvatske) u genocidu iz drugog svetskog rata nego sto je islam imao devedesetih godina pri rasturanju Jugoslavije i Srbije. Te stvari ne mogu ni da se porede.
Препоруке:
0
0
33 петак, 29 јануар 2010 20:30
N. B.
@ 300+1
Ako se ne varam, vec je pokojni papa Jovan Pavle II nacinio jasan otklon od nacistickih zlocina koje je katolicka crkva pre i tokom II Svetskog rata podrzavala, izvinivsi se svim narodima koji su zbog toga propatili. Upravo zbog toga i treba negovati dobre odnose sa raznim verskim zajednicama kako bi se tragedije i nesporazumi iz proslosti ne bi ponovili. Sto se mene licno tice, papa bi mogao da poseti Srbiju vec ove godine. Zato sam i napisao u prethodnom komentaru da bih se isto tako iskreno radovao poseti naseg patrijarha Svetoj Stolici u Rimu.
Препоруке:
0
0
34 петак, 29 јануар 2010 20:52
jasna
SPC
je poslednje uporiste srpskog nacionalnog jedinstva.Nasi neprijatelji to znaju i zato sada rade na razgradjivanju i tog poslednjeg uporista.BLIC vodi kampanju u tom smeru i to je vise nego ocigledno.Ja za sebe mogu da kazem da sam pre simpatizer SPC,nego vernik,ali dodje li papa u Srbiju,ja to vise necu biti.Meni papa ne znaci nista,i uopste ne znam sta bi ta njegova poseta za Srbiju trebala da znaci.Volela bi da mi neko objasni kakva je korist od te posete za zemlju,zaSPC,za njene vernike i simpatizere .
Sve mislim da to ima veze sa marketingom,a da su to smislili Tadic i njegovi strucnjaci,da bi ta poseta popravila image Srbije na Zapadu,kao sto su svojevremeno opet neki "evropsko orijentisani mozgovi",tvrdili da ce dolazak Rolling Stonsa,Madone i drugih odrtavelih rok i pop zvezda popraviti sliku o Srbiji ,pa ce strani investitori pohrliti u Srbiju.
Препоруке:
0
0
35 петак, 29 јануар 2010 22:06
Милан КГ
Погледајмо поруку блаженопочившег патријарха српског Варнаве поводом Конкордата коју је Стојадиновић спречавао колико год је могао: “...Из сасвим непознатих разлога и ником недокучивих узрока, они су направили уговор са црним поглаваром црне интернационале (патријарх мисли на папу). Тим уговором они хоће да доведу до тријумфа тога поглавара на балкану, за којим они теже хиљадама година. Против тога црног поглавара и његове језуитске војске борили су се најпре византијски патријарси и цареви. Када је њихово оружије малаксало, борбу су прихватили наши славни Немањићи на челу са св. Савом. Када је српско царство пало на косову, и сами турци су се борили против латинске најезде на балкан. Знали су турци лажни карактер те интернационале, па јој нису дали на балкан. Знали су Турци разорно дејство њено унутра у држави, знали су да та интернационала непреза ни од каквих средстава, ни од каквих сплетака и интрига, па нису улазили ни укакав компромис са њом. Православну веру Османлије су понекад и гониле, али су је сматрале за веру и поштовале као веру. Међутим, на ону црну интернационалу гледали су не као на веру, него као на политику. И ето, браћо моја, тој нескрупулозној политичкој организацији данас наши властодршци широм отварају капије и пуштају је да стане чврстом ногом на балкан. И то ко и икад? Не какви туђинци, но крштени синови Светосавске Цркве...Нека је част турцима и нека је срам таквим православцима и таквим Србима.“ Дакле, наш свјатејши патријарх Иринеј са архијерејима СПЦ има тежак задатак и нека им је Бог у помоћи. Народ православни ће, мислим, масовно тражити искрено покајање пред мученицима српским у Јасеновцу а не хладне дипломатске изјаве "извињења" свима и никоме. Не ради се овде о српском национализму већ о у бело одевеним жртвама које вапију до небеса (в. Откривење). Пред њима се уши и ум не затварају већ се моли за опрошај - искрено и хришћански. Дакле, пут у Ниш иде преко Јасеновца.
Препоруке:
0
0
36 петак, 29 јануар 2010 23:04
Змај од Ноћаја
Ако је Његова Светост стварно рекла све како "Блиц" преноси онда нека нам Господ помогне. С једне стране, ако се прославља 1700 година од Никејског Едикта, зашто не би и папа Бенедикт присуствовао прослави, као шеф државе Ватикан међу осталим државницима али не и као Pontifex Maximus пошто се није одрекао јереси него би хтео да и нас поунијати те да и ми постанемо јеретици. Међутим, по чему је то последње време да се са папом поразговара у Србији и о чему? Нека се он покаже у Ватикану као пријатељ Срба и православља па ћемо онда видети и за посете. У постојбини папе Бенедикта се православље ниподаштавало и у време када је он био један од значајних кардинала. На пр. у компјутерским програмима, где треба да изаберете вашу вероисповест, нема православаца него се морате декларисати као "остали", дакле ми смо иза свих оних који су после нас постали. А шта нам је Otto von Habsburg као љубимац Ватикана нанео да и не помињем. Нека Његова светост сачека да се устоличи па нека онда као "први међу једнакима пита и остале "једнаке" шта они мисле о посети папе. Можда ватиканске интеграције одговарају евро-интеграторима али свим архијерејима па и пастви засигурно не. Бојим се да ћемо имати један или више раскола унутар наше цркве па шта ће нам онда вредети екуменизам са ватиканским јеретицима.
Препоруке:
0
0
37 петак, 29 јануар 2010 23:47
МИХАЈЛО
Неки пут веру чувају и преносе свеци, неки пут патријарси, неки пут народ, изгледа да је у овом времену улога пала на народ уз наше свете почивше патријархе који су се свим бићем борили против папизма и раскринкавали га, и храбрили народ да НЕ ПРОДАЈУ ВЕРУ ЗА ВЕЧЕРУ, ДА СЕ НЕ ПРЕВЕРЕ (преваре). Неко би рекао да нећемо ми да се преверимо, то је тачно нећемо ми, они ће да нас превере (преваре). Ја бих реко куку нама, али Бог зна зашто је ово добро, можда се Срби и уједине. Борба и истина по рецепту Светог Марка Ефескок великог противника лажи и борца за бескомпромисну истину (поразио је папу и сачувао православље).
Препоруке:
0
0
38 субота, 30 јануар 2010 00:59
slepi putnik
Druga srbija je do sada pljuvala crkvu,a sada cini se da njihov rat ulazi u drugu fazu,danima vec postravaju vladike trazeci od njih da se izjasnjavaju o svim pitanjima toboze od znacaja za drzavu,o eu, ulasku u nato, gej paradi,papinom dolasku...onda te izjave prilagodjavaju svojim ciljevima.Apsurdno je to sto oni koji misle da crkva ne treba da se izjasnjava o politickim pitanjima sada iznudjuju odgovore.Cini mi se da se predstavnici crkve nisu bas snasli u ovoj novonastaloj situaciji te se stice utisak da se trude da vise budu po meri nevernika nego vernog naroda, otuda i ova zbunjenost koja ce nadam se, brzo proci cim druga srbija pokaze ponovo svoje zube
Препоруке:
0
0
39 субота, 30 јануар 2010 02:47
Баш - Челик
Да будем искрен, мени лично иду на живце и аргументи типа ''нека се папа извини за Јасеновац, па онда можемо да разговарамо о његовом доласку у Србију''. Е па не можемо, господо, ни онда да разговарамо о папином долсаку у Србију. Шта сад, Бенедикт XVI као дође у Јасеновац, процеди кроз зубе неко формално ''извињавамо се'' и то је као то. Е па није и нека нас нико више не прави будалама. Доста, бре, са некаквим играњем праштања и другим јефтиним представама. Живот није америчка ТВ-сапуница, него нешто много дубље и озбиљније и нека наша јавна, интелектулна и политичка ''елита'' почне једанпут да рачуна са српским народом као са зрелим и разборитим људима, а не некаквим недораслим балавандерима, које свако може да вуче за нос.
Нека схвати једанпут и црквена јерархија и политичари и социолози религије и квазипатритске странке и организације и било ко други из јавног дискурса следеће - ми Срби једноставно не желимо ни папу ни било кога из Ватикана у Србији. Ваљда смо ми Срби као већински народ и наследници оних коју су створили државу Србију, најрелевантнији фактор у овој земљи, чија се воља мора поштовати пре него било чија друга. Дакле, понављам свим игнорантима, НВО-активистима, екуменистима, квазидемократама, квазихришћанима, квазипатриотама и другима - МИ, ОБИЧАН СРПСКИ НАРОД, КОЈИ ЈЕ ВАЖНИЈИ ОД СВИХ КОЈИ СЕБЕ СМАТРАЈУ ''НАЈВАЖНИЈИМА'' У ОВОЈ ЗЕМЉИ, НЕ ЖЕЛИМО ПАПУ У СРБИЈИ. И довиђења.
Препоруке:
0
0
40 субота, 30 јануар 2010 07:38
Шицер
Колико је мени познато Blitz је у власништву ујака, као и пола Србије. На руководећим местима њихови људи, шта хоћете? Док нема хајдука кукавна вам мајка!
Препоруке:
0
0
41 субота, 30 јануар 2010 14:40
Cernisevski
Hm, prvi utisak posle citanja svega ovoga je da je vlast dobila patrijarha prema svojoj meri.

Ukoliko je sve napisano i tacno, slutim raskol u SPC.
Sve u svemu, ovo ne lici na dobro
Препоруке:
0
0
42 субота, 30 јануар 2010 17:11
БЛ РС
Ни под којим условима не пристајати на долазак папе у Србију! Његова светост патријарх српски Иринеј треба да води рачуна о јединству своје Цркве, а не о јединству са другима! Потпуно је јасно да ће поводом посјете доћи до сукоба међу нашим владикама! Шта, ризиковаћемо јединство наше Цркве зарад јединства са католицима? Нема ту никакве логике! Нико не може ни да замисли шта се овде све дешавало уз благослов Ватикана! И зар није претходни папа позивао на бомбардовање Србије? Заборавили смо изгледа! Кратка памет је главни проблем овог народа! Према томе, не треба нам папа! Не треба гајити ни непријатељство, једноставно оканимо се њих!
Препоруке:
0
0
43 субота, 30 јануар 2010 17:19
Neupucen
Neznajuci sta je istina potrazih odgovor na sajtu Dr Elene Guskine ,neutralnog i vrlo upucenog eksperta za ovo nase turbolentno podrucje.
Clanak od 19.09.2006 upravo govori o temi ekumenista i uticaju katolicke crkve na SPC,spominju se i perjanice vladika Lavrentije i niski Irinej.Ona citira:vladika niski Irinej vatikansku crkvu naziva sestrinskom. „Ideja o ujedinjenju dve crkve nije nova. Jer crkva je jedna, i te razlike u kanonskom smislu nisu nešto strašno što se ne može prevazići. Zato smo mi uvek prihvatali i dobro sarađivali sa sestrinskom Rimokatoličkom crkvom. I s njom smo u veoma dobrim odnosima”, rekao je vladika Irinej
Ona kaze da su upravo oni paktirajuci sa Vatikanom izbacili praznik 700000 srpskih velikomucenika koji je postojao sve do 2002 godine(13.sepzembar-vidi kalendar) i toiznosi kao krunski dokaz.
Ocigledno da je ekumenizam podelio SPC.
Pitam se samo ko je stavljao koverte trojice vladika i drzao Evandjelje orilikom izvlacenja? To sigurno necu nikada saznati.
Препоруке:
0
0
44 субота, 30 јануар 2010 19:59
zoran
Uzeli su medije,uzeli su politicare,uzeli su vojsku, uzeli su i crkvu(iznenadjujuce lagano).Novi patrijarh jako podseca na Gorbacova,imponuje mu da Srbija(on) ima glavnu ulogu na pomenutoj proslavi(a ko bi drugi?!),
Tipican kompleks nize vrednosti. Istinski religiozan covek ne moze da razmislja na taj nacin, ko ce imati glavnu ulogu,"benefite" i sl.Sto se mene tice nikad rimski episkop,nikad unija.A ko o cemu,katolici o "zajednistvu"-ne o Hristu,ne o dobroti,ne o ljubavi... A zasto? Pa treba firma da se siri.
Препоруке:
0
0
45 субота, 30 јануар 2010 21:09
srbin
svaki dan,na svim poljima gubimo bitke.
Препоруке:
0
0
46 недеља, 31 јануар 2010 00:01
Стева Надрљански
Ја се већ данима осећам некако поунијаћено.
Примећујем – брада ми сама опада, некако сам све ћосавији.
Пре неки дан улази наш поп Јоца да свети водицу. Жена да га поздрави, ал јој се некако омаче: “Хваљен Исус, драги фра Јозо!” Овај се зачуди па пође да се прекрсти, али му рука сама некако оде наопачке, с лева надесно, ни прсте да скупи! А кад је тео да очита шта треба, све нешто петља, све се заплиће у Здравомарију.
После сам се целу ноћ преврто. Све сањам папомобил и Рацингера како на њему улази у Патријаршију, а врата му отварају Амфилохије и Иринеј. А унутра – Тадићева икона!
Кренем јуче ради леба, а на ћошку уместо да скренем ка дућану, ноге ме саме однесоше лево, према католичкој цркви. Срећа те се оклизнух на леду, иначе би безбели и ушо у њу. Враћам се кући онако збуњен, кад на зиду уместо наше славе – свети Фрањо! Нико не зна како су ту нашо.
Комшија окачио шаховницу на кућу, каже – вуче га нека сила.
Одведем децу на санкање, кад тамо – сва се деца бију ко ће бити Ивица, а ко Јаница!
Препоруке:
0
0
47 недеља, 31 јануар 2010 16:17
Баш - Челик
@ Стева Надрљански

Сви бисмо се радо насмејали вашој иронији, када би за њу било места. Али нису ли се дојучерашње ироније претвориле у најокрутнију стварност, која је у својој апсурдности превазишла и најгротескније монтипајтоновске скечеве. Сетите се, на пример, скеча од пре двадесет година из ''Топ-листе надреалиста'' о ''шест језика'' на просторима бивше Југославије а то су: српски, хрватски, босански, херцеговачки, црнски и горски. Неле Карајлић и екипа су се ругали тадашњој ситуацији, намерно претерујући да би је искарикирали ( вероватно и сами сматрајући да ипак ''претерују''). Кад оно добисмо и ''хрватски'' и ''бошњачки'' и ''црногорски'' језик, а прича се богами и о некакаквом ''војвођанском'' ( у будућности можда и о ''шумадијском'' или ''београдском'', ко зна ).
Тако се немојте ни ви изненадити, ако српска деца заиста почну говорити ''фаљен Исус'', а верници на зид качити светог Фрању ( све ће то наша ''браћа у Христу'' са Запада међу Србе убацивати полако, онако како су већ понегде убацили своје новотарије-латинарије у литургију, испразнили иконостасе од светаца по многим црквама у Херцеговини и слично).
''Ја се већ осећам некако поунијаћено'' ругате се ви, да би обесмислили све горње коментаре. Врхунско лукавство је у томе што ћете бити поунијаћени, а да то ни једног тренутка нећете осетити.
Зато се оканите ироније, јер јој није ни време ни место, с обзиром на све што слушамо од наших појединих јерараха и њима одане квазихришћанске или сорош интелигенције.
Препоруке:
0
0
48 недеља, 31 јануар 2010 20:21
Петар Јанкетић
@Стева Надрљански
Претпостављам да Ви добро знате шта значи "унијатство", без обзира што се ругате опрезним православним верницима, изједначавајући унијатство са римокатоличком формом веровања, понашања и живљења што је апсолутно немогуће да нам се деси и то сви знају. Међутим, унијатство није оно што Ви описујете иронично, јер унијатство подразумева да православни задрже све своје православне обичаје, а "једино" се од њих очекује да признају папу и да га помињу на литургијама, што већини слабоверних и неупућених Срба не изгледа ништа страшно, поготово ако их паметни, начитани и слаткоречиви људи попут Вас буду убеђивали у исправност тога. Али папа је јеретик и отпадник од Бога и сви који га признају улазе у јерес и самим тим отпадају од Једне, Свете, Саборне и Апостолске Цркве, без обзира што ће споља гледано, задржати старе православне обичаје, али можда Ви Стево не мислите да је папа јеретик.
Препоруке:
0
0
49 недеља, 31 јануар 2010 20:48
Servia
Smešna stvar,taj milanski edikt,car Konstantin,novi patrijarh...
Konstantin je bio imperator.Hrišćani ne poznaju pojam "hrišćanskog" imperatora,kao ni mnoge druge kovanice nastale od tog perioda,poturene narodu na "overu".Vreme je čudo,stvari lako padaju u zaborav.Da je bio vernik,odrekao bi se titule suverena i posvetio život Bogu.Kako sam iz Niša,smučilo mi se što se sve u mom gradu od aerodroma do škola i klubova zove tim imenom i što se toliko glorifikuje sve vezano za to ime.
Rim je krasilo mnogoboštvo,na njegovom pepelu Konstantin je ustanovio upravo kroz taj edikt temelje novog rima.Onog kakav je danas.A kakav je...
I sa kakvim mi tobože treba da se mirimo i kakav treba da oberučke prigrlimo.
Irinej se svojim prvim komentarima uklapa kao 1 na 10 u taj davno pripremani plan "sjedinjenja".
Najpre je odrađen carigradski patrijarh,zatim i ruski,a evo sada su i kod nas doveli na čelo crkve ekumenistu.Ako neko ima sumnji po pitanju ekumenizma ili nema jasnu ideju o čemu se zapravo radi,preporučujem da pogleda kako izgleda ekumensko bogosluženje,recimo ono u Australiji.
Sve veroispovesti u istom loncu,a finalni proizvod truje i vređa um svakog od nas koji misle svojom glavom.
Nije krajnje vreme za susret sa papom,koji inače ima prilično debelu fasciklu u najmanju ruku sumnjivih radnji još iz perioda dok je bio poznat kao Rajcinger.
Krajnje je vreme da se rasvestimo ili ćemo zaista stati svi pod jednu šljivu.
Препоруке:
0
0
50 недеља, 31 јануар 2010 22:27
Баш - Челик
Уопште је чудно што се последњих година међу православнима форсира тренд јубилеја?!?! Скоро се славило ''2000 година хришћанства'', сутра ''1700 година Миланског едикта'', прекосустра ко зна шта?!
Када су то православне цркве славиле некакве ''јубилеје'', односно било шта осим својих духовних празника?!
То с ''јубилејима'' некако приземљује цркву, сводећи је у ранг пословног предузећа ( која имају обичај да славе десетогодишњицу или стогодишњицу, што је у реду када је о предузећима реч ).
Црква је ваљда духовни организам и какви се то ''јубилеји'' могу славити поред Божића, Богојављења, Видовдана, Васкрсења Христовог?!
Невероватно је како се наизглед ситне ствари тихо увлаче међу православне, са циљем да унизе или сасвим маргинализују њихове светиње и неосетно измене аутентично биће православне цркве.
Препоруке:
0
0
51 недеља, 31 јануар 2010 22:30
Peter RV
Pravoslavac sam, ali u nikakvom slucaju bezuslovni sledbenik pravoslavne hijerarhije- narocito ne,kad pocnu da podupiru neku politicku liniju. Ovoga momenta Srbima ne trebaju popovi da im objasne sto im se desava i kojim putem da idu. Nijesu nam potrebni novi kolaboratori nasih nesreca, narocito ne oni koji pretenduju da nam saopstavaju bozansku volju.
Препоруке:
0
0
52 недеља, 31 јануар 2010 23:54
Милан
Од 1054.г. па до данашњих дана злочини и покатоличавања не престају над српским народом. Погледајте данашњу Хрватску. О чему разговарати, о фратру Мајсторовићу, о Вукашину из Клепаца, о усташким злочина из другог светског рата, о злочинима од 1991 до 1995., о пацовским каналима, спасавању Павелића,Артуковића и иних усташких кољача. За све то знају у Ватикану, а и за много више него ми знамо. Најпре јавно извињење за све злочине, онда поклоњење. Разговарати се може, али са позиција пре 1054.године.
Препоруке:
0
0
53 понедељак, 01 фебруар 2010 00:03
Стева Надрљански
Драго ми је, господо чувари вере, да сте препознали иронију. Само сам хтео да се насмејем вашим празноверицама којима вам пуне уши штокакви смутљивци који не могу да живе ако не прогоне издајнике. А још да вас овако за нос вуче некакав “Блиц” и да падате на јефтине трикове управо оних против којих се тако жучно борите... Видети ђавола, хоћу рећи папу, иза сваког ћошка – богами, није лако тако живети. Био сам и ја давно у тој кожи, не повратило се. Нећу, наравно, да вас убеђујем, да је бар пола тих ствари које помињете пука измишљотина, а друга половина наопако растумачена – ви хоћете да верујете да је на делу масовна издаја, и то од стране оних који су били служитељи олтара кад се многи од вас нису ни родили, па нека буде – ни мене у оно доба нико не би могао разуверити. Запитајте се само понекад да ли би требало ипак бранити веру од себе самога, посумњати мало у самога себе, а не искључиво у друге. Овај наш несретни патријарх једва да је недељу дана на трону Светог Саве, а већ су му родољупци напаковали све и свашта. Ваљало би барем хришћани да буду мало опрезнији, а не да чине вољу наших непријатеља којима једино и треба то да нам пуне уши својом пропагандом, па да се кољемо. Како не разумете да глођемо туђу коску? Одакле та хистерија да сваког ко неће да арлауче о издаји проглашавамо за издајника? Како не схватате да баш ти наши непријатељи који хоће раскол форсирају управо све те лажне теме и дилеме које треба да га изазову? И ето празноверице – једног дана пробудићу се поунијаћен. Опростите, то није врхунско лукавство наших врагова, већ врхунска глупост наших прогонитеља вештица.
А то што је папа јеретик, не значи да ће он да ми постане мерило православља, као што је очигледно овде постао многима. Могу за себе нескромно рећи да јеретичку теологију папског примата познајем прилично, зато и не упадам у параноју. Међутим, ова политичка мисао овде обавезно гута богословску. Бојим се стога да нам недостаје простора баш за оно што је најпотребније.
Препоруке:
0
0
54 понедељак, 01 фебруар 2010 03:15
Млади Џедај
Приметно је свеопште другосрбијанско одушевљење избором новог патријарха. Надам се да ће их патријарх Иринеј изневерити у очекивањима.
Препоруке:
0
0
55 понедељак, 01 фебруар 2010 11:09
Подгорица
Пошто не може да се остави коментар на "Грегоријански календар и СПЦ" ево оставићу овдје пошто је најближи овом тексту.

Питање Јулијанског календара и на њему засноване православне Пасхалије, која опредјељује ритам живота Православне Цркве веома је сложено и изискује расвјетљавање са астрономске, историјске, богословске и многих других тачака гледишта.

Не постављајући у овом чланку за циљ потанко заустављање на разматрању свеукупности питања скопчаних са јулијанским црквеним календаром, потрудићемо се само да разјаснимо узрок ширења заблуде у вези са јулијанским рачунањем времена.

Свако ко се трудио да објективно схвати суштину календарске реформе папе Гргура XIII не може да се начуди постојаности мита о фамозном научном преимућству грегоријанског календара. Овај мит, који је постао већ неоспориви клише, почива, ипак, на вјештој и псевдонаучној папској пропаганди и прилично незналачкој предрасуди њених добровољних или невољних адепата.

У своме раду посвећеном питању календара, већ смо примијетили да тек малобројни јесу свјесни да са формално-научне тачке гледања грегоријански календар нема никаквих преимућстава над јулијанским, будући да су два календара различна по својим принципима.

Познато је да се грегоријански календар оријентише према величини тропске или сунчане године, док се јулијански оријентише према величини сидеричке или звездане године. Притом, тропска година, којом су организатори грегоријанске реформе, мјерили своју нову годину, представља величину условну, фиктивну, иако блиску процесима реално доживљаваним на земљи, тј. равнодневници и солстицију.

Напоменимо да је, почев од времена Птолемаја (2. вијек прије Христа) све до позног средњовековља, у астрономији као и у гледању на свијет господарио геоцентрични систем, према коме је непокретна Земља тобоже центар око кога се врте Сунце и друга небеска тијела. Појам тропске године, који је у основи грегоријанског календара, скопчан је са докоперниковском геоцентричном теоријом...
Препоруке:
0
0
56 понедељак, 01 фебруар 2010 11:12
Подгорица
...Тропска година која има тако 365 дана, 5 часова 48 минута и 46 секунди, јесте вријеме за које Сунце завршава своје умишљено кретање око земље. Ипак свима је познато да није Сунце то које се окреће око Земље, него да се, обрнуто, Земља окреће око Сунца. Зато тропска године не представља реалан временски период, већ фиктивну астрономску величину, која се, уосталом, односи на реалне процесе који се збивају на Земљи, као што су смена (климатских) годишњих доба (прољеће, љето, јесен и зима) и друге природне појаве на нашој планети.

Што се тиче појма сидеричке године, она се заснива на реалној величини, једнакој пуном окретању Земље око Сунца. Дужину сидеричке године чине 365 дана 6 часова 9 минута 9 секунди. Заснивајући се на тој величини, јулијанска година износи 365 дана и 6 часова.

Идеју годишњег окретања земље око Сунца, познату већ астрономима древног Египта, касније су наслиједили питагорејци и она је међу њима била веома раширена. Касније, у III в. прије Христа, ова идеја положила је основе учења старојелинске математике и, посебно, астронома Аристарха са Самоса, који се може сматрати претходником Николе Коперника.

У вријеме стварања јулијанског календара (46.г. пре Христа) теорија Аристархова била је широко позната међу астрономима и учењацима. Зато није чудо што су велики астрономи Созиген Александријски и други творци јулијанског календара у основу јулијанске године ставили период пуног окретања Земље око Сунца. тј. годину сидеричку. Управо та реална астрономска величина и постала је образац јулијанског календара. Неопходно је притом примјетити да би тропска (сунчева) година оријентисана на ритмове пре свега у вези за Земљом, док је сидеричка оријентисана на ритмове у вези са Козмосом у цјелини. У том смислу грегоријански календар је у својој основи геоцентричан, а јулијански козмоцентричан...
Препоруке:
0
0
57 понедељак, 01 фебруар 2010 11:13
Подгорица
Што се тиче астрономске тачности о којој тако воле да говоре присталице грегоријанског календара, неопходно је обратити пажњу на то да ће за 25 765 тропских година он да се удаљи од сидеричког за читаву годину. Зато сва астрономска а такође и историјска хронолошка истраживања, која се односе на велике периоде, спроводе по јулијанском а не по грегоријанском календару..."

Остатак, кога занима, може да погледа на овом линку:http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Izazovi/Perepjolkina.htm
Препоруке:
0
0
58 понедељак, 01 фебруар 2010 13:14
Баш - Челик
@ Стева Надрљански

Вероватно говорите искрено, вероватно верујете у то што говорите и веома радо бих се прикључио вашем размишљању. Обрнуто од вас, ја могу рећи да сам раније и сам говорио као данас ви и на истоветан начин умиривао људе око себе, када су се жестили на јерархију и њене екуменистичке и друге неподобштине, сматрајући да тако умирујем зле страсти и доприносим јединству цркве. Правдао сам владике чиме год сам могао, кад год би извели нешто двосмислено и замумуљено, и успевало ми је да привремено утишам људе око себе и отклоним недоумице. Врло брзо, међутим, владике које сам речима бранио од сасвим утемељених приговора, направиле би неки нови и још гори испад у правцу ''братских дијалога са сестринским црквама'', ''европских интеграција'', ''позивања ратних злочинаца да се предају Хагу'' ( владика Григорије ) и слично, те бих у очима своје околине испао лажов и манипулатор. Право да вам кажем, смучило ми се да међу својим познаницима, рођацима, пријатељима изигравам адвоката-браниоца туђих лицемерстава и неподобштина од оправданог народног гнева, те сам одлучио да ту улогу напустим.
Нека свако понесе одговорност за своје речи и поступке и нека се сам носи са последицама својих дела, па макар био и патријарх у питању, а не да се, на безбедној удаљености од народа и његове праве воље и заштићени тампоном људи попут мене и вас, башкаре у свом духовном конформизму, путују по ''братским земљама'', причају сентименталне причице пред камерама и онако ноншалантно пристају на најцрње компромисе са најцрњим душманима, на потпуну пропаст свега српског, па и саме вере.
Зато се оставите аргумената који анестезирају наше умове и савести, јер тиме не доприносите јединству СПЦ, већ помажете гнусној лажи да и даље траје и да нас тихо убија. ''Препунили су мешину гријеха'' што рече Његош и зато дозволите народу да се буни и поставља питања. А они нека одговоре јасно и гласно ако су људи, ако имају смелости и части и ако им је до народа и цркве уопште стало.
Препоруке:
0
0
59 уторак, 02 фебруар 2010 15:55
Aca
NJ.Svetost Patrijarh Irinej ima i oko i uvo a i pameti svaka njegova rec je odmerena i skrojena(imao sam vise puta kontakt i razgovore sa njim)nekad se odgovor saceka i nekoliko dana.Ovde mu je svaka na mestu i to o islamu na Kosovu i Metohiji je apsolutno tacno i nevidim sto se neki ovde iscudjuju osim ako nesme covek stvari nazvati pravim imenom i dati misljenje o nima.Bice tu jos gorih igara i podmetacina ali se nadam i verujem da ce nas Patrijarh izbeci zamke koje su na svakom mestu.Mi smo organizaciono vrlo slabi dok takve licnosti imaju puno ljudi koji o svemu razmisljaju ko ce doci poci pitati-kako odgovoriti,razrada ,analitika,planiranje,postupci sada ili sutra i td.Mi smo uvek opusteni i nemoze se jedan covek boriti i nositi sa problemima i jos gore sile necastive koja nasu Srbiju pritiska.Ostavimo malo vremena da vidimo razvoj i reakcije skroman je i stabilan kao licnost nas Patrijarh.Raduju se javno(neiskreno) i neke sile i spodobe sto je ON postao Patrijarh ali im i nije do radovanja jer tesko da ce imati priliku da,,zaigraju''do Patrijarha,neka mu Bog da mudrosti u ovom teskom i smutnom vremenu.
Препоруке:
0
0
60 уторак, 02 фебруар 2010 19:39
Милан КГ
@ Подгорица

Коментар о грегоријанском (Птоломејевском - везаном за папску инквизицију, лажно окретање сунца око земље и папско сурово гушење науке и отпадање од Цркве Христове) и јулијанском (Коперниканском - космичком, једноставном и благодатним огњем потврђеним) календару је изванредан. Хвала вам на сајту који сте навели. Види се да је питање календара итекако важно.

@ Свим учитељима патријарха Иринеја и пребрзим ревнитељима за веру православну

Стрпите се браћо драга. Пропустили сте да чујете да је Његова Светост патријарх Иринеј рекао да папа не припада Цркви Христовој. Ако је тако, ја схватам позив бискупу Рима као неком политичару а не црквеном великодостојнику. Дакле, разговарао је (и молио је многе кадгод је у ратним и смутним годинама требало) и наш блаженопочивши патријарх Павле са свима, а веру чувао. Не заборавимо у којим новинама је изјава Његове Светости објављена и дотеривана. Постоји, с друге стране, реална опасност да патријарх Вартоломеј римског бискупа - свог великог пријатеља покуша да уведе у неки наш храм и, не дај Боже, у олтар. Због тога је добро Бенедикта упутити у Јасеновац јер он тамо, највероватније, најмање жели да оде. Пустимо, дакле, оца нашега Иринеја да мало дахне душом и помолимо се Богу сви и од свега срца за њега да њега и нас сачува од змија које око њега гмижу. Ако је у некој речи погрешио, рекао је (1)да јерес долази од владика а не народа и има велико смирење што је веома важно (2)да се од светосавског пута не одступа (3)да је Косово наш Јерусалим. Не претерујмо молим вас јер је превелико одступање и удесно опасно. Држимо се царског средњег пута и молимо се Богу јер је наша молитва хиљаду пута јача од свих наших мудровања.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер