Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Krajnje vreme za susret sa papom

Komentari (60) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 29 januar 2010 00:13
Baš - Čelik
Patrijarh srpski Irinej juče je u Nišu izjavio da je susret sa poglavarom Katoličke crkve papom Benediktom XVI neophodan. „Možda je krajnje vreme da dođe do jednog takvog susreta, da jedni drugima kažemo šta imamo da kažemo. I da jedni i drugi posle mogu da razmisle o svemu. Jer svaka deoba nije pozitivna stvar. Ta deoba između istoka i zapada traje vekovima. Možda je vreme došlo da o tom problemu pristupimo na najozbiljniji način.

E moj narode! Šta sve nećemo doživeti! Nije prošlo ni nedelju dana od ustoličenja, tek što smo se ponadali u dobrotu i čestitost novog patrijarha, a on već o ''neophodnosti susreta sa papom''.
Je li vama Benedikt XVI neophodan? Meni nije ni najmanje, voleo bih da za njega nikada nisam ni saznao.
I posle će ispasti da raskol izazivamo mi, navodni ''ziloti'' i ''konzervativci'', a ne papoljupci.
Šta će slatkom pravoslavlju Benedikt XVI? Šta je to što od njega možemo i čuti i saznati, a što ne možemo od naših duhovnika, poput Vladike Nikolaja, Justina Popovića, Starca Tadeja ili još uvek živog oca Joila. Zbog čega nam je Benedikt XVI toliko ''neophodan'' ili bilo ko njegov? Zašto se katolici ne bave problemima u svom dvorištu, umesto što se neželjeni trpaju u goste?
Šta smo ti skrivili Gospode da puštaš na nas ovolika iskušenja? Kako je moguće da ne postoji ni jedan jedini Srbin koji bi nas od njih izbavio i dušmanima rekao ''ne''? Postoji li ta reč još uvek u srpskom jeziku? Umeju li današnji Srbi bilo čemu da kažu ''ne''? Jer tolika naša ''da'' postala su ubitačna za psihu, sunce je potamnelo od njih, život izgubio radost.
Bez obzira na sve, ja znam samo jedno - s papom neka se bratimi ko bez njega ne može, ali srpska crkva u koju on bude ušao ( ili bilo ko od njegovih kardinala) mene više nikada videti neće, neka mi oprosti Bog.
Preporuke:
0
0
2 petak, 29 januar 2010 00:20
Starac Fočo
Pa ovo je stvarno neverovatno.
Od celog razgovora sa Njegovim Preosvestenstvom u naslovu se našlo "Krajnje vreme za susret sa papom"!
I tako počinje tekst, kao da je to najbitnije. Tek drugo je stavljeno ustoličenje u Pećkoj patrijaršiji, položaj pravoslavnih vernika na Kosovu i Metohiji, i tako dalje i tako dalje.

No, naš Patrijarh je ostavio dobar utisak na mene. Mislim da nas je Bog opet pogledao.
Preporuke:
0
0
3 petak, 29 januar 2010 00:31
Jedan pažljivi čitalac
„Možda je krajnje vreme da dođe do jednog takvog susreta, da jedni drugima kažemo šta imamo da kažemo. I da jedni i drugi posle mogu da razmisle o svemu.()

A dosad se nije razmišljalo o svemu?!
Nema sumnje, ova izjava obezbediće dve posete: prvu - Peći, drugu - Nišu. I obe će biti proglašene velikim uspesima.
Da li obe s jednakim pravom?
Preporuke:
0
0
4 petak, 29 januar 2010 01:16
Al
"I drugi andjeo za njim ide govoreci: pade, pade Vavilon grad veliki: jer otrovnijem vinom kurvarstva svojega napoji sve narode.I treci andjeo za njim ide govoreci glasom velikijem: ko se god pokloni zvijeri i ikoni njezinoj, i primi zig na celo svoje ili na ruku svoju... bice mucen ognjem i sumporom pred andjelima svetima i pred jagnjetom... i nece imati mira dan i noc koji se poklanjaju zvijeri i ikoni njezinoj i koji primaju zig imena njezina.Ovdje je trpljenje svetijeh, koji drze zapovjesti Bozije i vjeru Isusovu".
Preporuke:
0
0
5 petak, 29 januar 2010 01:52
Radomir Reljic
Slusao sam patrijarha na RTS-u kako kaze,narod treba da se pita oko integracija u NATO.Ne svidja mi se onda(po logici stvari) da narod ne treba svoju rec da kaze na temu dolaska pape u Srbiju.
Preporuke:
0
0
6 petak, 29 januar 2010 03:02
Bane B
Katolička Crkva: 1054 Kanonski raskol, krstaški pohodi,
inkvizicija, unijaćenje pravoslavnih, fašizam itd. ...

Šta mi imamo sa njima zajedničkog da se mora vodit dialog??? Bolje da ne tražimo đavola.
Preporuke:
0
0
7 petak, 29 januar 2010 03:51
Nikola Grbić
Jadan nam dan bio kada dočekasmo da patrijarh unosi razdor među verujuće, umesto da ih objedinjuje i snaži.
Preporuke:
0
0
8 petak, 29 januar 2010 04:32
Šicer
Moje je mišljenje da rimskipapa nema šta da traži u Srbiji, i da iz ove izjave novo"izabranog" isijava akcija okupacionih snaga u Srbiji. Od kako je ona spodoba žozef bajden (malim slovima) došao nije se desila ni jedna jedina lepa i normalna stvar za Srbe i Srbiju. Možda sam paranoidan, ali mi to ni najmanje ne smeta. Na protiv.
Preporuke:
0
0
9 petak, 29 januar 2010 05:10
Sizif
Može li se biti verujući Srbin pravoslavne vere, a da nema nimalo poverenja u instituciju SPC i one koji joj se nalaze na čelu?
Može.
To odgovorno tvrdim jer to praktikujem već skoro 20 godina.
Isto kao što čovek može biti demokrata i patriota, a da prezire trenutnu "vlast" i "opoziciju".
Onda kada se kao narod vratimo svom izvornom obliku, uspećemo ponovo da iznedrimo autentičnog vođu i autentičnog patrijarha.
A do tada ćemo se naslušati ovakvih "božjih promišljanja" i najadati jada.
Preporuke:
0
0
10 petak, 29 januar 2010 06:31
Aleksandar
Razocaravajuci su prvi komentari novog patrijarha. "To je psihologija i filozofija islama" je njegovo vidjenje siptarskog ponasanja na Kosovu gde su bili kooperativni kao manjina, podigli glavu kad su se po broju izjednacili, a kad su postali vecin ostale teraju ili napolje ili da se preobrate. Dakle, po patrijarhu ovo sto se odugravalo oko Kosova, nije stvar siptarskog ponasasanja na Kosovu i njihovih sponzora iz inostranstva. To je prosto jedna sustina—psiholosko-filozofska—samog islama.

Ovo objasnjenje istorijskog ponasanja Siptara na Kosovu kao neke vrste nuznog ishoda same cinjenice da su Siptari vecinski muslimani se granici sa nekom vrstom anti-islamskog rasizma (koji je Srbima i srpskoj crkvi potuno nepotreban): eto takvi su vam muslimani. Za ovakav stav treba malo istorijskih dokaza ali i geografskih, gde se to u svetu muslimani ponasasaju po modelu koji patrijarh navodno prepoznaje na Kosovu?

S druge strane on misli da je vreme da se sastane sa poglavarom crkve koja je potpisala Konkordat sa Hitlerom, bila sponsor ustaskog genocida nad Srbima, Jevrejima i ciganima i podrzala (ovog puta uspesan) neo-ustaski genocidni napad na Srbe ponovo devedesetih godina u Hrvatskoj. Sta ima sa takvima da se razgovara, sta da se "razume"?

Ako treba da se sa nekima razumemo i druzimo bolje je sa muslimanima nego katolicima.
Preporuke:
0
0
11 petak, 29 januar 2010 07:12
Kada?
"Nadamo se da će biti stranih gostiju. Da i oni vide stanje na Kosovu i da vide šta znači Peć i Pećka patrijaršija za Srpsku crkvu i srpski narod." Ustolicenje novog Patrijarha je za tri meseca, ocekuju se i strani gosti. Zasto ne bi medju tim gostima bio Papa? Da dodje u Pecku patrijarsiju, da vidi u kakvom getu prezivljavaju drevni hriscanski manastiri, u kakvom getu zive srpski hriscani! Ne zaboravimo - Vatikan nije priznao Kosovo! I ne zaboravimo - Benedikt ipak nije Vojtila, koji se molio da Srbija bude bombardovana! Zasto je dobro da Papa dodje sto pre, i da dodje bas u Pecku patrijarsiju? Pa, zar da cekamo do 2013? Do tad ce Zapad da pobrise sve srpsko na Kosmetu - dok to jos nije pobrisano bilo bi dobro da Papa dodje! Njegova poseta odjeknula bi u svetu i skrenula paznju na jeziv polozaj jedne od najstarijih hriscannskih zajednica u Evropi!Nemojmo gledati na Papu kao na srpskog neprijatelja - njegovo prisustvo medju nama moglo bi bas u ovom vremenu da bude od koristi za Srbe! A ekumenski razgovor - to je pitanje koje se ne resava preko noci, tu treba mnogo strpljenja i dobre volje. Ponavljam: ako je papa Benedikt dobrodosao, a mislim da jeste, najbolje je da dodje odmah, vec u aprilu, i ne u Beograd, nego na srpsko Kosovo! Nemojte da Papa dolazi "potajno", na evro-unijatsko Dedinje - neka ide u srediste pravoslavlja i svetosavlja! Ako na to pristane - bio bi nam dragocen gost!
Preporuke:
0
0
12 petak, 29 januar 2010 08:00
Teofilo Stivenson
Ne znam da li je Patrijarh autorizovao intervju sa Blicom. Ovo je sjajna skola, ako to nije ucinio, jer bi morao da to cini ubuduce. Blitz je objektivna novina...

Ako je zaista sve ovo izgovorio onako kako je preneto, onda drugosrbijanske presije na SPC pocinju i pre nego sto se 'mastilo osusilo', tek sto su se usklici 'Dostojan' utisali u srpskim crkvama. Tadic zahteva dolazak pape, ali taj dolazak je nepozeljan za vecinu Srba. Kosova se druga Srbija odrekla, zemlja je prodana i ekonomski razorena, a oni traze unijacenje. Sta Tadic nudi zauzvrat? Nista. Zbog cega mu onda i poglavar SPC ne uzvrati na isti nacin bar kada su Predsednikovi politicki zahtevi u pitanju?
Preporuke:
0
0
13 petak, 29 januar 2010 09:02
N. B.
Licno ne vidim nikakav problem u mogucem dolasku pape Benedikta XVI u Srbiju. 2013. i godisnjica Konstantinovog Edikta jesu fin motiv za tako nesto. Pravoslavna i katolicka crkva se trebaju izmiriti, obe pocivaju na istim religioznim osnovama. Nije mi jasno zasto se mnogi komentatori ovde bune protiv dolaska pape, isti papa je vec jednom posetio i Rumuniju. Niko mu u Rumuniji taj cin nije uzeo za zlo. A i zasto bi? Svaki verski poglavar ima pravo da poseti svoje vernike u inostranstvu. Isto tako bih pozdravio i odlazak naseg patrijarha u posetu Vatikanu, do koje ce, nadam se, uskoro doci.
Preporuke:
0
0
14 petak, 29 januar 2010 09:52
makavej
Patrijarh je odlican! Razborit, jevandjelskog rasudjivanja itd. Druga je stvar sto nam istina ''cese'' usi, i sto ljubavi imamo toliko da ni komsiji ne bismo pozeleli Carstvo Bozije, a kamolim nekome u dalekoj Spaniji... Papa ako dodje, prelazimo svi na rimokatolicku verziju hriscanstva? Moja malenkost sigurno nece, a sigurno nece ni zilotirati po brdima,spiljama i gorama, jer me niko ne progoni jer sam pravoslavan, a toliko vere imam i toliko o njoj znam, da ne verujem da mi je iko moze ''uprljati''.
Preporuke:
0
0
15 petak, 29 januar 2010 10:20
ZORAN
Meni se nesviđa što se često u prisustvu našeg novog Patrijarha viđa Zoran Živković.Da podsetim to je bivši predsednik Skupštine Srbije koji nije zakazivao Skupštinu gotovo 6 meseci a na pitanje novinara zašto ne zakazuje sednicu odgovorio između ostalog "Nema potrebe i onako se ništa značajno nije promenilo sunce i dalje izlazi na istoku a zalazi na zapadu" a to je bilo teško vreme za narod.Isade da je jedina dužnost našeg Patrijarha da ispuni želju Tadiću da dođe Papa u Srbiju.
Preporuke:
0
0
16 petak, 29 januar 2010 10:30
thinking maize
Ljudi moji, reagujete kao deca! Pitanje 1: Gde je objavljen intervju? U "Blicu"?! Nešto se ne sećam da je "Blic" za "srpsku stvar"!? Uostalom, gotovo u svakom časopisu odmah posle popisa članova uredništva i redakcije stoji "neizostavno":
"Redakcija zadržava pravo prerade i opreme teksta" ili tako nešto! Ako je stav uredništva "Blica" takav, kakav je, onda je razumljivo da "prerade" intervju sa patrijarhom Irinejem po njihovom
"uzusu"! Možda je Mirko Đorđević nešto znao, kada ga u "24 sata" citiraše da će "novi patrijarh biti na liniji politike vlade Srbije"? Sve mi se čini, da su sve to provokacije i podmetačine
"drugosrbijanaca", a ne pristup našeg patrijarha Irineja i Svetog arhijerejskog sabora SPC!?
"Uzmite se u pamet" i ne reagujte na "prvu loptu"! Imamo posla sa vrlo, vrlo podmuklim ljudima! Pitanje 2. Sećate li se pokojnog Jove Raškovića i njegovog: "Razgovaraću i sa crnim đavolom, ako je to dobro za moj narod!" A g-da komentatori, ako već citiraju Novi Zavet i Otkrovenje Jovanovo, bilo bi dobro da se podsete redova iz Novog Zaveta, gde se opisuje kušanje Isusovo od Satane. Da podsetim, ISUS JE RAZGOVARAO SA SATANOM, A NE PREGOVARAO, JOŠ MANjE MU SE POKORIO! Zašto bismo mi, pravoslavni Srbi, bili veći hrišćani od Isusa?! Treba razgovarati sa papom, ali na Isusov način! Pod 3, poslednja primedba i sugestija za patrijarha Irineja. Ako već zovu papu 2013 u Niš (povodom 1700-godišnjice Milanskog edikta), red bi bio da ga dočeka ne samo srpski patrijarh i i sva SPC, već i svi pravoslavni patrijarsi i arhijereji pomesnih crkava! Da papa dođe onako, kao mangup, da nam "prodaje ciglu i rog za sveću", to ne ide! Zato, susresti se sa papom zajedno sa pravoslavnom braćom, nikako bez njih! I na kraju, posle tog (ako do njega uopšte dođe!) susreta, svi učesnici idu za Jasenovac, gde će pravoslavni arhijereji da drže opelo, a papa na kolenima da se moli za spas svoje i duša svojih katolika, koji Jasenovac i načiniše! Bez toga nema susreta!
Preporuke:
0
0
17 petak, 29 januar 2010 10:51
Prečanin
Sve što je Patrijarh Irinej rekao je na mjestu. Srbi koji su živjeli u Njemačkoj, sretali i poznavali kardinala Racingera (recimo ep. Lavrentije) govore o njemu sa poštovanjem i uvažavanjem. Nije on u Rimu postao drugi čovjek.
Razgovarati, nego šta. I Patrijarh Pavle je dolazio u Njemačku, Ameriku, Australiju...Isto pravo imaji i Papa, veliki Rabin, Muftija ili Dalaj Lama, ako imaju svojih sledbenika u Srbiji.
Ali, naš problem je druge prirode. Namnožilo se kod nas i oko nas ljudi koji ne poštuju ni svoje. Takvima ništa nije sveto, ma kako se oni legitimisali u javnosti.
Preporuke:
0
0
18 petak, 29 januar 2010 11:19
300 + 1
@ NB

Nisam cuo da su u Rumuniji katolici poklali 700 hiljada pravoslavnih vernika u logoru poznatom po primitivizmu, takmicenjima u klanju i ubijanju maljevima. Mozda bi zbog fratara - koljaca papa mogao da se izvini? Ili mislite da je to previse zahtevati?
Preporuke:
0
0
19 petak, 29 januar 2010 11:55
Jasna Simonović
thinking maize ...Vaš predlog mi se čini jako razumnim...
Mislim da je za očekivati bilo da će ustoličenje našeg Patrijarha u Pećkoj patrijaršiji i proslava Milanskog edikta biti u prostoj uslovnoj funkciji...deluje mi normalno...
S obzirom da između dva važna događaja ima oko dve godine, svakako da u tom periodu može dosta da se učini:
- da se pomogne Papi Benediktu da "se" približi oprostu...U tom smislu jurisdikcija američkog suda za nadoknadu žrtvama holiokausta u koju bi buli uključeni i Srbi i Romi barem bi materijalnu stepenicu priblićila bliže duhovnoj..znate, kad se imaju novci da se svoji sahrane, urežu na spomenike, pomenu kroz svoja pokolenja, onda nekako i žrtve traju normalno u nekom normalnom životu...a onda se i krivac bolje razume, kroz pokolenja, jer zrnce dobra postoji u svakom čoveku...
- da se pomogne Patrijarhu Irineju da, uz Božju pomoć, "dozove" pravoslavne poglavare crkvi...
Da se ja pitam, išla bih i dalje...

- Možda i samom Bogu treba nekad pomoći...onoliko koliko je u našoj moći koju nam je dao...
Baš nije lako biti Bog ovakvim ljudima!

sve najbolje...
Preporuke:
0
0
20 petak, 29 januar 2010 13:02
Petar Janketić
@Prečanine, episkop Lavrentije je poznat i kao istinski papofil, jer se poklonio papi i još odveo svojih 30 sveštenika da ljube ruku papi (www.youtube.com/watch?v=6zibHGhqt0k), tako da se ne može ni očekivati da on kaže nešto loše o Racingeru. Problem sa našim modernim teolozima i sveštenstvom je što većina njih ne smatra papu jeretikom (u to stanje su ušli nakon ispiranja mozgova vatikanskom teološkom literaturom, a neki prosto i zbog dobijenog novca i počasti), nasuprot mnogobrojnih svetitelja u Pravosavlju koji su svi odreda govorili da je papa jeretik i otpadnik od istinske vere. Da li vi što se zalažete za razgovore sa papom mislite da se on može pokajati i vratiti Pravoslavlju? Da li znate da vekovima svaki papa (pa i ovaj sadašnji) zahtevaju od pravoslavnih da ga priznaju za vrhovnog poglavara? U skladu sa tim se i vode razgovori sa rimokatolicima, da se iznađe način kako da pravoslavni priznaju papu, a da li mislite da neko od tih pravoslavnih predstavnika u tim razgovorima sme da kaže papi da je jeretik i da će ga pravoslavni priznati ako se odrekne jeresi? Dolazak pape i njegovo priznavanje će sigurno dovesti do raskola u SPC, jer Istina i laž ne mogu biti u zajednici.
Preporuke:
0
0
21 petak, 29 januar 2010 13:34
Sava
@AL, Da li možemo i ovako da pročitamo> "I drugi andjeo za njim ide govoreci: pade, pade Vat(v)ik(l)a(o)n grad veliki: jer otrovnijem vinom kurvarstva svojega napoji sve narode. I treci andjeo za njim ide govoreci glasom velikijem: ko se god pokloni zvijeri i ikoni njezinoj, i primi zig na celo svoje ili na ruku svoju... bice mucen ognjem i sumporom pred andjelima svetima i pred jagnjetom... i nece imati mira dan i noc koji se poklanjaju zvijeri i ikoni njezinoj i koji primaju zig imena njezina.Ovdje je trpljenje svetijeh, koji drze zapovjesti Bozije i vjeru Isusovu".
Preporuke:
0
0
22 petak, 29 januar 2010 13:41
M
Zamolio bih pojedine (komentatore) da otvore po neku knjigu i pročitaju po nešto o Teologiji, a ne da pričaju uz vetar za stvari u koje se ne razumeju i nisu upućeni! Hvala.
Preporuke:
0
0
23 petak, 29 januar 2010 14:09
TOPOLj
Nije samo Blic izvor ovakvih informacija.A Politika?Šta je s njom?Uoči izbora Irineja Gavrilovića(potonjeg Miroslava)osvanuo je tekst slične sadržine.U gornjem desnom uglu Benedikt XVI,ispod lijevo,sadašnji srpski patrijarh a ispod Boris Tadić i Benedikt XVI.Šta nam ovo govori,posebno papina slika iznad patrijarhove?Govori nam šta nam spremaju?Počinje unijaćenje i kazuju nam između redova ko mora biti glavni.Nek se unijati ko god hoće.Na mene neka zaborave.I za mene lično papa je samo običan čovjek a ne nikakav autoritet.Neka bude za neke druge.Za mene neće biti nikada.Pa onda Pres.Nije valjda i on sve ovo slučajno objavio?Imate i u današnjem Presu tekst na ovu temu. Ako se Blic nameće kao neko ko nam servira "zapadnu kulturu i zapadni stil" a između redova nam nameće prozelitizam,otkud onda da to u isto vrijeme radi i Pres?Jeste Blic režimski medij.Ništa nisu bolji ni Pres i Politika ali najiskrenije kažem,ne vjerujem ništa novom patrijarhu.I slažem se sa prvim komentatorom.Nije se pošteno ni ustoličio a svaka druga riječ papa pa papa.Do 15 novembra prošle godine imali smo crkvu.Ne znam šta imamo sada.Ali beskrajna slava našem blaženopočivšem patrijarhu Pavlu.Bojim se da je vrijeme stalo tog 15 novembra.Dao Bog da griješim ali nemam dokaze da može biti drukčije.Bar ne za sada.
Preporuke:
0
0
24 petak, 29 januar 2010 14:20
Branko
Za tinking mejz

Ljudino, svaka čast za to što si napisao ali bojim se da je protokol i program pregovora odavno utvrđen a on ne predviđa to što si napisao da bi trebalo da se uradi. To je već uradio kardinal Bozanić za katoličku stranu i to preko volje (da ne kažem čega) prošle godine i sad je red na nas. Gotovo.
Od SPC-a se ne traži razgovor već djela (ustupci) i to više niko ne krije. Ravena, Šambezi i drugi "susreti" su samo zagrijavanje.
Preporuke:
0
0
25 petak, 29 januar 2010 14:43
Prečanin
@Petar Janketić
Oprostite,brate Petre, lično poznajem vladiku Lavrentija tridesetak godina. Kada je došao među nas na Zapad, iako nam je patrijarh German poručio da nam "šalje ono najbolje što ima", jedni su u njemu odmah vidjeli "udbaša", drugi "kolaboratera u službi kontrarevolucije"...sve dok svojim životom nije pokazao i "ravnogorcima" i "titovcima" i "ljotićevcima" i "monarhistima" i "republikancima", (ni manjeg naroda ni većih podjela)...da je riječ o duhovniku iz najbolje tradicije srpskog naroda. Obilazio je kuće, radničke barake, zatvore... mirio, pravio mostove među ljudima i narodima...samo Bog zna koliko je izgubljenih duša vratio sa bespuća.
A za ugled Srba učinio je više nego sva profesionalna jugodiplomatija zajedno.
Sada, pod stare dane doživljava evo da ga promovišu u "papistu".
Papa je poglavar jedne velike Crkve, ne samo naših susjeda sa kojima imamo bolno iskustvo, nego i Španaca, Brazilaca, Argentinaca, Poljaka.... Govorim Vam kao Srbin čijoj su porodici ustaše nanijele veliko zlo. Papa je bio u Republici Srpskoj. Došao, molio se sa svojom pastvom i - otišao. Tamo imam brojnu familiju, NIKO nije postao katolik, niti to namjerava. Čemu toliki zazor i strah? Ne vjerujem da su braća Srbi iz Srbije toliko lakomi na sve tuđe da će prigrabiti katolicizam. Ali, i da jesu, ni to nije Papin problem.
Preporuke:
0
0
26 petak, 29 januar 2010 15:10
Ruzica Vujovic
Dopadaju mi se reci patrijarha Irineja. Nema razloga da Srpska Pravoslavna Crkva izbegava susret sa papom. Benedikt XVI je - iz perspektive pravoslavnog sveta - najbolji moguci papa kojeg je rimokatolicka crkva mogla da dobije. On trazi blizinu pravoslavnog sveta, svestan je u potpunosti opasnosti od islama i islamske psihologije, koju tako precizno opisuje nas patrijarh, za razliku od Vojtile, fanaticnog mrzitelja Rusa i inicijatora "dijaloga" sa islamom, preko grbace pravoslavnog sveta. Ne moze se papa Benedikt kriviti za bombardovanje Srbije koje se dogodilo pre nego sto je posao papa. Sudimo o njemu po stavu koji ce zauzeti o Kosovu i Srbima i dajmo mu sansu da se zauzme za nas.

Bestijalnost Siptara na Kosovu, kao i muslimana u Bosni, svakako ima svoje korene u islamu, posto su ubilacka mrznja prema ne-muslimanima - ovaj genocidni stav islam mandatira kroz ideologiju dzihada koja je obaveza svakog muslimana - deo njihove kulture, cak i onda kada nisu preterano religiozni. Ko zatvara oci pred ovom cinjenicom, doprinosi nestanku srpskog naroda.

Ne, srpskom narodu nije potrebna alijanca sa muslimanima.
Preporuke:
0
0
27 petak, 29 januar 2010 15:38
Νεανίας
@Aleksandar

Reči patrijarha o Islamu nisu politčki korektne (ipak, još nismo u Evropi pa neće završiti na sudu)ali su "istorijski i geografski" uglavnom tačne: pogledajte istoriju Libana, Turske, Bliskog istoka, Egipta, Eritreje (sve zemlje sa nekada većinskim pravoslavnim stanovništvom), Indije, a i sadašnjost mnogih evropskih država sa mnogobrojnim muslimanskim emigrantima. Zar zaista mislite da bi se to što se desilo na Kosovu zaista desilo da Albanci nisu bili muslimani? Tokom devedesetih, svi oni koji su optuživali ondašnji srpski režim za "aparthejd", "genocidnost" i slične namere prema manjinama nisu mogli da objasne paradoks da sa npr. mađarskom manjinom nije bilo nikakvih problema.
Što se tiče genocida nad Srbima u Hrvatskoj, isto bih mogao i ja vas da pitam: to što se odigravalo sa njima za vreme Drugog svetskog rata nije bila stvar hrvatskog ponašanja i njihovih sponzora iz inostranstva (Nemačke, pre svega)? Bila je to, valjda, suština samog Katolicizma.
Preporuke:
0
0
28 petak, 29 januar 2010 16:18
Maja BL
Nadam se ipak da do dolaska pape neće doći! Ne znam koja je naša korist u svemu tome! Zbog čega se patrijarh Pavle nije sastao sa papom kada je ovaj dolazio u BL?!! Svi znamo! Dakle, nema nikakve koristi od njih i nema nikakve potrebe da se prelazi preko onoga što se dešavalo u Drugom svjetskom ratu. Mi to najbolje, nažalost, znamo! To je kao da odobravate genocid 1941 - 1945. Nisam čula da iko postavlja pitanja uloge katoličke crkve u tome, nije se niko, nikada izvinjavao (mada mi je tog izvinjavanja preko glave, ali...) pa čak ni sam papa kada je misu u Banjaluci održao baš na onom mjestu na kojem je za svega nekoliko sati ubijeno 2 400 Srba, bez ispaljenog metka, pod pokroviteljstvom biskupa banjalučkog. To je najveća uvrjeda koja može da se zamisli! Ipak, jedan je patrijarh Pavle! Poseban problem je što se većini vladika "posjeta" neće dopasti! Još nam samo treba da se svađamo između sebe zbog pape. To mu je izgleda i cilj!
Preporuke:
0
0
29 petak, 29 januar 2010 17:48
Šarlo Akrobata
Lepo je to zamišljeno. Srpski je narod obezglavljen, porušen u svakom pogledu i sada dolazi Papa kao spasitelj. Zašto bi papa pomogao Srpskom narodu i kakve koristi ima od toga? Vatikan je u drugom svetskom ratu, u sličnim po Srbe okolnostima, uveliko radio na pokatoličenju pravoslavnog stanovništva u tadašnjoj NDH. Sve mi se čini da se ovde ne radi o ekumenizmu, nego o unijaćenju.
Preporuke:
0
0
30 petak, 29 januar 2010 18:41
iz Amerike
Ne slazem se sa misljenjem novoizabranog Patrijarha ito ne samo zbog njegovog insistiranja na neophodnosti susret sa poglavarom Rimokatolicke crkve na teritoriji drzave gde se 80- 90% naroda tome protivi. Mislim da do takvog susreta ne moze da dodje dok se Katolicka crkva ne IZVINI sspskom narodu za sudelovanje u zlocinima u I i II Sv ratu. Svi znamo za ulogu Katolicke crkve i svestenika u genocidu nad Srbima Jevrejima i Ciganima, ali manje se zna i prica o "kaznenoj ekspediciji" protiv Srba" posle atentata na prestolonaslednika Ferdinanda, upucenoj iz Austro-Ugarske i blagosiljanoj od strane Katolicke crkve - u kojoj su stradali CIVILI pre svega i to najvise od TIFUSA koji je austrijaska vojaska donela i sirila Srbijom. To su cinjenice o koje se moraju isto tako obelodaniti.
Druga stvar je Patrijarhovo poistovecivanje albanskog/ siptarskog nacionalizma sa Islamom uopste. Ne mogu se praviti takve generalizacije o islamu- to pogotovo ne bi trebalo da cini poglavar srpske pravoslavne crkve. Sta iz toga moze d se zakljuci prepustam drugima ja imam svoje sumnje.
Preporuke:
0
0
31 petak, 29 januar 2010 18:43
Molder
Ne bih da brzam, ali pozivam na oprez. Ja sam odmah po ustolicenju novog Patrirajha izrazio bojazan zbog njegove politike prema Vatikanu. Naravno, "Politika" nije htela da objavi moj komentar, iako nisam vredjao nikoga, svi su osuli drvlje i kamenje po meni. Kao, ti ne postujes Boziju volju. Boziju volju ne treba tumaciti, treba pustiti da ona sama dobije svoje znacenje. Mozda je Bozija volja bila da dodje patrijarh koji zeli mir i ekumenizaciju kako bi se kusali Pravoslavni? Ali to je samo pretpostavka, nisam ja vredan da tumacim volju Boziju. Ne treba se izletati. I patrijarsi su zivi ljudi koji mogu da pogrese. Napominjem, raskol se nije desio zbog nekih beznacajnih stvari. I da je mirenje bilo moguce, ne bi sve ovo ovoliko trajalo. Vatikan je bez obzira ko je bio Papa uvek tezio da preuzme kontrolu nad Pravoslavcima. U proslosti su to pokusavali silom, a sada dijalogom. Verujem da Vatikan zeli ujedinjenje, ali pod njihovim uslovima. Suvise je krvi nevinih pravoslavaca, muslimana i jevreja na njihovim rukama. Iako Vatikan nije priznao Kosovo, ne znaci da nije imao udela u desavanjima na Balkanu 90-tih godina. Ljudi koji su se tamo borili su mi pricali da su zarobljavali placenike koje je Vatikan poslao da pomazu Hrvatima. Papa je sada ukinio post, ne znam da li znate, ostavio je samo za jedan veliki praznik, oprostite ali zaboravio sam koji. Ja ne mrzim nikoga, ali ipak, ne treba nam nikakav dijalog sa njima, sve dok ne odustanu od jeresi u koju su pali 1054-te godine.
Preporuke:
0
0
32 petak, 29 januar 2010 19:53
Aleksandar
@Νεανίας

Pitate:

Zar zaista mislite da bi se to što se desilo na Kosovu zaista desilo da Albanci nisu bili muslimani?

Sasvim sigurno nije dovoljan razlog za dogadjaje na Kosovu to sdo su Siptari muslimani. Mnogo vecu uzrocnu ulogu imala je strateska odluka NATO da postavi tamo bazu Bondstil i sto CIA preko Kosova vrsi kontrolu prenosa droge od Avganistana na zapad. Promet droge koju CIA tako kontrolise procenjuje san e vise od 500 milijardi dolara godisnje.

Pitate opet:

Što se tiče genocida nad Srbima u Hrvatskoj, isto bih mogao i ja vas da pitam: to što se odigravalo sa njima za vreme Drugog svetskog rata nije bila stvar hrvatskog ponašanja i njihovih sponzora iz inostranstva (Nemačke, pre svega)? Bila je to, valjda, suština samog Katolicizma.

Glavni ustaski spoljni sponsor je bio Vatikan (a to su vam opet katolici). Nacisti su naravno oformili NDH, ali postoji dokumentacija da su videvsi primitivna zverstva u Jasenovcu cak i Nacisti zahtevali od ustasa da smanje dozivljaj sa svojim genocidom nad Srbima, Jevrejima i Romima.

Dakle, katolicanstvo je odigralo mnogo vecu ujlogu (i na unutrasnjem i spoljasnjem planu sto se tice Hrvatske) u genocidu iz drugog svetskog rata nego sto je islam imao devedesetih godina pri rasturanju Jugoslavije i Srbije. Te stvari ne mogu ni da se porede.
Preporuke:
0
0
33 petak, 29 januar 2010 20:30
N. B.
@ 300+1
Ako se ne varam, vec je pokojni papa Jovan Pavle II nacinio jasan otklon od nacistickih zlocina koje je katolicka crkva pre i tokom II Svetskog rata podrzavala, izvinivsi se svim narodima koji su zbog toga propatili. Upravo zbog toga i treba negovati dobre odnose sa raznim verskim zajednicama kako bi se tragedije i nesporazumi iz proslosti ne bi ponovili. Sto se mene licno tice, papa bi mogao da poseti Srbiju vec ove godine. Zato sam i napisao u prethodnom komentaru da bih se isto tako iskreno radovao poseti naseg patrijarha Svetoj Stolici u Rimu.
Preporuke:
0
0
34 petak, 29 januar 2010 20:52
jasna
SPC
je poslednje uporiste srpskog nacionalnog jedinstva.Nasi neprijatelji to znaju i zato sada rade na razgradjivanju i tog poslednjeg uporista.BLIC vodi kampanju u tom smeru i to je vise nego ocigledno.Ja za sebe mogu da kazem da sam pre simpatizer SPC,nego vernik,ali dodje li papa u Srbiju,ja to vise necu biti.Meni papa ne znaci nista,i uopste ne znam sta bi ta njegova poseta za Srbiju trebala da znaci.Volela bi da mi neko objasni kakva je korist od te posete za zemlju,zaSPC,za njene vernike i simpatizere .
Sve mislim da to ima veze sa marketingom,a da su to smislili Tadic i njegovi strucnjaci,da bi ta poseta popravila image Srbije na Zapadu,kao sto su svojevremeno opet neki "evropsko orijentisani mozgovi",tvrdili da ce dolazak Rolling Stonsa,Madone i drugih odrtavelih rok i pop zvezda popraviti sliku o Srbiji ,pa ce strani investitori pohrliti u Srbiju.
Preporuke:
0
0
35 petak, 29 januar 2010 22:06
Milan KG
Pogledajmo poruku blaženopočivšeg patrijarha srpskog Varnave povodom Konkordata koju je Stojadinović sprečavao koliko god je mogao: “...Iz sasvim nepoznatih razloga i nikom nedokučivih uzroka, oni su napravili ugovor sa crnim poglavarom crne internacionale (patrijarh misli na papu). Tim ugovorom oni hoće da dovedu do trijumfa toga poglavara na balkanu, za kojim oni teže hiljadama godina. Protiv toga crnog poglavara i njegove jezuitske vojske borili su se najpre vizantijski patrijarsi i carevi. Kada je njihovo oružije malaksalo, borbu su prihvatili naši slavni Nemanjići na čelu sa sv. Savom. Kada je srpsko carstvo palo na kosovu, i sami turci su se borili protiv latinske najezde na balkan. Znali su turci lažni karakter te internacionale, pa joj nisu dali na balkan. Znali su Turci razorno dejstvo njeno unutra u državi, znali su da ta internacionala nepreza ni od kakvih sredstava, ni od kakvih spletaka i intriga, pa nisu ulazili ni ukakav kompromis sa njom. Pravoslavnu veru Osmanlije su ponekad i gonile, ali su je smatrale za veru i poštovale kao veru. Međutim, na onu crnu internacionalu gledali su ne kao na veru, nego kao na politiku. I eto, braćo moja, toj neskrupuloznoj političkoj organizaciji danas naši vlastodršci širom otvaraju kapije i puštaju je da stane čvrstom nogom na balkan. I to ko i ikad? Ne kakvi tuđinci, no kršteni sinovi Svetosavske Crkve...Neka je čast turcima i neka je sram takvim pravoslavcima i takvim Srbima.“ Dakle, naš svjatejši patrijarh Irinej sa arhijerejima SPC ima težak zadatak i neka im je Bog u pomoći. Narod pravoslavni će, mislim, masovno tražiti iskreno pokajanje pred mučenicima srpskim u Jasenovcu a ne hladne diplomatske izjave "izvinjenja" svima i nikome. Ne radi se ovde o srpskom nacionalizmu već o u belo odevenim žrtvama koje vapiju do nebesa (v. Otkrivenje). Pred njima se uši i um ne zatvaraju već se moli za oprošaj - iskreno i hrišćanski. Dakle, put u Niš ide preko Jasenovca.
Preporuke:
0
0
36 petak, 29 januar 2010 23:04
Zmaj od Noćaja
Ako je Njegova Svetost stvarno rekla sve kako "Blic" prenosi onda neka nam Gospod pomogne. S jedne strane, ako se proslavlja 1700 godina od Nikejskog Edikta, zašto ne bi i papa Benedikt prisustvovao proslavi, kao šef države Vatikan među ostalim državnicima ali ne i kao Pontifex Maximus pošto se nije odrekao jeresi nego bi hteo da i nas pounijati te da i mi postanemo jeretici. Međutim, po čemu je to poslednje vreme da se sa papom porazgovara u Srbiji i o čemu? Neka se on pokaže u Vatikanu kao prijatelj Srba i pravoslavlja pa ćemo onda videti i za posete. U postojbini pape Benedikta se pravoslavlje nipodaštavalo i u vreme kada je on bio jedan od značajnih kardinala. Na pr. u kompjuterskim programima, gde treba da izaberete vašu veroispovest, nema pravoslavaca nego se morate deklarisati kao "ostali", dakle mi smo iza svih onih koji su posle nas postali. A šta nam je Otto von Habsburg kao ljubimac Vatikana naneo da i ne pominjem. Neka Njegova svetost sačeka da se ustoliči pa neka onda kao "prvi među jednakima pita i ostale "jednake" šta oni misle o poseti pape. Možda vatikanske integracije odgovaraju evro-integratorima ali svim arhijerejima pa i pastvi zasigurno ne. Bojim se da ćemo imati jedan ili više raskola unutar naše crkve pa šta će nam onda vredeti ekumenizam sa vatikanskim jereticima.
Preporuke:
0
0
37 petak, 29 januar 2010 23:47
MIHAJLO
Neki put veru čuvaju i prenose sveci, neki put patrijarsi, neki put narod, izgleda da je u ovom vremenu uloga pala na narod uz naše svete počivše patrijarhe koji su se svim bićem borili protiv papizma i raskrinkavali ga, i hrabrili narod da NE PRODAJU VERU ZA VEČERU, DA SE NE PREVERE (prevare). Neko bi rekao da nećemo mi da se preverimo, to je tačno nećemo mi, oni će da nas prevere (prevare). Ja bih reko kuku nama, ali Bog zna zašto je ovo dobro, možda se Srbi i ujedine. Borba i istina po receptu Svetog Marka Efeskok velikog protivnika laži i borca za beskompromisnu istinu (porazio je papu i sačuvao pravoslavlje).
Preporuke:
0
0
38 subota, 30 januar 2010 00:59
slepi putnik
Druga srbija je do sada pljuvala crkvu,a sada cini se da njihov rat ulazi u drugu fazu,danima vec postravaju vladike trazeci od njih da se izjasnjavaju o svim pitanjima toboze od znacaja za drzavu,o eu, ulasku u nato, gej paradi,papinom dolasku...onda te izjave prilagodjavaju svojim ciljevima.Apsurdno je to sto oni koji misle da crkva ne treba da se izjasnjava o politickim pitanjima sada iznudjuju odgovore.Cini mi se da se predstavnici crkve nisu bas snasli u ovoj novonastaloj situaciji te se stice utisak da se trude da vise budu po meri nevernika nego vernog naroda, otuda i ova zbunjenost koja ce nadam se, brzo proci cim druga srbija pokaze ponovo svoje zube
Preporuke:
0
0
39 subota, 30 januar 2010 02:47
Baš - Čelik
Da budem iskren, meni lično idu na živce i argumenti tipa ''neka se papa izvini za Jasenovac, pa onda možemo da razgovaramo o njegovom dolasku u Srbiju''. E pa ne možemo, gospodo, ni onda da razgovaramo o papinom dolsaku u Srbiju. Šta sad, Benedikt XVI kao dođe u Jasenovac, procedi kroz zube neko formalno ''izvinjavamo se'' i to je kao to. E pa nije i neka nas niko više ne pravi budalama. Dosta, bre, sa nekakvim igranjem praštanja i drugim jeftinim predstavama. Život nije američka TV-sapunica, nego nešto mnogo dublje i ozbiljnije i neka naša javna, intelektulna i politička ''elita'' počne jedanput da računa sa srpskim narodom kao sa zrelim i razboritim ljudima, a ne nekakvim nedoraslim balavanderima, koje svako može da vuče za nos.
Neka shvati jedanput i crkvena jerarhija i političari i sociolozi religije i kvazipatritske stranke i organizacije i bilo ko drugi iz javnog diskursa sledeće - mi Srbi jednostavno ne želimo ni papu ni bilo koga iz Vatikana u Srbiji. Valjda smo mi Srbi kao većinski narod i naslednici onih koju su stvorili državu Srbiju, najrelevantniji faktor u ovoj zemlji, čija se volja mora poštovati pre nego bilo čija druga. Dakle, ponavljam svim ignorantima, NVO-aktivistima, ekumenistima, kvazidemokratama, kvazihrišćanima, kvazipatriotama i drugima - MI, OBIČAN SRPSKI NAROD, KOJI JE VAŽNIJI OD SVIH KOJI SEBE SMATRAJU ''NAJVAŽNIJIMA'' U OVOJ ZEMLjI, NE ŽELIMO PAPU U SRBIJI. I doviđenja.
Preporuke:
0
0
40 subota, 30 januar 2010 07:38
Šicer
Koliko je meni poznato Blitz je u vlasništvu ujaka, kao i pola Srbije. Na rukovodećim mestima njihovi ljudi, šta hoćete? Dok nema hajduka kukavna vam majka!
Preporuke:
0
0
41 subota, 30 januar 2010 14:40
Cernisevski
Hm, prvi utisak posle citanja svega ovoga je da je vlast dobila patrijarha prema svojoj meri.

Ukoliko je sve napisano i tacno, slutim raskol u SPC.
Sve u svemu, ovo ne lici na dobro
Preporuke:
0
0
42 subota, 30 januar 2010 17:11
BL RS
Ni pod kojim uslovima ne pristajati na dolazak pape u Srbiju! Njegova svetost patrijarh srpski Irinej treba da vodi računa o jedinstvu svoje Crkve, a ne o jedinstvu sa drugima! Potpuno je jasno da će povodom posjete doći do sukoba među našim vladikama! Šta, rizikovaćemo jedinstvo naše Crkve zarad jedinstva sa katolicima? Nema tu nikakve logike! Niko ne može ni da zamisli šta se ovde sve dešavalo uz blagoslov Vatikana! I zar nije prethodni papa pozivao na bombardovanje Srbije? Zaboravili smo izgleda! Kratka pamet je glavni problem ovog naroda! Prema tome, ne treba nam papa! Ne treba gajiti ni neprijateljstvo, jednostavno okanimo se njih!
Preporuke:
0
0
43 subota, 30 januar 2010 17:19
Neupucen
Neznajuci sta je istina potrazih odgovor na sajtu Dr Elene Guskine ,neutralnog i vrlo upucenog eksperta za ovo nase turbolentno podrucje.
Clanak od 19.09.2006 upravo govori o temi ekumenista i uticaju katolicke crkve na SPC,spominju se i perjanice vladika Lavrentije i niski Irinej.Ona citira:vladika niski Irinej vatikansku crkvu naziva sestrinskom. „Ideja o ujedinjenju dve crkve nije nova. Jer crkva je jedna, i te razlike u kanonskom smislu nisu nešto strašno što se ne može prevazići. Zato smo mi uvek prihvatali i dobro sarađivali sa sestrinskom Rimokatoličkom crkvom. I s njom smo u veoma dobrim odnosima”, rekao je vladika Irinej
Ona kaze da su upravo oni paktirajuci sa Vatikanom izbacili praznik 700000 srpskih velikomucenika koji je postojao sve do 2002 godine(13.sepzembar-vidi kalendar) i toiznosi kao krunski dokaz.
Ocigledno da je ekumenizam podelio SPC.
Pitam se samo ko je stavljao koverte trojice vladika i drzao Evandjelje orilikom izvlacenja? To sigurno necu nikada saznati.
Preporuke:
0
0
44 subota, 30 januar 2010 19:59
zoran
Uzeli su medije,uzeli su politicare,uzeli su vojsku, uzeli su i crkvu(iznenadjujuce lagano).Novi patrijarh jako podseca na Gorbacova,imponuje mu da Srbija(on) ima glavnu ulogu na pomenutoj proslavi(a ko bi drugi?!),
Tipican kompleks nize vrednosti. Istinski religiozan covek ne moze da razmislja na taj nacin, ko ce imati glavnu ulogu,"benefite" i sl.Sto se mene tice nikad rimski episkop,nikad unija.A ko o cemu,katolici o "zajednistvu"-ne o Hristu,ne o dobroti,ne o ljubavi... A zasto? Pa treba firma da se siri.
Preporuke:
0
0
45 subota, 30 januar 2010 21:09
srbin
svaki dan,na svim poljima gubimo bitke.
Preporuke:
0
0
46 nedelja, 31 januar 2010 00:01
Steva Nadrljanski
Ja se već danima osećam nekako pounijaćeno.
Primećujem – brada mi sama opada, nekako sam sve ćosaviji.
Pre neki dan ulazi naš pop Joca da sveti vodicu. Žena da ga pozdravi, al joj se nekako omače: “Hvaljen Isus, dragi fra Jozo!” Ovaj se začudi pa pođe da se prekrsti, ali mu ruka sama nekako ode naopačke, s leva nadesno, ni prste da skupi! A kad je teo da očita šta treba, sve nešto petlja, sve se zapliće u Zdravomariju.
Posle sam se celu noć prevrto. Sve sanjam papomobil i Racingera kako na njemu ulazi u Patrijaršiju, a vrata mu otvaraju Amfilohije i Irinej. A unutra – Tadićeva ikona!
Krenem juče radi leba, a na ćošku umesto da skrenem ka dućanu, noge me same odnesoše levo, prema katoličkoj crkvi. Sreća te se okliznuh na ledu, inače bi bezbeli i ušo u nju. Vraćam se kući onako zbunjen, kad na zidu umesto naše slave – sveti Franjo! Niko ne zna kako su tu našo.
Komšija okačio šahovnicu na kuću, kaže – vuče ga neka sila.
Odvedem decu na sankanje, kad tamo – sva se deca biju ko će biti Ivica, a ko Janica!
Preporuke:
0
0
47 nedelja, 31 januar 2010 16:17
Baš - Čelik
@ Steva Nadrljanski

Svi bismo se rado nasmejali vašoj ironiji, kada bi za nju bilo mesta. Ali nisu li se dojučerašnje ironije pretvorile u najokrutniju stvarnost, koja je u svojoj apsurdnosti prevazišla i najgrotesknije montipajtonovske skečeve. Setite se, na primer, skeča od pre dvadeset godina iz ''Top-liste nadrealista'' o ''šest jezika'' na prostorima bivše Jugoslavije a to su: srpski, hrvatski, bosanski, hercegovački, crnski i gorski. Nele Karajlić i ekipa su se rugali tadašnjoj situaciji, namerno preterujući da bi je iskarikirali ( verovatno i sami smatrajući da ipak ''preteruju''). Kad ono dobismo i ''hrvatski'' i ''bošnjački'' i ''crnogorski'' jezik, a priča se bogami i o nekakakvom ''vojvođanskom'' ( u budućnosti možda i o ''šumadijskom'' ili ''beogradskom'', ko zna ).
Tako se nemojte ni vi iznenaditi, ako srpska deca zaista počnu govoriti ''faljen Isus'', a vernici na zid kačiti svetog Franju ( sve će to naša ''braća u Hristu'' sa Zapada među Srbe ubacivati polako, onako kako su već ponegde ubacili svoje novotarije-latinarije u liturgiju, ispraznili ikonostase od svetaca po mnogim crkvama u Hercegovini i slično).
''Ja se već osećam nekako pounijaćeno'' rugate se vi, da bi obesmislili sve gornje komentare. Vrhunsko lukavstvo je u tome što ćete biti pounijaćeni, a da to ni jednog trenutka nećete osetiti.
Zato se okanite ironije, jer joj nije ni vreme ni mesto, s obzirom na sve što slušamo od naših pojedinih jeraraha i njima odane kvazihrišćanske ili soroš inteligencije.
Preporuke:
0
0
48 nedelja, 31 januar 2010 20:21
Petar Janketić
@Steva Nadrljanski
Pretpostavljam da Vi dobro znate šta znači "unijatstvo", bez obzira što se rugate opreznim pravoslavnim vernicima, izjednačavajući unijatstvo sa rimokatoličkom formom verovanja, ponašanja i življenja što je apsolutno nemoguće da nam se desi i to svi znaju. Međutim, unijatstvo nije ono što Vi opisujete ironično, jer unijatstvo podrazumeva da pravoslavni zadrže sve svoje pravoslavne običaje, a "jedino" se od njih očekuje da priznaju papu i da ga pominju na liturgijama, što većini slabovernih i neupućenih Srba ne izgleda ništa strašno, pogotovo ako ih pametni, načitani i slatkorečivi ljudi poput Vas budu ubeđivali u ispravnost toga. Ali papa je jeretik i otpadnik od Boga i svi koji ga priznaju ulaze u jeres i samim tim otpadaju od Jedne, Svete, Saborne i Apostolske Crkve, bez obzira što će spolja gledano, zadržati stare pravoslavne običaje, ali možda Vi Stevo ne mislite da je papa jeretik.
Preporuke:
0
0
49 nedelja, 31 januar 2010 20:48
Servia
Smešna stvar,taj milanski edikt,car Konstantin,novi patrijarh...
Konstantin je bio imperator.Hrišćani ne poznaju pojam "hrišćanskog" imperatora,kao ni mnoge druge kovanice nastale od tog perioda,poturene narodu na "overu".Vreme je čudo,stvari lako padaju u zaborav.Da je bio vernik,odrekao bi se titule suverena i posvetio život Bogu.Kako sam iz Niša,smučilo mi se što se sve u mom gradu od aerodroma do škola i klubova zove tim imenom i što se toliko glorifikuje sve vezano za to ime.
Rim je krasilo mnogoboštvo,na njegovom pepelu Konstantin je ustanovio upravo kroz taj edikt temelje novog rima.Onog kakav je danas.A kakav je...
I sa kakvim mi tobože treba da se mirimo i kakav treba da oberučke prigrlimo.
Irinej se svojim prvim komentarima uklapa kao 1 na 10 u taj davno pripremani plan "sjedinjenja".
Najpre je odrađen carigradski patrijarh,zatim i ruski,a evo sada su i kod nas doveli na čelo crkve ekumenistu.Ako neko ima sumnji po pitanju ekumenizma ili nema jasnu ideju o čemu se zapravo radi,preporučujem da pogleda kako izgleda ekumensko bogosluženje,recimo ono u Australiji.
Sve veroispovesti u istom loncu,a finalni proizvod truje i vređa um svakog od nas koji misle svojom glavom.
Nije krajnje vreme za susret sa papom,koji inače ima prilično debelu fasciklu u najmanju ruku sumnjivih radnji još iz perioda dok je bio poznat kao Rajcinger.
Krajnje je vreme da se rasvestimo ili ćemo zaista stati svi pod jednu šljivu.
Preporuke:
0
0
50 nedelja, 31 januar 2010 22:27
Baš - Čelik
Uopšte je čudno što se poslednjih godina među pravoslavnima forsira trend jubileja?!?! Skoro se slavilo ''2000 godina hrišćanstva'', sutra ''1700 godina Milanskog edikta'', prekosustra ko zna šta?!
Kada su to pravoslavne crkve slavile nekakve ''jubileje'', odnosno bilo šta osim svojih duhovnih praznika?!
To s ''jubilejima'' nekako prizemljuje crkvu, svodeći je u rang poslovnog preduzeća ( koja imaju običaj da slave desetogodišnjicu ili stogodišnjicu, što je u redu kada je o preduzećima reč ).
Crkva je valjda duhovni organizam i kakvi se to ''jubileji'' mogu slaviti pored Božića, Bogojavljenja, Vidovdana, Vaskrsenja Hristovog?!
Neverovatno je kako se naizgled sitne stvari tiho uvlače među pravoslavne, sa ciljem da unize ili sasvim marginalizuju njihove svetinje i neosetno izmene autentično biće pravoslavne crkve.
Preporuke:
0
0
51 nedelja, 31 januar 2010 22:30
Peter RV
Pravoslavac sam, ali u nikakvom slucaju bezuslovni sledbenik pravoslavne hijerarhije- narocito ne,kad pocnu da podupiru neku politicku liniju. Ovoga momenta Srbima ne trebaju popovi da im objasne sto im se desava i kojim putem da idu. Nijesu nam potrebni novi kolaboratori nasih nesreca, narocito ne oni koji pretenduju da nam saopstavaju bozansku volju.
Preporuke:
0
0
52 nedelja, 31 januar 2010 23:54
Milan
Od 1054.g. pa do današnjih dana zločini i pokatoličavanja ne prestaju nad srpskim narodom. Pogledajte današnju Hrvatsku. O čemu razgovarati, o fratru Majstoroviću, o Vukašinu iz Klepaca, o ustaškim zločina iz drugog svetskog rata, o zločinima od 1991 do 1995., o pacovskim kanalima, spasavanju Pavelića,Artukovića i inih ustaških koljača. Za sve to znaju u Vatikanu, a i za mnogo više nego mi znamo. Najpre javno izvinjenje za sve zločine, onda poklonjenje. Razgovarati se može, ali sa pozicija pre 1054.godine.
Preporuke:
0
0
53 ponedeljak, 01 februar 2010 00:03
Steva Nadrljanski
Drago mi je, gospodo čuvari vere, da ste prepoznali ironiju. Samo sam hteo da se nasmejem vašim praznovericama kojima vam pune uši štokakvi smutljivci koji ne mogu da žive ako ne progone izdajnike. A još da vas ovako za nos vuče nekakav “Blic” i da padate na jeftine trikove upravo onih protiv kojih se tako žučno borite... Videti đavola, hoću reći papu, iza svakog ćoška – bogami, nije lako tako živeti. Bio sam i ja davno u toj koži, ne povratilo se. Neću, naravno, da vas ubeđujem, da je bar pola tih stvari koje pominjete puka izmišljotina, a druga polovina naopako rastumačena – vi hoćete da verujete da je na delu masovna izdaja, i to od strane onih koji su bili služitelji oltara kad se mnogi od vas nisu ni rodili, pa neka bude – ni mene u ono doba niko ne bi mogao razuveriti. Zapitajte se samo ponekad da li bi trebalo ipak braniti veru od sebe samoga, posumnjati malo u samoga sebe, a ne isključivo u druge. Ovaj naš nesretni patrijarh jedva da je nedelju dana na tronu Svetog Save, a već su mu rodoljupci napakovali sve i svašta. Valjalo bi barem hrišćani da budu malo oprezniji, a ne da čine volju naših neprijatelja kojima jedino i treba to da nam pune uši svojom propagandom, pa da se koljemo. Kako ne razumete da glođemo tuđu kosku? Odakle ta histerija da svakog ko neće da arlauče o izdaji proglašavamo za izdajnika? Kako ne shvatate da baš ti naši neprijatelji koji hoće raskol forsiraju upravo sve te lažne teme i dileme koje treba da ga izazovu? I eto praznoverice – jednog dana probudiću se pounijaćen. Oprostite, to nije vrhunsko lukavstvo naših vragova, već vrhunska glupost naših progonitelja veštica.
A to što je papa jeretik, ne znači da će on da mi postane merilo pravoslavlja, kao što je očigledno ovde postao mnogima. Mogu za sebe neskromno reći da jeretičku teologiju papskog primata poznajem prilično, zato i ne upadam u paranoju. Međutim, ova politička misao ovde obavezno guta bogoslovsku. Bojim se stoga da nam nedostaje prostora baš za ono što je najpotrebnije.
Preporuke:
0
0
54 ponedeljak, 01 februar 2010 03:15
Mladi DŽedaj
Primetno je sveopšte drugosrbijansko oduševljenje izborom novog patrijarha. Nadam se da će ih patrijarh Irinej izneveriti u očekivanjima.
Preporuke:
0
0
55 ponedeljak, 01 februar 2010 11:09
Podgorica
Pošto ne može da se ostavi komentar na "Gregorijanski kalendar i SPC" evo ostaviću ovdje pošto je najbliži ovom tekstu.

Pitanje Julijanskog kalendara i na njemu zasnovane pravoslavne Pashalije, koja opredjeljuje ritam života Pravoslavne Crkve veoma je složeno i iziskuje rasvjetljavanje sa astronomske, istorijske, bogoslovske i mnogih drugih tačaka gledišta.

Ne postavljajući u ovom članku za cilj potanko zaustavljanje na razmatranju sveukupnosti pitanja skopčanih sa julijanskim crkvenim kalendarom, potrudićemo se samo da razjasnimo uzrok širenja zablude u vezi sa julijanskim računanjem vremena.

Svako ko se trudio da objektivno shvati suštinu kalendarske reforme pape Grgura XIII ne može da se načudi postojanosti mita o famoznom naučnom preimućstvu gregorijanskog kalendara. Ovaj mit, koji je postao već neosporivi kliše, počiva, ipak, na vještoj i psevdonaučnoj papskoj propagandi i prilično neznalačkoj predrasudi njenih dobrovoljnih ili nevoljnih adepata.

U svome radu posvećenom pitanju kalendara, već smo primijetili da tek malobrojni jesu svjesni da sa formalno-naučne tačke gledanja gregorijanski kalendar nema nikakvih preimućstava nad julijanskim, budući da su dva kalendara različna po svojim principima.

Poznato je da se gregorijanski kalendar orijentiše prema veličini tropske ili sunčane godine, dok se julijanski orijentiše prema veličini sideričke ili zvezdane godine. Pritom, tropska godina, kojom su organizatori gregorijanske reforme, mjerili svoju novu godinu, predstavlja veličinu uslovnu, fiktivnu, iako blisku procesima realno doživljavanim na zemlji, tj. ravnodnevnici i solsticiju.

Napomenimo da je, počev od vremena Ptolemaja (2. vijek prije Hrista) sve do poznog srednjovekovlja, u astronomiji kao i u gledanju na svijet gospodario geocentrični sistem, prema kome je nepokretna Zemlja tobože centar oko koga se vrte Sunce i druga nebeska tijela. Pojam tropske godine, koji je u osnovi gregorijanskog kalendara, skopčan je sa dokopernikovskom geocentričnom teorijom...
Preporuke:
0
0
56 ponedeljak, 01 februar 2010 11:12
Podgorica
...Tropska godina koja ima tako 365 dana, 5 časova 48 minuta i 46 sekundi, jeste vrijeme za koje Sunce završava svoje umišljeno kretanje oko zemlje. Ipak svima je poznato da nije Sunce to koje se okreće oko Zemlje, nego da se, obrnuto, Zemlja okreće oko Sunca. Zato tropska godine ne predstavlja realan vremenski period, već fiktivnu astronomsku veličinu, koja se, uostalom, odnosi na realne procese koji se zbivaju na Zemlji, kao što su smena (klimatskih) godišnjih doba (proljeće, ljeto, jesen i zima) i druge prirodne pojave na našoj planeti.

Što se tiče pojma sideričke godine, ona se zasniva na realnoj veličini, jednakoj punom okretanju Zemlje oko Sunca. Dužinu sideričke godine čine 365 dana 6 časova 9 minuta 9 sekundi. Zasnivajući se na toj veličini, julijanska godina iznosi 365 dana i 6 časova.

Ideju godišnjeg okretanja zemlje oko Sunca, poznatu već astronomima drevnog Egipta, kasnije su naslijedili pitagorejci i ona je među njima bila veoma raširena. Kasnije, u III v. prije Hrista, ova ideja položila je osnove učenja starojelinske matematike i, posebno, astronoma Aristarha sa Samosa, koji se može smatrati prethodnikom Nikole Kopernika.

U vrijeme stvaranja julijanskog kalendara (46.g. pre Hrista) teorija Aristarhova bila je široko poznata među astronomima i učenjacima. Zato nije čudo što su veliki astronomi Sozigen Aleksandrijski i drugi tvorci julijanskog kalendara u osnovu julijanske godine stavili period punog okretanja Zemlje oko Sunca. tj. godinu sideričku. Upravo ta realna astronomska veličina i postala je obrazac julijanskog kalendara. Neophodno je pritom primjetiti da bi tropska (sunčeva) godina orijentisana na ritmove pre svega u vezi za Zemljom, dok je siderička orijentisana na ritmove u vezi sa Kozmosom u cjelini. U tom smislu gregorijanski kalendar je u svojoj osnovi geocentričan, a julijanski kozmocentričan...
Preporuke:
0
0
57 ponedeljak, 01 februar 2010 11:13
Podgorica
Što se tiče astronomske tačnosti o kojoj tako vole da govore pristalice gregorijanskog kalendara, neophodno je obratiti pažnju na to da će za 25 765 tropskih godina on da se udalji od sideričkog za čitavu godinu. Zato sva astronomska a takođe i istorijska hronološka istraživanja, koja se odnose na velike periode, sprovode po julijanskom a ne po gregorijanskom kalendaru..."

Ostatak, koga zanima, može da pogleda na ovom linku:http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Izazovi/Perepjolkina.htm
Preporuke:
0
0
58 ponedeljak, 01 februar 2010 13:14
Baš - Čelik
@ Steva Nadrljanski

Verovatno govorite iskreno, verovatno verujete u to što govorite i veoma rado bih se priključio vašem razmišljanju. Obrnuto od vas, ja mogu reći da sam ranije i sam govorio kao danas vi i na istovetan način umirivao ljude oko sebe, kada su se žestili na jerarhiju i njene ekumenističke i druge nepodobštine, smatrajući da tako umirujem zle strasti i doprinosim jedinstvu crkve. Pravdao sam vladike čime god sam mogao, kad god bi izveli nešto dvosmisleno i zamumuljeno, i uspevalo mi je da privremeno utišam ljude oko sebe i otklonim nedoumice. Vrlo brzo, međutim, vladike koje sam rečima branio od sasvim utemeljenih prigovora, napravile bi neki novi i još gori ispad u pravcu ''bratskih dijaloga sa sestrinskim crkvama'', ''evropskih integracija'', ''pozivanja ratnih zločinaca da se predaju Hagu'' ( vladika Grigorije ) i slično, te bih u očima svoje okoline ispao lažov i manipulator. Pravo da vam kažem, smučilo mi se da među svojim poznanicima, rođacima, prijateljima izigravam advokata-branioca tuđih licemerstava i nepodobština od opravdanog narodnog gneva, te sam odlučio da tu ulogu napustim.
Neka svako ponese odgovornost za svoje reči i postupke i neka se sam nosi sa posledicama svojih dela, pa makar bio i patrijarh u pitanju, a ne da se, na bezbednoj udaljenosti od naroda i njegove prave volje i zaštićeni tamponom ljudi poput mene i vas, baškare u svom duhovnom konformizmu, putuju po ''bratskim zemljama'', pričaju sentimentalne pričice pred kamerama i onako nonšalantno pristaju na najcrnje kompromise sa najcrnjim dušmanima, na potpunu propast svega srpskog, pa i same vere.
Zato se ostavite argumenata koji anesteziraju naše umove i savesti, jer time ne doprinosite jedinstvu SPC, već pomažete gnusnoj laži da i dalje traje i da nas tiho ubija. ''Prepunili su mešinu grijeha'' što reče Njegoš i zato dozvolite narodu da se buni i postavlja pitanja. A oni neka odgovore jasno i glasno ako su ljudi, ako imaju smelosti i časti i ako im je do naroda i crkve uopšte stalo.
Preporuke:
0
0
59 utorak, 02 februar 2010 15:55
Aca
NJ.Svetost Patrijarh Irinej ima i oko i uvo a i pameti svaka njegova rec je odmerena i skrojena(imao sam vise puta kontakt i razgovore sa njim)nekad se odgovor saceka i nekoliko dana.Ovde mu je svaka na mestu i to o islamu na Kosovu i Metohiji je apsolutno tacno i nevidim sto se neki ovde iscudjuju osim ako nesme covek stvari nazvati pravim imenom i dati misljenje o nima.Bice tu jos gorih igara i podmetacina ali se nadam i verujem da ce nas Patrijarh izbeci zamke koje su na svakom mestu.Mi smo organizaciono vrlo slabi dok takve licnosti imaju puno ljudi koji o svemu razmisljaju ko ce doci poci pitati-kako odgovoriti,razrada ,analitika,planiranje,postupci sada ili sutra i td.Mi smo uvek opusteni i nemoze se jedan covek boriti i nositi sa problemima i jos gore sile necastive koja nasu Srbiju pritiska.Ostavimo malo vremena da vidimo razvoj i reakcije skroman je i stabilan kao licnost nas Patrijarh.Raduju se javno(neiskreno) i neke sile i spodobe sto je ON postao Patrijarh ali im i nije do radovanja jer tesko da ce imati priliku da,,zaigraju''do Patrijarha,neka mu Bog da mudrosti u ovom teskom i smutnom vremenu.
Preporuke:
0
0
60 utorak, 02 februar 2010 19:39
Milan KG
@ Podgorica

Komentar o gregorijanskom (Ptolomejevskom - vezanom za papsku inkviziciju, lažno okretanje sunca oko zemlje i papsko surovo gušenje nauke i otpadanje od Crkve Hristove) i julijanskom (Kopernikanskom - kosmičkom, jednostavnom i blagodatnim ognjem potvrđenim) kalendaru je izvanredan. Hvala vam na sajtu koji ste naveli. Vidi se da je pitanje kalendara itekako važno.

@ Svim učiteljima patrijarha Irineja i prebrzim revniteljima za veru pravoslavnu

Strpite se braćo draga. Propustili ste da čujete da je Njegova Svetost patrijarh Irinej rekao da papa ne pripada Crkvi Hristovoj. Ako je tako, ja shvatam poziv biskupu Rima kao nekom političaru a ne crkvenom velikodostojniku. Dakle, razgovarao je (i molio je mnoge kadgod je u ratnim i smutnim godinama trebalo) i naš blaženopočivši patrijarh Pavle sa svima, a veru čuvao. Ne zaboravimo u kojim novinama je izjava Njegove Svetosti objavljena i doterivana. Postoji, s druge strane, realna opasnost da patrijarh Vartolomej rimskog biskupa - svog velikog prijatelja pokuša da uvede u neki naš hram i, ne daj Bože, u oltar. Zbog toga je dobro Benedikta uputiti u Jasenovac jer on tamo, najverovatnije, najmanje želi da ode. Pustimo, dakle, oca našega Irineja da malo dahne dušom i pomolimo se Bogu svi i od svega srca za njega da njega i nas sačuva od zmija koje oko njega gmižu. Ako je u nekoj reči pogrešio, rekao je (1)da jeres dolazi od vladika a ne naroda i ima veliko smirenje što je veoma važno (2)da se od svetosavskog puta ne odstupa (3)da je Kosovo naš Jerusalim. Ne preterujmo molim vas jer je preveliko odstupanje i udesno opasno. Držimo se carskog srednjeg puta i molimo se Bogu jer je naša molitva hiljadu puta jača od svih naših mudrovanja.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner