среда, 24. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Срби са Космета „верују“ властима у Београду

Kоментари (27) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 02 јануар 2010 18:29
Неофит77
А у коју Ви врсту Срба спадате? Само молим Вас да не почнете са тричаријама о Вашој индивидуалности и о томе како сте Ви изнад осталих и све посматрате са неке објективне дистанце.
Исмевате овде поздрав ''догодине у Призрену'', то је парафразирање јеврејског поздрава ''догодине у Јерусалиму'', којим су се Јевреји поздрављели 2000 година, све док Јерусалим није заиста постао њихов град. На њихову срећу они нису имали неку своју Ану Радмиловић да их ''просветли'' како тај поздрав '' не одсликава тренутно стање стварности''.
Препоруке:
0
0
2 субота, 02 јануар 2010 18:50
Љубиша Спасојевић
Јој једном браво Ана!!!
Препоруке:
0
0
3 субота, 02 јануар 2010 19:50
Никола Смоленски
Покуповали су све – чућете – покуповали станове и најлепше куће, купили послове, дипломе, статус. Обесни су, чућете, ратни прфитери...


Ово је прича коју је једно време гурао ЛДП и није прошла. Већина људи тако не мисли. И да мисле - откуд ауторка то зна?

Да је среће, рећи ће вам многи београдски Срби, Београд би требало да се отцепи од остатка Србије, а не обрнуто.


Не познајем никог ко тако мисли. А и кад би мислили, откуд би ауторка то знала?

Слично су мислили београдски Срби и о босанским, па о хрватским Србима – и то су мишљење много гласније изражавали – јер ови нису били те среће да их са огњишта протерују богати Шиптари, па су у Београд долазили углавном празних руку.


Такође не познајем никога ко тако мисли, и такође се поставља питање откуд то ауторка зна?

И за такве је Београд затворио своје мостове, потрпао оно што се није снашло у сточне вагоне, и закључано послао дођавола – на Косово.


У стварности је у односу на број становника најмање избеглица било смештено на Косову а више у ужој Србији и Војводини.

ти су се животи одувек одвијали поред Албанаца који заиста стварају државу и чије нелегалне институције међународна заједница заиста сматра једино легитимним на том месту


"МЕ-ЂУ-НА-РОД-НА ЗА-ЈЕ-ДНИ-ЦА". Овако се не пише реч "НАТО".
Препоруке:
0
0
4 субота, 02 јануар 2010 20:10
biljana
opet dezurni neofit koji ima uvek isto misljenje o svakom aninom tekstu a verovatno ga i ne procita. da li vi znate da mozete da odete i sad u prizren? nista vi ne citate, dezurate i vrebate svaku recenicu koju izvlacite iz koneksta svojim nerazumevanjem. sanjajte i ne citajte vise tekstove koji vas teraju da se probudite. ana sedi tamo i pise, to je njen posao i na ga radi dobro. a sta je vas posao? samo nastavi ana. posle mnogo vremena se pojavio neko ko pise o kosovu a da to nije dosadno tuljenje. bravo!
Препоруке:
0
0
5 субота, 02 јануар 2010 20:42
бојан
"Зашто би Срби са Космета веровали властима из Београду, када овима не верују ни Срби из јужне Србије, ни Срби из Тимочке крајине, ни војвођански Срби, ни они из Републике Српске, па ни Срби из Београда?"... довели сте ме у дилему како да Вам одговорим када логично делује,истинито, све што сте написали!можете ово да схватите само као прилог вашим констатацијама да СРБИ са КИМ могу да верују јер их не притиска лажљива чизма из Београда,која се иначе гланца у згради америчке амбасаде!а то да би требало БЕОГРАД одвојити како би се спасило СРБСТВО то и није ништа ново, то би за нас СРБЕ била највећа КАТАРЗА!
Препоруке:
0
0
6 субота, 02 јануар 2010 21:15
Одбрана и последњи дани
Ако буде по Борисовом, Срби неће бити нигде признати, сем у затвору.
Препоруке:
0
0
7 субота, 02 јануар 2010 21:30
Zoran Bošković
Bravo Ana ! Zaista lepo razmišljate iako su priče komplikovane. Čestitam i na hrabrosti stavite sliku, vaše ime i prezime, a onda doživite neargumentovane napade od gospodina koji nikako da prizna kako se zove a ima mišljenje.
Препоруке:
0
0
8 субота, 02 јануар 2010 21:57
g.loci
vera:-
u boga!
u sebe!
u komsiju!
to ti je VLAST!
a ne obrnuto!

cuo sam da postoji jedan restoran "Ciao" u caglavicu gdje se ne ide samo zbog kvaliteta nego i "zbog YU- nostalgije"! Cudno da tamo idu svi nacije koji u sustini se "ne vole".cuo da neki idu otvoreno,neki skriveno,ali u glavnom idu, pa cak i oni "drugi"!
nije li to jedan dokaz, da smo neiskreni prema nama(sebi)- a to je najtragicnija stvar i zlo sta mi sebi nanesimo!!!
sve dok mi radi nekoga "ratujemo"!
radi nekoga "volimo"!
radi nekoga "mrzimo"!
radi nekoga "skrivimo"!
itd.
a radi nas NIKAD i ne "pokusavamo",nego samo radi "njih"!!!!! od nas nema nista!
,... i sve dok je to tako pjevace uvijek crna kukavica u balkanske ponoci!
Препоруке:
0
0
9 субота, 02 јануар 2010 23:43
irina Markovic
Sve si u pravu. Odlichna satira! I jedno razlozno razmishljanje. Stvarno, dosta vishe laganja i samoobmanjivanja, a uporno bez strategije. Nemamo je i nechemo je ni imati bez sloge. A, zashto nema sloge? Za pochetak mora da se reshi stvar oko partizanskih zlochina, a potom obrachun sa i dalje ustashkom Hrvatskom. Jedno po jedno. Za Kosovo... Jedino je moguche ako se reshi probleom Srbije, a to je upravo "Beljgrad republjik", to sam u jednom tekstu objasnila. Mozda ova Vlada i treba da govori nemushtim jezikom Ana. Zar ne bi bilo glupo da kaze: E, dragi getoizirani kosovski Srbi, polako se integrishite u njihove institucije, mi chemo vam pomagati nashim kanalima, da bismo ih jednom izjeli iznutra dok ne povechamo natalitet ili dok se, kao shto kazesh, ne pojavi deus ex machina... Ali, pre toga da im Vlada objasni razliku de didcto i de res
Препоруке:
0
0
10 субота, 02 јануар 2010 23:47
Неофит77
@Биљана
''opet dezurni neofit koji ima uvek isto misljenje o svakom aninom tekstu''

Да парафразирам текст из једног нашег култног филма, који је изговорио један велики глумац: ''шта ћеш Биљана, такав је посао, ни ја га не волим'' :))

"dezurate i vrebate svaku recenicu koju izvlacite iz koneksta svojim nerazumevanjem."

Шта ћете, нисам просветљен као Ви па да схватим сву дубокоумност Аниних текстова, него овде својим скромним мишљењем иритирам поштоваоце лика & дела драге нам Ане.

''sanjajte i ne citajte vise tekstove koji vas teraju da se probudite''


Отворили сте ми очи, већ сутра ћу почети да пишем серију текстова о томе како треба прихватити резултате етничког чишћења као реалност, прекинућу са овим бедним сањарењем о томе како се против неправде треба борити а не прихватати је као нешто нормално.


Е да, зовем се Александар Петровић, чисто да једног од коментатора не оставим у недоумици, али ми се некако свиђа овај ник, па ћу га на жалост поменутог Господина и даље употребљавати у комантарима.
Препоруке:
0
0
11 недеља, 03 јануар 2010 00:15
Jasna Simonović
"Срби из Београда, на пример, мисле да од Срба са Косова не може да се живи. Покуповали су све – чућете – покуповали станове и најлепше куће, купили послове, дипломе, статус. Обесни су, чућете, ратни прфитери... Да је среће, рећи ће вам многи београдски Срби, Београд би требало да се отцепи од остатка Србије, а не обрнуто. Не Војводина, не Косово, не тамо неке „области“ и „долине“. Слично су мислили београдски Срби и о босанским, па о хрватским Србима – и то су мишљење много гласније изражавали – јер ови нису били те среће да их са огњишта протерују богати Шиптари, па су у Београд долазили углавном празних руку. И за такве је Београд затворио своје мостове, потрпао оно што се није снашло у сточне вагоне, и закључано послао дођавола – на Косово."....

Ana, ovo zaista nije tacno! A mislim da nije ni lepo! Prvo "Srbi iz Beograda" su raznih nacionalnosti, ovde nisu ljudi izdeljeni kao na Kosovu....

Drugo, Beograd bi zaista trebalo da se potrudi i ispostavi racun svakom entitetu, ukljucujuci i pojedince i u tom smislu treba da se "ocepi od raznih lopovluka" da bi najpre sebe ocistio ...
Makar ostala "šaka ljudi" čiste savesti...Za početak...

g.Loci...Bravo! Radi sebe treba "Kosovski zavet" i "Wilsonovo samoopredeljenje" dovesti u zajednicku tacku...
Pa da radoscu prošpeva i crna kukavica!
A i da niko više ne skače u pola sna od aveti prošlosti...
Препоруке:
0
0
12 недеља, 03 јануар 2010 00:53
Sarlo Akrobata
Siptari na Kosmetu nemaju potencijal da naprave drzavu. Kad se Bondstil rasformira, rasformirace se i njihove institucije.
Препоруке:
0
0
13 недеља, 03 јануар 2010 01:54
Јован Лондон
Браво, Ана!
Искрено и храбро. Сад су ми у гостима јако добри пријатељи из Београда. Ма ни не покушавам да потегнем причу о КиМ, то није тема о којој се ишта прича јер обоје знамо да нам се ставови дијаетрално разликују. Тужно. Слушамо политичаре на ТВ-у (гледамо искључиво нашу преко сателита) и мука нам је. Само фразе и лажи. а управо ни трага од оног о чему причате, ни трага о бризи за и једног Србина који и даље истрајава у јужној нам покрајини.
БРАВО, још једном!
Препоруке:
0
0
14 недеља, 03 јануар 2010 02:02
Здравко
Ја не видјех и не чух било какав знак протеста било које организације, установе, удружења, медија, заједнице, на општеприхваћену вијест да је Србија добила бијели шенген. Ако смо сви сагласни да је Србија добила бијели шенген онда смо сви сагласни да Косово није дио Србије. То је плебисцитарна подршка Срба шиптарској сецесији. Ја бих волио да ме неко демантује и да наведе ко се огласио поводом ове општеприхваћене вијести.
Препоруке:
0
0
15 недеља, 03 јануар 2010 03:51
Milo je
Ukoliko ste Srbin sa Kosova opste je poznato da ce vas u Beogradu zvati shiptar. Tako je lakse ljudima a i deluje im zabavno. Koliko to vredja ljude nije im poznato. Ukoliko mi ne verujete slobodno recite da ste sa Kosova (jer svi Srbi su poreklom sa Kosova)i sacekajte reakciju.

Sada mi je jasno cemu sluzi ministaastvo za KiM, u kojem ponajmanje rade ljudi koji nesto znaju o Kosovu. Da napadaju ovakve i slicne tekstove...
Препоруке:
0
0
16 недеља, 03 јануар 2010 12:23
Е хвала
Богу да неко пише нешто што има везе са истином.
Требало је да дође неко из Београда, па још женско, да каже да Срби немају где да иду, ако хоће да остану на Косову, него у Приштину. Или у Београд - па да их називају "Шиптарима". Све је тачно.

Рале К.М.
Препоруке:
0
0
17 недеља, 03 јануар 2010 12:33
Biljana
Oko ovog obdanista. Razmisljam ja: ili su se Srbi vec integrisali, pa kao i Albanci-Siptari imaju mnogo dece, pa im u selu treba obdaniste, jer idu na svoje njive da ih obradjuju, pa neko mora o toj deci da vodi racuna od izlaska do zalaska sunca (jer sa strujom Kosovo lose stoji), ili....Stvarno, pitam se, cemu obdaniste ako su skole prazne? I onda jos nesto. Niko ne pominje mocni 'crnogorski klan' u Beogradu! Sta je sa tim Srbima? Bilo ih je pred referendum na teritoriji drzave Crne Gore 45 procenata, ne racunajuci valjda one iz Beograda. U Crnoj Gori su gradjani drugog reda, a u Beogradu ni zub nemozes izvaditi bez 'crnogorske veze'. Da li se, o tim gresnicima sto ostadose u drzavi Crnoj Gori, neko brine? Ili i oni dodju kao neki Srbi 'u rasejanju'? I sta na kraju, znaci Beograd? Steciste svih onih Srba koji prognani sa teritorija novonastalih jugoslovenskih drzavica, nadjose spas u njemu, razaranjuci ga i prilagodjavajuci sebi! Po broju stanovnika je veci od bar polovine tih drzavica, pa sto se ne bi osamostalio? Najsrpskiji grad u Srbiji.Tolika 'prica' o sacici kosmetskih Srba! Sto ih ne ostave na miru i brinu se o onima koje su za sobom ostavili?
Препоруке:
0
0
18 недеља, 03 јануар 2010 13:05
g.loci
j.simonovic!
"..!g.Loci...Bravo! Radi sebe treba "Kosovski zavet" i "Wilsonovo samoopredeljenje" dovesti u zajednicku tacku..."

ja,ipak mislim ....da nama je potrebno "mi sami" nikakve kosovske ili wilsonovske zav/ET/j/E/re!
nama je potrebno vise nego ikad "GLAVA", u funkciju "samoopoznavanje sebi"- "samooslobodanje sebi"...
ja sam ubedjeni kanti-ista, i to je enkako moja rotacija!
pa takvo satnje kakvo jeste je "samo zbog" nase"GLAVE"...pa polako i mi se gade ove "nase glave"!
"ko zna mozda smo i bez glave"!! jer to nama i ne treba, mi smo i tako "daljinska telekomandirana bica"!!!!!!
pozdrav!
Препоруке:
0
0
19 недеља, 03 јануар 2010 14:24
Jasna Simonović
Milo je, Nisam nikada cula da da neko koristi “siptare” u smislu ruganja...Razumljivo mi je, međutim, da je preosetljivost uzela maha na ovim prostorima, ali je u svakom slucaju bolja od neosetljivosti...
Ne znam od kud to da su “svi Srbi poreklom sa Kosova”...Car Dusan jeste “ucentrirao” Prizren, Kosovski zavet jeste “rasplamsao” nebo, ali bi bilo nemoguce da jedan tako velik narod potiče samo sa Kosova!
Slazem se u vezi kritike vlasti i ministarstva za KiM (imam predmete) da ne sluzi ničemu, slažem se da prodržavne institucije na “Kosovu” takođe ne služe narodu (imam predmete), tu ne da rade “ljudi koji nesto znaju o Kosovu”, tu rade ljudi koji ništa ne znaju “o sebi”...
Zdravko, od koga ste očekivali da neštp učini? O belom šengenu se mnogo pisalo, pogotovo na nspm! Da li ste vi nešto učinili u tom smeru?
Jovan London, Ne znam u cemu vam se “stavovi dijametralno razlikuju sa dobrim prijateljima iz najvećeg BGD na svetu, i zašto “ne pokušavate da potegnete priču o KiM”, ali od brige teško da ko ima “materijalne koristi”, bilo ispoljene ili neispoljene....Od odlaska npr. u KPMG Global, London međutim, imao bi koristi ne samo jedan Srbin , već svi ljudi..
A od “šetnje” do BAR Association, London imao bi koristi čitav pravni sistem ove obespravljene zemlje sa sve britanskim ogrankom! ...
Gde su ta slavna britanka vremena kada je britanska reč nešto značila? (Ako ste raspoloženi da knock-knock kod njih, give me please a sign, this people will be very grateful to you, including KiM!)...
Ana, Ne znam da li se u svim “antičkim tragedijama pojavi neka svemoguća sila i vrati stvari na svoje mesto”, ali daj Bože da je tako, pa da “svemoguća sila” najpre vrati ljude na svoje mesto...
ps Malo razmišljanje: Mislim da nije trebalo posle “Deus ex Machina” da objašnjavate “Boga – mašina”....Mislim da se gubi smisao...Možda je trebalo u fusnoti dati opširnije objašnjenje latinske izreke...
Sve najbolje...
Препоруке:
0
0
20 недеља, 03 јануар 2010 14:46
Jasna Simonović
G.Loci...Da, kad se izmake “balkanski EQ”, onda izađu na videlo “glave” u kojima “pliva IQ” bez kompasa...Pa se, eto, čak i ja koja se busam u svoj rad, i sebe smatram “daljinski komandiranom” baš onoliko koliko “Bog to dozvoli,” a moja fiziologija izdrži, ne mogu, a da se ponekad dobro ne oslonim o “ljude sa glavama”...da sad ne odem do “svetskih čuda” , niti do “3 američka predsednička nobelovca, najlakše mi je pomenuti Teslu, on je dušu dao da nas pokriva sledeći milenijum! (U nekim novogodišnjim novinama pročitah za novi “Teslin sunčani” automobil kalifornijske firme “Tesla”!
A pošto volim svoje savremenike, još lakše mi je osloniti se na Bill Gates-glavu! Pa, Bill nas je opredelio na sledeće milenijume dok još nismo znali niti za Dejton, niti za Haški u duplikatu, niti za “Jugoslaviju in machina”!

Kažete Glava! da, pametna glava! Ona koja stoji na ramenima i čini dobra dela i kad se to od nje ne traži..tako nekako...
Препоруке:
0
0
21 недеља, 03 јануар 2010 15:55
Aлek
Где ли само налази те "просечне Србе са Косова"?
Чини ми се да су то неки специјални, Анини, "просечни Срби са Косова", јер моје комшије, познаници, рођаци, људи који живе на Косову, немају такав став о ситуацији у јужној српској покрајини.
Ајде, Ана, истражи ко су ти људи (мислим на Србе) који су изашли на те косовске изборе и шта су све заузврат добили. Колико је само тешких речи пало унутар породица између оних који су изашли на те изборе и оних који то не подржавају.
Наравно да знаш да је држава Србија овог пута веома благонаклоно гледала на те гласаче, док је владао невиђен притисак од стране запада и косовских институција да се изађе на изборе.
Није истина само оно што ти представљаш као таквом. Чак мислим и да постајеш арогантна.
Грешиш Ана, грешиш.
Препоруке:
0
0
22 недеља, 03 јануар 2010 16:10
ПЕТИ ЕЛЕМЕНТ
Оно што латентно притиска и гуши јесте мучни утисак да српска власт предузима све што је у њеној моћи да косметски Срби дигну руке од ње.
Број Срба који је учествовао на косовским изборима у оној мери је већи у којој је доживљај напуштености ( од матице )већи.
Текст уствари осветљава мрачне аспекте стратешки неодговорне политике власти према косметским Србима и и косметском питању. У том смислу, Ана, он има свој смисао и сврху.
Препоруке:
0
0
23 недеља, 03 јануар 2010 17:04
irina markovich
To jeste latinska sentencija, ali sa Rimom nema nikakve veze, vech sa grchkom antichkom tragedijom, gde se uvek pohjavljuje na kraju deus ex machina, bog iz mashine, tj. neochekivana sila koja reshava stvar. Ako je ta sila jedino u shta mozemo da se pouzdamo i i nije nam neki adut, a kamoli strategija!
Препоруке:
0
0
24 недеља, 03 јануар 2010 18:08
Одбрана и последњи дани
vech sa grchkom antichkom

Замолио вих модераторе да не објављују овакве коментаре, јер ово нема никакве везе са српским језиком. У питању је насиље над српским правописом.
Препоруке:
0
0
25 недеља, 03 јануар 2010 20:33
Voja T.
Meni je, izvinite, jako duhovit opis ministra u obdaništu. Autorka isistira na tome jer verovatno želi da naglasi neozbiljnost onoga što on govori i predstavlja. Ako ne znate šta znači Deux ex machina - lepo vam je objasnila gospodja Irina. Ako i dalje ne shvatate, pogledajte na wikipediji, to je bar dostupno, ako već niste učili škole, pa onda raspravljajte o poruci teksta. Kad neko kaže šta se dešava to ne znači da on to podržava - autorka po mom mišljenju samo prenosi jednu sliku. Da nije istinita ne bi toliko bolela one koji vole da čitaju samo parole.
Dopada mi se kako pišete, gospodjo Radmilović, bez lažog moralisanja i, zašto da ne, relaksirano. Poruka je, i pored toga, visokomoralna - ne lažite više i promenite retoriku, očigledno je da iza nje ne stoji strategija. Ili stvarno, da čekamo deux ex machina
Препоруке:
0
0
26 уторак, 05 јануар 2010 15:09
Зеленгора
[Зашто би Срби са Космета веровали властима из Београду, када овима не верују ни Срби из јужне Србије, ни Срби из Тимочке крајине, ни војвођански Срби, ни они из Републике Српске, па ни Срби из Београда?]Да, толико је различитих Срба. Сви смо Срби али толико су велике разлике између нас. Свак вуче на своју страну. Врло је мало ствари у којима се Срби слажу. Ово је једна од малобројних ствари у којој се Срби слажу - а то је по питању веровања власти у Бгд. Па баш због те опште разбитости Срба и нејединства, неслоге, никако Срби неће моћи да створе велику и јаку српску државу, која би била балканска сила, којој шиптари и хрвати неби могли ништа. Са Србима овако разбијенима и несложним, може да било ко ради шта хоће, па ето, чак и шиптари. Овако, Срби су разбијени и живе у више балканских државица. А Србија се смањује и по питању територије и по питању броја становника. Млади Срби напуштају Србију, и Србија се празни све брже. КиМ су откинули, али како задржати даље комадање, кад Срба нестаје? Није тешко закључити чему то води. И како онда да било који Срби (од Призрена па до Огулина) вјерују властима у Бгд?! Врло интересантан чланак Ана.
Препоруке:
0
0
27 понедељак, 11 јануар 2010 16:07
kripto
jevreji su uvek mogli u jerusalim, a danas niko od tih ''dogodine u prizrenu'' tipova ne ide u prizren da obidje nekog od 17 srba koji zive tamo. bio ja pa znam... eto u tome je razlika. a autobusi sa beogradske autbuske stanice normalno voze za prizren, verovali ili ne
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер