петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Полемика и међусобне оптужбе руских генерала поводом марша руских специјалаца на приштински аеродром 1999.

Kоментари (20) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 05 јул 2020 11:45
ЗР
Кога па брига за ово, када сте се јуначки повукли са те Слатине чим је Енглез мало подвикнуо.
Препоруке:
18
66
2 недеља, 05 јул 2020 12:27
пензионер Цвико,
Да ли ова "полемика" после Путиновог спомињања ове теме значи да РУСИ ДОЛАЗЕ? Русима нико не може да забрани "повратак" на своје позиције на Косову и Метохији које јој као чланици УН припадају. Истина је, да је данас Србија окружена чланицама НАТО пакта али оне не могу спречавати спровођење Резолуиције 1244. Осим тога и у НАТО-у постоје не несугласице, већ понашања у форми сукоба, почетна фаза. Ту предњачи Турска која "повређује" Грчку, не поштује Француску а у Сирији покушава да "води главну реч". У Америци Трамп има проблема због којих не може да јасније води политику на Балкану. Изгледа да Руси чекају да тај амерички моменат буде неповратан а то значи да ће Амери напустити Косово и Метохију. дакле РУСИ ДОЛАЗЕ А АМЕРИ И ШИПЦИ ОДЛАЗЕ!!!
Препоруке:
46
17
3 недеља, 05 јул 2020 12:34
Мики
ЗР
Кога па брига за ово, када сте се јуначки повукли са те Слатине чим је Енглез мало подвикнуо.


Нису се Руси повукли са Косова зато што је Енглез подвикнуо него зато што је НАТО слуга ђинђић одбио предлог Владимира Путина да помогне трошкове останка Руске војске са 16 милиона долара годишње. Састанак Путина и ђинђића је био у Београду 17 јуна 2001.год.
Препоруке:
64
19
4 недеља, 05 јул 2020 12:57
Gospodar Zarin
Iako ima dosta preterivanja, istina je da je unutrašnji sukob u ruskoj armiji koja je bila 90-tih ponižena, rezultirao samoinicijativnom akcijom sa idejom povratka ugleda ruske vojske u svetu&zaustavljanjem njenog potpunog propadanja.
Glavni problem je bio što je Ministarstvo odbrane bilo marginalizovano u učestvovanju u donošenju odluka po pitanju spoljne politike, pa je Ministarstvo spoljnih poslova odnelo pobedu. Tačnije, zbog činjenice da se našao u nebranom grožđu, Ministar spoljnih poslova Igor ivanov jednostavno nije imao izbora i nije mogao da podrži jednu takvu ekskurziju.
I da odgovorim onome što komentariše "hrabre" Engleze, general Majkl Džekson je rekao Jenkijima da ne želi da izazove treći sv. rat i da će ipak sačekati.
Ruska vojska je, bez ikakve političke podrške, okružena jedinicama Nato pakta prepustila aerodrom posle nedelju dana bez ikakve šanse da se izbori za sopstveni sektor.
Izašli su 2003.
Ivanov je danas na čelu nama važnog Saveta za međunarodne odnose.
Препоруке:
23
7
5 недеља, 05 јул 2020 13:04
Гералт
@Мики

Да је Русији било у интересу да остане, не би тражили ни динара већ би били ту и даље без обзира на тренутне власти у Србији.

Хтео бих мало да истражим детаље око тог састанка. Има ли поузданих извора?
Препоруке:
22
35
6 недеља, 05 јул 2020 13:06
Eho
Nešto je čudno u cijeloj priči jer Ivašov priča kako su ruski specijalci trebali doći u Niš a ruski ratni brodovi u Solun. Zar Solun nije u grčkoj koja je članica NATO-a i da bi onako slaba jeljcinova Rusija usudila se ući na teritoriju NATO prkoseći Americi. To mi je malo nelogičan detalj koji izaziva sumnju zašto se pojavljuje sada. Nije slučajna ni putinova izjava o spomenutom generalu. Je li ova polemika jedna vrsta šifriranog PR koja se pokreće u trenutku kada se raspliće kosovski čvor,a centar u Nišu nema nikakvih dozvola. Meni ovo izgleda više kao svađa za dobijanje srpskih emocija nego da bi se saznala istina ko je poslao ili kočio dolazak bataljuna prije dvadesetak godina. U svakom slučaju ovakve polemike pokazuju u kakvom je rasulu bila ondašnja Rusija ali i neprofesionalnost generala koji se prepucavaju preko medija. Da nije Putin svojom izjavom pokrenuo polemiku mislio bih da ovo nije politička poruka nego svađa dokonih penzionera.
Препоруке:
14
14
7 недеља, 05 јул 2020 13:33
Raka iz Barande
Ajde Miki prestani više da širiš te besprizorne šešeljoidske laži!
Putin i ruski vojni vrh pričaju o šta je i kako je bilo ali ti uporno i njih demantuješ, ti sve znaš, čuo si od nekog kome je neko nešto pričao o onom!
Stvarno si više preterao sa tom pričom!
Sad napiši da sam taki i ovaki, da volim NATO i slične tvoje kvalifikacije!
Препоруке:
19
30
8 недеља, 05 јул 2020 13:35
Adem Ološ
@Гералт

Prijatelju, pa ne mogu Rusi biti veći Srbi od Srba. To nam je Putin i otvoreno rekao.
Препоруке:
21
8
9 недеља, 05 јул 2020 14:01
Deda Mile ima farmu
@ Geralt
Naravno da ima podataka o tom sastanku, na kome, bar prema svim relevantnim i dostupnim izvorima bilo reči o dugovanju za gas i daljoj ekonomsko-privrednoj saradnji!
To što piše određeni komentator nema blage veze, obična radikalska propaganda za mediokritete. Uostalom, da je to istina, to bi sigurno Koštuničina ekipa u nekom momentu objavila i upotrebila!
Sa druge strane, bilo bi zanimljivo istražiti ono što je Đinđić izrekao u svom poslednjem intervjuu na temu KiM, odnosno u kom pravcu i na osnovu kojih principa bi trebalo tražiti rešenja!
Препоруке:
13
9
10 недеља, 05 јул 2020 14:24
student
Akcija je pokazala srcanost i sposobnost Ruskih operativaca.

Sta i ko je bio u pozadini, nece nikad izaci na videlo obzirom na epilog tog herojskog cina da su Ruske snage prepustile Pristinski vojni aerodrom NATO agresorima.

Poput ove akcije, o jednoj slicnoj epsko-herojskoj, akciji bilo je vrlo malo informacija : o unistavanju helikoptera u NATO bazi u Albaniji od strane diverzanata tadasnje Vojske RS.

Sami ovi dogadjaji nam govore, o nekim "nezamislivim dogadjajima" i da je danas takodje sve moguce. Istorija je ciklus ponavljanja, ali ne bas u koncentricnim krugovima.
Препоруке:
12
5
11 недеља, 05 јул 2020 15:56
него
јел то онај генерал Иванишев

који нам је рекао када су Милошевић Мира Марковић Шаешељ Вучић Николић Дачић Драшковић донели у скупштини Србије одлуку о капитулацији и предаји територија НАТО злочинцима и шитпарским терористима


ако прихватите овај ултиматум и Рез 1244

никада више Косово и Метохија неће бити више ваше
Препоруке:
10
22
12 недеља, 05 јул 2020 16:03
небитан
Ова препирка је класична "српска" замка, оно када се најјаче препире око нечега што је најмање важно у причи. Надао сам се да су бар Руси имуни на ову типично нашу бољку. Оно што је најбитније у овој причи није зашто су Руси дошли на Косово, већ зашто су се касније повукли. У ствари, још битније је када ће поново доћи да преузму заштиту Срба. Није ваљда да им је НАТО забранио да се враћају, а ако јесте, онда је најважније питање утврдити да ли је Косово под протекторатом УН или под окупацијом НАТО-а. Ми наравно знамо да је под окупацијом НАТОа, али да би та чињеница добила тежину и повукла последице за окупатора, мора се негде и званично обелоданити. Па ето, ако Руси једном пожеле да помажу и Србији а не само вучићу, могу одатле да крену.
Препоруке:
11
6
13 недеља, 05 јул 2020 17:03
Korona marš na prištinski aerodrom 1999.
Alo-Novosti gebelsovska debeovština.
Kako uopšte danas možemo da živimo sa saznanjem da se polemiše o 1999. godini?! To je najvažnija i udarna vest, a ne neki pokradeni izbori i građani koji masovno umiru i oboljevaju od korone.
Jedva da je prošlo dvadesetak godina od marša Rusa.

1. Zašto je lažiran i spuštan broj zaraženih kako bi se održali lažni izbori
2. Vučić je isključivo odgovoran za smrt svakog građana od koronavirusa u poslednjih mesec dana.
3. O istoriji i Rusima na KiM ćemo pričati kada prođe vanredna situacija sa koronavirusom. Ako Srbija preživi!
Препоруке:
7
6
14 недеља, 05 јул 2020 17:21
ne, nije tačno
Adem Ološ
@Гералт

Prijatelju, pa ne mogu Rusi biti veći Srbi od Srba. To nam je Putin i otvoreno rekao.


Ko hoće da ima saveznike, neki put mora da bude veći borac za interese saveznika od njih samih. A kome ne trebaju saveznici, neće ih ni imati. Uzgred, mi Srbi smo baš podrškom toj ruskoj, kako se kasnije ispostavilo, ekskurziji do prištinskog aerodroma, u tom trenutku bili veći Rusi od Rusa. E sad, ako to ništa ne znači, onda znamo šta treba da radimo sledeći put u sličnoj situaciji.
Препоруке:
6
4
15 недеља, 05 јул 2020 19:53
Ернан Кортес
Све ово показује само једну ствар, коју сваки поштени Србина одавно зна; војска Србије, као и војска Русије, одлично су се држали у борби против НАТО 1999.г. Али и у Србији и у Русији, тада су на власти били политичари кукавице, заинтересовани само за своју личну добити, и зато су издали Србији, и зато су се херојски руски војници повукли из Приштине.
Препоруке:
9
1
16 недеља, 05 јул 2020 20:59
Владимир
пензионер Цвико,
Да ли ова "полемика" после Путиновог спомињања ове теме значи да РУСИ ДОЛАЗЕ? Русима нико не може да забрани "повратак" на своје позиције на Косову и Метохији које јој као чланици УН припадају. Истина је, да је данас Србија окружена чланицама НАТО пакта али оне не могу спречавати спровођење Резолуиције 1244. Осим тога и у НАТО-у постоје не несугласице, већ понашања у форми сукоба, почетна фаза. Ту предњачи Турска која "повређује" Грчку, не поштује Француску а у Сирији покушава да "води главну реч". У Америци Трамп има проблема због којих не може да јасније води политику на Балкану. Изгледа да Руси чекају да тај амерички моменат буде неповратан а то значи да ће Амери напустити Косово и Метохију. дакле РУСИ ДОЛАЗЕ А АМЕРИ И ШИПЦИ ОДЛАЗЕ!!!


Којим путем ће доћи?

Хоће ли се можда телепортовати? Колико пута су до сата одбијени прелети руских транспортних авиона преко Бугарске и Румуније?

Једно су жеље, а друго реалност на терену.
Препоруке:
6
6
17 недеља, 05 јул 2020 21:30
пензионер Цвико ,
@Владимир,
Јасно сам написао да НАТО слаби. Пуца. Затим нико не може Русију да спречава да спроводи Резолуцију 1244. Само стрпљиви постижу успех. Најбољи пример за ово је Крим... .
Препоруке:
7
4
18 недеља, 05 јул 2020 23:05
Владимир
пензионер Цвико ,
@Владимир,
Јасно сам написао да НАТО слаби. Пуца. Затим нико не може Русију да спречава да спроводи Резолуцију 1244. Само стрпљиви постижу успех. Најбољи пример за ово је Крим


Волео бих да је тако, али искрено сумњам.

Мислим да је р.1244 не помиње зоне одговорности, то је уређено Кумановским споразумом или интерним договором великих. Када су се повукли неко је преузео контролу над том зоном, и повратак зависи од њега.

НАТО је савез у смислу једногласног доношења одлука, али иза кулиса само један играч има довољно велики штап. Има копрцања, али не верујем да могу да доведу до пуцања. То видим више као преговарачку позицију за неке друге интересе, него што стварно смеју да руше јединство.

Слажем се за стрпљење, али Русија је вратила (са правом) Крим, али то је било могуће само због нуклеарног наоружања. Због тога и Северну Кореју море глађу, а не нападају директно.
Препоруке:
3
0
19 понедељак, 06 јул 2020 01:25
Gordana
@nebitan
Vas komentar je prava sustina price. Nepotrebno je dodavati bilo sta na to!

@Vladimir
Gospodine, ne ocekujete valda da ce Rusi, ukoliko rese i nadju za potrebno da dodju na Kosovo, traziti odobrenje Bugarske i Rumunije i da ce im te dve drzava uskratiti prevo preleta ili prolaza!? Naverujem da bi im se usprotivili.
Dtugo, Rusi bi sigurno takav potez najavili i "dogovorili" na odgovarajucem nivou, tako da se pitanje prolaza uopste ne bi ni postavljalo.Cini se da ce rasplet sacekati izbore u Americi.
Препоруке:
3
1
20 понедељак, 06 јул 2020 01:44
Тако је @ Небитан
Слажем се са вашим ставом. Проблем је ово одраније. Од Стаљиновог слања Црвене армије да се помогне окупација Београда и Србије од стране удружених комуниста (партизанштине), усташа, домобрана. Крајем 2. СР. Раније су на авнојима исцртане границе при чему је само Србија испарцелисана у 3 дела. Окупацијом Србије потврђене су авнојевска недела испланирана у Москви, Лондону, Вашингтону. Ови руски генерали су типичне преваре од људи - комунистички стереотип. У сукобу са моралом ако и знају његово значење? Увек су код њих други грешни а они исправни и тако у круг. Позната прича - зар не? У суштини нико од њих није чист. Нити иједном верујем. До јуче су били послушни комунисти. Извршиоци по наређењу Стаљина и свите најгорих непочинстава против руског народа. Одани другу им Стаљину и његовој русофобној мантри као што су Брозови официри били србофоби.
Препоруке:
4
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер