четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Опозиција после избора или – камо даље рођаци?!

Kоментари (29) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 03 јул 2020 13:27
....
И можда се, само наизглед парадоксално, управо у том „преубијању“ – не само опозиције, него и читавог политичког живота у Србији – крије и одређена шанса, односно могућност да се овај галопирајући пут у ауторитарну пропаст заустави и преокрене. У сваком случају, оно што се са сигурношћу може рећи јесте да – опет парадоксално – након ове „највеће у новијој историји“ изборне победе Вучић сигурно није јачи него што је пре ње био.


Сурова истина!!!
Препоруке:
40
10
2 петак, 03 јул 2020 13:42
проф.др. Ђоле,
увек филигрантски тачан и истинит. Вучићу овакви људи са свим својим капацитетима не требају а зна се због чега. Вучић је урушио све у србији, србија се њега мора ослободити.
Препоруке:
55
10
3 петак, 03 јул 2020 13:56
СтудијаСлучаја
Овај антерфиле је сасвим довољан,објашњава суштину целе ситуације
"Бојкоташи су се ослањали на интуицију и здраворазумски осећај већине својих симпатизера да у оваквим околностима изборима „време није“ – и били су углавном у праву. Али нису много ни покушавали, а још мање успевали да за своју позицију и аргументе придобију макар и делић оног другог (и већинског) дела бирачког тела" уз опаску-да не само што"им време није",него је битнија идеја од почетка-нема поштених избора у оваквом систему.Ја припадам оном делу "интуитивног и здраворазумског",а проблем је што највећи део бирача то није-њих је требало придобити.
Углавном Ђорђе,свако ко Вас прати зна мање више све,ово сте поновили више пута-али на ртс-је народ укачио цесидаша и оног рик-аша,док је Вас водитељка преклапала.
Надам се да ћете кренути јаче у политику-ето новог лица,увек имате мој глас.Бошко,никадније био на власти. на то се треба играти.
Тадић је завршио у србији заувек.Никако га не звати,само је контрапродуктивно
Препоруке:
35
6
4 петак, 03 јул 2020 13:59
bane
После ове "победе" Вучић је слабији. Слабија је лажна опозиција, такође је слабија права опозиција, исто као што је слабије грађанско друштво, слично слабостима уметника, интелектуалаца и недруштвених појединаца.
СПЦ је из свих актуелних догађаја изашла раслабљена, док су све државне институције упадљиво слабе. Једина светла тачка су наши пријатељи и партнери из света, на све четири стране. Како они одлуче, тако ће нам бити.
Препоруке:
25
8
5 петак, 03 јул 2020 14:58
Спиридон
Проблем земље Србије када је политичка сцена у питању је мање више проблем квадратуре круга, из простог разлога што је за било какву реалну промену потребна промена која креће из самог народа а тај исти народ и они власти су при томе једни другима савршени одраз у огледалу. У земљи Србији се у највећем броју случајева не гласа са идејом државе као уређеног система, већ се гласа из ирационалних емоција или неког свог малог ситног добитка. Потпуно исто тако и већина странака егзистира не зато што им је стало до државе или добробити обичног човека, већ зато што онима на врху странке све то доноси поприличну материјалну корист, или ти у преводу на сваког нормалног долази пет Шојића. Када свему томе додамо таблоидно и свакојако друго медијско блато, онда се било каква смислена политичка опозиција налази у позицији некога ко треба да некако победи у новој сезони Задруге а да при томе не личи на остале учеснике ријалитија...
Препоруке:
41
10
6 петак, 03 јул 2020 15:06
пензионер Цвико ,
Постићи слогу и јединство грађана Србије по одређеном питању је теже него добити седмицу на лотоу. Зато се реч БОЈКОТ свела само на реч и ништа више. Сама реч без садржаја је исто што и празна канта која јечи кад је ударе. Ево најновији пример су студенти који терају своје јер су незаштићени од којекаквих провокатора и профитера. Са друге стране грађане Београда не занимају удруживања ради побољшања животних услова. И како онда да бојкот успе у целости? Никако. Све ово добро зна Вучић и користи прилику за муљање. Доказ да муља су бројни приговори код гласања. А његово највеће ругање народу била је изјава: да вас је пет милиона, не можете ме победити. Грађани ништа. Зато и имамо НИШТА.
Препоруке:
24
6
7 петак, 03 јул 2020 15:08
Не бих се сложио са тиме
Неко са знањем, искуством и познатошћу а да тренутно не изазива нагон за повраћањем код просечног бирача, а који се може "испеглати"… такав неко тренутно не постоји. Није Вучић победио на изборима, ни овим ни било којим од 2012, колико је опозиција изгубила. Само је требало да натера своје бираче да изађу на изборе, што оних мало који заиста верују њему, што оне који су уцењени да за њега гласају јер им партија контролише запослење, што они чији је глас купљен за 10 евра или картон уља или џак брашна... Остали гласачи су једнако загађени њиме и опозицијом и "опозицијом". Дакле и кловновима попут Мише Вацића и монархиста и заветника, и кругом двојке који води такву кампању да би се комотно могло помислити да се бирачко тело састоји искључиво од колумниста Данаса, и остатком опозиције који одаје утисак да нема благе везе шта се око њих дешава са дометом опозиционог деловања да се грађанство мобилише да лупа у шерпе.
Препоруке:
22
5
8 петак, 03 јул 2020 15:24
браво
Још једна хируршки прецизна анализа. Ни по бабу ни по стричевима. Заиста свака част, Ђорђе.
Препоруке:
18
13
9 петак, 03 јул 2020 20:56
синиша
Жао ми је што ја у свом животу нисам био талентован за нешто него сам онако одрадио и факултет и радни стаж и професионални профил.

Мислио сам да сам талентован за математику јер сам проблеме ређшавао у математичкој гимназији лакше од професора.

Кад је требало да студирам математику, мајка је позвала своју најбољу ученицу иначе професорицу природноматематичког факултета и питала је шта мисли о мојој идеји о математици. Прво је затражила да јој покажем свеске. Чим је видела свеске одмах је рекла ти ниси за математику.

О након краћег разговора рекла, он се игра са проблемима, лали то нијематематика. Недостаје му систематичност и истрајност. Кад би математика била такмичење у решавању проблема сигурно би победио, али то није математика.

И због још неких других разлога једина ствар за коју сам имао таленат је пропала.


Међутим има једна друга ствар. ја и дан данс верујем много више математици него политици.

РЕШЕЊЕ ЈЕ У МАТЕМАТИЦИ! НИЈЕ У ПОЛИТИЦИ !
Препоруке:
18
5
10 петак, 03 јул 2020 21:47
Марко
Вучић после ових избора не да није јачи него делује много слабији. Зашто је то тако, то само он зна - шта је то што га притиска и са које стране. Почев од оне прославе победе када му израз лица није одговарао резултату, па преко вишедневног изостанка из јавности, све до синоћњег интервјуа где је деловао као човек који више не држи конце у рукама и још онда експресно попуштање пред првим шумом студената. Све то није у складу са размерима "победе". Да ли је глума или има реалне проблеме и зна нешто што ми не знам, не знам и није ме много брига, али делује сада да ће се нешто мењати ускоро.
Препоруке:
24
4
11 петак, 03 јул 2020 22:13
Таса без гласа
На овим изборима нема победника, па тако ни бојкоташи нису релативни победници. Ево зашто, ми ни од кога нисмо чули шта је циљ бојкота. Колико је било потребно оборити излазност да би бојкот успео. Требало је инсистирати да и бојкоташи надзиру изборе. Наравно, то не би било усвојено, али вредело је покушати. Са друге стране тешко је разлучити ко није изашао на изборе због бојкота, а ко није због катастрофално лоше понуде, која не би била боља ни да су бојкоташи учествовали (мислим на људе који обично излазе на изборе). На жалост, комплетна права опозиција у Србији је у стању клиничке смрти. Треба јој реанимација. Ако желимо нешто боље, засучимо рукаве, па на посао. Слажем да је бесмислено чекати месију, новог човека. Утакмицу играмо са овим што имамо, али треба да их размрдамо и реанимирамо. Иначе, одосмо сви у клиничку смрт.
Препоруке:
13
10
12 субота, 04 јул 2020 04:04
ето торонто
боли ме зуб.Ето.Ништа више.
Препоруке:
3
4
13 субота, 04 јул 2020 06:53
пера
У Србији се око 60% бруто националног доходтка ствара у државним пословима. За нормалне демократије је то око 25-30. Да би се могла стећи дугорочна претпоставка демократије потребна је диверзификација интереса и одређена равнотежа која ће подстаћи нормалан рад институција, укључив Скупштину, као место где се реални интереси усклађују. На тој основи се формирају одређене страначке идеологије које се суочавају на изборима.Ни једна од претпоставки за демократичност једног друштва се у Србији до данас нису остварили и стога имамо апсолутну доминацију партије која контролше државне ресурсе, док се опозиција доживљава као поптпуно нерелевантна, јер ништа не може да понуди. Овакво стање власт свесно одржава, јер од почетка нашег „демократског“ пута није системски изградила приватно предузетништво, осим омржене тајкунске приватизације која је у 90% случајева значила гашење приватизованих фирми . Дуг је пут до демократије и истинске опозиције који се хтели ми то или или не, мора проћи.
Препоруке:
10
4
14 субота, 04 јул 2020 07:12
Jedu li završeni izbori?
Jel izbrojaše glasove ili ima problema?
Izborna komisija ćuti jopet?
Rts skinuo deo o izborima...
Opet se muva...gde je izborna lažna komisija???
Препоруке:
8
1
15 субота, 04 јул 2020 08:21
Бојан, Приштина
Ја сам убеђен а и досадашњи контакт с окружењема ми је показао да народ у највећој мери и не разликује ко је од опозиције изашао, ко није, ко је бојкотовао а ко и поред изласка уопште није прошао у Скупштину.

Друго, опције које су бојкотовале би реално откинуле између 5% и 10% тог колача, што није неки капацитет који би у будућности могао да буде неки фактор од било каквог значајнији политичког утицаја. А
Препоруке:
11
4
16 субота, 04 јул 2020 11:42
Shadow
Izbori su pokazali 2 stvari, a to su da Vučić ima svoje biračko telo koje nasledio od radikala (cca 1700000 glasača) i da opozicija nema svoje biračko telo. Krajnje je vreme da se opozicija presabere i shvati da joj nije potreban RTS/PINK i ina javna s...nja da bi doprli do glasača. Meni je 50 godina, informatički sam obrazovan kao i većina mojih vršnjaka. O mlađima da i ne govorim. Nek organizuju kampanje preko neta i mobilne mreže i dopreće bar do 2000000 ljudi što je više nego dovoljno. Zato treba novca i truda i profesionalizma. Sve to ja ne vidim ni kod jedne stranke osim SNS-a (profesionalizam je donekle upitan, al ga nadoknađuju bahatošću). Dok je tako, nema promena na vidiku.
Препоруке:
14
1
17 субота, 04 јул 2020 13:22
Što više čitam Spiridona
kapiram da je mnogo stvari za njega kvadratura kruga - pa i sam narod Srpski!

Klasičan autošovinista! Od Zadruge ne vidi dalje
Препоруке:
13
3
18 субота, 04 јул 2020 14:15
драго_ца
сваки покушај да се позивањем на малу излазност умањи легитимитет ових избора, по мом мишљењу, није тачан - истакао је Годфри



Бојкот је изгледа делумно постигао ција.
Е во Амери стављају под знак читања легитимност Спуштиме.
Препоруке:
3
3
19 субота, 04 јул 2020 14:22
zoran
Да ли нам треба „нека нова опозиција“, уместо ове „старе и потрошене“?


Da!
Препоруке:
8
3
20 субота, 04 јул 2020 15:34
bezimeni
Da, resenje je u matenatici, ali ne resavaju matematicari vec politicari. Kada bi resavali matenaticari, resenje bi bilo prosto ko pasulj. Ali posto politicari resavaju, biva se sve udaljeniji od resenja.
Препоруке:
4
2
21 субота, 04 јул 2020 19:15
Спиридон
@ Što više čitam Spiridona
kapiram da je mnogo stvari za njega kvadratura kruga - pa i sam narod Srpski!

Klasičan autošovinista! Od Zadruge ne vidi dalje

Па сад, Спиридону ни из џепа ни у џеп, али се плашим да вама (множина) итекако јесте. Елем, плашим се да тај као “аутошовиниста” Спиридон одлично познаје тај народ српски, али је очигледно проблем што га господо моја безимена а патриЈотска ви изгледа ми никако не познајете. Да га иоле познајете може бити да би коначно успели да појмите оно што вам Спиридон прича ево још мало па целу деценију, а то је да Вучић није пао са неба односно да га неко гласа рукама и ногама већ осам пуних година. Међутим, ту и јесте срж проблема тј ви сте истог тог Вучића волели и у њега се надали, односно све би му сутра опростили само кад би опет постао онај радикалски Вучић из ваше и његове младости. У преводу, ви и ови што га воле, гласају и на тевеју ред певача, фуЗбала и Задруге гледају, браћа изгубљена у преводу...
Препоруке:
8
6
22 субота, 04 јул 2020 21:15
Šibalić
Politička, duhovna, pa i najobičnija fizička lenjost odlikuje sadašnje lidere Saveza za Srbiju, koji jesu istinski pobednici ovih izbora. Oni treba da se osvrnu na jedinu suvislu stvar koju je Šešelj izrekao, a to je da političko delovanje nisu konferencije za štampu, saopštrnja, debate, već krvav, svakodnevni stranački rad na terenu.
Препоруке:
6
3
23 субота, 04 јул 2020 22:14
Кнежевић Милан
Проблем ових избора је поимање демократског процеса, као борбе до истребљења, уместо борбе мишљења.
Препоруке:
6
2
24 субота, 04 јул 2020 23:36
Janko
Да не причам о Јовањици, Крушику, Савамали, рушењима по јужној Србији у по ноћи, Вулиновој тетки, аутопуту који се љуштио после 3 дана, урушавању брда, Београду нанводи рушењу железничке у Београду, коцкама које ау у Београду коштале 8 милиона евра умеато милион, рушењу стабала за беамиалену гондолу, крађи избора у Шапцу, итд, итд.
Препоруке:
8
4
25 субота, 04 јул 2020 23:45
Stefan
Đorđe kao po običaju precizan i ubojit.
Vreme je da se opozicija okupi oko jednog, jedinog cilja - rušenja ovog zla!
Препоруке:
4
7
26 понедељак, 06 јул 2020 11:16
bezimeni
Spiro, ti najbolje poznajes narod i pronasao si da je auto-go najbolji udarac. I koliko je potrebno auto-golova, po tvojoj proceni, da bismo pobedili? 20, 30 ili 50? Ili mozda 100? Koliko? 150 naprama 0 za njih i onda smo pobedili? Ima to svoju logiku. Ali samo iz ugla AS.
Препоруке:
1
0
27 понедељак, 06 јул 2020 16:41
bezimeni
Tako je gospodine Sibalic. Bez svakodnevnog krvavog rada na terenu nije moguc nikakav pozitivan pomak.
Препоруке:
0
0
28 уторак, 07 јул 2020 16:33
смисао опозиције
петак, 03 јул Таса без гласа
Требало је инсистирати да и бојкоташи надзиру изборе. Наравно, то не би било усвојено, али вредело је покушати


Баш тако! Али, не да званично надзиру изворе, већ да из стварно надзиру, по закону, с одређене удаљености. И броје, снимају, бележе оно што се догађа - дељење пакета, пара, позивање гласача из канцеларија у околини, бројне незаконитости, да налазе инсајдере, грађане који ће анонимно посведочити да су плаћени, или приморани, или заплашени да гласају.
Ти докази би потврдили оправданост бојкота и представљали би материјал за вести, као и за улагање приговора.

Заједно с оним што ради Саша Р. (ДЈБ) ишло би се сврсисходно.

Без тог рада, само са жалопојкама - нема ништа. Мора да се одради за успех.
Препоруке:
2
0
29 уторак, 07 јул 2020 17:51
Blondie
Ne treba trošiti reči
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер