четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Изазови глобалног паразитизма

Kоментари (55) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 17 децембар 2009 18:54
Милан Пурић
Овакве текстове Г.Антонића мора да прочита свако ко мисли да треба да има основно економско геополитичко образовање.После серије текстова који одлично пст фестум објашњавају светску кризу,али не разобличавају стварни узрок кризе,коначно је демистификован обичним језиком разумљивим читаоцима стварни узрок кризе и суштинска одговорност за њу.Кључна реченица :" САД располажу богатством и војном силом којој се мало ко може супротставити" је и одговор на излазак из проблема.За војну силу САД може се рећи да је тиме постала углавном бескорисна осим у случају одбране саме територије Америке(рекли су да нуклеарне потенцијале могу употребити само у случају претње њима).Већ је евидентно да им се више земаља може војно супротставити,јер поред Русије и Кине ту су свакако и Индија,Бразил(Јужна Америка) и наравно ЕУ која све више има различите интересе од оних које желе САД.Оволики број неоспорних могућих војних опонената као и велики број оних који су спремни да учествују у колективном отпору глобалној доминацији једне земље ,сигуран су гарант нове мулти поларне геополитичке ситуације у свету.Овоме свакако треба додати и велике тензије које полако нарастају и у самој Америци и њеном најближем суседу Мексику.Полагано етничко нарастање хиспањолске популације у Тексасу и Калифорнији сигурно води у конфликтне ситуације са "Косовским" синдромом.Дубоко укорењено уверење не само месичких имиграната који се насељавају у САД већ и Мексиканаца рођених у Америци је да су то територије Мексика које су им неправедно отете.То је дугорочнији процес но мере које сада предузима Влада САД показују да су итекако свесни те чињенице.
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 17 децембар 2009 19:20
Sarajka
Prof. Antoniću divan Vam je tekst kao i uvek.Pozdrav iz Sarajeva.
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 17 децембар 2009 19:47
Млади Џедај
Свака дискусија која не укључује у разматрање и народност којој припадају "амерички" и "британски" банкари пропушта да укаже на заједничку нит која се провлачи кроз историју, још од раног средњег века, а можда и раније, до данас.

Њима, као професионалним паразитима, је одувек требала моћна војна и поморска сила као "домаћин", која би им омогућила да безбедно и ефикасно обављају своје трговачке и банкарске (значи, непроизводне) послове, и да им пружи заштиту, али и да им обезбеди монопол. У тој симбиози је профитирала и сила - домаћин, на свој начин.

Први "домаћин" им је био - Млетачка република са својом ратном и трговачком морнарицом, са којом су господарили средоземљем вековима. Затим, Британска империја, која је проширила послове са Медитерана на цео свет. Најзад, САД им је домаћин данас.

Тешко је исчупати се из канџи рекеташа ако не знаш са ким заправо имаш посла - са каквим вештим и интелигентним људима, али у исто време и са хладнокрвним, безосећајним преварантима, којима хиљаде туђих живота не вреде њиховог нокта на малом прсту. Треба знати да је реч о људима који вековима, генерацијама раде једну те исту ствар. И то по свему судећи раде је добро (по себе), јер свет може да пропадне, само је њима увек добро.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 17 децембар 2009 20:20
Баја Патак
Ванредно јасно и елоквентно приказано садашње глобално стање, г. Антонићу.
Шта једна мала и слаба земља да учини у таквој ситуацији? Сигурно је да треба да гледа да што јефтиније, вешто маневришући, прође у сталном трвењу велесила. У томе су се (у поређењу с нама) наши источни суседи Румуни и Бугари током прошлог века показали као мајстори (Румуни само као мајстори, а Бугари као велемајстори) – бар што се биолошког очувања нације (а и државе) тиче. У том смислу, потпуно приземна идеја водиља може бити ова изрека: "if you can't beat them, join them“ (ако их не можеш премлатити, придружи им се“ , не мислим на Румуне и Бугаре, него на оне "велике и снажне" - наравно само привремено и еластично – док се не укаже повољнија прилика). При том не треба испуштати из вида и једну другу паметну изреку коју је изнео Хари Труман (мада никада баш није био познат као јако паметан човек): "If you can't convince them, confuse them." (Ако их не можеш убедити, збуни их) – ово важи како за страну на којој си привремено – тако и за противничку, на коју ћеш, можда, и прећи ако, и када се то исплати.
Казаћете: то је све подмукло, покварено и недостојно јунака, војвода, сердара, итд. Јесте... Од 1804 – 1944 било је „Нека буде што бити не може!“ „Спаса нам нема, ал' пропасти нећемо“. А дошло је до тога што бити не сме: српски народ се нашао на рубу биолошке егзистенције. Треба бити мудар, промишљено одабирати елементе за један нови национални план биолошког, културног и економског опоравка, маневришући између савремених Сцила и Харибда, не слушајући забленути у њихове замамне облине заносне песмице разних сирена, имајући пред очима једину идеју: „На првом месту - Србија!“ За то је неопходно оформити један "труст мозгова" - задатак за НСПМ?
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 17 децембар 2009 20:25
Vera Nastasovic
Sve ste savrseno izlozili. Zalosno je sto to ne citaju nasi politicki oligarsi koji nas vode pravo u ruke Imperiji. Sta mislite, zasto su nam ukinuli vize? Previse smo se priblizili Rusima.... zato smo dobili sargarepu.....
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 17 децембар 2009 20:52
Aleksandar
Тако светска финансијска олигархија и политички моћници из САД делују као савезничке фракције једне те исте светске елите, која одржава и безобзирно шири глобални систем експлоатације, од којег и има највише користи.

A sada, dajte listu imena i adrese svetske finansijske oligarhije i dajte ih novosvetskom Robespjeru!
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 17 децембар 2009 21:25
горштак
Честитке проф. Антонићу на тексту. Ово је такорећи први озбиљан и свеобухватан текст на ту тему од неког званичног ауторитета из државне институције.
Честитке и Младом Џедају на коментару. У праву сте од првог до последњег слова. Надам се да ће вас и други разумети, онако између редова.
Препоруке:
0
0
8 петак, 18 децембар 2009 02:15
Aleksandar
Na ovu temu nema bolje knjige, preporucujem hitan prevod na srpski, korejskog ekonomiste, profesora na Kembridzu:

Ha-Joon Chang: Bad Samaritans: The Myth of Free Trade and the Secret History of Capitalism (New York, Bloomsbury Press, 2008).

ali i njegovu prethodnu knjigu: Kicking Away the Ladder: Development Strategy in Historical Perspective (London, Anthem Press, 2003).

Poenta za zamlje u razvoju je sledeca:

NE CINI KAKO TI AMERIKA KAZE, RADI ISTO ONO STO AMERIKA RADI

A to znaci, protekcionizam nasuprot "slobodnog tzista", lupaj tarife umesto otvorenost za strana ulaganja, umesto deregulacije poostri kontrolu i sl.
Препоруке:
0
0
9 петак, 18 децембар 2009 02:39
ББ један
За марксисту и антиглобалисту Walden Bela, и глобализација и финансијаризација представљају покушај супротстављања основним противречностима капитализма, пре свега паду просечне профитне стопе.Са 7,15 у периоду 1960-1969, профитна стопа корпорација са листе 500 највећих пала је на 1,32 у периоду 2000-2002. („Capitalism’s crisis and our response“ Walden Belo, Conference on the Global Crisis, Die Linke Party und Rosa Luxemburg Foundation, Berlin, March 20-21, 2009.)

Глобализација је брзо интегрисање полукапиталистичких, некапиталистичких и прекапиталистичких земаља у глобалну тржишну економију.Проблем са овим „решењем“ је у томе што је оно интензивирало постојеће противречности. Либерализацијом, тј. уклањањем свих баријера за мобилност глобалног капитала и укидањем свих ограничења за стране инвестиције, повећан је проблем хиперпродукције. Током последњих 25 година створени су огромни производни капацитети у Кини и у Азији што је имало за последицу снижавање цена и профитних стопа.

Због ниских профитних стопа у индустрији и пољопривреди, огромна средства су почела да се инвестирају у финансијски сектор који је постао сам себи сврха. Међутим, проблем са улагањима у финансијске шпекулације је у томе што она стварају профит али не и нову вредност. Зато је ова врста инвестиција веома несигурна а вредност обвезница, акција и других вредносних папира има огромне осцилације. Профит зависи од брзине којом се ималац ослободи вредносног папира пре него што реална сфера изврши корекцију. Тако настају „мехурови“. Пошто профитабилност зависи од шпекулативних потеза, разумљиво је да финансијски сектор иде из једног „мехура“ у други а финансијски капитализам из једне кризе у другу. До следеће кризе ће неминовно доћи али је тешко предвидети да ли ће то бити једна од криза или терминална криза система.
Препоруке:
0
0
10 петак, 18 децембар 2009 03:13
П.И.Рачковски
Овај аналитички текст професора Антонића је , уједно, и његов одважан и чврст истраживачки искорак, који га изводи из уже социолошке и квалификује га у геополитичкој дисциплини, као зрелог мислиоца врхунских домета.
Професор Антонић с правом рачуна на упућене и добро обавештене читаоце, те стога и не наводи експлицитно ет(н)ичко порекло "америчких" и "британских" банкара. Уосталом, то је бар свима јасно. Али су хронолошка допуна и учтиво подсећање Младог Џедаја и корисни и употпуњујући за целовитију спознају феномена глобалног паразитизма.
Препоруке:
0
0
11 петак, 18 децембар 2009 03:45
pozdrav iz sombora
@ Млади Џедај

bravo, uspeo si sve da kazes , a da ih ne pomenes
Препоруке:
0
0
12 петак, 18 децембар 2009 04:54
Ultravisitor
Nista od ovoga ne bi bilo moguce bez Hirosime i Nagasakija. Kada ljudi pobede strah od smrti pobedice i neprijatelja.
Препоруке:
0
0
13 петак, 18 децембар 2009 09:09
Владимир Челекетић - Замбија
Јер, већину тих периферних народа у светском систему не води демократски одговорна политичка класа, већ локални економско-политички колаборанти Империје.


На основу овог чланка је врло лако закључити да је оно што ми називамо "опозицијом" у Србији само део те исте "елите" која је, у ствари, "колаборант Империје" и да је свако даље замајавање са ДСС-ом, СНС-ом и СРС-ом, као и усхићење изборима на Вождовцу само губљење времена.

Не видим зашто српска елита не би почела макар озбиљно да размишља о томе?


Не само да размишља него да се тиме бави. Нови покрет, нове идеје, нови и јаки лидери у први план, од врата до врата са пропагандним материјалом, искористити сваку прилику у медијима, жиро рачун за донације, за суверену и националну државу, против ЕУ, против НАТО, против "слободне трговине". Сви медији ће их дочекати "на нож" али ће преживети и сваким даном бивати све јачи. Више се нема шта изгубити.
Препоруке:
0
0
14 петак, 18 децембар 2009 10:06
Љубиша Спасојевић
Сада је јаснија улога "наше" интелектуалне елите, "наших" медија и "наших" политичара. Једначина је проста "наши" = њихови.
Препоруке:
0
0
15 петак, 18 децембар 2009 10:07
Banjalučanka
Veliki pozdrav za Slobodana Antonića iz srpske Banja Luke. Čitavo vaše tekstove redovno i hvala Vam na njima.
Препоруке:
0
0
16 петак, 18 децембар 2009 10:39
thinking maize
Колико ми се чини, и Слободан Милошевић покушао је да се инкорпорише у тај систем. У његово време извршена је "приватизација", имали смо финансијске
"мехурове" (Језда и Дафина), имали смо и покушаје
војне доминације, чак и индоктринације типа "тако
треба"! Све смо то имали,али као што рече британски
нобеловац "Слободан Милошевић није хтео да им љуби
д...!" Тиме је све речено,он није био њихов "курвин
син"! Неко други се показао да може да врши улогу њиховог "курвиног сина", али током Милошевићевог
"скретања" и сав српски народ постао је сумњив у очима "господара свемира"! Зато,"принудни управници
Србије" раде што раде... Основно је ПРЕЖИВЕТИ и ЖИВЕТИ КАО ЧОВЕК, ни мање ни више. Једино што човек
није само физичко, економско, политичко биће, није само homo ludens, већ је и homo religiosus и морално биће... "НЕ ЖИВИ ЧОВЕК САМО О ХЛЕБУ И ВОДИ, ВЕЋ И О СВАКОЈ БОЖЈОЈ РЕЧИ!" Када се то схвати, онда је све много једноставније. Чланак проф. Антонића је прилог томе. Као свој прилог дајем једно моје стихоклепаније:

ПТИЦА РУГАЛИЦА

Каже ми пријатељица,
да је живот све бржи...
Каже да воли ајвар
и осталу зимницу.
Али за ајвар
и зимницу
треба месец дана рада.
За тај месец,
радећи у правој фирми,
може да се добро заради
и да се купи...ово...и...оно!
...
Кажу да има нека
птица ругалица.
Предивног перја
и још лепше пева.

Она лети
од дрвета до дрвета.
А на дрвећу...
разни,...дивни плодови!

Птица ругалица нас чика
да их узберемо!
Међутим...само су
неки плодови
добри,
а неки не.

Тако нас
птица ругалица
заводи...мами...
А ми идемо...
од дрвета до дрвета...

И не примећујемо
где газимо!
И не видимо
куда идемо!
Препоруке:
0
0
17 петак, 18 децембар 2009 11:22
Jovanka J.
Da, samo sto verujem da to ima jako malo veze sa SAD-om i njenim gradjanima. I sto ne verujem da ukoliko se taj centar moci promeni, da ce sustinski ista da bude drugacije. Prvo je Amerika ta velika zemlja slobode pala na kolena pocetkom dvadesetog veka pa je ekonomska elita krenula dalje u pustosenje. A nokautirana je kako to marksisti vole da kazu "fetiskim karakterom robe",a dokrajcena masovnim medijima. Ti (masmediji) ideolozi "hleba i igara" koji vise ne postavljaju pitanje koju robu i gde kupiti, za koju potrebu, vec koju licnost biras da kupis na kojoj strani zivota. Posto su izidali sve te virtualne svetove nametnut je novi zadatak ljudskoj spoznaji: ne da vise spoznaje realitet, fenomenon nekog noumenona, vec da spoznaje zakone virtualnosti, lazljivog lazova bez zakonitosti, reda i oblicja. Tako naucnik izucava materijal koji je predhodno sam napravio izucavajuci, ekonomista kupuje ono sto je prodajom zaradio, a politicar se spori i bori za virtuelno ono protiv cega je svoju kampanju kreirao. Time je hleb postala svaka rec izgovorena na televiziji, a igra mozdana zaokupiranost internet realitetom. Sloboda se ostvaruje u kreiranju nepostojecih licnosti ili likova u video igricama, fejsbukovima i izboru koka kole ili fante strane zivota. Tu nema starih, bolesnih, nemocnih,siromasnih tu nema zivota. Lazljivost je dostigla taj stepen tacnosti i jedne logicke doslednosti, da se ekonomska realnost i monetarna politika pokazuju samo kao ospoljavanje jedne sramne metafizike, jedne Deridine bele mitologije koja vise nista i nikoga ne razaznaje, u potpunoj smucenosti i zbunjenosti uma koji je medjutim stvoren da bi Boga ljubio. U tim zamkama lazljivosti i svakakvih mutivoda nije potrebno imati pokvarenog politicara, propalu nacionalnu drzavu ili graditi globalno selo. Potrebno je jednu drustvenu pojavu pretociti u pravnu i time legalizovati ono sto vec davno ima legitimitet, a to je ustolicenje oca lazi i prevare. Ostalo je samo kolateralna steta.!!!
Препоруке:
0
0
18 петак, 18 децембар 2009 11:33
Јасна Симоновић
"Не видим зашто српска елита не би почела макар озбиљно да размишља о томе?"...
Не знам шта је српска елита за аутора текста...да ли они који су продали професије и распродали земљу или појединци који у својим покушајима да нешто заједно ураде не одмичу од простох бројева...
Елита нису људи који само размишљају, већ нешто и ураде...Али мислим да идеје не треба давати тек тако, освану на неком другом меридијану, па уместо праве финансијке индустрије, стигне неки "отровни" дериват..(један гдин је недавно писао на нспм-у о банкама, извињавам се што сада не могу да тражим име)...
Препоруке:
0
0
19 петак, 18 децембар 2009 12:22
Бранко
Јел има на нету ове књиге од Душанића у ПДФ формату и ако може линк?
Препоруке:
0
0
20 петак, 18 децембар 2009 12:44
Мирослав Ђукић
Све сте рекли, професоре Антонићу и ви што сте коментарисали до сада! После ове прелепе песме, шта да кажем, а да није понављање истог, на сувопарнији начин? Присећам се мог професора Политичког система, који је још пре много година упоређивао САД са Старим Римом, предвиђајући му истоветан крај. Једино што је сматрао да САД неће, зато што се историја убрзава, трајати 1000 година, сматрао је да ће се Империја распасти за нашег живота! Тако ће и бити!
Препоруке:
0
0
21 петак, 18 децембар 2009 14:29
Jasna Simonović
Мирослав Ђукић ...Razumem gnev, razumem kritiku (i globalnu i zapadnoevropsku, i svakakvu!), razumem želju da se život učinim lepšim, razumem vas...
Ali, zlurada predviđanja, pa još "profesorska", svakako nikome ne koriste, a ponajmanje
"predviđaču"...
Pa, i Planeta Zemlja je "za nekoga imperija", možda...
A i šta je toliko loše ako se neka imperija i raspadne? Loše je samo kada se raspada kao što se Jugoslavija raspala, na glavu sopstvenom narodu, umesto u usta...
Препоруке:
0
0
22 петак, 18 децембар 2009 14:47
Srdjan Conic
Profesore Antonicu svaka cast. Sve ovo sto sam znao a nisam mogao da kazem i objasnim na pravi nacin vi ste to profesorski uradili u ovoj savrsenoj analizi.Zbog toga ovaj tekst predstavlja sveodocanstvo vremena u kome zivimo vremena lazi koje nam serviraju paraziti sa svih strana. Zato je svaka misao svaka rec svaka recinica koja razoblicava parazite izuzetno vazna.
Jer paraziti podsticu nemoral jer oni ne znaju za boga njihov bog je profit i zbog toga ce njihova imperija propasti mnogo brze nego sto pretpostavljaju.Cuvajmo zdrav razum i pozitivne misli.Jedino na taj nacin se iz naroda moze iznedriti vodja koji nece biti parazitski kolaborant i koji ce srpsku drazvu i celokupan narod preusmeriti u pravom smeru i povesti ga na pravi put put gde trzsiste i kapital nisu svemoguci vladaoci vec na put solidarnosti pravde i ljubavi. To nije utopija. To profesore vi vrlo dobro znate i zato vam hvala sto nam otvarate nove vidike.
Препоруке:
0
0
23 петак, 18 децембар 2009 15:32
Mирослав Ђукић
@Jasna Simonović

Верујте ми, ја само овде износим једну своју успомену, а при том, не вреднујем ни саму Империју, нити се томе радујем.Знам ја да у свим великим потресима страдају невини. Банкари ће, једноставно, променити адресу и наставити по старом, са нове локације, остављајући хаос за собом. Кад је наш професор на Правном наводио да је крај Америје, као и Рима, неминовност, он је у прилогу тврдње износио бројне доказе, не само економске показатеље, него и демографске тенденције, еколошке, политичке... Признајем да смо се сви ми, тих осамдесетих година прошлог века, смејали професору, чинило нам се све то као потпуно невероватно (ни распад СФРЈ није нам изгледао ништа вероватније). Данас, не чини ми се евентуални "пад империје" ни као нешто невероватно, ни као нешто далеко. Животно искуство ме је научило да на ствари гледам широм отворених очију. А што се нас тиче, ако смо сви ми преживели и поднели распад Југославије, и оне друге и ове потоње, треће, затим пад РС Крајине, сецесију Црне Горе, окупацију и отимачину Косова и Метохије, верујте ми,ја барем, нећу кукати ни за Америком!
Препоруке:
0
0
24 петак, 18 децембар 2009 15:48
Vladimir Dž
I deo: Naveli ste da je navodno Kina sačuvala svoju suverenost. Neznam po čemu to zaključujete. Po tome što su primili ’savet’ sa zapada da uzmu politiku ‘jednog deteta’. Da li vi mislite da je to njihova ideja? Već ste spomenuli u tekstu neke porodice čiji je uticaj znatan, ukucajte u pretraživač njihova prezimena sa ’China one child policy’. Ili pak sadašnja ’kineska’ internet mreža koja ide pod ruku sa ’njihovim’ operativnim sistemom. Možda Vam pretraživač može opet dati odgovor i na poreklo tih sistema. Da li Vi stvarno mislite da stratezi koji razvijaju jedinstveno globalno carstvo, neznaju da seku granu na kojoj sede prebacivanjem celokupnih industrijskih kapaciteta u zemlju koja je navodno ekonomski suverena? Da sebe dovedu u totalno zavisnički položaj u odnosu na industrijske kapacitete koje tamo prebacuju? Da svojim pokolenjima ostave večno dužničko ropstvo jer neće imati robe za razmenu? Ili im pak pokolenja nisu vаžna, već samo sebična moć? Koji je smisao ne ostaviti ništa svojima? Možda ovo sve i ima smisla ako se čitaju izjave u štampi. Tako je 10.12 izišao članak u najtiražnijim kineskim novinama China Daily - Population control called key to deal (Kontrola populacije ključ dogovora). U tekstu kineski zvaničnici eksplicitno naznačavaju da će sporazum o klimatskim promenama biti sveobuhvatan ako i ostatak sveta prihvati istu politiki koju su oni primili spolja pre više decenija. Sutradan je osvanuo tekst u AsiaNews - Beijing tells world to fight climate change through one-child policy. U tekstu stoji “Kineska Vlada predlaže kontrolu stanovništva kao globalno oružje u borbi protiv klimatskih promena”. Možda su ovi naslovi bazirani na tekstu u FinansialPost - The real inconvenient truth koji datira od 08.12 i koji u podnaslovu navodi “ceo svet mora da prihvati kinesku politiku jednog deteta”. Isto tako je jedan od velikih ‘dobrotvora’ UN-a i vlasnik medijskog carstva Ted Turner je izjavio 1996 god:
Препоруке:
0
0
25 петак, 18 децембар 2009 15:49
Vladimir Dž
“U ovom trenutku ima previše ljudi na ovome svetu. Treba smanjiti svetsko stanovništvo sa sadašnjih pet milijardi na 250 miliona. Pad od 95% bi bio idelan”. Kakve veze imaju glavni finansijeri UN sa izjavama zvaničnicima koji su radili sa UN. Pa ako se pročitaju njihove izjave shvatićemo. “Jedina nada za svet je da se ne stvore još jedne Sjedinjine Države. Mi nemožemo da dozvolimo da druge države imaju isti broj kola, industrijsku infrastrukturu kao što imamo u SAD-u. Mi moramo da zaustavimo Zemlje Trećeg Sveta tu gde jesu sada”-Michael Oppenheimer. “Globalna Održivost zahteva konstantni napor održanja siromaštva, redukcije resursa i uspostavljanja granica rasta stanovništva. ”-Professor Maurice King. “Dati nekom društvu jeftinu i obilnu energiju bi bilo jednako kao da ste dali detetu mitraljez”-Prof Paul Ehrlich. “Moja tri glavna cilja su da se redukuje svetsko stanovništvo na ukupno 100 miliona, da se uništi industrijska infrastrukura i da se divljina regeneriše i vratimo njoj.”-Dave Foreman. “Ljudi se ponašaju na zemlji kao patogeni mikroorganizmi ili kao ćelije tumora”-Sir James Lovelock. “Zemlja ima rak, taj rak se zove čovek”-Club of Rome, UN “Jedna Amerika košta svet koliko 20 Bangladeša. Ovo je grozota da se kaže: da bi se stabilizovalo svetska populacija mi moramo da eliminišemo 350,000 ljudi svakog dana. Ovo je strašno reći, ali je još strašnije ne reći.”-Jacques Cousteau. “Kad bi bio reinkarnisan, voleo bi da se vratim kao smrtonosni virus u nameri da dam svoj doprinos smanjenju broja ljudi”-Prince Philip. “U potrazi novog neprijatelja koji bi nas ujedinio, našli smo da ideja o zagadjenju, pretnja o globalnom zagrevanju, nestašici vode, gladi i slično bi nam baš odgovaralo”-Club of Rome. Iz gore navedenih izjava moramo da razumemo da geostrategija nije tako jednostavna, već da postoje skriveni proseci koji su davno pokrenuti a koje je sumirao glavni sponzor UN-a početkom 70-ih: Kina je jedan vrlo važan eksperiment – David Rockefeller.
Препоруке:
0
0
26 петак, 18 децембар 2009 16:40
Vladimir Dž
Inače, ono o čemu Džedaj priča je detaljno opisao John Colman u svojoj knjizi The Committee of 300. Počevši još od 12 veka, autor opisuje pravu istoriju Evrope, istoriju koju su u sprezi vodili 300 najbogatijih porodica. Još od vremena hrišćanskih ratova, brutalna italijanska oligarhija je uspostavila monopol u trgovini. Tokom vekova ovo crno plemstvo je koristilo svoju moć i bogatstvo da siluje, pljačka i eksploatiše svaki ćošak na planeti Zemlji. To je istoriju ubistava, ratova, podmetnutih bolesti i požara, droge, kidnapovanja, pljački, silovanja, ucenjivanja, podplaćivanja i terorisanja počinjenih od strane ovih porodica. To je početak stvaranja njihovog završnog projekta – ono što nam se nudi kao bolja perspektiva.
Препоруке:
0
0
27 петак, 18 децембар 2009 16:50
Crni
Opet g. Antonic o ekonomiji, opet potpuno pogresno. A farmacija, a prehrambena, a sportovi, a automobili, a filmovi, muzika, a tehnologija, a nauka...A gde je Microsoft, kada bi to Srbin smislio?!
Препоруке:
0
0
28 петак, 18 децембар 2009 17:04
John R. Bolton
http://www.aei.org/article/101299
Препоруке:
0
0
29 петак, 18 децембар 2009 17:08
informator
Бранко
Јел има на нету ове књиге од Душанића у ПДФ формату и ако може линк?


Pogledati:
www.dusanic.rs
Препоруке:
0
0
30 петак, 18 децембар 2009 18:25
уплашен
Свака част за текст професора Антонића. Најбољи текст о глобализацији који сам имао прилике да прочитам.

Свака част и за одговор коментатора Владимира Џ. Најсмелији и најубитачнији коментар који сам могао да замислим.

Време војних и економских, као доминантних средстава моћи пролази. Долази нешто ново, бојим се и да помислим шта - биолошки удар. Пандемије које (медијски) трају последњих пар година су експеримент. Могуће је да се спрема права пандемија, погубна по већину светске популације. Стварање неповерења у здравствене организације је можда део плана.
Препоруке:
0
0
31 петак, 18 децембар 2009 20:11
iz Amerike
"TIMOTHY GEITHNER CONFRONTED, PASSPORT AND DRIVER’S LICENSE REMOVED
At about 3.00pm New York time on Tuesday 15th December 2009, the Secretary of the United States Treasury, Mr Timothy Geithner, was again confronted by enforcement personnel – from among the large and heavily armed contingent of Chinese police, Interpol officers, MI-6 operatives and Swiss enforcers acting for the injured plaintiffs, the Chinese parties and the British Monarchical Power, who are engaged in enforcing the World Court’s Writ of Execution and Lien(s) on the US Treasury and the Federal Reserve System.

The Lien against the Treasury in the sum of $47 trillion was proceeded with (as we reported here on 14th December 2009) on or about 6th December, after further obstruction of the Settlements and intransigence on the part of recalcitrant US authorities.

Specifically, Timothy Geithner had his rights read to him, his passport and driving license were confiscated, and he was placed under a form of house arrest and required to wear a monitoring device at all times. This device records every word he utters and all his conversations, and identifies his whereabouts. He can go about his duties, but at the same time he is under arrest."
Препоруке:
0
0
32 петак, 18 децембар 2009 21:10
ББ један
@ Vladimir DŽ. I deo
А да ли сте Ви чули за причу о поливеном поливачу? Стратези и њихово царство ВЕЋ ЈЕСУ у зависничком положају. Из њега могу изаћи изазивајући светску катастрофу и то је оно чега се прибојавају многе мислеће главе.
Препоруке:
0
0
33 субота, 19 децембар 2009 10:00
Милорад
Одличан текст. Крајње је време било да се срби дохвате светских финансија и вештачких надуваних биланса и сличних глупости. Изванредан текст и свака похвала Антонићу. Чиста десетка. Читава ова збрка са измишљеним глобалним загревањем управо има за своју основу деривате. Иза те приче о глобалном загревању управо стоје нове верзије деривата које ће бити увезане у ту зелену индустрију о којој толико лаже један нобеловац са именом Горе. Поред стварања новог тржишта та прича о глобалном загревању има за циљ даље ускраћивање слобода, увођење нових закона и правила и то на нивоу читаве планете. Још једном похвала за изванредан текст и једна препорука. Погледајте нови филм који се зове Колапс са Мајклом Рупертом, продукција Блуемарк. То што тај човек у том филму прича и св еоно што прича задњих двадесет година обистиниће се дословце и буквално и то много брже него што и он мисли.
Препоруке:
0
0
34 субота, 19 децембар 2009 10:34
Jasna Simonovic
Da, shvatila sam da se radi o profesoru, a ne o vama...Izvinite, nisam studirala društene fakultete u SFRJ, ali mi je čudno da gdin profesor nije raspad SFRJ stavio u fokus lekcije o neminovnosti raspada imperije (već USA), možda bi se studenti usmerili da pomognu da do raspada ne dođe....Hteli vi ili ne, tek Pravni fakultet je iznedrio nespospobne, nemoralne kreatore rupčaga koje se do danas popunjavaju kako bi se ”krivci” stavili na ostrva pravnog beznađa..tako nekako...Lepo bi bilo kada bi se sve završavalo na školskim uspomenama...ali...
(Svi imamo uspomene, ovakve i onakve....U poverenju, mnogi ”moji” farmaceuti nisu naučili prvu lekciju ”šta je lek”, ili da internet ne obezbeđuje baš sve ”klimatske” i ine preduslove prometsa leka!
U toku je akcija iz ”Amerike”, ako se ne ljutite)

Što se nevinih tiče, retko ko je nevin, a naročito ne oni koji pravovremeno ne urade sve što mogu u dometu spoznaje...Već spoznaja dolazi posle decenije ili dve...
Ne verujem da je od ”potresa” iko globalno zaštićen...to ljudi samo maštaju,ne pomaže ni karta za mesec...
Niste u pravu! Nismo ”svi” preživeli raspad Jugoslavije, nesmotrena izjava...
Slažem se da kuknjava ne priliči .ali....
Eto...Zakuka narod u Kopenhagenu, što im odjednom darovana globalna samosvesnost uze stege ”zakona i nauke” iz Kjota...Zašto se ”mali” plaše da će se prodati za neki ppm?...Kao da se novci nose tamo gde se ide posle Imperije Zemlje...tako nekako...Zašto se veliki plaše da je ”periodni sistem” nemoćan pred prirodnim zakonima...

A ja bih zakukala na sav glas, i jače od minareta u Švajcarskoj, da neka banka sa ”mojim” legalnim novcem stasa u Beogradu...
Dobro se dobrim vraća....
To bi možda i naš dobri sv. Nikola rekao onima koji danas idu put pod bezvizne noge, a i onima koji smo već na putu na kome pasoš odavno nije potreban, pa tako i u svim ”srpskim” koje navodite može da osvane imperija ”sunčeve energije”...A kad je sunce tu, onda je i Sunce baš tamo gde treba...maštovito...
Препоруке:
0
0
35 субота, 19 децембар 2009 10:42
bravo
super tekst , hvala puno na ovome tekstu.
Препоруке:
0
0
36 субота, 19 децембар 2009 11:22
Mrky Vuk ( LJut )
Kao prvo hteo bi da cestitam Gospodinu Slobodanu Antonicu, na veoma lepom objasnjenju Globalnog parazitizma ( ja licno bi to nazvao IMPERIALIZMA ). Dozivljavam to u ovoj "nasoj" nekad uzornoj Americi uprao kako je to Gospodin Antonic precizirao. Nebi se slozio sa jednim komentatorom koji kaze: "Kako je Amerika na pocetku 20 veka krenula sunovrat". Nasuprot tome Amerika je na pocetku 20 veka bila uzor svim zemljama sveta (osim postovanja ljudskih prava)gde su i nasi pradedovi dolazili da zarade nesto i vracali se natrag u svoju zemlju sa dobrim zaradama. U medjuvremenu su se ispoljile ljudske pohlepe za u nedogled bezgranicno velikom bogatstvu koje je preraslo u katastrofu. Profiti od 300% pai vise su u ovoj Amirici doveli do ovog katastrofalnog kolapsa. Davnih godina NJemacki kancelar Wiliam Brant je upozoravao kako on rece njegove Americke kolege: "Profit od 50% je dovoljan kao merilo dobrog Biznisa". Taj "virus" je polako prodirao u ostale krajeve sveta i doveo nas sve zajedno do ovog u cemu se momentalno nalazimo. Porast stanovnistva je problem ali o tome niko se nije nasao da nesto poduzme. Tito je kumovao onima koji su imali 7-ro ili vise dece. Kinezi su za poslednjih 30 godina porasli za jos 300 miliona stanovnika. Indiju da ne spominjemo ali svetu je vaznije ratovanje i globalna zagadjenost, sto je narvno deo te zgadjenosti. Irak i setite se onih ekolioskih dizastera gde su svi izvori nafte bili zapaljeni. Bombardovanje Srbije i to onih objekata koji su najvise bili uzrok zagadjenosti zemljista a da ne govorimo o radio aktivnim uranijom. Imam utisak da svet namerno prouzrokuje problem da bi se naknadno angazovao za resavanje tog problema.
Препоруке:
0
0
37 субота, 19 децембар 2009 11:48
Novosađanka
Divan tekst.Čestitam gospodine Antoniću.
Препоруке:
0
0
38 субота, 19 децембар 2009 12:50
Врт из српског Торонта
”...Трееба само прочитати..”?..Пун је интернет сличних текстова.Антонићу..није против закона да се наведу људи из те олигархије ,осим старих јеврејских презимена,који су узрок свега тога..Ти људи воде УСА политику.Ти људи су се сагласили да је ОК да су Срби геноцидни народ.
Они се не крију више.Баш их брига шта други мисле.Нико им не може ништа.
Ти људи финансирају другосрбијанце..па зато другосрбијанцима не може нико ништа.Б29 може само да сруши Тадића.Не опозиција.
Подржавам Ваш оптимизам и текстове као ”Власт народу” или интервју Вукадиновића Правди..и многе друге..Да нема коментара читалаца ..писали би и читали сами своје текстове.
Мало више храбрости Антонићу.
Препоруке:
0
0
39 субота, 19 децембар 2009 14:31
Један пажљиви читалац
Надам се да је овај текст почетак серије тематски сличних у којима ће се расветљавати најважнија табу тема (а таква је (досад била) и за НСПМ)!
Препоруке:
0
0
40 субота, 19 децембар 2009 17:26
милена
Све би то било лепо још само када Кина не би била Њихов полигон! Зар верујете да би ''кинеско чудо'' било уопште допуштено да иста та глобална финасијска елита није имала баш такве планове? А Русија постаје кинеска енергентима богата покрајна јер чак и руску привредну комору води Њихов стари пријатељ. Не будите наивни. Чак и да се ''домаћин'' поново промени (Венеција, Британија, САД, Кина) да ли се нешто још мења? Са тиме што следећи ''домаћин'' и неће бити Кина, већ остатак света.
Ко се узда у слободарску и бунтовну нарав кинеског народа...као и сваки дављеник хвата се за сламку. Али удавиће се. Погубно је уздање у Кину.
Препоруке:
0
0
41 субота, 19 децембар 2009 19:58
Млади Џедај
@Један пажљиви читалац
И ја се надам да је ово само први у низу чланака са сличном темом, јер стварно дотиче срж проблема. Расветљавање свакодневног штеточинског деловања крајњих "теренаца" и "оперативаца" попут познатих наших НВО активисткиња је корисно и драгоцено, али након изучавања свих тих изолованих крајњих манифестација треба их спојити у једну слагалицу, једну велику слику, да би се разумео извор и правац те политике, и идентификовао труст мозгова који руководи тим операцијама. Притом је јако тешко одвојити истину од полуистине, пропаганде или намерно подметнуте заблуде, јер се ради о врло клизавом терену.

@Vladimir Dž
Хвала на информацији за књигу, погледаћу је обавезно. Иначе, добро сте приметили за Кину - никад се нисам запитао откуд су увели из чиста мира политику једног детета. Сад кад боље размислим, и велики негативни наталитет у Европи је, могуће, планиран. Претвориш људе у размажене хедонисте, себичне конзументе, и онда ће им бити тешко да се и мало помуче за неког другог. А они који би свесно и да одбаце лични комфор ради родитељства, њих чека низ препрека које модерно друштво поставља: борба за егзистенцију и 10-часовно радно време код модерних капиталиста, дискриминација трудница и породиља, друштвено подржано кварење деце (дечија права, забрана "кажњавања" деце), школовање деце за потрошаче и медиокритете преко телевизије. Жене у Западној Европи и САД се порађају са минималном лекарском негом, мислим да више пазе краве. Не видиш лекара уопште, а пошаљу жену из болнице кући чим може први пут сама да оде у ВЦ. Напад на традиционални морал, а и на Цркву - могуће да има везе са тим такође.
Препоруке:
0
0
42 субота, 19 децембар 2009 20:11
dragoslav pavkov
Mladi Džedaju, povedi račun da ne omrkneš u 22,oo na B92; Malopre su se na vestima izređali svi koji drže do sebe, a povodom nekih knjiga...
Препоруке:
0
0
43 субота, 19 децембар 2009 23:30
Vladimir Dž
@BB Jedan - Pa oni žele da budu ‘поливени поливачи”. Max Keiser ih je opisao kao “suicide bankers’ (bankari samoubice). Dovedu svet do svršenog čina i onda zaprete da će dići u vazduh sebe i ceo svet. U tom momentu im se popusti a njihova moć se onda višestruko uveća. Da li Vi mislite da se svet suštinski menja tako što se ljudskoj vrsti prepusti da spontano uživa u svakodnevnoj letargiji ili tako što se iz vedra neba spusti crna kiša? Oni se ničeg ne pribojavaju, od ničega ne zavise, već idu u susret promenama. "Mi smo na domaku globalne promene. Sve što nam treba je jedna prava i velika kriza i nacije će prihvatiti Novi Svetski Poredak" – David Rockefeller. Samo da dodam još u vezi Kine, da mi je žao što nisam sačuvao jedan članak od pre par godina iz New York Times-a, u kome dvojica članova užeg rukovodstva pozivaju ostale članove rukovodstva da se iz izbaci kineskih trezora američki dolar i zada fatalan udarac anglo imperiji. Tad je bilo neke priče o Tajvanu, pa je ovo radikalno krilo (po zvaničnom zapadu) komunističke partije predlagalo prave mere za odmazdu. Inače ovo krilo je ocenjeno u anti-globalističkim krugovima zapada, kao “pravi sledbenici marksovog Kapitala”. Nakon bure stvorene u finansijskim krugovima zapada, više se nikad nisu pojavili imena te dvojice u kineskim novinama. Ono o čemu najviše pričaju nezavisni ekonomisti i anti-globalisti zapada, jeste činjenica da Američka Imperija opstaje samo zahvaljujući podršci iz Kine u vidu otkupa njihovih Državnih Obveznica i totalnog “zaborava“ naplate starih dugova. Američka vojna dominacija je u direktnoj vezi političke volje Kineskog rukovodstva. Oni koji su hteli da nanesu pravi udarac americi, kao Sadam, prodavali bi svoju robu za druge valute. Peter Schiff, Bob Chapman, Kongresman Ron Paul, Ellen Brown, Gerald Celente, Michel Chossudovsky...su samo neka imena koja otvoreno pozivaju Kinu da predstane u održavanju američke hegemonije.
Препоруке:
0
0
44 субота, 19 децембар 2009 23:43
Биљана
Са великом пажњом да читам, како изванредан текст, тако и одличне коментаре.
Препоруке:
0
0
45 субота, 19 децембар 2009 23:52
горштак
@Млади Џедај

Иначе, добро сте приметили за Кину - никад се нисам запитао откуд су увели из чиста мира политику једног детета. Сад кад боље размислим, и велики негативни наталитет у Европи је, могуће, планиран. Претвориш људе у размажене хедонисте, себичне конзументе, и онда ће им бити тешко да се и мало помуче за неког другог. А они који би свесно и да одбаце лични комфор ради родитељства, њих чека низ препрека које модерно друштво поставља: борба за егзистенцију и 10-часовно радно време код модерних капиталиста, дискриминација трудница и породиља, друштвено подржано кварење деце (дечија права, забрана "кажњавања" деце), школовање деце за потрошаче и медиокритете преко телевизије. Жене у Западној Европи и САД се порађају са минималном лекарском негом, мислим да више пазе краве. Не видиш лекара уопште, а пошаљу жену из болнице кући чим може први пут сама да оде у ВЦ. Напад на традиционални морал, а и на Цркву - могуће да има везе са тим такође.

Некако ме развесели и окрепи кад неко овако ефектно ољушти наслаге лажи и лицемерја. Алал вера друже, гађаш по сред среде.
Препоруке:
0
0
46 недеља, 20 децембар 2009 03:05
ББ један
Vladimir Dž.

Али „поливени поливач“ је читава западна хемисфера а Ви говорите о групи банкара. Почетком 90 – их година идеја Запада је била да се на светском нивоу изврши реконфигурација економских активности тако да земље центра, САД и З. Европа, буду оне које „паметују“ а сви остали, пре свега Азија, они који „физикалишу“. О томе је између осталих писао и Robert Reich, професор на Берклију (The Work Of Nations: Preparing Ourselves for 21st-Century Capitalism, Vintage Books, 1992). По том виђењу, у земљама центра (САД, Западна Европа) требало је да остану функције управљања, активности концептуализације, нове технологије, финансијске услуге. У земљама полу-периферије (Мексико, Источна Европа, Централна Европа..) – делоциране традиционалне индустрије, аутомобилска, машинска. У земље периферије (пре свега азијске земље) требало је изместити склапање делова, прљаве индустрије.

Ствари су, међутим, кренуле другим током. Кина је постала светска радионица али истовремено и технолошка велесила.Измештање економских активности из земаља центра које је почело у области производње, проширило се и на услуге, укључујући ту и врло софистициране послове као што су финансијски савети, прављење софтвера, индустријски дизајн... Чак и истраживачка делатност (R&D) која задире у саму способност иновирања у једној привреди, све чешће се делоцира у Кину или Индију. Укратко, земље полу-периферије и периферије су почеле – супротно плановима западних стратега – не само да „физикалишу“ већ и да „паметују“. Ви сматрате да је управо то оно што су ови стратези и желели. Мени се, пак, чини да су им догађаји измакли контроли.
Препоруке:
0
0
47 недеља, 20 децембар 2009 03:12
bacanje kamena
Neodmerene pohvale istomišljenika često navode čoveka da misli da zna ono što ne zna, i da smatra da mu je dopušteno ono što nije. I kako je vreme odmicalo, sve je manje u tekstovima Stojkovićeve bivalo nauke, analize i rasprave, a sve više ismevanja, ruženja, izvrtanja i neopravdanih generalizacija...
Препоруке:
0
0
48 недеља, 20 децембар 2009 17:58
Vlado
U smislu neke akcije predlažem da svaki komentator uplati po 5 evra za Antonića i za sajt. Ni njima ne pada sa neba, a i postoji rizik da ih oligarhija kupi.
Препоруке:
0
0
49 недеља, 20 децембар 2009 21:14
jasna
Odlican tekst.
Preporucujem slicno stivo `A century of war .Anglo American oil politics and new world order`William Engdahl.
Препоруке:
0
0
50 недеља, 20 децембар 2009 22:44
Ultravisitor
Evo nekoliko pojednostavljenih objasnjenja za one koji ne znaju a hteli bi znati nesto vise o bankarskom sistemu

How Banks Create Money Out of Thin Air

http://www.trcb.com/Finance/Economics/How-Banks-Create-Money-Out-of-Thin-Air-525.htm


How the FED and the banks create money out of thin air, or ...the fractional reserve banking system

http://caps.fool.com/Blogs/ViewPost.aspx?bpid=8202&t=01004553487438585767


Bez vere u sistem nema ni prevare!
Препоруке:
0
0
51 недеља, 20 децембар 2009 22:45
neo
DOBRO DOSLI U MATRIX...
NAZALOST..
Препоруке:
0
0
52 понедељак, 21 децембар 2009 11:56
lili
Bravo za Antonica,konacno se i kod nas pojavio clanak bez koga je tesko razumeti ponasanje i delovanje nasih vlasti (sve se uklapa u globalizaciju-tj.vlast kapitala)i druge Srbije.
Sto se tice globalne finansijske elite i njenih vekovnih teznji mislim da su se preigrali.Svet je tako slozen mehanizam da je nemoguce sve tacno predvideti,pogotovo ako posoji organizovani i postojani otpor.
Препоруке:
0
0
53 понедељак, 21 децембар 2009 12:59
Vranjanka
Bravo za tekst.Zaista odličan tekst.
Препоруке:
0
0
54 уторак, 29 децембар 2009 07:58
Troglavski
Tekst je odlican, ali kasni jedno 4-5 godina.

Sad je vise svima jasna uloga dolara, svi znaju sta su derivativi, culi si za Charles Ponzija itd itd medjutim dolaze godine raspleta

a to jos niko ne komentarise na NSPM, mozda prilika za gosp Purica? Inflacija vs deflacija, decoupling teorija ...
Препоруке:
0
0
55 уторак, 29 децембар 2009 08:09
Troglavski
http://www.youtube.com/watch?v=xhSsmzS7RTI


1983 godina - Ron Paul objasnjava krizu, a to ti dodje 20 godina unaprijed, a njega niko ne pominje?
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер