четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Кад полиција пише законе

Kоментари (11) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 16 децембар 2009 22:25
dragoslav pavkov
Dobro urađena analiza i potpuno se slažem sa autorom u vezi posledica koje će izazvati primena ovog Zakona.Međutim,"kasno Marko na Kosovo stiže".Da je ovoliko reagovanja u medijima bilo tokom TZV.javne rasprave o tadašnjem Predlogu zakona možda bismo nešto i uspeli da promenimo.Ovako,dopustili smo da Zakon u Skupštini prođe skoro neopaženo,a sada ćemo da se češemo gde nas ne svrbi.Što se tiče prognoze,još sam veći pesimista od autora članka;Kao prvo,velika većina neće moći/hteti da plaća kazne,ja sam jedan od njih.Tako ćemo ubrzo napuniti zatvore,što će valjda otvoriti nova radna mesta u ministarstvu pravde koje će morati pod hitno da primi veći broj zatvorskih čuvara,a i ministar Mrkonjić će dobiti šansu da nove zatvore sagradi "pre roka".Tako ćemo ostvariti dvostruku dobit-one koji nemaju love ćemo proterati sa puteva da ne stvaraju gužvu,a mnogi mladi ljudi će se zaposliti u državnoj službi.Konačno će i oni što voze besna kola doći na svoje,sa drumova će se skloniti krševi koji usporavaju saobraćaj,pa će biti više mogućnosti da oni iz svojih mašina izvuku maksimum.Obični saobraćajci za njih ionako nisu nadležni.Kad sam jednog koji me zaustavio pitao što ne zaustavlja jedan Audi koji je prozujao kraj nas,odgovorio mi je da je za takva kola nadležna kontrola leta.Tako da će se i neka mesta stendbaj komičara popuniti iz redova policajaca koji napuste službu zbog stresa.Znači,očekuje nas opštenarodna nirvana,ali tražili smo,gledajmo.A naj verovatnije će biti po onoj narodnoj."tresla se gora-rodio se miš".Kad napune prdekane uhvatiće se za glave,a neki od šefova će im dati instrukciju da se ne drže zakona k'o pijan plota,pa će i ovaj zakon proći kao i prethodni;Njegova primena će zavisiti od dobre volje i procene saobraćajca,znači Jovo-nanovo dok se neki novi Demir Hodžić ne pojavi sa svojim projektom...Sve u svemu-teško nama s nama.
Препоруке:
0
0
2 среда, 16 децембар 2009 22:40
Gedza
Priznajem da malo znam i razumem o ovom predmetnom zakonu ali jedna stvar je jasna:
Niko normalan ne moze da vozi ulicama i putevima Srbije to vam je pravi ruski rult.Nigde bre na svetu nije tako, verujte mi.
Drugo nase majke, sestre i zene se prosto, cast izuzecima, ne usudjuju da izadju i voze kola a sve to zbog nas pobesnelih 'muskih' vozaca - kako mi moja sestra kaze kad god sedne samnom u kola!
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 17 децембар 2009 01:12
Lajavi
MUP da radi po zakonu, dajte molim vas, nemojte me zasmejavati. Evo kako se šuška, uskoro će 4 komandira iz jednog SUP-a u Vojvodini da lete, od toga neki od njih uživaju reputaciju najsposobnijih na nivou Republike.Posle silnih kontola, nisu im našli ništa. I na kraju im je zamereno što su rekli da stanje na njihovom području nikad nije bilo gore, da nemaju benzin ni za policijske automobile, da ljudi nemaju ni osnovnu opremu, da ih faktički primoravaju da se za benzin zadužuju kod vlasnika pumpi, koji su mahom iz kriminalnog miljea. Da oni to neće uraditi, makar bili kažnjeni, jer bi to predstavljalo gubitak ličnog integriteta i obesmišljavanje policijskog posla.
KAD ONI OVAKO IZMEĐU SEBE SPROVODE ZAKON, KAKO LI ĆE TEK BITI NAMA OBIČNIM GRAĐANIMA. JADNI MI!
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 17 децембар 2009 06:29
Srboljub Savic
Nazalost, vas bes, gospodine Zivanov, je uzaludan.
Srbija nema Skupstinu, osim po nazivu, tako ni demokratiju.
Zato nema javnosti poznate (oprostite neukom ako
ne zna), procedure donosenja zakona - potpisivanje
ukaza, upoznavanje javnosti i onih na koje se od-
nosi, usvajanje konacne verzije zakona u Skupstini,
rasprava o predlogu zakona u Skupstini, podnosenje
predloga zakona (uz obrazlozenje, pismeno mislje-
nje relevantnih institucija, izvestaj o javnoj diskusiji nacrta), sastavljanje predloga zakona,
analiza i pismena ocena diskusije, primedbi i pred-
loga, korektura teksta-pravna i jezicka, ...
Svakako da bi demokratska procedura, za donosenje
novog ili izmene postojeceg zakona morala uneti
verifikaciju predloga-inicijative za donosenje ili
izmenu zakona. Takodje, sav rad bi morao biti
pismeno dokumentovan i potpisan uz punu identifi-kaciju, svih ucesnika u toku cele procedure.
Usvojeni ZBS:
Bez obzira na nase zakasnele reakcije, ima mesta
primedbama, gde je najvaznija kolizija ovog zakona
sa Krivicnim Zakonom, ako postoji. U normalnim-
pravno uredjenim drzavama, do ovoga ne bi moglo ni
doci. Medjutim, i u Srbiji je moguce oboriti i ZBS.
Primer SAD:
Iako je poznato da policije drzava SAD, nisu ni malo nezne ni "krozprstegledajuce", policija ne
naplacuje prekrsaje. Pocinilac prekrsaja ima tri
opcije (njemu ostavljene na izbor):
1. - da prizna, pa plati (cekom na dati racun),
2. - da prizna, ali ...
3. - da negira u potpunosti krsenje propisa.
U slucaju opcija 2. i 3., javlja se nadleznom sudu,
koji zakazuje (prijemna administracija, koja kontrolise vreme rada suda i sudija) raspravu.
Rasprava je pred sudijom, bez prisustva policajca
koji je napisao prijavu i odredio kaznu.
[Posle opcije 2., iz suda, 3 meseca posle prekrsaja
izasao sam sa prepolovljenom novcanom kaznom.]
Svakako, tretman je drukciji u krivicnom slucaju.
ZBS Srbije
Na inicijativu da se promeni stanje i lose slika u EZ, nakalemili se mnogi interesi.
S. Savic
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 17 децембар 2009 09:50
Виде Даничић
Чуо сам да је овај закон преписан немачки закон! Немци вероватно имају закон који је примерен њиховим приликама. Али пресадити немачки закон тако да је примењив у условима наше инфраструктуре, обучености полиције и морала возача - једноставно није могуће! Погледајте стање на дан почетка примене закона: путеви ни у каквом стању, полиција корумпирана и необучена исто као и пре овог закона, возачи бахати и неодговорни до неразума, саобраћајни знаци и сигнализација исти као пре овог закона (веома лоши и неусклађени са Законом),возила стара и у веома лошем стању, возачи џипова сматрају све друге возаче и пешаке стоком... Питао сам једног полицајца на улици да ми каже колико је ограничење брзине на панчевачком мости и он ми је рекао да не зна; у секретаријату за саобраћај Саобраћајне полиције рекли су ми да они имају пречег посла и да све пише у закону! Па, наравно, да пише у Закону, али шта би сметало да се то ограничење намерно постави на мост? Знам ја да на мосту важи законско ограничење од 50 км, али ја са 50 км на мосту просто ометам саобраћај, јер нико не поштује то ограничење. Чак ни полицијска возила! Посебна је прича дупла регистрација возила старијих од 15 година: тврдим да, под условом стручности и одговорности организација за технички преглед, новија возила неодговорних возача могу бити много већи проблем од старијих возила одговорних возача. Да се подсетимо садашњег саобраћајног знака "радарска контрола": он служи као упозорење ради смањења саобраћајних незгода, па и кажњавања. А полиција у Београду таји спискове улица и раскрсница на којима су постављене камере!? Зашто, побогу? Није ваљда за то да се повећа приход од кажњавања!? Па, право да вам кажем на то ми и личи овај закон: на инструмент за повећање буџетских прихода, а не на средство за повећање сигурности саобраћаја. Јер, погледајте стање путева, обележеност раскрсница и понашање полиције (понашање џиповаца је директна последица понашања полиције!) - и биће вам све јасно...
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 17 децембар 2009 11:06
Igor Kostic
Odlicna analiza koja na zalost kako je i jedan komentator napisao stize previse kasno. Pomno sam pratio sve javne rasprave povodom ovog zakona i onim sto sam bio iznenadjen u celom tom periodu bio je potpuni izostanak ikakvog osporavanja svega sto su optimisticni generali policije, drzavni sekretari pa cak i novinari iznosili uglavnom na medijima.... Nesto je bilo od par poslanika (uglavnom SRS-a koliko se secam) izneseno u Skupstini i to uglavnom na iznose kazni za pojedine slucajeve (kao da je vazno da li je kazna 15000 rsd ili 10000 rsd??!!) Zbog toga sam u trenuku smatrao da je moje misljenje, koje je vrlo slicno svemu onom sto je izneseno u ovom tekstu, usamljeno te sti u vezi i pomalo delikventno...
Za kraj zelim samo da prenesem izjave nekih mojih poznanika i rodjaka saobracajaca koje su bile izrecene pocetkom novembra a cija je sustina samo u ovoj recenici: "Uskoro cemo ponovo biti drugovi policajci..... Nase vreme dolazi...." uz naravno vizionarski pogled uprt u daljinu....
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 17 децембар 2009 13:09
Nebojša
Autor teksta je trebao da se dotakne i učinka policajaca po broju napisanih kazni i kažnjavanja istih ako nisu ispunili normu. To su one čuvene minimalne kazne tipa prljave tablice i izvini al ja moram da ti napišem kaznu, ja od toga živim, žena deca ...

Opasnija stvar je legalizovana mogućnost bespravnog hapšenja, odnosno najobičnije nameštaljke od strane službenog lica. U državi gde su policajci ubice i kidnaperi, uterivači dugova i ortaci sa kriminalcima dati im takva ovlašćenja je suludo.
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 17 децембар 2009 13:17
геновева
Ах! што бих волела да умем да пишем као господин Живанов, мој најомиљенији колумниста (ово сам већ једном изјавила). Као врхумски снајпериста господин Живанов погађа у око чак и муву у лету. Али, господине Живанов, зар сем Закона о саобраћају не видите и много веће зунзаре у овој нашој унесрећеној Србији? Преусмерите мало ваше нишанске справе и на неке много крупније и опасније инсекте. Ја знам које би то могле бити теме, односно које све муве и рептиле ваља вашом луцидносћу потпрашити али, на жалост, немам ваш дар да то "снајперски прецизно" као Ви срочим у слова. Волела бих да Вам та моја размишљања изложим и да их Ви онда претопите у НСПМ муницију. Свако вече можете ме срести на дунавском кеју на Дорћолу. Лако ћете ме препознати: шетам једног великог и дивног жутог лабрадора. Не плашите се шетње - скида килограме и холестерол.
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 17 децембар 2009 14:20
Бранко
Држава је без пара и то треба намирити. Наравно од грађана. А од кога другог. Сви возе (доста њих) кола и саобраћајни прекршаји су чести те је стога лако прикупљати паре.
Не пада им на памет построжити казне силоватељима, дилерима и др. јер њих треба у затвор а то је трошак.
Овако, надрљаш јер ниси упалио свјетло, завезао појас или си прекорачио брзину за 10 км/час...

Ако се дио тих пара уложи у побољшање сигурности на цестама, добро, али спољни дуг расте, Динкићу се не остварују економски циљеви...
Препоруке:
0
0
10 петак, 18 децембар 2009 10:23
Goran
Oni koji tvrde da je ovakva ocena zakasnela vec su zaboravili sta je bilo sa Statutom Vojvodine. Toliko se ovde pisalo i vapilo pre usvajanja tog Statuta, i sta bi? Usvojen je Statut. Ova je vlast osiona, kada cete to da shvatite. zato treba ukazivati na to na svim mogucim primerima.
Препоруке:
0
0
11 уторак, 22 децембар 2009 21:07
coa
Što manje koraka do zaslužene kazne, to bolje. Nažalost, naša podmitljiva policija je u stanju da pravičnije odradi posao pravosuđa od sudija. Što više prava na žalbu na žalbinu žalbu, veća je šansa da se u lancu nađe nečiji teča ili evro-kolekcionar. Ja nisam pravnik i verujem da ne može bilo ko da pošalje čoveka na robiju, ali smatram je priroda saobraćajnih prekršaja takva da je nemoguće dokazati na sudu da niste načinili prekršaj ako policajac tvrdi suprotno, jer ne postoji materijalni dokaz da ste vozili 50 ili da je na semaforu bilo zeleno. Ni jedan sud na svetu ne može da obori valjano sročen zapisnik, a ako je zapisnik loš on je ništavan i po novom zakonu. Od silne kuknjave nad pravima nekoga ko je vozio mrtav pijan niko se ne seti da postavi pitanje zašto nisu preneta pozitivna evropska iskustva kad je reč o kontroli saobraćajnih policajaca. Jedno dobro rešenje koje je dalo rezultate je italijansko po kom policajac koji od provokatora u civilu primi i cent dobija tri godine zatvora. Ovako će nas i dalje obesni ubijati po putevima.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер