Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Kad policija piše zakone

Komentari (11) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 16 decembar 2009 22:25
dragoslav pavkov
Dobro urađena analiza i potpuno se slažem sa autorom u vezi posledica koje će izazvati primena ovog Zakona.Međutim,"kasno Marko na Kosovo stiže".Da je ovoliko reagovanja u medijima bilo tokom TZV.javne rasprave o tadašnjem Predlogu zakona možda bismo nešto i uspeli da promenimo.Ovako,dopustili smo da Zakon u Skupštini prođe skoro neopaženo,a sada ćemo da se češemo gde nas ne svrbi.Što se tiče prognoze,još sam veći pesimista od autora članka;Kao prvo,velika većina neće moći/hteti da plaća kazne,ja sam jedan od njih.Tako ćemo ubrzo napuniti zatvore,što će valjda otvoriti nova radna mesta u ministarstvu pravde koje će morati pod hitno da primi veći broj zatvorskih čuvara,a i ministar Mrkonjić će dobiti šansu da nove zatvore sagradi "pre roka".Tako ćemo ostvariti dvostruku dobit-one koji nemaju love ćemo proterati sa puteva da ne stvaraju gužvu,a mnogi mladi ljudi će se zaposliti u državnoj službi.Konačno će i oni što voze besna kola doći na svoje,sa drumova će se skloniti krševi koji usporavaju saobraćaj,pa će biti više mogućnosti da oni iz svojih mašina izvuku maksimum.Obični saobraćajci za njih ionako nisu nadležni.Kad sam jednog koji me zaustavio pitao što ne zaustavlja jedan Audi koji je prozujao kraj nas,odgovorio mi je da je za takva kola nadležna kontrola leta.Tako da će se i neka mesta stendbaj komičara popuniti iz redova policajaca koji napuste službu zbog stresa.Znači,očekuje nas opštenarodna nirvana,ali tražili smo,gledajmo.A naj verovatnije će biti po onoj narodnoj."tresla se gora-rodio se miš".Kad napune prdekane uhvatiće se za glave,a neki od šefova će im dati instrukciju da se ne drže zakona k'o pijan plota,pa će i ovaj zakon proći kao i prethodni;Njegova primena će zavisiti od dobre volje i procene saobraćajca,znači Jovo-nanovo dok se neki novi Demir Hodžić ne pojavi sa svojim projektom...Sve u svemu-teško nama s nama.
Preporuke:
0
0
2 sreda, 16 decembar 2009 22:40
Gedza
Priznajem da malo znam i razumem o ovom predmetnom zakonu ali jedna stvar je jasna:
Niko normalan ne moze da vozi ulicama i putevima Srbije to vam je pravi ruski rult.Nigde bre na svetu nije tako, verujte mi.
Drugo nase majke, sestre i zene se prosto, cast izuzecima, ne usudjuju da izadju i voze kola a sve to zbog nas pobesnelih 'muskih' vozaca - kako mi moja sestra kaze kad god sedne samnom u kola!
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 17 decembar 2009 01:12
Lajavi
MUP da radi po zakonu, dajte molim vas, nemojte me zasmejavati. Evo kako se šuška, uskoro će 4 komandira iz jednog SUP-a u Vojvodini da lete, od toga neki od njih uživaju reputaciju najsposobnijih na nivou Republike.Posle silnih kontola, nisu im našli ništa. I na kraju im je zamereno što su rekli da stanje na njihovom području nikad nije bilo gore, da nemaju benzin ni za policijske automobile, da ljudi nemaju ni osnovnu opremu, da ih faktički primoravaju da se za benzin zadužuju kod vlasnika pumpi, koji su mahom iz kriminalnog miljea. Da oni to neće uraditi, makar bili kažnjeni, jer bi to predstavljalo gubitak ličnog integriteta i obesmišljavanje policijskog posla.
KAD ONI OVAKO IZMEĐU SEBE SPROVODE ZAKON, KAKO LI ĆE TEK BITI NAMA OBIČNIM GRAĐANIMA. JADNI MI!
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 17 decembar 2009 06:29
Srboljub Savic
Nazalost, vas bes, gospodine Zivanov, je uzaludan.
Srbija nema Skupstinu, osim po nazivu, tako ni demokratiju.
Zato nema javnosti poznate (oprostite neukom ako
ne zna), procedure donosenja zakona - potpisivanje
ukaza, upoznavanje javnosti i onih na koje se od-
nosi, usvajanje konacne verzije zakona u Skupstini,
rasprava o predlogu zakona u Skupstini, podnosenje
predloga zakona (uz obrazlozenje, pismeno mislje-
nje relevantnih institucija, izvestaj o javnoj diskusiji nacrta), sastavljanje predloga zakona,
analiza i pismena ocena diskusije, primedbi i pred-
loga, korektura teksta-pravna i jezicka, ...
Svakako da bi demokratska procedura, za donosenje
novog ili izmene postojeceg zakona morala uneti
verifikaciju predloga-inicijative za donosenje ili
izmenu zakona. Takodje, sav rad bi morao biti
pismeno dokumentovan i potpisan uz punu identifi-kaciju, svih ucesnika u toku cele procedure.
Usvojeni ZBS:
Bez obzira na nase zakasnele reakcije, ima mesta
primedbama, gde je najvaznija kolizija ovog zakona
sa Krivicnim Zakonom, ako postoji. U normalnim-
pravno uredjenim drzavama, do ovoga ne bi moglo ni
doci. Medjutim, i u Srbiji je moguce oboriti i ZBS.
Primer SAD:
Iako je poznato da policije drzava SAD, nisu ni malo nezne ni "krozprstegledajuce", policija ne
naplacuje prekrsaje. Pocinilac prekrsaja ima tri
opcije (njemu ostavljene na izbor):
1. - da prizna, pa plati (cekom na dati racun),
2. - da prizna, ali ...
3. - da negira u potpunosti krsenje propisa.
U slucaju opcija 2. i 3., javlja se nadleznom sudu,
koji zakazuje (prijemna administracija, koja kontrolise vreme rada suda i sudija) raspravu.
Rasprava je pred sudijom, bez prisustva policajca
koji je napisao prijavu i odredio kaznu.
[Posle opcije 2., iz suda, 3 meseca posle prekrsaja
izasao sam sa prepolovljenom novcanom kaznom.]
Svakako, tretman je drukciji u krivicnom slucaju.
ZBS Srbije
Na inicijativu da se promeni stanje i lose slika u EZ, nakalemili se mnogi interesi.
S. Savic
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 17 decembar 2009 09:50
Vide Daničić
Čuo sam da je ovaj zakon prepisan nemački zakon! Nemci verovatno imaju zakon koji je primeren njihovim prilikama. Ali presaditi nemački zakon tako da je primenjiv u uslovima naše infrastrukture, obučenosti policije i morala vozača - jednostavno nije moguće! Pogledajte stanje na dan početka primene zakona: putevi ni u kakvom stanju, policija korumpirana i neobučena isto kao i pre ovog zakona, vozači bahati i neodgovorni do nerazuma, saobraćajni znaci i signalizacija isti kao pre ovog zakona (veoma loši i neusklađeni sa Zakonom),vozila stara i u veoma lošem stanju, vozači džipova smatraju sve druge vozače i pešake stokom... Pitao sam jednog policajca na ulici da mi kaže koliko je ograničenje brzine na pančevačkom mosti i on mi je rekao da ne zna; u sekretarijatu za saobraćaj Saobraćajne policije rekli su mi da oni imaju prečeg posla i da sve piše u zakonu! Pa, naravno, da piše u Zakonu, ali šta bi smetalo da se to ograničenje namerno postavi na most? Znam ja da na mostu važi zakonsko ograničenje od 50 km, ali ja sa 50 km na mostu prosto ometam saobraćaj, jer niko ne poštuje to ograničenje. Čak ni policijska vozila! Posebna je priča dupla registracija vozila starijih od 15 godina: tvrdim da, pod uslovom stručnosti i odgovornosti organizacija za tehnički pregled, novija vozila neodgovornih vozača mogu biti mnogo veći problem od starijih vozila odgovornih vozača. Da se podsetimo sadašnjeg saobraćajnog znaka "radarska kontrola": on služi kao upozorenje radi smanjenja saobraćajnih nezgoda, pa i kažnjavanja. A policija u Beogradu taji spiskove ulica i raskrsnica na kojima su postavljene kamere!? Zašto, pobogu? Nije valjda za to da se poveća prihod od kažnjavanja!? Pa, pravo da vam kažem na to mi i liči ovaj zakon: na instrument za povećanje budžetskih prihoda, a ne na sredstvo za povećanje sigurnosti saobraćaja. Jer, pogledajte stanje puteva, obeleženost raskrsnica i ponašanje policije (ponašanje džipovaca je direktna posledica ponašanja policije!) - i biće vam sve jasno...
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 17 decembar 2009 11:06
Igor Kostic
Odlicna analiza koja na zalost kako je i jedan komentator napisao stize previse kasno. Pomno sam pratio sve javne rasprave povodom ovog zakona i onim sto sam bio iznenadjen u celom tom periodu bio je potpuni izostanak ikakvog osporavanja svega sto su optimisticni generali policije, drzavni sekretari pa cak i novinari iznosili uglavnom na medijima.... Nesto je bilo od par poslanika (uglavnom SRS-a koliko se secam) izneseno u Skupstini i to uglavnom na iznose kazni za pojedine slucajeve (kao da je vazno da li je kazna 15000 rsd ili 10000 rsd??!!) Zbog toga sam u trenuku smatrao da je moje misljenje, koje je vrlo slicno svemu onom sto je izneseno u ovom tekstu, usamljeno te sti u vezi i pomalo delikventno...
Za kraj zelim samo da prenesem izjave nekih mojih poznanika i rodjaka saobracajaca koje su bile izrecene pocetkom novembra a cija je sustina samo u ovoj recenici: "Uskoro cemo ponovo biti drugovi policajci..... Nase vreme dolazi...." uz naravno vizionarski pogled uprt u daljinu....
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 17 decembar 2009 13:09
Nebojša
Autor teksta je trebao da se dotakne i učinka policajaca po broju napisanih kazni i kažnjavanja istih ako nisu ispunili normu. To su one čuvene minimalne kazne tipa prljave tablice i izvini al ja moram da ti napišem kaznu, ja od toga živim, žena deca ...

Opasnija stvar je legalizovana mogućnost bespravnog hapšenja, odnosno najobičnije nameštaljke od strane službenog lica. U državi gde su policajci ubice i kidnaperi, uterivači dugova i ortaci sa kriminalcima dati im takva ovlašćenja je suludo.
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 17 decembar 2009 13:17
genoveva
Ah! što bih volela da umem da pišem kao gospodin Živanov, moj najomiljeniji kolumnista (ovo sam već jednom izjavila). Kao vrhumski snajperista gospodin Živanov pogađa u oko čak i muvu u letu. Ali, gospodine Živanov, zar sem Zakona o saobraćaju ne vidite i mnogo veće zunzare u ovoj našoj unesrećenoj Srbiji? Preusmerite malo vaše nišanske sprave i na neke mnogo krupnije i opasnije insekte. Ja znam koje bi to mogle biti teme, odnosno koje sve muve i reptile valja vašom lucidnosću potprašiti ali, na žalost, nemam vaš dar da to "snajperski precizno" kao Vi sročim u slova. Volela bih da Vam ta moja razmišljanja izložim i da ih Vi onda pretopite u NSPM municiju. Svako veče možete me sresti na dunavskom keju na Dorćolu. Lako ćete me prepoznati: šetam jednog velikog i divnog žutog labradora. Ne plašite se šetnje - skida kilograme i holesterol.
Preporuke:
0
0
9 četvrtak, 17 decembar 2009 14:20
Branko
Država je bez para i to treba namiriti. Naravno od građana. A od koga drugog. Svi voze (dosta njih) kola i saobraćajni prekršaji su česti te je stoga lako prikupljati pare.
Ne pada im na pamet postrožiti kazne silovateljima, dilerima i dr. jer njih treba u zatvor a to je trošak.
Ovako, nadrljaš jer nisi upalio svjetlo, zavezao pojas ili si prekoračio brzinu za 10 km/čas...

Ako se dio tih para uloži u poboljšanje sigurnosti na cestama, dobro, ali spoljni dug raste, Dinkiću se ne ostvaruju ekonomski ciljevi...
Preporuke:
0
0
10 petak, 18 decembar 2009 10:23
Goran
Oni koji tvrde da je ovakva ocena zakasnela vec su zaboravili sta je bilo sa Statutom Vojvodine. Toliko se ovde pisalo i vapilo pre usvajanja tog Statuta, i sta bi? Usvojen je Statut. Ova je vlast osiona, kada cete to da shvatite. zato treba ukazivati na to na svim mogucim primerima.
Preporuke:
0
0
11 utorak, 22 decembar 2009 21:07
coa
Što manje koraka do zaslužene kazne, to bolje. Nažalost, naša podmitljiva policija je u stanju da pravičnije odradi posao pravosuđa od sudija. Što više prava na žalbu na žalbinu žalbu, veća je šansa da se u lancu nađe nečiji teča ili evro-kolekcionar. Ja nisam pravnik i verujem da ne može bilo ko da pošalje čoveka na robiju, ali smatram je priroda saobraćajnih prekršaja takva da je nemoguće dokazati na sudu da niste načinili prekršaj ako policajac tvrdi suprotno, jer ne postoji materijalni dokaz da ste vozili 50 ili da je na semaforu bilo zeleno. Ni jedan sud na svetu ne može da obori valjano sročen zapisnik, a ako je zapisnik loš on je ništavan i po novom zakonu. Od silne kuknjave nad pravima nekoga ko je vozio mrtav pijan niko se ne seti da postavi pitanje zašto nisu preneta pozitivna evropska iskustva kad je reč o kontroli saobraćajnih policajaca. Jedno dobro rešenje koje je dalo rezultate je italijansko po kom policajac koji od provokatora u civilu primi i cent dobija tri godine zatvora. Ovako će nas i dalje obesni ubijati po putevima.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li mislite da će se Srbija pridružiti sankcijma EU protiv Rusije?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner