Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Naši „dragi“ susedi

Komentari (35) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 13 decembar 2009 16:03
Branko
Nešto novo?!?

Zar stvarno neko vjeruje poslije svega u neko pomirenje sa hrvatima? Sva demagogija o dobrosusjedskim odnosima je jedno veliko ništa.
Hrvati će raditi na štetu Srba i kada ne bude imalo nikakvog uticaja na njih.
Što se tiče bugara nema nikakve razlike, samo je krajnje vrijeme da se više ne čudimo ovakvim stvarima.
Preporuke:
0
0
2 nedelja, 13 decembar 2009 16:51
Vladimir Čeleketić - Zambija
Mislim da je krajnje vreme za jednu ozbiljnu psihološku analizu ponašanja Srba i Srbije. Postoje razne dijagnoze, laici veliku većinu niti poznaju niti prepoznaju. Umesto beskonačnog broja tekstova koji opisuju simptome krajnje je vreme da neko objasni prirodu patologije.
Hrvati i Bugari protiv Srba da bi se malo dodvorili Velikom Gazdi ... Jel mi sad treba da popadamo u nesvest od čuđenja?!
I ko je taj što je odredio da treba da imamo "dobre" odnose sa Hrvatima i Bugarima?! I može li neko da objasni zašto treba da imamo "dobre" odnose?! Jedan jedini razlog?!
Preporuke:
0
0
3 nedelja, 13 decembar 2009 18:22
Simic Manojlo
Nas rodjene, bilo u Bosni, bilo u Hrvatskoj, uvijek
nanovo iznenadi " iznenadjenje " Beograda, na
neprijateljske akte Zagreba i Sarajeva, prema
Srbima uopste, i prema Srbiji, posebno.
Ako u " balkanskoj formuli " postoji " konstanta ",
onda je to njihova nezajazljiva mrznja, koja traje,
evo vec duze od 100 god. Ostalo su,"promjenljive".
Posljednji, "mali ratovi", i stav "zapada" o njima
( koji ne bi ni bio takav, bez obilate " pomoci "
iz Beograda ), vjetar su u ledja toj strasnoj mrznji, koja je sada , ponajvise zahvaljujuci tim
"naprednim" i "intelektualnim" krugovima u Beogradu
postala "legitimna".
Kod nas su jos, pune novine "titoista" i "marksista",koji se sada nekako drugacije zovu,
koji se, govoreci o pomirenju Srba i Hrvata,
pozivaju na titoisticke stereotipe ,i notorne lazi,
da su se ti narodi mirili uvijek kad su imali
"zajednickog neprijatelja".
A svako sklon podrobnoj analizi, a intelektualno
otporan titoistickim blesavim lazima, dobro zna,
da ta 2 naroda, bas nikad u istoriji, nisu imala
"zajednickog neprijatelja".
Jedini izuzetak je, daleki VII v.,kada su ta 2
naroda, tada jos kao divlja plemena, zajedno
napadala Konstatinopolj, tada najrazvijeniji i
najkulturniji grad na Globusu, pa je ostala
zabiljezena Justinijanova izjava , " da su mu
gori, ovi varvarski "Sclavinians" sa sjevera, nego
napadi Arapa, sa juga.(H.N. Turteltaub,"JUSTINIJAN"
" a Tom Doherty associates book", New York,1998.)
Beograd nam i nadalje pokazuje nesmiljeno
poklonistvo, i nevjerovatno mentalno podanistvo,
nasoj najvecoj zabludi, njegovom " liku i djelu ".
Ako ne uradimo, prvo prvu stvar, druga nikad nece
ni doci na red.
Preporuke:
0
0
4 nedelja, 13 decembar 2009 18:24
Milorad Đošić.
@Vladimir Čeleketić Zambija. Slažem se. Ustvari ja sam Bugarima odavno sve oprostio. Jednostavno oni su takvi i to je to. Nemojmo da se zavaravamo. Ovo sledeće sam skoro napisao u Večernjim Novostima... Putujemo jednom za Bugarsku moj drug Pera i ja i povezosmo Bugarina Tozu. Negde pre Sofije pošto smo se siti napričali, jer su oni naša braća sa velikata govornata mana, reče Toza. Znate li vi braćo, da se ne ljutite, ali ste mnogo glupavi. Zašto, bre Tozo, aman. Pa, vidite vi Srbi ste ko orah, a mi ko vrba. Povivamo se kako vetar duva...U 20. veku, veku srpskog pogroma raznorazni dušmani sktatili su nas za preko 3.000.000 glava. Po tome bi nas sada bilo preko 60.000.000. Neko je izračunao da je to opasno i doveo nas na granicu izumiranja. Dalje nam ratovi ne trebaju, sami završavamo posao.
Bugari su pravoslavani narod, baš kao i mi. Večito su nas svađali i svađaju nas sa njima. Doduše čini mi se da su uvek nekako oni padali na istorijskom ispitu. U 20.veku osim u časnom Prvom balkanskom ratu uvek su bili protiv nas. Šta da se radi. Ćeraćemo se još. P.S. Nego reče moj deda, znaš sine, ako hoće da budu Turci, neka idu u Tursku. A meni ih žao. Bio sam klinac…....Dalje. Što se Hrvata tiče jasno je kao dan. Oni su postali od nas,dakle pokatoličili su se, a to znači da će uvek da budu protiv nas jer mora da se dodvoravaju kome treba, a i tako sami sebe da opravdaju. `ajdemo malo matematički, Hrvati:Slovencima=Nemci:Englezima ili Slovenci h Nemci=Englezi h Hrvati. Sa Hrvatima i Nemcima je uvek jasno. Ja lično Nemce respektujem. Ove druge i treće nimalo...Kad malo bolje porazmisilim ne moramo baš sa svima da budemo dobri. P.S. Konstanca, tamo neke godine i reče mi jedan kolega Rumun ono što sada eksploatišu po medijima. "Reče mi moja majka da mi Rumuni imamo samo dva prijatelja, Srbiju i Crno More". Mi more nemamo rekoh ja, ali dovoljno je što ste nam vi prijatelji.
Preporuke:
0
0
5 nedelja, 13 decembar 2009 20:12
Milan
Pošto sam pre 2 godine počeo raditi u Beogradu, i sam se čudim koliko je u Bg jak uticaj Hrvatske- formalan ili neformalan(Britanci su male mace), mogu slobodno reći da me na poslu posmatraju kao zatucanog čoveka(iako sam mnogo obrazovaniji od kolega).Valjda moje kolege, a još više koleginice smatraju da oni treba da nam budu reperna tačka, da su oni vrlo in itd. Ipak, najparadoksalnija je situacija, kod ljudi koji su proterani iz Hrvatske, neverovatno je koliko među njima ima onih koji Srbiju preziru, koji je baš i ne doživljavaju kao svoju zemlju.

p.s. Mislim da je Hrvatska u Srbiji već izgradila toliko jaku mrežu, da Srbija prosto nema šanse da joj se ozbiljno suprotstavi na većem nivou od taktičkog, a kamoli da ostvari neki prodor prema Hrvatskoj. Ko to nije shvatio, nikad i neće, još tragičnije je što kontakte kojima raspolaže Hrvatska, koriste i Albanci s Kosova, koji pri tom za razliku od Hrvata, debelo i plaćaju.
Preporuke:
0
0
6 nedelja, 13 decembar 2009 20:32
skeptik
Hitlerov testament je više nego jasan: "Srbi ne smeju imati nikakvu državu".
Što se mene tiče Hrvati ( Govorim o Hrvatima kao celini, kao grupi, a ne i o svakom pojedinačnom Hrvatu. Ovo nije politički korektna ograda, jednostavno znam dosta Hrvata pojedinaca sasvim normalne ljude, govorim o Hrvatima kao o političkom entitetu) mogu da ne vole ćirilicu, nemojte je čitati i nije za njih i nisu za njih pisali, a ja bih dodao i ne treba im ni Dostojevski ni Platon ni Andrić, šta će to njima. Mogu da ne vole Pravoslavlje, šta bi mi sa njihovom ljubavlju. Meni lično ne treba ni njihovo poštovanje, to bi značilo da sam im sličan ako bi me poštovali, mislim istinski, a ja to ne želim.
Ali, podržavanje svakog destruktivnog procesa je pokazatelj genocidnih namera. To je zabranjeno. Čak ni Amerikanci nisu nikada eksplicitno rekli da su protiv postojanja svake srpske države, niti su se usprotivili opstanku Srba kao takvih, a Hrvati jesu. Amerikanci imaju neki interes na Kosovu ( Medlin Olbrajt, decembar 1998. :"Mi tamo imamo interes".) ali Hrvati nemaju. Dakle ništa drugo nego ispunjavanje hitlerovog testamenta.
Preporuke:
0
0
7 nedelja, 13 decembar 2009 20:44
love
sto se tice prijaelja, mi ih trebamo birati , poznato nam je da su nam najblize komsije , a ne samo to i oni koji zive u nasoj drzavi , muslimani i hrvati uvek bili neprijatelji, naravno svako normalan bi se distancirao od njih , medjutim to nije slucaj sa nasom vladom , mi nista nemamo zajednicko sa njima i daleko im kuca od nas .
Preporuke:
0
0
8 nedelja, 13 decembar 2009 22:31
G4
Tu politiku poboljšanja odnosa sa susedima koju propagira Čedomir Jovanović podrazumeva da sve njihove želje, zahteve, težnje Srbija treba da ispuni, uglavnom na svoju štetu. On se ne pita da li ti susedi treba da urade nešto sa svoje strane, ali to je normalno pošto se njegova politika zasniva na principu da što više Srbija gubi, njemu je bolje.
Preporuke:
0
0
9 nedelja, 13 decembar 2009 22:38
drabra
Jos krajem devedestih je kolumnista lista "Time" objavio clanak o Klintonovoj doktrini. Po Klintonu su Sloba i Tudzman k.... sinovi ali je Tudzman nas (americki ..... sin. Ja nikako ne mogu da verujem da Srbija spava i da Srbija ne vidi ko joj je prijatelj a ko neprijatelj. Udjite u bilo koji beogradski kafic - ako ne tresti americka muzika onda je to hrvatska muzika.Probudi se Srbijo! A vi iz NSPM osnujte partiju pa da se uclanimo pa da dobijemo izbore pa da dovedemo stvari ured pa da se pola sveta posle cupa da dobije srpski pasos k'o sto pola srpske omladine trenutno sanja americki ili pasos EU. Probudimo se i probudimo druge oko sebe dok nas jos ima.
Preporuke:
0
0
10 nedelja, 13 decembar 2009 23:05
paja patak
Jadni, jadni Srbi i Srbijo. Kada ćete već jednom shvatiti da se Hrvatima i Hrvatskom NIKADA ne može doći do pomirenja? Oni će vam uvek raditi na ovaj – ili onaj način o glavi. Kada (i ako) to shvatite – a sumnjam da ćete, jer ni do sada vam to nije uspelo – tek onda se može govoriti o eventualnoj saradnji (samo i ako to Srbiji i Srbima ide u korist – drugim rečima: nikada) i koegzistenciji (ali nikada im ne okrećite leđa).
Bugari? Čitaj = Hrvati.
Preporuke:
0
0
11 nedelja, 13 decembar 2009 23:30
Ivan Miljojković
U suštini treba da budemo zahvalni haškoj delegaciji RH na doslednosti i transparentnosti pri držanju strateškog kursa njihove države prema RS. Pružili su nam još jednom priliku da se suočimo sa stvarnošću: Hrvatska je u odnosu na Srbiju neprijateljska država, u svim njenim modernim inkarnacijama, od NDH, preko SRH, do RH. Evo sad' čak i Tadić mora da daje tvrde izjave.
Ako kurs naše države prema RH ne bude u najskorije vreme iz korena promenjen, nije teško predvideti razvoj situacije u narednih 10ak godina: -RH odmah po stupanju u EU blokira pristupanje RS potežući pitanje granične linije na Dunavu. -EU pritiska RS, istovremeno proigravajući pokrajinsku vrhušku u NS kao glavnog partnera za razgovor, umesto BG (ovo je praćeno režiranim međuetničkim incidentima u APV). -BG reaguje pomirljivo, prepušta loptu NS. -NS se afirmiše kao faktor u međudržavnim pitanjima, a APV kao de fakto međunarodni subjekt. -NS i ZG rešenje pronalaze u nekakvim tobože regionalnim inicijativama, što dovodi do raspoređivanja novog Euleksa, ovoga puta u Srem i Bačku. - BG povlači gro vojske iz APV, pristaje na raspoređivanje vojske ili policije RH u Sremu i Bačkoj, pod zastavom EU. -BG je u daljim EU integracijama uslovljen formalizacijom konfederalnog odnosa sa APV, uslov prijema u EU je da APV formalno postane republika. -Po eventualnom prijemu, delovi "RV" stupaju u "međuregionalne" odnose sa RH i Mađarskom, Srbija eventualno biva "kompenzovana" "pripajanjem" Banata. -U poslednjoj fazi, Srbija "u zamenu" za Banat pristaje na pripajanje Srema i Bačke RH i Mađ. ili pak "u zamenu" za pun prijem u šengen zonu pristaje da prizna "Republiku Vojvodinu" kao "suverenu" državu.
Preporuke:
0
0
12 ponedeljak, 14 decembar 2009 00:05
ljuba
hrvati i bugari su saveznici protiv srba još od marseja i to je konstanta
Preporuke:
0
0
13 ponedeljak, 14 decembar 2009 00:29
Milan
re:U suštini slažem se sa svim komentarima, ali mislim da ljudi ne mogu ni da zamisle, koliko je naš sistem mrtav, gotovo svaka inicijativa se "buši". Hrvatska nas "buši" i po horizontali (AP Vojvodina, Beograd)i po vertikali bukvalno od najnižeg službenika nekog arhiva do..., Albanci su pak svoje težište aktivnosti, uspeli prebaciti sa KiM, na strateški pravac Ni, Kg, Bg.
Ono što se može dogoditi,ako se ovako nastavi je da Rusija, ako se Srbija dodatno destabilizuje- što je realna opasnost, pruži prećutnu podršku AP Vojvodini, za još veće distanciranje od Beograda, jer Rusima ćopava Srbija ništa ne znači, dok im jaka i stabilna AP Vojvodina znači mnogo naročito zbog energetske infrastrukture, koja ima za njih strateški značaj.
Preporuke:
0
0
14 ponedeljak, 14 decembar 2009 00:38
VLADAN CACAK
Apsurdno je i razmisljati o pomirenju i dobroj nameri hrvata i bugara-mala slova su sa namerom. Kroz celu istoriju uvek su cekali da se same najmocnije sile sveta saberu i napadnu nas.Naravno,jer su svesni da u ravnopravnoj borbi nemaju sanse protiv nas.Zato sto smo cestito i posteno uvek branili svoje a nikada napadali.Zlobnici ce odmah pohrliti da se pozovu na poslednji rat-greska to su Srpke teritorije,kuce i najvaznije nas narod.Vise bi trebalo da brine neobezbedjenost granice sa hrvatskom,specijalno posle poslednjih desavanja u Vojvodini[jos srpskoj].Situaciju Pirota i ostalih mesta blizu granice sa bugarskom je ravna katastrofi.
Takodje granicu sa Rumunijom mozete ostaviti slobodnom i otvorenom.Iza kraj-veliko hvala jedinstvenom narodu u okruzenju koji ne da nikada nije napao,nego nikada nije ni lose pomislio nasemu narodu-Rumunskom.Da za ovaj narod ima nade shvatio sam na dve poslednje utakmice fudbalske reprezentacije.Poceli smo da pamtimo pa se zbog toga zvizdalo francuskoj himni[opet malo slovo sa namerom]. Dugo su cekali da se smiluju i pomognu u prvom svetskom ratu i to tek pod pritiskom Ruskoga cara.Sramno ucestvujuci u bombardovanju pokazali novu francusku-sramnog i bednog sluge novog svetskog poretka.Zato se srpski dusmani aplaudiralo Rumunskoj himni[bratskoj].
Preporuke:
0
0
15 ponedeljak, 14 decembar 2009 00:41
Vlada
Ljudi,

Okanite se katastrofičnih predviđanja, nisu plodotvorna. Možda za mračna razmišljanja sada ima povoda, ali sve se može promeniti za tren (često je samo jedan pravi čovek na pravom mestu, kao Putin, dovoljan), a taj trenutak preokreta valja nam dočekati pripravno. Srbija je, ipak, čudo. Preživeli smo mi i opasnije dušmane i veće katastrofe od ovih današnjih. Potrebno je da se okrenemo sebi, da reafirmišemo naš tradicionalni sistem vrednosti, da povratimo samopoštovanje i kao narod, i kao država. Potrebno je da ispravimo tragične nepravde koje smo sami prema sebi počinili, da okajemo ta teška sagrešenja i da sprovedemo suštinsko nacionalno pomirenje. Budimo bolji svi ponaosob. Ovakvi kakvi smo sada, bez boje, ukusa i mirisa, bezuslovno kooperativni i poniženi, ne možemo ostavljati nikakav pozitivan (niti respektabilan) utisak ni na koga. Budemo li, pak, jasno utemeljeni, pravilno i trezveno orijentisani, odlučni, hrabri, onda ćemo zavredeti poštovanje prijatelja, ali i neprijatelja.
Preporuke:
0
0
16 ponedeljak, 14 decembar 2009 01:15
Zoran
Pa ja da sam na mestu Bugara, ja bih isto tako glasao. Bugari nemaju iole ozbiljan problem oko manjina. Što bi oni gurali prst u oko Zapadu, a da se grle sa nama od koga neku vajdu nisu nikad imali!? Imaju oni boljo način da balansiraju i ucenjuju zapad. Recimo Južni tok.
Preporuke:
0
0
17 ponedeljak, 14 decembar 2009 03:29
Boba
Ne cude me hrvatski celnici. Oni moraja da cine sve da zataskaju genocid kojeg su pocinili na Srbima za vreme Drugog svetskog rata i za vreme jugoslovenskih/NATO ratova 90-tih.

Cudi me da Srbija i dalje trpi Tadica i njegove sledbenike, koji se "cude" da ih je Hrvatska na noz docekala u Hagu. Zar takvo "cudno" ponasanje Jeremica i Tadica nije za najostriju osudu. Zar kad su Hrvati pokrenuli pitanje "nezavisnosti" Vojvodine Tadic nije trebalo da trazi nezavisnu Krajinu i da pokrene tuzbu protiv Hrvatske za genocid?
Preporuke:
0
0
18 ponedeljak, 14 decembar 2009 08:24
Živorad Ćosović
Realan članak.
Našu politiku dobrosusedstva treba , uprkos svemu, usmeriti ka Bugarskoj. Nije teško razumeti zbog čega. Geostrategija i slično.
Od Hrvatske ne treba ništa očekivati za dugo vemena. Naime, detinjasto je.
A Amerika, koja je za mnoge od nas bila svetionik slobode i ravnopravnosti, nije to više u očima mnogih od nas. Mnogo toga se promenilo od vladavine Klinton- Olbrajt i barem za nas Srbe nije više ono što je bilo.
Preporuke:
0
0
19 ponedeljak, 14 decembar 2009 08:26
Prečanin
Ne stoji da "mnogi Srbi" žale za "hrvatskim morem", "bratstvom", etc. Takvih naravno ima ali po mom iskustvu to su ljudi koji se formalno izjašnjavaju kao Srbi, inače se radi o "građanima sveta", "snalažljivcima", šićardžijama, muljatorima, parazitinama, ljenčugama...ljudima koji ne žive od realnog rada nego od prodaje magle lakovjernom svijetu.

Privid pothranjuju i naši ambiciozni političari koji sebe vide kao "lidere regiona"...ali prije ili kasnije i oni će se dozvati pameti.

Lično poznajem više mladih Srba koji, iako su rođeni u HR niti za njom žale niti ih uopšte interesuje.
Preporuke:
0
0
20 ponedeljak, 14 decembar 2009 09:24
S ovu stranu Drine
Šta čeka Tadić? Nakon što je Hrvatska u Hagu otvorila pitanje vojvođanske "nezavisnosti", krajnje je vrijeme da se Zagrebu uputi izvinjenje što u Statutu koji će danas biti svečano proglašen, granica na Savi i Dunavu nije dovoljno naglašena i transparentna. Biće to učinjeno čim se riješi imovinski spor u Mačvi, odnosno dok Čanak odluči da li će Šabac ostati vojvođanski grad ili će ga možda velikodušno pokloniti Srbiji.
Preporuke:
0
0
21 ponedeljak, 14 decembar 2009 12:46
S. Mraovic
iako se slazem i sa autorom i sa vecinom komentara, cini mi se da niko nije shvatio sustinu srpskog odnosa prema Hrvatima i Bugarima-

Srbija je okupirana zemlja i kao takva vodi politiku koja odgovara onome za koga 'srpski' politicari rade.

P.S. pozdrav redakciji, verovatno necete da objavite moj komentar!?!
Preporuke:
0
0
22 ponedeljak, 14 decembar 2009 13:00
brm
vidim da većina komentatora izjednačava odnos Hrvata i Bugara s nama...to nema veze s mozgom ...Bugari su imali konkrean razlog da nas mrze - mi smo u jednom istorijskom trenutku prekršili dogovor sklopljen uoči zajedničkog rata sa Turcima..i ratovali sa Grcima protiv njih...prisvojili smo Makledoniju (makedonska utvara)- zbog čega smmo za dugo ohladili odnose sa Rusima a dugoročno izgubili izlaza na sva mora, (nekada smo izlazili na tri) Jadran pre svih..njihova uslovno rečeno mržnja nije "lična"..odavno s njima nemamo spornih pitanja, možemo samo da se durimo što nisu samoubilački raspoloženi kao mi pa priznaju Kosovo posle užasnih pritisaka najmoćnije sile sveta..
Hrvati su nemačkog kulturnog kruga - oni su sa nama NEKOMPATIBILNI...s njima ćemo uvek imati ontološko-koncepciskih problema, jer ako oni napuste taj germanski prostup više neće biti Hrvati a mi ako napustimo građanski nećemo biti Srbi..zato je jugoslovenstvo najveća bzudalaština u srpskoj istoriji..Jugoslavie Bogu hvala više nema, Makedonija je gde je..sa Bugaima VIŠE NEMAMO SPORNIH SITUACIJA i nema razloga da snjima ne sarađujemo kao s Rumunima i Grcima.
Preporuke:
0
0
23 ponedeljak, 14 decembar 2009 13:04
brm
Prečanin
ja ne žalim za hrvatskim već za srpskim morem...zašto li većina Srba slavi zaštitnika pomoraca?
Preporuke:
0
0
24 ponedeljak, 14 decembar 2009 17:43
thinking maize
Mnogo priče ni oko čega! Kratko i jasno: "RANI KUČE DA TE UJEDE!" Rešenje: UKINUTI ZAKON O DOBROBITI ŽIVOTINjA! Nisu Srbi Francuzi, niti sam ja Brižit Bardo, da ne bih kučetu vratio kad me ujede! I kučetu i "kučetu"!
Preporuke:
0
0
25 ponedeljak, 14 decembar 2009 20:55
jututunac
"Zoran: znate, ja imam pasos Jututunije, i volim svoju Jututuniju bez obzira kakva je, pa ne mogu da shvatim one koji je napadaju bez osnova i sa najvecim mogucim lazima je blate. Ako ih vi razumete,tada vi postujete neke druge "ideale" poput lazi, prevare, ulizivanja jacima, neljudskog odnosa, mrznje, neosnovanog prezira i drugih belosvetskih "vrlina". Alal vera gospodine Zorane na razumevanju onoga sto Bugarska radi, verovatno bi ih razumeli i za ono sta su radili i u Prvom i u Drugom svetskom ratu (tj. sta su radili srpskom stanovnistvu, valjda znate da su Englezi i Francuzi, nasi tradicionalni "prijatelji" mitraljezima sprecili surove srpske ratnike da razore Sofiju za ono sta su vasi Bugari radili u Prvom ratu)
Preporuke:
0
0
26 utorak, 15 decembar 2009 00:02
Vladan Nenadić
@ brm

Bilo bi dobro da pre nego što nešto napišete o srpsko-bugarskim odnosima u 19. i 20. veku, ponešto i pročitate o pravim uzrocima sukoba dve države. Srbija nije prekršila dogovor sa Bugarskom, već je sasvim opravdano postavila pitanje revizije dogovora podele Makedonije u skladu sa ratnim naporima obe države (sigurno vam je poznato da je Makedonija trebalo da bude podeljena, grubo rečeno, po liniji Kriva Palanka-Ohrid).

Nakon okončanja Prvog balkanskog rata ispostavilo se da je doprinos Bugarske nesrazmerno manji od dobitka koji je trebalo da ostvari. Na poziv Srbije da se taj dogovor preispita, Bugarska je odgovorila oružjem, izgubila rat i samim tim i pravo da odlučuje o sudbini Makedonije. Sve dalje što ste napisali (odnosi sa Rusima, izlaz na mora) jednostavno ne odgovara istini.

Što se tiče karaktera bugarske mržnje, kako ste je vi nazvali, dovoljno govore njihova dela u Srbiji u Prvom i Drugom svetskom ratu. Pa ipak, dve države i dva naroda su prećutno došla do nekog nivoa međusobne tolerancije i potisnula u stranu događaje iz prošlosti. Do prve prilike!

I gle, ko je prvi iskoristio tu priliku da drugom zabode nož u leđa!
Preporuke:
0
0
27 utorak, 15 decembar 2009 16:29
Nikola
Bojim se da će ovo što ću napisati biti složenije od neophodnog, ali mislim da može biti zanimljivo čitaocima i da dosta govori o odnosima na području Balkana.

Kada sam živeo u Engleskoj i shvatio da Englezi mrze Nemce, i poželeo sam da saznam razloge, iako sam pretpostavljao da je ta mržnja zaostavština Drugog svetskog rata. Prevario sam se... Razlozi su bili mnogobrojni i među njima se za moje pamćenje zakačio jedan posebno zanimljiv... Kažu Englezi da su od Nemaca potekli i da ih zato mrze. Pitanje porekla su verovatno zapetljali i time što svojim trapavim jezikom ne mogu naprave razliku između Nemaca i Germana, ali to nije suština. Suština je u tome da poreklo izaziva osećaj određenog duga i nameće drugačije odnose. U želji za nezavisnošću, kao kad se tinejdžer stalno ljuti na roditelje, Englezi mrze Nemce, a Hrvati, muslimani iz Bosne i Bugari mrze Srbe. Što su bliže i što im je poreklo jasnije, to je mržnja veća. Zato nas mulimani iz Bosne mrze najviše, za njima Hrvati i tek na kraju Bugari.
Preporuke:
0
0
28 utorak, 15 decembar 2009 17:03
Darko Stanojević
Ja se izvinjavam, ali ako nekome u južnom delu Srbije kažete da je "bugarin" ili "bugare jedan!" (a i inače!), to se smatra za solidnu uvredu.


Inače, Bugari nisu Sloveni, baš.


Bugari su klali po Srbiji više puta neometano i sebi doneli titulu "arhineprijatelja sa istoka", čak, gnusnijih od Turaka.


Moji preci iz tog kraja kažu da su se najviše krljali sa Bugarima, pa međusobnom, a Nemce nisu ni pipali.


Neki Srbi (kako se to danas zove?) iz Makedonije (oko Mavrova) smatraju Bugare spasiocima od šiptara, ali i dalje ih ne podnose, podjednako.


Letos sam se slatko ispričao sa jednim Bugarom: gotovo pola sata smo lepo pričali o svemu, svak' na svom jeziku i gotovo poptuno smo se razumeli!

Velika šteta. Ali i NAUK!
Preporuke:
0
0
29 utorak, 15 decembar 2009 17:46
Sarlo Akrobata
Odlican tekst! Dokazuje kako je propala politika koju je zadnjih godina vodila vladajuca stranka prema Hrvatskoj, koju je nemilice uvozila u Srbiju u svim segmentima drustva. Nije se to radilo, samo, zbog toga sto je neko nalagao da treba tako, nego je radjeno i zbog politicke filozofije koju protezira ta stranka. Sto veca prisutnost Hrvatske u Srbiji,to vece pogodnosti za doticnu stranku da se ucvrsti na vlasti.
Preporuke:
0
0
30 utorak, 15 decembar 2009 17:56
Sarlo Akrobata
A sto se tice naseg odnosa sa Bugarima, procitajte pripovetku " Zlate iz Slatine " od Grigorija Bozovica, koja se nalazi u antoligiji srpskih pripovedaca 19-tog i 20-tog veka koju je sastavio Miroslav Josic Visnjic.
Preporuke:
0
0
31 petak, 18 decembar 2009 00:20
Reciprocitet
Dokle god mi sa nekom neshvatljivom "jugonostalgijom" dovodimo hrvatske kompanije, robu, usluge, estradne izvodjace (u najvece hale), te sijaset drugih "uvoza iz Hr" dok istovremeno nemozemo ni nos tamo da pomolimo sa nasom robom i kulturom, Hrvati ce se smejati nama u lice, te ce nas jos "uveravati" da u tome nema nista lose.

Niko ne moze njih da krivi zbog toga, krivica je na nama samima sto im dozvoljavamo da nas godinama vuku za nos.

Ovo ne znaci da Beograd i Srbija treba da budu zatvoreni, naprotiv, ali ono sto treba da jednom za svagda da naucimo kao zemlja je da nas naivnost nigde nece dovesti.

Godinama smo imali bezkicmenjake kao ministre inostranih poslova, pogledajte gde je danas Svilanovic (uglavio se u neko EU telo), Draskovic maltene svaki drugi dan prica o ulasku u NATO pakt (jace nego Dzejmi Sej). Jos da dodam i one mucenike koji su radili 90-tih za Slobu, onda nista ne mora da nas cudi.

Obzirom da su ovakve face "predstavljale" Srbiju godinama, komsije su navikle da misle da naivni Srbi mogu da se prime na kutiju zvaka. Naravno, imaju i pravo.

Zato im Vuk Jeremic smeta, decko ima zapadno obrazovanje, mlad je i prosao je sveta, tesko ga je kupiti u "EU administraciju" ko Svilanovica ili pretvoriti u nato prevrtaca Vuka Draskovica. Zato sto se covek bori za srpske nacionalne interese, prethodno utrvdjene i dogovorene. Ponavljam, nase nacionalne interese, ne americke, ruske, hrvatske ili Solanine.

Dakle, onog trenutka kada srpska javnost prestane da naivno cezne za Dubrovnikom, Oliverom, jadranskom obalom i ostalim jugo-nostalgicnim glupostima, docicemo do toga da se ispravno odnosimo prema hrvatskom i slicnima dripcima iz regiona.

I konacno cemo kao narod nauciti sta znaci rec reciprocitet. Do tada, nadam se da barem Vujaklijin recnik ima dobro objasnjenje.
Preporuke:
0
0
32 petak, 18 decembar 2009 06:32
goce
I Srbi imaju obraza reci da su Bugari ili Hrvati njima zabadali noz u lega kroz istoriju!
A upravo je Srbija ta koja je na najpodliji nacin prekrsila sporazum sa Bugarskom iz 1912g.po pokroviteljstvom Rusije,i tokom 1913g.odmah nakon konferencije u Londonu jos u prolece,bila glavni pokretac tajnog antibugarskog saveza sa Grckom i Rumunjskom,motivisana zeljom okupacije sto veceg dela makedonske teritorije.Po ugovoru iz 1912g.izmegu srpske vlade Milovanovica i bugarske Gesova,a pod silnim ruskim uticajem Bugarska je odustala od tradicionalne do tada politike nedeljivosti i autonomije za Makedoniju,i pristala na "savez"sa Srbijom,time sto je i od strane Srbije najveci deo Makedonije priznat za etnicki nesporno Bugarski sa izuzetkom severozapadnog dela linijom ohridsko jezero-Custendil,koji je proglasen za "spornu zonu"a o cijoj sudbini odlucilo bi se nakon rata arbitrazom ruskog cara!
I dok su Bugari naivno verovali u iskrenost srpskih,obecanja o "prijateljstvu",i skoro svu svoju armiju,duplo vecu i snazniju tada od srpske,skoncetrirali u dolinu Marice i u Trakiji ispod zidina Carigrada podneli najveci tovar sukoba sa Turskom i dali najvise zrtava,blistavim pobedama kod Lule-burgasa,Bunar hisara,Catalge,Odrina, Rile,dotle su Srbi i Grci skoro neometani okupirali bugarske etnicke teritorije u Makedoniji.Vecina teritorije ionako su u vardarskoj Makedoniji oslobodile jedinice i cete VMRO-a,potpomognuti masovnim akcijama bugarskog naroda u Makedoniji.Srpska vojska je u njiima usla kao uzurpator,i jos 1913g.nad Bugarskim narodom pocinila teske zlocine,kojima i Turci su mogli da pozavide...Samo tokom 1913g.Bugari u Makedoniji dizu dva ustanka protiv srpske okupacije,Tikveski i Ohridski.Ali svoju megalomaniju za tugim bugarskim teritorijama ispalo je da su,kroz istoriju Srbi platili,gubitkom etnicki upravo svojih teritorija,poput Kosova,Bosne,obistinile su se reci ruskog ministra Sazanova,iz 1915g.da ukoliko Srbija zadrzi Makedoniju i uge u rat za Bugarskom,izgubice sve.
Preporuke:
0
0
33 petak, 18 decembar 2009 14:17
Darko Stanojević
Goco, vidim da si pismen na srpskom, pa ne verujem da si baš "mlađano Bugarče" (šalim se!), već "Makedonac", tj. pripadnik onog naroda koji je, zasad, većinski u BJRM.

Izvini, ali nemam bolje ime za Vas, jer isto tako sebe zovu i neki brojni ljudi u Grčkoj... koji Vas osporavaju, a imate i OZBILjAN sukob oko toga, jel'te. No, nebitno.

Elem, da nije bilo Nikole Pašića (aman, koliko je taj zabrljao, Gospode!), ne bismo ni ovako komunicirali.

----

No, Goco:

Iako oba nismo tada bili rođeni, vidim da imaš opravdanje za pradedovske poteze, sa svoje strane. Imam i ja za moje pradedove, jednako.

Ali, eto... šta je tražila "slavna" bugarska vojska čak na Tari, Zlatiboru i Šarganu 1943. godine? Koga i u čije ime je ona gonila, klala, silovala, palila i ubijala po Kremnima i okolini? Ne moraš dalje i šire po Srbiji, samo to.

Eto, reci mi ti, "batko slatki".

-----

Mi, koji imamo poreklo iz Južne Srbije, sjajno znamo sa kime imamo posla. Kada god prolazim kroz BJRM ka Grčkoj, uveravam se iznova koliko nemušte mržnje i pasjaluka dobijam sa te strane, a da zauzvrat nisam ponudio ništa ružno, sem nekoliko evra/denara za putarinu i "Hvala Vam!"

Nek' Vam je na čast, BIVŠA braćo!
Preporuke:
0
0
34 subota, 19 decembar 2009 16:55
koekude
http://www.scribd.com/doc/24095880/Države-i-Narodi-Balkanskoga-Poluostrva-1891-God-Nikolaj-N-Durnovo
Preporuke:
0
0
35 nedelja, 20 decembar 2009 10:03
300 + 1
@ Goce

Pre sedamdeset i pet godina Paveliceve ubice i njihovi prijatelji su ubili jugoslovenskog kralja bez cije bi vojske (i dinastije) Makedonija jos uvek bila
ono sto je sada ponovo - deo otomanskog domena uz blagoslov njenih najvecih 'prijatelja'. Turska.

1991, na zgradi u sred Skoplja vidim natpis: 'Srbija kurva!' Nicim ga nismo zasluzili, osim sto se 'Makedonija' silila uz 'saveznike', misleci da ce bolje proci. Koliko je dobro prosla, jos ni ime nije dobila. Od kradje i rusenja srpskih crkava do gore spomenutog pasjaluka i mrznje koje nicim nismo zasluzili. Neka. Doci ce vreme kada cete pokusati da se slepujete uz ovaj narod kojim nece vecno vladati Micunovici i Tadici. Ovaj prvi vam je ustupio Prohor Pcinjski - neka vam ustupa ono sto je njegovo... A procenat albanskog stanovnistva u vasoj (vasoj??!!) zemlji raste. Oteto-prokleto.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner