среда, 24. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Наши „драги“ суседи

Kоментари (35) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 13 децембар 2009 16:03
Бранко
Нешто ново?!?

Зар стварно неко вјерује послије свега у неко помирење са хрватима? Сва демагогија о добросусједским односима је једно велико ништа.
Хрвати ће радити на штету Срба и када не буде имало никаквог утицаја на њих.
Што се тиче бугара нема никакве разлике, само је крајње вријеме да се више не чудимо оваквим стварима.
Препоруке:
0
0
2 недеља, 13 децембар 2009 16:51
Владимир Челекетић - Замбија
Мислим да је крајње време за једну озбиљну психолошку анализу понашања Срба и Србије. Постоје разне дијагнозе, лаици велику већину нити познају нити препознају. Уместо бесконачног броја текстова који описују симптоме крајње је време да неко објасни природу патологије.
Хрвати и Бугари против Срба да би се мало додворили Великом Газди ... Јел ми сад треба да попадамо у несвест од чуђења?!
И ко је тај што је одредио да треба да имамо "добре" односе са Хрватима и Бугарима?! И може ли неко да објасни зашто треба да имамо "добре" односе?! Један једини разлог?!
Препоруке:
0
0
3 недеља, 13 децембар 2009 18:22
Simic Manojlo
Nas rodjene, bilo u Bosni, bilo u Hrvatskoj, uvijek
nanovo iznenadi " iznenadjenje " Beograda, na
neprijateljske akte Zagreba i Sarajeva, prema
Srbima uopste, i prema Srbiji, posebno.
Ako u " balkanskoj formuli " postoji " konstanta ",
onda je to njihova nezajazljiva mrznja, koja traje,
evo vec duze od 100 god. Ostalo su,"promjenljive".
Posljednji, "mali ratovi", i stav "zapada" o njima
( koji ne bi ni bio takav, bez obilate " pomoci "
iz Beograda ), vjetar su u ledja toj strasnoj mrznji, koja je sada , ponajvise zahvaljujuci tim
"naprednim" i "intelektualnim" krugovima u Beogradu
postala "legitimna".
Kod nas su jos, pune novine "titoista" i "marksista",koji se sada nekako drugacije zovu,
koji se, govoreci o pomirenju Srba i Hrvata,
pozivaju na titoisticke stereotipe ,i notorne lazi,
da su se ti narodi mirili uvijek kad su imali
"zajednickog neprijatelja".
A svako sklon podrobnoj analizi, a intelektualno
otporan titoistickim blesavim lazima, dobro zna,
da ta 2 naroda, bas nikad u istoriji, nisu imala
"zajednickog neprijatelja".
Jedini izuzetak je, daleki VII v.,kada su ta 2
naroda, tada jos kao divlja plemena, zajedno
napadala Konstatinopolj, tada najrazvijeniji i
najkulturniji grad na Globusu, pa je ostala
zabiljezena Justinijanova izjava , " da su mu
gori, ovi varvarski "Sclavinians" sa sjevera, nego
napadi Arapa, sa juga.(H.N. Turteltaub,"JUSTINIJAN"
" a Tom Doherty associates book", New York,1998.)
Beograd nam i nadalje pokazuje nesmiljeno
poklonistvo, i nevjerovatno mentalno podanistvo,
nasoj najvecoj zabludi, njegovom " liku i djelu ".
Ako ne uradimo, prvo prvu stvar, druga nikad nece
ni doci na red.
Препоруке:
0
0
4 недеља, 13 децембар 2009 18:24
Милорад Ђошић.
@Владимир Челекетић Замбија. Слажем се. Уствари ја сам Бугарима одавно све опростио. Једноставно они су такви и то је то. Немојмо да се заваравамо. Ово следеће сам скоро написао у Вечерњим Новостима... Путујемо једном за Бугарску мој друг Пера и ја и повезосмо Бугарина Тозу. Негде пре Софије пошто смо се сити напричали, јер су они наша браћа са великата говорната мана, рече Тоза. Знате ли ви браћо, да се не љутите, али сте много глупави. Зашто, бре Тозо, аман. Па, видите ви Срби сте ко орах, а ми ко врба. Повивамо се како ветар дува...У 20. веку, веку српског погрома разноразни душмани сктатили су нас за преко 3.000.000 глава. По томе би нас сада било преко 60.000.000. Неко је израчунао да је то опасно и довео нас на границу изумирања. Даље нам ратови не требају, сами завршавамо посао.
Бугари су православани народ, баш као и ми. Вечито су нас свађали и свађају нас са њима. Додуше чини ми се да су увек некако они падали на историјском испиту. У 20.веку осим у часном Првом балканском рату увек су били против нас. Шта да се ради. Ћераћемо се још. П.С. Него рече мој деда, знаш сине, ако хоће да буду Турци, нека иду у Турску. А мени их жао. Био сам клинац…....Даље. Што се Хрвата тиче јасно је као дан. Они су постали од нас,дакле покатоличили су се, а то значи да ће увек да буду против нас јер мора да се додворавају коме треба, а и тако сами себе да оправдају. `ајдемо мало математички, Хрвати:Словенцима=Немци:Енглезима или Словенци х Немци=Енглези х Хрвати. Са Хрватима и Немцима је увек јасно. Ја лично Немце респектујем. Ове друге и треће нимало...Кад мало боље поразмисилим не морамо баш са свима да будемо добри. П.С. Констанца, тамо неке године и рече ми један колега Румун оно што сада експлоатишу по медијима. "Рече ми моја мајка да ми Румуни имамо само два пријатеља, Србију и Црно Море". Ми море немамо рекох ја, али довољно је што сте нам ви пријатељи.
Препоруке:
0
0
5 недеља, 13 децембар 2009 20:12
Милан
Пошто сам пре 2 године почео радити у Београду, и сам се чудим колико је у Бг јак утицај Хрватске- формалан или неформалан(Британци су мале маце), могу слободно рећи да ме на послу посматрају као затуцаног човека(иако сам много образованији од колега).Ваљда моје колеге, а још више колегинице сматрају да они треба да нам буду реперна тачка, да су они врло ин итд. Ипак, најпарадоксалнија је ситуација, код људи који су протерани из Хрватске, невероватно је колико међу њима има оних који Србију презиру, који је баш и не доживљавају као своју земљу.

п.с. Мислим да је Хрватска у Србији већ изградила толико јаку мрежу, да Србија просто нема шансе да јој се озбиљно супротстави на већем нивоу од тактичког, а камоли да оствари неки продор према Хрватској. Ко то није схватио, никад и неће, још трагичније је што контакте којима располаже Хрватска, користе и Албанци с Косова, који при том за разлику од Хрвата, дебело и плаћају.
Препоруке:
0
0
6 недеља, 13 децембар 2009 20:32
скептик
Хитлеров тестамент је више него јасан: "Срби не смеју имати никакву државу".
Што се мене тиче Хрвати ( Говорим о Хрватима као целини, као групи, а не и о сваком појединачном Хрвату. Ово није политички коректна ограда, једноставно знам доста Хрвата појединаца сасвим нормалне људе, говорим о Хрватима као о политичком ентитету) могу да не воле ћирилицу, немојте је читати и није за њих и нису за њих писали, а ја бих додао и не треба им ни Достојевски ни Платон ни Андрић, шта ће то њима. Могу да не воле Православље, шта би ми са њиховом љубављу. Мени лично не треба ни њихово поштовање, то би значило да сам им сличан ако би ме поштовали, мислим истински, а ја то не желим.
Али, подржавање сваког деструктивног процеса је показатељ геноцидних намера. То је забрањено. Чак ни Американци нису никада експлицитно рекли да су против постојања сваке српске државе, нити су се успротивили опстанку Срба као таквих, а Хрвати јесу. Американци имају неки интерес на Косову ( Медлин Олбрајт, децембар 1998. :"Ми тамо имамо интерес".) али Хрвати немају. Дакле ништа друго него испуњавање хитлеровог тестамента.
Препоруке:
0
0
7 недеља, 13 децембар 2009 20:44
love
sto se tice prijaelja, mi ih trebamo birati , poznato nam je da su nam najblize komsije , a ne samo to i oni koji zive u nasoj drzavi , muslimani i hrvati uvek bili neprijatelji, naravno svako normalan bi se distancirao od njih , medjutim to nije slucaj sa nasom vladom , mi nista nemamo zajednicko sa njima i daleko im kuca od nas .
Препоруке:
0
0
8 недеља, 13 децембар 2009 22:31
Г4
Ту политику побољшања односа са суседима коју пропагира Чедомир Јовановић подразумева да све њихове жеље, захтеве, тежње Србија треба да испуни, углавном на своју штету. Он се не пита да ли ти суседи треба да ураде нешто са своје стране, али то је нормално пошто се његова политика заснива на принципу да што више Србија губи, њему је боље.
Препоруке:
0
0
9 недеља, 13 децембар 2009 22:38
drabra
Jos krajem devedestih je kolumnista lista "Time" objavio clanak o Klintonovoj doktrini. Po Klintonu su Sloba i Tudzman k.... sinovi ali je Tudzman nas (americki ..... sin. Ja nikako ne mogu da verujem da Srbija spava i da Srbija ne vidi ko joj je prijatelj a ko neprijatelj. Udjite u bilo koji beogradski kafic - ako ne tresti americka muzika onda je to hrvatska muzika.Probudi se Srbijo! A vi iz NSPM osnujte partiju pa da se uclanimo pa da dobijemo izbore pa da dovedemo stvari ured pa da se pola sveta posle cupa da dobije srpski pasos k'o sto pola srpske omladine trenutno sanja americki ili pasos EU. Probudimo se i probudimo druge oko sebe dok nas jos ima.
Препоруке:
0
0
10 недеља, 13 децембар 2009 23:05
паја патак
Јадни, јадни Срби и Србијо. Када ћете већ једном схватити да се Хрватима и Хрватском НИКАДА не може доћи до помирења? Они ће вам увек радити на овај – или онај начин о глави. Када (и ако) то схватите – а сумњам да ћете, јер ни до сада вам то није успело – тек онда се може говорити о евентуалној сарадњи (само и ако то Србији и Србима иде у корист – другим речима: никада) и коегзистенцији (али никада им не окрећите леђа).
Бугари? Читај = Хрвати.
Препоруке:
0
0
11 недеља, 13 децембар 2009 23:30
Иван Миљојковић
У суштини треба да будемо захвални хашкој делегацији РХ на доследности и транспарентности при држању стратешког курса њихове државе према РС. Пружили су нам још једном прилику да се суочимо са стварношћу: Хрватска је у односу на Србију непријатељска држава, у свим њеним модерним инкарнацијама, од НДХ, преко СРХ, до РХ. Ево сад' чак и Тадић мора да даје тврде изјаве.
Aко курс наше државе према РХ не буде у најскорије време из корена промењен, није тешко предвидети развој ситуације у наредних 10ак година: -РХ одмах по ступању у ЕУ блокира приступање РС потежући питање граничне линије на Дунаву. -ЕУ притиска РС, истовремено проигравајући покрајинску врхушку у НС као главног партнера за разговор, уместо БГ (ово је праћено режираним међуетничким инцидентима у АПВ). -БГ реагује помирљиво, препушта лопту НС. -НС се афирмише као фактор у међудржавним питањима, а АПВ као де факто међународни субјект. -НС и ЗГ решење проналазе у некаквим тобоже регионалним иницијативама, што доводи до распоређивања новог Еулекса, овога пута у Срем и Бачку. - БГ повлачи гро војске из АПВ, пристаје на распоређивање војске или полиције РХ у Срему и Бачкој, под заставом ЕУ. -БГ је у даљим ЕУ интеграцијама условљен формализацијом конфедералног односа са АПВ, услов пријема у ЕУ је да АПВ формално постане република. -По евентуалном пријему, делови "РВ" ступају у "међурегионалне" односе са РХ и Мађарском, Србија евентуално бива "компензована" "припајањем" Баната. -У последњој фази, Србија "у замену" за Банат пристаје на припајање Срема и Бачке РХ и Мађ. или пак "у замену" за пун пријем у шенген зону пристаје да призна "Републику Војводину" као "суверену" државу.
Препоруке:
0
0
12 понедељак, 14 децембар 2009 00:05
ljuba
hrvati i bugari su saveznici protiv srba još od marseja i to je konstanta
Препоруке:
0
0
13 понедељак, 14 децембар 2009 00:29
Милан
ре:У суштини слажем се са свим коментарима, али мислим да људи не могу ни да замисле, колико је наш систем мртав, готово свака иницијатива се "буши". Хрватска нас "буши" и по хоризонтали (АП Војводина, Београд)и по вертикали буквално од најнижег службеника неког архива до..., Албанци су пак своје тежиште активности, успели пребацити са КиМ, на стратешки правац Ни, Кг, Бг.
Оно што се може догодити,ако се овако настави је да Русија, ако се Србија додатно дестабилизује- што је реална опасност, пружи прећутну подршку АП Војводини, за још веће дистанцирање од Београда, јер Русима ћопава Србија ништа не значи, док им јака и стабилна АП Војводина значи много нарочито због енергетске инфраструктуре, која има за њих стратешки значај.
Препоруке:
0
0
14 понедељак, 14 децембар 2009 00:38
VLADAN CACAK
Apsurdno je i razmisljati o pomirenju i dobroj nameri hrvata i bugara-mala slova su sa namerom. Kroz celu istoriju uvek su cekali da se same najmocnije sile sveta saberu i napadnu nas.Naravno,jer su svesni da u ravnopravnoj borbi nemaju sanse protiv nas.Zato sto smo cestito i posteno uvek branili svoje a nikada napadali.Zlobnici ce odmah pohrliti da se pozovu na poslednji rat-greska to su Srpke teritorije,kuce i najvaznije nas narod.Vise bi trebalo da brine neobezbedjenost granice sa hrvatskom,specijalno posle poslednjih desavanja u Vojvodini[jos srpskoj].Situaciju Pirota i ostalih mesta blizu granice sa bugarskom je ravna katastrofi.
Takodje granicu sa Rumunijom mozete ostaviti slobodnom i otvorenom.Iza kraj-veliko hvala jedinstvenom narodu u okruzenju koji ne da nikada nije napao,nego nikada nije ni lose pomislio nasemu narodu-Rumunskom.Da za ovaj narod ima nade shvatio sam na dve poslednje utakmice fudbalske reprezentacije.Poceli smo da pamtimo pa se zbog toga zvizdalo francuskoj himni[opet malo slovo sa namerom]. Dugo su cekali da se smiluju i pomognu u prvom svetskom ratu i to tek pod pritiskom Ruskoga cara.Sramno ucestvujuci u bombardovanju pokazali novu francusku-sramnog i bednog sluge novog svetskog poretka.Zato se srpski dusmani aplaudiralo Rumunskoj himni[bratskoj].
Препоруке:
0
0
15 понедељак, 14 децембар 2009 00:41
Влада
Људи,

Оканите се катастрофичних предвиђања, нису плодотворна. Можда за мрачна размишљања сада има повода, али све се може променити за трен (често је само један прави човек на правом месту, као Путин, довољан), а тај тренутак преокрета ваља нам дочекати приправно. Србија је, ипак, чудо. Преживели смо ми и опасније душмане и веће катастрофе од ових данашњих. Потребно је да се окренемо себи, да реафирмишемо наш традиционални систем вредности, да повратимо самопоштовање и као народ, и као држава. Потребно је да исправимо трагичне неправде које смо сами према себи починили, да окајемо та тешка сагрешења и да спроведемо суштинско национално помирење. Будимо бољи сви понаособ. Овакви какви смо сада, без боје, укуса и мириса, безусловно кооперативни и понижени, не можемо остављати никакав позитиван (нити респектабилан) утисак ни на кога. Будемо ли, пак, јасно утемељени, правилно и трезвено оријентисани, одлучни, храбри, онда ћемо завредети поштовање пријатеља, али и непријатеља.
Препоруке:
0
0
16 понедељак, 14 децембар 2009 01:15
Зоран
Па ја да сам на месту Бугара, ја бих исто тако гласао. Бугари немају иоле озбиљан проблем око мањина. Што би они гурали прст у око Западу, а да се грле са нама од кога неку вајду нису никад имали!? Имају они бољо начин да балансирају и уцењују запад. Рецимо Јужни ток.
Препоруке:
0
0
17 понедељак, 14 децембар 2009 03:29
Boba
Ne cude me hrvatski celnici. Oni moraja da cine sve da zataskaju genocid kojeg su pocinili na Srbima za vreme Drugog svetskog rata i za vreme jugoslovenskih/NATO ratova 90-tih.

Cudi me da Srbija i dalje trpi Tadica i njegove sledbenike, koji se "cude" da ih je Hrvatska na noz docekala u Hagu. Zar takvo "cudno" ponasanje Jeremica i Tadica nije za najostriju osudu. Zar kad su Hrvati pokrenuli pitanje "nezavisnosti" Vojvodine Tadic nije trebalo da trazi nezavisnu Krajinu i da pokrene tuzbu protiv Hrvatske za genocid?
Препоруке:
0
0
18 понедељак, 14 децембар 2009 08:24
Живорад Ћосовић
Реалан чланак.
Нашу политику добросуседства треба , упркос свему, усмерити ка Бугарској. Није тешко разумети због чега. Геостратегија и слично.
Од Хрватске не треба ништа очекивати за дуго вемена. Наиме, детињасто је.
А Америка, која је за многе од нас била светионик слободе и равноправности, није то више у очима многих од нас. Много тога се променило од владавине Клинтон- Олбрајт и барем за нас Србе није више оно што је било.
Препоруке:
0
0
19 понедељак, 14 децембар 2009 08:26
Пречанин
Не стоји да "многи Срби" жале за "хрватским морем", "братством", етц. Таквих наравно има али по мом искуству то су људи који се формално изјашњавају као Срби, иначе се ради о "грађанима света", "сналажљивцима", шићарџијама, муљаторима, паразитинама, љенчугама...људима који не живе од реалног рада него од продаје магле лаковјерном свијету.

Привид потхрањују и наши амбициозни политичари који себе виде као "лидере региона"...али прије или касније и они ће се дозвати памети.

Лично познајем више младих Срба који, иако су рођени у ХР нити за њом жале нити их уопште интересује.
Препоруке:
0
0
20 понедељак, 14 децембар 2009 09:24
С ову страну Дрине
Шта чека Тадић? Након што је Хрватска у Хагу отворила питање војвођанске "независности", крајње је вријеме да се Загребу упути извињење што у Статуту који ће данас бити свечано проглашен, граница на Сави и Дунаву није довољно наглашена и транспарентна. Биће то учињено чим се ријеши имовински спор у Мачви, односно док Чанак одлучи да ли ће Шабац остати војвођански град или ће га можда великодушно поклонити Србији.
Препоруке:
0
0
21 понедељак, 14 децембар 2009 12:46
S. Mraovic
iako se slazem i sa autorom i sa vecinom komentara, cini mi se da niko nije shvatio sustinu srpskog odnosa prema Hrvatima i Bugarima-

Srbija je okupirana zemlja i kao takva vodi politiku koja odgovara onome za koga 'srpski' politicari rade.

P.S. pozdrav redakciji, verovatno necete da objavite moj komentar!?!
Препоруке:
0
0
22 понедељак, 14 децембар 2009 13:00
брм
видим да већина коментатора изједначава однос Хрвата и Бугара с нама...то нема везе с мозгом ...Бугари су имали конкреан разлог да нас мрзе - ми смо у једном историјском тренутку прекршили договор склопљен уочи заједничког рата са Турцима..и ратовали са Грцима против њих...присвојили смо Макледонију (македонска утвара)- због чега сммо за дуго охладили односе са Русима а дугорочно изгубили излаза на сва мора, (некада смо излазили на три) Јадран пре свих..њихова условно речено мржња није "лична"..одавно с њима немамо спорних питања, можемо само да се дуримо што нису самоубилачки расположени као ми па признају Косово после ужасних притисака најмоћније силе света..
Хрвати су немачког културног круга - они су са нама НЕКОМПАТИБИЛНИ...с њима ћемо увек имати онтолошко-концепциских проблема, јер ако они напусте тај германски проступ више неће бити Хрвати а ми ако напустимо грађански нећемо бити Срби..зато је југословенство највећа бзудалаштина у српској историји..Југославие Богу хвала више нема, Македонија је где је..са Бугаима ВИШЕ НЕМАМО СПОРНИХ СИТУАЦИЈА и нема разлога да сњима не сарађујемо као с Румунима и Грцима.
Препоруке:
0
0
23 понедељак, 14 децембар 2009 13:04
брм
Пречанин
ја не жалим за хрватским већ за српским морем...зашто ли већина Срба слави заштитника помораца?
Препоруке:
0
0
24 понедељак, 14 децембар 2009 17:43
thinking maize
Много приче ни око чега! Кратко и јасно: "РАНИ КУЧЕ ДА ТЕ УЈЕДЕ!" Решење: УКИНУТИ ЗАКОН О ДОБРОБИТИ ЖИВОТИЊА! Нису Срби Французи, нити сам ја Брижит Бардо, да не бих кучету вратио кад ме уједе! И кучету и "кучету"!
Препоруке:
0
0
25 понедељак, 14 децембар 2009 20:55
jututunac
"Zoran: znate, ja imam pasos Jututunije, i volim svoju Jututuniju bez obzira kakva je, pa ne mogu da shvatim one koji je napadaju bez osnova i sa najvecim mogucim lazima je blate. Ako ih vi razumete,tada vi postujete neke druge "ideale" poput lazi, prevare, ulizivanja jacima, neljudskog odnosa, mrznje, neosnovanog prezira i drugih belosvetskih "vrlina". Alal vera gospodine Zorane na razumevanju onoga sto Bugarska radi, verovatno bi ih razumeli i za ono sta su radili i u Prvom i u Drugom svetskom ratu (tj. sta su radili srpskom stanovnistvu, valjda znate da su Englezi i Francuzi, nasi tradicionalni "prijatelji" mitraljezima sprecili surove srpske ratnike da razore Sofiju za ono sta su vasi Bugari radili u Prvom ratu)
Препоруке:
0
0
26 уторак, 15 децембар 2009 00:02
Владан Ненадић
@ брм

Било би добро да пре него што нешто напишете о српско-бугарским односима у 19. и 20. веку, понешто и прочитате о правим узроцима сукоба две државе. Србија није прекршила договор са Бугарском, већ је сасвим оправдано поставила питање ревизије договора поделе Македоније у складу са ратним напорима обе државе (сигурно вам је познато да је Македонија требало да буде подељена, грубо речено, по линији Крива Паланка-Охрид).

Након окончања Првог балканског рата испоставило се да је допринос Бугарске несразмерно мањи од добитка који је требало да оствари. На позив Србије да се тај договор преиспита, Бугарска је одговорила оружјем, изгубила рат и самим тим и право да одлучује о судбини Македоније. Све даље што сте написали (односи са Русима, излаз на мора) једноставно не одговара истини.

Што се тиче карактера бугарске мржње, како сте је ви назвали, довољно говоре њихова дела у Србији у Првом и Другом светском рату. Па ипак, две државе и два народа су прећутно дошла до неког нивоа међусобне толеранције и потиснула у страну догађаје из прошлости. До прве прилике!

И гле, ко је први искористио ту прилику да другом забоде нож у леђа!
Препоруке:
0
0
27 уторак, 15 децембар 2009 16:29
Никола
Бојим се да ће ово што ћу написати бити сложеније од неопходног, али мислим да може бити занимљиво читаоцима и да доста говори о односима на подручју Балкана.

Када сам живео у Енглеској и схватио да Енглези мрзе Немце, и пожелео сам да сазнам разлоге, иако сам претпостављао да је та мржња заоставштина Другог светског рата. Преварио сам се... Разлози су били многобројни и међу њима се за моје памћење закачио један посебно занимљив... Кажу Енглези да су од Немаца потекли и да их зато мрзе. Питање порекла су вероватно запетљали и тиме што својим трапавим језиком не могу направе разлику између Немаца и Германа, али то није суштина. Суштина је у томе да порекло изазива осећај одређеног дуга и намеће другачије односе. У жељи за независношћу, као кад се тинејџер стално љути на родитеље, Енглези мрзе Немце, а Хрвати, муслимани из Босне и Бугари мрзе Србе. Што су ближе и што им је порекло јасније, то је мржња већа. Зато нас мулимани из Босне мрзе највише, за њима Хрвати и тек на крају Бугари.
Препоруке:
0
0
28 уторак, 15 децембар 2009 17:03
Дарко Станојевић
Ја се извињавам, али ако некоме у јужном делу Србије кажете да је "бугарин" или "бугаре један!" (а и иначе!), то се сматра за солидну увреду.


Иначе, Бугари нису Словени, баш.


Бугари су клали по Србији више пута неометано и себи донели титулу "архинепријатеља са истока", чак, гнуснијих од Турака.


Моји преци из тог краја кажу да су се највише крљали са Бугарима, па међусобном, а Немце нису ни пипали.


Неки Срби (како се то данас зове?) из Македоније (око Маврова) сматрају Бугаре спасиоцима од шиптара, али и даље их не подносе, подједнако.


Летос сам се слатко испричао са једним Бугаром: готово пола сата смо лепо причали о свему, свак' на свом језику и готово поптуно смо се разумели!

Велика штета. Али и НАУК!
Препоруке:
0
0
29 уторак, 15 децембар 2009 17:46
Sarlo Akrobata
Odlican tekst! Dokazuje kako je propala politika koju je zadnjih godina vodila vladajuca stranka prema Hrvatskoj, koju je nemilice uvozila u Srbiju u svim segmentima drustva. Nije se to radilo, samo, zbog toga sto je neko nalagao da treba tako, nego je radjeno i zbog politicke filozofije koju protezira ta stranka. Sto veca prisutnost Hrvatske u Srbiji,to vece pogodnosti za doticnu stranku da se ucvrsti na vlasti.
Препоруке:
0
0
30 уторак, 15 децембар 2009 17:56
Sarlo Akrobata
A sto se tice naseg odnosa sa Bugarima, procitajte pripovetku " Zlate iz Slatine " od Grigorija Bozovica, koja se nalazi u antoligiji srpskih pripovedaca 19-tog i 20-tog veka koju je sastavio Miroslav Josic Visnjic.
Препоруке:
0
0
31 петак, 18 децембар 2009 00:20
Reciprocitet
Dokle god mi sa nekom neshvatljivom "jugonostalgijom" dovodimo hrvatske kompanije, robu, usluge, estradne izvodjace (u najvece hale), te sijaset drugih "uvoza iz Hr" dok istovremeno nemozemo ni nos tamo da pomolimo sa nasom robom i kulturom, Hrvati ce se smejati nama u lice, te ce nas jos "uveravati" da u tome nema nista lose.

Niko ne moze njih da krivi zbog toga, krivica je na nama samima sto im dozvoljavamo da nas godinama vuku za nos.

Ovo ne znaci da Beograd i Srbija treba da budu zatvoreni, naprotiv, ali ono sto treba da jednom za svagda da naucimo kao zemlja je da nas naivnost nigde nece dovesti.

Godinama smo imali bezkicmenjake kao ministre inostranih poslova, pogledajte gde je danas Svilanovic (uglavio se u neko EU telo), Draskovic maltene svaki drugi dan prica o ulasku u NATO pakt (jace nego Dzejmi Sej). Jos da dodam i one mucenike koji su radili 90-tih za Slobu, onda nista ne mora da nas cudi.

Obzirom da su ovakve face "predstavljale" Srbiju godinama, komsije su navikle da misle da naivni Srbi mogu da se prime na kutiju zvaka. Naravno, imaju i pravo.

Zato im Vuk Jeremic smeta, decko ima zapadno obrazovanje, mlad je i prosao je sveta, tesko ga je kupiti u "EU administraciju" ko Svilanovica ili pretvoriti u nato prevrtaca Vuka Draskovica. Zato sto se covek bori za srpske nacionalne interese, prethodno utrvdjene i dogovorene. Ponavljam, nase nacionalne interese, ne americke, ruske, hrvatske ili Solanine.

Dakle, onog trenutka kada srpska javnost prestane da naivno cezne za Dubrovnikom, Oliverom, jadranskom obalom i ostalim jugo-nostalgicnim glupostima, docicemo do toga da se ispravno odnosimo prema hrvatskom i slicnima dripcima iz regiona.

I konacno cemo kao narod nauciti sta znaci rec reciprocitet. Do tada, nadam se da barem Vujaklijin recnik ima dobro objasnjenje.
Препоруке:
0
0
32 петак, 18 децембар 2009 06:32
goce
I Srbi imaju obraza reci da su Bugari ili Hrvati njima zabadali noz u lega kroz istoriju!
A upravo je Srbija ta koja je na najpodliji nacin prekrsila sporazum sa Bugarskom iz 1912g.po pokroviteljstvom Rusije,i tokom 1913g.odmah nakon konferencije u Londonu jos u prolece,bila glavni pokretac tajnog antibugarskog saveza sa Grckom i Rumunjskom,motivisana zeljom okupacije sto veceg dela makedonske teritorije.Po ugovoru iz 1912g.izmegu srpske vlade Milovanovica i bugarske Gesova,a pod silnim ruskim uticajem Bugarska je odustala od tradicionalne do tada politike nedeljivosti i autonomije za Makedoniju,i pristala na "savez"sa Srbijom,time sto je i od strane Srbije najveci deo Makedonije priznat za etnicki nesporno Bugarski sa izuzetkom severozapadnog dela linijom ohridsko jezero-Custendil,koji je proglasen za "spornu zonu"a o cijoj sudbini odlucilo bi se nakon rata arbitrazom ruskog cara!
I dok su Bugari naivno verovali u iskrenost srpskih,obecanja o "prijateljstvu",i skoro svu svoju armiju,duplo vecu i snazniju tada od srpske,skoncetrirali u dolinu Marice i u Trakiji ispod zidina Carigrada podneli najveci tovar sukoba sa Turskom i dali najvise zrtava,blistavim pobedama kod Lule-burgasa,Bunar hisara,Catalge,Odrina, Rile,dotle su Srbi i Grci skoro neometani okupirali bugarske etnicke teritorije u Makedoniji.Vecina teritorije ionako su u vardarskoj Makedoniji oslobodile jedinice i cete VMRO-a,potpomognuti masovnim akcijama bugarskog naroda u Makedoniji.Srpska vojska je u njiima usla kao uzurpator,i jos 1913g.nad Bugarskim narodom pocinila teske zlocine,kojima i Turci su mogli da pozavide...Samo tokom 1913g.Bugari u Makedoniji dizu dva ustanka protiv srpske okupacije,Tikveski i Ohridski.Ali svoju megalomaniju za tugim bugarskim teritorijama ispalo je da su,kroz istoriju Srbi platili,gubitkom etnicki upravo svojih teritorija,poput Kosova,Bosne,obistinile su se reci ruskog ministra Sazanova,iz 1915g.da ukoliko Srbija zadrzi Makedoniju i uge u rat za Bugarskom,izgubice sve.
Препоруке:
0
0
33 петак, 18 децембар 2009 14:17
Дарко Станојевић
Гоцо, видим да си писмен на српском, па не верујем да си баш "млађано Бугарче" (шалим се!), већ "Македонац", тј. припадник оног народа који је, засад, већински у БЈРМ.

Извини, али немам боље име за Вас, јер исто тако себе зову и неки бројни људи у Грчкој... који Вас оспоравају, а имате и ОЗБИЉАН сукоб око тога, јел'те. Но, небитно.

Елем, да није било Николе Пашића (аман, колико је тај забрљао, Господе!), не бисмо ни овако комуницирали.

----

Но, Гоцо:

Иако оба нисмо тада били рођени, видим да имаш оправдање за прадедовске потезе, са своје стране. Имам и ја за моје прадедове, једнако.

Али, ето... шта је тражила "славна" бугарска војска чак на Тари, Златибору и Шаргану 1943. године? Кога и у чије име је она гонила, клала, силовала, палила и убијала по Кремнима и околини? Не мораш даље и шире по Србији, само то.

Ето, реци ми ти, "батко слатки".

-----

Ми, који имамо порекло из Јужне Србије, сјајно знамо са киме имамо посла. Када год пролазим кроз БЈРМ ка Грчкој, уверавам се изнова колико немуште мржње и пасјалука добијам са те стране, а да заузврат нисам понудио ништа ружно, сем неколико евра/денара за путарину и "Хвала Вам!"

Нек' Вам је на част, БИВША браћо!
Препоруке:
0
0
34 субота, 19 децембар 2009 16:55
koekude
http://www.scribd.com/doc/24095880/Државе-и-Народи-Балканскога-Полуострва-1891-Год-Николај-Н-Дурново
Препоруке:
0
0
35 недеља, 20 децембар 2009 10:03
300 + 1
@ Goce

Pre sedamdeset i pet godina Paveliceve ubice i njihovi prijatelji su ubili jugoslovenskog kralja bez cije bi vojske (i dinastije) Makedonija jos uvek bila
ono sto je sada ponovo - deo otomanskog domena uz blagoslov njenih najvecih 'prijatelja'. Turska.

1991, na zgradi u sred Skoplja vidim natpis: 'Srbija kurva!' Nicim ga nismo zasluzili, osim sto se 'Makedonija' silila uz 'saveznike', misleci da ce bolje proci. Koliko je dobro prosla, jos ni ime nije dobila. Od kradje i rusenja srpskih crkava do gore spomenutog pasjaluka i mrznje koje nicim nismo zasluzili. Neka. Doci ce vreme kada cete pokusati da se slepujete uz ovaj narod kojim nece vecno vladati Micunovici i Tadici. Ovaj prvi vam je ustupio Prohor Pcinjski - neka vam ustupa ono sto je njegovo... A procenat albanskog stanovnistva u vasoj (vasoj??!!) zemlji raste. Oteto-prokleto.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер