среда, 24. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

У борби против христофобије у Калифорнији и Србији

Kоментари (18) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 19 новембар 2009 18:23
Бранко
Баш ми је драго што сте објавили текст Гдина Трифковића. Надам се да ће их бити још.
Иако се са неким његовим ставовима не слажем, мислим да треба да наставите са објављивањем његових текстова.

А што се тиче запада и Хришћанства, та љубав је одавно умрла. Ако је икад и постојала.
Ватикански терор и протестантски рационализам нису никад били дио те приче.
Хришћанство није обичај или традиција и људи овог дијела свијета и не смију то тако схватати и користити. Као отпор према агресивном исламу.
Христова вјера је суштина живота. А не идеологија.
Само је проблем што смо се ми од Христа и Божије ријечи одродили.
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 19 новембар 2009 19:16
Zoran Radisic
Hvala gospodinu Kleftakisu (Ajdukovicu?) na odlicnom prevodu, a jos vise na korisnim primedbama!
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 19 новембар 2009 20:54
Никола Смоленски
Не бих се сложио да је Дарт Вејдер најизразитије оличење и прототип зла. Можда највидљивије оличење, а и то само зато што се појављује кроз целу трилогију. Међутим, прототип зла је император Палпатин, док је Вејдер симбол победе добра над злом.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 19 новембар 2009 23:54
Стева Надрљански
Није никако добро да појам конзервативизма, нарочито америчког који иза себе има једну сасвим другачију историју, преносимо овако у нашу средину и још да Цркву Христову везујемо и обавезујемо тим идеолошким синџиром. Не сумњам ја у добре намере, али било какав -изам просто не може да се прикачи уз евхаристијску заједницу, а да она не претрпи штету. У ствари, било који појам који почиње на конзерв- дубоко је стран бићу Цркве: кад крене конзерв-, то значи да се тежи кодификацији извесног момента прошлости који проглашавамо идеалним историјским моделом (то може бити тзв. Византија, Србија цара Душана, Свјатаја Рус), што значи да Црква губи свој есхатолошки идентитет, тј. гледање у надисторију као коначно испуњење историје. Црква није конзервативна ни у позитивном ни у негативном смислу, просто зато што њено време није ограничено прошлошћу која служи као некакав узор: Свети Сава није у прошлости као што ми мислимо, он нас чека тамо далеко, у испуњењу времена, куда је пред нас испредњачио ових дана Велики Павле.
Препоруке:
0
0
5 петак, 20 новембар 2009 01:05
Dva stuba
"Homofobija" je postala najveci greh, a hristofobija je zasticena od strane drzave, sasvim ocito i od strane "srpske" drzave (navodnike stavljam jer ni vidim ni po cemu da je to zaista srpska drzava)! Mada je hriscanstvo stub evropske istorije i svih evropskih drzava - sad je ono predmet mrznje i proganjanja! A homoseksualnost postaje stub "novog" drustva, stub buducnosti koja ce trajati "pet minuta" - jer, bez reprodukcije nema buducnosti, osim ako homoseksualci nemaju obecanje da ce biti klonirani, drzavnim novcem, kojim se finansiraju i njihove "parade"! Razumljivo je sto ova drzava, ljubiteljica gej-populacije (pitam se koliko je gej-tipova u srpskoj vlasti!) ne dozvoljava da se otvoreno govori o osnovnim stvarima iz seksualne prakse homoseksualaca, pa tako mladi i neupuceni misle da biti "gej" znaci mahati zastavicama duginih boja i biti "cool"! Jest vraga! Biti "gej" znaci klistirati se, biti vazda zacepljen, izlozen raznim koznim bolestima, izlozen maltretiranju ljubomornih i promiskuitetnih partnera! AIDS niko ni da spomene u celom onom velicanju gej-utopije! Cak i samo ime "homofobija" - kojim se oznacava toboznja mrznja prema homoseksualcima - obicna je podvala, jer "homo" znaci "covek"! A protiv coveka sigurno nisu i ne mogu biti oni koji drze do porodice, dece i buducnosti! Protiv coveka su oni koji bi da svoju spravu udenu u drugog, istospolnog coveka - ako se on tome bude protivio, oni ce ga proglasiti kriminalcem! Ljudi, pruzimo otpor tom suludom izvrtanju osnovnih ljudskih vrednosti! Nemam nista protiv homoseksualaca, dok je to njihovo privatno opredeljenje! Svako propagiranje ovakvog nacina ljubavi - jeste nedopustiv atak na drustvo i drzavu! Osim, dakako, srpske drzave! A divnom Bosku Obradovicu, kao i beskompromisnom Srdji Trifkovicu, veliki pozdrav, uz zahvalnost za sve sto cine za srpski narod!
Препоруке:
0
0
6 петак, 20 новембар 2009 02:27
Klodovik
Takvim teorijski neubedljivim, "retroaktivnim" istoriosofijama i -izmima bili su skloni i mnogo veci umovi od g. Trifkovica (npr. Homjakov, Solovjov, kod nas o. Justin Popovic). Kao da je pravoslavnim (neo)konsima vazda tesko bilo uzdrzati se od simplifikovane apologije sopstvenog kolektivnog (a narocito konfesionalnog) identiteta kroz ucitavanje i konstruisanje toboznjih implikacija pogresne doktrine (ili usvojenog dogmatskog credo-a) onog "Drugog" (katolika, liberala, "Zapada" uopste) na socijalno-politicku ravan i tok istorijskih dogadjanja.

Pri tom je jedna stvar vrlo upecatljiva: dok danasnjim srBskim "konzervativcima" smetaju korifeji "postmoderne" misli i politike, ili npr. "Markuzeova iscadija" (takodje termin S. Trifkovica), dotle su njihovi ideoloski prethodnici kritikovali upravo onakav "Zapad" koga se ovi danas sa nostalgijom secaju i na temelju koga pokusavaju utemeljiti svoju novu paradigmu. Na kakvu Evropu je npr. grmeo o. Justin u svojim besedama i spisima, zar na EU Solane, Bernar-Levija i Amy Winehouse? Ne, nego upravo na "Evropu nacija", Evropu De Gola, Monea, i sl., koji njihovim potomcima predstavljaju nostalgicne uzore.

Ali ako bi vec morao da biram izmedju dva zla, pre bih odabrao misticki retro-idealizam D. Bokana i Kalajica, a ne ove likove koji u gotskoj ornamentici vide odraz pogresnog ucenja o bezgresnom zacecu Bogorodicinom, i sl...
Препоруке:
0
0
7 петак, 20 новембар 2009 11:32
Teofilo Stivenson
@Klodovik

Slazem se da jesu grmeli na Evropu nacija, ali imali su i zasto. Od 1860ih, do vremena njihove smrti, Evropa je stigla od opsednuosti 'mehanickim rajem', do 'savrsenstva' (?!) mehanickog raja i Evrope nacija - rata za kolonije i bitaka na Seni i Galipolju, pa do gasnih komora... koje je upravo taj, razvijeni Zapad izmislio. Ovo danas je samo produkt prirodnog razvoja evropske misli i konteksta, pre svega kulturnog, iz moderne u -postmodernu. Od Berlinskog kongresa, preko Pocoreka do danasnjih 'socijalista sa neljudskim licem' koji su prosipali bombe po Srbiji.

Sto nece reci da i ti srpski mislioci, konzervativci, nisu naucili ili mogli da nauce nesto od otaca modernizma, Marksa, Darvina i Frojda. Naravno da se slazem.

Uz sve zamerke Bokanu i Kalajicu, moram da se slozim. Izabrao bi ih i ja, ali ne mislim da su u poredjenju sa danasnjim zlom oni zaista bili ili ostali - zlo.

U Srbiji neo-cons ne postoje. Da postoje, Obradovic bi organizovao crne trojke ispred klinika za abortuse, sakupljao bezbol palice za napade na gay paradu i radio razna druga nepocinstva kao sto cini primitivna desnica u Americi. On se nasilju, bez obzira na to sta pricaju rezim i medijska boranija - protivi u svakoj prilici i veoma jasno i otvoreno. Nema Srbija ni levicu ni desnicu. Ali ima potrebu za jasno profilisanim pokretom, a ne partijama. Toga se ovaj rezim boji. Zato i kontrolise sve, od izbora poglavara SPC do natpisa na duksevima.
Препоруке:
0
0
8 петак, 20 новембар 2009 11:53
брм
@клодовиче
"Na kakvu Evropu je npr. grmeo o. Justin u svojim besedama i spisima, zar na EU Solane, Bernar-Levija i Amy Winehouse? Ne, nego upravo na "Evropu nacija", Evropu De Gola, Monea, i sl., ."
одлично запажање..то је само један од разлога зашто је "Јустинизам" слаба основа за подсећање на оно живо светосавље о којем је дивно коментарисао
@Стева Надрљански
jер с њим баш и нема пуно везе
Препоруке:
0
0
9 петак, 20 новембар 2009 13:11
Мима
,,Избор је следећи: ако Бог постоји и ви му се молите,то је свакако добро и добро ће вам чинити, ако не постоји а ви му се молите, то вам не може нашкодити али ако постоји а ви се не молите и не верујете, богами сте надрљали.Закључак, логично, следи:веровати је увек боље!" Рече то уман човек, а ја бих рекла да је ипак срећа имати на својој страни интелектуалца као што је госп. Трифковић, за мене су и добре намере почетак доброг деловања.
Препоруке:
0
0
10 петак, 20 новембар 2009 13:14
Milena Ankic
Dopada mi se to sto g-din Trifkovic iznosi i tuda gledista a ne samo nasa(Srbija).Znaci treba imati sirinu,sto su i odlike tribina u kojima g-din uzima ucesce(nisu dosadne).
Sto se tice teme -to bi trebalo posmatrati takode sire.Treba posmatrati ovu temu sa globalnog nivoa.
Znaci globalizam ima glavne posledice na nacionalizam i druge projekte koji su zasnovani na naciji i religiji -znaci slabljenje tradicije.
Ocigledno je da i konzervativna misao znatno varira,jer se prilagodava postojecim tradicijama
i nac. kulturama.Britanski konzervativizam koji umesto slepog otpora promenama,zagovara razboritu
spremnost da se"menja da bi se sacuvalo"(Berk).
Konzervativizam ipak napreduje i odrzava se(uprkos pritiscima) jer je i 'elastican" i nije spreman da se veze za jedan fiksni sistem ideja.Konzerv.desnica je na vlasti u mnogim zemljama.
Najvise mi se dopada definicija da:Konzervativci
vise vole da svoja verovanja opisu kao 'duhovni stav"ili"ZDRAV RAZUM" nasuprot"izmu" ili ideologiji(Endru Hejvud).
Vezano za ovu temu iz licnih izvora znam da su nemci frapirani da mi kao evropski narodi (tako blizu a tako daleko-kulturoloski(zbog stava prema homosek).Mislim da je i to izazvalo izmedu ostalog
pojavu fasist grupa u Nemackoj.Sirenje homosek ideja treba posm.kao doktrinu u sluzbi globalizacije.
Препоруке:
0
0
11 петак, 20 новембар 2009 13:46
брм
теофило стивенсон

бојим се да си побркао ствари на типично српски начин - услед деценија комунистичке индоктринације - њима је национализам, као "оно" што удспоставља демократски поредак - главно зло
"Evropa je stigla od opsednuosti 'mehanickim rajem', do 'savrsenstva' (?!) mehanickog raja i Evrope nacija - rata za kolonije i bitaka na Seni i Galipolju, pa do gasnih komora... koje je upravo taj, razvijeni Zapad izmislio."

Европа нација настала је као супротност колонијалним империјама, а гасне коморе су изумели нацисти - расисти супротност национализму (нација = сви грађани, па тако и Цигани, Срби, Јевреји и хомосексуалци)
нацизам су и победили националисти - Черчилови, Рузвелтови, Де Голови и, ма како чудно игледало - Стаљинови..јер тек кад се потоњи сетио мајчице Русије и патријарха почеле су да се нижу победе...и Европу данас моги да спасу једино националисти
Препоруке:
0
0
12 петак, 20 новембар 2009 17:54
Nikola BGD
Mestobljustitelj...šta je sledeće?
Препоруке:
0
0
13 петак, 20 новембар 2009 17:59
Zoran Radisic
Mislim da se mnogo prasine diglo bez potrebe. Ako sam dobro razumeo clanak (i na srpskom i na engleskom), mislim da je autor ipak jasno ukazao na to da je Crkva Hristova, kao vanvremenska i bozanska, u svojoj sustini apoliticna, tj. da nije moguce niti potrebno "politizovati" je, niti je treba vezivati za kakve politicke sisteme ili filozofije.

Ali postoje ipak prakticni, svakodnevni drustveni problemi za hriscane koji zive u ovom "vrlom" svetu kakav jeste danas. Nepobitno je da je "hriscanstvo" jedan od stubova zapadne civilizacije (i pod tom civilizacijom u sirem smislu podrazumevam i nas, naslednike Istocnog Rima - Balkn, hriscanski Levant, Rusija). Dakle ono je utkano u tradicionalne vrednosti te nase civilizacije, i oni koji danas jos uvek mare za ili smatraju te vrednosti bitnim u svom svakodnevnom zivotu, bilo da su zitelji Srbije, Danske ili Kanade, su tacno ili ne smatrani "konzervativnim", bez obzira na to da li oni sebe tako smatraju ili ne, da li su pravoslavni ili protestanti, partijski opredeljeni ili ne, itd. Nasuprot njima su oni koji se tih tradicionalnih vrednosti gnusaju i trude se da ih iz javnog zivota, tj. politike, prava, obrazovanja itd, izbace, forsirajuci neke nove anti-tradicionalne vrednosti (najbolje ilustrovano lobiranjem za tzv. "gay" prava). Ti i takvi su nazivani, tacno ili ne, "liberalnim", bilo da oni sebe tako vide ili ne.

A onda tu dolazi jedna druga stvar koja pomucuje diskusiju, a to je nedostatak konsenzusa oko znacenja termina kao sto su "konzervativac", "neokonzervativac", "liberal", "socijalista", "socijal-demokrata", "nacionalista", itd. Moj je utisak da svako ima neko svoje misljenje i predrasude vezane za bilo koji od tih termina, i nije za cuditi se jer ti pojmovi nisu univerzalni (npr. "neocon" i "paleocon" su Americki politicki koncepti koji u srpskom diskursu ne znace mnogo, te zahteva mnogo dublje poznavanje drustvnih, politickih i istorijskih prilika u SAD-a da bi razumelo o cemu je rec).
Препоруке:
0
0
14 петак, 20 новембар 2009 20:01
Верник
Господин Трифкофић хвали "Бошка и пријатеље" а "Бошко и пријатељи" хвале господина Трифковића. Нажалост и једна и друга страна величају, кокетирају и траже благослов од "окорелих" екумениста (паписта, новотараца) у Српској православној цркви. Дошло је време да србски родуљуби (не патриоте) ако то стварно и јесу, схвате да питање кварења вере Православне МОРА да се третира као убијање и Србије и Светосавља и свега што је родољубиво у Србском народу. Ако ово на време не схвате, џаба и једни те исти трактати о Србству и Србији.
Опасност која прети Православљу од Екуменизма, Светског савеза цркава и осталих сурогата Нове религије и Једне светске владе не треба да буде ТАБУ тема за Србске родољубе.
Препоруке:
0
0
15 петак, 20 новембар 2009 23:13
Бранко
Слажем се са Верником и само да дам опаску на коментаре везане за Јустина Ћелијског. Он је волио Христа, вјеру и његове ријечи изнад свега. И "грмео" је против европе која је не само одбацила Христа, ако га је икад и прихватила, већ се ваљала у лицемјерју. Јесте ли икада слушали његове бесједе и читали књиге?
Све што је он говорио у 60-им и 70-им о Европи сада се качи на НСПМ сајт као патриотски и евроскептични коментар.
Препоруке:
0
0
16 субота, 21 новембар 2009 03:36
Teofilo Stivenson
@ brm

Zaista nemam veze ni sa komunizmom (nemam clanova partije u porodici), niti sam indoktrinisan: mada verujem da je dobro citati sve.

Pojam nacije i nacionalizma me ne impresionira u devetnaestovekovnoj interpretaciji jer tu je rodni list grobnice Srba, Jugoslavije. Vise me zanima vizantijsko poimanje nacionalnog - iskljucivo kroz versko pripadanje. Zato su i mnogi koji su o moderni pisali (od njih sam ucio) govoreci o mehanickom raju koji se zavrsio gasnim komorama bili impresionirani jed(i)nom verskom revolucijom koja i danas traje, sa relativno dobrim rezultatima, na Bliskom Istoku. Bez obzira na cinjenicu da ni ta revolucija ni ta vera nisu popularni ni medju neoliberalima ni medju iskrenim srpskim rodoljubima, od njenih stratega i vodja bismo mogli mnogo da naucimo. Ako zelimo da pobedimo zlo.
Препоруке:
0
0
17 субота, 21 новембар 2009 12:03
Стева Надрљански
Заиста има много истине у овоме што каже Теофило. Кад је Србија у 19. веку почела да се формира као "модерна држава" (нација, устав, странке, иѕбори, итд.), а Срби као нација, све је имало да служи тим новим идолима, па тако и Црква: оправдање њеног постојања било је у испуњавању државне/националне воље, а сама је била у надлежности једног од министарстава. Црква јесте била "државна", и то у буквалном смислу, јер је била у власти државе, што значи да није имала своју оригиналну аутономију ни у институционалном погледу (држава је требало да бира архијереје) ни у духовном смислу (јер је требало да Васкрсли Христос постане пре свега Србин). Национални циљеви државе и интереси власти требало је постану и циљеви и интереси Цркве, а свештеници су се више ценили због тога што су подигли овај или онај устанак, или што су учествовали у овом или оном боју, него што им народ долази у цркву (по речима владике Николаја). Народ је још увек поштовао светитељство, али је држава пре свега захтевала "родољубље" и "служење народу" (српском, а не Божијем), а мешање ових двају сасвим различитих ствари, као што се види и из једног горњег коментара, и дан-данас нам прави збрку јер Цркви намеће да се бави више оним чиме се заиста од невоље много пута бавила у разноразним историјским ломовима, а не оним што јој је Христос оставио: идите и крстите све народе. Зато је и направљено много тих парацрквених -изама којима се замагљује основна улога Цркве у историји, а грађење политичког деловања на основу Јеванђеља је тешко изводив подухват, јер Јеванђеље има своју политику везану за Небески Полис ("овде немамо тврдога града, јер чекамо онај који ће доћи"), док политика има своје сопствене изворе и циљеве, који најчешће нису у симфонији са Јеванђељем.
П. С. Почесто сам код новообраћених америчких православаца као мотив конверзије наилазио на схватање да је Црква тврђава конзервати(ви)зма којег они траже бежећи од својих "модернистичких" деноминација. Но, Христос још увек није на тим релацијама.
Препоруке:
0
0
18 субота, 21 новембар 2009 12:30
Стева Надрљански
Осим тога, чудна је идеја да Црква стално мора "да се бори против нечега". Ту су ствари скроз окренуте наопако, тим негационим схватањем. Црква се бори ЗА новог човека "по мери раста Христова". Исто тако, уврежило се схватање да се православље мора "бранити", такође од разних -изама (списак је скоро бесконачан). Погрешно. Православље се живи и у добру и у злу, и то је довољно, а реч је истинита само ако долази са тог извора; ако не, онда је то гола људска реч, макар и била споља намазана "светосављем". Патријарх је говорио да свака реч има противреч, али да се делима не може ништа супротставити. Зато и има тако много хистерије и нервозе код нас: уместо да православље сведочимо, ми га "бранимо", и тако га идеологизујемо. Идеологизовали смо и Јустина Ћелијског и Николаја Жичког: формирала се чудна група бранитеља која до сутра може да декламује оне њихове убојите речи о "Европи", "култури", "цивилизацији", али не умеју ни да писну о ономе што чини 99% њиховог дела - а то је нови живот у Христу, без чега је сва самоправедничка тутњава само бука и бес.
На исти начин је и светосавље претворено у идеологију, па га свако пуни оним садржајем који му годи срцу, најчешће баш тим негационистичким који се "бори против", и оним што неће ући у Царство Небеско. Па зар је Јустин тако радио?
Кад се човек бави искључиво другим, а не бави се својим бићем (са којим посао никад није готов!), не вреди му позивање ни на Јустина ни на Николаја. Они су најпре себе разапели Христу, а нису распињали друге.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер