петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Александар Вучић и руски ПВО систем - више од обмане

Kоментари (29) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 08 новембар 2019 13:51
Авангард
Багра диже маглу из каљуге у коју је угурао Србију...

Да се не види Крушик...Да се не види Косово и Метохија...Да се не види како поново осваја власт у Србији са ''против такуна...?'' - уши мрдају магарцима.

Гомила око њега дрма у таламбасе...да промени народу свест, да помути народу разум.Багра.
Препоруке:
75
5
2 петак, 08 новембар 2019 14:02
'хејтер
Значи,најјефтиније и најефикасније за Србију,било би
изнајмљивање земљишта за руску базу на Копаонику.
Са њега је Бондстил на длану,беспотребан.
Само,то би било на нивоу шале,јер и са Руским хуманитарним центром у Нишу,већ не знају шта ће.
Ни да помисле да се особљу додели дипломатски статус.
Да се нато или Америка,не увреде.
Све је то на нивоу дечије игре,представе за КРЕЗУБЕ.
Само,због чега Русија дозвољава себи да игра игру КОРИСНОГ ИДИОТА?
Препоруке:
91
5
3 петак, 08 новембар 2019 14:30
пензионер Цвико,
Александар Вучић и руски ПВО систем - више од обмане, никад веће мање од ништа. Ваљда ће мо и ово преживети.
Препоруке:
54
4
4 петак, 08 новембар 2019 15:22
Neiznenađena
Ah, Vreme!
Препоруке:
29
14
5 петак, 08 новембар 2019 16:26
Pancir-S je sredstvo namenjeno za zastitu PVO sistema
iliti PVO sistem za zastitu PVO sistema!? Autor nije razumeo sta znaci "slojevita PVO odbrana".Pancir-S radi sve sto i drugi PVO sistemi, samo u okviru svoje uloge.Ako S-400 razbija neprijateljske formacije u pocetnoj fazi napada (na 250km, za raketu od 400km nije sigurno da je usla u upotrebu, sluzi za gadjanje slabomanevrisucih ciljeva poput AVAKSA, i sigurno nije za izvoz), Pancir-S dejstvuje po snagama koje su se probile kroz obruc PVO dugog i srednjeg dometa (za nas je Pancir-S sistem srednjeg dometa, za Ruse gotovo kratkog)i u poziciji su da dejstvuju po trupama ili objektima.Pancir-S moza da gadja i ciljeve radarske-reflektivne povrsine rakete vazduh-zemlja.Pancir-S je PVO i teritorije i trupa, dakle moze da se krece sa trupama i dejstvuje u pokretu, zato, i zbog cene, je logicniji izbor za Srbiju, mada S-400 ima vecu "psiholosku snagu".KUB-ovi kojima raspolazemo se mogu ojacati osmatrackim radarima BUK-a.Konacno, i mi pravimo PVO trupa PASARS-16 sa francuskim raketama Mistral.
Препоруке:
33
8
6 петак, 08 новембар 2019 17:37
телетабис
Ма Србија се одрекла "било каквог планинарења".
Препоруке:
34
2
7 петак, 08 новембар 2019 18:52
Све док у генералштабу седе НАТО официри Србија је дефакто окупирана колонија а све представе су само бацање магле за наивне. Иначе да имамо своју власт не би било проблема да се активирају радарске станице на Копаонику и наруче ПВО системи на кредит. Уместо тога он прави шиптарима аутопут до Бугарске који је потребан Србији као ексер у позадини.
Препоруке:
63
2
8 петак, 08 новембар 2019 20:26
Сима
Дакле, моје редовно одсуство у ЈНА је трајало дуже него цео војни рок министра "Љуби га женина тетка". Кад на то додамо богато ратно искуство истог приликом "одбране мостова", треба ли ишта даље коментарисати?

Ал' то је општа одлика ове власти, ништа они не умеју сем да дрпају где год стигну. А што се тиче политике или не дај боже вођења државе, они и даље само лепе плакате. То је њихов интелектуални и "државнички" максимум - лепљење плаката.
Препоруке:
46
2
9 петак, 08 новембар 2019 22:57
NATO / koalicija / Srbi / Rusija
Koliko je dobra vojna neutralnost koju Republika Srbija uporno forsira (bez obzira na sve nedosljednosti toga stava, od održavanja vojnih vježbi sa vojnim blokovima ili najjačim članicama blokova, NATO i Rusija), uzeću samo jedan banalan primjer, malu, majušnu Crnu Goru. Uzmimo naprimjer u namjeri da zaštiti srpsko stanovništvo u Crnoj Gori, da Republika Srbija krene srpskom vojskom da zaokruži granice srpskih zemalja u Crnoj Gori, primjenom člana 5 NATO pakta, Republika Srbija bi bila napadnuta i u ratu sa svim članicama NATO pakta a ne samo sa Crnom Gorom , za koji mjesec isto će biti i sa Makedonijom ko i sa Crnom Gorom. Isto je i sa Hrvatskom i Albanijom. Nažalost to je tako, vojna neutralnost je pogrešan pristup i za Srbiju bi bilo mnogo bolje da je član ruskog vojnog bloka, ukoliko iz razumljivih razloga neće i ne želi postati članica NATO pakta. Ovako usamljena u okruženju NATO pakta je najslabija od svih država u okruženju koje su članice NATO pakta. Nije mi drago, ali tako je
Препоруке:
20
13
10 петак, 08 новембар 2019 23:07
Videćemo
Priča o ceni S400 koju Srbija nemože da plati pada u vodu.Rusiji treba ovde taj sistem isto koliko i Srbiji.Ima jedno drugo pitanje dali je Putin ozbiljan ili i on igra predstave.Ako je ozbiljan iza ovoga mora da krenu jači potezi prema nato privatnoj USA bankarskoj terorističkoj organizaciji ,ako se to nedesi onda je to samo predtava za naivne i lakoverne Srbe
Препоруке:
18
8
11 петак, 08 новембар 2019 23:15
Драган Р
Све и да имамо све што је поменуто у тексту, плус 10 пута више авиона, тенкова и осталих чуда, шта ће нам? Знамо ли уопште шта би бранили и колико постоји у Србији оних који су у овом свеопштем, а пре свега моралном хаосу, уопште спремни да било шта бране? Држави која је оне који су је бранили хапсила и предавала непријатељу да деценијама леже у њиховим затворима а официре који су претекли посмењивала и отерала у пензију, којој у генералштабу и свим институцијама седе агенти непријатеља, која је спремна да се одрекне своје територије и свог народа, чији се званичници грле са најгорим зликовцима свог народа и плаћају их народним парама и која велича издајнике и криминалце, подиже им споменике и по њима назива тргове и улице, војска не треба. Није први пут у Србији да су се једни богатили док су други ратовали али је први пут да се издајом стиче богатство и да се они који су крварили третирају као будале и криминалци.
Препоруке:
57
5
12 субота, 09 новембар 2019 00:04
Neutralnost košta
Naivno i blesavo je očekivati da će Republika Srbija dobiti na poklon S-400, koji vrijedi milijarde evra (samo su Turci platili 2,5 milijardi dolara, Kinezi 5,6 milijardi a Indijci 10,6 milijardi). Usporedbe radi koliko su Rusiji strateški bitniji Kina i Indija a sve više to postaje i Turska i opet su platili a da Srbija dobije nešto takvo na poklon. Nevjerojatna naivnost. Srbija na poklon može da dobije samo otpisani vojnu tehniku, kao što je i dobila prestarjele i pokvarene avione i neke tenkove. A i što bi RUSIJA DAVALA NEŠTO VRIJEDNO NA POKLON VOJNO NEUTRALNOJ DRŽAVI, KOJA KOKETIRA I SA NATO PAKTOM I SA RUSIJOM".Srbija prvo mora sama sa sobom da rasčisti s kime je u ko je njen strateški partner u svijetu.ako je to Rusija, onda treba da uđe u ruski vojni savez i da dozvoli ruske vojne baze a sa bazama će doći i S-400 i druga vrhunska vojna tehnologija i tehnika. Sa ovakvim "klackalica stavom" Srbija će se puniti starom prevaziđenom tehnikom i tehnologijom koju je neisplativ održ.
Препоруке:
23
4
13 субота, 09 новембар 2019 07:11
gavrilo
Pa svako normalan zna da su OVO prevejani lazovi: AV, Vulin, a da ne spominjem nesrecnike iz Alo, Informer, Pink....
Препоруке:
25
2
14 субота, 09 новембар 2019 14:47
није ни чудо...
@Neiznenađena каже цинично: "Ah, Vreme!".... Да, сада вам је такво време, да је чак и "Vreme!" постало квалитетан аналитички и истраживачки журнализам. Истина, то и није тешко поред разних Информера/Ало-а/Српских (хахаха)Телеграфа/Курира/Вечерњих Новости/а не заборавимо и "најквалиетенији и најстарији" лист ПолиЦика.... Штета што их не штампају на вишеслојном тоалет папиру.
Препоруке:
17
8
15 субота, 09 новембар 2019 15:54
НАТО је џабе @ neutralnost košta
Коштају и погачице са јогуртом. Ретко идем у пекару, али сам данас закаснио са нормалним доручком код куће и отишао успут да купим две погачице и мали јогур. Верујте да сам их платио. Нема џабе.
Препоруке:
11
2
16 субота, 09 новембар 2019 16:07
Autor teksta
Postovana @neiznenadjena. Osporite bar jedan navod iz teksta i bicu vam zahvalan, da prosvetlite mene neprosvecenog! Davor Lukac imenom i prezimenom.
Препоруке:
12
9
17 субота, 09 новембар 2019 19:31
Бранко Павловић
Аутор одмах сам себи противречи.Каже да су нам за два дивизиона потребна средства од 1,2 милијарде ЕУР, а онда цитирајући релевантан страни иизвор наводи да је цена по дивизиону између 300-500 милиона ЕУР ( када прерачунамо УСД у ЕУР).Просечно дакле 400 по дивизиону, па је за два то 800 милиона. Ту је већ цену повећао за фантстичних 50%.
Друго, ми би врло вероватно добили цену коју је добила и Кина, а то је већ 600 милиона. Дупло мање од тврдње у тексту.
Сасвим је уобичајено да се овакве набавке купују на вишегодишњи кредит, па је то знатно лакше финансирати.
Сасвим је могуће да Србија, осим прве рате која мора бити плаћена новцем, договри за овакву набавку плаћање осталих рата у извзу робе из Србије ( бартер аранжмани). То практично значи да бисмо ми овде плаћали у динарима своје произвођаче. Тако да би нас све то коштало у девизама још знатно мање.

У најгорем случају да ли мамо 11 милијарди резерви или 10,4 то је сито, а да ли је небо наше прави кључну разлику.
Препоруке:
17
4
18 недеља, 10 новембар 2019 00:07
Autor teksta
Postovani Branko Pavlovic,
Ja sam dao samo cifre koje se ticu tehnicke nabavke... gde je naprimer samo obuka? I to kosta!
Mozemo stavku po stavku, ako bi zeleli, da sve rasclanimo. Da se razumemo, nisam ja ni natofanatik ni antirus, ali cifre su cifre! Pricajmo o tome.
Препоруке:
8
11
19 недеља, 10 новембар 2019 05:37
Nemo
Ima Srbija para za svakojake gluposti,zaduzuje se neprestano.

Zasto ne bi imala 1,2-1,3 milijardi za
S -400.ali,problem je u trci - i u naoruzanju.

Sutra ce neko imati S-600,pa 1000,a treba se setiti da naoruzanje nije pomoglo ni najrazlicitijim mocnicima,ideologijama.

Kao uvereni antimilitarist,ne mogu da zalim propadanje vojske (zao mi je ljudi koji ostanu bez posla,ali neka se prekvalifikuju,a drzava neka razvija privredu-ne vojsku) .
Препоруке:
2
10
20 недеља, 10 новембар 2019 06:07
цмок из Торонта
Како се кали капитализам у нас..баз нас.Павловићу..нема те.
Препоруке:
2
4
21 недеља, 10 новембар 2019 11:33
Veteran
@Dragan
колико постоји у Србији оних који су у овом свеопштем, а пре свега моралном хаосу, уопште спремни да било шта бране?

Državu bez pravde - ne treba braniti!

I pitanje je da li neko razmišlja o moralu VS danas, kao bitnom elementu borbene gotovosti svake vojske.
Partizani su i po brojnosti i po naoružanju bili potpuno inferiorni u odnosu na nemačku ranu mašineri, ali su ipak zahvaljujući visokom borbenom moralu uspešno tukli Nemce!
Препоруке:
8
7
22 недеља, 10 новембар 2019 11:46
Veteran
@Pancir-S je sredstvo namenjeno za zastitu PVO sistema.
Nama su pre svega potrebni sistemi za PVO TERITORIJE, a to će reći za zaštitu strateških objekata.

@gLukač.
Izvrsna analiza. Uz jednu ispravku.
"Pancir" je namenjen za PVO sopstvenih trupa ali i za uništavenje neprijateljskih ciljeva na zemlji. Isto kao i topovi "20/3 Bofors" ili kao samohodni PA top PRAGA".
Препоруке:
5
1
23 недеља, 10 новембар 2019 13:46
Autor teksta
Praga imamo dovoljno, i Boforsa takodje. A kad vec skupo placamo Pancir, za koji moj pokazivati kako dejstvuje po ciljevima na zemlji. Jedini razlog kurcenje za kamere. To nas dosad od 1991 u vise navrata skupo kostalo.
Препоруке:
8
3
24 недеља, 10 новембар 2019 14:34
Бранко Павловић
Наравно да су теме одбране земље сложене и да их није могуће објаснити ни у 10 текстова.

Ја сам само указао да цифре на којима инсистирате, са пуним правом, нису реалне.

Слажем се да у оваквим разматрањима ужа идеолошка опредељења не би требало да имају утицаја. Али никакава заједница није могућа без неког темељног опредељења које дефнише угао разматрања проблема. А то мора бити јединство у ставу да се целовитост Србије брани и да то питање надилази сва друа питања.

Потпуно се слажем са Вама да је питање школовања, не само за ПВО, потребног броја подофицира и официра од изузетног значаја и да тренутно Србија има велики дефицит у том смислу. Па недостатаск војника који се може наодместити само обавезним војним роком итд.,итд.

Али да кренемо од простих чињеница: ми пара за заштиту неба имамо.

Ако постоји раскорак између плана одбране земље и развојиних планова, онда се мора изнаћи развојни план који нам је потребан као подршка одбрани. А не обрнуто. И све је то могуће.
Препоруке:
11
0
25 понедељак, 11 новембар 2019 04:20
@Veteran
Zastita "strateskih objekata" i povlaci "slojevitu odbranu" ili, sto bi autor rekao, "PVO za odbranu PVO", a mi za to: 1) nemamo para niti cemo ikada imati 2)nemamo dovoljno veliku teritoriju.
Препоруке:
0
3
26 понедељак, 11 новембар 2019 19:46
Имамо ми чиме да се бранимо!
Модернизовани Нева и КУБ. Пасарс са Мистралом.

Панцир и Тор - ако одрешимо кесу.
Препоруке:
3
0
27 понедељак, 11 новембар 2019 20:57
За аутора теста!
Руско-српске заједничке вежбе са ПВО системима одржаваће се, од сад па надаље, сваке године.

То није - бацање пара. Ауторе!

Ваљда, прво обезбедиш стан, па онда купујеш намештај и све друго.
Препоруке:
3
2
28 четвртак, 14 новембар 2019 23:28
Majstor Bob
@Veteran
Partizani tukli Nemce? Šta je ovo, neki vic, ili ti je deda komunac pričao bajke? Šta sve ovde čovek neće pročitati...
Препоруке:
0
1
29 среда, 20 новембар 2019 13:50
...
U pravu ste, Majstor Bobe.

Partizani tukli Nemce? Jeste, ali tek u aprilu i maju 1945. Do tada je uvek bilo obrnuto. Da Crvena armija nije ušla u Jugoslaviju, ne bi komunisti pobedili.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер