Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Aleksandar Vučić i ruski PVO sistem - više od obmane

Komentari (29) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 08 novembar 2019 13:51
Avangard
Bagra diže maglu iz kaljuge u koju je ugurao Srbiju...

Da se ne vidi Krušik...Da se ne vidi Kosovo i Metohija...Da se ne vidi kako ponovo osvaja vlast u Srbiji sa ''protiv takuna...?'' - uši mrdaju magarcima.

Gomila oko njega drma u talambase...da promeni narodu svest, da pomuti narodu razum.Bagra.
Preporuke:
75
5
2 petak, 08 novembar 2019 14:02
'hejter
Znači,najjeftinije i najefikasnije za Srbiju,bilo bi
iznajmljivanje zemljišta za rusku bazu na Kopaoniku.
Sa njega je Bondstil na dlanu,bespotreban.
Samo,to bi bilo na nivou šale,jer i sa Ruskim humanitarnim centrom u Nišu,već ne znaju šta će.
Ni da pomisle da se osoblju dodeli diplomatski status.
Da se nato ili Amerika,ne uvrede.
Sve je to na nivou dečije igre,predstave za KREZUBE.
Samo,zbog čega Rusija dozvoljava sebi da igra igru KORISNOG IDIOTA?
Preporuke:
91
5
3 petak, 08 novembar 2019 14:30
penzioner Cviko,
Aleksandar Vučić i ruski PVO sistem - više od obmane, nikad veće manje od ništa. Valjda će mo i ovo preživeti.
Preporuke:
54
4
4 petak, 08 novembar 2019 15:22
Neiznenađena
Ah, Vreme!
Preporuke:
29
14
5 petak, 08 novembar 2019 16:26
Pancir-S je sredstvo namenjeno za zastitu PVO sistema
iliti PVO sistem za zastitu PVO sistema!? Autor nije razumeo sta znaci "slojevita PVO odbrana".Pancir-S radi sve sto i drugi PVO sistemi, samo u okviru svoje uloge.Ako S-400 razbija neprijateljske formacije u pocetnoj fazi napada (na 250km, za raketu od 400km nije sigurno da je usla u upotrebu, sluzi za gadjanje slabomanevrisucih ciljeva poput AVAKSA, i sigurno nije za izvoz), Pancir-S dejstvuje po snagama koje su se probile kroz obruc PVO dugog i srednjeg dometa (za nas je Pancir-S sistem srednjeg dometa, za Ruse gotovo kratkog)i u poziciji su da dejstvuju po trupama ili objektima.Pancir-S moza da gadja i ciljeve radarske-reflektivne povrsine rakete vazduh-zemlja.Pancir-S je PVO i teritorije i trupa, dakle moze da se krece sa trupama i dejstvuje u pokretu, zato, i zbog cene, je logicniji izbor za Srbiju, mada S-400 ima vecu "psiholosku snagu".KUB-ovi kojima raspolazemo se mogu ojacati osmatrackim radarima BUK-a.Konacno, i mi pravimo PVO trupa PASARS-16 sa francuskim raketama Mistral.
Preporuke:
33
8
6 petak, 08 novembar 2019 17:37
teletabis
Ma Srbija se odrekla "bilo kakvog planinarenja".
Preporuke:
34
2
7 petak, 08 novembar 2019 18:52
Ah
Sve dok u generalštabu sede NATO oficiri Srbija je defakto okupirana kolonija a sve predstave su samo bacanje magle za naivne. Inače da imamo svoju vlast ne bi bilo problema da se aktiviraju radarske stanice na Kopaoniku i naruče PVO sistemi na kredit. Umesto toga on pravi šiptarima autoput do Bugarske koji je potreban Srbiji kao ekser u pozadini.
Preporuke:
63
2
8 petak, 08 novembar 2019 20:26
Sima
Dakle, moje redovno odsustvo u JNA je trajalo duže nego ceo vojni rok ministra "Ljubi ga ženina tetka". Kad na to dodamo bogato ratno iskustvo istog prilikom "odbrane mostova", treba li išta dalje komentarisati?

Al' to je opšta odlika ove vlasti, ništa oni ne umeju sem da drpaju gde god stignu. A što se tiče politike ili ne daj bože vođenja države, oni i dalje samo lepe plakate. To je njihov intelektualni i "državnički" maksimum - lepljenje plakata.
Preporuke:
46
2
9 petak, 08 novembar 2019 22:57
NATO / koalicija / Srbi / Rusija
Koliko je dobra vojna neutralnost koju Republika Srbija uporno forsira (bez obzira na sve nedosljednosti toga stava, od održavanja vojnih vježbi sa vojnim blokovima ili najjačim članicama blokova, NATO i Rusija), uzeću samo jedan banalan primjer, malu, majušnu Crnu Goru. Uzmimo naprimjer u namjeri da zaštiti srpsko stanovništvo u Crnoj Gori, da Republika Srbija krene srpskom vojskom da zaokruži granice srpskih zemalja u Crnoj Gori, primjenom člana 5 NATO pakta, Republika Srbija bi bila napadnuta i u ratu sa svim članicama NATO pakta a ne samo sa Crnom Gorom , za koji mjesec isto će biti i sa Makedonijom ko i sa Crnom Gorom. Isto je i sa Hrvatskom i Albanijom. Nažalost to je tako, vojna neutralnost je pogrešan pristup i za Srbiju bi bilo mnogo bolje da je član ruskog vojnog bloka, ukoliko iz razumljivih razloga neće i ne želi postati članica NATO pakta. Ovako usamljena u okruženju NATO pakta je najslabija od svih država u okruženju koje su članice NATO pakta. Nije mi drago, ali tako je
Preporuke:
20
13
10 petak, 08 novembar 2019 23:07
Videćemo
Priča o ceni S400 koju Srbija nemože da plati pada u vodu.Rusiji treba ovde taj sistem isto koliko i Srbiji.Ima jedno drugo pitanje dali je Putin ozbiljan ili i on igra predstave.Ako je ozbiljan iza ovoga mora da krenu jači potezi prema nato privatnoj USA bankarskoj terorističkoj organizaciji ,ako se to nedesi onda je to samo predtava za naivne i lakoverne Srbe
Preporuke:
18
8
11 petak, 08 novembar 2019 23:15
Dragan R
Sve i da imamo sve što je pomenuto u tekstu, plus 10 puta više aviona, tenkova i ostalih čuda, šta će nam? Znamo li uopšte šta bi branili i koliko postoji u Srbiji onih koji su u ovom sveopštem, a pre svega moralnom haosu, uopšte spremni da bilo šta brane? Državi koja je one koji su je branili hapsila i predavala neprijatelju da decenijama leže u njihovim zatvorima a oficire koji su pretekli posmenjivala i oterala u penziju, kojoj u generalštabu i svim institucijama sede agenti neprijatelja, koja je spremna da se odrekne svoje teritorije i svog naroda, čiji se zvaničnici grle sa najgorim zlikovcima svog naroda i plaćaju ih narodnim parama i koja veliča izdajnike i kriminalce, podiže im spomenike i po njima naziva trgove i ulice, vojska ne treba. Nije prvi put u Srbiji da su se jedni bogatili dok su drugi ratovali ali je prvi put da se izdajom stiče bogatstvo i da se oni koji su krvarili tretiraju kao budale i kriminalci.
Preporuke:
57
5
12 subota, 09 novembar 2019 00:04
Neutralnost košta
Naivno i blesavo je očekivati da će Republika Srbija dobiti na poklon S-400, koji vrijedi milijarde evra (samo su Turci platili 2,5 milijardi dolara, Kinezi 5,6 milijardi a Indijci 10,6 milijardi). Usporedbe radi koliko su Rusiji strateški bitniji Kina i Indija a sve više to postaje i Turska i opet su platili a da Srbija dobije nešto takvo na poklon. Nevjerojatna naivnost. Srbija na poklon može da dobije samo otpisani vojnu tehniku, kao što je i dobila prestarjele i pokvarene avione i neke tenkove. A i što bi RUSIJA DAVALA NEŠTO VRIJEDNO NA POKLON VOJNO NEUTRALNOJ DRŽAVI, KOJA KOKETIRA I SA NATO PAKTOM I SA RUSIJOM".Srbija prvo mora sama sa sobom da rasčisti s kime je u ko je njen strateški partner u svijetu.ako je to Rusija, onda treba da uđe u ruski vojni savez i da dozvoli ruske vojne baze a sa bazama će doći i S-400 i druga vrhunska vojna tehnologija i tehnika. Sa ovakvim "klackalica stavom" Srbija će se puniti starom prevaziđenom tehnikom i tehnologijom koju je neisplativ održ.
Preporuke:
23
4
13 subota, 09 novembar 2019 07:11
gavrilo
Pa svako normalan zna da su OVO prevejani lazovi: AV, Vulin, a da ne spominjem nesrecnike iz Alo, Informer, Pink....
Preporuke:
25
2
14 subota, 09 novembar 2019 14:47
nije ni čudo...
@Neiznenađena kaže cinično: "Ah, Vreme!".... Da, sada vam je takvo vreme, da je čak i "Vreme!" postalo kvalitetan analitički i istraživački žurnalizam. Istina, to i nije teško pored raznih Informera/Alo-a/Srpskih (hahaha)Telegrafa/Kurira/Večernjih Novosti/a ne zaboravimo i "najkvalieteniji i najstariji" list PoliCika.... Šteta što ih ne štampaju na višeslojnom toalet papiru.
Preporuke:
17
8
15 subota, 09 novembar 2019 15:54
NATO je džabe @ neutralnost košta
Koštaju i pogačice sa jogurtom. Retko idem u pekaru, ali sam danas zakasnio sa normalnim doručkom kod kuće i otišao usput da kupim dve pogačice i mali jogur. Verujte da sam ih platio. Nema džabe.
Preporuke:
11
2
16 subota, 09 novembar 2019 16:07
Autor teksta
Postovana @neiznenadjena. Osporite bar jedan navod iz teksta i bicu vam zahvalan, da prosvetlite mene neprosvecenog! Davor Lukac imenom i prezimenom.
Preporuke:
12
9
17 subota, 09 novembar 2019 19:31
Branko Pavlović
Autor odmah sam sebi protivreči.Kaže da su nam za dva diviziona potrebna sredstva od 1,2 milijarde EUR, a onda citirajući relevantan strani iizvor navodi da je cena po divizionu između 300-500 miliona EUR ( kada preračunamo USD u EUR).Prosečno dakle 400 po divizionu, pa je za dva to 800 miliona. Tu je već cenu povećao za fantstičnih 50%.
Drugo, mi bi vrlo verovatno dobili cenu koju je dobila i Kina, a to je već 600 miliona. Duplo manje od tvrdnje u tekstu.
Sasvim je uobičajeno da se ovakve nabavke kupuju na višegodišnji kredit, pa je to znatno lakše finansirati.
Sasvim je moguće da Srbija, osim prve rate koja mora biti plaćena novcem, dogovri za ovakvu nabavku plaćanje ostalih rata u izvzu robe iz Srbije ( barter aranžmani). To praktično znači da bismo mi ovde plaćali u dinarima svoje proizvođače. Tako da bi nas sve to koštalo u devizama još znatno manje.

U najgorem slučaju da li mamo 11 milijardi rezervi ili 10,4 to je sito, a da li je nebo naše pravi ključnu razliku.
Preporuke:
17
4
18 nedelja, 10 novembar 2019 00:07
Autor teksta
Postovani Branko Pavlovic,
Ja sam dao samo cifre koje se ticu tehnicke nabavke... gde je naprimer samo obuka? I to kosta!
Mozemo stavku po stavku, ako bi zeleli, da sve rasclanimo. Da se razumemo, nisam ja ni natofanatik ni antirus, ali cifre su cifre! Pricajmo o tome.
Preporuke:
8
11
19 nedelja, 10 novembar 2019 05:37
Nemo
Ima Srbija para za svakojake gluposti,zaduzuje se neprestano.

Zasto ne bi imala 1,2-1,3 milijardi za
S -400.ali,problem je u trci - i u naoruzanju.

Sutra ce neko imati S-600,pa 1000,a treba se setiti da naoruzanje nije pomoglo ni najrazlicitijim mocnicima,ideologijama.

Kao uvereni antimilitarist,ne mogu da zalim propadanje vojske (zao mi je ljudi koji ostanu bez posla,ali neka se prekvalifikuju,a drzava neka razvija privredu-ne vojsku) .
Preporuke:
2
10
20 nedelja, 10 novembar 2019 06:07
cmok iz Toronta
Kako se kali kapitalizam u nas..baz nas.Pavloviću..nema te.
Preporuke:
2
4
21 nedelja, 10 novembar 2019 11:33
Veteran
@Dragan
koliko postoji u Srbiji onih koji su u ovom sveopštem, a pre svega moralnom haosu, uopšte spremni da bilo šta brane?

Državu bez pravde - ne treba braniti!

I pitanje je da li neko razmišlja o moralu VS danas, kao bitnom elementu borbene gotovosti svake vojske.
Partizani su i po brojnosti i po naoružanju bili potpuno inferiorni u odnosu na nemačku ranu mašineri, ali su ipak zahvaljujući visokom borbenom moralu uspešno tukli Nemce!
Preporuke:
8
7
22 nedelja, 10 novembar 2019 11:46
Veteran
@Pancir-S je sredstvo namenjeno za zastitu PVO sistema.
Nama su pre svega potrebni sistemi za PVO TERITORIJE, a to će reći za zaštitu strateških objekata.

@gLukač.
Izvrsna analiza. Uz jednu ispravku.
"Pancir" je namenjen za PVO sopstvenih trupa ali i za uništavenje neprijateljskih ciljeva na zemlji. Isto kao i topovi "20/3 Bofors" ili kao samohodni PA top PRAGA".
Preporuke:
5
1
23 nedelja, 10 novembar 2019 13:46
Autor teksta
Praga imamo dovoljno, i Boforsa takodje. A kad vec skupo placamo Pancir, za koji moj pokazivati kako dejstvuje po ciljevima na zemlji. Jedini razlog kurcenje za kamere. To nas dosad od 1991 u vise navrata skupo kostalo.
Preporuke:
8
3
24 nedelja, 10 novembar 2019 14:34
Branko Pavlović
Naravno da su teme odbrane zemlje složene i da ih nije moguće objasniti ni u 10 tekstova.

Ja sam samo ukazao da cifre na kojima insistirate, sa punim pravom, nisu realne.

Slažem se da u ovakvim razmatranjima uža ideološka opredeljenja ne bi trebalo da imaju uticaja. Ali nikakava zajednica nije moguća bez nekog temeljnog opredeljenja koje defniše ugao razmatranja problema. A to mora biti jedinstvo u stavu da se celovitost Srbije brani i da to pitanje nadilazi sva drua pitanja.

Potpuno se slažem sa Vama da je pitanje školovanja, ne samo za PVO, potrebnog broja podoficira i oficira od izuzetnog značaja i da trenutno Srbija ima veliki deficit u tom smislu. Pa nedostatask vojnika koji se može naodmestiti samo obaveznim vojnim rokom itd.,itd.

Ali da krenemo od prostih činjenica: mi para za zaštitu neba imamo.

Ako postoji raskorak između plana odbrane zemlje i razvojinih planova, onda se mora iznaći razvojni plan koji nam je potreban kao podrška odbrani. A ne obrnuto. I sve je to moguće.
Preporuke:
11
0
25 ponedeljak, 11 novembar 2019 04:20
@Veteran
Zastita "strateskih objekata" i povlaci "slojevitu odbranu" ili, sto bi autor rekao, "PVO za odbranu PVO", a mi za to: 1) nemamo para niti cemo ikada imati 2)nemamo dovoljno veliku teritoriju.
Preporuke:
0
3
26 ponedeljak, 11 novembar 2019 19:46
Imamo mi čime da se branimo!
Modernizovani Neva i KUB. Pasars sa Mistralom.

Pancir i Tor - ako odrešimo kesu.
Preporuke:
3
0
27 ponedeljak, 11 novembar 2019 20:57
Za autora testa!
Rusko-srpske zajedničke vežbe sa PVO sistemima održavaće se, od sad pa nadalje, svake godine.

To nije - bacanje para. Autore!

Valjda, prvo obezbediš stan, pa onda kupuješ nameštaj i sve drugo.
Preporuke:
3
2
28 četvrtak, 14 novembar 2019 23:28
Majstor Bob
@Veteran
Partizani tukli Nemce? Šta je ovo, neki vic, ili ti je deda komunac pričao bajke? Šta sve ovde čovek neće pročitati...
Preporuke:
0
1
29 sreda, 20 novembar 2019 13:50
...
U pravu ste, Majstor Bobe.

Partizani tukli Nemce? Jeste, ali tek u aprilu i maju 1945. Do tada je uvek bilo obrnuto. Da Crvena armija nije ušla u Jugoslaviju, ne bi komunisti pobedili.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner