Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Kurir: Srbija kreće u obračun sa Euro 3 i Euro 4 motorima zbog zagađivanja vazduha!

Komentari (10) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 08 novembar 2019 09:44
a-minus
Pitanja za stručnjake:
-Koliko ugljendionsida i ostalih štetnih materija se emituje reciklažom automobila?
-Koliko se materijalnih resursa i energije utroši i koliko se štetnih materija emituje prilikom izrade novog automobila?
-Dali je šteta od većeg emitovanja štetnih materija starih automobila usled njihovog korišćenja dokle god je moguće uz popravke i održavanje,veća ili manja od zbirne štete koja se dobija usled njihovog recikliranja i usled proizvodnje novog automobila koji manje zagađuje?
Ukoliko neko ima bilo kakvu informaciju u vez sa mojim pitanjima,molio bih da mi ukaže na njih putem komentara na ovaj tekst.
Ja nemam nikakva konkretna saznanja ali mi intuicija govori da je po prirodu povoljnije koristiti automobile i druga dobra što je duže moguće nego ih često menjati naprednijim modelima.
Preporuke:
16
2
2 petak, 08 novembar 2019 10:04
Nista ne razumem
Bagro lopovska. Imamo beskorisne agencije i Ministarstvo za zastitu sredine koje su najobicniji licemeri i kriminalci. Bas njih briga za zagadjenje u Srbiji. Da covek lezi na ulici, ne bi mu prineli ni casu vode. Izmaisljaju besmislene propise preko kojih oni, njihovi prijatelji i poslovni partneri ostvaruju nezakonitu imovinsku korist. Njihov teror traje vise od 20 godina! Po oslobodjenju Srbije treba ih ukinuti, pozatvarati i da vrate do poslednjeg dinara sve sto su opljackali od naroda i plate za stetu koju su prouzrokovali. Nazalost, idioti iz komiteta za bezbednost saobracaja i Mupa, umesto da se zaista brinu za bezbednost ljudi, brinu samo za svoje provizije, a svojim besmislenim inovacijama zakonskih propisa bukvalno ubijaju ljude. Za njih su gradjani i vozaci PLEN!
Preporuke:
17
1
3 petak, 08 novembar 2019 11:12
penzioner Cviko,
Po ne znam koji put pišem o šupljoj ekološkoj zaštiti u Srbiji. Ovo što se radi govori da "političari treniraju strogoću kroz pampur". Motori norme "euro 6 i više" također zahtevaju čišćenje svega onog što ne sagori. Dakle ni oni nisu čisti. Gde se odlaže suva garež, hemikalije, voda upotrebljena za ispiranje izduvnog sitema? Sve nabrojano jeste otrov. Da li u srpskim gradovima odnosno komunalnim preduzećima postoji radna jedinica koja prikuplja garež, hemikalije i prljavu vodu radi reciklaže, neutralisanja ili potpunog uništenja? Koliko ja znam NE. Prema tome proces zagađivanja se nastavlja tako što sve to majstori bacaju u kanalizaciju a onda to zagađenje stiže u podzemne vode a iz podzemlja voda dolazi u naše slavine. I još jedan detalj. Seljaci oru njive sve do asfalta, do puta. Posejana kultura kao i zemljište se stalno truju otrovima iz auspuha. Dakle jedemo zagađenu hranu i nikom ništa. Ali zato spasiće nas površna, necelovita hajka na motore "euro 3 i 4"...
Preporuke:
11
0
4 petak, 08 novembar 2019 11:52
Jos jedna dimna bomba je bacena
kako bi se glodali oko zagadjenja a da bi ZABORAVILI FALSIFIKOVANE diplome,SVERC ORUZJA u Krusiku,katastrofalan standard,EGZODUS iz Srbije.krsenje Ustava Srbije,ubistvo na naplatnoj rampi u Doljevcu....
Preporuke:
10
0
5 petak, 08 novembar 2019 13:44
Tomas DŽeferson
Poštovani g./gđo A-minus,

Vaša intuicija je u potpunosti racionalno utemeljena: istraživanje dr Kima Kemole sa Tehničkog univerziteta Lapenranta-Lahti u Finskoj još je 2006. pokazalo da brza zamena flote automobila zapravo nije rešenje za npr. smanjenje emisije CO2 kao jednog važnog segmenta ukupnog aerozagađenja. Štaviše, komparativnom analizom on je dokazao da je u periodu 1987 – 2006. potrošnja goriva novih automobila u SAD konstantno rasla uprkos inoviranja pogonskih agregata, budući da je prosečna težina novih automobila takođe porasla za 30%:

http://kimmoklemola.fi/data/documents/life_cycle_emissions_of_a_car_1.htm

Majk Berners-Li iz Velike Britanije je 2014. načinio pak proračun kojim je pokazao da upotreba i u našoj zemlji veoma popularnog modela VW Golf - V zapravo može biti umnogome „zelenija” i ekološki povoljnija opcija od vožnje novijeg i nominalno usavršenijeg modela VW Golf - VII:

https://www.telegraph.co.uk/motoring/green-motoring/1118

Nastavak sledi...
Preporuke:
3
0
6 petak, 08 novembar 2019 13:55
Tomas DŽeferson
(Nastavak prethodne poruke)

O tome pak kako su pre dominacije „efektivnih menadžera” u indistriji o rešavanju objektivno postojećih ekoloških problema razmišljali „čisti” inženjeri (npr. dr ing. Hans Herman Bres), iskreno obespokojeni činjenicom da se danas već nepojamno davne 1972. npr. godišnje na otpad bacalo 12 miliona automobila koji su u proseku bili stari tek 10 godina, pokazuje projekat Porše FLA – totalno reciklabilni automobil koji štedi primarne resurse i u svakodnevoj upotrebi traje 30 godina, a koji je isplativ i za proizvođača u slučaju da se dotični tip vozila proizvodi u količini od 1.000 automobila dnevno:

https://www.hemmings.com/blog/2013/10/31/cars-of-futures-past-porsche-fla-long-life-study/

No marketolozi su na koncu pobedili čiste inženjere neumitnom dohodovnom logikom: zašto prodavati čoveku samo 1 automobil, ako mu tokom njegovog života možemo prodati najmanje njih 5.
Preporuke:
7
0
7 petak, 08 novembar 2019 14:17
Dragoslavić
Nigde u Evropi ne zabranjuju koriscenje bilo koje euro klase. Jednostavno stari automobili nestaju iz saobracaja bez zabrana i plasenja vlasnika istih.
Takodje nigde u Evropi vlasnici automobila nisu krave muzare kao sto je slucaj u Srbiji.
Uostalom, vazno je sada se baviti automobilima da bi se skrenula paznja sa Krusika, sa pravog uzbunjivaca. Sa laznim uzbunjivacem protiv Bastaca nije uspelo, sa paljenjem knjige takodje.
Ako sa kolima ne odvuce paznju Vucici ce opet da baci aferu ubujene pevacice u prvi plan.
Sve se svodi na dzeparoske i sibicarske fazone i fore!
Preporuke:
8
0
8 petak, 08 novembar 2019 15:40
a-minus (g.din-gedža)
Tomasu DŽefersonu
Poštovani,
hvala na iscrpnom odgovoru i linkovima koje ste mi poslali putem komentara.
Često sam razmišljao na pomenutu temu ali nisam imao vremena da se detaljnije informišem.Vidi se da ste odlično informisani i rado ću pregledati linkove koje ste mi preporučili.
Pozdrav
Preporuke:
6
0
9 petak, 08 novembar 2019 18:11
automobili stoj,
HAARP & chemtrails napred...

Marš bagro okupatorska!?!
Preporuke:
2
1
10 petak, 08 novembar 2019 20:29
Ah
Studija u Americi je pokazala da je ukupno zagađenje od proizvodnje pa do reciklaže jednog električnog automobila višestruko veće nego recimo jednog Hamera koji guta desetine litara nafte na sto kilometara ali nema ni izbliza toliku emisiju u proizvodnji i reciklaži. Naravno to ne znači da treba voziti džipove ali malolitražna kola koja traju decenijama su daleko "zelenija" od bacanja starih i pravljenja novih kola. Naravno pošto proizvođače i njihove lobiste u svim vlastima interesuje samo profit a ne priroda i ljudi imamo ovo čudo od mešavine naivnih zelenih i tupavih na vlasti koji se povode za "trendovima".
Nama bi daleko više trebali centri za održavanje i reciklažu vozila uz značajne subvencije za javni saobraćaj sa autobusima na gas i električni pogon nego zabrana starih kola i subvencije bogatašima za električne automobile.
Preporuke:
3
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner