четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

И политичар може да промени мишљење

Kоментари (28) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 06 новембар 2009 20:38
kriger
...da donosi zakone iz svoje nadležnosti...a ne zakone iz ukupne nadležnosti.
Препоруке:
0
0
2 петак, 06 новембар 2009 20:42
Urgh !
Eeeee,баш је пристојан овај Бујошевић... Такви назовипристојни партијски новинари су међу најодговорнијим за ово безнађе и конфузију у друштву !
Препоруке:
0
0
3 петак, 06 новембар 2009 21:03
Небојша Малић
Све ово ме тера да помислим како Коштуница и ДСС у ствари "одрађују" посао лојалне опозиције Жутима, малтене још од почетка. Ко је довео Ђинђића на власт, па се после правио невешт кад је овај хапсио Милошевића, смењивао председника Скупштине и на крају истерао ДСС из ње? Ко је правио не једну, већ две коалиције са Г17? Ко је увео ДС у владу, па се онда чудио опструкцији по питању Космета? Овакве грешке се у политици једноставно не праштају. Ако су и биле грешке. Јер, једном је случајно, двапут је коинциденција, а трипут је већ матрица.

Да посудим израз од Данијела Ханана, Коштуница је девалвирани лидер девалвиране партије. ДСС није алтернатива Жутима, већ њихов ехо.

Што не значи да је оправдано ово што Жути раде. Напротив.
Препоруке:
0
0
4 петак, 06 новембар 2009 21:03
Nikola BGD
Interesantna analiza, nema šta...mada mogu da razumem da se DSS kao opozicija sada protivi svakom aktu vlasti. Ono što mi je drago jeste da nema masovne histerije, jer se u suštini ništa značajno neće ni dogoditi. Pa ovo je Srbija, kada se nešto bitno ovde desilo, makar za poslednjih 10 godina...?
Препоруке:
0
0
5 петак, 06 новембар 2009 21:10
hvala nspm
Komentar koji politika nije htela da objavi:

Ako je Politika objavila jedan tekst o nedoslednosti DSS, ocekujem da kad bude pisala o nedoslednosti sadasnje vlasti (DS, G17 plus, SPO, SPS...) izadje debljine Enciklopedije Britanike.
Препоруке:
0
0
6 петак, 06 новембар 2009 21:25
Неофит77
Било би добро да се сете Бујошевић и другари шта су мислили пре избора о СПС, када је само за једну ноћ та странка од странке из мрачних 90-тих постала''реформисана'' странка, иако су главни људи у странци Милошевићев кадар. Сада им не смета Влада у којој седе ти исти људи. Није ствар шта он заиста мисли о СПС и да ли је пре него што су СПС-овци преко ноћи постали џокер запада мислио о Влади са СПС једно, а после тога друго, само не би он требао да подсећа неког на доследност. Но, човек је режимски новинар, који је очувао традицију Политике из Милошевићевог периода, као главног режимског медија.
Препоруке:
0
0
7 петак, 06 новембар 2009 21:55
МП
За шаку(пуну) долара....Уосталом амери а поготово Немци боље то од нас знају.
Препоруке:
0
0
8 петак, 06 новембар 2009 22:51
Пера Детлић
"Испићемо десет акова звезда
И појести хиљаду вагона српског неба
Ако балканске очи не искљују мозак западне културе
Ако источне дуге не полочу европску крв"

Љубомир Мицић, Антиевропа

ПС. Није српски ћутати
Препоруке:
0
0
9 петак, 06 новембар 2009 23:25
koekude
..али НЕ на штету Народа и Државе ..
Препоруке:
0
0
10 петак, 06 новембар 2009 23:52
Mladen Šipka
U momentu kada se država zadužuje sa nekoliko milijardi dolara, kada raste nezaposlenost a prosečna plata je za 100 EUR manja nego kada je Koštunica bio na vlasti , kada se u Skupštini brzopotezno donose Zakoni , kada raste broj stubova na našem putu bez alternative , kada ministri menjaju mišljenje o besplatnim akcijama, FIAT-u , stotinama hiljada radnih mesta , kada se o Statutu Vojvodine dogovaraju Cvetković i Čanak , jer su se Dačić , Dinkić i Čeda već dogovorili , za glavnog urednika Politike je bitno šta je DSS mislila pre pet godina i šta je zapisivano u nacrtima i predlozima zakona koji nije donet.
Препоруке:
0
0
11 субота, 07 новембар 2009 01:02
lajavi krelac
klasicno spinovanje javnosti. DS zna da su ovim Srbiji pucali u koleno, pa su brze-bolje nasli dezurnog krivca za sve-Kostunicu. Nismo mi majke mi, to je sve DSS. Bujosevic sada "pere" svoje gazde od gluposti koje su napravile. Ocekujem sutra tekst B. Jaksica kako je Kostunica kriv za nestasicu vakcina protiv svinjskog gripa, svetsku krizu, zagrevanje planete itd... Nisam fan Kostunice, ali kad procitam ovakve stvari,a pogotovo kada ga napadaju DS kerberi postaje mi prihvatljiv.
Препоруке:
0
0
12 субота, 07 новембар 2009 02:46
Nikolaj
Lajavi krelče,

ako si primetio, Bujošević ima malo složeniju tezu od tvoje Teletabis interpretacije. On, naime, ne tvrdi "da je za sve kriv Koštunica", nego da se Koštunica 2004 zalagao za isto ono što danas naziva nacionalnom izdajom (pravo Vojvodine da donosi zakone), i da nikad nije objasnio kako je i zašto u međuvremenu promenio mišljenje. I (Bujošević) takođe tvrdi da neko ko o tako vašnim stvarima kao što je - šta sačinjava nacionalnu izdaju i rasprarčavanje zemlje a šta ne - tako lako i bez objašnjenja menja mišljenje, i nema neki krediblitet ni težinu da bilo koga za bilo šta kritikuje.
Препоруке:
0
0
13 субота, 07 новембар 2009 08:26
Sima
Tacno je, za sve je kriv Kostunica, ale ne za ovo za sta ga optuzuju nego sto nije preuzeo odgovornost kada je imao vlast i policiju i BIA i nije ove zapadne sluge raskrinkao i uz medode (koji oni na mjemu sada sprovode) politicki marginalizovao. Kad on nije smeo ovi se izgleda ne boje jer zapad stoji iza njih pa na zalost nasem posrtanju i propadanju nema kraja.

To sve uz predpostavku da je on taj kakvim se predstavlja.

Mozemo da procitamo da mnogi u njega sumnjaju da radi i na struju i na baterije ko ce ga znati, ali svakako Srbija je u rasulu.
Препоруке:
0
0
14 субота, 07 новембар 2009 09:23
Биљана
А било би још боље кад главни уредници не би прећуткивали крај и поенту приче. ПО уставу Србије који је усвојен под владом Војислава Коштунице и парламентарне већине коју је чинио ДСС, Г17+, СПО И НС пише да аутономне покраине могу доносити одлуке а не законе. Предлог устава није јачи од усвојеног устава, па према томе одговорност и значај предлога Устава Србије никако не може бити већа од одговорности и значаја усвојеног Устава Србије.
Препоруке:
0
0
15 субота, 07 новембар 2009 12:29
Прва Србија
Бујошевић каже да ДС наставља тамо где је ДСС стала у растакању државе! Наравно да је јасно да Коштуничина кривња није у томе- он је крив што многи лопови нису у затвору, што је дао вештачко дисање овима који су сада у "социјално одговорној" влади и цупкају пред вратима социјалистичке интернационале, крив је што своју странку није прочистио, па му је по локалу често воде "старе куке", мућкароши, мешетари, па и прави подлаци који штите једино сопствене интересе(нпр. у Пожаревцу)...
Крив је он за много тога, али за растакање државе не.
Препоруке:
0
0
16 субота, 07 новембар 2009 13:40
Мирко К.
Лично, о Коштуници одавно имам лоше мишљење и немам нити најмање дилеме да је он, заједно са његовом трабант партијом, "тројански коњ у нашој опозицији". Његова "политичка поза" се састоји из три провидна и лако оборива става: демократија, национални идентитет и интерес и, на крају, доследност, као врста политичког поштења. О демократији, како је Коштуница и ДСС гледају и бране, највише говори њихово активно учешће у октобарском преврату уз помоћ запада, који је био све друго, осим демократски. Инсистирање на националном идентитету, на коме Коштуница са својим чаушима из ДСС јаше, за њих је, уствари, начин да се покупе гласови и тако одради посао за "западне пријатеље". Доказа има безброј, а навешћу само овај: предлог ДСС за регионализацију Србије (онај њихов сопствени предлог, без учешћа других странака, који су јавно и са помпом представили). Паметном доста! А о "доследности" не треба ни трошити речи, довољно је само прелистати безбројне одлуке његових влада, из којих се лепо види да се од доследности код Коштунице не може наћи ни "д", а камоли нешто више. Ја ћу овде навести један драстичан пример, илустрације ради. Од многобројних Коштуничиних "рупа на свирали", једна је, засигурно, била и Хашки суд. А управо је његова влада предала највећи број Срба тој правној и моралној накази, том "модерном инквизиторском суду 21.века".

Могло би се о Коштуници и његовим "гафовима" исписати странице и странице, али то више ничему не служи, време његовог вакта је занавек прошло. Не треба му поново дозволити да мешетари са гласовима поштених људи, у нади да је он бољи од осталог дела ДОС-а, јер није. Исти је, разлике нема, туђа их је чизма, уз помоћ новца, довела на власт и туђа их рука на тој власти ротира, према тренутним потребама. Србија је вазална банана држава и то ће и остати све док "октобарци" не падну са власти, а Срби се не окрену својим сопственим вредностима. "Досовце" зовемо "досманлије", па тако и Коштуницу, јер није могуће само "овлаш затруднети", зар не?
Препоруке:
0
0
17 субота, 07 новембар 2009 14:51
Srbija možda neće opstati
Slažem se s Mirkom K. Koštunica je definitivno trojanski konj u opoziciji.
Žao mi je radikala, jedna takva mala strančica kao što je DSS kontroliše stare radikale, a postoji mogućnost da iskontroliše i Tomu. Nemam mišta protiv niza ljudi u DSS , ali stranka kao stranka je baš ono što reče Mirko K- trojanski konj.
Препоруке:
0
0
18 субота, 07 новембар 2009 21:38
СВИ ТРУДНИ
@Мирко К. - "Досовце" зовемо "досманлије", па тако и Коштуницу, јер није могуће само "овлаш затруднети", зар не?
Волела би знати ко зове досовце - досманлијама, кад употребите множину, објасните ко смо то МИ.
Осим тога наведите ЈЕДНУ политичку партију која ЈЕДНОГ МОМЕНТЕ НИЈЕ БИЛА ОВЛАШ ТРУДНА на нашој политичкој сцени. Сада је и СНС, најновија и највећа опозициона партија отишла право у Америку, значи да су и они "трудни 100%"?!
Предходни коментар(Прва Србија) изражава личну и конструктивну критику ДСС, у којој има смисла и критеријума. Ваша је чисто навијачка и бесмислена.
Ко није изручивао Хагу - СПС и СРС пре 2000те- јесу брате, значи и они су трудни и западни, ДОС- јесте, значи трудан и западан, ДСС- јесте, и они су трудни и западни, ко остаје- НИКО
Долазак на власт - У којој држави је радио Слободан Милошевић пре политичког успона - У АМЕРИЦИ, значи западни човек. Ко је са њим био у коалицији СРС ( значи и садашњи СНС)- нема овлаш трудних, сами сте рекли.
Национални интерес - треба ли помињати националне успехе Србије од увођења вишепартијског система до данас- нико се на национализам (по Вашим критеријумима) не може позвати.
СВИ ТРУДНИ!!!
Препоруке:
0
0
19 субота, 07 новембар 2009 21:41
СВИ ТРУДНИ- допуна
Да се СПО не наљути, и они су били у влади ДСС, значи и они су ТРУДНИ 100% И ЗАПАДНИ - по критеријумима Мирка.К
Препоруке:
0
0
20 недеља, 08 новембар 2009 11:50
Мирко К.
@СВИ ТРУДНИ: Драга моја госпођо или госпођице, нема потребе да се узбуђујете и жестите због мог коментара на рачун Коштунице и ДСС, па макар он заиста и био „навијачки и бесмислен“. Једноставно, мој поглед може бити чак и такав, имам право да навијам, а навијање се често може окарактерисати као "бесмислено". Али, није тако! Ја сам мој поглед на Коштуницу и његову политику образложио врло конкретним примерима које, како видим, обилазите као „ђаво крст“. Уосталом, примера Коштуничине „демократичности“, бриге о „националном интересу“ и „политичкој доследности“ има безброј, јер он је подуже био у врху српске власти, па ако затреба, ја ћу наставити да Вам их набрајам.

А што се тиче Ваше примедбе, појаснићу. Израз „досманлије“ су први употребили радикали, али се он одомаћио у народу током ових 9 црних година српског посртања и све већих и тежих неуспеха. Значи „ми“ се односи на народ. И слажем се са Вама да су све српске политичке партије „трудне“ стопроцентно! Дакле, да поновим, нема потребе да се жестите јер се ми, у суштини, слажемо. Осим, изгледа, око Коштунице, али то онда, бар по мени, са Ваше стране изгледа некако навијачки. И бесмислено.

И на крају, опростите на шали, просто нисам издржао. Као што видите, ја се слажем са Вама да се такво мишљење прошири на целу нашу политичку елиту, јер је она, нажалост, одавно и безнадежно у „благословеном стању“.
Препоруке:
0
0
21 недеља, 08 новембар 2009 15:35
Peter
Da je "Politika" odavno u sluzbi rezima,imamo na "delu" cinjenice:Sve pre je u sluzbi tita i milosevica,kasnije,kostunica dovodi (Lj.Smajl.),DS Bujanovica i svi gude "odu vodji".Zato je "Politika" i dospela tamo gde jeste a srbija,tamo gde nije zasluzila.
Posle ovog mandata,Bujosevic ce u ambasadore,ako ne "odleti' ova vlast,a "novi gazda ce dovesti i novog ljubimca".
Препоруке:
0
0
22 недеља, 08 новембар 2009 15:41
Биљана
за Мирка.К - Ваш коментар је је пун констатација са недовољно аргумената који их поткрепљују и трошењем речи да ће те написати доказе, ако треба. Наравно да увек треба написати што више доказа, (ако их има). У супротном констатације су бесмислене, јер, као што сте видели из мог кометара, могу се без изузетка променити на све партије и сви испадају исти, а ја мислим да нису исти. Навијачке су јер су субјективне у корист неког другог који, сами сте се сложили, није бољи ни у чему од оног кога Ви критикујете.
Од критике из коментара Прва Србија (ком. изнад Башег)ДСС је тешко одбранити, јер је садржајан и аргументован, док Ваш лако пада у воду.
И у праву сте, жестим се, али не на критике ДССа, већ на критике које, попут Ваше, праве уравниловку тамо где је нема.
Повлачење предлога о регионализације је признавање грешке од стране ДСС. Зар је то лошије од истеривања свог предлога иако си постао свестан да је лош? По томе ДС је у праву што не повлачи предлог Статута Војводине и тиме не признаје своју грешку??!
Са мојим - СВИ ТРУДНИ, сложили сте се да би се "посули пепелом" јер нисам Вам оставила места за другачији одговор.
Препоруке:
0
0
23 недеља, 08 новембар 2009 19:38
Мирко К.
@Биљана:
Госпођо (или госпођице) Биљана (СВИ ТРУДНИ), од „надгорњавања“ са Вама ћу и ја неминовно доспети у „оно блажено“ стање, нема ми друге. Дакле, да појасним још једном. У првом коментару сам навео три врло конкретна примера за Коштуницу и ДСС као илустрацију
њихове „демократичности“, „посвећености националном интересу“ и „политичкој доследности“. Ви их не негирате. Ето, ја Вас поново п(р)озивам да их прокоментаришете.

Даље, не посипам се пепелом, него напротив стојим иза онога о чему говорим, а то је да нашој политичкој елити не треба веровати јер су нас до сада СВИ више пута преварили. Ако Ви мислите да некоме ко Вас је преварио „тричавих“ 3-4 пута треба и даље поклањати поверење, јер су Вас други преварили и десетак и више пута, то је Ваш резон у који не бих улазио.

И на крају, веома невешто прикривате своју наклоност ДСС и Коштуници! Зашто то радите? Није забрањено њима веровати и за њих гласати. Ја их овде критикујем јер је текст окренут њима и не видим зашто би овде уопште било места спомињању СПС или СРС или неке треће странке. Ви све приказујете у смислу да су други још лошији од ДСС или најмање исти такви. Па шта? Да ли то значи да гласачи поново треба да им повере гласове јер су они, тобоже, мање зло од других? Ма, хајте молим Вас! Нема ту логике, али ни успеха. Таквим приступом им нећете помоћи, напротив! Навешћу Вам само један конкретан пример. Ви их „браните“ наводом да су и друге странке предавале Србе Хашком суду! И ја Вас питам, па шта? То не умањује љагу која је тим поводом пала на ДСС! Напротив, свако коме је нека друга странка при срцу ће Вам одмах рећи да је ДСС рекордер по броју изручених Срба Хашкој Великој Инквизицији. И то не можете порећи!

Велики поздрав и свако добро, макар и са њима!
Препоруке:
0
0
24 недеља, 08 новембар 2009 23:27
Биљана
за Мирка.К - ако би неко написао да су Медведев и Тадић обојица ниски растом, морала би да жестоко браним Тадића и испало би да сам против Медведева а да симпатишем Тадића. Такав је и ваш однос према мом коментару, политичка етикета, па разумевање и саучешће а све то јер критикујем Ваш начин критиковања. Нећу одговарати на то.
Срећно и Вама са таквим односом.
Препоруке:
0
0
25 понедељак, 09 новембар 2009 13:14
thinking maize
Ето, грађани и грађанке, браћо и сестре (нека узме шта ко воли!) да признам! Ја сам инсајдер, члан те килаве странке, килавог вође! Кога неки острашћено бране,а други још острашћеније
оспоравају! И сви због потпуно супротних разлога! Могу рећи: "За добрим коњем се прашина диже", али поставља се питање ко је овде "коњ" и да ли је он
"добар" и каква је "прашина"? Само ћу навести нешто што ми је једна страначка колегиница изјавила
о, сад већ мало заборављеном (а својевремено врло прозиваном!) Драгану Јочићу. На питање неких ДСС-оваца зашто се МУП не обрачунава са корупцијом, г-дин Јочић је само раширио руке и резигнирано изјавио: "Људи моји како да хапсимо коалиционе партнере?!" Ја износим нешто препричано, али узимајући у обзир извор (ради се о мало мушичавој и врло способној и поштеној особи),могу препричано да третирам са добром дозом вероватноће! А изнето и подсећа на политику ДСС-а! Знате, оно "мало трудно"! То им се обило о главу, као и свима нама!
Ипак, да ли смо сви баш овако темељно размишљали 5-ог октобра 2000 г., као што сада износимо на страницама НСПМ-а у овим полемикама? Да ли се неко сећа 27-ог марта 1941? И тада је било западног спиновања! То нешто говори о нама! Нема оног:
"Чекај, полако, пази да се не зај.....!" Само Чедино: "Живот не може да чека!" Think about those things! PS. "Килавост" "Коштунија", можда није само килавост, али о томе ће причати историја и они који ће све ово преживети! Живи били драге НСПМ
колеге и колегинице једно 100 година и дабогда дошли на 40 дана NEW WORLD ORDER-у!
Препоруке:
0
0
26 понедељак, 09 новембар 2009 14:47
Биљана
@thinking maize - има један стари виц - излази човек из кафане и угледа како тројица бију једног. Њему паде мрак на очи, стеже му се нешто око срца јуначког, улети међу њих и оног што га тројица бију, шутне и он пар пута ногом.
Тако је и са ДССом, сви га удружено оптужују за све и за свашта и не мора човек бити члан те странке да би то видео. Зар ћемо само своје бранити по сваку цену а све друге по сваку цену нападати? Јесмо ли сложни да ова власт ради лоше или их оптужујемо само зато да би "неки наши" дошли на власт? Овде је све више коментара који разноразним прозивкама покушавају да овај сајт претворе у међусобну борбу опозиције или да укажу како је борба против власти беспотребна јер су сви западни, недоследни, продане душе, сви испоручују Хагу, сви су непринципијелни.. Па ко онда има кредибилитет да критикује, шта онда радимо ми овде?
Препоруке:
0
0
27 понедељак, 09 новембар 2009 16:34
thinking maize
За @ биљана. Поштована "Биљана" (да ли сте г-ђица, г-ђа или можда припадник ЛГБТ популације, то је Ваша приватност и не интересује ме!) немам намеру да се "посипам пепелом" или критикујем странку, којој и даље припадам, само износим што сам сазнао и што ми изгледа вероватно. Ма шта то значили, било у овим полемикама, било у нашој стварности! О томе да сам нечији "члан", то је мој избор, као што је избор г-де Вукадиновића и Антонића да на овај начин заступају оно што (мисле да) је исправно. На страну, што се слажем са поменутом г-дом, као и добар део овдашњих полемичара. Ради се о жељи да се нешто промени у нашем друштву, јер, већ је евидентно, да слабо шта је добро у њему. Или као što неко, негде и некад рече: "До слома је дошло, не због хуља и њихове похлепе и нитковлука, већ што добри људи ништа нису учинили да спрече те хуље у њиховом науму!" На ово немам шта да додам или одузмем. Свако има свој начин, иако је могуће да мој начин није најбољи. Но за сада, сам сносим одговорност за њега, одговорност "младотурчина", ма шта то значило у садашњој Србији. Не поносим се тиме, али и не стидим. А што се тиче гореописаних хуља,за њих важе Дучићеве речи:"Они су најхрабрији
људи на свету, не зато што се никога не боје, већ зато што се никога и ничега не стиде!" Срдачно thinking maize
Препоруке:
0
0
28 понедељак, 09 новембар 2009 22:45
Биљана
@thinking maize - Нисам мислила на Ваш коментар, већ на све већи број заиста тенденциозних коментара (драго ми је што их НСПМ пушта), који сајт користе за предизборну кампању и подметање ногу а не за дискусију. Наравно да и сама нећу одустати од свог начина борбе за који мислим да је најбољи( није ми у карактеру).
Дучића читам и ево његовог цитата једног енглеског писца - "Кад би поштени људи имали дрскости непоштених људи, где би био овај свет."
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер