уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

На данашњи дан 1944. године, под притиском Черчила, краљ Петар II одузео команду Дражи Михаиловићу и признао Јосипа Броза Тита; 1521. Турци, после двомесечне опсаде, први пут освојили Београд

Kоментари (57) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 29 август 2019 08:59
Да, до 1944. године...
... цео свет је сазнао ко се овде борио против Хитлера, а ко је забушавао или сарађивао са окупатором.

Тако да Перица није имао куд.
Препоруке:
49
44
2 четвртак, 29 август 2019 09:15
Sudba kleta
Kraljeva odluka pod ili bez pritiska je smrsila konce dinastiji Karadjordjevic. Ovaj sadasnji pajac tzv. Prestolonaslednik je tragikomicna izmotacija. Za utehu neizlecivim srpskim monarhistima, na vidiku je jedan drugi Aca pa bi tako mozda mogli da ga proglase i za kralja kad se on i inace tako pinasa i tako ce dobiti i novu dinastiju...
Препоруке:
40
26
3 четвртак, 29 август 2019 09:36
Петар Пантелић
На данашњи дан 1944. године, на захтев избегличке југословенске владе, која је то учинила под притиском британског премијера Винстона Черчила, краљ Југославије Петар II је у Другом светском рату одузео команду Драгољубу Дражи Михаиловићу и признао Јосипа Броза Тита за јединог вођу југословенских снага отпора немачкој окупационој сили.


И до овог тренутка су нерадници и олош (зна се у сваком селу какав је ко био) приступали терористима, али је овим чином убијена Југословенска војска у отаџбини. Срби су изгубили рат, изгубили су војничку част и поштовање, а деведесетих година прошлог века се видело да више не постоји српски војник. Како ли се само српски непријатељи радују овом наказном друштву у коме данас живимо? Неће довека. Догодине у Призрену!
Препоруке:
44
45
4 четвртак, 29 август 2019 10:18
Тај Перица је...
... масон био - као и отац му.

Терали Србе да клече! Тешка срамота.
Препоруке:
31
20
5 четвртак, 29 август 2019 11:01
Београђанин - одлука јесте била политичка, али и основана
Треба однос четника и партизана (ројалиста и комуниста) посматрати у контексту истих таквих ситуација у Грчкој, Пољској и Кини за време Другог рата.

У свим тим земљама су се и једни други борили против окупатора до краја рата, а на крају једни против других. У Грчкој је Запад помогао ројалистима (уз сагласност Москве), у Пољској је Русија помогла комунистима (уз сагласност Запада), док су у Кини обе стране подржаване, једни од Русије, други од Америке.

Проблем је (и разлика) у томе што су се у свим тим земљама ројалисти-републиканци(Куоминтанг) до краја тукли са окупатором, док су код нас наши ројалисти то престали већ након прве одмазде Немаца, дакле у јесен 1941, од када су почели да 'тактизирају' и били увучени, мало по мало, у отворену сарадњу. То су просте историјске чињенице, и ми можемо да их анализирамо зашто је то било тако, али не и да их негирамо.
Препоруке:
37
30
6 четвртак, 29 август 2019 11:04
Алекса
На данашњи дан 1944. године, на захтев избегличке југословенске владе, која је то учинила под притиском британског премијера Винстона Черчила, краљ Југославије Петар II је у Другом светском рату одузео команду Драгољубу Дражи Михаиловићу...

краљ Петар Други је тада улазио у своју двадесет и другу годину. послужио је само као параван за оне који су одлучивали у "избегличкој југословенској влади" и Лондону.

уследила су бомбардовања од стране Енглеза и Американаца српских градова; утабало се будући аутопут братства и јединства да се заташкају хрватски усташки злочини; Београд и Србију су освојили и окупали у крви хрватски и словеначки комунисти све са српским комунистичким ренегатима као послугом...и пројурише десетлећа и ооооп ево нас у задрузи код блера и његовог вадикавског питомца и ен бернабич са њеним тимом, да не спомињемо буљументу амазонки са у на челу поплаве нво...
да л се то избегличка влада из Лондона некако неопажено вратила у земљу? и када?
Препоруке:
30
31
7 четвртак, 29 август 2019 11:22
Станић Милан
Петре,мало је потребно шире познавање историјских догађаја да би се разумјела одлука Черчила(краљ Петар 2.је био обична марионета који није био господар ни сам себи).Стоји историјска чињеница да је равногорски покрет почео као антифашистички,међутим врло брзо прелази у властиту негацију сарађујући са Немцима и Италијанима у борби против партизана,при томе чинећи небројене злочине на тлу бивше ЈУ, и то не само над другим народима,него и над властитим народом.Опште је позната чињеница да четничке војводе у Босни признају власт Павелића,па са усташким доглавницима потписују споразуме о сарадњи у борби против партизана.Чувени војвода Дреновић са Мањаче гине у немачком ауту са немачким официром.
Партизански покрет најмање је дело КПЈ и Тита.Ради се општенародном ослободилачком покрету чију есенцију чини младост,покрет широки народни маса, у коме предњачи српски крајишки народ,а1944.то је срце партизанске државе,коју је, на своју велику жалост морао признати и велики Черчил.
Препоруке:
35
31
8 четвртак, 29 август 2019 11:26
аксиом
И за народ и за државу а и за династију било би боље да је на папиру оставио свој мозак а не потпис.
Препоруке:
22
8
9 четвртак, 29 август 2019 11:32
Посматрач
Без власти и без средстава, у туђини, млади краљ је вероватно био уцењен од старог лисца Черчила који му је рекао : или пристајеш, или . . .

Тек, тај краљев говор, преношен преко радија, запечатио је судбину ЈВУО.
Срушио краљевину Југославију. Отворио врата комунистичком терору.
Препоруке:
35
35
10 четвртак, 29 август 2019 11:52
ЗОРАН
Одлука је била само ''мање зло''од онога које је претило Србима. Нико не помиње да је то Стаљин издејствовао у Јалти и да је ксније преко својих зликоваца говорио да ако Срби не прихвате Тита да ће Србе иселити у Азију а овде населити неке друге. Требало је спасити што се спасти може.УСА далеко,а Црвена армија пред вратима.
Препоруке:
19
24
11 четвртак, 29 август 2019 11:55
Алекса
о Де Валери
ужас!невероватно је како су у фантомском "танјугу" успели да напишу такву гомилу будалаштина у само пар редова.Догађајима дају погрешна имена, изпремештали их у времену.
"Због учешћа у устанку "Црвена паства" 1916, Енглези су га осудили, прво на смрт па на доживотну робију, али је ослобођен 1917. Предводио је 1922. Даблински устанак, после чије је пропасти 1923. објавио крај оружане борбе, али је ипак успео да издејствује да Лондон призна самосталност Ирске (без Северне Ирске, осим једног малог дела Алстера)".
1916. је учествовао у the Easter Rising.
1922. је почео грађански рат, а не Даблински Устанак,након што је делегација са Мајкл Колинсом (подметнуо му Де Валера) прихватила споразум са Британијом,тада најмање зло,у којему је Лондону остао огроман део Алстера(могле би чак да се повуку лабаве паралеле са "ирским Косовом").
Испаде још да је Де Валера издејствовао независност!!!
Посетио је немачку амбасаду на почетку маја 45. да изрази саучешће због смрти хитлера.
Препоруке:
10
11
12 четвртак, 29 август 2019 12:01
како да не "бака јело"
Да, до 1944. године...
... цео свет је сазнао ко се овде борио против Хитлера, а ко је забушавао или сарађивао са окупатором.
Тако да Перица није имао куд.
Увек тај Брозов "цеосвет" се користи када се масно лаже.
Ако сте се "ви" борили против Хитлера што нисте рушили мостове пруге централе по Немачкој него по Србији.
Зашто сте убијали Србе а не немце и изазивали немце да убију што више Срба.
Почели сте са убиством два Србина 1941 и завршили са убиством два Србина 2000 Петровића и Стамболића.

А борили сте се тако што Броз побене
- из Дрбара у Италију а народ страда
- побегне из ужица са златом из банке а народ и раднички батаљон страд
- побенге прескачући поток Сутјеску а остави ~10000 цивила да страдају

А 1944 цела Банда Броза дошла у Србију да убија Србе уместо да је ослобађала словенију хрватску босну и слречила немце из Грчке да се извуку

ДА би 1948 прешли на страну злочиначког НАТО пакта
Препоруке:
32
50
13 четвртак, 29 август 2019 12:29
Алекса
за "Станић Милан"
јесте, покрет је био широк и српски, са крајишким језгром, које је било најближе пипцима хрватског усташког Загреба, али му је на чело дошао неко ко је у време Покоља Срба у ендеха, и не само, кренуо у револуцију да обори Србију која је прошла кроз балканске ратове и први светски рат.
усташка држава од самог почетка, а посебно од септембра 1941. кад је Италија покрила "своју" окупациону зону, није контролисала велик део терена који су им Немци дали за државу. а тамо где су контролисали починили су монструозне злочине! само на делу територије! у том контексту се треба и видети шта су споразуми са локалним четничким војводама означавали... што се Италије тиче, и она је штитила српски народ, а било је и Немаца, али то су били појединци, Немачка је омогућила усташки Покољ.
нису присталице Краљевине и монархије бациле Србе на Србе у грађанском рату. Што би ратовали против властитог народа? Ко ли је то учинио?ко је одма колонизацијом кренуо да даље ослаби Крајишнике?
Препоруке:
22
22
14 четвртак, 29 август 2019 12:36
Владимир Челекетић
Да, некрунисани краљ (или је "краљ" у том случају)је позвао Србе да стану под комунистички барјак што су многи од њих са одушевљењем прихватили. Играо је улогу британсе лутке, до краја. За друго и није био. После знамо како је било. Сад неки који су против комунизма би краља који је потомак тог "краља", а тај његов потомак нас зове у ЕУ, баш као што чине Вучић и Ана Брнабић. Леп избор, нема шта.
Препоруке:
21
15
15 четвртак, 29 август 2019 13:03
Neka je laka zemlja hrabrom rodoljubu, partizanskom borcu i istorijskom naučniku Vladu Strugaru.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/124/drustvo/3636862/preminuo-akademik-vlado-strugar.html
Препоруке:
23
14
16 четвртак, 29 август 2019 13:11
Мики
РАТКО МЛАДИЋ је комуниста и носи петокраку. Па дали је РАТКО МЛАДИЋ као комуниста непријатељ Срба или је давао свој живот за Србе и Републику Српску. РАТКО МЛАДИЋ се Савезу комуниста Југославије придружује 12. фебруара 1964.год. Шта је писало на кравати коју је Српски херој Ратко Младић носио у Хагу. Приликом изрицања пресуде Ратко Младић носио је црвену кравату са логом Комунистичке партије Руске Федерације и комунистичким симболом комунистичке партије - срп и чекић.
Ја сам Партизан исто као и Ратко Младић. Зашто Српски херој Ратко Младић не воли четнике?
Ратко Младић:" Када ми је отац убијен од усташа, био је партизан, имали смо једну краву која нас је хранила током рата.Једног дана су четници дошли у нашу кућу завезали су моју мајку(била партизанка) у стају,једну плетеницу су јој завезали за рог од краве а другу за стуб,где је крава била везана. И запалили су и отишли. Спасили су нас комшије. Зар ви мислите да после тога ја могу да ставим кокарду".
Препоруке:
26
16
17 четвртак, 29 август 2019 13:21
Živeo Socijalizam
Zašto Draža Mihajlović nije prisvojio Knin ?
Zašto Draža nije sprečio streljanje 800 000 Srba u Jasenovac ?
Zašto Draža nije prisvojio BiH, Vukovar ?
Zašto su ljotićevci učestvovali u streljanju đaka u Kragujevac ?
Zašto su četnici klali nevine Srbe ?
Pokolj u Vraniću je bio zloglasni četnički pokolj stanovnika beogradskog naselja Vranić, na svetog Nikolu 1943.god. Tokom noći 20/21. decembra 1943. Prvi bataljon Posavske brigade Avalskog korpusa JVuO izvršio je masakr civila u kojem je ubijeno 67 meštana (uglavnom žena i dece) sela Vranić 30 kilometara od Beograda. Podeljeni u tri grupe, četnici su izvršili pokolje u 14 kuća u selu. U svim kućama pobijeni su svi ukućani, osim petoro koji su slučajno preživeli. A pokolj u Boleču se desio narednog dana, 21. decembra 1943. godine.
Препоруке:
42
26
18 четвртак, 29 август 2019 13:31
Dragi rodoljubi, još na samom početku rata, u ''maloj Moskvi'' Popovu Polju, u istočnoj Hercegovini, iz narodnog glasa odjekivala je pesma.
У Попову испод Бјеласнице
Ту не рађа мајка издајице.
У Попову плаво цвијеће ниче
Па и оно 'Смрт фашизму' виче.
Попово се поље куне
Неће краља, неће круне.
Неће краља ни четника,
Неће Дражу издајника.
Из свег гласа народ кличе
Краљу Петре, издајниче!
Препоруке:
35
29
19 четвртак, 29 август 2019 13:42
Турас
Чини ми се вековима вук на овцу право има ... Ми смо слободарски народ али имамо кењкаву , корумптну , погану и лоповску власт , час ретким изузецима , то наводим из куртоазије .
Тако мали Пера "на притисак" неког говнара са дебелом цигаром , пређе преко родољубивог академски образованог (за разлику од њега будућег алкохоличара)генерала Драже , нашега чиче и продаде га англосаксонцима на правди Бога , нареднику бивше АУ војске , која је вешала сељаке по Мачви . Отуда настаде она "лепа" песма "србе на врбе"које нам и данас попевају наши сусједи .
Данас прима неки мутавко државну апанажу , вероватно "на притрсак" Њ.В.ГБ , јер лоза мора да се поштује као код доброга вина . Тако је јако разумљив стих нашег највећег песника .."јер је раја стока силна".
Препоруке:
20
19
20 четвртак, 29 август 2019 13:45
Oposum
Da, na današnji dan 1944. god Englezi su pogazili svoju reč opet po ko zna koji put i ukinuli podršku Draži i njegovoj JVuO te naterali maltene zarobljenog kralja Peru Drugog koji je tada bio još dete, od njih zarobljenog, da se odrekne svoje vojske u Otadžbini i da joj naredi da se stavi pod komandu svoga arhineprijatelja Tita i njegovih komuno zlotvora. To je bila tragedija neviđenih razmera za sve srpske kraljevske borce. Plakali su, bacali puške, hvatali se za glavu, ridali, tugovali. Ali kralj Pera Drugi je bio nateran na to, onaj zlikovac Čerčil ga je pod velikim ucenama i pritiskom na to naterao. Zato je kasnije Petar i otišao iz Engleske kod Ruzvelta u Ameriku koji ga je koliko toliko ipak više uvažavao i cenio. Inače, sam Draža je posle sloma Kraljevine Jugoslavije aprila 41-ve napravio veliku grešku što je i dalje maštao o Jugoslovenstvu čak i u trenucima kada se pred njegovim očiva stvorio monstrum zvani NDH koji je nemilice tamanio Srbe. Tada je morao tu fikciju odbaciti.
Препоруке:
18
21
21 четвртак, 29 август 2019 14:31
Овако је било
Draža Mihajlović je bio četnik a njegov sin Branko i njegova ćerka Gordana su bili Partizani.
Препоруке:
16
10
22 четвртак, 29 август 2019 14:39
Tito
Drugovi i drugarice, građani i građanke, ne dozvolite da vama tamo okupator preko svojih nenarodnih režima vlada i uništava. Hrvatski šovinizam i fašizam, nacionalno istrebljenje Srba i genocid, perfidne metode u ubijanju i isterivanju ljudi, kriminalno otimanje i pljačka moraju biti eliminisani po uzoru na Blajburg.
Postepeno i uporno, kada narod odozdo razvije htenje ujedinite se, zgazite kapitalizam, klasni interes Zapada i pljačkaške tajkunske sluge i doušnike! Srbi mogu biti ponovo svoji na svome, kad zgromite hrvatske fašiste koji ponovo prizivaju Hitlera, zver Pavelića najvećeg izdajnika koga je hrvatska majka rodila, kao i antijugoslovena i srbofoba zločinca Tudjmana i njegovu oligarhijsku kliku! Oni ne poznaju reči ljubavi čoveka prema čoveku, oni neće da narod bude svestan svoje snage i sposobnosti, da ima besplatno zdravstvo i školstvo, svoje fabrike, kulturu i samostalnost. Zbijte se oko zadatka uništenja okupatora i suverene budućnosti za sadašnja i buduća pokolenja!
Препоруке:
21
8
23 четвртак, 29 август 2019 15:10
Катарина Крстић
Случај комедијант(Црњански),хтео је да се пре неколико дана навршила годишњица последњег (до сада познатог)Титовог уговора с Немцима о снабдевању, за заједнички отпор савезничком продору преко Словеније, познат као Вилфанов споразум. Тужно је што Срби бар ових тридесетак година уче своју историју у кафани, или из интенрет коментара. Да бар користе приступ отвореним архивама, дигитализованим издањима књига и докумената на интернету, не би овако безумно понављали јефтину усташко комунистичку пропаганду. Тада би, рецимо, знали да је још с пролећа 1944. у размени депеша Краљевска канцеларија обавестила Врховну команду да је Краљ под притисцима, и да до каквог год безуменог наређење дође, да се ТАКВОМ наређењу не верује и да се не послуша. Знали би и да је К.Петар неуспешно повукао ову одлуку у јануару 1945,али и дефинитивно у јулу 1945. Да је разбојнички АВНОЈ који се преименовао у Скупштину починио државни удар августа 1945... а и Черчил се покајао...
Препоруке:
17
23
24 четвртак, 29 август 2019 15:39
Звонимир Бгд - генерал Драгољуб Дража Михаиловић, њим самим 1
У вези са неким мишљењима да је Дража пазио на жртве српског народа:

”U leto 1940. godine - rekao je Draža isledniku Ozne - povezao sam se sa Borom Mirkovićem, jer me je baš on pozvao zajedno sa Žarkom Popovićem, mojim nerazdvojnim drugom i šefom obaveštajnog odeljenja Generalštaba. Nas smo dvojica sa Borom održali niz sastanaka. Sastancima su prisustvovali i njegovi oficiri, koje je on naročito birao. U prvo vreme cilj sastanaka bio je zagonetan, Bora je veličao Simovića, napadao Stojadinovića, kneza Pavla i zvaničnu politiku, koja se iskristalisala. Cilj sastanka bio je prevrat i obaranje režima.”

Prema tvrđenju dr Jovana Marjanovića, jednog od naših najboljih poznavalaca četničkog pokreta, može se uzeti sasvim kao pouzdano da je Mihailović godinama učestvovao u pripremama za svrgavanje proosovinskog režima kneza Pavla...da je o ovom kompleksu problema diskutovao sa predstavnicima britanske obaveštajne službe.

Уследиле су последице по српски народ.
Препоруке:
23
10
25 четвртак, 29 август 2019 15:40
Звонимир Бгд - генерал Драгољуб Дража Михаиловић, њим самим 2
У вези са замеркама Брозу како се једино он одлучио да диже устанак баш на простору Србије и да тако жртвује српски народ у огњу немачке окупације:

Po Mihailovićevim rečima, on je tek 20. aprila saznao za kapitulaciju Jugoslovenske vojske, koja je potpisana 17. aprila 1941. godine. Tad se on sa nekoliko oficira, podoficira i vojnika nalazio u Bosanskom Petrovom Selu kod Gračanice.
”Odlučih da pođem u Srbiju - rekao je Mihailović isledniku. Računao sam da tamo nije sve svršeno, bar u pogledu naroda. … Računao sam da organizujem narod, na prvom mestu u zapadnoj Srbiji, i onda i dalje.”
Препоруке:
20
11
26 четвртак, 29 август 2019 15:40
Звонимир Бгд - генерал Драгољуб Дража Михаиловић, њим самим 3
У вези са питањем регуларности суђења ТОГ ВРЕМЕНА:

Suđenje je pratilo više od 100 novinara, od kojih je 60 bilo iz inostranstva. Svoje specijalne dopisnike poslali su gotovo svi veliki svetski listovi, radio-stanice i agencije. Da bi stranim i domaćim novinarima omogućili da što lakše obavljaju svoj posao, u zgradi Vojnopešadijskog učilišta bila je postavljena posebna telefonska centrala za slanje novinskih izveštaja. Ceo tok procesa prevođen je na strane jezike - na ruski, francuski i engleski. Radio Beograd je direktno prenosio tok suđenja.
Dražu su NA NJEGOV ZAHTEV branili beogradski advokati Nikola Đonović i Dragić Joksimović. Artur Gejt, američki radio novinar:”Dok je stajao pred sudom okružen fotografima, izgledao je pogružen. Dosta je ugojen, ne izgleda onako izgladneo kao kad je bio uhapšen”.
U dokaznom postupku saslušan je veliki broj svedoka, pročitano je oko 1.000 ratnih naredbi, izveštaja, depeša, pisama i drugih dokumenata.
Препоруке:
16
12
27 четвртак, 29 август 2019 15:41
Звонимир Бгд - генерал Драгољуб Дража Михаиловић, њим самим 4
Текст молбе за помиловање генерала Михаиловића који је он поднео Президијуму Народне скупштине ФНРЈ:

„Presudom Vrhovnog suda FNRJ, Vojnog veća od 15. jula 1946. godine, osuđen sam na kaznu smrti streljanjem.

Skrhan fizički i duševno, nedaćama koje su me pratile kroz ceo moj život, molim Prezidijum Narodne Skupštine Federativne Narodne Republike Jugoslavije da mi kaznu smrti streljanjem zameni putem svoje milosti, kaznom lišenja slobode. Molim da se ova moja molba uzme kao moje iskreno pokajanje i da mi Prezidijum olakša tešku kaznu na koju sam osuđen.

Uveravam Prezidijum da ću za vreme izdržavanja kazne lišenja slobode, svojim predanim i požrtvovanim radom uložiti sve da doprinesem koristi našoj novoj državi, kao što sam već pokazao pre i u toku procesa u više mahova.

S molbom da mi putem najviše milosti Prezidijuma Narodne Skupštine Federativne Narodne Republike Jugoslavije dade pomilovanje,

Učtiv Dragoljub - Draža M. Mihailović

15. jula 1946. g. u Beogradu“
Препоруке:
17
12
28 четвртак, 29 август 2019 17:12
Алекса
за "Звонимир"
"У вези са замеркама Брозу како се једино он одлучио да диже устанак баш на простору Србије и да тако жртвује српски народ у огњу немачке окупације".
прво, нико овде није ни тврдио да се Броз једини одлучио. питање је шта је, од кога и у име кога броз ту тражио, након што је кренуо сасвим природан српски покрет отпора у Србији?
друго, кад све имаш тако лепо црно на белом и све тако поштено, да реци ми поштењачино, где се дедоше земни остаци Ђенерала?
Препоруке:
11
16
29 четвртак, 29 август 2019 17:19
Иван
Никада Енглези Србима нису били пријатељи. Никада. Свесно и намерно, превртљиво и подмукло, на њима својствен охол и себичан начин, отказали су подршку Дражи и његовим четницима негде на половини рата и прешли на страну Тита и његових партизана. Најпре су нам навукли велику несрећу и преко својих верних сарадника, велеиздајника двојице ђенерала Мирковића и Симовића изазвали пуч у држави у најтежем могућем тренутку и наљутили тиме Хитлера те је овај изручио хиљаде тона бомби на Србију и окупирао је потом те раскомадао на најзверскији начин а ови издајници за то време одмаглише баш у Енглеску и оставише јадну Србадију на немилост Немцима, усташама и осталим зликовцима. Онда су наговарали Дражу да се бори против Немаца и комуниста обећавајући му помоћ да би само пар година касније и њега оставили на цедилу. Далеко им кућа. А ђенерал Дража је направио највећу грешку тиме што је и после априлског слома себе и даље звао Југословенским официром. Моментално је требао ту утопију да одбаци.
Препоруке:
8
9
30 четвртак, 29 август 2019 17:23
Majstor Bob
Na jednom mestu sam video savršeni opis Karađorđevića: ŠTETOČINSKA DINASTIJA.
Препоруке:
8
11
31 четвртак, 29 август 2019 17:35
Овако је било
Алекса
за "Звонимир"
друго, кад све имаш тако лепо црно на белом и све тако поштено, да реци ми поштењачино, где се дедоше земни остаци Ђенерала?


DRAŽA MIHAJLOVIĆ JE UMRO PRIRODNOM SMRĆU U RUSIJI!
Draža Mihajlović umro prirodnom smrću u Rusiji gde je i sahranjen 1956.god. On je živeo do 63-e godine i tamo je umro. Kada je Draža video da ga Englezi puštaju niz vodu, jer nije više hteo da ruši pruge koje su izazivale streljanje Srba. Tada je preko ruskih veza, koje je imao kao obaveštajac, izdejstvovao da po završetku suđenja bude odveden zajedno sa nemačkim generalom Lerom.
Препоруке:
17
19
32 четвртак, 29 август 2019 17:46
Алекса
за "овако је било"
нема фрке "партизан", али питање и даље остаје, мого си да напишеш и да је човек умро у САД, зар не?
мислим, педесет година је прошло и руски архиви су отворени...
Препоруке:
13
7
33 четвртак, 29 август 2019 17:50
Звонимир Бгд колеги Алекси 2
После састанака и договора две устаничке формације у Србији у лето 1941. (у Струганику и Брајићима) чинило се да је Србија на домак ослобођења већег дела своје територије од окупатора и његових сарадника. Међутим, из центара Савезничке коалиције (Лондона и Москве) руководству ових група долазиле су противречне депеше и упутства. Данас многи историчари сматрају да су управо ове конфузне директиве допринеле различитим погледима на даљи развој устанка, што је последично довело и до међусобног оружаног сукоба. Чак и после избијања сукоба, Броз и Михаиловић покушали су да реанимирају јединство устаника, преко посредника. Није успело због почетка агресивне офанзиве окупатора на ослобођену територију. Тада су и расписане оне две потернице. Броз је бежао у друге крајеве земље, али под борбом и одржање јединствене команде. Михаиловић се извукао из обруча, али није постигао јединство команде над јединицама које су се упустиле у колаборацију итд. Велика је то и компликована прича.
Препоруке:
14
9
34 четвртак, 29 август 2019 17:50
Звонимир Бгд колеги Алекси 1
Колега, најпре да се договоримо да, када се прича о прошлости, нема места нервози и свађи. Чињенице неће побећи, па би требало да смирено погледамо трагове те прошлости. А онда нека свако доноси закључке по свом нахођењу. Свако црно-бело гледање на историјске догађаје и личности, "добри и лоши момци" a la americana, није историјско и не доприноси трагању за истином. Нико ОВДЕ није то тврдио, али је то позната поштапалица оних којима је устанак трн у оку када гледају на нашу прошлост, ко год да га је подигао и водио. Устанак као такав њима смета. А управо тим устанком наш се народ на своју хвалу и славу за вечна времена уписао у ослободиоце Европе и победнике 2.св.рата.
У устанку је учествовао и Дража. Али је, по избијању грађанског (идеолошког) рата, убрзо затражио помоћ у оружју и муницији од Немаца (Дивци, 11.нов.1941.). Био је одбијен, јер Немцима није била потребна његова помоћ. Затражено је да положи оружје, што је он одбио и био је гоњен.
Препоруке:
12
9
35 четвртак, 29 август 2019 17:58
Јаков
Партизани су били издајници исто као и њихов потомак Слободан Милошевић који је ПРИЗНАО КОСОВО КАО ДРЖАВУ!!!
Препоруке:
7
28
36 четвртак, 29 август 2019 17:59
Четник
Да су Тито и партизани били добри они не би донели Устав из '74. који је био лош за Србију.
Препоруке:
15
9
37 четвртак, 29 август 2019 17:59
Алекса
за "Majstor Bob",
а може ли та квалификација да се распише, па да видимо шта следује Александру, чика Пери...
разумем да је и са Обреновићима све било у реду, све од Копитара па тамо до сеанси у бечком велепосланству у Белом Граду осамдесетих?
лако потежеш уопштену оцену, тако ми се чини.
Препоруке:
7
7
38 четвртак, 29 август 2019 18:00
Јоланда
Црногорци су били Срби, зашто су Тито и партизани створили црногорску нацију која никада није постојала??? Да није било њих не би било ни Мила Ђукановића
Препоруке:
15
8
39 четвртак, 29 август 2019 18:02
Ко је Мики, а ко Кики?
Зашто су комунисти Шиптарима дали аутономију на Косову? Зашто Срби у Крајини нису имали аутономију?
Препоруке:
14
12
40 четвртак, 29 август 2019 18:13
Алекса
за "колегу Звонимира"
нисте колего одговорили.
ајде да мало проширим,
шта је Маихаиловић, а шта је Броз тражио у Србији, од кога су послани, јер нисам најбоље разумео, ни ко је кога послао, кад спомињете Москву и Лондон?
и успут шта је било са српским комунистима у Србији, након што их је посетио Броз?
него мене копка не мање и оно друго питање.
с једне стране огроман доказни материјал (из прве руке надам се), а са друге слалом око постављених питања?
Колико ми је познато Пољаци и слободни Французи су у јеку рата одликовали Ђенерала... кад оно Бела Црква и напад на немачке окупаторе светионик отпора у Европи.
Препоруке:
10
9
41 четвртак, 29 август 2019 18:14
Мики
Јаков
Партизани су били издајници исто као и њихов потомак Слободан Милошевић који је ПРИЗНАО КОСОВО КАО ДРЖАВУ!!!


Слободан Милошевић није признао КиМ као државу. Шиптари су прогласили КиМ као државу 2008.гд. а после потписивања мировног Кумановског споразума на КиМ је прва стигла Руска војска и Путин. 12 јуна 1999.год. долазак руских војника на аеродром Приштина. 18 јуна 1999.год. потписан званичан уговор у Хелсинкију о учешћу руских трупа у саставу КФОР. 10 јула 1999.год. 86 руских војника из састава КФОР размештено у Косовској Каменици. 17 јун 2001.год. Путин у Приштини.
Препоруке:
19
8
42 четвртак, 29 август 2019 18:38
Алекса
"Јаков", "Четник", "Јоланда", "Ко је Кики...", ево вам сендвичара у карактеристичној избацила их поплава акцији.
Препоруке:
6
8
43 четвртак, 29 август 2019 18:52
Где су сада Мики, Кики и другови?
Зашто партизани нису капитулирали пред нацистима? Зашто се нису сакрили у ћошак и посматрали шта се догађа и дојављивали шта треба окупатору, ако се мора? Јер, што се мора, није тешко. Зашто се нису као не мали број Срба утркивали и потказивању родољуба окупатору? Зашто су баш хтели да ослобађају Србију, и то још и са Црвеном армијом, када су могли као други да легну, ћуте као заклани или, једноставно, да помисле да Немци нису тако зли или да су непобедиви? У крајњој линији, зашто нису сарађивали са немачким зликовцима? Зашто су се партизани борили, кад наши преци нису? Да су и они били као наши преци, ми сада не бисмо морали да вас оптужујемо са све и свашта, јер бисмо имали кукавичку ураниловку.
Препоруке:
12
10
44 четвртак, 29 август 2019 19:08
Звонимир Бгд

Алекса
"Јаков", "Четник", "Јоланда", "Ко је Кики...", ево вам сендвичара у карактеристичној избацила их поплава акцији.

А, па да, ево и етикета... тако се увек завршавају наше српске дискусије. А чему вам то служи, колега? Постављате ми питања на све стране. Па, шта сам ја? Ваш ученик? Много би овде требало простора да се одговори на сва та питања, али простор и време на НСПМ не могу надокнадити библиотеке књига. Помињете одликовања и питате ко је кога послао?? Колега Алекса, немојте да сте као дете. Пажљиво и стрпљиво листајте и читајте изворе и разноврсну литературу. Па и сведочанства са различитих страна. Временом, тако, пристрасност опада а снагом информација ниче једна реалнија слика историје. Постоји могућност да ће вам се на тај начин неке истине полако примаћи... Значи, не одликовања (пасива), него реалан учинак на терену и допринос победи антихитлеровске коалиције (актива).
Препоруке:
18
8
45 четвртак, 29 август 2019 19:23
Петер РВ
Дан вјечитога срама за Карађорђевиће и српске монархисте који траже неко оправдање за овај подли акт издаје пeтра II.
Ко је ским сарађивао је споредно кад се узме у обзир да овај рат је, уствари био - грађански! Нјемци су били споредни актери ,употребљавани за пропагандне сврхе! Радило се о томе да се спријечи успостављање бољшевичке диктатуре над Србима.
Нико(сем имбецили!)може рећи да се Дража и његови четници нијесу борили и гинули за монархију, да спријече долазак ове диктатуре на власт.
Што је најгора послиједица овог гнусног акта је- да је краљ легализовао титова масовна стријељања која су услиједила, Кочевски Рог, Зидани Мост итд.
Препоруке:
14
13
46 четвртак, 29 август 2019 19:25
TITO
Kosovo i Metohija je južna, a Vojvodina severna pokrajina Republike Srbije i tačka. Zauvek!
Препоруке:
12
4
47 четвртак, 29 август 2019 20:26
Ах
Никако да се превазиђу старе омразе четничке и партизанске иако и једних и других скоро па више да и нема омразе и пропагандни наративи опстају.
Оно што загрижени антимонархисти и титоисти заборављају је да монархија није имала никакав утицај од свргавања намесника кнеза Павла. Малолетни краљ Петар је радио оно што су му сугерисали пре свега Енглези који су пуч и извели тако да мислећи да служи интересима ослобађања од нациста није имао чак ни лоше намере а камоли утицај. Последице Титове ћораве кутије и укидања монархије се осећају и данас - уместо титуларног владара и парламента који влада имамо опет свемоћног диктатора - демократског "Титића" Вучића.
Тако ће увек нажалост бити све док се Срби не освесте, ако се освесте, и обнове монархију и тако спрече овог и будуће диктаторе да даље уништавају државу и народ.
Препоруке:
10
11
48 четвртак, 29 август 2019 20:48
Zoran
Zašto Draža Mihajlović nije prisvojio Knin ?

Kako da prisvojis nesto kad ej tvoje? Tad repuvblike nisu postojale, to ti tvoj SOCIJALIZAM ismisli, koga ti velicas.

Zašto Draža nije prisvojio BiH, Vukovar ?

Istop kao gore.

Zašto Draža nije sprečio streljanje 800 000 Srba u Jasenovac ?

A sto Zapad i Rusi nisu zaustalili streljanja po Ausvicu i ostalim logorima? Zato sto ni oni nisu mogli.

Zašto su ljotićevci učestvovali u streljanju đaka u Kragujevac ?

Dreaza sa Ljoticevcima nema nista.

Zašto su četnici klali nevine Srbe ?

Nevine nikad. Samo komuniste i one koji ih podrzavali. A komunisti ti napravili drzave, ustav i Kosovo ti oduzeli, pa ti sad ga velicaj.
Препоруке:
13
19
49 четвртак, 29 август 2019 20:58
Алекса
за "Звонимир".
не знам какве везе има мој коментар о ботовима са вама? што вам смета, ако описујем очигледну појаву?
зар сам је вама налепио или је то само маневар да не одговорите на два најпростија питања са самог почетка? у чему је проблем? ако је процес ражи Михаиловићу био тако транспарентан како показујете, где је човек сахрањен?
што се литературе тиче, волио бих да ме упутите на неку синтезу другог светског рата на просторима Краљевине Југославије која би задовољавала критеријуме објективности које сте навели?
И тек да појачам једно питање коментатора, колико је људи (ако се ради о људима са перспективе брозових комуниста), колико је људи стрељано након завршетка рата у Словенији?
Ништа обавезно наравно, ако нећете да одговорите ништа страшно.
Можда ћемо се ипак око једног сложити, долазак на власт броза и његових разбојника је означавао активно затирање представника и самог друштва које је постојало у Србији пре другог светског рата од не-Срба.
Препоруке:
13
10
50 четвртак, 29 август 2019 23:01
Звонимир Бгд
Дискусија било која ако креће од етикета не доприноси расправи о конкретним питањима.
Нису маневри, али је мало простора за маневрисање у оквирима коментара читавом једном причом која је историографски рашомон. Подразумева нека предзнања важна за историографију и разумевање оновремених околности и контекста. Савремена историографија има противуречна ТУМАЧЕЊА, јер различити аутори полазе од различитих мерила. Ипак, највећа већина историчара сагласна је да је проф.др Бранко Петрановић (1927-94) непревазиђени стручњак за историју Југославије, посебно 2.св.рат и послератни период. Његова "Историја Југославије" у 3 тома је препоручљива и пуна корисних информација, али је у неким деловима превазиђена даљим истраживањима. Међутим, његова књига "Србија у 2.св.рату" је и данас незаобилазна историографска синтеза резултата вишедеценијског истраживања.
Реторзије је победник примењивао широм Европе. Нису само југословенски специјалитет. Не можемо их посматрати данашњим мерилима...
Препоруке:
14
15
51 четвртак, 29 август 2019 23:44
Живело све што су створили да пропадне - 1
Размишљао сам да ли да напишем коју реч у вези сада већ проширене расправе поводом контраверзне одлуке Краља Петра II. Да де јуре преда своју краљевину највећим њеним непријатељима. Комунистима, проклетницима, на челу са ау капларом ј. орозом. Иначе забрањеној терористичкој организацији у скоро свим државама света. Изузев злогласног СССР. Чињенице су да се с младим краљем Петром манипулисало од покварених лица типа генерала симовића (овај се чак вратио у титославију и уживао све привилегије, попут црвених-сиц), мирковића. Иза њих су били њихови наредбодавци британци. Вештина в. черчила се огледало у томе шта је знао жртвовати туђе целе народе за британске интересе. Написао је брит. војини историчар Лидл Харт. Док су велике британске и француске колонијалне армије егоистички чувале њихово огромно колонијално царство дотле су други, славенски народи по њима морали да ратују са нацистима, фашистима. Којима су колонијална царства требала у истој мери!
Препоруке:
13
12
52 четвртак, 29 август 2019 23:48
Живело све што су створили да пропадне - 2
Бора мирковић је био покварен у тој мери да је био у сукобу интереса. Иако војно лице био је власник фирме за увоз из британије авионских мотора и резервних делова за потребе југословенског ратног ваздухопловства. Велика новчана средства која је стекао на такав, незаконит начин, била су у британским банкама. Ово је послужило британцима да уцењују несретног и поквареног мирковића да ће му незаконито стечени новац запленити ако не уклони принца Павла и Владу Цветковић-Мачек који су као реал политичари избегавали конфротацију са Силама осовине. О овоме пише у својим мемоарима савременик тих дешавања генерал Богољуб Илић. Министар војни у избегличкој влади. Авантуру у непотребно увлачење Краљевине у рат са силама осовине једва су дочекали удружени усташе и комунисти. Српски народ је платио највећу могућу цену. Државу су му разорили. Непотребно је страдало што од зверских усташа што од ништа цивилизованијих, проклетника комуниста преко 1,2 млн Срба.
Препоруке:
13
12
53 четвртак, 29 август 2019 23:53
Живело све што су створили да пропадне - 3
Зашто проклетника? Зато што се ради о најгорој, ђаволској, загриженој, секти која чега се год дохватила то је пропало или пропада.Трагедија је још већа што су се у луциферова кола упрегли најгори пореклом срби. Дивљи, насилни, атеисти, национално несвесни. У крајности и сами себи најгори непријатељи. Да тога нису ни свесни! Сулуд свет! Овде се неко потписао са 'Живео социјализам' са силестом небулоза. Нигде не наведе да напр. несрећни пољопривредник није имао ни здравствено, социјално ни пензионо осигурање. У земљи 'меда и млека'. Која глед' чуда заврши на сметлишту историје. Земља југовића, или бирократа би била чудо да није скончала. Што од огромне администрације (сизоманија би њено задње чедо), армије, под и официра, милиција, удба (државоорганизованиих убица) и којешта. На КиМ ниси смео рећи албанском имигранту да је илегално дошао преко Проклетија, а таквих је било премного. Да ти не би помогле ни тоне брава и врата да те од уљеза заштите.
Препоруке:
12
11
54 четвртак, 29 август 2019 23:56
Живело све што су створили да пропадне - 4
И сада треба комунисте и њихове још живе потомке, исто проклетнике, убедити да су то што јесу!? Неки мисле да су не само себи тиме добар посао урадили. Е, господо вајна Алекса и слични мислим да је то немогућа мисија. Окористили су се на српској несрећл. Уживају а да нису ни свесни недела им. Неминовног, повратног ефекта. Јер, за наук, све се враћа и плаћа!
Препоруке:
13
11
55 петак, 30 август 2019 01:09
Петрановићеве комунистичке баљезгарије
Г-не Алекса овде вам потомак и истих погледа педигрираних орозових комуниста предлаже тенденциозну књигу 'Историја Југославије' и узгред о 2. СР у Југославији. Мој вам је савет да не трошите време на томе шта је писао монтенегрински назови историчар Петрановић. Књига историчара Веселина Ђуретића 'Савезници и југославенска ратна драма' права је књига да је прочитате! Поздрав!
Препоруке:
10
9
56 петак, 30 август 2019 12:04
Алекса
Поздрав!
Препоруке:
4
3
57 субота, 31 август 2019 17:57
Турас
@ четвртак, 29 август 2019 23:44Живело све што су створили да пропадне - 1
.... Вештина в. черчила се огледало у томе шта је знао жртвовати туђе целе народе за британске интересе...
Ово је једина вредна реченица у вашем излагању . Не верујем да ни Звонимир а ни Алекса (аналитичари аматери)увиђају њену поенту . Черчил , није мрзео Србе . Нити Зулу племе од 5 мил. које су Енглези истребили у афричким походима .Њему су и једни и сви други били безначајни . Елем, поента ! Србима Србија је безначајна када су лични интереси у питању. У томе је разлика Срба и Енглеза . Били то краљеви или политичари . Само србскоме сељаку је Србија мајка ! Погледајте Хрвате ! Како србско отимају и не само да бране већ измишљају(за разлику од вас) историске "чимбенике" . Ви господо наставите са препуцавањем . Моћи ћемо ми србски сељаци и без ваше "мудрости" . Поготову што неки "ојађени" - титоисте називају комунистима!? Тито је био диктатор !
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер