четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Јасеновачка воштаница

Kоментари (83) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 29 септембар 2009 13:37
Бранко
Без задирања у овај текст, сматрам да римо-католицизам и сам ватикан нема никакве везе са Хришћанством и Божјом ријечи. По страни историја Срба И Хрвата, али по самом учењу римске цркве и њеној догматици, она нема никакве везе са основом Хришћанства изузев ако је не схватимо само као институцију без духовне и вјерске вриједности.
По страни и њена историја (инквизиција, ратови против протестаната, и др. ратови, богатство, језуити и др. организације...), али римо-католицизам не може имати никакву вриједност и везу са Божјим.
Ово ваљда могу само разумијети они који вјерују у Бога и његову ријеч.
Препоруке:
0
0
2 уторак, 29 септембар 2009 14:22
ветеран
Господине Барићу, ви сте изузетно храбар човек, а храброст је данас веома ретка одлика (и код католика и код православаца). Хвала на овој вашој воштаници.
Препоруке:
0
0
3 уторак, 29 септембар 2009 15:06
300 + 1
@ Branko

Nemojte da generalizujemo. Nije fer prema antiglobalistickim katolicima u Juznoj Americi, prema katolicima u Meksiku koji trpe vise i duze od Srba nemilost komsija sa severa, prema Salesijancima koji su pokusavali da nesto pedagogije prenesu i na najsiromasnije slojeve u Torinu i drugim severnoitalijanskim gradovima sa kraja devetnaestog veka, prema fratrima Pijaristima koji su skolovali naseg najveceg pisca, Milosa Crnjanskog, prema nekim katolickim teolozima koji i danas stoje na pozicijama slicnim srpskim, tradicionalnim, o porodici, vrednostima, solidarnosti, toleranciji i ljubavi za siromasnije i nesrecnije od nas. Posto sam ziveo i radio jedno vreme upravo sa ne-evropskim katolicima, mogu da Vam kazem da sam od tih ljudi dobio mnogo dobrog. Nas odnos prema katolicima nije i ne sme biti odnos prema Hrvatima, Austrougarskoj, nemackim i madjarskim fasistima (u Madjarskoj inace zivi pola protestanata), kao ni 'spanskom socijalisti', Solani. odnosno, ne samo to. Argentinci su katolici. Kubanci su katolici. Ivo Andric je bio katolik. Ja jesam protiv generalizacija.
Препоруке:
0
0
4 уторак, 29 септембар 2009 15:55
Ruzica Vujovic
Sa ovakvim Hrvatima moguce je pomirenje, - hvala gospodinu Baricu za tekst koji je napisao.

Ipak, mi moramo tragati za racionalnim objasnjenjem lli objasnjenjima hrvatskog genocida na Srbima, ciji je simbol Jasenovac. Iako se slazem sa ocenom da Katolicka Crkva nema odgovornost za Jasenovac, misljnja sam da dublje razloge za jedinstveni bratoubilacki zlocin ogromnih razmera treba traziti u iznudjenoj konverziji veceg broja pravoslavaca (Srba? Hrvata?) u katolicanstvo i hrvatstvo. Ovaj akt manje ili vise prisilne konverzije je svakako odgovornost Katolicke Crkve, mada ne i njegove zlocinacke posledice, - kaze se da je put u pakao poplocan dobrim namerama. Hrvati, kao insider-i procesa konverzije, mogu dati bolji odovor na pitanje o uzrocno posledicnoj vezi konverzije i zlocina, mada je ovo verovatno put kojim se redje ide, iako bi upravo ovo mogao biti put istinske nacionalne emancipacije Hrvata.

Zasto su Srbi narod sa tako malo samopostovanja i tako puno otpadnika? Zasto Srpska Pravoslavna Crkva ne uziva veci ugled u srpskom narodu? Pitanja za nas Srbe.
Препоруке:
0
0
5 уторак, 29 септембар 2009 16:48
Simic Manojlo
Srbi su jedan, duboko nesrecan narod:
stanuju blizu Hrvata.
Препоруке:
0
0
6 уторак, 29 септембар 2009 17:30
@300 + 1
Бранко овде не говори о свим тим добрим људима које ви помињете. Овде је реч о римокатолицизму (папизму) као извитопереном тумачењу Божје речи и делању у правцу ширења свог утицаја, а не у славу Бога.
Препоруке:
0
0
7 уторак, 29 септембар 2009 17:35
Peter RV
Hrabre rijeci Rikarde Baricu. Ne znam za druge Srbe, ali ja ih prihvacam kao iskrene. Neka Bog da da imaju uticaja na Hrvate i Srbe. Pozdrav.
Препоруке:
0
0
8 уторак, 29 септембар 2009 17:48
Aleksandar 1
Odavno nisam video losiji tekst i ni po nacinu pisanja ni po kolicini pojmovne konfuzije. Ovo je primer kako ne treba pisati. U prvi mah mi se ucinilo da teskoce u citanju stvara novo-hrvatski jezik nepotrebno prenatrpan anglicizmima, ali sam ipak zakljucio da covek ne zna da pise, ne zna da sroci recenicu, a kad se ucini da je nekom recenicom nesto prepoznatljivo ipak izrazeno to se uvek cini besmisleno. Recimo, koja je to misao reci: "Jasenovac je smrtna rana hriscanstva"? Nije u Jasenovcu ubijeno hriscanstvo, nije hriscanstvo ni osramoceno—osim ako autor ne izjednacava hriscanstvo sa katolicanstvom. U Jasenovcu su pobijene stotine hiljada Stba, Jevreja i Cigana, a ne "hriscanstvo" (mada su ubice bile katolicki hriscani).
Препоруке:
0
0
9 уторак, 29 септембар 2009 17:50
Aleksandar 2
A onda je tu i recenica koja predstavlja biser tragicnog nerazumevanja svega (pod uslovom da nesto smisleno tvrdi):

Идентично Јеврејима који не проналазе никог свог одговорног за трагедију својих 6 милиона људи, тако се и наши комунисти не налазе одговорни за нашу славенску трагедију.

Sta se ovde poredi? Jevreji sa "nasim komunistima" a ti nasi komunisti su Sloveni? Da li je ideja da zrtve treba sebe da krive za svoju tragediju. Dve su ovde greske ocevidne:

(1) Autor pogresno podrazumeva da slovenstvo (koje u svojim okvirimna podrazumeva mnogo razlika, pojedinacnog identiteta razlicitih grupa koju su sve slovenske) i hriscanstvo (koje isto tako u svojim okvirimna podrazumeva mnogo razlika, pojedinacnog identiteta razlicitih grupa koju su sve hriscanske) pruzaju ljudima i grupama tip samoidentifikacije koji ne dopusta ubilacke sukobe unutar tih grupa.

(2) I te kako ima Jevreja koji (pogresno i bezobrazno) krive SVOJE za 6 miliona pobijenih svojih. Hana Arent je jedan takav perverzan primer—ali njoj je najbitnije bilo da trivijalizuje nacisticko zlo (izjednacavajuci ga sa sovjetsko-komunistickim putem pojma "totalitarizma") i rehabilitiju svog profesora (koga je jos kao student seksualno zadovoljvala), konfuznog "filozofa" i nacistu: Hajdegera.
Препоруке:
0
0
10 уторак, 29 септембар 2009 17:52
Jasenovac
Naravno da niko ne treba da bude proganjan zbog toga što su njegovi preci počinili zločin. Ali, mi ne možemo da zaboravimo Jasenovac i ne samo što ne možemo i ne smemo da zaboravimo, mi moramo stalno da govorimo o Jasenovcu. U današnjoj Srbiji govor o Jasenovcu je de facto cenzurisan; dopušteno je govoriti o srpskim zločinima u ratovima devedesetih, dopušteno je čak i falsifikovati istoriju i govoriti o zločinima koje su Srbi navodno počinili nad Jevrejima, dopušteno je objavljivati gnusnu laž kako su Srbi patentirali gasnu komoru...

Ali, mada diskurs o Jasenovcu nije formalno zabranjen, činjenica je da takvog diskursa nema u našim medijima niti na našem univerzitetu. Činjenica je da svako ko progovori o holokaustu biva žigosan kao srpski nacionalista. U današnjoj Srbiji, govor o holokaustu je cenzurisan.

Cilj svih aktuelnih polemika među istoričarima i drugim intelektualcima, ali i medijskih kampanja (posebno Druge Srbije) jeste negacija istine o holokaustu, negacija istine o Jasenovcu.

Ja verujem da gospodin Barić ima najbolje namere, ali je, nažalost, jedina funkcija ovog njegovog teksta, bez obzira na njegove namere, relativizacija zločina koji nosi ime Jasenovac.
Препоруке:
0
0
11 уторак, 29 септембар 2009 18:00
Surbel
Odakle zakljuci poput ovoga o navodnoj "neodgovornosti" Vatikana u genocidu nad Srbima u XX veku?
Odakle takva neupucenost i neobrazovanost medju Srbima samim?
Zaprepascujuce.Sve ide ka ponavljanju istorije-genocida naroda koji nista nisu naucili.
Препоруке:
0
0
12 уторак, 29 септембар 2009 18:39
Aleksandar
@Jasenovac

Dobro ste primitili otsustvo "diskursa", kako kazete o Jasenovcu u Srbiji (ne postoji ni u Hrvataskoj, osim u Tomsonovim pesmama i u tom "muzeju" koji je s pravom Zurof nazvao "postmodernisticko djubre"). Ali do koje mere zapravo otsustvo Jasenovca od posle drgog svetskog rata sve do danas obelezava Srbe i srbiju dobro je objasnio Jivan Culibrk u ovom govoru koji je veoma instruktivan:

http://www.youtube.com/watch?v=Wr2uHfD2JPY
Препоруке:
0
0
13 уторак, 29 септембар 2009 18:39
А. Павић
Довољно дуго читам писма НИН-у г. Барића, као и коментаре на текстове у НСПМ, да верујем у његову искреност, као и искреност његових унутрашњих ломова и жала за раздором који је свесно увезен на Балкан. Не улазећи у спорове око теза изнетих у чланку, ценим Ваш труд, г. Барићу, као и оно што осећам да настојите искрено рећи. И то је довољно за почетак.
Препоруке:
0
0
14 уторак, 29 септембар 2009 19:42
Синиша Стефановић
Štovani gosn. Bariću,

Vaš je prilog, nema mjesta sumnji, značajan. Nemojte se naći, lijepo molim, uvrijeđenim nekim od komentara. Što ste drugo, uostalom, nakon svega mogli očekivati? Nije, s druge strane, lijepo od komentatora odbacivati što ste rekli na osnovu ćutnji ili nepažljivo pročitana iskaza.

Vaš tekst, nesumnjivo hrabar i intirgirajuć, ostavlja čitalaštvo zbunjenim jer više bolnih pitanja čini otvorenim, štoviše, učinilo bi se gdjekome da se gdjegdje sol na još uvijek otvorene rane sipa.

Mislim da bi bilo lijepo kada biste, raščanivši strasti od ljubopitljivosti, pribrojili konkretne zamjerke u zboj odgovora koje bih bio slobodan očekivati u nekom obimnijem prilogu.

Dužni ste, nema dvojbe, dati precizniju ekspoziciju. Pa bismo potom mogli pokrenuti raspru jer ste u jednom potpuno u pravu: odnosi Srba i Hrvata jesu stožer kako novije povijesti, tako i razborite politike na Balkanu.

S obzirom na značaj predmeta, s taj prilog čekam s nestrpljenjem.
Препоруке:
0
0
15 уторак, 29 септембар 2009 19:53
Петар Вранковић
Једна необична анализа са хрватске стране... Лепо написано..
Препоруке:
0
0
16 уторак, 29 септембар 2009 20:16
Srbin
Kao praunuk od ustaša ubijenog pradede u Aradu 1915, kao unuk ubijenog dede od ustaša u Opuzenu 1941 i kao sin od ustaša ubijenog oca u Mostaru 1992 godine, molim i zahtevam od moderatora i redakcije NSPM da se na stranicama NSPM onemogući da se bilo ko moli za ustaše bez iskrenog i jasnog pokajanja,a i sa njim, sa pokajanjem. Onaj traži oprost od katoličke crkve, a katolička crkva im je oprostila, lično papa Jovan Pavle Drugi prilikom posete Hrvatskoj. Koji merbidni cinizam. Nisam se uverio nikada da se bilo koji ustaški sin stidi ili kaje oni se ponose, još se žale što se svako normalan njih kloni i gnuša. Pa i normalni Hrvati.Hoće da budu ljudi i hoće oprost. Meni njihovo izvinjenje i kajanje ne treba. Još manje mi trebaju objašnjenja i demonstracije tipa "jesmo pobili smo vas i nismo nikada nikome odgovarali i nećemo, zaštićeni smo i imamo imunitet da nećemo biti kažnjeni". Što se mene tiče neka vas đavo kažnjava. Niti ću vas tužiti niti ću vam se svetitii niti ću vam oprostiti. Vi ste đavolji i neka on, đavo, o vama brine i o vama se stara. Prokleti da ste i na ovom na onom svetu. I vi i vaša država i vaša crkva. Na vijeki vjekova. Amen.
Препоруке:
0
0
17 уторак, 29 септембар 2009 20:58
ДРАГАН
шта је сад ово јуче Мандић данас Барић да није на помолу нека нова "југа" видим да се и наши југословени пробудили па шаљу само похвале .Пада у очи поново поређење Јасеновца где су страдали цивили са љиховим Блајбургом где је уништен остатак усташке војске .Да ли је то исто?
Препоруке:
0
0
18 уторак, 29 септембар 2009 22:09
Милорад
Srbin је све рекао.Свака част.
Док смо ми Срби опраштали, Хрвати с муслиманским цвијећем су зла понављали.Опроста више нема.Нас је све мање. Наших села, варошица, градова, нема.Тамо више нема никога. Тамо је остао само страх који се шири домовима сијача зла.
Препоруке:
0
0
19 уторак, 29 септембар 2009 22:44
Jasenovac
@Aleksandar

Dobro je što ste pomenuli Hajdegera, jer njegov je odnos prema pogromu Jevreja doslovno identičan odnosu Druge Srbije prema holokaustu. U odgovoru Markuzeu, Hajdeger se usudio da povuče znak jednakosti između stradanja Jevreja pod nacizmom i položaja Nemaca nakon oslobođenja. Naravno, tačno je da je kod Rusa i drugih Saveznika u prvom trenutku proradila želja za osvetom, ali porediti te incidente sa holokaustom zaista je čin od koga zastaje dah! Nešto veoma slično događa se i danas: ako se neko usudi da izgovori reč "Jasenovac", Druga Srbija odmah poseže za poređenjem sa zločinima iz ratova devedesetih (Vukovar, Srebrenica itd). Kao da postoji nekakva ekvivalencija između holokausta i sporadičnih zločina u građanskom ratu devedesetih?! Ovaj monstruozni pokušaj da se neki zločini paravojnih bandi dovedu u isti rang sa zločinom nad zločinima, sa nacističkim državnim organizovanim pogonom za istrebljenje Jevreja, Roma i Srba, predstavlja najmračniji oblik relativizacije pa samim tim i negacije holokausta. Međutim, za razliku od Hajdegera, čiji nacizam niko ne dovodi u pitanje, Druga Srbija pokušava da svoj revizionizam i negacionizam predstavi kao antifašizam??! I to im, za sada, polazi za rukom! Verovatno će jednog dana, kad maske konačnu padnu, diskurs Druge Srbije ući u istoriju kao fenomen najperfidnijeg ist. revizionizma i negacionizma nakon Drugog svetskog rata!
Препоруке:
0
0
20 уторак, 29 септембар 2009 23:04
Јован Дероко
@Србин

Тако је сине..Све си рекао..Нема се шта додати..
Препоруке:
0
0
21 уторак, 29 септембар 2009 23:14
Стева Надрљански
Нисмо ми опраштали. Ми смо заборављали под дејством титоистичке хипнозе - пуј пике, не важи. За праштање таквих ствари је потребан огроман подвиг, као кад би ко подигао планину; не може народ да опрашта народу, "народ" није неко надиндивидуално биће, то може само појединац, а таквих је толико мало... Ми смо привремено заборавили ради привремених циљева, а кад смо се сетили, кад смо те циљеве одбацили пробудивши се из хипнозе, схватили смо да онај рат и није завршен... и још увек није завршен, а шта с тим да чинимо - не знамо.
Често се потеже она максима изговорена у Јасеновцу која изворно припада, чини ми се, патријарху Герману: "Да опраштамо, али да не заборављамо". Казаћу нешто што не верујем да ће баш сви прихватити: опростити управо значи заборавити, избрисати сваки спомен на нечији грех, на оно што је опроштено, као што Бог прашта без остатка "и више се не спомиње грехова наших". Са становишта националне стратегије ово звучи као јерес, то врло добро знам, али знам и да национална истина, колико год ја лично страдао за њу, представља само привид истине. Без обзира што ми навре крв у главу кад се сетим Јасеновца, знам да сада и овде не могу познати правду и истину: те категорије не обитавају у људским рукама.
Препоруке:
0
0
22 среда, 30 септембар 2009 00:16
Jasenovac
Mislim da nije problem samo odnos druge Srbije prema Jasenovcu. I mi, mi koji za sebe verujemo da smo srpski patrioti, na neki način, verovatno pod uticajem užasne antisrpske i uopšte rasističke propagande, nedovoljno mislimo o Jasenovcu i još manje govorimo o Jasenovcu. Jasenovca se setimo tek kada se dogodi neki strašan incident, kad kap prelije čašu. Nedavno nas je brutalni revizionizam nekih drugosrbijanskih istoričarki podsetio na Jasenovac; na sličan način setili smo se Jasenovca kada je jedan od službenika vlade (Dimitrijević) afrimativno govorio o novoj (negacionističkoj) postavci muzeja u Jasenovcu. Da li je moguće da se Jasenovca sećamo tek onda kad nas ovako strašni incidenti na to nateraju? Da li je moguće da smo i mi, srpski patrioti, zaboravili Jasenovac? Jasenovac je najvažnije mesto naše novije istorije i kao što je neko rekao da je posle Aušvica nemoguće pisati poeziju, tako i mi moramo da shvatimo da ne možemo da se ponašamo, da mislimo, pišemo ili u bilo kom smislu delujemo kao da Jasenovca nije bilo. Nažalost, Jasenovac nas trajno obeležava i koliko god bilo bolno sećanje na Jasenovac, mi ne smemo da potiskujemo ovu traumu, mi moramo da skupimo hrabrosti i da u svakoj prilici otvoreno govorimo o Jasenovcu!
Препоруке:
0
0
23 среда, 30 септембар 2009 03:14
Nerazumevanje
Dubok naklon gospodinu Baricu, koji na delu pokazuje da mrznja moze i mora imati kraja! Nazalost, neki od komentatora nisu imali strpljenja da tekst pazljivo procitaju, a neki ocito nisu u stanju ni da proniknu u znacenja tog teksta! U pravu je gospodin Baric kad bas Jasenovac stavlja u centar - jer, taj Jasenovac je potisnut ne samo od hrvatske, nego, sto je mnogo tragicnije, i od srpske strane!? Jasenovac jeste simbol patnje, zla, ali znamo da je posvuda bilo drugih "malih" jasenovaca, da su jame "golubnjace" jos zatrpane, i u njima su vec i nove kosti, iz ovog poslednjeg rata! Gospodin Baric poziva da ne zaboravimo, ali da zivimo dalje, i da pokusamo ziveti ljudski jedni pored drugih! Duboko cenim taj plemeniti napor ovog umnog coveka! Neko je spomenuo Igora Mandica - ni Mandic nije nikada, ni za sekundu, pokazao mrznju, i mada ga brojni u Hrvatskoj bas zbog toga mrze, njima nije jasno da bas Mandic i Baric brane cast Hrvatske!
Препоруке:
0
0
24 среда, 30 септембар 2009 07:53
antropolog
Ovaj Barićev tekst se ne može razumeti bez znanja antropologije. Zato kao ključ predlažem da pogledate u Enciklopediji Britaniki odrednice kanibalizam i kanibalski rituali. Očigledno da niko nije shvatio o čemu se u ovom tekstu radi. E, sad, ko da se smara sa enciklopedijom. Zato ću vas podsetiti na jednu epizodu serijala "Gusari sa Kariba" kada ljudoždersko pleme hvata kapetana Džeka Sparoua i stavlja ga na lomaču. Dok pale lomaču onome na lomači se obraćaju i mole ga kao božanstvo, ali ga ipak pojedu "Milost, milost" To je slično sa Barićevom "..sva mi je milost po Srbima"... Pod noge kapetana Sparoua na lomači stavljaju svoje amajlije, Barić bi rekao ..."svoje golo U staviću pod noge pravoslavnog križa"... Svom vraču kanibali daju deo svog plena, dakle deo ljudskog tela koje im je zapalo da ga pojedu zamotano kao tajna, i to daju vraču. Barić kaže..."svoj krst odneću pod skute katoličkog križa"...
Mogu vam reći da i u nekalibalskim ritualima jedenja postoji neke analogije. Na primer i mi prilikom slave ljubimo hleb. Dakle ustaški zločin je možda ponajprije reaktivacija zaboravljenog kanibalizma u Hrvata, a i instrumentalizacija kanibalizma u svrhu političkog i religijskog misionarstva.
Препоруке:
0
0
25 среда, 30 септембар 2009 09:51
Пречанин
@Стева Надрљански
Патријарх Герман је приликом освећења јасеновачке цркве подсјетио на јеванђељску заповијест око које нема погађања. "Да праштамо то морамо....али нека и праунуци наших праунука знају да је онај бетонски цвет сведок једног безумља које се никада и нигде не сме поновити..."
Сви ми, ту присутни (углавном потомци и рођаци уморених Срба) као и један бискуп, изасланик кардинала Кухарића смо поздравили те ријечи.

Нажалост, овдје пробуђена нада се убрзо показала као илузија...
Препоруке:
0
0
26 среда, 30 септембар 2009 11:36
Surbel
Onaj "BETONSKI CVIJET" u Jasenovcu jesu - ogromna slova U.
Nepojmljiva srpska glupost.
Препоруке:
0
0
27 среда, 30 септембар 2009 11:47
Rikard Barić tipičan je primjer šutljiva hrvatskog intelektualca. Kao moralan čovjek javno je priznao svu zaslijepljenost zločinačkog ustaškoga pokreta, ali je zaboravio reagirati na Zarkovićeve stavove.

A za pomirenje nužno je raskrinkati i ono što bez ikakva povoda srpska strana predbacuje hrvatskoj. Već sam odgovorio Zarkoviću, iako moram priznati da se NSPM-ov moderator nije iskazao jer je moje tekstove «iskasapio». Bez obzira što su izrezane rečenice objavljene u osvrtima na druge članke na ovomu portalu.

Komentator Aleksandar obmanjuje javnost jer tvrdi da je u Jasenovcu pobijeno nekoliko stotina tisuća ljudi. Iako su njegovi sunarodnjaci Žerjavić i Kočović utvrdili da je ubijeno 90-100 tisuća ljudi.

Milorad tvrdi da su Srbi opraštali, a da su Hrvati i Muslimani nastavili zločine. Pitam je li opraštala i Vojska Republike Srpske osramoćena haškom presudom nakon zločina u Srebrenici. Onomad je izašla karikatura o "poniznim kršćanima" Mladiću i Karadžiću. Obojica na tenku obilaze mrava na putu. «Krasno», rekao bi kratkovidni čitatelj koji nije primijetio da su ta dva «junaka» u pozadini karikature kuću sravnili sa zemljom.

Pamtitm ja dobro što je govorila Danica Drašković: «"Ovo je strašno, ta laž koju pričaju Dobrica Ćosić i Slobodan Milošević, kako mi ne ratujemo u Bosni, a znamo da je Srebrenicu osvojila jugoslovenska vojska koja je krenula iz Bajine Bašte. Mi to znamo, jer imamo tamo ljude koji su to videli – 280 tenkova je bilo, a vatrom su zasipana sva okolna muslimanska sela dok ih nisu pretvorili u krvavu kašu." Skoro istovremeno, za Studio B tvrdila je da bi Vuk "u svom Gacku danas branio Muslimane koji su tamo žrtva etničkog čišćenja, a ne Srbe koji su se tamo osramotili".
Препоруке:
0
0
28 среда, 30 септембар 2009 13:26
Мирко
Ко редовније чита, рецимо, НИН или коментаре на НСПМ, зна да Рикард Барић има своје мишљење и да га јавно и гласно износи у српској штампи, па није ни тајна како он гледа на односе Хрвата и Срба. Уосталом, чини ми се да су неки коментатори то и констатовали. Зато на коментаре о људождерству или употреби хрватског новоговора гледам као на поруке неупућених, јер је перо често брже од промишљања. А да не говорим о томе да ће Србин прво да искритикује и испљује, а после да се распитује по коме је заправо "опалио".

За мене нити најмање није спорно да аутор пише искрено и од срца. То је, треба признати, КВАЛИТЕТАН помак, ма како гледали на побуде. У Хрватској има јако мало појединаца спремних на корак који је Барић учинио према нама, укључујући и Пуховског или Мандића. Уосталом, хришћански је праштати, па, условно речено, највећи хришћани међу нама нису спремни да опросте Јасеновац. Јер, злочин геноцида који је тамо извршен над српским народом је чудовишних размера. Према томе, ради се о индивидуалном чину и он је тако и примљен, од једних као искрен и позитиван, а од стране других готово као ругање.

Е, па тако ће ићи и помирење између два народа. Споро, тешко и уз обострану неверицу. Зато је хрватска тужба ипак добродошла, јер је на њу српски одговор противтужба, те ће се два народа погледати преко историјских доказа и можда, коначно, започети прави и идеолошки необојен дијалог. Али, тек после пресуде и њеног образложења. До тада, чекаћемо свако у свом рову...
Препоруке:
0
0
29 среда, 30 септембар 2009 16:07
Simic Manojlo
Ovde se obilato koristi rijec "holokaust"
(grcki; holos= u cijelosti, sav + kaustos = spaljen, izgoren). I dok mi ovde, znamo da se govori o Jasenovcu i jezivom genocidu nad Srbima,
ostatak svijeta ce to da razumije, da govorimo
o stradanjima Jevreja. Svako pominjanje rijeci
"holokaust", uvijek je i jedino povezano sa stradanjima Jevreja.
I u tome je, i pored nekih netacnosti i ukupne
konfuznosti svoga teksta, gosp.Baric u pravu.
Mi se uz Jevreje "slepamo", zato sto o nasim stradanjima, prvo zbog titoistickog nacina
predocavanja svjetskoj javnosti, sta se kod nas
dogodilo( svi sve jednako ), a onda, zbog ove
uzasne drugosrbijanske propagande, u svijetu o
genocidu nad Srbima, niko nista ne zna.
Jermeni su se 90 god. borili po svijetu, da genocid
pocinjen nad njima 1915.,bude priznat u Parlamentima vecih demokratskih zemalja, negdje su
uspjeli, negdje jos nisu.
Svaku nasu sansu da svijetu predocimo, sta se
kod nas zaista dogodilo, u korjenu sasijeca
druga Srbija.
Препоруке:
0
0
30 среда, 30 септембар 2009 16:59
пт
Моје поштовање господину Барићу. Ово је ваш лични став и не може представљати ништа друго, али и такав је значајан помак у Српско-Хрватским односима. Наивно је очекивати да ће некакве тужбе решити било шта, јер ни убијеном ни убици не треба некаква светска "правда" која ће рећи ко је шта радио и ко је за шта крив, већ искрено покајање и искрени опроштај. Г. Барић врло добро види шта је изгубљено у Јасеновцу, и да је нанета непоправљива штета генерацијама долазећих Хрвата који неће моћи имати нормалне односе са Србима знајући врло добро шта су њихови преци урадили. Самолагање и одбацивање кривице, смањивање и релативизовање злочина и слично доноси привремено смирење, попут дроге, а онда све избије на површину првом приликом. И то је казна коју ће они морати носити, као што ће и Срби вечно морати да зазиру да им се то не догоди поново. Никаквог заборава ту нити има нити може бити, то је бреме живота који сви морају носити, волели то или не.
Али како даље? Слажем се да овде има пуно Југоносталгије, и сам је осећам, али помирења за наших живота нити има нити може бити. Једино донекле слично искуство, али ни приближно такво, Срби имају са Бугарима. А они су и данас, после скоро сто година од првог светског рата за нас завршена прича иако су нам по много чему сличнији од Хрвата. Можда највише чему се можемо надати је однос данашње Русије и Немачке, никаве ту љубави и опроштаја нема, али нема ни отворене мржње. Има послова, има могућности за строго одвагану сарадњу на обострану корист, и ту се прича завршава.
Препоруке:
0
0
31 среда, 30 септембар 2009 17:59
RaisingCain
“Посјет кардинала Божанића Јасеновцу унутар овог славенског поља је дубоко елаборирана активност кршћанства, а не издвојеног католицизма” каже колумниста. Дакле није кршћанство побило Србе у Јасеновцу већ управо и само једна фракција издвојеног католицизма! Можда грешим али осим општих места осуде злочина кардинал је одао пијетет не српским и другим жртвама у Јасеновцу већ усташама из Блајбурга и Степинцу позивајући се на правду и разумевању за исте! Дакле католичка црква у Хрватској остаје верна духу своје доктрине из прошлости и ту нисмо научили ништа ново.
Чињеница је и то да Хрватска са својом црквом предано ради на демонтирању спомен парка и да ће и сам Јасеновац за неку годину изгледати више као неки национални парк са врло замагљеном иконографијом места где су “неки људи страдали”. Ни хрватска католичка црква као ни већина Хрвата нису спремни да признају прво себи а нетом и остатку света шта се ту заиста дешавало ерго комеморација усташама у Блајбургу ће да буде финансирана пет пута више него комеморација у Јасеновцу и посећена од свих релевантних црквених и државних представника док се истовремено са временом али бизарно упорно и у етапама планира одлазак Јасеновца у потпуну опскурност алас илегалу...
“Послије Јасеновца и Блајбурга ово је трећи велики негативни реинфорцемент…”
Дакле зашто опет Блајбург поред Јасеновца??
Да се разумемо коначно, Србе су у Јасеновцу убијали Хрвати, усташе у огромном броју, на најзверскије, најперверзније начине и ничим изазвани!!!
У Блајбургу су побијени, стрељани није неважно напоменути, те исте усташе са остацима других колаборатора од стране партизана, понављам - не Срба већ партизана!
Да резимирам, ко год стави ове две ствари у исту реченицу или не разуме или није добронамеран.
Неко је поменуо да ће помирење ићи споро и тешко а ја бих рекао да не може да се мири - непомирљиво.
Препоруке:
0
0
32 среда, 30 септембар 2009 18:11
Rikard Baric
Onaj dio komentara koji je općenito shvatio Jasenovac, ili jevrejskim modulom, ili mondenim liberalnim kanibalizmom, u principu nije trebao plamen voštanice kao oblik zimskog grijanja elitnog Beograda. Taj plamičak ne samo da je malen, nego je i drzak kao kompenzacija za energiju zločina.
Ljudi koji su komentirali crkve kao institucije sasvim sigurno nemaju pristanak tih institucija da ih interpretiraju. Neka provjere.

Sva vrijednost samog plamička je u njegovoj usamljenosti koja nastaje tek kad se ode sa groblja. Voštanica ne moli za oprost, ne moli ništa, ona je voštanica.
Ono što o(p)staje neshvatljivo je vidljiva milost koju donose konkretni Srbi u komentarima, bez kojih te milosti ne bi bilo ni u kozmosu. U njima je ta konkretna tvar, mogli su i oni tragovima kanibala, ali nisu. S njima sam imao sastanak u Jasenovcu, jer bez njih ne mogu izaći iz grijeha potomstva.
I zato nisam želio da drugi dođu, jer mi ocu nisu prva braća, pa nisu ni meni. Rečeno mi je – Srbi će ti doći, zapali to njima u slavu. I jesam.

Rekao bi Gandi – napravi test sa istinom.
Nisam ni to, nego sa milošću.
Kome je do morala u politici neka ostane uz NSPM.
Препоруке:
0
0
33 среда, 30 септембар 2009 18:53
antropolog
Neupućen si ti Mirko. Urugvajski odbojkaši nakon pada aviona u Ande su preživeli jer su jeli meso svojih mrtvih drugova. Oni nisu kanibali. Teški duševni bolesnici takođe jedu ljudsko meso. Ni oni nisu kanibali. Glavna odrednica kanibalizma je verovanje da milost, Božja milost, u obliku snage, lepote, pameti, naročito pameti, bogatstvo i imanje dolazi kroz telo pojedene ili ponekad ubije žrtve. Prema tome kanibal može biti neko ko nije jeo ljudsko meso, ali veruje da je kroz ubijenog ili masu ubijenih došao do milosti. Barić to eksplicitno kaže. "Sva moja milost je po Srbima". Što po Srbima, što ne po Mađarima ili Italijanima. Što moja milost ili Vaša nije po Hrvatima. Reč je o njegovom eksplicitno izrečenom verovanju i ubeđenju. Pročitajte bilo koji uđbenik antropologije, ili bilo koji tekst o kanibalizmu na Internetu pa ćete videti ko nije obavešten. Korektnost političkog govora me ne interesuje u životu. By the way, u svakom udžbeniku antropologije naći ćete o pećinama u severozapadnopj Hrvatskoj i tragovima, tačnije kosturima, pojedenih ljudi. Razluka u starosti kostura je i po sto godina. Ne radi se o krapinskom periodu već o ranom srednjem veku. Nemački izvori iz srednjeg veka, crkveni dokumenti, novija istraživanja u Hrvatskoj, kao i neki paganski rituali u Međumurju i delovima Slavonije koji su nesumljivo kanibalski, potvrđuju tačnost tvrdnji da je među Hrvatima koji su se doseljavali bilo i kanibalskih plemena koji su se odmah sprijateljili sa istim takvim germanskim plemenima. Nakon pokatoličavanja u šestom i sedmom veku, odrekli su se deklarativno kanibalizma, ali je verovanje u kanibalske postulate i dan danas živo, eto na primer u Barićevom tekstu.
Препоруке:
0
0
34 среда, 30 септембар 2009 22:30
Родољуб
Читам г. Барића неко време и не могу да кажем да га не поштујем, али мислим да његов, помало чудан начин изражавања, долази од чињенице да је он - песник, романтичар сигурно, а можда свештеник или филозоф. Ово изјављујем у нимало понижавајућем контексту, напротив.

Али, реалност обично демантује песнике, па бих да мало злоупотребим ову колумну, и питам оне који мисле ових дана о односима Србије и Хрватске:

- Колико вас који овде пишете овога тренутка може да узме свој пасош и оде у Хрватску, нимало не стрепећи да ли су на неком "тајном" списку?

- Колико вас је искрено попричало (не преко интернета!) са иједним Хрватом у задњих пет година, или барем од њиховог признања "Косовес"?

- Колико вас зна колико Хрвати зазиру од Срба (из Србије)? Не улазим у разлоге, страх/подрозривост је присутна.

- Колико вас је, искрено, сазнало од Хрвата где су корени за то понашање?

Ја сам имао среће са одговорима на сва ова питања, и више немам никаквих илузија, осим о пукој ТОЛЕРАНЦИЈИ. Никаквог више ту ИСКРЕНОГ већег-дубљег разумевања не може да буде, па макар стотине "г.Барића" са обе стране сваки Божји дан качили по једну религијско-помирљиво-покајничку колумну.
Препоруке:
0
0
35 среда, 30 септембар 2009 22:42
Jasna Simonović
Odavno nisam pročitala nešto iz tolike dubine duše kao što je ovaj tekst...Dubina duše je dublja i od okeana...

Kažete da "Život nije potraga za pravima, pa čak ni za istinom ili spoznajom", ali Život jeste i pravo, i istina, i spoznaja...
Slažem se da "niti jedan od puteva sam po sebi ne vodi do srca koje vidi" ali zato postoje voštanice da puteve osvetle...Svetlost u tami, tamu pretvara u svetlost...

Ne tako davno, čim sam za to saznala od starijeg člana obitelji, zapalila sam sveću za ženu jednog ustaše, čije ime ne znam, a koja je rizikujući svoj život upozorila moju baku šta se sprema, te spasla ostatak naše porodice da ne ode u Jasenovac...
Majke su čudo! Nažalost roditelji, a posebno majke, su skoro uvek i krive, čak i kad ne postoji opisiva krivica. Ne znam zašto je to tako. Zato što je kroz njih iznet život koji se kasnije pokazao "krivim" a one od silne ljubavi oslepele da na vreme vide propuste? I ne samo propuste, već i Božju ruku, pa zato moraju dobro da se "uškilje" kroz naredne generacije. Ali ko će svu decu "pohvatati" sem ako se sam Hrist za to ne pobrine i stavi se tik ispred nas, jer u medjuvremenu od slepih roditelja deca sebi oči vezivala...
Ali! Deca kao deca. Kad jedno skine povez, skinuće i drugi...U srcu koje sve vidi...Amin!

p.s. Mislim da se ne može nalaziti jedan krivac za milione žrtava, ali se svakako može naći prvi krivac za prvu žrtvu i na tim primerima učiti...
Препоруке:
0
0
36 среда, 30 септембар 2009 23:55
Иван
@антрополог

Мени није јасна једна ствар? Помињеш ли ти (видим, ни ти не персираш другима, па к'о велим, волијеш тај начин опхођења) у овој дискусији канибализам или саркоканибализам? Многи се ухвате за ону прву реч, која је већ прилично излизана постала. Ако си мислио на оно други, једење богова тј. бића од којих тражиш тим чином милост, о твом поређењу се да размислити. Дакле, отклони ми ту недоумицу, молим те, јер ни ја не могу толику нетрпељивост (можда и преблага реч) дела Хрвата према Србима да објасним себи неким савременим мотивима. Ти антрополошки можда нису лош путоказ?
Препоруке:
0
0
37 четвртак, 01 октобар 2009 00:58
Neki kažu da Srbi opraštali, a Muslimani i Hrvati nastavili zločine…

«Pre gotovo dve decenije u opštem političkom metežu po receptu Slobodana Miloševića, 1. oktobra 1991, započeo je „Rat za mir“ kako su napad JNA i crnogorskih rezervista na Dubrovnik opisali tadašnji funkcioneri Crne Gore. Jedan od retkih medija koji nije zaboravio ovaj zločinački datum, podgorički „Monitor“ objavio je svojevremeno obiman tekst koji ćemo predočiti našim čitaocima, uz mnoga druga dokumenta i članke koji opisuju strašnu atmosferu te mračne jeseni 1991. godine kad se pod udarom srpsko-crnogorske vojske našao jedva branjeni Dubrovnik...

Kada su prvog oktobra 1991. jedinice JNA popunjene pripadnicima rezervnog sastava iz Crne Gore, jedinice Teritorijalne odbrane i specijalci crnogorskog MUP-a zajednički krenule preko crnogorsko-hrvatske granice da unište "ustaše" - propagandna mašinerija državnih medija već je pripremila teren, tvrdeći da su "ustaše" prethodno napale nas.

"Oni koji su od januara do septembra 1991. godine uz pomoć Pobjede ubjeđivani da su Hrvati genocidan narod, a da je Hrvatska država koja ima 'nepravedne' granice, u oktobru su lako uzeli puške i s pjesmom krenuli na Dubrovnik", konstatuje istoričar dr Živko M. Andrijašević. Pobjeda će tih dana objaviti da je pohodom na Dubrovnik "Crna Gora ponosno i uzdignuta čela ponovo, umarširala u istoriju na velika vrata".
Crnogorski zvaničnici i posluga, koji su u sklopu Miloševićevog velikosrpskog sna kumovali "dubrovačkoj epopeji", tek poslije 1998, kada su se prozvali reformistima, počeli su stidljivo da govore da je sve bilo - velikodržavna manipulacija. Državnici su priznali da i oni snose dio krivice i da se odgovornost za počinjene zločine mora personalizovati. I na tome se stalo.»
Препоруке:
0
0
38 четвртак, 01 октобар 2009 01:19
Здравко
Увијек сам мислио да је њемачка дивизија "Принц Еуген" из Другог свјетског рата била састављена од самих убица и монструма. Тако су ми причали моји преци који су имали несрећу да осјете ту дивизију на својој кожи кад се ономад 1943. прошетала Крајином оставаљајући само крваве трагове. Тек скоро, случајно, у причи и спонтано од свједока тих догађања чух неуобичајену и невјероватну причу. Бахуљајући у зиму те 1943. године по шумама у збјегу, свједок и још група мојих сељана набасала је на њемачког војника из крваве дивизије "Принц Еуген". И кад су се укочили од зиме, глади, безнађа и јада, кад су се помолили задњи пут пред смрт, војник је на течном српском језику рекао да не иду тим правцем јер ће наићи на смрт, на ревносне убице. Збјег се окренуо отишао у другом правцу. Правцу живота. Е сад, ја не знам више шта да мислим! Та чињеница ми разбија стереотип. А лакше је живјету у стереотипу и црно-бијелом свијету. А човјек који се звао Виктор Новак написао је далеке 1948. књигу на више од хиљаду страница о ужасима Јасеновца и вези католичке цркве са тим. Човјек који се звао Марко Липовац у љуту зиму 1942. испред помахниталих главосјеча усташа на челу са католичким свештеником фра Сотоном Вјекославом Филиповићем спасио је двадесеторо српске дјеце у селу Дракулић надомак Бањалуке. Да су то сазнали слађе би га заклали него свих 1200 Срба тог дана. И Виктор и Марко су Хрвати, војник са почетка приче је вјероватно банатски фолксдојчер Швабо. Страшно је све што се десило али смијемо ли рећи и можемо ли мислити: Нису сви исти! У сваком житу има кукоља али и у сваком кукољу сигурно има жита. Е због тога жита треба поменути ЉУДЕ, са свим великим словима.
Препоруке:
0
0
39 четвртак, 01 октобар 2009 03:01
Aleksandar
@ Rikard Baric
Vas nacin pisanja je opsenarski i opskurantisticki, konstrukcija recenice rezultira samo u besmislicama. Govorite o nekom ko je "opcenito shvatio Jasenovac"; to je besmisleno, ne moze se shvatati neka lokacija, besmisleno je govoriti o shvatanju Zagreba ili shvatanju Beograda, ono sto se moze shvatati je neka teza, teorija, objasnjenje i sl. Govorite o onima koji su "komentirali crkve"; to je besmisleno, ne moze se komentarisati institucije kao crkva, skola ili pozoriste, mogu se komentarisati tvrdnje, stavovi ili ideje o tim institucijama. Govorite o "konkretnim Srbima" koji svojim komentarima donose milost, " bez kojih te milosti ne bi bilo ni u kozmosu". To je besmisleno, kosmos nije mesto gde se milost ili oprostaj nalazi, niti je istina ono sto sledi iz vase recenice (ako uopste ima smisla) da je dobro da milosti bude u kosmosu. Kosmos nema s miloscu nista.

Mozda vi imate postenu i lepu zelju da Srbima nesto lepo kazete. Ali ne moze se to ciniti besmislicama. To je neozbiljno a mozda i uvredljivo. Mozete li probati da kazete sta hocete bez besmislenih postmodernistickih postapalica?
Препоруке:
0
0
40 четвртак, 01 октобар 2009 03:28
србски математичар
Прво честитам аутору на тексту и редакцији на објављивању: ово је све само не ОБИЧАН чланак!

@ DŠ
Komentator Aleksandar obmanjuje javnost jer tvrdi da je u Jasenovcu pobijeno nekoliko stotina tisuća ljudi. Iako su njegovi sunarodnjaci Žerjavić i Kočović utvrdili da je ubijeno 90-100 tisuća ljudi.


Гледам ове редове коментатора ДШ-а и заправо размишљам да ли је ово лицитирање умесно? Није умесно, двојбе нема. А да ли их треба забранити (или "забранити")?

Ако је забрањено умањивати жртве холокауста, да ли ми Срби, данас и на овом сајту, треба да тражимо од модерације да не допусти (саму идеју) умањивања жртава геноцида? Мој одговор јесте да не треба тражити забрану чак и оваквих ставова, забране нису ником добра донеле и, ма колико тема била осетљива, мора се чути други и другачији став.

Укратко, нисам срећан због ставова ДШ-а али сам срећан што је (и) његовим ставовима дато право да се појаве на сајту НСПМ-а. А можда коментатор ДШ са својим ставовима и прекорима г. Барићу заправо јесте пластичан одговор на питање "шта је аутор хтео да нам каже".
Препоруке:
0
0
41 четвртак, 01 октобар 2009 10:29
Rikard Baric
Siniši Stefanoviću

Svakako sam dužan kako navodite. Lakše je s dugom kad je prema vama. Ima dana…
Препоруке:
0
0
42 четвртак, 01 октобар 2009 10:30
Rikard Baric
Antropologu 1/2

Da budem iskren ne znam ništa o svom eventualnom kanibalizmu, ali vidim vi ste zabrinuti samo za to što je on orjentiran na Srbe, pa ste Jasenovac shvatili kao povratak u moje prirodno stanje.
Kad bi bilo barem samo to! Ne znam što kao antropolog iskapate od morala, ali moj davno pokojni djed Rikard, kojeg nisam upoznao, u Kninu je bio zaljubljen u arheologiju i prijateljevao sa Don Franom Bulićem. Bio je mislim tajnik prvog hrvatskog arheološkog društva i došao u sukob, čak sudski, sa poznatim arheologom fra Lujom Marunom. (Rikard se nije slagao sa fra Lujinim pozivom Kuenu Hedervariju iza njegovih leđa kao tajnika, da bi se namakla sredstva za arh. društvo.)
Ima još što bi bilo na tragu kanibalizma. Djedov brat Andrija bio je 20 godina stariji i kao profesor matematike bio razrednik svom mlađem bratu u splitskoj gimnaziji. Andrija je vršnjak i po nekim indicijama prijatelj Teslin, koji ga je navodno zvao u Ameriku, ali je Andrija već imao obitelj.
Taj Andrija je u Srbima vidio političko svjetlo za vrijeme Austro-Ugarske i čitava njegova pokoljenja završila su u Beogradu (netko je bio predsjednik apelacionog suda).
Препоруке:
0
0
43 четвртак, 01 октобар 2009 10:30
Rikard Baric
Antropologu 2/2

Mlađi brat Rikard bio je sudac u Kninu, prijateljevao sa Novakovićima i Raškovićevima. On je postao Radićevac. Umro je mlad i ostavio advokatsku radnju najstarijem sinu, mom ocu Anti, nezavršenom studentu prava, kojeg je kasnije Ante Trumbić nadahnuo politikom, tada još nismo znali o našoj kanibalskoj sklonosti.
U smislu vaše ljubavi za forenziku i antropologiju i moja žena Ana gleda same lešine svaki dan na HTV. Ja se skitam po Jasenovcu. Sve prepuno smrti, vaš teren.

Jednu stvar vi međutim temeljito ne razumijete, onako iskreno kao dijete. Pitate se zašto je moja milost po Srbima, a ne po Talijanima ili Mađarima. Vama nisu jasni odnosi sa bratom susjedom, jer o tome antropologija baulja po grobovima kao Bush po lubanjama. Nije vam jasno stanje bratstva jezika i stvorene obaveze po toj osnovi. O kršćanstvu nema teorije da vam i spomenem, to je očigledno.

Čitav taj mrak smrti nije od kanibalizma, nego od nekog izvornijeg izgona. Ne liječi ga Jasenovac i intelektualna elegancija antropologije, ali ga – potpuno bez zasluge i na opće čudo – uzdiže milost. Ima je čak u vama, prema meni, ali ne kapirate.
Ako ste ikad otkopali grob i zaključili da u ruci držite glavu kanibala, vaš naučni rad nije bolji od pisanja telefonskog imenika prema popisu žrtava u Jasenovcu. Vi ste poklonik komunikativne smrti svijeta.
Препоруке:
0
0
44 четвртак, 01 октобар 2009 10:32
Rikard Baric
Rodoljubu

Hvala na komplimentima. Vidim muči vas stanje duha održivosti svog identiteta bez iluzija. Ostanite onda učenik Zena, on ima odgovor: Prosvjetljenje je iluzija, iluzija je prosvjetljenje. Vidjet ću kad stignete. U iluziju naravno.
Tko vam brani da budete čisti Srbin bez hrvatske muljavine? Pa zašto sam ja na vašem sajtu? Izražavate srpsku slobodu uma i tijela.


Jasni Simonović

Kažete prvi krivac za prvu žrtvu…
E, baš to je sve o meni. Krene čovjek pun sebe u život i naleti na vašu žensku milost!
Ona i ne pita, nego odgovara: Tražio si me.
Препоруке:
0
0
45 четвртак, 01 октобар 2009 12:59
Мирко
Што се тиче „антрополошких доказа о Барићевом канибализму“, радије ћу остати „неупућен“. Балканске мржње сви ми ионако имамо превише. Иначе, иако је поздравио Божанићев чин, Голдштајн је ставио значајне примедбе на одсуство извињења...А Голдштајн и није баш велики пријатељ Срба. Сами Срби су, углавном, оћутали. Значи, као што већ рекох, чекаћемо и даље, свако у свом рову...Процес помирења ће започети тек после пресуде и биће спор и болан за оба народа.
Препоруке:
0
0
46 четвртак, 01 октобар 2009 13:09
Пречанин
@Родољуб
Живио сам међу Хрватима 4 деценије...када је почело ово што се десило свако се приклонио својима. На питање пријатеља шта да ради са синовима које је Туђман позвао да стварају државу одговорио сам му отприлике да они могу мислити о Србима шта хоће, у понечему су и у праву, али Срби не бране Југославију зато што им је у њој све потаман него зато што је по њих она далеко мање зло од НДХ...бака ми је убијена на кућном прагу, женина бака у кући, исти куршум је разнио главу петогодишњег брата близанца мога таста пред његовим очима...није то ни заборављено ни опроштено...Доведи дјецу овамо...(оба смо живјели напољу)...Одговор је био да он није и неће бити издајник...
Доживио је праву трагедију...изгубио два сина...
После свега што се десило убијеђен сам да је најбоље рјешење ЈЕДНИ ПОРЕД ДРУГИХ, бар стотину година.
Вјерујем да је г. Барић добронамјеран и пристојан човјек, али после оволико крви ОКРЕНИМО СЕ СВАКО СЕБИ и бринимо свако своје бриге.
Препоруке:
0
0
47 четвртак, 01 октобар 2009 16:07
Jasna Simonovic
RIKARD, hvala na komentaru...

"Kažete prvi krivac za prvu žrtvu”…
Možda je prvi krivac isto što i prva žrtva, ali to bi “nas” odvelo dublje i od dubine okeana i od dubine duše, pa bolje da tamo ne idem sama...U divljini je teško i divljim životinjama a kamoli ljudima, i to ženskim....
Lepše mi je u Knjizi jednog Amerikanca srpsko-jevrejskog porekla (JRI) koja popisuje jasenovačke žrtve imenom i anoninom gde već jesam...

Lepše mi je u koraku jednog ničim krivog Kardinala do Cveta u čijem mirisu već jesam...

Lepše mi je u svećama jasenovačkih žrtava koje su kroz Hrista u Riju upalile Voštanicu u vašoj, ničim krivoj, ruci, a ja sam samo prepoznala da se ona nalazi u pravoj uspravnoj ruci koja ne želi da izazove požar, već lavinu vere...

Pa tako, kada ste tražili Hrista, svakako ste nekim promi-promi-promilom tražili, a da to niste ni znali, i mene...Zato što tamo već jesam...

I niste vi kod mene našli neku “žensku milost” (iako meni to imponuje), ako sam pravilno shvatila, već ste vi “puni sebe krenuli u život” i našli odgovor, a ne pitanje...

Jer! Pitanja nema kada je sve jasno...
Препоруке:
0
0
48 четвртак, 01 октобар 2009 19:01
Goldstone
Strasno!Nevidjeno!
Sajt NSPM je postao revizionisticki,dozvoljave istorijski negacionizam(ustvari,hrvatski anifasizam-ustastvo u "rukavicama"),zaista ne uspevam da se opasuljim!
Ljudi,zar je moguce da mi Srbi sebi ovoliko nemara prema milionima zaklanih,prema deci,starcima,smemo li sebi ovo dozvoliti?!
Препоруке:
0
0
49 четвртак, 01 октобар 2009 19:20
Родољуб
Г. Барићу, сада вас још више ценим.

Ипак, не представљам "чистог Србина", јер имам италијанске "муљавине", која ми, срећом, даје правилан однос наспрам онога што свакога дана овде удишем, пијем и зовем "Србија". То је, ваљда, одговор на Вашу опаску о слободи ума и тела.

Зен не упражњавам, јер на свет око себе (антрополошки део) никако не гледам мистично. Не медитирам, не молим се (у класичном смислу) а и поприлично сам лењ. Све ме то дисквалификује као следбеника Зена.

А у "илузији" сам био летос (писао сам о томе) и заиста је тако како кажете... :)

Наставићу да Вас читам на овом сајту (није "мој"!), али морам одсада да упалим специјалну лампу (не лојаницу).

Поздрав!
Препоруке:
0
0
50 четвртак, 01 октобар 2009 20:37
Srpski Matematičaru, nema tu nikakva licitiranja. Jedan od prethodnih komentatora naveo je knjigu povjesničara Parija koji je znatno uvećao broj stradalih u Hrvatskoj. Ja sam mu dokazao da su njegove brojke o stradanju Roma, Židova i Srba prenapuhane. Popisivanjem žrtava, a baš to traže Srbi koji osporavaju objavljeni broj poginulih u Srebrenici, došlo se do približnih podataka.

Ako napišete da je u Hrvatskoj ubijeno 26 000 Roma, kao što je tvrdio Paris, a popis žrtava pokaže da ih je stradalo 8570, onda je jasno kako rade tzv. povjesničari. Iako je i 8570 golem broj te sramotna ljaga na duši ustaškoga režima. Isto se dogodilo i pri spominjanju srpskih žrtava u Hrvatskoj jer je realan broj 90-ak tisuća.

Opet ponavljam, i tih 90 tisuća također je zločin nad zločinima, ali ne ću dopustiti da se manipulacijom pokušaju zatrovati odnosi između normalnih Hrvata i Srba. A takvi su u većini!
Препоруке:
0
0
51 четвртак, 01 октобар 2009 22:54
Родољуб
Нажалост, пошто нас догађаји престижу, искористићу ову тему (актуелна је) да пренесем још један догађај, још један ексер у сандук, још један хук у упаљену лојаницу...


Ministarstvo uručilo protestnu notu Ambasadi Švajcarske


Hrvatsko ministarstvo spoljnih poslova i evropskih integracija uručilo je danas protestnu notu Ambasadi Švajcarske u Zagrebu, zbog odluke vlasti te zemlje u naredne tri godine zabrani kojntroverznom hrvatskom pevaču Marku Perkoviću Tompsonu ulazak u tu zemlju
Hrvatsko ministarstvo je u protestnoj noti upućenoj ambasadoru Erihu Hermanu Pirheru (Erić Hermann Pirćer) izrazilo zabrinutost zbog odluke švajcarske vlasti i "neosnovanosti navoda kao razlog za donošenje odluke" i zatražili od nadležnih organa te zemlje da preispitaju svoju odluku.
U saopštenju ministarstva se ističe da Tompson do sada nije bio ni u jednoj državi krivično gonjen niti kažnjavan za radnje koje su kao razlog za zabranu ulaska u Švajcarsku naveli nadležni organi te zemlje...


http://www.pressonline.rs/page/stories/sr.html?view=story&id=81638§ionId=56&seriesId=0

Не видите се, јер не можете да гледате у себе без огледала. А огледала сте разбили...
Препоруке:
0
0
52 четвртак, 01 октобар 2009 22:55
Simic Manojlo
Za DS
Toliko strasan bijase udar Srbo-cetnickih i crnogorskih hordi na Dubrovnik, da je tamo srusena
samo jedna zgrada - Srpska Pravoslavna Crkva.
Препоруке:
0
0
53 четвртак, 01 октобар 2009 23:32
хиперборејац
Ћутим.
Ćutim.
Нада.
Препоруке:
0
0
54 петак, 02 октобар 2009 00:07
antropolog
Gosparu lipi, šjor Rikarde, nijesam ja ništa izmislio. Dozvolite da Vas podsetim da je otkrićem krapinskog čoveka Dragutin Gorjanović Kramberger sebe stavio u red vrhunskih svetskih umova, a hrvatsku arheoplogiju na sami svetski vrh gde i danas stoji. U Zagrebu danas ima stotinu vrsnih arheologa i svih stotinu će Vam potvrditi ono što sam ja rekao o suštini kanibalizma. To je verovanje da žrtve dal pojedene ili samo ubijene ili poražene na bilo koji način daju svoju živoptnu snagu, svoju ljudskost, ili kako Vi kažete milost, kao srž ljudskosti svom dželatu. To je jednostavno tako i tu se ne može ništa promeniti. Možda ja Vas razumem bolje nego što Vi mislite. Možda se i slažem delimično sa Vama, a to je da hrvatski narod i država ne mogu izneti teret greha Jasenovca, bez da im Srbi u tome ne pomognu. U ime slovenstva ili hrišćansta ili bilo čega drugog, socijalizma, samoupravljanja, whatever. Ja mislim da Hrvati taj greh ne mogu istorijski izneti ni uz srpsku pomoć, koju većina Srba danas nije spremna da pruži Hrvatima. Biće da su ljuti i ogorčeni, e, a možda ne mogu pomoći ni sebi, možda im geostrateške okolnosti daju nadu, u neku istorijsku perspektivu, ali tanko je to. Vaše pretke ničim nisam teretio niti bih. Međutim ono oko Mađara i Italijana niste Vi shvatili. Naime za razliku od Srba i Mađari i Italijani su nekoliko puta Hrvatima u nekim istorijskim okolnostima naneli velike i teške gubitke u ljudstvu. Milost se može prema Vašem uverenju dobiti samo od Srba, jer oni nisu naneli gubitke u ljudstvu Hrvatima, a od Mađara i Italijana ne. Eventualno bi oni mogli imati milost od Hrvata. Ja jednostavno ne verujem da se milost kao sukus, srž, džist ljudskosti može dobiti od bilo koga, pa i roditelja. Mislim da je svako kovač svoje sreće i da nije nužno da nekome ne može osvanuti dok drugome ne omrkne (čist kanibalski princip). Samo me nemojte zbog ovih narodnih poslovica optužiti za populizam.
Препоруке:
0
0
55 петак, 02 октобар 2009 11:25
Jasna Simonovic
ANTROPOLOG...Mnogo su interesantni vaši komentari za mene koja antropologiju ne poznajem...Kad malo dublje razmislim, čovek "jede" i sebe i druge svakodnevno...Neko manje, neko više, a neko i previše...Nikako da se Darvinov Čovek, sa delom i odelom, „pomiri“ sa Božjom kreacijom Ljudskim bićem, sa verom i neznanjem...
Pa onda treba „neoprostivo“ dugo da naučimo da nafora i crno vino „prevagnu“ ka kuhinjskom stolu, gde ima mesta i za poštovanje "krapinskog čoveka" koji se neprilično "najeo i napio", a mi sada na "izvol'te" jedemo i pijemo ne bi li se znanjem popeli do Znanja, istinom do Istine, i to (bez)grešno...Možda....Pa tražimo „povraćaj ukradene imovine“ pre vremena...i bez originala...Možda da, možda ne...Možda ipak da...

SURBEL...Iz „gluposti“ je svašta nastalo na ovome svetu, pa neka se i „glupost“ ako je ima, a iz koje je nastalo slovo U koje ste ne samo vi prepoznali u Jasenovačkom Cvetu, prizemni u domen nesvesnog kroz čije nas „kanone“ vodi svetlost sveća iz kojih se za dušama „žrtava“ raskriljuju i duše "zločinaca" (Svaki čovek ima dušu. Kad postane „bezdušan“ neko ili nešto čuva tu dušu negde i nekako)...Tako ja „U“ u Cvetu ne vidim kao glorifikaciju krvožednog i gladnog ustaštva, niti kao poziv na nepriličan bezrazumni ustanak...
Shvatam nešto kao: Uhvatite se za Svet(l)ost bez koje ništa na ovome svetu ne opstaje...(sećate se lekcija iz fotosinteze?)....
Je l’ nije ovo suviše glupo?
So help me God...
Препоруке:
0
0
56 петак, 02 октобар 2009 11:35
OKVIR
Sta ne mogu reci a mogu dela?
Sta sve covekove reci smeju moci?

Od raznih mogucih "pisaca", opsti g. Baric. Sadrzaj, smisao, namera ???
On opsti ovu temu - stilizovano.
Primetio sam tri stvari - nestilizovano.
-Poslije Jasenovca i Blajburga ovo je...( bezobrazno ).
-Identicno Jevrejima koji ne pronalaze nikog svog odgovornog za tragediju svojih 6 miliona ljudi, ... ( koja bi to odgovornost morala da bude da bi se sest miliona dece, zena i muskaraca oteralo u smrt, a da se onda, bilo gde i u bilo kom kontekstu, BILO KAD U VREMENU ovako nesto kaze ??? ).
-Izbaceni iz naroda kao izrodi, izbaceni iz obitelji i poizdavani, izbaceni iz katolicke crkve ... ( da covek ne poveruje svojim ocima sta pise, jer je tamo stanje sasvim suprotno po tom pitanju ).

Ostalo je opstenje _ stil. Stilizovano !
A kad se sve sagleda, velicina zla je, recima BEDNIM - neopisiva, svescu nepojamna.
U njenom dovodjenju - stvaranju, na scenu postojanja postavljanju, radio je i jedan pisac. Dok nije dosla 1941, kad ostavi pero.
Dosta Vi to nas stilizovano.
Zato, rikni Rikarde _ eksplicitno !!!
Da ne bude vise stilizovano !!!

BOLNO JE

p.s.
Rusi, slovenstvo i to...
Nemojte da trosite krscansku brigu na Ruse. Brinu Rusi ateisti i Hristjani i to - efikasno, i za celo COVECANSTVO. Zlo ih je zestoko pritislo ( spolja - da bude jasno). Nece oni sami u nepostojanje, jer su dobro brinuli. Ako budu morali, NA VREME, pre nego bude kasno za njih, oni ce prvi ...
Sta se to pod skutima krscanske civilizacije poradja?
Neka spreci ako hoce.
Препоруке:
0
0
57 петак, 02 октобар 2009 16:46
Rikard Baric
OK – vire, na koje vaše eksplicitno ime da odgovorim, prije nego riknem?
Препоруке:
0
0
58 петак, 02 октобар 2009 18:12
Иван
Господине Барићу, пошто видим да активно пратите ове коментаре, смем ли нешто да Вас питам? Која је функција Вашег текста? Мислим, 'ајде да будемо отворени: морал је категорија која паметне људе не занима превише. Просто отуд што им није потребна, они је већ носе у себи, као какав унутрашњи орган, и само констатују да је нешто негде добро или лоше. То траје код њих један тренутак, а потом усмере пажњу на друге конотације, њима свакако интересантније (као што је мене овде заинтригирала она антрополошка). Е сад, Ви нисте Србин, то јест очито нисте као онај коментатор који се потписао тим етнонимом способни да из дубине душе изнесете свој јад, па да то на неког остави утисак, што такви изливи увек чине; Ваш стил писања је, напротив, нека несрећна мешавина емотивног и интелектуалног, која због свега горенаведног нажалост може оставити утисак једино на оне што би желели да буду прихваћени, дакле на квазиинтелектуалце, људе без јасно утемељеног става, иза чијих тешких речи се не крије ништа друго сем подложности дневнополитичким утицајима. Шта очекујете од њихове подршке, кад такви никад нису били способни да било шта мењају? Зашто сводите себе на јефтину тираду, паузу између две сапунице на њиховом програму? Волео бих да ова питања не схватите погрешно и да ме не убацујете у погрешан филм. Ја се врло лепо дружим са Хрватима, никад их нисам ни лудо волео ни лудо мрзео, али да јесам ово друго, не верујем да би ме Ваше речи натерале да се предомислим.
Препоруке:
0
0
59 петак, 02 октобар 2009 22:04
хиперборејац
Експлицитност је кич. Додуше...и кич је у неку руку уметност
Препоруке:
0
0
60 петак, 02 октобар 2009 22:18
Rikard Baric
Gospodine Ivane i gospodine antropolože,

Kažete da mislite da Hrvati ne mogu istorijski greh Jasenovca izneti ni uz srpsku pomoć ... ali niste rekli kako ste oholo spiskali tu moju jeftinu tiradu izraženu paljenjem voštanice u srpsku slavu i traženjem upravo te i samo srpske konkretne pomoći. Pa ako u ovom pokušaju i ne iznesemo čitav greh (prema svima) - jer ta naplatna kasa i nije kod vas Srba, nego kod Jevreja - da barem među braćom zamolimo koliko brat od brata može. Ako ne može, možda nije sad u prilici, možda i sam uđe u nepriliku, pa će nekad poslije razumjeti i grešnog brata.

Pitate me zašto sebe svodim na jeftinu tiradu, pauzu između dve sapunice na srpskom programu.

Pa ja jesam jeftina tirada.
Samo ne svodim ja sebe na nju, nego me život tu sveo da bi što potpunije uveo.

Pokušajte shvatiti antropološki kad ne ide drukčije: kad sam u zrcalu vidio sebe kao neprijatelja ili tiradu, ja sam je kanibalski smazao.
Tako je došlo do voštanice, bez tirade je ne bi bilo. To je funkcija «mog» teksta i on je u cjelini namijenjen braći Srbima. Da im se u nadolazećoj nevolji nađe, da jadni ne kupuju glasnost kod Gorbačova, kad je ni Rusi nisu dobili prije Putina.
Препоруке:
0
0
61 петак, 02 октобар 2009 22:49
OKVIR
Gospodine Baricu Vas odgovor:
OK-vire, na koje vase eksplicitno ime da odgovorim, prije nego riknem?
dodatno pojacava sumnju u Vas i Vase stvarne namere.

O tako teskim stvarima ne mozete pisati toliko neodredjeno i postavljati dvosmislene veze. I drugi Vam daju takve primedbe.

Zbog toga je CEO moj tekst dvosmislen, izazvao sam Vas da se izjasnite (Zato, rikni Rikarde_eksplicitno !!!), pa vidite.

Bez obzira kako ga Vi shvatili morali ste dati komentar na jasne zamerke gde ste shvaceni na konkretan nacin, onaj deo: Primetio sam tri stvari - nestilizovano.
Препоруке:
0
0
62 субота, 03 октобар 2009 15:33
Шта је писац хтео да каже?
Иван
Ваш стил писања је, напротив, нека несрећна мешавина емотивног и интелектуалног, која због свега горенаведног нажалост може оставити утисак једино на оне што би желели да буду прихваћени, дакле на квазиинтелектуалце, људе без јасно утемељеног става, иза чијих тешких речи се не крије ништа друго сем подложности дневнополитичким утицајима. Шта очекујете од њихове подршке, кад такви никад нису били способни да било шта мењају? Зашто сводите себе на јефтину тираду, паузу између две сапунице на њиховом програму?

Једном сам послао коментар на коментар Г.Барића (испод текста другог аутора) у коме сам имао сличне примедбе овим Ивановим и других коментатора. Модератори су, претпостављам, закључили да се мој коментар директно не тиче текста, па га нису пустили. И Кодер, који је имао бенигне теме, разумљивији је од г.Барића. Када се у текстовима о најосетљивијим српским темама нађу појмовна збрканост, непримерена поређења и лаконски коментари ("Pa ja jesam jeftina tirada") на које указују коментатори (Александар, ОКВИР,...), то их објективно своди на недопустиву релативизацију. Ако се уз то синхронизовано појаве "бочни удари" познатих коментатора-провокатора (DŠ,...) - та комоција постаје дегутантна!
Приметио сам да су неки коментари већ наишли на тихи, необјављени бојкот и да је то добар однос и рецепт за очување озбиљности приступа нашим проблемима. Нарочито не би требало одговарати на изнова постављена питања на које постоје очигледни одговори, било у тексту било у коментарима после њега, а пре "инвентивног" питања.
Препоруке:
0
0
63 субота, 03 октобар 2009 19:08
Vidim da me se naziva i provokatorom!?Nevjerojatno...Rodoljube, razlika između mog i vašeg ogledala ogleda se u činjenici da je vaše iskrivljeno!
Ja sam lekcije o toleranciji svladao prije nekoliko desetljeća, a stavove ne mijenjam kako vjetar puše. A oni su isti i na hrvatskim i na inozemnim portalima. Budući da je Rodoljub objavio poveznicu, molio bih da mi se omogući da objavim na adresu gdje me, zbog mojih nepopustljivih stavova o sramotnomu pjevaču Thompsonu, vrijeđaju da se sve puši.
Ali na kraju pobjeđuje istina i zato sam uvijek ja onaj koji zadaje završni udarac!
http://www.vecernji.hr/vijesti/thompson-ne-smatram-se-zrtvom-niti-se-tako-osjecam-clanak-28104
A Manojlu Simić poruka da koza možda laže, ali rog baš i ne!
«Na raspravi o visini kazne tužiteljstvo je kazalo kako su nezakoniti napad na Dubrovnik, počinjen 6. prosinca 1991., izvele snage koje su bile u Jokićevoj zoni odgovornosti. Admiral Jokić nije učinio ništa da ga zaustavi, unatoč tome što je, kako je sam priznao, znao da je Stari grad Dubrovnik pod zaštitom UN-a kao svjetska kulturna baština. Admiral Jokić je, obraćajući se sudskom vijeću, kazao kako je priznao krivnju za zločine zato što je smatrao da "netko treba otvoriti proces prihvaćanja krivnje, te isprike žrtvama i ljudskog pomirenja". Jokić je u kolovozu ove godine, na temelju nagodbe s tužiteljstvom, priznao krivnju za ratne zločine počinjene tijekom napada JNA na Dubrovnik. Tužiteljica Susan Sommers je njegovu suradnju nakon što je priznao krivnju ocijenila "apsolutnom i potpunom".
Препоруке:
0
0
64 субота, 03 октобар 2009 20:17
Родољуб
Бог и душа... тј. забога милога, "DŠ"!?

Ни у једном могућем контексту Вас нисам цитирао, парафразирао, споменуо, нити имам алузије на иједан Ваш текст, јер их (не замерите) уредно прескачем током читања!

Ако сте и имали нека Ваша "огледала" у текстовима, моја "огледала" немају никакве везе са Вашима. Тј. можда и имају (чим сте се пронашли?), али не на личном нивоу.
Препоруке:
0
0
65 недеља, 04 октобар 2009 03:41
Jasna Simonovic
Rikard Baric,
Kao svaki prvi izdanak, pod “tiradom” ste prejake svetlosti, koja izgleda kao nemilosrdna igra teških pitanja i lakih odgovora ...
Ponekad se ljudi nagutaju sapuna iz iskonskih Sapunica gde je najvredniji smisao, a ne pozadina golog života...Neprijatno je kad sapun uđe u oči dok se ne ispere...Čak i u “pauzi na srpskom programu” ...Baš tamo gde se obično sastaju braća, pa se onda preoblače, ponekad u Kaina i Avelja...(Može li odeljak o ogledalu biti slučajem izostavljen u Bibliji?)
“Pokušajte shvatiti antropološki kad ne ide drukčije: kad sam u zrcalu vidio sebe kao neprijatelja ili tiradu, ja sam je kanibalski smazao”. Savršeno...Jednostavno rešenje trajne “predestilacije” zla u dobro...Ali, g Rikard, treba vremena i za varenje...Pogotovo kad je breme neispravljenih istorijskih grehova nesmetano uzimalo svoj dalji danak (od kud lepi izraz “uzeti danak” stiže na tako niske lingvističke grane?)....A Putokaz za večni spokoj, odakle nanovo treba da proklijaju novi izdanci, ne može sam čovek pronaći...Sem ako dragi Hrist ne odluči ponovo...Obećao je...A zraka ima dovoljno...Ima i vazduha...Za Prvu Voštanicu do koje treba da stigne put za “trajno rešenje” ne samo hrvatskog, već globalnog istorijskog greha Jasenovca. Ljudi su u pravu kad kažu da Hrvati ne mogu uz srpsku pomoć izneti greh, ali fali jedno “samo” ispred reči “uz”...I hvala dragome Bogu da “tu naplatnu kasu drže naša braća Jevreji” pa da profit ode ne na “smirivanje” već na “mir” duhova...(“mi” smo preglasni i preplaćujemo, i zaista delujemo jadno) ...Pa da nikada više na svetu ne dođe nikome ideja da udara klipove konačnosti po od Boga datom Životu, jer beskonačnost nikada ne može biti konačna...To uči svako u osnovnoj matematici, čak i onaj koji misli da nema brata...
Hvala na Poklonu...Zaista i od srca...
Препоруке:
0
0
66 недеља, 04 октобар 2009 14:37
Rikard Baric
1/3

Jasna,
sestra moje majke bila je Jasna, umrla je mislim prije nego je prohodala. Tako nam je svima to ime u spomen nevinosti...Vi znate da jeste u mojoj voštanici, zar ne? Neka ovo stane na tome, ovaj dio ispod ne odnosi se na vas.

Za vašu informaciju, pisao sam o Jasenovcu 1990. Otišao sam sam iz Splita, popodne posjetio memorial sa betonskom ružom, upisao se u knjigu poštovanja prema braći Srbima, Jevrejima i Ciganima (ne sjećam se da li sam tada uopće znao za Rome). Na odlasku sam bio umoran na autoputu, pa sam se zaustavio u jednoj restoraciji. Bila je poluprazna i ne znam kako i kada, ali - naridao sam se. Onako bez veze, puklo me nebo.
Onda sam produžio za Sloveniju i odsjeo u nekom hotelu mislim u Dravogradu. Ujutro sam otišao na Bleiburg. Tamo sam prvi put vidio kako vijore hrvatske zastave i opet sam plakao. Onda je bila misa, pa popodne ručak, pa se na ručku posvadili ustaše i neki naš pop udbaš kako su ga zvali, mislim Duka.
I kasnije popodne otišao sam iz Bleiburške doline, neću je zaboraviti: cesta prolazi između dvije planine koje su u tom momentu bile upravo prespojene ogromnom dugom... I opet sam plakao.
Tako život teče, pa mu suza smeta i na kraju čovjek premalo nauči i malo ostane za pozornicu ovog svijeta koji i sam skriveno svoju suzu nosi.
Препоруке:
0
0
67 недеља, 04 октобар 2009 14:38
Rikard Baric
2/3

Onda sam napisao jedan članak za «zagrebački» časopis Danas, o ovome gore, uz nešto biografskih detalja. Nisu objavili, Hrvatska je bila sva u euforiji da uposli ratni sukob, nikakva pomirenja nisu imala šansu pristupiti među te «novinare» koji su pažljivo brojili ustaške znakove za regrutaciju koja slijedi ili da ih pobiju prije nego stignu na front koji je u međuvremenu mijenjao lozinku. Kao što su u Srbiji brojili svoje četnike za istu prvu liniju. Međutim data baza imena za ovu kolosalnu balkansku clandestine sramotu – bila je kod Jevreja. I danas je. To je njihov problem.
Danas na ovu rabotu gledam kao na specifičnog neprijatelja kojem mi nismo spekulativno dorasli (na što sam slavenski ponosan). Ali – učimo, znate kako je, čovjek nauči jedino od surovosti. Ili – od Rusa. Mislim na Dostojevskog. Ima ih još...

Vama lično suprotni ili drugi spektar politički aktivnog jevrejstva daleko je od mog srca. On je to postao svojim djelovanjem, jednako kao što druge stvari nastaju ili nestaju.
Препоруке:
0
0
68 недеља, 04 октобар 2009 14:39
Rikard Baric
3/3

Meni ništa ne daje osnova da se složim sa vašom, ne mojom rečenicom – «… hvala dragome Bogu da “tu naplatnu kasu drže naša braća Jevreji” pa da profit ode ne na “smirivanje” već na “mir” duhova.«
Mene smiruju i Srbi i Rusi, Jevreji me ne smiruju. Ja ostajem kao – valjda zreo čovjek sa 66 godina – u uvjerenju da je ovo privremeno stanje koje registrira moj nužno kratki život i da to ne znači da se i ta stvar neće promijeniti na bolje. Međutim ovog momenta ja to ne vidim, pa čak ni u pokušaju.
Препоруке:
0
0
69 недеља, 04 октобар 2009 17:05
Simic Manojlo
Za DS;
Pa, jel' to ono, kad ste sa 2 metle i 1 lopatom,
meli prasinu sa Straduna, otklanjajuci posljedice
bombardovanja.
A na onoj kuli, na ulazu od Pila, ispod proreza
na njoj, lozili stare automobilske gume.
Kuljao je crn dim, a smrad izbijao iz svake TV-kutije.
O exemplarnom, "kangaroo court"-u Hagu, ja nisam
rekao ni rijeci.Ne smatram da su vrijedni osvrta.
Препоруке:
0
0
70 недеља, 04 октобар 2009 20:38
хиперборејац
"Da im se u nadolazećoj nevolji nađe, da jadni ne kupuju glasnost kod Gorbačova, kad je ni Rusi nisu dobili prije Putina."

Хмм ... као волим да "причам" са Вама ...баш волим.
Због тог мањка експлицитости , ваљда
Препоруке:
0
0
71 недеља, 04 октобар 2009 23:05
Нимбус
Пола Хрвата, или неки приближан проценат, су расрбљени Срби.
Зашто бих се ја/ми братимили са одродима, таман да `они` то и хтедну?
Није ли, најблаже речено, проблематично сажимати у једну `тачку` (Јасеновац)- један огроман пројекат-злочин коме су "свој допринос" дале генерације Хрвата, старих и нових?
- Просторни пројекат. Јер није у питању само Јасеновац, него и хиљаде других `тачака` од Херцеговине до Срема,од Голог отока до Загреба, од Јадовног до Земуна.
- Дугорочни пројекат. Јер траје преко сто година. За тих сто и више година проценат Православаца на `хрватским` просторима је са 35-50% добведен до једва 5%.
- Методолошки разнородан и свеобухватан пројекат. Сведен на, можда, баналну, али `де факто` тачну формулу о три трећине. Ова формула није била само за једнократну (павелићевско-усташку) употребу. Она функционише и данас, само прилагођена култури софтвера.
Ако се тако неуравнотежено јак акценат стави на `Јасеновац`, па још вербалом акробатиком у којој је г. Барић ненадмашан, повеже са `Блајбургом`, цео текст почиње нагло да `тамни` и показује `мрку` потку. Ово зато што сам злочин није споран, али јесу његове размере, па се `доказивањем` да је број жртава удесетостручен, све комромитује. Са друге стране, `Блајбург` вапи за својом истином.
И где смо тако дошли?
Оно што су радили у другом св.рату, Хрвати називају српским болним искуством. Ово новије своје делање називају домовинским ратом. Славе га у Книну.
Кад је у питању `памет улице` можемо се играти двосмисленим поскочицама.
Код ове теме то је недопустиво.
Можете ли, дакле, г. Барићу, оно што сте нам хтели саопштити, свести на неколико реченица (макар тако `осакатили` своју `мисаону осећајност` /или обрнуто/) које имају почетак и крај, подмет и прирок,јасно и недвосмислено?
Да не би гасили ватру упаљеним воштаницама.
Препоруке:
0
0
72 недеља, 04 октобар 2009 23:44
OKVIR
Za odnose medju narodima i razlicitim verama, u ime mira, mora da se bude razuman !!!
Mislioc Jevrej ce doci ( u nekim aspektima nekog problema ) do drugacijeg zakljucka od mislioca npr. Hriscanina. Svaki mora poznavati postulate onog drugog. To je tek minimalan preduslov.
E sad, da se ogranicim samo na odnose pripadnika gore navedenih vera, Jevreji su zrtve. Interesantno je - ne samo vezano za ovu temu, vec kroz vreme ( recimo zadnjih 500 godina ) i u dobrom delu Evrope - da su Jevreji bili zrtve na razne nacine, pa do najgoreg moguceg. A kakve obaveze ovi drugi imaju, u svojoj veri.
A odnos prema ljudima ( domorodackom stanovnistvu ) Severne i Juzne Amerike. Konvertovanje.
Odnos prema drugacijem od sebe u okviru samog Hriscanstva ( Pravoslavni, Rimokatolici, Protestanti...). Konvertovanje.
Препоруке:
0
0
73 понедељак, 05 октобар 2009 04:10
ДРАГАН
и даље о вашим одговорима читаоцима стављате жртве Јасеновца и мртве из Блајбурга у истом "лонцу" како вас није срамота ?
Препоруке:
0
0
74 понедељак, 05 октобар 2009 10:54
OKVIR
Na isti nacin kako se pokusava promeniti broj pobijenih u Jasenovcu, zatim svesti zlocin samo na - samo Jasenovac - ( tu njihovu novu istinu o Jasenovcu, gde deset puta smanjuju broj pobijenih ), tako se jos podmuklije, krajnje muchki zaobilaze rasni zakoni u `ndh`.
Препоруке:
0
0
75 понедељак, 05 октобар 2009 11:57
Jasna Simonovic
RIKARD....Da, svakako znam da sam u Voštanici..I ne samo da znam, nego je „štitim” svetim vazduhom Svetosavlja...I to tako kao da uskoro baš svi treba da doznaju da je sama reka Sava svetilište koje treba da pohodimo da u nju ubacujemo svoje plemenite želje..Kad prolazim tim putem obično svoje dlanove protežem kao malo dete preko svete zemlje naših otaca i majki, koje god da su verosipovesti, nacije, rase, mišljenja da bude blagorodna...Svima, baš svima...

Moja je baka izgubila dva sina u Jasenovcu, jedan je otišao tamo pešice da potraži svoju verenicu...Ona, bez majke koja je umrla pre njene druge godine, plakala bi u osami za sinovima i ponekad govorila snahi, mojoj majci: "I oni su bili nečija deca" (misleći na ustaše), stavljajući ih u neku “ravan majki”, kao da hoće da vrati vreme unazad, prigrli sve u njihovom najranijem detinjstvu i povede bezbednim putem života...Moji su stričevi zapisani na ploči porodične grobnice (tamo su stigli kroz kanone duše)...Oni su popisani i u Registru JRI (prevodila sam knjigu “Jasenovac and the Holocaust in Yugoslavia, Analyses and Survivor testimonies”, autor Barry Lituchi, pa otud moje poverenje u “Jevrejsku naplatnu kasu” (ref. vaš komentar 3/3).

Meni je licitacija brojevima žrtava toliko neumesna kao da se njome nisu bavile sve mesne zajednice bivše SNRJ, itd i toliko bolna kao pravo bacanje grehova po pločniku beloga papira i nevinosti tabule rase, da sam često molila Boga da krajičkom Njegovog oka pogledam, te dam svoj malecki doprinos da tako više ne bude)...
Препоруке:
0
0
76 понедељак, 05 октобар 2009 12:02
Jasna Simonovic...1.2
1.2
RIKARD...Pa se tako ne nalazim samo u Vašoj voštanici, već i u mnogim svećama koje kao da su upaljene samom rukom svetoga Antuna, svete Petke, svete majke Tereze, svih svetih, nalazim se u običnim svećama koje ljudi prinose svaki dan i u onim nedogorelim delićima i na zidovima limenog kućišta koje vredne čistačice odnose na đubrište u životni ciklus...gde god..(od nedavno i u sveći za preminulog direktnog potomka Turskoga sultana koji je poslednji polagao pravo na presto Srbije, tako rekoše na TV)...

Voštanica je za mene, tvrdo rečeno, čarobni štapić...Voštanice se pale iz najčasnijih namera, tako verujem...U svakoj osećam da se nalazim, i ne znam zašto je to tako..Tek tako...Ali se uspem zaustaviti kad primetim da plamen preti da ugrozi ljudske domene shodno mom medicinskom poznavanju..pa tada svetost i svetlost sveća prepustim “dašku” večnosti...A kad ne znam kome ću sveću nameniti, namenim je kome je najpotrebnija u nizu od app.6 milijardi ljudi...Kakve države, kakve nacije, kakve jame između veroispovesti, kakve rase...kakvi bakrači! Ne moramo se svi na Olimpijski tron popeti, niti Himalaje osvojiti, niti Manastir Šaolinzu posetiti, niti Maču Pikču dotaći...Uvek ima Neko ko će uliniti za nas...I neuznesene povisiti ...

Nije svaka Voštanica ispričana javno kao vaša...Zahvaljujem se Redakciji NSPM što je prinela tekst “Jasenovačka Voštanica” na “superhighway” globalnog nezaborava...
Zahvaljujem se vama što ste, potaknuti imenom Jasna, javno podelili sećanje na vašu tetu Jasnu (svoje ime naprosto obožavam – prva lozinka za moj “životni članak”) i podarili mi saznanje simbolike nevinosti u njemu...Palim sveću za malenu devojčicu i prinosim gde drugo u ovom trenutku do u presvetli Hram balkanskog Svetog maestra, najvećeg porodičnog Mirotvorca, Svetoga Save...
Препоруке:
0
0
77 понедељак, 05 октобар 2009 12:05
Jasna Simonovic
1.3
“Tako život teče, pa mu suza smeta i na kraju čovjek premalo nauči i malo ostane za pozornicu ovog svijeta koji i sam skriveno svoju suzu nosi.” – kažete....Da je ovakvo što lepo mogao pročitati, verujem da bi nam i sam Dostojevski imao više milosti za mnoge svoje junake...
A mi na “Pozornici života” , što drugo možemo do da pratimo dugu i uvek, ali uvek, nešto dobro i korisno uradimo...

ps Prevodilac sam knjige “The Serbs Choose War” koju je 1943. godine napisala Ruth Mitchell Knowles...Fotografski i dušom ispisan Nezaborav Balkana 41.-42.godine, ako vas interesuje...
pps. Nadam se da ce sve ovo nekome koristiti...
Препоруке:
0
0
78 понедељак, 05 октобар 2009 18:04
Rikard Baric
Poštovani komentatori,
Zatvaram diskusiju i zahvaljujem na vašem trudu da se uključite u bolnu jasenovačku tematiku balkanskog prostora. Niti jedan vaš komentar (Okvir, Dragan itd...) me nije uvrijedio i potvrdio je moje uvjerenje o zrelosti i statusu srpske političke misli koja može komunicirati i ljutite stavove bez vulgarnosti. Ipak, ne slažem se sa tom ljutnjom, dodijali su mi pretendenti na ljutiti imiđ Srba, pa ih konačno više i ne držim baš puno Srbima, što samo po sebi ne komentiram.

Izraženi cjelokupni potencijal komentara ostaje zarobljen u političkom polju koje lično nalazim neplodnim i mrtvim. Generacija kojoj pripadamo – mislim na onu koja nije prošla II svjetski rat - po mom je mišljenju pravi izraz totalnog poraza Balkana. Ova generacija ostaje doslovno nesposobna da se suoči sa životom. Krepali smo kao sanjari rata za kojeg znamo da ćemo svakog izgubiti, jer nijednom nismo dorasli. ostale su nam ulice i uličarenje...

Jasna,
Moje najiskrenije saučešće za vaš gubitak u Jasenovcu!

Vi potvrđujete da je neizvediva misao eksterminacije «drugih» i da taj izvod dugujemo Jevrejima. To je samo djelimično tačno: dugujemo Jevrejima poput vas. I to ne zbog vašeg hrišćanstva ili jevrejstva, nego zbog vas kao Jasne. (Vidim da ovo niste ubrali, tu apsolutnu Jasnu u sebi...).

Puno pozdrava Rikard
Препоруке:
0
0
79 понедељак, 05 октобар 2009 21:04
OKVIR
Skoro da i nije bilo "ljutitih stavova" tamo gde ih nalazite. Mozda ste se mogli zapitati, ako nije ljut sta to hoce da kaze.
A ja, namerno sam prvi komentar napisao dvosmisleno - zbog Vaseg stila pisanja. A kako Vi i sta repliciraste !?
Kako onda mozete ocekivati da nesto pozitivno postignete svojim nacinom i pristupom tako TESKOM PITANJU ili ste postigli bas ono sto ste hteli - sto jest moj utisak.
Ako nece da se "muti voda" treba biti JASAN. Nije problem imati i sasvim suprotno misljenje. Ma ko sta mislio, mrtvima se pomoci ne moze. Niti promeniti ono sta je bilo.
Ostaju dakle, zivi.
Препоруке:
0
0
80 понедељак, 05 октобар 2009 21:26
Нимбус
Кад нема одговора, то значи да нема одговора.
Препоруке:
0
0
81 уторак, 06 октобар 2009 00:34
Jasna Simonovic
"Dugo sam sedeo između dva groba i plakao. Kada sam napokon isplakao sve suze, osetio sam kako me je preplavio mir. Osetio sam da se krug konačno zatvorio. Shvatio sam da ono što sam, ono do čega mi je bilo stalo, nije više samo stvar intelekta ili obaveze, niti je to nešto što se može staviti u reči. Video sam da moj život u Americi - crni život, beli život, osećaj napuštenosti koju sam osećao kao dečak, frustracije i nade koje doživljavam u Čikagu, sve je to bilo povezano sa ovim malim parčetom zemlje čitav okean daleko, povezano sa mnogo više toga nego što je slučajnost jednog imena ili boja moje kože. Bol koju sam osećao bila je bol mog oca. Moja pitanja bila su pitanja mog brata. Njihova borba, moje pravo po rođenju.
Lagana kiša je počela da pada, kapi su udarale po lišću. Hteo sam da upalim cigaretu kad osetih nečiju ruku na svom ramenu. Okrenuo sam se i video Bernarda pored sebe kako pokušava da nas obojicu stavi pod isti kišobran."

- Odlomak iz Knjige "The Dreams from My Father", autor Barak Obama
Препоруке:
0
0
82 петак, 09 октобар 2009 03:35
Nenad
Mi Srbi koji smo imali tu (ne)priliku da zivimo duze vremena s 'rvatima kao moja malenkost SAMO mi znamo KAKVI su 'rvati i kakva im je nazovi "crkva" tj.kakav je i sta je Vatikan.
Kao osoba koja je zivijo 30-ak godian medj njima tacnije (okolina)Dubrovnik (juznije)gdje su vecinom POkatolice ex srbi koji su se POkatolicili pre 100-ak i kusur godina.

Sta da kazem??
Taj svijet je strasno iskomplexiran da komplexi kombinovani s starsnom patoloskom mrznjom cine njih jako nesretan svijet.Srbi su im krivi cak i kada im je lose vrijeme pa vi sada vidite stepen te bolestinje.

Nazalost takvi su nam susjedi a ovakvih kao oni imamo jos njih za susjede (POturice i Arnauti).
Препоруке:
0
0
83 субота, 10 октобар 2009 00:19
Baxter
Gospodine Bariću,

sram Vas budi jer ste svojim nemuštim i jalovim napisom samo dali povoda nacionalističkoj ognjici da se zapjeni i po tko zna koji put istrese svoj provincijalni bijes na cijeli jedan narod.

Svoju potrebu posipanja pepelom dajte upravite na srpske adrese u Hrvatskoj. Recimo, pišite Novostima Srpskog narodnog vijeća.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер