четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

A ко стоји иза напада на Леквела Калеа?

Kоментари (25) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 27 септембар 2009 20:47
Johnny the Beard
Рече Чанак у петак код Оливере да су неки заиста наопаки наслови Курира позив на линч и предворја чак и убистава.
Ово што се десило је класична потврда те тезе! Наравно, Чанак се овим неће бавити.
Препоруке:
0
0
2 недеља, 27 септембар 2009 20:57
Nebojša Matić
Članak pretpostavlja da huligani čitaju Peščanik - vrlo malo verovatno, teška je to i gadljiva rabota za njih. A ako su ipak pročitali šta o Libiji piše u Peščaniku, vrlo teško bi im palo na pamet da bes prema Gadafiju iskaljuju na slučajnom Libijcu. Toliku količinu političke senzibilnosti ipak nije realno očekivati od mangupa.

Da naravno ne počinjemo o tome da najverovatnije nisu ni znali odakle je u stvari ovaj nesretni gost grada otvorenog srca. Dovoljno im je bilo da je bio sam, i drugačiji.

Ako je uopšte o teoriji reč, biće ipak da su munciju pokupili sa nekog nacionalno osveštenijeg izvora.
Препоруке:
0
0
3 недеља, 27 септембар 2009 21:08
VH
Krajnje je vreme da neko procesuira i te EUrofundamentaliste,ako ni zbog cega drugog,ono zbog govora mrznje.Dokaza ima koliko hocete.Sta cekate???
Препоруке:
0
0
4 недеља, 27 септембар 2009 21:15
Јозеф К.
На ово (и не само ово) питање одговара Блиц. У тексту "Napadi na strance su naručeni" све се може сазнати од Зорана Драгишића, Миљенка Дерете и Весне Пешић. Блиц је, изузетно данас, допустио два супротна гледишта не марећи много што то може изазвати забуну за његове размажене читаоце:
Policiju vode nesposobni ljudi
- Policija je u ovim napadima pokazala izuzetnu neefikasnost i to nije pitanje profesionalaca koji tu rade već političke nespremnosti. Siguran sam da naša policija može da razbije i mnogo ozbiljnije grupe od ovih, ali se njima očigledno imputira nesposobnost od strane onih koji im naređuju. Naše policijske snage ne vode pravi ljudi, a suština tog problema je nekompetentna politička elita - smatra Zoran Dragišić.

Zorić: Država deluje odlučno
U nizu napada na strane državljane nikakvu vezu ne nalazi portparol Republičkog javnog tužilaštva Tomo Zorić. Kako kaže, on ne misli da bi te napade trebalo povezivati, jer ne postoje indicije o tome.
- Mediji tendenciozno povezuju napade na strance, a napadaju se i naši državljani. Mislim da je država pokazala odlučnost u procesuiranju da sada uhapšenih napadača na francuskog i australijskog državljanina. Radi se o malim grupama ljudi koje stvaraju problem - kaže Zorić.

Добро, овај Зорићев став је ипак у мањини, па ће читаоци већ препознати да је он "безвезе". Тако то ради Блиц кад се потруди.
Препоруке:
0
0
5 недеља, 27 септембар 2009 21:31
Боки
Аутор је добро приметио да можда постоји веза између јавно изречених ставова "Друге Србије" који могу да буду врло тешко квалификовани.
Ставови "Друге Србије" су по тону врло депримирајући и у њима нема ничег од евроатланских вредности према којима (јелте) тежимо.
Ја у ставовима НСПМ и Двери видим много више европских вредности у оном позитивном смислу и у оном обиму који желимо да однегујемо у Србији.
Европске вредности нису листа ставова које је неко прописао већ начин размишљања, однос према стварности, однос међу људима, једном речју скуп цивилизацијских достигнућа која имају једну бољу стварност. То што ни многе ЕУ државе не негују претерано неке европске вредности којима се ми дивимо не умањује њихову вредност.
Европска вредност није беспоговорно извршавање налога неког трећеразредног чиновника из ЕУ или САД већ промишљено суочавање са стварношћу и неговање бољих односа у нашем друштву и између разних народа. Управо постојање НСПМ и Двери даје наду да је Србија на добром путу да апсорбује и обогати корпус друштвених вредности именован као "европске вредности".
Нажалост, изгледа да је екипи из такозване "Друге Србије" много више стало да се некоме додворе и да покажу и докажу да смо као друштво проблематични него да усвоје систем европских вредности и тај начин размишљања.
У суштини ставови "Друге Србије" су антиевропски и антицивилизацијски. Друга Србија је странпутица Србије и њено удаљавање од матице развоја европских и свеукупних цивилизацијских вредности. Другим речима не заслужују неку нарочиту пажњу осим у контексту злочиначког удруживања за удаљавање Србије од главних цивилизацијских токова хушкањем, опањкавањем и подметањем свега и свачега по моделу "циљ оправдава средства".
Не треба сметнути са ума да је "Друга Србија" малобројна по идеолозима али има прилично оних који, допуњени стимулансима, у ситуацији личне и друштвене безперспективности, виде излаз у насилничком понашању према метама које им је неко из "Друге Србије" нацртао.
Препоруке:
0
0
6 недеља, 27 септембар 2009 22:29
Ultravisitor aka Eusex
Slazem se sa autorom da su e-novine i pescanik pokrenuli hajku na libijske gradjane u Srbiji. Drzavni tuzilac je duzan da pokrene tuzbu protiv ovih glasila i svih onih koji ponizavaju gradjane azijskih i africkih zemalja. Takvih je mnogo u Srbiji. Oni su sramota Srbije i dokaz da je Srbija steciste taloga koji radiolokatorskim i klevetnickim uslugama odradjuje posao kolonizatora Cetvrtog rajha.
Препоруке:
0
0
7 недеља, 27 септембар 2009 22:31
Aleksandar
Zanimljiva uzrocno-posledicna analiza i hipoteza. Kad god se ovako grupisu dogadjaji istog tipa koji idu na stetu ugleda Srbije, treba uvek imati u vidi i jednu drugu uzrocno-posledicnu hipotezu, a to je rad brojnih, stranih tajnih sluzbi ciji je glavni posao kontinuirano uprascavanje slike Srbije i posebno Srba. Glavni posao, npr. CIA su sirenje disinformacija I tkz. "false flag" operacije koje onda nabedjuju na izmisljene "islamske teroriste" koji dizu stvari u vazduh (bez obzira na visinu zgrada) ili Srbe koji kao pale strane ambasade po Beogradu i biju strance, itd.
Препоруке:
0
0
8 недеља, 27 септембар 2009 22:39
Стева Надрљански
Ко год да стоји иза ових напада на странце (чега у Београду никад није било!), чињеница је да су демократским власницима дошли ко поручени. Сад могу да забрањују до миле воље и да све своје неуспехе искаљују на "екстремистима", наравно - само онима са једне стране.
Да се кладимо да ће у следећих неколико дана да се деси бар још једна оваква ствар!
Препоруке:
0
0
9 недеља, 27 септембар 2009 22:40
Живорад Ћосовић
Одлична корелација. Дакле, посао за тужиоца Вукчевића.
Говор мржње Е-новина и Пешчаника и последице у виду физичког злостављања страног држављанина..
Препоруке:
0
0
10 недеља, 27 септембар 2009 23:00
Biljana
@Nebojsa Matic - Da, verovatno ste u pravu, ni ja ne verujem da huligani čitaju peščanik, ali ne verujem da čitaju ni NSPM, pa su NSPM povezivane sa nasiljem. Sigurna sam da ste i Vi svesni šta je autor teksta hteo da kaže, ali ste iskoristili priliku da loptu izbacite iz dvorišta levičarskih NVO. Pročitajte tekst u današnjim Večernjim novostima - Dirigovano nasilje - sigurna sam da ćete i tamo imati razloga da uzmete u zaštitu Kandićku, Pančića i ostale.
Препоруке:
0
0
11 недеља, 27 септембар 2009 23:03
Јозеф К.
Članak pretpostavlja da huligani čitaju Peščanik - vrlo malo verovatno, teška je to i gadljiva rabota za njih. A ako su ipak pročitali šta o Libiji piše u Peščaniku, vrlo teško bi im palo na pamet da bes prema Gadafiju iskaljuju na slučajnom Libijcu. Toliku količinu političke senzibilnosti ipak nije realno očekivati od mangupa.
Da naravno ne počinjemo o tome da najverovatnije nisu ni znali odakle je u stvari ovaj nesretni gost grada otvorenog srca. Dovoljno im je bilo da je bio sam, i drugačiji.

Горе је цитат из коментара Nebojšе Matićа, који занемарује следеће што пише у тексту Тадија Нешковића:
Е сад, ви и ја не морамо да верујемо у овакву узрочно-последичну везу, јер знамо да хулигани функционишу малко другачије него што налаже поменута претпоставка.

Није ово превид, ни случајно извртање, никако.
Рећ је о намерном "неразумевању" да би се извукао (тобож узгредни) малициозни закључак:
Ako je uopšte o teoriji reč, biće ipak da su munciju pokupili sa nekog nacionalno osveštenijeg izvora.

Па, како се изборити са оволиким лицемерјем?
Препоруке:
0
0
12 недеља, 27 септембар 2009 23:36
Malo realnosti
G. Maticu,

U gradu u kome zivim 150 ljudi je privedeno posle velike i vazne fudbalske utakmice. U Novom Sadu 2. A 44 zbog pijanstva (pise histericno B92). Svakog petka i subote uvece tuce u gradu koji je jedva nesto veci od Beograda zavrsavaju se daleko gore nego masovna tuca preksinoc u Beogradu koja je bila udarna vest na RTS-u. O napadima macetama, nozevima, pucnjavam pred nocnim klubovima i strip-barovima, i sl. necu ni da pricam, jer Beograd zaista, na soppstvenu srecu, zvuci kao africka prestonica u poredjenju sa ovim visokorazvijenim gradom na Zapadu cija je ekonomija mozda hilkjadu puta jaca od beogradske.

Ukratko: Ovo musavo i nespretno narucivanje ulicnog nasilja u Beogradu i njegovo prilicno alavo medijsko koriscenje od strane druge Srbije nisu nista drugo nego zlocin za koji valja da odgovaraju - odgovorne osobe. Za sada odgovaraju samo neki - izvrsioci, ne naredbodavci i logisticari. Naravno da huligani ne citaju Pescanik. Za ostavljanje komentara na E- novinama ne znam.
Препоруке:
0
0
13 недеља, 27 септембар 2009 23:39
Ultravisitor
Drugosrbijanci narucuju prebijanje stranaca u nadi da ce zabraniti patriotizam u Srbiji. Malo morgen!
Препоруке:
0
0
14 недеља, 27 септембар 2009 23:51
jovica
Ma ovo je stvarno neozbiljno!
Препоруке:
0
0
15 понедељак, 28 септембар 2009 00:26
Malo realnosti 2
I jos nesto: prateci vesti i sadrzaje na Internetu ne bih se usudio da krenem u Beograd posle otvorenih pretnji policije represijom. One stoje u koliziji sa relativno malim brojem nasrtaja na lica i imovinu, ali imaju jasan politicki motiv. Zato se ni kao Srbin iz dijaspore, ni kao migrant, ni kao navijac, ni kao strani student ne bih osecao sigurnim u Beogradu, niti bih taj grad ikome preporucio; u francuskoj i australijskoj stanmpi gotovo i da nema vesti o napadima. B92 i RTS samo o tome izvestavaju vec nedeljama.

Napadi na one iz Zapadne Evrope se sada balansiraju sa napadima na strance kako bi se utvrdila 'nepobitna' srpska ksenofobija. Ne bi me cudilo da uslede sa zescim, otvorenim napadima na Kineze i Ruse koje ce placene barabe izvoditi, a o kojima ce placeni uvodnicari pisati. A sve da bi dokazali da huligani i nacionalisti napadaju i 'svoje'. Srbija je bolesna. Zato sto je vodi jako bolesna vlast.

Usput, ne bih preporucio ni Novi Sad, u kome bismo svi, sudeci prema histeriji druge Srbije uskoro morali da ocekujemo 'spontane' dogadjaja tipa Maksimir. Ovo vas je zacudilo? Maksimir je apsolutno reziran, o tome su pisali najvidjeniji hadezeovci, ali i fudbaleri koji su prednjacili u izlivima sovinizma prema 'srpskoj policiji'.
Препоруке:
0
0
16 понедељак, 28 септембар 2009 09:38
Петар Вранковић
Није немогуће да ће се управо донети закони о санкцијама против медија, као и акције тужилаштва против новинара који су деловали у ратним данима, обити у главу управо онима који су га донели и који се залажу ѕа процесуирање новинара.

Шта ће се десити када данашњи властодршци једнога дана изгубе на изборима, а нова власт реши да задржи законе против којих данас у улози опозиције протестује?
Наиме, нико није безгрешан, а многе ствари се могу различито тумачити.

демократија је заиста боља од једнопартијског система и чудно је да данашња власт заборавља да више није једнопартијски систем у држави.
Препоруке:
0
0
17 понедељак, 28 септембар 2009 09:42
Харалампије
Иза нејвећег броја напада и свега што "ружи" Србију и продужава стигматизацију Срба и Србије стоје различите групе и појединци. Нисмо ваљда заборавили да све појаве имају узрок, повод и последице. Упитамо ли се коме је интерес ружење Србије, ко се радује њеном комадању, ко је бомбардовање доживео као помоћ злочинаца са Запада, коме смета српски језик и ћирилица, ко не види српске жртве, а види све друге, ко само међу Србима тражи злочинце, а "други не постоје", ко разуме бол и жалост само за невоље не-Срба, ко прижељкује и својски се труди, даљем комадању Србије, ко помаже у "чишћењу савести" правих злочинаца (из оних ратова и дањашњих) називајући стварне жртве свакаквим погрдним именима, чак и фашистима, ко толико без икаквог повода напада СПЦ, патријарха, владике, коме је било шта српско знак негације, ... , ко?
Они, који свиме што раде, говоре или пишу, "стварају" узрок, временом ће, бар се надају, када буде по плану налогодаваца покушати произвести и повод, за "нове последице" у којима се надају "награди". Наравно да се то неће остварити, јер "није Србија напуштена њива, па да је оре ко хоће", како рече Песник.
Препоруке:
0
0
18 понедељак, 28 септембар 2009 12:04
Мирко
Управо тако! Треба прозвати јавног тужиоца јавно, такво му је место у друштву и приупитати да ли и он примећује ову везу...А денунцијанте треба денунцирати, клин се клином избија. Омогућити им да на свет погледају и са оне друге, не баш тако комфорне стране.
Препоруке:
0
0
19 понедељак, 28 септембар 2009 13:22
Небојша Матић
Јозеф К.

ОК - повлачим спекулацију.

Што се тиче лицемерја: волео бих када би били доследни, па то исто спрочитали и аутору чланка; он је урадио (барем) исто што ја, тј. сугерисао да је Пешчаник извор насиља - па ѕатим малешна ограда у стилу мада не морамо да верујемо у то.. И шта се од тога боље памти?
Препоруке:
0
0
20 понедељак, 28 септембар 2009 13:28
Marko
Dobro, talas nasilja koji je kulminirao poslednjih dana sa stranim drzavljanima kao zrtvama nije slucajan... Beograd je centar obavestajnih aktivnosti na Balkanu, gde se planira i vodi specijalni rat obavestajnih sluzbi malih zemalja u okruzenju koje daju logisticku podrsku vecim igracima sa zapada. To nije bilo tesko uciniti s opbzirom da se logisticka podrska i mreza saradnika stvarala tokom zajednickog suzivota u SFRJ. Povrsni rezultati su poznati drzavljanim Srbije kada kupuju slovenacke i hrvatske proizvode u Merkatoru , Idea-i i slicnim prodavnicama. Ostalo se moze samo nagadjati.
Препоруке:
0
0
21 понедељак, 28 септембар 2009 18:34
Стева Надрљански
Г. Матићу, ствар је проста, и за њу треба само минимум стилске анализе: аутор овог чланка уопште не жели да повуче узрочно-последичну везу између писања "Е-новина" и напада на Либијца; он пародира начин мишљења који се код нас јавља већ дуже времена у сличним ситуацијама. После убиства Ђинђића припрема је нађена у писању неких медија; отказивање гејпрајдовања директно је условљено списатељском активношћу НСПМ-а; а напад на Либијца дело је две Светлане и П. Луковића.
Г. Нешковић је пародијски применио исту мустру.
Препоруке:
0
0
22 понедељак, 28 септембар 2009 18:49
Јозеф К.
@Небојша Матић
Што се тиче лицемерја: волео бих када би били доследни, па то исто спрочитали и аутору чланка; он је урадио (барем) исто што ја, тј. сугерисао да је Пешчаник извор насиља - па ѕатим малешна ограда у стилу мада не морамо да верујемо у то.. И шта се од тога боље памти?

Никако лицемерје не могу спочитати аутору (а не бих се либио) јер он није сугерисао то што тврдите! Аутор текста указује на двоструки аршин врлих креатора спекулација. У том смислу, примећује недоследност у приступу истој врсти проблема, зависно од случаја до случаја. Селективност спекулативног узрочно-последичног односа очитује се у изостанку његове примене на случај држављанина Либије. Разлог је очигледан: резултат спекулације није пожељан. Зато је изостанак закључака о овом случају сврсисходан. Да не би изазивао позиве на одговорност, по истој логици која се односи на претходне случајеве.
Прочитајте поново, а подвлачења су моја.
Е сад, ви и ја не морамо да верујемо у овакву узрочно-последичну везу, јер знамо да хулигани функционишу малко другачије него што налаже поменута претпоставка. Али, они који су убеђени да су НСПМ и "Двери" одговорне за нападе на Аустралијанце, Французе и хомосексуалце – а таквих има, и врло су гласни – они би морали да прихвате како "Е новине" и "Пешчаник" стоје иза насртаја на Леквела Калеа.

Дакле, лицемерје не станује овде!
Препоруке:
0
0
23 понедељак, 28 септембар 2009 19:21
Раде
Непобитна је чињеница да је "елита" у овој земљи изразито националистичка. Сви њени припадници су задрти националисти. Западњачки националисти. Чак ни на Западу таквих западњачких националиста нема. Они највише нетрпељивости и мржње имају за свој сопствени народ. Затим долазе Руси као Србима веома сличан народ. Па онда остали редом: Кинези, Арапи, Иранци и остали муслимани, Африканци итд.Али старо је правило да је напад најбоља одбрана. Зато све другачијег мишљења треба оптужити за ксенофобију, национализам, фашизам исва друга знана и незнана зла. И ако се та прича 1000 пута понови звучаће као истина. То је већ опробано.
Препоруке:
0
0
24 уторак, 29 септембар 2009 09:24
Nebojša Matić
Dobro, sad se svi pravimo ludi.
Iako autor formalno nudi persiflažu i ironiju, u suštini je jasno da misli takođe bukvalno, što se vidi iz sledećih formulacija:

Е новине", "Пешчаник" и други медији евроатлантске оријентације још једном су потегли углачане фразе о азијским хордама и афричким племенима

... Верна публика ових гласила могла је да закључи ... А у тој публици свакако има и насилника ...

... беспризорно клеветање свега што нема везе са Европском унијом или САД, а посебно Русије и Кине ...

... простачко пљување "азијских хорди" и "афричких племена", односно Истока и Југа, који заједно броје преко четири милијарде људи ...


kao i iz komentara ćitalaca:

Slazem se sa autorom da su e-novine i pescanik pokrenuli hajku na libijske gradjane u Srbiji.

Одлична корелација. Дакле, посао за тужиоца Вукчевића.

Аутор је добро приметио да можда постоји веза између јавно изречених ставова "Друге Србије" који могу да буду врло тешко квалификовани.

Управо тако! Треба прозвати јавног тужиоца јавно, такво му је место у друштву и приупитати да ли и он примећује ову везу...


Dakle, forma (parodija) "krije" tvrdnju. Ko to ne prizna je - licemer? Ili s druge strane: ajde nek neko napravi poštenu analizu, svih aktera.
Препоруке:
0
0
25 среда, 30 септембар 2009 01:56
Паралела
Како то, да одавно по касарнама војници не страдају мистериозно и нема више самоубистава и сл ?

Нема се више потебе за тиме та операција је завршена.

Неће ни страни држављани више бити пребијени и убијани овде то је само сада док акција траје.

Пешчаник и пропаганда машинерија само одрађују финији део посла... По ко зна који пут ?
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер