уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Случај службеника Јукома

Kоментари (14) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 20 септембар 2009 23:27
Jasna Simonović
Pre nekoliko godina sam razgovarala sa gdjom Biljanom Vučo, ali mi je obećanu pomoć JUKOM sutradan telefonski odbio jer je trebalo da se ”suprotstavi” advokatima, advokatskim komorama i sudskim vlastima kojima sam se zamerila, što zato što me je lični advokat prevario, što zato što nisam mogla da naplatim dobijeni spor jer se radilo o stranoj firmi, što zato što nisam mogla da dokažem da sudije ne znaju da čitaju Zakon o lekovima jer su štitili strani kapital, što zato što nisam mogla da dokažem da postoji Zakon o radu SRJ...itd.

Zaista bi bilo lepo kada bi se renome i poverenje u Vrhovni sud Srbije moglo vratiti kroz "Slučaj službenika"...bilo kog...Verujte da i ja to želim isto koliko i vi...

Ali da bi se poverenje i poštovanje vratilo nije dovoljna samo lepa nova zgrada, niti mlada poletna ministartka pravde, niti jedno no-no Biljani Vučo...
Potrebno je mnogo više...
Revizija presuda, posebno onih koje su potpisali sudije čiji je "kredibilitet" pod znakom pitanja, je neophodna...
Jer svaki od velikih trgovinskih namernih ili slučajnih propusta mogao je da uništi mnoge živote...O državi da i ne govorimo! Jedna je već uništena uglavnom zahvaljujući pravnicima...

p.s. Vrlo ću rado izneti na bilo kom Pravnom fakultetu ili slično mpoja saznanja kroz predmete sa suda koje sam prošla...
Toliko je jednostavno da je mene sramota za advokate, pravnike, sudije, tužioce...
Pa da su oni radili ne bi "huligani" vodili kolo po ulicama već bi moćda negde bili ljudski zaposleni!
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 21 септембар 2009 04:23
Simic Manojlo
Nasi vrli pravnici, zasluzili su makar 1 akrostih:
Jugoslavenska
Udruga
Kolekcionara
Opresivnih
Metoda
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 21 септембар 2009 10:16
Jasna Simonović
Simic Manojlo, Jutros na B92 jedan gost (izvinjavam se nisam videla kako se gospodin zove, izjavi da posle odležane kazne izlaze ljudi kao "heroji", pa izgleda da ni "opresivne metode" nisu dovoljne...Tako da "vaš" akrostih ima šanse da prerasete u "Srpsko udruženje za odležane heroje"...HA!HA!
Umesto akrostiha, i ne samo zato što je danas Mala Gospojina, i ne samo zato što je 12.septembra održan Moleban Presvetoj Bogorodici na inicijativu Dveri, a ne neke druge organizacije, umesto akrostihova, evo predlažem da danas reči "Raduj se" ozare sva lica...

A predlažem i da naši pravnici, oni koji se nisu "profesionalno okaljali", a koji imaju petlju za "pravnu petlju", zatraže od Verice Barać predmet Farmest vs KPMG jer dok oni to iznesu na sajt još mnogo će se "skupe prazne slame", a da
se "gora ne protrese" i ne prikaže taj "šarmantni ali još uvek štetočinski miš"!

A ako se to pravnicima baš ne svidja, neka traže i moj Predlog za rešavanje farmaceustke industrije (dela zdravstva) koji je takodje tamo "zaveden"...
Nikada nisam bila zavidna, ali ću zaista pozavideti sama sebi ako neko počne da skuplja plodove predanog rada na dobrobit Srbije et al. i globalnog legal economic growth-a...?
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 21 септембар 2009 10:40
брм
ако сам добро схватио, кад год је у питању БКВучо, ми одмах треба да режимо и лајемо чак и (невероватнио али истинито) кад је ПОТПУНО У ПРАВУ..
овај сазив Врховног суда је доста пута у последње време доносио потпуно бесмислене одлуке (нпр. прихватање жалбе БК ТВ из чијег образложења се види да појма немајју о устројству РРА и којима обесмишљавају само постојање незавиосног регулаторног тела)..можемо да критикујемо све али ово златно теле персонално и иодеолошки непромењено ко зна од кад - никако..и ова пресуда је СКАНДАЛОЗНА...чуј - заштита лика и дела Тијанића - замислите како ће тај преседан бити примењиван на нпр. председника државе..збогом демократијо..
али да БКВучо је против - па морамо и ми..диван принцип
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 21 септембар 2009 13:08
луди скретничар
Није овде поента да ли је БКВ у праву или не, већ то што иста отворено изјављује да неће поштовати одлуку највише судске инстанце у земљи!

У САД је већ сама таква изјава кривично дело.
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 21 септембар 2009 14:11
Мирко
Његов аманет Србима: "Немојте се држати закона, као пијани плота!"

А како је власт и "невладина власт" (а богами, види се, и по који од коментатора) испод његовог шињела изашла...
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 21 септембар 2009 16:44
брм
@ Мирко
да ли се Врховни суд држао закона ко пијан плота?
и ког?
по ком закону не сме да се цитира (еј ЦИТИРА!!!)у измењеном контексту?
забранили коментарисање, сочније помињање јавних личности супротно баш европским конвенцијама и пресудама суда у Стразбуру, укинули право новинара на заштиту извора података, изношђење доказа и именовање лопова пре правоснажности судске одлуке сад још и цитирање...и ми треба да навијамо за то зато што је БКВ против.
Препоруке:
0
0
8 понедељак, 21 септембар 2009 18:46
Ala
Molim Ministarstvo zaljudska prava da nas zastiti od krsioca zakona poput Vuco i slicnih.
Za nepostovanje Zakona-kazne po Zakonu.
Препоруке:
0
0
9 понедељак, 21 септембар 2009 19:00
Родољуб
Брм, иначе Вас врло ценим, али морам да Вас приуптам

Јесте ли Ви квалификован судија (бивши, будући... протеран, сефтелисан?), неки свршени правник или можда магистар/доктор правних наука (као Воја.Ш.), или било како меродавни напсрам оцењивања претходног рада Уставног Суда Републике Србије?

Ако нисте, а што себи толико допуштате да се унесете?

По тој истој смелости, ето:

- мени понекада смета како возе возачи аутобуса по Београду, па ћу да "опалим" по диспечерима и кадровским комисијама, да их ја питам које све то "возаче трактора и кромпира" примају у службу.

- сваки дан гледам како полицајци код мене паркирају по травњацима и опијају се по кафићима, па ћу, последично, да натегнем Дачића за ушеса и да будем бољи "пандур" од њега!

Немојте, молим Вас, Брм! Овде се ради о "грађанској непослушности". А она може да се тумачи разноразно а санкционише врло прецизно, ако се хоће. То нам ова "Србија 2" са својим режимом сваки дан лепо објашњава.

Уосталом, и сам "човек са фен-фареом" је изјавио недавно да не може/сме да тумачи пресуде тог суда, већ га, отприлике, занима да види колико и како ће оптужена да проведе у затвору, ако се буде опирала.

Без љутње, Брм.
Препоруке:
0
0
10 понедељак, 21 септембар 2009 20:46
Simic Manojlo
Postovana gospodjo Simonovic,
priznajem da je nezgrapna rijec "opresivnih".Ali, to je samo zato, sto je slovo "O", bila jedina ponudjena opcija. Rijec "revolucionarnih", sa svim negativnim konotacijama, svakako da bi bila tacnija, adekvatnija pojavi, i mnogo bliza istini.
Ali, tamo nedostaje to "R".
Postovanje zakona( trenutno na snazi ),odluke sudova (u trenutnom sazivu),a narocito presuda
Vrhovnog Suda, kamen su temeljac, i fulkrum svake
pravne drzave. Ako nesto treba da se mijenja(naravno da uvijek treba teziti ka boljem), onda
svaka promjena, mora da se provede kroz demokratsku proceduru, uz strogo postivanje svakog
slova zakona(trenutno na snazi).
Ako tako nije, onda mi ne idemo u pravcu izgradnje
pravne drzave, nego u obrnutom, ka "revolucionarnoj
anarhiji". I veoma je simptomaticno, da predsjednica neke organizacije koja bi, barem po imenu, trebala da se bavi zastitom zakonitosti,
otvoreno poziva na anarhiju. Podsjeca nas na druga
Tita iz 1928.:"ne priznajem sud drzave, priznajem
sud svoje partije". Da je to izjavio na nekom
americkom sudu, dobio bi 99 god..U bukagijama.
Postovanje zakona, od Ustava, do saobracajnih propisa, mjera je cvilizovanosti jednog drustva.
Citao sam, poodavno,kako je kod nas neki Yuppie
(Y(oung)U(rban)P(rofessional)-eto opet neki akrostih) u svom djipu, projurio kroz crveno svjetlo, i na smrt pregazio neku 18-ogodisnju
djevojku. Kakav primitivizam.
Ovaj YUPPIE, i onaj JUKOM, boluju od istog simptoma
siledzijstva.
Kao ilustraciju postivanja zakonitosti, pozvacu za
svjedoka britanskog Lorda(cl. gornjeg Doma),Conrad-a Black-a. On pise o jednom drugom Lordu, koji je
za vrijeme Hitlerovog bombardovanja Londona,primio
hitan poziv za sjednicu britanskog Parlamenta.
I odmah je, sa svojim privatnim soferom, krenuo.
Na putu od svoje kuce, do britanskog Parlamenta,
imao je da prodje kroz 11 semafora. Sofer je,
znajuci rigidnu, puritansku , narav Lordovu,stajao
na svako crveno svjetlo. Sipaju bombe okolo.
Препоруке:
0
0
11 понедељак, 21 септембар 2009 21:08
Стева Надрљански
Поштовани брм, не знам да ли сте видели ту књигу. Ја јесам, и мислим да је у питању обична пашквила достојна данашњих "Е-новина" (осим што недостају салве луковићевске псовачине). Иако за лик и дело оштећеног немам нарочите симпатије - штавише, његов јавни сервис Демократске странке у последње време згадио ми се више него Милошевићев - треба правде ради рећи да је имао разлога да се суди са овим плаћеним утеривачима евроатлантских дугова.
Мене само занима хоће ли суд реаговати ако ови заиста одбију да плате. Све ми се чини да неће.
Препоруке:
0
0
12 понедељак, 21 септембар 2009 21:10
Simic Manojlo
Sipale su, dakle, bombe posvuda.
Siroti Lord. Sav se preznojio od muke, ali se nije usudio da svom soferu naredi, da pogazi propis.
I, stigli su neosteceni u Parlament.
A kako to vec njegovo velicanstvo "slucaj" zna da
uredi, druga neka 2 auta, koja su projurila kroz crveno svjetlo, bila su pogodjena( iz cega, naravno, ne treba izvlaciti nikakve ishitrene zakljucke).
I na kraju, draga gospodjo Simonovic, ja za Vas
imam jedno pitanje teoretske prirode: da se, cisto
hipoteticki, predsjednica JUKOM-a zatekla u pomenutoj situaciji, u kojem bi autu bila- jednom
od ona 2 pogodjena, ili u Lordovom?
Odgovor ne zelim da sugerisem.
I, na samom kraju. Kazete da ste slusali B-92.
I ja sam , godinama gledao B-92. Jedva sam se, prije nekoliko mjeseci, odvikao od toga.
Mladi a ozbiljni, lijepi, simpaticni i zavodljivi.
Ali, imaju jedan nedostatak: nemaju dodirnih
tacaka sa istinom.
I, bez namjere da ikoga uvrijedim, obracaju se
intelektualno neotpornom dijelu stanovnistva.
Saljem Vam iskrene pozdrave, Manojlo.
Препоруке:
0
0
13 уторак, 22 септембар 2009 09:07
Jasna Simonović - I deo
Simic Manojlo,
1. Mnogo hvala na iscrpnom odgovoru...Poštujem vreme i informacije koje ste mi dali...
2 Poenta mog komentara nije YUKOM...Sve što mogu misliti na osnovu svog iskustva, napisala sam u prvom pasusu komentara...Mislim da nisu bili dostojni slova J ( (jugoslovenski) u svom nazivu...
3. Ne komentarišem niti odluku suda , niti odluku “optužene” da neće poštovati odluku Vrhovnog suda...To je njeno pravo...A to što drug Tito nije poštovao sud države već sud partije, pa to je odavno trebalo da bude alarm “demokratskim” ljudima da ne nastave “istim putem”...
4. Komentarisala sam samo poziv g autora da se a priori mora poštovati odluka suda, jer se sa tim ne slažem. Iz ličnog iskustva, preko Zahteva za zaštitu zakonitosti, Udruženja sudija, Saveznih i Republičkih tužioca, uverila sam se da Vrhovni Sud ne poštuje sebe jer npr. ne ume sebe da nadje u najelementarnijim greškama nižih “sudova”, u osnovnim promašajima sudija, advokata, tužioca...Da ne ume sebe da pronadje u ljudima koje su loše odluke “poslale na onaj svet, u bolest, u nerad, u trošak, u nemaštinu”, a to znači da odluke takvog suda nisu za poštovanje...Ali ljudi koji rade na sudu jesu za “ljudsko poštovanje”...Pa iz poštovanja prema ljudima koji su ogrezli u nepoznavanju svoje profesije, želim im da što pre prestanu sa gresima i da se okrenu poslu koji znaju... (dokazi za ove tvrdnje nalaze se u nekoliko predmeta kroz koje sam prošla, od kojih su 2 kod Verice Barać, i žao mi je što Savez za borbu protiv korupcije nije počeo od “korupcije u pravosudju”, jer je to ključna stvar)...
- nastavak
Препоруке:
0
0
14 уторак, 22 септембар 2009 09:13
Jasna Simonović - II deo
SIMIĆ MANOJLO,
5. Slažem se sa da je pravosudje “kamen temeljac” pravne države, ali pravosudje koje ne brani kamen temaljac nečije kuće nije pravo...Nema običnog čoveka koji nije izrekao da ”nemamo pravnu državu”, zašto? ...(Broj zatvorenika nije merilo pravne države, već po meni je obrnuto! Jedan top biznis kriminalac može da zameni 1000 uličnih, uslovno rečeno)...Poštovanje zakona jeste mera civilizovanosti društva, pa zašto uskratiti Vrhovnom sudu i tužilaštvu da budu civilizovani?
6. Mnogo hvala na priči o Lordu...Kao da mi je neki “duhovni” rodjeni brat! Ne znam šta bi Biljana Vučo uradila u toj situaciji, kroz crveno ili zeleno, pitajte...Što se mene tiče, služila me je sreća sa čuvenim beogradskim širokim zelenim talasom semafora kada me je moj prijatelj Faton vozio i dovezao u Sava centar u KPMG Jugoslavija te 1998. godine da predam i dobijem potpis prijema od dir Srdjana Petrovića za dokumente Saveznog ministarstva za zdravlje i MUP.a, a tek par minuta pre nego su mi zalupili vrata ...Dalje, “sipale su bombe” po Srbiji dok sam branila Zakon o prometu lekova i imetak svoje otadžbine”, ali o tome ne želim da zamaram ....Jer! Danas je divan sunčan dan i ne padaju bombe...
7. Nikada ne slušam program zato što je na B92, RTS, Pink, itd. već slučajno ili namerno čujem ako me nešto interesuje...I mislim da grešite! Lepo je što su “mladi ljudi ozbiljni, lepi, simpatični i zavodljivi”....Samo kada bismi i mi stariji bili.....Eto, kada bi moj slučaj otišao na Američki sud koji sam već ranije obavestila, ja bih tamo pokazala “ozbiljnost i verovatno simpatičnost”...A “lepi i zavodljivi” neka onda budu svi koji od toga legalne koristi budu imali...Koje god da su nacije, veroispovesti, rase, pola, profesije....Manojlo, bilo mi je zadovoljstvo da sa vama razmenim svoje misli...
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер