среда, 24. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Протођакон др Љубомир Ранковић: Изјава Патријарха Иринеја о протестима неће донети користи ни њему, ни цркви нити српским властима

Kоментари (66) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 27 јануар 2019 18:54
marlon
izjava mu je bila komicna bas kao ono moljakanje putina za dolar vise od vec datog
Препоруке:
135
11
2 недеља, 27 јануар 2019 19:09
Ах
Од Патријарха који је био у првим редовима протеста против ненародног конкордата добили смо патријарха са малим п који је у првим редовима одбране режима који спроводи не само издају Косова већ најцрњу експлоатацију у српској историји у мирно доба од стране туђих интереса, самим тим и доводи до егзодуса младих и стручних, да не помињемо и најцрњу медијску диктатуру.
Иако је свака власт од Бога по учењу цркве, ова је то само као божја казна - бар тако изгледа за све који хоће да отворе очи. Јесу протести били злоупотребљавани у прошлости и могу ако не буде било памети бити искоришћени опет за козметичку промену без икакве користи за народ али то није разлог да се подржи очигледно зло у лику Вучићевог режима.
Видећемо да ли ће у цркви бити још довољно оваквих гласова који ће бити мудрији. Ако их не буде СПЦ ризикује да заједно са падом режима доживи смањење свог утицаја у народу. Боље да отворе очи док је време.
Препоруке:
154
17
3 недеља, 27 јануар 2019 19:16
Срба
Свака част протођакону. Каква разлика између ове мудре изјаве и плитке и политизоване изјаве патријарха.
Препоруке:
171
23
4 недеља, 27 јануар 2019 19:38
ГСМ
Ово патријарх? Никад,он је екумениста и АВ кербер!
Препоруке:
122
18
5 недеља, 27 јануар 2019 19:41
телетабис
Е ово је паметно казано. Не треба ништа више рећи о овим догађањима.
Препоруке:
131
15
6 недеља, 27 јануар 2019 19:44
Zbog ovakvih crkve su prazne
Srpska pravoslavna crkva nije više moja crkva, a jesam hrišćanin pravoslavne vere i vezu s Bogom ostvariću bez posredovanja patrijarha Irineja, njegovih vladika i sveštenika.
Препоруке:
83
57
7 недеља, 27 јануар 2019 19:53
Dragan
Neka se Crkva ne čudi što je sve praznija...nažalost!
Препоруке:
110
24
8 недеља, 27 јануар 2019 20:09
micky
Pokatoliceni ekumenista, novotarac ne moze da ne zastiti "Blagodarenog koji se bori kao Lav"..
Duhovni sunovrat srba i srpstva die na gomilu sluga iz SPC koji ljube skute velikom demonu iz Vatikana. Jos se samo ceka Sv. Stepinac. Tesko je ista reci a ostati pristojan.
Препоруке:
98
18
9 недеља, 27 јануар 2019 20:11
R
Potpisujem i nemam sta dodati sem da ce ogromnu stetu i onako ugrozena crkva imati od ovakvih istupa nicim izazvanih !
Sinod mora naci nain da se zahvali gospodinu !
Препоруке:
107
16
10 недеља, 27 јануар 2019 20:17
Иринеј
би био кориснији да патријарши радикалском црквом.
Србство нема потребе за њим и сличнима а нисмо ни под оним браварским маршалом.
Препоруке:
68
19
11 недеља, 27 јануар 2019 20:26
пензионер Цвико
Да погађамо ко га је на "поштен" начин изабрао за Патријарха? Неки овоземаљски Бог ко и Вучића? И онд ми се нађе неко ко ми прича приче о поштеном гласању и резултату гласања. Чувајмо се лажова и кад нам истину причају!!!
Препоруке:
75
23
12 недеља, 27 јануар 2019 20:35
Bivsi diplomata
Svaka cast.Hrabro.Da je vise takvih.Cestitam ziveo nam.
Препоруке:
82
13
13 недеља, 27 јануар 2019 20:39
bog dano vic
Šta li od Vučića očekuje ovaj srebroljubivi deda kad ga nije bilo stid da onako besramno na nemestu prosI od Putina. Stideo sam se pred ekranom iako me ovaj deda i njegova družina ne zanimaju...
Препоруке:
64
15
14 недеља, 27 јануар 2019 20:43
Један је Павле
Патријарху Павлу је свака реч била златна. За овох би било мудрије да се држи оне "ћутање је злато".
Препоруке:
87
7
15 недеља, 27 јануар 2019 20:48
Коле
за: Zbog ovakvih crkve su prazne

''Srpska pravoslavna crkva nije više moja crkva, a jesam hrišćanin pravoslavne vere i vezu s Bogom ostvariću bez posredovanja patrijarha Irineja, njegovih vladika i sveštenika.''

Коме Црква није мајка, тај нема ни Бога за Оца.

Није Црква ''празна због оваквих... владика и свештеника...'', него је празна због таквих као што си ти! Ти си напусти о Цркву, и фантазираш да си ''православни хришћанин'' који ће да оствари ''везу с Богом'' на неки мистериозан начин! Бунцаш пријатељу...
Препоруке:
76
38
16 недеља, 27 јануар 2019 21:06
dobojlija
Slazem se sa potodjakonom a patrijarhu koga licno poznajem i koji je dobar covjek zelim da mu Bog podari razum da shvati gdje ovo sve ide i da stane na pravi stranu!
Препоруке:
64
15
17 недеља, 27 јануар 2019 21:07
anti nsp
podela je zahvatila i crkvu sa mogućim i otvorenim raskolom.
Препоруке:
52
6
18 недеља, 27 јануар 2019 21:07
Nedo
SPC je istorijski bila i jeste uz srpsku monarhiju. Monarhije na vlasti odavno nema i zato bi se SPC morala kloniti komentara o aktivnoj politici. Ako Vladike Amfilohije i Teodosije govore o politickim zbivnjima, oni to i moraju, ipak se nalaze,za Srbe, u najgorem okruzenju. Patrijarhu bi najbolje bilo da ode malo duze u Pecku patrijarsiju.
Препоруке:
56
5
19 недеља, 27 јануар 2019 21:11
Пројекат
Блаженопочивши и Свети Патријарх Павле то није допуштао. Зато су покушали да га још за живота детронизују. Са "жутим патријархом" и стаљинистичким обрачуном са Владиком Артемијем започео је раскол у СПЦ с тенденцијом да захвати и остатак народа. АВ ради на истом пројекту изазивања подела, чак грађанског рата и стране, наравно са запада, војне интервенције.

У памет се Срби! Гу*ице на улице!
Препоруке:
57
12
20 недеља, 27 јануар 2019 21:15
Nista ne razumem
Hrabar covek. Ocekujem da se jos ljudi iz Crkve oglase i opomenu patrijarha da se ponasa u skladu sa svojim polozajem i da se ugleda na svog prethodnika, umesto sto narusava ugled Crkve u narodu, dodvoravanjem vlastima.
Препоруке:
65
6
21 недеља, 27 јануар 2019 21:17
56
Патријарха је изабрао Борис Тадић и Зоран Живановић, као свог сарадника у неким финансијским работама у Нишу. Можете само мислити како се овај народ спинује. Дакле, ДС-ов изабраник брани СНС власт, коју ,,руши'' Ђилас ДС-ово чедо. Буду Бог снама. На све то се укључују некакви професори, правници, који по свему судећи не знају зашто су у шетњи осим да мало разбију холестерол. На чело народа се ставља глумац србомрзитељске Анђелине Џоли, и псовач жена, као да га није родила мајка. Ову заврзламу, неписмени српски народ није у стању препознати и отказати у својим протестима услугу смутљиваца.
Препоруке:
40
35
22 недеља, 27 јануар 2019 21:26
Bogoljub
Crkva kao verska institucija je odavno izgubila bilo kakav ozbiljan legitimitet. Ona je i nastala zbog politicki razloga a ne sto to Bogu treba ili trazi od vernika. Izmedju Boga i vernika ne treba posrednik!!
Препоруке:
33
36
23 недеља, 27 јануар 2019 21:33
micky
….Q penzioner Cviko….
Ustolicili su ga NATO-fasisti veliki demon iz Vatikana i BoTa. Jos su Njegovu Svetost Patrijarha Pavla dok je lezao u bolnici u Beogradu hteli silom ad smene. Svi navedeni zu Pomoc Vartolomeja i Dzo Bajdena. Istog akrepa zbog kojeg su Vladiku ARTEMIJA pocerali sa Kosmeta. Sve na sramotu I BOGU i narodu. Ovaj nije moj pPatrijarh. Nedostojan. Gotova prica. A molim se BOGU za narod napaceni i iznevereni. Najtezi udarac je gubitak duhovne snage i nju su urnisali ekumenisti novotarci i pokatoliceni akrepi. AMIN.. BOZE uslisi Molenija…
Препоруке:
42
19
24 недеља, 27 јануар 2019 21:33
koba
U crkvu se dolazi da se moli Bogu. Ne dolazi se zbog popova i vladika.
Ako je nekome crkva strana, to je njegov problem. Time neće nikom napakostiti, osim možda sebi.

Patrijarh je možda i u pravu.
Ako je vođa protesta Sergej Trifunović ili Nikola Kojo, mene tamo neće biti.
Treba li da smenimo jednu barabu da bi došla veća?

Govornici na protestu moraju da se izjasne o Kosovu i Metohiji. Tu se polaže ispit jesu li rodoljubi ili Sorošove bitange.
Препоруке:
54
27
25 недеља, 27 јануар 2019 21:37
Uzas
Ocigledno je da mu je degenerik opet suflirao ,kao sto je uradio za vreme Putinove posete.
Nije prvi put upotrebljen od monstruma.
Препоруке:
51
7
26 недеља, 27 јануар 2019 21:39
nikadsnobom
..Patrijarh svesno i namerno laze kad kaze da su protesti u Banjaluci i u Beogradu povezani i sinhronizovani..To su vrlo opasne i nedobronamerne izjave koje podsecaju na Tv Pink kuhinju..Ochigledno je da patrijarh braneci ovu vlast brani i neke svoje interese koji nemaju veze sa narodnim interesima..Dobro je sto je otac protodjakon Ljuba odmah reagovao i dao za pravo onima koji su sa razlogom ogorceni na patrijarha..
Препоруке:
64
11
27 недеља, 27 јануар 2019 21:43
Коле
Богољубе, држ' се даље од те тематике, бар док не стекнеш основно знање о Цркви и Богу.
Препоруке:
29
11
28 недеља, 27 јануар 2019 21:50
Неле
У Србији изгледа већ постоји противсрпско јединство световне и црквене власти коју на сваки начин и разним провокацијама предводи чудна имитација патријарха, који од свих Божјих знакова има само одежду и симболе патријарха СПЦ као маскирну униформу да би нас варао док помаже ђаволске радње врховне власти Вучићеве.
Да ли нас то Господ искушава или кажњава?
Препоруке:
37
8
29 недеља, 27 јануар 2019 21:55
Komunista Uvek
Bas tako. " Власт је пролазна и смењива, а народ је вечан." No, taj "vecni" narod izrabljuje svaka vlast u manjoj ili vecoj meri.Koliko ce vlast izrabljivati "vecni"narod zavisi od politicko-ekonomskog sistema.Intelektualci znaju,narocito danas,koji je sistem do sada po narod najbolji,sa najmanje "jahanja" narodne grbace.S toga narod treba da poducavaju da sagledava pravo stanje.Posebno to danas kad jos uvek ima nekoliko generacija obicnih ljudi koji jasno pravi razliku u dobrobiti za narod izmedju srusenog i "novonastalog" politickog sistema.I kad se narod pobuni,intelektualci,profesori ih usmere u pravom smeru.Zato mi danas posle svih desavanja i narodnih "pobuna" reakcija profesora i javnih licnosti(medju kojima ima i onih koji su vec ranije vidjeni u delovanju)deluje licemerno.Pridruzuju se il po "nalogu" il da zauzmu cvrste pozicije onda kad procene da jedna izrabljivacko-izdajnicka vlast treba da bude zamenjena drugom.Gde je tu narod?Gde su interesi masa i u cemu?!U glasanju?
Препоруке:
21
7
30 недеља, 27 јануар 2019 22:00
опет се уталио
Ђакон-Бизнисмен, чији су бусеви свијевремено (СПО) превозили Београџане.
Препоруке:
15
26
31 недеља, 27 јануар 2019 22:03
Irinej je siptarski, a ne srpski patrijarh
Namesto se sedi u Peci, gde je mesto srpskim patrijarsima, i da bar porazgovara da demonstrantima, Irinej sedi uz Vucica, poput kakvog kuceta, i rovari protiv svog naroda! Zar to crkveni velikodostojnik, zar to Pavlov naslednik. Zemljo, otvori se, i progutaj - ti znas koga sve!
Препоруке:
40
9
32 недеља, 27 јануар 2019 22:10
Eho
Patrijarh hoće reći da su protesti jedinstvena zavjera protiv srpstva dirigirana izvana i sinhronizirani u Beogradu i banja luci. Da li doista tako misli ili se boji neizvjesnosti ako bi kojim slučajem pao Vučić nije razlučivo ali u svakom slučaju ne može crkveno lice komentirati opravdanost građanskih protesta jer ljudi to rade iz uvjerenja i to žele pokazati. Medju njima ima ateista ali isto tako i vjernika i sada kada njihov patrijarh podržava političku opciju suprotnu njihovoj onda za jedan dio vjernika ulazi u političke polemike stranačkog tipa. To nije dobro za ugled crkve ali to nije tako samo u SPC isti je slučaj u Hrvatskoj s katolicima ili u islamskoj zajednici u BiH. Vjerski predstavnici naprosto moraju shvatiti da nisu religiozni dekor politikama koje samo retorički su vjerske. Dakle bez djela, osim što osiguravaju donacije iz proračuna čime kupuju naklonost koja ima razorne posljedice jer otupljiva oštricu kritike iz najpozvanije institucije za korist općeg dobra
Препоруке:
27
7
33 недеља, 27 јануар 2019 22:14
Bogoljub
Kole@,
Boga ljubim a crkva mi ne treba!
Препоруке:
20
24
34 недеља, 27 јануар 2019 22:34
Соко са Грмије
Отац Љуба је почетком деведесетих био један од првака СПО. Мислим да због тог, директног, учешћа у стрначкој политици не би требало да Његовој преосвећености замера исказе који би могли да се политички тумаче.
Препоруке:
22
26
35 недеља, 27 јануар 2019 22:34
Vlada
Onako kako SPC s pravom kritikuje nekanonske pistupke Carigradskog Patrijarha ,tako i gradjani Srbije s punim pravom kritikuju protivustavno delovanje Predsednika Republike.I kao što je svaka slavska sveća jedan zaseban deo Svetosavlja (i jedan mali centar moci) tako je svaki gradjanin SUVEREN - na njemu se zasniva suverenitet drzave.U jednoumlju nema ni istine ni Boga - jednoumlje nije sabornost. Za sabornost je potrebno razumevanje i dijalog.I na kraju - sabornost nije ortačenje sa onima koji lazu,kradu i izdaju ,tlače i biju neistomišljenike.
Препоруке:
38
3
36 недеља, 27 јануар 2019 22:55
Dragan
Kole

Promašio si poentu!
Ako žmurimo pred očiglednim problemom, koji SPC ima, puštamo da se problem širi i razvija. Moje reči su bile u tom kontekstu, upozorenje na problem. Ako nemam pravo da kažem šta mislim onda sam pogrešio.
A to da sam “napustio” crkvu ne bih ni komentarisao; nemaš pojma o tome šta radim tako da je besmisleno. Totalno si promašio.
Препоруке:
20
6
37 недеља, 27 јануар 2019 23:15
Шта је, бре, ово?
Сви раде на пројекту - Велика америчка Албанија.
Препоруке:
31
3
38 недеља, 27 јануар 2019 23:15
Miki
Baš me briga što je ekumenista ali nije u redu da Patrijarh bude protiv svog naroda
Препоруке:
31
8
39 недеља, 27 јануар 2019 23:28
Коле
Dragane

Не знам зашто си ми упутио претходни коментар, јер те ја нигде нисам спомињао, нити коментарисао твоје речи.

кажеш:
''A to da sam “napustio” crkvu ne bih ni komentarisao; nemaš pojma o tome šta radim tako da je besmisleno. Totalno si promašio''

пријатељу, нисам ништа за тебе рекао, него је коментатор ''Zbog ovakvih crkve su prazne'' сам рекао да ''Srpska pravoslavna crkva nije više moja crkva, a jesam hrišćanin pravoslavne vere i vezu s Bogom ostvariću bez posredovanja patrijarha Irineja, njegovih vladika i sveštenika''

Дакле, нисам ја ''промашио поенту'', него си ти промашио адресу коментатора...

а уколико си ти написао горњи коментар и изјавио да ''Srpska pravoslavna crkva nije više moja crkva'', зар то не значи да си је напустио! Шта ти онда није јасно... мало си збуњен...
Препоруке:
15
4
40 понедељак, 28 јануар 2019 00:15
телетабис
Људи бре где одосмо? Ало бре, Патријарх је рекао своје мишљење, и он има право на своје мишљење. У коментару на неспретну изјаву сам заменио пар речи и написао "да и позивање народа у цркву нема користи за народ". То сам уради у револту.

Свако од нас, без обзира шта радимо/незапослен или колико смо школовани/неписмени или богати/сиромашни … имамо право да мислимо својом главом. И добро је да сви не мислимо исто.

Протођакон је Др и уређује црквене новине што значи да уме добро да осмисли оно што каже - као што је сада рекао паметно.

А ми овде запели крив Илија па и Свети Илија. Не иде то тако. Црква је народ, данас је Савин дан - будимо људи.
Препоруке:
6
14
41 понедељак, 28 јануар 2019 00:32
Dragan
Promašio sam adresu, moja greška.
Препоруке:
12
1
42 понедељак, 28 јануар 2019 00:42
Deda Mile ima farmu
@ koba
Vrlo je interesantno kako se ti uvek nađeš da, u duhu pravih radikalskih botova, pokušaš da obesmisliš proteste na temu KiM!
Razumem da ti botuješ po zadatku, ali zar ne misliš da je malo ofucano i besmisleno više dovoditi u pitanje opredeljenja učesnika protesta prema KiM, posle pisma koje su uputili AV upravo u vezi KiM? Neću da ti pominjem odnos SzS, odnosno Dveri,Narodne stranke, Slaviše Ristića i pokreta "Otadžbina" prema KiM, ali ću ti pomenuti da je proteste podržao jedan Kosta Čavoški, akademik, koji je i jedan od autora Apela za očuvanje KiM! Kao iskreni patriota, kakvim se ovde predstavljaš to bi bar trebalo da znaš! Ako nisi do sada to znao, evo sad znaš, pa prenesi i Zvonimiru Bgd, xxx, Društvu za borbu protiv pileće pameti,Suzukiju Vitari, Aleksandru i ostaloj dvojici radikalskih botova koji ovde samo menjaju nikove ali uvek prave iste pravopisne greške!
Препоруке:
22
3
43 понедељак, 28 јануар 2019 01:05
Младен
Изјава Иринеја можда није морална и корисна по народ, али је корисна по власт и што је још важније, потпуно је у складу са хришћанском доктрином која каже да је свака власт од бога и да јој се треба покоравати. И уредно плаћати порезе. Преступници (бунџије) иду пред божји суд (посланица Римљанима, глава 13). Све што Патријарх ради је "у складу с прописи", па ко воли ту религију нек изволи.

Циник би рекао да гро народа не излази на протесте јер су јаки у вери и не желе да љуте ни бога, ни власти као божје изасланике на Земљи :-)

Не знам коју веру заступа протођакон Ранковић, али хришћанску сигурно не, јер су такве изјаве и сам начин размишљања тешка јерес. Питам се да ли је свестан тога? Не смета мени његова изјава (са којом се слажем), али ми смета лажно представљање и довођење народа у заблуду. Ако је у главама црквених великодостојника оваква папазјанија по питању основних хришћанских начела, шта је тек код обичног народа који се, макар формално, изјашњава као верујући?
Препоруке:
6
28
44 понедељак, 28 јануар 2019 01:20
Прота Милорад Л
Међу огромном већином свештенства и монаштва овај патријарх важи за најгорег којег смо имали у историји СПЦ.
Препоруке:
27
1
45 понедељак, 28 јануар 2019 01:46
Звонимир Бгд
Између власти и народа, увек треба стати на страну народа. Власт је пролазна и смењива, а народ је вечан.

Појам "народ" је уопштен и често злоупотребљен од стране многих. И народ је скуп појединаца. Појединаца којима су заједнички порекло, језик и традиција које су ти појединци добили рођењем. У много чему осталом, ти појединци могу бити веома различити, нпр: по карактеру, образовању, имовном стању, животним вредностима и оријентацијама... итд.
Један народ не мора бити вечан. Светска историја пуна је многих народа који су нестали, нема их више. Ова се опасност наднела и над мојим, српским народом. А он има једну крупну бољку: често је нејединствен. По правилу, баш у најтежим временима. Тако је и данас.
Позивати се на "народ" који у стварности не постоји као једна душа, једна воља, једна намера - то је стара демагогија.
Свако, па и свештена лица, у тешким временима требало би да јасно кажу за шта се залажу. А народ ће онда то вредновати својом већином.
Препоруке:
12
7
46 понедељак, 28 јануар 2019 02:26
Slavomir Srpski
Протођакон др Љубомир Ранковић: Изјава Патријарха Иринеја о протестима неће донети користи ни њему, ни цркви нити српским властима

Ocekivao bih da se o zvanicnoj izjavi Ptarijarha SPC da zvanicna izjava barem Sinoda, a ne da svaki protodjakon kao politikant zauzima politicke pro-kontra stavove o protestima, umesto da se bavi svojom svestenickom profesijom.

Umesto da poziva na jedinstvo crkve, protodjakon indirektno poziva na razbijanje jedinstva iste. Za koga onda radi.

A taj marksisticki sablon da "treba stati iza naroda" ne pije vodu: naime narod je PODELJEN a ne jedinstven po pitanju ocuvanja SNS vlasti ili ocuvanju KIM. Iza kog "naroda" bi se onda krio protodjakon ako protesti dovedu do podele na skoro jednake delove Srbije u gradjanskom ratu na ulicama?

Do mira Bozjeg Protodjakone? Manite se boljsevickih pamfleta i strivanja iza "naroda", kada rusite autoritet i jedinstvo SPC.
Препоруке:
14
24
47 понедељак, 28 јануар 2019 07:14
Crkva je na strani Boga
Uvek.
Препоруке:
7
5
48 понедељак, 28 јануар 2019 07:35
Спиридон
@ Slavomir Srpski
Ocekivao bih da se o zvanicnoj izjavi Ptarijarha SPC da zvanicna izjava barem Sinoda, a ne da svaki protodjakon kao politikant zauzima politicke pro-kontra stavove o protestima, umesto da se bavi svojom svestenickom profesijom.

Umesto da poziva na jedinstvo crkve, protodjakon indirektno poziva na razbijanje jedinstva iste. Za koga onda radi.

Do mira Bozjeg Protodjakone? Manite se boljsevickih pamfleta i strivanja iza "naroda", kada rusite autoritet i jedinstvo SPC.
Ако је наш вајни патријарх решио да буде политикант да би се додворио Вучићу онда то може и протођакон, или вама само патриЈотске изјаве из цркве годе ушима?!
Иначе када је тај Љуба Ранковић из села Лелића био против Тите и његових бољшевика, ви сте били само друг Славомир са надимком Југословенски. Тако да, немојте свега вам само ви бивши Титини пиЈонири да причате било шта о бољшевизму а још мање о цркви или о хришћанству...
Препоруке:
12
12
49 понедељак, 28 јануар 2019 08:00
Radoje
Bravo Nedo,
LJudi se cene po delima a ne rečima, da je obrnuto, najcenjeniji bi bio ON, najveći i najhrabriji AV. Mišljenje Patrijarha Irineja je njegovo privatno mišljenje i ništa više.Ali neuki narod nezna da je JEDINi ZVANIČNI STAV, stav i mišljenje Svetog Arhijerejskog Sabora ("skupštine"Crkve), a ne ni Sinoda (Vlade Crkve").
JEDINU stvar, koju bi Irinej MORAO da učini, je da se PRESELI iz zgrade Dvora episkopije Beogradsko-Karlovačke (koju narod, a i neuki novinari nazivaju "Partijaršija"), i da se NORMALNO USELI u SVOJ Dvor Pećku PATRIJARŠIJU, jer je ovde samo podstanar. Najbolje bi bilo da na sledećem SABORU ustoliče Vladiku Raško-Prizrenskog Teodosija za novog Patrijarha, a Arhimandrita i Igumana Manastira Dečani Oca Savu ustoliče za Raško-Prizrenskog Vladiku, sa sedištem u Manastiru Svetih apostola u Prizrenu. To bi bio i najveći dokaz da je KiM Srpski, a najmanja "Žrtva" Patrijarha Irineja, ako mu je zaista stalo do NARODA na Kosovu i Metohiji.
Препоруке:
8
5
50 понедељак, 28 јануар 2019 08:57
Kонобар
Наопако време - новац заменио Бога и Преосвећеном. Режим (систем) га купио.Срамота је погледати изобиље у коме се ''свештенство'' брчка. Страшно је то у што се црква изродила. Закључак : мењати режим (персону), мењати систем. Гнев народа је нарастао и нараста ... Излази на улице и протествује, за сада.
Препоруке:
16
3
51 понедељак, 28 јануар 2019 09:02
Limes
Na Novom Beogradu posred crkvene porte nicu zgradurine koje zida SPC. To je odluka Eparhije. Umesto skola, obdanista i bolnica nicu komercijalne zgrade. Izgleda da se eparhija klanja Zlatnom teletu.
Bice da je tacno da onaj "Коме је до морала у политици (pa i crkvenoj), нека иде у НСПМ". U SPC tesko da ce ga naci. Moral je Djindjic proterao iz politike, onda su razne ekicke, Vucicevici i Vucicevicke, Mitevici i Mitrovici ga zatrli u medijima, sudstvo, zdravstvo i skolstvo je samo palo.
Krik za moralom cuje se na ulicama Beograda i jos 30 gradova. Ipak mnogo je gluvih a jos vise zagluvljenih besomucnom rikom besnih, alavih, bahatih i bezobzirnih naprednjaka.
Препоруке:
19
3
52 понедељак, 28 јануар 2019 10:04
Скривалица АНТИСРПСКА
"понедељак, 28 јануар 2019 01:26
Slavomir Srpski
Протођакон др Љубомир Ранковић: Изјава Патријарха Иринеја о протестима неће донети користи ни њему, ни цркви нити српским властима

Ocekivao bih da se o zvanicnoj izjavi Ptarijarha SPC da zvanicna izjava barem Sinoda, a ne da svaki protodjakon kao politikant zauzima politicke pro-kontra stavove o protestima, umesto da se bavi svojom svestenickom profesijom."

Ти се, АНТИСРПСКИ СЛАВОМИРЕ" оголи до краја.
А зашто не би ПРОТОЂАКОН могао имати своје мишљење??
То мишљење не негира право Синоду да изнесе заједнички став.
ИЛИ СИ ВУЧИЋЕВ БОТ ИЛИ СИ МНОГО ГЛУП, ИЛИ ОБА СЛУЧАЈА ИСТОВРЕМЕНО?
Па, ти, "славомире" износиш мишљења која су још и глупа, а ЗАБРАЊУЈЕШ ПРОТОЂАКОНУ ДА ИЗНЕСЕ СВОЈЕ МИШЉЕЊЕ У ОВОМ ИЗУЗЕТНО ТЕШКОМ ВРЕМЕНУ ПО НАРОД И ДРЖАВУ.
Препоруке:
20
9
53 понедељак, 28 јануар 2019 10:45
Спиридон
@ Скривалица АНТИСРПСКА

Ти се, АНТИСРПСКИ СЛАВОМИРЕ" оголи до краја.
А зашто не би ПРОТОЂАКОН могао имати своје мишљење??
То мишљење не негира право Синоду да изнесе заједнички став.


А па то је све зато јер друг госн Славомир проповеда то друга Тите србскога маршала тзв новоправославље, које је као религија уведено са другом Милошевићем 1988 године и где је у цркви све организовано као у партији Титиној, па је онда патријарх нешто као Тита, а Синод је нешто као Централни комитет СКЈ. Тако да, по мишљењу новоправославних верника могу једино да се изјашњавају Тита тј патријарх и/или чланови Централног комитета, али они строго колективно и у облику пригоднога саопштења. Сви остали чланови те црквене партије има да ћуте и да слушају директиве, да не нарушавају партијско црквено јединство...
Препоруке:
13
11
54 понедељак, 28 јануар 2019 11:18
Slavko Stanisavljevic z.p.Strpce KOSMET
Dr Ljubomir Rankovic:"Izmedju vlasti i naroda,uvek treba stati na stranu naroda.Vlast je prolazna i smenjiva a narod je vecan".
Bojim se da ne bude Vuciceva vlast vecita (jer oni su "pristojna" Srbija a drugi su nasilnici lopovi,ubice) te nece biti veliko iznenadjenje ako jednostavno kao i mnogi drugi narodi u proslosti,nestanemo.Prihvatili smo sve djavolje izmisljotine kao npr.prajd parade ej bre 7000(sedam hiljada)policajaca-zandarma angazuje se da se obezbedi setnja oko 250 gej i lezbian ili po Srpski setnja pedera i lezbejki o trosku gradjana Srbije.Pogledajte gospodine Rankovicu sta televizija nudi:seks,orgije,razvrat,vulgaran recnik a ko je BOS tj glavni pa Vucic preko Mitrovica.Kakve je izvestaje i gnusne lazi i izmisljotine servirala ta Pink Tv.o Oliveru Ivanovicu dok ga nisu mucki ubili a covek je trazio zastitu od A.Vucica.Zasto sve ovo navodim?Da se vidi sva pogubnost ove vlasti koju vodi od pocetka u izdaju Kosova i Metohije.Ako narod to ne vidi ne zasluzuje nista bolje.
Препоруке:
9
2
55 понедељак, 28 јануар 2019 11:33
Живорад
Свети Сава је рекао,
Где није слога
тиу нема ни Бога.

А протођакон не треба да се јавно супротставља Патријарху. Јасно је због чега.
Препоруке:
10
16
56 понедељак, 28 јануар 2019 12:06
koba
@Deda Mile ima farmu

Svaka čast Kosti Čavoškom, vrlo ga cenim.
Znam da su proteste podržali mnogi umni ljudi.

Ali onda treba paziti da rezultati protesta ne odu na drugosrbijansku stranu i da ne dobijemo novi 5.oktobar gade će nam krojiti kapu Čede, Milićke, Živkovići, Tadići, Koraći i ostala kompanija.
Препоруке:
16
0
57 понедељак, 28 јануар 2019 12:21
zan val zan
otkuda ovakvo pametovanje...bez objasnjenja:sta je to narod? gde je ostali narod,koji ne protestuje? dali je svaki protest opravdan? (da je pameti,izvukli bi iskustvo iz mnogih protesta,npr 1941g,2000g, i narocito protesta po nagovoru zapadnih 'prijatelja'... konacno, sta ako na izborima ne bude 'povoljnog' rezultata? opet protest???? dokle,braco??? !!!zivite u kolonijalnoj demokratiji, a to je malo bolje nego ono sto je Milos Veliki nazvao 'vrbova drzava'.
Препоруке:
7
10
58 понедељак, 28 јануар 2019 13:20
Коме Црква није мајка, тај нема ни Бога за Оца.
Kome Partija nije majka, taj nema Marksa za Oca.
Mozda je vreme za Treci Testament, sa ovom krilaticom na koricama?
Препоруке:
5
4
59 понедељак, 28 јануар 2019 15:47
најглупљи коментари од Спиридона незналице
да ли је могуће да се неко толико налупета о другима као овај Спиридон???

да ли сте школовани

да ли идете у основну школу?

делујете инфантилно према коментарима

наивно, детиње, агресивно, навијачки

као Вучићев бот

ил Бошков јуришник?

чији год да сте, није се усрећио с вама Спиридоне!

неподношљива лакоћа лупања глупости илити Спиридон
Препоруке:
11
5
60 понедељак, 28 јануар 2019 16:00
Slavomir Srpski @Скривалица АНТИСРПСКА
Kako sma vas bolno udario da pocinjete da bulaznite gluposti, cak i one koje normalno ne biste bili u stanju da iskazete, cak i da ste pod inspiracijom.

Covece, osvestite se: NIKO ovde ne brani da bilo ko pa i protodjakon ima svoje licno misljenje. Jer Bog je dao svima slobodu, ali bas zbog te slobode postoji i Bozji sud. Pa ako neko neispravno misli i dela Bog ce ga kazniti.

Dakle protodjakon ima pravo na svoje misljenje, ali dok nosi svestensku odecu i zakletvu pred Bogom i SPC ima i OBAVEZE: a one su predvidjene da se svestenici koji nisu saglasni sa Patrijarhom zale u crkvenim za to predvidjenim strukturama. naveo sam da Patrijarha moze da koriguje samo Sinod posle unutrasnje diskusije po odredjenim pitanjima.

Ali vec je protodjakon prekrsio svestenicku obavezu, i samo-iskljucio iz SPC time sto svoje misljenje ne iskazuje tamo gde treba i mora vec kao politikant u javne medije. To je prekrsaj za koji cekam odluku SPC. Moze naravno da skine mantijun i postane politicar.
Препоруке:
8
9
61 понедељак, 28 јануар 2019 17:27
Зоран Ђорђевић
Између власти и народа, увек треба стати на страну народа. Власт је пролазна и смењива, а народ је вечан.
На којој је страни народ види се на изборима.
Препоруке:
6
5
62 понедељак, 28 јануар 2019 19:16
Спиридон
@ најглупљи коментари од Спиридона незналице
да ли је могуће да се неко толико налупета о другима као овај Спиридон???

да ли сте школовани

да ли идете у основну школу?

делујете инфантилно према коментарима

наивно, детиње, агресивно, навијачки


Авај, премлад си и не превише паметан синак, да би могао да уопште схватиш моје коментаре, пошто ти је једино битно да своја писанија уобличиш у та стихоклепачка срицања на нивоу детета у трећем основне. Сама чињеница да се при томе играш скривача и пишеш под ко зна колико надимака, говори сама за себе о твојој “зрелости”. Тако да, хвала што ме верно ка-но лесика пратиш и налазиш за сходно да се играш стихоклепачког добацивања на редовном плану...
Препоруке:
3
9
63 понедељак, 28 јануар 2019 19:32
Спиридон
@ Slavomir Srpski
Dakle protodjakon ima pravo na svoje misljenje, ali dok nosi svestensku odecu i zakletvu pred Bogom...
Ali vec je protodjakon prekrsio svestenicku obavezu, i samo-iskljucio iz SPC time sto svoje misljenje ne iskazuje tamo gde treba i mora vec kao politikant u javne medije. To je prekrsaj za koji cekam odluku SPC. Moze naravno da skine mantijun i postane politicar


Дајте Славомире немојте се даље срамотити и показивати људима тај титоистички празилук на новоправославном нивоу. Па није побогу патријарх СПЦ римски папа под један, а под два истог тог патријарха није нико овластио да се бави политичким питањима. Тако да, о датој ситуацији а без званичних одлука Светог архијерејског сабора односно Светог архијерејског синода као органа извршне власти коју је исти тај Сабор изабрао, патријарх може да говори једино у своје име Славомире а посебно јер је реч о световним питањима у која се он не би ни смео мешати а посебно не на овакав политикантски начин...
Препоруке:
8
10
64 понедељак, 28 јануар 2019 20:29
итд или ...
Спиридону
много сте напорни и агресивни, неки Б витамин рецимо или неки спорт, размишљасте о том? а не овде стварно смарате небулозним коментарима!
Препоруке:
8
4
65 понедељак, 28 јануар 2019 21:16
Milentije
Patrijarh bi morao da pretpostavi da osim protesta za lični boljitak postoje i drugi ciljevi. Protest protiv urušavanja institucija je borba za bolji život svih građana.
Препоруке:
6
3
66 уторак, 29 јануар 2019 00:20
Брундало
Сви свештеници,укључујући господина Иринеја, имају право, као и други грађани по Уставу, да дају изјаве. Ако би напримјер Свети Синод дао овакву изјави то је већ клерикализам. Та изјава ипак не пристоји једном патријарху,он не би тербало да се сврстава. Нажалост, патријарх, штитећи ову власт,која је досадила и Бгу и људима, штити своје интересе. Иза оваквих изјава, увијек тражите оно иза,оно невидљиво.Био сам недавно у манстиру Крушедол,недјеља, на литургији јебило троје, плус моја маленкост. Е, ту је завршила мисија СПЦ.А, ја сам се надао да ће нас СПЦ извадити из овог блата.
Препоруке:
2
2

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер