Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Šetnje nisu dovoljne - organizacija i program kao Arhimedova tačka i/ili Ahilova peta

Komentari (33) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 14 januar 2019 17:35
Ah
Tačno, uništava nas neoliberalni sistem pljačke. Tačno je i da je potrebno osmišljavanje promena i taktike protesta.
Nažalost laicizam koji zagovara levica i ostale „evropske vrednosti“ naivno shvaćene su nas i dovele u ovaj kolaps i državni i ekonomski i kulturni. Levičari nikako to da shvate dok maštaju o „Lenjinovoj organizaciji radnika“ (seljaci su već skoro uništeni).
Alternativni sistem postoji ali nije u Lenjinizmu čiji je naslednik upravo i Brisel u neku ruku iako mnoge više podseća na Četvrti Rajh (minus goli teror, on je sada više ekonomski).
Alternativni sistem je u kineskom modelu mešavine planske i državne privrede gde su čak i strane investicije u funkciji državnog planiranja. Naravno za to treba imati prvo sopstvenu vlast – okrenutu svojoj naciji i njenim vrednostima a ne spoljnim centrima moći i kulturne i svake druge dominacije.
Samo vraćanje sebi i svojim korenima može doneti smislene promene.
Preporuke:
41
9
2 ponedeljak, 14 januar 2019 21:04
Nefeli
Dakle, posle malog zatišja u dobrim člancima, evo jednog izuzetnog, uz "jednu manu" a to je zašto ponekad ne valja da se sve činjenice izlože namah, jer je kod takvog načina izlaganja teško sve zapamtiti.A to što je autor izložio, i te kako je potrebno zapamtiti.Za mene je , za početak , ključno"Koncept građanskog protesta iznuđen je zbog toga što je veći deo opozicije kompromitovan načinom na koji su vršili vlast do 2012. godine, stoga političke partije ne mogu artikulisati nezadovoljstvo stanovništva".Ali je autor, u relativno kratkom članku, u odnosu na nataložene probleme srpskog društva,neoliberalne dogme, pretvaranje države u interese zapadnih sila, nedostatak odgovora sa kojima se Eu društvo suočava.Zatim, nije samo nesloboda u medijima, već obuhvatiti i sfere zaštite radnika, očajno zdravstvo, prosveta, u ostalom materijala za opoziciju ima na pretek.I najvažnije, potrebna obnova PRAVNE države i da se prestane sa rasprodajom resursa i privrednih preduzeća,arazvii
Preporuke:
20
5
3 ponedeljak, 14 januar 2019 21:06
penzioner Cviko
Nemamo državu. Vlast jedne stranke je gora od svakog surogata. Protest će da jenjava ako nema kako to jedni kažu kritičnu masu a ja, zato što nema dovoljno energije koja će definisati cilj. Školstvo je uništeno a petog oktobra su nam govorili kako će nam školstvo biti motor razvoja. Nažalost, sa ljudima koji imaju samo diplomu, obrazovanje je postalo najveća kočnica u društvu. Politika SNS-a da svako mora biti član ove partije gurnula je prave stvaroce u stranu. Glavnim putem idu neznalice, uz njih ucenjeni intelektualci koji nemaju izbora. Pre četrdeset godina moj šef i ja tražili smo da nam kupe računare. Radnički savet nam je odgovorio, da su nam dovoljne "logaritamske tablice" i "šiber" a oni zajedno sa direktorom moraju da odobre kupovinu digitrona kako bi se plate brže obračunavale. Digitroni su kupljeni, plate su ranije obračunate a plata je i dalje stizala desetog u mesecu. Nepismeni nisu znali da banka mora da obrće pare. Suština je: "ne bacaj bisere pred svinje". Stanje je nepromenjeno ..
Preporuke:
20
11
4 ponedeljak, 14 januar 2019 21:58
AgatonFonPetrović
slažem se sa autorom. organizatori protesta nisu ponudili baš ništa konkretno. njihove kritike režima su krajnje uopštene.

hoće li oni priznati ili neće kosovo? hoće li prodati ili ne eps i telekom? hoće li ili neće saradnju sa NATO? hoće li savez sa rusijom ili ne? hoće li ili neće izaći na vanredne izbore. hoće li li neće članstvo u EU? gde je naša granica sa hrvatskom? tvrde da bujošević mora da ode a da nisu istakli svog kandidata...

u subotu sam se našao na terazijama i video demonstrante-da ima ih sve više. ali, meni ne pada na pamet da im se pridružim dok ne bude bilo vrlo jasnih stavova šta će opozicija učiniti ako dođe na vlast. dosta sam se našetao za prazne priče o opštim mestima.
Preporuke:
28
10
5 ponedeljak, 14 januar 2019 22:06
ZEMUNAC
Osnovni problem Srbije je da NEMA POSLA.A kada ga i ima,u tim novim fabrikama,uslovi su VISE NEGO mizerni!Kada bi se JAVNIM RADOVIMA sa KINESKIM kreditima pokrenula napustena sela,to bi zaposlilo mnogo ljudi!Takav PROGRAM OPOZICIJE ,bio bi dobar pocetak da se kao prvo moze i nesto da radi i zaradi,pokrene zapustena poljoprivreda,reaktiviraju zapustena sela .A KASNIJE, krediti vracaju IZVOZOM hrane!A povratak u obnovljeno selo,sa dobrim komunikacijama nije vise zivot u bedi i izolaciji,nego zdrav zivot u prirodi.To bi povecalo i natalitet!MOZDA autor gresi da NEMA jasne ideje iza protesta,jer svi zele bolji zivot!Vecina ucesnika bi pobesnela ako se preda Kosovo ili nametne ulazak u NATO.TAJ BES BI ZBRISAO,I TO DIREKTNO,OVU DIKTATURU!A SRBIJA ima itekako mnogo potencijala da osmisli i neki koncept. OZIVLJAVANJE poljoprivrede,ova vlast svesno koci i to verovatno zbog interesa EU i MMF,kojima odgovara haos da bi stranci jeftino i lako kupili nase oranice!OSLOBODIMO SRBIJU od DIKTATORA!
Preporuke:
21
9
6 ponedeljak, 14 januar 2019 23:26
Nemamo državu.
najPrvi i najOsnovni problem.
Jako neprihvatljivo govoriti oli spominjati.
Bogati kako bi to smrtni neprijatelji srbstva to razumeli ili preveli?
Fala aci i vucibatinama koji su jako pažljivi prema teroristima i zverima svakojakim i sa svih meridijana.
Preporuke:
14
3
7 utorak, 15 januar 2019 00:22
Slovenac
Jedini mehanizam kojim Srbija moze da pokusa da zaustavi propadanja jeste izmestanje prestonice I drzavne administracije prema prestonoj oblasti juzno od Nisa. Sa AV ili bez njega drzava se svodi I sazima na Beograd I njegovu navodnu elitu sa jedinom sposobnoscu parazitiranja na budzetu. Bez presecanja tog Gordijevog cvora Srbije nece biti a verovatno je vec I kasno. Protest je u sustini stvar instikta ljudi koji vide da Titanik nece nikud dalje nego na dno.
Preporuke:
23
11
8 utorak, 15 januar 2019 00:45
Gorštak
Mada autor ima krajnje bizarni strah od "desnice" - koju valjda smatra sinonimom za apokalipsu umesto za legitimnu opciju - tekst je odličan jer ukazuje na sve probleme društva. Ovo je platforma jedino smislenog društvenog delovanja.

Inače, izgleda da autor probleme (koje je sve odlično detektovao) smatra kao isključivo stvar borbe levice, dok desnicu izgleda kao da uopšte ne razume i smatra da se oni bave samo nekom poetikom "nebeske Srbije" (a time se ustvari uopšte ne bave - to je samo kultorološki milje, kao njegov "laicistički" i marksistički) a ne ekonomskim temama, položajem radnika, tržištem, pustošenjem zemlje od strane krupnog međunarodnog kapitala uz asistenciju kompradora, NATO-om, KiM-om... Da se sve ovo razume, ne mora da se pročita ni vladika Nikolaj ni Marks. Važi i obrnuto, ako se pročita bilo šta od ovoga, ili sve, može da se ne vidi ni prst pred nosom.
Preporuke:
25
5
9 utorak, 15 januar 2019 02:56
Peđa
Za autora teksta: namera dobra, jer nabrajate mane globalista i nacionalista u Srbiji. Ipak zar su vrednost laicizam i individualna (ljudska) prava bilo kakva vrednosna dostignuća?
Siguran sam da ne. Kao što gore neko napisa samo planski razvoj kroz politiku razvojne a ne stabilizacione ekonomije može biti program za spas Srbije. Dakle: razojna a ne stabilizaciona ekonomska politika, planski razvoj, a nikako državni intervencionizam neokejnizajnske doktrine, politika pune zaposlenosti, nacionalna privreda, tržišni odnosi samo tamo gde je konkurentnost potrebna. U suštini meritokratija u javnoj sferi i socijalna država za decu, majke koje ostaju u domu i penzionere.
Preporuke:
14
6
10 utorak, 15 januar 2019 03:48
Slavomir Srpski
tekst redukuje desnicu na "nebesku Srbiju",bas onako kako bi volio Aco sVrbin.Ja licno ne bih delio politicku scenu na levicu i desnicu jer levica je ostala bez radnicke klase i kompletno istorijski kompromitovana "komunizmom",a za desnicu ovde nemaju pojma sta jeste a sta ne.Takva politicka slika nema veze sa stvarnoscu. Srbski problem nije da li ste levicar ili desnicar vec da li ste za ocuvanje otadzbine i identiteta Srba i Srbije ili ne.Dakle problem je koliko smo kao narod spremni da se borimo za sopstveni opstanak. Neki to pogrdno nazivaju "nacionalistima" kao da je greh braniti sopstvene korene,kulturu i drzavu.U situaciji gde smo poluokupirani i gde Albanci i zapadne sile pokusavaju da zaokruze optimacinu u sledecih 6 meseci (po njihovim izjavama),koji je najurgentniji problem Srba? Da menjaju izborne zakone sa opozicijom koja ima manje od 20%? Da uhvate ubicu ovog ili onog? Da se zalimo sto se privatizuju neuspesna preduzeca? Zbog rasvete u BGD?
Preporuke:
21
8
11 utorak, 15 januar 2019 05:08
Ne dajmo da ucenjeni psihopata identifikovan sa antikomunističkim agresorom, čiji su savetnici imperijalistički ratni kerovi Bler i Soroš, udruženo sa kapitalističkim kolonizatorima onemoguće suverenu i socijalističku Srbiju.
Radeći za kolonijalne zločince i eksploatatore MMF, EU i NATO, sa čuvenim koljačima i hijenama autošovinista hoće da razgraniči Srbiju i Srbe na Kosmetu.
Dok Nemačka i danas stoji iza genocidnog ustaškog U đubre joj služi, fotografiše se ispod portreta Stepinca, nacistima zida spomenike, ustašama vraća imovinu.
Ološ rasprodaje naša prirodna i generacijama sticana privredna bogatstva.
Bednik domaću proizvodnju razbija, a radnicima uručuje pelene, otkaze i samoubistva.
Dok Srbija izumire jadnik uteruje LGBT ideologiju, a narodne milijarde deli stranim kompanijama i bankama.
Dok mu SAD zlikovci aplaudiraju, beskućnika, gladnih i siromašnih sve je više.
Uništava mogućnost svima dostupnog besplatnog zdravstva i obrazovanja.
Vojsku sprema za vatrogasno društvo zapadnih fašista.
Mediji su u rukama ''milosrdnih anđela'' i kapitalističkih lešinara.

NEKA JE VEČNA SLAVA MILICI RAKIĆ I SVOJ DECI UBIJENOJ OD ZAPADNIH MONSTRUMA.
Kaži NE grobarima Srbije!
ANGAŽUJ SE ZA OSLOBOĐENjE!
Preporuke:
36
1
12 utorak, 15 januar 2019 07:57
TitoPartijaEuNatoArmija
Mislim da nemamo o čemu da razgovaramo dok ime Beograd ne promenimo u Beobroz.
Preporuke:
16
19
13 utorak, 15 januar 2019 08:58
Zgrožen aktuelnim stanjem u svakom pogledu
Srpska desnica je zarobljena u nacionalnom pitanju, fokusirani su na carstvo nebesko, osim te teme oni ne vide ništa drugo.

Ovim je hteo reći da treba priznati Kosovo, prepustiti Pravoslavnu crkvu i R.Srpsku, pojačati svakojake "autonomije"... i - sačuvati LEVICU!
Šta još treba da nam se desi, pa da se ljudi opamete i shvate da samo kad smo svoji, intergralni i kompletni možemo nešto promeniti na bolje, za svoje dobro?
Preporuke:
27
7
14 utorak, 15 januar 2019 15:48
Branko Pavlović
Tekst je odličan.

Činjenica je da su desne stranke na vlasti činile grešku u tome što su previđale značaj makro-ekonomske politike. Puštali su da ona bude neoliberalna, a onda su mislili da se na međunarodnoj ravni može braniti srpski interes. Uvedu veronauku u škole, ali ostave gotovo ceo medijski prostor nekolonizatorima itd. Ja sam u tom smislu shvatio autorovo navođenje ograničenja desničarskih opcija u Srbiji.
Preporuke:
22
8
15 utorak, 15 januar 2019 18:44
brzi
Tekst se literarno lepo čita ali ima samo jedan tačan zaključak, a ta je da protestnici nemaju političkog programa šta sve treba menjati i kako da bi se živelo bolje, sve ostalo su veče ili manje greške. Navešču neke. Avtor je sasvim pogrešno procenio stanje u EU koje nije dobro ali ne radi krize liberalizma nego radi toga jer sve države nisu sporvele, ili bar delomično, nužnih reformi svoga društva. I tu je nastala razlika unutar EU kde reformisane države idu napred dok se nereformisane države dave u problemima jer njihovi političari nemaju ili u poslednjih dvadeset godina nisu imali petlje da kažu narodu da se ne može više trošiti više nego što se zaradi.
Veoma sličan problem postoji i kod vas, hteli bi da imate životni standard ko skandinavci a niste spremni da kod sebe uvedete i skandinavski način života i uređenje društva. I sve očete od danas na sutra a to ne ide, reforme se sprovode barem deceniju da dođu rezultati a novac se akumuluje generacije da se dobije pravog bogatstva.
Preporuke:
9
20
16 utorak, 15 januar 2019 19:11
Gorštak
Ma tekst jeste odličan, to nije sporno.

Samo, previše je naglašena razlika između "levice" i "desnice"; a to je više stvar ikonografije i folklora u današnjoj politici. I eventualno identiteta, što nije mala stvar, ali ne mora u politici da bude ključ delovanja. A ključna pitanja svake politike su resursi i budžetiranje u državi, zatim kapital (njegovo usmeravanje i eventualno stvaranje) pa i socijalna pitanja - i time se bavi svaka vlast, bez obzira na to jesu li levi, desni, ili nešto treće ili deseto. Prema tome, ako smo već detektovali ključne probleme, i slažemo se, suvišno je natrljavati na nos nekome ko bi sa Vama delio iste stavove da nije dovoljno levičar. To je kontraproduktivno za opštu stvar.

Bolje je u stranu gurnuti beskonačno duge (a irelevantne) debate, koje ionako traju već 100-200 godina.
Preporuke:
9
5
17 utorak, 15 januar 2019 19:23
brzi
nastavak
Isto ako autor greši kod EU istu grešku pravi i kod vaše situacije. Po njemu su za vaš težak položaj krivi neoliberalizam u kombinaciji sa radikalnim desničarskim stavovima kada je u pitanju uređenje društva.
Svako planiranje počinjne prirodnim uslovima ali ti od povratka Karađorđevića posle ubistva familije Obrenović nadalje nisu bili uzimani u obzir kada je u pitanju stvaranje funkcionalne države. Sve počinje balkanskim ratovima gde bijete bitke po današnjoj KiM i Makedoniji a narod naseljavali u tri velika grada Beograd, Niš i Novi Sad. Ista priča se ponovi posle oba svetska rata i traje sve do današnjice. I na takav način su ostale teritorije koje ste puškom osvojili ostale prazne i laka meta za došlajke drugih naroda. Tako se ispraznila Hercegovina, tako se ispraznila KiM i tako se ispraznila Makedonija i dogodilo se to što se dogodilo 90. godina prošlog veka.
nastavak 2
Preporuke:
7
15
18 utorak, 15 januar 2019 19:42
brzi
nastavak 2
Po svemu što se vama događalo u poslenjem veku vidi se iz daleka da ste bili još krajem 19. veka od nekoga projektovani da budete remetilački faktor na tlu kontinetalne Europe. Iz tog razologa vam se i događa sve to što vam se događa i mnoge od tih stvari ne može se drugačije objasniti nego na takav način da je sve teledirigovano preko pojedinaca od uticaja iz nekog centra. I u taj kontekst idu i svakakvi prosvedi, i oni nesretni 27. mart, pa oni u 90. godinama, pa 2000. godine i ovi koji se dešavaju sada imaju svoje interesne nalagodavce nekde daleko van Srbije. I najbitnije, ako dođu na vlast ovi koji danas protestuju suštinsko ništa se neče promeniti. Suštinsko je za vas jedini spas da pozovete 10 najbogatijih pojedinaca i 10 najuticajnijih inteklektualaca iz diaspore i predate jim državu za baremm 10 godina pa da vam oni srede državu od temelja pa do samog vrha. Ali za nešto tako bi trebali da uradite sličnu revoluciju kakva je bila francuska krjem 18. veka.
Preporuke:
5
16
19 utorak, 15 januar 2019 20:09
riki
U Pragu je prvog dana izašlo 5.000 ljudi, drugog i pored zabrane okupljanja, 50.000, trećeg 500.000, četvrtig dana pao je komunizam.

U jednoj našoj susednoj državi zabranili radio 101 jer je kritikovao režim. Prvog dana 1.500 ljudi, drugog 15.000, trećeg 150.000, pored svih zabrana, četvrtog dana je proradila radio stanica koja je nastavila da kritikuje režim.

Snaga je u brojevima, sumnjam da se masa okuplja a da ne zna zašto. Ako demonstracije ne uspeju to će biti zbog slabog odziva i podaničkog mentaliteta.
Preporuke:
8
6
20 utorak, 15 januar 2019 20:25
AgatonFonPetrović
@brzi
šta to bulaznite?

znači neke od država EU koje nisu reformisale društvo su francuska i italija. a kako je to svoje društvo reformisala austrija koja je bogatija od njih? da li su fracuska i italija trebalo da postanu poreski rajevi kao irska?

istorija srbije ne počinje balkanskim ratovima već je ona nezavisna mnogo pre. srbija niada nije dovlačila stanovištvo u gradove, to su radili komunisti.

kakve su to gluposti i teorije zavere da su srbi programirani da budu remetilački faktor evrope. to iz neke epizode dosijea iks?

da li vi išta znate o francuskoj revoluciji kada izvodite sličnost sa današnjom srbijom i predrevolucionarnom francuskom.
Preporuke:
11
8
21 utorak, 15 januar 2019 20:28
penzioner Cviko
@ brzi,
Poštedite na svašeg naklapanja. Tramp je izjavio da postoji mogućnost da Amerika izađe iz NATO-a. Ta vaša "EU-tanazija" će ove godine da pukne ko mehur od sapunice. Kad se sve to desi, gde da stavimo te Vaše nebuloze. Ja imam sami jedno rešenje. Sa njima treba okititi Ljubljanu, pa dalje tamo sve do severa Italije. Tu je svet obrazovaniji od nas pa će da vam se dive. Mi to verujte, nismo u stanju, uzalud se trudite.
Preporuke:
10
8
22 utorak, 15 januar 2019 23:27
brzi
@penzioner Cviko
Raspad EU ne odgovara nikome što se najbolje vidi ovih dana u VB. NATO je bio nužno zlo posle drugog svetskog rata radi ograničenja naoružanja pojedinih europskih država da je Europa ostala slobodna i nije bila okupirana od strane rusa. Sa propadom SSSR to se promenilo i NATO ide svome kraju koji če se desiti 2046, godine sa završetkom Marshalovog plana za Europu. Tada če pasti i ograničenja naoružanja za države kontinetalne Europe i tek posle te 2046. godine če se videti pravo stanje ko je ko i koliko vredi kada če biti sve države u realnoj mogučnosti da svoje interese brane svim sredstvima što jim je do kraja Marshalovog plana sprečeno ograničavanjem naoružanja.
A što se vas srba tiče samo sam ukrstio ono što pričaju i pišu vaši istoričari Antić, Raković, Mičeta, Belajac i Protić i ekonomimst Goran Nikolić. Ljudi različitih provinjencija ali kada jih ukrstiš dobiješ to što sam naveo.
Preporuke:
5
11
23 sreda, 16 januar 2019 02:10
Micika
Text je odličan. Hvala autoru.
Preporuke:
7
5
24 sreda, 16 januar 2019 10:23
brzi
@AgatonFonPetrović

Svi oni koji posle 2000. godine u EU nisu išli na sistem "Potrošiš toliko koliko stvaraš" su danas u krizi.
Nisu komunisti kod vas počeli puniti gradove sa stanovništvom iz provincija nego se to počelo događati povratkom Karađorđevića na vlast, oni su stvorili ( njihovi ljudi) plan za izgradnju Novog Beograda i oni su dali šiptarima prvi signal za stavranje nezavisnog Kosova u budučnosti kojeg šiptari sanjaju od Prizrenske lige nadalje sa naseljenjej solunaca u Srem umesto na KiM a komunisti su posle drugog rata nastavili sa izgradnjom industrije tamo kde nema ama nikakvih uslova za profitabilno poslovanje te iste.
Samo sa nekom vrstom svoje "francuske revolucije" možete da spasite što se spasit može i u tom vam mogu pomoči jedino istaknuti pojedinci vašeg naroda iz diaspore jer imaju praktičkih iskustava kako mora da bude društvo i država uređena da je funkcionalna za njezine žitelje.
Preporuke:
6
11
25 sreda, 16 januar 2019 10:32
Radoje
Tačno je da protest u Beogradu nema jasno definisan ni kritični munimum političkih i/ili patriotskih zahteva.Ali je on baklja koja pali sve veći broj lokalnih protesta čiji su zahtevi mnnogo konkretniji, jer problemi (partokratija,propadanje poljoprivrednika,surova eksploatacija radnika itd) ditektno "ŽULJAJU" učesnike protesta, te su stoga mnogo opasniji po vlast. Zato ovaj plamen koji se širi Srbijom i plaši AV,jer on više nema nikakav manevarski prostor.Zašto niko ne iznese podatak koliki je procenat ljudi čije su plate MANJE od prosečne?
Ako znamo da su plate partisko-državnih funkcionera enormno velike i da ih ima mnogo, nameće mi se cifra od cca 70%. Jasno vidim da ljudi koji protestuju u BG čini uglavnom sradnji sloj društva, koji jasno uviđa spiralu koja neminovno vodi totalnoj propasti Države i Naroda.
To znači da oni protestuju iz racionalnih razloga. problem za ovu nakaradnu vlast tj AV, nastaće još veći, kada se uključi ovih 70% gladnih( hrane,zdravstva,sudstva, i sl.
Preporuke:
11
5
26 sreda, 16 januar 2019 11:18
Radoje
Nastavak
Kada na ulice izađe bar polovina od navedenih 70%, onda je to situacija koju režim NIČIM ne može rešiti. Jer, ako je većina učesnika srednjeg sloja u BG prezrela strah, prazan stomak o strahu ni ne razmišlja. NJemu je prvi i najeći prioritet Hrana, a logično za hranu je potrebna uređena Država.Prazan stomak posledično uočava i jasne razloge svoje primarne gladi, te postaje gladan: Slobode, Pravde (Nakaradno i korumpirano Pravosuđe), Zdravlja(Katasrofa),
Istine(Slobodni mediji,umesto tabloida i rialitija), Obrazovanje(koje je na nivou 19. veka + kupljene diplame),
itd, itd. Jasno vidi da toga nema, i da mu osim lične borbe, niko drigi to ne može omogućiti. Drugo i sigurno veoma vežno je da istinski opozicione stranke obave PROVETRAVANJE tj da se sadašnji lideri sklone iz fokusa, i dođu novi ljudi za novo vreme. Primer je npr. Zoran Lutovac, jer njegov postupak govori više od hiljada reči i pokazuje da postoje moralni ljudi od intagriteta.
Nastavak...
Preporuke:
7
6
27 sreda, 16 januar 2019 11:51
Radoje
Nastavak
takođe,ako je istinskim strankama opozicije iskreno stalo,
MORA da sastavi svoj ideološki program sadržan na JEDNOJ A4 stranici, i to dovoljno jasan Narodu. Zatim prevazilazeći lične sujete, krene u PERSONALNO formiranje BUDUĆE Vlasti Nacionalog Spasa, kako bi svima bilo jasno šta posle pada AV diktature, i za šta se narod bori. To je onda kristalizacija i jasno usmerenje nadodnog otpora.
Ali ist tako važno je da ISTINSKA opozicija momentalno napusti farsu od Skupštine.Bezbrojni besmisleni amandmani poslanika vladajuće klike je APSURD par ekselans, koji ni danas legendarnim Monti Pajtonovcima ne bi pao na pamet.
Ovo je jedini odgovor na pitanje ŠTA i Kako DALJE.
Čak i da se nešto od navedenog ne ostvari, dialektika nas uči da će iz masovnosti i raširenosti protesta po Srbiji (Kvantitet), sigurno posledično doći bar do minimuma zajedničkih političkih zahteva i ciljeva. Dan je sve duži, Proleće uskoro stiže, "Kuršumlija" je sve više, tako da sam uveren u USPEH.
Preporuke:
8
5
28 sreda, 16 januar 2019 13:58
VeMi
@ Radoje
“MORA da sastavi svoj ideološki program sadržan na JEDNOJ A4 stranici, i to dovoljno jasan Narodu. Zatim prevazilazeći lične sujete, krene u PERSONALNO formiranje BUDUĆE Vlasti Nacionalog Spasa, kako bi svima bilo jasno šta posle pada AV diktature, i za šta se narod bori. To je onda kristalizacija i jasno usmerenje nadodnog otpora”.
Jedini način da protesti budu uspešni – najbolji predlog, bravo!
Napuštanje Skupštine od strane ( stvarne) opozicije takođe.
Preporuke:
8
2
29 četvrtak, 17 januar 2019 07:37
Reddy
Dijalektika društvenih zbivanja u Srbiji se "oslanja" na dijalektiku zbivanja u širim okvirima. Srbija je u matici takvog stanja. Zato je u sadašnjem trenutku potrebno odmereno dozirati "adaptirati" se shodno razvoju u "grotlu" problema odakle će sunuti ogromna magma. Tek ona će galvanizovati, odnosno, radikalizovati promene u društveno-ekonomskom mozaiku Srbije. Potrebno je pomno pratiti kazaljke na velikom satu istorijskih promena. Partije u Srbiji ne samo da to ne shvataju već i u sociološko-političkom smislu ne odrađavaju karakter takvih zbivanja. U tome je problem. Ovo je gotovo idealno vreme za postavljanje dijagnoze i postavljanje odgovarajuće terapije.
Preporuke:
10
3
30 četvrtak, 17 januar 2019 10:31
Radoje
BeMi,
Veliko hvala za komentar. Vidim da si jasno shvatio JEDINI način da protest dovede do demontiranja ove vlasti.
Želeo bih da se o mom predlogu oglase Uredik Đorđe Vukadinović, Slobodan Antonić(Izuzetan analitičar) i drugi Časni ljudi. I da dodam bar neka personalna rešenja npr: Branko Dragaš Ministar finasija, Mile Isakov Ministar spoljnjih poslova.Nadam sa da će čitaoci izneti još neke predloge.
Kuršumlija, je "Zapalila" Prokuplje, siguran sam da će Nišlije intenzivirati svoj protest, "Požar" Slobode se neumoljivo širi. Takođe, Građanska neposlušnost je jedno od najjačih oružja. Na primer: Dovoljno je da desetak automobila, krećući se jako sporo(Kneza Miloša,Takovska, Bul.Kralja Aleksandra,Nemanjina, Bul. Oslobođenja,Srpskih Vladara,Teraziski tunel, Mostovi) od 15.00 do 18.00h na po desetak minuta svakog punog sata izazove totalni kolaps saobraćaja u BG.Spro kretanje, za razliku od totalnog zaustavljanja, nije zakonom zabranjeno, a razlog je npr LOŠ BENZIN(fakat).
Preporuke:
4
5
31 četvrtak, 17 januar 2019 19:31
Goran1
Tekst je odličan!
Predlozi oko kojih bi se okupili skoro svi:
- Izjednačavanje prava građana Srbije sa strancima! (Na primer ako stranac zaposli građanina Srbije dobije od države 10 do 20000 evra, ako građanin Srbije zaposli građanina Srbije ne dobija ništa.);
- Rešavanje pitanja protivgradne zaštite koja uništava naše krovove, prozore, automobile, zasade, ... (To je u SFRJ pa i kod Miloševića bilo svedeno na najmanju moguću meru, jer je radila naša proizvodnja raketa, održavane protivgradne stanice i pristojno plaćani ljudi koji su to radili, a sada to nije slučaj. U krajnjoj liniji može da bude angažovano vazduhoplovstvo, koje bi taj posao mnogo efikasnije odradilo!);
- Prestanak pljačke roditelja sa kupovinom udžbenika! Neka udžbenici budu postavljeni na sajt ministarstva prosvete i omogućen besplatno preuzimanje istih!;
- Ograničenje vremena rada ugostiteljskih objekata i prateće buke po uzoru na zemlje sa znatno manjim krininalitetom i raširenošću narkomanije!

Molim vas dopišite!
Preporuke:
4
5
32 subota, 19 januar 2019 16:38
borac
ponedeljak, 14 januar Gorštak
autor ima krajnje bizarni strah od "desnice" - koju valjda smatra sinonimom za apokalipsu umesto za legitimnu opciju -
.. izgleda da autor probleme (koje je sve odlično detektovao) smatra kao isključivo stvar borbe levice, dok desnicu kao da uopšte ne razume i smatra da se oni bave samo nekom poetikom "nebeske Srbije" (a to je samo kultorološki milje,)


Slažem se s Vama, kao i s drugima koji su isto zaključili.
U savremenom svetu od Kine do Zapada podela na levicu i desnicu je besmislena, vladaju praktičnost i pragmatizam (takav je i Vučić samo na nakaradan način koji uništava i ono malo države Srbije što smo imali).

U vezi s tim, ne vidim nijednog drugog političara u opoziciji da je u pravom smislu političar više nego što je to Boško Obradović. On je bio u Lučanima, bio je ispred Pinka, u Skupštini se bori kao istinski narodni poslanik, aktivan je na društvenim mrežama i koristi ih. Ovi drugi daju povremeno izjave, i to je to.
Preporuke:
4
5
33 ponedeljak, 21 januar 2019 10:14
Baki
Aposolutno tacno sve sto je covek napisao! Odavno nisam procitao bolji sazetiji prikaz situacije u nasoj zemlji, a potpuno je u pravu i za proteste. Nema programa, nema cilja, oni se menjaju od jednog do drugog skupa bez predloga nekih konkretnih koraka. Doduse, nije lako kratko definisati sta sve ne valja jer zaista nista ne valja. Ali osnovni cilj protesta treba da bude pre svega katastrofalno stanje u obrazovanju, zdravstvu i sudstvu sa konkretnim primerima i predlozima, bez toga balon ce se izduvati, a bolesnicki SNS lider ce na sledecim izborima odneti jos ubedljiviju pobedu.
Preporuke:
2
2

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner