четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Европска унија припрема се да докусури српску државност

Kоментари (29) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 18 август 2009 19:22
Cernisevski

Спровођење регионализације – то је главни захтев који је Европска унија 2008. године предочила Србији као услов за пријем земље у ту организацију

- ma 'ajte molim vas, pa to su nasi dokazani prijatelji. Kad cemo vec jednom shvatiti savremene svetske trendove, i dokle ce nas neki mracni nacionalisti vuci u devedesete ?!?

- Evropa nema alternativu !
Препоруке:
0
0
2 уторак, 18 август 2009 20:16
Spetsnaz
Dobro
Ovo vec sve znamo tako da nas nije iznenadilo
ali sta sad dalje
I kako se boriti.
Препоруке:
0
0
3 уторак, 18 август 2009 20:21
Mislilac
Resio gospodin da plasi narod regionalizacijom a ne vidi da opasnost postoji samo kada je prisutna aproporcionalna autonomija, dakle kada neki delovi imaju poseban status kao u slucaju ustava iz 74. Onda takodje siri lazi kako ce Sandzak i Presevska dolina da budu jedni od regiona iako je sa vlasti izricito receno da toga nece biti, jer pre svega regioni moraju da imaju minimum 800 hiljada stanovnika i nece biti formirani na etnickim principima.
Al da li se uopste moze ocekivati studiozna analiza od nekoga ko pominje Vatikan, Bilderbeg grupu i zaveru protiv pravoslavlja. Jos samo da covek u svoj tekst ubaci masone, iluminate, vanzemaljce i Atlantidjane...verujem da autor teksta najvise voli knjige Ratibora Djurdjevica i Dejana Lucica...
Препоруке:
0
0
4 уторак, 18 август 2009 20:31
ИВВ
Има истине у овоме што Искандеров пише, али није баш све тако. Јасно је да је Србији увек било боље када је Русија била снажна и јака, али управо сами Руси воле да кажу да Русија никада није толико јака колико то прижељкују њени пријатељи, односно да никада није толико слаба колико би то желели њени непријатељи!
Мало почиње да ми смета, иако се у основи слажем са већином изнетих процена, што се Искандерову придаје толика пажња, јер он својим "катастрофичним" приступом побуђује сумњу у добре намере. Помоћ је добродошла, само ако се не остане на вербализмима, декларацијама и повељама...
Препоруке:
0
0
5 уторак, 18 август 2009 20:47
ИВВ
А, опет када поново читам, можда је Искандеров у праву, јер је политичка а и свака друга реалност у Србији можда још и гора, што је крајњи реѕултат нестручног и разбијачког рада овдашње "елите" под патронатом светских центара моћи...
Препоруке:
0
0
6 уторак, 18 август 2009 21:23
Dusko kadić
Evropsku Uniju predvode oni koji nam uvijek nanosili zlo tako da sa njima uvijek treba oprezno postupati i nikada im ne treba vjerovati. Istorijske veze sa Rusijom su zasnovane na iskonskim vrijednostima ljudske civilizacije -pravdi i pravoslavlju a onima koji su izvršili agresiju 1999 godine i koji su okupatori na Kosovu -daleko lijepa kuća.
Препоруке:
0
0
7 уторак, 18 август 2009 22:11
Milos@Mislilac
To sto postoje teoreticari zavere koji u svemu paranocino vide zaveru ne znaci da zavere ne postoje. Recimo, da li je postojala zavera da se ubije kralj Aleksandar? Postojala je. Do dana danasnjeg ni najozbiljniji istoricari nisu uspeli da taj slucaj dovedu do kraja. Da li je postojala zavera da se razbije SFRJ? Da, postojala je. Ni ta desavanja nisu ni izbliza otkrivena. Isto ili slicno se moze tvrditi za ubistva Kenedija, Djindjica, Franca Ferdinanda, Karadjordja... Ja se slazem da tekst P. Iskenderova malo preteruje u pojedinim stvarima, ali to ne znaci da to sto on tvrdi nema nikakvog smisla. Recimo, pogledajte politiku Vatikana prema srpskom narodu u poslednjih sto godina. Odgovorni su za ubistva, proterivanja i pokrstavanja nekoliko stotina hiljada Srba u Hrvatskoj i BiH. Da li mi treba od Vatikana da ocekujemo nesto pozitivno ili da budemo na oprezu?
Препоруке:
0
0
8 уторак, 18 август 2009 22:22
Смиљански
Ни бомбардовање,ни отимање Космета,ни затрована земља,ни тихо насељевање Цигана из Европе у Србију,Ни одвајање Црне Горе,ни стварање војвођанске нације,а можда и београдске ништа нас не може да опамети,и освести.Пљунули смо на своју веру,писмо,језик,историју,на своје хероје,и шта све још не,...па можда и треба да нас нема, јер нисмо достојни својх предака.
Препоруке:
0
0
9 уторак, 18 август 2009 22:56
Живорад
Пре двадесет година нисам веровао ни да ће се Југославија распасти. Мислио сам биће мало буке, Срби ће постати равноправни па ће се сви окренути свакодневном животу.
После свега што сам видео и преживео верујем да је све могуће. Ништа мање није могућ ни овај овде сценарио..
Препоруке:
0
0
10 среда, 19 август 2009 03:10
Srboljub Savic
Bez obzira kako kome clanak zvuci, pogledajmo
cinjenice.
Pominje li se regionalizacija Hrvatske, iako se po svemu
(i istorijski i geografski) sastoji od regiona-
Hrvatske (najuze), Slavonije, Dalmacije, Zagorja,
Like, Korduna, Baranje, ...?
"MZ" insistira na federaciji (ne regionalizaciji)
BIH, bez obzira na poznate regione (pri cemu se
precutno prihvata deo Hercegovine kao hrvatski.
Makedonija!?
Presesevo i Medvedja i ne kriju zahtev (koji ima
podrsku) prisajedinjenja NDK. U slucaju naseg
otpora (vojsku inace ni ti mamo niti bi smeli da je
upotrebimo) uspesni scenario KiM bi se opet primenio.
APV (vojvodina Vojvodina) sprema sve elemente
nacije (ne treba mesati sa narodima)-uslov za samostalnost (bez obzira sto vec Srbiju kostaju
sve institucije APV-Skupstina, Vlada, Komora, ...).
Srbija jos uvek sanja "srpsku naciju", dok je
srpski narod vec tragicno rascepkan-razbijen. Ne
racunajuci, sada vec tragicno (jer je trajno)
iseljavanje, na prostoru bivse J., razbijeni smo
na sest (sutra vec, devet) drzava-nacija. Iako
broj nije veliki, ali u Sloveniji Srba nema (ne
zavaravajmo se pricom o pravima manjina-ne vaze
za Srbe). Nestanak Srba u Hrvatskoj je takodje
na putu (osvrnimo se na Dalmaciju, prvo). Formiranje Crne gore - drzave i nacije, jos lakse
i brze vodi nestanku Srba (ne fizickom).
U Srbiji, NDK je vec obezbedila zatvaranje "srpskog
pitanja". Vec sada, "novokomponovani" vojvodjani
rade na svojoj naciji - drzava, stanovnici-vojvodjani(oslobodjeni od eksploatacije srpskih
geaka - primitivnih i ruznih, kako nas opisuju).
Tako, nismo li vec razbijeni (bez prava ujedinje-nja) i na putu pretvaranja u ostrva srpske manjine?
Medjutim, mnogo vaznije, od ove tmurne slike, je
kako spreciti ocigledni (iako perfidni) genocid?
Ono sto je sigurno, to je, da niti smo razumeli a
jos manje ni instiktivno se oduprli. Dozvolili smo
da tudjini trijumfuju odvlaceci cak i bratski narod
Potrazimo odgovor! Hitno je!Srbija-postovana i vo-ljena?
Препоруке:
0
0
11 среда, 19 август 2009 08:04
Владимир Челекетић - Замбија
Стварање ЕУ је стварање империје. Тај пројекат може да успе само уништавањем националних држава, а то је најбоље учинити "регионализацијом" и уништењем националног идентитета. Нама ће да "увале" Цигане, у западну Европу већ деценијама довлаче Арапе, азијате и црнце... Њихов народ ћути, трпи, ради и уредно гласа између левог и десног центра. Србија ради исто.
Све оно што није могло силом ради се парама. Бриселска олигархија врбује локалне политичаре у своје редове и сви раде на истом пројекту. Сваки идентитет, сваки суверенитет, свака посебност ... мора се избрисати.
Програм регионализације Србије је криминалан. Али није само Србија нападнута. Сви су. Одбацили су Французи и Холанђани Лисабонски споразум, па шта? Наредне године споразум је одобрен у парламентима тих земаља. Један француски политичар је бар био искрен: "не смемо више да дозволимо референдум!" Демократски је и када се гласа у парламенту, кажу другови.
Бриселска тактика је јасна. Све ће да се уради парама. Има се за храну и пиво, онда иде кредит за стан и кола - омча је набачена око врата и само се стеже. Гласај сада мајчин сине нешто ван левог или десног центра!
Но, неће то баш тако лако ићи. Све има своје границе па и лудило. У Аустрији су националне снаге на последњим изборима постигле најбољи резултат до сада и већ отворено говоре против исламизације земље. Енглеске националне снаге су први пут ушле у ЕУ парламент ове године. Популарност националних партија је у порасту у свим земљама. Али неће бити ни брзо ни лако. Мора се радити и мора се сарађивати.
Препоруке:
0
0
12 среда, 19 август 2009 08:08
Jasna Simonović
Ne sprema se EU, niti "UN", niti USA, niti Rusija, niti svet da "dokusuri srpsku državnost"..."Dokusuruje je" sama Srbija koja samu sebe "cepa" na dve i više, koja ne vidi i pored očiju, koja kalkuliše sa praznim džepovima i "usmerenim" obrazovanjem, koja dozvoljava da se hvata plesan po najboljim idejama mladih i starijih, koja gleda dok nekoga uzujedaju psi, koja gleda dok neko trune u zatvoru, koja gleda ne oseća dok stiže blagoslov, koja svaki dijalog usmerava u monolog..."Dokusuruju" je razgnjecane maline, nesnimljeni filmovi, isečene pesme o demokratiji, nepročitane knjige, nepriznati priznati eksperti, porezi zabodeni u šačicu časnih firmi, "verkapselt" ljudi, zaglavljena imena u "pseudonimima", sujetne mlade osobe i naivni zreli posmatrači, odsečeni prst, poruke smrti, i nadasve skučeno razmišljanje...Toliko skučeno da iz tog tunela svetlost dana može da se vidi ako se dobro razrogače oči...svakako ka Bogu koji čuva Srbiju, i Bogorodici koja čuva Beograd, tako da brige nema...za Srbiju...ali ima za državnost...a državnosti nema dok ljudsko pravo pripadnosti ne iznikne iz pepela, i dok jače ne zasija srpska zvezdica vodilja...
To all my friends, old and new ones, from Serbia to Nepal: Have a beautiful day!
Препоруке:
0
0
13 среда, 19 август 2009 08:43
милорад
Мислим да Искендеров уопште не претерује.Чак је и,количином информација које је изнео,ублажио и спустио на ниво да свима буде јасно.
Све је тако.А вероватно и горе.
Само да Срби остану Срби.
Препоруке:
0
0
14 среда, 19 август 2009 13:06
romolog
NIs jeste prestonica ROMA. Sta ako i Romi imaju svoj region. Romi I Srbi u braca.
Препоруке:
0
0
15 среда, 19 август 2009 15:13
Сремица
Перфидно су смислили немилосрдни "анђели" кад су с Космета кобајаги спасли стотине хиљада Рома, дајући им привремени азил, да бих потом вратили у Србију, а не на "демократско" Косово, одакле и потичу.

А наш преЦедник о томе ни да зуцне, да бар протестује код оних који су га инаугурисали, а он пристао на ту срамну превару...
Препоруке:
0
0
16 среда, 19 август 2009 18:43
Нишлија
Ромолог

Баш зато што су Срби и Роми браћа, као што кажете, нема смисла да (евентуално) учествују и да се поводе за нечијим туђим интересима и да дозвољавају да их неко други инструментализује. Нека гледају и они интересе Србије.

Што се тиче главног града Рома у Србији постоји главни град за све грађане и зове се Београд.
Препоруке:
0
0
17 среда, 19 август 2009 18:46
genius loci
svesno ili nesvesno gospodin se mesa u unutrasnosti drzave srbije,gdje deli ljudi u "pozelni" i "nepozelni" - gradjani srbije. Naravno da svaki prijatelj moze da upomeni na neke nevolje, ali nikako nesme da "gospodin autor" srpske gradjane(pa ako su tih i politicari)vredja ma koliko bi oni bili u zabludi,jer u sustini ne moze on iz moskve tacno znati sta se desava u srbije bolje nego njenih gradjani!"Ne verujem da neko voli vise srbiju od samih gradjani srbije"!- gospodin "i-skender-ov" sigurno ne!!!
Препоруке:
0
0
18 среда, 19 август 2009 21:06
@genius loci
"Ne verujem da neko voli vise srbiju od samih gradjani srbije"!- gospodin "i-skender-ov" sigurno ne!!!

Gospodin Iskenderov nigde nije pominjao sopstvenu ljubav prema Srbiji. Čovek je naučnik, ako to nekima nešto znači. Vi možda niste videli potpis teksta. Tamo piše: (Петар Ахмедович ИСКЕНДЕРОВ, старији научни сарадник Института славистике Руске академије наука, магистар историјских наука, међународни коментатор листа „Времја новостјеј“)
Препоруке:
0
0
19 среда, 19 август 2009 22:44
romolog
Citiram- "појавиће се минимум четири нове државе под политичким и финансијским покровитељством Европске уније: албанска – на Косову и Прешевској долинни, мађарска – у Војводини, циганска – са престоницом у српском (засад још) Нишу, босанско-муслиманска - у Санџаку."
Ne razumem kako moze biti Vojvodina madjarska kad ima manje od 300.000 Madjara i više od milion Srba tamo! Drugo Romi su Romi, a termin ciganski nije svakom prihvatljiv. Romi su stradali na Kosovu, bar jednako koliko i Srbi i Albanci, ali o tome se ne priča u medijima. I sad ako treba da se vrate gradjani Srbije u Srbiju, svejedno dali su Romi ili neromi, nek se vrate, ima u Srbiji mesta za sve. Romi nemaju maticu, nije to ni Indija, ni Egipat ma šta pojedini misle o tome( uzgred gde su sad Egipćani sa Kosova?, Romima je otadžbina Srbija, a Romi su najlojalnija nacionalna manjina.
A Niš jeste prestonica romske muzike i romske kulture u Srbiji, baš kao što je Kovačica prestonica slovačke kulture ili Bosilegrad bugarske kulture! Niš regionalizacijom može samo da dobije, ovako sve ode u Beograd!
Препоруке:
0
0
20 среда, 19 август 2009 23:30
Rikard Baric
Koliko je datum dolaska predsjednika Medvedeva simboličan odredit će čitaoci. Rusija se promijenila, Srbija se promijenila, simbolika se promijenila. U promatranom trenutku – svi na bolje, pa se ovdje rastajemo od drugih značenja.
Viđenje «o definitivnom razbijanju jedinstvenog pravoslavnog prostora na Balkanu uz istovremeno veštačko povećanje udela i uticaja katoličkog elementa...» - bi tražilo malu odgodu konačnog zaključka. Budući da i Rusija i Srbija definiraju pravoslavni spektar (iako nisu jedini učesnici), ostaje nedovršenom analiza – da li je povećanje udela katolika ostavilo čitav iznos hrišćana konstantnim ili je hrišćanstvo zapravo pravi i krajnji cilj definitivnog razaranja, a Rusi i Srbi samo kolateralno i najjače organsko tkivo?
Ako se hrišćanstvo mentalno oslobodi svoje vatikanske dominacije i pristupi se njegovom neto izrazu, ostaje ono slobodno u političkom polju religioznih i kolosalnih energetskih trajektorija.
Ono što je za pravoslavlje bitno je da ono nosi smisao ove energetske vrtnje definirane Evropom i slavenstvom, a ne Izraelom. Da bi bilo hristoliko nije mu potreban okvir ni Vatikana, ni Jerusalima.
Može li predsjednik Medvedev istražiti i ovako duboke, ali jednostavne relacije iskrenosti, pokazat će budućnost i vitalnost rusko srpskih veza tako da ih jedni i drugi i svi oko njih sasvim jasno razume. Da Rusi imaju posla sa pravim partnerom morat će se Srbi dobro pomućiti da pokažu svoje stvarno duhovno lice.
Препоруке:
0
0
21 четвртак, 20 август 2009 08:40
Владимир Челекетић - Замбија
Може ли неко да ми објасни у домену рационалног шта то значи да су Срби и Цигани "браћа"?
Ја знам за две дефиниције тог појма. Један произлази из родбинске везе (ја, на пример, имам два брата и ни један од њих није Циганин). Други је када се "браћом" називају припадници неког, по пореклу врло блиског народа. На пример када Срби Русе називају "браћом" или обрнуто. Ја нисам у стању да изведем закључак да су Срби и Цигани "браћа" ни из једне од ове две дефиниције.

Упитао бих још по нешто и додао бих још по нешто али нема сврхе јер ће да буде цензурисано (немам примедбу, онај ко прави сајт има право да одлучује шта ће на њега да стави!)

Постоји ли, у реалном простору и времену, граница српског трпљења?
Препоруке:
0
0
22 четвртак, 20 август 2009 08:45
Jasna Simonović
ROMOLOG, Mnogo mi se sviđa vaš zaključak: "ovako sve ode u Beograd"! Da, to je zaista tačno i beskrajno nepravedno!...
Oduvek sam saosećala sa rodbinom i prijateljima uspešnih ljudi, neuspešnih političara i putnika namernika koji su dolazili u "Singidunum" koji su "tamo negde" patili za svojima, a ovi se pak predsevljali uspešnijim nego što jesu, neuspešnijim kad jesu, dok su mnogi znali ko su i šta su, oni normalni...
Iako vlada ubeđenje da su osobe rođene u krugu dvojke, i odrasle na Dedinju sebične i prepotentne, "žal" ljudi za svojoj bližom postojbinom meni je zaista često "parala srce", g, pa zaista mogu misliti kako je vama kad patite za Nišem! Verujte da i ja patim za njim, od kad sam nedavno "zaglavila" u predivnom niškom restoranu sa divnim prijateljim!
Nerado pominjem nacionalnost (i naučno i duhovno mislim da dobro znam i osećam hematologiju!), ali ću sad pomenuti da je dečak koji je pre neki dan u autobusu 47 pevao bio tamnije puti...Obično su deca (i svetloputa i tamnoputa) koja "krešte" po autobusu prilično uznemiravajuća (ima i srčanih bolesnika), ali ovaj dečak je sedeo mirno i pevao, dok ga je njegov mladi rođak pratio na harmonici...Pevao kao slavuj i "osvojio" čitav autobus! ...Dok su pojedini ljudi prilazili i u njegovu malu ručicu stavljali po neki srećni novčić, šapnula sam rođaku da potraži Leontinu Vukomanović za njen dečji hor..."Znaš li ko je ona?"- upitah ga.."Ne"...reče on..."Leontina, pevačica"...Klimnuo je glavom...
Iz snova izlaze pesme, naučne istine, obične priče...Obično su najlepše kada se udruže Božji dar i ljudska braća...U pravu ste! Bez kulture nema države...A države nema bez prava..A prava nema bez pravde..A pravde nema bez nas..A nas ima...
Pre 60.000 godina čovek je kažu detektovao svog zajedničkog "pretka"...Biti nečiji "brat" obavezuje i pre Bogom i pred sobom...Kroz moje žensko postojanje meni je ta granolikost zaista bliska...a ove silne godine izgledaju mi kao "bight spot"...
Препоруке:
0
0
23 четвртак, 20 август 2009 15:51
Boze pravde
Oj Evropljani na sva tri kontinenta, da se u zlato prometnete ne bi Srbima duga platili sto nam vekovima dugujete za sve vase podvale.
Препоруке:
0
0
24 петак, 21 август 2009 11:43
Нимбус
Човек је констатовао оно што сваки дан гледамо. Само, ми нисмо баш ради да поврујемо својим очима.
Знамо ми и да така предузећа не мож да се спроведу без унутрашњих саизвођача. Архаично и поетски ти `вектори` се крсте са пета колона олити квслинзи. Пошто је прошлост ствар договора, а дијагнозу шта нам се јуче десило су утврдили спин-доктори (којима је то професија - што би се иначе докторима звали), те нам одредише и терапију - широкопојасно гледање у будућност, тј. преко брда, тако да не морамо са њима да се маемо, губећи драгоцено време у трци за дугом.

Чича Милутин : "Сачувај ме Боже људи који виде иза брда, а не виде шта им је пред носем.."
Препоруке:
0
0
25 петак, 21 август 2009 14:24
Friend
Htela bih samo da se obratim Jasni Simonovic za njen komentar ," da nema brige za Srbiju jer je cuva Bog, ni za Beograd jer ga cuva Bogorodica"
Bogu treba ugoditi i postovati ga, pa da bi bili sigurni da ce pomoci. Ako Beograd cuva Presveta Bogorodica, ne moze se Beograd bas pohvaliti koliko je postuje, a narocito ona lepsa polovina, cast izuzecima. Jos ako prodje gej parada, blago nama. Nemam ja misljenje da treba homoseksualce progoniti, ali ta javna paradiranja bole onoga koji to ne bi da gleda javno. Neka rade privatno sta hoce.
Jasna, ako imas prilike procitaj Nebesku liturgiju
Svetog Oca Vladike Nikolaja Velimirovica. Tu se jasno vidi sta Srbiju ceka i Srbe. Doci ce dani kada ce zemlja Srbija da zamirise od tamjana i da se zacari Bozja istina,ali posle mnogih stradanja.
Nikolaj kaze "Blago majci koja Savu rodi i Srbima dok ih Savo vodi"
Препоруке:
0
0
26 петак, 21 август 2009 17:49
Jasna Simonović
“FRIEND”, Dear Friend, meni veoma znači vaš komentar, da sama sebe preispitam..Hvala vam mnogo...Nije to moj komentar “da nema brige za Srbiju jer je cuva Bog, ni za Beograd jer ga cuva Bogorodica", već je to istina postanka Srbije i postanka Beograda, na koju se ja svojim slabim ljudskim bićem oslanjam...A ona u meni izaziva spokojstvo koje želim da prenesem i drugima da ne brinu, jer imaju isuviše drugih briga...Boga svako shvata na svoj način, pa tako ne bih sada komentarisala vaše prema mom viđenju, osim možda da ugađanje Bogu i hvalisanje oko poštovanja Bogorodice ne ubrajam u svoje osobine...Nisam razumela zašto je težište nepoštovanja na “lepšoj polovini”...
Upoznata sam sa Nebeskom liturgijom...Ali Sveti Otac Nikolaj Velimirović nije, mislim, napisao da je Njegovo viđenje iz tog trenutka večnosti obligatorno ravna linija za mislioce Srbije...On je Svetac, a ne podržavalac sujeverja! Čak i što se “stradanja” tiče, mislim da nije nigde napisano “stradanje bez kraja” , pa zar nije već dosta stradanja!?
Što se “tamjana” tiče, meni lično je to drag miris u kome, bar tako verujem, virusni i drugi partikuli i male čestice moga bića postaju prijatelji....
Što se “čari Božje istine” tiče, ona je već u nama sa rođenjem, a ja, žaleći što NSPM nije objavio nekoliko mojih komentara koji vas verujem ne bi doveli u “moju” nedoumicu, ponaljam isto što i Vi:
“Blago majci koja Savu rodi i Srbima dok ih Savo vodi”!
Verujem da smo odavno u Savi svi mi, koje god vere, nacije, rase, profesije, itd. čak i ako još toga nismo svi svesni...Tako verujem...
Za mene je Sveti Sava bio najveći Mirotvorac...U tom cilju pomirio je prvo svoju porodicu! Eh, kada bi ljudi u Srbiji počeli od toga...Sve najbolje...
Препоруке:
0
0
27 петак, 21 август 2009 19:16
Нишлија
Romi su stradali na Kosovu, bar jednako koliko i Srbi i Albanci, ali o tome se ne priča u medijima. I sad ako treba da se vrate gradjani Srbije u Srbiju, svejedno dali su Romi ili neromi, nek se vrate, ima u Srbiji mesta za sve. Romi nemaju maticu, nije to ni Indija, ni Egipat ma šta pojedini misle o tome( uzgred gde su sad Egipćani sa Kosova?, Romima je otadžbina Srbija, a Romi su najlojalnija nacionalna manjina.


Прво, нико не спори да су Роми страдали на Косову али је спорно да тако олако изједначавате страдање Срба и Албанаца. На Косову и Метохији су највише страдали Срби и то су проверени и егзактни подаци. Такође, важно је да они још увек страдају.

Да ли су и колико Роми лојални, то ће показати управо ова дешавања око регионализације. Коју не видим као неко добро по себи.

A Niš jeste prestonica romske muzike i romske kulture u Srbiji, baš kao što je Kovačica prestonica slovačke kulture ili Bosilegrad bugarske kulture!


Ја стварно први пут чујем да је Ниш престоница ромске културе.

У чему се огледа та култура?

Niš regionalizacijom može samo da dobije, ovako sve ode u Beograd


Може да добије шта? Локалну бирократију којој ће једини политички циљ да буде надгорњавање са Београдом.

Регионализација је лажна дилема.
Препоруке:
0
0
28 петак, 21 август 2009 23:07
romolog
Dobro slažem se da su stradali Srbi na Kosovu i Metohiji. Međutim, pored Srba, stradali su i nesrbi. Pre svega Romi, Albanci i mnogi drugi obični ljudi, koji nisu krivi što u Srbiji nikako da se počne sa normalnim životom.
Drugo, o Romima se, iako je romska dekada, na beogradskim medijima,u tom kontekstu ne priča. Romi, Srbi i Jevreji su stradali u Jasenovcu, stradali su širom prostora Jugoslavije za vreme II svetskog rata. Prostor JUŽNE Srbije, se uz Makedoniju, pokazao da je bio uvek najgostoljubiviji prema Romima, i Romi to cene.
A što se tiče lojalnosti, vidim koliko se vodi računa o Srbima u Crnoj Gori na primer. Nimalo se ne vodi računa, ni o Srbima, a kamoli da neko razmišlja o Romima, koji možda imaju potrebu da se povežu sa Romima iz Bosne, Makedonije ili Bugarske.
Doskora Romi nisu ni imali status nacionalne manjine. I sad ako kažemo da u Nišu ima Roma, i da je Niš veliki kosmopolitski grad u kome su posle Srba, druga najbrojnija nacija Romi, ništa novo nismo rekli. Ako kažemo da kultna pesma "Niška banja, topla voda" ima romske elemente ništa novo nismo otkrili. Ako kažemo da Srbi i Romi složno žive u Nišu i to nije novo. Ali novo je što Niš propada, jer se beogradizacijom sve nosi u Beograd! Koliko ostaje Novom Sadu od privatizacije po Vojvodini, a koliko Nišu. Niš i jug Srbije jeste potpuno zapostavljen od strane ove države i zato je ideja regionalizacija tako dobro prihvaćena u Nišu. Činjenicom da u Nišu ima više nacija- Srba, Roma, Makedonaca,Bugara,Kineza, i drugih možemo samo da shvatamo kao prednost, a ne kao manu. Romi su resurs Srbije i nemaju gde osim ovde. Što se tiče bratstva, svi su ljudi braća.
Nisu Srbi došli ovde sa Grenlanda, već iz Indije, bar tako neki kažu. Ni Romi nisu ovde došli sa Marsa, već isto iz Indije! Pa ako su bili u Indiji zajedno, što ne bi i u Srbiji bili zajedno! Ima mesta za sve. Zavadi, pa vladaj, to je staro pravilo. Ne vidim zašto bi Srbi i Romi bili zavađeni.
Препоруке:
0
0
29 субота, 22 август 2009 15:39
Jasna Simonović
ROMOLOG, iako su u sferi mog interesovanja nacionalne teme opsolentne, a triaža ljudi po nacionalnoj pripadnosti korak do "ludila", s pažnjom sam pročitala vaš komentar. Zaista kulturno napisano...Bravo za Indiju koja nas je mnoge "iznedrila"... Hvala što ste nas na to podsetili, a one koji nisu znali, upoznali...
I zaista, zašto bi se Srbi i Romi svađali kad se nikada nisu ni svađali!?...Pa tako "zavadi, pa vladaj" ni nema realnu šansu...Naročito kada znamo da "Cigani lete ka Nebu", pa koji je "Serbe" toliko glup da tamo ne odleti zajedno? ...
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер