четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Евроскептицизам

Kоментари (42) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 08 август 2009 23:18
koekude
`Чим будете боље познавали све оно, што се на људе и земљу, која вас је родила, односи, тим ћете боље умети да примените оно, чему се у школама или књигама научите, тим ћете зрелије моћи да судите, шта је од светских установа, од важних изналазака науке и вештине за народ потребно и корисно, шта ли прерано и штетно`

Говор Др. Ј. Панчића о Светом Сави, у Великој Школи 1869.године
Препоруке:
0
0
2 недеља, 09 август 2009 00:05
Дејан Павић
Раније се чинило да је Европска унија обнова некадашњег Западног римског царства. Сада се види да је она, у ствари, обнова ранофеудалних кнежевина и марки (региона). Постоје господари (феудалци, властела, бољари) и потчињени (кметови, себри, мужици).

Петроград и Москва су европски градови. Темељи модерне Европе су постављени јануара 1943., код града који се некада звао Стаљинград.

Не знам чиме је моја земља заслужила ово актуелно, беспримерно, простачко, слепачко, утеривање у Јевропу (Еуропу). Као припадник једног старог европског народа и као недостојни баштиник једне од европских цивилизација, осећам се понижено и фрустрирано. Треба ли да кажем, како ћу гласати, на евентуалном референдуму? Није ми проблем да, као и свих ових деценија, будем мањина. Мада, имам сасвим реалну наду и сјајне примере из прошлости. Прошлости моје Европе. Аристотел из Стагире, Еразмо Ротердамски, Џорџ Орвел, Милош Црњански.
Препоруке:
0
0
3 недеља, 09 август 2009 00:13
Jeroplan
Kao sto su 1945.mladi komunisti jahali popove,pljuvali tradiciju,crkvu,jezik tako ove tragikomicne jevropejske trbuhozborke klepecu vasceli dan...
Ko im je kriv sto nisu putovali,radili i videli svet i Evropu.Sasvim drugacije zakljucke bi doneli.
EU zaista nije ni pola Evrope, a birokratski aparat je korumpiran,partijski profilisan i prazan do zla boga.Pitajte mlade strance zasto kupuju seoska imanja i zive u Srbiji?
Eklekticki odabrati tekovine koje je EU podarila svetu,imati komunikaciju ali,kao mali Rusi,ni tacnu necemo moci da nosimo u tom njihovom "political theatre"..
Zar nije najbolje biti svoj na svome i uzdati se u sopstvene snage,rad i znanje...
Tudja ruka svrab ne cese...
Препоруке:
0
0
4 недеља, 09 август 2009 09:06
Даг
Европска цивилизација заправо не постоји. Да постоји, не би унутар ње биле могуће наведене дубоке супротности. Постоји, међутим, протестантска цивилизација и она данас доминира светом. Европа је ту само полигон за пробу млевења националних држава. Пројекат је много шири и далекосежнији. Ако успе у Европи, успеће и на другим местима. Ми, међутим, припадамо православној хришћанској цивилизацији, што и није неки проблем. Али јесте велики проблем што истој цивилизацији припада и Русија. И у том грму лежи зека. А и зекин грм је изгледа превелик, што додатно боде очи и пара згртачко срце. Наравно, и овде су протестантске вредности само параван за обману и мобилизација радних маса. А срце таме нема веру, оно је безбожно и паганско.
Препоруке:
0
0
5 недеља, 09 август 2009 09:37
pelagonija
Teznja coveka da nesto sazna u potpunosti je teznja da se necim ovlada. Zato se i covek skriva i priroda se skriva i Bog je skriven pa nam se otkriva taman tad kad dignemo ruke od teznje da ga potpuno saznamo onako kako mi to mislimo i zamisljamo. I nama pravoslavnima je Bog skriven pa kad odustanemo od nase predstave saznanja Boga i slobodno se bacimo u ambis koji postoji na granici svetova, docekaju nas nevidljive ruke i ljubav Bozija. Temelj naseg zivota je sloboda a ne razumsko razumevanje i potom vladanje. Ta manjina evropskog kontinenta koja je sebe proglasila za Evropu ne razume istok. Zbog tog nerazumevanja ne moze istokom u potpunosti da ovlada i iz toga sledi prezir i omalovazavanje. Nista coveku tako ne smeta kao istinska sloboda drugog coveka. Dobro, nismo mi bas tako istinski slobodni :) ali ta so koju kao pravoslavni duboko u sebi nosimo projavljuje se vise nego sto smo svesni.
I jos nesto. Mislim da ne cekamo mi dobrovoljno u cekaonici niti dobrovoljno kisnemo pred vratima. Kao nejaki smo primorani da to radimo.
Препоруке:
0
0
6 недеља, 09 август 2009 09:49
I}}PKL;]]]]
Ima li zla domaceg.
Препоруке:
0
0
7 недеља, 09 август 2009 10:26
Jasna Simonovic
KOEKUDE, Kada bi svi koji pišu društvene analize, primenili citat sv Save koji ste naveli, možda se ne bi dešavalo da se prezidenti hvataju za glavu tek kada je “vrag odneo šalu”, a pojedinci dočekali “insektno doba” pa da od insekata nauče da "taknu tastaturu", ako ako već na vreme nisu dobili neko od "svetskih priznanja" o svom “evropskom šarmu”...
Svakako da je dobra analiza g Antonica na “istinski dobru”, ali “nedovoljno diferenciranu u smislu "jednostranosti" učesnika u EU integracijama” analizu g Kneževića (izvinjavam se ja sam iz "egzaktnih nauka"!)dobila svoju pravu završnicu u zaključku teksta na citat g Milovana Danojlića....Pečat ...eh, kad bi se neko setio da počne od nekog “srpskog pečata”...
A do tada, Srbiji što se tiče EU i nije tako loše...Zagarantovano joj je poslednje mesto!..
A ono je toliko puta opisano od strane narodnih mudraca: te “povuci, potegni” te ”baba, deda, repa” te ”ko bi dole, sad je gore...
A ako ni mudrost ne pomogne, e pa onda je tu čista sreća! Da li ste nekad kao “poslednji u čekaonici” prošli najbolje? Kad čekam u čekaonici, obično čitam ili razmišljam, kucam poruke i primam poruke...A zahvaljujući "EU trendovima" sad u nekima može i TV da se gleda...Dok se na nekim "dverima" "Čovek" ne pojavi...
Препоруке:
0
0
8 недеља, 09 август 2009 11:03
Газда Груја
Како да кажем - ако су 1+1=2, "јавља ми се" да су и 2+2=4 ; елем, ако нам (из врло простих и само слепцу неочигледних разлога) није успела унија са локалним, регионалним, душманима, тешко да може да нам успе унија са оним, континенталним, белосветским. Први нас мрзе, други нас презиру.
Ај`, за промену, да мало бирамо пријатеље.

И то је, отприлике, све што имам да кажем о томе.

Ми морамо да се окренемо себи за неко време и да решимо своје проблеме, од националног обожавања "брзе паре", и улажења у криминал, тинејџерске банде и (бекап) "војске" разноразних криминалних гангова, до обожавања "велике брзе паре" и улажења у (тренутно актуелну) Партију зарад стицања позиција, закључно са обожавањем "лаке паре" и вечитог и свеопштег "мувања" и препродаје свега и свачега, насупрот некој ОРГАНИЗОВАНОЈ, модерној производњи и продуктивности. Да ми, за промену, престанемо да глумимо људе и да једном, за сва времена одрастемо...

Време је да се детињство заврши.
Препоруке:
0
0
9 недеља, 09 август 2009 11:20
Vladimir Celeketic - Zambija
Hvala Bogu dragom da konacno neko ko moze da objavi knjigu i potpise je kao kompetentan u doticnoj oblasti napise i kaze ono sto svaki laik vidi i shvata vec godinama.
Препоруке:
0
0
10 недеља, 09 август 2009 11:33
Баја Патак
Живећи деценијама у Холандији, не примећујем ништа од тежњи за њену „еурорегионализацију“. Ваљда је то резервисано за чланове нижег статуса и „чекаче“. Јасно се тежи (не?)формалној класификацији чланица. Мени све то личи на неки – назовимо га „Оријент Експрес“ :у салон-вагону седе еурократи, дају инструкције возовођи, пију шампањац, једу кавијар. У спаваћим колима и вагонима I класе су земље – оснивачи:и најјачи чланови: нпр. Француска, Немачка, Холандија, Белгија, В.Британија, Италија, понеки Шпанац, итд. Они имају приступ и у вагон-ресторан, ту су и клима-уређаји и све благодети савремене цивилизације. У II класи седе Аустрија, Грчка, Португалија, Ирска , Чешка , Словенија, понеки Мађар – ту су седишта тапацирана – али пластична; храна се разноси колицима – бифеима, а са телевизијских екрана се види само програм одабран у Бриселу. Ипак, имају бар праве васер-клозете. Највећа гужва влада у III класи: дрвене клупе, узана седишта – ту седе они „полуевропљани“: балтичке земљице, Кипар, Малта, Мађарска, Пољска – немају ни тв екране – само звучници преносе поучне говоранције и пригодну музику, храна је из пакетића које добијају на станицама, а клозети су им, с опроштењем, чучавци – то је, како кажу из Брисела, привремено – док се не уљуде и науче хигијени. Румунија и Бугарска. чаме на пакетима и сандуцима у пртљaжним колима и сањају о приступу у III класу. Хране се куваним јајима, парадајзом и луком. На крају композиције ландара празни сточни вагон, са сламом на поду. Добро информисани кругови кажу да је резервисан за „најбоље чекаче“. На перону кркљанац: Хрвати витлају неким папирима на којима су сами написали да имају „tisućljetnu kulturu“ и покушавају да се окаче – али увек се нађу Словенци да их одгурну. Јадни Турци, обрасли у седе браде од скоро двадесетогодишњег чекања, седе на коферима и даље чекају..... А испред станице, тек – права гужва: Монтенегрини, БЈРМовци, Албанци, Молдавци, Украјинци, Грузини... не питај! А где су Срби? Одредите сами.
Препоруке:
0
0
11 недеља, 09 август 2009 12:07
pelagonija
Bajo odlicno ti je ovo sa vozom... i tacno i duhovito...samo...zasto чучавац sa oprostenjem, moze on i bez oprostenja :)
Препоруке:
0
0
12 недеља, 09 август 2009 12:17
Млади Џедај
@Газда Груја

Стварно не може да се напише у две реченице бољи национални програм од овог што сте изнели. Окретање себи, разликовање пријатеља од непријатеља, поновно успостављање морала и система вредности, рад, рад и опет рад ... и за одређени број година би се видели резултати.
Препоруке:
0
0
13 недеља, 09 август 2009 12:20
Нимбус
Постоји и апроксимација, па је 1+1 приближно 3, а 2+2 приближно 5.
Тако смо ми
- приблжно Срби
- приближно патриоте
- и, изнад свега, приближно нормални.
Препоруке:
0
0
14 недеља, 09 август 2009 12:32
Morton
Повратак Светосављу је једини пут опстанка и опоравка нашег народа. Морална и духовна обнова коју доноси прихватанје светосавских традиција и идеологије је оно што највише недостаје овом народу.

Немој те се заваравати. Може нам неко поклонити милијарде највреднијег новца, оне нама ништа не вреде. Зато што смо у просеку слепци који нису у стању препознати основне интересе и руководити се основним моралним начелима. Проћердали бисмо их, а како ствари стоје, лако би од њих било више штете него користи.

Не желим да неко помисли да овде промовишем теократију. Само позивам сваког појединца да се преиспита, постави себи неколико питања и покуша да одговори на њих:

1. Да ли желим да останем слепац?
2. Да ли желим да служим на подсмех и поругу сваком проклетнику овог света?
3. Да ли желим да ја и моји потомци будемо тикве без корена, које ће појести прва свиња која наиђе, опало лишће које ће развејати први поветарац?
4. Да ли желим да се предам без борбе?

НЕ!

Је био мој одговор на сва ова питања.

Темељ светле српске будућности, је пре много векова поставио човек који нас је створио као нацију. Једини отац нације икада. Онај ко нас је уздигао из блата и увео у цивилизацију.

Наша кућа је порушена. Срушили смо је сами, у тренутку када смо окренули главу од свога Бога. Јединог нашег спаситеља, кроз векове.
Кућу смо порушили, али је темељ остао.
Сазидајмо поново нашу кућу. Сваки Србин је једна цигла у тој грађевини. Последњи је час да свако подигне своју циглу и положи је у зидине нове Србије.

Зато приступите браћо Срби. То је једини пут.
Препоруке:
0
0
15 недеља, 09 август 2009 15:42
Teofilo Stivenson
@ Baja Patak

Slazem se. I tako ce i ostati dok verujemo da nas je Tito tehnologizovao, socijalizovao i urbanizovao, da bez komunista i Jugoslavije ne bi bilo bolje nego pre rata, da su dusmani prijatelji, da je civilizacija prevod tekstova sa engleskog, da su akademici oni koji misle, pisu, govore kao konfuzni rodjaci iz (duhovne) provincije, da je DS stranka elite, da je krug dvojke nesto posebno i da odabrani postoje u tri (preostale) 'stare beogradske porodice'.

Nasa omladina ne zna za kralja Milutina, a ne zna ni za Handkeov 'Gomanov strah od penala' ili 'Uzas praznine'. Ne zna za srpske manastire, ali ne zna ni za Hanekeov poslednji film 'Bela traka', o germanskoj Evropi pre 1914. Usled strahovitog pritiska liberalnog demokratskih rasista, mrznja prema Aziji je gotovo nezamisliva. Dok ceo svet cita pisce iz centralne Azije i gleda istocno- azijske i Bliskoistocne filmove, domaci ustreptali stipendista i dalje govori o azijatskim 'hordama'. Glasac DS i LDP se zaista divi Berluskoniju i Sarkoziju, dok u Evropi niko ozbiljan to ne cini. I pristali bi na sve, samo da ne moraju da rade, jer to je za njih najveci poraz, najveca sramota, najveca nepogoda...
Препоруке:
0
0
16 недеља, 09 август 2009 23:04
Јован Лондон
Као и обично, Газда Груја је кратко и јасно објаснио у чему је проблем. Пробаћу само још да додам да се то одрастање неће догодити без покајања, тј повратка православљу. Све дотле, локалне продане душе које су на власти ће успевати да преко малих екрана одржавају потпуно неприродну жељу (још увек) већине Срба да стану у ред, чекају у чекаоници и да се и даље понижавају!
ПОКАЈАЊЕ НАМ ЈЕ ПОТРЕБНО!
Препоруке:
0
0
17 понедељак, 10 август 2009 02:03
Katon
"Стварно не може да се напише у две реченице бољи национални програм од овог што сте изнели. Окретање себи, разликовање пријатеља од непријатеља, поновно успостављање морала и система вредности, рад, рад и опет рад ... и за одређени број година би се видели резултати."

Zasto tako skromno, "za odredjen broj godina"? Ja mislim da su epohalni rezultati u "okretanju sebi i razlikovanju prijatelja od neprijatelja" vec postignuti" tokom 1990-ih. Videli smo kako bajne rezulte je dala implementacija doktrine Branka Kostica o toljagama i korijenju. Videli smo kako nam niko nista ne moze ekonomski, ako se uzdamo u svoje snage. Nepravedne i nicim izazvane sankcije boljsevicko-kominternovsko-masonsko-pederskog Novog Svetskog Poretka su bile samo izazov koji je nasu privredu ojacao.

S druge strane, neprijatelj ne samo da je "prepoznat", nego je kao takav, u dosta obilatim kolicinama likvidiran,humano preseljen, poklan, uhladnjacen...Spomenici te uzvisene nacionalne politike su na sve strane oko nas, od Vukovara, preko Sarajeva, Srebrenice, Omarske, Batajnice, Kladova...I na traktorskim prikolicama iz Hrvatske i sa Kosova.

U tom smislu je nacionalna apokalipsa nastala 5 oktobra 2000 kada je klika piona Novog Svetskog Poretka pod krinkom obaranja diktature pokusala da stavi klipove u tockove svestranog nacionalnog razvoja kroz okretanje sebi i razlikovanje prijatelja od neprijatelja. Tome se privremeno stalo na put 12 marta 2003 nacionalno odgovornim politickim cinom, ali po nekoj sili istorijske inercije, ta duboko antinarodna nihilisticka politika dosmalnija je opstala i do danas velikim delom. Dakle, ne upirimo pogled ceznjivo u daleku i neizvesnu buducnost za ovakvim nacionalnim idealom, nego u blisku i izvesnu proslost. Tu je taj ideal vec bio divno ostvaren. Treba samo ponoviti svetla dostignuca srpske politike 1990-ih. Dakle, ispeglati maskirne uniforme, podmazati sva tri preostala tenka, i s blagoslovom cika-Dobrice i pukovnika Amfilohija - u svetlu buducnost.
Препоруке:
0
0
18 понедељак, 10 август 2009 05:18
D.Kovacevic
Jos od u 19 vijeku medju salonskim "intelektualcima"tadasnjih evropsih centara,a i danas je aktuelna jedna geopoliticka kvazisentenca: "Tamo gdje pocinje Pravoslavlje i Islam-tu prestaje Evropa",a to je Balkan.
Препоруке:
0
0
19 понедељак, 10 август 2009 08:18
Jasna Simonovic
MORTON, sjajno....Ipak bih ja pod broj 4. napisala “da”, jer ako sam ispunila prve tri tačke, a mislim da jesam, nema šta da se “borim” ...I give up!
Kuću o kojoj govorite sv Sava je odavno sazidao, samo je treba renovirati, jer se nije dobro održavala...A za svako održavanje potreban je novac...A novac treba da daju oni koji imaju, a ne oni koji nemaju...
Evo, moja firma i ja imamo silne dužnike koji se prave ludi, a vrlo su bogati, pa ako hoće biti ljubazni da pretraže svoje fajlove sa mojom dokumentacijom i pod šifrom “Baja Patak” odnesu u bilo koju banku svoj preračunat dug i o tome obaveste NBS, opraštam im krivicu! ...Od toga dajem odmah 50% za “renoviranje Srbije” (preko KPMG, NSPM, GLJU, itd.!), kolika god da je Srbija teritorijalno...“do prostora u mom kompjuteru” ili “do Tokija”...
БAJA PATAK, ovo ste tako divno napisali, ne moram danas u bioskop...kao da sam odgledala film! Hvala...
Ali “okači sve mački o rep” ako ne odredite koje je nacionalnosti Mašinovođa u “nacionalnoj” Evropi! !...Nije valjda S......?
A gde su Srbi? pitate...Uglavnom kod svoje kuće... A i eto nama nas u svakoj zemlji koju ste pobrojali... A možda baš sada neki “Srbin” uskače u voz sa krova kroz prozor, jer naš Tito je voleo da gleda kaubojske filmove u svom udobnom bioskopu u Belom dvoru, pa i mi, narod....
Gde je Srbija u EU, ne pitate...Ako još ne piše na lokomotivi, možda još nije doletela “dvoklasnim” prekoatlanskim prevoznim sredstvom sa Kosovom...
A i eto nama vas u Holandiji...Pravo blago je taj vaš “Diznijevski” humor!
Samo da još moja firma od Solvay Holandija dobije nazad svoje vlasništvo, pa da reaktiviramo “nerezidentni račun” u Komercijalnoj banci..Pa da onda reaktiviram Solvay-Farmest humanitarni fond...Jer, nikad se ne zna kad će kome da pozli u vašem “Baja Patak expressu” (bilo od kavijara ili od “kulture”), pa da može gratis, ako ne “gotovinski” da se oporavi i udobno vrati svojoj kući ...
Препоруке:
0
0
20 понедељак, 10 август 2009 13:01
Јозеф К.
Из личног искуства могу вам рећи да је чекање ужасно понижавајуће. Они у Замку нам то намерно раде. Артура и Јеремија је све више! Ипак, од дугог чекања могло би бити и неке вајде: могло би се најзад десити и да се запитамо шта то, уствари, чекамо?
Препоруке:
0
0
21 понедељак, 10 август 2009 14:46
Jasna Simonovic
Јозеф К., Da, čekanje je teško, okusila sam više puta pre nego sam neprijatno osećanje zamenila prijatnim primećivanjem čekaonica i klupa...a na klupu sesti i pričati sa "starim ili novim prijateljem", pa to je bolja psihoterapija od bilo kog "bensedina"...
A kad nema prijatelja, onda ponekad pomaže ponavljati u sebi stihive naše Desanke: "Sreća je lepa samo dok se čeka, kad od sebe samo nagoveštaj daje"...
A ima i ono "ko čeka, dočeka"....Samo ipak, slažem se, treba znati ko ili šta se čeka...Evo sada čekamo gdina Medvedeva...Jedva čekam da dođe...Još kad bi mu neko samo dao moje dve male molbe da nam pomogne...Jer ponekad od čekanja utrnu leđa, pa ne čovek ne može ni čestito da zapliva kad god hoće...
Препоруке:
0
0
22 понедељак, 10 август 2009 17:24
same о
Отуда долази и знаменита функција чекаонице за пријем у ЕУ. Чекаоница стварним господарима, који мирно седе и ручавају у салонима замка, даје осећај моћи. Али она треба и трајно да фиксира једно стање, један однос.


Ovakvi pateticni i paranoidni opisi stvarnosti su kamen oko vrata svakome ko se bori protiv ulaska Srbije u EU. Ispade sad da je postavljanje uslova tu da bi se Srbija ponizavala i dokazivala njena inferiornost.

U realnosti, Srbija pokusava da se ugura u EU (i to ne samo "krug dvojke", nego vecina gradjana) pa je sasvim normalno da ce onaj kome milioni pokusavaju da se nakace na grbacu (i to uopste ne kriju, naprotiv) da to kacenje uslovljava. Nema tu nikakvog paklenog plana niti Srbija bilo koga preterano zanima, josa manje "fiskiranje odnosa" sa njom.

Ali kakvo misljenje mozete da imate o nekom od koga svakog dana slusate: "pozajmite nam pare", "izgradite nam puteve", "dajte nam fondove"... A, taj pristup ekonomiji popularise upravo profesor Antonic. Posto, u sustini, ne razume sta je ekonomski rast njemu se stalno cini da je za ekonomski razvoj potrebno da neko pomogne (paradoksalno, jedino sto stvarno pomaze, a to je trgovina, on vidi kao odmaganje). Samo jos kad bi ti sto pomazu jos pokazali malo zahvalnosti sto mi tu pomoc primamo...
Препоруке:
0
0
23 понедељак, 10 август 2009 17:51
Ruzica Vujovic
Odlican tekst - navedenim argumentima protiv EU nema se sta dodati. Jedna mala ispravka: ime predsednika ceske drzave i poznatog kriticara EU je Vaclav Klaus, a ne Kraus.
Препоруке:
0
0
24 понедељак, 10 август 2009 20:49
Mislilac
Ne zna se da li autor manje zna o EU ili o Srbiji...
Znaci ovako, Poljska, Balticke zemlje, Ceska i Slovacka su po njemu poslusnici Francuske, Nemacke, Italije... cak i mnogi antievropejci znaju da nove demokratije vise gravitiraju ka Americi sto pokazuje besmisao pola autorovih tvrdnji.
Vrlo je interesantan njegov odnos prema balkaskom u Srbima, po njemu je to izgleda nesto najbolje u nama. Kada sam to procitao odmah sam ga zamislio kako samara zenu dok se u pozadini cuje Sinan Sakic. Inace, sve dezurne patriote govore o tome kako Hrvatska uspesno cuva svoj identitet, sto nije netacno, ali kako to da se onda ta Hrvatska toliko ogradjuje od tog Balkana, da li se ona time odrice sebe?
I na kraju kao sto to obicno biva kod srBskih nacionalista, svi putevi vode u Moskvu, pa tako i autor ne bi bio to sto jeste a da ne pomene i Rusiju. Na temu da li je Rusija Evropa ili ne, sa njim se mnogo vise nece sloziti neki Rusi nego ja. Iz navedenog teksta rekao bih da je protiv hegemonije, kako li samo ne osudjuje ruske pokusaje da nacine Ukrajinu zavisnom od njih? Ah, da, kada Rusija to radi to se ne racuna, kao sto kada oni okupiraju deo Gruzije to nije okupacija...
Препоруке:
0
0
25 понедељак, 10 август 2009 20:49
Татијана
Коме није јасно о чему се ради нека прочита коментар @ same o. Класична замена теза. Упропастили су нас ултиматумима, санкцијама, убијали свим могућим оружјем и сада ми треба њима да се улагујемо како би нас "спасили", па ко не умре Чеховљевом "Чиновничком смрћу", моћи ће питомо да маше репом на сваки њихов благ поглед. Језиво.
Препоруке:
0
0
26 понедељак, 10 август 2009 22:16
sama o.
Коме није јасно о чему се ради нека прочита коментар @ same o. Класична замена теза. Упропастили су нас ултиматумима, санкцијама, убијали свим могућим оружјем и сада ми треба њима да се улагујемо како би нас "спасили", па ко не умре Чеховљевом "Чиновничком смрћу", моћи ће питомо да маше репом на сваки њихов благ поглед. Језиво.


A kome nije jasno zasto u Srbiji vec skoro deceniju ne moze da se artikulise racionalna alternativa EU neka procita ovaj Vas komentar. Ili sam tekst profesora Antonica. Uostalom, on je jedan od najodgovornijih za to.

Svaka normalna osoba zna da nista nema za dzabe. Vi hocete da vam EU popravlja puteve, gradi bolnice, salje autobuse... Jer, na sve to "imate pravo", jer tako zivi "sav normalan svet". Ali tu nije kraj: sve to ima da ne primecuje, i da vas tretira kako sebi ravne.

Izvinite, ali to nigde nema. Ko prosi ne moze da ocekuje da ga tretiraju drugacije nego kao prosjaka. Srbija je jedan razmazeni tinejzder koji pre podne filozofira o smislu zivota i s visine gleda na posao svojih roditelja a popodne ceka da mu mama servira rucak. I pri tome ocekuje da ga tretiraju kao ravnopravnog clana domacinstva.

Sto se sankcija tice, to bolje raspravite sa profesorom. On veruje da je protok robe stetan, posebno kad se radi o uvozu. Prema tome, sankcije su bile u srpskom interesu.
Препоруке:
0
0
27 понедељак, 10 август 2009 23:18
Татијана
@same o или @ same a, не знам више коме се обраћам, али једно је јасно: не проси племенити и часни српски народ, већ власт којој је то у опису радног места. У томе је суштина.

Поздрав за Газда Грују, Нимбуса, Стеву Надрљанског, Младог Џедаја, Теофила Стивенсона, Брм, Јована Лондон, Јасну Симоновић, Бају Патка, Симониду и праштајте сестре и браћо ако сам некога изоставила. У ове предпоноћне сате, све вас жељне слободе и истине воли Татијана.
Живели!
Препоруке:
0
0
28 уторак, 11 август 2009 11:54
Харалампије
"Она (Србија) је не само географски и културно балканска земља, .. проглашена и "главним кривцем за етно-националистичке ратове". .., Србија је и православна и словенска земља,.."

Кривац за "етно-националистичке ратове" је исти онај који Србију и Србе оптужује, што им није први пут.
Овај пут се удружила "белосветска братија", користећи "погодну прилику" да олакша савест, "оптужујући" жртву за "властите злочине". Да ли знају или хоће да знају истину, није ни важно. Важно је да је ми знамо и да о њој не ћутимо, без обзира на уцене и подмићене букаче. Одустаће и они и њихови телали ако ми истрајемо! А морали би, "разлога" је превише! Наивно је очекивати од злочинаца да признају злочин.
То, да је Србија православна и словенска земља, то ме испуњава
поносом. Када би више (барем као други, који имају мање разлога) поштовали себе и своје, језик и писмо, на првом месту, где би нам био крај!
Оставимо "њима" да уживају у сећању или забораву на властиту историју, освајања, покатоличавања, унијаћења, прогона и уништавања свега што је другачије и што није као "они".
Сачувајмо све што нас "разликује од њих", очистимо, уредимо, изградимо и сачувајмо своју државу и срске земље, због нас, а знамо и шта и како треба.
Не трошимо време "чекајући Годоа", дреждећи пред вратима којекавих комесара. Ваљда смо искусили какву "доброту" доносе комесари. Будућности оставимо да одлучи с ким и зашто, до тада имамо много свога посла. И "старих" и доказаних пријатеља и искрених партнера.
Хвала аутору, Милошу Кнежевићу на књизи и професору Антонићу што је исту представио широј јавности.
Препоруке:
0
0
29 уторак, 11 август 2009 13:59
Jasna Simonović
Hvala, pozdravljam i ja vas...
Препоруке:
0
0
30 уторак, 11 август 2009 17:02
kokoska & jaje
@same o или @ same a, не знам више коме се обраћам, али једно је јасно: не проси племенити и часни српски народ, већ власт којој је то у опису радног места. У томе је суштина.


Nije tacno. Penzioneri hoce penzije, mladi stanove, plivaci bazene. Svi hoce najmodernije bolnice, najbolje puteve, nove mostove. Svi hoce da im posao bude siguran, plata velika, godisnji odmor dugacak, a nezaposlenost nula. Svima su puna usta prava na ovo, prava na ono. I sva ta "prava" ima da se isporuce ovog trenutka.

Zato vlast prosjaci okolo. To sto narod hoce ne moze, odnosno moze, ali ne ovog trenutka i ne bez rada i rizika.

Vlast samo pogadja sta narod hoce. Ona reflektuje narodne zelje a ne obrnuto. Narod hoce u EU jer misli da je to zemlja dembelija. Kad se Srbi budu naucili strpljenju i vlast ce biti drugacija.
Препоруке:
0
0
31 среда, 12 август 2009 01:39
Татијана
Ма, безобразан неки народ то нигде нема.
Иначе, текст поводом кога се овде коментарише је
е в р о с к е п т и ц и з а м, те вашим бледим покушајима да оправдате неким рационализацијама поданичку природу владе ово није ни место ни време. А како ви не располажете основним информацијама о стварним намерама ЕУ, а при томе текст г. Антонића изгледа нисте ни прочитали, већ га напададате скоро инстинктивно без ваљаних аргумената, заиста нисте ваљани саговорник или опонент, како вам драго.

Обраћала сам се овде трећем лицу множине, јер имам утисак да ме на напада појединац, бар судећи по каментарима. Ако нисам управу, онда Ви човече имате проблем.
Препоруке:
0
0
32 среда, 12 август 2009 08:18
луди скретничар
Евроскептицизам је орвеловска зломисао у савременој Србији. Свако ко се усуди исказати га, истог момента бива исмејаван или етикетиран као "затуцани националиста", "фашиста" (ово је нарочито популарно у задње време), "клеро-фашиста" (још боље) и шта све не. То у суштини говори какав тоталитаризам се крије иза демократске и људскоправашке маске 2. србије. ЕУ је догма која се не доводи у питање, а свака делатност у том правцу је смртни грех.

Ко их шиша, само наставите!
Препоруке:
0
0
33 среда, 12 август 2009 15:25
srpski "skeptici"
Свако ко се усуди исказати га, истог момента бива исмејаван или етикетиран као "затуцани националиста", "фашиста"...


Meni je zao sto dovodim u pitanje vas status mucenika, ali ovo jednostavano nije tacno. Vecina ljudi je spremna da saslusa argumente i sama ima dosta sumnji i negativnih emocija vezanih za EU.

Ali, umesto argumenata dobija knjige i tekstove poput ovog. I kad to vidi, onda zakljuci da je i ta EU, kakva-takva, bolja od onog sto nude "skeptici".

Naravno, ovde se i ne radi ni o kakvim skepticima, pa nije ni cudo da ne mogu da generisu kvalitetnu argumentaciju. Cela njihova kritika EU je proistekla iz toga sto Srbiju "ponizavaju" tj. sto je jos uvek nisu primili. Uostalom, Djordje Vukadinovic je za ulazak u EU, to je rekao "Utisku nedelje" pre jedno mesec dana.
Препоруке:
0
0
34 среда, 12 август 2009 19:14
Татијана
Тешко је обраћати се некоме бираним речима и аргументима када он на све каже само - то није тачно. Или - то једноставно није тачно. А може и - то напросто није тачно. Онда вас назове мучеником, и потом следи глорификација ЕУ, па неизбежна прича о људским правима, па усхићеност визијама о ко зна чему све не, итд., исл., etc., после чега, онако прожети милином, сузним очима треба од срца да запевате "Оду радости".
Једначина, дакле по томе треба да гласи: евроскептик је мученик који јадан не зна шта је ЕУ те има погрешну представу о овој огранизацији. Међутим, како евроскептик то све није, потребно је уместо тога написати еурофил и ето решеенјаа једначине.
Препоруке:
0
0
35 среда, 12 август 2009 21:31
nije tacno
Онда вас назове мучеником, и потом следи глорификација ЕУ, па неизбежна прича о људским правима, па усхићеност визијама о ко зна чему све не


E sad jos samo da objasnite:

1) gde je Vas neko nazvao mucenikom (jedan od ucesnika diskusije je sam sebe takvim predstavio, sto se vidi po citatu)

2) gde sam ja glorifikovala EU (ja Vam sve vreme objasnjavam da sam ja protiv ulaska Srbije u EU, za razliku od profesora Antonica i ostalih uvredjenih "evroskeptika" koji, svesno ili nesvesno, narod upravo tamo guraju)

3) gde su pomenuta ljudska prava (realno govoreci, "prava" ne postoje, vec predstavljaju apstrakciju cija prakticna korisnost veoma varira sa kontekstom, a razni "evroskeptici" pothranjuju njenu upotrebu u nekim od onih gde je taj pojam najstetniji)

4) i gde je pokazana "ushicenost vizijama" (kojim konkretno?)

I ne, nije tacno da se sve sto sam ja rekla svodi na "nije tacno".
Препоруке:
0
0
36 четвртак, 13 август 2009 07:40
луди скретничар
Без везе. Никакво мучеништво нисам помињао, нити се стављао у ту улогу, а вала се и не осећам мучеником. Осим тога, коментар се најмање односио на мене лично, већ првенствено на људе са који нешто значе на јавној сцени овог друштва.
Још један пример, како се избегава аргументована расправа и прилепљују етикете. ОК, ниси "фашиста", али јеси "самозвани мученик" и "ето такви доводе у питање функционалност и политичко уређење ЕУ"!
Дијалог и сучељавање мишљења би требао бити прави пут у ЕУ (уколико се за то одлучимо), међутим то је изгледа немогуће, јер једна страна не дозвољава довођење догме у питање.
Е сад, да се играмо глувих телефона - можемо, али заиста нема смисла тиме оптерећивати овај часопис и обесмишљавати теме којима се бави.
Препоруке:
0
0
37 четвртак, 13 август 2009 15:11
Татијана
@ nije tacno
У мом коментару (сати 19:14), писаном углавном закључним реченицама, нисам се обраћала Вама, већ сам се позабавила једним од шаблона који се често користи у расправама. Применом тог шаблона саговорник се прво деградира, затим буде засут гомилом нелогичних и противречних одговора, а ако у даљем разговору покуша да укаже на њихову нетачност, бива обично грубо прекинут. Дакле, није се @скретничар сам тако представио, већ сте Ви стекли такав утисак о њему, наравно погрешан јер га Ви видите као таквог.
Надаље, кажете да сте против уласка Србије у ЕУ, али се прибојавате да ће због писања професора Антонића и његовог непознавања материје, као и због недостатка правих "аргумената" евроскептика до тога на крају и доћи, и то њиховим свесним или несвесним чињењем. То би требало да значи следеће: да је професор Антонић најблаже речено перфидан, ако свесно својим писањем жели да произведе контраефекат, а ако то чини несвесно онда је, опет најблаже речено - наиван. То је Ваше мишњење о професору Антонићу.
С обзиром на то да, углавном, погрешно тумачите људе те имате неповољно мишљење о њима, упитна је и Ваша способност да препознате суштину доказа помоћу кога се нешто тврди.
Глорификација ЕУ, опет у контексту 19:14, је незаобилазан зачин у шаблонима.
Ви лично, се нисте упустили у уздизање ЕУ, али сте зато као главни проблем око уласка у ЕУ видели сопствени народ. По вама, тај народ, како ви пишете, малтретира сироту власт и тера је бичем да скупља около паре по Европи и моли за Велики Улазак како би печене јаребице коначно почеле да падају са грана. Овај народ не цмиздри увређен зато што није у ЕУ, већ је очајан и бесан због политике ЕУ коју овде спроводи власт.
Још један омиљени детаљ у шаблонима су људска права. Ни овде нисам поменула Ваш лични допринос овој теми, али ако Ви та права саматрате само апстрацијом, чија практична корисност може да варира са контекстом, онда сте склони да манипулишете и правима уопште узевши.
А визије би ме, заиста дотукле.
Препоруке:
0
0
38 четвртак, 13 август 2009 17:39
mucenistvo etc.
Још један пример, како се избегава аргументована расправа и прилепљују етикете. ОК, ниси "фашиста", али јеси "самозвани мученик" и "ето такви доводе у питање функционалност и политичко уређење ЕУ"!


naprotiv, ovo je jos jedan primer da toliko volite da izigravate mucnika da niste u stanju da procitate napisano. branioci politickog uredjenja EU vam se prividjaju tamo gde ih nema.
Препоруке:
0
0
39 четвртак, 13 август 2009 19:35
prava
По вама, тај народ, како ви пишете, малтретира сироту власт и тера је бичем да скупља около паре по Европи и моли за Велики Улазак како би печене јаребице коначно почеле да падају са грана. Овај народ не цмиздри увређен зато што није у ЕУ, већ је очајан и бесан због политике ЕУ коју овде спроводи власт.


Ko je rekao da narod maltretira vlast? Narod prosto bira vlast koja mu obecava hleb bez motike. To je prosta cinjenica, a sam profesor Antonic voli da pothranjuje takva ocekivanja.

S druge strane, narod jeste uglavnom besan zbog tzv. ponizavanja od strane EU koje je direktna posledica gornjih ocekivanja.

Prosto, narod je istovremeno i pohlepan i ponosan (besan), bas kao opisani adolescent koji bi da popodne bude mala beba kojoj mama sprema kasice, a prepodne odrastao covek koji roditeljima drzi lekcije.

Potpirivanje nerealnih materijalnih ocekivanja je glavna smetnja evroskepticizmu u Srbiji. Zbog svog aktivnog sirenja ekonomskih zabluda, profesor Antonic je jedan od glavnih potpirivaca tih ocekivanja. To potpirivanje je i svesno i nesvesno - on prosto ne razume ekonomiju, pa je u tom smislu nesvesno. S druge strane, on svesno siri svoje zablude.

али ако Ви та права саматрате само апстрацијом, чија практична корисност може да варира са контекстом


Nema sta ja tu da smatram, to jeste tako. 'Prava' kao uopstena kategorija jesu apstrakcija (nonsense upon stilts, sto bi neki rekli). Ta apstrakcija moze da bude koristan opis postojecih drustvenih procesa (na primer, pravnih procedura koje se robustno realizuju) i u nekim kontestima pozivanje na prava moze da bude korisno podsecanje na vec siroko prihvacen kulturni obrazac; s druge strane, pozivanje na prava moze da predstavlja i veoma stetno zaludjivanje pa i poziv na nasilje (povelja UN je puna toga, sto i ne cudi, buduci da je vecina clanova preuzeta iz francuske revolucije).
Препоруке:
0
0
40 четвртак, 13 август 2009 22:22
Татијана
Добро. Ако благошћу ГигаМодератора овај коментар буде објављен, ви ћете моћи да прочитате следеће:
- Ова власт није изабрана на изборима вољом народа који се занео обећањима о лагодном животу, већ вољом оних којима је ова иста власт обећала покорност. Ако не знате о чему се ради - немамо о чему да причамо.
- Веома је интригантно и Ваше упорно ниподаштавање српског народа, коме предпостављам и сами припадате.
- Евроскептицизам се не заснива на потпиривању нереалних материјалних очекивања, што стално акцентујете, већ на самој суштини и смислу постојања организације каква је ЕУ. Да не идем сад ab initio, изволите прочитати текст и коментаре сами.
- О Повељи УН, које је чедо глобалног устројства, са задовољством бих неком другом приликом.

Захваљујем Вам на времену које сте ми посветили.
Срдачан поздрав
Препоруке:
0
0
41 четвртак, 13 август 2009 23:43
etc.
- Ова власт није изабрана на изборима вољом народа који се занео обећањима о лагодном животу, већ вољом оних којима је ова иста власт обећала покорност. Ако не знате о чему се ради - немамо о чему да причамо.


Ako mislite na koaliciju u koju je usao u SPS, SPS jeste dobio glasove na obecanjima lagodnijeg zivota.

- Веома је интригантно и Ваше упорно ниподаштавање српског народа, коме предпостављам и сами припадате.


Nemojte me analizirati. Ja ne nipodastavam srpski narod, ali ga takodje ni ne idealizujem.

- Евроскептицизам се не заснива на потпиривању нереалних материјалних очекивања, што стално акцентујете, већ на самој суштини и смислу постојања организације каква је ЕУ. Да не идем сад ab initio, изволите прочитати текст и коментаре сами.


Procitajte prvo Vi moje komentare, mnogo su kraci. Evroskepticizam se, u Srbiji, zasniva na razocarenju u odnos EU prema Srbiji. To se jasno vidi iz ovog teksta. On se **ne zasniva** na uvidjanju opasnosti od napustanja proverenih formi drustvene organizacije i upustanja u utopijske eksperimente. Sto se materijalnih ocekivanja tice, ona se, nevezano sa temom EU, neprekidno pothranjuju u tekstovima profesora Antonica i vecine ostalih autora na NSPM-u. Profesor Antonic bukvalno veruje da je materijalno bogatstvo fiksirano i da se samo prebacuje od "bogatih" ka "siromasnim". Naravno, on to ne kaze tako jer se nije u to dovoljno udubio, ali to je jasno iz njegovih tekstova. Kao sto rekoh na pocetku, on ne razume kako nastaje vrednost i zato mu se stalno cini da neko sa strane mora da "pomogne". Prvo je mislio da je to EU, al' sad kad vidi kakvi su, dobra je i Rusija ili vec neko treci.
Препоруке:
0
0
42 петак, 14 август 2009 07:28
луди скретничар
On se **ne zasniva** na uvidjanju opasnosti od napustanja proverenih formi drustvene organizacije i upustanja u utopijske eksperimente

У овоме се потпуно слажемо, мада и даље не видим како Антонић потхрањује такве ставове. Такође је истина да велики број наших грађана ЕУ види као наследника СФРЈ, у смислу друштва где се лепо живи и мало (или нимало) ради. Е сад, друго је питање ко им је такву "визију" продао...
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер