петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

"Сви сте добровољци" или шта је то принципијелно лоше са новим Законом о трансплантацији органа?

Kоментари (85) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 22 јул 2018 17:15
пензионер Цвико
И то је та демократија? Још ниси умро а већ те черече и броје паре. Човек кад умре још увек је човек, мртав човек. Ако га черече у болничкој соби за черечење, свештеник сахрањује, кога он уствари сахрањује или коме држи опело? Мртвом човеку или оном што остане после черечења. Већ сам писао у једном коментару на ову тему, да је према писању "Политике" пре пар година, један амерички лекар казао да им свеж леш доноси добити од око 180.000 долара. У лудој Америци то је нормално. За њих је нормално кад убијају људе по свету у име овог или оног што се своди на бизнис, гомиле новаца. Код нас то још увек није нормално, опиремо се али докле? Доношење оваквог закона којим се легализује убиство, казује да СНС и демократама не треба дати више ни један глас на било којим изборима. Боље је да немамо кога да изаберемо него ове који легализују убиство у соби за черечење.
Препоруке:
95
6
2 недеља, 22 јул 2018 17:26
Ах
Усудио бих се да тврдим да нико од 700000 чланова Вучићевих 'мрких кошуља' нажалост или није у стању да схвати ове разложне аргументе или нее уопште да размишља о њима. Видите та врста људи само размишља о својим стомацима и не дотиче их се судбина других па и целог друштва а камоли социјалне и културне па и могуће криминалне последице њиховог саучешћа у овом болесном тоталитаризму који мора се рећи већ озбиљно мирише на фашизам.
Да, фашизам јер имамо већ "непогрешивог" диктатора који је као и Хитлер дошао на власт демократски (ма шта то значило) а потом узурпирао све нивое власти.
Затим је формирао партијску војску (тзв. комуналну полицију) која није постојала, партијске чиновнике (нотаре) и све то уз финансијску подршку страног капитала, управо све по рецепту који је Хитлер применио. Да, ово је мали и локални "Хитлер из нашег сокака" али тиме не мање опасан по народ и државу.
Хитлер није дошао као диктатор већ је то полако постао фашизацијом друштва. Паралеле су застрашујуће.
Препоруке:
96
3
3 недеља, 22 јул 2018 18:42
gavrilo
kako bre Djordje da uzmes organe od tih 700000 hiljada SNS kada tu vise nista nije ljudsko, kvarno do kosti, bolesno i odvratno!
Препоруке:
80
1
4 недеља, 22 јул 2018 19:44
Nefeli
Upravo je ovo tema i razlog za opravdanost i neophodnost jednog velikog bunta, kao načela svakog moralnog života. Začuđena sam malim brojem komentara/odličnih, kao što je i tekst/ na nešto što pokazje da strahovito brzo jurimo ka nezaustavljivoj tiraniji jedne patološke ličnosti uz podršku isto takvih.Ako na vreme ne zaustavimo to, Hitlerovo doba
biće "zlatno doba" a kako mi se vrtii glavi rečenica , ne znam odakle je, možda bibliska, doći će vreme "kada će živi zavideti mrtvima", ne bih volela da to snađe ni mene , ni moje, kao ni ceo srpski narod.
Препоруке:
64
1
5 недеља, 22 јул 2018 20:21
АгатонФонПетровић
Аутор се додирнуо многих моралних дилема али је на једну заборавио. Да ли је морално да они који не желе да донирају своје органе случају потребе приме донирани орган? Ја мислим да им то не треба дозволити.
Препоруке:
18
49
6 недеља, 22 јул 2018 20:39
Стеф
Не знам зашто би се принцип хуманитета из друге формулације Кантовог КИ косио са
могућношћу кадаверичног донирања органа? Принцип претпостављене сагласности заправо мирише на кантовски интонирану пост мортем (квази)дужност да се помогне другом у невољи (то ваљда јесте примарни циљ Закона). Могућности злоупотребе су нешто сасвим друго (ниједан закон није изузет из могућности злоупотребе праксе), сама интенција законодавца не изгледа ми у тој мери спорно. Друго, шта ћемо са људима који се одлуче за кремацију (да ли су они морално сумњивији од оних који се одлуче за традиционални укоп? – узгред, Кант није имао ништа против кремације). Ако је свако претпостављени донатор, зар га баш на тај начин не третирамо као моралног субјекта, иако је он, наравно, слободан да се изјасни и против (али тиме на неки начин дезавуише моралну позицију себе као потенцијалног реципијента). Једино што је лоше са овим Законом је то што је преписан и што га је онако несувисло правдао Мартиновић.
Препоруке:
7
58
7 недеља, 22 јул 2018 21:01
Ах
"Агатон" не каже ко ће одлучивати ко је политички подобан да прима органе? Вучић?? Чланска карта СНС која је јелте равна донорској???
Многи људи не мисле да су у обавези да дају било шта али би било тотално бесмислено ускратити им све што не дају само због тога.
Ако се чудите како зло побеђује не чудите се много.
Сутра ће исти донети закон да крв могу да приме само они који је јелте "добровољно" дају.
Прекосутра ће "добровољци" делити своје станове извршитељима ако не плате струју (или се то већ сад дешава).
Злу је довољно да га правдају чак и они који тренутно не чине исто али самим тим што га правдају на крају постају зло као у нацистичкој Немачкој.
Све је ово нормална последица ћутања већине на владавину морално дефектних људи.
Препоруке:
60
1
8 недеља, 22 јул 2018 21:14
Нео
Овде треба појаснити једну ствар, а то је да се органи не узимају од мртве особе, већ од особе којој су престале мождане функције, а која је још жива. Значи, живот или смрт одређује машина која је програмирана од стране човека. Какве су ту манипулације од стране ове накарадне власти, не смем ни да претпоставим. Из досадашњег искуства које се свакодневно потврђује, изузетно брзо клизимо ка тоталитаризму фашистичког типа. Ту људски живот не вреди ништа. Довољно је погледати ко је министар здравља. Не зову га џабе " Доктор смрт". Ни остали министри нису бољи. Вероватно ће ускоро почети лов на све оне људе који нису чланови СНС-а, а Србија ће постати највећи извозник људских органа. Сигуран сам да ће нам БДП скочити више пута. Када заврше са нама који нисмо чланови СНС-а, нека се спреми фукара из дотичне странке. Западу фале органи.
Препоруке:
75
1
9 недеља, 22 јул 2018 21:18
пв
Да не заборавимо важан аспект - органи се могу узети само од живог човека!

Од мртвог тела не могу се користити органи.
Препоруке:
64
1
10 недеља, 22 јул 2018 21:29
Nefeli
/za Stefa/
" Принцип претпостављене сагласности заправо мирише на кантовски интонирану пост мортем (квази)дужност да се помогне другом у невољи (то ваљда јесте примарни циљ Закона)". To je vaša rečenica. Da, ali ja kao ortodoksna hrišćanka, koja se drži svih hrišćanskih vrednosti, moje mišljenje se kosi apsolutno sa donatorstvom organa, kao i sa kremacijom.! Šta ćemo sa takvima, a ima nas?
Препоруке:
47
1
11 недеља, 22 јул 2018 22:24
пензионер Цвико
@ АгатонФонПетровић,
Ваше питање је потпуно аморално и коси се са добровољношћу даваоца органа. Ако неко даје орган, он не одређује примаоца (а не спорни закон) осим у случају да га за живота познаје и тестаментално му поклони свој орган, уз услов да је тај орган здрав, даје компатибилан са телом примаоца, итд. (да сада не улазимо у детаље). Оно што формира одвратност код овог закона јесте неоспорна чињеница да се у свету тргује са људским органима. Како сам то раније написао ако нема ратова онда се покреће "донорство". Још кад тај закон објашњава проф. права, др. правних наука Мартиновић онда је права истина о криминалној позадини овог закона сваком нормалном јасна. Морам да Вас подсетим да је Мартиновић као члан СРС-а нападао Вучића а кад је прешао у СНС јавно је за себе казао да је по основу напада на Вучића био магарац. Ја сам то прихватио и заузео став да ме магарци не могу учити памети (овај став имам и од раније али због млађих формулисао сам то овако).
Препоруке:
66
4
12 недеља, 22 јул 2018 22:33
Аца
Корак даље у угњетавању грађана, али корак ближе ослобођењу.
Препоруке:
38
0
13 недеља, 22 јул 2018 22:36
мала примедба
@Стеф

Оно кад морална и интелектуална гњида хоће да испадне много паметан а само покаже колико је глуп, примитиван, необразован и пре свега покварен.
Претпостављам да си и један од оних веберовских радикала, који су као и твој вођа прочитали једну књигу у животу, па онда бесомучно папагајски понављају неколико фраза које су научили напамет.
Препоруке:
35
2
14 недеља, 22 јул 2018 23:02
Пјер
Мене овде брине једна ствар коју као да нико не примећује. Познато је да је често потребно потплатити лекаре да благовремено и квалитетно ураде операцију. Ко не плати, лако се може десити да на листи чекања дочека смрт пре него операцију. Ако је лекарска етика на том нивоу, да ризикују да неко умре због новца, онда шта их спречава да намерно "успавају" ту и тамо понекога, неком инјекцијом, да би му покупили органе? Нарочито од оних који немају родбине да се жали а довољно су здрави за "жетву". Онда се удруже са мафијом која "успављује, жање" и извози органе. Да је ово уређена земља, не бих имао овакву бојазан, али...
Препоруке:
66
1
15 недеља, 22 јул 2018 23:17
Стеф
@Nefeli
Закон вам не ускраћује могућност да се изјаснити против донирања. У поводу кремације, и црква је ублажила став па држи опела и пред кремацију. Али то су ствари личних и породичних избора, ја сам говорио више начелно.

мала примедба
Нисам никакав напредњачки бот ако си то помислио, заправо мислим све најгоре о политици СНС, али то не значи да добри вођа некад не задрема. Хвала ти на свим квалификацијама, али осим што си острашћен, звучиш управо као Вучићев клон на конференцији за штампу. Свако добро добри хришћанине.
Препоруке:
7
21
16 недеља, 22 јул 2018 23:32
AгатонФонПетровић
@пензионер Цвико

Пошто сте констатовали да је моје питање аморално да ли бисте хтели да прокоментаришете морал оних који неће да донирају своје органе али хоће да приме туђе? О принципима донирања органа размишљам много пре овога закона и пре ове власти. Почео сам да размишљам о томе када је 2004. моја мајка пала у кому а ја сам рекао лекарима да могу да узму све органе које желе иако сам знао да је она била против донирања. Никада ме није гризла савест због тога а и неће. Нажалост мајка је имала рак и лекари нису могли да узму њене органе. Ако ћу због тога што сам рекао лекарима да узму мајчине органе горети у паклу мирно прихватам ту казну. Када дође тај час лекари ће са мене могу да скину шта хоће али стварно не желим да било шта од тога заврши код некога ко не жели да донира своје органе. Да ли ћете ви донрати органе? Ако нећете да ли бисте примили орган?
Препоруке:
5
40
17 недеља, 22 јул 2018 23:56
Овако је било
Можемо филозовфски а можемо и практично:

Да ли ви верујете Вучићу и онима које он поставља?

Да ли ви верујете не као осталима али "нашој најеминентнијој медицинској установи" ВМА а коју довезу чувара Сава мале са

- дијагнозом "прединфрактно стање"
- дијагнистицирају га са "психичким поремећајем" и физички вежу за болнички креветз
- човек умре везан за болнички кревет "природном смрћу" од "везаних црева"

Шта је са оном пензионерком што се пробудила у мртвачници и још увек жива од пре пар месеци...

Моје лично исткуство:

Долазим код сестре у болницу, а нема зета поред ње. Зачудим се зашто спава сестра у то доба дана и позовем је по имену и она се пробуди пије воде и нормално разговара.
5 минута касније долазе два болничара да однесу "леш".

Сестру ми идиот од лекара на Институту за онкологију, прогласио сат времена пре тога мртвом. Још 1990 године.
Препоруке:
45
3
18 недеља, 22 јул 2018 23:59
Бојан, Приштина
Слуге западњачког фашистичког окупатора су решиле да ни живим ни мртвим Србима недају мира.
Препоруке:
43
1
19 понедељак, 23 јул 2018 00:26
Moki
Ono, ako se vec mora, po zakonu, onda rado dajem samo jedan organ drzavi pa neka se muci sa njim, a vi cete, siguran sam, lako pogoditi koji je to... mislim organ...
Препоруке:
35
1
20 понедељак, 23 јул 2018 00:55
Ekonomizacija
celokupne stvarnosti i pretvaranje ljudi u resurse ide pod ruku sa pretvaranjem nauke u moralnog arbitra, dok se istovremeno i sama nauka dovodi pod pitanje moralnosti, npr. kada je rec o kloniranju.Tako nauka odredjuje kada je covek "klinicki" mrtav ili do kog meseca se fetus moze posmatrati kao nezivo bice, da bi se u odredjenim slucajevima, npr. kod silovanja dece, ipak dozvolio i abortus u poznoj trudnoci iako se ne dozvoljava da dete ubije silovalatelja, jer se pokazuje da je lakse otresti se nerodjenog coveka (i kod problema "prenaseljenosti, koji, inace, nema veze sa brojem ljudi , vec sa kapitalistickim iskoriscavanjem planete i potrosackim mentalitetom, na udaru je radjanje, a ne "duboka starost", koja je postala cilj "zdravog zivota", a cije penzije mora da zaradjuje sve manji broj mladih).Kod Kanta je zanimljivo da je krajnji izvor moralnosti nedokaziva pretpostavka o postojanju duse i Boga, koja cini svrhovitim moralno ponasanje, a upravo te pretpostavke menjaju...
Препоруке:
22
1
21 понедељак, 23 јул 2018 01:08
Ekonomizacija
...shvatanje smrti, kao apsolutnog kraja, a koja ima centralno mesto u savremenoj civilizaciji.Savremena civilizacija je civilizacija smrti, sto se ogleda u preopterecenosti "zdravim zivotom" i "mladalackim izgledom", estetskom hirurgijom (medicina ide u tom pravcu da vrednosna odredjenja postaju bolesti, npr. razvoj genetske manipulacije moze dovesti do toga da "prosecna inteligencija" ili "nizak rast" postanu bolesti koje bi se "odstranjivale" manipulacijom genima.Zanimljiv je ovde slucaj homoseksualnosti.Naime, kada bi homoseksualnost bila stvar izbora, zasto bi iko izabrao da mu se dete rodi kao homoseksualac i time mu 20 puta umanjio mogucnost da nadje partnera (ako je homoseksualaca oko 5%)i 100% ga lisio mogucnosti roditeljstva, to jednostavno ne bi bilo normalno), idelogijom "zivot je samo jedan" koja pretvara coveka u kutiju koju treba napuniti dozivljajima i secanjima.To konstatno bezanje-od-smrti, zapravo smrt dovodi u apsolutnu blizinu sadasnjeg trenutka.Ako nauka ikada...
Препоруке:
22
1
22 понедељак, 23 јул 2018 01:11
Ekonomizacija
...uspe da oslobodi coveka smrtnosti, smrt ce postati apsolutna turisticka destinacija i ljudi ce poceti da se ubijaju da bi videli da li ima necega "iza", a dosada ce postati temeljniji fenomen od smrti.
Препоруке:
23
1
23 понедељак, 23 јул 2018 03:25
Џејми Шеј
@AгатонФонПетровић - Vi imate pravo na svoje stavove ali to imaju i drugi. Ljudi imaju pravo da se izjasnjavaju a donosenje zakona je nesto drugo jer podrazumeva obavezu ili posledicno kaznu. Da bi se ljudi izjasnili o ovakvom zakonu bilo bi normalno da imaju znanje o svim eventualnim posledicama - pojedinacna iskustva koja se uopstavaju nisu dovoljna. Moral je promenljiva kategorija pa je pitanje da li biste primili organ ako niste donor je besmisleno jer to podrazumeva da je primalac u zivotnoj opasnosti kada se sve prihvata. Izjasnjenje o donorstvu je, suprotno tome, u vecini slucajeva u zdravom stanju. Samo izjasnjavanje, ako je slobodno (kao sto se navodno reklamira) podrazumeva iskaze "za", "protiv" ili "neizjasnjavanje". Ovo poslednje zakon ne bi smeo da prihvata kao jedno od prva dva iskaza (ako je iole posten). Bojim se da je ovo jos jedan od razloga zbog koga ce mladi a posebno mlade porodice napustati Srbiju, sto je verovatno i namera nalogodavaca van Srbije.
Препоруке:
20
2
24 понедељак, 23 јул 2018 05:56
za antonafonpetrovića
Antone, samo na prvi pogled je vaš stav ispravan, ali je u osnovi suviše oštar i isključiv.

Kao prevashodno moralno pitanje može se vezati za skoro sve oblasti društvenog života. Recimo, ima li pravo da jede meso osoba koja ne želi da ubije životinju, ili ... pa onda mnogo banalnih primera, a onda i po legendi najsnažnija Sokratova dilema: ima li čovek pravo, ne samo na slobodu, već i na sam život, ako nije spreman da puca u čoveka u ratu? Kažu da je on na bojnom polju seo i nije se pomerio, dok ga onako ukočenog i nemoćnog nisu odneli sa bojnog polja.

Pitanje je: možemo li da budemo iznad i da sudimo, iako nam to nije dato?
Препоруке:
23
1
25 понедељак, 23 јул 2018 06:27
Nefeli
/za Anton Fon? Petrović/
/ Dakle tako vam stoje stvari!? Čak ni želju majke, kao sveto biće koje vam je podarilo život, niste hteli da ispunite,tj. pogazili ste ! I vi ćete sada da pričate o moralu!Zgrožena sam, pa čak i nešto dobro ako ste napisali u komentaru, sa tom vašom izjavom, skroz ste anulirali. Po meni bi trebao ovaj zakon da se skine sa dnevnog reda, jer moral ljudi, a lekara posebno, nije još na nivou kada može da se diskutuje o tome. Još smo mi primitivna civilizacija, ako nismo makli od onoga što nam je ostavila civilizacija od pre par hiljada godina, naprotiv, čak smo se i unazadili.Mislim da bi čak i Makijaveli bio zgrožen nad temom , kojom se bavimo.
Препоруке:
27
2
26 понедељак, 23 јул 2018 07:30
Не релативизујте
Вукадиновић и Танасић су рекли довољно. Сада залудни дискутанти наклапају "када би, да ли би".
Препоруке:
24
3
27 понедељак, 23 јул 2018 08:06
пензионер Цвико
@AгатонФонПетровић,
Ја због дијабетеса не могу да донирам органе, итд. Исто тако бесмислено је да ми уграде неки орган. Моја лекарка ми каже да је старијим људима потребно обезбедити угодну или удобну, достојанствену старост, што је могуће дуже. Дакле све је релативно. Да ли ће се особа која одбија да донира, борити да јој уграде неки орган и продужи живот, то је питање њеног егоа који је безграничан, као и код сваког, итд. Тема овог текста није ово етичко питање, већ постављање власти према донирању, које је крајње некоректно и као такво изазива негативне критике. Нпр. посланик Мартиновић каже да мртав човек није више власник свога тела. Мртав човек није ни власник имовине па му држава то не може одузимати а органе може(?). Ужас. Кад власт већ толико брине зашто нам за живота прави непријатности? Дакле циљ овог закона по Веберовим принципима јесте легализација трговине људским органима. Ово сам више пута писао. Зато немојте мешати жабе и бабе. Једно је добра намера а друго зла дела.
Препоруке:
40
2
28 понедељак, 23 јул 2018 09:25
Srbija je zemlja apsurda: najodgovorniji za loš položaj starijeg stanovništva su oni koji primaju najveće penzije
пензионер Цвико
Моја лекарка ми каже да је старијим људима потребно обезбедити угодну или удобну, достојанствену старост, што је могуће дуже.

To može da se uradi samo povratkom u doba socijalizma.

Sve stanovnike preko 45 godina čim odu u penziju treba obezbediti sa kolektivnim smeštajem, u renoviranim napoštenim kasarnama sa istim komforom, zdravstvenom zaštitom, jer je sramotno da svi koji su izgradili sretni socijalizam, žive pod različitim uslovima jer su se od opšte kriminalizacije 90tih različito "snašli".

Ne samo da bi stariji imali istu udobnu starost, nego bi uživali u istom filovima i emisijama koje su imali u mladosti, a oni koji su sposobniji mogli bi da idu i na radne akcije čišćenja teritorija od osiromašenog uranijmuma (kao što stariji Japanci čiste Fukošimu)

Tako bi se 4.5 milijarde evra za penzionere i 5.2 milijarde evra od gastarbajtera bolje upotrebili i za jednakost života penzionere, i za investiranje u mladost.
Препоруке:
4
10
29 понедељак, 23 јул 2018 10:05
Donor ne
Nažalost organi su postali roba i to izuzetno skupa roba jer znače život a što je pokazao i rat na Kosovu i Metohiji, kada se masovno trgovalo ljudskim organima, barem tako su svi mediji u Srbiji pisali. Znači ako neko zna da si "donor" sa donorskom karticom, nije baš prijatno, pogotovo jer se u Srbiji sve sazna, i ono što bi trebalo biti tajna a to je registar donora.
Препоруке:
23
0
30 понедељак, 23 јул 2018 10:14
Donor ne
Nikola Tanasić: ...значи да човек у принципу нема ништа против праксе рециклирања људских органа и без експлицитног пристанка покојника, али се плаши злоупотреба...

Upravco tako, problem su zloupotrebe i strah od istih. Koliko "sutra" ne bih se bunio da ako umrem na prirodan način da "doniram organe" ali brate strah me za života da kao "donor" mogu postati meta onih koji bi "trgovali organima i uzimali veliki novac" a organi su jako skupi, samo presađivanje bubrega koliko mi je poznato košta 200 hiljada dolara (ako griješim neka me neko koriguje?). Toga se ja bojim da mogu postati "meta" kako na ulici ako i u bolnici "da mi za bezazlenu bolest mogu pomoći "da završim na donorskom stolu "da vade šta im treba". Mislim da bi uvijek imao osjećaj da me neko "preža" radi toga.Posebno radi toga što znam koliko je zdravstvo korumpirano i ništa ne može ostati tajna pa ni registar donora organa.Mislim da bih bio "meta" kad bih potpisao "donorsku karticu".
Препоруке:
23
0
31 понедељак, 23 јул 2018 10:15
nesh
puca mi uckur sto ce neko da me smatra sebicnjakom i primitivcem, ovim zakonom mi se namece nesto a ja ne volim nametanja. imam pravo na izbor i slobodu volje i tako cu biti medju prvima koji ce se prijaviti kao sebicnjak i primitivac koji ne da svoje organe.
Препоруке:
35
1
32 понедељак, 23 јул 2018 10:51
телетабис
Да ме неко не би погрешно схватио за оно што ћу написати само да кажем да сам до прошле године био редовни добровољни давалац крви. Међутим, лично ћу се изјаснити да нећу бити донор органа, ако се овај Закон усвоји. То је морални чин мене као појединца.

И давање крви је давање дела свога тела али сам то радио добровољно да помогнем другима. Сад кад неко жели да ја будем драгстор органа то нећу и против сам тога.

Донирање органа по сопственој вољи без притиска је најхуманији гест сваког појединца али добровољан пристанак а не принуда.
Препоруке:
37
1
33 понедељак, 23 јул 2018 11:19
М. Обрад Симовић
Начелне примедбе на Владин предлог Закона су прихватљиве. Бројни негативни коментари на предлог закона нису принципијелне природе већ су условљени неповерењем - и непоштовањем, такође незнањем - између учесника у расправи. Све се у нас политизује. Индиректно разумем да јавно мњење није ваљано припремљено да прихвати неопходност уређивања тако важног питања као што је трансплантација - а нисмо ми лидери; не знамо како ћемо...Сви други (медицинари, научници, хуманитарне и религиозне организације,... Има ли наших твз. НВО?)су требали да објасне како стоје ствари. Влада систематизује све оно за шта се позванији залажу, предлажући Скупштини да се завештање - добровољно по дефиницији - ткива и органа потврди уписивањем на личној карти јер возачку дозволу немају сви грађани. Влада би такође предложила како да се благовремено верификује воља оних који немају ово завештање уписано у личној карти. И то је (можда) то.
Препоруке:
2
20
34 понедељак, 23 јул 2018 11:52
Сви на запад, али у деловима
АВ је отимач пензија, СНС отимач гласова живих и мртвих, реорни министар кримос познат као "доктор смрт", здравство корумпирано, а сиромаштво до глади, у породилиштима краду бебе, социјалне службе отимају децу и распродају на западу. Сада још само да закон све здравствене центре претвори у "жуте куће" и извоз ће процветати.
Препоруке:
35
0
35 понедељак, 23 јул 2018 12:00
Беда медија
Вера Николић, скупштински извештач Првог програма Радио Београда, управо је у емисији "Таласање" здушно бранила предлог закона, притом бесрамно дисквалификући погрдним речима његове критичаре, наравно, не наводећи њихове замерке.

И опет наравно, нису ме припустили у програм.
Препоруке:
28
0
36 понедељак, 23 јул 2018 13:31
Srdjan
Nista ne razumete, oni samo hoce sansu da dodju do m..a.
Препоруке:
13
0
37 понедељак, 23 јул 2018 13:37
AгатонФонПетровић
@ Nefeli

Моја мајка није проглашена за светицу па није ни свето биће. Како је она сама говорила: ''родила сам те зато што сам то хтела'' и никада није очекивала да јој због тога будем захвалан. Сматрала је да родитељ треба да стекне поштовање деце а не да га очекује само зато што их је родио. Да ли би моја мајка рекла то што је рекла да није била измучена дугим лечењем због кога су јој се болнице огадиле у тој мери да је на крају одустала од лечења не знам. Мислим да не би али то је само моја претпоставка. Када јој је на крају позлило и лекари су рекли да мора у болницу ја сам је питао да ли жели да оде тамо и она је на то пристала. Рекли сте да сте као ''ортодоксна хришћанка'' против кремирања и донације. Мајка и ја смо присталице кремирања али пошто СПЦ то не одобрава она није кремирана а то нећу бити ни ја све док СПЦ не промени став. Међутим црква се никада није огласила поводом донације тако да је ваш став против донирања ваш лични став и нема везе са хришћанством и СПЦ.
Препоруке:
2
18
38 понедељак, 23 јул 2018 14:10
AгатонФонПетровић
@ Џејми Шеј
Морал није промењива категорија већ се у случајевима у којима се доноси морални суд о неком поступку доноси мања или већа мера осуде прекршаја моралне норме. Дете које је украло жваку у самопослузи и онај који је у самопослугу упао са пушком и опљачкао касу су крадљивци али нико нормалан неће то изједначити. Овде говоримо о животу и смрти а то су највеће људске вредности. Ја ниједном речју нисам поменуо оне који се не изјашњавају о донорству. Говорио сам о онима који су изричито против и поставио питање да ли они треба да приме орган.
Препоруке:
1
13
39 понедељак, 23 јул 2018 15:35
Nefeli
/Za Agatona fon? Petrovića/
Vi upadate iz komentara u komentar u kontradikciju. Majka, vaša/ i moja i sve majke/ , nije kanonizovana, ali JESTE svetica, tako svi u razgovoru kažu, čak i okoreli zločinci. Kažete da ste hteli da date njene organe /a za života je bila protiv toga /, ali kada? kada je umrla stara , a njeni organi su odradili svoju f-ju.Onda, protiv kremiranja ste dok SPC ne promeni stav, pa ona i sada ima stav da je protiv donorstva ili doniranja organa, jer u biblisko vreme toga nije bilo. A što se tiče presađivanja organa, ukoliko ih ima na lageru, odlučuju lekari, a i vaši bližnji. Lekari i ovako određuju terapiju, a ne pitaju vas da li je prihvatate ili ne. Pitaju samo onda kada niste u psihičkoj i fizičkoj sposobnosti da odlučujet, eh, i ovo što vam kažem u pravu sam, jer, verujte mi, imam tu velikog radnog iskustva.Pozdrav FON? a zamenite to sa OD, lepše zvuči, po naški, srpski, jer Petrovići su Srbi.Ponestajemi mesta , pa ne mogu da završim misaoi
Препоруке:
16
1
40 понедељак, 23 јул 2018 16:39
AгатонФонПетровић
@ Nefeli

Ваш коментар је добрим делом неозбиљан па ћу одговорити само на део који има везе са темом. Рећи да је црква против донирања јер тога није било у библијским временима говори о томе колико мало знате о цркви и нпр. о васељенским саборима и одлукама које су тамо доношене, а тицале су се савремених тема. Црква никада није ништа рекла против донирања органа. Пресудно за донирање органа није старост донатора већ стање органа. Органи се не узимају са мртвих људи већ од оних који су у коми.
Препоруке:
2
10
41 понедељак, 23 јул 2018 17:28
Nista ne razumem
Nije ovo prvi monstruozni zakon koji donose Napredne podguzne muve, a pre njih i DS, G17 is ostali izrodi koji nas unistavaju od 2000. Ocekujem od ozbiljne opozicije da obeca da ce svi zakoni od 2000. biti hitno preispitani i ici na "giljotinu" po hitnom postupku, a da ce donosioci najgorih zakona, o vakcinaciji i otimanju organa biti najstroze kaznjeni. Svi koji su donosili anti-Srpske i protiv-ustavne zakone moraju da odgovaraju.
Препоруке:
17
0
42 понедељак, 23 јул 2018 18:09
Država je izgubila kredibilitet
Ruše nam državu i spolja i iznutra. Sve vrednosti su poljuljane. Od toga da je sramota i kriminalno ratovati za državu do toga da smo potrošni materijal kompanija u Srbiji bez prava i bez adekvatne nagrade. Samo se teško preživljava i razboljeva od pritiska države,od dahijskih nameta i poreza.A krađa beba a mito? Danas narod ne veruje u lekarsku zakletvu ako stranac nudi hiljade dolara za bubreg. A žuta kuća? E onda slede nacistički zakoni prisile. Razvlače ljude zbog verbalnog delikta o vakcinaciji...Šešelj je bolestan, a Kosovo odlazi nečijom voljom... I kad ono bivše žrtve režima viču : udri marvu narodna milicijo, propevaće...
Препоруке:
13
1
43 понедељак, 23 јул 2018 18:13
ел србињо
па ништа друго се не може ни очекивати од оних који су спремни да из српског организма изваде најважнији орган и донирају га западу. тамо би завршили углавном и наши органи.
Препоруке:
14
0
44 понедељак, 23 јул 2018 18:48
Jevka
Smešna je ova rasprava o moralu i humanosti. Kao i kod zakona o obaveznoj vakcinaciji, i ovaj se zakon donosi samo i jedino zbog - para. Bore se ljudi da povećaju tržište za svoje proizvode i usluge. Lekari da zarađuju na operacijama, farmaceuti na imunosupresivnim terapijama... itd. A mi da budemo "humani" i "moralni", pa da damo svoj doprinos povećanju tog biznisa. Važi- vakcine smo već prihvatili, sad još ovo da prođe...
Препоруке:
16
1
45 понедељак, 23 јул 2018 19:08
Nefeli
/Za Agatona fon Petrovića/ Nije moj komentar neozbiljan, već vi nemate oružja da se samnom borite.A, čini mi se, da smo se nas dvoje preganjali preko jednog drugog portala, gde ste takođe isticali svoje poznavanje biblije i vaseljenskih sabora, kao i odluka istih.Crkva nikada neće da kaže ZA doniranje i kremiranje, jer se kosi sa hrišćanstvom.A što se tiče kada i od koga se uzimaju organi, molim vas,obiđite me , jer sam zdravstveni radnik i odlično sam upućena u tu rabotu. I ne da ste bili neozbiljni, već ste bili diletant, ako ste ponudili već istrošene organe. Da, organi se uzimaju od živih ljudi, jedino ste tu u pravu.
Препоруке:
16
1
46 понедељак, 23 јул 2018 19:12
Jevka
Ne znam u koju vrstu argumenata bi Tanasić svrstao nešto što se najbolje može opisati kao "nepoverenje u struku", tj. medicinu. Do nedavno, "stav struke" je, na primer, bio da bebe ne osećaju bol, pa su se operacije na sasvim malim bebama vršile bez anestezije. Tek posle se došlo do saznanja da to što neko ne vrišti, ne opire se i ne plače ne znači da ne oseća bol. Podsetila bih da se "moždano mrtvim" a tehnički živim osobama, od kojih je jedino moguće uzeti organe, takođe ne daje nikakva anestezija, jer bi mogla da ugrozi rad srca, koje još uvek kuca. A srce je vašno da bi bi ti organi koje treba uzeti bili prokrvljeni do poslednjeg časa. Da li biste pristali da vaši bližnji prođu kroz proces "harvestinga" odn. žetve organa ako biste imali i najmanji tračak sumnje da će ih to boleti? I, još zanimljivije, da li biste primili organ koji je pod takvim okolnostima uzet od druge osobe? Kad smo već kod morala i humanosti...
Препоруке:
15
2
47 понедељак, 23 јул 2018 19:50
хмм...
Ако криминалци виде да ти могу продати бубрег, зашто би те спасавали? Пусте те низ воду и добију кеш. У пракси дође хитна, испита крвну слику и на добош.
Препоруке:
18
0
48 понедељак, 23 јул 2018 20:15
Хипократ новог доба
Овај закон да је сваки грађанин, према својим могућностима, донор или, за живота, донатор својих органа је, као и сви закони у Србији, дошао из напредног света. Изгледа да су албански "касапи" у "жутој кући" и ко зна све где, дали ову корисну идеју белосветским канибалима, да се од грађана овог дела Европе - Балкана добијају врло квалитетни људски органи. Имајући у виду нашу "сналажљивост", вероватно ћемо ускоро имати развијену трговину органима. Као што домаће здраво месо, поврће и воће извозимо, а увозимо јевтиније и лошије такве артикле из иностранства, тако ћемо наше здраве одузете органе извозити а увозити неке јевтиније по нижим ценама за потребе "широких народних маса". Друга опасност, која и садa "вреба" старије пацијенте пензионере, биће тзв. "изненадне" смрти релативно здравих особа. Што се тиче узрока смрти, увек ће се наћи, на латинском, мртвом, језику. Једино продаја наших срца неће лако ићи. То "сазнајемо" из "Пркосне песме" нашег старог и доброг песника Добрице Ерића.
Препоруке:
14
0
49 понедељак, 23 јул 2018 20:18
AгатонФонПетровић
@Nefeli

Донатор рожњаче може да буде и стогодишњак само ако има здраву рожњачу. Ако ми не верујете питајте лекаре са којима радите. Нисмо се сусретали у коментарима на другим порталима јер остављам коментаре само овде. Ово озбиљан сајт, коментатори су озбиљни људи и овдашње дискусије имају сврхе. Овде се из дискусије може доста научити. Пошто дискусија са вама није озбиљна и нема смисла нећу је настављати.
Препоруке:
3
8
50 понедељак, 23 јул 2018 20:50
Anti - jugosloven
Za mene je neprihvatljivo da deo mog tela nastavi da živi posle moje smrti, a još neprihvatljivije da mi neko ugradi tudji organ. Ovo liči na zakonsku regulativu kojom se narušava prirodna ravnoteža i proba da se utiče na sudbinu. Na stranu to što da bi neko slab i bolestan nastavio da živi, mora da se ubije neko jak i zdrav, koji je dospeo u nezgodnu situaciju. Dovoljna je i ova nakaznost do sada, gde je sve ovo bilo na dobrovoljnoj bazi i čekao se sa nestrpljenjem poziv da je nekom smrklo.
Препоруке:
15
1
51 понедељак, 23 јул 2018 21:23
Nefeli
/za fon Petrovića/
Da, za rožnjaču sam znala odavno, jer je pre 15 ak godina bio veliki skandal u Indiji, ali ovo vam pišem samo da kažem da opet ste pali u kontradikciju, jer ste gore kazali da se organi uzimaju samo od živih!
Препоруке:
6
2
52 понедељак, 23 јул 2018 21:24
Nefeli
/za fon Petrovića/
Da, za rožnjaču sam znala odavno, jer je pre 15 ak godina bio veliki skandal u Indiji, ali ovo vam pišem samo da kažem da opet ste pali u kontradikciju, jer ste gore kazali da se organi uzimaju samo od živih!
Препоруке:
4
1
53 понедељак, 23 јул 2018 21:32
пензионер Цвико
@Srbija je zemlja apsurda: itd.
И ваш текст, предлози су пуни апсурда. Ви и Агатон требало би да одете мало код психолога. Чему служи та ваша кукњава на пензионере и социјализам? Да ли знате да социјализма нема већ 27 година. То је довољно дуг период о којем се могу постављати разна питања. Између осталог, шта сте ви "кукумавци" остварили у овом временском периоду, народу на ползу? Бројним изласцима на гласање које је "превара унапред" довели сте ове на власт и сада би да нас живе одерете. Да ли смо ми бацали осиромашени уранијум? Колико знам нисмо. И зашто би сада пензионери чистили оно што су други испрљали? Тај цинизам задржите за себе кад већ немате петље да од НАТО пакта тражите да нам плате ратну одштету како би обезбедили бољу будућност за младе...
Препоруке:
12
2
54 понедељак, 23 јул 2018 22:09
@ пензионер Цвико
@Srbija je zemlja apsurda: itd.

Немојте се обазирати на овог "мргуда". Он би, да има мало образовања написао своје име, било какво, а не би коментаре почињао са дугачким обично увредљивим речима или чешће реченицама. Мислим да би му ово, предње, име лепо пристајало.
Препоруке:
8
1
55 понедељак, 23 јул 2018 23:57
Ах
Сутра ће марионете Вучића који је и сам марионета у скупштини да изгласају да су сви у Србији „добровољци“ за касапљење органа. У свакој иоле нормалној земљи само ово би био повод за протесте. Судећи по томе што опозиција нажалост није реаговала када је усвојен исто тако Орвеловски и противуставан и закон неспојив са људским правима о присилној вакцинацији деце и кажњавању родитеља, опозиција није ништа урадила.
Да ли људи уопште схватају каквом тоталитартистичком и треба рећи отворено фашистичком стазом иду Вучић и банда коју је окупио?
Да ли опозиција има макар намеру да изда саопштење у коме ће јасно и гласно рећи да ће сви овакви неуставни закони бити кад тад поништени а сви који су учествовали у њиховом доношењу и спровођењу сносити законске последице?
Ускоро ће моћи да изгласају да све бебе морају да се обрезују јелте из здравствених разлога (преко пола беба у Америци се обрезује због „медицинских разлога“) и нико неће мрднути прстом?
Да ли бар неко види куда све ово иде?
Препоруке:
12
1
56 уторак, 24 јул 2018 02:43
Џејми Шеј
@ AгатонФонПетровић - Moralne norme su prostorno razlicite – na primer nisu iste u Beogradu, Rijadu i Tokiju jer su negde verbalne a negde se osobe javno kamenuju zbog moralne krivnje. Vremenski su razlicite – u vreme samoupravljanja nisu iste kao danas, ili tvrdite suprotno? Pre 30 godina nije bilo gej parada a poslednjih godina su “tradicija”. Primera koliko volite. Ovde govorimo o predlogu zakona, a ne o zivotu i smrti. O predlogu zakona se treba izjasniti sa: “za”, “protiv” ili se “ne izjasniti”. O vasem pitanju: ustavno pravo svakog pacijenta se ne sme krsiti, dakle i oni koji su izricito protiv treba da prime organ pod neophodnim uslovom. U protivnom se krsi “vazeci” Ustav, ali to u danasnjem svetu ne bi bilo prvi put. U kojoj meri je licemerje prihvatljivo?
Препоруке:
11
0
57 уторак, 24 јул 2018 03:01
Zabrinut
Molim vas ako neko zna, gde se i kako mogu odjaviti da ne budem donor? Da li je zakon vec usvojen?
Препоруке:
10
2
58 уторак, 24 јул 2018 14:20
пензионер Цвико
Данас је финале ове теме!? Закон је усвојен. Не знам да ли ће и последњи лекарски преглед пре черечења бити бесплатан или ће уцвељена родбина и то морати да плати?
Препоруке:
9
1
59 уторак, 24 јул 2018 15:26
@ Zabrinut
"Molim vas ako neko zna, gde se i kako mogu odjaviti da ne budem donor? Da li je zakon vec usvojen?"

Nije preporučivo da se izazivaju ovi zakonodavci i sprovodnici zakona. Lako mogu da te zaustave u tvojoj nameri da se odjaviš!
Ево једне одредбе тог закона:
"Према законским одредбама, људски органи са умрлог могу се узети ради пресађивања ако се пунолетан пословно способан давалац пре смрти томе није усмено или у писменом облику успротивио,..."
Препоруке:
5
0
60 уторак, 24 јул 2018 15:43
AгатонФонПетровић
@Џејми Шеј
Сами примери три града,или друштва, које сте навели говоре о универзалности морала јер ће вас у све три земље казнити због крађе или убиства, на различите начине, али ће вас казнити.То говори да постоје моралне норме које су универзалне. Разлике које сте навели између комунистичке и данашње Србије не тичу се највиших моралних вредности јер ни комунизам ни данашња Србија нису толерисале убиство или крађу. Танасићев текст почиње са навођењем етичких принципа против закона и завршава се позивањем на морал. То је оно што је вредност његовог текста јер је целу ствар подигао на виши ниво. Ја сам поставио питање да ли је морално дозволити да они који не желе да донирају своје органе треба да приме туђе. Донирање почива на друштвеној солидарности у којој се и даје и прима. Сматрам да они који желе само да приме али не и да дају треба да из тога буду искључени. Право пацијента на лечење постоји али се оно односи на лекове и третман који се могу купити. Донирање органа није такво.
Препоруке:
3
6
61 уторак, 24 јул 2018 17:30
Легиа Семлин
"Jevka:
Do nedavno, "stav struke" je, na primer, bio da bebe ne osećaju bol, pa su se operacije na sasvim malim bebama vršile bez anestezije. Tek posle se došlo do saznanja da to što neko ne vrišti, ne opire se i ne plače ne znači da ne oseća bol."

Ако се не шалите, онда озбиљно немате појма. Која је то струка и када то "до недавно" сматрала да "бебе не осећају бол", те су се "оперисале без анестезије"? Јесте ли при себи и ко вам је уопште одобрио такав коментар? Јесте ли икад видели бебу, која плаче и на нагло подизање са кревета у наручје, а камоли код операције?!

Донаторство органа - апсолутно да; донаторство органа у овој држави - апсолутно не. Немам ни мало поверења нити у власт нити у народ који, из било ког разлога, већински гласа за Вучића. А ако ће га мењати они који кажу да "је струка до недавно сматрала да бебе не осећају бол" онда није проблем у Вучићу, него у нама.
Препоруке:
10
3
62 уторак, 24 јул 2018 18:10
Моја рођена Србија
@ Легиа Семлин

"Донаторство органа - апсолутно да; донаторство органа у овој држави - апсолутно не. Немам ни мало поверења нити у власт нити у народ који, из било ког разлога, већински гласа за Вучића."

Много сте оштри према овом једином слободном српском сајту. Пошто је вама Србија изгледа, само успутна земља у вашем хуманитарном раду у овој Балканској забити, лако вам је да тако говорите. Можда би требало да знате, да је ова земља некада била боља, у сваком погледу. Тако је то било док нисмо почели да се угледамо на разне европске и друге земље развијеног Запада. И све законе које доноси наша законодавна власт, Народна Скупштина Србије су слика и прилика закона из тих земаља и Европске Уније. И наша власт је слика и прилика ваших власти. Ви, у ширем смислу те речи, сте их научили да се овако односе према својим грађанима. Не кривите овај народ, угледао се на ваше напредне културне нације, које су до јуче имале колоније. Сада би, од слободне Србије, хтели да направе колонију.
Препоруке:
7
2
63 уторак, 24 јул 2018 18:20
пензионер Цвико
@ Легиа Семлин,
Поштовани, ретко кад реагујем на нечији коментар са речима , нпр. "потписујем" али овај пут то радим са задовољством. Издвајам реченицу коју и ја често исписујем: "онда није проблем у Вучићу, него у нама". Често пута питам оне који гласају за Вучића, да ли су свесни последица таквог гласања. Да ли су свесни да гласањем за њега уништавају будућност свих грађана Србије без обзира на политичко определење. Зар су толике шкртице да их није брига ни за ближње ни за даљне сроднике, кумове, пријатеље, познанике... Зар вам је важно да само вама буде добро?Ако немате за кога да гласате не излазите на гласање а они нека напишу да је у вашој изборној јединиц одзив 100%. Нормално даће те реаговати. Али ви то нећете него идете вуку у чељусти. Данас сам сазнао да активисти СНС-а на основу резултата гласања, имају утицај на доделу средстава која се дају зградама за тек. и инвест. одржавање. Чије су то паре? Наше а они одлучују, срам их било. То им је хвала онима којису гласали за њих.
Препоруке:
9
3
64 уторак, 24 јул 2018 19:01
Легиа Семлин
"Моја рођена Србија
Много сте оштри према овом једином слободном српском сајту. Можда би требало да знате, да је ова земља некада била боља. Тако је то било док нисмо почели да се угледамо на разне европске и друге земље развијеног Запада."

Баш зато што ово треба да буде слободни српски сајт, огавно ми је да на њему прочитам коментаре нивоа који "краси" курир, ало, блиц... (намерно малим словима).

Мало сам се и уморио од приче "ми смо пре баш били дивни, него ето дођоше ти западњаци". Зар слободни српски сајт не треба да се бори истином, правдом, учењем, а не сваљивањем кривице на некакав "Запад"? Да ли је ова земља икад била боља, тога се ја не могу сетити - последњи пут је била самостална држава пре 100 година, а ја имам тек непуних пола од тога. А оно што памтим, далеко је од "бољег". Разлика је само што нисмо могли у јавном простору да прочитамо да се "бебе оперишу без анестезије". Такви су и пре постојали, само ми нисмо знали. Сад знамо да постоје - а за то Запад није крив.
Препоруке:
3
6
65 уторак, 24 јул 2018 19:30
српска пасквила!
@legia semlin: Погледајте и послушајте ову легендарну тачку из "Књиге о џунгли":
https://www.youtube.com/watch?v=FOTZJ8EFgpk
Проблем српског друштва - а поготово садашњих властодржаца је у томе што мајмунски - у жељи да буду "...like you..." копирају без икакве државно-организационе/друштвене/организационе основе законе који се доносе на организованом Западу. Испада - шта? Па - ништа друго, него као и увек српска пасквила!
Препоруке:
5
4
66 уторак, 24 јул 2018 19:40
Моја рођена Србија
@ Легиа Семлин

Добро је што сте поменули оне познате листове. И они су по угледу на западне. Ја сам рекао да је сајт НСПМ, један од ретких наших слободних сајтова. Не улазећу у разне коментаре међу којима има и неприличних, његови чланци зслужују посебну пажњу. Њихове бројне теме прате догађаје у нашем друштву, понашање и рад наших државних органа, културне догађаје и односе са другим земљама. Многи чланци критички обрађују дешавања у Србији и органима власти, врло оштро оцењују разна мишљења, одлуке и ставове. А што се тиче Србије у прошлости, било је тада и добрих ствари. Нисмо преписивали законе из Европе, брига о народном здрављу, образовању и култури је била боља и власт није, као данас, слепо послушна према онима, који су својим директним мешањем довели до оваквог економског и политичког стања. Овај закон о "добровољном" донирању органа је наметнут из Европе, мада читам да су неке европске земље неповерљиве према њему. Има чланак С. Антонића под насловом: - Чија су наша тела.
Препоруке:
7
1
67 уторак, 24 јул 2018 20:03
Легиа Семлин
@Моја рођена Србија

Антонић каже: "Не бих желео да будем схваћен погрешно: противљење законски обавезној вакцинацији не значи аутоматски и придруживање противницима сваке вакцине, као што ни противљење законској одредби о универзалном донаторству не значи и одбијање медицинског значаја трансплантације као средства спасавања живота. Но, једна ствар је слободан избор, а друга законска присила да се нешто уради. Прво најчешће одликује слободне земље, а друго пре свега колоније."

И ја ту немам шта да додам (ја да додајем на Антонићеве речи, па смешно!).

Што се тиче дела вашег коментара о томе шта раније нисмо радили, а шта сада радимо, те смо због тога "пре били бољи", слажемо се, уз мој додатак да за наш пад није крив Запад. Они су тек искористили прилику да узму нешто што нико није ваљано бранио - нашу слободу. Прочитајте од Антонића и разлике између Ирске и Србије 19. века. Пратим НСПМ годинама...
Препоруке:
7
0
68 уторак, 24 јул 2018 21:48
Легиа Семлин
"српска пасквила!
Проблем српског друштва - а поготово садашњих властодржаца је у томе што мајмунски копирају ... законе који се доносе на организованом Западу."

Коментар да су "они организовани, а ми не" је и увредљив и бесмислен. Ваљда треба да учимо од бољих?

Како сте дошли до закључка да промовишем некритичко копирање закона са Запада? Баш напротив - сматрам да велика већина садашњих закона ЕУ није применљива у Србији, не због наше "заосталости", већ зато што су ти закони противприродни и противдруштвени. На страну чињеница да ни становнике тог истог Запада нико није питао да ли су за такве законе - и њих је запала нека верзија снс-а ("гласали сте за нас, па ми сад можемо шта хоћемо" - стога је на питање шта ако Ирци на референдуму одбију Бриселски устав, из Брисела лаички одговорено - па гласаће опет).

Ако треба да "копирамо", да кренемо од (уз све мане) Magna Carta Libertatum и Француске револуције, а не од ЛГБТ и донорства органа - ја бих тако, да ме неко пита.
Препоруке:
2
2
69 уторак, 24 јул 2018 22:09
"Dobar dan. Mozemo li dobiti vašu jetru?"
Ovi su zeznuli i pajtonovce. Monty Python - The Meaning of Life Live Organ Transplants
https://www.youtube.com/watch?v=Sp-pU8TFsg0
Препоруке:
2
1
70 уторак, 24 јул 2018 23:22
пензионер Цвико
И тако, од данас 24.07.2018 године нисмо више власници свог тела, већ корисници. Својим радом односно зарадом, своје тело морамо одржавати у исправном стању о свом трошку, јер тело морамо вратити у исправном стању његовим власницима, "медицинској мафији" која је ушла у све поре наше власти и у наше тело које више није наше. Ништа није наше. Све је демократија. Живела демократија. Немојте да неко спомене Хипократа а поготово његову заклетву. Можете пре рока да престанете да употребљавате добијено тело. Упозорио сам вас. А да нешто питам оне који неће да донирају орган. Кад однесу тело у мртвачницу, откуд знате, да му онако у ходу, неће узети неки орган? Како конролисати поготово ако на сандук залепе обавештење, "због могуће заразе не отварати сандук"?
Препоруке:
8
1
71 среда, 25 јул 2018 02:05
Jevka
@Legia Semlin
Ne šalim se. U SAD operacije bez anestezije rutinski su rađene na malim bebama sve do osamdesetih godina prošlog veka. Sa Wikipedije:
"In the United States, a major change in practice was brought about by events surrounding one operation. Infant Jeffrey Lawson underwent open heart surgery in 1985. His mother, Jill R. Lawson, subsequently discovered that he had been operated on without any anaesthesia, other than a muscle relaxant. She started a vigorous awareness campaign[38] which created such a public, and medical, reaction that by 1987[39] medical opinion had come full circle."

Nadam se da čitate engleski. Više informacija o ovoj temi možete lako naći ako izguglate "do babies feel pain"
Препоруке:
0
1
72 среда, 25 јул 2018 04:39
Џејми Шеј
@ AгатонФонПетровић – brkate stvari da bi dokazali nedokazivo. Predlog, a sada vec Zakon o doniranju, nije pominjao ubistva ili kradju, mada su ljudi u "Zutoj kuci" ubijani zbog prodaje organa. Tri grada koja sam pomenuo imaju razlicite zakone o ovom pitanju (o ubistvima i kradjama takodje). “Najvise moralne vrednosti” u komunistickoj ili danasnjoj Srbiji? Duhoviti ste! Nacionalizacija, eksproprijacija itd posle “demokratske privatizacije” pokazala se kao obicna pljacka (gore od kradje). Ubistva? Ko je osudjen za ubistva 59554 Srba posle 1944 prema M Pravde: http://www.otvorenaknjiga.komisija1944.mpravde.gov.rs. O ubistvima danas videti svakodnevne vesti. Ako smatrate da “Донирање почива на друштвеној солидарности” onda je dobrovoljno, a "pretpostavljena saglasnost” to nije, jer je po definiciji glupost. Ako Vi transplantacije organa (doniranih ili ne) ne smatrate lecenjem, onda nema razloga za dalju diskusiju. Pozdrav.
Препоруке:
5
0
73 среда, 25 јул 2018 10:07
Donorstvo
Naravno da sam zabrinut. Ne samo oko ovog zakona, nego oko svakog zakona iza koga kao predlagač ili jedan od njih stoji ministar koji se nasmejan slikao sa vođstvom 'Zemunskog klana'. Ministar koji ima nadimak 'doktor Smrt'.
Препоруке:
6
0
74 среда, 25 јул 2018 10:38
dokle smo to stigli
Gosp.Tanasic je zaboravio da se ovim cinom povecava BDP.
-----------
za ovo mora biti formirana jedna lepa agencija koja ce organe iznositi na 'slobodno' trziste ili na berzu.
-------------
ali,kako da medjunarodni 'prijatelji' uzmu organ od onih koje su do juce nazivali najpogrdnijim imenima..
npr.niza rasa,gomila divljaka i sl. njima ce jedino odgovarati organi 'podobnih' iz nvo sektora i sl.
Препоруке:
4
0
75 среда, 25 јул 2018 12:32
Легиа Семлин
"Jevka
@Legia Semlin
Ne šalim se. U SAD operacije bez anestezije rutinski su rađene na malim bebama sve do osamdesetih godina prošlog veka."

Те сте на основу текста у коме се заиста помињу случајеви да су бебе подвргаване медицинским третманима без анестезије (катетеризација и слично, мада је била и једна операција на срцу, видим) дошли до закључка да "лекарска каста оперише децу без анестезије, те ће стога нама наживо чупати органе". Сјајно. Факат да пре текста пише да су у 19. веку сматрали да су бебе осетљивије на бол од одраслих, нико неће поменути - него, "ти умреш, а они дођу, почупају шта треба и продају тајкунима; е неће га вала мајци мене да черече". Мрски Запад. Логично, ајмо на рад у Њемачку, ј'бо га ти...

Не зна се ко је гори - народне масе које тако мисле, па гласају за снс, или снс, који од једне изузетно племените идеје направи идиотлук, као и од свега чега се дохвате. Сами смо криви - ми смо их изгласали, па сад ћути и трпи...
Препоруке:
1
2
76 среда, 25 јул 2018 15:44
Zbunjeni
@ Легиа Семлин

Čitam ove nadahnute redove i pomislim, ovaj gospodin neobičnog "imena" me podseća na "Spiridona". Ali sam ubrzo odbacio tu pomisao kada sam pročitao jednu, skraćenu psovku. Ostajem i dalje u nedoumici.
Препоруке:
2
0
77 среда, 25 јул 2018 15:57
Jevka
@Legia Semlin
Pa, ako ste glasali za SNS, i red je da sad preispitujete svoje izbore. Ja vas podržavam u tom nastojanju i volela bih da ima više takvih kao što ste vi.

Možda ste pogrešno razumeli moj argument i tekst koji sam navela. Prepričaću vam: nije jedna beba u SAD imala operaciju srca bez anestezije, nego su sve operacije na bebama do nedavno rutinski rađene bez anestezije. Takav je bio „stav struke“ – da bebe do navršene prve godine života nisu u stanju da osete bol. Taj stav se promenio tek 1985. nakon pomenute operacije na otvorenom srcu jedne bebe čija je majka potom agitovala i dugotrajnom i opsežnom kampanjom uticala da se ta praksa promeni. Išlo je sporo: operacije na bebama bez anestezije su ponegde rađene sve do 1999. Slično tome, danas nas lekarska struka uverava da „moždano mrtvi“ ljudi ne osećaju bol i operišu ih – uzimaju organe za transplantaciju - bez anestezije. Ali, ko zna, možda opet greše?
Препоруке:
1
1
78 среда, 25 јул 2018 16:32
Легиа Семлин
Пре бих руку одсекао на циркулару него гласао за Вучића - нисам говорио о себи, него о очигледној већини која то ради - јер да не ради, он не би ни био на власти гласањем, већ пучем. Додуше, пуч је одрадио кад је већ дошао на власт - преузимањем апсолутне контроле над сваким телом које ова држава има. Не постоји подела власти, нити независна институција - све је преузео. То се у пракси зове пуч, иако није био насилан.

Што се тиче операција без анестезије и да ли и када доктори греше, не знам - нисам доктор. Ваљда греше, људи су, а наука напредује. Причамо о погрешним стварима - никакве везе немају операције са или без анестезије, са узимањем органа од пацијената који су претрпели мождану смрт. Мождана смрт, по данашњем схватању, значи неповратни престанак свих можданих активности и ту бола не може бити.

Легиа Семлин није мењао надимак / потпис од првог дана на сајту - мрзи ме да тражим, али има бар 6-7 година од тада. Не знам ко је Спиридон, иако сам приметио тај потпис.
Препоруке:
2
1
79 среда, 25 јул 2018 16:32
Ах
Као што се и очекивало наопаки закон је изгласан. Нажалост српска опозиција је пропустила још једну прилику да демонстрацијама и масовним присуством у скупштини покаже народу лудост власти а посебно лудост врховног лудака на власти који на мала врата уводи орвеловштину и фашизам. Опозиција изгледа већим делом (част изузецима као г. Вукадиновић) сматра да треба само да чека изборе. То је катастрофа од тактике и за народ и за њих.
Ову наопаку и мора се рећи болесну власт треба рушити сваког дана и у свакој прилици, све ове пропуштене прилике за режим су само вежба и припрема за коначну отимачину Косова у режији психопате на власти када се надају да ће као и досад опозиција опрати руке и остати пасивна. Ако се из овога не извуку поуке нека нам је драги Бог свима у помоћи.
Препоруке:
3
1
80 среда, 25 јул 2018 23:17
Jevka
@Legia Semlin
Na žalost, „moždana smrt“ nije tako jednoznačan i nedvosmislen fenomen kao što nam zakonodavac i lekarska struka sugerišu. U različitim zemljama znači različite stvari, i ne može se izjednačiti sa biološkom smrću. Zapravo, reč je o fikciji, konstruktu koji je uveden u medicinu i zakonodavstvo pre pedesetak godina, između ostalog, i da bi se omogućile transplantacije. Pošto „moždano mrtva“ osoba diše, ima srčani ritam, održava krvni pritisak i telesnu temperaturu, znoji se, vari hranu itd, sasvim je umesno pitanje da li oseća bol.
Препоруке:
2
1
81 четвртак, 26 јул 2018 14:52
Легиа Семлин
"Jevka
@Legia Semlin
Na žalost, „moždana smrt“ nije tako jednoznačan i nedvosmislen fenomen kao što nam zakonodavac i lekarska struka sugerišu."

Тачно - ни авион не лети онако како сугеришу инжењери са 30 година стажа, па ћу ја да им објасним, јер сам летео чак пет пута...

Немам више шта да кажем. Поздрав.
Препоруке:
0
5
82 четвртак, 26 јул 2018 18:31
Jevka
@Legia Semlin
Ne morate ništa da kažete - čitajte:

http://discovermagazine.com/2012/may/10-the-beating-heart-donors#.UX-zhCtgZNM

Pozdrav i sve najbolje!
Препоруке:
2
2
83 понедељак, 30 јул 2018 15:23
Овако је било
Просто му дође као "поетска правда" да се инфантилни који се понашају инстиктивно: једи, спавај, гледај вучићовизије, гласаз за вучића и "стадо", на крају свог живота и продају као "производ" вишедеценијског испирања мозга које је бивше Србе претворило у "нешто испод мајмуна" (чак ни мајмун, не ломи грану на којој седи, брани младунце до смрти, а а тошко да би клицао оном ко хоће да га искасапи и продаје као робу западу)

Народ је постао (својим активним и пасивним деловањем) обична "стока за продају"
Препоруке:
4
0
84 среда, 01 август 2018 08:20
hoce li...
...martinovic, djukanovic, orlic, doktorka tomic, i ostali davati 'dobrovoljno' svoje organe?
Препоруке:
2
0
85 четвртак, 02 август 2018 15:37
Micika
Trgovinom organa država je i do sada trgovala, davanjem dece sa smenjama u razvoju, na "usvojenje" navodno "porodicama", na zapadu. Deca sa nekim mentalnim ili telesnim anomalijama, bez roditelja, ovde smeštena u ustanovama ili hraniteljskim porodicama. Ta deca imaju teži tretman od onog u Jasenavčkom logoru. Nestaju,preko grane, bez traga!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер