субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Репресија као главна карактеристика новог Закона о информисању

Kоментари (26) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 15 јул 2009 11:52
Milos
Jos jedan odlican tekst. Nadam se da je demokratska javnost u Sbrbiji u boljoj poziciji nego 1998. godine i da nece dozvoliti donosenje ovakvog zakona. Uzgred, mislim da se Dinkic krije iza sina Olje Beckovic, koji je zaista zrtva nesavesnih novinara i ciji identitet nikako nije smeo biti otkriven. Smatram da policija treba da istrazi ko je od njenih pripadnika odgovoran za citav slucaj.
Препоруке:
0
0
2 среда, 15 јул 2009 12:09
Teofilo Stivenson
G. Antonicu, ovo ima samo jedno ime. Iskrenost. Represivni, oligarhijski, autoritarni rezim. Totalitarni rezim u kome ce placeni psovaci postati doajeni novinarstva, skorojevici bez radnog staza perjanice neoliberalizma, a oni koji su poderali stotine pantalona (i sukanja) na partijskim sastancima, jos od Tita, pa sve 'naovamo', drzavni 'ideolozi'. Jednom recju, 'Men (and Women) for All Seasons'. Ljudi bez morala, kulture, postenja iza kojih ce stajati zakon, tuzioci i - vaspitna palica.

Lepo je sto se stvari najzad nazvali pravi imenom. Rezim koji ima samo jednu funkciju - da Srbiju potpuno unisti - doterao je narod do zida. TV pretplata se placa uz struju, B92 ce se izgleda finansirati iz drzavnog budzeta, a Srbija se neumitno smanjuje uz Cankove sugestije o promeni Ustava. Uskoro ce priuceni NATO porucnici citati politicke komentare na vestima, kao sto su to nekad cinili njihovi ocevi i dedovi, Titovi causi iz egzekutorskih vodova SFRJ. Ne zaboravite da su oni koji ovaj zakon podrzavaju slali novinare na strucno usavrsavanje u BBC, a vojnike na druge vrste usavrsavanja.

Ko sme da se sa ovim pomiri. I ko sme da precuti drugu, vaznu cinjenicu: Da li ste culi da je neki rezim koji je na ulici dosao do vlasti i bio spreman da je redovnim putem prepusti u Skupstini?
Препоруке:
0
0
3 среда, 15 јул 2009 12:30
Pavle
No comment. Let wait october 5th.
Препоруке:
0
0
4 среда, 15 јул 2009 12:38
sava
Koliko je ovo oko novina nevazno najbolje moze da potkrepi tekst Boska Mijatovica iz danasnje Politike,rubrika Pogledi,Da se zna ko je vlast. Ne bi bilo lose da ga i vi objavite.
Препоруке:
0
0
5 среда, 15 јул 2009 12:54
početak kraja
Dobro se sećamo da je zloglasni Miloševićev zakon naneo najviše štete samom Miloševićevom režimu, kao što to uostalom uvek biva. Zakon o javnom informisanju, Zakon o univerzitetu, premlaćivanja a potom i ubistva protivnika režima - dovela su do sloma Miloševićevog, inače već ozbiljno načetog, političkog autoriteta. Rat je samo produžio agoniju, a onda je svima (na kraju i samom Miloševiću) bilo jasno da je igra završena.
Препоруке:
0
0
6 среда, 15 јул 2009 13:08
PREDRAG
Bas dobar primer koji ste postovani Antonicu naveli za prelazak ulice na ne obelezenom mestu.Samo ja mislim da ako ulicu bude prelazio Kostunica moci ce se napisati i bez pravosnazne presude da je napravio prekrsaj.Za Cedu ste u pravu potpuno...To samo govori koliko nasa vlast tezi da od drzave svih nas napravi TEATAR APSURDA.Reci cu i to da mi nikako nije jasno zasto se potpuno isti zakon iz Milosevicevog perioda vladavine naziva MILOSEVICEVIM ZAKONOM(to radite i Vi)a sada kada je na vlasti Boris Tadic taj zakon se ne naziva TADICEVIM ZAKONOM?Stvarno mi nije jasno zasto je u jednom slucaju bio MILOSEVICEV ZAKON a u drugom slucaju nije TADICEV ZAKON?Hocu da kazem da mu se sad dodaje da je DINKICEV ZAKON.Da li je to Dinkic prva rezerva Borisa Tadica kad su u pitanju ne popularne mere?Ja mislim da prvenstveno trebalo bi da se zamislimo nad tim i da sebi samima damo odgovor?Ili da ne damo odgovor?Nije li i ovo politika dvostrukih standarda protiv koje se NAVODNO borimo?U tom pogledu sta se to promenilo u ovoj drzavi kad svejedno posle niza godina vratismo se na staro?Po meni razlike nema?I bas me briga da li je to bio MILOSEVICEV ZAKON ili ce biti TADICEV ZAKON kad se radi o istom.U onom slucaju sudile su sudije Milosevica,a u ovom slucaju sudice sudije Tadica.Toliko je sve to isto da stvarno treba biti glup i ne shvatiti o cemu se radi?Ova nasa vlast kao da nema preca posla nego da od sopstvenog naroda pravi taoce sopstvene gluposti?Ja na to ne pristajem!I po cenu da se sopstvene drzave odreknem necu zapevati onu ALA JE LEPO BITI GLUP...
Препоруке:
0
0
7 среда, 15 јул 2009 13:37
Nazvati stvari svojim pravim imenom...
...je jedini put koji se nalazi pred nama! Reci zakonodavcima u lice sta mislimo o ovom nakaradnom predlogu zakona i sta ih ceka posle eventualnog usvajanja. A sledece mudre zakljucke prof.Antonica ponavljati svakodnevno, svuda i na svakom mestu, mozda shvate pre nego sto bude kasno:
Оно што је важило за "Милошевићев" закон о информисању не може а да не важи за "Динкићев". Репресија је мотив, циљ, садржина и главна карактеристика овог закона. Он је осветнички, злонамеран и репресиван. То није закон за слободно и демократско друштво. То је закон једног ауторитарног, олигархијског и репресивног режима!!!
Препоруке:
0
0
8 среда, 15 јул 2009 14:24
Dragana
Socijalisti su ponovo u vlasti, pre oko godinu dana je ubijen demontrant Ranko Panic(o kome niko vise i ne pise), vecina elektronskih medija je pod kontrolom vlasti i everoatlanskih struktura, razbijaju se opozicione partije, donosi se represivni zakon o informisanju...A Tadic i ZES su dobili izbore na kampanji da se ne smemo vratiti u devedesete?!
Препоруке:
0
0
9 среда, 15 јул 2009 14:41
OJ
Protivnik sam ovog zakona jer smatram da svako ima pravo da govori i radi sta hoce (bar dok to ne ugorzava ljudske zivote). Novine neka pisu sta im zelja a citalac neka odluci da li ce te novine kupiti i procitati. Jesam protiv vesti u kojima se ugrozavaju maloletnici, sramote zrtve (slika momka koji je upao u kavez sa medvedima, slike zrtava automobilskih nesreca...) i drugih neetickih clanaka ali mislim da zato postoje novinarska udruzenja koja bi trebala time da se bave (a dovoljno je i postovati sadasnje zakone, sto se ne radi). Medjutim, svidja mi se clan 4 predlozenog zakona. U Srbiji je postala opsta praksa da se prvo neko osudi pa tek onda da mu se sudi. Pravilo po kome se dokazuje krivica kod nas je pravilo dokazivanja nevinosti. Zakljucak, predlozeni zakon je definitivno ne demokratski i ne valja. Postojeci zakon uz mozda dodatak clana 4 je sasvim dovoljan. Jos samo da se postuje bili bi smo zemlja za primer.
PS Zasto ovaj zakon nije uredu kada ga izglasa SPS i SRS, a jeste kada ga izglasa ZES!?
Препоруке:
0
0
10 среда, 15 јул 2009 15:23
Контра
Овај предлог закона говори да и од лошег има горе. 90их нам је било лоше али сада нам је већ горе него у 90им.
Просечна плата има психолошки (а и реално) мању вредност него 90их. Тада је за све био крив Милошевић (мада смо знали да то није могуће) а сада већ видимо да није био само он крив већ да је то био део стратегије САД и ЕУ да нам наметну екстремно неолиберални модел који нас гура у провалију: економску, политичку и безбедносну.

Како је кренуло ускоро (већ се говори) ће се у Србији говорити "Милошевић је био бољи".
Лажна аргументација нове демократске власти показује да она није демократска и у функцији сатрирања националног (а богме и територијалног) сатирања Србије и срба.
Препоруке:
0
0
11 среда, 15 јул 2009 16:10
PREDRAG
Po preporuci Antonica procitah novo nastalu tvorevinu svima nama vec poznatu i od silnih cifara zavrte mi se u glavi.Pitam se da li ce ostati i jedan jedini medij kad se pocne sa primenom TADICEVOG ZAKONA?Mozda bi bilo dobro da se pojedina glasila unapred istestiraju na osnovu sada objavljenog?Interesantno,samo po sadasnjem koliko bi ko platio?Kako bi prosli Dinkicevi favoriti koji su ga hiljadu puta emitovali kada se i rukama i nogama borio protiv prodaje NIS-a rusima?Za one koji brzo zaboravljaju sta je sve po nalogu Dinkica objavljivano na B-92 a protiv rusa ne samo da bi trebalo zatvoriti B-92 vec bi i SRBIJU ZATVORITI BILO MALO.U tom smislu nije mi jasno da li ce biti po sistemu KADIJA TE TUZI KADIJA TI SUDI?Samo neka mi se odgovori KO JE KADIJA?Mozda Vi gospodine Antonicu u jednom od sledecih clanaka mozete odgovoriti(bar dok Tadicev zakon ne stupi na snagu)?Svejedno posle toga bice CARSTVO MRAKA...Za one koji se u mraku snalaze bolje bice to pravi raj...Za one druge PAKAO,naravno.I smeha radi dodacu samo(mozda kao jedino opravdanje)da nije ovo slucajno smisljeno od strane ZES-a kao jos neisprobani recept u borbi protiv ekonomske krize?Mozda vlada vec trlja ruke DA BICE PARA?I imajuci u vidu sve sto nam se desava u vezi sa ovim zakonom odgovorno tvrdim da po glupostima koje nam se serviraju zauzimamo sigurno prvo mesto na svetu...Prvi po glupostima?Evo jos jednog od uspeha vlade u svom kratkom mandatu...I TAKO JESTE...
Препоруке:
0
0
12 среда, 15 јул 2009 16:47
IP
Apsolutno podrzavam novi zakon. I najgori zakon je bolji od bezakonja. Podrzavam zakon pa makar taj zakon bio samo sredstvo za unistenje Kurira, Glasa i ostalog ...
Препоруке:
0
0
13 среда, 15 јул 2009 16:50
Небојша Малић
Неко од коментатора добро упита, по чему је ово боље кад га изгласа ЗЕС а "диктатура" кад га изгласа бивши режим? У неком нормалном свету, не би било разлике - репресиван закон је репресиван закон. Штавише, будући да га доносе самозване демократе, ово је још репресивније и горе од свог претходника. Међутим, у овом потпуно поремећеном вредносном систему, где је нешто добро или лоше зависно од тога ко му је аутор и коме користи (отприлике као у Стаљиново време, или, што не рећи, Хитлерово), овај закон је демократски зато што су га демократски изгласале демократе у склопу демократске демократије. Тако веле Оли Рен и Хавијер Солана, америчке отправнике послова да и не спомињемо, а они су, је ли, вечити пријатељи Срба и Србије (шта од ње остане) и њима се не сме противречити. Не би било демократски...
Препоруке:
0
0
14 среда, 15 јул 2009 16:59
PREDRAG
Moram i o PREPOZNATLJIVOSTI maloletnika.Pitam se kako je to izbeci?I da li ce se prebrojati oni koji su prepoznali maloletnika pa u tom smislu i razrezati kaznu?Po meni ako neko pusi travu u skolskom dvoristu,ili je diler iste te trave istog tog po minimumu zna ta skola.Nekad su skole brojale najmanje hiljadu djaka.Hiljadu djaka plus roditelji,braca,sestre,rodbina,profesori...To je minimum deset hiljada. I da se ne objavi to vec zna ogroman broj koji se samo povecava po sistemu SIRI DALJE(Cedo izvini).Tako da se svejedno u svakoj varijanti zna O KOME JE REC,a sve ostalo je licemerje.Svaka vest u zavisnosti u kojoj sredini se desila i bez imena i prezimena ima sansu da se lice prepozna po imenu i prezimenu.I to je samo tako.Pa nisu valjda maloletnici nevidljivi?Ovaj deo zakona mi vise lici da treba da zastiti POZNATE tate i mame koji u svom savrsenstvu imaju i neke male ljudske problemcice koji treba da se precute i sakriju od sire javnosti.Opet nam se nenormalno protura za normalno.I opet nam se na blanko trazi postovanje pojedinih licnosti.Da li sin Olje Beckovic ima neka veca prava u odnosu na druge maloletnike?Da li je u njegovom slucaju to sto je radio vrlina?Mozda mu sleduje nagrada za to?Bas interesantno?Nije bilo nikakve frke kad je objavljeno u americkim medijima da je maloletna cerka Dzordza Busa pila pivo u nekom kaficu i da je bila pijana,a kod nas se sprema zakon da zastiti decu poznatih.To je samo jedan deo koliko je izmedju ostalog ovaj Tadicev zakon cudan(blago receno)Da li je moguce da niko u tome ne prepoznaje opasnost za sve bez obzira na ime i prezime?I da li je najvaznije od svega da se NE...NE...PREPOZNAMO?
Препоруке:
0
0
15 среда, 15 јул 2009 18:13
antisemitizam nije sankcionisan?
Veoma je zanimljiva činjenica da novi zakon podržava neoljotićevska "druga Srbija". Jer, ako sam dobro razumeo, pod udarom ovakvog zakona mogao bi da se nađe list koji objavi da je na pr. Nikola Samardžić podstrekač antisemitizma (jer Samadžiću, nažalost, nikada nije suđeno); međutim, pod udarom ovog zakona nikada neće moći da se nađu oni koji objavljuju njegove stavove. Ili, na primer, uzmimo još jedan slučaj: istoričarka Latinka Perović svojevremeno je udaljena sa svih funkcija; međutim, Brozov režim nije našao za shodno da joj sudi. Po novom zakonu, Latinka Perović moći će neometano da nastavi da širi ideologiju istorijskog revizionizma i negacionizma dok će se onaj ko se usprotivi ovakvom gaženju elementarnih civilizacijskih normi, naći na udaru novog zakona!
Препоруке:
0
0
16 среда, 15 јул 2009 18:54
Svetozar Toza Djuric
Naravno,ovakve izmene i dopune Zakona o informisanju nece proci!Ublazice ih mnogi amandmani,ali ono ' sto se kuso rodi,ni Bog ne ispravi!'
Ovde je jasna zla namera vlasti da ucutka nepodobne medije,pre svih neke stampane.Istina,kada je poceo rat Kurira i Dinkica bilo je jasno da ce biti zrtava!Kurir i neki drugi listovi jesu isli ispod svake granice dobrog ukusa i cesto onog sto je bilo u naslovu nigde nije (potkrepljeno argumentima) bilo u tekstu!
To nije nikakvo novinarstvo,to je kampanja,progon i linc.
No,to se sankcionise drugim postojecim zakonima,pa i krivicnim.
Ovde je zanimljivo da OEBS i Evropska komisija (kancelarija) u Beogradu cute,ranije su veoma zivo ucestvovali u pripremi bilo kakvih izmena Zakona o informisanju,a sada ce se 'oglasiti tek posto se izmene i dopune nadju u Skupstini'!
Po meni to znaci da su oni sasvim saglasni sa tim promenama i da su,verovatno,ucestvovali u njihovim pripremama.
Koji su razlozi da oni podrze nesto sto se kosi sa opstim normama demokratije i Evropske unije,ostaje samo da se nagadja.Mozda je to plezir g-dinu Dinkicu zbog njegovog izrazito anti ruskog stava.Mozda.
Veoma je nezgodno i nezahvalno nagadjati,ali ono sto je veoma uocljivo i jasno je to da Vlada (i druga koaliciona vrhuska u Srbiji) zeli da se obracuna sa medijima u Srbiji,naravno,onima koji su po njima nepodobni.
Najglasniji,toboze slobodoumni i nezavisni,novinari u ovoj zemlji sada cute,kao sto su uvek(i za vreme S.Milosevica) cutali koliko su to god mogli.
Niko ne razmislja o tome da se posle novih izbora ovaj Zakon moze naci i u rukama onih koji ce prvo udariti po njima(danas zasticenima).
Partijska glasila poput nekadasnje BORBE,Komunista i slicnih ideal su i danasnjih vlastodrzaca,mada imaju mnostvo veoma slicnih (i tiraznih) ciji se novinari,urednici i glavni i odgovorni danas ne oglasavaju(jer su sigurni da ih njihovi nece dirati).
Dacic i ostala bratija,dobise priliku da se iskupe za onaj,dosad najgori,Zakon o javnom informisanju iz 98.Ako!
Препоруке:
0
0
17 среда, 15 јул 2009 19:12
за IP
А може ли и уништења Б92, Пешчаника и сличних?
Препоруке:
0
0
18 среда, 15 јул 2009 19:18
Пеки
Значи ли то да ће и нпр. Блиц бити кажњен ако Ратка Младића назове ратним злочинцем, а он није осуђен?
Препоруке:
0
0
19 среда, 15 јул 2009 19:56
Апсолуитно диктаторски
Apsolutno podrzavam novi zakon. I najgori zakon je bolji od bezakonja. Podrzavam zakon pa makar taj zakon bio samo sredstvo za unistenje Kurira, Glasa i ostalog ...
Закон уствари нема везе са демократијом,али се слажем са тобом.Само ме занима да ли тај закон важи за све.Имали смо прилике да слушамо и читамо оно што говори преседника владе Србије,износио је неистине како ми имамо најнижу потрошачку корпу,значи медији који су пренели то дођу сваком грађанину Србије ... динара.Нисам сигуран нпр да ће то важити и за б92,време и сличне "патриотске медије".
Ово ипак није најгори закон изнад свих је онај о лустрацији,занима ме да ли ће неко из гарнитуре која је изгласала и подржала тај закон некад доћи под удар њега,кандидата има на претек.
Што се новина тиче мислим да су били бучнији за време Милошевића.Ако прође овај закон,новинарско дело ће се преселити у виду графита на зидове.
Препоруке:
0
0
20 среда, 15 јул 2009 20:56
The Tao of Groove
"Пеки
Значи ли то да ће и нпр. Блиц бити кажњен ако Ратка Младића назове ратним злочинцем, а он није осуђен?"

Kada se setim naslova iz srpbijanskih medija tipa "hapsenje ratnih zlocinaca" meni se ovaj zakon jako dopada. Ali znamo ko nadzire primenu zakona tako da od onoga na sta aludira Peki nema nista. Ovaj predlog zakona je pokusaj da se ozakoni drzavna represija koja je vec odavno na delu i trenutno nezakonita.
Препоруке:
0
0
21 среда, 15 јул 2009 21:27
Харалампије
"Овај закон се по својим основним намерама може упоредити једино са злогласним "Милошевићевим" Законом о информисању, донетом 20. октобра 1998. године. "Милошевићев закон" је омогућавао да се поведе поступак против власника листа или новинара само зато што су пренели неку вест или нечије мишљење који се нису допадали људима на власти."

Квака је у томе што "ЗЕС" у време Милошевића није био Милошевић па је "његов закон" злогласан, сада је "демократски", па је добар.
ЗЕС је "његове" методе опстанка на власти по сваку цену прогласио - "демократским", како и приличи евроатланским реформистима и већина критичара Милошевића одједном види оно што хоће да види. Част изузецима, искреним, не фасадним демократама.
У крајњем случају, демократском земљом, данас се сматра она која је истовремено као демократска вреднована од међудржавних асоцијација и невладиних организација. Без обзира какво је стварно стање у земљи. Још ако је власт "увиђавна" за туђе интересе, као што је српска, сигурно је "демократска" ако не и више од тога.
Искуство је показало да су таква вредновања, да ли је нека земља демократска или не, а која долазе извана, израз идеолошких предрасуда и политичког волунтаризма.
Тако се проблеми Србије увећавају, јер садашња власт има значајну подршку извана, за разлику од "Милошевића".
Оваквим законима се разоткрива лицемерје многих којима је наводно циљ, изградња демократске Србије.
Препоруке:
0
0
22 четвртак, 16 јул 2009 00:29
Млади Џедај
Чланом 4 Уводи се новчана казна "ако се у јавном гласилу неко лице означи учиниоцем каквог кажњивог дела пре правноснажне одлуке суда".
Овај закон, који је стварно лош, због свега што је изнео г. Антонић, можда ипак може да се употреби и у племените сврхе. Када убудуће Е-новине Петра Луковића овај сајт назову фашистичким (замењујући у називу реч "политичка" са "фашистичка"), можда можете да их тужите? Јер - по закону - забрањено је оснивати фашистичке организације, а НСПМ није на МУП-овом списку фашистичких организација, што значи - клевета. Искрено, живим за дан када ће нестати то одвратно гласило које за Србе и Србију има само ружне речи, мржњу и поругу.
Препоруке:
0
0
23 четвртак, 16 јул 2009 12:17
Срећко Беспарица
Лицемерје је главна одлика ове власти! Овај закон је њихово право лице!
Препоруке:
0
0
24 петак, 17 јул 2009 23:31
veljko
Ja sam digao ruke od srpske političke scene. Nedavno sam rekao svom poznaniku, ne mogu više da negiram realnost. Srbija nije majka srpskom narodu, barem to nije ova vlast. Odgovorio mi je da je možda problem u onome šta sam ja očekivao i zamišljao da Srbija jest. Znate onaj Miljkovićev stih "da li će sloboda umeti da peva kao što su sužnji pevali o njoj", u ovom slučaju sloboda bi bila pravedna država srpskog naroda. Ponekad se ovako razočaran osvrnem na poneki tekst iz NSPM, poštujući elementarnu logiku i pismenost autora. Međutim, sinoć sam slučajno uključio TV, više ne gledam političke emisije, pogotovu ne Skupštinu, i opet slučajno saslušao izlaganje Aleksandre Janković, koja je obično šarmantna i duhovita. Rekla je doslovce sve što piše u ovoj kolumni, ali potpisanoj od Slobodana Antonića. Kakve su to igre, šta je to? Nećete valjda i vi da tonete u blato manipulacija i laži. Ne govorim o tekstu nego o autorstvu. Ko je ovo napisao Aleksandra Janković ili Slobodan Antonić. Mislim da imate i intelektualnog kapaciteta i moralnog kredibiliteta da date tačno objašnjenje. U moru laži, hipokrtizije, medijskih manipulacija, Vi predstavljate jedno svetlo, makar neku iskricu nade, objasnite o čemu se radi.
Препоруке:
0
0
25 недеља, 19 јул 2009 20:54
IP
"А може ли и уништења Б92, Пешчаника и сличних?"

Ne, zato sto je B92 ozbiljna ustanova dok je Kurir (a i Pravda i ostali) ustanova koja ne sluzi apsolutno nicemu sem da zamajava narod glupostima. Ustvari kakav je to list koji ne ceni ni sopstvene novinare?! Ako ovaj zakon uradi samo to - unisti djubre od stampe - ja cu ga podrzati.

Sa druge strane Pescanik objavljuje licna misljenja ljudi iz tzv. Druge Srbije. Koliko god ja prezirao njihovo misljenje, radi se o ozbiljnim ljudima koji drze do onoga o cemu pricaju. Kurir konstantno objavljuje gluposti na naslovnoj strani i da ih pitas u petak sta je pisalo u sredu - ne bi znali da ti kazu...

I najgori, najrestriktivniji zakon je bolji od bezakonja!
Препоруке:
0
0
26 понедељак, 20 јул 2009 12:13
Teofilo Stivenson
@ IP

Slazem se da je B92 ozbiljna ustanova, a da li oni koji tu objavljuju drze do svog misljenja, ne znam. Mislim da su prevashodno zainteresovani za licnu promociju i interes. Zato i tolika ostrascenost (denial), koja bi, da je pomesate sa psovkama delovala kao isecak komentara iz 'nekih drugih novina'. Iz aviona, mozda nekom u Srbiji jos uvek deluju umiveno i ozbiljno. Zato i ne iznenadjuju rezultati izbora...

Mene interesuje objektivno informisanje, i shodno tome bilo kakva 'bipolarna' Srbija, izmedju tabloida koji sluze vlasti da bi amortizovali narodni bunt (Kurir, sto da se lazemo?!) i tzv. 'ozbiljnih' medija tipa Vreme (Pancic, Zarkovic + sve), Danas (Komentari, Vojvodina, Beton + sve) i B92 (bas sve), koji otvoreno sluze vlasti i stranom faktoru - nije zemlja sa slobodnim vec instrumentalizovanim medijima. Srbiji bi bilo bolje da novina vise nema, a da se nacionalne frekvencije oduzmu. A zasto?

Najbolji primer je, kao i uvek, B92. Sve na ovoj stanici, od vesti i komentara (izmedju kojih je demarkaciona linija prilicno maglicasta), do sportskih vesti, 'human interest stories', putopisa, vesti iz sveta biznisa, digitalne tehnologije i komplikovanih muzickih kvizova, sve, ali bas sve, od ratova (toga kod nas uvek ima), do modela seksualne gratifikacije - ima iskljucivo politicki podtekst. Ukljucujuci Insajdera, goste, priloge, fingiranu borbu misljenja u razgovorima u studiju. Sve.

Danas i Vreme su samo dnevna i nedeljna verzija vec pomenute strategije sa jednim ciljem - da se srpski narod medijski utamnici, selektivno ili tendenciozno izvesti o najvaznijim novostima iz zemlje, susedstva i sveta, a zatim dotuce velikim bratom. A kome decu vaspita veliki brat, rece jedan moj prijatelj... Zato bih bio oprezniji sa hvalospevima B92 i zabranama Kurira. Oni se kuvaju u istom loncu.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер