уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Ко сме данас да нас погледа у очи

Kоментари (37) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 30 јун 2009 13:42
Vladimir 78
Autore teksta, potpuno ste promašili temu. U početku pričate o teškom stanju u kome se nalazi društvo u celini, dok u drugom delu osipate paljbu, i pri tome koristite izraze nedostojne političkih kometara od kojih je najuvredljiviji i za čitaoca i za onog na koga se odnosi, ali i na samog autora jer govori o siromaštvu rečnika i nedostatku takta: autizam.

Prosto je neverovatno da se u ovako teškoj sitaciji, od vlasti koja je sastavljena po ko zna kojem kriterijumu sa tolikom kritikom osvrće na DSS i Vojislava Koštunicu. Gospodin Koštunica je verovatno, pored Miloševića, političar, na čije rušenje kredibiliteta (otuda i izraz autizam za njega) potrošeno najviše novca. Ko je to finasirao, ne znam. Mogu da nagađam, kao i svaki građanin Srbije.

Moram takođe da reagujem na stav autora da se DSS ponaša kao da nikada nije bio u vlasti i da ne nosi nikakvu odgovornost za stanje u zemlji. Činjenica je da se i u sadašnjoj vladajućoj koaliciji, neki njeni članovi ponašaju kao da su u opozici, nepotizam cveta, tajkunizacija je na vrhuncu...
I šta nam poručuje autor: Koštunica je kriv za sve.
Izvinite molim vas, ali zaključak vam je tendeciozan.
Препоруке:
0
0
2 уторак, 30 јун 2009 14:06
Јозеф К.
"Изјаве председника Републике Бориса Тадића показују нам да ни он није имун на олако губљење везе са стварним стањем у друштву поготово када у настојању да критикује опозиционе странке за њихово нерешавање хроничних проблема у Србији покушава да амнестира Демократску странку од одговорности за учешће у власти у претходној коалиционој влади Војислава Коштунице."
Ова "критика" плод је самоцензуре од како аутора повремено пропуштају у "Политику"!
Препоруке:
0
0
3 уторак, 30 јун 2009 14:10
NATO nije (samo) NATO
Ja mislim da je svakome ko (ume da) čita između redova jasno da zahtev V. Koštunice za referendum o članstvu u NATO-u najmanje ima veze sa članstvom u NATO-u. To, naravno, ne znači da V. Koštunica ne misli sasvim ozbiljno kada kaže da su građani ti koji treba da odluče o članstvu u NATO-paktu; on to misli, ali hoće da kaže još nešto.

V. Koštunica hoće da kaže da je na građanima da odlučuju o ključnim političkim, strateškim pitanjima, na primer o političkim i vojnim savezima sa drugim državama. Tako sudbonosna pitanja ne smeju da budu prepuštena tzv. političkim elitama.

Zbog čega je ovaj princip toliko važan, zbog čega ovaj princip uopšte nije anahron? Zbog čega ovaj princip - a to je osnovni princip demokratije - ne samo da ima veze sa pitanjem izlaska iz ekonomske krize, već je jedini put izlasku iz ekonomske krize?

Onoga ko je elementarno upućen u globalne a posebno u lokalne ekonomske (ne)zgode, ne treba podsećati da su ekonomsku politiku ove zemlje vodili tzv. stručnjaci - ekonomska politika je bila i ostala potpuno neprozirna "običnom čoveku".

Ekonomisti posebnog kova i nihovi ideolozi uspeli su da spoje dve evropske tradicije: prvo, tradiciju staljinizma (naša ekonomska avangarda bolje od samih radnika i seljaka zna šta je u interesu radnika i seljaka; ekonomisti posebnog kova imaju privilegovan uvid u gvozdeni zakon istorije); i, drugo, njihovi ideolozi su izbor između "Zapada" i "Istoka" predstavili kao izbor između dva sveta, superiornog i inferiornog, civilizovanog i primitivnog itsl, čime su se stavili u najveću blizinu jedne druge evropske tradicije, ideologije koja je cvetala u Nemačkoj tokom prethodne velike krize.

Svima je jasno gde nas je dovela tzv. elita, ekonomski stručnjaci posebnog kova i njihovi ideolozi! Potpuno je jasno da su tzv. elite stručnjaka radile u interesu ekonomske i političke elite a ne u interesu (ogromne većine) građana.
Препоруке:
0
0
4 уторак, 30 јун 2009 14:11
Забринути
Коштуница носи одређену количину одговорности и то пре свега због недовољног чињења. Док су Лабус, Динкић и Ђелић чепутали српску привреду, Коштуница се правио да неке стварни не примећује.

Ипак, далеко већу одговорности сносе његови коалициони партнери све са Тадићем на челу.
Препоруке:
0
0
5 уторак, 30 јун 2009 14:35
NATO nije (samo) NATO 2.
Princip na kome insistira V. Koštunica jeste elementaran ali to ne znači da je anahron. Naprotiv! Mi smo uspavani ideologijom elitizma (elitizma "stručnjaka" i "autentičnih predstavnika evropskih vrednosti"), skloni smo da prihvatimo da neko drugi treba da odlučuje o našoj sudbini, naseli smo na (rasističku!) priču o sopstvenoj nezrelosti, nekompetentnosti, gluposti...

Zbog toga insistiranje Vojislava Koštunice na elementarnom principu demokratije danas ne samo da nije anahrono nego je najaktuelnije! Pa, mi sada vidimo gde su nas doveli "ekonomski stručnjaci" koji su bezuslovno prihvatali diktat EU (u ime neke imaginarne buduće integracije) kao i diktat drugih međunarodnih političkih i ekonomskih institucija.

Zbog toga zahtev da se o ključnim pitanjima odlučuje na referendumu najpre treba razumeti kao poruku da je vlast izgubila svaki legitimitet, tj. kao poziv narodu da sam odlučuje o svojoj sudbini - nismo glupi, nezreli, nepismeni, zaostali (kao što to pokušava da nas ubedi "druga Srbija"), možemo i moramo samo da se staramo o sebi. A to, u krajnoj liniji, znači da sami treba da odlučujemo i o (pre)raspodeli bogatstva.

Ako neko, međutim, očekuje da V. Koštunica izađe sa spiskovima tajkuna koje namerava da uhapsi ili sa planovima o budućim strateškim privrednim investicijama, ako dakle neko misli da V. Koštunica treba potpuno da otvori karte i da sasvim otvoreno saopšti koje sledeće korake namerava da preduzme, onda taj ili ne razume elementarna pravila političke igre ili se samo pravi da ih ne razume...
Препоруке:
0
0
6 уторак, 30 јун 2009 14:37
Slavko
Ovde se vec duze vreme neki zive van realnosti.Da li je neki politicar ,osim u izbornoj kampanji otisao na pijac i pitao prodavce i kupce kako zive, da li otisao kod nekih strajkaca i pitao kako im je?Da li konsultovani drugi ekonomisti na primer Branko Dragas i pitan o ekonomskoj situacijiu zemlji ili neki drugi ekonomista,zacaureni u svoje stranke izgubili su dodir sa realnoscu, zato i tako prolaze na izborima.
Препоруке:
0
0
7 уторак, 30 јун 2009 14:40
Сремица
Тај Чанак (још један!) je опортуниста! Увек уз власт, а кад кола крену низбрдо, прави се Енглез. Сад му нису добри ни они којима се пре само коју годину пресалдумио. Радници морају знати да имају гују у недрима!
Препоруке:
0
0
8 уторак, 30 јун 2009 14:50
Milos
Profesionalno se bavim ustavima Srbije i međunarodnim ugovorima i ponudama koje su nuđene Srbima tokom rata u Hrvatskoj, BiH, i u krizu oko Vojvodine i Kosova.Mogu da dokazem da je dr Koštunica podržavao ili odbacivao sve te ponude, ne u zavisnosti od toga da li je bio disident, vlast ili opozcija,vec da li su one bile na štetu srpskog naroda i države, a prihvatao one koje su bile od koristi, ili makar najmanje zlo. A da je u svom delovanju često zanemarivao ekonomske teme je činjenica(nedovoljana naglasak na to je čak i u principima saradnje sa SNS),ali i tu ima pomaka, pre svega u delovanju gospodina Popovica, ali to NE MOŽE oduzeti principijelnost i odlučnost dr Koštunice u borbi za srpske nacionalne interese
Препоруке:
0
0
9 уторак, 30 јун 2009 15:44
Газда Груја
Коштуница?
Хм... анахрон јесте. Али му је и срце на правој страни. Десној.
Није му нека партија, истина. Начин презентације им је катастрофа.
Али "екипа" из ДСС-а коју знам није ту само због пара. Него, воле Србију. Стварно.

Шта знам. Да мало подмладе странку и биће они ок. Дао би им ја још једну шансу. Ал` да не примају чланство чим добију мало власти као прошли пут!
Препоруке:
0
0
10 уторак, 30 јун 2009 15:59
Samo jedan put
Demokratija - kleptokratija. Resenje je u obnovi duhovnih i etickih vrednosti. Samo onda ce moral, radna etika i solidarnost sa onima koji nemaju ni da se prehrane postati prvi prioriteti ovog trulog, neodbranjivog sistema.
Препоруке:
0
0
11 уторак, 30 јун 2009 16:01
au mile
Mlađa Dinkić je najveći grobar srpske privrede, samim tim i države. Ostali , kao što su Vlahović, Pitić, Labus, Đelić su ipak manje štetočine poredeći se sa prvospomenutim. Što se tiče Koštunice, on apsolutno snosi svaku odgovornost, što je dosledno sprovodio takozvanu ekonomsku politiku samozvane ekspertske grupe G17+, što je dovelo do prelivanja imovine u ruke pojedinaca, čime se počinila pljačka koja hiljadostruko nadmašuje pljačku tokom nacionalizacije 1945, i čije razmere tek treba da utvrde opljačkane generacije koje tek dolaze.
Препоруке:
0
0
12 уторак, 30 јун 2009 16:37
Будимир Лудвиг
То да ли Коштуница воли своју земљу банално је да ми овде спомињемо. Кад би се тај човек мање бринуо о националним великим темама можда би био, бар мало, способан да увиди колико је далеко од обичних људи, у своме високом дворцу националног вође.
Уосталом код нас, кад неко заседне на чело партије ми остали смо изгледа, принуђени да га гледамо и слушамо цели живот.
По питању НАТО, мислим да референдум није објективна идеја јер је наш народ утонуо у тежак емоционални чемер.
Велика је могућност да се такво озбиљно питање не реши на озбиљан начин. Да ли ће свака "баба Смиљана" да одлучује о будућности Србије на референдуму? Ако хоће, таква ће нам и судбина бити.
Наше друштво вероватно није ни способно да на конструктиван, одговоран и озбиљан начин поведе општу и јавну расправу.
Препоруке:
0
0
13 уторак, 30 јун 2009 16:41
Драгослав Јованвић
Питам се да ли господин Вучинић може себе да погледа у очи после овог и оваквог чланка? На страну конфузију и гомилу нелогилности у овој колумни, али изгледа да другачије и не може да буде када је једини циљ овог писанија да се нападне Војислав Коштуница. Да ли се то "жута" и "стручњачка" Србија уплашила плодова свога владања па би сада брже-боље да нађе дежурног кривца? По Вучинићу је Борис Тадић крив што "...покушава да амнестира Демократску странку од одговорности за учешће у власти у претходној коалиционој влади Војислава Коштунице...". Господине Вучинићу, да ли сте заборавили да је већину у тој влади имала Демократска странка са незаобилазним Г17+? Да ли сте заборавили да од 5. октобра 2000. економску политику искључиво креира тај исти Г17+? Да ли знате да садашња власт и председик Тадић држе све конце у овој земљи? Да ли знате да је садашња власт обећала куле и градове а потрошила више од пола свог досадашњег времена на договоре о местима у управним одборима јавних предузећа не испунивши НИ ЈЕДНО обећање? Да ли знате да су министри ове власти прогнозирали напредак Србије управо због светске економске кризе уместо да ураде нешто да њене погубне ефекте ублаже? Да ли је ова или нека друга власт почела да једнострано примењује ССП на штету Србије? Да ли ова или нека друга власт троши немилице сретсва буџета на заташкавање дипломатских скандала, на безбројне извештаје ревизорских кућа не би ли некако прикрили непримерени лоповлук у НИС-у, на инфраструктурне поклоне (можда једног дана) долазећем FIAT-у? Да ли је ова или нека друга власт поклањала најбоље грађевинско земљиште у Београду разним тајкунима и страним амбасадама? Да ли посланици садашње или неке друге власти гласају из Турске, скупштинског ресторана и ко зна одакле? Ко то доноси неуставне Статуте и који председник државе свакодневно крши Устав радећи посао председника једне странке? Да ли је заиста за све крив Војислав Коштуница? Станите пред огледало и погледајте се у очи!
Препоруке:
0
0
14 уторак, 30 јун 2009 16:47
istorijski nužan i bezalternativan put
Nažalost, gospodin Vučinić je ispravno procenio DSS. Naravno postoje ljudi koji ovu stranku poštuju, ljudi koji su njeni članovi itd. No, šta da se radi. Notorna je činjenica, da je V. Koštunica zajedno sa svojim , hajde da ga nazovemo- lobijem, odnosno sa svojim ključnim ljudima kao što su Rade Bulatović, Slobodan Vuković, Kosta Čavoški, Boris Begović, itd, učestvovao u vlasti devet godina. Dakle bio je predsednik SRJ, i dva puta premijer. Za to vreme se desilo upravo sve ono o čemu piše Marinko Vučinić. Rasprodata je ekonomija, na alost ubijen je premijer, razorena vojska , nezaposlenost 1 milion. He, he, he, čovek koji je upravljao reformom vojske sada govori o ANTI- NATO- kampanji. Ma daj bre, ljudi? On hoće da navuče SNS na ANTI- prostor, te oslobodi PRO- prostor (proevropski, prozapadni) za DOSOVCE. Takođe, Koštunica bi nekako da skine sa sebe tu istorijsku odgovornost i predstavi se kao da je sve vreme bio u opoziciji i to ni manje ni više nego samom sebi. Kakav igrač!? Kakav čovek!? Ali, sve u svemu mislim da nema razloga za veliku brigu, Zna njega Toma veoma dobro, Znaju ga i stari radikali. Znaju ga i građani ove zemlje.Marinkov tekst je odličan.
Препоруке:
0
0
15 уторак, 30 јун 2009 16:59
Небојша Малић
Слажем се да је Коштуници срце на правој страни и да исправно гледа на националну причу. Али зар није ономад Вукадиновић тачно описао ДСС као ”рентијере околности”? Као председник, Коштуница се правио невешт када су отели Милошевића, а дозволио је да га Ђинђић до те мере изманипулише да му је укинуо државу. Као премијер, правио је коалицију прво са Г17 а онда са ДС, и оба пута му се то разбило о главу. Вук Драшковић му је био шеф дипломатије. Ето три (или четири) његова огромна промашаја као политичара. Довољно да му кажемо ”што је доста, доста је.”
Неопходна је нека алтернатива овом политичком дијапазону између Тадића и Чеде, али то нису људи који су имали своје шансе и прокоцкали их.
Препоруке:
0
0
16 уторак, 30 јун 2009 17:21
Вламил
У овом дневно-политичком сочињенију све се претворило у вапеће пароле!
Не дирајте ми Тадића, не дирајте ми Тадића, не дирајте ми Тадића ...
Зна се ко је крив, зна се ко је крив, зна се ко је крив ...

Промена курса урушила је инструменте анализе овог аутора, укунула скрупуле, па му "анализе" све отвореније пропагирају Жуто предузеће. Шта више, изгледа да из чланка у чланак, као из чанка у чанак пресипа једну те исту тему: крива опозиција (В.К.) - исправна власт! Обични активисти ДС-а нека се припазе - један активиста-"аналитичар" пристиже на место онога који је сада амбасадор! Трка је почела, значи ли то да ће и избори ускоро, упркос изјавама да су резултати добри?
Препоруке:
0
0
17 уторак, 30 јун 2009 17:45
Јозеф К.
@Небојша Малић
Није Коштуница правио такве владе "од беса" и у њих постављао поменуте (туђе) министре. Како ниједном није могао сам формирати владу, формирање таквих влада у оним околностима је најмање лоше што се могло урадити за Србију. Да Коштуница није радио то што јесте, не само да би онај први ДОС харао до краја мандата, него би и овај или неки сличан "мини ДОС" дошао раније. Упоредите те владавине објективно!
Препоруке:
0
0
18 уторак, 30 јун 2009 17:52
Sad Srbi!
Samo obratite paznju koga je b92,otkad postoji najvise napadao.Ni Slobu,ni Seselja,ni Tomu.Znaju njihovi sorosi od koga preti najveca opasnost po EUforicare.DSS nikada nije imao,niti ce imati neke procente koji omogucavaju konkretniju vladavinu.Nezalost,cena koju je Kostunica platio za donosenje ustava je prevelika,sto se vidi i po ovom tekstu.Ali ponavljam njegovih 15% je opasnije,po b92,od Tominih 35%...katastrofalan tekst
Препоруке:
0
0
19 уторак, 30 јун 2009 18:08
(на) иван
Читајући чланак закључио сам да је Коштуница био нека врста цара, апсолутни господара Србије, са влашћу на којој би му завидели и Фараони, а о ситној диктаторској боранији да и не говорим. Још само један овакав текст и потуно ћy зборавити да је ДСС увек био у мањини у тој власти, да су га избацивали чим су могли и примали кад су морали, игнорисали и радили шта су хтели, и на крају понизили јавним надгласавањем у вези гасног споразума (о саботирању политике према Косову, укључујући и одлазак у Румунију да не причамо). Још само један текст, само један господине Вучинићу, и савест ће ми коначно бити мирна
Препоруке:
0
0
20 уторак, 30 јун 2009 18:11
Nemo
Srbija vapije za novim politickim pokretom na cijem celu vidim Vericu Barac, Rodoljuba Sabica, Danicu Popovic, Ivana Vujacica i druge koji su se u javnosti afirmisali, koliko je to bilo moguce, kao moralni i kompetentni. Tacka okupljanja i kljucne reci treba da budu upravo moral i kompetencija. Dok se ne profilise i ne pocne da osvaja vlast, zivim u nadi da ce do toga pre ili kasnije ipak doci, Srbija ce tonuti sve dublje u glib po kome sve dublje i sve teze gacamo, bez nade da se svi sada prisutni "akteri" na sceni dozovu pameti i povedu nas makar jedan korak u suprotnom pravcu.
Препоруке:
0
0
21 уторак, 30 јун 2009 18:24
Milorad Stanojlovic
@Будимир Лудвиг; 12 уторак, 30 јун 2009 16:37. “Велика је могућност да се такво озбиљно питање не реши на озбиљан начин. Да ли ће свака "баба Смиљана" да одлучује о будућности Србије на референдуму? Ако хоће, таква ће нам и судбина бити.” Sudbina ce nam biti demokratska. Visepartijski sistem, demokratski parlamet, demokratija i privatna svojina su ciljevi koji nemaju alternativu. Nikakav demokratski centralizam ne moze da zameni glas “baba Smiljane”. Pokusali smo sa tim i stigli do klanice. Ponovni pokusaj, reformisanja AVNOJA, posebno ustavom iz 1974. godine, takodje je na stetu gradjana Srbije, ma sta pod tim podrazumevali. Gradjanska kultura Srbije je porazena 1945. godine, posle cega smo culi optuzbe na racun malogradjanske kulture, ali bez dokaza, jer ni nje nema. Gradjevina izgleda sada u planu, na sledeci nacin: kultura, politika, ekonomija. To znaci, bez “baba Smiljane” - ne moze. Kao ni bez sudija koji se drze zakona “ko pijan plota”. Bez ostalih poznatih baba itekako moze, kao i centralizovane demokratije. Ko ne shvata ovu logiku, nije van ovog vremena, vec je zlonameran. Ideja o srecnom drustvu bez SLOBODE i slobodnog sveta eskalirace uvek u pravcu, koji, na kraju, nikud ne vodi. Ko shvati, razumece! Pozdrav, RAVNOGORSKI POKRET DM, Beograd, Milorad Stanojlovic, generalni sekretar.
Препоруке:
0
0
22 уторак, 30 јун 2009 19:33
Биљана
Неко, било ко, мора прво Србе и српство да врати Србима па тек онда се може напред. Док не сазнамо, не прихватимо ко смо, шта смо и какви смо, док не поштујемо себе и своју државу, нема нама напред. Тек тада можемо изабрати владу која ће поштовати нас, решавати наше проблеме и водити рачуна о држави. У Крагујевцу је победио ЗЕС на основу Динкићевих бајки, у Београду због виза, у Новом саду због статута.... где је ту Србија, где су ту прави интереси државе, где су ту Срби на КИМ??? Колико нас је спремно да се жртвује,на било који начин, за КИМ и Србе који су тамо остали??? На основу чега се надамо да ће влада више мислити о нама него што ми мислимо на друге?? Исмејавати Коштуницу да није медијски атрактиван није тешко, али да ли је идеја коју он тврдоглаво заступа заиста лоша и треба ли те ставове прогласити пропалим због Коштуницине тромости?! А да ми дамо све од себе и учинимо их медијски атрактивним,не због Коштунице и ДССа, већ што су темељ који ће нам дати идентитет, стабилност и снагу.
Препоруке:
0
0
23 уторак, 30 јун 2009 20:01
Nemo(j)
Где их нађе, што не рече пре, а где су били досад, ко им је бранио, итд.?
Препоруке:
0
0
24 уторак, 30 јун 2009 23:20
Ultravisitor
Narod naivan prodje kao Srbi. Honduras i Venecuela su daleko ispred Srbije.

Za one koji citaju francuski novi clanak Thierry Meyssan-a o ''obojenim revolucijama''. Naravno, posebno mesto zauzima Srbija i rudari Kolubare koji su platili Ameri. Ceka se prevod na engleski.

http://www.voltairenet.org/article160721.html

Za one koji citaju samo engleski, od istog autora: Cia i iranski ekperiment

http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=14134

Srbija nema pravo na popravni.
Препоруке:
0
0
25 среда, 01 јул 2009 12:56
Срећко Беспарица
Постављењем Д. Бујошевића на место главног уредника "Политике" избачен је С. Антонић, а уз њега и неки други колумнисти (рецимо, Д. Жарковић). Знали смо због чега је неподобан Антонић, али смо се питали зашто ови други. Ако не пре, сада знамо да је то било само да би се релативизовало оно прво: избацивање Антонића; такви су ретки (и неће се тражити нови), а других има колико хоћеш! Кад оно, за ове друге - навала и већа него што се очекивало! Јасно је зашто сам се овога сетио читајући горњи текст!
Препоруке:
0
0
26 среда, 01 јул 2009 14:19
Дарко Здравковић
Аутор неким својим редоследом наводи тешкоће које нас сналазе и које ће нас тек снаћи (у 503 речи), а потом се, у другом делу текста, обрушава на опозициону странку која жели, према аутору промашену, националну основу за окупљање опозиције (и све то у 1.096 речи). Открили смо да ће јесен бити врућа, да је Чанак синдикални лидер, да је кривац за све што нас је снашло и што ће нас снаћи анахрони Војислав Коштуница (и ини из ДСС), да се чак и Тадић пере од кала у ком је био (док је имао већину!!!) у претходној влади, да је национални програм бесмислен без благоутробија...

Архинепријатељ другосрбијанаца је, уз Цркву, Војислав Коштуница. стиче се утисак да ће му, чак и када буде у дубокој старости и заслуженој пензији, бити посвећене неке ауторске емисије и колумне, јер његово име је сада већ вишегодишња мантра евроатлантиђана и неће тек тако нестати. И у праву су другосрбијанци: и не треба да нестане.

У то име даћу све од себе како би им та мантра што дуже остала- за почетак, знам како ћу гласати на наредним изборима (нпр. још једна влада са учешћем ДСС или ВК председник Србије и мантри је осигурано продужење).

Додуше, можда грешим душу- можда је Војислав Коштуница први од политичара о којима ће аутор писати у наредним бројевима. Жељно очекујем текстове о Тадићу, Николићу, Тодоровићу (или Шешељу, шта му је згодније), Динкићу, Дачићу, па и Јовановићу, нек иде живот!
Препоруке:
0
0
27 среда, 01 јул 2009 16:18
Sanader
To što se Sanader povukao iz politike samo pokazuje koliko je Vojislav Koštunica bio u pravu. Zbog čega? Pa, zbog toga što to znači da su evropske integracije stale i da je Koštunica sve vreme pravilno procenjivao da ne treba igrati (samo) na evropsku kartu. To pokazuje da su oni koji su u Srbiji igrali na evropsku i uopšte na zapadnu kartu, za koju su naivno verovali da sigurno dobija, napravili pogrešan izbor.

Taj izbor (mislim na sve porevropske partije, od DS-a do LDP-a), nije bio pogrešan samo sa pozicije nekog opšteg nacionalnog interesa. Procena evropskog bloka da je u njihovom vlastitom interesu da igraju na najjaču opciju (Evropa, Zapad), bila bi sasvim oportuna, politički racionalna, opravdana, samo pod uslovom da je osnovna premisa ispravna - naime, da Evropa nema alternativu, da Evropa sigurno trijumfuje itd. Pokazalo se, međutim, da se pod pritiskom ekonomske krize evropski projekat urušava (i nastaviće još više da se urušava), da je američka moć u svetu pala na najniži nivo od Drugog svetskog rata... u novim uslovima Zapad ne samo da nije u stanju da ponudi šargarepe, već više nije u stanju ni da zamahne štapom.

To znači da su oni koji su savetovali predsedniku Tadiću da odustane od višegodišnje politike kohabitacije (sa Koštunicom) praktično naneli najveću štetu samom Tadiću, a na izvestan način učinili uslugu Koštunici...
Препоруке:
0
0
28 среда, 01 јул 2009 16:34
Sanader II
Naravno, posebno je pitanje kakvu je štetu opštem interesu nanela Tadićeva odluka da odustane od kohabitacije (nije u pitanju samo Kosovo!); ovde je reč o tome da čak i ako stvar posmatramo sa cinične pozicije sebičnog, partikularnog interesa Tadića i njegove partije, prekid kohabitacije kao i arogantno rušenje svih mostova sa Koštunicom koje je potom usledilo, dovešće Tadića u krajnje nepovoljan položaj. Više niko ne može da zamisli neki kompromis, povratak na staru politiku kohabitacije. I, što je još gore, sužava se prostor Tadićevog bloka da se povuče u opoziciju ili uopšte sa političke scene na neki koliko-toliko dostojanstven način, kao što je to, na primer, danas učinio Ivo Sanader.

Drugim rečima, odustajanje od politike kohabitacije značilo da je da je Tadić (tj. ceo blok koji on personifikuje) igrao na opciju "sve ili ništa", opciju koja u tom trenutku nije bila sasvim neracionalna ali je, kao što će se tek ispostaviti, bila kratkovida.
Препоруке:
0
0
29 среда, 01 јул 2009 22:07
da, on sme
1. Kad je Kostunica otisao sa vlasti, evro je bio 78 din. Danas je 94 din.
2. Kad je Kostunica otisao sa vlasti, moja plata je bila oko 600 evra. Danas je oko 450 evra.
3. Kad je Kostunica otisao sa vlasti, komunalije su mi bile 3700 din. Danas su 5000 hiljada.
4. Kad je Kostunica otisao sa vlasti, markica za prevoz je bila 1400 din. Danas je 2200 dinara.
5. Kad je Kostunica bio na vlasti, struju sam placao 900 din. Danas je 1300 din.
6. Kad je Kostunica bio na vlasti, nosio sam flase vina za useljenje u novokupljene stanove na kredit mojih prijatelja. Danas vise nema razloga za to.
7. Kad je Kostunica bio na vlasti, moji roditelji su kupili novo pokucstvo (frizider, sporet, tv, kompjuter). I dan danas ih zovu "novi frizider", "novi sporet"...Danas, od penzije, to ne bi mogli.
8. Kad je Kostunica bio na vlasti, moji prijatelji su se zaposljavali po stranim firmama. Danas dobijaju otkaze ili strahuju za posao.
9. Kad je Kostunica bio na vlasti, drzao sam novac na stednji u banci. U novembru sam ga podigao.
10. Kad je Kostunica bio na vlasti jedne godine sam letovao u Grckoj, druge u Egiptu. Danas sedim u svom stanu, na godisnjem sam odmoru i pisem ovaj komentar.

Posle svega, svaki napad na Kostunicu smatam ili spinom ili cinizmom.
Препоруке:
0
0
30 среда, 01 јул 2009 23:22
IZBEGLICA
Plavi crveni .žuti ili crni tako je svejedno tko će da bude na vlasti oni o srpstvu pravoslavlju i nacionalnoj strategiji države Srbije pričaju samo u predizbornim kampanjama ,toliko se užive u ulogu da ne osete ni kad kiša pada i tad ih tako ošmurane i mokre svrstavaju u nacionalne junake eto koliko su se žrtvovali za svoj narod jednom da pokisnu malo li je tada se obično sete i nas izbeglica ,našeg bogatog siromaštva i golih života što donesošmo u Srbiju samo da pobede pa će se baviti našim problemima ,ali se obečano vrlo brzo zaboravi verujem da će biti bolje kada se pronađe lek protiv sporog pamćenja i brzog zaboravljanja tada će i za nas biti nade .Sa kojim pravom pojedine stranke sebe nazivaju patriotskim znaju li oni što je patriotizam i šta su uradili u njegovo ime ,lako će da prebroje .Krajnje je vreme za nove lidere i nove stranke sa novim imenima ,zar da pustiumo da vladaju dvadeset godina da bi se uverili da nisu uradili ništa .Ima još Srbija čestitih mudrih i pametnih koji će povesti ovaj napaćeni narod sa sobom putevima socijalne pravde i boljeg života .A ovim dvodecenijskim liderima neka istorija sudi a narod nikad da ne zaboravi
Препоруке:
0
0
31 среда, 01 јул 2009 23:27
Budimir Ludvig
Baš zato što je bio na vlasti, a ni ovi sada nisu bolji!
Препоруке:
0
0
32 четвртак, 02 јул 2009 14:50
Љиљана
1. Kad je Kostunica otisao sa vlasti, evro je bio 78 din. Danas je 94 din.
2. Kad je Kostunica otisao sa vlasti, moja plata je bila oko 1000 evra. Danas je oko 600 evra.
3. Kad je Kostunica otisao sa vlasti, komunalije su mi bile 3700 din. Danas su 5000 hiljada.
4. Kad je Kostunica otisao sa vlasti, markica za prevoz je bila 1400 din. Danas je 2200 dinara.
5. Kad je Kostunica bio na vlasti, struju sam placao 900 din. Danas je 1300 din.
6. Kad je Kostunica bio na vlasti, nosila sam poklone za useljenje u novokupljene stanove, na kredit mojih prijatelja. Danas vise nema razloga za to.
7. Kad je Kostunica bio na vlasti, kupila sam nov sporet, tv i kompjuter, deca su se radovala, a ja se danas kajem, što ne platih keš, mogla sam a ne kreditom jer nikako da ga otplatim sa nepodnošqivo velikom kamatom banke.
8. Kad je Kostunica bio na vlasti, moji prijatelji su se zaposljavali po stranim firmama. Danas dobijaju otkaze ili strahuju za posao.
9. Kad je Kostunica bio na vlasti, drzala sam novac, namenjen školovanju dece, na stednji u banci. U novembru sam ga podigla i svi su izgledi da ću ga koristiti za tekuće potrebe, jer su primanja nedovoljna za porodicu.
10. Kad je Kostunica bio na vlasti jedne godine sam prvi put posle 24. god rada, letovala na Krfu. Danas se pitam smem li da rizikujem i odem u vikendicu, koja je na sreću od tate ostala, šta ću u septembru?

Ja znam da su ovo činjenice, a bilo bi dobro da svako odgovori na indentična pitanja, možda bi pomoglo.
Препоруке:
0
0
33 четвртак, 02 јул 2009 15:19
Kozaracko kolo sa DS-om
Ne znam da li je Kostunica svesno ili nesvesno odigrao ulogu Trojanskog konja Zapada u srpskoj plisanoj revoluciji. Ali odigrao ju je. Odmah zatim, pocela je podrivacka, subverzivna kohabitacija u kojoj je Djindjiceva stranka pocela sa parazitskim odnosom prema stranci nacionalne obnove - koristeci njenu popularnost u narodu i stvarajuci mikro koalicije u vladi kako bi se jednom, zauvek resila DSS-a. To im nije bilo tesko iz dva razloga: velika, strahovita novcana, materijalna i logisticka pomoc Zapada DS-u i ekstremno desnicarskim (neoliberalnim) partijama u vlasti, i, apsolutna nesposobnost Kostunicinih kadrova da radikalno raskrste sa nesposobnim, politicarima sumnjivog morala i karaktera i udju u otvoreni sukob sa DS-om. To ih je kostalo vlasti, stranke i politicke buducnosti. Bez obzira na naizgled povoljan odnos prema nacionalnom pitanju, za DSS mi se ne glasa. Radije cu svoj glas dati politickoj organizaciji koja je usko vezana za pravoslavnu crkvu i ne ulazi ni u kakve predizborne koalicije, pa makar, kao stranka episkopa Nikolaja uoci rata imala 1% birackog tela. Znacu da u taj 1% ulaze nepotkupljivi ljudi koji ne veruju u ovu vrstu demokratije a podrzavaju duhovnu obnovu Srbije. Osnivanje takve organizacije ili pokreta je samo pitanje vremena u Srbiji jer veliki broj ljudi je zainteresovan za srpsku i pravoslavnu opciju i odbranu nasih interesa u srpskom politickom kontekstu.

Da li iko ko se ovde javlja veruje da posle sledecih izbora Velja Ilic, Nikolic ili Kostunica nece uci u koaliciju sa Tadicem i G17+? Pa sta ih onda cini boljim od stranke Cedomira Jovanovica?! Hajde da se u ovom narodu jednom podvuce linija preko koje se ne moze. Ili jesi - ili nisi sa DS-om i Tadicem i sa svim njihovim saveznicima u Skupstini van nje. Ima li ikoga sa druge strane te linije? E, kad bude, bice i Srbiji bolje. A do tada neka, kao i studenti sa Titom 1968, 'nezadovoljni Srbi' sa 'najvecom strankom u Srbiji' i njenim uticajnim predstavnicima - igra Kozaracko kolo.
Препоруке:
0
0
34 четвртак, 02 јул 2009 15:50
Газда Груја
1. Кад је Коштуница био на власти, евро је био 78 дин. Данас је 94 дин.
2. Кад је Коштуница био на власти, због јасне подршке ДОМАЋЕМ приватном сектору и потреба посла, отворио сам себи фирму, лако и јефтино.
3. Кад је Коштуница био на власти, измиривао сам све комуналије без освртања на њихову цену. О лакоћи плаћања пореза, плата и доприноса за раднике, које сам имао тада, сада, данас - причам са оном истом сетом к`о сви "маторци" о Трсту и фармеркама.
4. Кад је Коштуница био на власти, гориво је било јефтиније од 0,80 евра, па сам купио и ауто да не идем превозом и возио сам оним Вељиним, новим путевима.
5. Кад је Коштуница био на власти, струју сам плаћао око 1000 динара, а данас је 2000.
6. Кад је Коштуница био на власти, сви моји пријатељи који већ имају породице су или купили стан на кредит или су се распитивали за стамбени кредит. Ови млађи су се одвојили од родитеља и кренули да живе... Данас се враћају код родитеља, масовно. Док не "запале преко".
7. Кад је Коштуница био на власти, моји родитељи су отишли у заслужене пензије, накуповали "свашта нешто" од отпремнина и још им је остало вишка.
8. Кад је Коштуница био на власти, моји запослени пријатељи су купили аутомобиле и запослили се у страним фирмама, а многи су попут мене, отворили своје. Сад су или добили отказ или су одјавили своје фирме, или су у потпуном минусу. Опет причају о емиграцији.
9. Кад је Коштуница био на власти, сливао се новац ОД ПОСЛА, без муке на фирмин жиро-рачун. Није било "платићу ти - о светом газда груји", него одмах сутра уплата. Понуда, предрачун, обављен посао, рачун, уплата. Цивилизовано. Легално. К`о човек.
10. Кад је Коштуница био на власти летовао сам у Грчкој. Водио и девојку,наравно - 15 дана. И данас ћу моћи, само краће и нећу ићи својим колима. Продао сам их.

11. Кад је Коштуница био на власти дилер није стајао на мом ћошку.

А онда је дошла слобода и "директне стране инвестиције"...
Није био идеалан, али је био бољи. Тачка.
Препоруке:
0
0
35 петак, 03 јул 2009 08:00
луди скретничар
Е кад би неко у ДСС имао памети да ово што су рекли Љиљана и Газда Груја стави на предизборни спот или плакат, сигурно би се одлепили од 9-10% бирачког тела.
Нажалост, упркос резултатима које су постигли, тамо нема креативних људи који би то умели народу представити и због тога ћемо поново имати плакате у облику државне заставе са неким испразним слоганом.
Причати о економији и бољем животу, а кад добијеш изборе спроводи политику какву хоћеш (национално одговорну, у овом случају). То је добитна комбинација коју је ДС применио и не видим зашто их не најурити њиховим оружјем. Није искрено, али како другачије са гласачима који поверују у 100.000 радних места, 1000 евра, 1000 Италијанских бизнисмена који чекају у Румунији да улете у Србију и белим шенгенима.
И након тога, обавезно извршити прерасподелу ТВ фреквенција!
Препоруке:
0
0
36 субота, 04 јул 2009 20:21
milena
Da bi DSS ponovo"zaigrao"na politickoj sceni
prvo treba da "procisti"svoje redove od"titoista"
,clanova koji su "uvek na vlasti" ,razocaranih clanova drugih stranaka koji su dosli u stranku kad je usla u vlast(ustvari su hteli odma neko dobro mesto)i pri tom su potisnuli stare clanove.
Ali ne bi to bio toliki problem da nisu odma poceli sprovoditi svoju politiku koja nas je dovela
do sunovrata.Mi nismo trazili promene(2000)
da bi bilo"Sjasi kurta da ......).
Znaci mi iskreni zagovornici promena trazili smo:
Da zivimo od svog rada,da se postuje znanje (samim tim i obrazovanje),postenje,struka a ne partijska
pripadnost.Ocekivali smo da ce se znati"ko kosi a
ko vodu nosi",da nece biti odliva "mozgova" za koje drzava trosi ogr.novac,da nekompetentni ljudi
rukovode ,da su lopurde gospodari nasih zivota,
da se patriotizam ne placa hiljadama evra i ko zna
cime. Znaci Vojo Kostunice(izvinjenje zbog nepersir)vrati se bice ti sve oprosteno(ako nije
vec kasno).
Препоруке:
0
0
37 понедељак, 06 јул 2009 14:35
hiraeth
Postovani gospodine,

radnici u Srbiji tacno znaju ko ih je doveo u situaciju u kojoj su - poimence: Dr Zoran Djindjic, Cedomir Jovanovic, Zoran Zivkovic, Mladjan Dinkic, Bozidar "Derikoza" Djelic, Boris Tadic, Bojan Pajtic, Miskovic, Beko, MK Kostic, Nenad Canak i ostali lideri i lidercici, tajkuni i tajkuncici sa nezajazljivim apetitima...
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер