петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Доста „кмечања“ - пређите на ефикасна дела када је реч о наталитету

Kоментари (47) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 25 фебруар 2018 16:14
Nislija
Bravo. Sve tacno i u srz.
Препоруке:
53
5
2 недеља, 25 фебруар 2018 17:39
Срба
На жалост, Марија није смела, из више разлога, да искаже суштину проблема. Проблем Србије је то што се рађа мало Срба, а не што се рађа мало грађана Србије. Без намере да икога вређам, Србија неће бити уништена ако се смањи број других народа у њој, већ ако се смањи број Срба. Ако не буде било Срба, на њихово ће место доћи припадници неких других народа. То није лоше само по себи, нити је то лоше за људски род. Проблем за Србе је у томе што ће се држави Србији тада променити име, и Срби ће бити мањина у тој држави. Шта из тога следи требало би да свакоме буде јасно.
Препоруке:
74
3
3 недеља, 25 фебруар 2018 17:43
пензионер Цвико
"На млађима свет остаје", наравно ако старији дозволе. Према томе сви старији, потрудите се да младима не правите препреке, друштво непријатности већ друштво пријатности. Таште и свекрве те остала родбино, не мешајте се у ничији брак. Нисте позвани за тако нешто а ваш самопозив је вређање младенаца. Сетите се да сте на венчањима младенцима пожелели лепу будућност. То вам не даје право да се мешате већ обавезу да се не мешате у брак који је кренуо својим путем. Шта ће младенци на свом путу да доживе, лепу старост или "бродолом" пре свега зависи и од њих. Пре ступања у брак, добро све проверите. Бити тврдоглав у сваком тренутку је опасно. То води ка бродолому. А ако се роде деца, она страдају прва и цео живот носе печат тог бродолома. Вештина живљења је у попуштању. У доброј вези увек неко мора бити магарац. Потрудите се да вам партнер у жртви због вашег става не долази у такву ситуацију. А и држава би морала да ствара боље услове. Она то нажалост ради декларативно. Мењајмо политичаре ..
Препоруке:
35
4
4 недеља, 25 фебруар 2018 17:58
.
.Marija Janušević: Низак наталитет, висока стопа морталитета, сиромаштво и емиграција су највећи проблем у нашој држа...


Emigracija će tek da postane strahovit problem, enormnog bežanja iz Republike Srbije u bogate države Evropske unije, nakon 2025 odnosno kad Republika Srbija uđe u Evropsku uniju a zbog posebnih veza sa Republikom Srpskom i nju će iseliti. Mislim da će do 2040 godine iz Srbije iseliti 2 miliona ljudi a iz Srpske 500 hiljada ljudi.
Препоруке:
35
3
5 недеља, 25 фебруар 2018 20:45
Kako nekoga naterati da rađa?
. Марија Јањушевић
недеља, 25. фебруар 2018.
Србија не сме да дозволи да 2018. буде трећа година заредом у којој се понавља језива чињеница да се родило најмање беба у последњих 100 година.


Kako, kada ljudi više ne veruju u onu "da svako dete ima svoju nafaku"?
Nema više toga nema istinske vere " da svako dete bog hrani", a nema ni egzistencijalne bezbednosti, nema zaposlenja, nema rešenog stambenog pitanja i nema dece, nema, pa nema i neće pod takvim okolnostima biti "treća godinba za redom", biće i deseta, petnaesta, dvadeseta, trideseta, pedeseta, stota godiba za redom, pa ko ostane i ako ostane.
Препоруке:
21
1
6 недеља, 25 фебруар 2018 21:51
Mајстор Боб
Славица Ђукић Дејановић је пример тешког зла које је задесило ову земљу. Неспособна, незналица, дебиласта. Ево шта се десило пре колико година: многи грађани ове несрећне землље (и ја међу њима) су добили позив за вакцинацију против тетануса. На позиву, уредно су и све претње ако се не одазовете, казне, паре, затвор. Елем, треба примити 4 вакцине у одређеном периоду, итд. Дакле, тај процес је прекинут пре добијања 4. вакцине и све је пало у воду. Тад је Славица била министарка здравља. Какав ли је она лекар, таква глупа и неспособна? Таква .... нам и даље кроје политику?
Препоруке:
46
1
7 недеља, 25 фебруар 2018 22:51
ко је безгрешан, нека први баци камен
Лицемерно је од представнице двери да пише текстове о наталитету и пропасти, када су ушли у коалицију са Радуловићем стечајним управником који је продавао фабрике будзашто отпуштао раднике и остављао мајке и децу без хлеба.
Препоруке:
19
40
8 понедељак, 26 фебруар 2018 11:41
Тодор
Народ који је одбио миленијумског генија да му да стипендију, народ који је одбио савршен проналазак-оружје за заштиту Србије од непријатеља, народ који олако пушта у печалбу своју стручну и пронаталитетну радну снагу нити заслужује нити може да опстане. 500-годишње ропство под Турцима и то дугорочно трпљење неправде је ушло у српски ген. Зато данас Вучић може да ради шта хоће. Безлична маса која га подржава има циљ само да се наждере и да је увек у позицији да пљачка, а остатак становништва трпи и ћути.
Препоруке:
15
3
9 понедељак, 26 фебруар 2018 12:34
petar
Odlican tekst!

@majstor bob

Nije ona obican lekar, nego i funkcioner koji godinama odlucuje i plus profesor koji uci druge buduce lekare. Dakle, vrh ili elita profesije. Kakva elita, takva i drzava.

@ko je bezgresan

Brkate babe i zabe! Ne znate sta je posao stecajnog upravnika. Srecan sam zbog ove saradnje, ima razlika ali nasli su se na pitanju lopovluka - zaustaviti kradju po svaku cenu. A verujte, da je Radulovic ukrao cokoladu iz prodavnice isao bi u zatvor. On je medju retkima koji su stvarna alternativa vlasti i naopakom sistemu. Taj je dokazao da se ne uklapa u dilove vlasti i biznisa i da ima drugaciju politicku kulturu.
Препоруке:
10
2
10 понедељак, 26 фебруар 2018 16:37
Синиша Мали а лопов велики, и Радуловић "поштени стечајни управник"
petar
Ne znate sta je posao stecajnog upravnika.

Ти си само још један доказ да је после Вучића најопаснији Радуловић (на кога реагује исти тип инфантилног становништва), који је разграно своју мрежу ботова који су први после Вучићевих.

Синиша Мали је као стечајни управник лопов, а Радуловић је "поштено" отпуштао раднике и остављао мајке и децу без хлеба, па су га зато истукли у фабрици шећера радници.

Само имбецил може да прихвати "биогафију" "светског бизнисмена" Радуловића, који уместо да је донео "богатство што је зарадио" и инвестирао у посао,

дошао и заједно са супругом постао стечајни управник, што може само бедна фукара од бившег човека, постао Вучићев "електротехничар министар привреде"

а сад лаже као Вучић и Шешељ целе своје каријере, зато инфантилни и лопурде и "поштују" Радуловића. Први јер немају мозга, а други зато што се надају истој пљачки и издаји.

Зато је ДЈБ и прилепак Дверима, да додају "патриотску" конотацију издаји и пљачки...
Препоруке:
5
5
11 понедељак, 26 фебруар 2018 17:49
petar
@Sinisa Mali...
Prvo, nisam ja za vas "ti". Drugo, u privatizaciji i tranziciji postoje stecajni upravnici, to je legalan posao i moguce ga je raditi na posten nacin. Trece, Radulovic nije nikakav biznismen nego inzenjer koji je radio u Simensu i racunarskim tehnologijama u SADu. Ja sam govorio o njegovoj politickoj aktivnosti. Jedan je od retkih koji ne prica prazne price i koji se ponasa u skladu sa svojim recima. A vase etikete su blacenje bez neke konkretne zamerke.
R je radio na proveri spornih privatizacija, pokusao da ukine besmislene agencije pri ministarstvu privrede, da snizi poreze na rad, ukine besmislene subvencije ... Vucic, Dinkic, Krstic su ga u tome sprecili.
Препоруке:
9
3
12 понедељак, 26 фебруар 2018 20:51
Oливер Кромвел
Kao отац двоје деце могу да дам неки свој осврт на ово питање и мислим да сам компетентан,пре свега јел сам ја свој дуг у том репродуктивном смислу према држави одужио.Питање наталитета није политичко већ национално питање,мени генерално јако смета политизација тог питања,од драматичних најава шта ће бити са нама до предлагања често дневно политичких популистичких мера а да се при томе не улази у суштину.

Наталитет није низак због економске ситуације,барем не примарно да је тако Немачка би имала највећи наталитет у Европи али није тако.Генерално комформистички стил живота,еманципација жена,продужено школовање,синдром петра пана присутан код младих генерација су главни узрок.

2.Генерално гледано данас се деца не рађају као некад из практичних разлога,више синова за рад на земљи,за војску,кћери за удају,добар мираз,деца данас нису ствар потребе већ жеље.У таквим условима ако имате промоцију неморала и накарадног начина живљења није ни чудо што наталитет опада.
Препоруке:
17
1
13 понедељак, 26 фебруар 2018 21:01
Оливер Кромвел
По мени оно што пре свега радити је на промени перцепције и свести код младих,увођењем обавезног предмета у основне и средње школе који би се звао породично васпитање на пример,где би се стручно на теоретски и практичан начин промовисала породица као стуб друштва.

Други сегмент је стамбена политика и повластице за младе брачне парове,кроз субвенционисање при куповини куће или стана.

Трећи сегмент је заштита трудница као посебно рањиве категорије и то посебним законским актима.

Четврти сегмент је промена на медијском небу Србије,морају стриктно бити забрањени ријалити и сличне глупости које трују младе мозгове мењајући им свест,довољно је да погледате Америку и да видите шта је МТВ у последњих 35 година направио од омладине.

5.Пети сегмент су међуљудски односи и патолошка потреба за контролисањем деце и мешањем у њихове животе,на жалост то је орјентални реликт прошлости још увек јак у нашем друштву и против тога се треба борити.
Препоруке:
9
1
14 понедељак, 26 фебруар 2018 21:06
Оливер Кромвел
Наркоманија,алкохолизам,порнографија,стерилитет,гојазност,су проблеми који се озбиљно морају узети у обзир који значајно утичу на опадае фертилитета али и на међуљудске односе.Значи проблем је деликатан а решење је сложено,вишедимензинално,неопходно је укључивање људи широког спектра знања од психологије до медицине јел је проблем сложен и неће се решити повећањем дечијег додатка са 2,500 на 5 000 динара нити краткорочном новчаном помићи од 50 000 за прворођено дете.Ја невидех ниједну политичку партију која је по том питању направила озбиљан свеубохватни програм.
Препоруке:
9
1
15 понедељак, 26 фебруар 2018 22:56
Студент
Нико не добија потомство зато што мисли на државу или нацију, већ из потпуно личних разлога.

Низак наталитет је проблем оног дела света у коме становништво има више могућности за самоостварење и где је то самоостварење теже. Данас не можете ни да сањате о добром друштвеном положају ако нисте завршили факултет, или ако немате још и више знања, на нивоу мастер и докторских студија. Па тек онда вам треба неколико година праксе на послу да постанете добар стручњак. Сви то желе и зато се потомство добија тек у тридесетим годинама. Код нас је проблем што посла нема и онда нема ни материјалних могућности за заснивање породице.

Некада људи нису имали друге могућности после основне школе, ако су и у њу ишли, сем да се ожене и раде на својим имањима. То је била већина у Србији, али више није тако и тако више неће бити.
Препоруке:
7
5
16 понедељак, 26 фебруар 2018 23:59
у животињском свету, родитељ брани младунче до смрти, а у дегенерисаној Страдији од 1944 садашњи "заслужни пензионери" гласају против будућности сопствене деце и унука
Од после другог светског рата у Србији се уништава наталитет, уништавањем сељаштва, јер су комунистички окупатори отели земљу Српским породичним задругама, јер су поштени, вредни, патриотски сељаци били носиоци свих ослободилачких ратова Српског народа.
Млади са села су потерани у градове, јер су остали без земље и по малим становима и малим платама деценијама у лажној индустријализацији, дотираној од запада наталитет се смањио од предратних 4 на 2 деце. Вишак младе радне снаге потеран у иностранство, да би 70тих вишак решаван општом бирократизацијом, а "сулидизацијом" од 90тих број деце је пао на једно. После бирократизације и криминализације које су опљачкали државу, привреду и фонд станова добили смо сада већинско старачко становиштво (+44 године) који једино желе да "повуку у гроб" целу Србију заједно са децом, без трунке одговорности за своја (не)дела према данашњој младој генерацији.

Власт ако хоће да победи на изборима мора да подмићује себичне старце, а деца...
Препоруке:
9
1
17 уторак, 27 фебруар 2018 00:09
Oливер Кромвел
Све си прилично јасно написао, само има једини "мали проблем" ко то треба да изнесе, уведе и изгласа?

- брозови пензионерски јањичари у пензији заједно са овима пред пензију су против тога да се неби угрозили њихове "зарађене" пензије и станови

- власт брозових јањичара и потомака брозових јањичара (Вучић, Дачић и Шешељ са подршком Тадића, Шутановца и Живковића) се жури да што пре све распрода као и њихови родитељи када су распродавали Српске територије и народ у "сретном социјализму"

Да би схватио колики је степен дегенерације пробај да га испричас својим пријатељима и познаницима да видиш колико ћете остати после тога пријатељи. Или пробај да комшије пензионере у згради питаш да ли би помогли децу.

Намерно не помињем пред изборе никог (док не победе) из опозиције.
Препоруке:
5
1
18 уторак, 27 фебруар 2018 00:26
@ petar
Видиш ти сам себи скачеш уста. Шта тражи Радуловић "инжињер електричар" у послу које треба да раде искусни економисти и финансијски полицајци, јер ако дође до стечаја прво треба ухапсити руководство и "коминтенте" које је довело до стечаја а не распродавати имовину и отпуштати раднике. Радуловић је добијао батине од отпуштених радника а не од "вучића, динкића"

Радуловић "инжињер електричар" да постане "министар привреде" може само као што је Љајић лекар такође са Сарајевског "свеучилиштва" "министар" телекомуникација, трговине и туризма и то баш код лудака Вучића.

Радуловић је сам себе дисквалификовао као човека исто као и "његов земљак" Вучић који се у "све разуме".

Пуна је европа "таквих стручњака"

Мујо: јес чуо да је Ибро отворио робну кућу у Њемачкој
Хасо: нисам како
Мујо: пајсером јашта ће другим

Сад замени са Вучић, Љајић и Радуловић, Шешељ, Драшковић... а Њемачка са Страдија...
Препоруке:
3
5
19 уторак, 27 фебруар 2018 00:31
dimitrije lj.
tako je marija.
Препоруке:
3
2
20 уторак, 27 фебруар 2018 12:38
мала примедба
Некада људи нису имали друге могућности после основне школе, ако су и у њу ишли, сем да се ожене и раде на својим имањима. То је била већина у Србији, али више није тако и тако више неће бити.
@Студент

Одличан коментар, ово је суштина. Ламентирање над прошлошћу која је неповратно прошла неће променити ништа. Садашњност, а и будућност је да нико неће да прави децу зато да би некакви патријоти имали кога да шаљу у рат или кога да продају страним или домаћим газдама. Једино могуће решење је промена накарадног друштвеног система у којем све може преко везе, наравно само за одабране, и ништа не може ако нема везе за остале. Нико неће феудализам у 21. веку, поготово ако треба да буде кмет. Дакле, само укидање кумовско-кафанског система и корупције може да буде решење. Све остало су празне приче.
Препоруке:
11
1
21 уторак, 27 фебруар 2018 13:44
@ мала примедба
Једино могуће решење је промена накарадног друштвеног система у којем све може преко везе, наравно само за одабране, и ништа не може ако нема везе за остале. Нико неће феудализам у 21. веку, поготово ако треба да буде кмет. Дакле, само укидање кумовско-кафанског система и корупције може да буде решење. Све остало су празне приче.
У праву си али...
Како доћи до "промене друштвеног система" и ко да је изврши када је већина за наставак "кумовско-кафанског система и корупције", да се сачува "зарађено" и опљачкано, и а се и даље награђују за пљачку,

а деца док одрасту већ су индоктринирана од деда и баба и родитеља и од школског и друштвеног система да је "најбољи" наставак "кумовско-кафанског система и корупције" и свако ко хоће да дође на власт и кад дође мора да направи "компромис" са тим "системом".

Број људи који желе промену, а не само промену људи који искоришћавају "систем" је исувише мали да би дошло до промене, зато "имамо" Вучића, Дачића и Шешеља.
Препоруке:
6
0
22 уторак, 27 фебруар 2018 17:09
јашта@Oliver Kromvel
Данас се деца не рађају као некад из ПРАКТИЧНИХ разлога,више синова за рад на земљи,за војску,кћери за удају,добар мираз,ДЕЦА ДАНАС НИСУ СТВАР ПОТРЕБЕ ВЕЋ ЖЕЉЕ.

Управо сте овим показали суштину ЛИЦЕМЕРЈА које "краси" морал данашњих шатро патриота патријахално васпитаних и партијски ухлебљених са тапијом на истину која им је од Бога дата. Стара се времена више неће вратити, и ко зна зашто је то добро. Можда има неке правде у тој несрећи, само ми то још нисмо у стању (велика већина) да увидимо?!
Слажем се у потпуности са ставом коментатотора који се потписао као студент.
Држава би да на руководећа места поставља скоројевиће, голаће, људе без обавеза по партијском кључу, а они онда да око себе окупљају своју екипу за журке, свадбе и сахране и остале друштвено политичке манифестације.
А ми се онда чудом чудимо, а што нема деце и што су жене постале"себичне и еманциПицоване" па неће да рађају, већ паламуде о бићу и небићу. Срам да их буде. Јашта.
Препоруке:
5
0
23 уторак, 27 фебруар 2018 17:23
дрво живота
А држава, када заиста буде искрено имала намеру да помогне себи и младима да се наталитет повећа, направиће министарство за породицу, олакшати стицање породичног дома, заштитити радна места породиљама, отворити вртиће, упослити родитеље. Створити Србију у којој се деца рађају са срећном и извесном будућношћу и достојанством.

До овог дела сам и могао да прогутам написано, али авај. Ма неће држава ништа, ни министарство за породицу, ни покрет 300 наводно најпаметнијих, док се не прекине са праксом партијског запошљавања, кумовско-буразерских веза, корупцијом и криминалом, док се не врати поверење у институције, док се омладина не запосли, дотле ће све бити шарена лажа и сјаши Курта да узјаше Мурта.Можемо да причамо шта год хоћемо али чињеница да на том т.з.в.трулом западу нико није толико оптерећен дневном политиком, да сви раде и сви ЖИВЕ, а ми животаримо у грчу чекајући судњи дан у страху од болести, глади, пропасти, сеоба, беспослице и свакојаког зла.
Препоруке:
6
1
24 уторак, 27 фебруар 2018 17:34
за почетак
Прво 15 година рад у струци, па онда може у политику.Е када би тако било онда би можда и било каквог помака на општем плану. Овако су сви стручњаци са лажним дипломама и без радног стажа.Пуно бабица, килава деце. Доста је било "кмечања" и "звечања"
Препоруке:
6
0
25 уторак, 27 фебруар 2018 19:01
брљ
Јел`те, а навелико се спрема закон о родној равноправности ? Па можда и секс прогласе за - насиље ? Бееее-дно...
Препоруке:
6
3
26 уторак, 27 фебруар 2018 19:30
brzi
Ovaj tekst je u suštini pogled na demografiju kakav je bio u 19. veku a danas živimo u prvoj četvrtini 21.veka, veka kojem se život i pojedinca i društva avtomatizuje i digitalizuje. I radi digitalizacije i avtomatizacije sveopšteg života potreba za živom silom je sve manja i manja, ne samo na zapadu nego u celom svetu. Kada brojke progovore demagogija nestane. Ako bi demografski bum značio prosperitet onda bi Afrika i pojedini delovi azije bili najprosperitetniji delovi sveta ali je istina baš obrnuta to su najsiromašniji delovi ove naše planete i ti delovi biče samo još siromašniji jer se sav zarađeni novac koristi ne za razvitak života nego za golo fiziološko preživljavanje. A danas u globalizovanom svetu zaostatak za konkurencijom znači samo jedno; propast, odma ili na rate ali propast. Najuspešnije nacije i delovi sveta su oni koji su najškolovaniji a najsiromašniji su oni delovi koji su najmnogoljudljivi.
Препоруке:
9
3
27 среда, 28 фебруар 2018 02:38
"стара времена" се неће вратити јер још увек има исувише ментално поремећених после испирања мозга од Брозових јањичара
јашта@Oliver Kromvel
Данас се деца не рађају као некад из ПРАКТИЧНИХ разлога, више синова за рад на земљи, за војску, кћери за удају, добар мираз, ДЕЦА ДАНАС НИСУ СТВАР ПОТРЕБЕ ВЕЋ ЖЕЉЕ.

Стара се времена више неће вратити, и ко зна зашто је то добро.
Ту инверзну "логику" си сам смислио или ти је неки комунситички окупатор помагао.

Само ментално поремећена особа (која сигурно није родитељ) може да посматра децу као "потребу" да би "имали раднике" или као "робу за трговање" миразом.

Број деце се принудно смањио јер родитељи нису могли да издржавају већи број деце са малим платама у лажној комунистичкој индустријализацији.

У "стара времена" дете "вишка" није било проблем јер се скупи цела породица и искрчи му део шуме за поља и сазида кућу.

Сада су "стари" опљачкали све станове са привредом и државом, те не постоји уопште могућност ширења породице, што је последица дебилизације а ти је поздрављаш јер су уништили покољења деце, која немају где да станују.
Препоруке:
3
4
28 среда, 28 фебруар 2018 02:45
oken
ja, brzi, kao japanci, kinezi, vijetnamci, indijci itd; mozda si cuo nesto o odnosu ekonomija/populacija, ali, sta da ti kazem, sem citaj malo vise;

a za autorku: retko dobro; zacudjen sam;
Препоруке:
2
5
29 среда, 28 фебруар 2018 10:13
nemoj da brigaš život se stara
Političari treba manje da pričaju, a više da daju primer glasačima. Nije primer samo imati decu, već je primer i živeti smerno i pošteno. Svaka budala može da napravi dete i da ga ostavi bivšoj ženi na staranje.
Lako je njima da imaju decu i da se tri puta žene i razvode pa onda vuku repove -moja decu, tvoja decu, zajednička deca i ko zna čija deca, kada ništa drugo ne rade osim što se bogate na grbači naroda i filosofiraju u prazno. Dok ima budala da im poveruju biće i para a možda i dece.
Rađanje je dar od Boga i stvar lične odluke žena još uvek ili ljudi koji se vole. Jedno je sigurno: niko se na silu ne može naterati da rađa, pa ni prinudnim merama, pa ni "pozitivnim" merama stimulacije rađanja.
Zašto žene neće da rađaju?
Zato što je budućnost neizvesna, nema više ni sigurnog posla, ni stabilne porodice, nema više muškaraca kojima je porodica svetinja, nema više solidarnosti za bližnjeg. Sve je laž.
Препоруке:
6
0
30 среда, 28 фебруар 2018 10:34
biološki sat kuca tika taka
Ko su nama uzori?
Tajkuni, sportisti, političari i estradne zvezdice koje se da prostite j. ki zečevi i menjaju partnere i starlete ki čarape. To je ono sa čime nas mediji bombarduju svaki dan, dok nas poslodavci plaćaju 30.000 dinara na crno.
Kada običan svet gleda taj razvrat i luksuz, a zna da to ne može da priušti, ne čudi da je rađanje na poslednjem mestu prioriteta.
Niko normalan neće da izbaci dete iz utrobe da bi celog života bio rob i da bi živeo gore od predaka, već da bi živeo berićetnije, bolje. Uskoro će uvesti obavezno srednjoškolsko obrazovanje. Fakultet je danas u rangu srednje škole, potpuno je šklstvo obesmišljeno. A biologija ne može da čeka. Zato se svako treće dete danas rodi posle tridesete u programu vantelesne oplodnje koja košta i državu i roditelje. Obrazovanje i dostupnost informacija je dovelo do toga da svako zna da je kovač svoje sreće, a ne mašina za rađanje jer nema kontracepcije i druge zabave noću.
Препоруке:
5
0
31 среда, 28 фебруар 2018 11:30
p.s. setila se mafija kako da namakne još malo para od "akademskog obrazovanja"
Primer: Pre onog rata su notari - overivači ugovora bili ljudi sa završenom gimnazijom, ćate kao obućari, bravari i šloseri, a danas su dignuti malte ne na nivo akademika uz dodatni uslov - moralno politička podobnost.
Danas nije dovoljno završiti fakultet, dve godine volontirati u pravosuđu ili četiri godine u privredi, položiti pravosudni ispit (malo li je) da bi bili sudija ili tužilac, već je tu nakon fakulteta i pravosudnog te volonterskog staža i pravosudna akademija za odabrane ćaćine i mamine sinove i kćeri, pa advokatski ispit, za upis u komoru posle pravosudnog plus upisninina od par tisuća eura, pa je tu i Upravna akademija u raljama Ane Brnabić, idi begaj, pa državni ispit, a bez svega toga može ako si član biblioteke na vlasti, a posle menjaj člansku ili piši propalo.
Sada se na "frizersku akademiju" upisuju "vukovci", imati svoju pekaru, e to je već ozbiljan bisnis.
Zato je večno pitanje imati ili biti starleta, estradna umetnica, sportista, političar ili guzonjin sin.
Препоруке:
5
0
32 среда, 28 фебруар 2018 15:51
noek
a da, te price o guzonjinim sinovima i radu na crno, biti frizer ili nesto drugo, te kako je biti drug clan, biti rob radjanjem dece; cela takva svest;

ukratko: to je posledica;

razlika izmedju onog koji vidi i uzroke, pored onog koji prica o posledicama, velika je;


ko shvata uzroke, menja stvari;


adios luzeros;
Препоруке:
0
6
33 среда, 28 фебруар 2018 15:58
mudrijaš
naučno potvrđena notorna činjenica:
sa rastom emancipacije žena u nekom društvu, opada natalitet. što je nivo emancipacije žena viši, natalitet je niži.
stopa nataliteta nema nikakve veze sa "životnim standardom", što je lako dokazivo upoređivanjem visine životnog standarda sa nivoom nataliteta. upoređivanjem se primećuje da sa rastom "životnog standarda" opada stopa nataliteta.

ljudi, pogledajte istini u oči - natalitet opada zato što je ženama dato pravo da same odlučuju o potomstvu, i da NE RAĐAJU ako ne žele!
Препоруке:
2
8
34 среда, 28 фебруар 2018 18:10
@mudrijaš
he,he zato im to pravo treba uskratiti i onda će sve biti kako treba.
Препоруке:
4
2
35 среда, 28 фебруар 2018 18:40
ja nisam luzer, naprotiv
I Slavica Đukić Dejanović kaže da žene ne rađaju iz čistog konformizma. To piše autorka ovog teksta.
Izgleda da su u Srbiji danas svi luzeri osim iskompleksiranih babica i dekica poput Slavice i Krkobabića. A gde su njihova deca?
Na trulom zapadu zamislite. To im daje alibi da nama ovde prodaju maglu o našoj emancipatorskoj bezdušnosti, višku slobode i prava i tobožnjem konformizmu i dakako odsustvu patriotizma koji je njima tako svojstven. Eto još samo da uvedu omladini pozrez na neudate i neoženjene, što su i planirali, pa da se svi kolektivno ubiju ili isele.
Ako pola veka omladinci treba da provedu u školovanju i doškolovavanju da bi imali pristojan posao koji ne zavisi od članske karte, kada žene danas da rađaju decu? Nije svako sposoban da shvati te uzročno-posledične veze u biologiji, pa da se okane propagande poput lova na veštice tj. današnje žene. Dobro došli u srednji vek Kolumbo.
Препоруке:
5
0
36 среда, 28 фебруар 2018 18:42
Љермонтов
brzi-па што онда немачка увози радну снагу када наталитет није важан да неће бабе и деде у пеленама можда да раде,само се ви тешите све ће то прекрити Ислам за 20 година.
Препоруке:
2
3
37 среда, 28 фебруар 2018 22:04
@ Љермонтов
Све има своје границе, а посебно немачко стрпљење и трпљење. Ништа се ви не брините за њих, они ће да се снађу ко и до сада, одавде узимају најбоље, баш као што су и Турци 300 година узимали данак у крви. Историја се понавља и сваки пут све више кошта.
Препоруке:
2
1
38 четвртак, 01 март 2018 09:45
p.s. Ostojić i braća po materi
Da mi kao građani od akademija imamo neke vajde, da je kvalitet usluga i efikasnost pravosuđa, policije, državne uprave zaista bolja nego pre 30 godina, pa da kažemo da sva ta materijalna ulaganja u nadogradnju imaju smisla. Ali mi vidimo da je sve gore i da je "digitalizacija i profesionalizacija" samo paravan koji služi da bi se nesposoban partijski kadar zaposlio tamo u svojstvu predavača i funkcionera i primao deset puta veće plate od prosečne iz EU fondova i budžeta (umesto da predavanja budu dug prema instituciji ?!) da bi i od vas DRŽAVA UZIMALA NOVAC za diplome novopečenog i trajno uhlebljenih kadrovika, koje u edukativnom smislu ništa ne znače, ali bez kojih nije moguće bilo kakvo napredovanje.
Možda to u nekim zapadnim državama gde je proces demokratske izgradnje društva trajao decenijama i stolećima ima smisla, ali kod nas je sve banalizovano, obesmišljeno u toj meri da najbolji đaci upisuju frizerske "akademije" ako žele da imaju porodicu ili uče da pale. Adios...
Препоруке:
5
0
39 четвртак, 01 март 2018 14:18
brzi
@Ljermontov
Neko mora da zameni migrnte koji su došli u Nemačku u 60. i 70. godinama. A ko če drugi nego novi migranti jer stari migranti navršavaju svoj radni vek od 35-40 godina radnog staža a baš toliko je vremna prošlo među oba dva vala, krajme prvog i početkom drugog,migranata u Nemačku.
Препоруке:
3
2
40 петак, 02 март 2018 13:13
Турас
Госпођо-ице да ли сте читали Гримове бајке . Ако нисте Вучић јесте , зато иде у Немачку . Данас , за раст наталитета је потребан МЛАД народ (не пензионери као гласачки апарат СНС )који нажлост бежи из ове земље . Размислите зашто ! По мени Ви се обраћате на криву адресу .
Препоруке:
4
1
41 петак, 02 март 2018 18:55
noek
drzava uredjuje drustvo; u ovom slucaju partitokratija itd; dacu primer toga da i oni koji su kvalitetni i u manjku ovde ne mogu da zive; radi se o pilotima nasuprot kapetanima ubicama u er srbiji; biraju se najgori, i to ide do nekih partija na vlasti; covek pilot sa konferencije se spasao (sada kod stranaca zaradjuje 30000 eu mesecno), ali neki i ne mogu, sticajem okolnosti (i o tome je govoreno na konferenciji, Feb 28, 2018); oni koji imaju srecu (a da nisu guzonjini sinovi kceri); dakle, postoji uzrok, a on nije bioloski, vec se radi o organizaciji drustva; ljudi koji ga organizuju su ti koji ga sada i unistavaju; o tome se radi; bez obzira na sposobnosti zele lak i dobar zivot, i ne biraju; idu linijom manjeg otpora; e, to je to; sto se zena tice, i one su i te kako izmanipulisane, ma sta mislile o tome; pravi narodi razmatraju zivot za vek unapred, a ovdasnji za pocetak, lazu druge, sto je siguran znak da lazu sami sebe, tj. da nemaju osecaj za ilazak iz krize; top i dama fore
Препоруке:
2
0
42 субота, 03 март 2018 01:28
Турас
Коментари - Чуди ме већина која не схвата суштину данашњег стања - пропадање села , пољопривредних газдинстава . Дакле породица . Од Титине прив. и друшт. реформе `68 почиње лагана пропаст Србије - Југославије .Село као носиоц Србске државе нестаје , сељаци и радници са бироа одлазе на "обећани"запад .
Србија полако тоне у привредну агонију са медиокритетима на власти и у институцијама система .
Стручни и високо образовани -нису увек поштени - напротив прилагођавају се партиском систему и тиме помажу пропадању државе . То су господо узроци и последице које данас се све више манифестују и дегенеришу друштво . И ви , као и ја знамо шта се ради када један део организма оболи . Све ваше приче шта и како треба радити , вреде у једном здравом и државнички свесном друштву . Ово данас , то одавно није .
Препоруке:
3
0
43 понедељак, 05 март 2018 15:06
s.p.Lajković
A zašto da se čovek razmnožava u Srbiji u kojoj će uvek na vlasti biti neko kao Vučić, Djilas, Čada ili neko drugi sličnan ? Jeli potrebno da mu deca zavise od takvih ili nemačkih ili američkih ili hrvatskih gazda?Ne-radjanje je podsvestan čin koji prvenstveno zavisi od inteligencije. Što je narod gluplji i primitivniji to se brže i više razmnožava. Pametni i treba da nestanu sa planete ona i jeste dizajnirana za polupametnu i priglupu populaciju. To je istovremeno i (mali) dokaz da su Srbi natprosečno inteligentni.Konačno, treba da nestanemo ako nam je cela budućnost u floskuli da treba ući u zajednicu sa kretenima kao što je EU.
Препоруке:
1
0
44 среда, 07 март 2018 16:00
Милош Поповић
Нити је проблем лошег наталитета у беспарици нити у држави.Него је такав општи тренд међу младима.У скандинавским земљама наталитет постоји једино код имиграната исламске вјере.Једној просјечној Швеђанки(која живи у економском благостању) не пада на памет да рађа јер Боже мој,"жене нису створене ни рођене да буду расплодне краве" већ треба да се школују,граде каријеру,путују,излазе ,уживају...е то се тешко постиже ако си мајка и ако се посветиш дјеци.
Ни мушкарци нису бољи.Разврат,алкохолизам,наркоманија,хомосексуалност,феминизам,"каријера",хедонизам,егоизам...и тотални распад патријархалног друштва,односно традиционалне породице,су највише одговорни за лош наталитет,како у Срба тако и на том "рају" званом Запад.
Препоруке:
1
1
45 среда, 07 март 2018 16:01
@
Pametni i treba da nestanu sa planete ona i jeste dizajnirana za polupametnu i priglupu populaciju.

Na tome se intenzivno radi. Zbog tog dizajna pametni se i ne množe, iako znaju da će iščeznuti, pošto ne mogu silom da zgrabe vlast, a pamet im ne pomaže, jer ih niko ne sluša.
Препоруке:
1
0
46 четвртак, 08 март 2018 14:02
рађају се деца и даље али не као некад
Нисам приметио када идем на летовање и чекам у ред да пређем границу да они иду соло без деце, већ све неки комбији пуни деце, двоје, троје и више. Истина има ту и Турака, али и Мађара, Чеха, Пољака, Немаца, Руса, Италијана, Швеђана, Холанђана...а има и наркоманије и алкохолизма и проституције, ништа више него овде код нас, али у Холандији на пример све легализовано, али зна се ред где то може и под којим условима.
Препоруке:
1
0
47 недеља, 11 март 2018 19:18
Majstor Bob
Eto, stranka gde je ovakva žena ne može da pređe cenzus, a ono gde je ono hilarka zorana stalno pobeđuje. Ovde nešto stvarno nije u redu.
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер