Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Pismo arhijerejima SPC

Komentari (32) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 10 decembar 2008 21:45
Goran
Tesko je komentarisati ovakve tekstove, a ne upasti u zamku mudrovanja i mesanja u crkvene stvari.
Nazlost i vrapcima postaje jasno da u nasoj crkvi postoje dve struje, i to ona sto se radovala u banatskoj keliji, kad je cula za vest da Pavle ostaje patrijarh i ova druga kojoj pripada i vidno iznervirani Grigorije, razocaran pre svega sto za patrijarha nije izabran neko mladji i ambiciozniji po mogucnosti sam Grigorije.
To i ne bi bilo tako lose ako bi molitve mladjega bile jace i ako bi njegovo monasko i opitno iskustvo odgovaralo teretu koji patrijarh treba da podnese, ali iskustvo se uglavnom stice vremenom, POGOTOVO duhovno iskustvo sto je vaajda najbitnije kada se radi o duhovnom zivotu nacije.
Grigoriju se ocigledno zuri da zapocne sa reformama, da se prilagodi globalizaciji da se kako on rece uvede red u ovaj haos kako on naziva sadasnje stanje u nasoj crkvi.Ali glavno pitanje jeste kuda se njemu zapravo zuri i kakve nam to reforme sprema?Cemu ce voditi te reforme?
Preporuke:
0
0
2 sreda, 10 decembar 2008 21:46
Nenad
Istina vladike Grigorija i moja je istina.

Narod ne zna koga hoće za patrijarha, ali zna koga neće. Neće nijednoga od onih koji su do danas figurirali kao najbliži patrijarhu: Amfilohija, Artemija, Irineja i ostale mudre oce. Njihovu mudrost im niko ne spori, ali narod oseća da patrijarh mora biti neko mlađi, ko je u stanju da razume duh vremena i ulogu Crkve u njemu.

Ako Srpska Crkva izabere patrijarha koji nije po narodnoj volji, Srbi će izgubiti i poslednju instituciju koja ih duhovno ujedinjuje. Temelj konačnog raskola srpskog narodnog bića biće postavljen. Može li iko da zamisli veću nesreću od zavade naroda sa svojim patrijarhim? Može li iko da nas gurne u dublji bezdan?
Preporuke:
0
0
3 sreda, 10 decembar 2008 22:16
MP
"I ja se pitam hoćete li da stvarno otvorim usta do kraja i u riječima razvežem čvorove o čijem postojanju svi decenijama znamo?!! "Posle ovakvih Vaših reči ,umesto tri imam samo jedno pitanje za Vas:Da li ste moralan čovek?
Preporuke:
0
0
4 sreda, 10 decembar 2008 23:39
Marija
Meni se čini da vl. Grigorije veoma dobro zna šta radi. Njegova me retorika strašno podseća na retoriku naših evroatlantskih entuzijasta: plaši nas izolacionizmom, zaostajanjem, itd. Zatim, prezire glas naroda (LDP), ali preti okupljanjima elite obrazovanih mladih ljudi ("Evropa nema alternativu", eksperti). I još otvoreno kaže da bi bio patrijarh po volji ministra vera iz DS-a!
Evo, ja neću da budem "paganin" kao vl. Amfilohije, reći ću to na srpskom: NAROD NAJBOLJE ZNA!
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 11 decembar 2008 00:25
Grigorije i druga Srbija
Mozemo da vidimo da vl. Grigorija podrzava i "strucnjak" za verska pitanja "druge Srbija", Mirko Djordjevic i to na Pescaniku!
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 11 decembar 2008 00:50
Pavle
Ne mogu da kažem da se sa Vladikom ne slažem oko suštinskih pitanja vezanih za samo funkcionisanje naše svete Crkve, ali, postoji jedna stvar koja mi nikako ne ulazi u glavu. Čemu toliko insistiranja na smeni patrijarha srpskog gospodina Pavla?! Nije patrijarha postavio na ovo sveto mesto niko drugi do sam Gospod jevenđeoskim žrebom, pa neka sa tog mesta ode uz Božji blagoslov!!! Sa ljudske strane gledano, patrijarh je svojim delanjem i požrtvovanjem, nesebičnošću i razboritošću zaslužio tron dok je svjeta i vjeka! Naša je dužnost da ispoštujemo odluku svetog Sinoda naše crkve i potrudimo se da ne politizujemo ovu situaciju kao sve ostalo. Iskreno, ne samo da mi je (lično) "pao kamen sa srca" kada sam saznao da nam je g. Pavle i dalje duhovni pastir, već je minuo i neopisiv strah koji sam osećao od izbora novog poglavara naše crkve. SPC je jedina institucija koja koliko-toliko i kako-tako drži nas Srbe iz svih naših zemaljana okupu i koja nam daje snagu da se još uvek osećamo kao jedno!
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 11 decembar 2008 04:08
Goran (1)
Da vladika Grigorije makar desetim delom molitveno podseća na našeg Patrijarha, nikada se ne bi usudio da otpisuje svojoj sabraći-arhijerejima na način na koji je to uradio. Da mu je kojim slučajem duhovni otac bio prepodobni starac Ćelijski, Ava Justin (Popović),kondiciju bi održavao isključivo metanijama, pa bi tek nakon višedecenijskog metanisanja u samoći izašao pred ljude sa pismima, saopštenjima, jurodivošću... Čitajući ovo njegovo pismo neobavešteni vernici (i ovi lako sablažnjivi neofiti za koje on u svom pismu iskazuje posebnu brigu) mogli bi da pomisle kako je poslednjih 50 godina SPC bila mrtva, te je trebalo da se pojavi jedan ovakav ”duhoni gorostas” da je oživi, podigne iz pepela...

Kako to, i čime, vladika Artemije ”17 godina naočigled svih gradi građevinu raskolničkog duha”? Da li time što je pokušava da ukine nametnuto mu dvovlašće u raško-prizrenskoj i kosovsko-metohijskoj Eparhiji? Ili, možda, time što je izričito bio protiv potpisivanja Memoranduma? Ili je njegov greh što poštuje Saborske odluke, makar se sa njima i ne slagao? Možda mu je najveći greh što je svojevremeno bio za to da SPC istupi iz Svetskog saveta crkava, sledujući tako predanjski svome duhovnom učitelju i ocu – Justinu Ćelijskom, a protiveći se time moćnom ekumenističkom lobiju, na čijem su neformalnom čelu Vaseljenski patrijarh i rimski jeretik?! Verovatno se vladiki Artemiju kao greh uzima i ”Sopoćanska deklaracija” iz 2000-te godine...
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 11 decembar 2008 04:10
Goran (2)
...Na koji je način episkop Filaret trebalo da iskaže svoje i nezadovoljstvo svoje pastve, pravoslavnih Srba iz Crne Gore, kada mu je na pravdi Boga bilo zabranjivano da ulazi u Crnu Goru? Šta je to, po vladiki Grigoriju, bilo primerenije da se učini u tom trenutku?

Da li je veći greh to što ”vladika banatski g. Nikanor pred kamerama izopštava jednog nesporno KANONSKOG (sic!) arhijereja Crkve, uz to jednog od najuglednijih,...” od grehova istog tog vladike (g. Atanasija Jevtića), koji je svojevremeno znao da na Saborima cepa pisma svojoj sabraći-arhijerejima?! O (neprimerenom) ponašanju tog episkopa, za vreme bogosluženja i van njih, mogli bi tomovi da se napišu. Problem je samo što je taj episkop (g. Atanasije Jevtić) ujedno i duhovni otac vladike Grigorija, pa za njega važe posebna pravila. To jest, o njegovim slabostim vladika Grigorije farisejski ćuti. Ne želi da ih vidi, još manje da ih iznosi u javnost, što je, samo po sebi, dovoljno da svaki dobronamerni vernik SPC posumnja u dobre i ”časne” namere episkopa Grigorija.
Preporuke:
0
0
9 četvrtak, 11 decembar 2008 18:07
Bojan
Malo je čudno tumačenje volje vernog naroda vl.Grigorija, koje me sablažnjivo podseća na logiku LDP-a, po sistemu: kad imamo podršku većine onda smo nedodirljivi, a kad je nemamo, onda smo dužni da preuzmemo odgovornost, jer je narod neuračunljiv, neupućen itd...
Preporuke:
0
0
10 četvrtak, 11 decembar 2008 20:42
Ne sviđa mi se ovo sto sam procitao
Ja sam se iskreno radovao kada sam cuo da patrijarh Pavle,ostaje.Mislim, da je on zasluzio da bude patrijarh dok god je na ovom svetu.To sto je napisao molbu da se povuce ja razumem,on je to uradio iz najdublje pristrojnosti svestan svoje nemoci da aktivno obavlja svoju duznost,na koju ga je sami Bog poslao.Kada,nekoga ponudite necim i on to odbije,da li ga ponudite jos jednom?Pa ako bi patrijarh rekao posle ovoga, jos jednom, da zeli da se povuce,sabor bi verovatno doneo drugaciju odluku.Osnovni red je bio da se patrijarh umoli da ostane na celu Crkve i smatram da je tu cast,da ga arhijereji zamole da ostane,sa velikim pravom zasluzio.
Preporuke:
0
0
11 petak, 12 decembar 2008 00:06
Neman
Slušati Vladiku Grigorija i Mirka Đorđevića na Piščaniku B92, nema velike razlike. Ali neka znaju svi koji misle da će slomiti poslednji bedem srpske nacionalne svesti a to je SPC, da će narod braniti svoju Crkvu i svoje episkope. Znamo mi kome smeta Vladika Artemije, Mitropolit Amfilohije, Vladika Nikanor.. Srpski narod nikada neće prihvatiti UNIJU i EVROREFORME u svojoj Crkvi. Nećemo nikada izdati Svetosavski put, Sv. Nikolaja Žičkog i Sv. Justina Vranjskog i Ćelijskog!
Preporuke:
0
0
12 petak, 12 decembar 2008 14:56
goran
Vladika Grigorije (i neki njegovi istomisljenici u mantiji) voli onako sekularisticki da se o njemu pise, da daje svoje misljenje o dosta stvari, da bude u centru paznje, prisutan u medijima, jednom recju da bude javna licnost.
Za razliku od njega i njemu slicnih, Svetogorski starci i monasi, pravi podviznici na svjetovni zivot i probleme svakodnevice gledaju drugacije.
Oni svakako ne misle da za vodjenje crkve trebaju 'mladji i ambiciozniji' jer crkva nije kosarkaski klub ili kompanija , a vladike nisu kosarkasi i menadzeri. Ili mozda jesu?
Nase vladike danas uz par izuzetaka su pravi karijeristi, racionalisti, liseni vjere u Duh sveti i blagodat i dobrim djelom otudjeni od izvornog pravoslavlja. Ako ne dodje do reforme i to duhovne, a ne one koju Grigorije sanja, raskol nam dolazi uskoro.
Preporuke:
0
0
13 petak, 12 decembar 2008 18:00
Vlada Kanada
Postovanje hiljadugodisnjih crkvenih kanona je obaveza patrijarha i svih mitropolita, vladika, monaha i svestenika. Ovim pismom vladika Grigorije (koga sam licno upoznao prilikom njegovog boravka u Kanadi) se svrstava na stranu ovih koji bi crkvene kanone menjali onako kako njima odgovara za njihove najlicnije dnevne potrebe. Pridruzuje se evroskojevicma, koji bi da gospodare Srpskom Crkvom, kao sto gospodare 'sprskim' politickim partijama, ministarstvima i celom ‘sprskom drzavom’. Srpska Crkva nije partijska organizacija ili javno preduzece. Sva sadasnja svestena lica, bez obzira na mesto u crkvenoj hijerarhiji, moraju da se pridrzavaju i sprovode ove kanone u ime Srpskog Naroda (onog na Onom Svetu, ovog na ovom svetu, i onom sto ce tek doci), kojima Srpska Crkva i pripada. Da li vladika Grigorije zeli evropskog komesara da sedi s desne strane Srpskog Patrijarha?
Preporuke:
0
0
14 nedelja, 14 decembar 2008 17:40
Milan
Vladika Grigorije postavlja niz pitanja izbegavajući ona glavna: 1. molitve našeg nemoćnog patrijarha Pavla su daleko jače od besomučne turneje njegovog duhovnog oca i Velikog Inkvizitora Atanasija 2. šta v. Grigorije misli o smrtnosti duše i da li učenje v. Ignjatija (u njegovim žalosnim knjigama) razara duše studenata bogoslova u Beogradu 3. sukobi v. Atanasija i njegovih sledbenika sa svima koji drukčije misle su počeli zbog gordosti i prevelike, a nepotrebne, jezuitske učenosti njihove a ne gluposti i pokvarenosti narodne 4. zar on i Atanasije misle da su veći hrišćani od Svetog Vladike Nikolaja Žičkog i Avve Justina Ćelijskog koji ni pomišljali nisu o novotarijama 5. naš sveti patrijarh je još živ iako onoliko smiren, hvala Bogu, koliko v. Grigorije zamisliti ne može 6. njegova molba Saboru SPC je upravo zbog takvog smirenja i nastala 7. v. Grigorije u čitavom svom gordom pismu ni jednom rečju ne kaže da je dužan svaki arhijerej da se prikloni i pokloni pred odlukama Sabora SPC 8. tri odluke Sabora o služenju kako je služeno za vreme Sv.Vl.Nikolaja bacaju pod noge upravo "KANONSKI" v. Atanasije, Grigorije, Ignjatije, Irinej (Bulović) i drugi a v. Grigorije traži autoritativnog patrijarha 9. takav patrijarh bi prvo trebao da rasčini sve arhijereje koji odluke Sabora SPC ne poštuju itd. itd. Moglo bi još mnogo da se napiše ali, hvala Bogu, ostali učesnici ovih komentara postaviše mnogo pravih pitanja od kojih će, verovatno, vladika Grigorije da dobije glavobolju ako je u stanju da pobedi svoju gordost i smireno zapita sebe gde je on pogrešio pre nego što počne da proziva ostale arhijereje svete naše crkve.
Preporuke:
0
0
15 ponedeljak, 15 decembar 2008 01:00
Dimitrije, Kotor - Crna Gora
Potpuno se slažem sa Vladikom Grigorijem, i ne samo ja, već većina vjernog naroda naše Saborne Crkve Hristove, koji joj misli dobro, i žele njeno dalje uzrastanje.

Znam da dijelimo mišljenje sa Vladikom Grigorijem i zbog toga što isto tako kao i on dobro znamo za mnoge odluke Patrijarha Pavla, koje nijesu bile dobre, ali i mnoge loše odluke, koje nijesu njegove, već su rezultat haosa koji je nastao njegovim nečinjenjem.

Znamo i za mnoge odluke drugih arhijereja, za koje vjerni narod ne zna, ali nijesam siguran da li je dobro što ih ne zna. Prosto, nijesam više siguran, da li je ispravnije ćutati, ili "razvezati čvorove"... i šta je od toga na korist Crkve...

Ali sam zaista siguran, da ovakvim istupima arhijereja, Pravoslavna crkva svjedoči i sada i ovdje, da je živa, i da će biti živa do kraja svijeta i vijeka.
Preporuke:
0
0
16 ponedeljak, 15 decembar 2008 02:10
Od Grigorija do Grigorija: patrijarh po volji LDP-a
Ukazom Dr. Ante Pavelića od 3. aprila 1942. godine po naređenju nemačkih vlasti, osnovana je Hrvatska pravoslavna crkva kao nastojanje NDH da se pokaže da nema progona Srba u Hrvatskoj te da se potpuno onemogući uticaj iz Beograda putem Srpske pravoslavne crkve.

Ante Pavelić je izabrao Geromegena (Grigorij Ivanovič Maksimovič), ruskog kaluđera, emigranta, kao pogodnu ličnost za patrijarha Hrvatske pravoslavne crkve, a pokrenut je i časopis "Hrvatska Pravoslavna Crkva" čiji je glavni urednik bio Savić Marković Štedimlija. Pavelić je imao potpunu kontrolu nad njenim radom, čime je obezbedio da ta crkva, naročito kada se radi o propagiranju ustaškog pokreta, postane prava i prvorazredna agentura tog pokreta.
Preporuke:
0
0
17 utorak, 16 decembar 2008 08:26
Danilo
Vec duze vrijeme trazim po raznim novinama nesto konkretnije u vezi najnovije situcije u SPC-i,ali nikako ne uspijevam.Svi pisu nesto okolo,naokolo,kao sto je i samo pismo Vladike Zahumsko-Hercegovackog i Primorskog Grigorija,ali je jasno da se iza brda nesto "debelo" valja.Definitivno,SPC je u velikoj krizi,podijeljena,nejedinstvena,a narod obicni o tome malo zna.Zasto se krije od naroda prava situacija i zasto se krije koja su to dva nepomirljiva tabora u SPC i sta je krajnji cilj jednog i drugog.Posljednji sastanak lidera Hriscanskih crkava u Italiji(Raveni) pokazao je da rukovodstvo SPC-a prihvata razgovore i reforme koje vode ka ujedinjenju sa Vatikanom i naravno na celu sa Papom.Dakle,pokatolicavanje pravoslavnih crkava.Samo su predstavnici Ruske P.C. napustili sastanak u Raveni ne zeleci ni da slusaju vatikanske propozicije.Do dana danasnjega niko iz SPC nije javno objavio sta su to potpisali Predstavnici SPC Amfilohije-Risto-Radovic,Irinej Bulovic,Vladika Zagrebacko-Ljubljanski Jovan i ne znam ko je jos tamo bio.Ocito je da oni rade na "reformama" koje znaci pokatolicavanje srpskog naroda.U tu grupu spada i Vladika Grigorije koji SPC vidi u Evroatlantskim integracijama,a priznanje "nezavisnog" KosMeta kao da je vec najavio.Druga struja u SPC koja se protivi toj"reformi"je dosta slabija jer nema podrsku DOS-vlasti i nema novca kao Amfilohije koji u manastiru Sv.Vasilija Ostroskog pod Ostrogom godisnje ostvari prihod od 56 miliona evra i koji s tim novcem vlada SPC-om.Cak se malo pise da su ovi "reformatori" u velikoj mjeri okrenuli ledja Ruskoj Pravoslavnoj Crkvi,iako Rusi zele saradnju i cesto daju novcane pomoci SPC-u.Zbog ove cijele situacije u SPC-u,molio bih nekoga od uvazenih i,po mom misljenju,jako sposobnih novinara iz NSPM da se malo vise unese u istrazivanje stanja u nasoj Crkvi i da obicnom narodu i na jednostavan nacin objasni sta se to,stvarno,desava u nasoj Svetosavskoj Crkvi.
Preporuke:
0
0
18 utorak, 16 decembar 2008 19:04
odgovor Danilu
Vladika Voljom Druge Srbije Grigorije sigurno je na evroatlantskoj strani i milošću Gospodina Ministra iz DS-a viđen je kao budući Patrijarh svesrpski. To je, za sada, jedino jasno. Imam utisak da Vi naročito ističete i teško optužujete neke druge vladike (na prvom mestu Amfilohija), trenutne oponente vladike Grigorija, dok se od ovog poslednjeg (Grigorije) samo uzgredno ograđujete. Suguran sam da Vi to ne radite namerno, ali je efekat ovakvog unošenja pometnje i prebacivanja težišta sa notornog Grigorija na njegove oponente, nešto što može da ide u prilog isključivo samom - Grigoriju!
Preporuke:
0
0
19 utorak, 16 decembar 2008 19:14
Vladin i nevladin vladika
Vladika Grigorije uspeo je da objedini vlast i građansko društvo, javnu i civilnu sferu: vladiku podržavaju i Vlada i NEVLADINE organizacije. Svaka čast!
Preporuke:
0
0
20 sreda, 17 decembar 2008 01:49
jefrem
Glavni problem je u tome sto Patrijarh Pavle nije u mogucnosti da obavlja svoje duznosti, a za to vreme episkopi u svojim eparhijama rade sta hoce.
Preporuke:
0
0
21 sreda, 17 decembar 2008 10:00
Odgovor na "Odgovor Danilu" od 16/12/08 18:04
Postovani g-dine,mislim da Vi i ja imamo iste ili slicne poglede na aktuelnu situaciju u SPC-i,ali je sigurno da ni ja,a ni Vi nemamo dovoljno informacija o tome kako su orjentisane pojedine Vladike SPC-e u odnosu na "reforme"SPC-e koje se spominju.Moja namjera je bila da se izjasnim protiv tkz."reformista" u SPC,koje,bez ikakve sumnje,predvodi Vladika Zahumsko-Hercegovacki Grigorije.Medjutim,mislim da je Vladika Grigorije samo jedan eksponent drustva "reformista" kojima se ne suprotstavlja ni Vladika Amfilohije,cak im daje podrsku,iako zamjenjuje Patrijarha Pavla,pa mislim da se i on nalazi u tom istom drustvu.Prvo,zasto Mitropolit Amfilohije ne kaze javno srpskim pravoslavnim vjernicima sta su potpisali u Raveni na sastanku sa predstavnicima Vatikana.Samo su Rusi napustili taj zbor.On je bio sef delegacije SPC-e.Mnogi su ga pitali da da odgovor na tu temu,ali,on je ostao nijem.Drugo pitanje je,zasto je Mitropolit Amfilohije skinuo Srpsku zastavu sa Manastira na Cetinju i zamjenio je sa crnogorskom zastavom?Zasto Mitropolit Amfilohije svoju Mitropoliju Crnogorsko-Primorsku ne naziva vise SRPSKOM,nego samo Mitropolijom Crnogorsko-Primorskom.Promjene u njegovom ponasanju su nastale nakon proglasenja nezavisne drzave Crne Gore.O tome se mnogo pisalo.Zasto Mitropolit Amfilohije ne da podrsku Vladiki Artemiju u borbi za KosMet i zasto nije dao podrsku ocu Filaretu kada mu Milova policija nije dala uci u Crnu Goru,a Vladika Grigorije se,maltene,sprda sa gestom oca Filareta kada je strajkovao gladju na crnogorskoj granici.Ima jos mnogo primjera gdje se Amfilohije pokazuje kao jedan od "reformatora" SPC-e.Ja se samo bojim da Vladika Grigorije,kobajagi,napada Mitropolita Amfilohija,kako bi se,u javnosti,stvorio utisak da nisu istomisljenici i kako bi DS-vlast imala odrijesene ruke da za izbor Patrijarha SPC-e ima tri imena u sesiru gdje ce biti svejedno ko ce biti izvucen,jer ce sva trojica biti "reformisti".Ako grijesim u vezi V.Amfilohija,ja se duboko izvinjavam.
Preporuke:
0
0
22 sreda, 17 decembar 2008 16:13
Odgovor na "Odgovor na 'odgovor Danilu'"
Gospodine Danilo, ne verujem da imamo isti pogled na SPC - verovali ili ne, među čitaocima NSPM-a ima i onih koji nisu verujući, pa i onih koji čak nisu ni Srbi. U jednom se, ipak, slažemo: najveću opasnost predstavlja eventualni izbor evroatlantski orijentisanog poglavara, zvao se on Grigorije ili Amfilohije - sasvim sam ravnodušan prema Amfilohiju, nemojte pogrešno da me shvatite, nisam nameravao da ga branim. Moram da priznam da je i meni bilo neobično to što Amfilohije izbegava da svoju mitropoliju nazove srpskom, ali nemam dovoljno podataka o Amfilohiju, još manje o zapletima u CG. Ove događaje posmatram iz beogradske perspektive i odavde je jedino nedvosmisleno jasno da je Grigorije ne samo eksponent politike ministra vera, vec i da je sasvim po ukusu "druge Srbije", nevladinih organizacija i LDP-a.
Preporuke:
0
0
23 sreda, 17 decembar 2008 17:43
Ivana
(Jedan ugledan i učen mladi čovjek, koji čitavim svojim bićem živi u Crkvi, rekao mi je tog jutra da mu je sada sasvim jasno zašto smo izgubili i Crnu Goru i Kosovo i doživjeli takav poraz u Hrvatskoj: "Sad mi je jasno", rekao mi je, "zašto sve više ozbiljnih ljudi neće ni da čuje riječ o Crkvi")

......ova prethodna konstatacija nije na mestu. A to da su mladi i obrazovani vernici razocarani ne izborom novog patrijarha nije tacno, tj ne moze se generalizovati.
Ja sam mlada i obrazovana i vernik i znam jos dosta takvih kojima je laknulo posle sabora, malo naivno verujuci da je odluka bila jednoglasna.Mislili smo da je tako najpametnije, zasada, da bi se izbeglo nepotrebno razvlacenje crkve po medijima, ali ocigledno tako nesto nije moglo biti izbegnuto.
Razocarana, kako god da okrenes. Ali treba gledati ono sto je bitno, ma ko nam bio ili episkop ili patrijarh
Preporuke:
0
0
24 sreda, 17 decembar 2008 20:26
jedan ali vredan
Čim čujemo šta neki vladika misli nama je lako da ga obeležimo da je za "drugu Srbiju"
Preporuke:
0
0
25 sreda, 17 decembar 2008 22:11
koliko jedan vladika vredi Drugoj Srbiji
Čim čujem da nekoga brani Druga Srbija, odmah mi je jasno šta taj neko može da misli (Srbiji).

Vladika je najveći dobitak za Drugu Srbiju, sada niko ne može da kaže da i Druga Srbija nema svog popa.

Sećamo se kako se tokom devedesetih dobro znalo ko među vladikama podržava Miloševića, a ko je za opoziciju - jedino Vesna Pešić nije imala svog dežurnog vladiku.

Želim da pozdravim činjenicu da je i Vesna konačno dobila svoj deo kolača, čime je Crkva ravnomerno raspoređena čitavom društvu (a uspostavljen je i "gender balance").
Preporuke:
0
0
26 sreda, 17 decembar 2008 23:59
jefrem
Nije ni mogao da podrzi Filareta u njegovom strajku gladju, jer strajk gladju hriscanstvo neodobrava (isto kao i samoubistvo).
Preporuke:
0
0
27 petak, 19 decembar 2008 02:45
Dimitrije, Kotor - Crna Gora
Imam osjećaj, i pored toga što mnogi komentari na različite načine tumače "jeretičko" pismo Vladike Grigorija, da ih piše ista ruka. Naravno, može se lako pretpostaviti šta je cilj. Toliko ga je sablaznila reakcija jednog episkopa.
Jer, što bi rekao jedan moj parohijanin: nije to baš tako jednostavna priča ili obično pismo, čovjek hoće da razori Crkvu i to ne bilo koju, već svetosavsku, srpsku, a tu nema posustajanja i malodušnosti. A ja dodao: Da sačuvamo naše srpstvo, dakako. To je inače sublimacija one poznate ideologije "Sve za srpstvo, srpstvo ni za što". Crkveno, odnosno hrišćanski, nema što.
Znam da je ovo veoma ozbiljna tema, da bi se o njoj pisalo ovako neozbiljno, ali sam se toliko naslušao u ovih poslednjih dvadeset godina raznih "dušebrižnika" i "stradalnika" za Crkvu i naciju, da mi malo postalo muka od toga. Zar je jedno pismo, bratsko obraćanje, poziv na dijalog, toliko raspametilo pojedine ljude da zaborave da je Grigorije i episkop, glava crkve u svojoj namučenoj eparhiji, da je neka tamo zajednica okupljena oko njega, da je on nekome jedini duhodavac i darodavac, i da je ispod svakog nivoa na taj način diskvalifikovati jednog episkopa, ili ako hoćete čovjeka, svejedno. I pri tome se još i hrišćaninom nazivati.
Doduše, pamti Crkva i mnogo gore stvari od ove internet pljuvačine kao i mnoge "vjernike", koji su skončali ovozemaljski život misleći da čine bogougodna djela.
Vrijeme je majstorsko rešeto...
Preporuke:
0
0
28 petak, 19 decembar 2008 16:40
Marija, odgovor Dimitriju
Neobično je to što Vi, g. Dimitrije, posle kampanje koju je pokrenuo g. Grigorije, kampanje u kojoj zajedno sa g. Grigorijem učestvuju moćni aparati vlasti i nevladinog sektora, optužujete one koji su izneli svoje sumnje u namere g. Grigorija, dakle one iza kojih ne stoje ni vlast ni uticajni mediji ni nevladine organizacije. Ja sam se već oglasila u jednom od prethodnih komentara. S obzirom na prezir koji je u svom pismu g. Grigorije pokazao prema stavu "običnog naroda", verovatno treba da zaključim da nisam dostojna da mislim i da se politički određujem, jer nisam deo elite na koju se poziva g. Grigorije. Svojim pismom i kampanjom u medijima, g. Grigorije se obratio celom društvu, nije želeo da problem ostavi u okviru SPC-a, čime je otvorio prostor za to da svaki građanin zauzme stav prema sukobu u SPC i ja sam taj stav kao običan građanin/ka iznela. Mogu samo da zaključim da u društvu za koje se bori g. Grigorije (i oni koji ga podržavaju) svi glasovi ne bi vredelo jednako. Ja nisam deo srpske elite (po merilima g. Grigorija), nisam ni pravoslavna Srpkinja, a još sam i žensko. Imam utisak da su to, za Vas i g. Grigorija, tri dobra razloga da mi osporite pravo da politički mislim i da javno saopštim svoje mišljenje.
Preporuke:
0
0
29 subota, 20 decembar 2008 02:05
Dimitrije, Kotor - odgovor Mariji
Draga Marija,
niko nije osporio vama da mislite, pogotovo ne vama kao ženi, srpkinji i vjernici, već se to u devedesepet odsto komentara osporava jednom arhijereju Pravoslavne crkve. Da vas podsjetim, Vladika Grigorije se javno obratio članovima Arhijerejskog Sabora, tražeći od njih reakciju, mišljenje, stav, odgovor...Valjda na to ima pravo.

Naravno, nije sporno da vjernici komentarišu stanje u crkvi, ili rad svojih arhijereja, pa to se radilo i u prvim vjekovima hrišćanstva, i to na ulicama, pijacama, radnjama, na svim mjestima, čak su te rasprave bile dogmatskog karaktera, a ne samo o pitanjima organizacije i poštovanju kanona.
Ali, zar ne mislite da je beslovesno optužiti Vladiku Grigorija za izdaju, zavjeru protiv pravoslavlja, stranog plaćenika, vatikanskog djelatnika, opunomoćenog predstavnika Sonje Biserko, članstvo u LDP-u, "vladinog" favorita za izbor patrijarha, itd. Marija, pa kakvi smo mi to ljudi. Gdje je tu "drugi", valjda i on ima neko pravo, pa makar bio i arhijerej SPC.

I još nešto, ko je taj teološki autoritet da kaže, da su vladike Ignjatije, Irinej, Grigorije, Atanasije, i još poneki, jeretici, obmanjivači, prevaranti, lažni propovjednici vjere i istine...
Šta to oni kažu, a što je u nesaglasju sa svetim ocima i učiteljima crkve? U kojoj patrologiji, žitijama svetih, ili nekoj drugoj literaturi se to može pročitati? Volio bih da pogledam to štivo, to predanje, ili kanon...

Na kraju, mada se ovo ne odnosi na vaš komentar, ali nije naša crkva ni svetosavska, ni srpska, već Hristova. On je njena glava, početak i kraj. Možda je ovo suvišno što ću vam reći: Vas i mene će Bog, nadamo se, poznati kao Mariju i Dimitrija, a ne po našem prezimenu, nacionalnoj pripadnosti, porodici, bratstvu, plemenu, ili po Svetom Savi. Njega je Gospod proslavio i ovdje i kod sebe, ali to nije presudna činjenica za naše spasenje...
Preporuke:
0
0
30 subota, 20 decembar 2008 02:22
Informacija iz Tvrdoša
Mitropolit crnogorsko-primorski Amfilohije i episkop zahumsko-hercegovački Grigorije složili su se danas da goruća pitanja Crkve treba, kao što je to oduvek bilo, rešavati kroz zakonodavne i izvršne organe - Sveti arhijerski Sabor i Sveti arhijereski Sinod, saopštila je Episkopija zahumsko- hercegovačka.

Mitropolit Amfilohije posetio je danas manastir Tvrdoš, u kome stoluje episkop Grigorije, povodom Svetog Nikole, krsne slave umirovljenog episkopa zahumsko-hercegovačkog i primorskog Atanasija.

U saopštenju dostavljenom Tanjugu se navodi da su dvojica crkvenih velikodostojnika bratski razgovarali o tekućim crkvenim pitanjima i o nemiru koji je nastao u javnosti posle neovlašćenog objavljivanja pisma koje je vladika Grigorije uputio arhijerejima Srpske pravoslavne crkve.

Mitropolit Amfilohije i episkop Grigorije su konstatovali da se pokazalo da preterano uplitanje javnosti u ovu vrstu životnih pitanja Crkve ne samo da ne dovodi do rešenja postojećih problema već ih još i usložnjava.

Dijalog je svakako potreban i on je u samoj prirodi crkve, njenom ustrojstvu i preduslov je da se on obavlja na pravom mestu i na pravi način, navedeno je u saopštenju.

Mitropolit Amfilohije i episkop Grigorije su, kako se navodi, zaključili da apstolski i saborni dijalog uvek dovodi do onoga do čega je doveo i Prvi sabor u Jerusalimu koji je završen rečima "izmoli se Duhu Svetom i nama".
Preporuke:
0
0
31 subota, 20 decembar 2008 20:22
strašno vladika političar
Eh nije prvi put da se naše Vladike hvataju posla za koji nisu kvalifikovane a to je politika. Pismo V. Grigorija je to, politika i ništa više, tako treba čitati pismo i tako treba razmišljati o onome što je napisano. Iako se bavi crkvenim pitanjima neke poruke strašno slično zvuče porukama ZES-a. Opasno je mešati politiku i religiju. Što se gospodina Dimitrija tiče, koji opravdava pismo v. Grigorija, neka se prisjeti kakve je posledice po srpski narod u Crnoj Gori imalo bavljenje politikom 97/98 v. Amfilohija. Pa sad neka razmisli kakve bi posledice moglo imati i ovo bavljenje politikom v. Grigorija. umesto da crkva ujedinjuje narod javnim pismom vladika razjedinjuje, strašno pastirski, razlike u mišljenjima uvek ima, ali koristiti trenutne političke pamflete (reforme,i ostale popularne parole) da bi se rešilo pitanje crkve je neozbiljno.
Preporuke:
0
0
32 sreda, 24 decembar 2008 12:05
Vasa
Dragi prijatelji,
Pitanja koja su pokrenuta pismom vladike Grigorija sigurno nisu mala ni beznačajna i ne očekujem da ćemo mi obični smrtnici dati potpune odgovore na njih.
Pre bilo kakvog komentara o samom pismu nešto bih rekao o svojim opštim razmišljanjima.Kao čovek,vernik,Srbin i građanin-državljanin Srbije razmišljam o društvu u kome živim i često se pitam šta nam je to činiti da na adekvatan način prihvatimo promene u svetu, a da to bude na opšte dobro, na dobro našeg naroda i nas pojedinaca.
Ma koliko neko mislio da o svemu odlučuje narod, ja mislim da da se on češće zloupotrebljava i da se na njega uvek pozivaju svi i kad treba i kad ne treba.Narod je naš isti ko i svi drugi narodi (sigurno sa svojim specifinostima)niti ga treba kuditi niti posebno hvaliti.
Ja bih ovog puta pokušao nešto da kažem o elitama ovog naroda.Možda se nekome neće svideti ova reč elita, ali pokušajte da me razumete.
Svaki narod ima svoje elite, ato su:politička,intelektualna,duhovna,vojna,ekonomska elita.
Da bi nekom narodu (državi, društvu) bilo dobro ili, bolje rečeno, da bi bio siguran da ide pravim putem potrebno je da te elite imaju potrebno jedinstvo. Naravno ne mislim na jednoumlje.
Pa da vidimo,kratko, kakve su naše elite:
Polipička elita. Ima li koga u Srbiji da misli da većina naših političara i zaslužuje reč elita?Nemaju oni ni minimum potrebnog jedinstva, oni su suprostavljeni oko svega i svačega.Samo jedno im je zajedničko, ato je lični intetres.Sukobljeni su po osnovnim pitanjima:nacionalno,demokratsko, socijalno pitanje. Da ne komentarišem dalje dovoljno je samo da Vas pitam u kojoj stranci ima demokratije, a svi se u nju kunu?
Za mene lično sva ova pitanja nisu isključiva niti ih smatram suprotstavljenim, sva su bitna.
Intelektualna elita. Da počnemo od Srpske akademije nauka. Totalno razbijena.
Duhovna elita. Nemamo trojicu episkopa koji međusobno govore!?Ne podržavam Grigorija, ali sam siguran da o tome što on hoće treba da razgovaraju i prav.promišljaju
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner