петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

О дијалогу (или још једном о фуснотама и барикадама)

Kоментари (10) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 08 децембар 2008 14:59
Александар В.
Не вреди професоре. Наши неолиберали и европејски неокомуснити су убеђени да је оно што износе неприкосновена истина и једини исправан поглед на свет. Фукојамовски се односе према сваком конкурентном или другачијем мишљењу као нечему чему је дошао апсолутни крај, у потпуности негирајући потребу постојања акадмске отворености и дискусије и коначно међусобног поштовања унаточ различитим ставовима. Интелектуалци окупљени око НСПМ су називани десничарима и људима који афирмиошу неке негативне и ретроградне идеје, а ово је једино место на којем вам неће бити цензурисан коментар и на којем ће бити објављен ваш лични став. Интересантни су погледи на демократију представника "Друге Србије" јер слобода мишљења је резервисана само за њихов круг док други припадају неком нижерангираном слоју који ће бити критикован, дисквалификован и исмејан. Ако се мало окренемо историји, лако ћемо овакво делање аналогијски повезати са идејама које су се показале веома опасне у цивилизацији. Толико о либералној демократији..
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 08 децембар 2008 17:15
Petar
Gospodin Dinić je požurio da se obračuna sa gdinom Antonićem jer je, očigledno, sezona lova na Antonićevu "političku nekorektnost" u toku, pa Dinić ne želi da ostane bez trofeja. Zanimljivo je kako je gospodin Dinić osetljiv na (navodnu) homofobiju kada ova dolazi iz redova "nacinalista", dok je potpuno nezinteresovan za homofobiju ili druge oblike ksenofobije tzv. "druge Srbije". Ja se dobro sećam prvog homofobičnog ispada u "velikoj politici": pri samom kraju Miloševićeve vlasti, Vladan Batić je na jednom velikom opozicionom mitingu izjavio da pripadnici Miloševićevog režima nisu samo kriminalci nego su čak i homoseksualci - sugerišući da je ovo drugo, valjda, još gore. Tada se niko od nevladinih dušebrižnika nije ogradio od ove Batićeve izjave; nikome iz LDP-a ova Batićeva izjava nije smetala kada je sa istim (Batićem) pravio koaliciju. Takođe, nikome iz "druge Srbije" nisu smetale Batićevi i St. Protićevi stavovi o Nediću i Ljotiću. Gospodin Dinić neodoljivo podseća na dežurnog zaverologa "druge Srbije", Jovana Bajforda, koji je, takođe, potpuno indiferentan prema eksplicitnom antisemitizmu istaknutih predstavnika "druge Srbije", dok je u stanju da antisemitizam Srba traži u marginalnim pojavama i ličnostima poput nadri-psihologa Đurđevića i sl. Kada homofobija, ksenofobija, rasizam i antisemitizam dolaze iz "druge Srbije", onda je to za gospodu Dinića, Bajforda i druge NGO-analitičare, izgleda, benigni rasizam. Međutim, ako se neko ko je - poput g. Antonića - prokazan od strane "druge Srbije", usudi da kritički analizira tzv. "politike identiteta", odmah se pojavljuju dežurni NGO-analitičari ne bi li dokazali da se u svakoj fusnoti, reči, slovu, glasu ili pogledu g. Antonića i drugih kritičara "druge Srbije", kriju ksenofobija, nacionalizam ili homofobija.
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 08 децембар 2008 17:31
Lav
Gdin Antonić je objavio za njega neuobičajeno loše potkrepljen tekst o temi za koju i sam priznaje da se njom bavio tek uzgredno. Pristigli odgovori su bili uljudni, dobro napisani, i, čini mi se, uspeli su da opovrgnu Antonićeve teze. Nivo komunikacije u našoj javnosti je ovom razmenom svakako podignut. Ipak, primećujem da, kada su teme, na primer, odosi između Srbije i međunarodne zajednice, odgovornost za ratne zločine ili položaj Vojvodine, ovakvih reagovanja nema, i tek se poseže za već standardnim uvredama i ad hominem "argumentima". A reagovanja su potrebna, da bio se videlo da li "druga Srbija" uopšte ima ikakvu političku viziju, i najzad, da bi se zaista otvorio dijalog o važnim društvenim pitanjima.
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 08 децембар 2008 18:04
Павле Крстић
Антонић је текстом "Пораз геј лобија" показао да не зазире од десничарског популизма, а сада са овим текстом недвосмислено показује да не зазире ни од типичног скин-хед цинизма: као кад скин-хеду кажете да упркос томе што живимо у слободном друштву није дозвољено јавно одпоздрављати фашистичким поздравом, а он се позове на своја права, па каже "где је моја слобода да се изразим?". Е, управо је у томе ствар - слободно друштво није оно у ком је све дозвољено, већ оно у ком је санкционисано нарушавање слободе другога. Ако је Антонић могао без и мало задршке да иступи са нечим толико ниским, увређујућим, нетолерантним као што је синтагма "геј лоби", онда тешко да може сад да његов позив на његове личне слободе буде схваћен озбиљно. Не помаже ово јавно изјашњавањеу ком се Антонић изјашњава као либерал, не помаже ни то што је одједном почео да одговара иако то раније није радио, нити то што је чак одговорио на "Пешчанику". Не помаже, јер у светлу његових досадашњих текстова, може да се види да Антонић поново тражи "лакши пут". Па хајте молим Вас, како сад мислите да Вас било ко схвати озбиљно с овим позивањем на личне слободе, кад сте без пардона претходно онако писали о антифашизму, о хомосексуалцима, и о чему све не - и како све не!
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 08 децембар 2008 22:37
Nebojsa Matic
Glavni problem sa dijalogom izmedju gej (aktivista) i njihovih protivnika je taj sto potonji osporavaju ovim prvima osnovna prava, pa cak i fizicku sigurnost, dok ovi prvi ne osporavaju ovim potonjima nista (osim samoproklamovanog prava da propisuju koga ce voleti). O kakvom se dijalogu onda tu radi? To mu otprilike dodje kao dijalog izmedju siledzije i zrtve.
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 08 децембар 2008 23:51
Filipika
Sa zahvalnoscu pratim dragocenu grupicu autora okupljenih oko NSPM i zato ne mogu da se ne ljutim zbog spremnosti Slobodana Antonica da ulozi toliko sopstvenog integriteta u odbranu neodbranjivog. Dinic nije napisao kritiku, nema ovde polemike, u pitanju je potpuna dekonstrukcija iracionalnosti Antoniceve homofobije. Homoseksualnost je Seksualnost! Mi danas ne znamo zasto se kod svih ljudi Seksualnost ne uoblici kao heteroseksualnost: mozda su u pitanju geni, porodicni odnosi, mozda slucajni propust da se pojmi korisnost heteroseksualnosti. Ali ono sto znamo je da homoseksualci postoje u svim epohama, u najrazlicitijim tipovima drustvenog i porodicnog uredjenja, na svim meridijanima, uprkos brojnim zabranama i proganjanjima. I danas oni ne zele vise da zive u laznim heteroseksualnim brakovima ili da budu evnusi ili nesto deseto, vec zele da zive slobodno u homoseksualnom braku. I to je to, hajmo dalje. Menjajte (se) da bi sacuvali.
Препоруке:
0
0
7 уторак, 09 децембар 2008 00:45
Nebojsa
Moj je utisak da Antonić nema ništa protiv homoseksualaca i da ga nije briga da li neki ljudi u svojim krevetima više vole ove ili one poze, jednog ili dva partnera, kao i kojeg su pola ti partneri... Ako me osećaj ne vara, Antonić hoće da kaže da druga Srbija kod nas (a u svetu neke druge "druge Srbije") zloupotrebljava pitanje manjinskih prava i to tako što ga koristi u svoje svrhe u dnevnopolitičkim obračunima, a da same manjine (seksualne i druge) od ovakve instrumentalizacije nemaju nikakve koristi, naprotiv.
Препоруке:
0
0
8 уторак, 09 децембар 2008 06:24
barba
Gospodin Antonic bas i nije morao da odgovara gospodinu Dinicu iz vise razloga, prvenstveno sto je Diniceva kritika inferiorna u svakom pogledu u odnosu na originalni Antonicev clanak. Nije valjda da neko ocekuje da gej zajednica prihvati ista od razloga koje tradicionalna zajednica istice. Odgovorom se daje legitimnost necem sto nije ni u peti ogromnoj vecini Srba, pa se u to ne treba preterano ni upetljavati. Drzi focus na onome sto je najprece, a ovo ostalo usput, tek da se ne upusti - a to originalni clanak postize sasvim dovoljno.
Препоруке:
0
0
9 уторак, 09 децембар 2008 19:45
Jovan London
Zivim u Londonu i apsolutno sam svedok izuzetno jakog gay lobija. Ovde se to vidi na svakom koraku.
Zelim samo da naglasim gde je problem, po mom misljenju. A on se nalazu u cinjenici da homoseksualci smatraju da imaju pravo na seksualno opredeljenje ali i da im iz toga proistice sve sto i onima u heteroseksualnim vezama. Niko ovde (ili bar vecina) ne mrzi homoseksualce pa ni profesor Antonic. Ja samo mislim da je njima potrebna pomoc jer to smatram anomalijom ili cak bolescu. Pada mi na pamet jedno pitanje koje je mozda i prejako ali objasnjava dilemu: Gde su granice tih sloboda? Da li ce i oni koji vole da opste sa zovotinjama sutra potraziti svoja prava? Naravno da homoseksualizam ne izjednacavam sa njima ali mislim da je problem iste vrste ali razlicitog nivoa
Препоруке:
0
0
10 среда, 10 децембар 2008 22:49
Nebojsa Matic
Pre neki dan bese i jedan iz Kanade tu na sajtu koji tvrdi da je tamo dovoljno da si homo i zaposlen, i onda si sigurica do krakja zivota, jer nema te sile koja ti moze uzeti posao sta god ti radio! Jovane,razlika izmedju homoseksualnog odnosa, i seksa sa zivotinjama, je naravno u tome da je prvo dobrovoljno, a drugo ne (ko pita zivotinju?), prvo je stvar licnih sloboda i preferenci, a drugo krivicno delo, tako da poredjenja nema i nece ga biti, a ako drustvo nekad ode u tom pravcu da se seks sa zivotinjama legitimise, to svakako nece biti krivica homoseksualaca per se.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер