уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Каталонија, Шкотска, Република Српска – како се правилно борити за самоопредељење

Kоментари (29) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 10 октобар 2017 06:04
Спиридон
Ако се траже поређења онда је Каталонија Словенија-Хрватска а Шпанија Србија-Југославија. Дакле прво треба знати да је за време Франкове владавине било забрањено коришћење каталонског језика па је као последица тога да људи који су се школовали тада не умеју да пишу каталонски тј само га говоре. Под два цела прича је последица економске кризе која дрма ЕУ, јер Каталонци као богатији нису задовољни расподелом средстава из државне касе пошто плаћају 23% укупног пореза који се скупи у Шпанији а Мадрид им враћа само 10% у виду инвестиција. Под три тренутној ситуацији погодује што је Рахој на челу владе коју предводи Partido Popular који су чврста рука десничари и који су послали чувену Guardia Civil да растера демонстрације-референдум, јер је иста по злу позната из доба Франка. Под четири проблем је шпански устав из 1978 кога многи виде као франкистички. Под пет право је увек произилазило из силе а не обрнуто, тако да су поређења са Српском бесмислена јер се бабе и жабе не сабирају...
Препоруке:
24
12
2 уторак, 10 октобар 2017 09:32
Samoopredjeljenje
Danas a tako je bilo i u prošlosti a biće i u budućnosti pravo na samoopredjeljenje naroda u nekoj državi do otcjepljenje od te države imaju pravo, imali su pravo i inače pravo i moći će to provesti samo oni narodi koji su spremni, voljni da upotrijebe sva sredstva da brane to svoje opredjeljenje a ukoliko nemaju volje ili nisu spremni da ulože napore ili ako nemaju sredstava , prije svega vojnih a odriču se istih u odbrani svoga samoopredjeljenja i nisu voljni da ih nabave i upotrijebe, takvi koji neće neće ni obraniti samoopredjeljenje, takvi će ostati samo na snovima o samoopredjeljenju i otcepljenju.Oni koji su radili, rade i raditi će suprotno od toga obraniti će svoje pravo na samoopredjeljenje i na otcjepljenje.Tako je bilo u Sloveniji, Hrvatskoj, BiH, tako će biti u Kataloniji i Kurdistanu, tako će biti svugdje gdje ima protivnika samoopredjeljenja do otcepljenja.
Препоруке:
18
2
3 уторак, 10 октобар 2017 09:36
пензионер Цвико
Код чињенице да је Каталонија најбогатији део Шпаније, случајно или намерно, изоставља се чињеница да је богатсво остварила унутар Шпаније. Шта се деси кад се најразвијенији регион одцепи, најбоље показује Словенија. Економија јој не бележи жељени успон већ пад. Нема тржишта па је присиљена да отвара фабрике у бившим СФРЈ републикама. А у време кризе са Грчком, покретало се и питање избацивања Словеније из "ЕУ-таназије". Како ствари стоје ово питање се увек може актуелизовати. Дакле, отцепљење није добро за економију али је добро за распад бирократске творевине "ЕУ-таназије".
Препоруке:
23
8
4 уторак, 10 октобар 2017 10:01
.
Autor je pomenuti Republiku Srpsku i njen "model" uspoređujući ga sa "modelima Slovenije, Hrvatske i BiH" i naveo najvažniju stvar "onako usput, između redova" da "isti ne bi mogao garantirati odgovarajući rezultat".Da, upravo navedena autorova konstatacija je "odgovor zašto samo priča o nezavisnosti a bez konkretnog djelovanja u vidu referenduma o nezavisnosti", jer autor navede "ne postoje garancije za rezultat" jer se stavlja "na klackalici ili kocku i ono što se ima" uz jasne protivnike "samoopredjeljenja" a to su NATO pakt, Hrvatska, Bošnjaci,nepovoljan razmještaj teritorije, koja je neprirodno razuđena i s vojnog aspekta bez strateške dubine, posebno u rejonu Brčkog, Modrićem, te posebno u tom pogledu težak položaj zapadnog dijela RS.Da Upravo navedeno je opozicija sugerirala Dodiku, ne kao kukavičluk već kao razumnu situaciju kada ga upozoravala da ne srlja u referendum.
Препоруке:
12
6
5 уторак, 10 октобар 2017 10:25
.
Autor pomenuti unutrašnji dijalog i demokratska prava, pa i pravo naroda pa i srpskog na samoopredjeljenje do otcepljenja.Da bog da Republika Srpska već danas to postigla i dobila sporazumni ili dogovorni razlaz, ali teško, teško će to ići, kada će protivnici nezavisnosti Republike Srpske odmah reći s što Srbi (JNA i Srbi) nisu dozvolil mirnu secesiju Slovenije, Hrvatske, BiH, što se vodio rat na Kosovu i Metohii, što se i danas od strane Srba osporava referendum o nezavisnosti i nezavisnost Crne Gore a onako usput i Makedonije.Srpski narod ima pravo na samoopredjeljenje do nezavisnosti, ali to mu nije priznato i morao je ratovati i 1991 i 1992 kada je branio svoju plebiscita u / referendum skupina odluku o ostanku u zajednici sa Srbijom (Jugoslaviji), tako da ne vjerujem da se danas ili da će se situacija u budućnosti promijeniti nabolje, jedino tako, kako je i bilo ili još gore jer je veće neprijateljstvo i zamrzavanje nego tada.
Препоруке:
13
8
6 уторак, 10 октобар 2017 14:25
серпска сарма, а мож и пасуљ@ Спиридон
Нико као Спиридон, стари либераш, а у коме чучи комунац! Важно је само "да не буде фашизма" и остале ТИТОИСТИЧКЕ флоскуле!
Препоруке:
21
9
7 уторак, 10 октобар 2017 16:03
Спиридон
@ серпска сарма, а мож и пасуљ

Тја било коме са иоле памети би било јасно после мог почетног поређења Србије са Шпаније односно Хрватске са Каталонијом на чијој сам ја претежно страни али где свака памет престаје ту почиње земља срБских интернет хероја. Елем покуашао сам, захваљујући неком личном познавању ситуације и гомили познаника претежно из Мадрида и Билбаоа, односно нешто мање из Барселоне и Валенсије да објасним као посматрач са стране у ком грму лежи каталонски зека али не вреди глувом патриЈоти шапутати ни ти ћоравом срБском подвижнику намигивати. Додуше нисам знао да је патриЈотама сад почело да смета када се не прича о генералу Франциску Франку у суперлативима...!?! Шта уосталом више ту рећи а не заплакати, јер како је почело вероватно ћете да ускоро кренете и да пишете како само глобалистички либераши говоре лоше о Мусолинију и Хитлеру, зато што их Сорош плаћа да то раде...
O tempora, o mores...
Препоруке:
11
12
8 уторак, 10 октобар 2017 16:31
пензионер Цвико
Ево потврде оног што сам написао у претходном коментару, најновија вест из света, односно Шпаније:

"Три велике привредне групације котиране на берзи у Мадриду најавиле да пребацују седиште ван Каталоније".

Колико ће их још отићи у већи део Шпаније? Или ако се овако настави, шта ће бити са снагом каталонске привреде која би Каталонији требала да обезбеди још бољи живот?

У социјалистичкој привреди имали смо јаке фирме које су пословале на СФРЈ тржишту. После распада, нестале су.

Кинези су направили неку верзију "социјализам плус капитализам" али ова прича води у другу тему.

Зашто је добро да се Каталонија отцепи. Због домино ефекта. Пуца Шпанија, пуца "ЕУ-таназија". Ми ће мо ако у међувремену опет не заглавимо у неку демократску јазбину, бити слободни. Живела слободна Србија!
Препоруке:
12
6
9 уторак, 10 октобар 2017 20:48
brzi
@penzioner Cviko
Brojke ( BDP pre raspad SFRJ i BDP samostalno) vas demantuju. A jedini koji se bune i žale da je bilo prije bolje su jedan dio državnih uhleba i onaj dio naroda koji je nekada živeo kao stado ovaca o kome su brinuli drugi. Ista priča je i u privredi, oni koji su ulagali u razvitak preživeli su dok su oni koji su bili osnivani po političkoj a ne privrednoj liniji propali. I dobro je da su propali, barem se sada ovaj poreski novac kojim su se nekada preživljavali ti politički privredni projekti korisnije troši.
Препоруке:
9
8
10 среда, 11 октобар 2017 10:05
Brojke lažu
brzi
Brojke ( BDP pre raspad SFRJ i BDP samostalno) vas demantuju. A jedini koji se bune i žale da je bilo prije bolje su jedan dio državnih uhleba i onaj dio naroda koji je nekada živeo kao stado ovaca o kome su brinuli drugi. Ista priča je i u privredi, oni koji su ulagali u razvitak preživeli

Tvoji argumenti za neonacističke sloveniju i hrvatsku, mogu jedino da se porede, da su "stada ovaca" iz nacističkih logora sami krivi što su bili okupirani i ubijani a "pametni nemci" što su ih ubijali i opljačkali i odneli zlato u Švajcarsku, te su na opljačkanom i dovedenim novim "logorašima" napravili 4 rajh.

Za "prethodnim vremenima" žale oni koji su pomagali u okupaciji Srpskog naroda, jer sadašnji kvislinzi ne traže njihove višedecenijske proverene usluge izdajnika

Plan titovih "nacional socijalista" iz Drezdena je izvršen do 1999. Ostala je još vojvodina po prvobitnom planu, ali će yunostalgičari dati i sandžak i jug do Niša za par evra povećanja
Препоруке:
3
7
11 среда, 11 октобар 2017 10:16
@Спиридон
Ti si "naš idol". Sad idi


i pametuj onima sa kojima radiš zajedno protiv Srpskog naroda kao "evropski demokrata"
Препоруке:
6
5
12 среда, 11 октобар 2017 10:20
@ Спиридон
Некада се са вама не слажем, некада ме баш насмеју ваши интелигентни коментари правог циника, некада мало претерате истина, али овог пута сте у праву.
Знате овде има људи који мисле да је само стаљинизам и комунизам био лош, а фашизму немају шта замерити, јер то је демократија са патриотским примесама, таман по њиховој мери и укусу. Стварно немам намеру да читам хвалоспеве о фашистичкој идеологији. Радије бих пристао да ми залепе на чело етикету либераша на чело.
Препоруке:
7
6
13 среда, 11 октобар 2017 12:34
Спиридон
@Спиридон

Ti si "naš idol". Sad idi

i pametuj onima sa kojima radiš zajedno protiv Srpskog naroda kao "evropski demokrata"


Под један седи доле један, не каже се Српског већ српског са малим почетним словом, то јест научи прво елемнтарни правопис свог рођеног језика, па онда причај/пиши било шта. Под два хвала на питању не сматрам се, нити сам се икада сматрао демократом а понајмање европским (шта год то већ било)а за одговор око тога шта ја то и са са киме заједно ради против српског народа, мислим да је најбоље да се обратиш неком психијатру, можда ти он може помоћи. Када дођеш у његову ординацију а ти му реци: Докторе, болујем од параноичне психозе, постоји једна завера и има тај неки Спиридон који се уротио против мене и целог српског народа, он и још ти неки људи са којима он то све заједно чини. Ето, била је моја људска дужност да ти помогнем колико год да је то било у мојој моћи. Свако добро...
Препоруке:
4
4
14 среда, 11 октобар 2017 13:04
2@@ Спиридон
Слажем се. ПатриЈота има монопол на НСПМ те му није довољно што дневно пошаље сто коментара, већ би својим простаклуком да елиминише са портала сваког ко иоле не доживљава родољубље на исти начин као он СрБски патриЈота.
Препоруке:
5
3
15 среда, 11 октобар 2017 13:09
Спиридон
@ среда, 11 октобар 2017 10:20 @ Спиридон

Знате овде има људи који мисле да је само стаљинизам и комунизам био лош, а фашизму немају шта замерити, јер то је демократија са патриотским примесама, таман по њиховој мери и укусу.


Ако вам то нешто значи, понекад намерно претерујем да бих изазвао реакцију код људи и да би ставили мало прст на чело и запитали се у шта то они верују. Што се тиче фашизма, ствар је јако једноставна. Наиме људи лутају, јер су из једног испирања мозга у титоизму улетели у деведесете и турбонационализам, где су им бивши партијски секретати објашњавали шта је тачно патриотизам уз неизбежни арсенал најневероватнијих теорије завера са коте Масони-Ватикан-Глобалисти-Сорош. Све у свему све је то једна магла у њиховим главама коју им продају шарлатански текстови и онда миц по миц, мало Ле Пен у Француској, па Орбан у Мађарској, онда Трамп, па АфД у Немачкој, сад ето и Франко. Нажалост знам тачно одакле ветар дува и не свиђа ми се али ни мало...
Препоруке:
6
3
16 среда, 11 октобар 2017 13:14
срамотно
Дежурна пудла је ту да отера сваког ко другачије мисли. Немам речи да искажем гађење према тој врсти простаклука и ниподаштавања другачијег става на тако примитиван начин.
Слика и прилика наших слободних медија и наше слободне државе.
И онда нека неко каже да нису сви исти, и да није само другачија амбалажа, а садржај исти.
Препоруке:
6
2
17 среда, 11 октобар 2017 13:45
brzi
@Brojke lažu

"When numbers talk bullshit walk" ili u prevodu "Kada brojke progovrore demagogija učuti".
Препоруке:
5
2
18 среда, 11 октобар 2017 14:50
Спиридон
@ среда, 11 октобар 2017 13:14 срамотно


Дежурна пудла је ту да отера сваког ко другачије мисли. Немам речи да искажем гађење према тој врсти простаклука и ниподаштавања другачијег става на тако примитиван начин.


Постало модерно да се пишу непотписани коментари на тему ко ће боље да добаци са коте као баба иза каце. То око пудле је претпостављам пример како треба бити уљудан а не простак који ниподоштава, па је л' да!? Колико ја примећујем моје мишљење је овде више као ендемска изумирућа категорија, јер остатак вас сте што се каже сложни као један, па уз маршала Титу и вожда Слобу, те јуначке синове, вас неће ни пакао смести, ви дижете чело, ви пишете неписмено а смело и чврсто стискате по интернету срБско патриЈотску пест. Према томе драги мој, проблем је као и увек што ви желите сами себе да слушате у одјеку и да се осећате сигурно и ушушкано у чопору истомишљеника, те чим дође неко другачији и каже нешто ван хорског гуслања одмах настане паника и кукање...
Препоруке:
6
5
19 среда, 11 октобар 2017 21:41
@brzi i kus

"When numbers talk bullshit walk" ili u prevodu "Kada brojke progovrore demagogija učuti".
Znači Vučićeve "brojke" nisu tačne ali "njegovog tate" jesu?
Pa od koga nauči da bude lažov i lopov?

Hoćeš da kažeš da su svi tekstovi na NSPM koji napadaju Vučića zbog lažnih brojki, "demagoški" i da postoji samo jedna prava istorija a to je titovih komunista i njihovih "brojki" i da pri tome tvrdiš da su jedino komunistički "izvori tačni"

Ako su tvoje "brojke tačne" kako to da je cela privreda krahirala još pre 1990.

Suprotno usvojenom mišljenju, da je "moćna privreda" SFRJ propala zbog "zlog zapada", SFRJ nikad nije ni postala država, nego "čekaonica" za ubijanje i proterivanje Srba.

Da u Stradiji postoji obični test inteligencije, bilo bi manje "komentatora" a naročito, Vučićevih, Dačićevih i Šešeljevih glasača, a decenijama nebi bili tamo gde jesmo i gde smo sada.
Препоруке:
2
3
20 четвртак, 12 октобар 2017 01:43
brzi
@@brzi i kus

Ja sam o brojkama pričao o ex SFRJ prije raspada i posle raspada. A vi spominjete Vučića a zaboravljate sve koji su bili pre Vučića. Vučić je samo posledica vašeg 200 godišnjeg narodno društvenog, mentalnog, nemara jer od kada postojite kao samostalan država stvorili ste samo jednu instituciju, koja funkcioniše sve ostale su njegova ikebana, svoga društva, koja odlučuje o svemu, vašeg vožda. Sve ostale institucije su kod vas ikebana vožda da može sa lakočom da vlada vama. A največa tragedija vašeg naroda jeste da svakog svog vožda birate sami i ništa ne naučite iz vlastitih iskustava. Krivac za to vam je vaša šuplja istorija koja je pravljena po sistemu što se babi snilo to je babi milo. To što sam naveo je konstatacija vaših istoričara ( Antić, Belajac, Mičeta, Marković) i radi te šuplje vlastite istorije i stradate kao narod jer uvek kada dođe do nekog međunarodnog političkog belaja vi ko po koncu vučete pogrešne poteze po sebe.
Препоруке:
4
4
21 четвртак, 12 октобар 2017 09:37
Hemus
@ brzi

Šta je to "šuplja istorija"?
Šta je to " medjunarodni politički belaj"?
Препоруке:
3
4
22 четвртак, 12 октобар 2017 10:42
Сељак Беземљаш1
Рат и његове циљеве, и услове у којима се рат води и циљеви остварују, формира историја.Циљеви су национални интереси дефинисани много пре рата.
Национално стоји као основа, као корен које опстаје без обзира на поразе, на политичке,културне,или било какве друге социјалне покрете.
Све остало је обична логореја.

Постоје велике силе које остварују своје интересе и изван разума.До пораза који их враћа међу мале а победника ставља међу велике.И постоје "мали"народи.

Није једноставно као што изгледа.
Историјска кретања изгледају хаотично као што су површном посматрачу хаотична кретања људи на пијаци.
Прошлост добија смисао тек у будућности.

Бомбардујући Србију (Југославију)SAD нису знале да ће им се то нарочито преко Русије вратити као бумеранг.
Што отвара пут РС за преговоре.
наставак
Препоруке:
8
3
23 четвртак, 12 октобар 2017 11:12
Сељак Беземљаш2
Ево примера како ради историја.
У Првом српском устанку Срби су уништили три турске армије.Више него све западне земње у ратовима са Турском, до Беча и назад.
Вечна слава српским устаницима.Без тога ништа али то не би било довољно.
У три рата са Турском од 1718.г па до 1791.г. територија је опустошена.Нарочито је Аустрија са великом верском нетолеранцијом чистила муслиманско становништво. Када је дошло до устанка није било знатнијег броја про турских становника који би гушили устанак.То се дешавало у свим другим земљама.(Тај несретни правац долине Мораве једном је одиграо и за нас)
Но ни то не би било довољно.
У рату са Турском,Аустрија је користила знатан број Срба у такозваним фрајкорима (слободним одредима).То ће створити обучене војнике и способне вође.
Архимандрит Стеван Јовановић написаће 1791.г. Програм српске самоуправе (то постоји од Темишварског сабора 1790.г.)Нико то није читао.
наставак
Препоруке:
6
3
24 четвртак, 12 октобар 2017 12:15
brzi
@Hemus
"Šuplja istorija" vam je to da imate ozbiljne vremenske rupe između pojedinih događaja iako se u tim vremenskim rupama događalo svašta. Navešču primer: Između Dušanovog carstav i prvog vašeg ustanka vaša istorija gotovo da ne postoji, barem ne u pisanom obliku da bi je učili i izučavali, a u to vreme se dogodilo svašta na vašoj teritoriji, mnoge bitne stvari pre svega po vaš narod. Ista priča sa šupljinama se nastavlja u vreme Karađorđevića i Obrenovića, a od prvog svetskog rata nadalje istorija vam je pisana ko da su je pisali žurnalisti žute štampe a ne istoričari. To nije moja konstatacija nego konstatacija vaših istoričara. I radi manjka izrađene vlastite istorije na osnovici arhivskih i istoriskih građa vama istoriju prpovedavaju razni Tarabići, babe Vange i slični. I na toj osnovci prave vaši političari i današnjost a sve to na kraju osetite vi sami na stnadardu svoga života koji je radi tih činjenica loš gledano u proseku na vaše celokupno stanovništvo.
Препоруке:
5
6
25 четвртак, 12 октобар 2017 13:15
@Спиридон
А још ме више изненађује што си се нашао прозван у мом коментару "срамотно" који није био теби упућен, већ овима што су те неоправдано напали.
Е сада ако се ти осећаш као дежурна пудла то је друга ствар.
Ја сам један сасвим небитан лик који у слободно време чита текстове на НСПМ и понекад пошаље неки коментар. Зато се и не потписујем. А и ти сигурно ниси Спиридон, а ниси ни пудла, мада си паметан.
Иначе, пудле су интелигентне животиње, ако ти је за утеху. Поздрав.
Препоруке:
2
2
26 четвртак, 12 октобар 2017 18:34
Hemus
@ brzi

Jeste, brzi. U pravu si.
Fali nam mnogo istorijske i arhivske gradje, čak i i iz doba Nemanjića. Fale nam i mnoga druga istorijska i umetnička blaga.
Tokom dva svetska rata, Nemci su izneli iz Srbije vagone istorijske, arhivske gradje, umetnicčkih dela, srednjevekovnih povelja, katastarskih knjiga...itd.itd.
I nisu nam vratili.
A mnogo toga su bombardovali i spalili.
A što se tiče istorije Srba i Srbije i kvaliteta srpske istoriografije, ne bih o tome. To je tema za kvalifikovanu naučnu debatu, a ne za komentare po portalima.
A.....i ti nisi dobronameran sagovornik. Iz tvojih komentara izbija netrpeljivost prema Srbima. Ovim komentarom si emitovao čist kultur-rasizam.
Препоруке:
4
7
27 четвртак, 12 октобар 2017 21:34
Сељак Беземљаш3
Нико од војника те 1791 није читао Програм српске самоуправе.
Можда зато што нису били писмени или зато што су пред турском војском бежали из Србије.Са њима и око 100.000 цивила проклињући Аустријанце.

Нису читали али ће се вратити у Србију и бити одлична алатка за спровођење тог програма, јер је важило правило "од Кочине крајине Срби знају да ратују".
Да ли знају да преговарају?
Како, кад!
Када је Наполеон 1812 ушао у Москву Срби уопште не знају да преговарају. Тачније, нико их и не слуша.

Три године касније руски козаци су у Паризу Шаторе су разапели на Јелисејским пољима,,коње поје у Сени и из забаве пецају шаране у рибњацима Версаја.
То снажно утиче на српску способност преговарања.
Кнезу Милошу припада слава вештог преговарача.
Паша у Београду пада пред Милошевом вештином али се султан у Цариграду опире.

Козаци из Париза стижу надомак Цариграда (Једрене руско Турски рат 1828.г.)Султан одмах схвата српсу дипломатску вештину и пише хатишериф о аутономији.
Препоруке:
7
1
28 петак, 13 октобар 2017 09:09
ел србињо
неки овде пишу коментаре против себе (под другим ником) да би у одговору поентирали. да не кажем који, сами ће се препознати.
Препоруке:
2
4
29 среда, 18 октобар 2017 10:16
Marijan
Ne zanosite se odvajanjem i prisajedinjenjem Republike Srpske Srbiji. Dejton je tu jasan i Hrvatska je garant njegove provedbe. U slučaju otcjepljenja Hrvatska mora intervenirati, dapače rado ćemo to učiniti.

Ako se ukine Dejton tada se brišu granice RS i kreće novi lov na teritorije, u kojem opet imate slabe šanse sudeći prema iskustvu.

Pozdrav
Препоруке:
1
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер