Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Intelektualac i ideološki krstaški ratovi

Komentari (9) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 27 maj 2009 20:32
MP
Autor:"Borba između tradicionalista i antitradicionalista, ateista i teista tako poprima u nas oblik krstaških ideoloških ratova, u kojima se ne biraju sredstva kako bi svaka strana oduzela "pravo građanstva" onoj drugoj. To nužno destabilizuje društvo jer se u sferi javnog mnenja proizvodi izraziti manjak onih javnih poslenika koji se bave učvršćivanjem onoga što predstavlja interes svih."
Kolko puta od koliko pametnih ljudi napisano isto ili slično?Al mi smo Srbi!A to podrazumeva svesno elementarno ne prepoznavanje "interesa svih".
Preporuke:
0
0
2 sreda, 27 maj 2009 20:42
lola
Odlican tekst! Cestitam NSPM sto ima ovakvog saradnika.
Preporuke:
0
0
3 sreda, 27 maj 2009 23:57
Zajedljivi
''Intelektualac i ideološki krstaški ratovi'' ili samo je liberal pravi intelektualac.
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 28 maj 2009 01:50
Nebojša Malić
Zajedljivi, i ja sam u prvi mah to tako shvatio, ali mi je onda postalo jasno da se ovde kao istinska liberalna vrednost predstavlja sloboda mišljenja i podrška zakonima i principima koji važe za sve. A takvi stavovi su za naše ”liberale” i ”demokrate” (a posebno one što se nazivaju i jednim i drugim imenom) mislena imenica.
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 28 maj 2009 03:04
Aleksandar
Kada govori o principu odvojenosti religije od drzave autor gresi kad uzima ameriku za najbolji primer. Bolje da je pomislio na Francusku. Amerika nije ni dobar primer za slobodu religije. Amerika je drustvo u kome je sam pojam religije toliko razvodnjen da je tamosnji model maksimalistickog ekumenizma paradoksalno ugrozio i religioznost pojedinaca koji i odvojenost drzave od religije. Kada se apsolutno bilo sta smatra za religiju tesko da se drzava od toga moze odvojiti, a isto tako svodjenje religioznosti navodno na privatnu sferu gde je bilo sta sadrzaj "religijskog nacina zivota" ugrozava stvarni religiski vid zivota. U Francuskoj se Scientolozi i Mormoni ne kvalifikuju kao religija. U Americi su to dve "religije" u najjacem naletu. Da ne govorimo o mnostvu protestanskim pod-sektama, "evangelisickim" Mega-crkvama sa parkinzima za sto hiljada automobila pa u arenama vecim nego sto su sportske sale masa se dere i baca po patosu. Sve je to "religija" u toj "liberalnoj" zemlji. Ali ako je bilo sta religija onda to na kraju nista i nije. Shodno tome, ne moze biti govora ni o odvojenosti drzave od toga necega sto je i svasta i nista. Iskrsava tako paradoks da se na DRZAVNOM univerzitetu u Teksasu evolucija i kreacionisticka "teorija" moraju tretirati podjednako "naucnim". Znaci da je i nauka tamo otisla dodjavola, pa je onda globalno zagrevanje i "nauka" i religija. Stoga, teza da je "Amerika najreligioznija zemlja" nije istinita, ako je uopste smislena. To je zemlja gde je pojam religije potpuno izvitoperen, te je to zemlja sa najvise ljudi uclanjenih u sekte koje su nesvodive na religiju. Ujedno Amerika je drzava gde su ateisti najmanje slobodni i zapravo predstavljaju ugrozenu kategoriju u drustvu, ali to nema ama bas nista sa religioznoscu naroda.
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 28 maj 2009 11:41
Zajedljivi
Gospodine Maliću. U vreme kada se u Evropi vode diskusije između liberala i multikulturalista i kada se preispituju učinci tih ideologija po Zapad (deo toga možemo pratiti i ovde na NSPM-u), u Srbiji se kao rešenje nudi i jedno i drugo. Naš znameniti politički filozof Slobodan Divjak autor ovog teksta, drži, kao što vidimo, stranu liberalizma. Moja dilema je sledeća, naime, možemo li tek tako hrliti u zagrljaj ideologija ne vodeći računa o njihovim istorijskim učincima negde drugde.
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 28 maj 2009 12:56
vlamil
____________________________________________________
"Drugim rečima, jedno je boriti se za širenje posebnih političkih koncepcija i vrednosti, a sasvim drugo je zalagati se za formalne uslove pod kojima je moguća ravnopravna utakmica između tih posebnih koncepcija i vrednosti; jedno je kritikovati neku konkretnu društvenu tendenciju, a sasvim drugo je zalagati se za uslove u kojima je društvena kritika kao takva moguća i legitimna. U prvom slučaju intelektualac deluje kao društveno, interesno angažovani pojedinac, kao jedan među mnogim građanima. U drugom slučaju, intelektualac deluje na teorijski način, težeći da se pridržava načela pravde kao nepristrasnosti."
____________________________________________________
Ovog teksta ne bi ni bilo da (posebno kod nas) nije dominantna prevaga intelektualaca (i "intelektualaca") koji ne prave razliku, odnosno, nemaju i "jedan" i "drugi" pristup (u smislu gornjeg citata).
____________________________________________________
@ lola
Delim Vaš stav.
___________________________________________________
@ zajedljivi
Komentar je u duhu imena. Dosledno.
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 28 maj 2009 19:15
Steva Nadrljanski
Ja lično nisam shvatio da g. Divjak zagovara liberalizam kao jedinu moguću "javnu" opciju, nego da one koji se kunu u njega malo podseti šta on istinski znači, tj. da ne može da se koristi kao malj protiv veštica. Ovo je jedan od retkih istinskih doprinosa projektovanoj kulturi dijaloga koju, avaj, najviše narušavaju oni kojima je ona stalno na usnama. Osim toga, lepo je pokazao koliko su zavađene strane u stvari slične.
Preporuke:
0
0
9 petak, 29 maj 2009 08:06
Ala Pugacova
Zaista lepa ,realna i nepretenciozna analiza pro et contra.
Evidentno je da je demokratije sve manje na svetu,Srbiji i slicnim malim zemljama pogotovu.
Autoritarni modeli i iskljucivost, nasledjeni iz komunizma, ovde su veoma uocljivi kako u radu vladajuce oligarhije tako i u radu NVO-a.
U Srbiji atak na religiju traje od 1945.raznim etiketiranjima,stvaranjem afera, ali i inertnoscu SPC da okupi narod oko istinskih, zivotnih potreba i dugorocnih ciljeva.
Po statistikama jos uvek su SPC i vojska glavni kohezivni faktori u Srbiji.Zato su i najcesca meta napada lobista i stranih sluzbi.
Katolicka crkva,protestantske crkve u Evropi,mada gube pastvu,i dalje su pune vikendom.
Islam polako preuzima (narocito zensku katolicku populaciju)dominaciju i u juznim SAD drzavama i razvija ne samo medijske aktivnosti vec sinergiju sa svim slojevima stanovnistva.
Zbog slobode misli i govora, bar u mojoj porodici, konstatno "vezbamo" Gole otoke,nepodobnost ,"ustupanje" radnih mesta kursistima,zabrane tekstova...
Ne samo pravo na govor,vec i pravo na zivot i opstanak,oduzeti su hiljadama ljudi...
Sve nase prethodne,pa i ova karikaturalna,vlast ostaju slepe,gluve i neme na sugestije i kritike-ponekad i autisticne,cak.
Sve to nije u nasem interesu i zato su izbori neophodni.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner