четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Телали су се мало затрчали

Kоментари (21) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 21 мај 2009 00:36
Неофит77
Сјајно, тешко је додати било шта на ову одличну анализу.
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 21 мај 2009 02:17
Srpska alternativa postoji!
Pa kazu - Srbija nema alternative! Nema druge, kazu, nego da je predstavljaju neuki i agresivni. Kazu - nema Srbija alternativu!? Kako nema - vidite li i citate li vi tekstove ovog recitog, hrabrog i pronicljivog Tanasica, citate li Raduna, Antonica, Vukadinovica, Grbica i ostale? Jer, to su ljudi koji treba da kreiraju buducnost Srbije! Mladi i hrabri i pametni - i spremni da rade za Srbiju! Predlozio bih formiranje fronta, pokreta, akcije - kako god hocete - koji bi, po NSPM, nosio jednostavno ime "NOVA"! To bi ime kazivalo dosta: moglo bi se shvatiti kao Nova SRBIJA, Nova PERSPEKTIVA, Nova PARTIJA! Ja dajem svoj glas za NOVU. Bez NOVE nece biti ni nove, a to znaci ni bilo kakve Srbije! Jer, ova sadasnja ne zasluzuje cak ni ime "protektorat", jos je manje od toga! Napred, NOVA! Ima nade za novu Srbiju, koja se nece stideti svog imena, svoje istorije, i koja ce se znati boriti za ono sto su nam prethodni narastaji ostavili!
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 21 мај 2009 08:14
Aleksandar
Docek je protekao dostojanstveno i bez samoponizenja tvrdi autor. Ako bi ova karakterizacija bila tacna, to bi bilo zabrinjavajuce. Kako se moze i sme biti dostojanstven sa ubicom srpskih civila? Radi se o coveku koji je 1999 u Kongresu SAD bio bas onaj ko je podneo rezoluciju kojom se zahteva bombardovanje Jugoslavije. Da li se tom i takvom coveku sme nuditi rakija i gibanica? Je li to dodtojanstvo? Kasnije je taj isti Bajden (zajedno s Mekejnom) podneo u Kongresu rezoluciju kojom se zahtevala invazija kompnenih snaga NATOa na Jugoslaviju sto bi vodilo mnogo vecem razaranju i ubijanju jos veceg broja civila (viteti kako to izgleda u Avganistanu, Pakistanu i Iraku). Ta rezolucija nije bila izglasana, ali je jasno o kakvom se ovde coveku radi. Da li se tom i bas takvom coveku sme stegnuti ruka dobrodoslice? Nije li tim cinom vec predjen prag od samopostovanja u samoponizenje? Da li je dostojanstveno umesto predvidjenih pola sata provesti u razgovoru sat ipo sa ovim covekom?
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 21 мај 2009 09:13
александар
Не могу да се у потпуности сложим са аутором.
Бајден је, наиме, водио разговоре у четири ока и са Тадићемм и са Додиком. Шта је ту речено, и да ли је било "прашења турова" сазнаћемо ускоро када будемо видели какву ће даљу политику водити ова двојица. Реторика за новинаре и јавност је једно, а поступци друго.
Ако политика Србије према Косову и Метохији и Републици Српској постане још релативнија и још декларативнија него што је то сада, ако пузајући наставимо да признајемо такозвану "државу" Косово и "унитарну" такозвану БиХ, знаћемо да је Бајден ипак "прашио турове" наших климоглаваца.
Такође и ако министар одбране настави да нас, уз "прећутну" сагласност Тадића, тихо угурава у Нато.
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 21 мај 2009 09:27
(ex?)turbo-zapadnjak
Ovo kao da dolazi vreme neke zabune? Šta je ovo? Gde su moje euroatlantske ambicije? Nisam bio upozoren. Treba dobro razmisliti... Ko će mu ga znati – možда полако долази време да почнем да прелазим и на ћирилицу?
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 21 мај 2009 10:05
Газда Груја
Тадић је наставио са бескомпромисном спољнополитичком реториком, која је већ годинама једина компензација за спољну политику пуну компромиса.
Изузетно добро речено! Цела наша национана трагедија третнутка сажета у једну реченицу. Изврсно! Србија је, у овом тренутку, веома слична неком деда-Јови, који је, пре пар деценија, са прозора само викао на нас, децу, кад му крадемо кајсије са оног дрвета, до улице, али није могао да потрчи за нама.

Гласници су се, нажалост, овог пута мало занели, допустивши да их властита ревност и свесрдна љубав према господару понесе, па да његове „интересе“ у Србији штите са више жара, страсти и преданости, него што би господар то од њих икада очекивао... Најзад, и сам султан Селим III није уопште био крволок и главосеча, за разлику од његових „заступника“, „представника“p и „тумача његове воље“ – београдских дахија.
Управо то. А шта су дахије радили?
Секли су "српске кнезове". Српски кнезови су и њима били трн у оку. Идеолошко-класни непријатељ. Јер су, у то доба, били парадигма (и оно мало) српске власти (што је остало) у Србији. Представљали су, концептуално, оно што зовем, колоквијално - "газда". Свој газда. У својој земљи. Зовите то како хоћете, у сваком случају је СУПРОТНО од нечији слуга, послушник...
Срећом, Срби одавно имају "бекап" план за ситуацију сличну тој. Двоглави концепт, шта ћете...
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 21 мај 2009 10:23
V.H.
Veoma me interesuje na osnovu cega ste napisali clanak kada pojma nemate o cemu je Tadic razgovarao.Nije Vam palo na pamet da je razgovor vodjen u "cetiri oka"?Sve sto sada pisete puka je spekulacija.I,nazalost,niste jedini.Kada cete postaviti sustinsko pitanje:"Zasto predsednik drzave vodi tajne razgovore u ime osam miliona drzavljana?"Da li Vam je palo na pamet da to nije normalno?
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 21 мај 2009 11:12
Нимбус
Какав је ово чланак? Ко се овде на леђа закопчава? Не морамо ни да маштамо о чему се на канабету диванило. Што се инструкција тиче, цедуљче нам је давно дотурено.
Што би Каубој заоштравао и таласао тамо где се политика САД спроводи као по лоју? Дошао да сатрапе мало потапше по рамену, да им мало дигне пољуљани рејтинг (има ко ће посету медијски да уобличи и пласира), па иде даље.
Успут нам је показао колико хаје што ми знамо и шта је јавно говорио о нама и какву је праксу подржавао.Баш га брига.
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 21 мај 2009 11:18
Milan
@V.H. Nema ništa neobično u tome što se razgovori vode u četiri oka, to je standardna praksa i to je sasvim normalno. I razgovor u četiri oka nije obično u četiri (iako se tako kaže) nego u bar osam jer su tu i bar jedan prevodilac i stenograf. A ako Vas zanima šta su tačno pričali, sačekajte 30 godina da ti stenogrami postanu dostupni javnosti.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 21 мај 2009 12:41
nikola
Sto da ne bude ljubazan kad zna da ce ostvariti sve sto budu hteli kao sto su vec i ostvarili i to uz nasu pomoc.Ovo je bila samo igra za javnost da se ne rusi Tadicev autorit.Zauzvrat on ce ispuniti sve .
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 21 мај 2009 13:09
коментатор бг
Одличан текст, као што смо од аутора и навикли. Основно запажање - како су се другосрбијанци прилично ућутали - је пун погодак. Ипак, не треба сумњати (као што аутор и примећује) да ће се нешто на политичкој сцени Србије и региона променити у догледно време. Већ за дан-два, Бајденова посета ће бити заборављена, а дневнополитичке теме ће и даље преплављивати новинске наслове.

Што се Бајденове посете тиче, без обзира на разговоре у четири ока, као и данашње тумачење Данијала Сервера да Србија ипак мора да призна Косово, јасно је да она представља врсту испружене руке према Србији. То наглашавају и амерички медији који прате Бајденову турнеју. Уосталом, главно одредиште те турнеје је сигурно Београд, очигледно је Бајден имао шта да разговара са Тадићем, док је церемонијална посета Приштини само показивање да амерички пројекат државе Косово није заборављен. А приштинским политичарима је све речено још почетком године када су били у Вашингтону.

Што се тиче историје Бајденовог ангажовања на Балкану, мора се наглашавати шта је све изговарао, али и имати на уму да је човек изабран да спроводи политику коју је Вашингтон зацртао - а то је пре 10 година била сатанизација Срба, а данас благо помирење. Дакле, он је пион у њиховој администрацији, а нажалост наш народ им је омиљена играчка.

Међутим, ја бих Бајденову посету ставио у контекст скорог сусрета америчког и руског председника. Наиме, том приликом ће се два главна играча - САД и Русија - сигурно играти шаха (или ако хоћете "ризика"), па је америчка жеља да пре тога ојача своје позиције на пољу званом Балкан.
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 21 мај 2009 13:43
Илија Чворовић
А можда су нам ипак опростили што су нас бомбардовали?
Наравно, док се политика води по њиховом диктату. Изјаве за јавност ионако служе само за ублажавање реалности и очување позиција поданичке власти. Иначе...
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 21 мај 2009 14:19
Maja
Otprilike isti utisak sam stekla kao sto autor pise. Slazem se sa clankom. I da dodam da je itekeko u pravu kad pise da su poturice krvolocnije od samih Turaka.
Drugo, Bajden je isprasio svima u BiH a ovde je marketinski odradio posao kako treba. Iako ga ne podnosim, nisam mogla da nadjem u njegovom stavu i govoru nista sto bih mu zamerila (u odnosu na bombardovanje i Kosovo ).
Препоруке:
0
0
14 четвртак, 21 мај 2009 16:14
Нимбус
Ево, како "ствар" функционише: Управо на пет телевизија са "националном фреквенцијом" са лица места се "у реалном времену", истим речима, информише о инциденту у згради Председништва. Зато нема простора да видимо шта се дешава на Косову и метохији. То је другоразредно.
Препоруке:
0
0
15 четвртак, 21 мај 2009 17:19
Peter RV
Slazem se potpuno sa @ Nimbusom.
Tanasic pokusava da nam ovo nekako prikaze kao neku pobjedu nad onima koji su prizeljkavali Bajdenovu prijetnju novim bombardovanjem ako se odmah ne postrojimo u Nato ili ne prepustimo Vojvodinu sudbini Kosova. Cui bono? kad je sve ovo na vidiku ako Srbija nastavi putem koji joj je trasirala Amerika.
Bajdenova posjeta,ustvari, objelodanjuje jednu fatalnu nesposobnost opozicije da priredi jednu historijsku masovnu demonstraciju protesta. Bajden je ustvari ponovio Amerikancima ono sto je Klinton vec uradio sa nasim teniskinjama- kako treba tretirati Srbe. Mozes ih psovati, blokirati, oduzeti zemlju i bombardovati koliko hoces, samo im das neki osmjeh, potapsaj ih po glavi -i oni zadovoljni kao kucad.
Препоруке:
0
0
16 петак, 22 мај 2009 01:03
nastavak ultimatuma
nije biden promenio cud , a ni dlaku , sve je to ostalo isto , nastavlja se sa istom poltikom , kao i pre , ni za jotu manje , samo je tu da bi ubrzao, americo evropsku politiku na balkanu , a to je pritisak na srbiju i na republiku srpsku , a podrska muslimanima na kim i bih .rekao je sledece , pustite vi rs niz vodu , kim nije presedan , i nece biti, i nemoj te se pozivati na druge primere u svetu i pomisljati o tome .
a dodik i kompanija ce naravno popustati i dati sve , u to nema sumnje , kad je potpisao tuzbu bih protiv srb , srebrenica 8000 , a o ovim drugim ingerencijama da i ne govorimo iz dejtonskog sporazuma , to njemu uopste nije vazno ,sve radi licnih interesa na ustrb rep. srpske , kao sto to rade zuti na ustrb srb. idu lagano nasi ustupci , popustanje i skori nestanak .
Препоруке:
0
0
17 петак, 22 мај 2009 09:15
Ђорђе
Аутор је написао у сствари оно што смо ми сви логички мислећи, ослобођени србофобије, приметили.

Једна ствар ми се не свиђа. Једна доза, додуше веома ниска, антиамериканизма.

Ево због чега: није ми јасно како је могуће да хрвати буду Амерички савезници, а не Срби??
Ок они су нас гађали бомбама, али то је радила администрација тадашње Аерике, потпомогнута нашима, који нису разумели шта је то Америка. Овде мислим како на неокомунисте који су одједном нашли сарадника у својој србофобије, баш у од њихових очева омрзнутој Америци. Тако и на праве комунисте који су у овој сили видели капиталистичку авет. Значи, свe се тo сручилo на наша леђа, уз несрећу да је у влади америке био неко ко је већ имао предрасуде о нама. (Олбрајт ..итд).
Препоруке:
0
0
18 петак, 22 мај 2009 17:29
Жика
Једини лек против титоистичке болести, од које телели болују, је да ми Срби схватимо, да смо ми природни савезници Америке ( и Русије нар.) на Балкану, и да разликујемо Бајдена од Америке и онога што ова земља представља у Свету.
Америка је прихватала наше избеглице за време Амброзовог режима, чувала православне традиције на својој територији, како Руске тако и Српске.
Због тога ми Срби, националисти и антикомунисти, треба да мало дубље анализирамо ствари чувајући се замки титоистичког менталитета који нас може преварити да казујемо оно што не мислимо.
Препоруке:
0
0
19 петак, 22 мај 2009 19:11
prolece 2009
Malo je cudno sto CNN toga dana kada je Bajden posetio Beograd uopste nije preneo tu informaciju, niti govorio o tome na njihovim vestima. Mozda Amerika nesto pokusava, ali nije za to spremna 100%,pa nece da se oglasava. Sada njihovi trilioni dolara odlaze za druge potrebe. Srbijo budi jaka,ovo je pocetak kraja Amerike, propalo je i Rimsko carstvo,mada je za neke to bilo nezamislivo.
Препоруке:
0
0
20 понедељак, 25 мај 2009 10:16
LjiljanaNl.
Mladi covece ,divim vam se.I ja imam sinove koje sam vaspitala da vole Srbiju i dovoljno su pametni da vide sta se iza kulisa dogadja. Ali ne pisem zbog toga. Volela bih da napisete jedan lep clanak ili obavestite nekoga ko hoce o tome da pise,o dogadjaju u Holandiji sa 40 rumunskih radnika. Na jednom imanju je vlasnica drzala ,kao robove,Rumune koji su radili i ziveli u strasnim uslovima. Nisu smeli da izlaze sa imanja, placeni daleko manje od svakog minimuma...Slucajno otkriveni kod neke kontrole (protivpozarna zastita.) Svi hteli da se odmah vrate i bez para kuci.Lep clanak za nase ljude koji posto-poto hoce u obecanu Evropu.Internet izdanje http://www.trouw.nl od 20. maja ,rubrika Achtergrond a naslov je- Roemenen en Bulgaren makkelijk uit te buiten.Jos su lepsi komentari koji daju pravu sliku velikih demokrata.Mozda vi znate neke novine koje ce o ovome pisati,ako postoje takve. Ranije bih poslala Politici ovu informaciju ali sad nema smisla.
Pozdrav,
ps. moja e-mail adresa je Ова адреса ел.поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Препоруке:
0
0
21 понедељак, 25 мај 2009 16:36
Peter RV
@Djordje kaze :
"..није ми јасно како је могуће да хрвати буду Амерички савезници, а не Срби??"
-Da vam dam jedno 'moguce' objasnjenje.
-To je bila odluka Amerike- a ne Srba, da oni uzmu Hrvate kao saveznike a Srbe kao neprijatelje.
-Onda ono vase,
"Ок они су нас гађали бомбама, али то је радила администрација тадашње Аерике,.."
-Pa, vrlo vazno ako su nas bombardovali i etnicki ocistili iz Hrvatske i Kosova, kazete vi, zar ova besmislica treba da pokvari nasu ljubavnu idilu? Dali je nova administracija uvidjela neku gresku u svemu tome, pa se izvinila?
A kraj vam je bas zagonetan :
".. потпомогнута нашима, који нису разумели шта је то Америка."
A sto je 'to' ta Amerika, koju vi razumijete, a "nase" neznalice ne- pa joj time pomazu da nas mrze?
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер