субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Дуална памет Александра Вучића

Kоментари (76) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 15 фебруар 2017 21:20
Филозоф
Све тачно као и увијек.
Новак и Никола радници бржи (јефтинији од Робота)
Предивна будућност ...
Прије или касније биће неког пичвајза
На глобалном нивоу а поготово код нас!
Мада мислим да ће у тој дуалном будућности
Њемачки радник који је вишеструко
Више плаћен од српског радинка
Убрзо остати без посла !!!
Па ће и тамо бити пичвајза
Препоруке:
123
1
2 среда, 15 фебруар 2017 21:50
Super Stupid
Одлично као и све што у последње време Антонић пише и анализира.

Ко има додира са школом може да примети систематско уништавање и потпуну комерцијализацију државних школа што нема пандана у свету али родитељи деце су одушевљени и желе још! То као родитељ могу да посведочим.

Такође питање какав је став СПЦ према робовању радника код страних инвеститора и према дуалном образовању?
Препоруке:
136
3
3 среда, 15 фебруар 2017 22:03
Кнежевић Милан
Јесте, професоре, у праву сте...
Но- то је оно што нам је наметнути, намењено и дозвољено.
Алтернатива је да: шлочујемо и даље високостручан кадар за странце, или укинемо школство.
Дуално образовање јесте бесмислица- деминутив за занате, ниско плаћене послове-коске, које ће нам као милостињу удељивати крупни капитал.
Грешке су начињене много раније- ово је само континуитет свих пораза које смо преживели...
Препоруке:
96
4
4 среда, 15 фебруар 2017 22:44
Панта
Такође питање какав је став СПЦ према робовању радника код страних инвеститора и према дуалном образовању?

На ово питање одговор је давно дао римски император Јулијан Отпадник, један од најобразованијих људи свога времена. Он је до 18 године био хришћанин и изучавао је хришћанство код тада најпознатијих хришћанских мислилаца. Међутим, Јулијан се, ипак, после 18-те године вратио у многобоштво. Он је рекао да ХРИШЋАНСТВО ОД ЉУДИ ПРАВИ РОБОВЕ, А МНОГОБОШТВО ХЕРОЈЕ.
Препоруке:
64
26
5 среда, 15 фебруар 2017 22:54
Мирко
Прво није ми јасно како се народу Србије натоварио на живот такав један силник и паметњаковић поред толико умних људи да је малтене постао непогрешиви господар свега и свачега и да су људи толико опчињени његовом
личношћу и слепо га следе а он умислио да је моћан и понешен том опијеношћу изгубио сваки смисао са реалношћу.Ко је то незамењљив и без кога се не може?Само он и он и његове фотографије свакодневно у средствима јавног информисања стварају једну одвратност према систему власти у Србији.
Препоруке:
124
0
6 среда, 15 фебруар 2017 23:15
Одбрана и последњи дани
Циљ западног модерног образовања је направити младог човека робом и војником. Западним технократама није потребан креативан, маштовит и интелигентан појединац, него послушник који ће увећавати капитал, или га бранити у случају рата. Не треба им човек, него аутомат. Нама се, кроз дуално образовање, намеће исти образовни систем, редукцион и дехуманизован, како би се, како професор Антонић добро рече, производила јефтина радна снага за немачке фирме. Скандалозни су Вучићеви цинични коментари на нељудске услове под којим се ради у погонима страних фирми. Нису за пословичну осуду, него за затвора. Склапање уговора са такси удружењем да превози онесвешћене кући значи да је падање радника у несвест учестала појава и да је српско друштво налик на оно из филма "И коње убијају, зар не?". Само што се у том филму играло, а овде ради до изнемоглости. И Србе убијају, зар не?
Препоруке:
107
0
7 среда, 15 фебруар 2017 23:33
шест лица тражи писца
"ко се онесвести има бесплатан превоз до куће или болнице"

Нови маратонци у најави.
Само треба стиснути и написати.
Идеја никад више,храбрих никад мање.
Ако ништа,сместите их данас у време инфорбироа.
То,сада можете.
Нико неће приметити.
луиђи
Препоруке:
55
1
8 среда, 15 фебруар 2017 23:41
koba
Šta će nam obrazovanje i obrazovani ljudi? Mi imamo vučića koji misli za sve.
Narod mu je zahvalan i glasa za njega.

Pod njegovim mudrim rukovodstvom, uskoro će i lokanje sa svinjama (ako se bude imalo šta da se loče) biti kul.
Uživaj narode srpski!

"Kad nekoga Bog hoće da kazni, prvo mu pamet oduzme" - narodna poslovica
Препоруке:
83
2
9 среда, 15 фебруар 2017 23:46
Sten
Da se ne lazemo, tako je bilo i u socijalizmu. Dualno obrazovanje se tada zvalo skola ucenika u privredi. U Nemacku i Francusku su mahom odlazili oni koji su zavrsili skolu ucenika u privredi. Neki nisu ni to, dovoljan je bio tromesecni tesarski kurs.
Препоруке:
50
15
10 среда, 15 фебруар 2017 23:55
petar
Tacno tako, profesore Antoniću. Ja sam "filozof i politikolog" koji je radio kao radna snaga u uspešnim domaćim privatnim firmama za 23.000 din. A poznajem neke koji rade za Bosch za sličnu sumu novca.

Ne znam samo što se ljudi iščuđavaju...pa nas više ni na humanističkim fakultetima ne obrazuju (čak i u najužem smislu ovog širokog pojma), a kamoli u srednjim školama. Osim eventualno Gimnazija, mada i tu kriterijumi padaju. Polovina srednjih škola nema nikakvu funkciju, osim da ta deca negde provedu svoju mladost.
Препоруке:
81
1
11 четвртак, 16 фебруар 2017 00:03
Antonicu, skoro pa perfektno
Ono stoje nedostajalo dodali su komentari (sirovi, divljacki, unistavajuci kapitalizam sa radnicima-masinama).
Nije to nista drugo nego postepeno ubijanje, umiranje nacije pod neandertalskom gangsterskom bandom, konacni genocid domacih i stranih lesinara nad ovim narodom i drzavom.
Ima jos puno argumenata, ali ste u osnovi sve rekli izuzev, sta mislite zasto je sve ovako (prosveta je samo deo katastrofe) i da li je za Srbe i Srbiju sve kasno.
Ja mislim da jeste, ko ce da menja hiljade i hiljade lopovskih zakona eksploatatora i kapitala (navodno EU vrednost), sve privatizacije itd. To bi mogla samo revolucija, ostalo je zamajavanje.
Ono sto je ostalo nakon svega iznetog i unistenog (sirotinja, hohstapleri i duznicko ropstvo) jeste dovoljno za pljacke tipa BG na vodi, JATa, aerodroma, PKB, Telekoma, deo resursa i slicno, ali nije vise bojim se dovoljno da se ikad vise vratimo u *svoj na svome".
Bazu i mozak je prvo sto su nam oduzeli strani i domaci djelati ovog naroda tipa Vucica.
Препоруке:
64
0
12 четвртак, 16 фебруар 2017 00:06
Легиа Семлин
Идеја дуалног образовања је, по мени, гора од било чега што може да задеси Србију, осим општег нуклеарног напада. Срби и иду дуго у школу јер немају где да раде. Дипломама се повећавају шансе да се посао, некакав, негде, некако, нађе - а да вам при томе не треба грдан новац за подмићивање или "дебела" веза која тражи противуслугу. Не би се људи ни мучили, не треба свима нити им иде факс, да могу са средњом школом да прехране децу. Дуално образовање у две најјаче државе у којима је присутно (Немачка и Швајцарска) критикују највише због трошкова и превише правила (Немци се жале на трошак и правила?! куку нама онда), и због прејаке конкуренције због које већина никад не добије жељени посао (Швајцарска). Дакле - АВ би да уведе дуално образовање које ствара ИСТЕ проблеме због којих би, као, и да их уведе! Оно што ми највише смета је што ви, просветни радници, упорно ћутите - ћутали сте и за "болоњски систем" који нам је начео децу; ово ће их уништити. Додуше, и ми остали ћутимо. Докле?
Препоруке:
74
2
13 четвртак, 16 фебруар 2017 00:06
будући инсталатер
Тужна је чињеница да ће се пре побунити немачки инсталатери са платом од 2000 евра него наши са платом од 200 евра.
Препоруке:
82
0
14 четвртак, 16 фебруар 2017 00:19
Бојан, Приштина
Вучић, ако већ није Сатана - онда је бар претеча Сатане. Бар за овај крштени народ.

Нису са њим чиста писла, против нерга се у борбу мора ићи првенствено с Крстом, па онда осталим начинима.
Препоруке:
84
2
15 четвртак, 16 фебруар 2017 00:29
пензионер Цвико
@ sten,
Ми старији памтимо времена образовног система који смо скраћено звали ШУП. И сада, када нам неко прича о "дуалном образовању", ми се морамо смејати јер се понаша ко особа која је пронашла "рупу на саксији". Друге нема. Али то само говори да споменути човек никад није радио у производњи, да има само формално знање, попут Вебера (и о њему смо учили), о нечем (било чему) и да то знање никад није укључио у животну свакодневницу. Зато је "дуални систем" врхунац његовог незнања или стварног знања, маскираног са дипломом правног факултета. Због оваквих,због искуства, увек сам говорио и сада пишем: дипломи не треба веровати. Брале мој ако желиш да се докажеш у оном зашто имаш диплому, уради посао конкретно са свим вредностима. Ако тога нема, изостану, хвала, довиђења. Ако би на председничким изборима победио Тома, онда би он морао Вучићу и снагама из СНС-а састављеног од прелетача, да откаже поверење, распише нове изборе, што би дало шансу да на власт дођу доказани стручњаци а не п
Препоруке:
53
4
16 четвртак, 16 фебруар 2017 00:33
Naci program
Njima treba mravinjak botova. Mi smo mali i praksu u srednjim školama i školu učenika u privredi i to nije ništa novo.Prvo deci daju metlu... Mislim da žele da iskorištavaju decu koja još nisu izgrađena kao ličnosti za male pare. Tako će i radnicima sledovati manja primanja zbog nelojalne konkurencije.To je kao Dinkićeva politika zapošljavanja mladih. Država je davala deo sredstava i mešala se u tržište rada.
Препоруке:
44
0
17 четвртак, 16 фебруар 2017 00:34
Бојан, Приштина
@ Панта

Рече нам ти и оста жив - а Хришћанство укинуло ропство...
Успут, ваљао би знати да су Хероји по грчкој митологији - врста демона.
Препоруке:
28
14
18 четвртак, 16 фебруар 2017 00:53
Панта
Рече нам ти и оста жив - а Хришћанство укинуло ропство..

Ти,очигледно,слабо познајеш ту проблематику.

Узми књиге у којима се описује положај робова, па ћеш видети да су они били у бољем положају него ти данас. Али,шта да ти објашњавам када си ти још зарбољеник марксизма, мада ћеш то негирати из петих жила. Својим незнањем можеш манипулисати многе марксисте овде на сајту, али мене мало теже.

У том тзв. "робовласничком друштву" био је нпр. један празник када су робови постајали господари, а њихови господари су тога дана били у улози робова. Размисли, да ли је то данас могуће и замисли каква је то васпитна мера за тзв. робовласнике.

О митиским херојима, поготово,немаш појма. Ја бих ти на ту тему могао појаснити многе ствари, али то сада није тема. Узми књиге па читај, продуби своје знање,а онда се јави.
Препоруке:
24
22
19 четвртак, 16 фебруар 2017 00:54
пензионер Цвико
Дуално образовање је превазиђено. Не зато што ја то пишем, већ због технологије односно техничко-технолошких решења. Нестала су многа занимања а нова траже мање физичког а више умног рада. Аутоматика, рачунари, роботика, разна техничка решења, велике и јефтине серије разних производа, смањују потребу су физичком радном снагом. У овом тренутку, можда се запослење може наћи у ручном мало серијском раду који својом специфичношћу мора бити конкурентан индустријском производу. Друге нема. На крају једно објашњење ради даљег разматрања ове теме: УМ је канта, ИНТЕЛЕКТ лопата, ОБРАЗОВАЊЕ је оно што се лопатом убацује у канту а РАЗУМ је оно што што одређује шта се помоћу лопате вади из канте, како би се правовремено реаговало на конкретну ситуацију. Често пута чујемо питање: чудно, човек уман а поступак неразуман? Разлог је прост и једноставан: нема потребно знање у канти, не лопата му се, или захватио је оно што не одговара конкретном случају.
Препоруке:
32
7
20 четвртак, 16 фебруар 2017 01:01
Народе, мој јадни народе!
Нема овде никакве филозофије, ВУЧИЋ ПРОСТО ЛАЖЕ КАД КАЖЕ ДА ЋЕ ЊЕГОВ СИН ДА РАДИ 24 САТА ДНЕВНО ЗА ПЛАТУ ОД 23000 ДИНАРА, ЛАЖЕ, А КАД НЕ ЛАЖЕ.САМО ТРЕБА ВРЕМЕ ДА СЕ ВИДИ ДА ЛАЖЕ.
Вучић својим полтронима, агентима, паролашима, букаџијама, уличарима који га хвале даје на послу зараде и плате ТРИ пута веће, или чак више, од они радничких код страних "инвеститора". А син ће бити богат и пребогат без дана рада.
ПРОСТО, ВУЧИЋ ЛАЖЕ, НЕ ТРЕБА ТУ ПАМЕТ ДА СЕ ЗНА И ВИДИ, АЛИ ТРЕБА ХРАБРОСТ.
Да је она огорчена радница из словеначког "Горења" у Ваљеву одговорила Вучићу да ЛАЖЕ, да је лицемер, не би он могао папагајисати своје лажи у своју корист и корист његових страних сарадника на уништавању Србије и народа.
Препоруке:
42
1
21 четвртак, 16 фебруар 2017 02:26
Causa Spectandum
@ Super Stupid


Такође питање какав је став СПЦ према робовању радника код страних инвеститора и према дуалном образовању?


Pozitivan. Oni su posebno alergicni na postavljanje pitanja, a shodno tome organizuju i svoje skole.
Препоруке:
21
6
22 четвртак, 16 фебруар 2017 02:43
Causa Spectandum
Ko o cemu, AV o zanatima.

Ja sam po obrazovanju, tj. diplomi, kako navodi gospodin Cviko, inzenjer hemijskog inzenjerstva (potogodisnji kurs u Novom Sad-u), a po zantu bravar i elektricar. Zavrsio sam srednju skolu po Suvaru. Cetiri godine sam morao da "uprljam" ruke. Taj sistem je bio vise nego dobro zamisljen. Ko je hteo i pokazaivao interes, naucio je jako mnogo. Po zavrsetju srednje skole znao sam ponesto o Lajbnicu, znao sam ponesto o kulturi drevnih Maja, znao sam da Poljska ne granici sa tamo nekom Dzordzijom, ali sam znao postaviti u rad 400 amperski trofazni transformator, znao sam premotati motor, znao sam centrirati odlivak i postaviti rezni alat, na tada zadnjoj reci tehnologije, CNC masini i polozio prijemni ispit na Tehnoloskom Fakultetu sa skoro maksimalnim brojem bodova.
Danas radim programiranje PLC i odrzavanje industrijskih masina, kombinujuci znanje koje sam naucio od Majstora, znanje sa fakulteta i jos uvek ucim.
Препоруке:
50
1
23 четвртак, 16 фебруар 2017 03:28
Betty Boop
Predlazem masivne demonstracije protiv dualnog obrazovanja. Samo univerzitetsko obrazovanje i znanje moze da nas povede napred.
Препоруке:
30
1
24 четвртак, 16 фебруар 2017 04:32
s.p.Lajković
A jedan metak može da reši sve, što ti je život ?
Препоруке:
24
4
25 четвртак, 16 фебруар 2017 04:38
Бошко
Вишедеценијско испирање мозга са "учи сине да не мораш да радиш" довело је до тога да сви сматрају (чак и највећи дебили који уз помоћ чланства у партијама најбоље пролазе) да не треба да раде него да заврше факултете који никоме не требају и више узалудне школе.

Хаотично стање у држави за време комунистичке и посткомунистичке окупације довело је до тога да већина школа и факултета производи само "запослене" а не раднике, обзиром да је од бирократизације 70тих остало исувише бирократских места за попуњавање, те ником не пада на памет да ради.

Антонић у праву што се тиче Вучићеве намере, да продаје јефтину дечију радну снагу уз пљачку "субвенцијама"

али школство је катастрофа која производи шкарт па нам доктори раде као келнери, и сви сматрају да треба да буду директори а не стручњаци (

а најгори студенти "водећи" политичари па су нам доктори медицине "министри телекомуникација" а електротехничари "министри привреде" што је све могуће где их предводи највећа будала
Препоруке:
22
5
26 четвртак, 16 фебруар 2017 04:59
Гастербајтер
Чини ми се да сви помало грешите а да многи још увек живе у време социјалистичке уравниловке. Добрих мајстора и занатлија треба све више а насупрот томе, многе факултетске дипломе се могу окачити мачку о реп, и на западу и код нас, јер никоме не требају. Грађани треба да се прилагоде тржишту а Влада да створи услове за праведну тржишну утакмицу.
Препоруке:
10
24
27 четвртак, 16 фебруар 2017 06:31
Ултравизитор
Вучић Александар је душевни болесник. Лекари Србије су саучесници А. Вучића у урнисању српске младости и будућности Србије. Један од чланова лекарске коморе и министар здравља у влади Репулике Србије је срамота за здравство Србије и сваку здравствену институцију у Србији. Авај. Кога брига у Србији за било шта осим за сопствени џеп и ћар. Пропала Србијо.
Препоруке:
44
0
28 четвртак, 16 фебруар 2017 06:41
Dijapazon
Profesor Antonic uvek ostar, tacan i u sredu. Medjutim zamislite da skorojevici nisu upotrebili dualno, vec izraz DVOSTRANO OBRAZOVANJE, em bi lepse zvucalo, em bi delovalo kao dobit?!?
Препоруке:
21
0
29 четвртак, 16 фебруар 2017 07:57
Nista ne razumem
Od Srbije su napravili konc logor.
Препоруке:
32
0
30 четвртак, 16 фебруар 2017 08:31
dugo godina sam ziveo u...
Svajcarskoj, ali mi nije poznato da su mi deca imala 'dualnu nastavu'! Zavrsili su njihove fakultete i imaju odgavarajuca radna mesta. Mozda je to uvedeno tamo nedavno, a ako jeste, mislim da znam razlog. Naime Svajcarska je stara nacija, prosecni vek zivota je preko 85 godina i tamo ima potrebe za mladima koji poznaju odredjene zanate. Svajcarci mnogo vole novac, zasto bi ga trosili na buduce zanatlije i ostale profile ako je, na primer, Srbija spremna da uvede 'dualno', bas po njihovoj meri i da sama plati skolovanje takvih kadrova. Tako Svajcarci dobijaju besplatno radnu snagu, a i plate nisu nezanimljive za srpskog radnika, recimo desetak puta vece!
Eto, kako ce se nastaviti odliv mladih iz Srbije gde ostaju samo penzioneri, verni glasaci svoje sopstvene propasti. Srbija je vec poluprazna zemlja, ona druga polovina je vec u prestonici, samo ne znam cijoj!
Lep uspeh ove i prehodne vlasti!
Препоруке:
57
1
31 четвртак, 16 фебруар 2017 09:27
Бојан, Приштина
@ Панта

То да су робовласници у старом Риму на један дан у години мењали места са својим робовима, није нека тајна с обзиром да си то прочитао и књизи Римског права са прве године Правног факултета. Али си изоставио следећу реченицу у којој стоји да су лукави Латини знали да и робу треба један дан попустити и дати му вентил да би остао роб.

У истој књизи такође можеш да прочиташ која је казна била за роба ако само подигне руку на патриција и која је казна била за робовласника ако убије роба или силује робињу.

Са тобом се могу сложити да је сагласно духу времена стање ка којем нас води А.В. много слично времену робовласништва, али се и свет подједнако удаљио од Хришћанских начела и све више личи на онај пагански свет антике и многобожачке старе Грчке, која није случајно узета као свеузор.

Што се пак наше СПЦ тиче, слабо се Срби брину да Цркву зато нам је и запуштена и зато је воде такви које није брига да ли је Србин странцу роб.
Препоруке:
22
5
32 четвртак, 16 фебруар 2017 10:04
ma dokle bre vise
Eto nek vas Antonic sve zaposli. Kako ziveti od suplje price, kritikovati, pametovati bez ikakve odgovornosti...
Svi bi da teoretisu o motici a niko da je zarije u zemlju.
Kada je posao i radna navika u pitanju svi isti bez obzira ko je na vlasti,
niko ne zeli nista teze od kasike da digne, ali svi znaju ispricati da je poljoprivreda buducnost.
Davno srpski seljak rekao: Da je zemlja dobra bilo bi je na Terazijama.
Препоруке:
11
51
33 четвртак, 16 фебруар 2017 10:40
Na putu smo...
Srbija je na putu da postane jeftina meksička Maquiladora za Evropsko tržište i sve što se radi vodi ka tome. Istovremeno, oni malo obrazovaniji će verovatno otići, tako da celokupna priča o nekoj "našoj" proizvodnji je besmislena. Radićemo za strance, bilo ovde, bilo napolju, po njihovim pravilima. Samo će demagogija bit domaća.
Препоруке:
35
0
34 четвртак, 16 фебруар 2017 13:56
Ханибал Лектор
Уз сво поштовање према господину Антонићу:
Није у питању дуална памет, већ мултипли психопатолошки делиријум!!!
Препоруке:
29
2
35 четвртак, 16 фебруар 2017 13:56
dragan
Jedna molba za vas gospodine Antonicu. Pisite cesce. Secam se vasih kolumni iz Politike i bez obzira sto se ponekad i nisam slagao sa njima, britkost vaseg pera, jasna i kvalitetna analiza, i vrlo precizan stav su uvek bili nesto sto je krasilo vase pero. Pisite cesce ovde, odavno vase kolumne nema u Politici vas na medijima. Zato vas molim pisite cesce.
Препоруке:
29
1
36 четвртак, 16 фебруар 2017 13:59
....
Pa pogledajte idiota koji se rukuje sa angelom....da li je bilo ko od tog kradikala mogao nesto bolje da ocekuje....pa svi vi koji glasate za tu budalu i vjekoslava seselja mogu da dokazem da sa vama nesto psihicki nije u redu....ljudi moji, sta vi medju tim psihopatama vidite, zeleo bi da to ostane iskljucivo sa vama a sve vas lojalne sns i srs bi pozakljucavao u neki drugi....paralelni svet ili sta god.....samo sto dalje da vas sklonim od normalnog srpskog naroda.....
Препоруке:
27
5
37 четвртак, 16 фебруар 2017 14:03
boban
Ovo su vecinom muska zanimanja.Mnogim mladim ,lepim devojkama, ce glavna profesija biti prostitucija.Vec vidjeno u Kubi,Filipinima,Kolumbiji,Brazilu,Tajlandu.....
Raditi za 200 Evra ceo mesec(ako uopste mozes da dobijes i takav posao) ili zaraditi istu sumu za jednu noc, za mnoge nije velika dilema.
Препоруке:
32
1
38 четвртак, 16 фебруар 2017 15:37
s.p.Lajković
Profesore u pravu ste ali kako imbecil može da ima dualnu pamet? On nema ni onu običnu.

Dopali smo imbecilu i debilu u vlast.Znamo kako se to rešava ali niko ne sme da kaže. Grci su imali Olimp za ovakve slučajeve a mi?
Препоруке:
18
0
39 четвртак, 16 фебруар 2017 15:50
Bata
Da li je moguće da protiv čoveka na položaju koji konstantno javno i dokumentovano priča neistine i poluistine, nameće ih i sprovodi ih u delo i zavija u crno ceo narod ne postoji sistemski i zakonski način da se obračunamo?
Šta hoću da kažem: nije blisko pameti da ne postoji zakonska mogućnost da se napiše tužba protiv dotičnog zbog gluposti koje je rekao u razgovoru onoj ženi - na prvom mestu svega zbog položaja na kojem se nalazi.
Ja ne mislim da na ulici bilo šta pozitivno može da se promeni i održi - a izgleda da nam ulica ne gine...
Zato apelujem na pravnike, ekonomiste, inženjere i lekare da daju predloge za tužbe - ja ću da potpišem sve takve tužbe i platim udeo u sudskoj taksi, a verujem da će biti još puno ljudi koji bi to isti uradili.
Činjenica da nemamo slobodno sudstvo ne može biti opravdanje da se tako nešto ne napiše i ne podnese.
Ako samo pišemo članke i komentare nikada ništa nećemo uraditi.
Препоруке:
22
1
40 четвртак, 16 фебруар 2017 17:15
Студент
Баш ме занима да ли је Вучићев син уписао неки факултет или је отишао да ради 10-12 сати дневно за 20 000 месечно.

То је одлична тема за новинарски чланак. Позивам НСПМ да га напише.
Препоруке:
22
1
41 четвртак, 16 фебруар 2017 17:41
1984
Студент,

ниси ваљда толико наиван?

Шта има ту да истражују новинари? Теби још није јасно да је Вучић обичан лажов и шибицар. А ивер не пада далеко од кладе.
Препоруке:
26
0
42 четвртак, 16 фебруар 2017 17:51
Zoran
Ja ne znam sta je to duualno obrazovanje.
Jedino ako keramicar treba da zna kad je bila Francuska revolucija.

Poenta obrazovanja je da te nauci da radis posao kad ga zavrsis. Vi niste imali takvo obrazovanje od 1945. godine.
Препоруке:
5
18
43 четвртак, 16 фебруар 2017 18:06
пензионер Цвико
@Causa Spectandum,
Да, школски систем може бити како га год поставите али ако ученик, буквално тумачи родитељску жељу изражену речима, "учи школу да не би радио", онда тај систем не може да да добре резултате. Без трунке лицемерја или заједљивости, сада можемо само да констатујемо да се родитељска жеља остварила. Деца су завршила школе али не знају да се са тим знањем укључе, како у локалну тако и у међународну поделу рада. То је катастрофа. Један аутоелектричар, тек завршио трогодишњу школу, на питање шта зна да ради, одговорио ми је: током школовања обавио сам двомесечну праксу. Све време праксе растављао сам и састављао електропокретаче за трактор... А рачунар, скенирање мотора ...? Немам појма, нити ме то занима. А не знам ни енглески. А посао? Не знам, шта налети!!! Шта је будућност оваквог младог човека? Њему ни десет дуалних образованих профила не помаже. Неће да схвати да цео живот мора да учи. То је оно што родитељи морају да говоре својој деци. Дуално образовање је крах ...
Препоруке:
10
6
44 четвртак, 16 фебруар 2017 18:54
Бране
Вучић је ментално-нестабилан и није искључено да пукне сам од себе.

Иду избори - јасно ће се видети колико је Вучић болестан (од власти).Пратити Вучићево поступање, пратити поступање Вучићевих шликтароша (узимају плате на празан ход ... али кевћу кад треба).

Амбијент у Србији није нормалан. Актуелна власт загадила амбијент Србије.Болесно друштво.
Препоруке:
26
1
45 четвртак, 16 фебруар 2017 19:16
Студент @1984
Јасни су мени одговори на питања која сам поставио о школовању и раду Вучићевог сина, али опасном броју гласача то није јасно и верујем да ће, када виде какав је живот њиховој деци (и унуцима), а какав свом сину наменио Вучић, ти гласачи који су били верни СНС-у и слепи да виде сву штетност СНС-а одбацити ту странку.
Препоруке:
13
1
46 четвртак, 16 фебруар 2017 20:01
Jovan P
Bravo za Antonića!
Препоруке:
10
1
47 четвртак, 16 фебруар 2017 21:55
Srki
ovo je klasicna Vucicevaa zamena teza.Uopste nije stvar u obrazovanju,nego u nesposobnosti vlade da stvori radna mesta.Da postoje radna mesta i u Srbiji bi ljudi pocinjali da rade sa 16 godina.Da ne govorim o stetnosti ulaska stranog kapitala i iskoristavanju srpskih radnika.Ono cime se Vucic ponosi-dovodjenjem stranih firmi,svako pametan bi se stideo.Svako malo obrazovan zna da je vrhnje svakog rada upravo profit.Ne radi se za nadnice nego za profit.Za nadnice radi samo zadnja sirotinja koja nema drugo.Kad bi ja bio premjer,za godinu dana bi uradio strasno puno.Neuporedivo sa Tadicem ili Vucicem,jer oni su samo rasprodavali.Ja bi razvijao.Prvo sto bi uradio,otvorio bi barem 500 otkupnih stanica za poljoprivredne proizvode po Srbiji,gde bi se unapred znale cene otkupa.Sumsko voce,ovcje i kozje mleko,koza...Posle toga bi otvorio preradjivacke kapacitete za to.U Svajcarsku bi izvozio 0.5kg vrhunskog pekmeza po ceni od 2 evra.Za vrhunski proizvod,vrhunska cena
Препоруке:
13
0
48 четвртак, 16 фебруар 2017 22:18
Сељак Беземљаш
Нисмо успели у ономе што се доста контроверзно зове модернизација. Није нам успела индустријализација.
Оно што се звало социјализмом, пропало је јер је кочило креативност.Привреда неспособна да извози, да запосли, да користи лиценце, да функционише без стране помоћи.
Али да стигнемо до колонијалног статуса.
Већ осамдесетих (пре Слобе,ратова, санкција, пљачки..)када је СССР престао да купује од нас стала је наша индустрија конфекције и обуће.
Јавили се Немци. Шаљу кројеве,материјал,конце, игле... Ми радници, они газде.
И није у питању само конфекција.
"Колубара Метал" из Лазаревца је по Круповој лиценци правила багере за копање угља и извозила совјетима па као подизвођач ради за Круп.
Има још ако неког интересује.
Пре две године био сам задњи пута у фабрици конфекције(Република српска)
За 30.г. једина промена, крој се шаље мејлом, а као конкуренти нашим радницима јавља се Африка.Етиопија на пример.
А премијер.Логореичан и плива низ воду.
Није ред теретити га преко тога.
Препоруке:
9
10
49 четвртак, 16 фебруар 2017 23:09
Zvonimir Bgd

Zoran
Ja ne znam sta je to duualno obrazovanje.
Jedino ako keramicar treba da zna kad je bila Francuska revolucija.

I keramicar i svi drugi radnici trebalo bi najpre da znaju kada je i ZASTO izbila i USPELA ruska Revolucija!

Tu revoluciju radnika i seljaka (i postene inteligencije) necu ovde nazvati njenim imenom poznatim u istoriji, da neki od tih sto ne znaju ne bi pomislili na petooktobarsku katastrofu...
Препоруке:
10
4
50 четвртак, 16 фебруар 2017 23:16
Marina
Ето, и министар се угледао на свог премијера: сва(просветна) власт у мојим рукама. Оно што је речено у чланку, то је потпуно тачно. Уѕгред, како то да премијер не воли народ а воли Србију?
Препоруке:
13
1
51 четвртак, 16 фебруар 2017 23:58
телетабис
То да нам је Премијер будалетина то знамо јер једино таква особа може да тртља о дуалном образовању и да истовремено прича да нам недостаје 15000 информатичара, ови нису курсисти из занатског еснафа. За ове из дуалног образовања нико не каже ни колико ни којих нам треба јер они се школују за потребе привреде која је липцала у Србији.
Препоруке:
14
0
52 петак, 17 фебруар 2017 10:51
Reddy
Akumulacija kapitala nije izvršena na balkanskom prostoru a to je jedino pokušala socijalistička vlast koja je dobrim delom u tome uspela pa je i ostvaren fenomenalan posleratni rast. Tek potom se postavlja pitanje golog obrazovanja. Samo po sebi ništa ne znači ako prethodno na bilo koji način ne obezbedite dotok sa tržišta novca i kapitala. A ta vrata su Srbiji uveliko zatvorena iz političkog ili čisto troškovnog razloga. Za to osnovnu krivicu snose sve prethodne vladajuće postave koje su razvrgle raniju ideološko-političku odnosno društveno-ekonomsku matricu. Uspostavljati nov obrazovni model na kalupu stranih investicija je svojevrsna ludost i pretežak rizik kome se izlažu buduće generacije. To može da uradi samo onaj kome do Srbije nije stalo. To je tzv. premijer Aleksandar Vučić.
Препоруке:
16
3
53 петак, 17 фебруар 2017 18:29
Jan @Srki
Srbija je zadužena skoro 28 milijardi evra, a deficit u budžetu svake godine iznosi oko milijardu evra. Ko će ti dati kredit da izgradiš te fabrike i otkupne stanice?
Препоруке:
3
2
54 петак, 17 фебруар 2017 18:30
Jan @Srki
Srbija je zadužena skoro 28 milijardi evra, a deficit u budžetu svake godine iznosi oko milijardu evra. Ko će ti dati kredit da izgradiš te fabrike i otkupne stanice?
Препоруке:
1
2
55 петак, 17 фебруар 2017 18:55
@ Srki za Jana
najmanji je to problem, a najveci je to sto to nema ko da organizuje.Prvo,otvaranje otkupnih stanica predstavlja zaista smesnu sumu novca.Srbija ima puno neiskoristenih hala koje propadaju, a zaposliti 2-3 coveka u svakoj otkupnoj stanici su smesni novci.Postoji vise nacina finansiranja ovakvog projekta.Recimo, u Srbiju iz dijaspore udje 5 mlrd evra svake godine.Moglo bi se ponuditi dijaspori udeo u vlasnistvu, samo da to ima ko organizovati i garantovati.Postoji mogucnost i organizovanja razvojnih ustanova Srbije poput Lole, koji bi razvili model malih preradjivackih kapaciteta za pekmeze, rakiju,kozarsku preradu i sl, a koje bi proizveli obrtnici po Srbiji.Jedan bi proizveo jedan deo, drugi, drugi deo, treci bi to sastavio...banke jedva cekaju da finansiraju takve projekte i to su sve nezahtevni projekti koji zajedno ne bi kostali vise od 200mil evra/god, a donosili bi lepu zaradu.Mogucnosti su velike,a sposobnih ljudi na odgovornim mestima - malo.To je problem
Препоруке:
6
2
56 петак, 17 фебруар 2017 21:49
Videli smo sve i bilo je odlično
Tekst je dosta prožet emocijama i ne uzima u obzir moderne trendove u obrazovanju već sve gleda kroz vizuru SFRJ i socijalizma i stava mi i oni. Danas možete da kupite laptop za 300eur i da imate internet za 10 eur mesečno. Postoji jako puno organizacija koje pružaju jako dobre besplatne obrazovne kurseve iz manje više svih oblasti ljudskog znanja. Obrazovanje je lična stvar i svaki pojedinac može da ga stekne i bolje od zvaničnih kanala.
Stvar je u tome što čak i kad je obrazovanje bilo besplatno u SFRJ procenat visoko obrazovanih stanovnika u Srbiji nije prelazio 10% dok je u Sloveniji bio znatno viši. Prema tome Srbi prestanite da okrivljujete Vladu , državu i koga sve već ne za nešto za šta ste sami odgovorni. Slična situcija je i sa zdravstvom. Samo u Srbiji čujem povike da je potrebno da se (valjda) uredbom povećaju plate na 1000eur i da država sredi manje više sve probleme koji su u suštini do svakog od nas.
Država nije dužna da vam obezbedi posao dobru platu i stan.
Препоруке:
5
8
57 петак, 17 фебруар 2017 22:55
...
Маестралан текст!

То је савест универзитетског професора и храброст!
Препоруке:
8
0
58 субота, 18 фебруар 2017 08:59
Dragan Rakic
Po vecini objavljenih komentara se vidi da je Srbija zemlja proletera i radnicke klase, koja još nije oplakala svoga vecitog predsednika. Dualno obrazovanje se sve vise i vise primenjuje u zemljama EU, jer svi oni koji zavrse srednju školu ili dobiju univerzitetske diplome sada se orijentišu na druge struke i stvaraju svoja mala preduzeća . Mnogi migriraju u druge zemlje, jer u svojim nemaju šanse da se zaposle.
U Srbiji je vise stvar mentaliteta. Ostaje se na onom iz "srecnog doba, radio ne radion platica tece". Propagiranje ideologije uz minimalnu nagradu. Sigurno je da strani investitori plaćaju manje nego sto plaćaju svoje radnike , ali otvaraju radna mesta i smanjuju broj nezaposlenih. U Srbiji bi mnogi hteli sistem " samoupravljanja", da fabrike pripadaju radnicima ( lol ) , a da se ništa ne radi a da se mnogo saradjuje.
A.Vucic je izabrao liniju u koju se angazovao, i uspeo, a sto drugi to ne mogu ili ne znaju to je nešto drugo.
Препоруке:
0
16
59 субота, 18 фебруар 2017 23:32
znamo
Zapadu ne trebaju srpski filozofi, sociolozi, nikakva vrsta mislilaca...jedino ako su im na raspolaganju kao njihovi službenici. Zapadu ne trebaju ni srpski naučnici, inovatori...sem, ako se na njihove patente ne potpišu sami zapadnjaci. Da li je Zapad zainteresovan za srpske pisce? Da, ali samo ako pljuju po Srbiji, režisere koji potvrđuju da su Srbi jedini krivci i slikare koji klimoglave i sline...Zapadu je potreban nepismeni,nemisleći parija koji će da postavlja azbestnu vunu u podrumima Frankfurta i da spava u prepunoj sobi sa Rumunima koji isto, rade, za kusur.Ili ćete da im potvrđujete da su sasvim u pravu što nas siluju kao nesposobne, nezrele, pubertetske nacije ili šta drugo? Sa kog mesta govorite? Da li imate rešenje? Srpski narod ne voli da radi u Srbiji, znate i sami...kafići puni, splavovi- javne kuće. Šta je petooktobarska vlast učinila da se ova turealnost promeni? Ništa.Koliko god bili ponizni, nikada, nikada nećemo biti poštovani.
Препоруке:
4
0
60 недеља, 19 фебруар 2017 00:56
Majstor Bob
Pogledajte debilasti narod oko sebe. To su oni što glasaju za Vučka! I šta je čudno? Nek im deca skapavaju za okupatore.
Препоруке:
3
9
61 недеља, 19 фебруар 2017 10:40
Дух Чавеза
""Пензионер Цвико и пријатељи

ШУП-а се сећамо само ми маторији. Пун назив је Школа ученика у привреди. Пре подне на наставу, а поподне у ИКЛ, на пример.Трајао је три године, а после одлазак по нарељењу Државе тамо где је потребан мајстор тог профила. Без обзира колико то звучи чудно добар мајстор није баш тако могао да оде у Немачку или Швајцарску.
Дефинитивно да је лик погубио фабулу радње. Могао је бар да научи шта је лопата, а шта ашов. Има учитеља
Препоруке:
5
3
62 недеља, 19 фебруар 2017 12:13
Reddy
Ako ovaj mentol kao što je AV ne može shvatiti da buduće tehnologije istiskuju potrebu za zanatskom delatnošću i odnosnim zanimanjima te da direktno vode u oslobađanje rada pretendujući ka opštoj humanizaciji, negirajući time i smisao cele nadgradnje konstruisane da bi podržavala sistem otuđenih čovekovih moći, bi bar to trebalo očekivati od onih koji ovde komentarišu. No, ne lezi vraže, oni slično razmišljaju kao mentol što je samo dokaz teze da i sam narod zaslužuje vođu kakvog ima...ovo je teško naći i u najfantastičnijim bajkama. Srbija je očigledno bajkovita ledina besmisla.
Препоруке:
10
2
63 недеља, 19 фебруар 2017 21:18
Дух Чавеза
@Реди.

Дуго ћемо још радити виском и либелом.
Препоруке:
0
9
64 недеља, 19 фебруар 2017 22:17
DrJelaBisicNe moe(i ne treb)platau Sriji dda bude a u nmaojjer ni c44m65oeovi zvotniu itiSrijs,n ju kujmte nqnj4 - 086q h3f5inijq JIR
Plate u Srbiji I Nemackoj ne mogu(I ne treba)da budu iste,jer ni cene,troskovi zivota nisu isti.Srbija,na koju kukate je 3-4puta jeftinija od Jordana.Pored toga u Jordanu postoje brojne privatne skole I bolnice,zato sto ljudi moraju da ih koriste.Plata lekara u Jordanu,specjaliste pocetnika,je manje od 1 000 jord dinara,sto je preracunato 250 srpskih dinara!Pri tom je strogo zabranjeno raditi u oba sektora(privatnom I drzavnom)I na to se strogo pazi.
Препоруке:
0
9
65 понедељак, 20 фебруар 2017 05:18
Reddy
@Дух Чавеза

Виском и либелом нећете имати за кога да радите! Једино иу хобија, но, то неће бити рад.
Препоруке:
10
1
66 среда, 22 фебруар 2017 21:47
Дух чавдеза
@Реди.
Поштовани пријатељу до виска и либеле се стиже преко мешалице, а и то је нажалост тврда варијанта. Лопата... Видим да не знате шта је мука. Не једе се све што лети.
Препоруке:
1
4
67 четвртак, 23 фебруар 2017 07:28
Reddy
@Дух чавдеза

Pišete da ne znam šta je muka a ne poznajete me. To je nepoštovanje a startujete sa Poštovani prijatelju...sve to se pretvara u frazu jer je neutemeljeno a odatle do malicioznosti put je kratak. Naptotiv, vrlo dobro poznajem muku, poniženje i sve nepodobštine kojima je čovek sklon. Baš sadaa sam izložen teškim iskušenjima a i život mi je dobrim delom protekao u strašnim iskušenjima. Imao sam i saobraćajnu nesreću, opraštao krivcima a sam bio izložen šikaniranju...kada mi ovako nešto saopštite onda to doživljavam kao cinizam najgore vrste...sve zato što sam se usudio izneti stav za koji smatram da je naučno utemelje. Još jedna potvrda da se u Srbiji olako pribegava neodgovornom blebetanju, da ne pišem nešto rđavije. Ja vas poštovanim ne mogu osloviti jer ne umem biti neiskren i dvoličan.
Препоруке:
5
0
68 четвртак, 23 фебруар 2017 10:53
Дух Чавеза
@Реди.
Жао ми је што сте имали саобраћајну несрећу и ја то нисам знао у тренутку писања, али ово о чему сам причао је други пар опанака. Још ћемо се нагледати лопата и ашова. Доћи до виска је пут преко лопате. Исправљање нагиба ласером је чудо у овој земљи, немојмо се заваравати.
Што се тиче опраштања, шта рећи него свака част. И немој да си наште срце.
Препоруке:
0
2
69 недеља, 26 фебруар 2017 21:21
DrJelaBisic
Zamisljam Utopiju:zivot,svet bez teskog,dosadnog rada.Da li,gospodine(druze?)Reddy mozete da zamislite drustvo u kome je fizicki rad ljudi(i zivotinja)eliminisan?Ja sam pokusavala I mislim da to nije moguce.Uzmimo sadasnji broj ljudi(ili nesto manji)I da samo usluge(I to ne sve)obavljaju ljudi.Sta ce drustvo da uradi sa tom masom ljudi,koji nemaju posao,i za cijim radom ne postoji potreba?Da li mislite da ce drustvo biti spremno da skoluje I izdrzava toliki broj filozofa,sociologa,umetnika,sportista....?
Препоруке:
0
3
70 понедељак, 27 фебруар 2017 06:56
DrJelaBisic 2
Samo jedno pitanje:kako zamisljate obrazovanje radnika za rad u fabrici?I koliki procenat generacije treva da se obrazuje u tom pravcu?
Препоруке:
0
2
71 понедељак, 27 фебруар 2017 14:11
Reddy
@DrJelaBisic

terate me, gospođo doktorko, da vam predočim nešto što uporno pokušavam a to je da vi, sudeći po vašim komentarima, uopšte niste u stanju da shvatite svu kompleksnost društvene problematike, zapravo, drame, u kojoj se svet nalazi. Vaša znanja o društvu su veoma površna a o sferi političke ekonomije, kao temeljne društvene discipline, da i ne pišem. Jednostavno, vama nisu jasni pojmovi proizvodnje, raspodele, potrošnje i razmene. To je osnov na kome se grade svi potonji društveni odnosi a odatle se emituju i modeluju i potrebe o kojima pokušavate nešto da pišete. Vaša profesionalna disciplina kojom se bavite zarađujući za život je daleko od mogućnosti da sveobuhvatno pojmite pojmove koje vam predočih. O ovome možete do prekosutra ali vam ništa neće vredeti jer niste proniknuli u središte problema. Zato mi vaše opservacije deluju više no amaterski, zapravo, sasvim pubertetski...
Препоруке:
4
1
72 понедељак, 27 фебруар 2017 21:39
Reddy
@dr. Jela Bisić

Ajte molim, da vas istestiram. Šta mislite, kako će se otplatiti dug koji je svetski kapitalizam u međuvremenu napravio u proporciji od oko 2,25 kvadriliona dolara? Da vas podsetim....to je cifra iza koje stoji petnaest nula!!! Možete li vi to pojmiti? Ceo kapitalistički svet, dok nije zagazio u prvi svetski rat i dok je vladao zlatni standard, živeo je od eksploatacije živog rada proletera praktično im guleći kožu s leđa a onda, kada su upali u nerešive probleme socijalne prirode ali i pre svega obrta sopstvenog, privatnog kapitala, pribegli zastrašujućoj avanturi kreditnih plasmana preko svojih centralnih banaka da bi dospeli do maloprepomenute cifre!?!?!? Shvatate li vi, uopšte, taj spektakularni sekularni obrt, draga gospođo doktorko?????
Otuda vaša više nego infantilna igra pojmovima koje ne spoznajete dobija apsolutno komičan karakter.
Препоруке:
4
0
73 уторак, 28 фебруар 2017 13:53
DrJelaBisic
Za g.Reddya:Sa Vama se,skoro u potpunosti,slazem:nisam profesionalno,sistematski obrazovana,sem u svojoj struci.Ne komentarisem zato sto osecam da imam odgovore,vec,od drugih komentatora(pa I Vas)trazim odgovore.Koliko je to moguce.Narocito uzivam(moram da priznam)u diskusijama komentatira koji nisu moji istomisljenici.Ako bih htela istomisljenike-imam ogledalo u kuci.A sad o Vasem testu:cim obojeni papiric nema zlatnu podlogu-to je tzv shala-igracka."Ja tebi serdare-ti meni vojvodo"Misim da su svi ti dugovi,o kojima se prica lazni.Lazu nas vucibatine da su(za nase dbro,naravno)uzeli pare na zajam,i jos treba I da Im se zahvalimo.Tako rade najvece cicije,koje porodicu lazu da su bankrot,da I'm ne bi trazili pare.Dugovi,dakle,u stvari I u stvarnosti,ne postoje.Preporucujem za poboljsanje raspolozenja,domace stivo:Jovan Sterija Popovic:Kir-Janja(naslikao za vecnost,potomstvu,svog rodjenog oca(kir-Steriju)
Препоруке:
1
0
74 среда, 01 март 2017 07:28
Reddy
@dr. jela Bisić

Niste vi uopšte problem zbog neupućenosti u osnovnu društvenu problematiku. Verovatno se časno i čestito bavite svojom profesijom. Problem je što se iz nepoznavanja osnovnih postulata projektuju apsolutno besmislene ocene i procene budućih procesa. problem je, međutim, što tome pribegavaju oni koji su mnogo bliže materiji o kojoj se diskutuje pa bi trebalo da sa veće blizine srazmerno tome budu i upućeniji. Đavola, stvar stoji sasvim obrnuto. Moje primedbe vama imaju više karakter obraćanja takvim komentarima a ne direktno vama. U tom smislu često puta preterujem ali samo iz jednog već navedenog razloga. Ono na šta se vi obarate a to su socijalistička rešenja upravo je i put za nalaženje way out-a iz sadašnjih okolnosti. Naravno, koristeći sva rđava iskustva i spoznaje prethodnog iskustva.
Препоруке:
3
0
75 четвртак, 02 март 2017 11:28
Majstor Bob
@DrJelaBisic

Treba da imate u vidu sledeće: Redudu je montanjar rob koji je pročitao par marksističkih knjižica i uobrazio da je mesija. Ništa strašno, samo da ne dođe na vlast...
Препоруке:
0
1
76 четвртак, 02 март 2017 19:04
Reddy
@DrJelaBisic

Lako je vama. Pacijenti vam se sami javljaju.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер