петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Србија међу шљивама, шпијунима и поглављима (II)

Kоментари (69) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 26 октобар 2016 21:07
Цвико
Има томе две године а можда и који дан више. У једном нашем дневном листу прочитао сам вест да у Србији делује између 5 и 7 хиљада шпијуна. Неки се отворено хвале да су шпијуни, не стиде се и наравно ником ништа. Полазећи од овог можда би наслов овог текста требао да буде: "Српске шљиве међу шпијунима и НВО". Оба наслова су добра. Лоше је што наше службе све држе под контролом а они раде. Пат рат? Тренутна ситуација: ухапсили су официра војске РСК којије радио за Хрвате. Сада неког Попару који је радио за... Јуче, један наш дневни лист објавио подужи текст о Хрвату, високом функционеру УДБЕ по имену Иван Стево Крајачић. Приказују га као руског агента. Зна се да је исти 1858 г. приступио немачкој обавештајној служби заједно са још неколико другова. Па имамо и случај Дикић против Ђукановића. Ово ће се вероватно завршити са великом казном за Дикића. Ушао је у ЦГ са брадом а у пасошу је обријан. Стигао нам је Патрушев уместо Медведева. То говори да су веома озбиљне. Уразумите се поручује
Препоруке:
38
2
2 среда, 26 октобар 2016 22:03
Цвико
Исправка, уместо 1858 треба да стоји 1959 г.
Препоруке:
19
2
3 среда, 26 октобар 2016 22:10
negi
Da bi neko radio za neku stranu službu(špijun) mora da bude u posedu određenih informacija,da bi bio u posedu određenih informacija(robe) mora da radi na takvim mestima,da bi bo na takvim mestima neko mora da ga zaposli na to mesto,na tom mestu ima nekog nadređenog,taj ima svog nadređenog itd. Pukovnik u penziji nas informiše o nečemu što je abeceda organizacije posla u svakoj firmi a kamoli u jednoj državi i njenim najosetljivijim delom,tzv. službama sile.Dakle,neko se poigrao i zaigrao sa starim oprobanim trikom da bi dobio par poslaničkih mesta na izborima i mi sad ulazimo u paranoju opšte špijunaže. Da postoji pravna država i da postoji tužilaštvo onaj koji se poigrao sa ovakvim stvarima(Informer je već najavljivao tri četiri državna udara) bio već pod istragom.Ovako, sada imamo razne babice i stručnjake da nam objasne da su špijuni svuda oko nas kao i pukovnik.
Препоруке:
21
18
4 среда, 26 октобар 2016 22:39
Major bez
@negi.

Nesporne su činjenice da nam je država, uz Francusku i Kinu, nekada Kubu, jedna od najpokrivenijih špijunima, da su strane obaveštajne agencije prodrle u Srbiji u skoro sve sfere društvenog života, i da im mnogi špijuni služe za regrutaciju brojnih drugih koji odrađuju razne, pa jako često i prljave poslove. Tekst zahvata upravo tu problematiku i treba joj posvetiti adekvatnu pažnju. Bar u toj oblasti koja se direktno tiče bezbednosti države nesme biti improvizacija.
Препоруке:
23
4
5 среда, 26 октобар 2016 22:48
телетабис
Свашта, сви наши шпијуни се сваке године сликају у дворишту америчке амбасаде кобајаги на прослави Дана независности Америке.
Препоруке:
47
1
6 среда, 26 октобар 2016 23:37
ел србињо
ми смо овакве људе као што је пуковник Михаиловић исмејали називајући их чворовићима. зато нам и јесте овако.
Препоруке:
27
4
7 четвртак, 27 октобар 2016 00:05
Цвико
@ ел србињо,
Mи сада од шпијуна правимо представу. А ко нас све шпијунира? Они и ми. Нпр. у источној Херцеговини, у првом селу источно од села атентатора М. Хркача, стационирана је јединица НАТО пакта, која надзире комплетан радио, телевизијски и телефонски саобраћај у Србији. И наравно, ником ништа. Како се ми сами откривамо? Интернет, односно друштвене мреже, Фејсбук, Твитер, и др наши омиљени ликови, наше фотографије, места која волимо, храна коју волимо, итд. Све ово што сам набројао и оно што нисам се снима и слаже негде у неким архивима, обрађује, резимирају резултати... Обичан човек резонује не могу ми ништа. А није тако. Пред искрцавање у Нормандији од становништва су затражени сви подаци укључиво приватне фотографије Нормандије. Ти подаци су употребљени током десанта. Замислите да су имали податке са сателита, Твитера, Фејсбука, адресе, ко где станује, шта ради, шта му је хоби, навике, храна, афинитети, итд. Рат би трајао краће, а сви сумњиви не би доживели крај рата живи,...
Препоруке:
35
1
8 четвртак, 27 октобар 2016 01:02
Zemunac
Ovde se pominje neki "ELEMENT INOSTRANOSTI" koji radi protiv Srbije,a taj izraz koriste i gdin Vucic i gdin Stefanovic!A FBI U BEOGRADU,i NATO koji slobodno seta po SRBIJI su dokazi prijateljstva sa okupatorima iz SAD i velikog prisustva zapadne inostranosti!!A sada je dosao i veliki RUSKI policajac,sef tajnih sluzbi,i docekan je sa crvenim tepihom! Tesko je oceniti o cemu se zaista radi,ali ovi moze biti ulazak u neku diktaturu,jer se VLADI situacija polako izmice kontroli!TREPCU nam uzimaju,prave vojsku Kosova,pa sada nasi spasioci mozda RUSE koriste da malo uplase zapad!ILI je gdin PUTIN odlucio da ispita istinu o drzavnom udaru u Crnoj Gori!No slabi i POSLUSNI clanovi Vlade,i vezani za kredite MMF,a bez pravih projekata,TESKO CE PROMENITI i uraditi bilo sta!Mozda bi prelaz na banku BRIKSa,OZIVLJAVANJE POLJOPRIVREDE i napustenih sela javnim radovima i odlaganje puta u EU bili najbolji odgovor na ucene zapada,koje izgleda ni nasim liderima vise ne prijaju!DOLE MARIONETSKA VLADA!
Препоруке:
28
0
9 четвртак, 27 октобар 2016 01:42
brzi
Vi ste ozbiljno bolestna nacija, bolujete za sindromom Ilije Čvorovića. To znadu i vaše vođe i kada njima zatreba puste neku priču sa špijunskom tematikom i svi ste sretni. Ali istina je baš obrnuta. Danas da bi dobio informacije ne treba ti ni da se makneš iza kompjutera sve što ti treba je samo dobra analitika informacija koje kruže u prostoru. Zato su sve te silne priče o špijunima i špijunskim organizacijama koje rade na vašoj teritoriji čista fikcija, jer sve te informscije kruže u otovrenom prostoru i ne treba špijunski rad da bi se došlo do tih informacija, u koju veruje pre svega onaj dio populusa koji čita tabloide. Da bi bili pod stvarnom obradnjom CIA, MI6, BND,...praktički niko od ovih vaših političara več neko vreme ne bi bio više na poliitčkoj funkciji a mnogi bi bili več an grobljima. Da su vas stvarno hteli razmontirati razmontirali ba vas 99. slično kao što su razmontirali arape od Maroka pa do Iraka.
Препоруке:
8
27
10 четвртак, 27 октобар 2016 06:32
bog dano vic
o bezveznosti Srbije brinu SSeSSeljevi puleni...
Препоруке:
12
4
11 четвртак, 27 октобар 2016 07:34
Istoricar
Ovo su zaista price za naivne. Prvo, predstavnici nase vlade rade po naredjenju stranih sluzbi i sad im smeta ako neki nizi sluzbenik odaje tajne. Drugo, samim tim da nam i Kosovo daje nekakve ultimatume govori o tome kakva je drzava Srbija. Trece, Srbija diluje sa zemljama koje imaju istorijsko iskustvo, od preko trista godina, o kolonijalizmu. I sad ce neko da me ubedi kako je Srbija jaka, moze da se suprostavi kolonizatorima i da vodi pametnu i inteligentnu politiku. Na kraju, Srbi najverovatnije imaju genetske predispozicije da budu sluge i robovi. Istorijski gledano, Srbija se samo zrtvovala za interese velikih sila i iz tog razloga buducnost zemlje moze da se predvidi. Najbolji primer o tome sta su Srbi i Srbija je stalno vredjanje gradjana od najpopularnijeg lidera u zemlji.
Препоруке:
24
1
12 четвртак, 27 октобар 2016 07:48
negi
@Major bez Pročitajte još jednom pažljivo IPAP sporazum!Kakvi bre špijuni,mi smo pod legalnim nadzorom kao država sa sve službama i stanovništvom. Predstave za malu decu.Farma u Lisoviću je ozbiljniji program od ove predstave,koju nam "stručnjaci" raznih fela i zvanja kao sad tumače.Stanija je za ove tipove intelektualna veličina,sprdaju se sa nama kao sa stadom ovaca.
Препоруке:
31
8
13 четвртак, 27 октобар 2016 08:14
Coja
Na konto ovog nepristojnog komentatora koji se predstavlja kao negi, a komentatore naziva "stručnjaci i babice" i to ne samo na ovom mestu, već to ponavlja kao mantru, kada god je nezadovoljan iznetim stavovima komentatora, a to se sve redovno objavljuje, setio sam se pokojnog Minimaksa i njegove gošće Anice Dobre. On je stalno pričao neke otrcane viceve o plavušama. Kada je Anica jednom prilikom gostovala kod njega u emisiji, izvinuo joj se unapred i pitao je da li bi se ljutila da ispriča vic o plavušama, da ispadne džek, na šta je ona mrtva ladna u njenom fazonu, odgovorila, ma kakvi, vi ste ovde najveća plavuša! On je tada bio potpuno sed, i naravno svi su se smejali. E tako i sa ovi negijem, on je kanda ovde najveća babica i stručnjak.
Препоруке:
19
2
14 четвртак, 27 октобар 2016 08:58
negi
@Coja Ne nazivam komentatore NSPM "stručnjacima i babicama" već pukovnika u penziji,Dragišića,Radića itd. koji pokušavaju da nas ubede da su špijuni svuda oko nas, da je Milova,Bebina i Vučićeva predstava radi nekoliko poslaničkih mesta ozbiljan pokušaj "državnog udara". Državu Srbiju i njenog čelnog čoveka kao i pukovnika u penziji ne brine što jednog generala srpske policije(ej bre generala) u C.Gori hapse crnogorski policajci obučeni u uniforme koje su gore od uniformi radnika nekog preduzeća(pogledajte sliku Dikovića sa crnogorskim policajcima) i da im se iz Srbije još daje za pravo.Svi ovi "stručnjaci i babice" sa svojim kolumnama idu od medija do medija i ubeđuju nas kako je to bila ozbiljna "zavera" i da svo zlo po C.Goru dolazi iz Srbije.Mi Milu još asistiramo i pomažemo ubeđujući narod da je to međunarodna zavera protiv "jadnog,prepodobnog i poštenog Mila" koji eto samo želi još malo da vlada ali eto ne da mu ta pokvarena Srbija.To isto rade Hrvati,to isto rade Šiptari......
Препоруке:
31
10
15 четвртак, 27 октобар 2016 09:33
beatle one
Ljudi, kakvo je ovo zamajavanje naroda.Pa mi smo pod kontrolom zapadnih službi više od 15 godina. One su nam i dovele Đinđića,Koštunicu,Labusa,Svilanovića, Đelića,Dinkića,Mihajlovića,Janjuševića,Kolesara,Novakovića i druge,pa do ovih danas.
Mi smo pod operativnom kontrolom par ekselans. Nema te tajne koju oni ne znaju kad njihovi ljudi sede na sastancima državnih organa. Pa, njihov čovek iz Engleske je reformisao vojsku, a to isto se radi i sa policijom. Zašto niko ne piše o povlačenju policije sa granice prema Kosmetu?
Препоруке:
28
2
16 четвртак, 27 октобар 2016 09:49
Aleksandar Mihailović
@negi. Zbog čega Vam smeta pisanje medija o špijunaži u Srbiji i prodaji Srbije za male pare? Zbog čega se osećate pogođenim i povređenim? Da li mislite da u Srbiji nema špijuna iz preko 50 država i da se taj broj kreće na više hiljada? Mnoge informacije se dobijaju legalno, preko medija, stručnih časopisa, web strana nadležnih ministarstava, na raznim savetovanjima, seminarima, stručnim raspravama,.. ali, mnogo toga se tamo ne može dobiti, između ostalog i koga naše službe bezbednosti prate, koje špijune i koje kriminalce, jer, među njima su i "aduti" i plaćenici stranih obaveštajnih službi, te koga sačuvati a koga žrtvovati. Zatvaranje očiju pred istinom, a to ukazuje i na nacionalnu neprosvećenost, i stanje u kom se po navedenim pitanjima nalazimo, je zabrinjavajuće. Nije u pitanju samo amaterizam, neznanje i dobronamernost, u pitanju je nešto krupnije što se mora rešiti na vreme, kao preventiva u svakoj bolesti. Naš sistem je loš, njega treba menjati, počev od pravosuđa i zakona.
Препоруке:
19
8
17 четвртак, 27 октобар 2016 09:55
Спиридон
@ negi

Немате потребе да се извињавате јер свака реч вам је апсолутно на месту. Ови минуси који вам се лупају и негативни коментари на ваш рачун од први пут виђених коментатора говоре само о нечијој повређеној сујети и ни о чему другом...
Препоруке:
14
12
18 четвртак, 27 октобар 2016 10:20
Цвико
@ brzi,
Опет "брзате". Ви, решење својих проблема тражите код других, проглашавајући их за болесне, по закону сличности. Верујем да данас, у Љубљани, где живите, има довољно добрих психолога и психијатара да Вас лече. Потрудите се и прошетајте до њих.
Препоруке:
12
4
19 четвртак, 27 октобар 2016 10:38
Спиридон
@ Aleksandar Mihailović

Поштовани господине ви сте написали свој текст, хвала вам од срца на томе, а сад пустите и нас да изнесемо своје личне ставове. Када смо већ код дате теме у Немачкој на пример има сто пута више шпијунаже него у Србији, имали сте релативно скоро велики скандал са откривеним кртицама и то изузетно високо позиционираним у безбедоносном систему. Основна разлика између Србије и Немачке по том питању је што се тамо од свега тога не прави циркус, односно што нема гостовања разних стручњака по медијима а још мање министри у влади или сачувај боже канцеларка Меркел од тога праве шоу на ванредним конференцијама за штампу. Тамо држава и они заиста позвани из безбедоносних структура раде свој посао за који су и плаћени у тишини а директор БНД-а није неки анонимус коме су највеће квалификације што је добар са Меркеловом, већ је то проверен човек од струке. Тамо где држава функционише нема места самозваним стручњацима и продавцима магле, то је основна разлика...
Препоруке:
26
5
20 четвртак, 27 октобар 2016 11:33
Prečanin
Kod nas, na Dedinim salašima (s dugim e) ne voledu mnogo vojena lica.Pogotovu špijune. Ni Salonski, ni Kendereški, pa ni sam deda Mila. Kažu, ta to su repovi jedne sramne vojske što je izgubila državu a sačuvala sebe. Na salašima, pamtidu balkanske špijune koji su gledili ko slavi slavu, a raportirali i aportirali Stevi Krajačiću, Dolancu i ko zna kakvim još belosvetskim špijunčinama. Uostalom, još deda priča kako je Dolanc sa braćom Žakić dolazio da lovi na salašima, oko Jegričke, pa on i stric Živko sastavidu glave i domunđavaju se, a deda, Živkov brat, uđe u radionicu i radi, sav ubledeo. Živko je tada predavao u Alžiru, po godinu dana, u Delhiju, po pola godine, a na zapadu, vrlo često. Deda je osećao da ga koriste i jedio se što može cela familija da se obruka.
A ti, negi, pile dedino, nemoj da se jediš. Ako već Tačiju ne smeju i ne mogu da priđu, ne damo da se šfortaju s nama.
Препоруке:
24
5
21 четвртак, 27 октобар 2016 11:36
ел србињо, најшире
за пуковника

немојте да се чудите негијевим коментарима. познато је да он, како му и сам ник каже, негира улогу страног фактора. поготово у распаду бивше државе и прошлом рату. он припада онима који мисле да смо ми могли да лобирамо код американаца. и онима који су за то да дсс уђе у савез са жутаћима како би срушио вучића. тако је дсс ушао и у дос, уложивши несумњиви патриотски кредибилитет, да би срушили милошевића. и шта се десило после?
Препоруке:
16
1
22 четвртак, 27 октобар 2016 11:39
Aleksandar Mihailović
@Спиридон. Ništa nije sporno, i Vi i ja se slažemo da kod nas sistem ne valja i da moraju da se korenito menjaju i zakoni i pravosuđe. Upravo to omogućava da država funkcioniše, brzo i efikasno i bez ikakvih talambasiranja, bukačenja i rijalitisanja. Kako to kod nas slabo funkcioniše jer je u službi dnevne i nedeljne politike, to se povremeno podiže i prevelika prašina kako bi se pokazalo da eto nešto se radi. Kako ipak nije reč o "Farmi" i "Ludoj kući", a nismo ni na "Dvoru" ili u poseti "Velikom Bratu", to se sa ovom problematikom nesme da improvizuje i eksperimentiše, jer, to može jako skupo da nas košta i izmakne potpunoj kontroli. Setimo se zahteva nekih stranaka koje su u stilu igranja pokera otvorenih karata, otvorene špijunaže, onako "naivno", tražile otvaranje dosijea i da se snimi mreža saradnika naših službi i sazna ko je od tuđih već provaljen. To ne da nije bilo "naivno", već smišljeno i u svrhu daljeg rastakanja države, njene rasprodaje i novih podela i secesija.
Препоруке:
11
6
23 четвртак, 27 октобар 2016 12:55
Цвико
@Aleksandar Mihailović,
Кад већ наводите пример "отварања досијеа" ево и ја ћу да изнесем један новији. Једна позната наша министарка, за коју један наш читалац коментатор каже да је љубитељка Сребренице, не тако давно, изјавила је, да се са процесом легализације објеката укључујемо у европску базу података. Та база података омогућава сваком ко жели да нешто купи одмах провери све податке. Пре свега откуд њој право да све даје на продају? Шта садрже подаци о легализацији? Основно, координате и димензије свих објеката у Србији чиме се артиљерцима и ракеташима омогућава прецизно нишањење. Наравно ту има и података за пешадију у наступању. Координате су допуна информација са сателитцких снимака. Да ствар буде гора по нас, снимање, обраду података морали смо да платимо како би се ти подаци сервирали корисницима ван Србије. И наравно то није све. Свакодневно објављивање фотографија и видео снимака омогућава ажурирање базе података од војног значаја службама у иностранству. Све знају.
Препоруке:
19
1
24 четвртак, 27 октобар 2016 13:02
negi
@el srbinjo Prijatelju,ako tebi nije sporno što Milo hapsi srpskog generala i voda ga pred kamerama kao poslednjeg kriminalca,meni jeste.Ako je učestvovao u nečemu ima da mu se sudi u Srbiji,oduzmu činovi i osudi a ne da Milovi kokošari od srpskog generala prave cirkus. Ako smo morali naše oficire da izručimo u Hag jer smo izgubili rat,ne moramo pred ovim kokošarima i švercerima da izigravamo budale i još mu dajemo alibi.Ovo nema nikakve veze sa ideološkim frustracijama već obrazom i čašću jedne države i njenim najvišim oficirima. Dikić je srpski general,kakav takav,ali srpski general i nemojmo to zavijati u ideološke oblande.
Препоруке:
19
8
25 четвртак, 27 октобар 2016 13:06
brzi
@Cviko

Samo sam komentirao ono što je avtor teksta konstatovao u celofanu i milijim rečenicama. A da imate žitelji Srbije problem sa sindromom Ilije Čvorovića ne treba da budete psihiatar ili psiholog nego samo pogledate masovno ponašanje naroda. Da narod u vašoj državi ne bi verovao tim pričama o špijunima ne bi se vlast koristila tim trikom za zamajavanje naroda kojim vlada. Bolje da se zapitate kako to da te priče na ovakav način prolaze samo kod vas, nikde drugde u širem regionu ne postoji mainstream masovna fascinacija suvremenim okultnostima oko špijuniranja, zavera,...... Inače to je i najlakše opravdanje za svoju nesposobnost, i individualnu i kolektivni, jer niko nije kriv za ništa, svi mi nevini i samo nam drugi rade o glavi, bilo ko več samo mi ne. Zapitajte se zašto se jedino kod vas nijednoj aferi ne dolazi do karaja. Radi staranaca? Malo morgen, radi vas jer verujete u stvari koje u suštini ne postoje.
Препоруке:
5
6
26 четвртак, 27 октобар 2016 13:46
Aleksandar Mihailović
@negi.13:02. Vaša briga za bivšeg srpskog generala policije je lažna. Zbog čega tako tvrdim? Zbog nesporne činjenice da odobravate neustavno, nezakonito, neljudsko, nepatriotsko i divlje isporučivanje srpskih predsednika i generala ubicama malih Milica i Srbije. Sama činjenica da tvrdite da smo "izgubili rat" je poražavajuća, jer, ili ne poznajete i ne razumete šta znači R1244, ili to svesno radite s'obzirom da je samoproglašenje urađeno tek 8g posle Miloševića i kada su "poraženi" od strane pučista pod Arčibaldom isporučeni Hagu. Za zelenim stolom i uz zelene novčanice je urađeno ono što najveća vojna mašinerija u službi agresije ikada nije uspela. Ako smo poraženi, zbog čega je došlo do R1244 i Kumanovskog sporazuma i tek 8g posle Miloševića do secesije,zbog čega to nije odmah urađeno? Ako smo izgubili i poraženi što nam traže saglasnost za secesiju i pljačke? @Цвико. 12:55. U svemu se slažemo, ništa nije sporno, a sve o čemu govorite nije rezultat naivnosti i neznanja već namere.
Препоруке:
15
8
27 четвртак, 27 октобар 2016 14:35
Aleksandar Mihailović
@brzi. Prvo zahvalnost da pratite ove strane, to jako puno govori, pre svega da vrede i da su ovakvi sajtovi sa ozbiljnim temama i raspravama prava retkost. Druga zahvalnost da ste se potrudili da govorite nama razumljivim jezikom, mada ja izuzetno dobro razumem slovenački, a da Vas pohvalim i za pseudonim, on govori sve, da ste brzi i da ste prebrzo i ishitreno izašli iz YU i time pokrenuli točak njenog razbijanja iznutra. Što se tiče afera tek da Vas podsetim na "Patria" aferu i Vašeg "vrlog" i "svestranog" ministra i premijera Janšu, što je mnogo veća afera nego je narodu prikazano, ali, isti akter, jedan od udarne trojice, je napravio i najveću štetu slovenačkom narodu i državi otkrivanjem 7 decenija najstrože čuvane tajne, vredne milijarde i milijarde EUR, tajnog KM VK i ratne bolnice, jednog od najboljih skloništa na svetu, za čije otkrivanje je Hitler davao nagrade u tonama zlata, ali nije uspeo. Oni kojima verujete su to prodali za par miliona $ i onda se oko plena posvađali.
Препоруке:
17
6
28 четвртак, 27 октобар 2016 15:24
brzi
@Aleksandar Mihailović

Hvala za vaš komentar. Ja nisam slovenac samo živim u Sloveniji, a tu na vašem sajtu pored pračenja događanja i učim jezik, sve radi posla.
Ako ste imali u mislima vojnu bolnicu Franju kod Idrije, sa tom bolnicom su slovenci provocirali italijane i nemce još za vreme SFRJ. Sečam se još u 80. godina bio sam na vikend izletu sa turom po Krasu i Primorskoj i pored Lipice i Postojnske jame posetili smo i gore pomenutu bolnicu. Ja sam inače rodom iz Južnog Tyrola.
Tako da ta bolnica, koju sjajno održavaju, nije več dugo neka tajna. A inače slovenci radi provociraju ali onako na meko, tako su i vaše generale provocirali nekoliko decenija sa Gotenicom u Kočevskom rogu.
Spominjali ste Patriu, EU naoružarsku sapunicu jer su i u Finskoj i Austriji i u Sloveniji na sudovima propale sve obtužbe. A u stvari se radi o ratu između dva naoružarska koncerna, AEDS napram General electrica, ko če dobiti više posla sa naoružanjem.
Препоруке:
6
6
29 четвртак, 27 октобар 2016 16:00
Aleksandar Mihailović
@brzi. Nisam mislio na tajnu bolnicu Franja, ona je bila kapaciteta do 400 ljudi, a kroz nju je prošlo oko 1.000 ranjenika, ogromna većina je spašena, manje od 70 je umrlo, mislim 67. Namerno nisam istakao koja je bolnica u pitanju, da vidim koliko ste informisani, a ona je bila i tajno KM (Komandno mesto) VK (Vrhovne K-de), neuporedivo veća i značajnija sa ni jednim objektom iznad zemlje. Bolnica Franja je bila kod Cerkna, Idrija, a ova koju su za siću otkrili i iz magacina ukrali oko 15.000 komada naoružanja kojim je naoružano nekoliko paravojnih formacija nikada nije otkrivena do dolaska Janše, Bavčara i Kacina, uz njih Rupela i Peterlea. Veliki je zločin napravljen prema državi koju su na silu stvarali i prvi posetioci tajnih prostorija su bili strani novinari i pripadnici stranih obaveštajnih službi, pre svega CIA, BND (Nemačka), Engleske, u javnosti poznate MI5 i MI6, i Italijanske AISE koja je prošle godine doživela neviđenu bruku i blamažu. Da Vam olakšam, govorim o Kočevju.
Препоруке:
12
5
30 четвртак, 27 октобар 2016 16:08
...
Један од главних задатака озбиљних шпијунских служби је да врбује људе у земљама за које показују интерес.
Што веће врбоване "зверке" то већи успех служби.
А најбољи су ликови који се могу уцењивати због прошлости, они су највернији налогодавцима.
Ово је само онако уопштено, за оне који се питају и не могу се начудити како се могло догодити да Вучић "преломи у глави" и од противника запада постане највећи "пријатељ".
Препоруке:
15
1
31 четвртак, 27 октобар 2016 18:58
ел србињо
negi@

ти пријатељу у мом коментару видиш оно чега нема. дикића нисам ни споменуо. узгред, слажем се с тобом око овога што се тренутно с њим дешава, иако ми није јасно шта је он тамо тражио. наравно да вучић прави представу, али мислим да је пуковник баш на то скренуо пажњу. да се такве ствари не раде јавно. ако је странцима све доступно не значи да нема њихових шпијуна. јер можда им сутра неће бити доступно, а амери и слични не размишљају само до сутра...
Препоруке:
10
0
32 четвртак, 27 октобар 2016 18:59
ел србињо
negi@

овде се створила таква атмосфера да ако кажеш нешто што иде у прилог вучићу, аутоматски си за њега. да ако тврдиш да има шпијуна, подржаваш ову његову бласфемију око шпијунаже у којој се он појављује као тобожњи заштитник државе коју навелико урнише, као патриота од чега је удаљен светлосну годину. ово се дешава баш због идеолошке, или боље рећи, партијске припадности. мени су овде неки предбацивали да не разумеју моје коментаре, али се радило о нечему другом. нису могли нигде да ме сврстају. ни лево, ни десно, ни у једну политичку паритију. лично никада нисам припадао ни једној политичкој партији, нити идеологији. нисам био присиљен да мислим по партијској линији. од политике нисам зарадио ни динара.
Препоруке:
7
0
33 четвртак, 27 октобар 2016 19:42
Apatinac
Za A.Mihailović
Text vam je u osnovi dobar.
Kad čujete da vam neko kaže, kako se danas sve zna, pa u skladu sa tim svaka kontraobaveštajna aktivnost je besmislena,odmah je jasno da je u pitanju inteligentni agent-neprijatelj ili njegov domaći pomoćnik-korisni idiot-glupak.
Vi verovatno razumete na koje ovde "komentatore" se ovo odnosi.
Svako dobro
Препоруке:
6
9
34 четвртак, 27 октобар 2016 19:45
brzi
@Aleksandar Mihailović

Da, da, to sam spominjao. To je kompleks Gotenica, kde je bilo krajem 60. i početkom 70. po nalogu tadašnjeg šefa slo UDBE Mačka izgrađen kompleks bunkera za republičko rukovodstvo u primeru rata u čijem sklopu je bila i manja bolnica. Inače je bila ta cela teritorija do 91. zatvorena teritorija koja je i danas samo na pola otvorena jer se koristi šira okolina kao vadbeni centar za policiske i vojne jedinice. Ali kao što sam čitao iz javno publicirane arhivske građe toga vremena to je bio spor između slovenačkih i jugoslovanskih komunista koji je trajao praktično sve vreme od početka komunističkog pokreta na tlu Jugoslavije pa do njenog kraja 91. godine.
Inače moj utisak kao stranca je sledeči što se tiče vas ex jugoslovena; slovenci prvo nešto urade a onda to objave dok kod ostali svi više manje najprije objavite da če nešto uraditi a onda uradite ili ne ili ne u punom obimu.
nastavak
Препоруке:
6
4
35 четвртак, 27 октобар 2016 20:08
brzi
@Aleksandar Mihailović

nastavak

I kako sam primetio u prošlosti ovde u Sloveniji i komunjare su kadrovale po sistemu sposobnost ispred podobnosti i tako uklonili praktički sa svih funkcija ideološki suviše zagrijane osobe. A to nije bila baš praksa kod ostalih republičkih organizacija komunjara.
Video sam da vas interesuje polupretekla istorija zato vam ovde posredujem web adrese dokumentarne emisije u tri nastavka "Vsporedna ekonomija":

https://www.youtube.com/watch?v=GdfidiH_EoA

https://www.youtube.com/watch?v=RlU0jO2dgrY

https://www.youtube.com/watch?v=RCqhtVkTyQ0

Dokumentarac je interesantan jer jedan od glavnih aktera tih događanja, Niko Kavčič, faktografski priča o događanju u to vreme i u Sloveniji i na širem tlu SFRJ iz slovenačkog zornog ugla.
Препоруке:
2
5
36 четвртак, 27 октобар 2016 21:07
Aleksandar Mihailović
@Apatinac. U pravu ste, špijunaža na bi postojala kada bi se sve znalo, ni kontrašpijunaža, ili, obaveštajna i kontraobaveštajna služba. Mnogi ne shvataju da nije glavni cilj dobiti ama baš svaku informaciju, već stvoriti mrežu poslušnih plaćenika koji će da rade na podrivanju napadnute zemlje i pripremu i realizaciju raznih "proleća", pučeva i prevrata, poput petooktobarskog, u Libiji, Iraku, Ukrajini, Siriji,.Ovaj tekst je drugi deo iste priče, (I) i (II), prvi je objavljen posle hapšenja penzionisanog majora Vojske RS.
@brzi. U mnogome se slažem sa Vašim poslednjim komentarima, a suština većine Balkanaca je da pričaju, obećavaju, izmišljaju bajke, a urade malo, osim za sebe. Drugo, termin "komunjara" su izmislili zaljubljenici neoliberalnog alavog i agresivnog kapitalizma, mrzitelji komunizma, razbijači YU i brzopotezni tajkuni, misleći na sebe kao bivše članove KPJ-SKJ, ali, u kontekstu generalizacije. Komunjare su bolesni karijeristi koji gaze preko drugih, ne iskreni komunisti.
Препоруке:
9
5
37 четвртак, 27 октобар 2016 22:57
brzi
@Aleksandar Mihailović

Ne osporavam vaše ideološke opredeljenosti ali vas moram podsetiti da je najalaviji kapitalizam baš u nekadašnjim komunističko socialističkim državama diljem sveta. A glavni uzrok veoma šibka vladavina prava, veoma šibke institucije društva i države, i političke vođe sa kultom ličnosti koji su u vreme promena samo zamenili ideološku boju i teraju dalje svoj posao ko da se nije ništa dogodilo u međuvremenu ( sada je več na vlasti druga ili treča generacija; ešalon iz te iste matrice upravljanja državama). Za to imate dobar primer u svojoj državi gde su vam još danas u alavom kapitalizmu na vlasti vaši nekadašnji koligi iz saveza komunista ili njihova deca ali sada u liberalno kapitalističkoj formi bez gore spomenutih stubova koji čine državu funkcionalnom.
nastavak
Препоруке:
5
6
38 четвртак, 27 октобар 2016 23:19
brzi
@Aleksandar Mihailović
nastavak
Dužan sam vam još odgovor na brzinu odvajanja Slovenije koju ste spominjali u svom komentaru.
Jedan od glavnih krivaca ako ne i glavni je bila baš organizacija čiji ste član bio ( kao sam čitao ste po profesiji oficir sa činom pukovnika u penziji, popravite me ako grešim)JNA jer je njeno rukovodstvo mentalno ostalo nekde među bitkama na Neretvi, Sutjesci i krajem drugog svetskog rata. To se pokazalo kao kobno posebice posle smrti Tita kada je JNA morala sama da si uradi status u novom, posletitovskom, društvu u ex SFRJ. Ti zarobljeni umovi iz generalskog vrha armije to nisu bili u stanju da urade, ceo vrh vojske celu deceniju se bavio umesto transformacije armije u efikasnu novim vremenima prilagođenu vojnu silu politikanstskim radnjama koje su se na kraju uvek svele na individualne privilegije pojedinaca iz vojnog vrha.
nastavak2
Препоруке:
9
5
39 петак, 28 октобар 2016 00:02
brzi
@Aleksandar Mihailović
nastavak 3
I radi debakla JNA u Sloveniji sa relativno malo žrtvi i materialne štete dogodila su se sva kasnija događanja u Hrvatskoj i BiH sa mnogo žrtava, enormnom materialnom štetom i konačnim suštinskom likvidacijom JNA kao armije jer je ta ista armija izgubila ikakav avtorit i kod političara u tim državama, tada republikama, i kod naroda u tim državama, tada republikama.
Navešču vam i primer zaluđenosti generalskog vrha. Slovenci su se na referndumu odlučili da idu na svoje krajem 90. a general Kadijević marta 91. ubeđuje predsedstvo da ako ne uvedu vanrednih mera u celoj državi da če posle osamostaljenja Slovenije italijani i nemci napasti sa vojnim snagama SFRJ koji neče imati ni direktnog kontakta sa novom SFRJ bez Slovenije. Kadijević jednostavno nije razumeo šta znači referendumska volja, koja je bila dozvoljena i ustavom iz 74.godine.
Препоруке:
3
6
40 петак, 28 октобар 2016 00:07
Aleksandar Mihailović
@brzi. Ovo o čemu smo do sada diskutovali nema veze sa ideologijom, činjenice su nesporne. Zemlje socijalizma su namerno i svesno razbijene i uništene, pre svega SSSR i YU kao mnogo bolje varijante od EU, posebno YU, i malim državicama je nametnut retrogradni i nazadniji sistem, dovedeni su najalaviji na vlast kako bi sve opljačkali. YU je razbijena iz razloga neviđenih pljački od strane unutrašnjih pljačkaša i stranih, organizovanih u najopasnije kriminalne grupe pod okriljem velikih korporacija i finansijskih konglomerata, a maskiranih i u liku i delu EU i NATO. To je bila zajednička krvava akcija kako bi se prikrila suština, drske pljačke u stilu najorganizovanijih i najspretnijih bandi. Maska za sve su nacionalizam i šovinizam, jer, i ratovi su "biznis". To ko je čije dete sada je besmisleno diskutovati i kolektivno osuđivati generacije, odgovornost je individualna a ne nasledna. To je deo priče onih, ne treba im nasedati,koji bi svoju odgovornost da prebace na drugog i samu žrtvu.
Препоруке:
15
6
41 петак, 28 октобар 2016 08:04
Aleksandar Mihailović
@brzi. U poslednjem komentaru ste pokazali da niste baš informisani i da i dalje pokušavate da koristite mantru o nečijoj tuđoj krivici. Da je kriva JNA jer nije napravila puč je besmisleno. Ona je bila višenacionalna i najduže se održala u razbijanju iznutra. Bilo šta da je naredio državni vrh bi bilo izvršeno, ali, ne i vojni i bilo koga, a bilo je ozbiljnih razmišljanja, jer bi to stvorilo formiranje jedinica na nacionalnoj osnovi i rat unutar kasarni. YU su razbili lopovi, svetski i domaći kriminalci i pljačkaši ukupno oko 250 milijardi EUR, koliko su i zadužili državice nastale na ruševinama, dok su svetski kriminalci naneli štete koje se kreću u hiljadama milijardi, po najviše u ljudskim resursima i razbucavanju privrede. Trenutno sa KiM odvlače preko 100 miliona EUR dnevno u retkim prirodnim bogatstvima. Razbijačka mafija YU i dalje deluje, još je veliki broj aktera na sceni, a svi narodi su ojađeni, nikome nije bolje, niti će u okviru EU i agresivnog i osvajačkog NATO i biti.
Препоруке:
12
7
42 петак, 28 октобар 2016 09:17
следећи
Овај пуки је разрадио спин на научној основи.
хејтер
Препоруке:
13
1
43 петак, 28 октобар 2016 15:46
brzi
@Aleksandar Mihailović

Moj namen nije bio da vas osobno osuđujem za bilo šta jer ste bio operativni oficir u jedinici koji ste morao da izvršujete naredbe koje ste dobijali od nadređenih, takođe ste se kako sam primetio ponašali po osnovnim pravilima ratovanja jer niste nikde bili sa suprotne strane obtuženi za bilokakvo činjenje ratnih zločina, barem ne na temelju materialnih dokaza.
Ali baš u tome o čemu najviše pričate, ideologiji i ekonomskim pitanjima ex SFRJ prostora, to je bilo kobno za JNA, SFRJ i ako gledamo šire i za sve socialističke države u ono vreme. Naime sve socialističke države su propale ne radi osetivosti za socialna pitanja pojedinca nego radi nedovoljno efikasnog ekonomskog sistema koji bi mogao da finasira taj socialni sistem i opšte društveno uređenje. Ceo socialistični blok država je pao jer nije bio u stanju na kraju ni osnovne životne stvari da osigura narodu, setite se samo redova za namirnice u 80. godinama.
nastavak
Препоруке:
3
6
44 петак, 28 октобар 2016 16:07
brzi
@Aleksandar Mihailović
nastavak
Sada bi se osrnuo na ex SFRJ. Ta država mogla je da funkcioniše toliko vremena dok su postojala dva suprotna vojno ideološka bloka jer je bila posle prvog svetskog rata i stvorena kao tampon zona između ta dva bloka od strane pobednika prvog svetskog rata a ne primarno od volje naroda koji su bili stavljeni u tu državu na što ukazuju i sve istoriaske činjenice i dokumenti iz tog vremena. Ali ta država bi mogla i da preživi i pad "berlinskog zida"( pad socialističkog sistema uređenja država) da je bilo malo više pameti a malo manje ideološkog inatenja. Setite se sam poslednjeg partiskog kongresa komunista kada su Sloba zainatio protiv slovenačkih predloga promena a onda tri godine kasnije sam kada je stvarao SRJ prihvatio praktički sve što je bilo tada predloženo od slovenaca i iz inata odbito ali tada je bilo sve več kasno jer je zapadno od Drine bio građanski rat u punoj jačini.
nastavak2
Препоруке:
3
6
45 петак, 28 октобар 2016 16:27
brzi
@Aleksandar Mihailović
nastavak2

A šta je bilo nuđeno? Zajednička administracija ( predsednik, vlada, skupština koja se bavi izključivo zajedničkim temama koje su;višepartiski politički sistem, vladavina prava, zajednička vojska na nivoju vrhovne komande, lovačke aviacije i mornarice, depolitizacija represivnih organa države i zajednička vanjska politika na političkom nivoju, dok se svime ostalim bave i organizuju pojedine republike same unutar svojih granica. I to je sve bilo tada odbijeno, da bi bilo kasnije sukcesivno po pojedinim republikama sve to prihvačeno ali osim u Sloveniji svukde drugde pod uslovima građanskog rata. Ai da je tada bilo barem pregovora oko tih predloga građanskog rata barem u obakom obimu sigurno nebi ni bilo jer bi se nove političke stranke formirale ne po nacionalnom nego ideološkom ključu. Slično uređenje imaju u Europi Britanija i Švajcarska i sasvim solidno funkcionišu kao države.
nastavak3
Препоруке:
3
6
46 петак, 28 октобар 2016 16:47
brzi
@Aleksandar Mihailović
nastavak3

I puklo je kod depolitizacije represivnih organa jer bi sa tim činom iz subjekta države postali objekat, tačnije organi u sustavu uprave države. I zašto sam napisao da je vrh JNA glavni krivac . Radi gore spomenutih dejstava koje tadašnje vojno rukovodstvo nije htelo da prihvati jer je kompletno bilo na funkcije dovedeno izključivo političko ideološkim putem a ne stručnim radom. I da su tada na tom kongresu komunista bile prihvačene bilo kakve promene, ideološki zaluđen kadar bio bi smenjen sa vrhovnih funkcija sa stručno sposobnim kadrom kojeg je bilo dovoljno i tok istorije bi se pisao sasvim drugačije. Inače tu istu stvar je uradio Mesić u Hrvatskoj kada je preuzeo funkciju predsednika kada je smenio sa funkcija praktički celi vrh vojske i penzionisao ga jer je bio ideološki zaluđen i ne dovoljo stručan.
nastavak4
Препоруке:
3
6
47 петак, 28 октобар 2016 17:00
brzi
@Aleksandar Mihailović
nastava4
Na kraju samo još o kreditima, lihvarima i sločnome što nije vaša stručna tema ali je moja.
Krediti ne mogu da se gledaju samo i izkljulčivo kroz iznos nego pre svega zašto se koriste. Ako se krediti koriste za investicije koje svojim radom same odplačuju kredit sa takvim kreditom nema nikakvih problema. Ali su problematični krediti koji se uzimaju za tekoču potrošnju. I srazmer tih kredita je od države do države različit i zavisi pre svega od tipa političke vlasti, stručnija je više je investiciskih kredita, polulističkija je više je kredita za tekuču potrošnju.
Spominjali ste i KiM. Ali kada ste posle balkanskog rata pripojili teritoriju KiM državi Srbiji vaše političko rukovodstvo odma je prodalo koncesije za rudarenje strancima a mogli ste to komotno da radite sami jer rudarstvo i primarna metalurgija i u ono vreme nije bila baš neka visoka nauka. I sa tim činom je bio jasno pokazan vaš odnos prema toj teritoriji.
Препоруке:
4
5
48 петак, 28 октобар 2016 18:03
Aleksandar Mihailović
@brzi. I pored dobrih namera koje pokazujete malo naivno gledate na socijalizam i kapitalizam. Da li znate koji je sistem napredniji? Socijalizam za 7 konjskih dužina. Mislite da je "propao" jer je bio moguć samo kao "tampon" između dva bloka. To nema veze sa nesvrstavanjem i pokretom nesvrstanosti, a socijalizam je uništen upravo zato što je napredniji i što zastupa socijalnu pravdu a ne hegemoniju, eksploataciju i neokolonjalizacije. Uništen je zato što je vodio ka komunizmu, bio je i jeste prelazna epoha i nužnost čovečanstva ako će da napreduje i opstane. Da li znate da u najrazvijenijim državama kapitalizma ima elemenata socijalizma više nego sada u bilo kojoj državici liliputancu iz bivše YU, pa čak i elemenata samoupravljanja? Cela YU je pred rasturanje dugovala 23 milijarde $ a sada je sve 10x više i ukupno 2 miliona više nezaposlenih. Krediti su nekada usmeravani u fabrike, razvoj proiozvodnje i poljoprivrede, a sada u administraciju i eventualno puteve, i sve se plaća.
Препоруке:
8
6
49 петак, 28 октобар 2016 18:36
brzi
@Aleksandar Mihailović

Hvala za vaš odgovor ali nisam siguran da ste me u potpunosti razumeli. Ja sam samo konstatovao zašto je socializam propao, ništa nisam pričao o nesvrstanosti i drugim državama osim SFRJ. I za kredite sam naveo šta je pozadina i suština. Slažem se sa vama da su na zaapdu radnici zaščičeniji nego drugde diljem sveta. Ali zašto? Pre svega radi pravne države i funkcionisanja institucija civilnog društva i države. Navešču vam primer iz SAD. U SAD nijednom preduzetniku ne pada na pamet da nebi plačao legalnog radnika kako je dogovoreno po ugovoru o radu jer sindikate u svojim rukama drži mafija i najmanje što se može takvom preduzetniku da dogodi da mu mafija rasturi porodicu ali to doslovce, a kasnije ako takvo opozorenje nije dovoljno dolazi na red i otimačina preduzetnikove imovine.Ali to je SAD. U Austriji preduzetnik koji ne plača radnika firma mu ide u stečaj a taj preduzetnik 7 godina ne može da otvori novu firmu.
nastavak
Препоруке:
3
6
50 петак, 28 октобар 2016 18:49
brzi
@Aleksandar Mihailović
nastavak

Sa vama se ne slažem jedino oko komunizma i to iz veoma prostog razloga jer komunizam negira privatnu svojinu i pojedinca nedobrovoljno podčinjava zajednici.
Stavite se u svoju kožu. Kakav bi imali osečaj da vam vlast u mirnoj dobi naseli neko osobu protiv vaše volje u vaš stan? Ili da vam vlast sa dekretom ukazuje za šta čete se školovati.Predviđam da ste se za zanimanje profesionalnog vojnika odlučili dobrovoljno jer vas je to zanimanje interesovalo a ne na ukaz nekog ko nije imao ništa zajedno ni sa vama ni sa vašom porodicom.
Препоруке:
4
5
51 петак, 28 октобар 2016 21:54
Aleksandar Mihailović
@brzi. Niste spominjali nesvrstanost, ali ti "tamponi" su priča za njih, ne za socijalizam, ne treba sve stavljati u isti čabar. Oko komunizma opet imate samo površne informacije iz floskula kojim se on negira iako ga nikada i nigde nije bilo. Laički se na komunizam gleda tako kako ste naveli, ali to nema blage veze sa komunizmom u kome je svest ljudi na najvišem mogućem nivou i u kome nema eksploatacije ni ratova, kriminala, socijalnih razlika,.. Svako ima svoju ličnu svojinu, ali nema viškove koji mu čine prestiž, a zbog istog se vode i ratovi. Svako ima u skladu sa svojim potrebama i nema potrebe ni motive na negde nešto skladišti, ni razloga i svrhe. U tom sistemu u kome vlada svest ljudi piramida vrednosti je sasvim drugačija i niko nije ni siromašan ni bedan, niti farmakološka mafija truje i razboljeva ljude da bi im prodavala lekove. To je jedan sistem blagostanja, ali u smislu da je ono takvo da niko ne oskudeva ni u čemu, a nema ni viškove jer mu ne trebaju. Ovo je uprošćeno.
Препоруке:
5
6
52 субота, 29 октобар 2016 00:17
brzi
@Aleksandar Mihailović

To što ste napisali o komunizmu u poslednjem komentaru teoretički važi ali u praksi nastaje nekolicina problema. Navešču vam jih nekoliko. Prvi problem jeste da niko na svetu nije u potpunosti samoodrživ da bi živeo na nivoju vremena u kojem živi i tako je zavisan od okoline koja ima blago koje mu treba i obrnuto ti koji imaju traženo blago fali jim nekog drugog blaga. Drugo i ljudi i države smo veoma različiti što se tiče navika života is čisto personalnih, ili navika naroda, razloga i na kojoj poziciji zemlajske kugle živimo ili se država nalazi. I da bi se što lakše prevazišlo teškoče oko viškova i manjka pojedinih blaga od pamtiveka naovamo postoji trgovina gde se viškovi robe prodaju a tražena roba kupuje. I da bi bila ta trgovina što efikasnija i praivčnija postoje pravila trgovanja, opča i za pojedine tržišta ili za pojedine vrste robe.
nastavak
Препоруке:
4
4
53 субота, 29 октобар 2016 00:38
brzi
@Aleksandar Mihailović
nastavak

I tu na tački razmene robe dolazi komunizam do največe konfrontacije i sa samim sobom i sa okolinom jer onemugučava pojedincu da po vlastitim preferncijam odlučuje šta mu treba a šta ne a to čini preko ograničavanja ili potpune zabrane u nekim segmentima robe i načina trgovanja trgovinu pojedincima. Ljudi smo veoma različiti. Vas kao profesionalnog vojnika veoma verovatno veoma interesuje naoružanje i svakakva tehnika koja se koristi u vojsci dok vašu ženu ili vaše čere veoma verovatno interesuju potpuno druge stvari a svako je najbolji u onome što ga najviše interesuje i ima psihofizičke proferencije da može da ostvari te svoje interese u največem mogučem obimu. Sve to komunizam sa uravnilavkom negira. Spominjali ste i egalitarnost. Pitam vas dali se slažete da imate celi radni vek jednaku platu i da imate vi po činu visoki oficir jednaku platu kao i podoficir iz vaše jedinice.
nastavak2
Препоруке:
4
4
54 субота, 29 октобар 2016 00:55
brzi
@Aleksandar Mihailović
nastavak2

Svemirski program vam je sigurno poznat kada sta se SSSR i SAD takmičile u svemirskoj trci ali SSSR je radi te trke propala ( jedan od razloga) dok je SAD od te iste svemirske trke uradila više hiljada miljardi vredan posao. Kako? Veoma jednostavno. SSSR je sve svemirske tehnologije držala kao državnu tajnu dok su SAD veliki dio svemirskih tehnlogija komercializovali i te materiale i tehnologije upotrebili za proizvode opšte upotrebe. Sigurno imate kod kuče barem jednu relnu ili tiganj prevučen sa teflonom i baš taj teflon bio je pronađen i upotrebljen u svemirskoj trci i na kraju komercializovan sa strane SAD. I takvih stvari ima još mnoštvo. ista priča je i sa interentom koji je bio primarno urađen za komuniciranje vojske SAD i kasnije pušten u civilno komercialnu upotrebu i bez kojeg nas dvoje ne bi mogli da komunikujemo jer se verovatno nikada nebi ni upoznali.
nastavak3
Препоруке:
4
4
55 субота, 29 октобар 2016 01:15
brzi
@Aleksandar Mihailović
nastavak3
Svega šta sam vam naveo u nastavku2 nebi ni bilo ako bi postojao komunizam kako je teoretički zamišljen jer negira nauku u i za interes pojedinca. Ali je bio u jednoj tački komunizam kao ideologija dobar. Radi pretnje komunizma razvila se na "zapadu" socialna služba koja se brine da su ljudi koji imaju u nekom vremenu svoga života poteškoče sa osnovnom eksistencijom barem po toj osnovno eksistenčno zbirnjeni. To je na zapadu postala kroz vreme i ustavno zagarantovano pravo pojedinca. I to je jedina dobra stvar komunizma kao ideologije. Ali je ironija da su "šlag" od komunizma opet pobrali na "zapadu" dok je ostatak sveta prošao žedan kroz vodu.
Nesvrstani nisu bili loša ideja ali na resurse kakave su imali mogli bi, da je bilo nešto više pragmatizma i pameti i malo manje ideologije, postiči mnogo više nego što su postigli i umesto "tampona" postali barem treči jednakopravni blok ako ne vodeči.
Препоруке:
4
4
56 субота, 29 октобар 2016 11:09
Aleksandar Mihailović
@brzi. Prevelika je Vaša neinformisanost o komunizmu da bih Vam sada držao edukacije. Pročitajte "Kapital", "Manifest KP" i "Program SKJ". Oduzeće Vam poprilično vremena ali će Vam mnogo toga biti jasno. Tek da znate, komunizam nigde ne može biti pre ili kasnije, već svuda u isto vreme, on je planetarni sistem a ne vezan za samo pojedine države. Kada to shvatite razumećete i kako funkcioniše i da to nije tako kako Vi proizvoljno zamišljate, u njemu, tek za Vašu informaciju, nema politike konkurentnosti već saradnje. Nema klasične trgovine, a ljudi sa svim svojim nacionalnim i kulturnim identitetima su ravnopravni, sve je deo opšte kulture. Ako Vam bar ovo bude jasno shvatićete i u kolikoj ste zabludi pisali prethodne komentare.
Препоруке:
5
6
57 субота, 29 октобар 2016 13:39
brzi
@Aleksandar Mihailović

Kapital Karla Marxa sam imao kao obaveznu lektiru kod predmeta ekonomski i upravni sistemi. Ali imam osečaj da nečete da razumete mojih primedbi na komunizam kao sistem koji sve što postoji jednači umesto da prihvati stvarnost različosti, naveo sam vam primere u prošlim posotvima, i traži da se pojedinac protiv svoje volje, silom ili milom, podredi zajednici.Spominjali ste nestajanje kultura i to vezali kapitalizmom. MOgui da vam navedem. Nemci smo orginalno za svoje pismo koristili goticu ali smo ju iz dnevne upotrebe napustili iz sasvim praktičkih razloga jer niko drugi osim nas masovno nije koristio toga pisma i sve što je bilo napisano tim pismom trebalo je prevoditi na druga pisma da bi i drugi osim nas samih razumeli šta je napisano. Ali gotica je još uvek deo našeg kulturnog dobra i svi ju učimo iako je ne koristimo. Sličnu priču imate vi sa vašom azbukom, iako se koristi sve manje to jeste i ostače za veke vekova vaše kulturno dobro.
nastavak
Препоруке:
4
5
58 субота, 29 октобар 2016 14:03
brzi
@Aleksandar Mihailović
nastavak

Sa mnogo čim iz Marxovog Kapitala moga bi da se složim ali ima njegov rad jednu veliku manu, njegovo delo je teorija koja opisuje kako bi trebalo da bude ali nije uvažavao realnosti života u vremenu i prostoru. I radi toga je i njegova teorija u praksi završila prilično neslavno. A da je umesto revolucionarne promene sistema u svojoj teorije predložio evolviranje tada postoječeg sistema mnogo više bi postigao, mnogi životi bi bili spašeni, nekih ratova nebi ni bilo, i narod bi mogao več mnogo prije da živi mnogo bolje a ne tek posle drugog svetskog rata.
Stalno mi spočitavate premalo poznavanje komunističke teorije. Ali mene teorija ne interesuje baš mnogo nego gotovo izključivo praksa. Ja inače dolazim iz protestanstskog miljeje i kod nas je navika baš obrnuta, mi najme pravimo teoriju iz prakse baš obrnuto od komunizma kde se htelo i oče od teorije praviti praksu.
nastavak2
Препоруке:
4
4
59 субота, 29 октобар 2016 14:17
brzi
@Aleksandar Mihailović

Za kraj ovog našeg razgovora pitao bih vas samo kako komentarišete činjenicu da je više od pola čovečanstva od drugog svetskog rata naovamo živelo po teoriji komunizma i da su skoro sve te države u poslednjih 30 godina napustile život po toj teoriji i skoro u celosti prihvatile način života kakav postoji u zapadnom svetu. Ali ne me opet naopaka razumeti, nisam fasciniran zapadnim životnim stilom ali ruku na srce on je prirodan jer akceptira sve zakonitosti prirode. Kako da završim zapadni sistem nije idealan ali akceptira zakonitosti prirode dok je komunizam teoretski idealan ali praktički neizvodljiv jer ne akceptira svih zakona prirode, pre svega ne akceptira čoveka sa svim dobrim i slabim stranama kao subjekat nego izključivo kao objekat neke zajednice.
Препоруке:
5
4
60 субота, 29 октобар 2016 15:53
Aleksandar Mihailović
@brzi.Obaveznu literaturu ste preskočili,Kapital ste proučavali iz nečijih beleški ili na osnovu tumačenja sa Zapada.Nije tačno da komunizam ne priznaje različitosti i lične osobenosti,naprotiv,na tome i gradi sistem i neguje bez privilegija i kaže da će na osnovu visoko razvijene svesti svako da pruža,radi i daje kolike su mu mogućnosti a da koristi i ima ono i onoliko kolike su mu potrebe.Da ne poznajete osnovne postulate komunizma potvrđujete sami tvrdnjom da su neke države živele 30g po normama komunizma,a zaboravljate da kažete koje su države bile komunističke.Za Vašu informaciju,nikada u istoriji ni jedna država nije imala niti je živela po pravilima komunizma,niti je mogla izolovano od svih drugih,a da su negde članovi KP,kod nas i SK,bili dominantna politička snaga ne znači da je vladajući sistem bio komunizam.I Franko je govorio o"demokratskom"sistemu,jednako i Hitler, Tuđman,a i pučisti pod Arčibaldom.Ako je za Vas različitost,prestiž u bogatstvu i imetku,to je kapitalizam.
Препоруке:
5
7
61 субота, 29 октобар 2016 18:54
brzi
@Aleksandar Mihailović

Pustimo teoriju i preiđimo na praksu, nije bitno kakao se zvalo nego kako se radilo, a bivši SSSR, nekadašnaj Kina, Severna Korea, Kuba, Zimbabwe, u nekom delu i SFRJ odma posle drugog svetskog rata,..., sve nabrojane države su koristile kao ideološku osnovicu teorije Marxa, Engelsa i Lenina. Ja razumijem da su te države postoječim koncesionarima povukle koncesije za ekspaltaciju naravnih dobara ( rude, nafta,...) ali mi nije jasno zašto je trebalo nacionalizovati mnoštvo pomične i nepomične imovine koju su pojedinci i familiji gradili i stvarali decenijama, neki čak generacijama. Šta su tim činom postigle te vlasti? Samo nejevolju kod nacionalizacijom oštečenih i ništa više. Šta je recimo jugoslovenska vlast postigla tom činom? 45.-50. su nacinalizovali proizvodne kapacitete a krajem 60. godina su otvorili granice za prvu posleratnu generaciju koja ušla u radnu dobu života da si sma traži rad na "gnilom zapadu".
nastavak
Препоруке:
5
4
62 субота, 29 октобар 2016 19:13
brzi
@Aleksandar Mihailović
nastavak

Šta je sledilo kasnije u 70.? Administrativno zapošljavanje i situacije da je jedan radnik koji stvarao novu vrednost sa svojim radom u istoj firmi izdržavao još barem dve osobe koje nisu stvarale nikakve nove vrednosti i imale su čak i veče plate od toga koji je sve to stvarao. A u 80. godinama sve to je došlo na naplatu sa redovima ispred dučana sa namirnicama, nestašicom goriva jer je bilo potrebno odplatiti kredite iz 70. godina kada se administrativno zapošljavalo narod bez da bi se imalo stvarni posao za taj narod. i veooma slično je bilo u svim državama koje su koristile ideologiju komunizma kao osnovicu. Zašto mislite da je Kina kao najmnogoljudskija država na svetu napustila to ideologiju i postepeno prihvača ideologije zapadnog sveta, prihvatili su več gotovo sve osim višepartiskog sistema. Zašto? Kinezi su pravovremeno uvideli da idu ambis i zamenili ideologiju.
nastavak
Препоруке:
5
4
63 субота, 29 октобар 2016 19:26
Major bez penzije
@brzi. Sada ste sve rekli, jer, upravo su mrzitelji komunizma koji se pojavio samo kao ideja, dakle kao utopija, izmišljali kako je loš i sve što nije bilo dobro u zemljama koje im nisu prijatelji pripisivao komunizmu, što je besmisleno i glupo. Da li shvatate da nikada i nigde nije bilo komunizma, a da je socijalizam samo jedna više vekovna prelazna epoha ka njemu? Ni socijalizam nije još jedan vek u egzistenciji tako da je do komunizma jako daleko, ali, kako su planeri osvajanja sveta shvatili da je to pravi odgovor za agresivni i pljačkaški kapitalizam počeli su da ispisu mozak naivnima i jedan demagoški napad koji se meri sa histerijom. Države koje su se opredelile za socijalizam takođe imaju svaka svoj put, ali im je cilj socijalna pravda i jednakost, a to je tek jedan od preduslova komunizma. Dakle, nemojte prenositi mantre i demagogiju tvoraca Volstrita, neokolonija i trke u naoružavanju sa jednom čistom, pravednom i ispravnom ideologijom vezanom za sistem koji je neminovan.
Препоруке:
5
9
64 субота, 29 октобар 2016 19:51
brzi
@Aleksandar Mihailović
nastavak2
Po vašem činu smatram da ste bili povelnik brigade. Zar se vam čini normalno da ste kao poveljnik jedinice trečeg ili četvrtog ranga po veličini ( armada, divizija, brigada, bataljon,...) imali više nadređenih nego podređenih iako ste bili poveljnik največe moguče samostalne operativne oružane formacije ( obično su u armadama nad rangom brigade samo štabovi). Dali smatrate normalnim da ste imali u kopnenoj vojsci 91. godine 90.000 vojnika i 75.000 oficira i podoficira, srazmer između vojnika i oficira skoro 1:1. Vaš rod kopnene vjske sam uzeo za primer zato jer je osnovica gotovo svake armije i najmanje osetljiv na specifična znanja pojedinca ali ne mislim ništa lošeg o tom rodu armije samo konstatujem prirodu tog roda, ništa više. A zašto vam to pričam u sledečem nastavku.
Препоруке:
5
4
65 субота, 29 октобар 2016 20:09
brzi
@Aleksandar Mihailović
nastavak3

U Italiji, da Južni Tyroll je dio Italije, u 70. godinama smo pratili transformaciju italijanske armije koja je do tada bila sve ostalo osima armija i sa veoma sličnim srazmerom vojnika i oficira kao što je bilo kod vas 91. godine. I šta je bilo urađeno. Tadašnja vlada u kojoj je bio Andreotti ministar odbrane uz asistenciju amerkanaca sprovela je korenitu reformu armije, iz armije izbacila praktički sve kadove koji su bili tamo još od vremena Ducea i rešila se gotovo svih "večitih foteljaša". Posle te reforme italijanska armija je opet postala operativna, što pre reforme nije bio slučaj. U vreme razotkrivanja operaciej Gladio bilo je nekoliko trzavica ali se posle smene glavnih aktera sa funkcija događanje smirilo i italijanska vojska je i danas jedan boljih ako ne i najbolji sistem koji u konfuznoj Italiji funkcioniše normalno u svim uvetima.
nastavak4
Препоруке:
7
3
66 субота, 29 октобар 2016 20:21
brzi
@Aleksandar Mihailović
nastavak 4

U prošla dva nastavka hteo sam vam samo da vam dokažem da ideologija koja nije sprovodljiva u praksi radi objektivnih razloga ne vredi mnogo. Zato vam predlažem da sada kada ste u penziji a po napisanome sudim da iskreno verujete u komunizam predlažem vam da na osnovici svih vlastitih životnih iskustava uradite amndmane na postoječu ideološku osnovicu komunizma i ponudite te amandmane u osvajanje barem svojoj lokalnoj političkoj organizaciji kojoj pripadate. Ako ništa drugog imačete čistu vest da ste nešto suštinsko uradili da bi vaša politička opcija bila prihavtljivija za širu okolinu.
Препоруке:
3
5
67 субота, 29 октобар 2016 20:43
brzi
@Major bez penzije

Države socializma i sa komunističkom ideologijom su se same u sebe prosule ( implozija države). SSSR nije propao radi vanskih činjenika nego radi unutrašnjih poteškoča ( vreme kada su bile tamo najtraženija roba ženske hulahop čarape, a država nije bila u stanju ni da proizvede dovoljno hrane za svoje stanovništvo pored takvih resursa), Kina je bila pred istim ambisom ko SSSR ali su se minut do 12. spasili istog scenarija. Najdulje oduljevaju Severna Korea, Zimbabwe i Kuba, ali i Kuba je de facto pala. Ali to su relativno male i obvljadljive države dok su bile SSSR i Kina dvije največe države sveta, jedna po površina druga po broju stanovništva i oboje dobro naoružane i največa briga ostatka sveta u ono vreme je bila da nuklearno naoružanje ne dođe u ruke zaluđenih ekstremista bilokakve boje ili ideologije.
Препоруке:
5
5
68 субота, 29 октобар 2016 21:50
Aleksandar Mihailović
@brzi. Sa Vama ne vredi diskutovati jer ste mnogo neinformisani, a besmisleno je da se ovde pojavljujete sa komentarima za nešto što ne razumete. Niti je brigada operativna jedinica, niti je na trećem mestu kako ste napisali, još je jedna mnogo veća jedinica iznad, koja i jeste operativna jedinica, ali, praksa je nametnula da su u poslednjem ratu neke brigade odrađivale i operativne pa čak i zadatke od strategijskog značaja, ali, to nije pravilo. I YU i SSSR su razbijeni po planu Zapada, YU uz pomoć plaćenika pod Bearom, Srbija pod Arčibaldom opet uz pomoć plaćenika, a SSSR i VU uz pomoć Gorbačova koji je onda postao njihov saveznik i savetnik i prvi dotrčao decembra 2012g, i to preko UK, da ubeđuje Putina da se ne kandiduje ponovo za predsednika i da dođe na odlično plaćeni posao u EU, dok oni preko Ukrajine krenu sa rastakanjem Rusije i sprečavanjem formiranja i funkcionisanja Evroazijske EZ.Vaša bliska tematika nije ovo o čemu ste komentarisali, ali, nadam se da ste nešto i naučili.
Препоруке:
4
9
69 недеља, 30 октобар 2016 08:38
S.Z.Ž
Ovaj je stvatno naivan.

On ne vidi da je cela akcija zamazivanje očiju javnosti da se sakrije očigledna činjenica kako premijer i kompletna vlada ako ne i pola skupštine rade za CIA i MI6 i ko zna za koga još?
Jeste baš, vrlo je bitno uhvatiti jednog ili dva špijuna dok ti cela politička javnost izvršava javnu izdaju srpskih nacionalnih i svih drugih interesa i još se hvale time da će tako da nas uvedu u ropstvo gde ćemo biti sretni robovi.
Препоруке:
9
2

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер