уторак, 16. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Вучић брани Сарајево или нож у леђа РС

Kоментари (39) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 05 септембар 2016 13:32
zoran
Pogledaje sa su vucic i nikolic uradili sa srbima na kosovu i sa kosovom i bice vam sve jasno.
Препоруке:
163
2
2 понедељак, 05 септембар 2016 13:35
Boban
Sasvim objektivno.
Očigledno je da zapad nije završio posao na Balkanu 90ih, i da predstoji nova presudna faza.Za razliku od prve , u koju smo ušli suvereni ali bez podrške saveznika(Jeljcinov režim) , u ovu novu ulazimo uz moguću podršku saveznika ali lišeni suverenita(Vučićev režim ).Ironija sudbine nas Srba koji uvek izvučemo najdeblji kraj u geopolitičkim previranjima.Ostaje nam samo da se nadamo da ćemo prebroditi teški 21. vek, čiji nam izazovi predstoje, uz što manje gubitke i sačuvati biološku strukturu naroda,koncentrisanu mahom oko Save i Dunava, potrebnu za osvetu koja ima da usledi nakon dolaska Kine u Evropu.
Istoriografija će zabeležiti koje kakav bio.
Препоруке:
116
3
3 понедељак, 05 септембар 2016 13:40
pecija
Srbi i Srbija bi imali manje štete da je vode Taci ili najgori srbomrzci Hrvati nego ovaј.
Препоруке:
115
3
4 понедељак, 05 септембар 2016 13:56
ЗР
Добар и објективан текст.
Препоруке:
105
2
5 понедељак, 05 септембар 2016 14:28
Zlatni Ljiljan
Dodik je osiromasio RS i oslabio njene institucije, sada samo jos treba da je stavi na udar SAD i Britanije i da se najzad ukine tvorevina ili da se bar svede na praznu ljusturu! Danke Dodik
Препоруке:
12
171
6 понедељак, 05 септембар 2016 14:36
Cinjenica
Za razliku od nemackog fasizma gde se narod militarizuje kada je u pitanju ekonomsko siromastvo kod srba je obratno. Oni su najagresivniji kad najbolje stoje. Milosevic je apsutno kontrolisao represivni aparaz, stampariju novca, velike ekonomske, materijalne, diplomatske resurse bivse drzavne zajednice. Srbija, samim tim i Vucic, danas su benigni upravo iz razloga sto nemaju onu infrastrukturnu zaledjinu koju je imao Milosevic. Tako da ce se nagomilane frustracije prije resavati unutarsrpskim sukobima, jer za ratove protiv komsija nemaju resurse.
Препоруке:
39
28
7 понедељак, 05 септембар 2016 14:38
Premijer Aleksandar Vučić je u pravu i najveći prijatelj Republici Srpskoj.
Premijer Republike Srbije Aleksandar Vučić je donijeo ispravnu političku odluku u pogledu referenduma u Srpskoj i svojom odlukom i politikom je mnogo veći prijatelj Republici Srpskoj od predsjednika Milorada Dodika, iz milion i jedan razlog (za koje da bi se pobrojali treba milion i jedan komentar na ovom sajtu a što je fizički i vremenski nemoguće ispisati).Sad udarite minusima koliko vam volja (pod uslovom da komentar bude objavljen)a razloge zašto je premijer Vučić u pravu postepeno ću komentarisati (ukoliko se dozvole komentari podrške premiejru Vučiću).
Препоруке:
8
167
8 понедељак, 05 септембар 2016 15:08
Premijer Aleksandar Vučić je u pravu i najveći je prijatelj Republici Srpskoj.
Prvo vratimo se na način nastanka Republike Srpske (podjele u Skupštini tadašnje Socijalističke Republike BiH, srpska politika na čelu sa doktorom Radovanom Karadžićem proglasila SAO pokrajine, pslije srpsku BiH, nakon toga referendum o nezavisnosti BiH, prije srpski plebiscit o ostanku u Jugoslaviji, zatim rat i dolazi 1995.godina, kada se Zapad /Amerika/ direktno upliće u vojni sukob ili rat, pomaže direktno Hrvate u Hrvatskoj i bošnjake i Hrvate u BiH, da se stvori "ravnoteža snaga", čak i trenutna vojna nadmoć "na terenu", "pad RSK", srpski gubitak više od 30% teritorije u BiH, Amerikanci prije svih "na vojnom planu" do te mjere ugrožavaju R Srpsku 1995.godine, "da se sve dešava kao potres koji ruši" i šta se nakon "takvog potresa u Hrvatskoj (RSK) i BiH dešava? Amerikanac odlučuje i kaže "STOP", pregovori "stajete na dostignutim linijama", višak uzete teritorije vraćate R Srpskoj.Pregovori u Dejtonu Alija potpisuje i priznaje R Srpku (amerikanac naredio).
Препоруке:
7
118
9 понедељак, 05 септембар 2016 15:15
Premijer Aleksandar Vučić je u pravu i najveći je prijatelj Republici Srpskoj.
Amerikanac je idejni i stvarni kreator "Dejtonkog poretka u BiH" (svojim direktnim uplitanjem na terenu u postavljanju ravnoteže snaga) te osmišljenim pregovorima u američkoj vojnoj bazi u Dejtonu kada je političare sa prostora bivše Jugoslavije (direktno vezane za rat u BiH) "vezao u bazi" i prisilio ih da potpišu "Dejtonski mirvni sporazum" i predočio im ultimatum "uzmite ili ostavite", ako ne uzmete sada, izgubit će te koliko sutra", ne potpišete li sada, kajat će te se sutra" i jedni i drugi i treći.Naravno Amerikanac je tada jasno rekao "da neće tolerisati neposlušnost" kao što nije tolerisao neposlužnost rukovodstva RSK vezano za američki mirvno plan u Hrvatskoj poznatiji kao "Z4", nakon kojeg je amerikanac "pustio RSK niz vodu", uništio je, jer Ameriknac ne trpi neposlušnost a ima moć da efektivno pokaže svakome "ko je gazda" (još jedino Rusi i Kinezi donekel vrdaju) ostali ne.Ameriknac je sada protiv referednuma u R Srpskoj, a to nije dobro kad je Amerikanac protiv.
Препоруке:
9
115
10 понедељак, 05 септембар 2016 15:44
Dijapazon
Ono sto se sada dogadja na teritoriji BH u mnogome podeseca na period austrougarske aneksije Bosne. I tada je opadajuca imperija pokusala da siri svoj uticaj na racun Srba, pa svi znamo kako je stvar zavrsila...
Препоруке:
79
6
11 понедељак, 05 септембар 2016 15:54
Одбрана и последњи дани
За нас Србе оно што је очигледно, једноставно, неупитно,постало је магловито, компликовано, предмет бесконачних расправа. Подржавање референдума о Дану РС не сме бити израз нечије добре воље, него обавеза. О противљењу да и не говорим. Не сме се калкулисати око тога, јер одлука проблематичног Уставног суда БиХ о забрани прославе 9. јануара, негира конститутивност српског ентитета. Прихватањем те одлуке, Срби би пристали на добровољно самоукидање, на поништавање једине победе у прошлим ратовима. РС, али и Србија, се бране овим референдумом. Ако сада дозволимо да нам укину право које други народи имају, наставиће да нам га укидају наредних сто година. На Вучића не треба трошити речи. Он и његов верни пратилац Николић су давно изгубили компас на путу за ропску унију. Не знају куд срљају.
Препоруке:
79
2
12 понедељак, 05 септембар 2016 16:15
сизиф
@Dijapazon
Ono sto se sada dogadja na teritoriji BH u mnogome podeseca na period austrougarske aneksije Bosne.

Оно што је радила Аустроугарска не може се ни упоређивати са оним што су радили Хрвати од 1941. или Југословени од 1945.

1945. Југословени су и званично прогласили преостале Србе преко Дрине нижом расом.

Тада је право на самоопредељење добило и 1.400.000 Словенаца, 900.000 Бошњака, 800.000 Македонаца, па чак и 400.000 Црногораца. Скоро два милиона Срба преко Дрине је остало без икаквих права, предвиђено за елиминацију и расподељено у хрватску и бошњачку републику.
Препоруке:
83
6
13 понедељак, 05 септембар 2016 16:23
Не клепећи нанулама
Вучић је основао и Српску напредну странку РС , та партија је добила 266 гласова ( двеста шездесет шест) на нивоу Републике Српске, та чињеница доказује шта људи у РС мисле о " мудрој" политици Вучића, као и скрибоману који га хвали .На твој милион коментара, може се написати пет милиона контра аргумената, све се своди, Вучић је мудар има синдрпм бициклисте , па нека људе у РС остави на миру.
Препоруке:
95
3
14 понедељак, 05 септембар 2016 16:44
Stanić Milan
Stanić M.-"Premijer Vučić je u pravu..."
Pre svega i prije svega ne mogu se složiti s Vama kada o gosp. premijeru govorite u superlativu(a koliko do juče taj isti čovek crtao je granicu od Karlobaga do N. Sada sa Šešom.Tome treba dodati njegovu skandaloznu izjavu o "ubistvu 100 muslimana za jednog Srbina" izgovorenog ni manje - ni više nego za skupštinskom govornicom(pa se onda čudimo "toplom" dočeku u Srebrenici).Ima tu još nešprimerenih postupaka,što ga ne kandiduje za neku krupnu političku figuru,dapače,servilnost,saginjanje,nemanja stava po krupnim državnim pitanjima, koje će imati krupne političke posledice u startu ga diskvalifikuju kao ozbiljnog političara.
Ali, u nečemu bi se s Vama složio.Ako je radi nečeg bio potreban referendum RS,to je pitanje suda i tužilaštva BiH,koje je skandalozno do te mere, da zaista gubi svaki smisao. Osloboditi Ganića,Divjaka,Orića i ostale prononsirane ratne zločince,a o tome ne čuti glas naroda kakav je sud je kukavičluk i skandal.
Препоруке:
49
6
15 понедељак, 05 септембар 2016 16:55
Stanić Milan 2
Stanić M.-"Premijer Vučić je u pravu..."
U drugom svom prilogu reterirao bi se na Vaš stav o ulozi SAD-a o Dejtonskom mirovnom sporazumu i održavanju nametnutog poretka u BiH.
Većina posetilaca sajta malo ili ni malo znao o BIH i njenoj kompoziciji kao države. BiH je država"sui generis"bez primera u svetu koju su kreirale američke diplomate(Prof. Voren Kristofer)za potrebe pre svega NATO alijanse u nekom futuru II,davjući Srbima RS kao nacionalnu oazu i kompenzaciju za izgubljenu teritoriju, kada nisu prihvatili Z-4 i gubitak KiM.
Velika je zasluga pred. Miloševića što se izborio za mir,jer u momentu primirja i odlaska u Dejton( to ljudi ne znaju ili neće da znaju)kontrolisano je svega 38% današnje teritorije RS i bukvalno je bila u padu,a Tuđmanova soldateska se nalazila pred Banjalukom,te 1995.Zbog toga je potreban mir,a ne rat jer su dve generacije uništene.Izetbegović će stalno provocirati jer nisu realizovani ratni planovi SDA,a na to treba uvek odgovoriti mudrošću.itd.itd.
Препоруке:
31
8
16 понедељак, 05 септембар 2016 17:10
nenad
Vucic nas je spasao bombardovanja.
Vucic nas je izveo na evropski put.
Dodik je stetocina, Vucic gradi buducnost
Препоруке:
11
84
17 понедељак, 05 септембар 2016 17:24
@Genije
Otkrili smo najzad i Ameriku!
Препоруке:
17
2
18 понедељак, 05 септембар 2016 18:16
negi
@Premijer V je u pravu........Ti tvojih milion argumenata pobija samo jedna činjenica,Dan Republike Srpske 9.januar bio je praznik RS i prilikom potpisivanja Dejtonskog sporazuma.Tačka!Učesnicima i potpisnicima nije smetao,da bi 21.godinu kasnije zasmetao Bakiru.Ostavi se tih tvojih bajalica i "milion razloga".Ljudi i hrihšćanska crkva, iznose sijaset tvrdnji da je zemlja ravna ploča,pa nije. Tako i ti,sad ćeš da iznosiš "milion razloga" jedan po jedan a @Stanić Milan će kao da "osporava" u tvoju korist. Ostavite se tih uličnih fora.
Препоруке:
39
6
19 понедељак, 05 септембар 2016 18:58
гаврило
Штеточинство СНС са Вучићем и Николићем толико је биједно и препознатљиво да се чудим који су то људи који не препознају ову Велеиздају!
Препоруке:
63
2
20 понедељак, 05 септембар 2016 19:18
Decko iz B.
Odlican tekst! Predlog.

"Наравно да прави разлог није ништа од наведеног – мада ће се овај аргумент о тобожњој смртној угрожености РС уколико до референдума дође сигурно често и много понављати по режимским и лажно патриотским медијима и порталима – већ се ради искључиво о реализацији „домаћег задатка“ добијеног од вашингтонских и берлинских центара моћи (а запечаћеног последњом Бајденовом посетом), које Вучић штреберски ревносно испуњава. Све друго је само пропагандна магла и дим."

Nek se pise o tim sa strane date "domacim zadacima" sto vise. Jer do sada imam utisak da ono malo srpskih gradjana kojim Djole Soros nije ispirao mozak, jedino reaguje na napade tih masona. Treba vise ici u napad i proaktivnije rasturati njihov masonski zlo-cin!
Препоруке:
25
2
21 понедељак, 05 септембар 2016 19:21
Саша
Није ово никакав нож у леђа РС,они од Србије овакве каква је сад,не очекују ништа.
Додик је своју подршку тражио све ове године и нашао у Русији и Израелу,јасно му је да од Србије нема ништа.Сусрети са председницима и премијерима Србије бившим и садашљим служе више као протоколарни и нешто што се одрађује,изљубе се,дају изјаве и ником ништа.
РС мора на референдум,јер ови неће стати.За пар месеци би било и да име РС вређа осећања Бошњака.
Само храбро!
Препоруке:
62
3
22 понедељак, 05 септембар 2016 20:27
s.j О стању у нашој земљи можда најбоље говоре заставе на слици Додика и оне две издајничке... Поред званичне државне заставе са новим грбом стоји застава председника са верзијом грба која није званична још од 2010!
То све говори о политици Вучића, Николића и дружине.
Препоруке:
22
0
23 понедељак, 05 септембар 2016 20:35
ѕ.ј Заиста изврсна анализа. Молим читаоце да помогну ширењем истине дељењем овог текста.
Хвала НСПМ-у.
Препоруке:
33
0
24 понедељак, 05 септембар 2016 21:03
Лола
Што се тиче Вучића, ту је све јасно. Додик је мистерија.
Прво оно давање подршке Тадићу пред изборе 2012. Затим упорно друговање са Вучићем па и сад избегавање било какве критике према њему. Ајд разумем, не иду тешке речи али све то може да се каже пристојно и да буде јасно. Ако би Додик јавно разобличио Вучића, то би Вучићу фино утицало на рејтинг.
Препоруке:
24
5
25 понедељак, 05 септембар 2016 23:05
Бојан, Приштина
Александар Вучић брутално гази Србе како у Матици тако у осталим српским земљама.

За то од окупатора има неограничене ресурсе и он их у пуном капацитету користи да нас овако манијакално сатире.

На левом боку сваког његовог напада је најбезпризорнији човек у српској политици - Николић а на десном језујита Шешељ.
Препоруке:
34
3
26 понедељак, 05 септембар 2016 23:23
za "lolu"
Slažem se s vama da je Dodik pomalo nejasan. Ali što se tiče njegove podrške Tadiću 2012, nažalost, sada se vidi da je bio u pravu. Ni Tadić nije hteo ili smeo da bude toliki izdajnik, ni povodom Kosova, ni RS. Zato su ga uostalom,, i postili niz vodu.
Препоруке:
20
5
27 уторак, 06 септембар 2016 00:14
Od dobrog Saliha, za dobro svih, ljudina je to.
Nas boli naša muka i kao musliman hoću da kažem da bi mnogi muslimanski političari i verski poglavari kod nas pod hitno trebali da se pošalju kod psihijatra.

http://www.intermagazin.rs/selih-selimovic-mnogi-muslimanski-politicari-i-verski-poglavari-moraju-kod-psihijatra/
Препоруке:
10
1
28 уторак, 06 септембар 2016 01:15
Ујка Васа
Браво. Убитачан текст.
Препоруке:
12
0
29 уторак, 06 септембар 2016 06:48
сизиф
@Stanić Milan 2
Izetbegović će stalno provocirati jer nisu realizovani ratni planovi SDA,a na to treba uvek odgovoriti mudrošću.itd.itd.

Какви црни "ратни планови"?
Па нису Бошњаци цртали монструозне авнојске границе. Нити правили планове у Карађорђеву и договарали Олују.
Препоруке:
5
5
30 уторак, 06 септембар 2016 06:51
Krivi Stojko
Nije u Republici Srpskoj problem referendum, već što u njoj nema dijaloga na temu: treba li RS da bude država u državi BiH (sa snažnom tendencijom da postane nezavisna)?
Ako treba, iza toga treba da stanu svi njeni građani, i Bošnjaci naravno... U protivnom su izdajnici, a sa izdajnicima se isto postupa širom sveta. Oko pitanja državnosti se ne debatuje, kada se ona jednom uspostavi - svako je dužan da je poštuje ili da se odseli.

U slučaju da o tome nema saglasnosti onda treba tražiti kompromis, a referendumi nisu najbolji put za postizanje istog. Ovakva kakva je danas RS neodoljivo podseća na Srbiju, a to znači da je na najboljem putu da nestane i bude podeljena između komšija koji svoje države više vole nego što mi volimo svoje. Slažem se sa @stanić milanom da je "1995. hrvatska vojska bila nadomak Banja Luke" samo bih mu bio zahvalan da kao bivši oficir SVK malo detaljnije objasni ZAŠTO je do toga došlo uz osvrt na bezglavo napuštanje položaja brigada VRS i sl.
Препоруке:
7
2
31 уторак, 06 септембар 2016 07:27
Славка Моравка
У нади да имате разумевање за добронамерне примедбе, морам да вам кажем да је оцена како је Вучић "стао на страну Бакира Изетбеговића" ипак претерана. Толико страсти у опису Вучићевог геста прети да одузме кредибилитет овом (иначе) добром тексту!
Препоруке:
5
18
32 уторак, 06 септембар 2016 11:44
Не клепећи нанулама @Вучић је највећи пријатељ РС... 2
Sigurni bi da bi svi Bošnjaci, većina hrvata i na hiljade bosanskih Srba i ostalih građana podržala Odluku Ustavnog suda BiH o neustavnosti Dana RS-a i glasala protiv toga da se taj praznik, kojim su najavljeni srpski zločini u BIH – slovi kao praznik samo jednog, srpskog naroda. Apelujemo na supervizora za Brčko da u skladu sa konačnom odlukom Arbitražnog tribunala za Brčko, Odlukom ustavnog suda BiH i statuta distrikta zabrani rad komisije RS-a za distrikt i održavanje referenduma entiteta RS na području distrikta Brčko, koji je pod direktnim suverenitetom države.
Овај текст је написао мр Мухамед Мујкић( пензионер) , иначе његов син је Асим Мујкић професор на ФПН у Сарајеву.Сад ја питам тебе , респектујући чињеницу да је ово општи став Бошњака ,дакле, тражи се укидање РС имплицитно не само празника.Кажеш да је Дејтонска БиХ амерички пројекат , добро , зашто га не бране ??? По твоме Срби требају послушати " вођу" са скинутим гаћама...
Препоруке:
9
3
33 уторак, 06 септембар 2016 11:59
/ Криви Сток....или Стојко/
bezglavo napuštanje položaja brigada VRS
--------------------------------------------
Препали се ваше силе, хаххааа, ви то добро знате извести кад имате туђу авијацију , напаљене усташе итд. ,ништа није било безглаво него на линију договора .
Препоруке:
8
0
34 уторак, 06 септембар 2016 13:23
Лола za "lolu"
Не верујем да је Додик онда баш тако добро прозрео Вучића, више мислим да је било - играм на сигурну страну. Генерално после бриселског споразума шта је ко могао од Вучића добро очекивати? Додик га не дира и Путин га подржава, запад обожава и тако остаје поткупљеној, распарчаној опозицији, без и једног јединог медија, да удари на газду ког очигледно цео свет подржава.
Препоруке:
2
1
35 уторак, 06 септембар 2016 13:25
?
Таблоидно новинарство?
Политика,најстарија"дама"на Балкану.
Па зар није данас наставак"суђења"Фармакологу?
Зар није ревидирао?
А,Смајловићева?
нико?
Препоруке:
7
1
36 уторак, 06 септембар 2016 17:10
Preletach
Kaze da nece da bude kao Milosevic!???


Pa Slobodan Miloshevic je osnovao republiku Srpsku, i zato je heroj i treba da ima i ulicu i spomenik i u Beogradu i u Banjaluci i Istochnom Sarajevu!
Препоруке:
8
4
37 среда, 07 септембар 2016 19:18
Miro
Ka prvo ne razumijem što se uopće tiče Srbije, Srba i srpskih političara dešavanja u susjednoj državi BiH. Pa oni ne brinu ni brige Srba Njemačke, Amerike i Australije, što ih onda more brige Srba iz BiH. Osim ako nije nešto drugo posrijedi.

Inače komentator 'Činjenice' gore je u pravu. Kako on kaže Srbi su najagresivniji kad najbolje stoje. To sam i osobno gledao prije početka rata. Srbi su pokrenuli rat iz čiste obijesti i bahatosti, predobro su živjeli i to im je očitosmetalo. Taj sam identičan dojam i sam dobio kao sudionik toga doba.

Veoma sam uvjeren da bi Srbija pokrenula novi rat kada bi dobro stajala i dobro se naoružala. Zato je naša dužnost da je trajno oslabiomo na sve moguće načine, radi mira u regiji. A sa njom i RS. Hvala na pažnji
Препоруке:
2
2
38 уторак, 13 септембар 2016 19:54
Ко су Београд и Србија
Доста је одлука у име народа а без народа!Шта то Београд односно Србија не подржавају?! Какве су то тајне вечере које сазива Вук Бранковић?
Запад је нашао снисходљивог властољупца да доврши започето истребљење Срба на овим просторима.
Препоруке:
0
0
39 понедељак, 19 септембар 2016 11:20
za @Boban
Kažete da čekate osvetu koja ima da dođe kada Kina bude glavna u Evropi. Ne mogu nego da se slatko nasmijem vašoj dječjoj naivnosti (ali i ozbiljnoj nemoralnosti)
Препоруке:
0
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер