субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Криза, или Вучићево преузимање ДСС-а?

Kоментари (75) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 07 септембар 2016 10:39
Кључно
Једно са другим не иде. ДСС је, за српске прилике, озбиљна странка с традицијом. Она још ужива углед у делу бирачког тела које верује у вредности патриотизма и грађанске демократије. Тај углед ће, међутим, брзо нестати ако ДСС збиља оствари сарадњу с режимом чија је пракса далеко и од једне и од друге поменуте суштинске вредности.
Препоруке:
135
5
2 среда, 07 септембар 2016 10:58
трећи заменик другог помоћника општин.секретара, Катун
Криза? По мени самртни ропац, На жалост. Недопустиво велики број моралних кокошара/јајара се кроз време високо позиционирао и нарушио углед странке и нанео штету Национално одговорном бирачком телу а непроцењиву Народу и Отаџбини.
----------
Прибирајте се и ево прилике на Председничким изборима, знам да Вас има, немате право да се правите ........, пешадије има, само мора да зна зашто "гине".
Препоруке:
120
2
3 среда, 07 септембар 2016 11:05
липи
Сарадња са СНС-ом на било ком нивоу је у потпуној супротности са политиком и демократским начелима који карактеришу ДСС. Позивање на статутарну аутономију локалних одбора је само јадан покушај којим се жели оправдат борба за личне интересе. Сви ови проблеми у београдском ДСС ,који отежавају рад странке, су последица дугогодишње лоше кадровске политике у том одбору а која је за резлтат имала форсирање неостварених људи чија егзистенција је зависна од политике односно учешћа у власти. Санди Рашковић Ивић замерам на исхитреној одлуци да поднесе оставку јер сукоб са београдским одбором не може бити разлог за то. ДСС није само Београд него и остатак Србије и то је морала имати у виду. Све ово пишем као једини одборник ДСС-а на округи и као неко ко је имао прилику чинити коалицију са СНС-ом али сам то одбио без обзира на коректан однос који сам имао са људима из СНС-а на мом локалу. ДСС је државотворна а не комунална странка.
Препоруке:
135
3
4 среда, 07 септембар 2016 11:26
mr
Postoji tan nakaradan zakon da mandat pripada političaru koji posle trguje sa njim a ne stranci.
To su žuti uveli. Na svakom mestu gde Vučić nije pobedio oni su kupili ljude...više izbori nemaju smisla.
Препоруке:
102
3
5 среда, 07 септембар 2016 11:31
Цвико
Поларизација, диференцијација, прелетација су активноисти везане за чланове партија који су изгубили компас. Њима је најважније њихово д... , а за странке и симпатизере ко их шиша. Зато такви не завређују поштовање од стране гласача (а можда и бирача). Кад је у питању ДСС, једина права платформа јесте однос сваког члана и симпатизера према питању "повраћај Косова и Метохије матици Србији". На ово надовезују се (или условљавају)све друге активности у Србији, које су неопходне да би се повраћај остварио. То је пре свега јачање војске али не у сарадњи са НАТО-м, јачање полиције али не под утицајем западних обавештајних служби, да порез плаћају и они најкрупнији, итд. Ко није за ово, тај је за СНС који не остварује све ово што сам написао а причају....
Препоруке:
59
4
6 среда, 07 септембар 2016 11:49
hmm
Ne ulazeći u te uskostranačke razmirice koje i ne razumem i ne želim da razumem i pomalo mi se sve gadi, a uglavnom me i neinteresuje, mogu samo sa žaljenjem da konstatujem u kakvoj državi živimo. Mi u stvari živimo u najgore vreme jednoumlja, diktature i partokratije.
Mi živimo u jednopartijskom sistemu, i tu nema ni d. od demokratije. Vučić kupuje stranke,kao što mafijaši kupuju zemlju i fabrike. Nikakve tu suštinske razlike nema. Sve što iole vredi u ovoj državi je osuđeno na propast jer to je krajnji cilj. DSS je rasturen davno, ovo su samo poslednji trzajevi.
DVERI i SRS Vučiću nisu smetnja zbog radikalizma i ekstremizma, SPS je integrisao u sistem, ali DSS jeste jer to je građanska partija koja drži do nacionalnog. To treba uništiti,jer tako nešto njima i njihovim nalogodavcima spolja ne odgovara. Slično radi i sa DS,bez podrške zapada, putem medijske propagande, jer mu je DS konkurencija prema spolja, a DSS prema iznutra. Ovo je policijska država.
Препоруке:
79
6
7 среда, 07 септембар 2016 11:53
телетабис
да будем искрен ДСС није била странка којој бих поверовао, па чак и онда када је Коштуница био њен лидер.

С` ким си онакав си, рече наш народ, и у праву је. ДСС је била Тројански коњ за отпад звани ДОС и то наслеђе је полако изједа изнутра.

На тренутак сам помислио да има наде за ДСС кад је на чело странке стала г-ђа Санда Рашковић Ивић са јасно дефинисаним ставовима, са јасно исказаним мишљењем и плановима о позицији странке. Сада свега тога нема и ред је да и ДСС сиђе са политичке сцене у Србији. Ово рефуза од чланства из странке и те како је задовољно и са СНС.

Нема ту никаквог преузимања има само личне продаје и личног интереса. Сви прелетачи имају цену ко кромпир, купус или прасетина на пијаци. Ствар је у нама што то не видимо и о таквима причамо да су "политичари".
Препоруке:
63
34
8 среда, 07 септембар 2016 12:13
srpska zora
Nazalost Sandi se obija o glavu cinjenica sto posle cuvenog GO u maju 2015 kada je politicka prezivela nije napravila cistku do kraja i posmenjival sve one koji su je rusili vec je protivno ocikevanjima ljudi koji su stali uz nju ostavila neke ljude sto je za posledicu imalo kasnije umalo ostanak ispod cenyusa i katastrofalan rezultat u Vojvodini.Ono sto Antonic govori o sns je u pravu medjutim problem je sto osim sns lobija u stranci postoji i lobi koji je za zuti blok od kojeg se Sanda nije ogradila vec je uporno spominjala samo sns i vucica a cinjenica je da razlike izmedju zutih i djb i sns sa druge nema razlike.DSS mora da se ogradi od oba pola i da se odredi prema najavama o zajednickom kandidatu proevropske opozicije, ne treba zaboraviti da su ljudi koji su se suprostavili sandi oko lokalnih koalicija listom oni koje je sam predlagala.Sanda je pravila greske i posle izbora odlazak u americku ambasadu i na posletku odstupanje sa mesta predsednice,jedini put DSS je povratak Milosa
Препоруке:
36
32
9 среда, 07 септембар 2016 12:17
душан
Једва чекам да Бошко Обрадовић изађе на изборе да видимо колико ће гласова освојити.
Препоруке:
46
9
10 среда, 07 септембар 2016 13:25
Miloš
Mislim da samo prof.dr Aleksandar Popovic ili doc.dr Milos Jovanovic mogu da spasu DSS od dalje erozije. Ono sto je cudno je da javnosti jos nisu poznata imena kandidata za mesto predsednika DSS. Odustajanje pomenute dvojice govori ili o njihovoj razocaranosti stanjem u drzavi ili o prevelikom pritisku spolja. Sanda Raskovic Ivic je dobro obavljala funkciju predsednice stranke.
Препоруке:
70
8
11 среда, 07 септембар 2016 13:26
Мићко
@srpska zora

Ви којима се привиђа жути лоби ћете ствар довести до коначне пропасти. Нема сподобе која није тај жути лоби користила као мечку за плашење, од Младеновића до Јованова, а сви на крају завршавају у Вучићевом крилу. То је тренд и образац који се види из авиона. За вас је, свесно или несвесно, СНС на крају увек то чувено "мање зло". А није мање, него је веће. Просто зато што су далеко моћнији. Демократе су сада ништа, сабијени су у црну земљу. И никако да разлучите могућу сарадњу по питањима демократије од саучешћа у мондијалистичкој причи. ДСС у свом називу има и оно "демократска", не знам зашто се то толико тешко жваће. Коме с ене свиђа, није да нема избор, ту су Двери, Шешељ, Заветници, Образ и не знам ко све не.

Е сад, да ли је требало скинути главу Борку Илићу и да ли је то уопште било могуће, тема је за посебну дискусију. Мени се чини да је та екипа у НС поштено одрадила изборе.

За Јовановића не знам. Кад каже да је против колаиција са СНС, рећи ћу да је океј.
Препоруке:
59
7
12 среда, 07 септембар 2016 13:42
nenad
SNS znaci preduzetnistvo, dogovor, kapitalziam., NATO.
Logicno da clanstvo DSS-a zeli u koaliciju.
Препоруке:
21
53
13 среда, 07 септембар 2016 14:41
Nenad
Podržimo patrijotsku i herojsku struju u DSS-u predvođenu pravim desničarskim kapitalističkim liderom Urošem Jankovićem, koji zna da su keš, kolica, lokalica i šmekerica važniji od suvereniteta, dostojanstva, ponosa, rađanja, domaće proizvodnje, socijalne pravde i Srbije sa Kosmetom. Zajedno sa herojima EU-NATO srpstva Vučićem, Čedomirom, Dačićem, Pajtićem, Nikolićem, Ljajićem, Čankom, Vukom... glasno u glas uskliknimo: ''Svi, svi, svi za EU-NATO spremni!''
Препоруке:
63
14
14 среда, 07 септембар 2016 15:34
несторовић
Кога брига ненаде кога ти подржаваш, ти си овде да растураш ко удбаш и ботујеш, а не да подржаваш.
Препоруке:
36
8
15 среда, 07 септембар 2016 16:37
цмок Торонто
Почетак краја свега што је српско...(достојанство,храброст,слобода..морал у политици..)
а задњи ексер ће ПаПа да забије.
Ако је за утеху обично имам слепу визију *боњитка* у нас па ипак има наде када се одрекнемо БоГа и Краља..да опстанемо као ретке звери.
Ако у вама нема ни мало људскости онда чему..брига.
Препоруке:
20
5
16 среда, 07 септембар 2016 16:43
bane
Sve u tekstu je tačno i slažem se u potpunosti. Samo ne vidim gde je izlaz. Kaže jedan komentator da izbor postoji i da kome se ne sviđa uvek može da glasa za Dveri, SRS, Zavetnike, itd. Pa, evo, meni se ne sviđa ali neću da glasam za pobrojane. Neću da glasam za, takozvanu, prvu Srbiju, za originalne ili reciklirane radikale i socijaliste. Oni su deo sistema. Neću da glasam ni za, takozvanu, drugu Srbiju, za originalne i reciklirane žene u crnom, muškarce u žutom i gospon-dame u duginim bojama. Oni su deo sistema.
Hoću da glasam za neku, takozvanu, treću Srbiju, ali izgleda da prve dve zajednički rade da se treća opcija ne pojavi na političkoj sceni. Čak su plasirali i medijski i finansijski podržali, takozvanu, stranku sa imenom treće Srbije da bi kompromitovali i samu reč koja bi označavala pojam drugačije politike. Neću ni da bojkotujem izbore jer i apstinencija je deo sistema. Hvala vam na analizama i komentarima ali dajte, ako Boga znate, neki konkretan predlog.
Препоруке:
30
3
17 среда, 07 септембар 2016 16:49
...
Конкретан предлог


ВРАТИТЕ ДР ВОЈИСЛАВА КОШТУНИЦУ НА ЧЕЛО ДССА
Препоруке:
36
48
18 среда, 07 септембар 2016 17:06
ел србињо и шире
За Јовановића не знам. Кад каже да је против колаиција са СНС, рећи ћу да је океј.

не може чеда да буде океј, чак и да подигне цркву као несрећник свети гашислав. и што би он био против коалиције са снс? његова лдп и снс имају исту политичку платформу, најближе програме од свих странака.
Препоруке:
17
11
19 среда, 07 септембар 2016 17:43
Мићко
@ел србињо

Милош Јовановић. Не Чеда Јовановић. :)
Препоруке:
33
4
20 среда, 07 септембар 2016 18:06
Саша
ДСС морају да узму Ђорђе Вукадиновић и Марко Јакшић. Све друго је катастрофа.
Препоруке:
41
18
21 среда, 07 септембар 2016 18:28
Sta je ovo?
Predsednici DSS-a, kada se suoce sa teskocama, podnesu ostavke!Tako je i Kostunica podneo ostavku na mesto premijera i raspisao vanredne izbore, na iznenadjenje koalicionih partnera iz DS i G-17, jer oni ne bi tako postupili da su imali mogucnosti tadasnjeg DSS-a, pa je Dinkic govorio o "casnom postupku", umesto da uradi ono sto je i onako trebalo da uradi, umesto pravljenja koalicije sa DS i G-17, i rekonstruise vladu sa SRS(svestan sam da bi SRS to iskoristila da postane SNS i pre nego sto je to postala).Politicar koji nema odlucnost, nema nista, ma koliko "obrazovan" i "drzavotvoran" bio.DSS me potseca na odred samoubica iz "Monti Pajtona", koje moraju da sprecavaju da se samoubiju i pre nego sto se suoce sa neprijateljem.
Препоруке:
29
10
22 среда, 07 септембар 2016 18:36
Postali smo sto puta gori od bilo kojih zivotinja
Socjalizam je visestrukom drustvenom, u sustini samokontrolom prikrivao pravu prirodu Balkanaca. Kapitalizam, buduci otvoreno razbojnicki i lesinarski sistem nas sada prikazuje u pravom svetlu.
Препоруке:
30
7
23 среда, 07 септембар 2016 19:06
Dusko
Znaci lokalna opstinska vlast je razlog da se neslaganja iznose u medije ? Niko se ne bavi DSS u medijima od kako su PRIHVATILI poziv za koaliciju na toj opstini. Nisu kao drugi (dveri,ldp,djb,levica) izgubili odbornike prodajom istih. Jedino se o tom problemu zna tako sto odredjeni funkcioneri javno pricaju o svom neslaganju u vezi te teme. Sanda Raskovic ne zna sta bi , da li da podrzi tako nesto kao sto u prvom trenutku jeste, ili pak da se distancira od angazmana svoje cerke u kancelariji za KiM kod Marka Djurica ? Jel se to ne zove licemerje? Bude li se Milos Jovanovic prihvatio ovog velikog ali casnog izazova DSS ima sanse da bude ono sto jeste vazda bio. Nacionalno odgovorna demokratska stranka gradjanske Srbije.
Препоруке:
10
12
24 среда, 07 септембар 2016 19:08
Gojira
Није ми јасно како то учешће странке у власти значи и преживљавање тог локалног одбора? Јел` то отворено тврдимо да треба да се учествује у власти да би могао страначки кадар да се нагура у администрацију и јавна предузећа, а да као награду за то плаћају рекет локалном одбору који их је поставио? Странке се финансирају из буџета и од чланарина и донација. То да ли сте власт или опозиција не треба да игра никакву улогу. Опозициони однос СНС-у се доказује тако што нећете да радите НИШТА од онога што они раде. Ако ћете да наставите да пљачкате државу уз проруску реторику, за разлику од СНС-а који то ради уз проевропску, онда нисте никакава опозиција СНС-у и не треба да вас чуди што једва прелазите ценсус.
Покажите да нисте СНС, не само дистанцирањем он њих, него и од њихових поступака!
Препоруке:
30
1
25 среда, 07 септембар 2016 20:25
S.Z.Ž
Olakšali su posao DVERIMA.

Ko je više budala da glasa za DSS?

Ipak, ostaje pitanje kvaliteta lidera u domaćim patriotskim strankama. Mislio sam da je Sanda čvršći igrač.Zašto se patriote tako lako i naivno predaju, lopovima, pokvarenjacima i idiotima i to iz svojih redova? Zašto su kukavice? Takav je bio i Koštunica pa nas je na kraju svojim potezom doveo do ovih idiotskih naprednjaka.
Препоруке:
28
17
26 среда, 07 септембар 2016 21:19
Кнежевић Милан
Она још ужива углед у делу бирачког тела које верује у вредности патриотизма и грађанске демократије.

Ког патриотизма и које демократије, господине Антонићу?
У овој идеолошкој "рашомонијади", која, ево- траје неких четврт века- та два појма су најкомпромитованији и најспорнији део српског посртања.
Да ли би било "патриотизма", да он није био идеална прилика да се најгори међу нама обогате, на рачун свих нас?
Да ли би било "демократије"- да није било агресије НАТО и бомбардовања?
Сви имамо свој угао гледања на та питања; по том углу- разликују нам се и одговори.
Мој би био- да је демократија врло скупа ствар, за коју ми немамо ни пара, ни политичке културе; а што се патриотизма тиче- ништа у овој земљи није тако добро продавано, као патриотизам.
Е- зато је ДСС и пропао; патриотизам су уновчили (неки од њих), а демократијом су нас потчинили западу, на чему сам им "неизмерно захвалан"...
Не браните их, не заслужују; не, после свега...
Препоруке:
28
8
27 среда, 07 септембар 2016 21:23
Члан ДСС-а
ДСС може само да спаси повратак Сандре Рашковић Ивић на место председнице странке а никакви Уроши и Милоши.Ако здрава струја коју чине републички посланици,косовски покрајински одбор и нишки градски одбор не преузме врх странке ова странка ће нестати из политичког живота.СНС се понаша као терминатор у политици,поред Андреја Младеновића пример су Лазански и Ненад Поповић.Или се поклони или се уклони.
Препоруке:
56
10
28 среда, 07 септембар 2016 21:45
Oliver Kromvel
Ništa se tu specijalno ne dešava krug se zatvara DSS odlazi u istoriju,Koštunicina srljanja su dovela do degradacije stranke posle njega stranka je ostala prokleta avlija.SRI koliko god da je želela ništa nije mogla da postigne sa tim okoštalim elementima prošlosti koji su i posle Koštunice ostali u stranci ne zato što su hteli već nisu imali gde.Gospođi Sandi bih savetovao da se mani ćorava posla oko DSS-a i da osnuje svoj pokret i pokupi ono što valja od ljudi u DSS-u a nesumnjivo da tamo postoji baza ljudi koji vrede.U stranke više ne verujem jel su to okoštale kartelizovane interesne grupe sklone korupciji,kriminalu i nemoralu svake vrste.Potrebna je promena političkog sistema,većinski ili predsednički sistem,pa ako već dajemo vlast jednom ili grupi pojedinaca onda barem da budemo načisto s kim imamo posla.Stranke čine ljudi u DSS-u su ostali mahom loši ljudi onih 20% čestitih i poštenih jednostavno nije moglo da pomogne toj stranci koja je nesumnjivo nekada imala težinu.
Препоруке:
24
8
29 среда, 07 септембар 2016 21:56
Oliver Kromvel
Hajde da zaboravimo DSS,SRS,DVERI,patriotske blokove i slične relikte prošlosti,neka vide sami šta će sa sobom,valjda je svima sada jasno zašto niko od njih nije dobio podršku Moskve,Rusi su ih skenirali po dubini i videli su bezperspektivnost i opšte raspadanje.Imate taj Fond strateške kulture i još nekoliko sličnih organizacija okupite poštene ljude od integriteta pa da pravimo ozbiljnu državotvornu alternativu,ne patriotsku,desničarsku,levičarsku već ozbiljnu državotvornu organizaciju sa originalnim programom i pristupom ljudi žele nešto novo i to treba da dobiju,kalupe iz prošlosti bacimo na smeće.
Препоруке:
28
8
30 среда, 07 септембар 2016 22:41
Bojan Todorović
Kakva kriza?
Nema krize.

Ko god je od ove grupacije očekivao išta ili je naivan ili slep, gluv i kratkog pamćenja ili je uključen u neki od planova za uhlebljenje u nekom lokalu.

Sto puta sam ponovio ( a i ne bih da dodajem so na ranu ) ali krutost, konzervativizam, nazadnjaštvo, ksenofobija, skučenost, sujeta članova, paranoja ( podela na patriJote i izdajnike ) koje čine atmosferu u toj stranci i njihovim glasilima uslovili su kriterijum za profil članova i rukovodstva.

Kad se doda i poslovična lenjost, mračnjaštvo, pesimizam i potuljenost koji su vazda bili obeležje stranke – šta Vas čudi?

Rezultat je taj da su stranku sačinjavale dve osnovne grupe.
Ona koja slepo sledeći svoje karakterne osobine vođena negativizmom i inatom istrajava u svojoj verziji rigidnog kvazipatriotizma i grupa beskrupuloznih trgovaca koji su shvatili da im je to najbolja ulaznica za neku lukrativnu trgovinicu kad izbori prođu.
Препоруке:
20
14
31 среда, 07 септембар 2016 22:42
Bojan Todorović
Ono što je pomalo neobično je sa kakvom brzinom i entuzijazmom su pokvarenjaci potrčali da svoj patriotizam unovče.
Ne zna se da li su smešniji oni ili naivčine koji zaprepašteno i zblanuto gledaju kako se preletači užurbano pakuju i postavljaju tezge na kojima će krčmiti svoje rodoljublje i poverenje naivnih.

Daleko od toga da je ovo nešto novo ili da ima ikakav politički značaj – osim ozbiljan simbolički za nas sa Vračara, ali ni mi koji DSS preziremo i sprdamo se sa njima nismo ništa bolje prošli kad nas je Tadić gurnuo u naručje Dačića da se sa njim ljubimo i grlimo i tako se efektno po... na sve što smo radili čitavu deceniju i više u nazad. I takav slabi i ljigavi Tadić je ipak moralna gromada za bilo koga u DSS a posebno za Mladenoviće, Bakarece i ostala ....da ne kažem šta.

Nemojte se čuditi. Nema nikakve krize.
Čudo bi bilo da su ostali principijelni i uradili makar nešto vredno pažnje.
Препоруке:
18
16
32 среда, 07 септембар 2016 23:12
ekonomista
Kakav Lazanski ..njega ce Vucic da iskoristi i baci. a N. Popovica niko ozbiljno NE dozivljava
Ne znam sta je najbolje sa SRI; Ja sam mislila da je ona samo protokolarni predsednik i da nece moci da se izbori sa muskim alama u dss-u.
Kostunica je dozvolio da ga izvaraju mangupi; Steta koja je nanesena drzavi u vreme privatizacija 2004-2008 je enormna nismo jos sve to izracunali jer u Srbiji se oko 60% poslova obavlja kriminalom. Mi nemamo pravu ekonomiju, mi imamo neki nefunkcionalni konglomerat mafijaske ekonomije sa mnogo prljavog novca, imamo strane firme i imamo javna preduzeca; jednom recju ocajna situacija.
Napredni to ne bi mogli da poprave. oni su se skoncentrisali na pomor penzionera, surovu eksploataciju javnog sektora i svih koji rade za platu.
Napredni ne mogu da rese ni jedan problem u drzavi, a da se vrati Kostunica, pa pitajte ga. Samo kako cemo da ispravimo sta je loseg uradjeno da pocnemo od c marketa i drugih privatizacija iz vremena kada je dss bio vlast?
Препоруке:
29
1
33 среда, 07 септембар 2016 23:58
kratko i jasno
Posle bitke su svi generali, a i po starom srpskom običaju uvek su drugi krivi za sve naše poraze, jer su uvek oni drugi potkupljeni. Ne verujem u široki narodni front, jer je široki narodni front jer ga ja vidim kao sredstvo manipulacije manjine koja nema kapacitet da vlada, a želi da nametne svoje ideološke mantre zloupotrebom poverenja naroda.
Препоруке:
14
2
34 четвртак, 08 септембар 2016 00:14
Кнежевић Милан
Међутим, коалиција ДСС и СНС, рецимо у Београду, значила би да и ДСС постаје део Вучићевог контроверзног пројекта „Београд на води“; значила би и немогућност да ДСС уверљиво критикује фантомско рушење Савамале

Али, за ову "навлаку" са Савамалом- морам да одам признање "жутима"; увукли су у ту будалаштину и ДСС и Двери, да им помогну да заштите своју, "жуту" брљотину из Богдановићевог доба!?
Мајсторски, нема шта...
***
Као допуну мог претходног уписа, додао бих; само ову "демократију" и овај "патриотизам" ми Срби можемо добити.
Ону без наводника- нећемо видети док год ову земљу контролишу споља.
Коме то није јасно- не би требало да износи политичке ставове, јер не може извести исправне закључке.
Нема патриотизма и демократије у окупационим зонама.
Осим ако неко мисли да је Србија потпуно суверена у доношењу политичких одлука.
Демократија извире из слободе, патриотизам из моралности; простије не умем да објасним.
Препоруке:
18
8
35 четвртак, 08 септембар 2016 00:23
ако ћемо поштено
"...ДСС као за суверенисте, да би затим гледао како та странка по општинама прави коалиције с локалним браншама компрадора?"

Да ли баш ТАКО ТРЕБА јесте - није, овај треба баш свака реч да стоји у овој реченици ...???
Једни би да буде странка кака није, да је мало прераде и надограде да буде копија нечег што већ постоји па да се умножи само, јер не разумеју или не желе (што је мало и бахато, јел?), а други би да нађу оправдање за коалиције са властима и онда се сви чудом чуде, а нико ту канда није сасвим чист.
Препоруке:
5
0
36 четвртак, 08 септембар 2016 02:00
Немања-бане
Ау Бане,па ви сте у великим проблему.Кажете коментаторима дајте предлог,па дајте га ви њима,дајте ви неки допринос.Лепо сте нас обавестили шта нећете,поштено,е сад ту критику претворите у неки савет и предлог иначе ће се ово свести на обичну кукњаву и мољакање кад да смо деца.

Лично би се усудио да вам дам предлог,али поштовани Бане избори су прошли,и наредне четири године ми не морамо да размишљамо о томе.Гласали смо,уживајмо.

А што се тиче председничких избора,то ће бити један сапуница која не знам на крају како ће испасти,али једно знам да ћу такође изаћи на изборе.То једино што се мене тиче извесно.
Препоруке:
7
3
37 четвртак, 08 септембар 2016 07:57
Бојан, Приштина
Мислим да не треба превише јадиковати за ДСС-ом.Већ са ове историјске дистанце, када се сагледа у својој укупности, улога те странкеје далеко више штеточинска него корисна. Насиоци грађанске политичке опције су се у принципу показали као слабићи а њихова политика као манљива и стерилна.Зашто ово кажем, па ево погледајмо генезу и развојни пут ДСС-а. Деведесетих је увек била на маргини, принципијална поштена али неенергична.Двехиљадите Коштуница избија у сами политички врх без реалне потпоре. И наравно оне спотове који су се даноноћно вртели да(парафразирам) : су тарабићи прорекли да ће доћи човек који носи презиме по коштици из воћа и Србију спасити пропасти, повести је на пут спаса... бла бла бла.Пустају се УЋК терористи из затвора, српски јунаци хапсе и испоручују, креће приватизација, први сарадници попут Динкића све сатиру, војска се урушава... све иде у пропаст.
Препоруке:
24
7
38 четвртак, 08 септембар 2016 08:05
Бојан, Приштина
2Наравно било је ту и добрих ствари, попут јачања Телеком-а, ето тај Устав, али кад човек боље погледа, џаба смо га и усвајали ако га нисмо осигурали да се не може променити без 50%+1 глас од уписаних на референдуму.Није Слоба био наиван. Овако сада ће га марионете запада променити а ми ту ништа нећемо моћи.На крају из инаћења ДС-у Коштуница је помогао СНС-у да победи подржавши Николића, затим две године активно ћутао на њихово коначно разваљивање Србије и онда се увређен повукао, баш као и његова наследница Санда.Уз веомамного часних појединаца, квалитетних и образованих људи, правих родољуба који ту партију чине а за коју сам и сам више пута гласао у неимању боље опције - коначни салдо је да се са веће историјске дистанце њена улога неће моћи одвојити од улоге осталих партија ДОС-а.
Препоруке:
23
8
39 четвртак, 08 септембар 2016 08:19
луди скретничар
Види, воскрсао Тодоровић да се мало позабави својим архинепријатељем ДСС-ом.
Препоруке:
17
1
40 четвртак, 08 септембар 2016 09:28
bane
Nemanja, vi ste definisali sustinu. Ja sam u velikom problemu i u tome nisam usamljen. Nemam predlog, ne vidim resenje i zato citam analize strucnjaka i komentare ljudi koji se u politiku razumeju bolje od mene. I oni daju predloge ali u nacelu, bez pojedinosti, bez imena. Recimo, lepo kaze Oliver Tvist, zaboravimo postojece stranke i nadajmo se da ce iz kruga oko FSK nesto pozitivno da se desi. Lepo, ali to je predlog anonimnog komentatora, a ja bih voleo da tako nesto cujem i od nekog poznatog politickog autoriteta.
Препоруке:
4
3
41 четвртак, 08 септембар 2016 11:45
Петер РВ
СНС представља 'влас' што је многима немогуће да одоле.
Србијанска традиција режимлијства је изгледа жива и у пуној форми.
Препоруке:
15
4
42 четвртак, 08 септембар 2016 12:57
Војо,неоприостиве две грешке
Ако неће брег мухамеду,доћи ће мујо брегу.
Ако нису хтели 2008.са Радикалима,сада хоће,милом(новцем и привилегијама).
нико
Препоруке:
10
5
43 четвртак, 08 септембар 2016 14:37
Bgd
dss postoji vec 20 + god. i radi nekoliko potkupljivih treba ljudi da idu iz stranke.
DSS neka se hitno dozove u pamet i neka se nekako iskupe prema SRI.
Da nije bilo nje, njenog blagorazumija i smirenija malo sutra bi dss dosli u skupstinu zajedno sa Dverjanima..i naravno da je av krenuo u akciju potkupljivanja..
Sad je mnogo je vaznije da se eliminisu iz stranke ti koji podmecu klipove nego da se osniva nova stranka ..to je u interesu i dss-a i gradjana Srbije.
Kostunica je imao svojih propusta ali imao je dosta kvalitetnih postignuca; Verujem da je radio najbolje sto je znao ..e sad sto zabor. da u drzavi kao Srbija mora brzo da se misli i da se brzo donose odluke, sve sto je trebalo je da okupi najbolje savetnike za ekonomiju oko sebe a ne neke ..jer u dss periodu izgublljeno je dosta bas u oblasti ekonomije.
Smatram da je strasno vazno sada se brzo konsolidovati, ocistiti od preletaca a ne da oni vode glavnu rec.
Препоруке:
14
6
44 четвртак, 08 септембар 2016 15:33
negi
@Srpska zora Svesno ili nesvesno vi ste definisali problem. Kao DSS ne može sa žutima a ne može ni sa SNS,ali ipak se ispostavlja da sa SNS može. U čemu je razlika kad je SNS preuzeo kompletno programsko opredelenje žutih i još energičnije krenuo u realizaciju.Ta lažna dilema DSS prati je od osnivanja.Kad god je bila sama,van demokratskog bloka bila je marginalna stranka,kad god je bila deo demokratskog bloka stranaka bila je uvažena i relativno jaka.DSS je mesto u demokratskom bloku stranaka i zajedno u borbi protiv ove pošasti.Svako ostalo mlataranje dovodi do ovog što sada imamo.Sanda treba da se izbori i vrati na čelo stranke i stranku vrati u demokratski blok stranaka.A to što će pojedine sujete biti povređene i treba da budu.Zbog njih i vama sličnih DSS je otišao previše udesno i više postao SRS nego što je ostao DSS.Gospođa Ivić treba da se izbori da ponovo preuzme DSS i vrati je tamo gde pripada,u demokratski blok,desno od centra.
Препоруке:
11
5
45 четвртак, 08 септембар 2016 19:05
Бошко
ДСС је, за српске прилике, озбиљна странка с традицијом. Она још ужива углед у делу бирачког тела које верује у вредности патриотизма и грађанске демократије.

Да је лако бити "човек", сви би били "људи".

У страдији у којој је већина народа дегенерисана, денационализована, и криминализовано вулгаризована, са посттрауматским синдромом санкција и бомбардовања, наравно да је већина остала или постала профитерска камарила која граби само за себе не размишљајући ни о својој будућности а камоли о бодућности своје деце и унука.

ДСС само прати судбину бившег Српског народа који је после вишедеценијске дегенерације и денационализације са испирањем мозга током окупације титових комуниста, упао у 10 година опште криминализације и тоталне вулгаризације угледао "трачак светлости" да би се вратио у 90те од 2008 прво са "социјалистима" а сада и са "напредњацима".

Када бивши Срби постану поново "људи", и ДСС ће се повратити.
Препоруке:
16
10
46 четвртак, 08 септембар 2016 19:38
Обсервантес
Помало утопистички поглед г. Антонића. ДСС доживљава очекивану постпетооктобарску еволуцију која се зове нестајање. Скен Антонића је тачан али је палијативан за једну пропаст. Дакле, атрибути које приписује ДСС- у у погледу државничког дигнитета су претерани (пристрасни). Потенцијал ДСС-а пре 5. октобра је био државотворни. С Коштуницом је на поменути датум он неповратно нестао. "Салонска државотворност" је фикција за политичку идеју и било коју изборну утакмицу. За ДСС је касно чак и да се данас одрекне 5. октобра. Да се Коштуница на време покајао постојала је нека шанса. ДСС је закаснио, ушао је у инерцију фрагментације.
Препоруке:
18
8
47 четвртак, 08 септембар 2016 20:07
Momir
Nigde tolike b...e kao u DSS-u nema. Predsedništvo stranke su preplavili. Da nije tako zar bi se Sandra povukla- siguran sam da nebi. Kad je predsedništvo takvo šta očekivati od odbora. Svaka normalna stranka bi korumpirano SMEĆE poćistila. Kad oni nisu u stanju da nađu prvih 5 na listi po odborima koji neće izdat zaslužuja da se UGASU kao URS Dinkićev.
Препоруке:
8
1
48 четвртак, 08 септембар 2016 20:51
Трећепозивац
Србија је под влашћу НАПРДЊАКА дефинитивно постала држава бесловесне руље, примитиваца и простака, управо оно о чему њени душмани трубе уз таламбасе већ два века.
У напрдњачкој Србији је све на продају: и образовање, и васпитање, и дипломе, и титуле, и друштвени положај, и државне функције, и политика, и свест, и кућа, и отац, и мајка, и деца, и имање, и држава, и отаџбина, и крв, и живот, и гроб, и ...
Из овог кошмара Србију може спасити само страшна несрећа, катаклизма...
Препоруке:
9
4
49 четвртак, 08 септембар 2016 22:14
моје мишљење
Србији је потребан ДСС, а не неки народни фронт бивших пропалих СПС кадрова и радикала,комунаца из доба Стаљина и Титине и Слобине Мир или мутант од ДВЕРИ. Србији је потребна здрава десница. Дај боже да аутор овог текста то разуме.
У праву си Неги напрдњаци су преписали програм, они су све покрали, а нису направили ништа, а у ДСС-у претпостављам да има доста разочараних људи због промене курса политике радикално. То што је неко против НАТО и ЕУ не мора да значи да је за Србију као Руску губернију и да је против капитализма у сваком облику и против демократије и грађанских права. Али то сад није популарно, јер су агресивни у већини, а све што није у њиховом калупу насталом у време самоуправног социјализма за њих је велеиздаја. Истина нису никад имали прилику да воде државу па да о њиховим великим делима из те перспективе објективно судимо као о Коштуници, Санди и др. А по свему судећи далеко је њихово Сунце.
Слажем се са Бошковом изјавом такође.
Препоруке:
6
10
50 четвртак, 08 септембар 2016 22:22
сељак беземљаш
krutost, konzervativizam, nazadnjaštvo, ksenofobija, skučenost, sujeta članova, paranoja
.. poslovična lenjost, mračnjaštvo, pesimizam i potuljenost koji su vazda bili obeležje stranke


Овако овде присутни коментатор извесни Бојан Тодоровић описује ДСС.
Једанаест атрибута (рекорд је четрнаест али Енглез у стању русофобије)да опише стање своје душе на спомен ДССа.Толико мржње одавно нисам срео.И још каже да није сам.Колективни занос дакле.

Патриотизам,суверенизам,државотворност,можда они то мисле озбиљно мисле тодоровићи и погубе се.
Препоруке:
15
7
51 четвртак, 08 септембар 2016 22:29
Zvonimir Bgd
Citajuci komentare kolega rodoljuba, cini mi se da vecina nije ni obavestena kakva je trenutna situacija u DSS-u. G.Antonic je obavesten, veoma dobro obavesten, to se vidi u tekstu, ali iz meni nepoznatog razloga svojom analizom on miluje problem umesto da ga najjace zigose.

Meni takodje nije jasno to da vecina komentatora potpuno ignorise cinjenicu da se politicki i organizaciono koalicija Dveri-DSS, za koju su glasali - raspada! Ne samo da nema nikakve koordinacije i uzajamne podrske, vec se uocava razlicit pravac politike koji se vidi kroz retoriku g.Obradovica i njegovu samostalnu kandidaturu itd.

Ono sto mnogi ovde ne uocavaju jeste i cinjenica da se SRI sa svojim sledbenicima nasla u - manjini! I u Glavnom odboru i na lokalu koji vecinski vodi svoju politiku. To je DSS, a ne Sanda.

Preporucujem svima koji sami za sebe kazu da su nedovoljno obavesteni, a traze savet - da ne izlaze na "izbore" i ne glasaju. Bojim se da se takvi uvek prevare, a posle se kaju.
Препоруке:
10
4
52 петак, 09 септембар 2016 00:30
Дане
Распад ДСС-а значи и распад коалиције. Ово није добра вест ни за Двери. Можда би ипак требало да се мало више заинтересују за судбину свог коалиционог партнера. Ситуација јесте деликатна, не могу се мешати у унутрашња питања друге странке, али се може чешће износити у медијима начелан став да се не ступа у непринципијелне коалиције на локалу, и да се тако покуша посредно поткопати она "колаборантска" струја.

Нека се Двери не заваравају да ће сами моћи да изнесу терет борбе против СНС-банде; то што су компактни за разлику од ДСС-а, не значи да су довољно снажни; ни четири године парламентарног статуса им неће много помоћи да поправе рејтинг у бирачком телу, да би могли самостално на неким будућим изборима без проблема да пређу цензус. Бар су до сада показивали тенденцију опадања, како Двери, тако и ДСС (уп. њихов укупан збир гласова на изборима 2012., 2014. и 2016. године).
Препоруке:
13
3
53 петак, 09 септембар 2016 01:16
mala primedba
"Наравно да учешће у локалној власти омогућава одборима ДСС-а да материјално преживе до наредних избора."
Moram da se usprotivim ovoj tvrdnji. Istina je da učešće u lokalnoj vlasti omogućava nekolicini stranačkih funkcionera da zaposle sebe i članove svojih porodica. Međutim, pošto 99% članstva koji su radili za tu stranku na izborima nema ništa od toga, osim osećaja da su ispali budale, to dovodi do osipanja članstva i na kraju praktičnog nestanka opštinskih odbora.
Primer: i DSS i Dveri su u Novom Sadu 2012. samostalno prešli cenzus, 2016. čak ni zajedno to nisu uspeli.
Препоруке:
18
1
54 петак, 09 септембар 2016 08:38
Димитрије1
@... Конкретан предлог ВРАТИТЕ ДР ВОЈИСЛАВА КОШТУНИЦУ НА ЧЕЛО ДССА
Koštunica je bio taj ko je konstantno donosio pogrešne odluke punih 14 godina (uključujući podršku Nikoliću), što je na kraju rezultiralo ispadanjem DSS-a iz Parlamenta. Govoreći objektivno, bez obzira na stranačke simpatije, Koštunica je bio čovek ličnog integriteta i korektan političar. Bez velikog oduševljenja prihvatio je vođstvo u DOS-u izašao sa višestruko povećanim rejtingom i svojim i DSS-a. Međutim, nije bio spreman i sposoban da taj rejting očuva i uveća. Svaki naredni izbori donosili su sve veći i veći pad. Ono što je za mene velika enigma jeste činjenica da nijedan poraz nije kod Koštunice bio znak za uzbunu, da nešto promeni u politici ili u prezentaciji svoje politike, bilo strateški, bilo taktički. Izbore 2008. gubi, a zatim sa potpuno istim pristupom gubi i 2012., a potom (što je neshavtljivo) tvrdoglavo nastavlja sa istom pričom i 2014. i ispada iz Parlamenta.
Препоруке:
30
3
55 петак, 09 септембар 2016 08:40
Димитрије2
@... Конкретан предлог ВРАТИТЕ ДР ВОЈИСЛАВА КОШТУНИЦУ НА ЧЕЛО ДССА
Da li je moguće da neosporno inteligentan čovek ne zna za izreku "Svako može da pogreši, samo neoprezan čovek pravi istu grešku dva puta, a budala pravi istu grešku tri puta". Posebna i skandalozna priča je način kako je napustio stranku. Sutradan, posle izgubljenih izbora 2014. podneo je neopozivu ostavku i odbijao bilo kakav kontakt sa strankom. Ostavio je na cedilu ljude, pre svega obične članove, koje je vodio 22 godine. Jedva su ga namolili da pred stranačke izbore u septembru 2014. uputi pismo poziva Glavnom odboru da očuva stranačko jedinstvo bez obzira ko pobedi. Pobedila je Sanda, a časni Koštunica je demonstrativno napustio stranku i pozvao sve članove na koje je imao uticaj da učine to isto. Pogazio je ovo što je nekoliko dana ranije sam tražio - da se strnka očuva.
Препоруке:
31
2
56 петак, 09 септембар 2016 08:42
Димитрије3
@... Конкретан предлог ВРАТИТЕ ДР ВОЈИСЛАВА КОШТУНИЦУ НА ЧЕЛО ДССА
U toj situaciji jedino je Sanda smogla hrabrosti da preuzme sav teret na svoja pleća: da konsoliduje finansijski, moralno, kadrovski i na svaki drugi način ruiniranu stranki. Izgleda da je ona bila jedino muško u DSS-u i u srpskoj politici uopšte. Junački Miloš Jovanović osmelio se tek posle dve godine da se na Sandin poziv pojavi u stranci koja je ponovo u Parlamentu. I šta on čini? Sa sebi sličnima organizuje "dobrovoljni" odlazak Sande sa čela stranke. Iznogud bi opet da bude kalif umesto kalifa.
Препоруке:
32
3
57 петак, 09 септембар 2016 12:25
Momir
@Dimitrije
Iznogud se uvek oslanja na vernog slugu Dil-el-tant!
Препоруке:
25
1
58 петак, 09 септембар 2016 15:46
Средоје
Е мој Димитрије. Кад сам био дете учио ме мој давно покојни деда Солунац да се не подсмевам туђим глу постима, јер ћу и сам доживети још већу глупост. Док сам био млад држао сам се дединог савета, али како остарех заборавих на поуку. Тако сам се онако пензионерски шеретски потсмевао мојим пријатељима који су били чланови ДС, кад их је Тадић као почасни председник напустио и основао другу конкурентску странку која им је преполовила гласаче. Кад оно, ето ти врага - мој Воја не да је напустио ДСС, него је учинио (и још увек чини) да је потпуно угаси. Сад убеђује Ацу Поповића (мог другог узора у ДССу), да и он крене против Санде.
Препоруке:
23
2
59 петак, 09 септембар 2016 16:05
Zvonimir Bgd 1 @ Димитрије
U svojoj, cini mi se dobronamernoj analizi, i vi kao da nemate dovoljno osnovnih informacija.
...nijedan poraz nije kod Koštunice bio znak za uzbunu, da nešto promeni u politici ili u prezentaciji svoje politike, bilo strateški, bilo taktički.

Upravo kod Kostunice imamo jedan strateski politicki salto-mortale - prelazak sa evrounijatske politike na evroskepticizam! Uz ovu ogromnu i uocljivu promenu politicke strategije, on menja i takticki pristup, kako u odnosu na strane (zapadne) politicare, tako i u odnosu na domacu politicku scenu. Kostunica, za razliku od Tadica i bivsih kolega iz DOS-a, vise ne boravi na kanabetu stranih ambasadora (npr.SAD), pa u Vikiliksovim depesama citamo zabrinutost Amerikanaca u vezi sa njim. U odnosu na domacu javnost on ucestvuje u demonstracijama povodom jednostranog protivpravnog proglasenja nezavisnosti "Kosova". Demonstracije nisu ranije bile njegov stil.
Препоруке:
1
5
60 петак, 09 септембар 2016 16:19
Zvonimir Bgd 2 @ Димитрије
Koštunica je bio taj ko je konstantno donosio pogrešne odluke punih 14 godina

Ako je ovo tacno, kako u skladu sa tim moze biti vasa konstatacija:
Koštunica je bio čovek ličnog integriteta i korektan političar.

Jedno je korektan covek, a drugo korektan politicar. Uostalom, vi mu zamerate na necemu sto, zapravo, potvrdjuje Kostunicu i kao korektnog coveka i kao korektnog politicara:
Sutradan, posle izgubljenih izbora 2014. podneo je neopozivu ostavku

Kamo srece da je to praksa kod nasih politickih lidera. Pogotovo kod funkcionera na vlasti. Za neuspeh - licna ostavka! To je upravo ljudski integritet i politicka korektnost.
On nije ostavio stranku na cedilu najednom i bez reci. Vama ocigledno nije poznato sta je tome prethodilo. Obavestite se... Posle svega, postenije je povuci se u cutnju nego iz pasive docirati aktivnima.

Inace, nikada nisam bio glasac DSS, samim tim ni Kostunice. Zasto? O tome drugom prilikom.
Hvala.
Препоруке:
3
4
61 петак, 09 септембар 2016 19:46
Димитрије 21
@Zvonimir Bgd
Ценим Ваше коментаре, јер сматрам да искрено износите своје мишљење. И ја то исто радим, што наравно не значи да се у свему слажемо. Ови коментари и служе томе да разјаснимо ствари, под условом да нису под агресивним бесмислицама страначких, а посебно режимских ботова. Једна мала дигресија. Неки мисле да су бесмислице којима "коментришу" одраз њихове примитивности и глупости. Али не. Они су добили такве инструкције да би се људима огадило читање коментара. Кад човек види да је на неки текст стигло 300-900 коментара онда ће ретко ко одвојити време да их чита, тако да у мору шљама остану непрочитана многа паметна размишљања. Кад говорим о Коштунициним поразима, мислим о онима од 2008. Не мислим да је напуштање евроунијатства лоша ствар за ДСС - напротив. Али презентација те политике је била катастрофална и није се мењала ни на наредним изборима. Потсећа на лото-играче који фиксирају једну комбинацију и чекају да она једном буде. извучена. И тако од извлачења до извлачења.
Препоруке:
17
2
62 петак, 09 септембар 2016 21:04
Димитрије 22
@Zvonimir Bgd 1
Мислим да је некоректно користити за Коштуницу флоскулу "bivsih kolega iz DOS-a". Никако се не може он сматрати њиховим колегом. Прихватио је заједничку кандидатуру за председника после дугог колебања и размишљања, али са очигледном оградом од осталих из ДОСа - да не кажем уз уздржано гађење. Није ли један од њих, мислим Чанак, и сам избацио ону крилатицу "запушите нос и гласајте за ДОС". Друго, цитирате моје две реченице "Koštunica je bio taj ko je konstantno donosio pogrešne odluke punih 14 godina." и "Koštunica je bio čovek ličnog integriteta i korektan političar" и тврдите да те две констатације нису у складу једна са другом. Не видим ту никакву супртност, јер сваки коректни политичар може доносити погрешне одлуке. Прва у низу која је узроковала све друге је то што се 2001. није откачио од ДОСа и самостално изашао на републичке избора. Са ондашњим рејтингом сигурно би победио и самостално формирао владу 2001е и тиме избегао сва она мрцварења до 2008.
Препоруке:
12
2
63 петак, 09 септембар 2016 21:27
Димитрије 23
@Zvonimir Bgd 1
Дакле, да је Коштуница самостално формирао Владу 2001.г. не би било оргијања по Србији тако опскурних личности као што су Влаховић, Ђелић, Беба Поповић, Лабус, Динкић, Свилановић, Батић, Чеда, Чанак. ДС никада не би прерастао своје скромне капацитете. Тадић не би никада преузео ДС и постао оно што је постао. Додуше већина њих (или њихови настављачи и следбеници) су поново на власти у облику ДОСа 2 од 2012. Друге грешке у 14 година (2001-2014) да не помињем због простора, а све проистичу од примарне грешке. Цитирате, поштовани Звонимира, моју реченицу "posle izgubljenih izbora 2014. podneo je neopozivu ostavku" и тврдите да тиме приговарам Коштуници непринципијелност. Међутим, чини ми се да сам био јасан - није проблем оставка. Проблем је њ3гово одбијање да изврши нормалну примопредају и консолидацију странке. Напротин кренуо је у рушење по оној Лујевој "после мене потоп!". Прочитајте поново текст "Димитрије2" пажљиво. Али, боље да промишљамо: ШТА ДАЉЕ?, а манимо прошло
Препоруке:
14
2
64 петак, 09 септембар 2016 23:04
Zvonimir Bgd 3 @ Димитрије
Postovanje i odmah da napisem da je moje zadovoljstvo da diskutujem sa Vama. Moze biti da sam poistovetio smisao "konstantno donosenje pogresnih odluka" sa "porazima", jer za prve predlazete period od 14 godina, a druge podvodite u vreme od 2008. Da, pogresne odluke ne moraju voditi u poraz. To je tacno. Kao i obrnuto. Svedocimo tome vec decenijama. Medjutim, kada je u pitanju rec "korektan"(lat.correctus), ona oznacava nekog koji je bez pogreske, besprekoran, ispravan, uredan, tacan, pravilan, koji nema gresaka... U tom smislu Vasa prva i druga ocena koje sam uporedio, svakako su protivrecne. S druge strane, moja upotreba "kolegijalnosti"(prijateljski i srdacan odnos) Kostunice sa DOS-om zaista je preteran, zapravo polovican. Ako apstrahujemo njihovo zajednicko ispijanje sampanjca posle objavljivanja prvih rezultata. Pomisao da je mogao samostalno da nastupi ima osnova. Ali, u to vreme to je bilo nemoguce. Razlozi leze u nacinu nastanka te grupacije i pokroviteljima opozicije.
Препоруке:
3
1
65 петак, 09 септембар 2016 23:17
Zvonimir Bgd 4 @ Димитрије
U vreme kada je DOS nastajao, uticali su mnogi faktori na formiranje politickog fronta protiv tada aktuelne vlasti. Radilo se o ujedinjenju. S obzirom da je DSS sa Kostunicom tada delio neke bitne poglede sa drugim opozicionim strankama i liderima, procena je bila da bi samostalan nastup znacio neku vrstu izdaje, deljenja, napustanja principa zajednickih ciljeva. Uostalom, svi oni za sobom su imali desetak godina gubljenja izbora protiv vladajuceg rezima. Lokalni dobitak je jedva namaknut, a onda doneo raskol (najpre izmedju DS i SPO). Mozda je vec tada mnogima moralo da bude jasno kako bi izgledao ovaj konglomerat razlicitih (rogova u vreci) kada se docepaju drzavne vlasti.
Taj raskol uticao je na ispadanje jednog od ocekivanih clanova DOS-a, a to je SPO. Secate se?
Sta bi bilo da je Kostunica sam nastupio i da li bi zaista formirao (svoju) vladu, to vec spada u domen spekulacija. Tek, u stvarnosti, Kostunicu su funkcijom skrajnuli, a Djindjic poveo kolo.
Препоруке:
5
2
66 петак, 09 септембар 2016 23:29
Zvonimir Bgd 5 @ Димитрије
Veoma brzo doslo je do njihovog medjusobnog sukoba. On nije bio samo koncepcijski, vec duboko politicki. Pritisci iz inostranstva da novi rezim ispuni obecano u zamenu za finansijsku i logisticku podrsku u osvajanju vlasti, postali su nepodnosljivi. U zatecenoj drzavi svakog dana nice sve vise problema kao dodatak na one nasledjene. Pri tome, radilo se o slozenoj drzavi (federaciji), pa su na sve to upliv imali i pojedinacni i grupni interesi druge federalne jedinice koja od samog pocetka zagovara secesiju. Djindjic smatra da ce sirovom energijom i makijavelistickim pragmatizmom uspeti da izvuce Srbiju iz stalnih sukoba. Ali, za njim se vuku repovi proslosti. Od necasnog drzanja tokom '99, preko sumnjivih kontakata sa 'bizmismenima', stranom sluzbom i domacom mafijom, do protivustavnog izrucenja (uredbom vlade) bivseg srpskog predsednika inostranom sudu. Ovakav milje bio je za Kostunicu nezamisliv. Kao pravnik, legalista i demokrata, od pocetka je za sve njih bio strano telo.
Препоруке:
5
2
67 петак, 09 септембар 2016 23:41
Zvonimir Bgd 6 @ Димитрије
Tokom vremena, ispostavilo se da uz sve raskole, privatne i politicke, nekadasnjeg DOS-a, sve vise podizu glavu oni iz suprotnog tabora koji su sleteli sa vlasti. Oni vesto koriste neuskladjenost i nesnalazenje tzv."demokratske vlasti" i s pravom ukazuju na njenu visoku koruptivnost i izdaju nekih osnovnih nacionalnih vrednosti. Ovo im postupno donosi povratak poverenja mnogih biraca koji se vec uveliko razocaravaju "demokratskom" Srbijom.
U ovakvim uslovima, Kostunici se sazima manevarski prostor. On sada ima protiv sebe ne samo svoje saborce ('ajd sad) iz DOS koji ga anatemisu, vec i evroskepticne socijaliste, a narocito narasle radikale koji uskoro postaju najjaca pojedinacna stranka u Skupstini. Kostunica lavira, da tako kazem. Nevoljno ispunjava dalje pritiske SAD i EU. Istovremeno im i oponira, da bi na kraju prelomio i postao otvoreni evroskeptik. Mnogi kritikuju njegovu neodlucnost, ali to je posledica njegovih licnih prelamanja. Pocinio je presudne greske 2008. i 2012.g.
Препоруке:
4
2
68 субота, 10 септембар 2016 00:02
Димитрије
@Zvonimir Bgd 4
Мада не волим да упадам у бескрајне реплике морам да Вас позовем да обратите пажњу на годину о којој говорим. Реч је о изборима почетком 2001. Тада је Коштуница био на врху, председник је Југославије и ниједна друга странка из ДОСа није му ни близу. Да је ишао на републичке изборе без булументе из ДОСа сигурно би победио. Међутим, он је својим рејтингом донео победу Ђинђићу и сада се ситуација мење. Ђинђић чини оно што Коштуница није умео: са позиција власти јача ДС и свој лични престиж. Понавља се стара српска бољка "ћу гласам за тебе кад дођеш на влас!". Исту грешку господин К. прави и 2004. када постаје председник Владе, али не уме да то искористи да јача себе и странку, а Динкић и Дачић то знају. Шема се понавља и 2007. када улази у коалицију са ДС. Опет К. не зна да искористи позицију, па га Тадић растура на поене. Зато сам написао да је упорно 14 година повлачио за ДСС самоубилачке потезе. Зато су СНСовци највећи обожаваоци г.К. и кличу му "Коштунице врати се!"
Препоруке:
13
5
69 субота, 10 септембар 2016 00:44
Trajković
Lepo ti to Trajkoviću opisuješ, jer si bio DOSov insajder.
Sad si vadikal jelte?
Препоруке:
1
15
70 субота, 10 септембар 2016 11:02
Средоје
Е мој Димитрије. Кад сам био дете учио ме мој давно покојни деда Солунац да се не подсмевам туђим глу постима, јер ћу и сам доживети још већу глупост. Док сам био млад држао сам се дединог савета, али како остарех заборавих на поуку. Тако сам се онако пензионерски шеретски потсмевао мојим пријатељима који су били чланови ДС, кад их је Тадић као почасни председник напустио и основао другу конкурентску странку која им је преполовила гласаче. Кад оно, ето ти врага - мој Воја не да је напустио ДСС, него је учинио (и још увек чини) да је потпуно угаси. Сад убеђује Ацу Поповића (мог другог узора у ДССу), да и он крене против Санде.
Препоруке:
4
3
71 субота, 10 септембар 2016 11:50
@Trajkovic
Pogrešno si me identifikovao. Ne podnosim ni SPOvce ni vadikale (nove i stare). Ne znam ko je odnnjih veća štetočina.
Препоруке:
4
2
72 субота, 10 септембар 2016 17:33
драго_ца
@цмок Торонто
Почетак краја свега што је српско...(достојанство,храброст,слобода..морал у политици..)


Те српске особине постоје само у епским песмама. Пре више од 100 година Дис је писао
Под срамотом живи наше поколење,
Не чују се ни протести ни јауци;
Под срамотом живи наше јавно мнење,
Нараштаји, који сишу к'о пауци.
Под срамотом живи наше поколење.


Срби нису ни државотворан, ни слободарски, ни поносан народ. Срби су ситно шићарџије којима ништа није свето и продаће и рођену мајку ако ће од тога имати неку корист. Нема ту ни поноса ни самопоштовања. Скоројевићи који не цене ништа своје. Чак се одричемо и свог језика. Погледај само како се полакомимо на усвајање туђица. Не знам да ли да плачем или да се смејем када слушам или читам све те новокомпоноване.
Преброји коментаре на овом тексту и види колико њих је написамо на српском писму а колико на Аустро-Угарском које су Србима крвљу утеривали Аустријанци, па Немци, па комунисти.
Препоруке:
7
4
73 субота, 10 септембар 2016 18:48
Trajković
Dobro sam te identifikovao!
To što možda nisi kod vadikala Voje, ne menja činjenicu da si bio kod Koštunice Voje, a i kod Paljanskog Raše i Mirinog Slobe.
A kod ovog nazadno-novog vadikala nemožeš doći na red od ovih mlađih preletača, a i budimo realni tvoje akcije su izgubile vrednost kad si dobio nogu od Koštunice.
Možda si u pravu, netrebaš ti ni propalom vojvodi.
Препоруке:
1
9
74 недеља, 11 септембар 2016 02:16
Bgd
Ako je Raskovic Ivic i oni koji dele njeno misljenje u manjini, onda dss nema cemu da se nada; pa da nje nije bilo ostali bi na margini i ugasili se.
A sto se tice Dveri to uopste nije ozbiljna politicka opcija, nikad nije ni bila; to je vise kao gradjanski pokret koji ima vrlo ogranicene mogucnosti, zanemarljiva znanja, a to sto se Obradovic kandidovao ..to zaista ne znaci nista sem preteranu i brzopletu ambiciju; Drugi brak nova zena petoro dece kombinovano i covek se izgubio ..zamislja ne znam sta. Zalosno stanje koje prevejani "drzavnik" Vucic moze i te kako da iskoristi;
Gospodji SRI zelim da ili obnovi stranku ili formira novu; ima nas dosta koji je podrzavamo.
A sto se tice pisanja na cirilici, ne mogu da verujem u sovinizam ovde; nemam cirlicnu tastaturu i kucam latinicno, i ne smatram da je u redu da me bilo ko od tih golemih Srba zbog toga diskriminise. Hajte nekad nekom kazite nesto lijepo, nemojte se samo utrkivati da budete neprijatni i arogantni.
Препоруке:
6
0
75 понедељак, 12 септембар 2016 08:13
цмок Торонто
Драги Драго.ца.Ти имаш понос ,чуо сам на веб радију..мало мање на 2м2 код ММ али имаш.Имаш достојанство.Мени довољно..има још неко тамо..Не заборави да смо ми преживели остаци тих храбрих,лијепих,паметних..у пјесми опеваних.Нисмо .... деца него је газда к.... дете.А код нас тамо у српским душама *скакавци*.Шта ћеш..ја пиво за промену.
Препоруке:
1
3

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер